Wat adviseren jullie mij?
wij verbruiken: piek 1600, dal 1300, teruglevering 700, gas 1000m3.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ze kunnen inderdaad ook gewoon voor de gelinkte aanbieding gaan: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/. Ze krijgen dan gewoon dezelfde tarieven, alleen geen cadeau.mister_muller schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:35:
Energiecontract van me ouders loopt per 31-januari af.
Verbruik:
- 2505 kWh
- 1350 m3
"Helaas" hebben ze nu Vattenfall dus vervalt de mogelijkheid tot het kiezen voor de veel gelinkte aanbieding.
Wel hebben ze aanbod met 10% "blijven loont" korting.
Vast aanbod 1 jaar
€ 0,253810 per kWh (inclusief 10% Blijven Loont-korting)
€ 1,376036 per m³
Daarnaast een variabel aanbod
€ 0,243900 per kWh (inclusief 10% Blijven Loont-korting)
€ 1,258787 per m³
Iemand enig idee wanneer dit variabele aanbod weer wijzigt? Is dit per 1 januari of later, ik kan dit namelijk niet terugvinden. Als dit hoogstwaarschijnlijk niet wijzigt in het eerste half jaar neig ik er toch wel naar om voor het variabele te gaan in de hoop dat gedurende de warmere maanden de prijzen weer wat dalen..
Daar heb je idd een punt. Ik zag begin december contracten die pas in konden gaan per 1-4-2022 met een nog lagere gasprijs. Toen dacht ik dat de prijzen vanaf april echt wel behoorlijk zouden dalen. Maar met de wetenschap van nu en dat gedoe in Rusland/Oekraine weet ik het nog zo net niet. Helaas zijn de 14 dagen bedenktijd om dus ik zie het wel.rick-1975 schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:31:
[...]
Als je 2500m3 gas gebruikt. Waarom heb je dan het 1jr contract afgesloten met gasprijs van 1,33 ipv het cadeaux XL 3jr, met een gasprijs van 1,18 ? (0,24ct stroom enkel)
Als je in het meest positieve scenario na 8 maanden al wil overstappen, dan heb je globaal in de 8 maanden alleen al voor gas € 250,- meer betaald dan bij het 3 jarig contract. Daar had je de hogere boete van 250,00 ipv 100 toch al mee terug verdient kunnen hebben?
Waarom niet voor deze gaan? https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/ReLight schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:53:
Ook in het Fenor bootje. Gewoon doodleukhet 3jr VF aanbod gevonden via Google 'vattenfall 3 jaar', mix groen en 300e korting. 100/jaar.
Zojuist contract per email ontvangen.
Ingang datum 3-1-2022.
ELEC Piek; 0, 26
ELEC Dal: 0,22
Gas:1,22
Door de korting op Elec belasting betaal ik zo minder nog/maand dan bij Fenor...
Zelfs als ik moet/wil overstappen rn boeten betalen moet dan is het beter dan variabele of 1 jaar gedwongen overstaps.
Als het terug gefloten wordt zie ikwel weer.
Als je niet belt met vattenfall weet je niet of je het nog kunt omzetten.robbies schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:47:
[...]
Daar heb je idd een punt. Ik zag begin december contracten die pas in konden gaan per 1-4-2022 met een nog lagere gasprijs. Toen dacht ik dat de prijzen vanaf april echt wel behoorlijk zouden dalen. Maar met de wetenschap van nu en dat gedoe in Rusland/Oekraine weet ik het nog zo net niet. Helaas zijn de 14 dagen bedenktijd om dus ik zie het wel.
PS Ik kreeg trouwens VANDAAG een verlengingsvoorstel van Fenor. Had ik ook al eerder gehad trouwens. Belachelijke prijzen. Haha.
[ Voor 6% gewijzigd door rick-1975 op 20-12-2021 22:57 ]
Anoniem: 512943
Ik raad haar aan dat ze het variabele tarief neemt, ze is niet zo'n grootverbruiker en er zijn vorige maand door de woningstichting 12 zonnepanelen geplaatst met een warmtepomp, zodat haar verbruik nog minder wordt.mister_muller schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:23:
[...]
Klinkt als een plausibele theorie, Bedankt.
Ik ben wel benieuwd, maakt je vriendin gebruik van het aanbod? Uiteraard zal het gebruik afwijken maar vind het wel interessant
Klopt dit gaat pijn doen bij energiebedrijven wie per dag/uur inkopen. Maar ook bij bedrijven wie de stroom inkopen per uur.Anoniem: 512943 schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:55:
nog even een waarschuwing voor de mensen die nu graag variabel willen en het liefst dagprijzen (anwb of frank energie)
morgen kost electrisch koken tussen 5-6u je 85ct per kwh en gas 2,36/m3
[ Voor 29% gewijzigd door space-one op 21-12-2021 06:49 ]
[ Voor 39% gewijzigd door caspertje19 op 21-12-2021 06:58 ]
Je zet alleen het (kleine) deel vast wat de kale leveranciersprijzen zijn. De belastingen kun je natuurlijk niet vastzetten. Je prijs verandert in die 3 jaar dus wel degelijk als de overheid aan de belastingknoppen draait.caspertje19 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 06:55:
En toch vraag ik me af waarom VF het in deze onzekere tijden aan durft om klanten 3 jaar vast te zetten tegen (voor de huidige prijzen) redelijk goedkope tarieven.
Dan schatten ze al bijna in dat de prijs in de komende drie jaar om laag gaat.
Bovendien kan de overheid over 1 jaar besluiten de compensatie voor de hoge prijs er weer af te halen .... Alleen betaal je met zo'n 3 jarig contract nog steeds dezelfde prijs per kWh en M3, dus betaal je dan veel belasting mocht het voordeeltje eraf gaan en zit je termijn bedrag veel hoger. Of zie ik dit verkeerd?
Hoi!
Dat snap ik, maar als je nu dus 3 jaar vast zet (VF) en de energie prijzen zakken (waarom biedt VF anders 3 jaar al relatief goedkoop aan?) Dan betaal je dus 3 jaar lang belasting over een dan relatief hoge stuks prijs die vast staat, zeker als de overheid het voordeel eraf haalt. Het lijkt natuurlijk een goede deal wat VF doet, maar ze spelen uiteraard ook niet voor Sinterklaas...en drie jaar is een vrij lange termijn met de huidige onzekere marktEWK schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:41:
[...]
Je zet alleen het (kleine) deel vast wat de kale leveranciersprijzen zijn. De belastingen kun je natuurlijk niet vastzetten. Je prijs verandert in die 3 jaar dus wel degelijk als de overheid aan de belastingknoppen draait.
Waarom zou de subsidie er af gaan? Die gaat al jaren heel langzaam omhoog op stroom. Alleen voor 2022 is het dan eenmalig met ruim 400 euro verhoogd.CrazyOne schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:18:
@caspertje19
Klopt, in 2023 zal de subsidie er grotendeels af gaan gok ik. Ik krijg via VT 3 jaar vast 880 euro pj energiesubsidie dit jaar. Dus in 2023 zal mijn maandbedrag met +- 75 euro pm stijgen. En nog bespaar ik ten opzichte van een 1 jarig contract al 1200 euro in 2022. 1 jarige contracen zaten rond de 520 euro voor mij, ni is het 318 euro, 90 euro meer pm dan ik nu betaal.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik adviseer je om de laatste paar pagina's van dit topic door nemen en een paar van de voorgekauwde genoemde tarieven zelf door te rekenen met jouw verbruik en zo zelf tot een heldere conclusie te komen welk aanbod voor jou het beste geschikt is.B0MBACI schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:38:
Wat adviseren jullie mij?
Louzy#2475
Of het een goede deal is hangt voornamelijk van je verbruik, wat je prijzen nu zijn en hoe je naar de deal kijkt af. Het lijkt me inderdaad sterk dat dit over 3j gemeten een goede deal is, maar dat is voor veel mensen ook niet de afweging, denk ik.caspertje19 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:10:
[...]
Dat snap ik, maar als je nu dus 3 jaar vast zet (VF) en de energie prijzen zakken (waarom biedt VF anders 3 jaar al relatief goedkoop aan?) Dan betaal je dus 3 jaar lang belasting over een dan relatief hoge stuks prijs die vast staat, zeker als de overheid het voordeel eraf haalt. Het lijkt natuurlijk een goede deal wat VF doet, maar ze spelen uiteraard ook niet voor Sinterklaas...en drie jaar is een vrij lange termijn met de huidige onzekere markt
ALs ex-Fenor klant heb ik bij Vattenfall een contract in laten gaan op 14 februari (zodat ik netjes aan alle termijnen kon voldoen). Toch twijfelen uit de berichten dat anderen wel al per 1-1 overstap maakten (en niet de gehele vensterperiode + 30 dagen opzegtermijn in acht nemen). Maar eens met Vattenfall gebeld en overstap naar 1-1 kunnen wijzigen. Als ik al een boete krijg van de nieuwe verplichte leverancier voor die 30 dagen, dan lijkt het me alsnog voordeliger. Of als ik 1 maandbedrag kwijt ben aan die leverancier. Immers, met zo'n 300 m3 gasverbruik bij een koude maand januari kan het al vlug net zoveel euro's schelen. Kan mij niet voorstellen dat een boete meer dan 300 gaat bedragen.rick-1975 schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:54:
[...]
Als je niet belt met vattenfall weet je niet of je het nog kunt omzetten.
Je kiest tenslotte toch weer een ander contract bij VF
"Kan niet" // "het is niet anders" wordt hier pas geaccepteerd als echt alle mogelijkheden zijn uitgespeeld
Dit heb ik inderdaad ook gedaan, echter (nog) niet aangepast naar 1-1-2022, ik hoop de komende week meer duidelijkheid te hebben vanuit Fenor en dan mogelijk laat ik alsnog de startdatum aanpassen bij VFmarcelcee schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:51:
[...]
ALs ex-Fenor klant heb ik bij Vattenfall een contract in laten gaan op 14 februari (zodat ik netjes aan alle termijnen kon voldoen). Toch twijfelen uit de berichten dat anderen wel al per 1-1 overstap maakten (en niet de gehele vensterperiode + 30 dagen opzegtermijn in acht nemen). Maar eens met Vattenfall gebeld en overstap naar 1-1 kunnen wijzigen. Als ik al een boete krijg van de nieuwe verplichte leverancier voor die 30 dagen, dan lijkt het me alsnog voordeliger. Of als ik 1 maandbedrag kwijt ben aan die leverancier. Immers, met zo'n 300 m3 gasverbruik bij een koude maand januari kan het al vlug net zoveel euro's schelen. Kan mij niet voorstellen dat een boete meer dan 300 gaat bedragen.
welke goede aanbieding is er van Essent dan? Ik zie alleen dezespace-one schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 06:35:
[...]
Klopt dit gaat pijn doen bij energiebedrijven wie per dag/uur inkopen. Maar ook bij bedrijven wie de stroom inkopen per uur.
https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven
Gisteren tijdens het nieuws je kunt beter variabel blijven en geen contract afsluiten. Er zijn inderdaad contracten te vinden waar je beter niet aan kunt beginnen. Maar zoals die aanbiedingen van vattenfall, essent zijn prima. Het gaat om de prijs per kWh en kub. Veel mensen hebben de kennis niet.
Bij ons was vorige week de vattenfall aanbieding 60 euro per maand goedkoper dan direct via de vattenfall website.
...less is more
Superdalen is blijkbaar online niet meer af te sluiten maar telefonisch kun je het nog wel proberen (zei de medewerker van de chat met een knipoog).funk-e schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:11:
[...]
welke goede aanbieding is er van Essent dan? Ik zie alleen deze![]()
[Afbeelding]
Louzy#2475
Bizarlouzy82 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:57:
[...]
Superdalen is blijkbaar online niet meer af te sluiten maar telefonisch kun je het nog wel proberen (zei de medewerker van de chat met een knipoog).
Wtf, ik vraag zojuist het variabele tarief van Vattenfall op vanaf 1-1-2022 voor nieuwe klanten
1.99 /m3
0,425 / kwh
Trusted
aah. ik verhuis in april naar gasloze woning, neem aan dat ik dit contract kan meenemen minus het gasjoshje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:00:
Vattenfall en hun geweldige fossiel vrije missie. Ik zag hier de link voorbij komen voor de energiecadeauXL.
Alleen wij hebben geen gas aansluiting dus alleen elektra nodig. Dus ik gebeld met de klantenservice. Nee was absoluut niet mogelijk. Ik kon wel een gewoon energiecontract afsluiten bij ze voor €0.48 per kWh in plaats van €0.24 per kWh bij het energiecadeauXL....
Dus ik zoek graag een andere.
Geschat verbruik is 6000kWh per jaar.
Momenteel zit ik bij United Consumers voor:
Stroom met 1 jaar vaste prijs Exclusief heffingen Inclusief heffingen*
Normaaltarief (per kWh) € 0,27350 € 0,48131
Daltarief (per kWh) € 0,18597 € 0,37540
Vaste leveringskosten (p/mnd)€ 6,89 € 8,33
Netbeheerderkosten Liander (p/mnd)€ 18,88 € 22,84
Vermindering energiebelasting (p/jr)€ -461,62 € -558,56
Dus mocht iemand hier nog een tip hebben voor een goedkopere leverancier graag!
[ Voor 8% gewijzigd door funk-e op 21-12-2021 11:20 ]
...less is more
[ Voor 7% gewijzigd door Katsjing op 21-12-2021 11:53 ]
Hier ben ik ook benieuwd maar in een iets andere setting:funk-e schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:11:
[...]
aah. ik verhuis in april naar gasloze woning, neem aan dat ik dit contract kan meenemen minus het gas
Ja, boete, maar wat boeit het?Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:53:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd maar in een iets andere setting:
Heb 3 jaar vast, stel ik ga over en half jaar van het gas af... Kan dat gewoon? Of betaal je dan een boete?
Kun je PV plaatsen? Lijkt me snel terug te verdienen!joshje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:00:
Vattenfall en hun geweldige fossiel vrije missie. Ik zag hier de link voorbij komen voor de energiecadeauXL.
Alleen wij hebben geen gas aansluiting dus alleen elektra nodig. Dus ik gebeld met de klantenservice. Nee was absoluut niet mogelijk. Ik kon wel een gewoon energiecontract afsluiten bij ze voor €0.48 per kWh in plaats van €0.24 per kWh bij het energiecadeauXL....
Staat wel in de planning! Maar duurt nog even wanneer dat kan.Ebbie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:57:
[...]
Kun je PV plaatsen? Lijkt me snel terug te verdienen!
Delta biedt ook alleen stroom, maar tarieven ken ik niet.
Kun je geen gebruik maken van de Toekomstbestendig Wonen Lening van het SVn? Dan kun je direct besparen.joshje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:02:
[...]
Staat wel in de planning! Maar duurt nog even wanneer dat kan.
[ Voor 11% gewijzigd door Kevv1990 op 21-12-2021 12:25 ]
vermoed dat de tarieven van BE, de kale tarieven zijn zonder heffingen.Kevv1990 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:19:
Ik ben ook een gedupeerde van FENOR, dus nu aan het kijken naar een nieuwe leverancier. Ik zie op dit moment 2 opties:
Ik heb alleen stroom, met een geschat verbruik van 4500 kWh (voor het gemak 2300 normaal, 2200 dal. Zal íets afwijken)
Vattenfall 1 jaar vast
Normaal tarief: €0,410178
Dal tarief: €0,337336
Vaste kosten per jaar: -€502,09
Totaal per jaar o.b.v. mijn verbruik: €1183,46 (= €98,62 per maand)
BudgetEnergie variabel
Normaal tarief: €0,21982
Dal tarief: €0,2106
Vaste kosten per jaar: -€135,69
Totaal per jaar o.b.v. mijn verbruik: €833,22 (= €69,43 per maand)
Zijn die tarieven van Budget Energie op dit moment niet ontzettend scherp, kijkend naar de huidige marktprijzen? Ook al zouden ze verdubbelen, dan zit je nog pas op de tarieven van Vattenfall. Ik kan heel moeilijk inschatten of het slim is om een variabel contract te nemen voor de komende 3-4 maanden, en dan opnieuw naar de tarieven te kijken ná de winter (met de aanname dat prijzen na de winter lager zouden moeten zijn dan nu)
Hoe denken jullie hierover?
Edit: Ah, ik houd hierin natuurlijk geen rekening met het feit dat de komende 3 maanden de hoogste verbruik hebben. Dat wordt even opnieuw rekenen met verwacht verbruik voor die maanden
Valt nog mee, vandaag weer 18% erbij, als dit zo doorgaat zit het binnenkort op 3,99 /m3louzy82 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:57:
[...]
Wtf, ik vraag zojuist het variabele tarief van Vattenfall op vanaf 1-1-2022 voor nieuwe klanten
1.99 /m3
0,425 / kwh
[ Voor 42% gewijzigd door Rsport40 op 21-12-2021 13:37 ]
Alle aanbieding zijn zoals al meerdere malen is vermeld in dit topic OOK voor bestaande klanten, alleen krijg je geen kado. Lees eea even terugSlaveofthewave schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:20:
De cadeauXL aanbieding van Vattenfall kan je als bestaande klant niet aanvragen. Als je aanvinkt dat je geen andere energielevenrancier hebt kan je enkel een verhuisdatum invullen. Klantenservice medewerker kon die aanbieding overigens ook helemaal niet vinden.
Kon mij enkel aan 1 jarig contract aanbieden met de volgende tarieven:
totaal 0,276 per Kwh stroom
totaal 1.376 met m3 gas
kon per 6 januari in gaan.
met het modelcontract ga ik betalen per 1 januari:
0,406 euro per Kwh stroom
1,994 per m3 gas
Hebben jullie nog interessantere aanbiedingen gevonden bij andere leveranciers?
Tot nu toe lijkt dit het beste als je al klant bent bij vattenfall
Daar heb je ook gelijk in. De heffingen staan, samengevoegd, bij BE los van de normaal/dal tarieven en zodoende heb ik die als vaste kosten gerekend. Zitten dus wel in het totaalbedrag per jaar, maar geeft wel een vertekend beeld.rick-1975 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:32:
[...]
vermoed dat de tarieven van BE, de kale tarieven zijn zonder heffingen.
Als ik op de site van BE kijkt, zie ik variabel op 36,375 ct/kwh staan
Nee, de energiebelastingen zijn vaste vergoedingen die je betaalt in centen per kWh of m3 gas. Dus ook al is het leveringstarief gigantisch, iedereen betaalt dezelfde opslag per kWh of m3 gas. Alleen de BTW is relatief: 21% over het totaal van levering en energiebelastingen.caspertje19 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:10:
[...]
Dat snap ik, maar als je nu dus 3 jaar vast zet (VF) en de energie prijzen zakken (waarom biedt VF anders 3 jaar al relatief goedkoop aan?) Dan betaal je dus 3 jaar lang belasting over een dan relatief hoge stuks prijs die vast staat, zeker als de overheid het voordeel eraf haalt.
Na 6 maanden kan je er al vanaf voor €125 per product. Dat heb je snel terugverdiend als je nu moet kiezen tussen de Vattenfall 3-jaar prijzen en een concurrent.Het lijkt natuurlijk een goede deal wat VF doet, maar ze spelen uiteraard ook niet voor Sinterklaas...en drie jaar is een vrij lange termijn met de huidige onzekere markt
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
dan zullen er nog wel meer zijn die beter zijn de BE, want die is niet de goedkoopste.Kevv1990 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:51:
[...]
Daar heb je ook gelijk in. De heffingen staan, samengevoegd, bij BE los van de normaal/dal tarieven en zodoende heb ik die als vaste kosten gerekend. Zitten dus wel in het totaalbedrag per jaar, maar geeft wel een vertekend beeld.
ik heb het bijgehouden, en gelezen, alleen liep ik bij aanvragen tegen een probleem aan, namelijk dat als je aangeeft geen andere leverancier te hebben je een verhuisdatum aan moet geven. Daarop de klantenservice gebeld en die kon betreffende aanbieding niet vinden gek genoeg.rick-1975 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:33:
[...]
Alle aanbieding zijn zoals al meerdere malen is vermeld in dit topic OOK voor bestaande klanten, alleen krijg je geen kado. Lees eea even terug
Gewoon iets invullen zodat de website verder gaat. Wanneer zou je willen dat het nieuwe tarief in gaat?Slaveofthewave schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:21:
[...]
wat stel jij voor dan, hoe ik dit moet aanvragen?
Niet telefonisch regelen, maar gewoon via deze link: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/. Kies voor een ingangsdatum van 1 januari 2022. Dat lijkt de vroegst mogelijke ingangsdatum bij Vattenfall te zijn voor ex-Fenor-klanten. (Eventueel kun je zelfs voor een datum in december kiezen, dan maakt vattenfall er zelf waarschijnlijk 2 januari van.)brownyster schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:54:
hallo,
Ik zit ook in het schuitje van Fenor. Was al even een nieuwe leverancier aan het zoeken dit nav berichten op dit forum.
Had Vattenfal in gedachten en zojuist even telf. contact gehad over de venster periode van Fenor (afhandeling).
Advies was om te wachten totdat venster periode is afgelopen,nieuw contract nu in zetten zou bij Vattenfal niet kunnen omdat de nummers zijn geblokkeerd.
Ik zag berichten voorbij komen op forum dat het bij sommige wel lukt maar volgens de supportmedewerker bij Vattenfal dus niet.
Als mensen andere ervaring hebben dan hoor ik het graag.
