Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.957 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
PWM schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:03:
[...]

Ik drink niet als ik vlieg. Verbaas me er altijd wel over wat mensen naar binnen zitten te tikken in zo'n lounge.
Maar het is toch gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:39
Fly-guy schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:12:
[...]

Maar het is toch gratis?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Zijn er vrijdag 20 mei nog mensen aanwezig bij het Flying Blue young event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Arthur-M. schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:11:
Zijn er vrijdag 20 mei nog mensen aanwezig bij het Flying Blue young event?
Blijkbaar ben ik met mijn 35 niet jong genoeg om uitgenodigd te worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
PWM schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:22:
[...]

Blijkbaar ben ik met mijn 35 niet jong genoeg om uitgenodigd te worden :p
Ah jammer. Ik ben namelijk nog zoek naar iemand waarmee ik mee zou kunnen gaan als invité om mijn status te matchen naar FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dat werkt alleen als je al ergens bij een andere airline een status hebt, die matchen ze. Het is niet zo dat je gematched word aan degene die je meeneemt. Maar, status match bij Skyteam is zeldzaam, dus wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
(jarig!)
Jammer is dat. Anders zou ik wel even matchen met m'n pa. Die is lifetime plat :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
PWM schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:29:
Dat werkt alleen als je al ergens bij een andere airline een status hebt, die matchen ze. Het is niet zo dat je gematched word aan degene die je meeneemt. Maar, status match bij Skyteam is zeldzaam, dus wel de moeite waard.
Ik heb inmiddels al een Elite status dus dat is het probleem niet. Helaas ken ik niemand die een invite heeft gekregen, dus daarom dat ik het hier vraag (m'n vader is te oud :P ).

[ Voor 3% gewijzigd door peakrever op 15-05-2016 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 00:26
Bestla schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:48:
[...]

Simcenter.nll , en dan gewoon in de fullmotion sim 737 stappen. Goedkoper en realistischer wordt het niet.
Toevallig kom ik net bij de ING rentepuntenwinkel hier een voucher voor tegen: https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6440116#85112

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 18:46
PWM schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:03:
[...]

Ik drink niet als ik vlieg. Verbaas me er altijd wel over wat mensen naar binnen zitten te tikken in zo'n lounge.
Vaak nachtvluchten terug naar NL is het wel fijn om een lekker slokje te drinken. Val je makkelijker in slaap, zeker als je niet goed slaapt in vliegtuigen. Als je na aankomst gelijk gaat werken is het natuurlijk een heel ander verhaal.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:53

PeaceNlove

Deugleuter

Kan je beter een paar slaappillen nemen, die helpen tenminste ook om van de jetlag af te komen. Van alcohol ga je weliswaar ook slapen, maar je slaapt er vrij licht op, dus je nachtrust is minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vandaag kwam Icelandair voor het eerst met de Boeing 767-300ER langs.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7026/26428673953_4c814306c9_c.jpgTF-ISN Icelandair Boeing 767-319(ER)(WL) - cn 30586 15-05-2016 Schiphol by JvR Fotografie, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7262/26757045360_c186acdd22_c.jpgTF-ISN [ B767-319ER ] by Pino Tome, on Flickr

Vanaf nu komt een van hun 767's elke dag naar Amsterdam, behalve woensdag.
Op die dag wordt er aan de hand van de benodigde capaciteit gekozen tussen de 757 en 767 en hoe vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 14:32
Mooie strakke livery.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zo zie je ze ook niet elke dag...

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/3/5/2822533.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
LOL... nee, idd...

Blijkt een 747-246B uit juni 1972 te zijn, msn 20529, ex-Japan Airliens (JA8113), ex-Orient Thai, laatste registratie HS-UTB, opgeborgen sinds december 2005.

Meer pics van de ontmanteling @ http://flickrhivemind.net/Tags/orientthai/Interesting

Hier is het toestel nog ietwat completer:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/4/5/4/2822454.jpg

Wordt dus verbouwd tot een restaurant ("Boeing Land").

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Een uitgebreid artikel op de pagina van Edwards AFB staat stil bij het feit dat beide Nederlandse F-35s gepland staan om naar Nederland te gaan. Dat was volgens mij nog een nieuwtje?
Dutch F-35 OT contingent prepping to head overseas

5/16/2016 - EDWARDS AIR FORCE BASE, Calif. -- Several media members and Royal Netherlands Air Force representatives stopped by May 10 to cover a big story.

In about a week, most of the Dutch component of the F-35 Joint Operational Test Team will head to their homeland where they will conduct test sorties and introduce their fifth-generation fighter to the Netherlands people, which falls in line with a promise made by Netherlands Defense Minister Jeanine Hennis-Plasschaert to bring the jets home for an up-close and personal viewing for the public.

Afbeeldingslocatie: http://www.edwards.af.mil/shared/media/photodb/web/2016/02/160224-F-ZZ999-461.jpg
Most of the Dutch component of the F-35 Joint Operational Test Team, along with their two planes, will head to the Netherlands for a three-week deployment where they will conduct testing and also introduce the fifth-generation fighter to the Dutch people at an air show. (Courtesy photo/Royal Netherlands Air Force)

The two Dutch F-35As will takeoff from Edwards and land at Naval Air Station Patuxent River in Maryland. After fueling up and running some checks, the duo will head out on their roughly seven-hour transatlantic flight followed by two RNLAF KDC-10 aerial refuelers and a NATO C-17 carrying gear and spare parts.

The planes will land at Leeuwarden Air Base in the Netherlands, which is one of two bases that will be home to the RNLAF's F-35s when they arrive permanently in 2019. The RNLAF plans to replace its legacy F-16A/B fleet with a minimum of 37 F-35s, split between two bases.

The three-week mission not only fulfills the Netherlands defense minister's promise, it also provides an excellent test opportunity.

"We've turned it into a deployment that fits really well in our operational test activities," said RNLAF Col. Albert de Smit, Netherlands F-35 Operational Test Detachment commander. "We are doing a variety of things as part of OT test. There have been deployments by the U.S. Marine Corps and Navy, and by the U.S. Air Force to Mountain Home [Air Force Base, Idaho]. So we thought one of the things we have not done is a long-range overseas deployment."

While at Leeuwarden AB, the detachment will conduct test operations and expect to learn a lot.

"I'm sure we are going to have to deal with challenges. We've turned it into a three-week deployment where we will conduct regular sorties just like we do here; just turn sorties so we can see if the maintenance and logistics pieces all work and if [information technology] can support us throughout the whole thing. I'm sure it's going to generate a ton of lessons learned and things to take away from," de Smit said.

Towards the end of the deployment, Leeuwarden AB will hold a public air show complete with the new F-35s.

Leading up to this deployment has been no small task according to de Smit. Along with the intense planning and coordination, KDC-10 certification flights were conducted earlier this year to ensure the Dutch F-35s were cleared to mid-air refuel. Additionally, de Smit said an information technology link had to be established so they can communicate back with the test force at Edwards AFB. It was a challenge because the Netherlands IT infrastructure differs from that of the U.S.

"We needed to have an IT connection with Edwards, and to put that architecture up has been an interesting endeavor."

The Dutch OT detachment will send test data back to Edwards and process maintenance items through the F-35 program's maintenance framework called ALIS (Autonomic Logistics Information System).

The RNLAF colonel says after all the coordination, certifications and "creative thinking and modeling," they're finally ready to take their planes home.

"I think we're looking pretty good. Now it's really the packing up, making sure everything gets on the airplanes. And obviously we have to have two good airplanes to take with us so our maintenance guys have been working really hard to make sure the planes are good to go," said de Smit.

The Dutch F-35 OT Detachment at Edwards is part of a collective test operation with the U.S. Air Force, Navy and Marines, United Kingdom and Australia. The lessons learned will be shared across the board from the deployment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmbob schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 04:34:
Een uitgebreid artikel op de pagina van Edwards AFB staat stil bij het feit dat beide Nederlandse F-35s gepland staan om naar Nederland te gaan. Dat was volgens mij nog een nieuwtje?

[...]
Ze schijnen 10/11 juni op de luchtmachtdagen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:39

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:28:
[...]

Ze schijnen 10/11 juni op de luchtmachtdagen te zijn.
Yep, een van de redenen dat ik en mijn vrouw daar heen gaan *O* (op 11 juni, gok dat ze de zaterdag er zeker zijn)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 14:09
Angeloonie schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:35:
[...]

Yep, een van de redenen dat ik en mijn vrouw daar heen gaan *O* (op 11 juni, gok dat ze de zaterdag er zeker zijn)
Jep ze komen, volgende week worden ze overgevlogen, begeleid door de twee kdc10's van de luchtmacht.
Tevens komt er een nato c130 hercules erachter aan met spare parts etc.

Op luchtmachtdagen staan ze zeer waarschijnlijk static.

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33

Bestla

Kvinne

Piet91 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:19:
Vandaag kwam Icelandair voor het eerst met de Boeing 767-300ER langs.

[afbeelding]TF-ISN Icelandair Boeing 767-319(ER)(WL) - cn 30586 15-05-2016 Schiphol by JvR Fotografie, on Flickr
[afbeelding]TF-ISN [ B767-319ER ] by Pino Tome, on Flickr

Vanaf nu komt een van hun 767's elke dag naar Amsterdam, behalve woensdag.
Op die dag wordt er aan de hand van de benodigde capaciteit gekozen tussen de 757 en 767 en hoe vaak.
Hmz, 3 juni vliegen wij met Icelandair naar Seattle met een stopover op Kevlavik. Dat zal dus met de 767 ipv de vertrouwde 757 zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Goegol schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:43:
[...]

Jep ze komen, volgende week worden ze overgevlogen, begeleid door de twee kdc10's van de luchtmacht.

Ja, wat ik begreep zullen ze niet vliegen op de Luchtmachtdagen.
Verder verwacht defensie een grotere drukte dan normaal ook.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37
Goegol schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:43:
[...]

C17 volgens 't persbericht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Bestla schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:53:
Hmz, 3 juni vliegen wij met Icelandair naar Seattle met een stopover op Kevlavik. Dat zal dus met de 767 ipv de vertrouwde 757 zijn lijkt mij.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ticket voorwaarden en KLM, blijven toch apart.

Ik wil een naar CPH ticket wijzigen wat ik al heb gekocht. Dat kost 70,- + 70,- voor het wijzigen (dat zijn de regels, prima). En dan 184,- voor de heenreis en 190,- voor de terugreis, omdat de boekingsklasse niet meer beschikbaar is.

514,- dus om het ticket te wijzigen. Heb voor dezelfde vluchten maar even een nieuw ticket geboekt, totaal: 170,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Aer Lingus heeft hetzelfde, retourtje gekocht voor 58 euro, komen te vroeg op de luchthaven en hebben geen baggage ingecheckt. Vragen bij de betreffende gate of we met de vlucht een uur eerder meekunnen omdat we er toch al zijn. omboek kosten waren 180 euro per ticket om met de vlucht een uur eerder mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:37
PWM schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:48:

Ik wil een naar CPH ticket wijzigen wat ik al heb gekocht. Dat kost 70,- + 70,- voor het wijzigen (dat zijn de regels, prima). En dan 184,- voor de heenreis en 190,- voor de terugreis, omdat de boekingsklasse niet meer beschikbaar is.

514,- dus om het ticket te wijzigen. Heb voor dezelfde vluchten maar even een nieuw ticket geboekt, totaal: 170,-
Legale oplichterij ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:48:

Als je meteen een full flex neemt heb je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nWKjv54eMlE/]

OMG... :X

Merkt zo'n piloot dat niet (onbalans in de heli oid)? Of is het gewicht daar te weinig voor?

(meer over het incident: http://www.luchtvaartnieu...-aan-vliegende-helikopter)

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 17-05-2016 16:10 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:58

Goner

What can I do you for ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Niet heel erg uniek, je zag het vroeger wel vaker bij tail-heavy toestellen als een 727 bijvoorbeed:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B6-g581IQAAbSs_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/4/7/7/0173774.jpg

Ook de MD-11F kon dat trucje vertonen:

Afbeeldingslocatie: http://www.iasa-intl.com/folders/belfast/Gemini_tipup/GeminiMD11-Dubai.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/78/c3/fa/78c3fa427732cd66eccf9a75d2972483.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
(jarig!)
Sanction schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:40:
[...]

Als je meteen een full flex neemt heb je dat niet.
Inderdaad, maar aan de andere kant ben je dan direct 500+ euro kwijt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 16:03
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:04:
Aer Lingus heeft hetzelfde, retourtje gekocht voor 58 euro, komen te vroeg op de luchthaven en hebben geen baggage ingecheckt. Vragen bij de betreffende gate of we met de vlucht een uur eerder meekunnen omdat we er toch al zijn. omboek kosten waren 180 euro per ticket om met de vlucht een uur eerder mee te gaan.
Tja dat is nou net de reden waarom bijvoorbeeld zakenreizigers dure full flex tickets kopen. Zodat ze flexibel zijn. Beetje vreemd als iemand met een nonflex ticket gratis zijn ticket zou kunnen omzetten naar een eerdere vlucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:15
wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 03:45:
LOL... nee, idd...

Blijkt een 747-246B uit juni 1972 te zijn, msn 20529, ex-Japan Airliens (JA8113), ex-Orient Thai, laatste registratie HS-UTB, opgeborgen sinds december 2005.

Meer pics van de ontmanteling @ http://flickrhivemind.net/Tags/orientthai/Interesting

Hier is het toestel nog ietwat completer:

[afbeelding]

Wordt dus verbouwd tot een restaurant ("Boeing Land").
Ze zijn nogal wat van plan met de toestellen van Orient! Er is nu dus ook een toekomst voor HS-UTB. Zou de HS-UTR er nog steeds staan?
Napsju in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3"

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:37
Floppie schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:50:
[...]

Tja dat is nou net de reden waarom bijvoorbeeld zakenreizigers dure full flex tickets kopen. Zodat ze flexibel zijn. Beetje vreemd als iemand met een nonflex ticket gratis zijn ticket zou kunnen omzetten naar een eerdere vlucht..
Maar de kosten voor het wijzingen staan niet in verhouding tot het aankopen van een nieuwe ticket, zie zijn voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

franssie

Save the albatross

[...]

Toch aan de balie altijd vragen, als jouw originele vlucht overboekt is dan hebben ze je toch wel liever op een lucht eerder denk ik, flex ticket of niet.

edit: Dat voobeeld van KLM is of een computerfout of oplichting, of tenminste misleiding - ze zouden je op de goedkopere optie moeten wijzen.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 17-05-2016 20:27 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

franssie schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:24:
[...]

Toch aan de balie altijd vragen, als jouw originele vlucht overboekt is dan hebben ze je toch wel liever op een lucht eerder denk ik, flex ticket of niet.

edit: Dat voobeeld van KLM is of een computerfout of oplichting, of tenminste misleiding - ze zouden je op de goedkopere optie moeten wijzen.
^^ dit inderdaad. Altijd vragen, wie niet waagt wie niet wint. Maar ook niet boos worden als het niet kan... }:O :>

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:24:
[...]
Er is geen goedkopere optie om je ticket te wijzigen, dus ook niets om op wijzen.
(Daarnaast zou het zo maar kunnen zijn dat diegene die veranderingen doet, geen kijk heeft op actuele ticket prijzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 22:59

franssie

Save the albatross

Fly-guy schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:01:
[...]

Er is geen goedkopere optie om je ticket te wijzigen, dus ook niets om op wijzen.
(Daarnaast zou het zo maar kunnen zijn dat diegene die veranderingen doet, geen kijk heeft op actuele ticket prijzen)
precies, om te wijzigen. Als ze in staat zijn om te zien dat je originele boekingsklasse niet meer beschikbaar is en dan maar de duurste pakken en daar wel de prijzen van kunnen inzien ... nee dan gaat het er bij mij niet in. Als het wel zo by design is dat je bij KLM personeel een onnodig veel duurdere prijs krijgt voor dezelfde vlucht dan zit er iets erg fout bij KLM Nu is dat al enigszins bekend maar dit vind ik wel redelijke klantverjagend, waarom zou je anders trouw blijven aan een maatschappij als blijkbaar het online voor de goedkoopste jagen je EUR 300 scheelt?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:24:
[...]

Inderdaad, maar aan de andere kant ben je dan direct 500+ euro kwijt…
In de meeste gevallen (in die van mij in ieder geval) betaalt de baas dat graag voor felxibiliteit. Soms moet ik een vlucht wel 3 to 4 keer wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Op Schiphol zie je elke dag weer een nieuw stuk wat klaar is met de verbouwing. Ik moet zeggen, het begint wel echt heel erg mooi te worden. Ik winkel zelf niet op Schiphol (altijd haast :p ), maar de achterstand die Schiphol had op het gebied van premium winkelen, word snel ingehaald.

En ondanks dat je niet winkelt, loopt het gewoon leuker langs nette winkels dan 7 half gare bladen/souvenir winkels zoals op veel vliegvelden.
Sanction schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:07:
[...]
In de meeste gevallen (in die van mij in ieder geval) betaalt de baas dat graag voor felxibiliteit. Soms moet ik een vlucht wel 3 to 4 keer wijzigen.
Ik ben de baas :p En tot nu toe wilde ik niet dat mensen fleixbele tickets namen. Onnodig duur en 8 van de 10 keer niet nodig. Dan kan je beter die 1-2 keer gewoon een nieuw ticket kopen.

Nu is het echter nieuw bij de KLM dat je voor slechts 14,- flexibiliteit koopt tot een dag van te voren, dat is wel een goede koop.

Overigens ging mijn rant niet om de wijzigingskosten, je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat men echter buiten de wijzigingskosten van 140,- ook nog een ticketprijs wil doorbelasten die veel hoger ligt dan een nieuw ticket is wel onzin. Men moet je gewoon dezelfde boekingsklasse kunnen aanbieden als die ook voor nieuwe tickets beschikbaar is.

[ Voor 52% gewijzigd door PWM op 18-05-2016 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Voor de spotters; Etihad komt vandaag weer met de A340-600 naar Amsterdam i.p.v. de reguliere A330-200. A6-EHF heeft de eer: https://www.flightradar24.com/ETD54F/9beeb9a

Aankomst is om 14:55 uur (maar FR24 geeft 14:18 uur aan) en vertrek om 21:25 uur.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1669/24210492389_f9038ec2bb_c.jpg

En over A340's gesproken; bekijk de Turkish Airlines A340-300's nog maar eens goed als deze naar Amsterdam komen; volgens de planning wordt volgende week vrijdag (27 mei) de laatste reguliere passagiersvluchten mee gevlogen.
Maar o.a. vlucht TK1951/TK1952 (aankomst om 09:40 uur, vertrek om 11:00 uur) staat die dag ingepland met de A340-300, dus exacte data is niet te geven.
De laatste tijd kwam Turkish Airlines vrij regelmatig nog langs met de A340 op Schiphol.

Na 28 mei zet de maatschappij de toestellen nog tijdelijk (juni) gebruiken in een all-economy configuratie op bedevaart vluchten naar Jeddah en Medina.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1479/26711072071_0d59571bf8_c.jpgSCHIPHOL=TURKISH AIRLINES=AIRBUS 340-300=TC-JDN by AVIATION SPOTTERS NETHERLANDS EGBERT SMEDING, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vriend van me staat net op Schiphol met zijn vriendin voor een reis naar de US. Kijken ze op het ticket van haar, staat er een compleet andere achternaam op. Maar dan ook echt iets compleet anders. Had die prutser dus totaal niet naar gekeken toen de tickets binnenkwamen.

Loopt die naar de balie, laat haar paspoort zien, veranderd die medewerker zonder blikken of blozen in 1 minuut het ticket: Fijne reis

Hij belde mij net en melde dat even nuchter, maar ik heb hem even uitgelegd dat hij werkelijk waar alle mazzel van de wereld heeft gehad met die medewerker. Voornamen kunnen al problemen opleveren, maar achternamen...

EDIT:

En als je denkt dat mijn vlucht naar Engeland over Rome onhandig was...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AVamGVlgqyEoCjDPFOUwTgu0/thumb.png

20ste 's avonds laat weg van Londen, 21ste vroeg in de ochtend naar Birmingham 8)7 Misschien toch maar eens iemand laten boeken die minder chaotisch is :+

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 18-05-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zien we daar nu cross ticketing ? Volgensmij is die naar Birmingham ook cross ticket maar zie we dat niet helemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik crossticket alles tegenwoordig ;) En als ik er niet helemaal uitkom, schrijf ik gewoon KLM aan op Twitter/FB en die werken zonder problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beNN_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 16:06
Deze begrijp ik niet, je vertekt de 15de en komt terug de 20ste? Waarom dan ook een vlucht van londen naar amsterdam op de 16de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
beNN_ schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:02:
Deze begrijp ik niet, je vertekt de 15de en komt terug de 20ste? Waarom dan ook een vlucht van londen naar amsterdam op de 16de?
Nee, vertrek op de 15e, terug op de 16. Dan de 20e heen-en-weer naar Londen, om de 21e naar Birmingham te gaan. Ik moest ook 6x kijken :P Tweede ticket in het rijtje is vanuit Londen, niet vanuit Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beNN_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 16:06
Ja nu snap ik hem, was al totale chaos in men hoofd. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
[...]

Ik zet mijn non-flex tickets weekelijks om. Grote voordeel van status bij United. Ik kan 24h van te voren andere vlucht tijden selcteren zonder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:21
http://www.nu.nl/binnenla...en-piloot-boeing-737.html

Wimlex gaat zich laten omscholen tot 737 piloot en gaat sporadisch voor KLM vliegen! Ondanks dat in het bericht vermeld wordt dat dit los staat van de keus voor een nieuw regeringstoestel denk ik toch dat de keus wat makkelijker geworden is? Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

http://frontpage.fok.nl/n...-laat-zich-omscholen.html

Toch een boeing als regeringstoestel?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Lol, exacte kopie van het nu.nl bericht... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:02

RobertowNL

For your gear!

FastFred schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:28:
Lol, exacte kopie van het nu.nl bericht... :P
Bron: ANP ;).

Maar goed, als de Koning iets van inspraak heeft dan weten we nu wat het gaat worden :+

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Van mij mogen ze, vind de 737 een mooi toestel. En je komt er nog eens ergens mee zonder dat je 20 tussenstops nodig hebt om in Sint Maarten te komen met die F70...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik zou willen dat ik ook even een typerating kon betalen van een 'uitkering' ;) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
(jarig!)
Ah nice. Ik vond altijd al dat we een veel te klein regeringsvliegtuig hadden, en een E190 doet dat dan imo niet heel erg veel beter.

Weet iemand welk model 737 't wordt? (BBJ?)

Bronartikel zegt 'waarschijnlijk' 73G: http://www.aviationwatch.nl/koning-gaat-boeing-vliegen/

Edit: oh jullie waren er ook al op de vorige pagina mee bezig :P

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 18-05-2016 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-10 10:58
Een Boeing lijkt mij ook de meest logische keuze. Want waarom zouden we het geld binnen Europa uitgeven als Nederlanders zijnde. En wie weet mogen we de schroefjes van de keukenkastjes leveren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 10:15

MBV

Ik denk dat een 737 meer Europees is dan een E190 ;) En welke maatschappij doet op Schiphol onderhoud aan de A320? Voor de 737 zal onderhoud geen issue zijn, dankzij o.a. KLM.

Oh ja, hoe komt onze Koning aan genoeg A320-vlieguurtjes?

[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 18-05-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
(jarig!)
Inderdaad, een A319 of A320 zou leuk zijn maar praktisch gezien is 't verstandig om de keuze te beperken tot waar KLM mee rond vliegt (en waarmee ze verwachten dat voorlopig nog wel te blijven doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

FastFred schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:27:
http://www.nu.nl/binnenla...en-piloot-boeing-737.html

Wimlex gaat zich laten omscholen tot 737 piloot en gaat sporadisch voor KLM vliegen! Ondanks dat in het bericht vermeld wordt dat dit los staat van de keus voor een nieuw regeringstoestel denk ik toch dat de keus wat makkelijker geworden is? Niet?
Alsof er nog niet genoeg werkloze piloten thuis zitten. Ja dat regeringstoestel wordt natuurlijk een 737. Kan hij daarin ook lekker freewheelen zonder de lasten en alleen als dat hem uitkomt. Net zoals hij dat blijkbaar bij KLM gaat doen. Ondanks koningstatus en de zeer rijkelijke uitkering die hij geniet heeft hij kennelijk nog even tijd over om maar wat rond te gaan hobbyboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
MBV schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:32:
Ik denk dat een 737 meer Europees is dan een E190 ;)
Wat is er Europees aan een 737? In Europa is toch geen produktielijn voor een 737?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Wat een azijnpissers weer hier. Dit is toch gewoon mooi. Alleen jammer dat het geen 747 is...

En als het dan toch een Airbus moet zijn dan liever gelijk een A350. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:39
Oyster schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:46:
[...]

Alsof er nog niet genoeg werkloze piloten thuis zitten. Ja dat regeringstoestel wordt natuurlijk een 737. Kan hij daarin ook lekker freewheelen zonder de lasten en alleen als dat hem uitkomt. Net zoals hij dat blijkbaar bij KLM gaat doen. Ondanks koningstatus en de zeer rijkelijke uitkering die hij geniet heeft hij kennelijk nog even tijd over om maar wat rond te gaan hobbyboren.
Ik ben benieuwd of er al een nieuw regeringstoestel is aangekocht. Als dat nog niet het geval is, dan probeert Willem zeker af te dingen dat er een Boeing komt, omdat hij geen typerating voor een Embraer heeft (?). Wacht dan op z'n minst tot bekend is welk toestel er gaat komen. Nu heeft hij de schijn tegen.

Ik ben overigens ook wel benieuwd hoeveel geld hij vangt voor zijn werk bij KLM.

[ Voor 5% gewijzigd door oohh op 18-05-2016 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
oohh schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:07:
[...]
Ik ben overigens ook wel benieuwd hoeveel geld hij vangt voor zijn werk bij KLM.
Zal eerder andersom zijn.
[...]

Alsof er nog niet genoeg werkloze piloten thuis zitten.
Heeft er niets mee te maken. Alle vluchten waarop hij ingedeeld is, hebben een vlieger op standby staan. Vliegt Wim, dan doet die andere vlieger niets. Valt Wim uit, dan springt die vlieger in.
Al met al neemt Wim geen plek in van een (werkloze) vlieger
Ja dat regeringstoestel wordt natuurlijk een 737. Kan hij daarin ook lekker freewheelen zonder de lasten en alleen als dat hem uitkomt. Net zoals hij dat blijkbaar bij KLM gaat doen. Ondanks koningstatus en de zeer rijkelijke uitkering die hij geniet heeft hij kennelijk nog even tijd over om maar wat rond te gaan hobbyboren.
Niet zo zeuren, een regeringstoestel is vrijwel onmisbaar, en wat maakt het uit als hij zelf soms het ding bestuurd? Die vluchten worden toch gemaakt, het zijn geen rondvluchten omdat Bea haar bootje eens van boven wil zien.
En de vluchten bij KLM zijn ook gewoon vluchten met passagiers, welke anders ook gevolgen zouden zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 18-05-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
[...]

De enige reden waarom hij nu sporadisch voor Cityhopper vliegt is omdat hij jaarlijks een x aantal vlieguren moet maken in een F70 om zijn F70 typerating te behouden.

Zal exact hetzelfde zijn als met de 737, hij zal waarschijnlijk het minimum aantal benodigde uren per jaar gaan vliegen, puur om zijn typerating te behouden...

En als het regeringstoestel een 737 wordt dan is dat mooi meegenomen, kan ie zelf vliegen :) Als hij niet vliegt en het is puur voor vervoer van ministers dan zit er gewoon KLM crew op. Dat is met de PH-KBX op dit moment ook zo dacht ik.

[ Voor 41% gewijzigd door FastFred op 18-05-2016 20:17 . Reden: verkeerde post gequote ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou de overheid sieren als ze gewoon een KLM 737 huren wanneer dat uitkomt.
Scheelt een berg geld en de keren dat die F70 nu vliegt is ook maar marginaal vergeleken met de cycles die een normaal toestel maakt. Vele andere landen doen het ook op die manier... (terugdenkend aan wat er allemaal op Schiphol stond ten tijde van de NSS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:35:
En dan met KLM's schedule rekening moeten houden? Lijkt me geen goed idee. Kunnen ze nergens heen als 't niet niet uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Precies, en de KLM laat echt niet een 737 op standby staan voor die paar keer per jaar dat ie nodig is... Dat kost ze klauwen met geld. Die € 100.000,- of wat het ook was voor de Dutch Dakota Association kon er niet eens meer af bij KLM. Dat is een schijntje vergeleken met wat het kost om een 737 stil te laten staan just-in-case die eens nodig is.

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 18-05-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor ad-hoc kan het een uitdaging worden, maar qua planning moet het te regelen zijn. En hoe vaak komt ad-hoc voor? Een kist op stand-by laten staan lijkt mij ook geen economische oplossing. Maar zoals gezegd, er zijn meer landen die het zo doen, daar kan de NL overheid/KLM vast wel een aantal tips & trucs van inwinnen, zodat er geen (dure) 737 aangekocht hoeft te worden van ons belastinggeld. Vooral niet als die aankoop dan vervolgens voor het grootste gedeelte stilstaat. Die F70 waar men nu mee vliegt heeft immers ook geen record aantal vlieguren...

Als je maar denkt in mogelijkheden kan alles. Wordt je zelfs ook best creatief van. ;)
Men weet nu bijv. al wanneer staats bezoeken zijn, men op vakantie gaat, etc. dat kun je allemaal plannen.
KLM kan prima Ad-hoc acteren, er gaan immers ook ad-hoc toestellen stuk. Daar hebben ze rekening mee gehouden in de vloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gewone 737? Ik mag toch hopen op een zeer luxe goudkleurige bbj :+

Prins pils pakt het allemaal minder zuinig aan dan zn moeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ach, als je het gaat vergelijken met Obama en zo dan is het allemaal nog maar een beetje magertjes...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De discussie die je wist dat zou komen.
Lekker stemmingmakende artikelen neerzetten en je hebt de hele algemene opinie al een kant opgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Koop gewoon een mooie Global 6000 of Gulfstream G550, past netjes je familie in, typerating krijg je bij een nieuwe kist inclusief en de uren die je nodig hebt voor je brevet maak je dan gewoon wanneer je wilt zonder gedonder met KLM. Spaar je conservatief genomen zo'n 15 miljoen mee en Willem heeft wat meer gadgets om mee te spelen in de cockpit ook.

Als een F70 nu al voldoende is en zo weinig gebruikt wordt dat Willem zijn uren niet op die kist kan maken, wat moet je dan met een 737... Er is altijd wel iemand met een meer fancy jet, ga toch weg :P.

Nog beter, bestel gewoon even een VistaJet via je smartphone :D ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:02
wildhagen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:49:
[...]

Wat is er Europees aan een 737? In Europa is toch geen produktielijn voor een 737?
Afaik zijn de CFM's (GE en Snecma) op de 737 meer Europees dan de motoren op de E190 (enkel GE). Uiteindelijk maakt het nu niet bepaald veel uit of dit ene toestel nu Europees is of niet, en zoals al eerder aangehaald door anderen is dat ook niet echt interessant als je kijkt naar KLM haar vloot. Misschien met een AF A320?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Fiber schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:01:
Wat een azijnpissers weer hier. Dit is toch gewoon mooi. Alleen jammer dat het geen 747 is...

En als het dan toch een Airbus moet zijn dan liever gelijk een A350. :)
Ah mooi jij betaald dus? Fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
(jarig!)
Propane schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:21:
Spaar je conservatief genomen zo'n 15 miljoen mee
M.a.w., de moeite niet waard.
Als een F70 nu al voldoende is en zo weinig gebruikt wordt dat Willem zijn uren niet op die kist kan maken
Hij heeft ook nog andere shit te doen he. Die F70 zit overigens met regelmaat vol, ik zie wel voor me dat ze iets groters willen als er dan toch een vervanging moet komen (en dat staat op zich buiten kijf.)

[ Voor 47% gewijzigd door CyBeR op 19-05-2016 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Haha, het zal. Ik vind het allemaal maar zwaar overdreven, eisen en use cases worden vaak nogal opgeblazen om zo'n aanschaf te rechtvaardigen. Ik heb niets tegen het koningshuis op zich, maar dit soort dingen kunnen toch echt efficiënter.

Doe hem maar een typerating en 737 kado op kosten van de belastingbetalers, het is niet alsof het geld nuttiger gebruikt kan worden. Maar dat is een discussie voor een ander forum denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
(jarig!)
Die (eventuele) 737 wordt het regeringsvliegtuig he. Niet het persoonlijke speeltje van Wim-Lex. Hij mag er alleen in (en mee) vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PWM schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:02:
Vriend van me staat net op Schiphol met zijn vriendin voor een reis naar de US. Kijken ze op het ticket van haar, staat er een compleet andere achternaam op. Maar dan ook echt iets compleet anders. Had die prutser dus totaal niet naar gekeken toen de tickets binnenkwamen.
Schering en inslag jammer genoeg... Mensen bestellen een ticket, wanneer kijken ze of de naam klopt? Jawel, op de dag van vertrek.

Jouw vriend mag van geluk spreken, dat kost meestal een pak geld. Zelfs voor een verkeerde aanspreektitel durven maatschappijen al aardig doorrekenen ondertussen 8)7

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:45:
Die (eventuele) 737 wordt het regeringsvliegtuig he. Niet het persoonlijke speeltje van Wim-Lex. Hij mag er alleen in (en mee) vliegen.
Ik snap je punt maar ik denk gewoon dat het efficiënter kan voor een land als Nederland. Kijk bijvoorbeeld naar landen als Finland, Noorwegen en Zweden, waar politici en ook koningen/koninginnen zo veel mogelijk gewoon commercieel vliegen en anders met een kleine business jet. Bij mijn vorige werkgever hebben we zelfs de Zweedse prins aan boord gehad van ons ca. 30 jaar oude 19-zits turbopropje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, hoewel je natuurlijk kunt stellen dat iedere euro telt, is het tegelijk echt een tiende druppel op een gloeiende plaat. Het levert prachtige discussies op waar iedereen een mening over heeft, maar onderaan de streep schieten 'we' er niets mee op, of bij in.

Hetzelfde geldt overigens voor veel discussies als het op geld aankomt. Zo ook de bezuinigingen op de cultuursector een paar jaar terug. Als je kijkt naar wat dat uitmaakte over de volle breedte was het een absolute non-discussie. Maar de andere zaken zijn of moeilijke materie (zorg, onderwijs), of mag niet ter discussie gesteld over (HR-aftrek, allerlei toeslagen, noem maar op).

Zolang we maar iets te discussiëren hebben, toch? Brood en spelen!
Propane schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 02:38:
Ik snap je punt maar ik denk gewoon dat het efficiënter kan voor een land als Nederland. Kijk bijvoorbeeld naar landen als Finland, Noorwegen en Zweden, waar politici en ook koningen/koninginnen zo veel mogelijk gewoon commercieel vliegen en anders met een kleine business jet. Bij mijn vorige werkgever hebben we zelfs de Zweedse prins aan boord gehad van ons ca. 30 jaar oude 19-zits turbopropje.
Zijn dat ook handelslanden waarbij regelmatig met een delegatie gevlogen wordt? Niet dat dat per se een sluitend argument voor een eigen toestel is, maar het takenpakket zou er zomaar heel anders kunnen uitzien.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2016 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
(jarig!)
Propane schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 02:38:
[...]
Dat gebeurt hier ook gewoon hoor. De leden van het koninklijk huis en de ministers (en nog wat anderen) mogen het regeringsvliegtuig gebruiken, maar alleen als dat het landsbelang dient. (Dwz, als 't zakelijke vluchten zijn). De betreffende ministeries wordt de kosten ervoor doorberekend. Daar is het gebruik of niet van het regeringstoestel dus gewoon een zakelijke beslissing. Als Rutte ergens alleen heen moet stapt 'ie gewoon bij de KLM in; neemt 'ie echter 20 medewerkers mee dan is 't kostenplaatje opeens heel anders.

Alleen bij Wim-Lex en Maxima worden alle reizen geacht het landsbelang te dienen, ongeacht het daadwerkelijke doel.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 19-05-2016 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1ru92c.png

Het zou volgens Flightradar24 gaan om de Airbus A320-232, registratie SU-GCC.

Laatste plotjes plaatsen de kist boven de Middelandse Zee in de driekhoek Kreta-Cyprus-Egypte op 37.000ft met gewone kruissnelheid.

[ Voor 159% gewijzigd door Hmmbob op 19-05-2016 06:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hij zou idd net het Egyptische luchtruim ingevlogen zijn toen het stil werd...

Er zouden 69 mensen aan boord zijn, waarvan 10 crew.

Edit: aantal inzittenden is bijgesteld, er blijken 66 mensen aan boord te zijn, waarvan 7 crew en 3 air marshals.

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 19-05-2016 06:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nu maar hopen dat ze deze wel snel vinden...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Middelandse zee is niet zo heel denderend groot, in ieder geval een stuk kleiner dan de Indische Oceaan waar MH370 ligt, die vinden ze wel.

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 19-05-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Middelandse zee is anders plenty groot genoeg ;)

Maar grootste verschil met MH370 is dat ze nu een redelijk goed idee hebben in welk gebied het wrak moet liggen, ze kennen immers de laatste bekende positie via de radar, en de eindbestemming, dan id het gewoon een kwestie van extrapoleren. Het heeft wieinig zin om te gaan zoeken in de Middelandse Zee bij Spanje bijvoorbeeld.

Bij MH370 wist men totaal niet waar men moest gaan zoeken, en dan wordt het een beetje problematisch gezien de omvang van de Indische Oceaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat is zeker waar. Ben benieuwd.
Ben wel heel benieuwd wat er gebeurd is... op 11km op kruissnelheid... explosie? Decompressie?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-10 10:58

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Embraer kondigt optie voor extra grote ramen voor privévliegtuigen aan in "Embraer Lineage 1000 Kyoto Airship":

Afbeeldingslocatie: http://static5.businessinsider.com/image/572cc23352bcd022008c1519-1988-1491/embraer%20kyoto%20airship.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.wired.com/wp-content/uploads/2016/05/Kyoto_Airship_-_Dusk_-_Portrait-1024x768.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.wired.com/wp-content/uploads/2016/05/Kyoto_Airship_-_Daytime_-_Landscape.jpg

Zie: https://www.wired.com/201...ed-windows-always-needed/

Lijkt me een schitterend uitzicht! Volgens het artikel zijn ze ook aan het bekijken of de technologie in de toekomst naar andere vliegtuigen kan komen. Nou, laat maar komen hoor _/-\o_.

Ik ben wel benieuwd wat het doet met de structuur van de romp, zo'n grote ramen. Schijnbaar is de belasting op het voorste deel van de romp niet zo groot, en is het vooral het achterste deel, tussen vleugel en staart, dat de meeste krachten te verduren krijgt tijdens de vlucht.

[ Voor 7% gewijzigd door Garyu op 19-05-2016 09:38 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Damn,dat is wel heel gaaf :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:35:
Scheelt een berg geld en de keren dat die F70 nu vliegt is ook maar marginaal vergeleken met de cycles die een normaal toestel maakt. Vele andere landen doen het ook op die manier... (terugdenkend aan wat er allemaal op Schiphol stond ten tijde van de NSS).
Rijke landen over het algemeen niet. Die schuivend vip vervoer ook onder bij hun luchtmachten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Fokker heeft een soort gelijk idee ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.fokker.com/sites/default/files/media/Images/News/iShade.JPG

En een contract met BBJ om ze daarin te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Emirates komt met de 615 stoelen tellende A380 naar Amsterdam.
De avondvluchten (EK149/EK150) op 3 en 6 juli en de middagvlucht (EK147/EK148) op 7 juli.
Dit vanwege marktvraag en herindeling van de dienstregeling.

Afbeeldingslocatie: http://medias.photodeck.com/ecc09c84-a177-4e42-a058-add4d70c5314/79531_xgaplus.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 19-05-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Garyu schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:37:
Ik ben wel benieuwd wat het doet met de structuur van de romp, zo'n grote ramen. Schijnbaar is de belasting op het voorste deel van de romp niet zo groot, en is het vooral het achterste deel, tussen vleugel en staart, dat de meeste krachten te verduren krijgt tijdens de vlucht.
Ik dacht dat de grootte van de ramen ook te maken had met het geval van als er een kapot gaat en hoeveel lucht er dan door naar buiten gaat. Blijkbaar zijn deze ramen dan extra stevig, want dat probleem blijf je anders toch houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

CyBeR schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 03:21:
[...]

Dat gebeurt hier ook gewoon hoor. De leden van het koninklijk huis en de ministers (en nog wat anderen) mogen het regeringsvliegtuig gebruiken, maar alleen als dat het landsbelang dient. (Dwz, als 't zakelijke vluchten zijn). De betreffende ministeries wordt de kosten ervoor doorberekend. Daar is het gebruik of niet van het regeringstoestel dus gewoon een zakelijke beslissing. Als Rutte ergens alleen heen moet stapt 'ie gewoon bij de KLM in; neemt 'ie echter 20 medewerkers mee dan is 't kostenplaatje opeens heel anders.

Alleen bij Wim-Lex en Maxima worden alle reizen geacht het landsbelang te dienen, ongeacht het daadwerkelijke doel.
Je denkt toch niet dat die met zijn tweetjes reizen is het wel? ;) Wat denk je bijv. dat er alleen al aan beveiliging mee moet? 8) En zo'n regeringstoestel is ook wel wat makkelijker te beveiligen dan een KLM kist met nog vele andere passagiers aan boord die dan 'even' allemaal toch maar wat grondiger gecheckt zouden moeten worden als Wim-Lex en Maxima mee zouden vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sommige mensen zouden Wim-Lex en Maxima het liefst met Ryanair zien vliegen. Business Class met KLM wordt vanzelf ook "te duur" en "kan best wat minder" als je toch persé wilt klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
(jarig!)
Ryanair? Veel te duur. In een doos met PostNL is goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
downtime schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:04:
Sommige mensen zouden Wim-Lex en Maxima het liefst met Ryanair zien vliegen.
Ja, dat snap ik ook niet zo, al dat ge-emmer. Denk dat het grotendeels afgunst en jaloezie zal zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:11:
[...]

Ja, dat snap ik ook niet zo, al dat ge-emmer. Denk dat het grotendeels afgunst en jaloezie zal zijn.
Tja, een hoop mensen hebben het moeilijk om de eindjes aan elkaar te knopen. Belastingen etc gaan ieder jaar omhoog, en als je dan ziet dan er van 'hun' centen dure spullen worden gekocht, dan gaan die klagen.
Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.