Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ben ik even blij dat ik niet voor Xiamen heb gekozen, terwijl ze heel lang boven aan stonden qua ticket prijzen uiteindelijk gekozen voor Aeroflot wat iets duurder was en betere tussenstop heeft naar Hong Kong (over 3 weken) uiteraard via Moskou.KrazyJay schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:51:
[...]
Ik zou Xiamen vermijden, tenzij dit écht veel bespaart.
Ik ben afgelopen maandagochtend teruggekomen uit het verre Oosten, en het is me nog nooit zo slecht bevallen als met Xiamen. Natuurlijk, n=1, maar het was bagger, ondanks dat ze met een dreamliner (787) landen hier.
Personeel in het vliegtuig en in China spreekt slecht Engels, aankondigingen waren in het Engels amper te volgen.
In Xiamen moet je een landing visa aanvragen (papiertje invullen), door immigratie, bagage ophalen, bagage door de scanner bij de douane, ticket ophalen voor de overstap, inchecken, door immigratie, door de security scan (dus alle zooi weer uit de rugzakken halen) en vervolgens terug gaan naar een gate (bij ons naast die van waar we uitgestapt waren). Onze overstap van 3:15 hebben we letterlijk nét gehaald, zowel heen als terug. Wachtrijen overal. Medicijnen voor de kleine die in Schiphol mee mochten, moesten in China bij de security scan in de vuilbak, ondanks dat dit geseald was.
Onze bagage is beschadigd geraakt bij aankomst ruim 3 weken geleden, naast een aanbod om onze bagage maar in een kartonnen doos terug te sturen en onze koffer in te leveren voor reparatie omdat dit langer dan die 3 weken kon duren (was 1 dag oud toen we vertrokken) via een bedrijf dat niet erkend hersteller was van het merk van onze koffer, weten we nog niets. De koffer is mee terug naar huis gegaan ongerepareerd omdat we dit aanbod niet geaccepteerd hebben. Alternatief was onze (dure koffer) omruilen tegen een merkloze koffer uit China; we moesten dan maar zien wat we kregen, en daarmee zou het afgehandeld zijn. Ook dit hebben we niet geaccepteerd.
We hadden voor ons dochtertje van ruim 2 ongekruid voedsel gevraagd. In het vliegtuig wisten ze van niets. Ze hadden beloofd dit op te lossen voor de vervolgvluchten, maar elke vlucht wist men wederom van niets. Dat mijn vrouw graag vegetarisch at wisten ze wel, maar ze hadden haar maaltijd bij één van de 4 vluchten aan iemand anders gegeven.
Halverwege onze retourvlucht, bij de transfer in Xiamen, bij het inchecken, kon plots één van de koffers niet meer mee, ondanks dat we onder het gewicht zaten. We reisden met 3, en we hadden 4 koffers (totaal 53 ipv 60KG). We moesten betalen of de koffers halverwege onze terugreis achterlaten. Bij het inchecken van het begin van de terugreis was alles echter in orde, net als op de heenweg. Na een heftig gesprek met een slecht Engelssprekende manager konden het bij wijze van uitzondering mee. Op onze boekingsbevestiging stond echter 20KG per persoon baggage allowance, en niet dat er een piece allowance was.
Omdat er in Xiamen op de terugweg een kortere overstap was dan 3 uur, vroeg een stewardess of we gingen overstappen naar Amsterdam. Omdat we dat deden, vertelde de stewardess dat we moesten wachten op haar zodat ze ons zou begeleiden wegens de korte overstap. Na een kwartier wachten kwamen de stewardessen naar buiten, vroegen we hoe het zat, en zei ze dat we gewoon de borden moesten volgen met gate-aanduidingen, net als de rest. Waardoor we achteraan konden aansluiten achter de rest bij immigratie. Het was alsnog een wonder dat we op tijd waren voor de 787 naar Amsterdam.
Zo zijn er nog kleine dingen wat me ontzettend gestoord heeft. Van en naar Schiphol is het een nette Dreamliner (waarvan de IFE vrij vaak stuk was), maar zodra je eenmaal vanuit Xiamen verder wilt, is het een oudere 737 zonder IFE. Lastig met kinderen.
De algemene indruk was dat dit onprofessionele maatschappij was. Emirates, Cathay, China Airlines, KLM, zijn allemaal een stuk verder in klantgericht werken. Kindvriendelijker, ook.
Als je dan weet dat Xiamen 6 jaar op een rij gehuldigd is geweest als "The Best Airline In Mainland China", dan vraag je je af hoe de rest dan wel niet is. Wat een apenland.![]()
Het grote voordeel is echter wel dat we 1000 Euro minder kwijt waren dan vorig jaar via Emirates, die we al goedkoop vonden, maar volgende keer nemen we gewoon weer een goede maatschappij.
Aeroflot kreeg enkele weken terug een rating van 4 sterren en staat nu gelijk aan KLM. Lees overigens wisselende ervaringen maar we gaan het meemaken. Naar Moskou met een A320 en naar Hong Kong een 777ER
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Dank voor het delen! Prijzen zijn aantrekkelijk, en met een nieuwe kist als een 787 verwacht je ook wel een goed product.KrazyJay schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:51:
[...]
Ik zou Xiamen vermijden, tenzij dit écht veel bespaart.
Naast de service, is het overstap verhaal van jou op Xiamen echt een afknapper voor mij! Of vloog je binnenlands door?
American Express vraagbaak
Ik krijg er regelmatig promo's van binnen... Ik weet wat ik er nu mee moet doen
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Een 787 is zoals eerder al gezegd qua luchtdruk en kwaliteit beter dan de meeste vliegtuigen (A350/380 komen in de buurt). Voor de rest is er niets bijzonders aan en is de ruimte in economy vaak krapper dan in 777's.Stinger_Ventura schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:13:
[...]
Dank voor het delen! Prijzen zijn aantrekkelijk, en met een nieuwe kist als een 787 verwacht je ook wel een goed product.
Naast de service, is het overstap verhaal van jou op Xiamen echt een afknapper voor mij! Of vloog je binnenlands door?
Ik vloog door naar een ander land, waar we (maar dan wel logischerwijs) door de immigratie en douane moesten omdat dat de eindbestemming was.Stinger_Ventura schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:13:
[...]
Dank voor het delen! Prijzen zijn aantrekkelijk, en met een nieuwe kist als een 787 verwacht je ook wel een goed product.
Uiteindelijk heeft alles te maken met de indeling. Ik heb in de US gevlogen met A320, 737 en 717 om je vingers bij af te likken. Daar kon ik wel een wereldreis in maken, zo comfortabel waren die stoelen. Gewoon "first class" (dus business) met US carriers op binnenlandse vluchten.PolarBear schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:58:
[...]
Een 787 is zoals eerder al gezegd qua luchtdruk en kwaliteit beter dan de meeste vliegtuigen (A350/380 komen in de buurt). Voor de rest is er niets bijzonders aan en is de ruimte in economy vaak krapper dan in 777's.
In zit/half lig stand zelfs beter dan wat KLM in zijn 787 als business biedt (die is heeft dan nog we fullflat als je zou willen).
Maar bij TUI/Arke hebben ze weer 1200 stoelen in zo'n 787 weten te proppen, dus dat zit niet zo lekker nee
De meeste mensen vinden dat allebei heel fijn, alleen snappen ze niet dat ze dan een paar tientjes meer per ticket moeten betalen. En helaas zijn dan mensen zoals ik die dat wel snappen en prima vinden de sigaar want mijn paar tientjes zijn niet genoeg om 't verschil in inkomsten te compenseren.KrazyJay schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:17:
Veel is ook subjectief. Gezette mensen hechten meer waarde aan minder stoelen per rij, lange mensen vinden seat pitch belangrijker.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik zit nu net een dag in Tokyo nadat ik met Xiamen Air deze kant op ben gekomen. Het is dat de prijs van het ticket overeen komt met de prijs van een retourtje Allicante wat de gemiddelde Nederlander ervoor betaalt, maar ik kan Xiamen Air niet echt aanraden.DJ-Promo schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:37:
Ik en mijn vrouw willen in oktober naar Tokyo. Nu zie ik allerlei airlines die ik niet ken. Heb ervaringen met Transavia en British Airways en dan houdt het wel op. Is zo'n chinese airline Xiamen te doen? KLM is ook een bekende natuurlijk maar vrij duur. British Airways kan goed en vlieg je met een overstap in Londen.
Begon al op Schiphol dat men niet wist waar de bagage naartoe moest worden gelabeld. Bij het inchecken vertelde ze dat alles naar NRT werd doorgelabeld, maar achteraf bleek dit gewoon XMN te zijn. Ook het personeel bij de gate had geen idee hoe het zat met overstappen op XMN. Online inchecken of een stoel reserveren is vrijwel onmogelijk of je moet uitstekend overweg kunnen met het Chinese gedeelte van de website.
Gelukkig zat de vlucht naar XMN slechts voor 40% vol dus bijna iedereen had een bank van 3 stoelen voor zich alleen. De Dreamliner zelf is OK! Vliegtuig was van binnen goed schoon en is lekker stil. De wifi bleek echter niet te werken en ook het entertainment systeem hapert steeds. Ineens loopt alles vast en blijft het beeld stil staan met de mededeling 'cabin anouncement' terwijl er niks wordt omgeroepen. Bij een echte cabin call gaat de medeling weer weg en speelt je film verder. Mocht je trouwens van de wifi gebruik willen maken (als het werkt) , neem dan een laptop of tablet mee aangezien telefoons op geen enkele wijze mogen worden gebruikt tijdens de vlucht.
Wat ik ook erg jammer vond was dat de ramen van de 787 gelijk na de start automatisch werden gedimd op het standje één na donkerst. Alsof het verboden is om naar buiten te kijken. Pas bij de 10000 feet call tijdens de nadering gingen de ramen weer 'open'.
Service is verder matig. Je mag blij zijn als het cabine personeel drie woorden Engels spreekt. Tijdens de 10,5 uur lange vlucht kregen we twee maaltijden aangeboden die nagenoeg identiek waren en bovendien op vreemde tijdstippen werden geserveerd. De eerste maaltijd werd een uur na de start geserveerd. Keuze uit kip of vis met rijst en groente. Eten smaakte verder prima en daarna ging iedereen een filmpje kijken of wat proberen te slapen. Na een uur of 5 vliegen nadat het overal donker is en iedereen probeert te slapen, gaat ineens alle verlichting in het vliegtuig aan. Heb je zo'n mooie Dreamliner met mood-lighting, zet één of andere Chinees gelijk alles op standje bouwlamp. Er kwam namelijk weer eten aan... Dit keer de keuze uit kip of beef en aangezien ik de kip al had gehad werd het beef. Bleek echter een kopie te zijn van de maaltijd een paar uur eerder. In plaats van een salade zat er nu alleen yoghurt bij. De resterende vijf uur van de vlucht heb ik het cabine personeel niet meer gezien. Ik snap dan niet dat je op zo'n lange vlucht 2 identieke maaltijden relatief kort achter elkaar serveert i.p.v. een uur voor de nadering iets van een ontbijt te serveren waar men dan behoefte aan heeft.
Het overstappen op XMN was ook geen pretje. Volgens het cabinepersoneel hoefden we geen arrival card in te vullen aangezien we alleen gingen overstappen. Bij de immigration moest uiteindelijk toch de arrival card werden ingevuld ondanks dat er allemaal onzin vragen op staan die niet van toepassing zijn als je alleen overstapt. In het communistische China heeft iedereen werk, dus al het werk wordt 3x gedaan. Immigration officer 1 beoordeelt je aanvraag. Vervolgens wordt officer 2 (die ergens in een kamertje een peuk aan het roken is) erbij geroepen om de stempel met je 24-uurs visa in je paspoort te zetten, waarna officer 1 nog een keer een stempel met de datum erop mag zetten. Als je denkt dat je dan klaar bent, kom je bedrogen uit want officer 3 een rijtje verder gaat nog beoordelen of alles wel goed is verlopen. Kortom... schiet niet op.
Nadat je de bagage van de band hebt gehaald is het met de lift naar boven naar het departures gedeelte waar je alles weer opnieuw mag inchecken bij de incheckbalies die niet open zijn. Ik had 3 uur overstaptijd en pas vanaf 1:45 uur voor vertrek kun je de bagage opnieuw inchecken. Als je dus een lange overstap hebt, zit je continue met je bagage opgescheept en in de vertrekhal zit op één koffietentje na verder helemaal niks.
Na opnieuw ingecheckt te hebben mag je weer opnieuw 3 stempeltjes in je paspoort en 3 stempeltjes op je boarding card laten zetten. Lenzenvloeistof die ik in een klein flesje en in een doorzichtig zakje had zitten mocht niet mee van de securtiy. Gelukkig had ik nog een grote fles in mijn ingecheckte bagage zitten.
Het laatste stuk naar Tokyo ging met een afgeragde 737-800 waar de bekleding letterlijk van de stoelen los liet.
Kortom: de prijzen van Xiamen Air zijn gunstig, maar je reist niet geheel zorgeloos van A naar B.
Heb al een paar keer verlekkerd gegeken naar de tarieven van Xiamen, maar door de lange overstaptijden ze niet geboekt. Nu snap ik waarom ze zo lang zijn.
Ik heb zelf als regel dat ik voor elk uur dat ik langer/omreis, minimaal 50€ minder per uur voor mijn ticket wil betalen. Voor ons gezin €100.
China Southern heeft vaak ook hele scherpe tarieven voor naar Hong Kong en bestemmingen in en rond ChinaStinger_Ventura schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:53:
Zeker bedankt voor de trip reports!
Heb al een paar keer verlekkerd gegeken naar de tarieven van Xiamen, maar door de lange overstaptijden ze niet geboekt. Nu snap ik waarom ze zo lang zijn.
Ik heb zelf als regel dat ik voor elk uur dat ik langer/omreis, minimaal 50€ minder per uur voor mijn ticket wil betalen. Voor ons gezin €100.
Die vlogen toch ook op Bangkok?Brilsmurfffje schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:01:
[...]
China Southern heeft vaak ook hele scherpe tarieven voor naar Hong Kong en bestemmingen in en rond China
Collega heeft met die luchtvaartmaatschappij gevlogen. Eten was zo smerig, dat ze het hebben laten staan. ( en beide zijn best wel bereisde wereldburgers!)
Bijzonder dat die Chinese airlines zo slecht zijn. Je zou een zekere efficiëntie verwachten binnen Azie, heb zelf met veel plezier economy en comfort(business) gevlogen met AirAsia, je betaald voor wat je wil hebben en dat is van een prima niveau.
@KrazyJay , Aangezien Xiamen onderdeel is van Skyteam/flying blue, heb je een klacht ingediend over het eten en niet werkende IFE?
Dit geeft Skyteam/flying blue nl. ook een slecht imago, waar ze met je feedback iets aan kunnen doen.
Laatst met BA intercontinentaal gevlogen, en de IFE deed het ook niet. Na het indienen van een klacht kreeg ik binnen een paar dagen 5.000 avios op mijn BEAC account. Daar kan je binnen euro toch weer gratis een vlucht voor doen met Oneworld.
True! Alleen bij China Southern wordt je bij de goedkope vluchten altijd in een boekingsklasse geplaatst die 0% FB-miles opleveren, terwijl je bij Xiamen voor de lage tarieven vaak in de N-klasse wordt geboekt die 50% FB-miles opleveren.China Southern heeft vaak ook hele scherpe tarieven voor naar Hong Kong en bestemmingen in en rond China
Daarnaast zijn de Chinezen ook erg slecht in onderhoud. Ze hebben enorme pretparken gebouwd die aan het begin er fantastisch uitzien maar na enkele jaren is daar weinig meer van over: overal onkruid, kapotte gebouwen en erger nog: kapotte attracties die gewoon out-of-order blijven.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Zover ben ik nog niet. Ik wil eerst weten wat er gaat gebeuren met mijn beschadigde koffer.Stinger_Ventura schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:10:
[...]
[..]
@KrazyJay , Aangezien Xiamen onderdeel is van Skyteam/flying blue, heb je een klacht ingediend over het eten en niet werkende IFE?
Dit geeft Skyteam/flying blue nl. ook een slecht imago, waar ze met je feedback iets aan kunnen doen.
[...]
Wat hier ook geopperd wordt, Chinese maatschappijen zijn gewoon nog niet zo ver. In Dubai zie je overduidelijk dat de tent gerund wordt door westers volk: reizigers met kleine kinderen worden uit lange rijen gepikt en mogen afsnijden, er zijn leenkinderwagens beschikbaar op het vliegveld, maar ook wordt daar bijvoorbeeld goed omgegaan met klachten, zoals bij Amerikaanse maatschappijen. De klant heeft altijd gelijk, en ook al is het niet zo, dan is het waarschijnlijk goedkoper om wat aan kosten te maken om de klant goed te helpen en met een glimlach te woord te staan, zodat de klant terugkomt om weer geld uit te geven aan het bedrijf met reizen zodat het toch wel terugverdiend wordt. Een KLM zet ook sterk in op service, door bijvoorbeeld via Twitter en Facebook erg actief te zijn. Wie weet waar ze over 20 jaar staan, ze zullen het wel leren, maar ze lopen gewoon achter omdat vliegreizen in China pas veel later bereikbaar/betaalbaar werden voor het volk daar, en ze pas vrij recentelijk gingen inzetten op internationaal vlak door uit te breiden met internationale vluchten en door buitenlandse reizigers aan te trekken. Volgens mij wordt de 787 van Xiamen gewoon in een westers land onderhouden (dacht zelf Schiphol, maar kan er gigantisch naast zitten), en als dat klopt zou ik me over die 787's geen zorgen maken.
Mijn ervaringen tot nu toe dwingen me wel om te zeggen dat maatschappijen die Aziatisch maar niet Chinees zijn zoals Cathay Pacific (Hong-Kong) en een China Airlines (Taiwan) gewoon okay/goed zijn en niet vergeleken kunnen worden met een Xiamen. Dat zijn gewoon maatschappijen die het erg goed doen, service kennen en weten wat ze doen, zie de reviews er maar op na. Ik zou na de ervaring van deze reis gewoon de Chinese maatschappijen vermijden. China Southern is trouwens de eigenaar van Xiamen, dus daar zal ook wel niet veel verschil in zitten.
[ Voor 12% gewijzigd door KrazyJay op 29-04-2016 09:38 ]
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Nieuwe Economy Class-tarievenstructuur voor reizen in Europa
KLM introduceert een nieuwe Economy Class-tarievenstructuur voor reizen in Europa. Het belangrijkste voordeel van de nieuwe structuur is dat er, met de introductie van de tariefsoorten BASIC en FLEX, nu een groter aanbod aan Economy Class-tarieven is.
BASIC is het laagst beschikbare tarief.
FLEX staat voor 23 kg bagagevrijdom, kosteloos wijzigen van datum én de mogelijkheid om het ticket ter restitutie aan te bieden. Hiervoor wordt €100 in rekening gebracht (geen kosten voor de hoogste boekingsklassen in economy; Y, B en M). Het tarief voor FLEX is BASIC + €99 (op retourbasis).

Annuleren kost je natuurlijk geen 100,- maar 199,-, want die FLEX moet wel eerst kopen.
Met 12 maanden verblijfsduur, kan je altijd je inbound verzetten naar een latere periode, en goedkoop via miles een enkeltje pakken.PWM schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:21:
Interessant voor sommige onder ons
[...]
[afbeelding]
Annuleren kost je natuurlijk geen 100,- maar 199,-, want die FLEX moet wel eerst kopen.
Kan je er bijvoorbeeld een weekendje weg van maken.
En dan krijg je andere gebruiken/culturen/passagiers/vluchten waar ze aan moeten wennen.
Als ze slim waren geweest hadden ze mensen uit het westen hiervoor ingehuurd.Piet91 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:47:
Niet vergeten dat Amsterdam pas de eerste échte longhaul bestemming van Xiamen was.
En dan krijg je andere gebruiken/culturen/passagiers/vluchten waar ze aan moeten wennen.
Daarnaast denk ik gewoon dat je krijgt waarvoor je betaald bij dit soort maatschappijen. Weinig dus.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Simcenter.nll , en dan gewoon in de fullmotion sim 737 stappen. Goedkoper en realistischer wordt het niet.franssie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:37:
Even een beetje offtopic vraagje dat ik toch hier en niet in het Flightsim topic plaats. Vandaag bij FST (fllightsimulator.nl) een twintig minuten een rondje gevlogen met hun static 737 simulator. De instelling zullen van niet op heet lastig gestaan hebben maar vliegt die 737 in het echt ook zo stabiel maar toch reagerend? Dan verdient ie toch wat meer respect dan ik de 737 tot nu toe gaf. Ik heb misschien 10 uur ervaring op een TB-10 (klein kistje) maar dit was wel erg prettig sturen en dat had ik eigenlijk niet verwacht. En een 737 les boeken om het echt te ervaren .. ach wie weet ooit
Gezien het succes van Ryanair en Easyjet de gemiddelde Europeaan ook niet.Gemiddelde Chinees hecht nl niet zoveel aan service. Vliegen met whoever laagste prijs biedt.
Ben onlangs voor €285 naar HKG (retour) gevlogen met China Southern. Nee, het is geen Cathay of Singapore, maar ik vond het prima te doen.
wtf is go show?PWM schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:21:
Interessant voor sommige onder ons
[...]
[afbeelding]
Standby vliegen. Zie Wikipedia: Standby (air travel)
Virussen? Scan ze hier!
Als je uitgetrimt bent vliegt de 737 heerlijk. Heel direct en makkelijk. Maar speed/thrust/Flaps/gear veranderingen maken het lastiger. Dan heeft de 737 pitch-effecten die je moet wegtrimmen. Als je het appraat veel vliegt dan gaat het bijna vanzelf. Je weet precies wanneer je bepaalde effecten kunt verwachten.franssie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:37:
Even een beetje offtopic vraagje dat ik toch hier en niet in het Flightsim topic plaats. Vandaag bij FST (fllightsimulator.nl) een twintig minuten een rondje gevlogen met hun static 737 simulator. De instelling zullen van niet op heet lastig gestaan hebben maar vliegt die 737 in het echt ook zo stabiel maar toch reagerend? Dan verdient ie toch wat meer respect dan ik de 737 tot nu toe gaf. Ik heb misschien 10 uur ervaring op een TB-10 (klein kistje) maar dit was wel erg prettig sturen en dat had ik eigenlijk niet verwacht. En een 737 les boeken om het echt te ervaren .. ach wie weet ooit
Moderne vliegtuigen zoals een 777 of 787 en de Airbussen hebben daar geen/minder last van omdat dat softwarematig (deels) wordt opgelost.
Al begrijp ik niet helemaal wat het hier impliceert... Tenzij het gaat over opdagen voor een vroegere vlucht dan gepland en meemogen? Heel weinig mensen die dat (willen) doen als ze een gewoon ticketje betaald hebben.wildhagen schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:50:
[...]
Standby vliegen. Zie Wikipedia: Standby (air travel)
Zoals je Wikipedia-link duidelijk aangeeft is standby vliegen vooral iets wat medewerkers van luchtvaartmaatschappijen e.d. doen.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Nou ik zou het zakelijk ook wel vaker hebben kunnen gebruiken. Vaak weet je van tevoren niet hoe laat je precies weg kan en boek je de laatst mogelijke vlucht. Kom je dan toch eerder weg van een bespreking zit je vervolgens zes uur op een vliegveld. Dan is het wel fijn als je een vlucht eerder naar huis kan nemen hoor.Borromini schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:24:
[...]
Al begrijp ik niet helemaal wat het hier impliceert... Tenzij het gaat over opdagen voor een vroegere vlucht dan gepland en meemogen? Heel weinig mensen die dat (willen) doen als ze een gewoon ticketje betaald hebben.
