Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.943 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:42
Napsju schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:30:
Ook handig, dat online inchecken bij BA:

[...]

Grrr :X O-)
Ik had hetzelfde onlangs bij KLM op weg naar de VS, maar kreeg toen aan de balie een boardingpass met QQQQ erop. Bij de gate kwam ik erachter wat dat betekende: een extra controle op explosieven etc bij de gate.

Succes :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Een van de meest opvallende was in 2013, toen tijdens een vlucht van Air India beide piloten de cockpit verlieten om een dutje te doen in de cabine
Kolere _O-

Ook een leuk detail over dat 'incident':
The investigation so far determined purely based on testimonies by the crew and airline internal inquiries due to the lack of cockpit voice recordings that according to testimony had been erased accidentally
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/a3zqvrH40Cdhu/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
How convenient :P

Dat betrof voor alle volledigheid dus dit incident: Piloten geschorst na verlaten cockpit A320 met 166 mensen aan boord.

Ze gingen allebei ff een dutje doen, twee stewardessen moesten het vliegtuig maat ff besturen in hun afwezigheid.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:39
Hmmbob schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:49:
[...]

Ik had hetzelfde onlangs bij KLM op weg naar de VS, maar kreeg toen aan de balie een boardingpass met QQQQ erop. Bij de gate kwam ik erachter wat dat betekende: een extra controle op explosieven etc bij de gate.

Prima. Mijn vrouw en ik hebben niks te verbergen. We reizen met enkel handbagage, dus ze mogen (en kunnen) alles zien. :) Helaas kan ik zelf niet zo goed tegen autoritair gedrag. We zullen zien wat komen gaat!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 17:42
Oh, het ging verder allemaal heel vriendelijk hoor. Simpelweg de kale mededeling "meneer, we moeten u even extra controleren, loopt u even mee?". Maakte me er geen zorgen over....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Oh, dat heb ik wel vaker meegemaakt. Even een discreet kamertje in, een 'swap' van mijn telefoon en handpalm en daarna kon ik weer gaan.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:38
Napsju schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 18:48:
Oh, dat heb ik wel vaker meegemaakt. Even een discreet kamertje in, een 'swap' van mijn telefoon en handpalm en daarna kon ik weer gaan.
Wat bedoel je met een swap van je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Is er toevallig iemand hier die weet of er een Apple premium/authorised reseller is op de luchthaven van Jakarta?

[ Voor 11% gewijzigd door peakrever op 23-04-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 20:06
pacificocean schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 18:50:
[...]

Wat bedoel je met een swap van je telefoon?
Met een soort doekje (of doekje aan het stokje) over je telefoon. Dit doekje gaat dan een apparaat in die scant op explosieve stoffen. :)

Ten minste, dat leid ik af uit alle Airport Security programma's die ik heb gezien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die swabs zijn niet alleen voor explosieve stoffen, maar ook om te checken of je in aanraking bent geweest met drugs / verdovende middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Ah. Het is dus een swab en geen swap zoals Napsju schrijft. Dat verklaart een hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:00:
Die swabs zijn niet alleen voor explosieve stoffen, maar ook om te checken of je in aanraking bent geweest met drugs / verdovende middelen.
Nee, op drugs wordt, ondanks dat dat vaak wordt beweerd, niet gescand.
Wel op explosieven.
Het systeem kan trouwens makkelijk een valse melding geven op iets wat glycerine bevat, zoals hand lotion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Fly-guy schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:52:
[...]

Nee, op drugs wordt, ondanks dat dat vaak wordt beweerd, niet gescand.
Wel op explosieven.
Het systeem kan trouwens makkelijk een valse melding geven op iets wat glycerine bevat, zoals hand lotion.
In dat tv programma over de douane in Australië worden er toch swabs gedaan om ook op drugs te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
(jarig!)
Dat is inkomend. Als je weggaat vinden ze drugs meestal weinig interessant.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Binnenkort een overstap van 12 uur in Singapore. Dat is gewoon voldoende om de stad in te gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Jazeker! Jammer dat de overstap niet nog iets langer is. Singapore heeft meer dan voldoende te bieden om er twee weken of langer te zijn zonder je te vervelen. Als je snel 'de stad' in wilt zou ik bus 36 pakken voor SGD 1,80. Die stopt op Orchard Boulevard, achter Orchard road. Je kunt ook de MRT pakken naar City Hall en dan overstappen naar Somerset of Orchard. Iets sneller, iets duurder. Vaak wel drukker.

/Edit: Vlieg je trouwens met SQ? Doe dan een free Singapore tour!

[ Voor 16% gewijzigd door Napsju op 23-04-2016 21:58 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Binnenkort een vluchtje Miami boeken, voor 5 dagen ongeveer. Welke hotspots zouden jullie bezoeken als lucht- en ruimtevaartfan?

Cape Canaveral, Tampa, Miami en Key West?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Napsju schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:56:
Jazeker! Jammer dat de overstap niet nog iets langer is. Singapore heeft meer dan voldoende te bieden om er twee weken of langer te zijn zonder je te vervelen. Als je snel 'de stad' in wilt zou ik bus 36 pakken voor SGD 1,80. Die stopt op Orchard Boulevard, achter Orchard road. Je kunt ook de MRT pakken naar City Hall en dan overstappen naar Somerset of Orchard. Iets sneller, iets duurder. Vaak wel drukker.

Bedankt voor de informatie! :)
Ik kom aan vanuit DPS met Garuda om 10 uur 's ochtends, en vertrek om 22:50 uur met Air France. Kan ik dan tegen een betaling ook die tour doen, of is dat alleen voor SQ pax

edit: ik zie op de site dat het 29 $ is. Dat heb ik er wel voor over :)

[ Voor 5% gewijzigd door peakrever op 23-04-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:16
SalimRMAF schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:15:
Binnenkort een vluchtje Miami boeken, voor 5 dagen ongeveer. Welke hotspots zouden jullie bezoeken als lucht- en ruimtevaartfan?

Als dat je planning is dan krijg je het nog aardig druk in 5 dagen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Arthur-M. schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:21:
[...]Kan ik dan tegen een betaling ook die tour doen, of is dat alleen voor SQ pax?
Geen idee. Ben er 'pas' 16 keer geweest, maar heb de tour nooit gedaan. Hier meer informatie. Je hoeft dus niet perse met SQ te reizen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Cape Canaveral is nog een aardig eindje weg. Maar als ruimtevaartfan eigenlijk onmisbaar. Heb daar een geweldige dag gehad. Gewoon een dure tour nemen. Kost je 100 dollar (oid), maar brengt je op historische plekken waar je alleen van kan dromen. De plek van de eerste bemande space launch, tot in het control center aan toe. De plek waar Apollo 1 mis ging en nog veel meer.

