De maximale opzegvergoeding is vastgesteld door het ACM, dus daar mag een energieleverancier niet naar boven toe van afwijken.
Je hebt een contract afgesloten waarin de opzeg bedragen zijn overeengekomen.
Eenzijdig wijzigen van het contract door de aanbieder , is kosteloos ontbinding van het contract.
Dat mag natuurlijk ook, alleen dan wel wanneer het MIJ uitkomt hahaha
Eenzijdig wijzigen van het contract door de aanbieder , is kosteloos ontbinding van het contract.
Dat mag natuurlijk ook, alleen dan wel wanneer het MIJ uitkomt hahaha
De tarieven dalen wel hard. Als ik een beetje kijk zit je voor kWh tussen de 20 en 25 cent. Gas rond de 1,10.
Week geleden bijna dubbele.
Verwijderd
??Rofdof schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:59:
De tarieven dalen wel hard. Als ik een beetje kijk zit je voor kWh tussen de 20 en 25 cent. Gas rond de 1,10.
En waar kunnen we die afsuiten?Rofdof schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:59:
Vermoeiend. Posten zonder onderbouwing.Rofdof schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:59:
Ik ben gebeld door Essent. Contract gaat in per 1 mei. Maar Vattenfall heeft ook goede deals. Zit gas rond de 1,18.
Linkjes zijn paar pagina’s geleden gegeven.
Ja maar dat zijn al bekende acties van meer dan een week terugRofdof schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:42:
[...]
Ik ben gebeld door Essent. Contract gaat in per 1 mei. Maar Vattenfall heeft ook goede deals. Zit gas rond de 1,18.
Linkjes zijn paar pagina’s geleden gegeven.
Ja dat kan. Maar ik heb het afgesloten voor 3 jaar.Figo112 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:45:
[...]
Ja maar dat zijn al bekende acties van meer dan een week terug
KWh prijs is voor ons goed en in de toekomst gaan wij naar 0. Stel dat de gasprijs magische wijze weer naar de 0,80 gaat dan betalen we de boete. Ik kies nu liever voor 3 jaar zekerheid bij een grote partij dan weer klooien met iets als welkom energie.
Rofdof schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:47:
[...]
Ja dat kan. Maar ik heb het afgesloten voor 3 jaar.
KWh prijs is voor ons goed en in de toekomst gaan wij naar 0. Stel dat de gasprijs magische wijze weer naar de 0,80 gaat dan betalen we de boete. Ik kies nu liever voor 3 jaar zekerheid bij een grote partij dan weer klooien met iets als welkom energie.

Wat je ook kon lezen dat die super-dalen inmiddels officieel niet meer beschikbaar is, omdat de tarieven van Essent naar 2,22/m3 zijn geschoten.
1 persoon heeft een onverklaarbaar voorstel van Oxxio van 0,91ct ontvangen ?!?!
Dus om nu te roepen dat de tarieven sterk aan het dalen zijn naar 1,10 zonder onderbouwing..... dat is m.i. waar awwexl op doelde
Dus om nu te roepen dat de tarieven sterk aan het dalen zijn naar 1,10 zonder onderbouwing..... dat is m.i. waar awwexl op doelde
Ja dat waren mijn eigen bijdragen. Maar enkel die noemen als de tarieven dalen? Overigens is dat contract met die tarieven sinds vandaag niet meer af te sluiten.
Ik volg dit niet meer 24/7. Ik werd vandaag rond 11.00 gebeld door Essent met dat aanbod. Heb dat afgesloten. Nog geen contract btw. Toen zag ik dat een andere user poste dat de Vattenfall linkjes niet meer werkten.awwexl schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:06:
[...]
Ja dat waren mijn eigen bijdragen. Maar enkel die noemen als de tarieven dalen? Overigens is dat contract met die tarieven sinds vandaag niet meer af te sluiten.
Ik word morgen gebeld door Essent voor zelfde contract op ander adres. Maar heb dus ff snel die Vattenfall link mee gepakt en daar dus al bevestiging van. Die kan ik binnen 14 dagen annuleren. KWh prijs was bij zowel de bij Essent als Vattenfall laag. Gasprijs was bij Vattenfall 10 cent duurder maar bol cheque.
Onder de streep is Essent goedkoper.
Als dit allemaal geregeld is ben ik blij. Heb ik voor deze tijd goede tarieven voor 3 jaar en optie om gas te cancellen.
Bedankt voor je linkjes dan in ieder geval 👍
Ga er maar van uit dat er in de mail bedoeld wordt dat de tarieven wel incl BTW zijn, maar excl EB en ODE, want waarom staan die 2 laatste tussen haakjes in de mail en BTW niet? In je screenshot staat ook niet dat de tarieven incl zijn, dus tel bij de stroom maar €0,15038 per kWh erbij op en bij het gas €0,52473 per m3.cornholio24 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:16:
[...]
en met onderstaande mail vanuit Oxxio ?
"Zoals telefonisch beloofd zou ik u nog een bevestiging sturen van de tarieven. Het leveringstarief voor stroom normaal zal 0,24242 per kWh worden. Die van stroom dal wordt 0,18655 per kWh. Het tarief van gas wordt 0,91279 per m3. Deze tarieven zijn inclusief btw (energiebelasting en opslag duurzame energie).
Deze tarieven zullen ingaan op 15-01-2022 en staan vast vo0r 1 jaar (tot 15-01-2023).
Ik vertrouwen erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd."
Ik snap wat je zegt, echter aan de telefoon was ze stellig en deze mail neigt er toch ook naar. Je kan de kreet tussen haakjes ook lezen als "net als de BTW". Er staat daarnaast niet dat ze exclusief zijn. Leveringstarief refereert trouwens binnen de app en op de site naar het all in tarief.R0181 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:35:
[...]
Ga er maar van uit dat er in de mail bedoeld wordt dat de tarieven wel incl BTW zijn, maar excl EB en ODE, want waarom staan die 2 laatste tussen haakjes in de mail en BTW niet? In je screenshot staat ook niet dat de tarieven incl zijn, dus tel bij de stroom maar €0,15038 per kWh erbij op en bij het gas €0,52473 per m3.
Ik heb nogmaals verduidelijking gevraagd tav deze zinsnede per mail maar krijg toch wel het vermoeden dat ik vanaf de 15e voor 91 cent mn gas verstook
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Zeker eenheden van 0,6m3cornholio24 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:56:
[...]
Ik snap wat je zegt, echter aan de telefoon was ze stellig en deze mail neigt er toch ook naar. Je kan de kreet tussen haakjes ook lezen als "net als de BTW". Er staat daarnaast niet dat ze exclusief zijn. Leveringstarief refereert trouwens binnen de app en op de site naar het all in tarief.
Ik heb nogmaals verduidelijking gevraagd tav deze zinsnede per mail maar krijg toch wel het vermoeden dat ik vanaf de 15e voor 91 cent mn gas verstook

Ik heb van Oxxio ook zojuist de tarieven ontvangen van "LosVast" omdat mijn contract over een maand afloopt. Zoals jullie hieronder kunnen zien, is in mijn geval dat tarief van € 0,91 toch echt het kale leveringtarief zonder de energiebelasting en ODE.rick-1975 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:54:
Overigens zijn de vaste leveringskosten ook aan de hogere kant.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Bzl5DkqyRCUZtr1DdDK0nFLr.png?f=user_large)
Vanwege het verdwijnen van het Essent aanbod werd ik een beetje nerveus en heb vanmiddag ook het "1,18"-contract bij Vattenfall afgesloten. Ik wilde eigenlijk nog een paar dagen wachten zodat ik de 14 dagen herroepingstermijn over het jaareinde heen kon tillen. Maar ja, ik zou mezelf voor mijn kop slaan als die straks ook ineens niet meer beschikbaar is.
Zojuist gebruikt. Bedankt voor de link! Nu nog wachten op definitief contract....maar is de goedkoopste die ik tot dusver heb kunnen vinden!!dennistd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:13:
[...]
Deze lijkt het nog te doen bij mij? https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/
Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module
Als iets te goed lijkt om waar te zijn…cornholio24 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:56:
[...]
Persoonlijk zou ik het er niet op gokken, dat levert waarschijnlijk alleen maar frustratie op, zeker omdat er nu nog wel een paar acceptabele alternatieven zijn. Als je ziet dat Essent nu al 2,22 per m3 gas vraagt voor een jaarcontract lijkt me wachten en/of je laten ‘verrassen’ niet heel verstandig.
gisteren het 3 jarig contract bij Vattenfall proberen af te sluiten (1.18 p/m3 gas).
Helaas nog geen contract ontvangen, dus vanmorgen gebeld. De mevrouw aan de telefoon gaf aan dat er geen 3 jarige contracten bij Vattenfall meer afgesloten worden en dat mijn aanvraag verwijdert was?!
Iemand die na gisterenavond wel nog het contract heeft kunnen afsluiten?
Helaas nog geen contract ontvangen, dus vanmorgen gebeld. De mevrouw aan de telefoon gaf aan dat er geen 3 jarige contracten bij Vattenfall meer afgesloten worden en dat mijn aanvraag verwijdert was?!
gisteren om 18.00 nog een aanvraag gedaan die gehonoreerd is, tenminste dat idee heb ik , want ik kon wel mijnvattenfall etc activerenfishbone! schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:42:
gisteren het 3 jarig contract bij Vattenfall proberen af te sluiten (1.18 p/m3 gas).
[ Voor 6% gewijzigd door maharens op 17-12-2021 08:50 ]
Probeer nogmaals in te dienen. De klantenservice lijkt niet altijd goed op de hoogte.fishbone! schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:42:
Woensdag ochtend kreeg ik te horen dat het niet meer kon maar in de middag lukte het wel.
ik heb inmiddels een contract voor 1 jaar met nog bedenktijd (Bol.com contract), maar wil bij nader inzien toch een 3 jarig contract.
Mevrouw aan de klantenservice gaf aan, dat ik beter die eerst kon annuleren en dan opnieuw proberen.
Persoonlijk ga ik dat risico niet lopen, dat het 1 jarige contract onder de condities die ik nu heb niet meer af te sluiten is.
Heb het zojuist nogmaals aangevraagd met ander email adres, geen idee of het iets uitmaakt.
Overigens, ik ontving wel een melding dat de aanvraag ontvangen is, maar vervolgens wordt de aanvraag volgens klantenservice verwijdert omdat ze geen 3 jarige contracten meer afsluiten.
Mevrouw aan de klantenservice gaf aan, dat ik beter die eerst kon annuleren en dan opnieuw proberen.
Persoonlijk ga ik dat risico niet lopen, dat het 1 jarige contract onder de condities die ik nu heb niet meer af te sluiten is.
Heb het zojuist nogmaals aangevraagd met ander email adres, geen idee of het iets uitmaakt.
Overigens, ik ontving wel een melding dat de aanvraag ontvangen is, maar vervolgens wordt de aanvraag volgens klantenservice verwijdert omdat ze geen 3 jarige contracten meer afsluiten.
Ik denk dat VF doorheeft dat die aanbieding contracten nog online staan en dat steeds meer mensen ze weten te vinden. Nog steeds blij met mijn 1 jarig XL contract dat ik van de week heb afgesloten daar scheelt echt serieus geld per maand!
ik heb gisteren de aanvraag gedaan voor 3 jaar. heb bevestiging in de mail maar nog geen definitief contract. Zouden ze zoiets nog kunnen of gaan annuleren ?Mjelnir schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:25:
Ik denk dat VF doorheeft dat die aanbieding contracten nog online staan en dat steeds meer mensen ze weten te vinden. Nog steeds blij met mijn 1 jarig XL contract dat ik van de week heb afgesloten daar scheelt echt serieus geld per maand!
Ik heb deze aangevraagd.Napsju schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:45:
Er zijn nogal wat Vattenfall varianten, zo te zien:
Energiecadeau XL: cadeau tot € 350 1 jaar € 0,272964 per kWh € 1,376036 per m³
https://www.vattenfall.nl...edingen/energiecadeau-xl/
Op de website word je lekker gemaakt met:
Alleen in het PDF document wat je krijgt na aanvragen:Vaste prijs tot 1 jaar
Je krijgt gas en groene stroom met een vaste prijs tot 1 jaar.
/f/image/Adrs3AtisIgG8B5H2bmaYo3d.png?f=fotoalbum_large)
Wat is de definitie van "vast" nou eigenlijk?
Als deze vraag al eerder is gesteld, excuses. Ik kon het zo even niet vinden.Elke maand bepalen we een nieuwe vaste prijs
[ Voor 12% gewijzigd door JorzoR op 17-12-2021 09:51 ]
De prijs die jij hebt afgesproken is vast voor de termijn van je contract. Dat komt straks ook in het contract dat je binnen enkele dagen ontvangt. Daar staat letterlijk in: "U sluit een contract af voor stroom en gas waarbij u de tarieven van de leveringskosten vast zet. De overheidsheffingen en netbeheerkosten kunnen wel wijzigen. Hiervan brengen we u dan op de hoogte."JorzoR schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:46:
[...]
Ik heb deze aangevraagd.
Op de website word je lekker gemaakt met:
[...]
Alleen in het PDF document wat je krijgt na aanvragen:
[Afbeelding]
Wat is de definitie van "vast" nou eigenlijk?Het klinkt allemaal wat tegenstrijdig en verwarrend zo. Je verwacht 1 vaste prijs voor stroom en gas voor 1 jaar (zoals op moment van afsluiten), maar daar lijkt het nu niet op vanwege:
[...]
Als deze vraag al eerder is gesteld, excuses. Ik kon het zo even niet vinden.
Vattenfall zelf mag voor dit product elke maand de prijs wijzigen voor nieuwe klanten. Zo lees ik het. En ik heb hetzelfde afgesloten en inmiddels het contract ook ontvangen.
