Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Daarom heb ik nu nog een relatief goede prijs van mijn variabele contract. En daarna 3 jaar zekerheid voor een goede prijs.RichieB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:04:
[...]
Je hebt een prijs afgesproken die in de lente in gaat. Ik weet niet hoeveel gas jij gebruikt in de lente en zomer, maar ik ga pas weer in oktober flink verbruiken. Wellicht is gas dan weer goedkoper. Of niet. Maar daar ga ik nu niet al iets voor afsluiten.
De markt is nu heel wispelturig en 3 jaar geen kopzorgen vind ik beter.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Vanaf 1 januari variabel tarief bij Vattenf. 1.22 voor gas. Ik zal morgen Essent eens bellen voor de lentedeal. Tnx voor de tip.Rofdof schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:08:
[...]
Daarom heb ik nu nog een relatief goede prijs van mijn variabele contract. En daarna 3 jaar zekerheid voor een goede prijs.
De markt is nu heel wispelturig en 3 jaar geen kopzorgen vind ik beter.
It's me
Tekst zal iets anders zijn kon die niet meer terug vinden np.
Lang lang gelden Flexenergie -> failliet
Overgezet naar andere aanbieder toen direct op een woeker tarief. En z.s.m vertrokken naar een ander. Zijn hier op Tweakers nog wel wat topics te vinden.
Gebeurde in 2018.
Dezelfde man startte vlak daarna Welkom energie -> zie resultaat.
Gestorneerd wat ik kon, en netjes alles bij de curator aangemeld.
Krijg sinds die tijd mooie mailtjes met updates. 2018 -> 2021 maar het geld is weg.
Was toen +/-800/1000 aan voorschot voor de winter + de misgelopen bonussen voor lang lopend contract.
+ woeker tarief bij de nieuwe aanbieder.
De contracten etc als je goed gaat graven waren voor het failliet al aangeboden van a naar B -> aka paarden handel.
Blijf sindsdien weg van kleine aanbieders maar toch, het is allemaal heel Nederlands
Die subsidie van 400 euro volgend jaar is de vermindering van de energiebelastig als ik mij niet vergis. Heb een contractdatum na 1 januari 2022 en dit is al in de prijs meegerekend. Denk niet dat de overheid in 2023 hetzelfde doet en weer extra korting geeft. Bovendien, met deze inflatie denk ik niet dat gas snel weer onder de 0,90 per m3 duikt (hopelijk krijg ik ongelijk en wordt ik hier over 6 maand op aangesproken...)Vaste kosten per dag per maand per jaar
Vaste leveringskosten € 0,196915 € 5,99 € 71,87
Vermindering energiebelasting € -2,25965 € -68,73 € -824,77
Netbeheerkosten (Enexis 3x25) € 0,687159 € 20,90 € 250,81
Volgens mijn maandelijkse energierapporten van maart t/m september zijn de verbruikskosten op totaal 31,26 euro bij elkaar opgeteld. (de laatste 2 maanden niet meegeteld, maandelijks rapporten van oktober en november zijn niet zichtbaar)
Wel is er sinds januari t/m november al maandelijks een voorschot betaald van 10 euro.
Waar adviseren jullie mij om een vergelijking te doen zodra ik weer zelf een energieleverancier mag kiezen?
Onder toeziend oog kunnen de stropdassen de bevolking oplichten, maar een junkie die een keer een pinpas steelt en 100 euro jat van iemands rekening daar word wel op gehandhaafd.4irw4lk3r schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:39:
In een ander topic werd mijn reactie geknipt: en hier mogelijk weer ?
Tekst zal iets anders zijn kon die niet meer terug vinden np.
Lang lang gelden Flexenergie -> failliet
Overgezet naar andere aanbieder toen direct op een woeker tarief. En z.s.m vertrokken naar een ander. Zijn hier op Tweakers nog wel wat topics te vinden.
Gebeurde in 2018.
Dezelfde man startte vlak daarna Welkom energie -> zie resultaat.
Gestorneerd wat ik kon, en netjes alles bij de curator aangemeld.
Krijg sinds die tijd mooie mailtjes met updates. 2018 -> 2021 maar het geld is weg.
Was toen +/-800/1000 aan voorschot voor de winter + de misgelopen bonussen voor lang lopend contract.
+ woeker tarief bij de nieuwe aanbieder.
De contracten etc als je goed gaat graven waren voor het failliet al aangeboden van a naar B -> aka paarden handel.
Blijf sindsdien weg van kleine aanbieders maar toch, het is allemaal heel Nederlands
De meesten zullen er niet wakker om liggen, maar heb het wel te doen met de gezinnen die elk dubbeltje moeten omdraaien om rond te kunnen komen.
Hoop dat de frauders die zichzelf onaantastbaar wanen voor de wet al rijdend hun auto om een boom heen vouwen en invalide raken
De stroomprijzen zijn flink omhoog gegaan sinds 16 oktober.Bravertal schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:47:
Voor de gaslozen onder ons die meer terugleveren dan verbruiken, zie foto (United Consumers via Independer).
[Afbeelding]

Contract loopt hier vanaf half november.
Maar ben tevreden, geen gas, en eind volgend jaar een mooi bedrag als ze niet failliet gaan
:strip_exif()/f/image/S1IeXKDlDwH9eCvVOVWjeNVV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
Gisteren was het teruglevertarief nog €0,46. Is het weer omlaag gegaan?JoKo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 07:48:
[...]
De stroomprijzen zijn flink omhoog gegaan sinds 16 oktober.![]()
Contract loopt hier vanaf half november.