Lekker via de kust terug naar Miami. Heel veel interessante vergane glorie. Er werken 500.000 man + evenveel toeleveranciers. Nu is en weinig over. De hele route zie je lege gebouwen.

Edit : Tijdens de tour over het terrein ook een wtf moment : sta je opeens stil, zeggen ze : hieronder ligt alles wat over is van de de challenger begraven. Word je wel erg stil van.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 23-04-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vergis je niet in afstanden :P maar Cape zeker doen inderdaad (ik heb nog een lancering mee mogen maken,erg gaaf.

key west(en de andere eilanden) vind ik zelf ook geweldig om iedere keer weer heen te gaan :) miami moet je feitelijk ook een keertje geweest zijn.
mocht je van pretparken houden is Orlando the place to be en Everglades is ook leuk.Misschien Daytona beach nog

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Deze foto hebben jullie vast al wel eerder ergens gezien; maar ik blijf het een fantastische foto vinden.

De inaugural flight van Qatar naar Sydney; 2-3 maart 2016:
(Eerst een low pass over de luchthaven van Sydney en daarna deze low pass over de Sydney Harbour Bridge en langs het Opera House)

Daar zou je wel een window seat willen hebben...
Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/5/73793_1457875185.jpg

En ik heb een leuke fauteuil voor mezelf gevonden; van een 737 engine cowling :9 :

Afbeeldingslocatie: http://www.fallenfurniture.com/wp-content/uploads/2015/12/FF-cowling-two-860x573.jpg

Wel een beetje groot though...
(2 meter hoog, breed en diep)

Afbeeldingslocatie: http://www.fallenfurniture.com/wp-content/uploads/2015/12/FF-cowling-five-860x694.jpg

Van een GE90-cowling kun je een complete zitkuil maken...

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 24-04-2016 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Piet91 schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:06:
Deze foto hebben jullie vast al wel eerder ergens gezien; maar ik blijf het een fantastische foto vinden.

De inaugural flight van Qatar naar Sydney; 2-3 maart 2016:
(Eerst een low pass over de luchthaven van Sydney en daarna deze low pass over de Sydney Harbour Bridge en langs het Opera House)

Daar zou je wel een window seat willen hebben...
[afbeelding]

En ik heb een leuke fauteuil voor mezelf gevonden; van een 737 engine cowling :9 :

[afbeelding]

Wel een beetje groot though...

[afbeelding]
:D Wat een Stoel (met hoofdletter). Wat mag ie kosten? 20K?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
SalimRMAF schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:24:
:D Wat een Stoel (met hoofdletter). Wat mag ie kosten? 20K?
Prijs wordt niet genoemd door de ontwerpstudio, dus dan weet je het wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

De KL601 komt terug naar Schiphol. Iemand een idee waarom?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gEIc08aqelIMNxsQke9omD2q/full.png

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Arthur-M. schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:15:
Is er toevallig iemand hier die weet of er een Apple premium/authorised reseller is op de luchthaven van Jakarta?
Is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:57
Badtothebone schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:00:
De KL601 komt terug naar Schiphol. Iemand een idee waarom?

[afbeelding]
Op Twitter lees ik berichten over een "minor engine problem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Staat die kapotte 747 van de KLM niet nog op LA? Hadden ze meteen even kunnen wisselen :+

EDIT: Birdstrike dus

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 24-04-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BensPlace
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:25

BensPlace

Team Elteor-Borislavj

Yep, KL601 naar LAX komt terug naar Schiphol vanwege een birdstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 18:12
PWM schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:55:
Staat die kapotte 747 van de KLM niet nog op LA? Hadden ze meteen even kunnen wisselen :+
Die stond toch op SFO? Of is er later nog een 747 op LAX geparkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
MrLink schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:00:
[...]

Die stond toch op SFO? Of is er later nog een 747 op LAX geparkeerd?
Je hebt gelijk, ik zag hem op SFO staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
PWM schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:22:
[...]

Je hebt gelijk, ik zag hem op SFO staan.
Dat was een lek in een brandstoftank dacht ik, is vlgm al weg daar ook

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
(jarig!)
Die is daar al weken weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp13357
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-04 22:16
Ik ben nieuw hier in deze board. Ik heb al een hele tijd geen vliegtuigen meer gespot. Het laatst was in 2013. Ik had een eos 550d met een tamron 70-300 Di Ld met een crappy autofocus motor de niet gestabiliseerde versie. afgelopen week heb een upgrade uitgevoerd naar een 7D en de kit lens vervangen door een sigma 17-50 os HSM. Maar ik wil na een tijdje weer met mijn pa vliegtuigen fotograferen. Ik weet niet welke lens ik wil nemen.

De opties.

Tamron 70-300mm VC USD
Sigma 150-500 OS HSM (2e hands)
Sigma 120-400 OS HSM (2e hands)
Canon 70-200 USM L f/4 non IS met een Yongnuo 2x ef iii extender.

kunnen jullie een voorbeelden sturen van de kwaliteit van de lens en hoe groot de zoom gebied is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

Rannasha

Does not compute.

Ik denk dat je daarvoor beter terecht kunt in het fotografie forum.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:24

Garyu

WW

Jp13357 schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:27:
Ik ben nieuw hier in deze board. Ik heb al een hele tijd geen vliegtuigen meer gespot. Het laatst was in 2013. Ik had een eos 550d met een tamron 70-300 Di Ld met een crappy autofocus motor de niet gestabiliseerde versie. afgelopen week heb een upgrade uitgevoerd naar een 7D en de kit lens vervangen door een sigma 17-50 os HSM. Maar ik wil na een tijdje weer met mijn pa vliegtuigen fotograferen. Ik weet niet welke lens ik wil nemen.

De opties.

Tamron 70-300mm VC USD
Sigma 150-500 OS HSM (2e hands)
Sigma 120-400 OS HSM (2e hands)
Canon 70-200 USM L f/4 non IS met een Yongnuo 2x ef iii extender.

kunnen jullie een voorbeelden sturen van de kwaliteit van de lens en hoe groot de zoom gebied is.
Ik denk dat je beter in het spottershoekje kan navragen:
[Verzamel] Vliegtuigfotografie deel 3
Met alle lenzen kan je goed spotten zou ik zo zeggen. Ik zou eerder voor een van de Sigma's gaan dan aankloten met een extender. Maar dat zeg ik puur als fotografieliefhebber, heb nog nooit vliegtuigen op de plaat gezet. Mijn suggestie zou zijn, van goed naar slecht; Sigma 150-500 > Sigma 120-400 > Canon 70-200 met extender > Tamron 70-300.

[ Voor 10% gewijzigd door Garyu op 25-04-2016 15:18 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
CyBeR schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:35:
Dan ben je of overboekt en te laat of je staat op een no-fly list :P
Niets aan de hand. Online inchecken is dus niet gelukt en ook op Schiphol met de machine wilde het niet. We hebben alleen handbagage mee, maar die dame achter de balie hadden we dus toch nodig. Gewoon 3 vluchten naast elkaar gezeten.
Hmmbob schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:49:

In Londen hebben ze daar een andere code voor die al op mijn in Amsterdam uitgeprinte boardingpass stond, SSSS. Na een helemaal niets voorstellende openbare 'controle' kon ik doorlopen naar de B747 van BA.

Groeten vanuit Lima. :w

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp13357
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-04 22:16
Garyu schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:17:
[...]

Ik denk dat je beter in het spottershoekje kan navragen:
[Verzamel] Vliegtuigfotografie deel 3
Met alle lenzen kan je goed spotten zou ik zo zeggen. Ik zou eerder voor een van de Sigma's gaan dan aankloten met een extender. Maar dat zeg ik puur als fotografieliefhebber, heb nog nooit vliegtuigen op de plaat gezet. Mijn suggestie zou zijn, van goed naar slecht; Sigma 150-500 > Sigma 120-400 > Canon 70-200 met extender > Tamron 70-300.
Dank u wel voor de reactie. Ik ga in de andere board wel vragen. Ik denk dat ik de 120-400 ga nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Voor de jagers op of spotters van nieuwe vliegtuigtypes... je kunt je weer uitleven.

Enkele dagen geleden is de eerste Honda HA-420 HondaJet van Europa afgeleverd, aan het Duitse Rheinland Air Service.

Afbeeldingslocatie: http://images.aerokurier.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/Honda-Jet-CEO.jpg.8345996.jpg
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/23/HondaJet_Ryabtsev.jpg/1024px-HondaJet_Ryabtsev.jpg

Blijft qua vormgeving toch een mooie kist hoor, weer een beetje afwijkend :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vet ding inderdaad! Wel enorm klein :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:26
Mooi kistje en ook mooi hoe de natural laminar flow is toegepast op de neus en de vleugels om het geheel een hogere efficientie te geven.
Napsju schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:56:

Ik ben er in December en Januari 2 dagen (13 en 17 uur) voor een overstap van/terug uit Nieuw Zeeland. Beide dagen van 's ochtends tot 's avonds. Nog tips om te bezoeken in die tijd?

[ Voor 76% gewijzigd door Hogader op 25-04-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:45:
Vet ding inderdaad! Wel enorm klein :P
Hij is qua lengte (12.12 meter) redelijk vergelijkbaar met zijn concurrentie, zoals een Cessna Citation M2 (12.98 meter) of een Embraer Phenom 100 (12.8 meter).

Hij oogt alleen iets gedrongener :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

wat een gaaf ding :Y alleen hoe zorg ik ervoor dat ik erin kom voor een vlucht welke betaalbaar is :+

[ Voor 65% gewijzigd door mrsar op 25-04-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
(jarig!)
wildhagen schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:48:
[...]

Hij is qua lengte (12.12 meter) redelijk vergelijkbaar met zijn concurrentie, zoals een Cessna Citation M2 (12.98 meter) of een Embraer Phenom 100 (12.8 meter).

Hij oogt alleen iets gedrongener :)
Mja maar zo te zien zit de helft daarvan in de neus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

inderdaad,als je de brochure ziet valt de ruimte binnen nog redelijk tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
RTL Z zendt al een paar weken "Meevliegen met Qantas uit" (elke vrijdagavond) maar vanaf vanavond de komende drie dagen (20:29 - 21:28 uur): "Meevliegen met British Airways".
Afbeeldingslocatie: http://covers.rtl.nl/system/cover/l/pc/360960
Documentaireserie waarin de Britse luchtvaartmaatschappij British Airways wordt gevolgd. In het laatste decennium heeft de maatschappij veel last gehad van de financiële crisis. Hoe kan het tij worden gekeerd?
Deze werd oorspronkelijk uitgezonden op de BBC als "A Very British Airline"; voor mij niet nieuw dus. :+
Deze serie kent 3 afleveringen. Morgen en woensdag de overige 2 afleveringen.

Die van Qantas (oorspronkelijk uitgezonden op het Australische Channel 9 telt 8 afleveringen; komende vrijdag is aflevering 6.

Even een tipje tussendoor. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 25-04-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:53

Grouchy

meep meep

Napsju schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:32:
[...]

[...]

In Londen hebben ze daar een andere code voor die al op mijn in Amsterdam uitgeprinte boardingpass stond, SSSS. Na een helemaal niets voorstellende openbare 'controle' kon ik doorlopen naar de B747 van BA.

Groeten vanuit Lima. :w
In AMS gebruiken ze die ook. Online inchecken niet mogelijk en bij de gate idd de beep en de extra controle.
Als je hem op Canada-US krijgt of op de weg terug dan kom je er over het algemeen niet zo makkelijk vanaf en kan het eea langer duren (US-EU)

Enne weer een flesje bubbeltjeswijn meegekregen van de dames (en heer) van Delta op m'n vlucht naar AMS. Heerlijke maatschappij is het toch :)

[ Voor 23% gewijzigd door Grouchy op 26-04-2016 10:18 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Zo, en de nieuwe koning staken is: de Lufthansa. Morgen weer feest :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Garyu schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:18:
Zo, en de nieuwe koning staken is: de Lufthansa. Morgen weer feest :(.
Ja die zijn goed bezig om de Franzen van de troon te stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
Hogader schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:47:
Mooi kistje en ook mooi hoe de natural laminar flow is toegepast op de neus en de vleugels om het geheel een hogere efficientie te geven.

[...]