[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 17-12-2021 10:02 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ja, dat klinkt zoals ik het ook verwacht heb.Barre73 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:01:
[...]
De prijs die jij hebt afgesproken is vast voor de termijn van je contract. Dat komt straks ook in het contract dat je binnen enkele dagen ontvangt. Daar staat letterlijk in: "U sluit een contract af voor stroom en gas waarbij u de tarieven van de leveringskosten vast zet. De overheidsheffingen en netbeheerkosten kunnen wel wijzigen. Hiervan brengen we u dan op de hoogte."
Vattenfall zelf mag voor dit product elke maand de prijs wijzigen voor nieuwe klanten. Zo lees ik het. En ik heb hetzelfde afgesloten en inmiddels het contract ook ontvangen.
Die info over iedere maand een nieuwe vast prijs is voor mij totaal niet relevant dan. De verwarring ontstaat een beetje alsof het lijkt dat het voor mij relevant moet zijn omdat ik dat in m'n mail krijg.
Wat ik heb geleerd is nooit op 1 zinnetje te leunen in dit soort info. Het gaat om het geheel wat er in staat. Het ene zinnetje kan weer teniet gedaan worden door een andere voorwaarde. Vandaar.
Maargoed, ik wacht het definitieve contract dan even af.
[ Voor 11% gewijzigd door JorzoR op 17-12-2021 10:06 ]
Is volgens mij hetzelfde als bij elk ander contract/verzekering. Elke dag/maand wordt gekeken naar wat ze je dan kunnen aanbieden, sluit je op dat moment af (in die maand of op die dag) krijg je die prijs in jouw vaste contract. Dat heb je met autoverzekeringen, verzekeringen op inboedel/opstal, hypotheken en ga zo maar door. Toen ik mijn hypotheek afsloot wijzigde de hypotheekrente ook bijna dagelijks of in ieder geval iedere week, ik kreeg het tarief van de dag waarop de akte aangemaakt was.JorzoR schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:46:
[...]
Wat is de definitie van "vast" nou eigenlijk?Het klinkt allemaal wat tegenstrijdig en verwarrend zo. Je verwacht 1 vaste prijs voor stroom en gas voor 1 jaar (zoals op moment van afsluiten), maar daar lijkt het nu niet op vanwege:
Wat zo te zien in jouw voorbeeld gebeurt is dat men 1 keer per maand de huidige aanbieding berekenen en je tot het einde van die maand de tijd hebt om voor dat tarief een vast contract af te sluiten. Misschien iets wat verwarrend dat men onder een en hetzelfde kopje spreken van "iedere maand bepalen" en "vast contract", maar het klopt wel zoals het er staat.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ja inderdaad, ik snap het idee verder.Moi_in_actie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:10:
[...]
Is volgens mij hetzelfde als bij elk ander contract/verzekering. Elke dag/maand wordt gekeken naar wat ze je dan kunnen aanbieden, sluit je op dat moment af (in die maand of op die dag) krijg je die prijs in jouw vaste contract. Dat heb je met autoverzekeringen, verzekeringen op inboedel/opstal, hypotheken en ga zo maar door. Toen ik mijn hypotheek afsloot wijzigde de hypotheekrente ook bijna dagelijks of in ieder geval iedere week, ik kreeg het tarief van de dag waarop de akte aangemaakt was.
Wat zo te zien in jouw voorbeeld gebeurt is dat men 1 keer per maand de huidige aanbieding berekenen en je tot het einde van die maand de tijd hebt om voor dat tarief een vast contract af te sluiten. Misschien iets wat verwarrend dat men onder een en hetzelfde kopje spreken van "iedere maand bepalen" en "vast contract", maar het klopt wel zoals het er staat.
Thanks voor de info allen. Goed topic dit!
Vannacht om 1.00 uur aangevraagd. Om 6.30 mijn contract aangeboden gekregen. Dus ja, het werkt nog zeker!fishbone! schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:42:
Weet iemand dat? Vervalt de ODE belasting voor heel 2021? Dit is namelijk wat ik kan vinden als verschil met mijn oude leverancier en de aanbieding van Vattenvall 3 jaar
[ 2021 ]--[ 2020 ]
0.18392 -- 0.06292 = Variabele kosten hoog
0.141691-- 0.05300 = Variabele kosten laag
0.081421-- 0,15038 = overheids heffing incl ODE.
-----------------------------+
0,265341 -- 0,21330 = Variabele kosten hoog all in
0,223112-- 0,20338 = Variabele kosten laag all in
0,751168--0,75117 = netbeheer kosten per dag
teruglevering PV 0.07 bij Vattenfall. Geen idee wat het in 2020 was.
[ Voor 37% gewijzigd door mouse86 op 17-12-2021 10:50 ]
Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module
Weet iemand of ze bij het 3 jarig contract van Vattenfall ook de opzegboete overnemen? Normaal gesproken wel dacht ik maar zie in het contract er niks over in staan.
In de bevestigingsmail van VF stond het volgende:Strudelpopje447 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:47:
Weet iemand of ze bij het 3 jarig contract van Vattenfall ook de opzegboete overnemen? Normaal gesproken wel dacht ik maar zie in het contract er niks over in staan.
Ontvangt u een overstapboete van uw vorige leverancier? Vraag dan binnen drie maanden na de start van onze levering overstapkorting aan. We compenseren maximaal € 125,00 voor stroom en € 125,00 voor gas. Ga naar overstapkorting aanvragen.
Top dankje!Impry schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:50:
[...]
In de bevestigingsmail van VF stond het volgende:
[...]
Ik hoor net dat variabele tarieven voor Q1 van vrijopnaam pas op 1 januari gepubliceerd worden. Is dat niet veel te laat? Je kan dus geen kant op als ze deze tarieven extreem zullen verhogen. Opzegtermijn is ook nog iets waar je rekening mee moet houden.
...less is more
Dan heb jij zeker geen stadsverwarming? Daar worden de tarieven rustig pas in februari bekend gemaakt. En als de prijzen je niet bevallen, dan heb je pech, want je kan nergens anders heen.funk-e schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:54:
Ik hoor net dat variabele tarieven voor Q1 van vrijopnaam pas op 1 januari gepubliceerd worden. Is dat niet veel te laat? Je kan dus geen kant op als ze deze tarieven extreem zullen verhogen. Opzegtermijn is ook nog iets waar je rekening mee moet houden.
Ons contract bij Greenchoice loopt af 2-1-2022
Via site van Vattenfal € 184,78 p.m (1 jaar) btw
Totaal variabele leveringskosten normaaltarief 1.100 kWh * € 0,410178 per kWh
Variabele leveringskosten normaaltarief: € 0,328757 per kWh
Overheidsheffing: € 0,081421 per kWh
Totaal variabele leveringskosten daltarief 1.000 kWh * € 0,337336 per kWh
Variabele leveringskosten daltarief: € 0,255915 per kWh
Totaal variabele leveringskosten 900 m³ * € 1,863908 per m³
Variabele leveringskosten : € 1,319747 per m³
Overheidsheffing: € 0,544161 per m³
-----------------
Wij hebben ons nog voor april aangemeld voor de oude postcoderoos regeling.