Zoals je Wikipedia-link duidelijk aangeeft is standby vliegen vooral iets wat medewerkers van luchtvaartmaatschappijen e.d. doen.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Mijn werkgever betaalt denk ik zowiezo vanwege de bagage en de annuleringsmogelijkheid. De Go-Show is mooi meegenomenBorromini schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:32:
Dat snap ik, maar zou jij dan extra willen betalen om*misschien* mee te mogen?
https://twitter.com/flightradar24/status/725909962082283520Someone's having a bit of fun in Renton this evening.

Maar gewoon via KLM.com, met mijn telefoon in de file, een goedkope vlucht gevonden. Alleen gekeken naar aankomst tijden, prima.
Kijk ik nu: Overstap in Rome
Had je niet gewoon met Easyjet ofzo gekund?
Virussen? Scan ze hier!
Speel ook Balls Connect en Repeat

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
maar iets van uurtje ofzo naar Rome en dan anderhalf/2 uur naar londen
[ Voor 35% gewijzigd door mrsar op 30-04-2016 11:03 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Rome naar Londen zal (indien geen Concorde) ook wel minstens 2.5-3 uur zijn lijkt me.
Virussen? Scan ze hier!

Vorig jaar met China Southern naar Beijing gevlogen, met de A380 vanaf Schiphol. Meer dan prima te doen. Stoelen prima, ruimte prima, eten ook goed net als de service.Carfanatic schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:15:
[...]
Gezien het succes van Ryanair en Easyjet de gemiddelde Europeaan ook niet.
Ben onlangs voor €285 naar HKG (retour) gevlogen met China Southern. Nee, het is geen Cathay of Singapore, maar ik vond het prima te doen.
Binnenlandse vlucht met China Eastern tussen Shanghai en Beijing was minder (A330), maar nog steeds niet echt een reden tot klagen. Jammer was dat de hoofdsteun niet ver genoeg omhoog gesteld kon worden, verder wederom geen klachten. SHA-PEK uitgevoerd met de special (maar niet heel fraaie) xinhuanet livery (B-6125).
Bizar die foto waarbij je de rotor nog door de lucht ziet gaan terwijl de helicopter al gecrashed is.
Gewoon kansloos voor alle inzittenden 😟
De vlucht naar Gatwick was ok. Ging met Easyjet en eenmaal gearriveerd op Gatwick moesten we ineens naar de zuidelijke terminal ipv de noordelijke. Was geen stand beschikbaar o.i.d. Dus degene die mij moest oppikken kon ineens gaan omrijdenGoldenSample schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:36:
[...]
laat even weten wat je ervaring was... mag zelf rond pinksteren..
Krijg ik nog alsnog gelijk over Miami.KLM gaat komende winter vluchten uitvoeren naar Miami in Florida (drie keer per week) en Colombo, de hoofstad van Sri Lanka (twee keer per week). Dit zegt KLM-topman Pieter Elbers in een interview in de mei-editie van Zakenreis.
KLM zal gedurende het gehele winterseizoen drie keer per week naar Miami vliegen; op dinsdag, donderdag en zondag. De vluchten worden uitgevoerd met een Airbus A330-200 met 30 stoelen in business class en 213 stoelen in economy class.
Daarnaast zal KLM een tweewekelijkse dienst naar Colombo aanbieden, met vertrek op maandag en vrijdag vanaf Schiphol, en op dinsdag en zaterdag uit Colombo. Op deze route wordt de Boeing 787 Dreamliner ingezet, met dertig stoelen in business class en 264 stoelen in economy class.
KLM heeft eerder op Miami gevlogen, van maart 2010 tot maart 2012. Wegens tegenvallende resultaten werd de vlucht gestaakt en werd Miami alleen nog via partner Delta Air Lines aangeboden, met een overstap in Atlanta. Ook in Colombo is KLM geen onbekende, deze vluchten werden in april 1997 gestaakt.
KLM heeft deze zomer al een groot aantal nieuwe bestemmingen geopend: zeven in Europa en twee intercontinentale (Salt Lake City in de VS en Astana in Kazachstan).
Ook in India wordt gekeken naar uitbreiding van het netwerk. Dankzij de samenwerking met de Indiase luchtvaartmaatschappij Jet Airways die sinds eind maart van kracht is, kan KLM haar passagiers toegang tot het netwerk van Jet Airways bieden in India, SAARC (Bangladesh, Bhutan, India, Maldives, Nepal, Pakistan en Sri Lanka) en de ASEAN-regio.
“Als we nog een maand verder zijn, zullen we samen kijken naar mogelijke vervolgstappen,” zegt KLM-baas Pieter Elbers. “Ik verwacht dat we de codeshare snel zullen uitbreiden met meer binnenlandse bestemmingen in India. Naresh Goyal, de topman van Jet Airways, heeft aangegeven dat hij voor de full pregnancy wil gaan; wij zijn vastbesloten om van onze samenwerking een succes te maken. Ik denk ook zeker dat er op termijn ruimte kan worden gecreëerd om vanaf Amsterdam naar meer bestemmingen in India non-stop te vliegen, zoals Bangalore of Hyderabad.”
Over TUI gesproken; JustPlanes heeft TUI gevolgd van Amsterdam naar Curaçao en Sint Maarten:

[ Voor 88% gewijzigd door Piet91 op 01-05-2016 00:19 ]
De indeling is 1-2-1 dus denk het wel.Borromini schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 19:23:
Ben benieuwd, als je wat foto's kan posten en impressie kan geven zou dat leuk zijn.
Via Facebook, anders moet je betalen...
Alles voor de passagier die een paar tientjes wil betalen. En daarna verbaasd is dat er overal bezuinigingen zijn cq arbeidsvoorwaarden onder druk staan.
Weg met het vliegen voor iederene bereikbaar houden! Wij als elite willen dat het alleen voor ons toegankelijk wordt, hebben we geen last van gepeupel in het vliegtuig!
[ Voor 40% gewijzigd door wildhagen op 02-05-2016 04:40 ]
Virussen? Scan ze hier!
Sometimes you need to plan for coincidence
Beetje een standaard type reactie van je, maar er zit nog een wereld van verschil tussen "rijk" personeel en met mensen werken uit landen waar geen sociale premies afgedragen hoeven worden en gebruik maken van andere belastingtrucs.wildhagen schreef op maandag 02 mei 2016 @ 04:38:
Precies, we moeten juist hogere prijzen stimuleren, zodat vliegen weer alleen voor de elite wordt. Geen transatlantische vluchten meer toestaan onder de 2500 euro zeg ik! Kan het personeel tenminste weer rijk worden.
Weg met het vliegen voor iederene bereikbaar houden! Wij als elite willen dat het alleen voor ons toegankelijk wordt, hebben we geen last van gepeupel in het vliegtuig!
Niet zeuren je als jij, of iemand uit je omgeving straks een sociaal vangnet nodig heeft en dat niet meer te betalen is door dit soort praktijken. Of als er weer een hele industrie naar lage lonen landen is vertrokken, met hogere werkloosheid als gevolg.
Daar krijg jij ook last van.
In de luchtvaartwereld gaat nu dus ook gebeuren wat in de rest van Nederland al lang bezig is. De luchtvaartwereld is geen heilige wereld meer, het wordt nu meer als gewone organisatie gezien zoals de rest van de bedrijven.PWM schreef op maandag 02 mei 2016 @ 07:38:
Of bijvoorbeeld het grondpersoneel : http://m.telegraaf.nl/article/25707791/klm-op-oorlogspad
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik weet niet of je de laatste jaren nog op de grond afdelingen van een luchtvaartmaatschappij hebt gewerkt, maar dat is al lang geen heilige wereld meer.LordSinclair schreef op maandag 02 mei 2016 @ 07:42:
[...]
In de luchtvaartwereld gaat nu dus ook gebeuren wat in de rest van Nederland al lang bezig is. De luchtvaartwereld is geen heilige wereld meer, het wordt nu meer als gewone organisatie gezien zoals de rest van de bedrijven.
We hebben allemaal last van globalisering, waar we er natuurlijk ook van profiteren. Productie naar China zorgt voor minder banen maar lagere prijzen bijvoorbeeld (even heel zwart/wit).LordSinclair schreef op maandag 02 mei 2016 @ 07:42:
[...]
In de luchtvaartwereld gaat nu dus ook gebeuren wat in de rest van Nederland al lang bezig is. De luchtvaartwereld is geen heilige wereld meer, het wordt nu meer als gewone organisatie gezien zoals de rest van de bedrijven.
Maar als je op dezelfde routes moet concurreren met een andere Europese maatschappij uit een land wat gewoon EFTA lid is, en die maatschappij buigt de regels, begin het wel gevaarlijk te worden.
Norwegian heeft geen geld, maar een methode gevonden dat mensen toch investeren. Prima, dat is het risico van degene die zijn geld erin stopt.
Maar als je op dezelfde routes moet concurreren met die maatschappij die zijn stewardessen 500,- per maand betaald omdat die ze invliegt uit Thailand met constructies waar de Panama Papers het financiële equivalent van zijn, begint het toch wel verdomd lastig te worden. Zeker als jij niet diezelfde constructie kan gebruiken.
We accepteren het ook niet als een bedrijf 10 Somaliërs in laat vliegen en ze voor 0,90 per uur laat werken onder het mom van: Thuis verdienen ze maar 0,40 per uur. Dat is precies wat Norwegian doet. En trouwens ook letterlijk hun belangrijkste argument.
En wat zegt de Europese Consument:

De overheid kan dit soort maatschappijen gewoon weren door ze geen landingsrechten te geven. Maar de overheid ziet ook liever market werking waarbij er een paar mensen heel erg veel geld verdienen ten koste van anderen.PWM schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:34:
Maar als je op dezelfde routes moet concurreren met een andere Europese maatschappij uit een land wat gewoon EFTA lid is, en die maatschappij buigt de regels, begin het wel gevaarlijk te worden.
Dezelfde constructie toepassen als de Duitsers gedaan hebben voor de vrachtwagen chauffeurs:Maar als je op dezelfde routes moet concurreren met die maatschappij die zijn stewardessen 500,- per maand betaald omdat die ze invliegt uit Thailand met constructies waar de Panama Papers het financiële equivalent van zijn, begint het toch wel verdomd lastig te worden. Zeker als jij niet diezelfde constructie kan gebruiken.
We accepteren het ook niet als een bedrijf 10 Somaliërs in laat vliegen en ze voor 0,90 per uur laat werken onder het mom van: Thuis verdienen ze maar 0,40 per uur. Dat is precies wat Norwegian doet. En trouwens ook letterlijk hun belangrijkste argument.
http://nos.nl/artikel/201...er-duits-minimumloon.html
Iedere trucker krijgt hetzelfde loon, ongeacht waar de trucker vandaan komt, geniale regel
Ik blijf het ook altijd fascinerend vinden dat iedereen het zo maar accepteert dat je voor alles moet betalen aan boord van een lowcost, of dat je maar 1 drankje krijgt bij het eten. Je gaat op vakantie, geeft tientallen, zo niet honderden euro's uit en gaat dan een paar tientjes besparen door of met een low cost te vliegen of via Dubai naar Amerika..
Dat heb ik dus ook inderdaad,sommige kijken mij echt raar aan dat ik liever 100 euro meer uitgeef voor een rechtstreekse vlucht dan 2x overstappen.....Brilsmurfffje schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:42:
[...]