Ik wilde nu alles al vast in gang zetten zodat het geregeld is maar helaas.
Browny
[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 21-12-2021 14:34 ]
er staat wel expliciet bij:RichieB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:22:
[...]
Gewoon iets invullen zodat de website verder gaat. Wanneer zou je willen dat het nieuwe tarief in gaat?
[ Voor 4% gewijzigd door Slaveofthewave op 21-12-2021 14:37 ]
Het schijnt gewoon te werken als je aangeeft van een andere leverancier te komen. Dan krijg je achteraf waarschijnlijk een mail dat je geen recht hebt op het cadeau omdat je een bestaande klant bent. Maar voor de tarieven van die deal kom je wél gewoon in aanmerking. En dat is het belangrijkste.Slaveofthewave schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:21:
[...]
ik heb het bijgehouden, en gelezen, alleen liep ik bij aanvragen tegen een probleem aan, namelijk dat als je aangeeft geen andere leverancier te hebben je een verhuisdatum aan moet geven. Daarop de klantenservice gebeld en die kon betreffende aanbieding niet vinden gek genoeg.
wat stel jij voor dan, hoe ik dit moet aanvragen?
thanks, ik laat hier weten of het gelukt is!TexMex schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:37:
[...]
Het schijnt gewoon te werken als je aangeeft van een andere leverancier te komen. Dan krijg je achteraf waarschijnlijk een mail dat je geen recht hebt op het cadeau omdat je een bestaande klant bent. Maar voor de tarieven van die deal kom je wél gewoon in aanmerking. En dat is het belangrijkste.
En als het niet werkt, kun je het eventueel alsnog via die verhuis-route proberen.Slaveofthewave schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:37:
[...]
thanks, ik laat hier weten of het gelukt is!
vdBron biedt (op mijn adres?) alleen 1 jaar vast aan, als ik mijn gegevens invul. Ik ga toch nog even verder kijken, in ieder geval bedankt voor de tip.rick-1975 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:57:
[...]
dan zullen er nog wel meer zijn die beter zijn de BE, want die is niet de goedkoopste.
vdBron is variabel dacht ik de gunstigste.
En qua solvabiliteit ook stukken beter dan BE
Je moet voor variabel bellen.Kevv1990 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:54:
[...]
vdBron biedt (op mijn adres?) alleen 1 jaar vast aan, als ik mijn gegevens invul. Ik ga toch nog even verder kijken, in ieder geval bedankt voor de tip.
In mijn situatie zit ik op 50 cent stroom en 1,80 gas. Dit zijn all in prijzen.koelkast schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:24:
Vorig jaar juli bij Engie voor 0.80/m3 gas en 0.26/kWh stroom afgenomen voor een jaar. Het lijkt me verstandiger om te wachten tot juli '22, dan voor een goede VF 3 jarige deal te gaan, tenminste, als ik naar de momenteel stijgende prijzen kijk. Of vergis ik me daar grandioos in?
Trusted
Ik ben dus al klant van Vattenfall met modelcontract Nu heb ik toch via de link van de XL cadeau actie met 1.18 euro per m3 voor gas en 0.24 per kwh stroom een aanvraag gedaan per 1 januari. Nog geen uur later ontvang ik een mail met 'bedankt voor uw verlenging' en in de bijlage een nieuw 3 jarig contract per 1-1-2022Slaveofthewave schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:36:
[...]
er staat wel expliciet bij:
Deze aanbieding is geldig voor nieuwe klanten. Ben je al klant bij ons? Dan kun je in Mijn Vattenfall bekijken of je contract binnenkort afloopt en welk aanbod er dan voor je klaar staat.
maar misschien werkt het ondanks dat toch voor bestaande klanten, echter zonder het kado
aangevraagd, ik laat hier wel weten of het lukt
De huidige VF deal is met name leuk als je veel verbruikt, want dan is de overstapboete relatief niet zo hoog. Voor mij zou de boete een verdubbeling van de kosten zijn, dus niet interessant. Geen idee wat VF in juni voor deal zou hebben. Als ik jou was, dan zou ik voor deze prijs zo lang mogelijk bij Engie blijven.koelkast schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:24:
Vorig jaar juli bij Engie voor 0.80/m3 gas en 0.26/kWh stroom afgenomen voor een jaar. Het lijkt me verstandiger om te wachten tot juli '22, dan voor een goede VF 3 jarige deal te gaan, tenminste, als ik naar de momenteel stijgende prijzen kijk. Of vergis ik me daar grandioos in?
inclusief de zin: "Omdat u al klant bij ons bent, komt u helaas niet in aanmerking voor het welkomstcadeau..?"Slaveofthewave schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:29:
[...]
Ik ben dus al klant van Vattenfall met modelcontract Nu heb ik toch via de link van de XL cadeau actie met 1.18 euro per m3 voor gas en 0.24 per kwh stroom een aanvraag gedaan per 1 januari. Nog geen uur later ontvang ik een mail met 'bedankt voor uw verlenging' en in de bijlage een nieuw 3 jarig contract per 1-1-2022
het lijkt gelukt dus. bedankt voor de tips en het meedenken tweakers!!
It's me
Vandaag gechat met Vattenfall maar ze kunnen het contract niet meer wijzigen omdat dit langer dan 14 dagen geleden is afgesloten. Of ik moet 100 euro opzegvergoeding betalen.rick-1975 schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:54:
[...]
Als je niet belt met vattenfall weet je niet of je het nog kunt omzetten.