3 cent per Kwh korting via alle energie bedrijven. (kan per project verschillen)
5 cent per Kwh korting via www.samenom.nl + korting op vaste leveringskosten.
Deze week zijn de uur prijzen per Kwh overdag rond de 40 cent. Zijn de afgelopen nog nooit geweest.
Dus onderstaande prijzen gaan stijgen.
https://www.samenom.nl/tarieven/ Variabel per maand prijzen december
Levering normaaltarief per kWh € 0,308656 € 0,114079 € 0,036300 € 0,459035
Levering laagtarief per kWh € 0,228847 € 0,114079 € 0,036300 € 0,379226
Levering gastarief per m3 € 1,368813 € 0,421758 € 0,102971 € 1,893542
---------------------------
Greenchoice per maand € 227,01 Vermindering energiebelasting € 558,56 / jaar (dus nog niet aangepast voor 2020)
Groene stroom Normaaltarief (per kWh) € 0,5188
Daltarief (per kWh) € 0,4263
Vaste leveringskosten (per maand) € 6,3333
Bosgecompenseerd gas Tarief (per m3) € 1,8904
--------------------------------------
Vattenfal € 124,01 p.m. 45 korting https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/powerdeal/
Totaal variabele leveringskosten normaaltarief 1.100 kWh * € 0,282765 per kWh
Variabele leveringskosten normaaltarief: € 0,201344 per kWh
Totaal variabele leveringskosten daltarief 1.000 kWh * € 0,232913 per kWh
Variabele leveringskosten daltarief: € 0,151492 per kWh
Vaste leveringskosten (€ 5,99 per maand)
Totaal variabele leveringskosten 900 m³ * € 1,325458 per m³
Variabele leveringskosten : € 0,781297 per m³
Heb nog even gerekend bij de 100 euro korting maar dat is niet voordelige voor ons.
We hebben 3 jaar geleden na Essent bewust gekozen voor Greenchoice en niet op de prijs.
Maar met deze prijzen zijn de verschillen te groot.
Hopelijk een goede keuze gemaakt. Wat een verschil met en zonder link bij Vattelfall.
-----------------
3 cent per Kwh korting via alle energie bedrijven. (kan per project verschillen)
Deze week zijn de uur prijzen per Kwh overdag rond de 40 cent. Zijn de afgelopen nog nooit geweest.
Greenchoice per maand € 227,01 Vermindering energiebelasting € 558,56 / jaar (dus nog niet aangepast voor 2020)
Vattenfal € 124,01 p.m. 45 korting https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/powerdeal/
Heb nog even gerekend bij de 100 euro korting maar dat is niet voordelige voor ons.
We hebben 3 jaar geleden na Essent bewust gekozen voor Greenchoice en niet op de prijs.
Hopelijk een goede keuze gemaakt. Wat een verschil met en zonder link bij Vattelfall.
1 jaar met 300 bol.com is misschien nog gunstiger ??space-one schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:13:
https://www.vattenfall.nl...40-381&affiliateid=236470
misschien niet per maand, maar wel door de 300,-- van de bon
[ Voor 6% gewijzigd door rick-1975 op 17-12-2021 11:22 ]
Vanmorgen 9:00 aangemeld bij Vattenfall via deze link.
10:15 mail over MijnVattenfall en 10:50 contract met deze prijzen binnen.
Links werken dus nog.
10:15 mail over MijnVattenfall en 10:50 contract met deze prijzen binnen.
Links werken dus nog.
:strip_exif()/f/image/t80yEnBp1cjFuufB812y2K26.jpg?f=fotoalbum_large)
BigSurf schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:01:
[...]
Ik heb ook 3 jaar verlengd via deze actie/link. Contract is goedgekeurd maar kreeg dit in de mail:
De actie waarvoor u zich heeft aangemeld, is een actie voor nieuwe klanten. Omdat u al klant bij ons bent, komt u helaas niet in aanmerking voor het welkomstcadeau van deze actie. Kijk op vattenfall.nl/exclusief voor de extra's die wij voor u als loyale klant hebben.
Ik zit nu ook op modelcontract, wat hebben jullie ingevuld bij die link voor 3 jaar vast VF bij de datum van ingang?cyberdyne schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:40:
[...]
Ik heb inmiddels ook dat contract afgesloten per 1-1-2022 en kreeg dezelfde mail.
30 dagen na "vandaag" / verhuisoptie / ingangsdatum niet bekend?
https://www.telegraaf.nl/...s-met-opvoeren-leveringen
Zet einde bedenktijd voor de nieuwe vaste contracten goed in de agenda
... of heeft dit op korte termijn geen effect?
Zet einde bedenktijd voor de nieuwe vaste contracten goed in de agenda
[ Voor 15% gewijzigd door sixgirls op 17-12-2021 11:31 ]
Ik heb 1 januari ingevuld. Heb van Oxxio in de chat pas gisteren de tarieven per 1/1/2022 gekregen, niet eerder via mail.PieterRichard schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:29:
[...]
[...]
Ik zit nu ook op modelcontract, wat hebben jullie ingevuld bij die link voor 3 jaar vast VF bij de datum van ingang?
Ik heb als ingangsdatum 1-1-2022 ingevuld. Vanaf deze datum gaan de tarieven van het modelcontract van VF omhoog, hoger dan de tarieven van het 3 jarig contract.PieterRichard schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:29:
[...]
[...]
Ik zit nu ook op modelcontract, wat hebben jullie ingevuld bij die link voor 3 jaar vast VF bij de datum van ingang?
Geen idee hoeveel energie leveranciers er wel niet zijn in Nederland maar helaas is weer 1 omgevallen FENOR Energie. 36.000 klanten kunnen opzoek naar een nieuwe energie leverancier.
https://www.ad.nl/economi...ge-hoge-prijzen~a8461a1a/
Ja, precies. En ze doen niet moeilijk over 30 dagen opzeggen van modelcontract?cyberdyne schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:31:
[...]
Ik heb als ingangsdatum 1-1-2022 ingevuld. Vanaf deze datum gaan de tarieven van het modelcontract van VF omhoog, hoger dan de tarieven van het 3 jarig contract.
Nee, je bent en blijft klant bij ze.PieterRichard schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:36:
[...]
Ja, precies. En ze doen niet moeilijk over 30 dagen opzeggen van modelcontract?
Voor Nederland is het probleem dat gas uit Rusland geen Gronings gas (laagcalorisch gas) is maar eerst moet worden bijgemengd met stikstof en de nieuwe stikstoffabriek later open gaat dan april (vertraging o.a door Corona). De voorraad Gronings gas is nu al 25 % lager dan eerdere jaren.sixgirls schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:30:
https://www.telegraaf.nl/...s-met-opvoeren-leveringen
Zet einde bedenktijd voor de nieuwe vaste contracten goed in de agenda... of heeft dit op korte termijn geen effect?
Het ministerie heeft het plan voor het afschakelen van bedrijven nog niet klaar.
https://nos.nl/nieuwsuur/...ze-winter-niet-garanderen
https://www.gasunie.nl/ga...gas-maken-hoe-doen-we-dat
[ Voor 7% gewijzigd door space-one op 17-12-2021 12:01 ]
Heb er een nieuw topic aan gewijd:_Mitchie_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:32:
Geen idee hoeveel energie leveranciers er wel niet zijn in Nederland maar helaas is weer 1 omgevallen FENOR Energie. 36.000 klanten kunnen opzoek naar een nieuwe energie leverancier.
Afhandeling Faillissement FENOR
Hoi.
De links werken nog gewoon en volgens mij vindt Vattenfall dat helemaal prima. Het is alleen zo dat de klantenservice vaak niet goed op de hoogte is. En in een enkel geval laat de bevestiging een paar dagen op zich wachten. Maar meestal heb je hem vrij snel binnen. Als aan jouw kant de aanvraag gewoon normaal is verlopen, kun je het beste nog even afwachten.fishbone! schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:42:
Ben ook bij vattenfall aan het kijken, maar ik kan nergens de begindatum, of voor 3 jaar kiezen. Het is allemaal 1 jaar vast tegen 1,86 euro per m3.
Is het driejarige contract van Vattenfall geen optie voor je? Dat is met een gasprijs van € 1,188365 per m³, normaaltarief van € 0,265341 per kWh en daltarief van € 0,223112 per kWh zoveel voordeliger dat je eventuele overstapboetes zo hebt terugverdiend. Lijkt op dit moment veruit de populairste optie in dit topic.space-one schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:13:
Ons contract bij Greenchoice loopt af 2-1-2022
-----------------
https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/CrazyOne schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:36:
Ben ook bij vattenfall aan het kijken, maar ik kan nergens de begindatum, of voor 3 jaar kiezen. Het is allemaal 1 jaar vast tegen 1,86 euro per m3.
Zojuist gebeld door Energiedirect. Zij bieden 3 jaar vast vanaf 1 april. 1,06 per m2 en stroom voor rond de 0,20 per kwh. Op dit moment een variabel contract bij vattenfall. Zij gaan 1,26 per m2 rekenen vanaf 1 januari. Maar dat kan natuurlijk altijd verhoogd worden. Mooie aanbieding?
@TexMex
Dank voor de link, ben hem nu aan het afsluiten voor 3 jaar. Momenteel nog 2500m3 gas per jaar en 4500 kwh per jaar, scheelt toch 200 euro pm met andere contracten van een jaar. Bovendien zal ons verbruik na gaan dalen, in 2022 komen er zonnepanelen en een hybride warmtepomp bij.
Dank voor de link, ben hem nu aan het afsluiten voor 3 jaar. Momenteel nog 2500m3 gas per jaar en 4500 kwh per jaar, scheelt toch 200 euro pm met andere contracten van een jaar. Bovendien zal ons verbruik na gaan dalen, in 2022 komen er zonnepanelen en een hybride warmtepomp bij.
Vraag in het fenor topic ook al gesteld, maar toch ook maar even hier.
Zit sinds oktober bij Fenor. Kan ik nu direct overstappen naar een andere leverancier?
edit: Ja dus, met inachtneming van 30 dagen.
Zit sinds oktober bij Fenor. Kan ik nu direct overstappen naar een andere leverancier?
edit: Ja dus, met inachtneming van 30 dagen.
[ Voor 13% gewijzigd door albino71 op 17-12-2021 13:00 ]
Hoe doen jullie het als je al bij Vattenfall zit, maar gebruik wil maken van de aanbiedingen?
Gelden de Vattenfall aanbiedingen ook voor alleen stroom?
De berekening is op basis van het verbruik van vorig jaar. Sinds maart hybride warmtepomp hierdoor daalt het gasverbruik goed. Van januari tot nu toe 590 kub verbruikt. Van april tot nu toe 200 kub. Stroom van januari tot nu toe 2867 kWh. Vorig jaar 2000 kWh in het gehele jaar. In het voorjaar ook nog zonnepanelen op de garage als het dak vervangen is.TexMex schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:38:
[...]
Is het driejarige contract van Vattenfall geen optie voor je? Dat is met een gasprijs van € 1,188365 per m³, normaaltarief van € 0,265341 per kWh en daltarief van € 0,223112 per kWh zoveel voordeliger dat je eventuele overstapboetes zo hebt terugverdiend. Lijkt op dit moment veruit de populairste optie in dit topic.
Ik ga er vanuit dat het gasverbruik ruim onder de 500 kub komt. Ik hebvooral na de stroomprijzen gekeken. Warmtepomp verbruikt net geen 10 kWh per dag hierdoor stijgt het verbruik 180% t.o.v zonder warmtepomp in de winter maanden. Ik ben heel blij met die 8 cent korting per kWh voorlopig.
Is een beetje moeilijk wat precies de goedkoopste optie is.
[ Voor 7% gewijzigd door space-one op 17-12-2021 13:37 ]
Nee. Als je alleen stroom afneemt dan zijn je tarieven hoger én heb je geen recht op het cadeau.WillemSuper schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:22:
Gelden de Vattenfall aanbiedingen ook voor alleen stroom?
Heb het 2x nagevraagd bij VF en 2x hetzelfde antwoord.
Voor de lange wachters qua vattenfall contract, ik had de mijne binnen een half uur binnen. Per 2023 zullen de prijzen wel weer met 824 gaan stijgen voor mij (vermindering energiebelasting).
Ok duidelijk de Essent superdalen kon wel zonder gas.AndereKoekoek schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:34:
[...]
Nee. Als je alleen stroom afneemt dan zijn je tarieven hoger én heb je geen recht op het cadeau.
Heb het 2x nagevraagd bij VF en 2x hetzelfde antwoord.
Alsnog met die hogere prijs per pwk was begin deze maand VF voor mij alsnog de goedkoopste met 25/33ct per kwh op een dubbele meter.WillemSuper schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:40:
[...]
Ok duidelijk de Essent superdalen kon wel zonder gas.
In de voorwaarden staat "alleen voor nieuwe klanten". Maar wie weet kan de klantenservice hierbij helpenTremio schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:13:
Hoe doen jullie het als je al bij Vattenfall zit, maar gebruik wil maken van de aanbiedingen?
Bij Ziggo etc is er als bestaande klant ook altijd veel mogelijk bij de afdeling opzeggingen. Geen idee hoe dit bij VF is.
Cons:::BB4E
Ik ga de gok niet aan, staat duidelijk in de voorwaarden dat dit alleen voor nieuwe klanten is.Tremio schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:13:
Eerder in dit topic is besproken dat er via Contractadvies ook bepaalde aanbiedingen staan (https://www.vattenfall.nl.../#/vf/mijn-contractadvies). Helaas werkt dat bij mij niet (Op dit moment hebben wij geen ContractAdvies voor dit adres beschikbaar.)
Deze vraag is al meerdere keren voorbij gekomen.Cheesy schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:25:
[...]
Ik ga de gok niet aan, staat duidelijk in de voorwaarden dat dit alleen voor nieuwe klanten is.
Eerder in dit topic is besproken dat er via Contractadvies ook bepaalde aanbiedingen staan (https://www.vattenfall.nl.../#/vf/mijn-contractadvies). Helaas werkt dat bij mij niet (Op dit moment hebben wij geen ContractAdvies voor dit adres beschikbaar.)
De tarieven uit de aanbieding gelden ook voor nieuwe klanten, je kan het als bestaande klant gewoon bestellen, alleen het cadeau, bol.com bon etc wordt niet gegeven.
zie o.a BigSurf in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
[ Voor 6% gewijzigd door rick-1975 op 17-12-2021 14:34 ]
Gaat gewoon, heb het ook gedaan (drie jaar aanbod). Je krijgt een verlenging binnen maar je komt niet in aanmerking voor een cadeau (wordt ook in de aanmeldmail vermeldt). Bij aanvragen 'andere leverancier' aanvinken.Tremio schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:13:
Ik heb actie op het nieuws van de stijgende tarieven misschien wat verwaarloosd. Normaal zit ik er bovenop maar door stress op het werk en thuis was het een beetje ondergesneeuwd. Een snelle blik op de tarieven deed me denken dat de tarieven wel oké waren. Dat denk ik eigenlijk nog steeds. Klopt dit? Heb ik een keer (relatief) geluk of zie ik iets over het hoofd
Op 8 oktober is het tarief automatisch weer een jaar vastgezet maar het is nu wel maandelijks opzegbaar. Verbruik is ongeveer 3500 kWh en 1150 m3 gas.

Op 8 oktober is het tarief automatisch weer een jaar vastgezet maar het is nu wel maandelijks opzegbaar. Verbruik is ongeveer 3500 kWh en 1150 m3 gas.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/olHcSppnG27zWahaPDCH9M2S.jpg?f=user_large)
De belasting op stroom gaat in 2022 naar beneden met 6,9ct en op gas gaat ie 2ct om hoog.Nikeo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:34:
Ik heb actie op het nieuws van de stijgende tarieven misschien wat verwaarloosd. Normaal zit ik er bovenop maar door stress op het werk en thuis was het een beetje ondergesneeuwd. Een snelle blik op de tarieven deed me denken dat de tarieven wel oké waren. Dat denk ik eigenlijk nog steeds. Klopt dit? Heb ik een keer (relatief) geluk of zie ik iets over het hoofd![]()
![]()
[Afbeelding]
Als dit jouw vaste tarieven zijn en daar komen de correcties nog op, dan zit je inderdaad nog een jaar prima.
Hoe dan? Zoveel stijging?CrazyOne schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:38:
Voor de lange wachters qua vattenfall contract, ik had de mijne binnen een half uur binnen. Per 2023 zullen de prijzen wel weer met 824 gaan stijgen voor mij (vermindering energiebelasting).
Zijn er hier ook al mensen die van Essent de SuperSnelDalen aanbod hebben gekregen?
Gisteren werd ik gebeld met hun aanbod..
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
zoekfunctie:Kuhr89 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:48:
Zijn er hier ook al mensen die van Essent de SuperSnelDalen aanbod hebben gekregen?
Overstappen naar een nieuwe energieleverancier
Dit is voor nu inderdaad helemaal prima. Lekker door laten lopen en na de winter even controleren of er mogelijk betere alternatieven zijn.Nikeo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:34:
Ik heb actie op het nieuws van de stijgende tarieven misschien wat verwaarloosd. Normaal zit ik er bovenop maar door stress op het werk en thuis was het een beetje ondergesneeuwd. Een snelle blik op de tarieven deed me denken dat de tarieven wel oké waren. Dat denk ik eigenlijk nog steeds. Klopt dit? Heb ik een keer (relatief) geluk of zie ik iets over het hoofd![]()
![]()
[Afbeelding]
Oke, tijd voor weekend. Had een typfout gemaakt in de zoekbalk...
Thanks!
Momenteel zit ik bij Zonneplan met uur en dagprijzen. Qua stroom maakt het niet zoveel uit vanwege de zonnepanelen. Gasprijs is momenteel wel erg hoog bij zonneplan. Al zakt deze wel direct mee zodra de gasprijs weer daalt. Vandaag kost 1kuub mij €2,16 (incl) terwijl de afgelopen weken het rond de €1,30 zat.
Voordat oktober begon met alle prijsstijgingen zat ik rond de €0,65 per kuub.
Dit zou het aanbod zijn:
t/m april 2022
€0,405 normaal
€0,368 daltarief
€1,657 per m3
t/m decemberl 2022
€0,243 normaal
€0,225 daltarief
€1,10 per m3
vanaf januari 2023
€0,210 normaal
€0,196 daltarief
€0,989 per m3
[ Voor 50% gewijzigd door Kuhr89 op 17-12-2021 15:01 ]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
ik ben ook met een schuin oog naar de 3 jarige contracten van vatenvall aan het kijken. Ik zit nu bij greenchoice wat ik een heel fijne energieleverancier qua communicatie vindt.
situatie greenchoice
gasverbruik 996 m³ gas
elektraverbruik 2.664 kWh
hierover geeft greenchoice aan dat mijn maandbedrag
tarief elektra 0,22792
tarief gas 1,23942
hieraan koppelt greenchoice een termijnbedrag van
132 gas
31 elektra
als ik zou overstappen krijg ik het contract van 3 jaar Vattenfall voor
€ 0,244166 elektra
€ 1,208572 gas
koppelt vattenfall hier een maandbedrag van 133 euro aan.
als ik zo zelf reken is vattenfall gewoon veel optimistischer met z'n maandbedrag.
het enige voordeel dat ik bij vattenfall heb is als ik het zo terugreken die 300 euro welkomstbonus en de zekerheid van 3 jaar vast. Maar is 3 jaar vastzetten in deze tijd wel slim?
situatie greenchoice
gasverbruik 996 m³ gas
elektraverbruik 2.664 kWh
hierover geeft greenchoice aan dat mijn maandbedrag
tarief elektra 0,22792
tarief gas 1,23942
hieraan koppelt greenchoice een termijnbedrag van
132 gas
31 elektra
als ik zou overstappen krijg ik het contract van 3 jaar Vattenfall voor
€ 0,244166 elektra
€ 1,208572 gas
koppelt vattenfall hier een maandbedrag van 133 euro aan.
als ik zo zelf reken is vattenfall gewoon veel optimistischer met z'n maandbedrag.
het enige voordeel dat ik bij vattenfall heb is als ik het zo terugreken die 300 euro welkomstbonus en de zekerheid van 3 jaar vast. Maar is 3 jaar vastzetten in deze tijd wel slim?
Beetje variatie op het geheel via Independer:Andrehj schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:06:
[...]
Dan kan ie dat overschot beter voor 38 cent verkopen aan United Consumers en vervolgens zijn keet warm stoken op gas of met een airco of L/W warmtepomp.
Terugleveren is wat minder geworden, Gasprijs naar de 2,29 per m3
/f/image/s1KDOpbixv9AuAtdxe688wYn.png?f=fotoalbum_large)
Bij gewoon energie krijg je behoorlijk wat meer terug op het daltarief € 0,085. Maar de solvabiliteit is mij niet bekend. Ben in de tussentijd voor United Consumers gegaan, hopende dat Engie de boel daar overeind houdt.

/f/image/rmmhBCw0N1dENA5bq228br1g.png?f=fotoalbum_large)
Terugleveren is toch iets meer geworden (United Consumers via independer.nl)pep_82 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:18:
[...]
Beetje variatie op het geheel via Independer:
Terugleveren is wat minder geworden, Gasprijs naar de 2,29 per m3![]()
[Afbeelding]
Bij gewoon energie krijg je behoorlijk wat meer terug op het daltarief € 0,085. Maar de solvabiliteit is mij niet bekend. Ben in de tussentijd voor United Consumers gegaan, hopende dat Engie de boel daar overeind houdt.![]()
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/esCU0bSZ0lVNMhm2foVKhyP3.jpg?f=fotoalbum_large)
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Toch even mijn cookies wissen.. Ik merk wel dat door een ander verbruik in te vullen de prijzen wijzigen. Ik krijg het teruglever daltarief alleen niet omhoog. Wat heb je ingevuld?Bravertal schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:21:
[...]
Terugleveren is toch iets meer geworden (United Consumers via independer.nl)[Afbeelding]
Dit is gewoon de standaard-opmaak die Oxxio gebruikt voor verleng-'aanbiedingen' aan huidige klanten. Tel de drie bedragen met kWh-onderdelen bij elkaar op en tel de drie bedragen met m³-onderdelen bij elkaar op. Dan weet je je stroomprijs en gasprijs. Helaas niet erg voordelig.cornholio24 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:06:
Ik wil dit even aan jullie voorleggen - benieuwd naar jullie mening en of ik iets over het hoofd zie.
Zojuist een aanbieding "los - vast" gekregen vanuit Oxxio. Maandelijks opzegbaar maar tarieven geldig voor 1 jaar, startend half januari. Lijken mij best wel prima tarieven voor dit moment.
Aangezien transparantie soms te wensen overlaat bij de energie aanbieders is mij schriftelijk zojuist bevestigd dat de leveringstarieven voor stroom en gas all in tarieven zijn, dus inclusief btw, energiebelasting en opslag duurzame energie. Dus per kWh 0,2424 normaal, 0,1865 dal en 0,9127 per m3 ( ik komt trouwens van nu 0,217 normaal, 0,2018 dal en 0,79 per m3)
Lijkt mij gewoon best scherp gezien ook nog de flexibiliteit. Ik zou zo even geen scherper alternatief weten.
[Afbeelding]
in de loop van de ochtend ben ik teruggebeld door klantenservice. Ik moest eerst 1 jarig contract annuleren en vervolgens zou ik wel mijn contract voor 3 jaar vast ontvangen.TexMex schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:28:
[...]
De links werken nog gewoon en volgens mij vindt Vattenfall dat helemaal prima. Het is alleen zo dat de klantenservice vaak niet goed op de hoogte is. En in een enkel geval laat de bevestiging een paar dagen op zich wachten. Maar meestal heb je hem vrij snel binnen. Als aan jouw kant de aanvraag gewoon normaal is verlopen, kun je het beste nog even afwachten.
Inderdaad, contract voor 3 jaar vast (stukje zekerheid) voor 1.18 euro per m3 zojuist ontvangen. Link werkt idd nog en idd niet via de klantenservice, dus alleen online.
Staat er iets in jouw contract over het minimale termijnbedrag bij UC en tot hoe ver je het kan verlagen?pep_82 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:18:
[...]
Beetje variatie op het geheel via Independer:
Terugleveren is wat minder geworden, Gasprijs naar de 2,29 per m3![]()
[Afbeelding]
Bij gewoon energie krijg je behoorlijk wat meer terug op het daltarief € 0,085. Maar de solvabiliteit is mij niet bekend. Ben in de tussentijd voor United Consumers gegaan, hopende dat Engie de boel daar overeind houdt.![]()
[Afbeelding]
N.b. Zo te zien zijn Engie Nederland Retail B.V. en Engie UnitedConsumers Energie B.V. twee aparte identiteiten. Als er bij 1 iets mis gaat, heeft dat geen invloed op de rest.
Via de normale site van Independer krijg ik helemaal geen UC voorgeschoteld in een vergelijk, of is deze aanbieding alleen via de app.Bravertal schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:21:
[...]
Terugleveren is toch iets meer geworden (United Consumers via independer.nl)[Afbeelding]
Helaas tot nu toe alleen een leveringsovereenkomst voor stroom en gas bevestigd gekregen. Kan wel inloggen maar nog niks inzien of veranderen.il-Principe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:44:
[...]
Staat er iets in jouw contract over het minimale termijnbedrag bij UC en tot hoe ver je het kan verlagen?
N.b. Zo te zien zijn Engie Nederland Retail B.V. en Engie UnitedConsumers Energie B.V. twee aparte identiteiten. Als er bij 1 iets mis gaat, heeft dat geen invloed op de rest.
[...]
Via de normale site van Independer krijg ik helemaal geen UC voorgeschoteld in een vergelijk, of is deze aanbieding alleen via de app.
Als je meer dan 2500kWh terugleveren invult dan verdwijnt United Consumers uit het overzicht, in ieder geval bij mij.
Volgens mij €15 per maand moet ik betalen, weet eigenlijk niet of dat lager kan.il-Principe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:44:
[...]
Staat er iets in jouw contract over het minimale termijnbedrag bij UC en tot hoe ver je het kan verlagen?
[...]
Via de normale site van Independer krijg ik helemaal geen UC voorgeschoteld in een vergelijk, of is deze aanbieding alleen via de app.
@pep_82
Ik heb het online ingevuld (niet via de app).
Verbruik normaal: 2.500 kWh
Verbruik dal: 2.000 kWh
Teruglevering normaal: 4.500 kWh
Teruglevering dal: 2.000 kwh
[ Voor 5% gewijzigd door Bravertal op 17-12-2021 16:20 ]
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Ah, ik zie inderdaad dat boven de 2500 kWh bruto terugleveren UC verdwijnt. Je moet dan wel heel bewust je intern verbruik monitoren en verbruiken om met die terugleverprijs echt voordeel te kunnen halen. De truc is dat die 2500 eerst nog gesaldeerd moet worden, en onder de streep zal het maar een paar kWh zijn die voor die hoge prijs gesaldeerd zal worden (maar kan je wel zeggen dat je de hoogste terugleververgoeding hebt).pep_82 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:13:
[...]
