Het probleem is dat het eigenlijk nog geen probleem is. Hoeveel mensen hebben in het beschermde deel van Hilversum een aanvraag voor zonnepanelen/zonnecollectoren ingediend? (ik dacht een stuk of 10)JeroenH schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:56:
[...]
Klopt, zo staat het er natuurlijk niet in. Wat er wel in staat, als ik het zo even scan, is hetzelfde wollige, niet onderbouwde, taalgebruik waaruit eigenlijk alleen maar het subjectieve oordeel "dat vinden we niet mooi" te halen valt.
Ik heb deze dame een mail gestuurd, ik wil wel eens meer van dit verhaal horen.
Wat zou een treffende naam zijn voor een vereniging van duurzame slachtoffers van beschermd gezicht? Ik wil het woord slachtoffer niet gebruiken.
Zonne-energie is nog steeds geen issue en daarom kan een welstandscommissie nog gewoon dwarsliggen. Pas als je vanuit een wijk massaal een aanvraag gaat doen, dan krijg je beweging. Nu is de vraag/tegenstand te gering. De politiek zegt wel voor duurzaamheid te zijn, maar neemt nog steeds geen serieuze stappen om de regels voor zonne-energie te versoepelen.
Ik dacht overigens wel dat een wethouder in Dordrecht een voorstander was van zonnepanelen, mits deze gemakkelijk te verwijderen waren. Dus geen blijvende aanpassing aan het beschermde stadsgezicht.
Ik snap aan de andere kant een welstandscommissie ook wel weer. Een keurig setje zonnepanelen is geen enkel probleem, maar een samengesteld tetris-setje waarschijnlijk wel. En waar trek je de grens tussen keurig netjes en rommelig?
4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel