Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.203 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Wat gaan veel mensen financiele problemen krijgen.
Bah

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:51
Blij dat ik gisteren het 3 jarig contract heb afgesloten. Maar dit kan toch niet, ruim 3 euro voor 1 m3 gas???

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Superbeagle schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:17:
Voor degenen die achter het net hebben gevist bij VF is Vandebron misschien nog een optie met €1,22 m³ (waarschijnlijk €1,24 in 2022).

Wel enkel telefonisch af te sluiten bij de (slecht bereikbare) klantenservice.

Let er wel op dat ondanks alle berichten in hun voorwaarden nog gewoon staat dat ze op 1 januari en 1 juli de prijzen wijzigen. Gezien deze ‘short-squeeze’ op de gasmarkt heb ik er een hard hoofd in dat ze hun prijzen op 1 januari niet nogmaals zullen wijzigen.
Dat is inderdaad een optie en verder hebben we nog drie jaar Budget Energie via MediaMarkt: https://energie.mediamarkt.nl/. Dat lijkt in de huidige tijden ook nog wel een redelijke deal. Levering start echter pas in april volgens het stukje tekst bovenaan.

- € 300 korting (elk jaar € 100 terug op de jaarafrekening)
- Gas: € 1,28226 per m³
- Stroom Normaal: € 0,29801 per kWh
- Stroom Dal: € 0,26413 per kWh

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 23-12-2021 14:35 ]

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 21:45
turkeyhakan schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:34:
Blij dat ik gisteren het 3 jarig contract heb afgesloten. Maar dit kan toch niet, ruim 3 euro voor 1 m3 gas???
en maar roepen dat het slechts om een paar tientjes per maand aan stijging zou gaan...

https://www.telegraaf.nl/...giekosten-nog-doorrekenen

:?

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:39
Wat ook opvalt is dat websites de prijsopbouw van stroom + gas apart benoemen en geen totaal meer per kwh/m3 :(

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 08:50

Superbeagle

Always smile

rick-1975 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:41:
[...]

en maar roepen dat het slechts om een paar tientjes per maand aan stijging zou gaan...

https://www.telegraaf.nl/...giekosten-nog-doorrekenen

:?
We zitten aan de ‘linkerkant’ van de parabolische stijging. Alle verwachtingen over de uiteindelijke prijsstijging zijn op dit moment zinloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Superbeagle schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:47:
[...]

We zitten aan de ‘linkerkant’ van de parabolische stijging. Alle verwachtingen over de uiteindelijke prijsstijging zijn op dit moment zinloos.
Het is onderhand voordeliger me woning in de lokale laadpaal van de gemeente te pluggen tegen 29cent per kwh, iemand een voordelig omvormertje?? >:)

• Heph84
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
TexMex schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:36:
[...]

Dat is inderdaad een optie en verder hebben we nog drie jaar Budget Energie via MediaMarkt: https://energie.mediamarkt.nl/. Dat lijkt in de huidige tijden ook nog wel een redelijke deal:

- € 300 korting (elk jaar € 100 terug op de jaarafrekening)
- Gas: € 1,28226 per m³
- Stroom Normaal: € 0,29801 per kWh
- Stroom Dal: € 0,26413 per kWh
Deze is wel pas per april 2022, dus gaat in na de wintermaanden

• thefox154
Heph84 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:12:
[...]

Deze is wel pas per april 2022, dus gaat in na de wintermaanden
Waar staat dat? Ik zat er letterlijk net nog een keer naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
thefox154 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:14:
[...]

Ik zie het nu ook inderdaad, in het groene gedeelte bovenaan:
Meld je nu aan en stap in april over naar Budget Energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

thefox154 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:14:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgiIKh4wGDge0o4QMpWarjHExyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ReLXKfqUMF0bZKsmirEUSCcJ.jpg?f=fotoalbum_large

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 19:19
Eén ding snap ik nog niet helemaal, in al dit prijsgeweld. Ik ben vorige maand vanuit Welkom Energie overgestapt naar Vattenfall modelcontract met gasprijs 0,824567 euro. Als ik inlog op Mijn Vattenfall zie ik dat mijn gasprijs per 1 januari 1,258787 euro wordt. Klopt dat nog wel, of is die informatie achterhaald en gelden voor mij vanaf 1 januari de prijs die ik op dit moment via https://www.vattenfall.nl/producten/energie/modelcontract/ kan zien (2,765358 euro)? Ik dacht dat de prijzen voor het modelcontract voor iedereen gelijk zijn, maar door die verschillende prijzen ga ik twijfelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
TexMex schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:25:
[...]

Ik zie het nu ook inderdaad, in het groene gedeelte bovenaan:

[...]
Daar had ik overheen gekeken... Heb met de warmtepomp juist van jan t/m maart gunstige tarieven nodig :+

Vatenfall zat hier ook nog in de cache ofzo, net maar doorgedrukt met de 1m3 gas truuc die eerder omschreven werd. Betere optie zie ik nu ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-09 19:17
brambond schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:28:
Eén ding snap ik nog niet helemaal, in al dit prijsgeweld. Ik ben vorige maand vanuit Welkom Energie overgestapt naar Vattenfall modelcontract met gasprijs 0,824567 euro. Als ik inlog op Mijn Vattenfall zie ik dat mijn gasprijs per 1 januari 1,258787 euro wordt. Klopt dat nog wel, of is die informatie achterhaald en gelden voor mij vanaf 1 januari de prijs die ik op dit moment via https://www.vattenfall.nl/producten/energie/modelcontract/ kan zien (2,765358 euro)? Ik dacht dat de prijzen voor het modelcontract voor iedereen gelijk zijn, maar door die verschillende prijzen ga ik twijfelen
Nee hoor, iedere energieleverancier moet een modelcontract aanbieden maar ze mogen zelf de prijs bepalen. En normaal is de prijsaanpassing per 1 jan en 1 juli maar in deze overspannen markt kan het ook vaker zijn.

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Nee. Bij een modelcontract mag Vattenfall dit gewoon wijzigen. ;)

• eline07862
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik zit momenteel ook op het modelcontract sinds november en zie ook nog die 1,26 staan vanaf 1 januari. Zijn nog de geldende prijzen, ze mogen andere (hogere) tarieven rekenen aan nieuwe klanten.

Enige is dat in het modelcontract staat dat ze in principe op 1 januari en 1 juli de tarieven aanpassen, maar dit vaker mogen doen als de marktomstandigheden dat rechtvaardigen. Van die uitzondering hoeven ze geen gebruik te maken uiteraard, maar dat mogen ze wel. Dat was voor mij een reden om te twijfelen of vastzetten niet beter zou zijn. Ik zit nog in de bedenktijd van de 3 jaars deal van Vattenfall, kan ik nog even afwachten wat de gasprijs doet. Vandaag wel weer een stuk gunstiger dan gisteren, gelukkig.

• robbies
eline07862 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:44:
[...]

Ik zit momenteel ook op het modelcontract sinds november en zie ook nog die 1,26 staan vanaf 1 januari. Zijn nog de geldende prijzen, ze mogen andere (hogere) tarieven rekenen aan nieuwe klanten.

Enige is dat in het modelcontract staat dat ze in principe op 1 januari en 1 juli de tarieven aanpassen, maar dit vaker mogen doen als de marktomstandigheden dat rechtvaardigen. Van die uitzondering hoeven ze geen gebruik te maken uiteraard, maar dat mogen ze wel. Dat was voor mij een reden om te twijfelen of vastzetten niet beter zou zijn. Ik zit nog in de bedenktijd van de 3 jaars deal van Vattenfall, kan ik nog even afwachten wat de gasprijs doet. Vandaag wel weer een stuk gunstiger dan gisteren, gelukkig.
Bedenktijd? Toeslaan nu het nog kan!
Heb je niet gezien wat nu de prijzen zijn bij VF 3 jaar?

[ Voor 3% gewijzigd door robbies op 23-12-2021 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Het kan ook zijn dat het voor bestaande contracten €1,26 wordt en voor nieuw af te sluiten contracten €2,77. Ik zou de klantenservice bellen als ik jou was.

• awwexl
  • Laatst online: 28-02 09:57
Joehoe900 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:41:
[...]

Nee. Bij een modelcontract mag Vattenfall dit gewoon wijzigen. ;)
Ik heb zwart op wit wat de tarieven gaan worden voor mijn modelcontract:

De tarieven van dit contract zijn per 1 januari:
Stroom: € 0.2436
Gas: € 1.2588

Dit staat overigens ook nog steeds zo in Mijn Vattenfall.

[ Voor 7% gewijzigd door awwexl op 23-12-2021 14:49 ]

• Robke15
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:19
Gisteren contract afgesloten voor 3 jaar met 150 euro cashback bij green choice.

€1,06 per m3 gas
€0,32 per kwh

Volgens mij behoorlijk goed. Nou hopen dat hun overeind blijven.

• robbies
Robke15 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:47:
Gisteren contract afgesloten voor 3 jaar met 150 euro cashback bij green choice.

€1,06 per m3 gas
€0,32 per kwh

Lijkt me sterk, Zijn dit de kale tarieven of incl EB, OBE en btw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 14:38
Vattenfall heeft zoals in dit topic ook te lezen is al meerdere malen aangegeven dat de prijzen voor hun klanten na de 1 januari wijziging pas weer op 1 juli zullen wijzigen.
Er waren al verschillende tarieven voor verschillende momenten wanneer nieuwe klanten instapten.
1,25 zal dus tot 1 juli 1,25 blijven, verder was er al een 1,55 en nu dus weer een nieuw tarief voor de mensen die nu klant worden.

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:53
Het kan nog alle kanten opgaan. Zoals vandaag zakt het gas even met 20% terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7a9qnK4JbMvEyn4I6SJMLX5mBo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NNB8ay7dXSzmXa7fxQAmpSU1.jpg?f=user_large

• eline07862
awwexl schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:46:
[...]

Ik heb zwart op wit wat de tarieven gaan worden voor mijn modelcontract:

De tarieven van dit contract zijn per 1 januari:
Stroom: € 0.2436
Gas: € 1.2588
Dat klopt maar het loont de moeite om even naar het modelcontract zelf te kijken. In mijn geval luidt 3.1:

Wijziging variabele leveringskosten: 2 keer per jaar
• De variabele leveringskosten (de tarieven per kWh en m3) behorende bij het Modelcontract worden door marktontwikkelingen beïnvloed.
• Wij kunnen de variabele leveringskosten aanpassen op 1 januari en 1 juli van elk jaar.
• Bij onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden kunnen wij de leveringskosten ook op
andere momenten aanpassen.

Vooral die laatste vermelding is waar ze wellicht de ruimte kunnen vinden om eerder te verhogen dan 1 juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robke15
robbies schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:49:
[...]

Lijkt me sterk, Zijn dit de kale tarieven of incl EB, OBE en btw?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQUhQaewu47-XWUCK28jntBr6Gw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRlGP7cbFkE9oGWRsl8iohCU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
eline07862 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:50:
[...]

Dat klopt maar het loont de moeite om even naar het modelcontract zelf te kijken. In mijn geval luidt 3.1:

Wijziging variabele leveringskosten: 2 keer per jaar
• De variabele leveringskosten (de tarieven per kWh en m3) behorende bij het Modelcontract worden door marktontwikkelingen beïnvloed.
• Wij kunnen de variabele leveringskosten aanpassen op 1 januari en 1 juli van elk jaar.
• Bij onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden kunnen wij de leveringskosten ook op
andere momenten aanpassen.

Vooral die laatste vermelding is waar ze wellicht de ruimte kunnen vinden om eerder te verhogen dan 1 juli.
Eens maar ze hebben het dit jaar nog niet anders gedaan dan wijzigen op 1 jan. en 1 juli. Natuurlijk geen garantie voor de toekomst maar ik denk dat we ons hier nu niet gek moeten laten maken.

• thefox154
Robke15 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:47:

€1,06 per m3 gas
€0,32 per kwh

Hoe??
Volgens greenchoice site sluiten ze geen contracten af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
Okay, maar je had er niet bij gezet dat dit pas vanaf april is. Dat maakt het verschil namelijk.

• Robke15
robbies schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:54:
[...]

Okay, maar je had er niet bij gezet dat dit pas vanaf april is. Dat maakt het verschil namelijk.
Klopt excuus, maar wat veranderd er dan?
Ik ben er maar een leek in. Waren overigens deurverkopers.

Het verschil is alleen dat ik van januari tot april die 2 a 3 euro per m3 betaal?

• robbies
Robke15 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:56:
[...]

Het verschil is alleen dat ik van januari tot april die 2 a 3 euro per m3 betaal?
Vanaf april gaat de verwarming een standje lager. In de duurste maanden mbt stoken heb je niet deze bedragen. Dit is interessant als je tot april nog een vast contract hebt met de oude prijzen. Als je inderdaad 3 maanden een kuubprijs hebt van 2 a 3 euro betaal je de hoofdprijs.

• Robke15
robbies schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:01:
[...]

Vanaf april gaat de verwarming een standje lager. In de duurste maanden mbt stoken heb je niet deze bedragen. Dit is interessant als je tot april nog een vast contract hebt met de oude prijzen. Als je inderdaad 3 maanden een kuubprijs hebt van 2 a 3 euro betaal je de hoofdprijs.
Oke, inderdaad slim gespeeld van geenchoice. Maargoed ik had geen choice met mijn variabele contract. Ik hoop dat ik goed zit met mijn €1.06 voor 3 jaar, wie weet wat er nog gaat gebeuren tussen de EU en Rusland en groningen etc. etc.

Zit momenteel nog op 0.86ct.

• Robke15
thefox154 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:53:
[...]

Hoe??
Volgens greenchoice site sluiten ze geen contracten af?
Stonden ineens deurverkopers voor mn neus toen ik bier ging halen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Robke15 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:56:
[...]
[…]
Koop nooit gas van een deurverkoper. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eline07862
robbies schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:45:
[...]

Bedenktijd? Toeslaan nu het nog kan!
Heb je niet gezien wat nu de prijzen zijn bij VF 3 jaar?
Ha, ja misschien heb je gelijk. Ik zit momenteel bij VF op het modelcontract en heb de driejaars deal eergisteren afgesloten met dank aan dit forum, en ben al geaccepteerd, maar ik kan nog terug. Als ik kijk naar mijn verbruik is het modelcontract (1,26 per kuub) goedkoper als ik minder dan een jaar zou blijven zitten.

Niemand heeft een glazen bol helaas, dus ik geef het nog een paar dagen en dan hak ik gewoon een knoop door of ik meer of minder risico wil nemen. In ieder geval blij dat ik door middel van die link er nog gebruik van heb kunnen maken, geeft me die optie. Arme klanten van energiemaatschappijen die nu nog gaan omvallen en bijna geen betaalbare keuzes meer hebben.

• Robke15
Superbeagle schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:07:
[...]

Koop nooit gas van een deurverkoper. :+
Doe ik ook nooit normaal, maar had geen keus. Prijzen schoten de lucht in, kon niks meer afsluiten.

Heb geluk dat een vriendin van mij in die wereld zit, die zei het is prima zo, anders regel ik wel wat voor je als er wat is.

• awwexl
eline07862 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:07:
[...]

Ha, ja misschien heb je gelijk. Ik zit momenteel bij VF op het modelcontract en heb de driejaars deal eergisteren afgesloten met dank aan dit forum, en ben al geaccepteerd, maar ik kan nog terug. Als ik kijk naar mijn verbruik is het modelcontract (1,26 per kuub) goedkoper als ik minder dan een jaar zou blijven zitten.

Niemand heeft een glazen bol helaas, dus ik geef het nog een paar dagen en dan hak ik gewoon een knoop door of ik meer of minder risico wil nemen. In ieder geval blij dat ik door middel van die link er nog gebruik van heb kunnen maken, geeft me die optie. Arme klanten van energiemaatschappijen die nu nog gaan omvallen en bijna geen betaalbare keuzes meer hebben.
Ik heb die gok niet genomen want wat gebeurd er als je annuleert? Ga je dan terug op je oude modelcontract?

• robbies
Robke15 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:09:
[...]

Doe ik ook nooit normaal, maar had geen keus. Prijzen schoten de lucht in, kon niks meer afsluiten.

Heb geluk dat een vriendin van mij in die wereld zit, die zei het is prima zo, anders regel ik wel wat voor je als er wat is.
Je vriendin is toch geen dochter van Poetin? O-)

• Robke15
robbies schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:11:
[...]

Je vriendin is toch geen dochter van Poetin? O-)
Haha, helaas niet.

• TexMex
  • Niet online
Robke15 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:05:
[...]

Oke, inderdaad slim gespeeld van geenchoice. Maargoed ik had geen choice met mijn variabele contract. Ik hoop dat ik goed zit met mijn €1.06 voor 3 jaar, wie weet wat er nog gaat gebeuren tussen de EU en Rusland en groningen etc. etc.

Zit momenteel nog op 0.86ct.
Als je tot april maar € 0,86 betaalt en daarna € 1,06 dan is het alsnog een prima deal, ook al waren het deurverkopers. ;)

Of zit er tussen die € 0,86 en € 1,06 nog ergens een periode met een veel hogere gasprijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eline07862
awwexl schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:10:
[...]

Ik heb die gok niet genomen want wat gebeurd er als je annuleert? Ga je dan terug op je oude modelcontract?
Als je het nieuwe contract annuleert dan ga je terug naar de situatie van voor het annuleren, dus het 'oude' modelcontract.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

[...]

Was een flauwe grap van mij. Ik bedoelde dat je geen gas moet kopen van een deurverkoper = iemand die deuren verkoopt. Jij hebt gas gekocht van verkopers aan de deur. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robke15
TexMex schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:15:
[...]

Als je tot april maar € 0,86 betaalt en daarna € 1,06 dan is het alsnog een prima deal, ook al waren het deurverkopers. ;)

Of zit er tussen die € 0,86 en € 1,06 nog ergens een periode met een veel hogere gasprijs?
Als mijn huidige leverancier, unitedconsumers, zijn variabele prijzen omhoog gooit worden het een paar zere maandjes. Dus dan maar ff de kachel lager en meer elektrisch verwarmen. Of gewoon niet aanstellen en betalen.

• Robke15
Superbeagle schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:16:
[...]

Was een flauwe grap van mij. Ik bedoelde dat je geen gas moet kopen van een deurverkoper = iemand die deuren verkoopt. Jij hebt gas gekocht van verkopers aan de deur. :D
Haha op die fiets. Zou wat zijn _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Robke15 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:17:
[...]
Als mijn huidige leverancier, unitedconsumers, zijn variabele prijzen omhoog gooit worden het een paar zere maandjes. Dus dan maar ff de kachel lager en meer elektrisch verwarmen. Of gewoon niet aanstellen en betalen.
Nee, juist niet elektrisch verwarmen, tenzij je een warmtepomp/airco bedoelt, want dan ben je duurder uit. Daar heb ik iemand anders al voor gewaarschuwd:

Superbeagle schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 19:19
Markie001 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:49:
Vattenfall heeft zoals in dit topic ook te lezen is al meerdere malen aangegeven dat de prijzen voor hun klanten na de 1 januari wijziging pas weer op 1 juli zullen wijzigen.
Er waren al verschillende tarieven voor verschillende momenten wanneer nieuwe klanten instapten.
1,25 zal dus tot 1 juli 1,25 blijven, verder was er al een 1,55 en nu dus weer een nieuw tarief voor de mensen die nu klant worden.
Bedankt, naar deze bevestiging was ik op zoek! Ik had ook al in dit topic teruggezocht maar kon het niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robke15
Superbeagle schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:28:
[...]

Nee, juist niet elektrisch verwarmen, tenzij je een warmtepomp/airco bedoelt, want dan ben je duurder uit. Daar heb ik iemand anders al voor gewaarschuwd:

Idd met een splitunit! Die kacheltjes brengen niks. Mooiste is een palet kachel, beetje sfeer erbij, putje bier en genieten.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• ikbeneva
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22-01-2022
Leuke mensen van Tweakers: BEDANKT!

Ik zat voorheen bij Anode energie en zijn overgezet naar een variabel contract van Gezinsenergie van Van Helder. Ik zal hier meer dan het dubbele gaan betalen, van wat ik eerst betaalde. Al de hele week ben ik aan het zoeken en zoeken om zo snel mogelijk aansluitend aan de verplichte periode van Gezinsenergie (halverwege januari) over te stappen.

Ik zag gisteren een leuke deal van Coolblue, maar die gaat pas in op 1 april, omdat de verwachting is dat de prijzen zakken. Ik zat er nog aan te denken om dan maar tot 1 april bij het variabele contract van Gezinsenergie te blijven, maar meer dan het dubbele aan kosten zat mij niet lekker.

Eerst wilde ik het even laten rusten, maar aan het einde van deze ochtend besloten om nog even te googlen. Ik tikte in 'ervaringen betaalbare energie forum'. Ik zag als eerste in de lijst dit draadje staan van Tweakers. Ik kom zelf nooit op Tweakers, maar ik weet dat mijn broer heel veel op tweakers zit, dus ik dacht nog 'oh ja, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht'.

Ik klikte vervolgens op de 3 jarige deal en ben iets verder het proces in gegaan bij VF om te kijken of ik haleverwege januari al kon overstappen, omdat dit bij Coolbue dus niet kon. Deze pagina had ik open laten staan, maar wilde vervolgens ook nog de andere deals langs gaan.

Nog geen 2 minuten daarna kreeg ik de melding dat alleen het modelcontract nog maar kon worden afgesloten! Ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar het lukte maar niet. Vervolgens las ik hier opeens dat het aanbod niet meer geldig was. Ik heb toen mijn openstaande pagina mét aanbod van het 3 jarige contract geprobeerd af te maken EN DAT LUKTE!!!

Ik ga nu dus na mijn enorme factuur van Gezinsenergie weer bijna terug naar mijn huidige prijs: 10 euro meer ga ik betalen.

Heel verhaal, maar ben dit draadje ZO dankbaar _/-\o_ dat ik er gewoon een account voor heb aangemaakt om jullie hiervoor te bedanken! Ik denk dat ik wat vaker op tweakers ga kijken 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:47

Sjod

Ik ben goed luisterend

Is dit echt van GreenChoice ? De kleurstelling is namelijk anders dan ze in de contracten en de site hanteren.
Ik dacht ook altijd dat GreenChoice "gezweerd" had dat ze nooit met deurverkopers en Tellsell zouden werken..

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-09 20:20
Ik ben steeds gelukkiger met het 3 jarige contract via BudgetEnergie/Ver EigenHuis dat ik begin oktober heb afgesloten.

Gas 0.52 euro/m3 en stroom 0.128/0.116 per Kw/h.
Exclusief overheidsheffingen. Aanbieding was toen ook snel volgetekend, en ik ken iemand die er nog een nachtje over wilde slapen en toen te laat was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1984
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09 22:14
Het lijkt mij ook handig om dit in de gaten te houden, namelijk de echte gasprijs Futures:

https://nl.investing.com/commodities/natural-gas

We zijn over de grootste piek heen, zo lijkt het. Maar niets is zeker in het leven...

Als ik terugkijk over de jaren heen met mijn beperkte TA kennis zie ik in het voorjaar altijd een dip. Volgens mij is dat het moment om een langdurig contract af te sluiten.

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 14:28
maharens schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:06:
ook bovenstaande zijn niet meer beschikbaar, wellicht nog in je cache?
Ik kon inderdaad via mijn cache alsnog bij de VF 3 jaar deal komen en het aanvraag formulier invullen. Uiteindelijk alsnog getwijfeld en het niet afgesloten, omdat ik het cadeau misloop i.v.m. mijn VF modelcontract. Zing het wel paar maanden uit en kijk komende zomer weer.

• Robke15
Sjod schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:46:
[...]

Is dit echt van GreenChoice ? De kleurstelling is namelijk anders dan ze in de contracten en de site hanteren.
Ik dacht ook altijd dat GreenChoice "gezweerd" had dat ze nooit met deurverkopers en Tellsell zouden werken..
Ja zeker. Kan gewoon inloggen en alles is bekend op hun app en site.

• dorus1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 13:39
mb1984 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:49:
Het lijkt mij ook handig om dit in de gaten te houden, namelijk de echte gasprijs Futures:

https://nl.investing.com/commodities/natural-gas

We zijn over de grootste piek heen, zo lijkt het. Maar niets is zeker in het leven...

Als ik terugkijk over de jaren heen met mijn beperkte TA kennis zie ik in het voorjaar altijd een dip. Volgens mij is dat het moment om een langdurig contract af te sluiten.
Ik denk (maar weet het niet zeker), dat dit amerikaans gas is.
Dat is een andere markt, daar lopen geen russische leidingen heen.
Je kunt beter zoeken naar dutch ttf, dat is, volgens mij, de gasprijs van het gas wat door de leidingen in Nederland/Europa wordt aangeleverd.
Verder geef je nu de prijs van februarigas, dus gas wat je nu koopt, en in februari krijgt 'afgeleverd'.
Dat is een populaire maand onder de gasverbruikers.
Het zou best kunnen dat gas in juni goedkoop is, omdat je dat gas moet bewaren tot de winter, in je gasvoorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Mijn dochter zit ook in "die wereld" en adviseert om het voorlopig maar eens even op variabel te houden bij het aflopen van een vast contract, het is namelijk totaal niet voorspelbaar op dit moment.

Zelf heb ik nog ruim één jaar aan oude (FNV) tarieven te goed, dat 3-jarig contract was toch zo gek nog niet, maar wie kon dit zo voorspellen?

Testing, one, two ...

• Robke15
hardware-lover schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:07:
[...]

Mijn dochter zit ook in "die wereld" en adviseert om het voorlopig maar eens even op variabel te houden bij het aflopen van een vast contract, het is namelijk totaal niet voorspelbaar op dit moment.

Zelf heb ik nog ruim één jaar aan oude (FNV) tarieven te goed, dat 3-jarig contract was toch zo gek nog niet, maar wie kon dit zo voorspellen?
Maargoed, jij heet ook geen Poetin. Niemand weet het, daarom ben blij dat er iemand kan helpen om het te beperken. En 1.06 is echt niet slecht denk ik .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
Jaer288 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:02:
[...]

Ik kon inderdaad via mijn cache alsnog bij de VF 3 jaar deal komen en het aanvraag formulier invullen. Uiteindelijk alsnog getwijfeld en het niet afgesloten, omdat ik het cadeau misloop i.v.m. mijn VF modelcontract. Zing het wel paar maanden uit en kijk komende zomer weer.
Hoe?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 14:28
In Chrome gegoogled op: "vattenfall energiecadeau xl 3 jaar" Vervolgens naast de bovenste link van Vattenfall op het driehoekje geklikt. Vervolgens op 'In cache' geklikt. Toen kwam ik op de pagina zoals die er op 15 december uit zag en kon ik het VF 3 jaar contractformulier invullen (tarieven gecheckt en die kwamen overeen met die hier eerder genoemd werden bij dit contract).

Hier wat extra uitleg hoe je in Chrome een webpagina uit je cache-geheugen kan raadplegen. Werkt vanzelfsprekend alleen als je ook eerder dan vandaag op die website bent geweest en je je cache instelling zo hebt staan dat je deze opslaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Jaer288 op 23-12-2021 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Jaer288 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:46:
[...]

In Chrome gegoogled op: "vattenfall energiecadeau xl 3 jaar" Vervolgens naast de bovenste link van Vattenfall op het driehoekje geklikt. Vervolgens op 'In cache' geklikt. Toen kwam ik op de pagina zoals die er op 15 december uit zag en kon ik het VF 3 jaar contractformulier invullen (tarieven gecheckt en die kwamen overeen met die hier eerder genoemd werden bij dit contract).

Hier wat extra uitleg hoe je in Chrome je een webpagina uit je cache-geheugen kan raadplegen. Werkt vanzelfsprekend alleen als je ook eerder dan vandaag op die website bent geweest en je je cache instelling zo hebt staan dat je deze opslaat.
Haha, held! Dit werkt hier ook inderdaad...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43

[ Voor 100% gewijzigd door Magicw00b op 23-12-2021 23:07 ]

• TexMex
  • Niet online
Via die link werkt het prima hier! Al blijft het afwachten of een eventuele aanvraag ook daadwerkelijk wordt geaccepteerd, maar het valt te proberen voor mensen die nog iets zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:53
Gisteren stond gas nog op €186 per Megawatt uur. Vandaag ook weer 30% gezakt, dus het kan hard gaan. Ook naar beneden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJ_vwXGPHHjBI0Nx9qdYUwSetz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muHNFDlRG6aAbBt1WT1ECuOk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Rsport40 op 23-12-2021 18:01 ]

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
Superbeagle schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:28:
[...]

Hangt van de situatie af. Ik heb onverwachts (Fenor) 400 kWh over tegen €0.04/kWh. Die €16 gaat nu in de straalkachel i.p.v. in de gasketel. Scheelt de helft aan kosten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pythoon1977
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:28
Nadat ik zelf het 3-jarig VF contract vorige week had afgesloten, dacht ik dat het misschien ook wel gunstig zou zijn voor mijn ouders. Die hebben hier nog nooit naar gekeken. Ze zijn 80 jaar en laten dit soort dingen op zijn beloop (en willen ook niet veel hulp). Met de huidige prijzen vond ik dat een beetje zielig.
Op zich zitten ze niet slecht voor de komende 6 maanden met een variabel contract van Essent (al 10 jaar vermoed ik). Maar voor 7 cent meer per kuub (e 1 cent minder op electra), leek het me best de moeite waard om over te stappen. Financieel maakt het niet veel uit, maar de zekerheid naar de toekomst wel.

Nadat ik ze eindelijk over gehaald heb, dat overstappen niks voorstelt en ze er niks voor hoeven te doen, wilde ik vanmiddag het contract afsluiten en bleek het dus niet meer mogelijk te zijn.
De pagina stond nog in mijn cache en een uur geleden het contract toch afgesloten. Zojuist de bevestiging ontvangen en dus inderdaad het tarief van 1,18 euro/m3.

Nu nog 14 dagen nadenken of dit het beste is voor mijn ouders of toch het variabele contract bij Essent.
Ach en dalen de tarieven wel hard, stappen zowel ik als mijn ouders wel weer over met een boete. Zekerheid is ook wat waard.

Dus voor degene die de cache methode ook nog proberen... hier heeft het gewerkt!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
je kan het beter afschermen straks komt er iemand van nuon dit lezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick-1975
Pythoon1977 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:30:
Nadat ik zelf het 3-jarig VF contract vorige week had afgesloten, dacht ik dat het misschien ook wel gunstig zou zijn voor mijn ouders. Die hebben hier nog nooit naar gekeken. Ze zijn 80 jaar en laten dit soort dingen op zijn beloop (en willen ook niet veel hulp). Met de huidige prijzen vond ik dat een beetje zielig.
Op zich zitten ze niet slecht voor de komende 6 maanden met een variabel contract van Essent (al 10 jaar vermoed ik). Maar voor 7 cent meer per kuub (e 1 cent minder op electra), leek het me best de moeite waard om over te stappen. Financieel maakt het niet veel uit, maar de zekerheid naar de toekomst wel.

Nadat ik ze eindelijk over gehaald heb, dat overstappen niks voorstelt en ze er niks voor hoeven te doen, wilde ik vanmiddag het contract afsluiten en bleek het dus niet meer mogelijk te zijn.
De pagina stond nog in mijn cache en een uur geleden het contract toch afgesloten. Zojuist de bevestiging ontvangen en dus inderdaad het tarief van 1,18 euro/m3.

Nu nog 14 dagen nadenken of dit het beste is voor mijn ouders of toch het variabele contract bij Essent.
Ach en dalen de tarieven wel hard, stappen zowel ik als mijn ouders wel weer over met een boete. Zekerheid is ook wat waard.

Dus voor degene die de cache methode ook nog proberen... hier heeft het gewerkt!
De bevestiging van afsluiten is nog geen garantie van ingaan van het contract.
Laat weten of het contract ook binnen komt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pythoon1977
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:28
Het contract met de juiste tarieven, klantnummer etc. etc.
Met bevestiging, bedoelde ik dus de contractbevestiging.

De 'afsluitbevestiging' had ik 40 min. eerder al.

[ Voor 37% gewijzigd door Pythoon1977 op 23-12-2021 17:48 ]

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Pythoon1977 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:47:

Heb de aanvraag om 17.00 uur ingeschoten, en zojuist het contract ontvangen... _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rick-1975
Pythoon1977 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:47:

...en wederom is 't tweaker forum Vattenfall te slim af >:)

Stiekum benieuwd naar de reactie als ze morgen constateren dat er nog steeds van die oude contracten worden afgesloten 8)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
GreenChoice neemt geen nieuwe klanten meer aan.

https://www.nu.nl/economi...-hoge-energieprijzen.html

Het is tijdelijk niet mogelijk om via internet een energiecontract voor gas en elektra af te sluiten bij energieleverancier Greenchoice. Door de plotse stijgingen van gas- en elektriciteitsprijzen is het risicovol om te veel nieuwe klanten aan te nemen, zegt een woordvoerder van het bedrijf. Klanten kunnen zich nog wel telefonisch aanmelden.

Moeten we ons als Consumentenbond/GreenChoice klanten zorgen gaan maken? Hebben ze zich verslikt in het 3 jaar aanbod, en moet GC nu extra duur inkopen op de korte en middellange termijn??

Ik zie dit echt wel als een zeer zwaar signaal dat ze het niet goed maken bij GreenChoice financieel. Immers kunnen ze voor nieuwe klanten elk exorbitant tarief vragen dat ze willen. Maar maken blijkbaar de keus om geen nieuwe klanten te onboarded tegen welk tarief dan ook 😨

[ Voor 31% gewijzigd door Stinger_Ventura op 23-12-2021 18:47 ]

American Express vraagbaak

• Paleda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-01 06:02
De link werkt inderdaad. Ik mag het Vattenfall contract alleen niet afsluiten. Ik heb al hun modelcontract.

• rick-1975
Paleda schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:45:
De link werkt inderdaad. Ik mag het Vattenfall contract alleen niet afsluiten. Ik heb al hun modelcontract.
je krijgt wel de tarieven alleen het kado niet, reeds meerdere malen besproken.

• awwexl
Paleda schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:45:
Jawel hoor. Je krijgt alleen het cadeau niet.

• zx9r_mario
Zou het teruglever tarief van zonnepanelen ook omhoog gaan in 2022? :+

• Paleda
rick-1975 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:46:
[...]

je krijgt wel de tarieven alleen het kado niet, reeds meerdere malen besproken.
Alleen als ik een verhuisdatum opgeef.

• awwexl
Paleda schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:50:
[...]

Alleen als ik een verhuisdatum opgeef.
Volgens mij kan van een “andere leverancier” ook.

• Paleda
Op de vraag: Heb je nu op dit adres een contract met een andere leverancier? Dus ja antwoorden, bedoel je?

• TexMex
  • Niet online
Paleda schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:53:
Op de vraag: Heb je nu op dit adres een contract met een andere leverancier? Dus ja antwoorden, bedoel je?
Ja, dat gaat gewoon werken. Dus inderdaad aangeven dat je van een andere leverancier komt. Zoals gezegd, krijg je dan geen cadeau, wel de tarieven.

[ Voor 26% gewijzigd door TexMex op 23-12-2021 19:02 ]

• TexMex
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door TexMex op 23-12-2021 19:02 ]

• awwexl
TexMex schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:58:
[...]

Ja, dat gaat gewoon werken. Dus inderdaad aangeven dat je van een andere leverancier komt. Zoals gezegd, krijg je dan geen cadeau, wel de tarieven.
Ja. Heb ik ook gedaan zojuist. Ging goed. Net contract binnen.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:39
Ik had de Vattenfall aanvraagpagina ook nog open staan. Om 18:15 doorgeklikt en zojuist het contract binnen met de scherpe tarieven. 😅

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• TexMex
  • Niet online
RichieB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:57:
[...]

Als ik dat doe krijg ik "Kies een startdatum tussen 1 en 60 dagen in de toekomst" te zien en gaat de site niet verder.

[...]

Die opzegvergoeding is het probleem niet.. maar met mijn huidige contract betaal ik tot 16 maart 2022 maar €0,15 per kWh. Beetje zonde om dat te vroeg op te zeggen..
Welke ingangsdatum heb je nu uiteindelijk gekozen? Ergens eind februari?

[ Voor 9% gewijzigd door TexMex op 23-12-2021 19:28 ]

• TexMex
  • Niet online
awwexl schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:14:
[...]

Ja. Heb ik ook gedaan zojuist. Ging goed. Net contract binnen.
En dan vanaf 1 mei naar Essent Super Dalen, die ook nog de opzegboete voor je betalen? Dan heb je het aardig voor elkaar! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
TexMex schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:18:
[...]

Welke ingangsdatum heb je nu uiteindelijk gekozen? Ergens eind februari?
Ik heb niets ingevuld. In het contract staat 21 februari 2022. Dat is over 60 dagen. Eigenlijk 3 weken te vroeg, dat kost me zo'n €100 maar ik heb nu wel de garantie dat ik de komen 3 jaar geen woekerprijzen hoef te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
TexMex schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:20:
[...]

En dan vanaf 1 mei naar Essent Super Dalen, die ook nog de opzegboete voor je betalen? Dan heb je het aardig voor elkaar! :)
Haha. Ja. Dat heb je goed onthouden!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Stinger_Ventura schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:20:
GreenChoice neemt geen nieuwe klanten meer aan.

https://www.nu.nl/economi...-hoge-energieprijzen.html

Het is tijdelijk niet mogelijk om via internet een energiecontract voor gas en elektra af te sluiten bij energieleverancier Greenchoice. Door de plotse stijgingen van gas- en elektriciteitsprijzen is het risicovol om te veel nieuwe klanten aan te nemen, zegt een woordvoerder van het bedrijf. Klanten kunnen zich nog wel telefonisch aanmelden.

Moeten we ons als Consumentenbond/GreenChoice klanten zorgen gaan maken? Hebben ze zich verslikt in het 3 jaar aanbod, en moet GC nu extra duur inkopen op de korte en middellange termijn??

Ik zie dit echt wel als een zeer zwaar signaal dat ze het niet goed maken bij GreenChoice financieel. Immers kunnen ze voor nieuwe klanten elk exorbitant tarief vragen dat ze willen. Maar maken blijkbaar de keus om geen nieuwe klanten te onboarded tegen welk tarief dan ook 😨
Ze nemen wel nieuwe klanten aan, alleen hebben ze een extra hobbel gecreëerd om de toestroom wat te dempen door het enkel telefonisch te laten plaatsvinden en niet meer via internet.

Dat doen ze ook bij Vandebron met heel lange telefonische wachttijden.

Volgens mij is dat juist een teken dat ze de risico’s proberen te beheersen.

Het gas van die Consumentenbond Greenchoice deal van afgelopen 4 oktober van €0,86/m³ en €0,25/kWh voor 3 jaar is als het goed is lang geleden ingekocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Jaer288 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:46:
[...]

Hier wat extra uitleg hoe je in Chrome een webpagina uit je cache-geheugen kan raadplegen. Werkt vanzelfsprekend alleen als je ook eerder dan vandaag op die website bent geweest en je je cache instelling zo hebt staan dat je deze opslaat.
Ik denk dat morgen iemand van de webmaster-afdeling van VF op zijn donder krijgt. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
Superbeagle schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:34:
[...]

Het gas van die Consumentenbond Greenchoice deal van afgelopen 4 oktober van €0,86/m³ en €0,25/kWh voor 3 jaar is als het goed is lang geleden ingekocht.
Met de nieuwe energiebelasting in 2022 wordt dat €0,88/m³ en €0,18/kWh :9. En dan te bedenken dat ik deze prijzen afgelopen zomer te hoog vond om voor 3 jaar vast te leggen. 8)7

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Hoewel, nu ik er over nadenk. Het kan ook een tactiek zijn om te toestroom te beperken, zoals Greenchoice en Vandebron doen. Minder mensen zullen die cache-route volgen. :)

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik heb een nieuwbouw woning uit 2020 met gas (helaas) maar daardoor is mijn gasverbruik wel laag
- Gas 450m3
- Energie 3500kWh
- Opwekking zonnepanelen 8300kWh

Mijn huidige contract loopt nog tot eind januari, daarna maar eens kijken. Welke leveranciers zijn nu goed met een overschot en een beetje gas? Dan ga ik die in de gaten houden.

• TexMex
  • Niet online
RichieB schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:46:
[...]

Met de nieuwe energiebelasting in 2022 wordt dat €0,88/m³ en €0,18/kWh :9. En dan te bedenken dat ik deze prijzen afgelopen zomer te hoog vond om voor 3 jaar vast te leggen. 8)7
En die deal was zelfs ook nog zónder gas af te sluiten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:14
Zo, even voor de gein een berekening gemaakt met het modelcontract van VF:

Model: 384 per maand
3 jaar vast met die speciale link: 149 per maand

Wat ben ik blij zeg!

• zx9r_mario
Ik heb als Fenor klant nu een VF contract met 5-1 als ingangsdatum. Staat deze datum nu vast of kan de curator of de nieuwe tijdelijke leverancier (nog onbekend) roet in het eten gooien dat bijv de datum later wordt?

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

TexMex schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:54:
[...]

En die deal was zelfs ook nog zónder gas af te sluiten!
Ik vond die deal destijds ook niet scherp genoeg! Maar goed, achteraf kijk je de koe in de kont.

• TexMex
  • Niet online
Superbeagle schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:04:
[...]

Ik vond die deal destijds ook niet scherp genoeg! Maar goed, achteraf kijk je de koe in de kont.
Ik twijfelde ook, maar uiteindelijk toch maar gedaan toen. Gaat pas op 2 februari in hier, dus hopelijk blijft Greenchoice overeind. ;)

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 14:59
Wat is momenteel het beste advies voor alleen een stroom contract? Ben eerlijk gezegd een beetje het spoor bijster :?

• robbies
zx9r_mario schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:02:
Ik heb als Fenor klant nu een VF contract met 5-1 als ingangsdatum. Staat deze datum nu vast of kan de curator of de nieuwe tijdelijke leverancier (nog onbekend) roet in het eten gooien dat bijv de datum later wordt?
Ik ook ex Fenor klant. Ook contract afgesloten bij VF per 5-1-2022. Enige verschil met jou is dat ik een bevestiging van opzegging heb ontvangen van Fenor toen ze nog niet failliet waren.
De normale procedure is dat we eerst naar de leverancier moeten gaan die de curator of de ACM bepaalt. Dat is een variabel contract waar je 30 dagen aan vast zit.
Ik zat met dezelfde vraag en kreeg verschillende antwoorden van de klantenservice van VF.
- een zei de normale procedure
- de ander zei dat zodra de blokkade bij Fenor is opgeheven het contract gewoon ingaat.
In een ander forum van Welkom energie las ik dat de systemen zo werken dat na vrijgeven blokkade de overgang gewoon geregeld wordt.
Dus afwachten. We hebben iid geval nog net op tijd een goede deal gescoord bij VF.

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 18:40

Timple

Ik heb ongeveer 3000m3 gas, maar lever ook 3000kWh terug komend jaar ivm zonnepanelen.

Heeft het zin om te splitsen tussen energie leveranciers? Dus vattenval heeft nu goede gasprijs. Maar ik zie ook teruglevertarieven van 30 cent langskomen bij andere leveranciers.

Of kan dat uberhaubt niet?

Jaja, warmtepomp aanschaffen enzo, maar dat zal ook wel weer even duren ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [Deva]
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 20:37
Hier ook mijn schoonouders (ex Welkom klant) omgezet van VF model contract naar VF 3 jarig contract via de Google cache :D

Wachtend op de definitieve bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
Zenix schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:51:
Ik heb een nieuwbouw woning uit 2020 met gas (helaas) maar daardoor is mijn gasverbruik wel laag
- Gas 450m3
- Energie 3500kWh
- Opwekking zonnepanelen 8300kWh

Mijn huidige contract loopt nog tot eind januari, daarna maar eens kijken. Welke leveranciers zijn nu goed met een overschot en een beetje gas? Dan ga ik die in de gaten houden.
@Zenix Delta misschien. Maar hun berekening is wel wazig; hetzelfde piek/dal tarief voor overschot en dan vermindering energiebelasting van 2021 minus 21%.

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
Superbeagle schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:04:
[...]

Hoe ziet dat eruit?
Pagina: 1 ... 113 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4