Je kiest tenslotte toch weer een ander contract bij VF
"Kan niet" // "het is niet anders" wordt hier pas geaccepteerd als echt alle mogelijkheden zijn uitgespeeld
Het is een contract-opzegboete, geen overstapboete. Die lui boeit het weinig of je overstapt, alleen of je een bindend contract, waarmee ze geld aan je verdienen, zomaar kan opzeggen.robbies schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:50:
[...]
Dat vraag ik me af. Het is toch een overstapboete. Als je van het gas afgaat stap je volgens mij niet over.
Goede prijzen in het modelcontract tot juli 2022. Ik ga daar afnemen, al is het me nog niet gelukt ze telefonisch te pakken te krijgen. Uur in de wacht gestaan. Tarieven hebben ze per mail gestuurd na twitter-dm’s.Kevv1990 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:54:
[...]
vdBron biedt (op mijn adres?) alleen 1 jaar vast aan, als ik mijn gegevens invul. Ik ga toch nog even verder kijken, in ieder geval bedankt voor de tip.
Je welkomstcadeau moet je ook terugbetalen.RichieB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:53:
[...]
Nee, de energiebelastingen zijn vaste vergoedingen die je betaalt in centen per kWh of m3 gas. Dus ook al is het leveringstarief gigantisch, iedereen betaalt dezelfde opslag per kWh of m3 gas. Alleen de BTW is relatief: 21% over het totaal van levering en energiebelastingen.
[...]
Na 6 maanden kan je er al vanaf voor €125 per product. Dat heb je snel terugverdiend als je nu moet kiezen tussen de Vattenfall 3-jaar prijzen en een concurrent.
Maximaal 100,- van de waarde van je welkomstcadeau.Vinny1 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:34:
[...]
Je welkomstcadeau moet je ook terugbetalen.
Per 1 januari (nieuwe belastingtarieven) zijn dit de tarieven van het variabele contract van Vandebron:valpa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:17:
[...]
Goede prijzen in het modelcontract tot juli 2022. Ik ga daar afnemen, al is het me nog niet gelukt ze telefonisch te pakken te krijgen. Uur in de wacht gestaan. Tarieven hebben ze per mail gestuurd na twitter-dm’s.
De huidige variabele tarieven, inclusief overheidsheffingen (kan een klein beetje verschillen per bron, dit zijn de meest voorkomende tarieven), zijn: Enkel is € 0,33229 (incl. BTW), normaal is € 0,36048 (incl. BTW), dal is € 0,30509 (incl. BTW) en gas is € 1,22355 (incl. BTW).
De regering is voor marktwerking. In de zorg, op de energiemarkt. Die gaan echt niet ingrijpen, die moedigen dit juist aan.Rsport40 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:48:
Alleen vandaag al ruim 23% gestegen. Volgens mij moeten we het erover hebben wanneer de staat gaat ingrijpen, in plaatst van te moeten leuren met Kortingsbonnen; Welkomstcadeau en andere Vouchers. Onbegrijpelijk dit.
[...]
TexMex schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:45:
[...]
Per 1 januari (nieuwe belastingtarieven) zijn dit de tarieven van het variabele contract van Vandebron:
Gas: € 1,2430 per m³
Stroom: € 0,2633 per kWh
[ Voor 7% gewijzigd door rick-1975 op 21-12-2021 18:23 ]
Hey @Slaveofthewave en medetweakers,Slaveofthewave schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:29:
[...]
Ik ben dus al klant van Vattenfall met modelcontract Nu heb ik toch via de link van de XL cadeau actie met 1.18 euro per m3 voor gas en 0.24 per kwh stroom een aanvraag gedaan per 1 januari. Nog geen uur later ontvang ik een mail met 'bedankt voor uw verlenging' en in de bijlage een nieuw 3 jarig contract per 1-1-2022
[ Voor 9% gewijzigd door turkeyhakan op 21-12-2021 18:37 ]
Zeker! Maar er zijn vele leveranciers die op hun websites ook nog gewoon de tarieven van 2021 laten zien. Erg onhandig altijd met vergelijken in deze periode van het jaar. Voor mij nog een reden om gewoon ergens in de zomer over te stappen.rick-1975 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:21:
[...]
![]()
als de klantenservice van vdBron vandaag nog steeds niet de juiste prijzen per 01-01-2022 doorgeeft, dan bevestigd dat alleen maar het vermoeden van de bedenkelijke kennis van de medewerkers....
Dat zijn dezelfde personen die ook beweren dat het verstrekte variabele tarief niet stijgt voor juli
[ Voor 14% gewijzigd door Kaizah op 21-12-2021 18:50 ]
Bij mij identieke situatie. Gisteren overgestapt naar 3 jaar vast. Gewoon invullen nieuwe klant. Alleen geen welkomstgeschenk (maar geeft wel zekerheid, gasprijs alleen vandaag al weer 22 % hoger). En overstap lukte gewoon per 1 januari a.s.Hendriks1 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:28:
[...]
Hey @Slaveofthewave en medetweakers,
Ik zit ook va begin november op het modelcontract van VF met tot 1-1 nog gunstige tarieven a 0.82, maar Va. 1-1 1,25 per kuub. Dit zou gelden tot 1 juli 2022, maar VF mag dit wellicht tussendoor verhogen bij extreme omstandigheden. Inmiddels is dit laatste de laatste dagen wel aan de orde denk ik. Kortom is het voor mij als bestaande VF modelcontract toch ook niet intressant om over te stappen naar de 3 jaar kadoxl, weliswaar zonder kado (als bestaande klant) met 1.18 per kuub. Ik gebruik 1000m3 maximaal per jaar, verder heb ik zonnepanelen die genoeg opwekken om volledig te salderen in 2022.
