Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.934 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:41:
Airbus is de order van Air Austral voor 2 A380's nu eindelijk officieel kwijt, maar heeft een order voor 2 van een undisclosed buyer erbij.
(Jeuj, weer 2 euro verdient :P )
En die order van 2 A380 toestellen komt van ...*trommelgeroffel*...Emirates.
Surprise, surprise...

Hiermee komt hun totale order op 142 A380 toestellen waarvan er tot nu toe 75 geleverd zijn.
Airbus zal wel blij zijn met de orders, want de twee genoemde toestellen zijn namelijk de Skymark toestellen.
Die twee werden begin 2014 gebouwd na een order van 6 toestellen maar de order werd in juli dat jaar door Airbus geannuleerd. Sindsdien staan ze in Toulouse.

Deze twee zullen de two-class indeling krijgen met 58 business en 557 economy-stoelen wat een totaal van 615 stoelen maakt; het meest aantal stoelen in een vliegtuig dat er is.
De twee zullen in Q4 van 2017 geleverd worden en gaan dus niet naar Iran Air of All Nippon Airways wat ook als gerucht rondging.

Grappig is overigens dat Emirates zélf het constant over nieuwe toestellen heeft. :P

Beide toestellen eerder dit jaar:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1675/24567275065_37218aba7f_c.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 13-04-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Piet91 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:55:
[...]

En die order van 2 A380 toestellen komt van ...*trommelgeroffel*...Emirates.
Surprise, surprise...

Hiermee komt hun totale order op 142 A380 toestellen waarvan er tot nu toe 75 geleverd zijn.
Airbus zal wel blij zijn met de orders, want de twee genoemde toestellen zijn namelijk de Skymark toestellen.
Die twee werden begin 2014 gebouwd na een order van 6 toestellen maar de order werd in juli dat jaar door Airbus geannuleerd. Sindsdien staan ze in Toulouse.

Deze twee zullen de two-class indeling krijgen met 58 business en 557 economy-stoelen wat een totaal van 615 stoelen maakt; het meest aantal stoelen in een vliegtuig dat er is.
De twee zullen in Q4 van 2017 geleverd worden en gaan dus niet naar Iran Air of All Nippon Airways wat ook als gerucht rondging.

Grappig is overigens dat Emirates zélf het constant over nieuwe toestellen heeft. :P

Beide toestellen eerder dit jaar:
[afbeelding]
Ze zijn toch ook gewoon nieuw? Er heeft nog nooit een interieur ingezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:13:
[...]

EDIT: Ik heb zojuist een Business abonnement bij Flightradar24 en een Enterprise abonnement bij FlightAware gekregen :9

[afbeelding]
Dat wil ik ook wel, lijkt op een Pi met wat hardware? Specs? Info? Kosten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:56:
[...]

Is ook gewoon een Raspberry Pi met een DVB-T USB stick. Neem bijvoorbeeld deze. Kost dus nog geen 10 euro ;)

Zie ook: \[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger voor discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 13-04-2016 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:24:
Ze zijn toch ook gewoon nieuw? Er heeft nog nooit een interieur ingezeten.
Toestellen die al bijna 2 jaar (min of meer) stilstaan en zijn gebouwd voor een andere maatschappij (inclusief de daar bijbehorende aanpassingen) zou ik niet nieuw willen noemen.
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:56:
oohh schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:01:
Is ook gewoon een Raspberry Pi met een DVB-T USB stick. Neem bijvoorbeeld deze. Kost dus nog geen 10 euro ;)

Zie ook: \[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger voor discussie.
Dit inderdaad.

Ik had 2 Pi's liggen te verstoffen dus maar even zo'n stick besteld in China.
Als je kijkt wat beide abonnementen moeten kosten heb je de kosten er in een halve maand uit. :P
En dit kan ik natuurlijk niet laten liggen als luchtvaartnerd. :P

Vind het wel bijzonder dat ik hier met zo'n cheapo Chinese stick/antenne tot in Duitsland kan volgen.
Mogelijk ga ik ook eens van coaxkabel een antenne tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:09:
[...]

Toestellen die al bijna 2 jaar (min of meer) stilstaan en zijn gebouwd voor een andere maatschappij (inclusief de daar bijbehorende aanpassingen) zou ik niet nieuw willen noemen.

[...]

[...]

Dit inderdaad.

Ik had 2 Pi's liggen te verstoffen dus maar even zo'n stick besteld in China.
Als je kijkt wat beide abonnementen moeten kosten heb je de kosten er in een halve maand uit. :P
En dit kan ik natuurlijk niet laten liggen als luchtvaartnerd. :P

Vind het wel bijzonder dat ik hier met zo'n cheapo Chinese stick/antenne tot in Duitsland kan volgen.
Mogelijk ga ik ook eens van coaxkabel een antenne tweaken.
Gaaf zeg! Dat valt idd nog wel mee.
Waar heb je die antenne staan? Gewoon binnen bij het raam? Of buiten op het dak?
Lijkt me een leuk projectje om ook in elkaar te gaan flansen. Heb je wellicht nog meer info over hoe je het hebt gedaan? Heb nog geen Pi / mee gespeeld. Iets van basis instructies zou helpen om hier mee aan de slag te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:09:
[...]

Tweedehands is ook zo wat, want ze zijn nooit afgenomen. Ze hebben nooit gevlogen (althans niet meer dan andere vliegtuigen die direct zijn afgenomen). In het dagelijks gebruik (en wellicht zelfs juridisch) kan je ze wel nieuw noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:04:
Gaaf zeg! Dat valt idd nog wel mee.
Waar heb je die antenne staan? Gewoon binnen bij het raam? Of buiten op het dak?
Lijkt me een leuk projectje om ook in elkaar te gaan flansen. Heb je wellicht nog meer info over hoe je het hebt gedaan? Heb nog geen Pi / mee gespeeld. Iets van basis instructies zou helpen om hier mee aan de slag te gaan. :)
Ik zal wel even een PM sturen. ;)
PolarBear schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:44:
Tweedehands is ook zo wat, want ze zijn nooit afgenomen. Ze hebben nooit gevlogen (althans niet meer dan andere vliegtuigen die direct zijn afgenomen). In het dagelijks gebruik (en wellicht zelfs juridisch) kan je ze wel nieuw noemen.
Nee.

Elke maatschappij heeft haar wensen/eisen aan een toestel waaraan het toestel wordt aangepast. Zo heb je maatschappijen die vrachtdeuren kleiner/groter willen hebben, bepaalde indeling willen hebben waarop de bekabeling/water/afvoer e.d. op moet worden aangepast, vloeren worden verzwaard etc.