Helaas tot nu toe alleen een leveringsovereenkomst voor stroom en gas bevestigd gekregen. Kan wel inloggen maar nog niks inzien of veranderen.
Als je meer dan 2500kWh terugleveren invult dan verdwijnt United Consumers uit het overzicht, in ieder geval bij mij.
Ik wek per jaar ongeveer 9.200 kWh op. Mijn echte verbruik is ongeveer 6.500 waarbij ik 2.000 kWh direct verbruik (dit passeert niet de meter).il-Principe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:03:
[...]
Ah, ik zie inderdaad dat boven de 2500 kWh bruto terugleveren UC verdwijnt. Je moet dan wel heel bewust je intern verbruik monitoren en verbruiken om met die terugleverprijs echt voordeel te kunnen halen. De truc is dat die 2500 eerst nog gesaldeerd moet worden, en onder de streep zal het maar een paar kWh zijn die voor die hoge prijs gesaldeerd zal worden (maar kan je wel zeggen dat je de hoogste terugleververgoeding hebt).
Op mijn meter staat dus dat ik totaal 4.500 kWh heb verbruikt en dat ik 7.200 kWh heb teruggeleverd. Na salderen krijg ik dan gewoon 2.700 x €0,38 (dal €0,27) terug.
Ik lees hier veel mensen die een contract voor 3 jaar afsluiten. Waarom is dat zo aantrekkelijk? De tarieven kunnen over een paar maanden toch weer flink dalen?
Kunnen ook stijgenmirod schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:50:
Ik lees hier veel mensen die een contract voor 3 jaar afsluiten. Waarom is dat zo aantrekkelijk? De tarieven kunnen over een paar maanden toch weer flink dalen?

Wat niet kan maar de korte geschiedenis en de gas futures beloven niet veel goeds. Daarbij kan je snel een rekensommetje maken of een eventuele opzegboete bij het openbreken van een contract, wanneer prijzen enorm dalen, voor jou voordelig kan zijn. En zekerheid kan ook een goed gevoel geven en dat mag wat kosten.mirod schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:50:
De overstapboete met nog 2,5 jaar is €125 per product. Dat verdien je zo terug met de lagere tarieven. Gaan die dan inderdaad dalen dan stap je in de zomer over.mirod schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:50:
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Gastarief bij Vattenfall voor sommige 3 jaar contracten €1,18. Voor 1 jaar is het rond de €1,37. Aangezien het nu winter is gebruiken de meeste mensen met een CV ketel de komende maanden veel gas. Zo kun je met een 3-jarig contract de komende maanden zo €100 tot €200 besparen. De opzegboete voor alleen gas is slechts €125 bij een resterende looptijd langer dan 2,5 jaar.mirod schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:50:
Ik ben een geluksvogel met een Fenor, contract. Is het nu het beste om nu alvast een nieuwe aanbieder te zoeken of dit pas te doen wanneer je zeer waarschijnlijk 30 dagen aan een wurgcontract zit?
Je hebt nu geen energieleverancier. Ik zou meteen een nieuwe aanbieder regelen, dan hou je zelf de regie.ericwhar schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:30:
Ik ben een geluksvogel met een Fenor, contract. Is het nu het beste om nu alvast een nieuwe aanbieder te zoeken of dit pas te doen wanneer je zeer waarschijnlijk 30 dagen aan een wurgcontract zit?
3 jaars prijzen zijn acceptabel. Gunstige kWh prijs en een gas prijs met 1,07 die ivm vorig jaar duur is maar nu goed.mirod schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:50:
In mijn geval plaats ik extra panelen waardoor ik op 0 uit kom. Dan zit ik nog met gas. Wil dat keihard dalen dan neem ik de boete. Ik verwacht echter niet dat dat keihard gaat dalen.
Kortom. Ik kies voor 3 jaar zekerheid met de mogelijkheid om voor 125 euro gas contract af te kopen.
Ik ben een ex welkom klant en kies nu uitsluitend voor grote stevige partijen als Essen en Vattenfall. Theoretisch kunnen die ook omvallen maar dan hebben we een mega probleem inzake energie leveranciers.
Heb je een linkje van gas voor €1,07?Rofdof schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:40:
[...]
3 jaars prijzen zijn acceptabel. Gunstige kWh prijs en een gas prijs met 1,07 die ivm vorig jaar duur is maar nu goed.
In mijn geval plaats ik extra panelen waardoor ik op 0 uit kom. Dan zit ik nog met gas. Wil dat keihard dalen dan neem ik de boete. Ik verwacht echter niet dat dat keihard gaat dalen.
Kortom. Ik kies voor 3 jaar zekerheid met de mogelijkheid om voor 125 euro gas contract af te kopen.
Ik ben een ex welkom klant en kies nu uitsluitend voor grote stevige partijen als Essen en Vattenfall. Theoretisch kunnen die ook omvallen maar dan hebben we een mega probleem inzake energie leveranciers.
Brood is nu vergeleken met 10 jaar geleden ook duur. Je moet vergelijken met wat je nu kan krijgen. €1,07 voor een m3 gas is voor vandaag spotgoed. Waar kan je dat nu krijgen?Rofdof schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:40:
[...]
een gas prijs met 1,07 die ivm vorig jaar duur is
[…]
Ik werd gebeld door Essent omdat ik oud klant was. Maar toen ik voor ander adres belde was dat ook mogelijk. Het heet lente deal.
Maar paar pagina’s terug heeft iemand de moeite genomen om alle deals met links neer te zetten. Scroll 4 pagina’s terug en je ziet ze.
Het is nog geen lente. Dus je kan nu (of per 1 januari 2022) geen m3 gas kopen voor €1,07 ?
Tja ik ken ook mensen die jaar geleden voor 5 jaar hebben vastgezet voor nog lagere tarievenRichieB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:54:
[...]
Brood is nu vergeleken met 10 jaar geleden ook duur. Je moet vergelijken met wat je nu kan krijgen. €1,07 voor een m3 gas is voor vandaag spotgoed. Waar kan je dat nu krijgen?
Ik of wij (we hebben een aansluiting voor twee huizen, broertjes) hebben nu een goede deal gezien huidig perspectief.
Ik ben zeer tevreden over wat ik heb afgesloten. Moet wel een aanbieder annuleren aangezien ik gisteren voor de zekerheid online nog een contract heb afgesloten.
Klopt maar ik zit nu nog bij Vattenfall variabel. Hun prijzen per 1 Jan 2022 zijn goed.RichieB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:57:
[...]
Het is nog geen lente. Dus je kan nu (of per 1 januari 2022) geen m3 gas kopen voor €1,07 ?
Dus idd ik betaal die maanden nog iets van 1,22.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4