Ik ben er in December en Januari 2 dagen (13 en 17 uur) voor een overstap van/terug uit Nieuw Zeeland. Beide dagen van 's ochtends tot 's avonds. Nog tips om te bezoeken in die tijd?
Mbt Orchard: dat is eigenlijk een winkelstraat als in iedere moderne stad. Persoonlijk zou ik kiezen voor Marina Bay waar je langs de baai kan lopen met leuk uitzicht op CBD en Marina Bay Sands of wandeling door Botanic Gardens, afhankelijk hoe gaar je van je vlucht bent en rond welk tijdstip. Het is hier nl in de middag vrijwel altijd 30+ met sterke zon wat niet door iedereen even prettig aanvoelt. Als je iets lokaals wilt eten: Chicken rice in een hawker center is aan te raden :). Je kan de lokaties van de hawker centers online vinden.

Andere vraag: heeft iemand ervaring met Skyluxtravel.com of wellicht aanraders van vergelijkbare aanbieders voor business class tickets?

[ Voor 6% gewijzigd door Chief op 26-04-2016 11:10 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:59
Hogader schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:47:

[...]

Als je nog een mooi uitzichtpunt wil hebben kan je proberen het sands skypark in te komen. Normaal iets van 30 dollar pp om het observation deck op te komen, heb uitgevonden dat je met de lift gewoon naar de bar 1 verdieping hoger kan komen zonder te betalen. Als je dorst hebt zou ik het niet down. Twee biertjes besteld hier. Schade: 47 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
LoL! Dat kan ik bevestigen. Alcohol is hier zowiezo duur, bij "premium" plekken is het 8)7

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vlieg maandag naar JFK en zat wat te kijken bij KLM m.b.t. het entertainment, en blijkt dat ze gewoon behoorlijk nieuwe films hebben :D (o.a. Deadpool, Hatefull Eight, Star Wars)
Dat gaat de reis al een stuk makkelijker maken :Y) Oordopjes mee en 2 films kijken en je bent er al bijna :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:50

Bob Popcorn

Plop!

Gisteren teruggekomen uit Las Vegas met Delta, heerlijk efficiënte vlucht. Eerst van LAS naar SEA in minder dan 2 uur, daar direct aan boord (59 min layover) en 9,5 uur later in AMS. _/-\o_ Dat was op de heenweg wel anders, ruim 2 uur over gedaan om de first entry te regelen op SEA, terwijl m'n ESTA gewoon in orde is, en ik vorig jaar op hetzelfde paspoort heb gereisd :(

[ Voor 32% gewijzigd door Bob Popcorn op 26-04-2016 12:16 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bob Popcorn schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:15:
Gisteren teruggekomen uit Las Vegas met Delta, heerlijk efficiënte vlucht. Eerst van LAS naar SEA in minder dan 2 uur, daar direct aan boord (59 min layover) en 9,5 uur later in AMS. _/-\o_ Dat was op de heenweg wel anders, ruim 2 uur over gedaan om de first entry te regelen op SEA, terwijl m'n ESTA gewoon in orde is, en ik vorig jaar op hetzelfde paspoort heb gereisd :(
Heb jij de ESTA geprint een meegenomen? Heb dit nu maar wel gedaan voor de zekerheid, maar in principe hoeft dat niet toch? Enkel dat formuliertje wat je tijdens de vlucht krijgt is verplicht om bij je te hebben dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
F35 komt vanaf 23 mei drie weken naar ons land. Belevingsvluchten zijn ook in die periode gepland. Misschien wel slim dat ze de planning van die vluchten nog even onder de pet houden... Geen datum nog dus.

https://www.defensie.nl/a...svluchten-voor-omwonenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:50

Bob Popcorn

Plop!

Angeloonie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:18:
[...]

Heb jij de ESTA geprint een meegenomen? Heb dit nu maar wel gedaan voor de zekerheid, maar in principe hoeft dat niet toch? Enkel dat formuliertje wat je tijdens de vlucht krijgt is verplicht om bij je te hebben dacht ik.
Is niet verplicht, maar aangezien ik voor m'n werk reis neem ik het altijd wel mee, inclusief de uitnodiging voor de conferentie waar ik moest zijn en m'n geprinte hotelbevestiging. Mocht ik gezeik krijgen kun je zo alles overleggen en kun je snel door.

Als je als toerist reist en je ESTA is gewoon geaccepteerd zou ik me niet al te veel zorgen maken. Let wel even op dat je documentnummer klopt, m'n baas kwam erachter dat z'n (overigens gewoon geaccepteerde) ESTA een fout bevatte, dus hij mocht in de Privium lounge nog even snel een nieuwe aanmaken. :+

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10 14:43
Angeloonie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:18:
[...]

Ben in 2 jaar 3x op JFK geweest en ik neem standaard alles mee op papier, just in case. Heb het niet nodig gehad. Alleen inderdaad dat papiertje wat je in het toestel moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Cheers, heb sowieso alle e-tickets van hotel e.d. mee dus met dat formulier erbij moet het wel goed gaan. Ben ~10 jaar geleden al een paar keer in de USA geweest maar toen was dat ESTA-verhaal er volgens mij nog niet (of mijn ouders hadden het toen gefixed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtPoen
Je moet gewoon je verhaaltje klaar hebben als ze vragen wat je komt doen. Als je zo kan opnoemen wat je doet en waar je heengaat doen ze niet zo moeilijk. De vorige keer toen ik aankwam stond heel die arrival hal vol. heb er denk ik een uur gestaan voordat ik er doorheen was. :|

[ Voor 77% gewijzigd door SgtPoen op 26-04-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 18:46
SgtPoen schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:25:
Je moet gewoon je verhaaltje klaar hebben als ze vragen wat je komt doen. Als je zo kan opnoemen wat je doet en waar je heengaat doen ze niet zo moeilijk. De vorige keer toen ik aankwam stond heel die arrival hal vol. heb er denk ik een uur gestaan voordat ik er doorheen was.
Dat doe je snel dan. Heb op IAH wel eens 3,5 uur moeten wachten voor ik aan de beurt was. Vaak als er voor je een vlucht uit het Midden-Oosten of Azië is aangekomen krijg je een combinatie van vrij grondige inspecties/interviews en mensen die slecht weten waar ze mee bezig zijn. Duurt dan allemaal nogal lang. Maar idd, als je het riedeltje een beetje kent en vlot antwoord geeft gaat 't allemaal wel soepel. Willen ze even kort weten wat je komt doen - "leisure" of in geval van zaken even welk bedrijf/welke beurs je bezoekt voldoet vaak al lang - en of je geld bij je hebt. Zo gepiept als het goed is.

Op Schiphol ook wel eens een kwartier staan wachten terwijl de Indiër voor me stevig doorgelicht werd omdat z'n verhaal van geen kant klopte. Na een tijdje werd hij maar meegenomen door de marechaussees.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik moet zelf donderdagochtend met easyjet naar gatwick en vrijdag middag weer terug, verwacht niet heel veel bijzonderheden? Weet niet of het druk is deze periode op schiphol? Maar 3,5 uur is wel erg veel zeg. Vond dat uurtje al te lang.

[ Voor 14% gewijzigd door SgtPoen op 26-04-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

SgtPoen schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:39:
Ik moet zelf donderdagochtend met easyjet naar gatwick en vrijdag middag weer terug, verwacht niet heel veel bijzonderheden? Weet niet of het druk is deze periode op schiphol? Maar 3,5 uur is wel erg veel zeg. Vond dat uurtje al te lang.
In 3,5 uur ben je bijna met de Eurostar in Londen :X.

Voor de gein maar even opgezocht, maar het is dus echt zo, bijvoorbeeld:
Amsterdam Centraal - London St. Pancras International
Vertrek do 28 apr om 16:17
Aankomst do 28 apr om 19:57 (4:40 uur reistijd, incl. overstappen in Brussel)

London St. Pancras International - Amsterdam Centraal
Vertrek vr 29 apr om 17:04
Aankomst vr 29 apr om 22:42 (4:38 uur reistijd, incl. overstappen in Brussel)

Dat haal je met het vliegtuig niet als je lang van te voren aanwezig wil zijn en dan ook nog die drie kwartier in het vliegtuig zit en dan van Gatwick nog richting centrum Londen wil.

[ Voor 41% gewijzigd door Garyu op 26-04-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

SgtPoen schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:39:
laat even weten wat je ervaring was... mag zelf rond pinksteren.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Garyu schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:03:
[...]

In 3,5 uur ben je bijna met de Eurostar in Londen :X.

Voor de gein maar even opgezocht, maar het is dus echt zo, bijvoorbeeld:
Amsterdam Centraal - London St. Pancras International
Vertrek do 28 apr om 16:17
Aankomst do 28 apr om 19:57 (4:40 uur reistijd, incl. overstappen in Brussel)

London St. Pancras International - Amsterdam Centraal
Vertrek vr 29 apr om 17:04
Aankomst vr 29 apr om 22:42 (4:38 uur reistijd, incl. overstappen in Brussel)

Dat haal je met het vliegtuig niet als je lang van te voren aanwezig wil zijn en dan ook nog die drie kwartier in het vliegtuig zit en dan van Gatwick nog richting centrum Londen wil.
Ik hoef alleen niet naar London :P

[ Voor 110% gewijzigd door SgtPoen op 26-04-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SgtPoen schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:25:
Je moet gewoon je verhaaltje klaar hebben als ze vragen wat je komt doen. Als je zo kan opnoemen wat je doet en waar je heengaat doen ze niet zo moeilijk. De vorige keer toen ik aankwam stond heel die arrival hal vol. heb er denk ik een uur gestaan voordat ik er doorheen was. :|
-O-
Hoop dat het bij ons wat sneller gaat :P
Landen om 15:30 lokale tijd, dan koffers e.d. halen, dan de SuperShuttle vinden en dan nog naar Manhattan rijden. Hoop wel nog te kunnen eten die dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:31

Fiber

Beaches are for storming.

BeefHazard schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:34:
[...]

Dat doe je snel dan. Heb op IAH wel eens 3,5 uur moeten wachten voor ik aan de beurt was...
Sta je dan letterlijk drie en een half uur in de rij of ga je dan eerst ergens op je gemak een hapje eten of zo tot de drukte wat minder en de rij wat korter is...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:53

Grouchy

meep meep

Bij immigratie sta je letterlijk xx minuten in de rij. Eerste waar je mee te maken krijgt na het uitstappen, daarna baggage opnieuw inchecken als je doorreist, door customs en security. Hierna kan je op je gemak een hapje eten.

Hoe lang dat is hangt af van de luchthaven en het aantal arriverende vluchten rond die tijd. CPB heeft ook een website waar je kan checken hoe lang het duurt (Selecteer je airport/terminal en kies dezelfde dag en tijd in het verleden dan kan je een schatting maken van wat te verwachten)

http://awt.cbp.gov/

Als je een paar keer per jaar naar de USA gaat dan is Global Entry een must. Lekker langs de meute lopen en binen 5 minuten buiten staan :)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56
Mooi staaltje luchtfilmerij:

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:45:
De eerst in Amerika gebouwde Airbus is net vertrokken voor haar allereerste vlucht:
https://www.flightradar24.com/AIB5121/929c1e8
En gisteren is deze eerste in Amerika gebouwde Airbus afgeleverd aan JetBlue:
Airbus levert eerste in Amerika geproduceerde toestel af
MOBILE - Airbus vierde vandaag met een grote ceremonie de aflevering van het allereerste in Amerika geproduceerde vliegtuig. De Airbus A321 werd door topman John Leahy overhandigd aan luchtvaartmaatschappij JetBlue.

De Europese vliegtuigbouwer opende in 2015 een fabriek in Mobile, in de Amerikaanse staat Alabama. Daar moeten eind 2017 elke maand vier vliegtuigen van de band rollen van de A320-familie. Op dit moment worden alleen A320ceo-series gebouwd, maar in 2017 gaat ook de productie van de A320neo-serie van start, met nieuwe motoren.

Naast de fabriek in Alabama bouwt Airbus ook toestellen in Toulouse, Hamburg en Tianjin.
Afbeeldingslocatie: http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1461601385_JetBlueDelivery-USA-256.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1461604621_JetBlueDelivery-USA-306.jpg

En gisteren is ook de 70e Boeing 777 aan Air France geleverd. Het toestel vloog afgelopen nacht naar Parijs. En dit is ook de laatste voor de maatschappij.

In 1996 plaatste Air France de order voor 10 777's; toen nog de 777-200IGW (later bekend als ER) plus 10 opties. Dit nadat de Franse overheid haar goedkeuring gaf; die gaf sterk de voorkeur voor Airbus toestellen.
Enkele maanden daarvoor had AF dan ook een overgebleven order van 5 A340-300 toestellen bevestigd en tegelijk met deze 777-order plaatste het een order voor nog eens 5 A340-300's en 5 opties.
(welke konden worden omgezet naar A340-600's als deze aan de criteria van AF zou voldoen).
De 777 deal verving de in 1995 geannuleerde order voor 7 Boeing 767-300ER's en 8 737-500's.
De 777's zouden worden ingezet op premium routes zoals over de Atlantische Oceaan; de A340's voor langere, minder drukke routes.

