de oude schuifpui was aluminium, nieuwe kunstof. Met nieuwe CV + Toon (die al geplaatst waren voor vervanging van schuifpui) was ons stook gedrag "hoog" ik kan gemakkelijk zeggen dat deze zeer ruim gehalveerd zijn na plaatsing.nosmo king schreef op maandag 11 januari 2016 @ 07:43:
Hi,
bedankt voor je reactie.
Dubbelglas vs dubbelglas hr++ zit wel verschil in, klinkt als een zinnige investering. Nieuwe schuifpuien hebben ook als voordeel dat er ventilatieroosters in zitten.
tja onderzoek ... wat bedoel je daarmee ?, Ik ga zoeken naar een mede-tweaker in bezit van FLIR camera die tegen een vergoeding wellicht eens wat wil komen schieten.. (omgeving Rotterdam)Alle kieren enzo... ik zou graag een onderzoek laten doen, inc thermografische beelden. Heb wel al een bedrijf gemaild, maar nog geen reactie vreemd genoeg.
thxBDE , zie hier LTV: Deel hier je Jaga DBE zelfbouw ervaringen
CV is op orginele locatie gehangen. er zijn alleen leidingen veranderd voor de nieuwe CV plaatsing .. er is niks aan de bestaande situatie gewijzigd.Bij het plaatsen van jullie CV, zijn de leidingen dan ook gewijzigd, of is de CV op een andere plaats komen te hangen?
ido
[...]
Alle kieren/gaten die je vind afgezien van de ventilatie roosters zijn naar mijn ervaring het waard om te dichten.
- glaswol, isolatie band, kit spuit, alu tape, tochtstrips enzevoorts
Ik heb deze opgeschreven en ga deze later, bij verbouwingen of onderhoud grondig aanpakken. Voor nu scheelt het enorm in het stook gedrag en vloeit er geld in het verbouwings potje
Tja vanalles