@Slaveofthewave heb jij 1-1 gewoon in kunnen vullen, ondanks 30 dgn opzegtermijn voor het modelcontract? En heb je ook niet te maken met minimaal 14 dgn bedenktijd? Invullen onder "nieuwe leverancier"? En dan met de nieuwe startdatum?
Ik blijf het lastig vinden, want ja niemand kan in de toekomst kijken. Maar waar het wel op lijkt is dat vooralsnog de prijzen hoog lijken te blijven. Zelfs zomer 22 is extreem opgelopen...
Met dank
mvg Hendriks
Net gechat me VF; ik heb vanaf 1-1-22 het jaarcontract met €300,- bol.com bon. Gastarief dus €1,37. Via de chat gevraagd of ik het nog kon wijzigen naar het 3jarig energiecadeauXL-contract, gastarief is dan immers €1,18 m3. De klantenservice zei vervolgens dat ze op dit moment helemaal geen 3jarig contract kunnen aanbieden, laat staan met een cadeau er bij..TexMex schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:47:
[...]
Waarom niet voor deze gaan? https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/
Die is nog net iets goedkoper:
Energiecadeau XL: cadeau tot € 350 3 jaar
€ 0,265341 normaal per kWh
€ 0,223112 dal per kWh
€ 1,188365 per m³
Je kunt eventueel annuleren en opnieuw bestellen.
Ik lees ook al een tijd met jullie mee. Ook overgestapt naar Vattenfall variabel en neig nu ook over te gaan na 3 jaar vast.Terradale schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:56:
[...]
Bij mij identieke situatie. Gisteren overgestapt naar 3 jaar vast. Gewoon invullen nieuwe klant. Alleen geen welkomstgeschenk (maar geeft wel zekerheid, gasprijs alleen vandaag al weer 22 % hoger). En overstap lukte gewoon per 1 januari a.s.
De klantenservice lijkt inderdaad niet op de hoogte van deze links met (relatief) gunstige tarieven. Of dat betekent dat ze snel offline gehaald worden, weet ik niet. Uitgesloten is het zeker niet, maar weken geleden hoorden we ook al dit soort berichten van de klantenservice. Desalniettemin staan de links nog steeds online.thunder68 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:11:
[...]
Net gechat me VF; ik heb vanaf 1-1-22 het jaarcontract met €300,- bol.com bon. Gastarief dus €1,37. Via de chat gevraagd of ik het nog kon wijzigen naar het 3jarig energiecadeauXL-contract, gastarief is dan immers €1,18 m3. De klantenservice zei vervolgens dat ze op dit moment helemaal geen 3jarig contract kunnen aanbieden, laat staan met een cadeau er bij..
Nadat ik de link naar de hier veel gebruikte aanbieding stuurde zei ze dat die dan waarschijnlijk nog in de cache van de browser zat maar dat deze via de klantenservice al maanden niet meer aangeboden kan worden.
De grap is dat ik hem vanmiddag nog voor mijn schoonmoeder ingevuld heb, de bevestiging is ook binnen.
Voor wie nog interesse heeft zou ik snel zijn, ik vermoed dat hij zeer binnenkort offline wordt gehaald.
Bedoel je hiermee het contract waarbij de prijzen telkens half jaar vast staan en veranderen op 1-1 en 1-7 ?turkeyhakan schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:36:
Ik weet niet hoe we dit met z’n allen moeten gaan betalen. De prijzen zijn zo hoog! Essent adviseerde mij in september om gewoon een variabel contract aan te houden. Had gewild dat ik niet had geluisterd..
Ik heb de thermostaat op 18,5/19 graden..
[ Voor 4% gewijzigd door bgrr op 21-12-2021 19:43 ]
Bedankt dat je VF hebt getipt.thunder68 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:11:
[...]
Net gechat me VF; ik heb vanaf 1-1-22 het jaarcontract met €300,- bol.com bon. Gastarief dus €1,37. Via de chat gevraagd of ik het nog kon wijzigen naar het 3jarig energiecadeauXL-contract, gastarief is dan immers €1,18 m3. De klantenservice zei vervolgens dat ze op dit moment helemaal geen 3jarig contract kunnen aanbieden, laat staan met een cadeau er bij..
Nadat ik de link naar de hier veel gebruikte aanbieding stuurde zei ze dat die dan waarschijnlijk nog in de cache van de browser zat maar dat deze via de klantenservice al maanden niet meer aangeboden kan worden.
De grap is dat ik hem vanmiddag nog voor mijn schoonmoeder ingevuld heb, de bevestiging is ook binnen.
Voor wie nog interesse heeft zou ik snel zijn, ik vermoed dat hij zeer binnenkort offline wordt gehaald.
Heb jij de variabele tarieven al per 1-1? (Essent)bgrr schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:34:
[...]
Bedoel je hiermee het contract waarbij de prijzen telkens half jaar vast staan en veranderen op 1-1 en 1-7 ?
Kreeg ik september ook bericht dat ik mijn contract gewoon moest laten doorlopen. Even gedacht aan wij van wceend adviseren wceend. Niet meer aan gedacht en kreeg van de week brief met nieuwe tarieven voor 1-1.
Gas van 0,82045 naar 1,15505
Stroom van 0,23121 naar 0,25246
Ja flinke stijging van het gas echter nog niet de prijzen die ik hier langs zie komen in dit topic.
