Heb je het stukje gelezen waar de link naar verwees?Vuiltje schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:53:
[...]
Misschien in het vervolg eerst eens onderzoek plegen voordat je wat roept.
Dat scheelt nare opmerkingen.
Vandaar mijn mogelijk onsympathiek klinkende opmerkingen.
Ik weet namelijk wel dat er nog lang nergens overschotten zijn. (site van tennet)
Volgens Stedin heeft Stad aan 't Haringvliet een overschot aan duurzame elektriciteit. Of beter gezegt, in de directe omgeving is er een overschot. Dat is niet een verzinsel van mij, dat stelt Stedin in het artikel. Blijkbaar wordt daar zoveel duurzame elektriciteit geproduceerd dat de omzetting naar waterstof rendabel is.
Zeer waarschijnlijk betreft het hier een laag of middenspanningsnet en dat valt niet onder Tennet. En dan is de site van Tennet niet de juiste plek om te zoeken.
Verder zijn dit soort van overschotten op meer plekken in Nederland te vinden. Met name in Groningen en Drenthe zijn beperkingen onstaan bij netaansluitingen door grote PV parken. Er is dus wel degelijk sprake van een overschot van en/of overcapaciteit aan duurzame elektriciteit op lokaal niveau. Landelijk komt Nederland nog dik duurzame energie te kort. Maar daar had ik niet over.
Nog een duurzaam gebrouwen biertje 🍺 of gaan we over op wat sterkers? We zitten tenslotte in een kroeg.
4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel