All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik weet niet of je dit zou moeten/kunnen vergelijken met een multicopter maar goed.Fly-guy schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:30:
Daarnaast heeft de el al in de Bijlmer laten zien dat motor problemen ook heel slecht af kunnen lopen.
Anywho:
'Air France-KLM wil Air Europa kopen'
MADRID - Air France-KLM zou vergaande interesse hebben in de overname van het Spaanse Air Europa. Volgens Spaanse media zou een consortium van Amerikaanse banken zijn gevraagd om het plan financieel te ondersteunen.
Air Europa is eigendom van Globalia, een Spaanse reisgigant die ook hotels en touroperators onder zich heeft. Eerder deed de Chinese HNA Group al een poging om Air Europa los te weken.
Air France-KLM werkt al lange tijd samen met Air Europa, dat net als de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep onderdeel is van SkyTeam. Een overname zou de positie van de groep in Europa versterken, gezien de krachtige positie die Iberia en Vueling hebben via hun moederbedrijf IAG.
Air Europa verzorgt niet alleen lijnvluchten binnen Europa, maar is ook zeer sterk op Zuid-Amerika, waar Air France-KLM eveneens een grote voetafdruk hebben.

Probleem is dat we geen flauw idee hebben wat een drone doet met een motor en wat er daarna gebeurt.Piet91 schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:08:
[...]
Ik weet niet of je dit zou moeten/kunnen vergelijken met een multicopter maar goed.
Bij de el al was de reden voor het loslaten van een motor niet een drone (of een ander extern object), maar wie zegt dat zoiets niet door een drone kan gebeuren?
Het is ooit eens door een klont ijs veroorzaakt, gelukkig met betere resultaten.
Dus als een motor die een extern object kan loslaten, wie zegt dat dat te ver gezocht is als we het hebben over een aantal kilo koolstof/metaal en een lithium batterij?
Ik heb wel mijn vluchten die geboekt zijn bij Korean Air (binnenlandse vluchten) op de KLM site staan. Volgens mij omdat ik mijn FB gekoppeld heb aan de vluchten bij Korean Air.PWM schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:43:
[afbeelding]
De KLM site heeft een mooi overzicht van je komende vluchten en linked ook makkelijk door naar aanverwante informatie. Wat echter mist is bijvoorbeeld de vluchten die ik rechtstreeks bij Delta heb geboekt. Die krijgt KLM er ook niet in. Ook andere airlines staan er (natuurlijk) niet bij.
Is er een applicatie die dit wel kan doen? En dan bedoel ik niet handmatig, maar dat als ik bookingcode+naam+ticket, hij de juiste info erbij pakt. Ik zie af en toe door de bomen het bos niet. Zou niet voor het eerst zijn dat ik mijn koffers bij KLM probeer in te checken voor een United vlucht
[ Voor 4% gewijzigd door Onbekend op 18-04-2016 21:36 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik ben het niet met jou oneens hoor, maar ik vond dat een beetje rare vergelijking.Fly-guy schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:25:
Probleem is dat we geen flauw idee hebben wat een drone doet met een motor en wat er daarna gebeurt.
Bij de el al was de reden voor het loslaten van een motor niet een drone (of een ander extern object), maar wie zegt dat zoiets niet door een drone kan gebeuren?
Het is ooit eens door een klont ijs veroorzaakt, gelukkig met betere resultaten.
Dus als een motor die een extern object kan loslaten, wie zegt dat dat te ver gezocht is als we het hebben over een aantal kilo koolstof/metaal en een lithium batterij?
Waarom denk je dat ik die foto koos.
Ik reageerde niet op de drones, maar op een 9/11 scenario.ANdrode schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:49:
[...]
Voordat de drone het vliegtuig inhaalt is... Oh wacht hij haalt het vliegtuig niet in.
Ik denk dat voor al deze scenario's modelhelikopter's of vliegtuigen gevaarlijker zijn. Die zijn moeilijker te besturen echter is dat wel te leren door een gemotiveerde aanvaller.
tldr; threat model is gelijk gebleven, het is alleen zichtbaarder voor leken.
Je hebt inhoudelijk gewoon gelijk overigens
Sometimes you need to plan for coincidence
Heb ik bij Delta ook, maar no luck. Heeft die interne vlucht misschien nog een KL codeshare?Halldor schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:35:
[...]
Ik heb wel mijn vluchten die geboekt zijn bij Korean Air (binnenlandse vluchten) op de KLM site staan. Volgens mij omdat ik mijn FB gekoppeld heb aan de vluchten bij Korean Air.
Voor qualify flights en punten maakt het niets uit, maar voor overzicht zou het fijn zijn.
Hmmbob schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:13:
[...]
Ik reageerde niet op de drones, maar op een 9/11 scenario.
Praktisch gezien denk ik dat het in een 9-11 scenario erg lastig is om in beperkte tijd zeker te weten dat het een kaping is (c.f. medisch incident/incapacitation). Ik ben heel blij dat ik daar niet over hoef te beslissen. Het is erg tragisch als je de verkeerde keuze maakt.
Duivels dilemma

Ik gebruikte CheckMyTrip voor non-KLM vluchtenPWM schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:43:
[afbeelding]
De KLM site heeft een mooi overzicht van je komende vluchten en linked ook makkelijk door naar aanverwante informatie. Wat echter mist is bijvoorbeeld de vluchten die ik rechtstreeks bij Delta heb geboekt. Die krijgt KLM er ook niet in. Ook andere airlines staan er (natuurlijk) niet bij.
Is er een applicatie die dit wel kan doen? En dan bedoel ik niet handmatig, maar dat als ik bookingcode+naam+ticket, hij de juiste info erbij pakt. Ik zie af en toe door de bomen het bos niet. Zou niet voor het eerst zijn dat ik mijn koffers bij KLM probeer in te checken voor een United vlucht
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Om 14:30 vertrekt AP-BMJ naar Karachi. Dit toestel ging hiervoor door het leven als PH-AOI.
Dit toestel 24 januari 2007 voor het eerst met testregistratie F-WWYR en werd op 26 februari dat jaar aan KLM geleverd. KLM leasde het toestel van International Lease Finance Corporation (ILFC)
Ze droeg de naam "Plaza de la Independencia - Madrid".
Op 3-4 januari 2016 vloog het haar laatste commerciële vlucht voor KLM als KL624 van Atlanta naar Amsterdam waar het om 05:25 arriveerde.

De vierde en laatste A330-200 die Shaheen Air van KLM zal overnemen is PH-AOK.
Zij voerde op 26-27 maart haar laatste vlucht uit voor KLM als KL678 van Calgary naar Amsterdam.
Als het goed is wordt zij deze week in hangar 14 gespoten in de Shaheen livery.
Professioneel Heftruck Syndroom
Je kan in SkyScanner een price alert aanzetten. Voor de rest moet je ook een beetje geluk hebben, de algoritmes zitten nu zo bizar ingewikkeld in elkaar dat de vuistregels voor goedkope tickets ook vaak niet meer kloppen.NeFoRcE schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:41:
Potver, vorige week tickets gezien van Emirates naar Bangkok voor een aantrekkelijk prijsje. Niet geboekt ivm verder dingen uitzoeken nog. Zijn ze nu 60 euro duurder... hoop dat ze nog wel ff weer goedkoper worden. Check wel 10x per dag ofzo de prijzen
Klopt die staat al aan, maar je kan daar niet een alert instellen voor een bepaalde vlucht/tijd. We willen namelijk heel graag een bepaalde vlucht van Emirates. Maar het is gewoon echt afwachten dat ie weer goedkoper wordt. Echt een bizar wereldje haha!PolarBear schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:57:
[...]
Je kan in SkyScanner een price alert aanzetten. Voor de rest moet je ook een beetje geluk hebben, de algoritmes zitten nu zo bizar ingewikkeld in elkaar dat de vuistregels voor goedkope tickets ook vaak niet meer kloppen.
Gaat niet meer gebeuren, ik zou die 60 euro gewoon betalen, op het totale vakantie bedrag is het maar een klein deel en als je deze specifieke vlucht graag wilt, tja.NeFoRcE schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:00:
[...]
Klopt die staat al aan, maar je kan daar niet een alert instellen voor een bepaalde vlucht/tijd. We willen namelijk heel graag een bepaalde vlucht van Emirates. Maar het is gewoon echt afwachten dat ie weer goedkoper wordt. Echt een bizar wereldje haha!
http://cyprus-mail.com/2016/04/18/emergency-landing/An Emirates flight made an emergency landing at Larnaca airport on Monday after a passenger fell ill.
The A380 aircraft was headed to the UK from Dubai when it asked for permission to land at Larnaca airport at around 6pm due to a medical emergency before departing for Manchester at 8pm.
This was the first time that the world’s largest aircraft had landed in Cyprus.
Zou je denken? Ik dacht dat die prijzen een beetje op en neer gingen, maar we zitten er inderdaad al sterk aan te denken om ze maar gewoon te kopen. We kunnen ook met Qatar, dat scheelt bijna 70 euro, maar Emirates hebben we gewoon hele goede ervaring mee.. En.. tja A380 he. Beest van een vliegtuigBrilsmurfffje schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:23:
[...]
Gaat niet meer gebeuren, ik zou die 60 euro gewoon betalen, op het totale vakantie bedrag is het maar een klein deel en als je deze specifieke vlucht graag wilt, tja.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Jeps, dusseldorf is niet echt handig. We wonen in Utrecht, en dan zit je weer met vervoer/parkeren, of gezeul met de trein. Onder de streep kun je dan net zo goed via AdamFiber schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:43:
Je opties (Met bijvoorbeeld Etihad) vanaf Düsseldorf al bekeken? Of is dat te ver uit de richting...? Frankfurt heeft ook vaak mooie opties die kant op, maar ligt natuurlijk nog verder uit de richting.
Dat is dus zo een stelregel die lang niet meer altijd geldt. De pricing van vluchten is/kan veel dynamischer zijn.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:23:
[...]
Gaat niet meer gebeuren, ik zou die 60 euro gewoon betalen, op het totale vakantie bedrag is het maar een klein deel en als je deze specifieke vlucht graag wilt, tja.
In de zomermaanden kun je er vanuit gaan dat het niet meer goedkoper wordt.PolarBear schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:08:
[...]
Dat is dus zo een stelregel die lang niet meer altijd geldt. De pricing van vluchten is/kan veel dynamischer zijn.
Ik zou gewoon de gok niet meer nemen, als ik zie hoe vol de vluchten van AMS-DXB altijd zitten. Dit is wel de feeder route voor de rest van het Emirates netwerk. Verder heeft Emirates ook een naam opgebouwd als goede airline en vinden veel mensen een stopover in Dubai eigenlijk wel prettig om even de benen te strekken en wat te eten.PolarBear schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:08:
[...]
Dat is dus zo een stelregel die lang niet meer altijd geldt. De pricing van vluchten is/kan veel dynamischer zijn.
Je kan nog kijken als je los een retourtje AMS-HKG koopt, die zijn soms 300-400 euro, vanaf daar dan nog een retourtje HKG-BKK scoren voor rond de 100-150 euro.NeFoRcE schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:36:
[...]
Zou je denken? Ik dacht dat die prijzen een beetje op en neer gingen, maar we zitten er inderdaad al sterk aan te denken om ze maar gewoon te kopen. We kunnen ook met Qatar, dat scheelt bijna 70 euro, maar Emirates hebben we gewoon hele goede ervaring mee.. En.. tja A380 he. Beest van een vliegtuig
Je kunt een keer geluk hebben maar sta niet verbaasd te kijken als 't alleen maar duurder wordt.NeFoRcE schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:00:
[...]
Maar het is gewoon echt afwachten dat ie weer goedkoper wordt. Echt een bizar wereldje haha!
Dat zal een herrie geweest zijn in die cockpit
Of ze hebben GPWS tijdelijk even uitgeschakeld
[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 19-04-2016 15:47 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Met welke luchtvaartmaatschappij is dat?Garyu schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:30:
Hah, volgende week mijn eerste 787-8 vlucht (Wenen->Stockholm en retour, is weer eens wat anders dan een narrowbody op dat stukje).
Ethiopian... Wenen is dus een tussenstop op weg naar Addis Ababa, maar ach, ik hoef niet zo ver
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
We zitten 3 dagen in bangkok,voor de rest nog een aantal interne vluchten / boottochten en rondreizenNapsju schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:09:
Eten, eten, eten! Voor de rest vind ik er niet veel aan in Bangkok.
Ga naar:NeFoRcE schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:50:
Nou vlucht is geboekt naar BKK. Zowel heen 2x met de A380 als terug (ik vind dat echt zó'n vreselijk vet vliegtuig!). We gaan nu een dag eerder heen, en komen wel op dezelde dag terug als gepland. Iets andere vluchttijden, maar nog steeds prima nu. Helaas wel 50 euro pp duurder, maar ja. Het is rond! Nu op jacht naar hotels en todo's
- Airline Graveyard, daar ligt een 747 waar je op en in kan klimmen
- Sathorn abandoned building, super gaaf uitzicht vanaf de top
[ Voor 35% gewijzigd door Falastine op 20-04-2016 16:52 ]
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Welke app als ik het vragen mag?Falastine schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:52:
[afbeelding]
Ik heb geboekt voor dit geld in de meivakantie kon ik het niet laten liggen.
Ik vraag mee. Is dat overigens niet een absurd lage prijs?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Heb je geen lettetype voor nodig, het vluchtnummer (TB) zegt al genoeg. Jetairfly dusAngeloonie schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:00:
Aan het lettertype te zien zeg ik TUIFly/JetairflyDat is TUIType namelijk
Virussen? Scan ze hier!
Zag die nummers niet eenswildhagen schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:01:
[...]
Heb je geen lettetype voor nodig, het vluchtnummer (TB) zegt al genoeg. Jetairfly dus
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Zolang je flexibel bent met de data is dat niet eens de goedkoopste die er is: https://www.jetairfly.com/en/last-minute/all-airports/miamiicecreamfarmer schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:40:
[...]
Ik vraag mee. Is dat overigens niet een absurd lage prijs?
voor 199 heb je op bepaalde data al heen en terug.
Als docent zit ik Helaas vast aan schoolvakanties maar vaak genoeg lekker goedkoop vliegen naar Zuid Amerika...
[ Voor 24% gewijzigd door Falastine op 20-04-2016 16:47 ]
Als ik via chaser zoek vind ik die prijzen niet.AndRo555 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:19:
[...]
Zolang je flexibel bent met de data is dat niet eens de goedkoopste die er is: https://www.jetairfly.com/en/last-minute/all-airports/miami
voor 199 heb je op bepaalde data al heen en terug.
Overigens oostende airport?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Er gloort weer wat licht aan de horizon voor de Dutch Dakota Association
Bron: http://www.luchtvaartnieu...chting-slaan-handen-ineenTwee organisaties die actief zijn in de Nederlandse historische luchtvaart slaan mogelijk de handen ineen. DDA Classic Airlines en Stichting Exploitatie Catalina melden in een gezamenlijke verklaring te onderzoeken of een samenwerking kan bijdragen tot "een bestendige toekomst".
Er wordt gestudeerd op samenwerking op het gebied van vliegtuigonderhoud, operationele taken, marketing en administratie. Beide partijen denken binnen enkele maanden tot een te besluiten of en in welke vorm de organisaties verder gaan.
De twee vrijwilligersorganisaties houden twee iconische vliegtuigen in luchtwaardige staat en maken daar rondvluchten mee boven Nederland. De Catalina en de Douglas DC-3 Dakota zijn bekende verschijningen op de nationale luchthavens en trekken veel publiek.
De Stichting Exploitatie Catalina is enkele jaren bezig om een partner te vinden om de hoge kosten die inherent zijn aan het vliegen met een klassiek toestel te delen. “Dan snijdt het mes aan twee kanten en kunnen beide partijen hier profijt van hebben”, zegt Arjan Dros, voorzitter van de stichting.
Synergie
DDA Classic Airlines is met het wegvallen van hoofdsponsor KLM gedwongen om goed naar de operationele kosten te kijken. “Als de synergie met de Catalina voldoende oplevert is dit een geweldige opportuniteit. Dit alles met behoud van het hoogst mogelijke veiligheidsniveau”, zegt DDA-voorzitter Feije Jaski.
DDA houdt nog een DC-3 in de lucht. Vanwege kostenbesparingen wordt een tweede toestel van dit type afgestoten, zo maakte de organisatie eerder dit jaar bekend.
Dus zowel de Catalina PH-PBY als de PH-PBA en/of de PH-DDZ blijven mogelijk toch nog rondvliegen

Weet iemand welk toestel mogelijk afgestoten wordt, de PBA of de DDZ?
Virussen? Scan ze hier!
PH-PBA ziet er wel iets anders uit hoor

PH-DDZ wordt afgestoten.Weet iemand welk toestel mogelijk afgestoten wordt, de PBA of de DDZ?
Het toestel staat al jaren aan de kant omdat één van de twee motoren moet worden vervangen.
En per 1 juli stoot KLM hangar 10 af (waar deze toestellen staan) alsook de paintbay in hangaar 14.
Schiphol kreeg in het verleden wel eens aparte bezoekers en ook bijvoorbeeld de KLM A330-200's kregen hier hun nieuwe kleuren voor Shaheen, maar dit alles behoort straks tot het verleden.
Hangar 10 gaat geloof ik naar een nieuwe eigenaar, de paintbay wordt voor wat anders ingericht.
Zo werden alle KLM MD-11's (op de eerste; PH-KCA) hier op Schiphol in de KLM kleuren gespoten om kosten te besparen:

[ Voor 36% gewijzigd door Piet91 op 20-04-2016 20:34 ]
President Indonesië volgende week naar Nederland
En wel vanaf morgen.President Joko Widodo van Indonesië is volgende week twee dagen in ons land. Het is voor het eerst in zestien jaar dat een president van de voormalige kolonie Nederland aandoet.
Widodo heeft onder meer een gesprek met premier Mark Rutte en gaat op audiëntie bij koning Willem-Alexander, aldus de RVD in een verklaring. De president is donderdag en vrijdag in Nederland.
Het bezoek maakt deel uit van een rondreis door Europa van Widodo. Hij gaat verder naar België en Duitsland en gaat langs bij instellingen van de EU. Doel van de reis is de handelsrelaties aan te halen. Nederland is het laatste land dat Widodo bezoekt.
De laatste keer dat een Indonesisch staatshoofd ons land aandeed was begin 2000. Toen ging het om een kort bezoek van Abdurrahman Wahid.
In 2010 zou de toenmalige president Susilo Bambang Yudhoyono op bezoek komen naar Nederland. Dat ging op het allerlaatste moment niet door vanwege een kort geding die een groep Molukkers had aangespannen. Ze wilden dat hij werd gearresteerd wegens medeplichtigheid aan oorlogsmisdaden.
Dit betekend ook weer het bezoek van Indonesia One aan Amsterdam.
Een op de Boeing 737-800 gebaseerde Boeing Business Jet 2.
Toestel staat nu in Brussel. Verwachte aankomst is om 19:15 uur. Vertrekt vrijdagavond om 18:00 uur.

Speaking of 737's: gisteren (20 april dus Derice
De eerst is aan B-7562; een 737-800 voor China United Airlines (dochterbedrijf van China Eastern Airlines).
Op dit moment is ze onderweg vanuit Seattle naar haar nieuwe eigenaar op de luchthaven Beijing Nanyuan, waarop China United als enige maatschappij opereert.

Ter info; de 8000e 737 werd in april 2014 geleverd (United Airlines; 737-900ER),
- 7000e in december 2011 (FlyDubai; 737-800)
- 6000e in april 2009 (ILFC voor Norwegian Air Shuttle; 737-800)
- 5000e in februari 2006 (Southwest; 737-700)
- 4000e in juni 2001 (Air Algerie; 737-800)
- 3000e in februari 1998 (Alaska Airlines; 737-400)
- 2000e in februari 1991 (Lufthansa; 737-500)
- 1000e in december 1983 (Delta; 737-200)
De eerste 737 werd in december 1967 aan Lufthansa geleverd.
Eind maart had 8966 737's geleverd en nog 4380 orders openstaan en is het best verkochte/meest gebouwde verkeersvliegtuig ter wereld.
Gemiddeld stijgt of landt er elke 1.7 seconden ergens op de wereld een 737 en gemiddeld zijn er meer dan 2400 tegelijk van in de lucht.
Ik zat al te hopen dat iemand zou happenPiet91 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:12:
[...]
PH-PBA ziet er wel iets anders uit hoor![]()
[afbeelding]PH-PBA by Martijn de Heer, on Flickr
De PBA heeft ook een tijdje in gedeeltelijke Air France retro-livery rondgevlogen.
De reden daarvan:
Zie https://www.dutchdakota.n...ic-airlines/vloot/ph-pba/In het kader van de verlenging van de sponsorovereenkomst met de KLM wordt het plan ontwikkeld om het toestel te gebruiken voor de feestelijke herdenking van de introductie van de Dakota op de route Amsterdam-Parijs. Het toestel wordt aan de rechterzijde in het oorspronkelijk kleurenschema gebracht van Air France en aan de linkerzijde KLM. Maandag 13 november 2006 is op Schiphol de grootse presentatie en aansluitend vliegt een delegatie van de KLM directie met het toestel naar Parijs om daar de directie van Air France op te halen.
Virussen? Scan ze hier!
JaSanction schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:07:
AF/KLM boekingsklasse J business (intercontinentaal) is toch volledig flexibel m.b.t. het wijzigen van een vlucht, alsin kosteloos?
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Waarschijnlijk wel.Hmmbob schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:07:
Luchtfoto's?