Onder de streep lijkt me Essent dan altijd nog goedkoper dan nu overstappen naar een ander toch ?
verbruik
Gas 11100 M3
Stroom 2200 kWh
Solar 2400 kWh
Totaal +/- - 200 kWh
Ja blijkbaar haha.turkeyhakan schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:53:
[...]
Heb jij de variabele tarieven al per 1-1? (Essent)
Hoe dan? Ik kan alleen kiezen voor nieuwe klant of verhuizing🤷Slaveofthewave schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:29:
[...]
Waar zie je de tarieven?bgrr schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:00:
[...]
Ja blijkbaar haha.
Net even gekeken en heb variabel - flexibele looptijd en die prijzen gelden per 1-1-2022 volgens het overzicht
Op de brief die ik gekregen heb. Zo'n ouderwets stukje papier. In mijn Essent zie ik er nog niks van terug
Gewoon nieuwe klant aanklikken. Wat is de gemiddelde consument toch eerlijk..Esther1979 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:00:
[...]
Hoe dan? Ik kan alleen kiezen voor nieuwe klant of verhuizing🤷
Gedaan! Ben benieuwd of het lukt🤪RichieB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:08:
[...]
Gewoon nieuwe klant aanklikken. Wat is de gemiddelde consument toch eerlijk..
Lees de afgelopen 20 pagina's even terug en vergelijk de diverse absurde variabele tarieven per 1-1-2022 eens met de vast 3jr tarieven van VF....Jazco2nd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:24:
Waarom wil men hier zo graag het 3 jaar vast contract van Vattenfall? Je kunt nu toch het beste voor variabel gaan? Die €350 cashback is toch peanuts?
Niet dat ik een variabel tarief aanbieder heb gevonden..
Ik zat bij FENOR en ontving dit weekend een mail dat ze 16 december faillissement hebben aangevraagd
Ik zit zelf variabel, maar ik twijfel ook om de prijzen vast te zetten. De aangekondigde variabele tarieven vanaf 1 januari kan ik mee leven, maar binnen een variabel contract hebben ze altijd de optie om te verhogen op basis van bijzondere marktomstandigheden, en met de huidige prijsstijgingen zou het al snel verdedigbaar zijn om gebruik te maken van die clausule. Door de prijzen vast te zetten krijg je wat rust en zekerheid terug dat ze niet ineens komen met een mail "hoi uw prijzen gaan volgende maand 50 procent omhoog, zie onze voorwaarden, groetjes". Mocht dat gebeuren dan zal je tegen die tijd ook niet veel anders meer kunnen dan absolute hoofdprijs betalen.Jazco2nd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:24:
Waarom wil men hier zo graag het 3 jaar vast contract van Vattenfall? Je kunt nu toch het beste voor variabel gaan? Die €350 cashback is toch peanuts?
Ik zat bij FENOR en ontving dit weekend een mail dat ze 16 december faillissement hebben aangevraagd
Hier een soort gelijke situatie, geen gas en je kan dan nergens mee doen met een acceptabel kWh tarief... Woekeren ze niet over de rug van de gas klant, naaien ze de all electric klant gelijk een oor aan.joshje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:00:
Tuurlijk niet. Stel de kWh prijzen dalen in de zomer met 5 cent per kWh. Dan is de boete nog maar €125. Met een verbruik vanaf 2500 kWh is het dan al voordelig om die boete te betalen en over te stappen.thefox154 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:34:
[...]
Alleen 3 jaar vast........ Is je overstap straks als de kWh weer normaliseert beperkt tot een partij die je boete betaald. Ook niet ideaal...
Dat merk ik ook, de aanbieding van Vattenfall kan alleen icm gasthefox154 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:34:
[...]
Hier een soort gelijke situatie, geen gas en je kan dan nergens mee doen met een acceptabel kWh tarief... Woekeren ze niet over de rug van de gas klant, naaien ze de all electric klant gelijk een oor aan.
Mediamarkt met budget energie:
Stroom
Tarief (normaal) € 0,29801 / kWh
Tarief (dal) € 0,26413 / kWh
Vaste leveringskosten € 59,88 / jaar
Hoef je in ieder geval geen gas. Alleen 3 jaar vast........ Is je overstap straks als de kWh weer normaliseert beperkt tot een partij die je boete betaald. Ook niet ideaal...
Omdat Greenchoice mij een leuk verlengingsaanbod deed. Van de huidige 0,81 euro per m3, straks naar 1,83 euro per m3.Jazco2nd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:24:
Ik begrijp juist niet wat jij nu dan gaat doen?Jazco2nd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:24:
Correct, deze inmiddels afgesloten.Eikkie schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:35:
[...]
Eerder in dit topic is aangegeven dat ze gebruik kunnen maken van de 3 jaar vast deal. Zonder cadeau.
Correct me if not
ja da tis gewoon gelukt, verbaasde mij ookHendriks1 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:28:
[...]
Hey @Slaveofthewave
@Slaveofthewave heb jij 1-1 gewoon in kunnen vullen, ondanks 30 dgn opzegtermijn voor het modelcontract? En heb je ook niet te maken met minimaal 14 dgn bedenktijd? Invullen onder "nieuwe leverancier"? En dan met de nieuwe startdatum?
heb het voor je nagekeken, dat staat er inderdaad in!Eikkie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:57:
[...]
inclusief de zin: "Omdat u al klant bij ons bent, komt u helaas niet in aanmerking voor het welkomstcadeau..?"
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq