Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.192 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 18:19
robbies schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:44:
[...]

1. Daar zijn verschillende versies van. In het slechtste geval krijg je idd een variabel contract bij een of andere leverancier waar je 30 dagen aan vast zit. Bij VF krijg ik verschillende antwoorden. Dat zij het wel eerder kunnen laten ingaan als de blokkade er vanaf is.
2. Drie jarig xl contract van VF is het beste op de markt als je tenminste veel gas gebruikt. Maar gezien je maandverbruik is dat vlg mij bij jou niet. Na 4 maanden of zo heb je een evt overstapboete er al uit. En je weet nu niet hoe de prijzen zich ontwikkelen. Dus zekerheid kopen is ook wel lekker.
Nou net even Vattenfall gebeld. Mevrouw aan de telefoon was erg in de war door mijn verzoek! Volgens haar moest ik maar afwachten tot bekend was bij welke energieleverancier ik terecht zou komen. Ook was ze niet bekend met het eventueel naar voren schuiven van de contract termijn na de 14 dagen bedenktijd. Als klap op de vuurpijl kon ze niet eens een 3 jarig contract afsluiten via de telefoon. Dit moest ik maar via de website doen.

Heb ik gewoon een onbehulpzame verkoopster gesproken of hebben jullie het via de website zelf afgesloten? En als ik dat doe moet ik dan de contract ingang op Februari neerzetten en dan in Januari bellen als er geen blokkade is zodat ze het eerder kunnen laten ingaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
LiquidSmoke schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:05:
Jammer, kan geen gebruik maken van de VF actie omdat ik al klant ben met het modelcontract:

"
Goedemorgen, helaas is het niet mogelijk om via dit kanaal het contract voor 'Energiecadeau XL Groen uit Nederland en VastePrijsGas tot 3 jaar aan te bieden, die is alleen voor nieuwe klanten, en daarnaast is die momenteel via de klantenservice uberhaupt niet te regelen ( via dit kanaal of telefonisch) Ik kan je echter verzekeren dat jouw tarieven na 1 januari 2022 onderstaande blijven tot 1 juli 2022 er zal dan ook geen aanpassing meer komen hiervoor 😃

Stroom normaal: € 0,281434 per kWh
Stroom dal: € 0,242714 per kWh
Gas: € 1,258787 per m3
"

De tarieven gaan idd omhoog per 1 januari en de 3 jaar vast actie zou toch een deftige besparing opleveren. Dan is het wachten op de volgende aanbieder met redelijke tarieven of een mooie actie :P

[...]

Zie bovenstaand, dat gaat dus helaas niet :(
Gewoon aanvragen via deze link en aangeven dat je van een andere leverancier komt. Daar heb je de klantenservice helemaal niet voor nodig. Ingangsdatum op 1 januari zetten (dat is gewoon mogelijk als je al Vattenfall-klant bent). Dan komt het volgens eerdere Tweakers helemaal goed. Je krijgt alleen geen welkomstcadeau maar wel de gunstige tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Jammer, kan geen gebruik maken van de VF actie omdat ik al klant ben met het modelcontract:

"
Goedemorgen, helaas is het niet mogelijk om via dit kanaal het contract voor 'Energiecadeau XL Groen uit Nederland en VastePrijsGas tot 3 jaar aan te bieden, die is alleen voor nieuwe klanten, en daarnaast is die momenteel via de klantenservice uberhaupt niet te regelen ( via dit kanaal of telefonisch) Ik kan je echter verzekeren dat jouw tarieven na 1 januari 2022 onderstaande blijven tot 1 juli 2022 er zal dan ook geen aanpassing meer komen hiervoor 😃

"

De tarieven gaan idd omhoog per 1 januari en de 3 jaar vast actie zou toch een deftige besparing opleveren. Dan is het wachten op de volgende aanbieder met redelijke tarieven of een mooie actie :P

[...]

Zie bovenstaand, dat gaat dus helaas niet :(
Maar heb je een verhuisdatum ingevuld dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Batsiaan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:13:
[...]

Nou net even Vattenfall gebeld. Mevrouw aan de telefoon was erg in de war door mijn verzoek! Volgens haar moest ik maar afwachten tot bekend was bij welke energieleverancier ik terecht zou komen. Ook was ze niet bekend met het eventueel naar voren schuiven van de contract termijn na de 14 dagen bedenktijd. Als klap op de vuurpijl kon ze niet eens een 3 jarig contract afsluiten via de telefoon. Dit moest ik maar via de website doen.

Heb ik gewoon een onbehulpzame verkoopster gesproken of hebben jullie het via de website zelf afgesloten? En als ik dat doe moet ik dan de contract ingang op Februari neerzetten en dan in Januari bellen als er geen blokkade is zodat ze het eerder kunnen laten ingaan?
Gewoon via de website regelen en kiezen voor een ingangsdatum van 1 januari. Vattenfall regelt het daarna allemaal wel en schuift desnoods de datum nog een paar dagen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-09 19:17
TexMex schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:14:
[...]

Gewoon aanvragen via deze link en aangeven dat je van een andere leverancier komt. Daar heb je de klantenservice helemaal niet voor nodig. Ingangsdatum op 1 januari zetten (dat is gewoon mogelijk als je al Vattenfall-klant bent). Dan komt het volgens eerdere Tweakers helemaal goed. Je krijgt alleen geen welkomstcadeau maar wel de gunstige tarieven.
Als dit de geboden variabele tarieven tot 1 juli zijn dan wist ik het wel. Gewoon blijven. Scheelt niet zoveel met het 3 jarig contract. En in juli kan je altijd nog kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:36
awwexl schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:14:
[...]

Maar heb je een verhuisdatum ingevuld dan?
Dit was via WhatsApp met de vraag om het huidige contract om te kunnen zetten. Ik volg nu de link om 3jr vast zonder welkomst cadeau te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-09 08:56

Als mijn vriendin niet ingaat op de verlenging met de1 jaars-aanbieding van Vattenfall per 1-2-'22, krijgt ze deze variabele tarieven:

Stroom normaal: € 0,281434 0,261433 per kWh
Stroom dal: € 0,242714 0,226585 per kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 18:49
Ik werd net door Essent gebeld. Essent kwam met de superdalen aanbieding bij 3 jaar. Warbij Gas van 1,65 naar 3 maanden 1,10 wordt en stroom (normaal) 0,405 naar 0,243 en dal van 0,368 naar 0,225..
Wat vinden jullie van deze deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPK
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
klopping schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:27:
Ik werd net door Essent gebeld. Essent kwam met de superdalen aanbieding bij 3 jaar. Warbij Gas van 1,65 naar 3 maanden 1,10 wordt en stroom (normaal) 0,405 naar 0,243 en dal van 0,368 naar 0,225..
Wat vinden jullie van deze deal?
Is hier al meerdere malen besproken. Even terugzoeken.
Ik heb dit afgesloten met ingangsdatum 01-05.
Tot die tijd modelcontract Vattenfall.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Laatst online: 21:16
TexMex schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:02:
[...]

Wellicht dat het telefonisch nog te regelen is, maar anders is 5 januari natuurlijk ook prima!

@zx9r_mario Blijkbaar is het vroege overstappen erg lastig tegen te houden door een leverancier. Zie ook: ps3gamer in "Afhandeling faillissement FENOR Energie". Dus ik zou persoonlijk niet afwachten tot Fenor al zijn zaakjes heeft afgehandeld. Dat afwachten gaat waarschijnlijk niet in je voordeel zijn.
Als je contract dus binnen hebt, heeft VF je als klant al geaccepteerd. kan curator niks meer aan doen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
RonaldPK schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:30:
[...]

Is hier al meerdere malen besproken. Even terugzoeken.
Ik heb dit afgesloten met ingangsdatum 01-05.
Tot die tijd modelcontract Vattenfall.
Waarom stap je pas 1 mei over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPK
klopping schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:35:
[...]

Waarom stap je pas 1 mei over?
Omdat ik tot die tijd liever €1,26/m3 betaal dan €1,65 ;)

Bij mij zou de korting pas per 01-05 ingaan.

[ Voor 9% gewijzigd door RonaldPK op 22-12-2021 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
  • Laatst online: 28-02 09:57
RonaldPK schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:35:
[...]

Je zou dus nog goedkoper kunnen gaan voor de 3 jaars deal van Vattenfall. Nog goedkoper en laat je Essent de opzegboete betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
RonaldPK schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:35:
[...]

Ik kreeg van Essent gevoel dat vanaf afsluiten je dit bedrag betaald en na 3 maanden dan pas de korting. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 18:19
TexMex schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:16:
[...]

Gewoon via de website regelen en kiezen voor een ingangsdatum van 1 januari. Vattenfall regelt het daarna allemaal wel en schuift desnoods de datum nog een paar dagen op.
Gedaan. Ben benieuwd. We gaan het zien :)

Hoe dan ook valt er wel een last van m'n schouders. Was bang dat ik straks 200+p/m moest gaan betalen maar dat blijkt nu toch wel mee te vallen.

[ Voor 14% gewijzigd door Batsiaan op 22-12-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPK
klopping schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:38:
[...]

Ik kreeg van Essent gevoel dat vanaf afsluiten je dit bedrag betaald en na 3 maanden dan pas de korting. Bedankt voor de info.
Ik denk ook dat de weg die ik gekozen heb eigenlijk niet de bedoeling was van Essent. Toen was dit contract echter nog online af te sluiten, nu niet meer.
Ik kon toen gewoon startdatum 01-05 invoeren en heb ook bevestiging ontvangen dat het per die datum pas ingaat.
Wellicht dat dit nu niet meer mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
Via whatapp contact gehad met VF, datum is aangepast _/-\o_

Even later krijg je contract met aangepaste datum per mail.
Ik heb de startdatum voor je aangepast naar 5 januari dat is de vroegst mogelijke datum.

[ Voor 14% gewijzigd door zx9r_mario op 22-12-2021 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
Ik heb gisteren VF aangevraagd zonder datum, ingangsdatum was 19-2. Heb zojuist via whatsapp VF de ingangsdatum laten vervroegen naar 5-1. Even later kwam contract met de nieuwe datum per mail binnen.

In een andere post konden Welkom Energie gelijk overstappen omdat dit door zo door de markt geautomatiseerd overstappen zo gemakkelijk mogelijk werd gemaakt.

[ Voor 28% gewijzigd door zx9r_mario op 22-12-2021 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
Bedankt voor de tips al hier! Huidig jaarcontract loopt per 25/12 af.
Ben ook over naar VF 3jarig. Nu nog bij Greenchoice, waar ik zelfs niet meer over kan op een vast contract, enkel nog variabel a 2,04 per m3 en 0,54 per kWh.
Zou betekenen dat ik per januari, waarin ik vorig jaar 150 kuub heb gebruikt, dus ongeveer 300 euro kwijt zou zijn aan alleen gas. Absurd natuurlijk.
Ga het wel zien volgend jaar, wat de markt doet.
Nogmaals dank @rick-1975 voor het delen!

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 17:41
Wellicht een gekke vraag, maar ik zie dat er een aantal mensen naar Vattenfall overstappen. Gaan jullie dan naar een één jarig contract of is alles tegenwoordig variabel? En hoe komen jullie bij VF uit, aangezien de vergelijkingssites niet meer lijken te werken, gewoon alle leveranciers af gaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zx9r_mario
Aan energie vergelijkingssites heb je geen klap aan en het aanbod op de websites van de leveranciers is karig of je moet ze allemaal gaan bellen. Eigenlijk is het Tweakers forum de enige optie om info te vergaren :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobbyHoppy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-07 20:28
dfader schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:37:
Wellicht een gekke vraag, maar ik zie dat er een aantal mensen naar Vattenfall overstappen. Gaan jullie dan naar een één jarig contract of is alles tegenwoordig variabel? En hoe komen jullie bij VF uit, aangezien de vergelijkingssites niet meer lijken te werken, gewoon alle leveranciers af gaan?
Kijk in het overstap topic (Overstappen naar een nieuwe energieleverancier)
De 3-jarige VF deal was voor de meesten by far de goedkoopste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
dfader schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:37:
Napsju in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier".

Vooral de vierde link is erg populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 20:37
Zijn er mensen die van VF modelcontract naar VF 3 jarig zijn gegaan?

Gaat VF hierin akkoord en geldt dan nog steeds het opzegtermijn, stel dat ik dit vandaag zou beslissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39

Kju

Ik heb ook geappt met VF. Ik wil wel graag de drie jaar maar heb geen gasaansluiting. Het antwoord:
Goedemorgen John, goed dat je contact opneemt.

Deze aanbieding is helaas alleen beschikbaar voor klanten met elektra en gas. Wanneer je je aanmeld, krijg je het elektra tarief zoals je dit hebt teruggevonden. Maar komt het cadeau te vervallen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Kju schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:53:
Ik heb ook geappt met VF. Ik wil wel graag de drie jaar maar heb geen gasaansluiting. Het antwoord:

"Goedemorgen John, goed dat je contact opneemt.

Deze aanbieding is helaas alleen beschikbaar voor klanten met elektra en gas. Wanneer je je aanmeld, krijg je het
elektra tarief zoals je dit hebt teruggevonden. Maar komt het cadeau te vervallen."
Ik betwijfel of deze informatie van de Vattenfall-klantenservice klopt. Maar wellicht valt het te proberen, desnoods met een opgegeven gasverbruik van 1 m³. Je hoort het vanzelf als het niet kan... ;) Zonder cadeau zou het met deze tarieven alsnog een prima deal zijn:

Stroom Normaal: € 0,265341 per kWh
Stroom Dal: € 0,223112 per kWh

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 22-12-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-09 19:17
TexMex schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:01:
[...]

Ik betwijfel of deze informatie van de Vattenfall-klantenservice klopt. Maar wellicht valt het te proberen, desnoods met een opgegeven gasverbruik van 1 m³. Je hoort het vanzelf als het niet kan... ;) Zonder cadeau zou het met deze tarieven alsnog een prima deal zijn:

Gasverbruik van 1 m3 lijkt me niet zo slim. Wat dacht je hoeveel je dan aan vaste kosten kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 21:58
[Deva] schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:51:

Gaat VF hierin akkoord en geldt dan nog steeds het opzegtermijn, stel dat ik dit vandaag zou beslissen?
Ik heb het modelcontract sinds begin november (komende vanaf Welkom) en heb juist vanochtend het 3-jarig contract afgesloten met ingangsdatum 1 jan 22. Op de site aangegeven dat ik overstapper was.
Contractbevestiging is inmiddels binnen. Wel met de opmerking 'De actie waarvoor u zich heeft aangemeld, is een actie voor nieuwe klanten. Omdat u al klant bij ons bent, komt u helaas niet in aanmerking voor het welkomstcadeau van deze actie.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
robbies schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:05:
[...]

Gasverbruik van 1 m3 lijkt me niet zo slim. Wat dacht je hoeveel je dan aan vaste kosten kwijt bent?
Niet eens zo bizar veel als je het vergelijkt met electriciteit-only prijzen van andere leveranciers. Maar wellicht constateert Vattenfall dat gas op het betreffende adres niet mogelijk is, waarna je alléén de gunstige stroom-tarieven krijgt. Dat zou het mooist zijn.

De aanmelding doen zonder gasverbruik in te vullen is bij deze deal überhaupt niet mogelijk, dus vandaar mijn hersenspinsel om daar omheen te werken. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 22-12-2021 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30

Ja, ik. VF gaat hiermee akkoord en bedankt in bevestiging expliciet voor de verlenging. Je krijgt geen kado.

[ Voor 3% gewijzigd door sixgirls op 22-12-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-09 10:37
Ja
Ja en Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 19:39

Kju

TexMex schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:01:
[...]

Als Fenor niet failliet was gegaan zou ik ook geen cadeau krijgen, dat boeit mij ook niet zo. Gezien de reacties na jou dan maar even de rest van de chat
Ok. Het cadeau vind ik niet zo spannend. Hoe kan ik de aanvraag doen? Gas op 1 invullen?

VF:
Ja dat is prima. De aanvraag komt bij ons binnen voor beide producten (die er dus niet zijn) en valt dan uit.

Wij zullen de aanvraag dan alleen verwerken voor elektra en mogelijk bellen wij je hier ook nog even over op. Of krijg je een brief of je de juiste gegevens wilt door geven.

Belangrijk dat je dit wel doet als wij vragen om contract op te nemen, tot die tijd staat de aanvraag anders on hold.
:)

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Kju schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:21:
[...]

Als Fenor niet failliet was gegaan zou ik ook geen cadeau krijgen, dat boeit mij ook niet zo. Gezien de reacties na jou dan maar even de rest van de chat

[...]
Kijk, dat zou top zijn! Ik ben benieuwd of het lukt. Zo ja, dan hebben we er alsnog een goede electriciteit-only deal bij. Het proberen kan in ieder geval geen kwaad. Je hebt sowieso een bedenktijd van 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 16:32
zx9r_mario schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:09:
Ik heb gisteren VF aangevraagd zonder datum, ingangsdatum was 19-2. Heb zojuist via whatsapp VF de ingangsdatum laten vervroegen naar 5-1. Even later kwam contract met de nieuwe datum per mail binnen.

In een andere post konden Welkom Energie gelijk overstappen omdat dit door zo door de markt geautomatiseerd overstappen zo gemakkelijk mogelijk werd gemaakt.
Ja, maar NA de vensterperiode. Dat onderscheid moet je blijven maken. Fenor klanten zitten nog in de vensterperiode.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 16:37
TexMex schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:11:
[...]

Niet eens zo bizar veel als je het vergelijkt met electriciteit-only prijzen van andere leveranciers. Maar wellicht constateert Vattenfall dat gas op het betreffende adres niet mogelijk is, waarna je alléén de gunstige stroom-tarieven krijgt. Dat zou het mooist zijn.

De aanmelding doen zonder gasverbruik in te vullen is bij deze deal überhaupt niet mogelijk, dus vandaar mijn hersenspinsel om daar omheen te werken. ;)
In het Fenor topic staat een quote van VF mail dat de kortingstatieven komen te vervallen als op het adres geen gas wordt geleverd.

Ik heb stadswarmte via Vattenfall. Bizar gewoon dat ik daar dus niet terecht kan voor stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Wat ook mooi aan vattenfal is: je kan je voorschot ook naar beneden bijstellen (minimum 50).

Bij Vrijopnaam was het minimum 300€!

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:57:
[...]

In het Fenor topic staat een quote van VF mail dat de kortingstatieven komen te vervallen als op het adres geen gas wordt geleverd.

Ik heb stadswarmte via Vattenfall. Bizar gewoon dat ik daar dus niet terecht kan voor stroom.
Maar in de quotes hierboven (hier & hier) geeft een Vattenfall-medewerker dus aan dat het wel mogelijk is. Geen idee welke medewerker er dan gelijk heeft, maar het valt op zijn minst te proberen. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 16:37
TexMex schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:58:
[...]
Dit is de link die je wilt hebben: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/.
En die werkt nog steeds.

Ik ga dit morgen (energie only) via klantenservice proberen, online krijg ik het niet voor elkaar. Of juist toch gewoon 1 M3 gas invullen?

Ten opzichte van https://energie.mediamarkt.nl :

Tarief (normaal) € 0,29801 / kWh
Tarief (dal) € 0,26413 / kWh

Ben je dus een stuk gunstiger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:56:
[...]

Ik ga dit morgen (energie only) via klantenservice proberen, online krijg ik het niet voor elkaar. Of juist toch gewoon 1 M3 gas invullen?

Ten opzichte van https://energie.mediamarkt.nl :

Tarief (normaal) € 0,29801 / kWh
Tarief (dal) € 0,26413 / kWh

Ben je dus een stuk gunstiger uit.
Volgens dit bericht moet je het inderdaad juist online aanvragen met een gasverbruik van 1 m³. Daarna past Vattenfall (volgens die medewerker) de aanmelding dan aan als gaslevering niet mogelijk blijkt op je adres. Het zou mooi zijn als deze route inderdaad werkt, maar wellicht zit die medewerker er compleet naast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
Ik zie heel veel mensen nu een 3 jarig contract afsluiten bij Vattenfall. Zelf heb ik 10 dagen geleden het 1 jarige contract met de 300 euro bol.com cadeaubon afgesloten.

Voor diegenen met een nieuw 3 jarig contract, wat is de reden dat jullie die kiezen in plaats van het 1 jarige contract? De prijzen voor het 3 jarige contract zijn nog steeds absurd hoog. De verwachtingen zijn dat na de winter de prijzen wel weer gaan dalen. Dan zou je dus 3 jaar vastzitten aan hoge prijzen.

Of nemen jullie de gok dat de prijzen helemaal niet meer lager worden de komende 3 jaar, en enkel verder zullen stijgen? Begin me af te vragen of het verstandig is mijn huidige contract te annuleren nu het nog kan, en dan voor het 3 jarige contract te gaan. Ben benieuwd naar de beweegredenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Hatsjoe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:23:
Ik zie heel veel mensen nu een 3 jarig contract afsluiten bij Vattenfall. Zelf heb ik 10 dagen geleden het 1 jarige contract met de 300 euro bol.com cadeaubon afgesloten.

Voor diegenen met een nieuw 3 jarig contract, wat is de reden dat jullie die kiezen in plaats van het 1 jarige contract? De prijzen voor het 3 jarige contract zijn nog steeds absurd hoog. De verwachtingen zijn dat na de winter de prijzen wel weer gaan dalen. Dan zou je dus 3 jaar vastzitten aan hoge prijzen.

Of nemen jullie de gok dat de prijzen helemaal niet meer lager worden de komende 3 jaar, en enkel verder zullen stijgen? Begin me af te vragen of het verstandig is mijn huidige contract te annuleren nu het nog kan, en dan voor het 3 jarige contract te gaan. Ben benieuwd naar de beweegredenen.
Met mijn verbruik is een 3 jarig contract incl overstap boete voordeliger de komende 6 maanden dan het 1 jarig contract. Ervan uitgaande dat de prijzen überhaupt volgend jaar zomer zo ver dalen dat het interessant is om over te stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 08:50

Superbeagle

Always smile

Omdat ieders situatie verschillend is. Denk aan veel/weinig gas, teruglevering of niet, etc. Als het goed is hebben ze allemaal de sommetjes in een spreadsheet gestopt en dan rolt er vanzelf uit wat het meest gunstigste contract is.

Edit:
Ik heb bijvoorbeeld dat sommetje gemaakt. En als ik over een jaar stop en ik moet overstapvergoeding plus (deels) cadeau terugbetalen, ben ik nog gunstig uit met het 3-jarige contract. En daarbij heb ik nog buiten beschouwing gelaten dat een toekomstige leverancier de overstapvergoeding (deels) vergoedt.
Gezien de huidige volatiele markt mik ik op voorjaar 2023 om weer over te stappen. Een 1-jarig contract zou weer in de ongunstige winterperiode 22/23 vallen.

[ Voor 17% gewijzigd door Superbeagle op 22-12-2021 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geelof
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-01-2023

Ik wil niet voor verassingen komen te staan. In eerste instantie wilde ik wachten tot lente 2022 en dacht dan dalen de prijzen wel. Hoor nu steeds meer geluiden dat het een beweeglijke markt blijft tot in ieder geval volgend jaar. De futures op de lange termijn markt zijn vandaag voor winter 2022 weer iets gedaald, maar voor herfst 2022 en winter 2023 weer gestegen. Zo zal het komende tijd nog wel op en af gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:21
TexMex schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:09:
[...]

Volgens dit bericht moet je het inderdaad juist online aanvragen met een gasverbruik van 1 m³. Daarna past Vattenfall (volgens die medewerker) de aanmelding dan aan als gaslevering niet mogelijk blijkt op je adres. Het zou mooi zijn als deze route inderdaad werkt, maar wellicht zit die medewerker er compleet naast.
Via WA gevraagd aan VF of het mogelijk is het 3jr cashback contract af te sluiten als je alleen stroom kan afnemen.
"Nou, dat is wel een punt. De voorwaarde is namelijk dat je voor elektra én gas bij ons klant wordt, om gebruik te kunnen maken van deze actie." "Nee, de aanvraag zal dan uitvallen".

Misschien morgen telefonisch iets mogelijk maar ik denk dat het een gevalletje too good to be true is.

Tot nu toe zie ik maar weinig fatsoenlijke aanbiedingen met alleen stroom, en wacht het aanbod bij Fenor liever niet af.

Met mijn verbruik van 5000 kwh is misschien variabel bij NLE een optie voor de tussentijd.
Elektriciteit Normaal tarief:€ 0,35981 / kWhDal tarief:€ 0,34771 / kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmic1612
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-09 22:09
hier ook toch maar het zekere voor het onzekere genomen. en van Modelcontract VF naar 3-jarig VF gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:38
Ik vind het vooral vreemd dat Vattenfall de enige energiemaatschappij is met redelijke prijzen, maar dan alleen als je de super geheime aanbiedingslinkjes weet te vinden. Zelfs de klantenservice kent ze niet.

Mijn huidige contract loopt tot 16 maart 2022 en bij Vattenfall moet ik het contract binnen 60 dagen laten in gaan. Neig er nu toch naar om alvast af te sluiten en dus eerder te beginnen met hogere tarieven te betalen maar daardoor wel de zekerheid te hebben de komende 3 jaar geen woekerprijzen te hoeven betalen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
sonna schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:07:
[...]

Via WA gevraagd aan VF of het mogelijk is het 3jr cashback contract af te sluiten als je alleen stroom kan afnemen.
"Nou, dat is wel een punt. De voorwaarde is namelijk dat je voor elektra én gas bij ons klant wordt, om gebruik te kunnen maken van deze actie." "Nee, de aanvraag zal dan uitvallen".

Misschien morgen telefonisch iets mogelijk maar ik denk dat het een gevalletje too good to be true is.

Tot nu toe zie ik maar weinig fatsoenlijke aanbiedingen met alleen stroom, en wacht het aanbod bij Fenor liever niet af.

Met mijn verbruik van 5000 kwh is misschien variabel bij NLE een optie voor de tussentijd.
Elektriciteit Normaal tarief:€ 0,35981 / kWhDal tarief:€ 0,34771 / kWh
Het modelcontract van Vandebron is volgens Gaslicht.com ook af te sluiten met alleen elektriciteit. Maar dat kan alleen via de klantenservice van Vandebron. Misschien is dat nog een optie voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NelgNL
  • Laatst online: 19:14

Het is een hele simpele rekensom. Als je 1 jarig contract in vergelijking met het 3 jarig op jaarbasis duurder is dan 250 euro dan is 3 jaar goedkoper.

Opzeggen na 1 jaar + 1 dag bij het 3 jarig contract kost je namelijk 250 euro. Dat is 100 euro terugbetaling van het cadeau en 75 euro opzegboete voor elektra en 75 euro opzegboete voor gas.

Bij mij was een 1 jarig contract 300 euro duurder per jaar dan een 3 jarig contract dus een no-brainer en voor 3 jaar gegaan. Over een jaar heb ik of nog 2 jaar stroom en gas voor dezelfde prijs, of stap ik dan over als de markt wat rustiger is.

Zolang die pijpleiding Rusland > Duitsland niet opengaat vrees ik het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
Ook 'mooi': zowel Gaslicht als Pricewise als Independer vergelijken nu niks meer. Geen enkele aanbieder actief via hun site. Heb het serieus te doen met de mensen die binnenkort grof gaan betalen, de linkjes niet kennen en via de prijsvergelijkers niets aangeboden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Duitsland sluit voor het einde van het jaar de helft van de kerncentrales las ik ergens. Verder mogen de kolencentrales volgend jaar nog maar op 35% capaciteit draaien. Waarschijnlijk zal er meer elektriciteit via gasturbines opgewekt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

RichieB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:20:
Ik vind het vooral vreemd dat Vattenfall de enige energiemaatschappij is met redelijke prijzen, maar dan alleen als je de super geheime aanbiedingslinkjes weet te vinden. Zelfs de klantenservice kent ze niet.

Mijn huidige contract loopt tot 16 maart 2022 en bij Vattenfall moet ik het contract binnen 60 dagen laten in gaan. Neig er nu toch naar om alvast af te sluiten en dus eerder te beginnen met hogere tarieven te betalen maar daardoor wel de zekerheid te hebben de komende 3 jaar geen woekerprijzen te hoeven betalen.
De enige twee opties voor start nieuw contract zijn: een datum invullen of geen datum invullen. Pas als je geen datum invult start het contract bij VF over 60 dagen.
Jij moet gewoon als startdatum 16 maart 2022 invullen.
Mocht het toch anders zijn, zorg dat je het contract uiterlijk 31-12-2021 aangaat, want het vermoeden bestaat dat de prijzen van die aanbieding aangepast zullen worden.
In dat geval gaat jouw contract in zo’n twee weken voordat jouw huidige contract afloopt. VF betaalt dan jouw opzegvergoeding van €50 per product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
zx9r_mario schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:41:
Duitsland sluit voor het einde van het jaar de helft van de kerncentrales las ik ergens. Verder mogen de kolencentrales volgend jaar nog maar op 35% capaciteit draaien. Waarschijnlijk zal er meer elektriciteit via gasturbines opgewekt worden?
Dan moet je wel gas hebben. Zodra Poetin iets positiefs zegt over de Nordstream-pijp zakt de gasprijs, maar Duitsland houdt 'm nu nog dicht, o.a. vanwege de dreigende inmenging van Rusland in Oost-Europa.

[ Voor 55% gewijzigd door NelgNL op 22-12-2021 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
NelgNL schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:47:
[...]

Dan moet je wel gas hebben. Zodra Poetin iets positiefs zegt over de Nordstream-pijp zakt de gasprijs, maar Duitsland houdt 'm nu nog dicht, o.a. vanwege de dreigende inmenging van Rusland in Oost-Europa.
Er ging toch geen gas meer door de Jamal lijn die naar Duitsland gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
zx9r_mario schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:49:
[...]

Er ging toch geen gas meer door de Jamal lijn die naar Duitsland gaat?
Ik weet niet waar jij het over hebt ;) maar door de Nordstream 2 stroomt nog niets: Wikipedia: Nord Stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

sll

Ik had me eerst aangemeld voor het 3-jarige VF-contract (met 3x 100 euro korting), maar ben juist binnen de bedenktermijn geswitcht naar het 1-jarige contract met Bol.com-bon. Mijn verbruik is zodanig dat, hoewel de tarieven van de 1-jaar hoger zijn, deze niet heel veel duurder is als je het jaartotaal berekent.

Grootste reden om dit te doen is dat ik mij steeds minder comfortabeler voelde met een langjarig contract. De VF-tarieven van nu zijn goedkoper dan de meeste anderen, maar als ze dalen zit je nog steeds vast aan deze tarieven. Contract verbreken als de prijzen heel erg dalen zou mij de opzegboete + het hele cadeau retour kosten. Het 1-jarig-contract zou dan helemaal in mijn voordeel uitvallen. Dit contract ga ik sowieso uitdienen.

Impliciet neem ik hiermee de gok dat de prijzen zullen dalen, ik geloof niet dat ze zo hoog blijven of volgend jaar stijgen. Ze gaan toch geen hele pijplijn (Nordstream 2) aanleggen om hem nooit in gebruik te nemen... En Poetin heeft ook geld in de kas nodig. Na het armpje drukken komt de diplomatie en gaat de gaskraan weer open ;) En NL leert dan hopelijk ook van de fouten en vult de gasbuffers naar 100%. Ook is in 2022 de stikstoffabriek af waardoor buitenlands gas geschikt kan worden gemaakt voor huishoudens.

Ik nam deze beslissing voordat Essent Superdalen uit de handel werd genomen :X. Zo'n prijsmodel was ook toch het bewijs dat de energiebedrijven op langere termijn tegen lagere prijzen kunnen leveren.

Als de prijzen zo hoog blijven en nog meer zullen stijgen zijn er grotere problemen in Nederland, wat te denken van de niet-Tweakers die deze discussie nu niet voeren?

Mijn strategie is om in/na de zomer lagere prijzen af te wachten, en dan een nieuw, eventueel langjarig contract af te sluiten. En anders hopen dat het modelcontract van VF t.z.t. voor bestaande klanten ook aantrekkelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:38
Superbeagle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:46:
[...]

Jij moet gewoon als startdatum 16 maart 2022 invullen.
Als ik dat doe krijg ik "Kies een startdatum tussen 1 en 60 dagen in de toekomst" te zien en gaat de site niet verder.
Mocht het toch anders zijn, zorg dat je het contract uiterlijk 31-12-2021 aangaat, want het vermoeden bestaat dat de prijzen van die aanbieding aangepast zullen worden.
Ja, dat is waar ik ook bang voor ben.
In dat geval gaat jouw contract in zo’n twee weken voordat jouw huidige contract afloopt. VF betaalt dan jouw opzegvergoeding van €50 per product.
Die opzegvergoeding is het probleem niet.. maar met mijn huidige contract betaal ik tot 16 maart 2022 maar €0,15 per kWh. Beetje zonde om dat te vroeg op te zeggen..

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
sll schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:56:
[...]

... zou mij de opzegboete + het hele cadeau retour kosten. Het 1-jarig-contract zou dan helemaal in mijn voordeel uitvallen. Dit contract ga ik sowieso uitdienen.
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar bij 350 euro kadobon van 3 jaar moet je slechts 100 euro terugbetalen (en niet het hele cadeau). Samen met opzeggen na 1 jaar + 1 dag kost je dit in totaal 250 euro inclusief opzegboete kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
NelgNL schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:56:
[...]

Ik weet niet waar jij het over hebt ;) maar door de Nordstream 2 stroomt nog niets: Wikipedia: Nord Stream
https://www.nu.nl/economi...amal-leiding-gestopt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

NelgNL schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:58:
[...]

Je moet het zelf weten natuurlijk, maar bij 350 euro kadobon van 3 jaar moet je slechts 100 euro terugbetalen (en niet het hele cadeau). Samen met opzeggen na 1 jaar + 1 dag kost je dit in totaal 250 euro inclusief opzegboete kosten.
En een beetje leverancier neemt die opzegboete over waardoor je nog maar €100 moet betalen. En als je gierig slim bent bewaar je dat cadeau van €350 en verpats je het op Marktplaats voor >€100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
Superbeagle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:01:
[...]

En een beetje leverancier neemt die opzegboete over waardoor je nog maar €100 moet betalen. En als je gierig slim bent bewaar je dat cadeau van €350 en verpats je het op Marktplaats voor >€100.
Exact, dat vermoed ik ook. Maar ik ging in mijn berekening uit van het slechtste scenario :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:45
Superbeagle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:01:
[...]

Tussen de kado's zitten (nu) ook 3 bonnen van 200,- van Bol, Wehkamp of Huis en tuin die je ook zo'n beetje overal kunt inleveren.
Lijkt me stug dat niemand die voor dat bedrag ergens aan kan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll

sll

NelgNL schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:58:
[...]

Ik had een iets ander cadeau (3x 100 euro jaarlijks verrekend op de jaarnota, Vattenfall overstapdeal), en in het contract stond (niet met zoveel woorden) dat alles teruggevorderd kon worden. Bij de 350 euro cadeaubon was er weinig naar mijn gading, en de keus voor Bol.com-bon was maar 200 euro waard (akkoord, toch in elk geval 100 euro 'winst', daarom ook in eerste instantie voor de andere 3-jarige deal gekozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

RichieB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:57:
[...]

Als ik dat doe krijg ik "Kies een startdatum tussen 1 en 60 dagen in de toekomst" te zien en gaat de site niet verder.

[...]

Ja, dat is waar ik ook bang voor ben.

[...]

Die opzegvergoeding is het probleem niet.. maar met mijn huidige contract betaal ik tot 16 maart 2022 maar €0,15 per kWh. Beetje zonde om dat te vroeg op te zeggen..
Gooi het in een Excelletje en dan rolt er vanzelf ui wat voor jou de beste optie is. Ik gok dat die €0,15/kWh voor ongeveer twee weken niet opweegt tegen het risico van hogere prijzen in het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
sll schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:07:
[...]

Ik had een iets ander cadeau (3x 100 euro jaarlijks verrekend op de jaarnota, Vattenfall overstapdeal), en in het contract stond (niet met zoveel woorden) dat alles teruggevorderd kon worden. Bij de 350 euro cadeaubon was er weinig naar mijn gading, en de keus voor Bol.com-bon was maar 200 euro waard (akkoord, toch in elk geval 100 euro 'winst', daarom ook in eerste instantie voor de andere 3-jarige deal gekozen).
Men kan alleen terugvorderen wat je hebt ontvangen. Dus weggaan na 1 jaar is 100 euro terug betalen, na 2 jaar 200 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll

sll

Barre73 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:22:
[...]

Men kan alleen terugvorderen wat je hebt ontvangen. Dus weggaan na 1 jaar is 100 euro terug betalen, na 2 jaar 200 etc.
Dat klinkt logisch maar ik vond het er niet heel duidelijk instaan:
Als cadeau ontvangt u € 300,00 korting op de jaarafrekening. De korting wordt verdeeld over
meerdere jaarafrekeningen. De korting vervalt als u het contract voortijdig beëindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjd22
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:54
Ook een Fenor klant hier opzoek naar een nieuw contract alleen heb ik alleen stroom. Dan is de keuze niet echt reuze...

Ik heb vandebron proberen te bellen maar deze nemen gewoon niet op dus een model contact daar opvragen lijkt onmogelijk. Ondertussen een tweetje naar ze gestuurd maar nog geen respons.

Zijn er nog andere suggesties voor alleen stroom of ben ik de klos 😅💸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

rjd22 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:27:
Ook een Fenor klant hier opzoek naar een nieuw contract alleen heb ik alleen stroom. Dan is de keuze niet echt reuze...

Ik heb vandebron proberen te bellen maar deze nemen gewoon niet op dus een model contact daar opvragen lijkt onmogelijk. Ondertussen een tweetje naar ze gestuurd maar nog geen respons.

Zijn er nog andere suggesties voor alleen stroom of ben ik de klos 😅💸
Probeer de ‘1m³ route’ bij VF zoals hier eerder omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Superbeagle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:34:
[...]

Probeer de ‘1m³ route’ bij VF zoals hier eerder omschreven.
@rjd22 Inderdaad. Er is een behoorlijke kans dat dat niet gaat werken. Maar er is ook helemaal niets op tegen om het gewoon een keer te proberen. Wordt het afgekeurd, dan merk je het vanzelf. Zie je het zelf uiteindelijk toch niet zitten? Dan annuleer je het binnen de bedenktijd. Maar als ik alleen elektriciteit nodig had, zou ik het in ieder geval een keer proberen!

[ Voor 6% gewijzigd door TexMex op 22-12-2021 23:05 ]

• rjd22
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:54
TexMex schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:04:
[...]

@rjd22 Inderdaad. Er is een behoorlijke kans dat dat niet gaat werken. Maar er is ook helemaal niets op tegen om het gewoon een keer te proberen. Wordt het afgekeurd, dan merk je het vanzelf. Zie je het zelf uiteindelijk toch niet zitten? Dan annuleer je het binnen de bedenktijd. Maar als ik alleen elektriciteit nodig had, zou ik het in ieder geval een keer proberen!
Helaas is dit voor mijn situatie wat te riskant. Door een oude constructie in het verleden (gedeelde gasleiding) gebeurt het wel eens dat de gasleiding van de buren overgenomen wordt. Vanwege dit ben ik echt op zoek naar een alleen stroom aanbieding helaas.

• zx9r_mario

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:42

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Mijn contract loopt op 31-12-2021 af en ik mag dus op zoek naar een nieuwe energieleverancier vanaf energie direct.

Dit is ongeveer mijn verbruik:
KwH Hoog 1695
KwH Laag 1695
M3 gas 1000
Teruglevering hoog 2070
Teruglevering laag 828

Op dit moment zit ik natuurlijk super gunstig met de volgende tarieven

Stroom
Hoog € 0.215
Laag € 0.201
Levering gas 0.73073

Energiekosten €155.85
Leverkosten Energie € 274.73
Vermindering energiebelasting 2021 € -558.56
Totaal energie € -127.98

Gas € 730.730
Leverkosten gas 214.62365
Totaal gas € 945.354

Totaal € 817.37/j / € 68.11/m

Energie direct biedt een vaag contract aan voor 3 jaar met dalende prijzen, al snap ik daar geen biet van. En als ik er niets van snap gaan we het niet doen.

Vattenfall geeft op hun site de volgende optie:

Stroom
Enkel € 0.373757
Levering gas € 1.863908

Energiekosten € 183.89
Leverkosten Energie € 311.73
Vermindering energiebelasting 2021 € -824.77
Totaal energie € -329.15

Gas € 1,863.908
Leverkosten gas € 251.63
Totaal gas € 2,115.534 - :o

Totaal € 1,786.39/j / € 148.87/m :o :o

Ik twijfel bijna aan mijn berekening maar volgens de site klopt het ook. Nu is eigenlijk de vraag what to do...

HANDTEKENING!!!

• Barre73
Leeghoofd21 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:19:
Mijn contract loopt op 31-12-2021 af en ik mag dus op zoek naar een nieuwe energieleverancier vanaf energie direct.

KwH Hoog 1695
KwH Laag 1695
M3 gas 1000
Teruglevering hoog 2070
Teruglevering laag 828

Stroom
Hoog € 0.215
Laag € 0.201
Levering gas 0.73073

Energiekosten €155.85
Totaal energie € -127.98

Gas € 730.730
Totaal gas € 945.354

Energie direct biedt een vaag contract aan voor 3 jaar met dalende prijzen, al snap ik daar geen biet van. En als ik er niets van snap gaan we het niet doen.

Stroom
Enkel € 0.373757
Levering gas € 1.863908

Energiekosten € 183.89
Totaal energie € -329.15

Gas € 1,863.908
Leverkosten gas € 251.63

Ik twijfel bijna aan mijn berekening maar volgens de site klopt het ook. Nu is eigenlijk de vraag what to do...
Probeer deze links dan ook eens. Niet te vinden via de normale website maar wel aantrekkelijk qua tarieven.
Napsju in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Leeghoofd21 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:19:

KwH Hoog 1695
KwH Laag 1695
M3 gas 1000
Teruglevering hoog 2070
Teruglevering laag 828

Stroom
Hoog € 0.215
Laag € 0.201
Levering gas 0.73073

Energiekosten €155.85
Totaal energie € -127.98

Gas € 730.730
Totaal gas € 945.354

Stroom
Enkel € 0.373757
Levering gas € 1.863908

Energiekosten € 183.89
Totaal energie € -329.15

Gas € 1,863.908
Leverkosten gas € 251.63

je moet een link gebruiken anders te hoge prijzen bij VF

space-one in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

• Jeroen96
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:02
Het lijkt erop dat de 1 jaar met 300 Bol.com bon niet meer werkt. Nu enorm hoge tarieven en ook een mededeling op de pagina: "Deze aanbieding is niet meer beschikbaar. Momenteel bieden we alleen het Modelcontract Energie aan."

De 3 jaar werkt als het goed is nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Zojuist 3 jaar Vattenfall afgesloten. 14 dagen bedenktijd, dus mochten ze in januari gekke dingen doen kan ik altijd nog annuleren om een beter aanbod te kiezen of juist niks doen als ze gek gaan doen qua prijsstijging.

Mochten de prijzen het komende jaar zakken betaal ik gewoon de boete die je vaak er al weer redelijk vlot uit hebt (zeker binnen die 3 jaar) en mochten de prijzen stijgen zit ik veilig. Al met al ga ik netto maar 15 euro meer betalen dan mijn huidige leverancier, dus de schade is ruim beperkt. :7

Link:
https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/

Soundcloud

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 22:48
https://www.nu.nl/economi...orte-tijd-die-omvalt.html

Naked energy nu ook omgevallen. Nu moet ik ook op zoek naar een ander. Kan is beste betalingen laten storneren?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

darksnake88 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:47:
https://www.nu.nl/economi...orte-tijd-die-omvalt.html

Naked energy nu ook omgevallen. Nu moet ik ook op zoek naar een ander. Kan is beste betalingen laten storneren?
Situatie Welkom: Welkom Energie raakt vergunning kwijt
Situatie Enstroga: Energieleverancier Enstroga raakt vergunning kwijt
Situatie Allure: Afhandeling faillissement Allure Energie
Situatie Anode: Afhandeling faillissement Anode Energie
Situatie Fenor: Afhandeling faillissement Fenor Energie
Situatie Sepa Green Energy: Afhandeling faillissement SEPA Green Energy

Daar kun je alle informatie vinden; misschien kun je een "eigen"...:

Situatie Naked: Afhandeling faillissement NakedEnergie

...topicstart maken?

20*350ZO45°

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Barre73 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:31:
[...]

Probeer deze links dan ook eens. Niet te vinden via de normale website maar wel aantrekkelijk qua tarieven.
Napsju in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Heel erg bedankt, ik ben gegaan voor 3 jaar vast + Energiecadeau XL 200-350
Totale kosten zijn nu € 1046/j vs € 817/j.
Dat is nog redelijk beheersbaar en als ik wat vaker de kachel uitlaat verwacht ik zelfs dat ik nog wel rond hetzelfde bedrag kan uitkomen.

HANDTEKENING!!!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
Helaas verloopt mijn energie contract binnenkort.. Ik lees hier weinig over energie via ANWB. Wat vinden jullie hiervan? Vaste prijs van 13 euro p/m en verder betaal je de variabele inkooptarieven op dat moment.

https://www.anwb.nl/huis/...3ebwEVEAAYASAAEgLmJPD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
juwlez schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:58:
Helaas verloopt mijn energie contract binnenkort.. Ik lees hier weinig over energie via ANWB. Wat vinden jullie hiervan? Vaste prijs van 13 euro p/m en verder betaal je de variabele inkooptarieven op dat moment.

https://www.anwb.nl/huis/...3ebwEVEAAYASAAEgLmJPD_BwE
Met een variabel tarief van ruim boven de 2 euro voor gas denk ik dat je beter een vattenfall contract kunt aangaan, linkjes staan in dit topic.

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
maharens schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:00:
[...]

Met een variabel tarief van ruim boven de 2 euro voor gas denk ik dat je beter een vattenfall contract kunt aangaan, linkjes staan in dit topic.
Toevoeging; ik heb alleen stroom ;)

• maharens
juwlez schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:00:
[...]

Toevoeging; ik heb alleen stroom ;)
Dan nog beter geen variabele tarieven, maar ergens een contract aangaan, ik zie bij frank energie dat de gasprijs 2,80 is

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 08:45
kaos001 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:34:
Zojuist 3 jaar Vattenfall afgesloten. 14 dagen bedenktijd, dus mochten ze in januari gekke dingen doen kan ik altijd nog annuleren om een beter aanbod te kiezen of juist niks doen als ze gek gaan doen qua prijsstijging.

Mochten de prijzen het komende jaar zakken betaal ik gewoon de boete die je vaak er al weer redelijk vlot uit hebt (zeker binnen die 3 jaar) en mochten de prijzen stijgen zit ik veilig. Al met al ga ik netto maar 15 euro meer betalen dan mijn huidige leverancier, dus de schade is ruim beperkt. :7

Link:
https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/
Net ook even zitten kijken, kreeg een vrij nette aanbieding. Denk nog even overleggen met de wederhelft, en de wederhelft komt via de link op het dubbele van mijn aanbieding. Enfin ik nog eens kijken:
Deze aanbieding is niet beschikbaar. Momenteel bieden we alleen het Modelcontract Energie aan.
:/

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

• TexMex
  • Niet online
Het lijkt inderdaad uit met de pret!

De aanbieding uit deze befaamde link https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/ is niet meer beschikbaar. Alleen het modelcontract is nog aan te vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:45
TexMex schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:43:

De aanbieding uit deze befaamde link https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/ is niet meer beschikbaar. Alleen het modelcontract is nog aan te vragen.
met ook forse tarieven.....

€ 0,633665 per kWh
€ 2,765358 per m³

8)7

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
rick-1975 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:45:
[...]

€ 0,633665 per kWh
€ 2,765358 per m³

8)7
Dit ja.

Whatt?!

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 07:21
TexMex schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:43:

https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/

Net afgesloten. De andere links werken niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door bonav op 23-12-2021 12:48 ]

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

[...]

€ 0,633665 per kWh
€ 2,765358 per m³

8)7
Dan maar hopen dat mijn aanvraag er nog doorheen komt, het gaat een spannende middag worden..

edit: gelukkig was de spanning van korte duur. Contract is binnen met de juiste tarieven.

[ Voor 13% gewijzigd door Leeghoofd21 op 23-12-2021 12:58 ]

HANDTEKENING!!!

• luckydream
  • Laatst online: 16-06 22:27
Het kan nog gekker

Modelcontractprijzen Frank Energie:

Frank Energie past modelcontractvoorwaarden toe voor aansluitingen met een conventionele meter, of indien een slimme meter niet correct uitleesbaar is.

Stroom: € 0,6429 / kWh

Gas: € 3,6831 / m3

Deze prijzen zijn geldig vanaf 1 jan 2022 en inclusief BTW, Energiebelasting en ODE (excl. vermindering energiebelasting).

• TexMex
  • Niet online
Deze lijkt het nog wel te doen:

300 euro korting 3 jaar € 0,244166 per kWh € 1,208572 per m³

https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/

Edit: Inmiddels ook niet meer beschikbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door TexMex op 23-12-2021 13:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-09 08:56
luckydream schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:47:
Het kan nog gekker

Modelcontractprijzen Frank Energie:

Frank Energie past modelcontractvoorwaarden toe voor aansluitingen met een conventionele meter, of indien een slimme meter niet correct uitleesbaar is.

Stroom: € 0,6429 / kWh
Gas: € 3,6831 / m3

Deze prijzen zijn geldig vanaf 1 jan 2022 en inclusief BTW, Energiebelasting en ODE (excl. vermindering energiebelasting).
Dit is alleen maar gunstig voor diegenen die een hekel aan hun geld hebben. :?

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:53
[...]

€ 0,633665 per kWh
€ 2,765358 per m³

8)7
30min geleden was het nog €240,- per maand, en nu €600,- per maand :o 8)7

• zx9r_mario
Die VF 3J deal is inderdaad voorbij

Nu stroom: 0,63 gas: 2,76 8)7

• TexMex
  • Niet online
Deze eenjarige contracten zijn bij mij nog wel beschikbaar. De rest is niet meer afsluitbaar.

45 euro korting 1 jaar € 0,257718 per kWh € 1,325458 per m³
https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/powerdeal/

Apple Watch SE 1 jaar € 0,272964 per kWh€ 1,376036 per m³
https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/maanddeal/

En ook weg, leuk dat ze meelezen!

Fijne Dagen alvast Vattenfall-medewerkers! En succes met alle nieuwe aanmeldingen. :)

[ Voor 54% gewijzigd door TexMex op 23-12-2021 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
ook bovenstaande zijn niet meer beschikbaar, wellicht nog in je cache?

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 08:45
TexMex schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:00:
Deze eenjarige contracten zijn bij mij nog wel beschikbaar. De rest is niet meer afsluitbaar.

Ik krijg bij beiden dezelfde melding dat ze enkel nog een modelcontract aanbieden

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

• Tano
  • Laatst online: 08-09 19:30
TexMex schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:00:

Ook modelcontracten nu... edit: spuit 11...

Zelf nog even Essent gebeld voor Superdalen contract, maar zij bieden geen vaste contracten meer aan volgens de medewerker. Niet zo erg voor mij, zit nog tot bij Vandebron tot mid-april op lage tarieven.

• TexMex
  • Niet online
maharens schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:06:
ook bovenstaande zijn niet meer beschikbaar, wellicht nog in je cache?
Ze waren nog iets langer beschikbaar. Speciaal geprobeerd steeds in nieuwe DuckDuckGo-sessies. Maar vanaf nu is het dus echt game over bij Vattenfall. ;)

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Voor degenen die achter het net hebben gevist bij VF is Vandebron misschien nog een optie met €1,22 m³ (waarschijnlijk €1,24 in 2022).

Wel enkel telefonisch af te sluiten bij de (slecht bereikbare) klantenservice.

Let er wel op dat ondanks alle berichten in hun voorwaarden nog gewoon staat dat ze op 1 januari en 1 juli de prijzen wijzigen. Gezien deze ‘short-squeeze’ op de gasmarkt heb ik er een hard hoofd in dat ze hun prijzen op 1 januari niet nogmaals zullen wijzigen.
Pagina: 1 ... 112 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4