Ik blijf het ook altijd fascinerend vinden dat iedereen het zo maar accepteert dat je voor alles moet betalen aan boord van een lowcost, of dat je maar 1 drankje krijgt bij het eten. Je gaat op vakantie, geeft tientallen, zo niet honderden euro's uit en gaat dan een paar tientjes besparen door of met een low cost te vliegen of via Dubai naar Amerika..
kijk op korte vluchten (max 2 uur) boeit het mij ook niet zoveel waar ik mee vlieg,maar kijk ik meer naar de hoeveelheid vertragingen ze hebben op dat stuk,langere vluchten begin ik al veel meer te kijken naar service en dat soort dingen,kan ik gewoon een water krijgen 20x op een vlucht zonder daar op dat moment iedere keer geld voor te moeten zoeken etc
Ik vind het inderdaad heerlijk dat ik op mijn vluchtje naar Nue bij de snack/broodje gewoon een koffie en een appelsap op water ofzo kan vragen zonder daar verder bij na te hoeven denken (met klm dus)
[ Voor 9% gewijzigd door mrsar op 02-05-2016 10:49 ]
Een vriendin gaat voor 5 maanden naar Mexico en komt dan trots vertellen dat ze 400 euro voor een enkeltje betaald heeft, met 3x overstappen, beginnende in België en dan overstappen op Miami en Cancun naar Mexico City, een enkeltje met KLM in dezelfde week kost 600 euro, dan vlieg je vanaf Amsterdam rechtstreeks (ze komt uit Leiden). Je vliegt met een A airline en niet met van die vage maatschappijen als Condor en consorten.mrsar schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:48:
Dat heb ik dus ook inderdaad,sommige kijken mij echt raar aan dat ik liever 100 euro meer uitgeef voor een rechtstreekse vlucht dan 2x overstappen.....
kijk op korte vluchten (max 2 uur) boeit het mij ook niet zoveel waar ik mee vlieg,maar kijk ik meer naar de hoeveelheid vertragingen ze hebben op dat stuk,langere vluchten begin ik al veel meer te kijken naar service en dat soort dingen,kan ik gewoon een water krijgen 20x op een vlucht zonder daar op dat moment iedere keer geld voor te moeten zoeken etc
Dit, plus stewardessen die hun werk leuk vinden en oprecht vrolijk en opgewekt zijn en het niet erg vinden als je even een babbeltje komt maken bij de galley.Ik vind het inderdaad heerlijk dat ik op mijn vluchtje naar Nue bij de snack/broodje gewoon een koffie en een appelsap op water ofzo kan vragen zonder daar verder bij na te hoeven denken (met klm dus)
ugh hoelang is ze dan wel niet onderwegBrilsmurfffje schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:56:
[...]
Een vriendin gaat voor 5 maanden naar Mexico en komt dan trots vertellen dat ze 400 euro voor een enkeltje betaald heeft, met 3x overstappen, beginnende in België en dan overstappen op Miami en Cancun naar Mexico City, een enkeltje met KLM in dezelfde week kost 600 euro, dan vlieg je vanaf Amsterdam rechtstreeks (ze komt uit Leiden). Je vliegt met een A airline en niet met van die vage maatschappijen als Condor en consorten.
[...]
Dit, plus stewardessen die hun werk leuk vinden en oprecht vrolijk en opgewekt zijn en het niet erg vinden als je even een babbeltje komt maken bij de galley.
en qua crew,meestal wel maar ook niet altijd haha korte vluchten blijf ik normaal gewoon zitten maar vluchten naar SIN etc sta ik inderdaad vaak achterin te kletsen en een borreltje te doen,op cityhopper zijn de engelse soms wat vaag/sjaggie maar normaal valt het mee
Waar wil je ze een fooi voor geven? Als je niet oppast heb je niet eens een gordel in je stoel zitten. Misschien moet je ook nog betalen voor een zuurstofmasker? Als er geen service is, dan is er ook geen grond voor een fooi, je kan dan wel een donatie doenFiber schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:05:
Is het al zo ver dat we de onderbetaalde crew eigenlijk fooien zouden moeten gaan geven bij maatschappijen als Norwegian, Ryanair, Wizz, etc...?

Sommige mensen hebben veel vrije tijd en weinig geld. Andere hebben veel geld en weinig vrije tijd en je hebt de gelukkige die veel vrije tijd en veel geld hebben.Brilsmurfffje schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:56:
[...]
Een vriendin gaat voor 5 maanden naar Mexico en komt dan trots vertellen dat ze 400 euro voor een enkeltje betaald heeft, met 3x overstappen, beginnende in België en dan overstappen op Miami en Cancun naar Mexico City, een enkeltje met KLM in dezelfde week kost 600 euro, dan vlieg je vanaf Amsterdam rechtstreeks (ze komt uit Leiden). Je vliegt met een A airline en niet met van die vage maatschappijen als Condor en consorten.
Voor eerste categorie geldt dat ze liever wat langer onderweg zijn en dan nog geld overhouden voor de vakantie of een extra vakantie (met Ryanair). Het meenemen van eigen brood en een flesje drinken is dan ook geen bezwaar.
De tweede categorie wil snel overal naar toe vliegen en het maakt niet uit wat het kost. Want tijd is geld. Ze laten zich lekker bedienen in het vliegtuig want dat is hun momentje van rust. Het mag wat kosten.
De derde categorie laat het gewoon breed hangen, gewoon omdat ze dit kunnen.
Edit: En je hebt natuurlijk nog de groep die lang spaart voor een reis en dan alles perfect wil hebben. Ze gaan dan niet vaak op reis. Maar pakken die enkele keer wel goed uit.
[ Voor 6% gewijzigd door LordSinclair op 02-05-2016 11:40 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
voor eigen vakantie ben ik meestal een maand weg,maar langer onderweg= minder tijd op de plek,dat is mijn redenatie
[ Voor 47% gewijzigd door mrsar op 02-05-2016 11:49 ]
Meestal neem ik gewoon KLM of als 't richting de VS is Delta via KLM.
[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 02-05-2016 11:52 ]
Hangt er van af... Twaalf uur op een vliegveld rondhangen: Nee liever niet. Maar een nachtje in een luxe hotel of een dagje in een leuke stad is al weer een ander verhaal.CyBeR schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:52:
Ik wil best 's met een overstap vliegen (meer miles) maar als 't even kan vermijd ik dat toch ook wel ja. En tenzij 't echt niet anders kan is een overstap van 12 uur ofzo echt een no-go...
Dat had ik toen ik van Hong Kong naar Tashkent moest; had een lange transit in Seoul. Koeran Air heeft me een nachtje in het Hyatt aangeboden.Fiber schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:19:
[...]
Hangt er van af... Twaalf uur op een vliegveld rondhangen: Nee liever niet. Maar een nachtje in een luxe hotel of een dagje in een leuke stad is al weer een ander verhaal.