Op 29 maart 1998 werd de eerste 777 aan Air France geleverd (F-GSPA):

Afbeeldingslocatie: http://media.gettyimages.com/photos/delivery-of-the-boeing-777-to-air-france-in-united-states-on-march-29-picture-id124128100
Afbeeldingslocatie: http://media.gettyimages.com/photos/the-new-boeing-777-is-officially-delivered-to-air-france-under-a-of-picture-id51639957

Nu, bijna 18 jaar later zijn ze 70 777's verder; 25 777-200ER's, 43 777-300ER's en 2 777F's.
In 2004 was Air France de launch customer voor de -300ER en in 2009 de launch customer van de 777F.

Samen met KLM (die momenteel 26 777's in dienst heeft) vormt AF/KLM na Emirates (momenteel 157 777's) de grootste 777 operator ter wereld.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cg6m4-jWsAE-F0Z.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cg9iNodWUAAQdV4.jpg:large

KLM heeft nog 3 777-300ER's te ontvangen waarvan de eerste in juni.
Het is niet geheel onwaarschijnlijk dat het daar niet bij blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:13:
RTL Z zendt al een paar weken "Meevliegen met Qantas uit" (elke vrijdagavond) maar vanaf vanavond de komende drie dagen (20:29 - 21:28 uur): "Meevliegen met British Airways".
[afbeelding]

[...]

Deze werd oorspronkelijk uitgezonden op de BBC als "A Very British Airline"; voor mij niet nieuw dus. :+
Deze serie kent 3 afleveringen. Morgen en woensdag de overige 2 afleveringen.

Die van Qantas (oorspronkelijk uitgezonden op het Australische Channel 9 telt 8 afleveringen; komende vrijdag is aflevering 6.

Even een tipje tussendoor. ;)
Leuk, vroeger ook van Schiphol en Heathrow. Is laatst ook een serie over Turkish Airlines geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
wildhagen schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:23:
Volgens hun wiki heeft Peruvian hun 737-200's vorig jaar buiten dienst gesteld, en vervangen door -300/400/500's ;)
Hmm, zit hier in de departure lounge van Lima airport en ik zie er toch twee klaar staan van Peruvian. Wij vliegen met een 737-500 van LC Peru.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Laatst online: 22:36
Ik en mijn vrouw willen in oktober naar Tokyo. Nu zie ik allerlei airlines die ik niet ken. Heb ervaringen met Transavia en British Airways en dan houdt het wel op. Is zo'n chinese airline Xiamen te doen? KLM is ook een bekende natuurlijk maar vrij duur. British Airways kan goed en vlieg je met een overstap in Londen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Xiamen vliegt met een 787 op Amsterdam, als dat een van de eisen is. :P

[EDIT]
Ik zie wel dat KLM de enige is die non-stop vliegt. Kan ook best goed zijn.

[EDIT2]
Non-stop is wel bijna 2x zo duur. :X

[ Voor 51% gewijzigd door LongBowNL op 27-04-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Laatst online: 22:36
Weet ik en dat is goed? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Geen persoonlijke ervaring mee. Ik zou zeggen, ga een beetje kijken op Skyscanner.com
Je kan de hele maand oktober bekijken om de beste prijs eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:31

Fiber

Beaches are for storming.

Bij Skytrax scoort Xiamen drie sterren, wat vrij middelmatig is. KLM en China Airlines bijvoorbeeld scoren vier sterren.

http://www.airlinequality...s/3-star-airline-ratings/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Laatst online: 23-08 10:11
Voor wie van special paints vliegtuigen houdt, 200 stuks :P

[ Voor 24% gewijzigd door FSXnoob op 27-04-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DJ-Promo schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:37:
Ik en mijn vrouw willen in oktober naar Tokyo. Nu zie ik allerlei airlines die ik niet ken. Heb ervaringen met Transavia en British Airways en dan houdt het wel op. Is zo'n chinese airline Xiamen te doen? KLM is ook een bekende natuurlijk maar vrij duur. British Airways kan goed en vlieg je met een overstap in Londen.
Overstap in Londen is niet altijd alles qua bagage, maar daar zou de laatste jaren wel verbeterd zijn. Sowieso heeft Heathrow nog steeds één van de hoogste percentages aan zoek geraakte bagage.
Fiber schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:26:
Bij Skytrax scoort Xiamen drie sterren, wat vrij middelmatig is. KLM en China Airlines bijvoorbeeld scoren vier sterren.

http://www.airlinequality...s/3-star-airline-ratings/
Langs de andere kant staat Hainan en Garuda bv. bij de '5 Star Airlines', waar ik me ernstig vragen bij stel. Dus in hoeverre dat een referentie is... Garuda stond tot een paar jaar terug nog op de zwarte lijst van de EU (!) en Hainans service is om te huilen. Dat zijn een stel ambtenaren bij elkaar als je iets nodig hebt. Net zoals Emirates overigens, probeer maar es extra bagage te krijgen... Is pure diefstal.

[ Voor 36% gewijzigd door Borromini op 27-04-2016 19:41 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vond ik erg leuk gevonden van KLM:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cg9VxX2WwAAtVFY.jpg:large

Ook wel beetje trots dat ze mijn foto hebben gebruikt. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vandaag 11 jaar geleden:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/4/9/0825948.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/5/0/0826057.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/1/0/0826019.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/0/2/0826205.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LRFakKT.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/8/4/0827489.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/2/1/0830120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/2/0/0826029.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1sB9KTe.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/4/3717/9134965858_a3cb9971bd_c.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 27-04-2016 23:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

11 jaar geleden alweer?
Man man, sommige van de bezoekers hier waren toen nog niet eens geboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:29

KrazyJay

DJ-Promo schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:37:
Ik zou Xiamen vermijden, tenzij dit écht veel bespaart.

Ik ben afgelopen maandagochtend teruggekomen uit het verre Oosten, en het is me nog nooit zo slecht bevallen als met Xiamen. Natuurlijk, n=1, maar het was bagger, ondanks dat ze met een dreamliner (787) landen hier.