Deze twee toestellen zijn gebouwd naar de wensen/eisen van Skymark en als Airbus ze nu gaat ombouwen/aanpassen naar de wensen/eisen van Emirates zullen deze uiteindelijk toch afwijken van de rest van de vloot.
In de praktijk kan dat betekenen dat bijvoorbeeld je leeggewicht hoger wordt waar dan dus rekening mee moet worden gehouden bij dispatch. Of onderhoud dat nét even wat anders gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:57:
Nee.

Elke maatschappij heeft haar wensen/eisen aan een toestel waaraan het toestel wordt aangepast. Zo heb je maatschappijen die vrachtdeuren kleiner/groter willen hebben, bepaalde indeling willen hebben waarop de bekabeling/water/afvoer e.d. op moet worden aangepast, vloeren worden verzwaard etc.

Deze twee toestellen zijn gebouwd naar de wensen/eisen van Skymark en als Airbus ze nu gaat ombouwen/aanpassen naar de wensen/eisen van Emirates zullen deze uiteindelijk toch afwijken van de rest van de vloot.
In de praktijk kan dat betekenen dat bijvoorbeeld je leeggewicht hoger wordt waar dan dus rekening mee moet worden gehouden bij dispatch. Of onderhoud dat nét even wat anders gaat.
Ok en wat maakt dat het vliegtuig niet of wel nieuw? Dat het andere specs zijn doet niet af aan het feit dat de vliegtuigen nieuw zijn. Sowieso zitten er verschillen in de vliegtuigen die uitgeleverd worden, de eerste 380 die afgelevert is wijkt af van wat er nu van de productielijn afrolt.

Stel je wil een nieuwe auto kopen en de dealer heeft het model staan wat nieuw uit de fabriek maar de oorspronkelijke afnemer heeft afbesteld. Als jij die auto koopt dan is die misschien technisch gezien tweedehands als je naar de eigenaren kijkt (of beter gezegd de beoogd eigenaar) maar de auto is nog steeds in nieuwstaat Ook al heeft hij een jaar stil gestaan. Dat er misschien wat opties anders zijn, tja dat maakt het opeens niet minder nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad. Ongebruikt == nieuw.

Als ik een laptop koop, drie maanden in de kast leg en dan verkoop aan iemand anders is dat nog steeds een nieuwe laptop, ook al is 'ie naar mijn specs gemaakt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Well, let's agree to disagree. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nee, zo werkt dat niet als je 't fout hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:35
Nieuw is nieuw. Of die nu build to order is of make to stock (wat er uiteindelijk gebeurd is met de Air Austral toestellen).
Dat er bepaalde dingen extra op zitten (of juist niet) maakt het niet minder nieuw. Ik gok dat ze het grootste deel daar wel van in hun contract hebben staan, waarover wel onderhandeld zal zijn geweest gezien de tijd dat ze er al staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:28

Fiber

Beaches are for storming.

Noemen we het gewoon een 'Tweedekansje'... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:17
Piet91 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:55:
Well, let's agree to disagree. :P
The Dictator? De nieuwe film van hem is ook érg leuk, The Brothers Grimsby

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dat zijn producten die al volledig klaar zijn en mogelijk gebruikt.

Vliegtuigen worden samengesteld uit bestaande componenten aan de hand van de eisen van de klant (Assemble-to-Order). De twee A380's op de foto's hebben geen verf, motoren, interieur. Er is zelfs geen keuze gemaakt voor de passagiers uitvoering (c.f. vracht), want de A-380F is niet in productie.

De vliegtuigen zijn nog niet "klaar". Daardoor zijn ze imo per definitie "nieuw" op het moment dat ze wel afgebouwd zijn :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 22:22
Napsju schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:14:
[...]

The Dictator? De nieuwe film van hem is ook érg leuk, The Brothers Grimsby
Mocht SBC willen. Is een oude uitdrukking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:57:
Nee, zo werkt dat niet als je 't fout hebt :P
Nee, blijkbaar hebben we gewoon een andere definitie van 'nieuw'.

En ik laat het hierbij want niemand heeft zien over ellenlange 'discussies' over een enkel woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Weer eens een luchtvaart-gerelateerd artikel op de FP: nieuws: Richtlijn over delen van passagiersgegevens krijgt goedkeuring van Eu...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zoals Hmmbob hier al vaker heeft genoemd; de Lockheed Martin F-35 Lightning II (JSF) komt eind mei naar Nederland. Is overigens NIET de eerste keer dat de F-35 buiten de VS komt.
Vandaag heeft de Koninklijke Luchtmacht dit bevestigd aan de Volkskrant.

De F-35 naar Nederland
Het lijkt erop dat niets de komst van de F-35 nog in de weg staat. De voorbereidingen zijn in elk geval in volle gang. Volgens de huidige planning vertrekt het jachtvliegtuig eind mei vanaf de Amerikaanse Edward Air Force Base naar Nederland om hier 3 weken te blijven.

Voordat de F-35 de oversteek naar Europa maakt, landt het toestel nog op Pax River Naval Base in Washington. Vervolgens begeleiden 2 KDC-10-transportvliegtuigen de F-35 en tanken het toestel onderweg in de lucht bij.

Belevingsvluchten
Dat de F-35 naar Nederland komt, heeft alles te maken met de zogenoemde belevingsvluchten in de omgeving van de Vliegbases Leeuwarden en Volkel. In 2019 arriveren de eerste F-35’s op de Friese basis, in 2022 op de Brabantse.
Minister Jeanine Hennis Plasschaert van Defensie beloofde februari vorig jaar tijdens bijeenkomsten met de omgeving van beide luchtmachtlocaties de F-35 in mei/juni 2016 tijdelijk naar Nederland te halen. Via de belevingsvluchten kunnen omwonenden het geluid van de F-16 en de F-35 ervaren en vergelijken. Het NLR doet de metingen rond beide vliegbases, gevolgd door een eerste onderzoek naar de ervaringen.

Luchtmachtdagen
In het 3-weken durende verblijf van de F-35 vallen ook de Luchtmachtdagen. Daarom kan het publiek het toestel static zien op 10 en 11 juni op Vliegbasis Leeuwarden.
Als deze inderdaad (vliegend) te zien is op de Luchtmachtdagen, dan mag je je krukje nu wel alvast klaarzetten, me dunkt...

Afbeeldingslocatie: https://www.defensie.nl/binaries/large/content/gallery/defensie/content-afbeeldingen/organisatie/luchtmacht/d150825sh2128.jpg-kopie

Ook mooi:

Fokker krijgt eigen monument op Schiphol-Oost
Fokker krijgt een eigen monument. In 2018 wordt op Schiphol Oost een gedenkteken neergezet waarin een echte staart van een Fokker 70 is verwerkt. Dan ook zet KLM, na bijna honderd jaar, zijn laatste Fokker aan de kant.

Het monument komt op het Stationsplein van Schiphol-Oost, vlakbij de plek waar de allereerste Fokkers van KLM, de Fokker FII, in augustus 1920 wegvlogen. De plek is ook op een steenworp afstand van de locatie waar de Fokker-fabrieken stonden.
KLM nam in 1920 haar eerste toestel in bezit; een Fokker F.II; de relatie Fokker-KLM haalt dus nét de 100 jaar niet.
Ter vergelijking; de relatie (McDonnell) Douglas-KLM duurde 80 jaar; van 1934 met de DC-2 tot en met 2014 met de MD-11.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1474/25633391244_1cf5aa2235_c.jpg160404 PH-WXC F70 KLM (no titles) by mzunguwamap, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 29-09 21:39
Piet91 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:27:
Zoals Hmmbob hier al vaker heeft genoemd; de Lockheed Martin F-35 Lightning II (JSF) komt eind mei naar Nederland. Is overigens NIET de eerste keer dat de F-35 buiten de VS komt.
Vandaag heeft de Koninklijke Luchtmacht dit bevestigd aan de Volkskrant.

De F-35 naar Nederland

[...]

Als deze inderdaad (vliegend) te zien is op de Luchtmachtdagen, dan mag je je krukje nu wel alvast klaarzetten, me dunkt...

[afbeelding]
B) O+

Je kan hem sowieso vliegend zien tijdens de 'geluidsbelevingsvluchten' rond Leeuwarden en Volkel. d:)b

Als je niet van drukte houdt zijn de Luchtmachtdagen nooit een goed idee, maar deze editie helemaal niet ;) Zal genoeg belangstelling zijn, dunkt me zo!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 19:05

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Waar kan je info vinden over de "geluidsbelevingsvluchten"? Gister op het nieuws werd alleen Leeuwarden genoemd. Dat is wat ver weg voor mij, Volkel is lekker dichtbij, dus wil wel een keer gaan kijken en wat plaatjes schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:46
Coenen schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 07:49:
Waar kan je info vinden over de "geluidsbelevingsvluchten"? Gister op het nieuws werd alleen Leeuwarden genoemd. Dat is wat ver weg voor mij, Volkel is lekker dichtbij, dus wil wel een keer gaan kijken en wat plaatjes schieten.
Ik gok dat Defensie hier niets officieels over uit laat, maar dat kort van te voren de stukken zullen 'lekken' naar de pers doordat bewoners brieven openbaar maken of iets. Datum is volgens mij in elk geval nog niet algemeen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 03:45:
Als je niet van drukte houdt zijn de Luchtmachtdagen nooit een goed idee, maar deze editie helemaal niet ;) Zal genoeg belangstelling zijn, dunkt me zo!
Dat geloof ik best, maar het militaire spul trekt mij niet heel erg, zeker niet als het zo druk is.
Maar mijn vader gaat mogelijk wel heen (Rode Kruis) dus mogelijk ga ik ook een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik mag volgende week nog een keer in zo'n wiebelding. De dag dat ze er uit gaan steek ik de vlag uit.

Gelukkig die week erna een tripje in mijn favoriete kist:

Afbeeldingslocatie: http://corporate.airfrance.com/uploads/tx_templavoila/af_avroRJ85_01.jpg

Heerlijk ding, onder de vleugels zie je alles bewegen, heel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:35
Afaik naast de Finnair A340, is dat de enigste 4 motorige kist waar je in België nog als passagier met kan meevliegen, maar dat zal ook niet meer lang duren of ze gaan er uit bij SN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:34

Garyu

WW

PWM schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:31:
[...]

Ik mag volgende week nog een keer in zo'n wiebelding. De dag dat ze er uit gaan steek ik de vlag uit.

[afbeelding]

Echt? Ik heb er denk ik te vaak ingezeten, zijn niet mijn favoriet iig. :X. Geef mij op regionale vluchten maar een Bombardier, die zijn echt stabiel en stil..:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Bombardier_CRJ700_vs_CRJ900.jpg
CRJ700 of CRJ900 als het even kan.

[ Voor 17% gewijzigd door Garyu op 15-04-2016 13:16 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Garyu schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:12:
Geef mij op regionale vluchten maar een Bombardier, die zijn echt stabiel en stil..:
Stil? Voorin wel, achterin niet... ;)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:12:
[...]

Echt? Ik heb er denk ik te vaak ingezeten, zijn niet mijn favoriet iig. :X. Geef mij op regionale vluchten maar een Bombardier, die zijn echt stabiel en stil..:
[afbeelding]
CRJ700 of CRJ900 als het even kan.
Gek genoeg, nog nooit gehad. Maar, daar komt verandering in :p

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CbkYLKM35QrGCXYNVj7Krs3r/thumb.png

22 september en 29 september zit ik in zo'n kist. Beide stoel 4A wat een mooie 1-2 opstelling is.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 15-04-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[afbeelding]

Nog nooit mee gevlogen maar toevallig wel een ticket geboekt voor komend najaar (LCY-RTM). Laatste kans om ermee te vliegen voor ze er in 2017 uit gaan. Normaal gesproken ga ik liever met de Eurostar naar Londen maar de RJ85 is een rariteit en nu ze eruit gaan, wil ik er toch een keer mee gevlogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

PWM schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:37:
[...]

Gek genoeg, nog nooit gehad. Maar, daar komt verandering in :p

[afbeelding]

22 september en 29 september zit ik in zo'n kist. Beide stoel 4A wat een mooie 1-2 opstelling is.
1-2 opstelling heb je niet in alle machines. Ik heb ze tot nog toe (Europa) alleen in 2-2 gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Krijg ik net bericht dat mijn vlucht naar Turijn en terug ook een Fokker 70 is geworden :( Irritant.

Ik had betaald voor Economy Comfort 4 stoelen. Klopt het nou dat er maar 1 Economy Comfort rij is 8)7 Maar goed, heb die hele rij wel heen en weer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:45

mrsar

waar een sar is,is een wodka

heb ondertussen al een tijdje niet meer een fokker70 gehad maar om eerlijk te zijn vind ik het zelf niet zo boeiend voor die 50 minuten vlucht die ik normaal heb :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn zus zat de rij achter ons. Die had ook economy comfort. Nu de kist is veranderd in een F70, krijg je:
Wegens operationele redenen is uw stoel helaas gewijzigd. Onze excuses voor het ongemak. Als u voor een standaardstoel heeft betaald en niet tevreden bent met uw nieuwe stoel, dan kunt u teruggave aanvragen via KLM.com/refund. Hetzelfde geldt als u een extra comfortabele stoel gereserveerd had en een ander type stoel heeft gekregen.
Moet je dus zelf een Refund aanvragen voor de stoel die je betaald hebt. Fijne service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
[...]
_/-\o_ _/-\o_ Nog iemand die mijn liefde deelt! Ik moest ooit naar München. Of direct met KLM voor 210 euro, of met Swiss. Overstap in Zürich heen en terug en 220 euro voor het ticket. Maar ja... wel twee vluchten met de Jumbolino. Best leuk vliegveld, dat Zürich ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De eerste A350-100 is de Final Assembly Line afgerold:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CgFK122WEAAmtY8.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CgFMi1lWEAA0_B0.jpg:large
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OrmEqYT.jpg

Let ook op de 6-wheel bogie in plaats van de 4-wheel bogie op de A350-800 en -900:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4thNG65.jpg

Nummer 2 is naar het station gerold waar de romp met de vleugels wordt verbonden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i3FIfVZ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CgFLshsXIAAJnAm.jpg:large

Launch customer is Qatar Airways die er 37 van heeft besteld (naast 43 voor de -900).
Eerste vlucht moet dit jaar plaatsvinden; de eerste commerciële vluchten beginnen in 2017.

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 15-04-2016 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
don_jorg schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:13:
Best leuk vliegveld, dat Zürich ;)
En ze verkochten er in juni 2013 nog Zwitserse zakmessen, ACHTER DE SECURITY!!!! 8)7

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Napsju schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:41:
[...]

En ze verkochten er in juni 2013 nog Zwitserse zakmessen, ACHTER DE SECURITY!!!! 8)7
De zwitserse manier om te laten zien hoe dom ze die security-richtlijnen vinden. :o 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Napsju schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:41:
[...]

Afaik mag je een zakmes tot een bepaalde lengte gewoon bij je hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:59:
[...]

Afaik mag je een zakmes tot een bepaalde lengte gewoon bij je hebben?
Lemmet van 6cm inderdaad.
• Messen met een blad van meer dan 6 cm
• Scharen met bladen van meer dan 6 cm, gemeten vanaf het scharnierpunt
http://www.schiphol.nl/we...2f-4b5f-b04e-dd65dd356421

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 20:06
Yep, maximaal 6cm
https://www.klm.com/trave...cted_article/index.htm#p9

[EDIT]
Tweede keer te laat vandaag. :/

[ Voor 16% gewijzigd door LongBowNL op 15-04-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hebben "wij" er nog wat aan als Airbus succesvol bezig is? Is er ergens duidelijk wat Airbus bijdraagt aan de Nederlandse economy? En wellicht wat Boeing bijdraagt?

M.a.w. Moet ik blij zijn als iemand de A380 kiest? Of mag ik hopen op een 747-8 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:37:
Hebben "wij" er nog wat aan als Airbus succesvol bezig is? Is er ergens duidelijk wat Airbus bijdraagt aan de Nederlandse economy? En wellicht wat Boeing bijdraagt?
Zeker, de Airbus Group (vroeger bekend als EADS) heeft een kantoor in Leiden zitten, en nog een kantoor in Amsterdam.

O.a. Airbus Defence & Space zit daar bijvoorbeeld, Maken o.a. de A400M (niet in NL), maar ook zonnepanelen voor ruimtevaart, diverse elektronische systemen etc etc :)

Zie http://www.space-airbusds.com/en/locations/leiden.html

Boeing heeft afaik geen vestiging hier. Wellicht toeleveranciers? Geen idee :)

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 15-04-2016 15:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Neal schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:51:
[...]

Ik gok dat Defensie hier niets officieels over uit laat, maar dat kort van te voren de stukken zullen 'lekken' naar de pers doordat bewoners brieven openbaar maken of iets. Datum is volgens mij in elk geval nog niet algemeen bekend.
Datum staat nog niet vast, maar gaat wel gecommuniceerd worden. Hou vooral ook deze pagina in de gaten, het lijkt erop dat daar wat nauwkeurige data gaan komen: https://www.defensie.nl/o...komst-f-35-naar-nederland

En de bedoeling is zeer nadrukkelijk om ook naar Volkel te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 15-04-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:48:
[...]
Boeing heeft afaik geen vestiging hier. Wellicht toeleveranciers? Geen idee :)
http://www.fokker.com/aircraft/boeing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
De Airbus A380 blijkt een softwarefoutje te bezitten. Door een programmeerfout van het motormanagementsysteem kunnen de straalomkeerders tijdens de landing uitgezet worden. Misschien wel erger: Het herstarten van de motoren tijdens de vlucht kan onmogelijk gemaakt worden. Het probleem lijkt te zitten in een of andere teller in de code, welke een overflow krijgt na 24,8 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Is het motormanagementsysteem van Airbus zelf, of levert de leverancier zoals Rolls Royce dat bijvoorbeeld aan?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gop1 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:13:
De Airbus A380 blijkt een softwarefoutje te bezitten. Door een programmeerfout van het motormanagementsysteem kunnen de straalomkeerders tijdens de landing uitgezet worden. Misschien wel erger: Het herstarten van de motoren tijdens de vlucht kan onmogelijk gemaakt worden. Het probleem lijkt te zitten in een of andere teller in de code, welke een overflow krijgt na 24,8 dagen.
Klinkt als het soort fout wat heel gevaarlijk is, tot je weet dat het er is, en dan herstart je alle systemen gewoon voordat die 24,8 dagen om zijn.

Er wordt inmiddels al 7-8 jaar met de A380 gevlogen en er is nog geen enkel toestel verongelukt. Het probleem zal dus wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:20
Was het de 787 die ook niet iets soortgelijks had, maar na 248 dagen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Ja, inderdaad. :)
http://www.engadget.com/2...-dreamliner-software-bug/

248 days == 2^31 100ths of a second. even in 2015, our airplanes have integer overflow bugs https://t.co/6Z8d4y9gjM

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
De EASA wil dat de systemen elke 10 dagen worden gereset. Waarom geen simpele fix door de variabele anders te declareren vraag ik me dan af?
Onbekend schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:20:
Is het motormanagementsysteem van Airbus zelf, of levert de leverancier zoals Rolls Royce dat bijvoorbeeld aan?
Geen idee om eerlijk te zijn.

