Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.222 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:17
rick-1975 schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:50:
[...]

Alle vatttenfall contracten via de linken uit dit topic zijn juist vaste tariefen, niets variabel.
Als ik de link van de cashback aanbieding aanklik en mijn gegevens invul krijg ik onderstaande prijsopbouw voorgelegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1deL9Leuo-cmkokVzKbQE5fRWNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Acn58uoWAZHbPsOWy1Y5bAaI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:14
meintje schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:53:
[...]

Als ik de link van de cashback aanbieding aanklik en mijn gegevens invul krijg ik onderstaande prijsopbouw voorgelegd.

[Afbeelding]
Dat zijn de kosten die afhankelijk zijn van het gebruik. In jouw geval gaat het om een vast contract van 1 of 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
bonav schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:00:
[...]

Dat zijn de kosten die afhankelijk zijn van het gebruik. In jouw geval gaat het om een vast contract van 1 of 3 jaar.
Ik wil je graag geloven, maar ook in alle voorwaarden en de tekst onder het aanbod wordt aangegeven dat de tarieven kunnen wijzigen. Bovendien had er dan, in mijn beleving, moeten staan vaste leveringskosten a €0,644204 per m3 plus de overheidsheffing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
meintje schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:53:
[...]

[Afbeelding]
Haha… in een vast contract blijven de prijzen gelijk voor de gestelde periode. Echter bij levering van gas en electriciteit zijn er variabele en vaste kosten. Variabel betekent dat de kosten afhangen van je verbruik. Ik neem aan dat dat het antwoord is op de niet gestelde vraag ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sixgirls op 19-12-2021 18:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meintje
In de algemene productvoorwaarden staat het duidelijker uitgelegd. Je hebt inderdaad gelijk.
Laten we het er maar op houden dat ik niks en niemand vertrouw in deze tijden.
Bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaver 4
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:48

Klaver 4

1140 + 1740 = 2880 Wp

Martin7182 schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:40:
Vooralsnog is FV voor mij niet interessant vanwege het lage teruglevertarief. 7 cent bij VF of 36 cent bij de concurrent, dat is nogal een verschil. Daar kan dat goedkope VF gastarief in mijn geval niet tegenop.
Dat geldt alleen voor wat je méér teruglevert dan je eigen gebruik. Het salderen is volgend jaar nog volledig van toepassing. ;)

6 x JYM190, 2 x StecaGrid 500 + 6 x JA Solar 290 Percium, Omnik 2k-TL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:31
Klaver 4 schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:07:
[...]

Dat geldt alleen voor wat je méér teruglevert dan je eigen gebruik. Het salderen is volgend jaar nog volledig van toepassing. ;)
Vanzelfsprekend. Teruglevertarief slaat alleen op stroom die over is. Salderen moet wettelijk gezien tegen het levertarief, de energieaanbieder mag alleen piek/dal splitsen.

[ Voor 13% gewijzigd door Martin7182 op 19-12-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGJB1989
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
TexMex schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:31:
[...]

Ik zou echt gewoon per snelst mogelijke datum overstappen naar Vattenfall: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/. Desnoods zet je de datum al op morgen of overmorgen en maak je er een verhuizing van.

De afgelopen maanden hebben aangetoond dat klanten niets meer zijn dan een speelbal van graaiende cowboys (plus Eneco). Je kunt netjes volgens hun regels spelen, of je kunt voor jezelf proberen om er ook het beste uit te halen.

Als een directe overstap binnen een paar dagen niet lukt, hoor je het vanzelf wel. Wacht je langer, dan heb je kans dat overstappen een maand lang geblokkeerd wordt (misschien is dat nu zelfs al zo). Maar niet geschoten is altijd mis. En bij het Welkom-fiasco hebben we gezien dat snel handelen je een hoop geld kan besparen.
Thnx voor je advies.
Als ik de datum op 22-12-21 zet en niet aangeef dat het een verhuizing betreft, is dat een probleem?
Er zijn 14 dagen bedenktijd.
Dus mocht het escaleren dat het allemaal niet mag, kan ik het in de 14 dagen nog annuleren
Of nu aanvragen en dan morgen even bellen met Vattenfal?
Of niet bang zijn, gewoon 22-12 als ingangsdatum en het afwachten of zij contact opnemen dat het niet kan/mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
meintje schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:40:
Mijn contract bij Greenchoice loopt op 1 februari 2022 af. Ik zit nu naar de 3 jaar contracten van Vattenfall te kijken. Mooie prijzen, maar allemaal variabel. Met andere woorden, dan weet je toch nog steeds niet waar je de komende 3 jaar aan toe bent?
space-one in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

[ Voor 8% gewijzigd door space-one op 19-12-2021 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MGJB1989 schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:18:
[...]

Thnx voor je advies.
Als ik de datum op 22-12-21 zet en niet aangeef dat het een verhuizing betreft, is dat een probleem?
Er zijn 14 dagen bedenktijd.
Dus mocht het escaleren dat het allemaal niet mag, kan ik het in de 14 dagen nog annuleren
Of nu aanvragen en dan morgen even bellen met Vattenfal?
Of niet bang zijn, gewoon 22-12 als ingangsdatum en het afwachten of zij contact opnemen dat het niet kan/mag.
Durf ik niet te zeggen. Via de verhuis-route lijkt het vaak snelst en makkelijkst te gaan. Maar misschien is de normale route ook prima. Ga in ieder geval voor de snelst mogelijke optie. Blijkbaar is dat voor een leverancier ook niet of nauwelijks tegen te houden: ps3gamer in "Afhandeling faillissement FENOR Energie"
Volgens Eneco zit er een weeffout in het systeem. ,,De Nederlandse energiemarkt is er op ingericht om overstappen zo simpel mogelijk te maken. Alle computersystemen faciliteren dat.” Als Vattenfall of een andere leverancier een nieuwe klant accepteert gaat zo’n klant meteen over. ,,Wij kunnen daar weinig tegen doen. Er volgt geen toets of rode vlag dat switchen nog niet kan.”
Eneco ervaart dit kennelijk als weeffout. Maar ik denk dat wij als klanten de afgelopen maanden nog wel wat ernstigere weeffouten hebben ervaren... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MGJB1989
TexMex schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:37:
[...]

Durf ik niet te zeggen. Via de verhuis-route lijkt het vaak snelst en makkelijkst te gaan. Maar misschien is de normale route ook prima. Ga in ieder geval voor de snelst mogelijke optie. Blijkbaar is dat voor een leverancier ook niet of nauwelijks tegen te houden: ps3gamer in "Afhandeling faillissement FENOR Energie"

[...]

Eneco ervaart dit kennelijk als weeffout. Maar ik denk dat wij als klanten de afgelopen maanden nog wel wat ernstigere weeffouten hebben ervaren... :+
Super zeg. Direct Vattenfal aangevraagd, vanaf 21-12-21.
Ik hoop op deze “weeffout” en geen curator die achter mij aankomt!
En dat de stornering lukt, heb ik afgelopen vrijdag direct gedaan (na bericht FENOR faillissement)
Dan ga ik voor niet heel veel euro’s het schip in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
Heeft er iemand ervaring met overstappen naar verschillende leveranciers voor stroom/gas met zonnepanelen? Deze deal ziet eruit als te mooi om waar te zijn. Gas kan ik bij andere aanbieder vinden voor 103 euro per maand, dan zou ik netto op maar 10 euro p.m. uitkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwhXUvORbulftYmGG5s2WLT_dxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Rb0SfoXSKq4095IthWT9fyj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:00
Martin7182 schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:48:
Heeft er iemand ervaring met overstappen naar verschillende leveranciers voor stroom/gas met zonnepanelen? Deze deal ziet eruit als te mooi om waar te zijn. Gas kan ik bij andere aanbieder vinden voor 103 euro per maand, dan zou ik netto op maar 10 euro p.m. uitkomen.

[Afbeelding]
Ik doe dat vanaf 01-01-2022. Gas voor drie jaar vastgezet bij delta voor 1,20. En daarnaast inderdaad naar uc voor de stroom.

Ik ben nu zelf aan het overwegen om deze weer open te breken en voor de tarieven hierboven opnieuw af te sluiten. Geen idee of UC hiermee akkoord gaat. Zou dan zelfs graag de boete betalen want dat verdien ik snel terug met mijn overproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
Bedankt @Ebbie ! Op de website van UC zelf krijg ik hele rare bedragen (en nooit een maandbedrag onder nul). Daar gaat salderen ook volgens teruglevertarieven, wat wettelijk gezien helemaal niet mag.

Verder valt het op dat in het staatje hierboven het teruglevertarief piek hoger is dan saldeertarief dal. Dus het wordt aantrekkelijk om zo min mogelijk in dal te salderen.
Delta ga ik checken zodra de website het weer doet (is nu in onderhoud). Er zijn niet veel aanbieders van alleen gas. Maar ze zitten wel een stuk onder de 2.25/m3 van UC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:00
Martin7182 schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:13:
Bedankt @Ebbie ! Op de website van UC zelf krijg ik hele rare bedragen (en nooit een maandbedrag onder nul). Daar gaat salderen ook volgens teruglevertarieven, wat wettelijk gezien helemaal niet mag.

Verder valt het op dat in het staatje hierboven het teruglevertarief piek hoger is dan saldeertarief dal. Dus het wordt aantrekkelijk om zo min mogelijk in dal te salderen.
Delta ga ik checken zodra de website het weer doet (is nu in onderhoud). Er zijn niet veel aanbieders van alleen gas. Maar ze zitten wel een stuk onder de 2.25/m3 van UC.
Ik heb het destijds berekend bij Independer. Daar klopte de calculatie volgens mij wel. Volgens mij werkt het salderen per meter. Dus beter je meeste verbruik in het dal en zo veel mogelijk verkopen wat je in piek opwekt. Delta was inderdaad voor mij ook de enige met alleen gas en een redelijk tarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:42
Hier ook een ex-Fenor klant. In dit topic lees ik over een goede deal bij Vattanfall. Wij hebben helaas geen gas aansluiting en kunnen daarom niet van de Energiecadeau XL actie gebruik maken.

Weet iemand of er ook een goede deal is voor elektra? Het aanbod op de bekende vergelijkingssites is tegenwoordig erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-09 15:48
Oh, ik moet dit nog regelen.
Ik ben te laat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
St3ve-0 schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:36:
Hier ook een ex-Fenor klant. In dit topic lees ik over een goede deal bij Vattanfall. Wij hebben helaas geen gas aansluiting en kunnen daarom niet van de Energiecadeau XL actie gebruik maken.

Weet iemand of er ook een goede deal is voor elektra? Het aanbod op de bekende vergelijkingssites is tegenwoordig erg beperkt.
Helaas geen gas? Wees gelukkig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:17
Hier ook Fenor klant. Op aanraden van dit topic en het topic over Fenor ook overgestapt op de vattenfall aanbieding van 3 jaar vast. Ik had als ingangsdatum 21 december ingevuld.
Gisteravond aangemeld en vannacht om 5u een mail met het contract. Ingangsdatum is 2 januari.

Maandbedrag bij Fenor was 108 euro.
Via prijsvergelijker zou dat 228 euro worden, wat in het beste geval waarschijnlijk na 15 januari het tarief zal worden als ik afwacht.
Via vattenfall is het maandbedrag 118 euro

[ Voor 29% gewijzigd door Blackouts op 20-12-2021 07:27 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Blackouts schreef op maandag 20 december 2021 @ 07:25:
Hier ook Fenor klant. Op aanraden van dit topic en het topic over Fenor ook overgestapt op de vattenfall aanbieding van 3 jaar vast. Ik had als ingangsdatum 21 december ingevuld.
Gisteravond aangemeld en vannacht om 5u een mail met het contract. Ingangsdatum is 2 januari.

Via prijsvergelijker zou dat 228 euro worden, wat in het beste geval waarschijnlijk na 15 januari het tarief zal worden als ik afwacht.
#MaandbedragenZeggenNiets

We willen/moeten m3 en kWh prijzen weten om je van een gedegen advies te kunnen voorzien.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 20:36

Ben benieuwd of dit lukt/goed gaat omdat je een ingangsdatum hebt gekozen die in de vensterperiode valt. Laat graag iets weten als het zover is, want ik heb dezelfde situatie maar heb de ingangsdatum op 13-2 gezet. Dan kan ik ook 30 dagen opzegtermijn in acht nemen bij de nieuwe verlichte leverancier. Maar het liefst ga ik uiteraard al op 14-1 over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:32
noucmen schreef op maandag 20 december 2021 @ 01:56:
Oh, ik moet dit nog regelen.
Ik ben te laat.
offtopic:
Vergeet ook je opstalverzekering niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
marcelcee schreef op maandag 20 december 2021 @ 07:53:
[...]

Ben benieuwd of dit lukt/goed gaat omdat je een ingangsdatum hebt gekozen die in de vensterperiode valt. Laat graag iets weten als het zover is, want ik heb dezelfde situatie maar heb de ingangsdatum op 13-2 gezet. Dan kan ik ook 30 dagen opzegtermijn in acht nemen bij de nieuwe verlichte leverancier. Maar het liefst ga ik uiteraard al op 14-1 over.
Ik zou ook verwachten dat het in de vensterperiode echt niet gaat lukken. Daar zal bij de netbeheerder echt wel administratief een slot op staan. Na de vensterperiode is dat slot weg en kan je vanuit de netbeheerder gezien wel weg.

Persoonlijk zou ik proberen dat nieuwe contract vanaf dag 1 na de vensterperiode in te laten gaan. Als ex-WE klant is mijn overstap naar Vattenfall niet door Eneco tegengehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGJB1989

Hier ook direct Vattenfal geregeld.
Had aangegeven 21-12 maar contract gaat in op 11-1-22.
Dus 2 dagen voordat vensterperiode verloopt.
Ik laat dat nog even zo staan.
Niet teveel gaan morrelen nu.
Kijken wat lukt.
Laten we elkaar op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGJB1989
pdukers schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:24:
[...]

Ik zou ook verwachten dat het in de vensterperiode echt niet gaat lukken. Daar zal bij de netbeheerder echt wel administratief een slot op staan. Na de vensterperiode is dat slot weg en kan je vanuit de netbeheerder gezien wel weg.

Persoonlijk zou ik proberen dat nieuwe contract vanaf dag 1 na de vensterperiode in te laten gaan. Als ex-WE klant is mijn overstap naar Vattenfall niet door Eneco tegengehouden.
Vensterperiode kan ook eerder verlopen toch? Als FENOR overname heeft geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:55
Als FENOR klant heb ik het volgende bedacht;

Overstappen op 14 Januari, dit is 1 dag na het einde van de vensterperiode. Mogelijk mag het niet, maar enkele Welkom Energie (WE) klanten zijn dit ook gelukt, dus het proberen waard.

15 Jan - 15 Maart heb ik denk ik een verbruik van 500M3, stroom is te verwaarlozen:

Fattenval deal 3 jaar : €1.19 m3: €595
Budget energie variabel: €1.61 m3 €805

Dat houd in dat ik als ik zowel voor gas als energie na 6 maanden en 1 dag weer ga overstappen een boete moet betalen van 2x €100

Zelfs dan ben je €10 goedkoper uit dan variabel te nemen.

Iemand nog meer ideeen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:02

PnD

like in Pinda ^_^

Zojuist via klantservice chat de nieuwe variabele tarieven van Delta opgevraagd per 1-1-2022:

Dal EUR 0.30591
Normaal EUR 0.26031
Gas EUR 1.37196

Ik ga per 1-1-2022 voor een Vattenfal contract voor 1 jaar met € 300 bol.com voucher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Per 21 Jan loopt mijn huidige contract af bij Essent. Op dit moment betaal ik 720p/j voor 1800kWh en 500m3 gas.

Bij Vattenfall heb je nu een jaar contract voor 76 Euro p/m (voor hetzelfde levering als hierboven).

Hoe kan dit zoveel goedkoper zijn dan andere aanbieders? Die zitten bijna allemaal op 105+ euro p/m. Zit er nog adders onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:47

Sjod

Ik ben goed luisterend

Ik zoek ook nog naar de adder on het gras bij vattenfal, maar kan hem nog niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjxNoy3Lalq6pQEy9DmYZ5Ph24k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZJlzJ6xsRyqjzHVGvBa9TkQy.png?f=fotoalbum_large

Als het goed is kloppen mijn bovenstaande berekeningen. Is inderdaad een stukje goedkopen dan greenchoice, die vanaf nu zeggen dat variabel ook echt variabel is. (Dus per direct prijs aanpassen)

Ik wou eigenlijk nog wel zonnepanelen nemen, deze is bij beide niet heel gunstig (voor overschot), maar volgens mij is er nergens een lagere gasprijs te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Wulfric92 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:12:
Per 21 Jan loopt mijn huidige contract af bij Essent. Op dit moment betaal ik 720p/j voor 1800kWh en 500m3 gas.

Bij Vattenfall heb je nu een jaar contract voor 76 Euro p/m (voor hetzelfde levering als hierboven).

Hoe kan dit zoveel goedkoper zijn dan andere aanbieders? Die zitten bijna allemaal op 105+ euro p/m. Zit er nog adders onder het gras?
Heb je ook naar deze gekeken? https://www.vattenfall.nl...edingen/energiecadeau-xl/

Dat is een stuk voordeliger dan het standaard-aanbod op de website van Vattenfall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 23:10
Hier ook Vattenfal aangevraagd van het weekend. Bevestiging van de aanvraag ontvangen, maar nog niet het concrete voorstel. Jullie wel? Want misschien dat je dan nog een verrassing krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:18
Wulfric92 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:12:

Hier ook Vattenfal aangevraagd van het weekend. Bevestiging van de aanvraag ontvangen, maar nog niet het concrete voorstel. Jullie wel? Want misschien dat je dan nog een verrassing krijgt.
De dame aan de telefoon bij VF rade ook aan dit contract af te sluiten omdat het een stuk goedkoper is dan het normale aanbod van VF. Ik vermoed dat het gaat om voor afgesproken en afgesloten pakket deals die ze niet zomaar kunnen verwijderen. Dit zal denk ik wel enkel duren tot volgend jaar dus sla snel je slag.

Let wel dit is allemaal speculaas van mijn kant :P

Wat betreft het aanbod ik heb verleden woensdag alles afgesloten en later op de avond ook het contract binnen gekregen met de definitieve kosten etc

[ Voor 17% gewijzigd door Mjelnir op 20-12-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 08:50

Superbeagle

Always smile

DJustin schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:32:
Als FENOR klant heb ik het volgende bedacht;

Overstappen op 14 Januari, dit is 1 dag na het einde van de vensterperiode. Mogelijk mag het niet, maar enkele Welkom Energie (WE) klanten zijn dit ook gelukt, dus het proberen waard.

15 Jan - 15 Maart heb ik denk ik een verbruik van 500M3, stroom is te verwaarlozen:

Fattenval deal 3 jaar : €1.19 m3: €595
Budget energie variabel: €1.61 m3 €805

Dat houd in dat ik als ik zowel voor gas als energie na 6 maanden en 1 dag weer ga overstappen een boete moet betalen van 2x €100

Zelfs dan ben je €10 goedkoper uit dan variabel te nemen.

Iemand nog meer ideeen hierover?
Ja, Vandebron schijnt een variabel te hebben van €1,24 gas. Ze lopen er echter niet mee te koop en je zult de klantenservice moeten bellen. Voordeel is dat je maandelijks kunt opzeggen zonder verdere kosten, risico is dat zij ook maandelijks kunnen verhogen. Laatst van €1,22 naar €1,24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:36
PnD schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:07:
Zojuist via klantservice chat de nieuwe variabele tarieven van Delta opgevraagd per 1-1-2022:

Dal EUR 0.30591
Normaal EUR 0.26031
Gas EUR 1.37196

Ik ga per 1-1-2022 voor een Vattenfal contract voor 1 jaar met € 300 bol.com voucher.
Hoe kan een normaal tarief lager zijn dan een dal tarief? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Superbeagle schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:42:
[...]

Ja, Vandebron schijnt een variabel te hebben van €1,24 gas. Ze lopen er echter niet mee te koop en je zult de klantenservice moeten bellen. Voordeel is dat je maandelijks kunt opzeggen zonder verdere kosten, risico is dat zij ook maandelijks kunnen verhogen. Laatst van €1,22 naar €1,24.
Die verhoging naar € 1,24 zit hem puur in de wettelijke belasting op het gebruik van gas. Die stijgt per 1 januari met 2 cent per m³. ;) Verder hebben ze aangegeven tot 1 juli niet te verhogen, omdat ze dat in november al hebben gedaan. Hoeveel die belofte waard is, is natuurlijk de vraag. Maar het feit dat ze volledig eigendom zijn van Essent, maakt ze voor mij als leverancier wel redelijk betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

-Muncky- schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:50:
[...]

Hoe kan een normaal tarief lager zijn dan een dal tarief? :?
Het lijkt te niet kloppen. Kijk wat
valdi schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
MGJB1989 schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:19:
[...]

Vensterperiode kan ook eerder verlopen toch? Als FENOR overname heeft geregeld?
Klopt, er is nu een maximum periode van 20 werkdagen afgegeven dacht ik. Maar als de datum naar voren geschoven wordt kan je je nieuwe energieleverancier vragen om de levering ook naar voren te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
Ebbie schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:58:
[...]

Ik doe dat vanaf 01-01-2022. Gas voor drie jaar vastgezet bij delta voor 1,20. En daarnaast inderdaad naar uc voor de stroom.

Ik ben nu zelf aan het overwegen om deze weer open te breken en voor de tarieven hierboven opnieuw af te sluiten. Geen idee of UC hiermee akkoord gaat. Zou dan zelfs graag de boete betalen want dat verdien ik snel terug met mijn overproductie.
Maar is je afgesproken maandbedrag bij UC negatief, of betaal je ook 15 euro en hoop je na een jaar de grote afrekening te krijgen? In deze tijd van omvallen ga ik met geen enkele partij meer in zee die geld van me leent (helaas bij Fenor wel gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Laatst online: 11:55
Superbeagle schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:42:
[...]

Zou jij hier ook een bron van kunnen laten zien; dat je voor dit soort tarieven moet bellen? Anders probeer ik het vanmiddag even.

[ Voor 8% gewijzigd door DJustin op 20-12-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:06
Zojuist Vattenfal 3jr deal genomen. Mn contract bij Innova loopt begin januari af. Bedankt voor het delen van de link.

Ik kan bevestigen dat ik binnen 2 uur na aanmelding vanochtend mn contractsbevestiging heb gekregen.

Mocht de gasprijs toch enorm dalen, dan neem ik de overstapboete wel lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 23:09
Hi allen,

Per 1 februari mag ik overstappen. Wij huren een groot, oud appartement. Nu kregen wij het 'schappelijke' aanbod van Eneco om te verlengen voor maarliefst €388,50 per maand. Omdat het huur is lijkt het mij niet verstandig om het langer dan een jaar vast te leggen, alleen heb ik hier simpelweg te weinig verstand van..

Iemand met een gelijke situatie en/of goed advies? Ik vind het vrij stressvol om te bedenken dat ik van €120 euro voorschot (en we per jaar maximaal €1000,- voor zowel gas/elektriciteit opmaken) meer dan het driedubbele moeten betalen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:32
Reeker schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:25:
Hi allen,

Per 1 februari mag ik overstappen. Wij huren een groot, oud appartement. Nu kregen wij het 'schappelijke' aanbod van Eneco om te verlengen voor maarliefst €388,50 per maand. Omdat het huur is lijkt het mij niet verstandig om het langer dan een jaar vast te leggen, alleen heb ik hier simpelweg te weinig verstand van..

Iemand met een gelijke situatie en/of goed advies? Ik vind het vrij stressvol om te bedenken dat ik van €120 euro voorschot (en we per jaar maximaal €1000,- voor zowel gas/elektriciteit opmaken) meer dan het driedubbele moeten betalen..
Ja, een heel topic vol hier :-)

Korte samenvatting: het moet goedkoper kunnen (lees de laatste paar pagina's maar eens terug), jaarcontract kan gunstig zijn (zelfs met opzegboete als je er tussentijds vanaf wilt) en voor zinnig persoonlijk advies zeggen bedragen ons verder niet zoveel, kWh's/m³'s wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
DJustin schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:19:
[...]

Zou jij hier ook een bron van kunnen laten zien; dat je voor dit soort tarieven moet bellen? Anders probeer ik het vanmiddag even.
TexMex in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier".

Staat verder niet online, behalve bij Gaslicht.com dus: https://www.gaslicht.com/...-gas-onbepaalde-tijd-3238.

Het is alleen telefonisch aan te vragen bij de klantenservice van Vandebron. Mogelijk kun je daar ook elektriciteit-only tegen deze tarieven aanvragen. Dat valt te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hi allen,

De meeste mensen komen uit op dit driejarige contract bij Vattenfall: https://www.vattenfall.nl...edingen/energiecadeau-xl/. De tarieven zijn een stuk voordeliger dan al het andere dat nu beschikbaar is. Daardoor heb je een eventuele overstapboete zo terugverdiend als je er toch al eerder van af wilt. Bovendien kun je bij verhuizing je contract normaal gesproken gewoon meenemen.

Wil je toch liever een compleet variabel contract, dan kun je dit overwegen: TexMex in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier". Vandebron (100% eigendom van Essent) geeft aan die tarieven niet te verhogen tot 1 juli. Maar 100% zekerheid daarover is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:48
Martin7182 schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:18:
[...]

Maar is je afgesproken maandbedrag bij UC negatief, of betaal je ook 15 euro en hoop je na een jaar de grote afrekening te krijgen? In deze tijd van omvallen ga ik met geen enkele partij meer in zee die geld van me leent (helaas bij Fenor wel gedaan).
Zoals ik UC voorwaarden interpreteer is inderdaad dat je 15 euro (180 euro/jaar) eerst betaalt om het bedrag+teruglevering aan het eind van de termijn terugkrijgt. De berekening op UC website staat er wat krom, zeker als je met gas gaat werken.

Nu weet ik niet of vergelijkingssites dit correct overnemen of je alleen de getallen voorschotelen aan het eind met de verwachte besparing terwijl het niet mogelijk is om je termijnbedrag zo laag te zetten. Budget Energie heeft een vergelijkbaar iets, vergelijkingssites laten het bedrag zien wat je zal besparen met je zonnepanelen, maar je moet zelf je termijnbedrag aanpassen omdat ze niet standaard teruglevering meenemen in het termijnbedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

DJustin schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:19:
[...]

De zoekfunctie staat er vol van:
https://gathering.tweaker...D=Bron&data%5Bboolean%5D=

Hier link naar Vandebron waar ze schrijven dat je moet bellen:
https://vandebron.nl/modelcontract

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisbos
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:25
Als je nu een modelcontract aanvraagt bij Vattenfall krijg je als aanbod 0,42 per kWh en 1,99! Per m3.

Ik had al een modelcontract en betaal 1,24. Ze hadden aangegeven dat dit ook de prijs vanaf januari zou zijn, maar hoe groot is de kans dat ze dit toch nog gaan aanpassen? Aangezien het nu voor nieuwe klanten zo duur is. Of ik moet nu voor de zekerheid voor die 3 jaar gaan, maar dan krijg ik geen cadeau doordat ik net 20 dagen dagen bij vattenfall zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Hi allen,

Maandbedragen zeggen niets, je moet naar de prijs mer KW en per M3 kijken en je verbruik.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-09 15:48
Compuchip87 schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:18:
[...]

offtopic:
Vergeet ook je opstalverzekering niet!
Dank je wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:24
Bravertal schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:19:
[...]

Volgens mij €15 per maand moet ik betalen, weet eigenlijk niet of dat lager kan.

@pep_82
Ik heb het online ingevuld (niet via de app).
Verbruik normaal: 2.500 kWh
Verbruik dal: 2.000 kWh

Teruglevering normaal: 4.500 kWh
Teruglevering dal: 2.000 kwh
Ik was toch benieuwd hoe je aan je tarieven kwam:
Met gas (ik verbruik nog een kleine 350 m3):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mm4YqtwzQqpQnDZ70F6p6e9XhN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OVQHWpcgsxmvp3ZmpoRNoMfZ.png?f=fotoalbum_large

Zonder gas:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUwhkJdR2I9a3g1hcGJVm_RdQk8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XmZUh2dA20WQWM4MyN9r4oBR.png?f=fotoalbum_large

Levertarieven blijven gelijk, teruglevering echter normaaltarief € 0,09883 meer en daltarief € 0,08573 meer. Als ik dit terugreken levert het splitsen van mijn rekening in een los elektriciteit en gasgedeelte mij zo een € 240 extra op, 2000kWh(normaal) en 500kWh (dal). Er zijn uren dat ik het niet verdien, geen idee of ze zo happig zijn om de huidige overeenkomst (binnen 14 dagen bedenktijd) af te breken en dan een andere aan te gaan.

Prijzen van de andere aanbieders:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TKoZ0f0-uKD1fbQRRYR0bGLSwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2ASV4piX9QSRcsriVlCPyiYB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nM-a4hIuzIX4fsyyOWh7WmoqEfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/euBWliDyGGanHLdky1hEeH2k.png?f=fotoalbum_large

Gewoon kent nog een verschil in normaal- en daltarief, Innova doet alles op de grote hoop.

Ben benieuwd of ze deze tarieven wel kunnen volhouden... Leuk voor ons als terug leverende consument, maar als bedrijf zijnde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

pep_82 schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:34:
[...]
Als ik dit terugreken levert het splitsen van mijn rekening in een los elektriciteit en gasgedeelte mij zo een € 240 extra op, 2000kWh(normaal) en 500kWh (dal). Er zijn uren dat ik het niet verdien, geen idee of ze zo happig zijn om de huidige overeenkomst (binnen 14 dagen bedenktijd) af te breken en dan een andere aan te gaan.
[…]
Ik vraag mij nog steeds af waarom niemand hier nog geen app heeft gemaakt die je dit soort adviezen geeft. Wel/niet gas elektra bij verschillende leveranciers, vast/variabel, overstappen/uitzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 23:23
[...]

[Afbeelding]

Zonder gas:
[Afbeelding]

Levertarieven blijven gelijk, teruglevering echter normaaltarief € 0,09883 meer en daltarief € 0,08573 meer. Als ik dit terugreken levert het splitsen van mijn rekening in een los elektriciteit en gasgedeelte mij zo een € 240 extra op, 2000kWh(normaal) en 500kWh (dal). Er zijn uren dat ik het niet verdien, geen idee of ze zo happig zijn om de huidige overeenkomst (binnen 14 dagen bedenktijd) af te breken en dan een andere aan te gaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gewoon kent nog een verschil in normaal- en daltarief, Innova doet alles op de grote hoop.

Ben benieuwd of ze deze tarieven wel kunnen volhouden... Leuk voor ons als terug leverende consument, maar als bedrijf zijnde
Boh, €2,29 per kuub gas :X

Vanmorgen werd ik door Budget Energie benaderd met de onderstaande tarieven. M'n vorige contract was bij hen, op het moment zit ik bij Oxxio. Ze kwamen met onderstaande tarieven:

- Gas: €1,36
- Elektra dal: €0,29
- Elektra hoog: €0,33

Op de email zetten wilden ze niet, wel konden ze een proforma contract afsluiten die dan binnen 14 dagen weer opgezegd kon worden. Dat is dan dus geen proforma contract, maar een gewone. Was er bijna ingetrapt. Dit was een tarief 'speciaal voor oude klanten' en 'u krijgt ook nog €400 korting als oude klant'. Die zitten hier al in verwerkt denk ik.

Het lijkt een best scherp aanbod als ik het hier zo vergelijk. Het is ook een contractaanbod voor één jaar. Nu loopt ons contract nog tot halverwege februari, wat zouden jullie hier doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/746qSuBt5k-VMf_9os1XKdC9il0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/acGsOeDOF0DqlbfkFCNr5Hy2.png?f=fotoalbum_large

Is dit gastarief het tarief voor edelgas? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 23:53
R0181 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:40:
[...]

[Afbeelding]

Is dit gastarief het tarief voor edelgas? :?
Als de stijging zo doorgaat, zit het binnenkort boven de €3,- per kuub gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
Insert12 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:34:
[...]

Vanmorgen werd ik door Budget Energie benaderd met de onderstaande tarieven. M'n vorige contract was bij hen, op het moment zit ik bij Oxxio. Ze kwamen met onderstaande tarieven:

Op de email zetten wilden ze niet, wel konden ze een proforma contract afsluiten die dan binnen 14 dagen weer opgezegd kon worden. Dat is dan dus geen proforma contract, maar een gewone. Was er bijna ingetrapt. Dit was een tarief 'speciaal voor oude klanten' en 'u krijgt ook nog €400 korting als oude klant'. Die zitten hier al in verwerkt denk ik.

Het lijkt een best scherp aanbod als ik het hier zo vergelijk. Het is ook een contractaanbod voor één jaar. Nu loopt ons contract nog tot halverwege februari, wat zouden jullie hier doen?
Het leest nu net alsof budget energie je een slecht aanbod heeft gedaan. Ik denk dat dit toch goede tarieven zijn in deze markt. Ik zit zelf te denken om bij budget energie een variabel contract af te sluiten.

Tarieven zijn dan (incl. btw):
Stroom (normaal):€ 0,36980 / kWh
Stroom (dal):€ 0,35770 / kWh

Ik ga ze ook eens vragen om dit pro-forma contract.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
St3ve-0 schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:02:
[...]

Het leest nu net alsof budget energie je een slecht aanbod heeft gedaan. Ik denk dat dit toch goede tarieven zijn in deze markt. Ik zit zelf te denken om bij budget energie een variabel contract af te sluiten.

Dan kun je beter het goedkoopste jaarcontract uit deze post pakken. Of nog beter: het goedkoopste driejarige contract.

Voor variabel is Vandebron op dit moment de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Laatst online: 16-09 23:23
St3ve-0 schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:02:
[...]

Valt inderdaad wel mee, ik vond het aanbod van een proforma contract alleen slecht.

Wat is trouwens de reden dat zoveel anderen nu voor een driejarig contract gaan? Ik ben gewend ieder jaar over te stappen en overweeg om nu wederom een éénjarig contract aan te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 23:50
Insert12 schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:45:
[...]

Wat is trouwens de reden dat zoveel anderen nu voor een driejarig contract gaan? Ik ben gewend ieder jaar over te stappen en overweeg om nu wederom een éénjarig contract aan te gaan.
Omdat de prijs dusdanig veel lager is dat je zelfs met een overstapboete nog goedkoper uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

dennistd schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:49:
[...]

Omdat de prijs dusdanig veel lager is dat je zelfs met een overstapboete nog goedkoper uit bent.
Ik kan alleen nergens vinden of je het welkomst cadeau ook bij de eventuele overstap boete moet rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFiNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:15
Sjod schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:10:
[...]

Ik kan alleen nergens vinden of je het welkomst cadeau ook bij de eventuele overstap boete moet rekenen
Dit lees ik in de actievoorwaarden :

Stop je het contract voor de
afgesproken einddatum? Dan mag Vattenfall de waarde van het cadeau (deels) terugvorderen
met maximaal € 100,- (€ 50,- per energie-product). Ook betaal je een opzegvergoeding (zie
Productvoorwaarden).

[ Voor 6% gewijzigd door DeFiNL op 20-12-2021 15:26 ]

_0.o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
[...]

m.a.w.: niemand hier is van plan dat 3 jarige contract uit te zitten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 23:50
sixgirls schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:49:
[...]

Nou ja: je weet nu wat je hebt. Als er niets voordeligers komt zit ik hem gewoon uit, het is niet dat ik per se weg wil. Maar als het meer dan een paar tientjes gaat schelen op minstens een jaarcontract ben ik er wel vandoor ja :w

[ Voor 3% gewijzigd door dennistd op 20-12-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
[...]

Kijk, jij snapt het.
Ik heb me net ook aangemeld (als FENOR gedupeerde) voor het 3-jarige contract.
Het verschil tussen de maandbedragen van 1-jarig vs 3-jarig is in mijn geval al gelijk aan de maximale boete.
Nu nog afwachten wanneer het contract kan ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
[...]

[Afbeelding]

Zonder gas:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van @il-Principe begrijp ik dat je eerst 180 euro betaalt en pas achteraf je geld terugkrijgt (als ze inmiddels niet failliet zijn). Die tarieven lijken mij een lokkertje. Waarom zou je zonder teruglevering (zonnepanelen) voor zo'n dure aanbieder kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGJB1989
Masimo schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:52:
[...]

Kijk, jij snapt het.
Ik heb me net ook aangemeld (als FENOR gedupeerde) voor het 3-jarige contract.
Het verschil tussen de maandbedragen van 1-jarig vs 3-jarig is in mijn geval al gelijk aan de maximale boete.
Nu nog afwachten wanneer het contract kan ingaan.
Goed om te horen, ik heb dezelfde stappen gezet nav faillissement FENOR.
Ik had ingezet op ingang 21-12-21. Kreeg van vattenfall te horen dat het 2-1-22 ingaat.
En las ergens dat vattenfall had gezegd dat ze pas na 1-1 kunnen leveren omdat het tot die tijd op slot zit bij FENOR.
Al met al lijkt mij dit echt de beste keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
dennistd schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:51:
[...]

Nou ja: je weet nu wat je hebt. Als er niets voordeligers komt zit ik hem gewoon uit, het is niet dat ik per se weg wil. Maar als het meer dan een paar tientjes gaat schelen op minstens een jaarcontract ben ik er wel vandoor ja :w
Als je een beetje positief ingesteld bent dan ga je er vanuit dat er in '22 weer betere deals gaan komen en dat prijzen weer gaan dalen. Met deze strategie is dan dus het enige moeilijke punt nog wanneer het moment gaat zijn dat de nieuwe deal goed genoeg voor je is om over te stappen. Want misschien daalt het daarna wel nog verder door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHIghCake
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 21:45
Dit is een combi van gas en elektra los. En lijkt het beste uit te komen. Jammer genoeg levert Vattenval na ze te hebben gebeld niet los gas onder de hier vaak geposte aanbieding.

Eneco
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxuFul1xt7qO5tkP1tbZVCDDmqg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jnFWoW1on0PCduNHAqknFbMG.png?f=user_large

Onderstaande is met opwekking van 7000Kwh en gebruk van ongeveer 2300kWH
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1w5VkvHMr3pjNNxUXP4rdYkdrHs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xv4xbPsAkLw8qlNfFyB9K8vM.png?f=fotoalbum_large

Is er iemand die nog een beter combi weet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Totaal
Geschat bedrag
€ 121,59 p.m.
Inclusief btw
Prijsopbouw

Stroom€ 22,10
Totaal variabele kosten
€ 537,17
Totaal variabele leveringskosten enkeltarief (0 - 10.000 kWh)
2.200 kWh * € 0,244166 per kWh

Variabele leveringskosten enkeltarief: € 0,162745 per kWh
Overheidsheffing: € 0,081421 per kWh
€ 537,17
Totaal vaste kosten
€ -515,07
Vaste leveringskosten (€ 5,99 per maand)
365 dagen * € 0,196915 per dag
€ 71,87
Vermindering energiebelasting (€ -68,73 per maand)
365 dagen * € -2,259650 per dag
€ -824,77
Netbeheerkosten (Stedin ONS 3x25) (€ 19,82 per maand)
365 dagen * € 0,651585 per dag
€ 237,83

Gas€ 1.436,99
Totaal variabele kosten
€ 1.188,37
Totaal variabele leveringskosten (0 - 170.000 m³)
1.000 m³ * € 1,188365 per m³

Variabele leveringskosten : € 0,644204 per m³
Overheidsheffing: € 0,544161 per m³
€ 1.188,37
Totaal vaste kosten
€ 248,62
Vaste leveringskosten (€ 5,99 per maand)
365 dagen * € 0,196915 per dag
€ 71,87
Netbeheerkosten (Stedin ONS G6 < 4000 m3) (€ 14,73 per maand)
365 dagen * € 0,484242 per dag
€ 176,75
Jaartotaal eerste jaar inclusief btw
Net als andere tweakers hier nog een Fenor gedupeerde, nu was ik van plan ook de VF 3y deal te nemen, alleen denk ik dat er wel iets mis gaat met de elektriciteit berekening zie boven?

Mijn verbruik is 1600 norm, 1300 dal, 700 terugleveren en 1000m3 gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 14:48
[...]

Dat begrijp ik. Nu is mijn verbruik niet zo hoog (1300 gas, 2400 elektra), kan ik dan toch niet beter voor de 1 jarige actie van VF gaan (icm 300,- bol.com bon) ipv de 3 jarige actie? Bij 3 jaar zijn de opzegboetes vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHIghCake
mirod schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:57:
[...]

Dat begrijp ik. Nu is mijn verbruik niet zo hoog (1300 gas, 2400 elektra), kan ik dan toch niet beter voor de 1 jarige actie van VF gaan (icm 300,- bol.com bon) ipv de 3 jarige actie? Bij 3 jaar zijn de opzegboetes vrij hoog.
Na 1,5 jaar niet meer 75 euro per product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

MrHIghCake schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:00:
[...]

Na 1,5 jaar niet meer 75 euro per product.
En 100 euro (in het slechte geval) voor je welkomst cadeau.

Dus bij weinig gebruik zou het op het randje zijn.
Maar de stroomprijs is al erg laag. Wordt denk ik moet snel goedkoper. Dan zou je in theorie alleen je contract van gas kunnen opzeggen.

Heb zelf 3 jaar genomen, ga vanavond nog een keer nareken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rick-1975
  • Laatst online: 16-09 21:45
Verschil tussen gasprijs 1 jr en 3 jr is 19 ct

Op een jaar 1300m3 gas betaal je met een jaar contract 247,00 meer dan bij het 3jr contract

Stroom prijs is ook iets duurder waardoor het 1jr contract totaal 325,00 duurder is bij jouw tarieven.
dat wordt enigzins gecompenseerd door de bol.com bon van 300 tov de 200 bol.combon of artikelen van max 350,00 bij 3jr.

Obv de huidige variabele tarieven van zelfs 2.29!!!! gaat er vlgs mij komend jaar helemaal niets meer onder de 1.18 / m3 prijs zakken.....

[ Voor 28% gewijzigd door rick-1975 op 20-12-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
MrHIghCake schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:43:
Dit is een combi van gas en elektra los. En lijkt het beste uit te komen. Jammer genoeg levert Vattenval na ze te hebben gebeld niet los gas onder de hier vaak geposte aanbieding.

Eneco
[Afbeelding]

Onderstaande is met opwekking van 7000Kwh en gebruk van ongeveer 2300kWH
[Afbeelding]

Is er iemand die nog een beter combi weet? :P
Op papier is de combi met UC beter; 46 en 42 cent/kWh teruglevertarieven voor piek resp. dal. Maar bij tussentijds faillissement ga je voor meer dan 2k het schip in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Laatst online: 16-09 13:10
Alle vattenfall aanbiedingen zijn MET gas. Wij hebben geen gas, maar de prijzen zijn goedkoper dan de aanbiedingen ex gas, zelfs als je het vastrecht meerekent. Ik vroeg me af; kun je als je geen gas hebt, wel zo'n gas/elektra contract aanschaffen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 12:36
Leuk 'cadeau': op basis van een tip in dit topic heb ik mijn Welkom Energie afschrijvingen met terugwerkende kracht laten storneren op basis van 'machtiging ingetrokken'. Het leek me nogal een longshot, maar ik heb vandaag 3x 290€ terug gestort gekregen. Nog even kijken of dit eventueel wordt verwerkt door de curator in de eindafrekening, maar ik heb op deze manier in ieder geval geen geld meer tegoed van ze wat ik nooit meer terug zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Flipswix schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:53:
Alle vattenfall aanbiedingen zijn MET gas. Wij hebben geen gas, maar de prijzen zijn goedkoper dan de aanbiedingen ex gas, zelfs als je het vastrecht meerekent. Ik vroeg me af; kun je als je geen gas hebt, wel zo'n gas/elektra contract aanschaffen?
Zelfde hier, ik heb ok geen gas. Alleen electra. Tarieven zijn voor nu meer dan prima te noemen.
Zou mooi zijn als je deze zonder gas kunt afsluiten. Morgen maar eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nou, vooralsnog lijkt het er niet op dat goedkoper gaat worden voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
thefox154 schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:44:
[...]

Zelfde hier, ik heb ok geen gas. Alleen electra. Tarieven zijn voor nu meer dan prima te noemen.
Zou mooi zijn als je deze zonder gas kunt afsluiten. Morgen maar eens bellen...
Ik heb hetzelfde idd. Verwacht alleen niet dat dit mooie tarief ook zonder gas afname is af te sluiten. Ik hoor het graag als dat wel zo blijkt te zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 22:25
rick-1975 schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:22:
Verschil tussen gasprijs 1 jr en 3 jr is 19 ct

Op een jaar 1300m3 gas betaal je met een jaar contract 247,00 meer dan bij het 3jr contract

Stroom prijs is ook iets duurder waardoor het 1jr contract totaal 325,00 duurder is bij jouw tarieven.
dat wordt enigzins gecompenseerd door de bol.com bon van 300 tov de 200 bol.combon of artikelen van max 350,00 bij 3jr.

Obv de huidige variabele tarieven van zelfs 2.29!!!! gaat er vlgs mij komend jaar helemaal niets meer onder de 1.18 / m3 prijs zakken.....
Net zo hard als de prijzen zijn gestegen, kunnen ze ook weer dalen.
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:50:
[...]

Nou, vooralsnog lijkt het er niet op dat goedkoper gaat worden voorlopig.
En waar baseer je dat op? De huidige prijs komt grotendeels doordat gas nu meer dan anders als een politiek middel wordt ingezet door Rusland. Momenteel is de gastoevoer uit Rusland op zijn dieptepunt. Net zo snel als Rusland kan besluiten om meer gas te leveren, net zo snel kunnen de prijzen weer zakken.

Zie hier een plaatje van de hoeveel gas door belangrijkste pijpleiding vanuit Rusland. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8KQkrNaPErDcrbEh5Aawt16CYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5uoqJ7tUR3FZXFmy39GlPXO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
Er zijn meer factoren die nu de prijs om hoog stuwd.

Kerncentrales in Frankrijk met mankementen
Duitsland wat aangeeft dat er een gastekort dreigt over een paar maanden.....

eea wordt in dit topic uiteengezet Stinger_Ventura in "Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak"

De inkoopprijzen van nu zijn de verkoopprijzen van over een paar maanden.
Huidige prijzen per 01-01-22 zijn gebaseerd op de inkoopprijzen van september en eerder.
De inkoop van gas staat nu nog hoger dan in september

Komt nog bij dat de regeltjes vanuit den haag gaan wijzigen, waardoor er meer reserve voor volgende winter moet worden ingekocht.
Alles bij een is dat niet een situatie waarbij je kunt verwachten dat de verkoopprijzen in het midden van het volgend jaar heel veel lager zullen zijn dan de 1,18 wat Vattenfal nu aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvdm3
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 12:34
Hier zojuist iemand van Essent aan de deur, met een zeer scherp tarief (alsof ze kunnen ruiken dat je een nieuwe leverancier nodig hebt).

Hij heeft voor de zekerheid de levering op 1-2-2022 in laten gaan en aangegeven dat mocht het zo zijn Essent de overstap boete betaald. Dit zou dus betekenen dat als de tijdelijke leverancier toch een boete rekent voor eerder overstappen Essent deze draagt.

Wellicht dat zo iets voor andere ex Fenor klanten ook mogelijk is. (Helaas was het aangeboden tarief alleen mogelijk aan de deur, maar die overstap boete vergoeding is wellicht interessant.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vinny1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:01:
[...]

Net zo hard als de prijzen zijn gestegen, kunnen ze ook weer dalen.
[...]

En waar baseer je dat op? De huidige prijs komt grotendeels doordat gas nu meer dan anders als een politiek middel wordt ingezet door Rusland. Momenteel is de gastoevoer uit Rusland op zijn dieptepunt. Net zo snel als Rusland kan besluiten om meer gas te leveren, net zo snel kunnen de prijzen weer zakken.

Zie hier een plaatje van de hoeveel gas door belangrijkste pijpleiding vanuit Rusland. [Afbeelding]
Het is Europa die de gas leiding gebruikt als politiek drukmiddel tegen Rusland onder druk van de VS. Dus indirect is de VS de oorzaak voor onze hoge gas prijzen. We spelen met de hand die onze winter voedt.
Rusland draait de kraan heus niet helemaal dicht, tenzij ze voldoende gas kunnen verkopen in Azië om hun handelsbalans in orde te houden. Als die vraag groot genoeg is, kan Rusland zonder Europa en zijn wij de pineut.
Rusland gaat heus niet heel Oekraïne bezetten. China heeft heel veel belangen in Oekraïne. Dus tenzij er een akkoord is tussen China en Rusland over die belangen zal dat ook niet gebeuren. Wellicht de gebieden waar China geen belangen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

roelvdm3 schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:25:
Hier zojuist iemand van Essent aan de deur, met een zeer scherp tarief (alsof ze kunnen ruiken dat je een nieuwe leverancier nodig hebt).

Hij heeft voor de zekerheid de levering op 1-2-2022 in laten gaan en aangegeven dat mocht het zo zijn Essent de overstap boete betaald. Dit zou dus betekenen dat als de tijdelijke leverancier toch een boete rekent voor eerder overstappen Essent deze draagt.

Wellicht dat zo iets voor andere ex Fenor klanten ook mogelijk is. (Helaas was het aangeboden tarief alleen mogelijk aan de deur, maar die overstap boete vergoeding is wellicht interessant.)
Weet je wel wat de tarieven per eenheid zijn, gunstige schatting van maandbedrag zegt niets natuurlijk. 9 van de 10 colporteurs weet geen tarief, maar maakt een schatting op het verbruik dat jij aan de deur aangeeft.
Door het intrekken van de leveringsvergunning door de ACM zijn de contracten van rechtswege beëindigd. De Algemene Voorwaarden van Energie Nederland die van toepassing zijn, bepalen namelijk dat de overeenkomst wordt beëindigd als de overheid de vergunning intrekt. Wel is zgn de leverancier verplicht tot levering van 20 dagen, om zo een andere leverancier te vinden, en jij zgn niet zonder energie komt te zitten.
Dit is onzin natuurlijk, want je wordt niet afgesloten, en je netbeheerder levert.
De betaling gaat alleen naar zgn leverancier die 1jaar vooraf stroom inkoopt, en verkoopt.
De buurman en jij krijgen dezelfde stroom, dus niet jij grijs, en hij groen 😉

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 20-12-2021 20:02 . Reden: Typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-09 19:17
PnD schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:07:

Dal EUR 0.30591
Normaal EUR 0.26031
Gas EUR 1.37196

Die tarieven zijn de vaste leveringskosten. Je moet niet met de “kale” tarieven rekenen maar ook de energiebelasting en opslag duurzame energie erbij optellen. En dan nog de 21% btw. Anders vergelijk je appels met peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies

Ben ik toch wel benieuwd welk tarief je voor stroom en gas gaat betalen. Dus incl EB, ODE en btw. Ikzelf vertrouw die colporteurs niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinny1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:01:
Omdat sinds medio november ook ineens de termijncontracten voor de volgende winter fors zijn opgelopen.

Levering december 2022 van 40 naar 92 euro/mwh.

Duitse stroomprijs q4'22 van 109 naar 219.

En daar komt nog btw en energiebelasting bovenop. Dus ik denk dat het niet zo snel weer goedkoper gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHIghCake
Martin7182 schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:49:
[...]

Op papier is de combi met UC beter; 46 en 42 cent/kWh teruglevertarieven voor piek resp. dal. Maar bij tussentijds faillissement ga je voor meer dan 2k het schip in.
Ik vind het lastig om via hun site de kosten te zien. Ook heb ik aangegeven om een prijsopgave over de mail te ontvangen, maar die krijg ik niet binnen :|

Als ik elektra bij ze invul krijg ik dit: 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YUiBL2P_wgCsVLiZR2loYq8WcI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tSIdN315HisHFtMnzlMYFJUD.png?f=user_large
Martin7182 schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:49:
[...]
tussentijds faillissement ga je voor meer dan 2k het schip in.
Ik zie dat UC aangesloten is bij engie, dus lijkt een grotere buffer te hebben. Maar dat is ook speculeren. INNOVA kan ik minder over vinden en lijkt me dus ook minder betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
Insert12 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:34:
[...]

Ik zou dan niet voor BE kiezen maar voor Vattenfall powerdeal 45 euro, 1 jaar vast: piek 0,28, dal 0,23 en gas 1,33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_muller
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:52
Energiecontract van me ouders loopt per 31-januari af.
Verbruik:
- 2505 kWh
- 1350 m3

"Helaas" hebben ze nu Vattenfall dus vervalt de mogelijkheid tot het kiezen voor de veel gelinkte aanbieding.
Wel hebben ze aanbod met 10% "blijven loont" korting.

Vast aanbod 1 jaar
€ 0,253810 per kWh (inclusief 10% Blijven Loont-korting)
€ 1,376036 per m³

Daarnaast een variabel aanbod
€ 0,243900 per kWh (inclusief 10% Blijven Loont-korting)
€ 1,258787 per m³

Iemand enig idee wanneer dit variabele aanbod weer wijzigt? Is dit per 1 januari of later, ik kan dit namelijk niet terugvinden. Als dit hoogstwaarschijnlijk niet wijzigt in het eerste half jaar neig ik er toch wel naar om voor het variabele te gaan in de hoop dat gedurende de warmere maanden de prijzen weer wat dalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
robbies schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:31:
[...]

Ik zou dan niet voor BE kiezen maar voor Vattenfall powerdeal 45 euro, 1 jaar vast: piek 0,28, dal 0,23 en gas 1,33.
Afhankelijk van het verbruik is de versie 1jr vast met 300,- bol.com bon misschien net iets interresanter, stroom enkel 27,2ct en gas 1.376

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:28
mister_muller schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:35:
Verbruik:
- 2505 kWh
- 1350 m3

"Helaas" hebben ze nu Vattenfall dus vervalt de mogelijkheid tot het kiezen voor de veel gelinkte aanbieding.

Vast aanbod 1 jaar
€ 1,376036 per m³

€ 1,258787 per m³

Iemand enig idee wanneer dit variabele aanbod weer wijzigt? Is dit per 1 januari of later, ik kan dit namelijk niet terugvinden. Als dit hoogstwaarschijnlijk niet wijzigt in het eerste half jaar neig ik er toch wel naar om voor het variabele te gaan in de hoop dat gedurende de warmere maanden de prijzen weer wat dalen..
1e hit in Google:

https://www.vattenfall.nl...rgie/prijzen/vergelijken/
Meestal wijzigen we deze energieprijs 2 keer per jaar. Stijgen de prijzen, dan betaal je meer. Maar dalen de prijzen, dan betaal je ook minder.
Normaliter alleen op 1 januari en 1 juli. Maar bij extreme marktomstandigheden kan dat elk moment zijn natuurlijk.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvdm3
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 12:34
[...]
robbies schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:13:
[...]
Ben ik toch wel benieuwd welk tarief je voor stroom en gas gaat betalen. Dus incl EB, ODE en btw. Ikzelf vertrouw die colporteurs niet zo.
Hackus schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:53:
[...]
Weet je wel wat de tarieven per eenheid zijn, gunstige schatting van maandbedrag zegt niets natuurlijk.
[...]
Wie a zegt moet natuurlijk ook b zeggen. Dit is het aanbod:
Gas
1-2-2022 tot 1-5-2022 €1,65736 m3
1-5-2022 tot 1-1-2023 €1,10076 m3
1-1-2023 tot einde contract (1-2-2025) €0,98944 m3

Stroom idem periodes:
1-2-2022 tot 1-5-2022 €0,38695 kWh
1-5-2022 tot 1-1-2023 €0,23418 kWh
1-1-2023 tot einde contract (1-2-2025) €0,20363 kWh

overstap boete na 1 jaar, 150 euro

Als ex-Fenor klant met het uitzicht op een duurder contract leek mij dit een prima aanbieding.

[ Voor 11% gewijzigd door roelvdm3 op 20-12-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
roelvdm3 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:18:
[...]

[...]

[...]

Gas

Stroom idem periodes:

Als ex-Fenor klant met het uitzicht op een duurder contract leek mij dit een prima aanbieding.
Dat is het Super-dalen contract wat in dit topic al veel is besproken en tot deze week gewoon online kon worden afgesloten.

Of dit contract beter is / gunstiger uitpakt dan het vattenfal cadeaux XL met 3jr contract (met 1,18ct gasprijs) ligt een beetje aan je verbruik en de kans of je snel gaat overstappen.

[ Voor 4% gewijzigd door rick-1975 op 20-12-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_muller
evleerdam schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:03:
[...]

Normaliter alleen op 1 januari en 1 juli. Maar bij extreme marktomstandigheden kan dat elk moment zijn natuurlijk.
Google geeft helaas nog niet de gewenste antwoorden.. Zo kom ik op Vattenfall onderstaande tegen:
Heb je een variabel tarief? Dan ontvang je vóór 1 december 2021 persoonlijk bericht over je nieuwe energietarieven vanaf 1 januari. Dit bericht vind je ook terug in Mijn Correspondentie. De nieuwe tarieven zie je vanaf 1 januari 2022 in je contract.
Lijkt er dus op dat klanten die nu al variabel hebben al een aanbod hebben gekregen met de tarieven vanaf 1-jan '22. Ben wel benieuwd of dat inderdaad bij iemand zo is en of deze tarieven overeenkomen met het variabele tarief aanbod welke mijn ouders nu ook krijgen bij hun aflopende jaar-contract..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Ook in het Fenor bootje. Gewoon doodleukhet 3jr VF aanbod gevonden via Google 'vattenfall 3 jaar', mix groen en 300e korting. 100/jaar.

Zojuist contract per email ontvangen.
Ingang datum 3-1-2022.

ELEC Piek; 0, 26
ELEC Dal: 0,22
Gas:1,22
Door de korting op Elec belasting betaal ik zo minder nog/maand dan bij Fenor...
Zelfs als ik moet/wil overstappen rn boeten betalen moet dan is het beter dan variabele of 1 jaar gedwongen overstaps.

Als het terug gefloten wordt zie ikwel weer. 8)7

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:38
Verbruik:
- 2505 kWh
- 1350 m3

Vast aanbod 1 jaar
€ 1,376036 per m³

€ 1,258787 per m³

Datzelfde aanbod kreeg mijn vriendin ook, haar contract bij Vattenfall loopt per 1-2-'22 af, eronder staat dat als ze die aanbieding niet neemt, ze hetzelfde variabele tarief krijgt als wat jij noemt. Aangezien haar contract in 2022 afloopt ga ik er vanuit dat die variabele tarieven ook tot 1 juli 2022 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
roelvdm3 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:18:
[...]

[...]

[...]

Gas

Stroom idem periodes:

Ik ben ook een ex Fenor klant en heb vóór het faillissement miv 2-1-2022 een eenjarig vattenfall powerdeal 45 contract afgesloten (enkeltarief stroom 26 ct (hoog 28/dal 23) gas 1,33). Dit super dalen tarief had ik ook bekeken maar vind het gastarief van 1,65 erg hoog net in de maanden dat je veel verbruikt! Want wat je tot 1 mei verbruikt wordt ook aan dat tarief afgerekend. En ik weet niet of het voorschot ook daar op gebaseerd is.
In de hoop dat de tarieven in de zomer bijvoorbeeld flink omlaag gaan dan ben ik 100 euro (2*50) kwijt als ik dan wil overstappen. Maar ik heb ook geen glazen bol. En uiteraard hangt het af van je verbruik, ik verbruik 2500 kuub gas per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_muller
R0181 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:58:
[...]

Datzelfde aanbod kreeg mijn vriendin ook, haar contract bij Vattenfall loopt per 1-2-'22 af, eronder staat dat als ze die aanbieding niet neemt, ze hetzelfde variabele tarief krijgt als wat jij noemt. Aangezien haar contract in 2022 afloopt ga ik er vanuit dat die variabele tarieven ook tot 1 juli 2022 zijn.
Klinkt als een plausibele theorie, Bedankt.
Ik ben wel benieuwd, maakt je vriendin gebruik van het aanbod? Uiteraard zal het gebruik afwijken maar vind het wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
robbies schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:00:
[...]

Ik ben ook een ex Fenor klant en heb vóór het faillissement miv 2-1-2022 een eenjarig vattenfall powerdeal 45 contract afgesloten (enkeltarief stroom 26 ct (hoog 28/dal 23) gas 1,33). Dit super dalen tarief had ik ook bekeken maar vind het gastarief van 1,65 erg hoog net in de maanden dat je veel verbruikt! Want wat je tot 1 mei verbruikt wordt ook aan dat tarief afgerekend. En ik weet niet of het voorschot ook daar op gebaseerd is.
In de hoop dat de tarieven in de zomer bijvoorbeeld flink omlaag gaan dan ben ik 100 euro (2*50) kwijt als ik dan wil overstappen. Maar ik heb ook geen glazen bol. En uiteraard hangt het af van je verbruik, ik verbruik 2500 kuub gas per jaar.
Als je 2500m3 gas gebruikt. Waarom heb je dan het 1jr contract afgesloten met gasprijs van 1,33 ipv het cadeaux XL 3jr, met een gasprijs van 1,18 ? (0,24ct stroom enkel)

Als je in het meest positieve scenario na 8 maanden al wil overstappen, dan heb je globaal in de 8 maanden alleen al voor gas € 250,- meer betaald dan bij het 3 jarig contract. Daar had je de hogere boete van 250,00 ipv 100 toch al mee terug verdient kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:49
Verbruik:
- 2505 kWh
- 1350 m3

Vast aanbod 1 jaar
€ 1,376036 per m³

€ 1,258787 per m³

Eerder in dit topic is aangegeven dat ze gebruik kunnen maken van de 3 jaar vast deal. Zonder cadeau.

Correct me if not

It's me

Pagina: 1 ... 109 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4