Personeel in het vliegtuig en in China spreekt slecht Engels, aankondigingen waren in het Engels amper te volgen.
In Xiamen moet je een landing visa aanvragen (papiertje invullen), door immigratie, bagage ophalen, bagage door de scanner bij de douane, ticket ophalen voor de overstap, inchecken, door immigratie, door de security scan (dus alle zooi weer uit de rugzakken halen) en vervolgens terug gaan naar een gate (bij ons naast die van waar we uitgestapt waren). Onze overstap van 3:15 hebben we letterlijk nét gehaald, zowel heen als terug. Wachtrijen overal. Medicijnen voor de kleine die in Schiphol mee mochten, moesten in China bij de security scan in de vuilbak, ondanks dat dit geseald was.

Onze bagage is beschadigd geraakt bij aankomst ruim 3 weken geleden, naast een aanbod om onze bagage maar in een kartonnen doos terug te sturen en onze koffer in te leveren voor reparatie omdat dit langer dan die 3 weken kon duren (was 1 dag oud toen we vertrokken) via een bedrijf dat niet erkend hersteller was van het merk van onze koffer, weten we nog niets. De koffer is mee terug naar huis gegaan ongerepareerd omdat we dit aanbod niet geaccepteerd hebben. Alternatief was onze (dure koffer) omruilen tegen een merkloze koffer uit China; we moesten dan maar zien wat we kregen, en daarmee zou het afgehandeld zijn. Ook dit hebben we niet geaccepteerd.

We hadden voor ons dochtertje van ruim 2 ongekruid voedsel gevraagd. In het vliegtuig wisten ze van niets. Ze hadden beloofd dit op te lossen voor de vervolgvluchten, maar elke vlucht wist men wederom van niets. Dat mijn vrouw graag vegetarisch at wisten ze wel, maar ze hadden haar maaltijd bij één van de 4 vluchten aan iemand anders gegeven.

Halverwege onze retourvlucht, bij de transfer in Xiamen, bij het inchecken, kon plots één van de koffers niet meer mee, ondanks dat we onder het gewicht zaten. We reisden met 3, en we hadden 4 koffers (totaal 53 ipv 60KG). We moesten betalen of de koffers halverwege onze terugreis achterlaten. Bij het inchecken van het begin van de terugreis was alles echter in orde, net als op de heenweg. Na een heftig gesprek met een slecht Engelssprekende manager konden het bij wijze van uitzondering mee. Op onze boekingsbevestiging stond echter 20KG per persoon baggage allowance, en niet dat er een piece allowance was.

Omdat er in Xiamen op de terugweg een kortere overstap was dan 3 uur, vroeg een stewardess of we gingen overstappen naar Amsterdam. Omdat we dat deden, vertelde de stewardess dat we moesten wachten op haar zodat ze ons zou begeleiden wegens de korte overstap. Na een kwartier wachten kwamen de stewardessen naar buiten, vroegen we hoe het zat, en zei ze dat we gewoon de borden moesten volgen met gate-aanduidingen, net als de rest. Waardoor we achteraan konden aansluiten achter de rest bij immigratie. Het was alsnog een wonder dat we op tijd waren voor de 787 naar Amsterdam.

Zo zijn er nog kleine dingen wat me ontzettend gestoord heeft. Van en naar Schiphol is het een nette Dreamliner (waarvan de IFE vrij vaak stuk was), maar zodra je eenmaal vanuit Xiamen verder wilt, is het een oudere 737 zonder IFE. Lastig met kinderen.

De algemene indruk was dat dit onprofessionele maatschappij was. Emirates, Cathay, China Airlines, KLM, zijn allemaal een stuk verder in klantgericht werken. Kindvriendelijker, ook.

Als je dan weet dat Xiamen 6 jaar op een rij gehuldigd is geweest als "The Best Airline In Mainland China", dan vraag je je af hoe de rest dan wel niet is. Wat een apenland. :r

Het grote voordeel is echter wel dat we 1000 Euro minder kwijt waren dan vorig jaar via Emirates, die we al goedkoop vonden, maar volgende keer nemen we gewoon weer een goede maatschappij.

[ Voor 3% gewijzigd door KrazyJay op 28-04-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Krijg morgen 2 van deze binnen :)

Met 6 reizen in de komende 4 weken een mooie timing. Wel jammer dat hij tot 7 dagen aftelt. De trips naar Amerika zijn meestal een dag of 10.

EDIT: Natuurlijk wel gratis he, om er nou 40,- per stuk voor te betalen... Nouja, ik laat wel even weten hoe ze bevallen :)

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 28-04-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Grappig dat iedereen altijd het idee heeft dat vluchten met de Dreamliner zoveel beter zijn, dit terwijl het toestel krapper is dan een 777 in de meeste gevallen. Over maatschappijen die echte prijsvechters zijn nog niet gesproken..

Bij KLM is de business class stoel in de 777 10cm langer dan in de Dreamliner, tevens zijn de seatcontrols van de 777 een stuk overzichtelijker kan je de stoel afzonderlijk instellen, Bij de dreamliner kan de stoel enkel onderweg naar volledig plat gepauzeerd worden waarbij je bij de 777 de stoelleuning apart kan instellen. (beide de nieuwe business class)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:29

KrazyJay

Dat komt toch wel omdat de Dreamliner een beetje gehypet is. Hogere luchtdruk binnen in, minder droge lucht, lekker nieuw dus modern, goede IFE, whatnot..

Maar je hebt gelijk. Ik zat lekkerder in de Emirates 773 dan de Xiamen 787, beiden economy.

[ Voor 3% gewijzigd door KrazyJay op 28-04-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 12:54

Goner

What can I do you for ?

Geen luchtvaart-technische vraag, maar omdat er nogal wat frequent flyers zijn hier ; is er überhaupt een reden die goed genoeg is voor maatschappijen om je vlucht te cancelen ? Of is het altijd een zaak van annulerings-verzekering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:37:
Geen luchtvaart-technische vraag, maar omdat er nogal wat frequent flyers zijn hier ; is er überhaupt een reden die goed genoeg is voor maatschappijen om je vlucht te cancelen ? Of is het altijd een zaak van annulerings-verzekering ?
Het juiste ticket kopen ;) Met andere woorden een flexibel ticket kopen waarin je mag annuleren of verplaatsen. Is wel een heel stuk duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Als je betaalt is elke reden een goede reden. Ligt aan de boekingsklasse.
Verder alleen als de maatschappij eenzijdig iets ten nadele verandert, zoals een vlucht naar een ander tijdstip verschuiven o.i.d.