En volgens mij was er inderdaad iets vergelijkbaars bij Boeing, bij de 747 na 248 dagen en zoals hierboven aangegeven blijkbaar ook bij de Dreamliner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:20
gop1 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 23:06:
De EASA wil dat de systemen elke 10 dagen worden gereset. Waarom geen simpele fix door de variabele anders te declareren vraag ik me dan af?
Omdat iets veranderen waarschijnlijk ook betekent dat er het een en ander overnieuw gecertificeerd moet worden. Voor zoiets als dit dat niet echt zo belngrijk is, kan je dan beter gewoon een diy fix inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hogader schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:37:
Was het de 787 die ook niet iets soortgelijks had, maar na 248 dagen ofzo.
Klopt, stonds zelfs op de FP hier: geek: Boeing 787 moet gereboot worden om te beschermen tegen integer overflow

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 16-04-2016 06:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:35

Freak187

geen

[...]

Geen idee om eerlijk te zijn.

En volgens mij was er inderdaad iets vergelijkbaars bij Boeing, bij de 747 na 248 dagen en zoals hierboven aangegeven blijkbaar ook bij de Dreamliner.
Die fix zal er wel snel komen maar tot die tijd wordt er geen risico genomen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn pa vliegt de laatste tijd wat meer. On top of that, had hij afgelopen week een flink aantal interne vluchten met een Skyteam partner. Hij had nog geen Flying Blue, dus die hebben we maar aangevraagd. Gelukkig kan je met terugwerkende kracht claimen. Hebben we even gedaan. Van ivory naar 34 vluchten dus Gold, in 4 minuten :+ Zal het toch wat makkelijker maken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Niet alles telt mee voor de punten bij FB. Ik kwam er gisteren achter dat mijn vlucht AMS-XMN dus niks op gaat leveren omdat ik in de verkeerde klasse ben geboekt. XMN-SIN krijg ik dan wel weer 50% voor. Jammer.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Klopt. Maar in zijn geval gelukkig wel. Volgens mij zijn de tickets van KLM/AItalia/Delta sowieso allemaal geldig voor je aantal vluchten richting status.

Had laatste ook een Garuda vlucht waar ik 0 kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Idem voor China Southern AMS-CAN-SIN. Ik kreeg helemaal niks! Bij Ukraine AMS-KBP-PEK kreeg ik dan weer wel een flink aantal punten, en zo ook bij Kenya AMS-NBO-JNB.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Domestic USA vluchten tellen ook niet hard mee met Flying Blue, maar 25% ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Napsju schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:31:
Idem voor China Southern AMS-CAN-SIN. Ik kreeg helemaal niks! Bij Ukraine AMS-KBP-PEK kreeg ik dan weer wel een flink aantal punten, en zo ook bij Kenya AMS-NBO-JNB.
Telt het wel mee als qualifying flight of ook dat niet?
Als je genoeg qualifying flights hebt dan kan je alsnog een status krijgen. Maar wel jammer van de miles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Helaas. Geen award miles en ook geen level miles. Helemaal niets dus.

2015-02-09
CZ 331 CAN FRA T
2015-02-09
CZ 354 SIN CAN R
2015-01-23
CZ 3039 CAN SIN R

AMS-CAN staat er niet eens bij. Zal ook wel niks opgeleverd hebben, dus ik ben er maar niet achteraan gegaan.

Toch even opgezocht. Ook AMS-CAN was in T, en dat is dus waardeloos bij FB.

[ Voor 25% gewijzigd door Napsju op 16-04-2016 21:14 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:15

MBV

Nee. Variabele anders declareren zorgt waarschijnlijk alleen dat het 2x zo lang duurt (unsigned = 2^32), en kan andere fouten introduceren rondom negatieve getallen (bijvoorbeeld: in geval van fout zetten we de teller op -1, maar unsigned maakt voor negatieve getallen geen onderscheid, dus als de teller bij 2^32 - 1 komt wordt er een fout gedetecteerd).
Op zo'n embedded systeem verwacht ik dat een 32-bits processor wordt gebruikt, dus dan met 64-bits variabelen gaan werken wordt lastig. In het beste geval levert dat performance-problemen op, maar ik verwacht dat het ontwikkelplatform daar geen ondersteuning voor biedt, dus dat het veel handwerk kost (met veel kans op ingewikkeldere fouten). Veel meer werk dan controleren dat het tellertje naar de maximale waarde gaat, en in dat geval bij 0 beginnen :)
Maar, zoals al gezegd: dat soort software zal bij elke wijziging uitgebreid getest moeten worden. Het zal niet voor het eerst zijn dat zo'n simpele fout op 1 regel wordt gefixed, met als gevolg 100 andere fouten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hmmbob schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:49:
Domestic USA vluchten tellen ook niet hard mee met Flying Blue, maar 25% ofzo.
Hangt gewoon van klasse af hé. Ik vlieg de komende maanden een aantal keer in de US met 100% en 150% (en dan komt daarna nog 75% elite bonus overheen).

Maar ik haal mijn status altijd op aantal vluchten, niet op miles.

Edit: Mijn komende vlucht is zelfs 200%. Met Elite Bonus is dat 350%. Die tikken wel aan.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 16-04-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 18:46
Zei iemand miles? :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vZsgAcG.png
En het is nog maar april :X

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
BeefHazard schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:42:
Zei iemand miles? :+

[afbeelding]
En het is nog maar april :X
Voor welke status bij FB zijn 150k mijlen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Arthur-M. schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:51:
[...]

Voor welke status bij FB zijn 150k mijlen nodig?
Geen. Bij 70k heb je platinum. Misschien dat ze vanaf 150k niet meer meetellen naar het volgende jaar. Normaal gaat alles boven de grens voor het niveau dat je haalt mee naar het volgende jaar.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

BeefHazard schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:56:
[...]

Geen. Bij 70k heb je platinum. Misschien dat ze vanaf 150k niet meer meetellen naar het volgende jaar. Normaal gaat alles boven de grens voor het niveau dat je haalt mee naar het volgende jaar.
is dit jouw account of van je vader ? ik meen me te herinneren dat je nog vrij jong was namelijk

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
BeefHazard schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:56:
[...]

Afaik is 't boven de 70k gewoon een tellertje wat vanzelf mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vertrekt morgen om 15:20 uur naar Keulen (CGN).

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1643/26343940621_2d2818b0ab_c.jpg160413 VP-BPZ B721 Peter Nygärd by mzunguwamap, on Flickr

Aangezien de laatste keer dat een Boeing 727 naar Amsterdam schijnbaar ruim achtenhalf jaar geleden was;
ergens in rond kerst 2025 weer een keer? :+

En onderstaande dame landt over zo'n 2 uur op Schiphol vanuit Tenerife. Vliegt voor TUI.
Vertrekt morgen rond 14:30 uur (voor zover nu bekend)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1657/25987674780_c5d4815a4c_c.jpgEC-MIA by MAS Munich Aviation Spotter, on Flickr

[ Voor 30% gewijzigd door Piet91 op 16-04-2016 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
exeliser schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 23:11:
[...]

is dit jouw account of van je vader ? ik meen me te herinneren dat je nog vrij jong was namelijk
Correct. Ik kijk als 17-jarige mee op 't account van m'n vader. Immers, daar komen de vakanties vandaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

MBV schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:32:
[...]

Nee. Variabele anders declareren zorgt waarschijnlijk alleen dat het 2x zo lang duurt (unsigned = 2^32), en kan andere fouten introduceren rondom negatieve getallen (bijvoorbeeld: in geval van fout zetten we de teller op -1, maar unsigned maakt voor negatieve getallen geen onderscheid, dus als de teller bij 2^32 - 1 komt wordt er een fout gedetecteerd).
Op zo'n embedded systeem verwacht ik dat een 32-bits processor wordt gebruikt, dus dan met 64-bits variabelen gaan werken wordt lastig. In het beste geval levert dat performance-problemen op, maar ik verwacht dat het ontwikkelplatform daar geen ondersteuning voor biedt, dus dat het veel handwerk kost (met veel kans op ingewikkeldere fouten). Veel meer werk dan controleren dat het tellertje naar de maximale waarde gaat, en in dat geval bij 0 beginnen :)
Maar, zoals al gezegd: dat soort software zal bij elke wijziging uitgebreid getest moeten worden. Het zal niet voor het eerst zijn dat zo'n simpele fout op 1 regel wordt gefixed, met als gevolg 100 andere fouten ;)
Ook DAL A-gecertificeerde software is mensenwerk en bevat fouten. Een stuk minder fouten dan 'normale' software, maar als je de literatuur mag geloven zo'n 1-2 bugs per 1000 regels code. De meeste daarvan zijn onschuldig, een aantal worden er door verschillende mechanismen afgevangen en een paar komen er tevoorschijn. Uiteindelijk gaat het om de veiligheid van het vliegtuig, niet om de correctheid of perfectie van de code. Het fixen van bugs (en het testen en certificeren ervan) is vaak gewoon veel duurder dan het aanpassen van de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PWM schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:33:
[...]

Hangt gewoon van klasse af hé. Ik vlieg de komende maanden een aantal keer in de US met 100% en 150% (en dan komt daarna nog 75% elite bonus overheen).

Maar ik haal mijn status altijd op aantal vluchten, niet op miles.

Edit: Mijn komende vlucht is zelfs 200%. Met Elite Bonus is dat 350%. Die tikken wel aan.
True. Gelukkig boekt de baas ze met mijn FB nummer en koppel ik daar in de Delta app zelf nog mijn delta medallion account aan. Daar tikken ze wel aardig door namelijk als MQM :+

Ook de KLM vluchten LAX-AMS en retour kun je zo op twee plekken punten laten opbouwen O-) :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hmmbob schreef op zondag 17 april 2016 @ 04:09:
[...]
True. Gelukkig boekt de baas ze met mijn FB nummer en koppel ik daar in de Delta app zelf nog mijn delta medallion account aan. Daar tikken ze wel aardig door namelijk als MQM :+

Ook de KLM vluchten LAX-AMS en retour kun je zo op twee plekken punten laten opbouwen O-) :)F
Intereressant. Werkt dat alleen op US vluchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Een volledige Jet Airways crew is ontslagen naar aanleiding van een 'incident' aan boord. Er zat een bekend artiest aan boord, welke na een verzoek van een stewardess een liedje zong.

http://www.dailymail.co.u...takes-internet-storm.html

Beetje vergaand om daar een crew voor te ontslaan vind ik dan. Volgens mij gebeuren er wel ergere dingen aan boord van vliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

gop1 schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:03:
Een volledige Jet Airways crew is ontslagen naar aanleiding van een 'incident' aan boord. Er zat een bekend artiest aan boord, welke na een verzoek van een stewardess een liedje zong.

http://www.dailymail.co.u...takes-internet-storm.html

Beetje vergaand om daar een crew voor te ontslaan vind ik dan. Volgens mij gebeuren er wel ergere dingen aan boord van vliegtuigen.
'Suspension' betekent niet ontslagen. Ze zullen wel een gesprek met hun chef hebben en dan weer aan het werk gaan.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PWM schreef op zondag 17 april 2016 @ 09:08:
[...]

Intereressant. Werkt dat alleen op US vluchten?
Ik spaar voor al mijn vluchten (Delta en KLM) bij beide programma's, als je dat bedoelt. Om KLM miles bij Delta te krijgen moet je een credit request doen, maar dat is heel eenvoudig en met 24u gepiept. Al mijn Delta vluchten gaan meteen naar beide programma's omdat de baas mijn FB opgeeft bij boeken en ik de reis opzoek in de Delta app mbv de boekingscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Eh, in dat laatste geval zou je DL FFP code de KL code toch moeten vervangen? Dat je met die 1e manier door een maas in de regels heen valt zie ik nog wel gebeuren ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hmmbob schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:34:
[...]

Ik spaar voor al mijn vluchten (Delta en KLM) bij beide programma's, als je dat bedoelt. Om KLM miles bij Delta te krijgen moet je een credit request doen, maar dat is heel eenvoudig en met 24u gepiept. Al mijn Delta vluchten gaan meteen naar beide programma's omdat de baas mijn FB opgeeft bij boeken en ik de reis opzoek in de Delta app mbv de boekingscode.
Mmm, krijg de vluchten in Amerika er wel in. De vluchten naar Amerika (geboekt bij KLM) pakt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
CyBeR schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:38:
Eh, in dat laatste geval zou je DL FFP code de KL code toch moeten vervangen? Dat je met die 1e manier door een maas in de regels heen valt zie ik nog wel gebeuren ja.
Ik denk dat je gelijk hebt, en dat ik geluk heb ;)
PWM schreef op zondag 17 april 2016 @ 15:01:
[...]

Mmm, krijg de vluchten in Amerika er wel in. De vluchten naar Amerika (geboekt bij KLM) pakt hij niet.
In de App misschien niet, moet je later even een credit request doen met je ticketnummer.

Overigens werkt deze truc voor mij alleen bij Delta: KLM vluchten kan ik bij Delta laten crediteren (en dus zowel FB als MQM), een credit bij KLM aanvragen (als de baas de FB gegevens niet heeft gebruikt bij boeken van een Delta ticket) levert vaak het bericht op dat ik al elders miles heb ontvangen.

[ Voor 50% gewijzigd door Hmmbob op 17-04-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
http://www.bbc.com/news/u...&ns_linkname=news_central
Drone believed to have hit a plane before it landed safely at Heathrow, UK police say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Ben benieuwd wat de resultaten zouden zijn als zo'n ding in de motor verdwijnt?
Om nog maar te zwijgen van kwaadwillenden die zo ding kopen, er wat huis, tuin en keuken explosieven onder binden en een vliegveld opvliegen en het naast een vliegtuig tot ontploffing brengen....

Ik weet het, erg doemdenken, maar praktisch makkelijk realiseerbaar met enorme gevolgen natuurlijk...

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

shaggy8675 schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:50:
Om nog maar te zwijgen van kwaadwillenden die zo ding kopen, er wat huis, tuin en keuken explosieven onder binden en een vliegveld opvliegen en het naast een vliegtuig tot ontploffing brengen....

Ik weet het, erg doemdenken, maar praktisch makkelijk realiseerbaar met enorme gevolgen natuurlijk...
Ik denk dat je dat ook niet moet overdrijven. Zelfs (lichte) luchtafweerraketten hebben moeite met zoiets groots als een tweemotorig passagiersvliegtuig op geringe hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
shaggy8675 schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:50:
Hetzelfde als bij een vogel.
Als de terroristen makkelijk toegang tot hoogwaardige explosieven zouden hebben dan zou dit een makkelijk realiseerbaar scenario zijn. Met laagwaardige explosieven gecombineerd met stukken metaal lijkt mij dat minder praktisch met een drone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:28

Fiber

Beaches are for storming.

Beetje late heads up, maar mooie docu over de 747 op BBC 2...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

downtime schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:01:
[...]

Ik denk dat je dat ook niet moet overdrijven. Zelfs (lichte) luchtafweerraketten hebben moeite met zoiets groots als een tweemotorig passagiersvliegtuig op geringe hoogte.
Mmhh, mijn ervaring in het leger op het luchtdoelgeschut was iets anders, maar goed ;)
Maar ik bedoel ook niet dat ze ze uit de lucht proberen te halen, ik bedoel aan de grond, tijden tanken, boarden etc. Als het vliegtuig stilstaat naast de vele andere vliegtuigen, brandstoffen etc.
ANdrode schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:01:
[...]

[...]

Als de terroristen makkelijk toegang tot hoogwaardige explosieven zouden hebben dan zou dit een makkelijk realiseerbaar scenario zijn. Met laagwaardige explosieven gecombineerd met stukken metaal lijkt mij dat minder praktisch met een drone.
Ja, weet wat een vogel idd dan doet, dan zal een ding als dit met wellicht een mooie kamera eronder niet veel beters in petto hebben.

En met een beetje C4 is het zo gepiept natuurlijk, maar een simpele pijpbom die goed te maken is en veel schade kan veroorzaken lijkt me dit ook goed te doen. Als je immers langs schiphol rijd zie je de vliegtuigen staan, dus zou in theorie het landen op een vleugel gevuld met brandstof mogelijk moeten zijn.

Blijf het raar vinden dat deze dingen zonder vergunning te koop zijn voor jan en alleman, maar goed, zit weer outside the box te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
shaggy8675 schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:29:
Blijf het raar vinden dat deze dingen zonder vergunning te koop zijn voor jan en alleman, maar goed, zit weer outside the box te denken ;)
Ik niet.

Dit spul is al decennialang te koop en heeft eigenlijk nooit voor problemen gezorgd.
Maar het wordt goedkoper en daardoor komt het ook in bereik van mensen die niet heel veel geld aan deze hobby kwijt willen.
En laat dat nou nét het verschil maken tussen verantwoordelijk met de hobby omgaan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ANdrode schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:01:
[...]

[...]
Dat vraag ik me af. Een vogel bestaat over het algemeen niet uit metaal (koolstof vezels?), smeltbaar plastic en een explosief ontbrandbare lithium batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Piet91 schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:46:
[...]

Ik niet.

Dit spul is al decennialang te koop en heeft eigenlijk nooit voor problemen gezorgd.
Maar het wordt goedkoper en daardoor komt het ook in bereik van mensen die niet heel veel geld aan deze hobby kwijt willen.
En laat dat nou nét het verschil maken tussen verantwoordelijk met de hobby omgaan of niet.
Toen ik "vroegah" met mijn RC auto's en vliegtuigjes wilde rijden/vliegen had ik toch echt een vergunning nodig. Maar goed, ook dat geeft geen garantie voor verantwoord gedrag idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
shaggy8675 schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:27:
Toen ik "vroegah" met mijn RC auto's en vliegtuigjes wilde rijden/vliegen had ik toch echt een vergunning nodig. Maar goed, ook dat geeft geen garantie voor verantwoord gedrag idd.
Wat ik meer wilde zeggen is dat als je veel geld kwijt bent aan zo'n apparaat dan trekt dat toch meer de mensen die er oprecht interesse in hebben. En vaak dus ook meer kennis en verantwoordelijkheidsgevoel
(al is het maar om dat kleine fortuin niet kwijt te raken (lees: in sloot/water/vliegtuig laten storten).

Nu is het goedkoop en je haalt zo'n ding in de winkel op de hoek. Crasht het? Ach, zoveel geld kostte het niet. Het feit dat je die dingen nu opeens overal ziet bevestigd dit beeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

shaggy8675 schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:29:
Mmhh, mijn ervaring in het leger op het luchtdoelgeschut was iets anders, maar goed ;)
Ik wist niet dat het Nederlandse leger oefende op het neerhalen van passagiersvliegtuigen.
Maar ik bedoel ook niet dat ze ze uit de lucht proberen te halen, ik bedoel aan de grond, tijden tanken, boarden etc. Als het vliegtuig stilstaat naast de vele andere vliegtuigen, brandstoffen etc.
Jammer, kost een paar centen, de verzekering betaalt wel. De realiteit is dat terroristen het pas interessant vinden als er heel veel doden vallen. De kans op doden is niet groot genoeg als je een drone met een paar pond explosieven naar een stilstaand doelwit vliegt.
Fly-guy schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:24:
Dat vraag ik me af. Een vogel bestaat over het algemeen niet uit metaal (koolstof vezels?), smeltbaar plastic en een explosief ontbrandbare lithium batterij.
True. Maar trainen jullie niet op uitval van een motor tijdens opstijgen/landen? Motoren ontploffen ook wel eens "zomaar" (denk aan QF32). Natuurlijk levert dat een riskante situatie op maar voor de meeste hedendaagse terroristen nog niet riskant genoeg om daarvoor jaren de cel in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het domme is natuurlijk dat je ze zelfs by FlyBuy winkels op Schiphol kunt kopen, daarmee geef je de verkeerde boodschap af. Je zult altijd idioten houden die met laserpointers op vliegtuigen schijnen of rondom een luchthaven met drones gaan spelen.

Mensen er bewust van maken en ook mensen arresteren en vasthouden er voor, de maximale periode toegestaan. Dat maakt meer indruk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

downtime schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:35:
[...]

Ik wist niet dat het Nederlandse leger oefende op het neerhalen van passagiersvliegtuigen.
Het lijkt me vreemd dat een leger dat niet zou oefenen, zeker na 11 sep.
Lijkt me ook niet moeilijker dan een gevechtsvliegtuig neerhalen, eerder makkelijker. Je hebt uiteindelijk een veel groter en veel langzamer doelwit.
Ook zijn er veel militaire vliegtuigen die zijn gebaseerd op passagiersvliegtuigen (vaak tankers) dus die scenario's zijn ook vast wel gedraaid.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
downtime schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:35:
[...]

True. Maar trainen jullie niet op uitval van een motor tijdens opstijgen/landen? Motoren ontploffen ook wel eens "zomaar" (denk aan QF32). Natuurlijk levert dat een riskante situatie op maar voor de meeste hedendaagse terroristen nog niet riskant genoeg om daarvoor jaren de cel in te gaan.
Daar trainen we inderdaad op, echter ook die training is beperkt.
Van vogels weten we redelijk wat het gevolg is, echter ook dat kan afwijken van de praktijk. Zo uit mijn hoofd was de motorstoring van een a330 in Entebbe ook (veel) erger dan wat in de simulator te trainen is.
Daarnaast heeft de el al in de Bijlmer laten zien dat motor problemen ook heel slecht af kunnen lopen.
Tel daarbij op dat een drone uit andere delen bestaat dan een vogel, dan lijkt het mij duidelijk dat we de gevolgen van een drone in een motor vooral niet moeten onderschatten en niet moeten vergelijken met het risico op een vogel aanvaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Rav schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:29:
Lijkt me ook niet moeilijker dan een gevechtsvliegtuig neerhalen, eerder makkelijker. Je hebt uiteindelijk een veel groter en veel langzamer doelwit.
Ook zijn er veel militaire vliegtuigen die zijn gebaseerd op passagiersvliegtuigen (vaak tankers) dus die scenario's zijn ook vast wel gedraaid.
Niet moeilijker. Gewoon heel anders. Zie ook de aanslag op het DHL vliegtuig bij Baghdad. Die schade had een jager waarschijnlijk niet overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Rav schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:29:
[...]

Het lijkt me vreemd dat een leger dat niet zou oefenen, zeker na 11 sep.
Voordat uberhaupt a) onderkend is dat een vliegtuig als wapen wordt gebruikt en b) de toestemming van de minister van justitie er is om wapens tegen een civiel vliegtuig in te zetten, ligt het ding allang op het binnenhof/de dom/de Amsterdam Arena. Zeker met de belachelijk korte afstanden in ons kikkerlandje: voordat MinJus aan de lijn is, is die kist al half Nederland over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vyQSEzN4doXmEE22zmbfVB98/thumb.png

De KLM site heeft een mooi overzicht van je komende vluchten en linked ook makkelijk door naar aanverwante informatie. Wat echter mist is bijvoorbeeld de vluchten die ik rechtstreeks bij Delta heb geboekt. Die krijgt KLM er ook niet in. Ook andere airlines staan er (natuurlijk) niet bij.

Is er een applicatie die dit wel kan doen? En dan bedoel ik niet handmatig, maar dat als ik bookingcode+naam+ticket, hij de juiste info erbij pakt. Ik zie af en toe door de bomen het bos niet. Zou niet voor het eerst zijn dat ik mijn koffers bij KLM probeer in te checken voor een United vlucht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:43:
[afbeelding]

De KLM site heeft een mooi overzicht van je komende vluchten en linked ook makkelijk door naar aanverwante informatie. Wat echter mist is bijvoorbeeld de vluchten die ik rechtstreeks bij Delta heb geboekt. Die krijgt KLM er ook niet in. Ook andere airlines staan er (natuurlijk) niet bij.

Is er een applicatie die dit wel kan doen? En dan bedoel ik niet handmatig, maar dat als ik bookingcode+naam+ticket, hij de juiste info erbij pakt. Ik zie af en toe door de bomen het bos niet. Zou niet voor het eerst zijn dat ik mijn koffers bij KLM probeer in te checken voor een United vlucht :+
Zie ik daar nou cross ticketing naar CPH? Stout hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Hmmbob schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:46:
[...]
Voordat uberhaupt a) onderkend is dat een vliegtuig als wapen wordt gebruikt en b) de toestemming van de minister van justitie er is om wapens tegen een civiel vliegtuig in te zetten, ligt het ding allang op het binnenhof/de dom/de Amsterdam Arena. Zeker met de belachelijk korte afstanden in ons kikkerlandje: voordat MinJus aan de lijn is, is die kist al half Nederland over.
Voordat de drone het vliegtuig inhaalt is... Oh wacht hij haalt het vliegtuig niet in.

Ik denk dat voor al deze scenario's modelhelikopter's of vliegtuigen gevaarlijker zijn. Die zijn moeilijker te besturen echter is dat wel te leren door een gemotiveerde aanvaller.

tldr; threat model is gelijk gebleven, het is alleen zichtbaarder voor leken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:45:
[...]

Zie ik daar nou cross ticketing naar CPH? Stout hoor.
Cross tickets is tegen het beleid van KLM in het geval van misbruik. In dit geval, ga ik wel beide keren zowel heen als terug :)
Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.