Hier de laatste dagen ook regelmatig een boven ons. Vandaag ook nog een.
Trouwens; vanmorgen ook een F16(?) opgevangen met de ADS-B ontvanger. Op de kaart kun je zien dat die toch wel een héél stuk rapper gaat dan overig vliegverkeer.
[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 21-04-2016 15:14 ]
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-parijs-charles-de-gaulleVoor de tweede keer in korte tijd is een passagiersvliegtuig bij het naderen van de luchthaven Charles de Gaulle bij Parijs rakelings langs een drone gevlogen. Dat meldden Britse en Franse media donderdag. Het ging in dit geval om een toestel van de Ierse maatschappij Aer Lingus.
Op ongeveer 2300 meter hoogte zag de piloot van de Airbus A320 een drone voorbijkomen op een afstand van ongeveer 150 meter.
In februari kon de piloot van een Airbus van Air France nog net uitwijken voor een drone toen hij de landing inzette bij de Parijse luchthaven. Het onbemande vliegtuigje scheerde op 5 meter langs de linker vleugel op een hoogte van zo'n 1500 meter.
Zondag kwam een vliegtuig van British Airways tijdens de landing op de Londense luchthaven Heathrow mogelijk in botsing met een drone. De Airbus A320 met 137 mensen aan boord landde uiteindelijk veilig.
Gaat goed. We wachten tot de eerste vliegtuigcrash (met of zonder doden), daarna kunnen we de put dempen, dan is het kalf immers al verdronken

Virussen? Scan ze hier!
Ja dat was dus geen drone, maar een plastic tas.wildhagen schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:20:
[...]
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-parijs-charles-de-gaulle
Gaat goed. We wachten tot de eerste vliegtuigcrash (met of zonder doden), daarna kunnen we de put dempen, dan is het kalf immers al verdronken
Wat stel je voor?wildhagen schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:20:
[...]
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-parijs-charles-de-gaulle
Een WildhagenTM compleet overtrokken maatregel weer? Mensen 10 jaar vastzetten ofzo zonder dat er een reële pakkans is?

Ik weet dat jij het kennelijk geen probleem vind om met drones op 150 meter van vliegtuigen te vliegen, of zelfs er recht tegenaan (zoals laatste met die BA-kist), met alle mogelijke gevolgen van dien, maar mij lijkt het persoonlijk wat minder slim.
Ik heb wel een paar ideën ja.
- Geen drones toestaan in een bepaalde straal rondom vliegvelden (50 km ofzo?)
- Maximale hooge instellen (50-75 meter ofzo?) voor die dingen, en het (middels hoogte-sensoren oid?) ook onmogelijk maken dat ze hoger kunnen.
- Stel drones vergunningsplichtig, dus dat je eerst een cursus/opleiding ervoor moet volgen voor je ermee mag vliegen. In die cursus moeten dan luchtverkeersregels, fatsoen en normen/waarden worden bijgebracht. En dan dit reegelmatig verplicht herhalen (opfriscursus).
Dan kunnen de liefhebbers er tóch mee blijven vliegen, en blijven de vliegtuigpassagiers gevrijwaard van de gevaren van drone-gebruikers.
Virussen? Scan ze hier!
Dat mag nu ook al niet, maar blijkbaar houdt dat mensen niet tegen.wildhagen schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 07:04:
Doet niets tegen de kans op een botsing, ook op 75 meter doet een drone in een motor pijn. (Sterker nog, het is hoogst waarschijnlijk minder gevaarlijk als een drone op hogere hoogte in een motor komt)- Maximale hooge instellen (50-75 meter ofzo?) voor die dingen, en het (middels hoogte-sensoren oid?) ook onmogelijk maken dat ze hoger kunnen.
Alsof men zich daaraan gaat houden. Drones zijn in talloze Chinese webwinkels te koop en dus nooit betrouwbaar te koppelen aan een cursus of vergunning. Nog maar te zwijgen over zelfbouw.- Stel drones vergunningsplichtig, dus dat je eerst een cursus/opleiding ervoor moet volgen voor je ermee mag vliegen. In die cursus moeten dan luchtverkeersregels, fatsoen en normen/waarden worden bijgebracht. En dan dit reegelmatig verplicht herhalen (opfriscursus).
Lasers mogen ook niet zomaar verhandeld worden, echter geregeld staan vliegtuigen in ons land in de (groene) spotlights.
Op voorhand beperkt je het risico niet, achteraf kun je iemand misschien harder aanpakken, mits je de eigenaar vindt.
Mijns inziens voegen jouw voordelen alleen maar gezeik toe bij diegenen die toch al verantwoord bezig zijn en verlagen het gevaar voor vliegtuigpassagiers nul komma nul.Dan kunnen de liefhebbers er tóch mee blijven vliegen, en blijven de vliegtuigpassagiers gevrijwaard van de gevaren van drone-gebruikers.
Was waarschijnlijk een plastic zakIk weet dat jij het kennelijk geen probleem vind om met drones op 150 meter van vliegtuigen te vliegen, of zelfs er recht tegenaan (zoals laatste met die BA-kist), met alle mogelijke gevolgen van dien, maar mij lijkt het persoonlijk wat minder slim.
http://www.upinthesky.nl/...ste-mogelijk-plastic-zak/
[ Voor 10% gewijzigd door Fly-guy op 22-04-2016 09:17 ]

no animals were harmed during the production of this message
Vertel 's ... weet jij er meer van ?gop1 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:07:
[...]
Ja dat was dus geen drone, maar een plastic tas.
Ik vind alleen maar near misses met drone, geen plastic bag ..
Dat gaat over Heathrow, dat andere bericht is Charles de Gaulle ...Fly-guy schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:26:
[...]
Was waarschijnlijk een plastic zak
http://www.upinthesky.nl/...ste-mogelijk-plastic-zak/
[ Voor 36% gewijzigd door Goner op 22-04-2016 14:49 ]
Gezien de reputatie van die dingen betwijfel ik of ze Obama met zo'n ding laten vliegen. Ze schijnen niet bijster betrouwbaar te zijn.Caeruleus schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:27:
Deze kwam net bij ons overvliegen. Obama is op bezoek
[afbeelding]
https://nl.flightaware.com/live/flight/KLM7879
Dit is overigens de eerste 787-9 die eigendom is van AF/KLM en niet wordt geleased.
EDIT @ 23:13 uur: en los: https://www.flightradar24.com/KLM7879/97f211a

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 22-04-2016 23:13 ]
Hij had het over "die BA", dus Heatrow.Goner schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:47:
[...]
Dat gaat over Heathrow, dat andere bericht is Charles de Gaulle ...
Hij zal er ook wel niet in hebben gezeten maar hij is wel de reden waarom ze hier rondvliegen.downtime schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:25:
[...]
Gezien de reputatie van die dingen betwijfel ik of ze Obama met zo'n ding laten vliegen. Ze schijnen niet bijster betrouwbaar te zijn.
Extra marechaussee op Schiphol voor paspoortcontrole - http://nos.nl/l/2100857
Meestal is de presidentiele helicopter (aka Marine One) een oude VH-3D Sea King of een wat modernere VH-60N WhiteHawk
Virussen? Scan ze hier!
Als dronegebruiker word ik altijd boos als ik berichten lees dat er weer een idioot rondom een vliegveld heeft gevlogen.wildhagen schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 07:04:
Jammer dat je gewoon weer op de man moet spelen, als je het op inhoud niet kunt winnen. Bijzonder groot zwaktebod, zacht gezegd.
Ik weet dat jij het kennelijk geen probleem vind om met drones op 150 meter van vliegtuigen te vliegen, of zelfs er recht tegenaan (zoals laatste met die BA-kist), met alle mogelijke gevolgen van dien, maar mij lijkt het persoonlijk wat minder slim.
- Maximale hooge instellen (50-75 meter ofzo?) voor die dingen, en het (middels hoogte-sensoren oid?) ook onmogelijk maken dat ze hoger kunnen.
- Stel drones vergunningsplichtig, dus dat je eerst een cursus/opleiding ervoor moet volgen voor je ermee mag vliegen. In die cursus moeten dan luchtverkeersregels, fatsoen en normen/waarden worden bijgebracht. En dan dit reegelmatig verplicht herhalen (opfriscursus).
Dan kunnen de liefhebbers er tóch mee blijven vliegen, en blijven de vliegtuigpassagiers gevrijwaard van de gevaren van drone-gebruikers.
Jouw regels word ik eigenlijk ook boos om... Vat het niet persoonlijk, want ik snap je gevoel, maar het geeft aan nu er van dit soort regels worden bedacht dat er mensen zijn die het nodig vinden het vliegverkeer mogelijk in gevaar te brengen. Zelf ben ik lid van een aantal grote dronecommunities en er wordt altijd vol afschuw gereageerd als er een incident heeft plaatsgevonden.
Mijn drone, een Phantom 3 Pro, weigert bijvoorbeeld te vliegen in een straal van 2 km rondom het hart van Schiphol. Mijn inziens terecht, maar ook al zou het kunnen.. dan zou ik het nog niet doen. Toch vind ik het een redelijke en terechte maatregel.
Waar ik meer moeite mee heb is dat er dus mensen zijn die een el cheapo multicopter hebben of zelfbouw drone en daarmee acties als vliegen bij EHAM of zoals net bij EGLL gaan doen. Hier gaan we volgens mij op korte termijn niet zoveel tegen kunnen doen.
Wel weet ik dat het uitzonderingen zijn gelukkig. Laten we hopen dat er geen toestel geraakt gaat worden met negatieve gevolgen.
Voor nu wil ik graag nog kunnen genieten van de prachtige hobby (fotograferen vanuit de lucht) en het liefst in de toekomst natuurlijk ook
Overigens zou ik het prima vinden om een brevet/licentie of iets dergelijks te halen, maar dat zal nooit voorkomen dat er van dit soort 'joyflyers' zijn.
My 2 cents
[ Voor 3% gewijzigd door SanderTje! op 22-04-2016 19:14 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Die waren ze deze week inderdaad aan het uitladenwildhagen schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:02:
De president vliegt volgens mij idd niet in een V-22 Osprey nee.
Meestal is de presidentiele helicopter (aka Marine One) een oude VH-3D Sea King of een wat modernere VH-60N WhiteHawk

Deze foto is niet van mij maar gekopieerd uit de fb groep van de lokale spotters hier.
Klopt, die worden meestal vervoerd in of een C-17 Globemaster III, of een C-5 GalaxyCaeruleus schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:14:
[...]
Die waren ze deze week inderdaad aan het uitladen
[afbeelding]
Deze foto is niet van mij maar gekopieerd uit de fb groep van de lokale spotters hier.
Virussen? Scan ze hier!
Ja, heb ik van de week ook gezien. Echt niet zo goed over nagedacht. Hierdoor ontstaan ook irritaties tussen de wel/niet priviumgebruikers. Ik kan mij niet voorstellen dat de eigenaar van het concept dat zo gaat houden, dan verkopen ze straks geen priviumabonnementen meer.PWM schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:10:
In de nieuwe situatie van aankomst staan de Privium poortjes uiterst links of rechts bij aankomst. Maar er is geven aparte loop. Er is geen doorkomen aan als er een rij staat. Je moet je letterlijk naam voren wurmen en mensen aan de kant duwen om erbij te komen. Niet echt charmant.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Osprey (vaak 3/4 stuks) zijn er om route te verkennen en veilig te stellen.wildhagen schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:02:
De president vliegt volgens mij idd niet in een V-22 Osprey nee.
Ik heb tien jaar met modelvliegtuigen gevlogen (1990-2000), en ik snap niet helemaal waarom er meer regels zouden moeten komen - maar wel betere handhaving van de huidige regels. Ik weet de regels van toen nog heel goed: alleen vliegen vanaf door KNVvL aangewezen velden. "Wildvliegen" (van een andere locatie vliegen dan een aangewezen veld) werd niet gewaardeerd en soms ook niet getolereerd door de club. Ik weet ook nog dat mijn KNVvL-aansprakelijkheidsverzekering mij alleen dekte als ik vanaf een clubveld vloog. We haalden het dus niet in ons hoofd om zomaar ergens te gaan vliegen.
Ik kan alleen maar aannemen dat de regels van toen ook nu nog gelden, en dat eigenlijk het enige wat is veranderd de enorme stroomversnelling van technologie waardoor elke droplöl met wat geld maar zonder enige kennis van zaken het luchtruim kan kiezen, terwijl je "vroeger" enige kennis van zaken nodig had voordat je alles werkend had. Ik kom nog uit het 35/40MHz- en NiCd-tijdperk
Hoe dan ook, is nieuwe regelgeving echt wel nodig? Gaat dat idioten (die er toen ook al waren) tegenhouden om boven bebouwing en in de buurt van vliegvelden te vliegen? Zoals iemand hierboven terecht opmerkt, houdt de huidige laserregelgeving idioten die in cockpits schijnen ook niet tegen. Iemand die met zijn drone het luchtverkeer aantoonbaar in gevaar brengt, is toch gewoon aan te pakken?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Verwijderd
Nu koop je op elke hoek van de straat en interwebs voor een paar tientjes een vliegmachines die vrijwel iedereen direct kan bedienen.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
GrrrSorry, we cannot complete online check-in for your flight on this occasion. Please proceed to the airport to check in and collect your boarding pass.

Lekker!
Download Worldmate, kost een paar euro. Je forward boeking bevestigings mails naar hen en zij doen de rest. Geheel carrier onafhankelijk. Werkt ook voor hotel en auto huur. Super app.PWM schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:43:
[afbeelding]
[ Voor 67% gewijzigd door Bartjeee op 23-04-2016 11:44 ]
Dan geef je me toch een partij interessante data af aan mogelijke adverteerders..Bartjeee schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:35:
[...]
Download Worldmate, kost een paar euro. Je forward boeking bevestigings mails naar hen en zij doen de rest. Geheel carrier onafhankelijk. Werkt ook voor hotel en auto huur. Super app.
What's the occasion ??Napsju schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:30:
[...Sorry, we cannot complete online check-in for your flight on this occasion... ]
We hebben vaak AMS - LHR - CPT gevlogen en altijd on-line ingechecked en stoelen gekozen, heen en weer.
Lekker!
Dan ben je of overboekt en te laat of je staat op een no-fly listNapsju schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:30:
Ook handig, dat online inchecken bij BA:
[...]
Grrr![]()
Lekker!
Zelf ook recentelijk last van gehad bij BA toen we van AMS naar LAS vlogen.Napsju schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:30:
Ook handig, dat online inchecken bij BA:
[...]
Grrr![]()
Gebeld, en telefonisch gaven ze aan dat we altijd naast elkaar zouden zitten, maar ze ons nu geen stoelen konden toewijzen.
Webcare zelfde verhaal, geen probleem en check op de luchthaven in.
Eerder naar schiphol gegaan, en toen bleek dat de vlucht al ram vol zat en we alleen van AMS naar LHR naast elkaar zaten.
Voor het LHR - LAS segment zat ik op rij 35 en mijn vriendin op 53! Konden het nog aan de gate proberen..... Niet gelukt.
Dan merk je dat KLM qua customer support wel een heel stuk beter is. BA veerde opeens totaal niet meer mee, en verwees naar hun T&C dat het geen garantie was. Terwijl we telefonisch bevestiging kregen dat ze 1 boeking van 2 personen nooit uit elkaar halen.
succes!
American Express vraagbaak
Maar goed bij elke dienstverlenende organisatie is het hetzelfde. Je kan nog zo klantvriendelijk willen zijn als organisatie, als die ene persoon die jou moet helpen slecht geslapen heeft/er geen zin in heeft/etc dan zit jij toch met een probleem.
Omgekeerd heb ik ook meegemaakt je kan ook bij de minder klantvriendelijke LCC net iemand tegen komen die wel door het vuur gaat voor je en meer service levert dan je nodig had cq. verwacht.
Ha, ik heb gebruik gemaakt van diezelfde actie, maar ga pas in oktober. 350 euro van Amsterdam naar Lima, maar via LGW dan rechtstreeks naar LIM. Terug via CUZ-LIM-AMS. Viel mij ook op dat BA slecht is wat betreft het kiezen van stoelen - ook voor het online inchecken (wat dus niet eens mogelijk blijkt te zijn) is het niet mogelijk om online gratis stoelen te kiezen, wat bijv. bij KLM wel kan.Napsju schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:32:
AMS-LHR-MIA-LIM, waarbij de laatste leg uitgevoerd wordt door LAN Peru. Retourtje voor 297 euro. Misschien is dat 'the occasion'?

Mooie route van de Dominicaanse Republiek naar Madrid, maar zou toch wel even raar opkijken als ik halverwege de route wakker werd en zou zien dat we boven Groenland vlogen
Lekker!
Toch opmerkelijk, want als ik de route in gcmap invoer dan komt er niet zo'n extreem toeristische route uitEl Jefe schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:24:
[...]
[afbeelding]
Mooie route van de Dominicaanse Republiek naar Madrid, maar zou toch wel even raar opkijken als ik halverwege de route wakker werd en zou zien dat we boven Groenland vlogen(jaja, weet dat dit te maken heeft met meest optimale route, etc etc).

Denk dat het te maken heeft met ETOPS, een vliegtuig moet kunnen landen binnen X minuten(afhankelijk van type en certificaat van de carrier) als het boven zee vliegt.oohh schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:37:
[...]
Toch opmerkelijk, want als ik de route in gcmap invoer dan komt er niet zo'n extreem toeristische route uit![]()
[afbeelding]
Niet bepaald.El Jefe schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:24:
[afbeelding]
Mooie route van de Dominicaanse Republiek naar Madrid, maar zou toch wel even raar opkijken als ik halverwege de route wakker werd en zou zien dat we boven Groenland vlogen(jaja, weet dat dit te maken heeft met meest optimale route, etc etc).
Dit toestel was vorige week zaterdag onderweg van Montevideo naar Madrid maar week uit naar Fortaleza nadat er rook uit de crew rest area/lavatory kwam.
Toestel bleef daar ruim een dag staan en vloog toen naar São Paulo en heeft daar enkele dagen gestaan vanwege technische problemen (ongetwijfeld te maken met eerder genoemd incident).
Het Braziliaanse CENIPA heeft een onderzoek ingesteld.
Aan het vluchtnummer te zien is dit een ferry-flight terug naar home base Madrid.
Lijkt er dus meer op dat ze vanwege regels/veiligheid/etc. dicht bij de kust/uitwijkmogelijkheden moeten blijven vliegen.
Want zoals oohh hierboven al aangeeft; dit is niet bepaald de meest logische route.
Toestel is overigens gloednieuw; werd in december 2015 geleverd aan Iberia.
EDIT:: heerlijk smulverhaal op dailymail.co.uk.
[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 23-04-2016 16:03 ]
Hmm, ik denk dat ik even moet gaan googlenNapsju schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:29:
Die deal terug uit CUZ heb ik ook gezien, maar dan heb je dus mogelijk te maken met die belachelijke 'gringo' tax van 180 dollar per persoon, omdat je met LAN vliegt. Ik ga ook terug uit CUZ, maar ik heb die dus bij LC Peru geboekt.
Aha, thanks voor de opheldering, duidelijkPiet91 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:42:
[...]
Aan het vluchtnummer te zien is dit een ferry-flight terug naar home base Madrid.
Lijkt er dus meer op dat ze vanwege regels/veiligheid/etc. dicht bij de kust/uitwijkmogelijkheden moeten blijven vliegen.
Want zoals oohh hierboven al aangeeft; dit is niet bepaald de meest logische route.
[ Voor 23% gewijzigd door El Jefe op 23-04-2016 15:43 ]
Hmm, ik heb nog even verder gekeken. De vlucht die El Jefe stuurde was geen lijnvlucht (zie vluchtnummer). De normale vlucht (IB6500) vliegt vrijwel altijd de route zoals gcmap hem ook plot. Ligt dus niet aan ETOPS.n0pe schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:40:
[...]
Denk dat het te maken heeft met ETOPS, een vliegtuig moet kunnen landen binnen X minuten(afhankelijk van type en certificaat van de carrier) als het boven zee vliegt.
Zie hierboven dus (Piet91)
Kan goed zijn dat ze om reden x geen ETOPS mogen/kunnen vliegen, waar dat normaal gezien wel zou moeten kunnen.oohh schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:44:
[...]
Hmm, ik heb nog even verder gekeken. De vlucht die El Jefe stuurde was geen lijnvlucht (zie vluchtnummer). De normale vlucht (IB6500) vliegt vrijwel altijd de route zoals gcmap hem ook plot. Ligt dus niet aan ETOPS.
Zie hierboven dus (Piet91)
Bron: http://www.luchtvaartnieu...t-collega-door-stewardessDe Indiase prijsvechter SpiceJet heeft een gezagvoerder ontslagen die een stewardess de plaats in had laten nemen van de copiloot. Dat gebeurde op een internationale vlucht tussen Kolkata en Bangkok. Het incident vond eind februari al plaats, maar kwam pas afgelopen week naar buiten toen de luchtvaartmaatschappij het ontslag van de vlieger bevestigde.
De gezagvoerder heeft zowel op de heen- als de terugvlucht gevraagd of de purser hem in de cockpit wilde vergezellen. De copiloot moest daarvoor zijn stoel in de cockpit opgeven, melden Indiase media.
De overtreding kwam aan het licht toen de purser de gezagvoerder betichtte van ongewenst taalgebruik. SpiceJet onderzocht daarop de zaak en besloot de piloot te ontslaan.
Ook de Indiase luchtvaartautoriteiten onderzoeken de kwestie. In India zijn de laatste jaren vaker opmerkelijke overtredingen in de luchtvaart vastgesteld. Een van de meest opvallende was in 2013, toen tijdens een vlucht van Air India beide piloten de cockpit verlieten om een dutje te doen in de cabine.
Valt idd wel op dat het vaker dan gemiddeld voor lijkt te komen bij Indiase carriers... misschien nemen ze het daar allemaal zo nauw niet ofzo met regelreving?
Je moet er toch niet aan denken dat de piloot om wat voor reden dan ook het toestel niet meer kan besturen, zit je met een purser die niet weet wat hij moet doen. Crash waiting to happen....
Virussen? Scan ze hier!
Of ze hadden een lekkere catfight in de cockpit, ook dat zal daar de eerste keer niet zijn: Air India schorst vechtende pilotenNapsju schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:42:
Bevestigen de geluidsopnamen dan ook wat er gebeurd is in die 'cock'pit?
Of ze waren een feestje aan het bouwen met drank, want dronken piloten, daar houden ze in India ook wel van: Tientallen Indiase piloten lopen bij alcoholtest tegen de lamp
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.