PS: ligt natuurlijk aan de prijs van je ticket, maar annuleringsverzekeringen en dergelijke zijn over het algemeen het geld niet waard. De kosten wegen niet op tegen het eventuele risico. Een reisverzekering wil ook nog wel eens annulering dekken op grond van bepaalde omstandigheden (ziekte, sterfgeval in naaste familie, etc.)

[ Voor 23% gewijzigd door Garyu op 28-04-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Bedankt voor de info! Tickets zijn al gekocht, tripje naar Wenen.
Het betreft een 'naderend' sterfgeval in de familie, maar zo te zien valt er van Transavia weinig te verwachten :

If you want to cancel your plane ticket, you can contact your insurance company. It is often possible to obtain a refund of the cost of your airline ticket through your cancellation insurance. We do not reimburse the cost of tickets. You can, however, claim a refund from us of the taxes you paid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Boeing en China Airlines onthullen co-branded 777-300ER
SEATTLE - Boeing en China Airlines werken opnieuw samen met een co-branded vliegtuig, waarbij de huisstijlen van de vliegtuigbouwer en de Taiwanese luchtvaartmaatschappij zijn vermengd. Nadat eerder al een Boeing 747-400 in die beschildering rondvloog is het nu de beurt aan een nagelnieuwe 777-300ER.

De Boeing 777, die wordt ingezet op reguliere lijndiensten van China Airlines, promoot tijdens haar vluchten de Amerikaanse vliegtuigbouwer. Eerder deed Boeing ook al iets dergelijks met Ryanair en Korean Air. Concurrent Airbus co-brandde destijds de A350 met Qatar Airways.
Gaat om hun nieuwste aanwinst met registratie B-18007; hun 10e en laatste 777-300ER:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-sjc2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfl1/v/t1.0-9/13100667_958447464275808_2638167255018743841_n.jpg?oh=3f0584487c0d9a5f0238f9c7690d11ee&oe=57B7CB65
Afbeeldingslocatie: https://scontent-sjc2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xal1/v/t1.0-9/13100686_958447460942475_6990448315167187775_n.jpg?oh=c3072b9710de3868de3934379458841a&oe=57B6D294

En die 747 waar ze over spreken was B-18210; deze vloog tussen november 2004 en december 2012 rond met deze speciale livery.
De 747 zélf vliegt ook nog steeds rond; het is de op 3 na laatste pax 747-400 ooit gebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/7/2/0949271.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
(jarig!)
Jahoor. Overlijden van eerstegraads familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

CyBeR schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:10:
[...]
Jahoor. Overlijden van eerstegraads familie.
Nou, zo te zien zijn er geen uitzonderingen voor annuleren :
Annuleren kan via het online formulier of via ons Service Centre. U betaalt 100% van het (verschuldigde) tarief voor de boeking.
U krijgt geen geld terug. Uitzondering zijn alle door de luchthaven en overheden opgelegde passagiersgebonden belastingen, deze kunnen wij op uw verzoek terugstorten. Het verzoek om terugbetaling van deze belastingen dient binnen 3 maanden na de geboekte reisdatum te worden ingediend. Dit kan via het online formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
(jarig!)
Ah bij Transavia is 't idd heel snel klaar want die maken (allicht officieel) nul uitzonderingen. Maar is daar het grootste deel van je ticketprijs niet die belasting die ze wel terugstorten?

Overigens voor zekerheid bij dit soort dingen is een annuleringsverzekering nou precies bedoeld dus…

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 28-04-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:16
Inderdaad, een doorlopende reis en annuleringsverzekering is hiervoor echt een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

CyBeR schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:28:
Ah bij Transavia is 't idd heel snel klaar want die maken (allicht officieel) nul uitzonderingen. Maar is daar het grootste deel van je ticketprijs niet die belasting die ze wel terugstorten?

Overigens voor zekerheid bij dit soort dingen is een annuleringsverzekering nou precies bedoeld dus…
Grootste deel blijft weldegelijk niet terugbetaalbaar. Tenzij je een heel laag tarief hebt. Sowieso gaan terugbetaalbare tickets en prijsvechters niet echt samen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Borromini op 28-04-2016 17:20 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zoals hier al eerder is gezegd; RTL Z zendt de laatste weken allerlei luchtvaart-gerelateerde documentaires uit tijdens Z doc.
Mochten er mensen zijn die geïnteresseerd zijn; ik heb hieronder even neergezet wat ze de komende weken uitzenden:

Donderdag 28 april (vanavond):
- 20:29 - 21:28 uur: Ik Was Een Jetset-stewardess
Documentaire over de gouden jaren van de luchtvaart. In de jaren zestig hadden stewardessen een leven vol glitter en glamour. Elke vrouw droomde ervan om stewardess te worden, maar dat werd je niet zomaar.
Vrijdag 29 april:
- 20:30 - 21:00 uur: Meevliegen met Qantas, aflevering 6. (herhaling om 23:30 uur)

Zaterdag 30 april:
- 20:30 - 23:30 uur: Herhalingen van Meevliegen Met British Airways (3 alle 3 afleveringen).
(Deze 3 afleveringen werden afgelopen maandag t/m woensdag

Dinsdag 3 mei t/m donderdag 5 mei:
- 20:30 - 21:30 uur: Heathrow - Een stad op zichzelf ('s avonds herhaling om 23:30)

Vrijdag 6 mei:
- 20:30 - 21:00 uur: Meevliegen met Qantas, aflevering 7. (herhaling om 23:30 uur)

Zaterdag 7 mei:
- 21:30 - 00:30 uur: Herhalingen van Heathrow - Een stad op zichzelf.

Vrijdag 13 mei:
- 20:30 - 21:00 uur: Meevliegen met Qantas, aflevering 8. (herhaling om 23:30 uur)
Tevens laatste aflevering van deze serie.

Ter verduidelijking:
- Ik Was Een Jetset-stewardess is oorspronkelijk I Was a Jet Set Stewardess van Smitsonian Channel.
- De serie van Qantas is Ready for Takeoff, uitgezonden op het Australische Channel 9, eind 2015.
- De serie van British Airways is A Very British Airline dat in juni 2014 werd uitgezonden op BBC2.
- De serie over Heathrow is Britain’s Busiest Airport – Heathrow dat in juni 2015 werd uitgezonden op ITV.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 28-04-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.