Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.789 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Fly-guy schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:08:
[...]
De problemen begonnen pas na de go around op Amsterdam.
En toen was Eindhoven al buiten bereik.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:08:
[...]
Ik zou dat document nog even goed lezen, er staat niet dat je met een 737 een no flaps/flaps up landing kan doen....

[...]

Nog niet op het moment van uitwijken vanaf Rotterdam. De reden was dat de wind daar buiten de limieten lag, maar er was nog genoeg brandstof over om je, op dat moment, nergens druk over te maken.
De problemen begonnen pas na de go around op Amsterdam.
Sowieso heb ik (maar wellicht heb ik niet alles gehoord) niets gehoord in de opnames die naar buiten zijn gekomen dat er echt een mayday of pan-pan-pan call wordt gedaan. Iemand een idee?

Overigens over een noodlanding die gisteren is gedaan door een BA vlucht zijn de passagiers een stuk positiever:

http://www.dailymail.co.u...melt-burning-cockpit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

Zat me net als meer kijkers van de filmpjes te verbazen over de runway van BHX (Brimigham) :
YouTube: Crosswind difficulties - winter 2013/14
af en toe verdwijnt de hele onderkant van vluigtuigen achter 'bumps' in de runway.

deze uitleg lijkt plausibel :
Let's be clear - this video was taken with a long focal length telephoto lens at a low angle, looking almost directly down the runway. This has the effect of massively compressing the apparent perspective, so that you can see almost the whole length of the runway in the frame. This hugely exaggerates the undulations in the runway (which in reality are practically imperceptible to the pilot or passenger) and gives the appearance that the planes are landing and taking off almost vertically, with barely any forward movement of the plane, which is similarly false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

Fly-guy schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:31:
[...]

Het gaat om punt E, het vliegveld mag niet geplanned worden als uitwijk vliegveld (alternatieve), tenzij er (medische) problemen zijn.
Hoe werkt dat, als ze na de eerste go-around een mayday hadden uitgeroepen, zouden ze dan wel daar mogen landen? Ik snap dat daarheen vliegen ook niet goed is voor je brandstofvoorrad, maar stel dat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
MBV schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:22:
[...]

Hoe werkt dat, als ze na de eerste go-around een mayday hadden uitgeroepen, zouden ze dan wel daar mogen landen? Ik snap dat daarheen vliegen ook niet goed is voor je brandstofvoorrad, maar stel dat... :)
Op zich staat dat er letterlijk "EINDHOVEN AIRPORT (CIVIL) NOT AVBL AS ALTN, EXCEPT (MEDICAL)
EMERGENCIES
."

Sowieso bij een mayday zal een landing vrijwel nooit geweigerd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door PolarBear op 28-07-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
MBV schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:22:
[...]

Ja, dan wel, ware het niet dat na de eerste go around er geen reden was voor een mayday. Het dan toch roepen wordt niet gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:20:
[...]

Sowieso heb ik (maar wellicht heb ik niet alles gehoord) niets gehoord in de opnames die naar buiten zijn gekomen dat er echt een mayday of pan-pan-pan call wordt gedaan. Iemand een idee?
Er is ook nog geen transcript of audio van het moment dat ze naar een andere, discreet frequentie gaan, na de go around en windshear in Amsterdam.
Overigens over een noodlanding die gisteren is gedaan door een BA vlucht zijn de passagiers een stuk positiever:

http://www.dailymail.co.u...melt-burning-cockpit.html
Een geheel andere situatie, waarbij de passagiers pas op de grond te horen kregen wat er aan de hand was. Een voorbereiding op een noodlanding geeft nu eenmaal verwarring, stress en paniek. En dus minder waardering na afloop als alles goed gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Even iets van een geheel andere orde: ondergetekende gaat mogelijk morgen eindelijk weer eens een bezoek brengen aan Schiphol.
Gezien de afstand komen we per auto; ook rond de banen met de auto. (desnoods parkeren en klein stukje lopen).
Maar we willen eigenlijk ook nog wel even naar Schiphol Plaza en Panoramaterras; niet zo heel lang; een uurtje of 1-2 hooguit.
Maar dan moeten we de auto ergens kwijt.

Ik heb mezelf door de parkeerproducten van Schiphol zitten worstelen en nou lijkt Terminal Parking wel interessant.
Lijkt het meest goedkoop voor als je maximaal een uur of 1-2 wil parkeren; volgens de site €1 p/12 minuten.
Of zie ik hier nou wat over het hoofd.

Wat lijkt jullie het slimst om te doen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 00:29

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Piet91 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:26:
Even iets van een geheel andere orde: ondergetekende gaat mogelijk morgen eindelijk weer eens een bezoek brengen aan Schiphol.
Gezien de afstand komen we per auto; ook rond de banen met de auto. (desnoods parkeren en klein stukje lopen).
Maar we willen eigenlijk ook nog wel even naar Schiphol Plaza en Panoramaterras; niet zo heel lang; een uurtje of 1-2 hooguit.

Ik heb mezelf door de parkeerproducten van Schiphol zitten worstelen en nou lijkt Terminal Parking wel interessant.
Lijkt het meest goedkoop voor als je maximaal een uur of 1-2 wil parkeren; volgens de site €1 p/12 minuten.

Parkeren bij de 27/MCDonalds en dan met de bus het laatste stukje (1 halte ofzoiets)

En dan nog even throwback tuesday, ik weet nog dat hier bijna in zat, maar toch besloot een andere te jumpseaten... :

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=z42fchrzhHY&ab_channel=braathens75]

[ Voor 9% gewijzigd door TVH7 op 28-07-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:52
Ik ben dat gezeur over die Transavia vlucht nu wel beu. Zoveel is er toch niet verkeerd gegaan?

Daarnaast hadden ze ook wel wat meer kerosine in die kist mogen gooien als ie al na een paar (4) rondjes wachten leeg raakt. Toen dit bij RyanAir gebeurde schreeuwde iedereen dat RA slecht was, maar nu bij Transavia is het in eens de fout van alles behalve Transavia

[ Voor 24% gewijzigd door GrooV op 28-07-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

Zoek een trein-station met gratis parkeerplaatsen in de omgeving. Station Weesp bijvoorbeeld (er zijn er ongetwijfeld meer, maar mijn parate kennis van parkeermogelijkheden bij Nederlandse treinstations is erg beperkt).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:47:
Ik ben dat gezeur over die Transavia vlucht nu wel beu. Zoveel is er toch niet verkeerd gegaan?

Daarnaast hadden ze ook wel wat meer kerosine in die kist mogen gooien als ie al na een paar rondjes wachten leeg raakt. Toen dit bij RyanAir gebeurde schreeuwde iedereen dat RA slecht was, maar nu bij Transavia is het in eens de fout van alles behalve Transavia
Je weet niet helemaal waar je het over hebt. Bij het ryanair verhaal weken de vliegtuigen al uit toen ze niet meteen konden landen op Madrid om zonder enige vertraging in Valencia (uitwijkveld) een mayday te moeten uitroepen vanwege brandstof .
De transavia vlucht ging naar de bestemming, deed daar een nadering met daarna go around (verschil nummer 1), week uit naar Amsterdam, moest daar wachten op hun beurt (verschil nummer 2), deed weer een nadering met go around (verschil nummer 3) en toen pas kwam het brandstof verhaal op de proppen. Al met al hebben ze langer gevlogen, meer gedaan en alsnog hadden ze genoeg aan boord.
Ryanair had al te weinig toen ze vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Fly-guy schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:57:
[...]

Je weet niet helemaal waar je het over hebt. Bij het ryanair verhaal weken de vliegtuigen al uit toen ze niet meteen konden landen op Madrid om zonder enige vertraging in Valencia (uitwijkveld) een mayday te moeten uitroepen vanwege brandstof .
De transavia vlucht ging naar de bestemming, deed daar een nadering met daarna go around (verschil nummer 1), week uit naar Amsterdam, moest daar wachten op hun beurt (verschil nummer 2), deed weer een nadering met go around (verschil nummer 3) en toen pas kwam het brandstof verhaal op de proppen. Al met al hebben ze langer gevlogen, meer gedaan en alsnog hadden ze genoeg aan boord.
Ryanair had al te weinig toen ze vertrokken.
Maar je moet toch altijd rekening houden met wachten of uitwijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:47:

Daarnaast hadden ze ook wel wat meer kerosine in die kist mogen gooien als ie al na een paar (4) rondjes wachten leeg raakt. Toen dit bij RyanAir gebeurde schreeuwde iedereen dat RA slecht was, maar nu bij Transavia is het in eens de fout van alles behalve Transavia
Een paar rondjes plus twee go arrounds en harde wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:58:
[...]

Dat hebben ze toch gedaan? Maar alles houdt een keer op.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check even: [Verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 3
Daar staan in de openingspost genoeg tips en parkeerplaatsen (gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:58:
[...]

Doen we ook, maar hoeveel rekening moet je houden. Als uitwijken plus wachten plus drie naderingen niet genoeg is, hoeveel moet me van meenemen?

En vergeet niet dat er hoogst waarschijnlijk nog voor 30 minuten in de tanks zat na de landing, dat is het minimum waar geen vlieger eigenlijk onder wil komen en een melding van weinig brandstof wordt ruim voor die 30 minuten gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
EasyJet schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:01:
[...]

Er waren geen problemen met de flaps. Dit is in de media gesuggereerd. Om op low-fuel een landing uit te voeren voert met een flaps up landing uit. Deze landing met hogere landingssnelheid zorgt ervoor dat bij een go-around (wat soms alsnog moet) met nog een kans heeft het te halen. Bij hoge snelheid weer te komen tot een acceptabele kruissnelheid voor een circuit is makkelijker dan met Vref die veel lager ligt. Bovendien is het verbruik zonder flaps ook lager (logisch) en dus handiger als je low on fuel zit.

Kortom de flaps up landing was gecalculeerd. Dit is ook het statement van Boeing. Kortom je hebt minder brandstof consumptie bij flaps up of low
Waar was de brace for impact melding voor dan? Was dat alleen, omdat men moest landen en geen go around meer kon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
TVH7 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:28:
Parkeren bij de 27/MCDonalds en dan met de bus het laatste stukje (1 halte ofzoiets)
Een mogelijkheid maar ik geloof dat bij dat parkeerterrein niet erg happig zijn dat je daar een tijd je auto neerzet.

Maar anyway; we zijn met z'n tweeën en 2 retourtjes vanaf daar kost €6.28 plus hoop gedoe (m'n vader heeft geen chipkaart dus kopen in de bus).
Voor dat geld zou je ook een uur kunnen parkeren op Terminal Parking pal voor Schiphol Plaza.
(En ik vermoed dat we niet veel lang willen kijken daar)
Rannasha schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:55:
Zoek een trein-station met gratis parkeerplaatsen in de omgeving. Station Weesp bijvoorbeeld (er zijn er ongetwijfeld meer, maar mijn parate kennis van parkeermogelijkheden bij Nederlandse treinstations is erg beperkt).
Zelfde verhaal als hierboven; 2 retourtjes met trein vanaf een willekeurig station zijn duurder dan parkeren pal voor Plaza.

Ik ben alleen bang dat ik iets over het hoofd zie; €6/uur en dan een uurtje ofzo parkeren valt me namelijk nog aardig mee als je de prijzen ziet voor parkeren bij Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:49:
[...]

Een mogelijkheid maar ik geloof dat bij dat parkeerterrein niet erg happig zijn dat je daar een tijd je auto neerzet.
Onzin, kan en mag gewoon. Is door de week blauwe zone, weekends niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

[...]

Maar anyway; we zijn met z'n tweeën en 2 retourtjes vanaf daar kost €6.28 plus hoop gedoe (m'n vader heeft geen chipkaart dus kopen in de bus).
Voor dat geld zou je ook een uur kunnen parkeren op Terminal Parking pal voor Schiphol Plaza.

[...]
McDonald doet niet moeilijk want ze hebben het gewoon niet door. En Terminal Parking pal voor Schiphol Plaza.... right. Tenzij je een huurauto hebt of privium member ben, anders ben je min. 15-20min. aan het lopen en weer terug.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:47
PolarBear schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:23:
[...]

Op zich staat dat er letterlijk "EINDHOVEN AIRPORT (CIVIL) NOT AVBL AS ALTN, EXCEPT (MEDICAL)
EMERGENCIES
."

Sowieso bij een mayday zal een landing vrijwel nooit geweigerd worden.
Dit heeft dus allemaal met de politiek te maken. Schijnbaar is Eindhoven gebonden aan bepaalde geluidsnormen en aantal vliegbewegingen. Grote bullshit natuurlijk in deze extreme situaties. Ik denk dat het in Eindhoven 2x keer minder hard waaide als in de randstad.

Stel je eens voor dat dit vliegtuig niet heelhuids was geland en gemakkelijk op Eindhoven had kunnen landen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is nogal niet van toepassing aangezien er -- op dat moment -- geen emergency was. En dan is het beleid gewoon dat EHV daar geen locatie voor is. Als er nou wél een probleem was hadden ze daar gewoon naar beneden kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
En laten we niet vergeten dat er tientallen vliegtuigen, inclusief de Transavia vlucht, geland zijn op Schiphol zonder problemen ondanks de wind. Het waait wel vaker en deze situatie was extreem in de zin dat het in juni was, het was niet zo extreem gezien de windsnelheid en richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

[...]

Zelfde verhaal als hierboven; 2 retourtjes met trein vanaf een willekeurig station zijn duurder dan parkeren pal voor Plaza.

Ik ben alleen bang dat ik iets over het hoofd zie; €6/uur en dan een uurtje ofzo parkeren valt me namelijk nog aardig mee als je de prijzen ziet voor parkeren bij Schiphol.
Weet je zeker dat je Schiphol ook echt in wil? Het is vakantie seizoen, dat betekent een heleboel huismoeders met korte pittige kapsels en veel loslopende kinderen.

Ik weet ook niet of met deze harde wind het terras open is?

Als ik mensen ophaal van schiphol zet ik hem meestal gewoon op kort parkeren, let wel op dat je dan echt een flink stuk moet lopen door het gebouw heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Inderdaad gewoon op kort parkeren. Na de ingang rechts af en een vers sappie halen, daarna lopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Pinin schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:44:
McDonald doet niet moeilijk want ze hebben het gewoon niet door. En Terminal Parking pal voor Schiphol Plaza.... right. Tenzij je een huurauto hebt of privium member ben, anders ben je min. 15-20min. aan het lopen en weer terug.
Privium heeft inderdaad haar eigen deel maar de rest kan ook wel degelijk (relatief) dichtbij parkeren daar hoor.
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:46:
Weet je zeker dat je Schiphol ook echt in wil? Het is vakantie seizoen, dat betekent een heleboel huismoeders met korte pittige kapsels en veel loslopende kinderen.
Dacht dat ze daar alleen op Fok! zo van waren. :P

Anywho; ja, wel Schiphol in. Panoramaterras pakken enzo. Ben daar al gigantisch lang niet geweest. Wil wel eens een 787 zien enzo.
Morgen lijkt het niet zo slecht weer te worden.
Als ik mensen ophaal van schiphol zet ik hem meestal gewoon op kort parkeren, let wel op dat je dan echt een flink stuk moet lopen door het gebouw heen.
Streskip schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:24:
Inderdaad gewoon op kort parkeren. Na de ingang rechts af en een vers sappie halen, daarna lopen :9
Maar als je langer dan een half uur wilt parkeren kun je beter bij Terminal Parking zetten (lees: goedkoper).

Anywho; m'n pa is van het fietsen dus waarschijnlijk wil hij sowieso toch de fiets mee. Dan worden onze (parkeer)keuzes uitgebreider.

Pootje baden :P

Afbeeldingslocatie: http://img1.jetphotos.net:8080/img/5/1/5/4/84626_1435885451.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 28-07-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 11-09 15:09
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:46:
[...]

Hier kan je ook de parkeer garage in:
https://www.google.nl/map...,18.75z/data=!4m2!4m1!3e0 dit is de nieuwe short stop parking, deze is de eerste 15 minuten gratis. Hier staat mijn vader altijd als hij me op komt halen.

Meer info:
http://www.schiphol.nl/Tr...ipholShortStopParking.htm

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

SnowDude schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:26:
[...]

Hier kan je ook de parkeer garage in:
https://www.google.nl/map...,18.75z/data=!4m2!4m1!3e0 dit is de nieuwe short stop parking, deze is de eerste 15 minuten gratis. Hier staat mijn vader altijd als hij me op komt halen.

Meer info:
http://www.schiphol.nl/Tr...ipholShortStopParking.htm
Dat is ook nog wel een interessante

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Je kan hem ook in de parkeergarage van het Sheraton zetten, 3euro per half uur en qua locatie ook best goed.

http://www.sheraton.nl/nl/parkeren-schiphol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Eindhoven Airport heeft mogelijk laakbaar en zelfs strafbaar gehandeld door een noodlanding van Transavia op zaterdag in zware storm bot te weigeren. Het ernstige voorval is gemeld aan de Onderzoeksraad voor Veiligheid.

„We zijn bezig alle feiten te verzamelen om een officieel onderzoek te starten. In welke omvang dat gebeurt, beslissen we binnenkort”, aldus gisteravond de Onderzoeksraad tegenover De Telegraaf.

Hoewel de Transavia-bemanning zowel in de cockpit als in de cabine de juiste veiligheidsprocedures volgde en niks fout deed, zijn er vraagtekens bij de beperkingen om uit te wijken naar Eindhoven Airport, nadat landing op Rotterdam Airport mislukte.

„Eindhoven is geen uitwijkluchthaven vanwege strakke geluidsgrenzen. Dat weten vliegmaatschappijen”, zei de woordvoerster gisteren. „Maar in acute noodgevallen kan er wel bij ons geland worden.” Dat zou nog niet aan de orde zijn geweest met de Transavia-vlucht. Ze wilde daar niet verder op ingaan.

De Boeing 737 vloog met 170 passagiers van Gerona naar Rotterdam, toen de loeiharde zijwind het landen onmogelijk maakte. De vrouwelijke captain besloot een doorstart te maken naar een luchthaven ’meer uit de wind’, maar Eindhoven gaf geen toestemming. Zij zette het toestel daarop knap zonder kleerscheuren aan de grond op Schiphol.

Daar was door de storm maar één baan open, zodat horrorvlucht HV5068 lang moest rondcirkelen boven Schiphol. Na weer een vergeefse landingspoging, waarbij de ’vleugelflaps’ ook nog defect raakten, vroegen de piloten met spoed om voorrang, toen de brandstof opraakte. Inzittenden stonden doodsangsten uit in de hevige turbulentie.
Bron: http://www.telegraaf.nl/r...mogelijk_strafbaar__.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying-J
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
Wat een onzin. Echt ongelooflijk. Er was nog helemaal geen probleem toen ze uitweken naar Schiphol, dus geen emergency, dus niet mogelijk naar Eindhoven te vliegen.

Dat een voorval wordt gemeld aan de onderzoeksraad is niet meer dan logisch, maar om dan nu al te suggereren dat er laakbaar en misschien zelfs strafbaar is gehandeld is wel heel erg voorbarig.

Oh ja, 'horrorvlucht', 'met spoed om voorrang' en 'doodsangsten', typisch telegraaf artikel :X :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De Boeing 737 vloog met 170 passagiers van Gerona naar Rotterdam, toen de loeiharde zijwind het landen onmogelijk maakte. De vrouwelijke captain besloot een doorstart te maken naar een luchthaven ’meer uit de wind’, maar Eindhoven gaf geen toestemming. Zij zette het toestel daarop knap zonder kleerscheuren aan de grond op Schiphol.

Daar was door de storm maar één baan open, zodat horrorvlucht HV5068 lang moest rondcirkelen boven Schiphol. Na weer een vergeefse landingspoging, waarbij de ’vleugelflaps’ ook nog defect raakten, vroegen de piloten met spoed om voorrang, toen de brandstof opraakte. Inzittenden stonden doodsangsten uit in de hevige turbulentie.
Wat is dit voor sensatie taal, loeiharde zijwind, knap zonder kleurscheuren, lang rondcirkelen (1rondje), vleugelflaps, inzittende stonden doodsangsten uit.

Je kan wel zien dat er meer stagairs zijn deze zomer..

Wat ik wel vreemd vind is dat ze aan Rotterdam aangaf dat ze wilde uitwijken naar Eindhoven omdat ze daar een baan meer uit de wind hebben. Hier was nog geen sprake van nood. Dus Eindhoven ziet geen reden om ze te laten landen, immers Schiphol heeft ook banen uit de wind.

Dus waarom zou dit een fout van Eindhoven zijn? Er is gewoon niet voldoende gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:24

Sandyman538

SandstorM [148839]

Brilsmurfffje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:31:
[...]

Dus Eindhoven ziet geen reden om ze te laten landen, immers Schiphol heeft ook banen uit de wind.

Dus waarom zou dit een fout van Eindhoven zijn? Er is gewoon niet voldoende gecommuniceerd.
Als ze echt een baan uit de wind wilden dan hadden ze naar Eelde gemoeten, daar waaide het zo'n 20 knopen minder dan aan de kust. Alleen verwacht je als je van Rotterdam (1 landingsbaan) uitwijkt naar Schiphol (6 landingsbanen), dat je wel een baan beter in de wind kunt krijgen en dat was nou precies niet het geval.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sandyman538 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:36:
uitwijkt naar Schiphol (6 landingsbanen)
Is 6 eigenlijk een record? Ik ben volgens mij nog nooit op een luchthaven met meer geweest. Ook giga airports als Heathrow, Atlanta, Dalles, SF, NY, LA e.d. hebben er (veel) minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
De vrouwelijke captain besloot [...]
Telegraaf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:13
Dat vroeg ik mij ook af... Waarom vrouwelijk erbij zetten?
Aangeven aparte keuze voor E'hoven?
Aangeven goede afloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
PWM schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:47:
[...]
Is 6 eigenlijk een record? Ik ben volgens mij nog nooit op een luchthaven met meer geweest. Ook giga airports als Heathrow, Atlanta, Dalles, SF, NY, LA e.d. hebben er (veel) minder).
Dallas heeft er 7: Wikipedia: Dallas/Fort Worth International Airport

Dubai World Central (of hoe heet dat nieuwe vliegveld daar) was ook opgezet met 6 banen, maar geen idee hoeveel het er uiteindelijk zullen worden. Nu is het er nog maar één.

Verder ken ik er ook geen met 6 banen. Let wel, Schiphol heeft 5 banen die door (bijna) iedereen te gebruiken zijn en ééntje voor het kleine grut (ja, ik zeg het wat zwart/wit, ik weet het ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:36
PWM schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:47:
[...]

Chicago (ORD) heeft 8 runways. Volgens mij is dat het vliegveld met de meeste runways. Heeft trouwens voornamelijk met de windrichting te maken, die o.a. op Schiphol vaak verandert en je dus veel banen in verschillende richtingen nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
oohh schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:18:
[...]

Chicago (ORD) heeft 8 runways. Volgens mij is dat het vliegveld met de meeste runways. Heeft trouwens voornamelijk met de windrichting te maken, die o.a. op Schiphol vaak verandert en je dus veel banen in verschillende richtingen nodig hebt.
Heeft op Schiphol meer met politiek een geluid te maken dan wind en veiligheid.

De polderbaan is 100% politiek, de Schiphol oost baan mag zelden gebruikt worden en de Buitenveldert baan heeft ook strakke limieten qua geluid.
Uiteindelijk heb je dan nog in de praktijk 3 banen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
don_jorg schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:13:
[...]

Dallas heeft er 7: Wikipedia: Dallas/Fort Worth International Airport

Dubai World Central (of hoe heet dat nieuwe vliegveld daar) was ook opgezet met 6 banen, maar geen idee hoeveel het er uiteindelijk zullen worden. Nu is het er nog maar één.

Verder ken ik er ook geen met 6 banen. Let wel, Schiphol heeft 5 banen die door (bijna) iedereen te gebruiken zijn en ééntje voor het kleine grut (ja, ik zeg het wat zwart/wit, ik weet het ;) ).
Denver International Airport heeft ook 6 banen en bij de aanleg is rekening gehouden met nog eens 6 banen (dus max 12 in totaal).
Additional runways can be added as needed, up to a maximum of 12 runways. Denver currently has four north/south runways (35/17 Left and Right; 34/16 Left and Right) and two east/west runways (7/25 and 8/26).
O'Hare International Airport heeft 8 runways.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 29-07-2015 11:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
NY heeft natuurlijk 2 grote luchthavens bij elkaar liggen. Newark heeft 3 banen een JFK heeft er 4, niet europese vluchten kunnen nog via La Guardia(2 banen). De noodzaak voor meer banen is natuurlijk minder groot dan bij Schiphol waarbij onze overige luchthavens bijna geen intercontinentale lijnvluchten uitvoeren

[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 29-07-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
La Porta? Bedoel je LaGuardia? Daar mogen sowieso alleen vluchten landen die maximaal 2400 km in lengte zijn (beetje bizarre regel, maargoed...).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
wildhagen schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:09:
La Porta? Bedoel je LaGuardia? Daar mogen sowieso alleen vluchten landen die maximaal 2400 km in lengte zijn (beetje bizarre regel, maargoed...).
Had t al aangepast :)

Maar op zaterdag telt de 2400km regel niet overigens maar er mogen geen buitenlandse vluchten landen omdat er geen Douane is. De preclearance regel stelt dat het maximaal 2400km mag zijn

[ Voor 14% gewijzigd door GrooV op 29-07-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:09:
Aan de andere kant hebben ze het druk zat met die korte vluchten zo te zien. Wat ze in New York nog missen is goede OV (rail) verbindingen tussen de vliegvelden. En ook (net als Heathrow bijvoorbeeld) dat je direct op de metro kan stappen op de terminal zonde airtrain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
Let wel, Schiphol heeft 5 banen die door (bijna) iedereen te gebruiken zijn en ééntje voor het kleine grut (ja, ik zeg het wat zwart/wit, ik weet het ;) ).
Ik heb vaak genoeg B747's op de aanvliegroute naar de Oostbaan (die voor het "kleine grut") gezien. Dat is overigens wel altijd met wind uit een bepaalde hoek (ergens uit het zuidwesten min of meer recht over de baan) en vanaf een bepaalde windkracht. Ik weet ook dat die baan er een paar jaar geleden voor versterkt is. Ik hoop hier op het werk nog eens de A380 zo voor het raam langs te zien vliegen ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Freee!! schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:31:
[...]

Ik heb vaak genoeg B747's op de aanvliegroute naar de Oostbaan (die voor het "kleine grut") gezien.
Die zie je daar wel vaker:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6087/6144616379_1d1c948db4_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6192/6141251499_6b15ce3bd6_o.jpg

Ook A330's landen er wel eens:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6072/6145166868_bfdafe66c2_o.jpg

Een 747 of een A330 valt volgens mij niet onder 'klein grut' :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Daarom schreef ik ook dat ik het zwart/wit zei. Hij is maar 2km lang, vergeleken met minimaal 3300m voor de volgende kleinste (Zwanenburg 18C/36C). Standaard is hij niet bedoeld voor dit soort vliegtuigen, alleen bij sterke wind is het mogelijk. Daarnaast wordt hij nog wel eens gebruikt voor de break-off naar de 24. Dan is de aanvliegroute nog hetzelfde als wanneer hij daar wél zou landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb geen smetvrees, maar als ik die kist zie wil ik graag een spons en emmer pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Op die "voor het kleine grut" komt ook gewoon het grotere grut aan hoor, als de wind net kut staat. Geinig is dat hier in Amsterdam Centrum. Een 747 of 777 lukt er niet op, die moeten een wat rare bocht maken maar het gros komt gewoon op de Oostbaan neer als dat gebeurt.

Dus, zes banen. Zo stom om er eentje niet mee te tellen.

Overigens heeft Schiphol volgens mij wel een van de meest diverse banenstelsels -- de rest houdt 't meestal bij een of twee richtingen.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 29-07-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
CyBeR schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:08:
[...]Dus, zes banen. Zo stom om er eentje niet mee te tellen.
Even voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat'ie niet meegeteld moet worden, absoluut niet. Maar wel dat er dus 5 hoofdbanen zijn en één extra. Vandaar ook dat de Polderbaan de 5e baan genoemd wordt.

De enige baan op Schiphol waar ik ooit zelf op geland ben (als in: zelf aan het vliegen), is de Oostbaan. Die heeft dus bij mij een streepje (of 20) voor op elke andere baan daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:08:
[...]

Overigens heeft Schiphol volgens mij wel een van de meest diverse banenstelsels -- de rest houdt 't meestal bij een of twee richtingen.
Bij O'Hare liggen de 8 runways in 4 verschillende richtingen, in R- en L-uitvoering steeds.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/O%27Hare_International_Airport_%28USGS%29.png

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik zie drie richtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

En ook 7 banen!

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
4L/22R
4R/22L
9L/27R
9R/27L
10C/28C
10L/28R
14L/32R
14R/32L
8 banen in 4 richtingen dus (die 8e baan zal buiten de foto liggen lijkt me).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

als ik huidige googlemaps kijk zie ik onderaan 2 runways onder elkaar welke niet op de foto staat (nog aan het bouwen) https://goo.gl/maps/JHZY0

[ Voor 37% gewijzigd door mrsar op 29-07-2015 12:28 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
wildhagen schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:24:
[...]

[...]

Oude foto, je ziet al dat ze bezig zijn met de laatste baan onder de laatste "horizontale" baan.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/96/ORD_Airport_Diagram.svg/484px-ORD_Airport_Diagram.svg.png

Hier de layout volgens de FAA en de link van google maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Indrukwekkend, maar nog steeds geen 'vier richtingen' Ik zie geen 'noord-zuid' banen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:24:
[...]

[...]

Dat zijn drie richtingen. 9/10 is dezelfde richting.

Blijkbaar is er een plan voor nog een baan 10 trouwens, want ze hebben nu wel 10L en 10C maar geen 10R.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 29-07-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
CyBeR schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:45:
[...]

Dat zijn drie richtingen. 9/10 is dezelfde richting.

Blijkbaar is er een plan voor nog een baan 10 trouwens, want ze hebben nu wel 10L en 10C maar geen 10R.
Als de foto's op Wikipedia nog steeds kloppen, dat staat altijd ter discussie natuurlijk, is dit eerst wat ze gaan doen:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/98/O%27Hare_International_Airport_%28USGS%29_Phase3.png/1024px-O%27Hare_International_Airport_%28USGS%29_Phase3.png

Groen is nieuwe baan, oranje wordt verwijdert. Om uiteindelijk nog steeds 8 banen zo over te houden.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/O%27Hare_International_Airport_%28USGS%29_Final.png/1024px-O%27Hare_International_Airport_%28USGS%29_Final.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Dan houdt je dus maar twee 'richtingen' over. De andere richtingen zullen dan wel overbodig zijn met de daar heersende windrichtingen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Wat betreft de Oostbaan; alles mag daar op landen behalve de A380.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Oh ja die had ik ook eigenlijk beter kunnen noemen. Maar dan nog neemt volgens mij de gemiddelde 747 een approach naar de oostbaan om vervolgens vlak daarvoor af te buigen naar de kaagbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 11-09 15:09
Ik denk dat landen op de oostbaan met een 777 or 747 best een uitdaging is. Ik heb 1 keer een 737 een aproach zien maken op de 27 en vlak voor de landing links af gin en hem op de oostbaan neerzette. Dat was echt een vreemd gezicht.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
CyBeR schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:07:
Oh ja die had ik ook eigenlijk beter kunnen noemen. Maar dan nog neemt volgens mij de gemiddelde 747 een approach naar de oostbaan om vervolgens vlak daarvoor af te buigen naar de kaagbaan.
Persoonlijk heb ik dat nog nooit gezien, plus ik gok niet dat ze het doen, de cityhoppers die break off Kaagbaan doen, als ze approach voor Buitenveldert zitten, doen dit voornamelijk omdat ze dat dan gelijk zijn waar ze moeten staan, namelijk de A/B pier. Een 747 moet juist bij E/D/F/G pier hebben die zitten helemaal aan de andere kant van de Kaagbaan.
(als ik het fout heb corrigeer me aub, daar wordt ik ook wijzer van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:21:
[...]

Persoonlijk heb ik dat nog nooit gezien, plus ik gok niet dat ze het doen, de cityhoppers die break off Kaagbaan doen, als ze approach voor Buitenveldert zitten, doen dit voornamelijk omdat ze dat dan gelijk zijn waar ze moeten staan, namelijk de A/B pier. Een 747 moet juist bij E/D/F/G pier hebben die zitten helemaal aan de andere kant van de Kaagbaan.
Heb het ABC en Korean Cargo weleens zien doen (break Kaag na approach Buitenveldert). Wat voor hun positie ook logisch is natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:52:
Wat betreft de Oostbaan; alles mag daar op landen behalve de A380.
En volgens mij is dat niet eens vanwege de lengte (die zou volgens mij nét genoeg moeten zijn voor een A380, onder optimale omstandigheden iig?) maar puur vanwege de breedte (Oostbaan is 45 meter breed, voor A380 moet de runway 60 meter breed zijn), toch? :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:21:
[...]

Persoonlijk heb ik dat nog nooit gezien
Ik wel. Niet ter plaatse maar op de radar.
plus ik gok niet dat ze het doen, de cityhoppers die break off Kaagbaan doen, als ze approach voor Buitenveldert zitten, doen dit voornamelijk omdat ze dat dan gelijk zijn waar ze moeten staan, namelijk de A/B pier. Een 747 moet juist bij E/D/F/G pier hebben die zitten helemaal aan de andere kant van de Kaagbaan.
Dat is handig als je op de grond staat maar da's pas na de landing he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:58:
[...]

En volgens mij is dat niet eens vanwege de lengte (die zou volgens mij nét genoeg moeten zijn voor een A380, onder optimale omstandigheden iig?) maar puur vanwege de breedte (Oostbaan is 45 meter breed, voor A380 moet de runway 60 meter breed zijn), toch? :)
Klopt inderdaad, jeppesen meldt over de a380 en Schiphol:
A380 PROCEDURES
Taxi only with thrust on inner engines.
Use of RWY 04/22 prohibited due to insufficient RWY width.
Take-off on RWY 09/27 prohibited due to weight restriction.
Landing on RWY 24 prohibited due to insufficient wingtip clearance at TWY R.
Use of TWY A between TWYs A1 and A3 under guidance only.
Use of TWYs A1 thru A10, A13 past stand E18, A14 thru A17, A19 past stand G9,
E3, E5 (East of RWY 18L/36R), G, G1, G2, G3, G4 and G5 prohibited.
Use of TWY Q with thrust on outer engines limited to MAX ground idle power due
to bridge over highway.
TWY R between stands R77 and R85 MAX wingspan 226’/69m.
Designated ACFT stand G9 equipped with double apron drive bridge and four fixed
power units.
Stand J81 suitable for remote handling.
Stands P10, P12, P14 and P16 available for A380 ACFT.
De-icing stands P14 and P16 suitable for A380 ACFT.
Engine run-up area not accessible due to wingspan restriction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OEM
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-05-2021

OEM

Er is een vliegtuigonderdeel gevonden aan de kustlijn op het eiland La Reunion: http://www.zinfos974.com/...as-identifiee_a88435.html

Het onderdeel:
Afbeeldingslocatie: http://www.zinfos974.com/photo/art/default/8077714-12589135.jpg?v=1438160455

Onderstaande zou een flaperon van een B777 zijn:
Afbeeldingslocatie: http://img5.picload.org/image/ipdgigd/unbenannt.png

MH370? Air France die weer eens wat verloren heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wat heeft MH370 ermee te maken? Al gezien waar Réunion ligt? Iig way buiten het bereik van MH370 ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:33
Volgens het kaartje wat ik net bekijk, ligt Reunion naast Madagascar. Rekening houdend met stromingen is dat toch niet zo heel ver gezocht? We zijn intussen 'n jaar en 5 maanden verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, en die stroming tilt het onderdeel dan zeker ook het binnenland in en deponeert het in een weiland?

Nog even los van het feit dat het me zeer sterkt lijkt als zo'n zwaar uitziend onderdeel gewoon >1 jaar op de golven blijft drijven.

Dit is Hollywood niet, dit is de werkelijkheid.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als je de link in het artikel volgt dan kom je hier uit:
https://translate.google....re_a88423.html&edit-text=

Het is dus gevonden in zee en zit vol met zeepokken maar ligt nu in een weiland voor verder onderzoek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ja, en die stroming tilt het onderdeel dan zeker ook het binnenland in en deponeert het in een weiland?
1. Kustlijn - beetje storm kan het zomaar een paar honderd meter landinwaarts deponeren
2. Je onderschat de kracht van stromend water denk ik een beetje. Iets zwaars kan met gemak tijdenlang op of rond de zeebodem rondhangen en 100en kilometers verderop belanden

Het is een mogelijkheid die zeker onderzocht mag (moet) worden. Al was het maar omdat er heel wat nabestaanden zijn die dezelfde redenatie zullen volgen en heel graag uitsluitsel zouden hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door anboni op 29-07-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

anboni schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:33:
[...]

1. Kustlijn - beetje storm kan het zomaar een paar honderd meter landinwaarts deponeren
2. Je onderschat de kracht van stromend water denk ik een beetje. Iets zwaars kan met gemak tijdenlang op of rond de zeebodem rondhangen en 100en kilometers verderop belanden

Het is een mogelijkheid die zeker onderzocht mag (moet) worden. Al was het maar omdat er heel wat nabestaanden zijn die dezelfde redenatie zullen volgen en heel graag uitsluitsel zouden hebben.
Dit onderdeel is niet op de zeebodem geweest, maar het kan wel vlak onder het oppervlakte blijven drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Als je de zeestroming bekijkt in dat gebied (uiteraard globaal getekend) op het kaartje hieronder dan is het wel een mogelijkheid als dat vliegtuig ergens ten westen vanAustralië, wat men toch nog steeds denkt, in het water is gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://assets.kennislink.nl/upload/273224_276_1229960583588-4.jpg

Edit: nu maar hopen dat er ergens serienummers of zo op staan die te herleiden zijn tot een bepaald vliegtuig.

[ Voor 15% gewijzigd door Bastien op 29-07-2015 17:56 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OEM
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-05-2021

OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:28

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Denk zeker dat het van de 777 is, kan niet anders. De overige mogelijkheden zijn volgens mij twee 767's, maar die hebben andere ailerons.

Nu zat ik aan boord van een Transavia vlucht, waarvan de gezagvoerder eenvrouww was (Bach). Is de kans groot dat het om dezelfde pilote gaat als die van de "noodlanding"? Kon zij direct weer aan de slag, en hoeveel vrouwelijke piloten vliegen er bij Transavia NL?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Euh…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
SalimRMAF schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:31:
Nu zat ik aan boord van een Transavia vlucht, waarvan de gezagvoerder eenvrouww was (Bach). Is de kans groot dat het om dezelfde pilote gaat als die van de "noodlanding"? Kon zij direct weer aan de slag, en hoeveel vrouwelijke piloten vliegen er bij Transavia NL?
Er zijn er meerdere in dienst en meestal ben je wel even vrij na een incident, afhankelijk van wat er gebeurd is.
Met een beetje geluk kan boeing wel uitvinden aan welk dit onderdeel vast heeft gezeten, bij zo;n groot stuk moeten er wel serienummers o.i.d. te vinden zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Fly-guy op 29-07-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ja maar, je zou toch denken dat bijv. Boeing wel weet als er een maatschappij zo'n ding is verloren tijdens een vlucht? Het is geen popnagel ofzo.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Pinin schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:29:
Ja maar, je zou toch denken dat bijv. Boeing wel weet als er een maatschappij zo'n ding is verloren tijdens een vlucht? Het is geen popnagel ofzo.
Er storten ook weleens wat vliegtuigen in de zee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Brilsmurfffje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:32:
[...]

Er storten ook weleens wat vliegtuigen in de zee ;)
Kan behalve de 777 van AF op The Aviation Herald geen crashes in zee vinden van dat toestel. Maar mogelijk ligt dat aan mijn zoek skills. Het zal, als het verhaal echt is, niet zo zijn dat het een onderdeel is van het AF toestel denk ik, gezien waar die is neergestort en de stromingen in de oceanen.

Maar ben wel zeer benieuwd wat dit voor uitkomst gaat geven. Hopelijk is het een stuk van de MH370, dan weten ze in ieder geval zeker dat ie ergens in het water is neergestort. Dan nog de rest van het ding vinden natuurlijk. Maar mogelijk kunnen ze met de locatie van de vondst, het tijdstip en de info over stromingen een mogelijke crashlocatie beter bepalen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bastien schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:45:
[...]
Kan behalve de 777 van AF op The Aviation Herald geen crashes in zee vinden van dat toestel. Maar mogelijk ligt dat aan mijn zoek skills. Het zal, als het verhaal echt is, niet zo zijn dat het een onderdeel is van het AF toestel denk ik, gezien waar die is neergestort en de stromingen in de oceanen.

Maar ben wel zeer benieuwd wat dit voor uitkomst gaat geven. Hopelijk is het een stuk van de MH370, dan weten ze in ieder geval zeker dat ie ergens in het water is neergestort. Dan nog de rest van het ding vinden natuurlijk. Maar mogelijk kunnen ze met de locatie van de vondst, het tijdstip en de info over stromingen een mogelijke crashlocatie beter bepalen.
4 mei 2006 is er een twin-jet neergestort in zee.

Zou wel heel apart zijn als dit onderdeel van de MH370 is en er nog niks anders gevonden is. Dat vliegtuig zat helemaal vol met zwemvesten en drijvende stoelkussens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Brilsmurfffje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:59:
[...]

4 mei 2006 is er een twin-jet neergestort in zee.
Dat was geen 777 of zo want dan was er wel iets van in het nieuws terug te vinden als ware het een ramp.
Zou wel heel apart zijn als dit onderdeel van de MH370 is en er nog niks anders gevonden is. Dat vliegtuig zat helemaal vol met zwemvesten en drijvende stoelkussens..
Sja, je weet niet hoe dat ding is neergestort. Als het ding inderdaad gedecimeerd is zou je wel een keer wat verwachten, maar als het een redelijke landing is geweest en het ding aardig intact naar de bodem is gezakt niet. Al zou je dan misschien overlevenden verwachten. Maar goed, allemaal speculatie. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 29-07-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bastien schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:05:
[...]
Dat was geen 777 of zo want dan was er wel iets van in het nieuws terug te vinden als ware het een ramp.
Nee maar het kan wel een onderdeel van dat vliegtuig zijn ;)
Sja, je weet niet hoe dat ding is neergestort. Als het ding inderdaad gedecimeerd is zou je wel een keer wat verwachten, maar als het een redelijke landing is geweest en het ding aardig intact naar de bodem is gezakt niet. Al zou je dan misschien overlevenden verwachten. Maar goed, allemaal speculatie. :)
Als dat gebeurt zou zijn dan zouden de mensen eruit gekomen zijn, dan zou je dus lijken moeten zien drijven cq aangespoeld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:00
Bastien schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:05:

Een redelijke landing op open zee lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Dan zullen er quasi atijd serieuze brokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:56

Onbekend

...

Ik lees net op nu.nl over de foto met de vleugel. Daarin staat wordt meteen een vermiste Airbus en een Boeing als mogelijk vliegtuig aangehaald. Ik kan mij niet voorstellen dat ze van zo'n groot stuk vleugel niet kunnen bepalen of dit van Boeing of van Airbus is.
Of durven ze iets niet met 100% zekerheid te zeggen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
F-WJKN is vandaag overgevlogen van Tarbes–Lourdes–Pyrénées Airport naar Châteauroux-Centre Airport voor de paintjob.
Deze A340-300 (B-2388 van Air China) wordt de vervanger voor de huidige A340-300 van Surinam Airways en zou rond oktober voor Surinam moeten gaan vliegen.

EDIT: en het heeft/krijgt (niet heel verrassend) de registratie PZ-TCR.

Hier het toestel op 15 juli:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3737/19749025398_b83bb01530_c.jpg

3 dagen eerder stond ze er nog zo bij:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/415/19908165730_622169db99_c.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 30-07-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:28

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Piet91, krijgt Surinam Airways er een 2e A340 bij?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
SalimRMAF schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:01:
Piet91, krijgt Surinam Airways er een 2e A340 bij?
Nee, wordt vervanger voor de huidige A340 waarvan de lease in oktober afloopt.
Deze is een 4 jaar jonger. (en naast leeftijd zullen er wel meer redenen zijn waarom er voor dit toestel is gekozen)

Een 2e toestel is wel het laatste wat logisch zou zijn aangezien hun A340 nu al meer dan de helft van de tijd stil staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 29-07-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Onbekend schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:12:
Ik lees net op nu.nl over de foto met de vleugel. Daarin staat wordt meteen een vermiste Airbus en een Boeing als mogelijk vliegtuig aangehaald. Ik kan mij niet voorstellen dat ze van zo'n groot stuk vleugel niet kunnen bepalen of dit van Boeing of van Airbus is.
Of durven ze iets niet met 100% zekerheid te zeggen?
Kan natuurlijk zomaar zijn dat de stagiair journalist bij nu.nl gewoon gedacht heeft 'laat ik maar alle mogelijke kandidaten bij elkaar vegen, dan kan ik straks altijd claimen dat ik gelijk had'. Niveau bij nu.nl is bijna net zo bedroevend als de Telegraaf af en toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 18:25
Heel gek is het niet, toch? Het is redelijk bekend welke vliegtuigen Inn die regio verdwenen zijn en waar het onderdeel dus van kan zijn. Dan kan je dat toch ook benoemen?

Al is het maar om tunnelvisie richting MH370 te vermijden....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndRo555 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:09:
Een redelijke landing op open zee lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Dan zullen er quasi atijd serieuze brokken zijn.
De landing op de Hudson was ook heel onwaarschijnlijk, maar we hebben de beelden allemaal gezien :) En ja, de zee is vaak nog wat ruwer, maar niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12
Hmmbob schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 04:51:
Heel gek is het niet, toch? Het is redelijk bekend welke vliegtuigen Inn die regio verdwenen zijn en waar het onderdeel dus van kan zijn. Dan kan je dat toch ook benoemen?

Al is het maar om tunnelvisie richting MH370 te vermijden....
Er is natuurlijk wel met 100 procent zekerheid te zeggen of het om een 777-onderdeel gaat. En zoveel 777 zijn er niet neergestort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
SalimRMAF schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:31:
Denk zeker dat het van de 777 is, kan niet anders. De overige mogelijkheden zijn volgens mij twee 767's, maar die hebben andere ailerons.
In 2009 was er een A310 in de Indische oceaan neergestort. Maar het gevonden wrakstuk ziet er niet uit alsnog het al zes jaar in het water heeft gelegen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
wildhagen schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:24:

Nog even los van het feit dat het me zeer sterkt lijkt als zo'n zwaar uitziend onderdeel gewoon >1 jaar op de golven blijft drijven.

Dit is Hollywood niet, dit is de werkelijkheid.
Wel, experts zijn het niet met je eens en zeggen dat zo'n lange drift mogelijk is.
Vast, rotating currents sweeping the southern Indian Ocean could have deposited wreckage from a missing Malaysia Airlines passenger jet near Africa, thousands of kilometres from where it is thought to have crashed, oceanographers said on Thursday.
http://www.reuters.com/ar...phy-idUSL3N10A1VZ20150730

De flaperon is een relatief ligt onderdeel.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:01:
[...]

Wel, experts zijn het niet met je eens en zeggen dat zo'n lange drift mogelijk is.

[...]

http://www.reuters.com/ar...phy-idUSL3N10A1VZ20150730

De flaperon is een relatief ligt licht onderdeel.
Kan deze discussie niet beter in Vermissing Malaysia Airlines vlucht 370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het is nog niet zeker dat het gevonden wrakstuk van MH370 is.

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.