Maar ben tevreden, geen gas, en eind volgend jaar een mooi bedrag als ze niet failliet gaan
[Afbeelding]
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Nee, zie linksboven de datum op de foto.Bravertal schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 07:56:
[...]
Gisteren was het teruglevertarief nog €0,46. Is het weer omlaag gegaan?
Dit zijn mijn prijzen op 16 oktober.
Iemand betaalt dan ook die hoge tarieven. Wij zitten in ieder geval aan de goede kant!
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Stroom had van mij een euro mogen zijnBravertal schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:11:
Het is wel bizar aan het worden met die hoge terugleververgoedingen hoor!
Iemand betaalt dan ook die hoge tarieven. Wij zitten in ieder geval aan de goede kant!
Slecht nieuws over gas: weer een record afgelopen 24 uur.
https://www.theice.com/pr...a?marketId=5325990&span=1
Dank aan de community van Tweakers, want via de vergelijkingssites zou ik ruim 100 euro per maand meer betalen
[ Voor 11% gewijzigd door NelgNL op 18-12-2021 09:19 ]
Hier nog één! Hulde voor dit topic idd!NelgNL schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:17:
Uiteindelijk gekozen voor Vattenfall 3 jaar vast met dat kado. Even berekend wat het verschil is t.o.v. 1 jaar, maar al zou ik na 1 jaar opzeggen bij een 3-jarig contract dan is het inclusief opzegboete en deels terugbetaling van het cadeau alsnog goedkoper.
Dank aan de community van Tweakers, want via de vergelijkingssites zou ik ruim 100 euro per maand meer betalen
Links van 3 jaar vast Vattenfall + cadeauXL véél goedkoper dan de energievergelijkingswebsites en andere aanbieders.
Deze semi-grootverbruiker (16000kwh + 2500 m3) heeft nu een zeer tevreden zaterdag!
Opzegboete had ik me ook nooit gerealiseerd, zelf met die boete is het op deze bedragen meer dan waard om tussentijds over te stappen.
Primum non nocere
Dat klopt. Tenzij je al een overstap had aangevraagd voordat dit begon. Dus voor 17 december.Nous112 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:53:
Hoe gaat het met de vensterperiode van 30 dagen als je contract binnen deze periode zou zijn opgelopen? In mijn geval loopt mijn Fenor contract over 2 weken af. Betekent dat dus dat ik niet over 2 weken kan overstappen?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Goed om te lezen. Zijn hier bestaande VF klanten die deze prijzen hebben onderhandeld?NelgNL schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:17:
Uiteindelijk gekozen voor Vattenfall 3 jaar vast met dat kado. Even berekend wat het verschil is t.o.v. 1 jaar, maar al zou ik na 1 jaar opzeggen bij een 3-jarig contract dan is het inclusief opzegboete en deels terugbetaling van het cadeau alsnog goedkoper.
[ Voor 5% gewijzigd door Eikkie op 18-12-2021 11:48 ]
It's me
1 keer een extra goede oogst en je hebt de stijgende energieprijzen er wel uit toch?Stephan2388 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:51:
[...]
Hier nog één! Hulde voor dit topic idd!
Links van 3 jaar vast Vattenfall + cadeauXL véél goedkoper dan de energievergelijkingswebsites en andere aanbieders.
Deze semi-grootverbruiker (16000kwh + 2500 m3) heeft nu een zeer tevreden zaterdag!
Opzegboete had ik me ook nooit gerealiseerd, zelf met die boete is het op deze bedragen meer dan waard om tussentijds over te stappen.
Op hoeveel tijd kreeg je je bevestiging? om 10u46 heb ik ingeschreven en de contractaanvraag gekregen maar verder nog niks gekregen.Stephan2388 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:51:
[...]
Hier nog één! Hulde voor dit topic idd!
Als ik de teksten en de mail van Fenor etc allemaal zo bekijk zit je gewoon vast tot de overdracht aan een partij mid Januari.Nous112 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:53:
Hoe gaat het met de vensterperiode van 30 dagen als je contract binnen deze periode zou zijn opgelopen? In mijn geval loopt mijn Fenor contract over 2 weken af. Betekent dat dus dat ik niet over 2 weken kan overstappen?
Ik realizeer me nu ook dat nu een contract afsluiten al met half januari niet kan als Fenor gebruiker want er is nog noemende om van op te zeggen. Meh.
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Je kan deze gewoon aansluiten zonder cadeau. Mijn stroomprijs is zelfs met blijven loont 20 cent per kwhEikkie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:47:
[...]
Goed om te lezen. Zijn hier bestaande VF klanten die deze prijzen hebben onderhandeld?
Contract zojuist ontvangen, dus duurde 2 uurtjes.Ligone schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:35:
[...]
Op hoeveel tijd kreeg je je bevestiging? om 10u46 heb ik ingeschreven en de contractaanvraag gekregen maar verder nog niks gekregen.
Primum non nocere
Ah... Ik ook! 👌😁Stephan2388 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:30:
[...]
Contract zojuist ontvangen, dus duurde 2 uurtjes.
Hoe lang zit je al bij VF om die 20 cent per kWh te krijgen?Figo112 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:47:
[...]
Je kan deze gewoon aansluiten zonder cadeau. Mijn stroomprijs is zelfs met blijven loont 20 cent per kwh
Daar zag ik geen €1,07 voor nieuwe klanten tussen staanRofdof schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:54:
[...]
Ik werd gebeld door Essent omdat ik oud klant was. Maar toen ik voor ander adres belde was dat ook mogelijk. Het heet lente deal.
Maar paar pagina’s terug heeft iemand de moeite genomen om alle deals met links neer te zetten. Scroll 4 pagina’s terug en je ziet ze.
Ik zie op de site sowieso enkel de mogelijkheid tot een variabel contractPaters schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:05:
[...]
Daar zag ik geen €1,07 voor nieuwe klanten tussen staan
Voor 3 jaar? Ik krijg alleen een aanbod voor 1 jaar met 1.37 gas en 26 cent stroom. Vanuit de app.Figo112 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:47:
[...]
Je kan deze gewoon aansluiten zonder cadeau. Mijn stroomprijs is zelfs met blijven loont 20 cent per kwh
It's me
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ook via deze link?sdk1985 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:16:
Phoe 1250 gas kost nu (fenor) 964 euro en bij vattenfal nu 2600 euro per jaar. Stroom gaat ook van 900 naar 1700. Die 400 euro korting gaat niet echt helpen...
https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/
Dat scheelt echt enorm.
Waarom is deze zoveel goedkoper? Of is een prijsfout oid?
Contract voor 3 jaar, goedkoper al ingekocht voor de verhogingen, en waarschijnlijk verwachten ze dat de prijzen weer dalen na zoveel tijd binnen die 3 jaar.BobbyHoppy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:42:
[...]
1 jaar vastBobbyHoppy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:42:
[...]
1759 stroom (37 cent)
2346 gas (1,31)
3 jaar vast
975 (24 cent)
1749 (1,18)
Hoe zit het daar met terug levering? Zijn ze daar ook gunstig mee? De bedoeling is voor de zomer 5500 Kwh aan te leggen.thegreenhunter schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:48:
[...]
Contract voor 3 jaar, goedkoper al ingekocht voor de verhogingen, en waarschijnlijk verwachten ze dat de prijzen weer dalen na zoveel tijd binnen die 3 jaar.
Je kan ook je huidige contract meenemen als dat een goed contract is.Bartoow schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:08:
2 februari krijgen we de sleutel van onze woning. Wat is slim betreft zoeken/afsluiten van een energiecontract? Een paar dagen van te voren pas gaan rond kijken en zo laat mogelijk afsluiten?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Wij hebben nog geen contract, zit bij de huur inbegrepen.JackBol schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:35:
[...]
Je kan ook je huidige contract meenemen als dat een goed contract is.
Volgens mij als je meteen aanmeld 10% en elk jaar 5% korting erbijcyberdyne schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:03:
[...]
Hoe lang zit je al bij VF om die 20 cent per kWh te krijgen?
Gewoon de link gebruiken met cadeau had ik gelezen en je krijgt dan mail dat je de cadeau niet krijgt wel de prijs en contractEikkie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:53:
[...]
Voor 3 jaar? Ik krijg alleen een aanbod voor 1 jaar met 1.37 gas en 26 cent stroom. Vanuit de app.
Wellicht hebben ze wat inside info over wat de Russen gaan doen met bord stream 2. Wel opvallen dat het nu opeens daalt voor 3 jaar contractenthegreenhunter schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:48:
[...]
Contract voor 3 jaar, goedkoper al ingekocht voor de verhogingen, en waarschijnlijk verwachten ze dat de prijzen weer dalen na zoveel tijd binnen die 3 jaar.
Slechts 7 cent / kWh. Maar je eigen verbruik wordt natuurlijk wel gesaldeerd tegen de nornale prijs. Je bent neem ik aan wel de bonus kwijt als je je 3 jarige contract niet uitdient + boete.sdk1985 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:55:
[...]
Hoe zit het daar met terug levering? Zijn ze daar ook gunstig mee? De bedoeling is voor de zomer 5500 Kwh aan te leggen.
Waar is je laatste zin op gebaseerd?Rofdof schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:33:
[...]
Wellicht hebben ze wat inside info over wat de Russen gaan doen met bord stream 2. Wel opvallen dat het nu opeens daalt voor 3 jaar contracten
Hoi!
Waar is je laatste zin op gebaseerd? En tov wie en wanneer? Je kunt bijna nergens meer voor 3 jaar afsluiten namelijk en prijzen zijn mi zeker niet gedaald. Die vf deal is gewoon een erg goede deal op het moment.Rofdof schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:33:
[...]
Wellicht hebben ze wat inside info over wat de Russen gaan doen met bord stream 2. Wel opvallen dat het nu opeens daalt voor 3 jaar contracten
Hoi!
Neem aan dat ik geen ander contract nodig heb wanneer ik gedurende de looptijd zonnepanelen aanmeld?Martin7182 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:14:
[...]
Slechts 7 cent / kWh. Maar je eigen verbruik wordt natuurlijk wel gesaldeerd tegen de nornale prijs. Je bent neem ik aan wel de bonus kwijt als je je 3 jarige contract niet uitdient + boete.
Let op dat dat overheidscompensaties die in 2022 gelden al mee zijn genomen in de prijs. De maandtarieven van je 3-jarig contract kunnen dus weer veranderen zogauw de overheidscompensaties weer worden gewijzigd.thegreenhunter schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:48:
[...]
Slecht advies met de VF linkjes hier
Kansloos advies. Ja. Goed advies voor diegene die geen zin hebben om het echt goed uit te rekenen en het allemaal niets uitmaakt. Over bijvoorbeeld opzegboetes wordt geen woord gerept. In de dure wintermaanden nu kan je al snel je opzegboete terugverdienen.NelgNL schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:46:
Gas- en stroomprijzen weer op recordniveau, 'ga geen lang contract aan' - https://nos.nl/l/2410103
Ik twijfel wat wijs is.... door laten lopen en hopen dat de prijzen wat dalen en dan contract afsluiten of toch overstappen naar de 3 jaar Vattenfall met het XL cadeau, voor €1,18 per m3, al krijg je dan dat cadeau niet. Betere optie is er niet toch momenteel? Iemand een idee wat wijsheid is?
Wat ben ik dan blij met dit forum. Mijn variabele gasprijs zou namelijk 1,98 worden en mijn VF prijs is nu 1,18. Dus met 500 kuub gas deze wintermaanden bespaar ik al 400 euro en heb ik mijn mogelijke overstapboete er ruimschoots uit.
En ik begrijp dat de herfst 2022 prijzen ook al de pan uit rijzen, dus het zou goed mogelijk kunnen zijn dat er helemaal geen sprake hoeft te zijn van overstappen omdat ook dan VF nog steeds een goede prijs is.
Je zou toch maar een leek zijn en de mening van de deskundigen opvolgen

Die opzeg boete haal ik het eerste half jaar er wel uit. En als in lente zomer beter is dan sluit ik wel voor 3 of 5 jaar af.NelgNL schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:46:
Gas- en stroomprijzen weer op recordniveau, 'ga geen lang contract aan' - https://nos.nl/l/2410103
Dat verschilt wel per huishouden. Wij verbruiken nog geen 500 kuub in een heel jaar. Daarnaast, is die VF prijs van 1,18 met of zonder bonus gerekend? Die raak je natuurlijk kwijt als je binnen 3 jaar toch overstapt.maharens schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:20:
Zoals hierboven aangegeven een artikel in de NOS app waarin de deskundigen aanraden om geen lange contracten aan te gaan.
Wat ben ik dan blij met dit forum. Mijn variabele gasprijs zou namelijk 1,98 worden en mijn VF prijs is nu 1,18. Dus met 500 kuub gas deze wintermaanden bespaar ik al 400 euro en heb ik mijn mogelijke overstapboete er ruimschoots uit.
Die 1,18 (1,20 in mijn geval) is uiteraard zonder de bonus. Je kan een welkomskorting niet doorrekenen naar de m3 prijs. Dat zou voor iedereen anders uitvallen.Martin7182 schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:02:
[...]
Dat verschilt wel per huishouden. Wij verbruiken nog geen 500 kuub in een heel jaar. Daarnaast, is die VF prijs van 1,18 met of zonder bonus gerekend? Die raak je natuurlijk kwijt als je binnen 3 jaar toch overstapt.
Ik zelf heb die hele 100 euro per jaar zelfs niet eens meegenomen in mijn berekening m.b.t. wat het beste is.
Letterlijk uit mijn contract van gisteren (3jaar)Snorlexxx schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:52:
Ik zit op dit moment nog bij Fenor en mijn contract zou tot mei 2022 lopen (1jaar contract). Ik kan nu denk ik niet al het FV aanbod van 3 jaar aangaan denk ik he?
Ontvangt u een overstapboete van uw vorige leverancier? Vraag dan binnen drie maanden na de start van onze levering overstapkorting aan. We compenseren maximaal € 125,00 voor stroom en € 125,00 voor gas. Ga naar overstapkorting aanvragen.
Dat kan dus zonder boete waarschijnlijk
Lichtpuntje...
InclusiefBart-k schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:02:
Die 1,18 van vattenval in het contract wat jullie noemen dit is inclusief btw neem ik aan. Kon het zo snel niet vinden. Dan is het 0,93 kaal tarief? Dan weet ik zeker of ik geen appels met peren vergelijk.
Lichtpuntje...
Ik denk nog steeds dat mijn opmerking hout snijdt voor 80% van de huishoudens. Jij verbruikt idd heel weinig gas. Ook fijn dat je dan lagere netbeheerkosten hebt trouwens.Martin7182 schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:02:
[...]
Dat verschilt wel per huishouden. Wij verbruiken nog geen 500 kuub in een heel jaar. Daarnaast, is die VF prijs van 1,18 met of zonder bonus gerekend? Die raak je natuurlijk kwijt als je binnen 3 jaar toch overstapt.
En die 1,18 is zonder bonus
Ik zou het gewoon proberen, met een zo snel mogelijke ingangsdatum: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/. Of desnoods geef je aan dat het om een verhuizing gaat. Vattenfall vindt het allemaal prima en het scheelt jou hoge kosten.Snorlexxx schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:52:
Ik zit op dit moment nog bij Fenor en mijn contract zou tot mei 2022 lopen (1jaar contract). Ik kan nu denk ik niet al het FV aanbod van 3 jaar aangaan denk ik he?
Je kunt sowieso niet bij twee leveranciers tegelijk zitten. En als Fenor alle overzettingen geblokkeerd heeft, merk je dat ook vanzelf.
[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 19-12-2021 11:20 ]
Werkt deze link en aanbieding ook als je alleen stroom nodig bent?TexMex schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:17:
[...]
Ik zou het gewoon proberen, met een zo snel mogelijke ingangsdatum: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/. Of desnoods geef je aan dat het om een verhuizing gaat. Vattenfall vindt het allemaal prima en het scheelt jou hoge kosten.
Je kunt sowieso niet bij twee leveranciers tegelijk zitten. En als Fenor alle overzettingen geblokkeerd heeft, merk je dat ook vanzelf.
Hier VdB contract aangevraagd (kom van 1 jaar BE) , eind vd maand vraag ik VF 1,18 aan en kijk ik wat VF voor deal heeft per 1-1. Is die beter ga ik voor die deal, is ie hoger dan pak ik 1,18.
Helaas niet. Voor elektriciteit-only zijn er momenteel eigenlijk geen echt goede deals te vinden. Al zal er alsnog ergens een de goedkoopste zijn, maar geen idee wie dat op dit moment is.Nous112 schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:50:
[...]
Werkt deze link en aanbieding ook als je alleen stroom nodig bent?
Wellicht is dit modelcontract ook aan te vragen met alleen stroom? Dan zou het een goede optie zijn. Dus misschien even contact opnemen met Vandebron.
[ Voor 23% gewijzigd door TexMex op 19-12-2021 12:12 ]
Contract bij fenor, helaas. Loopt 1-3 af, dus mag al nieuw contract aanvragen elders.TexMex schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:17:
[...]
Ik zou het gewoon proberen, met een zo snel mogelijke ingangsdatum: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/. Of desnoods geef je aan dat het om een verhuizing gaat. Vattenfall vindt het allemaal prima en het scheelt jou hoge kosten.
Vattenfal voor 3 jaar is echt heel goedkoop voor mij.
Als ik dat nu ga aanvragen, wat doe ik dan als startdatum?
Moet ik rekening houden met het vensterperiode?
Dus dan na die datum het nieuwe contract laten ingaan?
Fenor is toch afgelopen week failliet gegaan?MGJB1989 schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:20:
[...]
Contract bij fenor, helaas. Loopt 1-3 af, dus mag al nieuw contract aanvragen elders.
Maar wat moeten we doen? De vergelijkingssites geven eigenlijk geen aanbod meer (of het moeten onbekende partijen zijn die nu met de bosjes omvallen).
Mijn idee: een modelcontract bij een grote partij. En dan na de winter, als de huidige prijzen weer genormaliseerd zijn, een langduriger contract afsluiten bij wie dan het beste aanbod heeft.
Maar modelcontracten vergelijken gaat ook niet heel makkelijk, vooral omdat het allemaal tot 31 december is. Hoe de prijzen er in het nieuwe jaar uitzien blijft ook lastig.
De prijzen in het modelcontract van Essent zijn veruit het duurst. Vattenfall volgt. Eneco doet het al iets beter. Engie zit er behoorlijk onder. Maar het zijn nog altijd KwH-prijzen die ver boven normaal liggen.
Ik neig dus naar Engie. Maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen met het afsluiten van een energiecontract op dit moment. Is mijn zoektocht een beetje zoals het hoort? Dank!
Ja, daarom mijn vraagdennistd schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:01:
[...]
Fenor is toch afgelopen week failliet gegaan?
Wat te doen mbt overstappen nu.
Vensterperiode braaf afwachten of alvast een contact afsluiten elders.
persoonlijk zou ik niet wachten en zelf opzoek gaan naar de beste deal. Als ik zie hoeveel problemen er waren met ex-WE klanten en de overname, dan kies ik eieren voor mijn geld.MGJB1989 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:07:
[...]
Ja, daarom mijn vraag
Wat te doen mbt overstappen nu.
Vensterperiode braaf afwachten of alvast een contact afsluiten elders.
Ik geloof er namelijk niet in dat er een overname kandidaat is die medelijden heeft met de nieuwe klanten en ze daarom maar de beste deal van het moment gaan geven.
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
Maar wat is dan de beste ingangsdatum?insomniac schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:14:
[...]
persoonlijk zou ik niet wachten en zelf opzoek gaan naar de beste deal. Als ik zie hoeveel problemen er waren met ex-WE klanten en de overname, dan kies ik eieren voor mijn geld.
Ik geloof er namelijk niet in dat er een overname kandidaat is die medelijden heeft met de nieuwe klanten en ze daarom maar de beste deal van het moment gaan geven.
Vensterperiode loopt tot 16-1-22 zegt de curator.
Dan overname en zit je Max 30 dagen aan die overname leverancier vast. Als ik het goed begrijp.
Dus dan is het Max 30 dagen. Dus uiterlijk 16-2-22 nieuw contract in laten gaan? Dan zit ik dus wel die 30 dagen vast aan een leverancier die een flinke prijs vraagt.
Of zou ik toch eerder kunnen overstappen, wel na 16-1-22 maar voor 16-2-22
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
Nee, je gaat automatisch naar een nieuwe leverancier na de vensterperiode en die mag (hoeft niet) een opzegtermijn van 30 dagen hanteren. Zoals hierboven vermeld geloof ik ook niet in liefdadigheid bij energiemaatschappijen, dus die 30 dagen zullen wel blijven staan. Alleen diegenen bij wie het contract sowieso al in de vensterperiode of kort erna afliep kunnen wel eerder overstappen.insomniac schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:39:
je mag toch gewoon overstappen na de vensterperiode?
Dus eerst faillissement, dan 30 dagen vensterperiode tegen je bestaande tarieven, dan 30 dagen in een wurgcontract bij een nieuwe leverancier en dan pas op zijn vroegst overstappen. De ACM had het niet cynischer kunnen verwoorden op hun website:
De ACM laat markten goed werken voor mensen en bedrijven.
[ Voor 23% gewijzigd door JTHZZ op 19-12-2021 13:58 ]
Bedoel je dit ?Figo112 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:20:
[...]
Volgens mij als je meteen aanmeld 10% en elk jaar 5% korting erbij
https://www.vattenfall.nl/service/6services/blijven-loont/
Uit de voorwaarden
Met Blijven Loont krijg je korting op de variabele leveringskosten van stroom (per kWh) over je werkelijke verbruik. Wij verrekenen de korting op de jaarafrekening.
De korting wordt ieder jaar hoger, waarbij de startdatum van Blijven Loont als uitgangspunt wordt genomen.
• In het eerste jaar geldt een korting van 10%
• In het tweede jaar geldt een korting van 15%
• In het derde jaar geldt een korting van 20%
• In het vierde jaar geldt een korting van 25%
• Na het vierde jaar blijft de korting van 25% gelden.
Nieuwe klanten starten op 5% korting.
Wat is het verschil tussen eerste jaar geldt een korting van 10% en nieuwe klanten starten op 5% korting?
Bij WE zijn per datum van faillisement de klanten het wurgtarief van Eneco gaan betalen.JTHZZ schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:54:
[...]
Nee, je gaat automatisch naar een nieuwe leverancier na de vensterperiode en die mag (hoeft niet) een opzegtermijn van 30 dagen hanteren. Zoals hierboven vermeld geloof ik ook niet in liefdadigheid bij energiemaatschappijen, dus die 30 dagen zullen wel blijven staan. Alleen diegenen bij wie het contract sowieso al in de vensterperiode of kort erna afliep kunnen wel eerder overstappen.
Dus eerst faillissement, dan 30 dagen vensterperiode tegen je bestaande tarieven, dan 30 dagen in een wurgcontract bij een nieuwe leverancier en dan pas op zijn vroegst overstappen. De ACM had het niet cynischer kunnen verwoorden op hun website:
[...]
Niet 30 dagen "oud tarief" en dan 30dgn wurg tarief, direct 30 dagen wurgtarief.
Bij WE hebben sommige het voor elkaar gekregen om per direct over te stappen, dus dat zou ik ook direct proberen. Je merkt vanzelf wel als de overstapatum wordt aangepast.
Dus dan overstappen terwijl m’n contract nog loopt bij een failliet bedrijf.rick-1975 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:35:
[...]
Bij WE zijn per datum van faillisement de klanten het wurgtarief van Eneco gaan betalen.
Niet 30 dagen "oud tarief" en dan 30dgn wurg tarief, direct 30 dagen wurgtarief.
Bij WE hebben sommige het voor elkaar gekregen om per direct over te stappen, dus dat zou ik ook direct proberen. Je merkt vanzelf wel als de overstapatum wordt aangepast.
Datum op bv 30-12-21 zetten en dan maar kijken wat er gebeurd? Want anders wordt het aangepast door bv Vattenfal als ik daar naar oversta.
Kans op dat ik m’n vorige contract moet uitdienen of boete betalen. Contract loopt tot 1-3-22.
Vensterperiode na faillissement tot 16-1-22.
Boete is alleen van toepassing als je vrijwillig zelf vroegtijdig op zou stappen en je wordt nu gedwongen om te veranderen.
De eerst mogelijk datum proberen en afwachten
Misschien is het handiger om de exacte te volgen stappen te bespreken in het Fenor topic.
[ Voor 31% gewijzigd door rick-1975 op 19-12-2021 14:55 ]
Bij Fenor geven ze aan dat ze blijven leveren tot overname van de contracten door een nieuwe leverancier, de vensterperiode. Misschien vergis ik me in de 30 dagen van de vensterperiode maar ik lees hier niet uit dat je met terugwerkende kracht in het wurgcontract kunt worden gezet. Bij WE was bij het faillissement al bekend dat Eneco het zou overnemen. Dat is bij Fenor niet zo.rick-1975 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:35:
[...]
Bij WE zijn per datum van faillisement de klanten het wurgtarief van Eneco gaan betalen.
Bovendien is er geen meterstand beschikbaar van de dag van het faillissement en ik heb geen slimme meter.
[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 19-12-2021 15:04 ]
Klopt dus wellicht dat je gedurende eerste jaar op 10% zit maar zou anders even vragen volgens de voorwaarde zou je eerste jaar dus 10% moeten kunnen krijgen.space-one schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:59:
[...]
Bedoel je dit ?
https://www.vattenfall.nl/service/6services/blijven-loont/
Uit de voorwaarden
Met Blijven Loont krijg je korting op de variabele leveringskosten van stroom (per kWh) over je werkelijke verbruik. Wij verrekenen de korting op de jaarafrekening.
De korting wordt ieder jaar hoger, waarbij de startdatum van Blijven Loont als uitgangspunt wordt genomen.
• In het eerste jaar geldt een korting van 10%
• In het tweede jaar geldt een korting van 15%
• In het derde jaar geldt een korting van 20%
• In het vierde jaar geldt een korting van 25%
• Na het vierde jaar blijft de korting van 25% gelden.
Nieuwe klanten starten op 5% korting.
Wat is het verschil tussen eerste jaar geldt een korting van 10% en nieuwe klanten starten op 5% korting?
Niet waar. Bij WE hebben we het oude tarief betaald tot einde vensterperiode (01-11).rick-1975 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:35:
[...]
Intrekken vergunning en start vensterperiode: 27 okt
Faillissement uitspraak: 29 okt
Overname door Eneco en einde vensterperiode: 1 november.
Verschil is dat er al van alles was voorbereid/bekokstoofd waardoor de vensterperiode maar 4 dagen was. En op 1 november eindigde die periode al en startten de nieuwe tarieven van Eneco (die pas 5 november bekend werden). Dus je kon en mocht al op 1 november opzeggen en per 1 december overstappen naar een ander.
Hier is de vensterperiode maximaal 30 dagen omdat er niks is voorbereid (of in ieder geval niet is gelukt).
Barre73 legt het perfect uit
Ik zou echt gewoon per snelst mogelijke datum overstappen naar Vattenfall: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/. Desnoods zet je de datum al op morgen of overmorgen en maak je er een verhuizing van.MGJB1989 schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:20:
[...]
Contract bij fenor, helaas. Loopt 1-3 af, dus mag al nieuw contract aanvragen elders.
De afgelopen maanden hebben aangetoond dat klanten niets meer zijn dan een speelbal van graaiende cowboys (plus Eneco). Je kunt netjes volgens hun regels spelen, of je kunt voor jezelf proberen om er ook het beste uit te halen.
Als een directe overstap binnen een paar dagen niet lukt, hoor je het vanzelf wel. Wacht je langer, dan heb je kans dat overstappen een maand lang geblokkeerd wordt (misschien is dat nu zelfs al zo). Maar niet geschoten is altijd mis. En bij het Welkom-fiasco hebben we gezien dat snel handelen je een hoop geld kan besparen.
Neem contact op met Vattenfal om de aanvangsdatum naar voren te halen?rvanroessel schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:20:
ik maak per 16-2 ook de overstap naar vattenfal. En nu maar hopen dat ze ons niet "overnemen"
Bij Greenchocie was dit geen probleem, mijn ingangsdatum is nu op 13 januari gezet (stond eerst op de 24ste).
Wat op zichzelf ook vreemd is, want wettelijk mag de vensterperiode slechts maximaal 20 dagen (2 maal 10) duren... Waarbij de 2e 10 dagen volgens mij enkel is in het geval men snel verwacht de leveringszekerheid weer op orde te hebben (doorgaan/doorstart, volledige overname?). Zal wel te maken hebben met kerst ofzo...Barre73 schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:18:
[...]
Niet waar. Bij WE hebben we het oude tarief betaald tot einde vensterperiode (01-11).
Verschil is dat er al van alles was voorbereid/bekokstoofd waardoor de vensterperiode maar 4 dagen was. En op 1 november eindigde die periode al en startten de nieuwe tarieven van Eneco (die pas 5 november bekend werden). Dus je kon en mocht al op 1 november opzeggen en per 1 december overstappen naar een ander.
Hier is de vensterperiode maximaal 30 dagen omdat er niks is voorbereid (of in ieder geval niet is gelukt).
[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 19-12-2021 15:38 ]
Nu is het zo dat via Vattenval een speciaal aanbod is gedaan met variabel tarief waardoor ze 24 cent voor een kWh stroom betaald en iets van 1.17 euro voor een kuub gas (incl. Belastingen). Dit in plaats van 44 cent voor stroom als ik mijn adres in voer. Ik heb gezegd dat het iig verstandig is dat aanbod te accepteren omdat het al gigantisch veel scheelt, maar ik ben mij ook bewust dat de prijzen gaan veranderen op 1 januari.
Mijn vraag is: wanneer weet ik of hoor je wat met die prijs gaat gebeuren op 1 januari? Of heeft iemand meer informatie over hoe dat werkt omdat het anti-kraak is?
Ze snapt er allemaal niet veel van, laat het op zich af komen en is afhankelijk van iemand als ik die het wel uitzoekt, dus vandaar dat ik eens aan het zoeken ben naar antwoorden en eventuele verassingen voor ben, voor haar. Ik ga vanavond eens langs om de meterstanden op te schrijven na 2 weken wonen daar, ik houd mijn hart vast eerlijk gezegd.. het is flink en continue stoken daar om het 16-17 graden te krijgen in de woonkamer van 28m2. Slaapkamer draait 24 uur een mineraalolie kachel.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
maar dan zit jij niet bij Fenor, neem ik aan? We worden voor 13 jan. 2022 ondergebracht bij een nog onbekende energieboer. Daar zitten we dan max. 30 dagen aan vast. Het aanbod in mijn nieuwe vattenval contract dat per 16-02 in zou moeten gaan, geldt niet voor bestaande klanten, maar ja als ze mij in de tussentijd, zonder overleg, ook daar onderbrengen, tja wat dan :-)Remko schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:34:
[...]
Neem contact op met Vattenfal om de aanvangsdatum naar voren te halen?
Bij Greenchocie was dit geen probleem, mijn ingangsdatum is nu op 13 januari gezet (stond eerst op de 24ste).
Dit modelcontract van Vandebron (aan te vragen via de klantenservice) lijkt nu het voordeligste variabele contract te zijn: thegreenhunter in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier". Vandebron is volledig eigendom van Essent, dus dat is op zich een veilige keuze.valpa schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:03:
In mijn geval gaat het niet om overstappen, maar om een volledig nieuw elektriciteitscontract afsluiten. Het zit zo: afgelopen maandag de sleutel van onze nieuwbouwwoning gekregen. Nu wonen we nog in een huurwoning inclusief. We hoeven geen gas, alleen elektriciteit.
Maar wat moeten we doen? De vergelijkingssites geven eigenlijk geen aanbod meer (of het moeten onbekende partijen zijn die nu met de bosjes omvallen).
Mijn idee: een modelcontract bij een grote partij. En dan na de winter, als de huidige prijzen weer genormaliseerd zijn, een langduriger contract afsluiten bij wie dan het beste aanbod heeft.
Maar modelcontracten vergelijken gaat ook niet heel makkelijk, vooral omdat het allemaal tot 31 december is. Hoe de prijzen er in het nieuwe jaar uitzien blijft ook lastig.
De prijzen in het modelcontract van Essent zijn veruit het duurst. Vattenfall volgt. Eneco doet het al iets beter. Engie zit er behoorlijk onder. Maar het zijn nog altijd KwH-prijzen die ver boven normaal liggen.
Ik neig dus naar Engie. Maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen met het afsluiten van een energiecontract op dit moment. Is mijn zoektocht een beetje zoals het hoort? Dank!
Ik heb de mail, staat in:GENETX schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:54:
Hangt er van af wat voor contract het is. Maar het lijkt op de tarieven van 3 jaar vast CadeauXL bij Vattenfall. In dat geval is het dus 3 jaar vast en blijven de prijzen gelijk. Maar als we niet weten wat voor type contract het is, is het lastig. In het geval van variabel/modelcontract kan het inderdaad begin volgend jaar wijzigen en kan het onvoordelig zijn. Maar de genoemde prijzen liggen lager dan wat we hebben gezien, dus ik vermoed het eerste.
- ‘Groen uit Nederland + gas variabel’
- Tarieftype ‘Variabel’
- Looptijd ‘Variabel’
In de voorwaarden van ‘Groen uit NL + gas variabel’ staat dit:
“De leveringsprijzen van Groen uit Nederland en Gas zijn variabel en kunnen dus hoger of lager worden. Veranderen deze prijzen op de energiemarkt in de periode dat u een contract heeft? Dan kunnen ook uw prijzen veranderen.”
Dus ja dat wordt afwachten dus? Met geluk blijft het zoals het nu is, met pech gaat ze ook gewoon 40+ cent voor stroom betalen.
Ik heb mij overigens vergist.. gas is 1.66€ per kuub..
Het zijn wettelijk 20 werkdagen. Niet kalenderdagen. Kerst valt dit jaar in het weekend dus dat maakt niet uit.GENETX schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:37:
[...]
Wat op zichzelf ook vreemd is, want wettelijk mag de vensterperiode slechts maximaal 20 dagen (2 maal 10) duren... Waarbij de 2e 10 dagen volgens mij enkel is in het geval men snel verwacht de leveringszekerheid weer op orde te hebben (doorgaan/doorstart, volledige overname?). Zal wel te maken hebben met kerst ofzo...
17 december tot 13 januari is precies 20 werkdagen.
Jawel ik zit bij Fenor, maar had al een overstap staan naar Greenchoice voor 24 januari, deze is dus nu gezet naar 13 januari.rvanroessel schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:50:
[...]
maar dan zit jij niet bij Fenor, neem ik aan? We worden voor 13 jan. 2022 ondergebracht bij een nog onbekende energieboer. Daar zitten we dan max. 30 dagen aan vast. Het aanbod in mijn nieuwe vattenval contract dat per 16-02 in zou moeten gaan, geldt niet voor bestaande klanten, maar ja als ze mij in de tussentijd, zonder overleg, ook daar onderbrengen, tja wat dan :-)
Ik dacht even dat je al reeds een overstap had staan naar Vattenfal?
*knip*rick-1975 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:53:
Misschien is het handiger om de exacte te volgen stappen te bespreken in het Fenor topic.
Dat mag je bespreken met de desbetreffende moderatoren of in het feedback topic.
[ Voor 29% gewijzigd door tweakduke op 19-12-2021 16:52 ]
Ja maar gasverbruik is minimaal (alleen geisertje voor warm water), en dan zit je met de boetes als je eerder opzegt. Dat gebouw waar ze in zit moet volgens alle documenten van de gemeente eind 2021 gesloopt zijn.. geef het wat maanden uitstel maar het zal geen jaar meer duren iig. Wat daarna is kan ik lastig voorspellen natuurlijk.GENETX schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:31:
Met andere woorden, wellicht kan ze beter VattenFall 3 jaar cadeauXL aanvragen voor ca 1,18 per kuub
@Barre73 Aah ja, natuurlijk. Scherp.
Kacheltje van 2kW 18 uur per dag laten draaien is 1100kWh per maand naast alle andere verbruik, dus om dan 50 cent te besparen op de 5 kuub gas per maand.. natuurlijk is het wel zo dat dan de stroomprijs iig gelijk blijft, dat is een groot voordeel. Misschien moet ik eens met Vattenval gaan bellen.
Ik zal het sowieso eens met haar doornemen, bedankt iig.
Ik vind 24 cent per Kwh geen gek bedrag. Gezien de inflatie zou ik er niet op rekenen dat het ooit nog onder dat bedrag gaat zakken. Alleen gas blijft erg duur maar ja gezien de situatie Rusland vs Oekraine kan het eerder stijgen dan dalen.NelgNL schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:46:
excuus, helemaal gelijkBarre73 schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:18:
[...]
Niet waar. Bij WE hebben we het oude tarief betaald tot einde vensterperiode (01-11).
Thanks! Erg laf dat ze, net als Essent, geen modelcontract online aanbieden. En dus ook geen tarieven online delen. Ik zal ze morgen eens bellen. Volgens mij is dit tegen de regels van de ACM.TexMex schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:02:
[...]
Dit modelcontract van Vandebron (aan te vragen via de klantenservice) lijkt nu het voordeligste variabele contract te zijn: thegreenhunter in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier". Vandebron is volledig eigendom van Essent, dus dat is op zich een veilige keuze.
Zeker! Bij de meeste leveranciers kun je de modelcontracten tegenwoordig helaas niet meer online afsluiten.valpa schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:16:
[...]
Thanks! Erg laf dat ze, net als Essent, geen modelcontract online aanbieden. En dus ook geen tarieven online delen. Ik zal ze morgen eens bellen. Volgens mij is dit tegen de regels van de ACM.
Alle vatttenfall contracten via de linken uit dit topic zijn juist vaste tariefen, niets variabel.meintje schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:40:
Mijn contract bij Greenchoice loopt op 1 februari 2022 af. Ik zit nu naar de 3 jaar contracten van Vattenfall te kijken. Mooie prijzen, maar allemaal variabel. Met andere woorden, dan weet je toch nog steeds niet waar je de komende 3 jaar aan toe bent?
Dit topic is gesloten.
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4