Op Changi speciaal gevraagd bij de luchtvaartmaatschappij op weg naar Australië. Heerlijk gegeten en in het zwembad gelegen, had een overstap van 8 uur, was zelf nog even mee geweest met de drijfbusFiber schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:19:
[...]
Hangt er van af... Twaalf uur op een vliegveld rondhangen: Nee liever niet. Maar een nachtje in een luxe hotel of een dagje in een leuke stad is al weer een ander verhaal.
Dat begrijp ik ook niet. Het mag niks kosten, maar dat de mensen die die diensten leveren ook betaald moeten worden, daar lijkt niemand over na te denken. Voor zichzelf willen mensen natuurlijk wel een deftig loon. En dat is net het eerste waarop beknibbeld wordt. Van Ryanair weet iedereen dat ze creatief met sociale wetgeving e.d. omspringen. Dan betaal ik liever wat extra.PWM schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:40:
Alles voor de passagier die een paar tientjes wil betalen. En daarna verbaasd is dat er overal bezuinigingen zijn cq arbeidsvoorwaarden onder druk staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 02-05-2016 16:26 ]
En of je daar als passagier en werkelijk nog wat aan kan doen.
Jup maar een Emirates piloot werkt meer uren per maand dan een KLM pilootFiber schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:39:
De vraag is natuurlijk of al het personeel van de traditionele of wat duurdere maatschappijen zoals KLM of Emirates etc. wel fatsoenlijk betaald wordt.
En of je daar als passagier en werkelijk nog wat aan kan doen.
Emirates: http://www.emiratesgroupc...ot_Jobs/Emp_Benefits.aspx
Maar volgens mij zijn er veel piloten van LCC naar Emirates gegaan in het verleden (mogelijk nu nog wel), dan gaat het natuurlijk wel wat omhoog denk ik. Maar daartegenover staat dat je een deel van je geld in Dubai uit mag gaan geven en da's volgens mij ook niet het goedkoopste land om te leven.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Zekers, heb regelmatig voor gevolunteerd op bepaalde locaties wanneer het vliegtuig overboekt was. Met als hoogtepunt een Delta voucher van 1200 en rebook via Hawaii al in first/BE met hotel overnachting daarzoFiber schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:19:
[...]
Zolang het economy is hou ik het zo kort mogelijk of ik zou ooit mijlen, segmenten of whatever nodig hebben om dat upgrade certificaat, status etc binnen te halen.CyBeR schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:52:
Ik wil best 's met een overstap vliegen (meer miles) maar als 't even kan vermijd ik dat toch ook wel ja. En tenzij 't echt niet anders kan is een overstap van 12 uur ofzo echt een no-go.
Meestal neem ik gewoon KLM of als 't richting de VS is Delta via KLM.
Vakantie is altijd in Bussines class (vakantie begint voor ons niet op de bestemming) en dan zit er regelmatig een extra leg in en/of een uurtje of 2-3 extra omdat het nogal kan schelen in Euro's en sommige maatschappijen planes zonder lay flats inzetten.
Lekker genieten en tegenwoordig met de lay-flats is het goed te doen en kom je goed uitgerust aan.
[ Voor 53% gewijzigd door Grouchy op 02-05-2016 19:09 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Borromini schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:24:
Ik denk dat Emirates ook een stuk beter betaalt. Anders trek je geen Europees personeel. Ik wacht nieuwsgierig de dag af dat de olie op is in het Midden-Oosten, dan vliegen ze niet gratis meer... Als de Europese maatschappijen er tegen dan nog zijn.
Als olie/gas écht schaars gaat worden in de wereld dan zijn zulke triviale zaken als goedkoop vliegen wel je laatste zorgen.CyBeR schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:36:
Als de olie in het midden-oosten op is hebben wij net zo hard een probleem.
Logistiek heeft de hele wereld een probleem dan. Maar onze economie is niet gebouwd op olie. Voor de meeste oliestaten is het de voornaamste bron van inkomsten. Dat is een sluimerend kruitvat en dat zie/zag je al in Bahrein, of andere staatjes die geen of weinig olie meer hebben. Maar goed, da's offtopic.CyBeR schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:36:
Als de olie in het midden-oosten op is hebben wij net zo hard een probleem.
Nog altijd goedkoper dan Nederland.Bastien schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:39:
Maar daartegenover staat dat je een deel van je geld in Dubai uit mag gaan geven en da's volgens mij ook niet het goedkoopste land om te leven.
In de Emiraten vertaal je over die getallen geen belasting, in ons land wel. Daarnaast zijn allerlei verzekeringen inbegrepen en wordt je gratis van en naar je huis gereden.Bastien schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:39:
KLM: http://www.zeroiq.com/klm/salaris.php
Emirates: http://www.emiratesgroupc...ot_Jobs/Emp_Benefits.aspx
Maar volgens mij zijn er veel piloten van LCC naar Emirates gegaan in het verleden (mogelijk nu nog wel), dan gaat het natuurlijk wel wat omhoog denk ik. Maar daartegenover staat dat je een deel van je geld in Dubai uit mag gaan geven en da's volgens mij ook niet het goedkoopste land om te leven.
En qua kosten zit je daar ook prima, zolang je een redelijk geprijsd onderdak kan vinden:
http://www.numbeo.com/cos...ing=getDispatchComparisonConsumer Prices in Dubai are 12.66% lower than in Alkmaar
Consumer Prices Including Rent in Dubai are 23.20% higher than in Alkmaar
Rent Prices in Dubai are 112.41% higher than in Alkmaar
Restaurant Prices in Dubai are 24.89% lower than in Alkmaar
Groceries Prices in Dubai are 6.64% lower than in Alkmaar
Local Purchasing Power in Dubai is 10.01% higher than in Alkmaar
En dat geldt voor Alkmaar, voor een wat grotere Nederlandse stad is het nog nadeliger voor ons land.
[ Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 02-05-2016 20:11 ]
Wilde niet meteen Amsterdam nemen, maar Alkmaar was misschien ook wat te
Niet alleen logistiek.Borromini schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:55:
Logistiek heeft de hele wereld een probleem dan.
Je kunt haast niets bedenken waar niet ergens in het productieproces olie/gas bij nodig is.
Da's waar.Maar goed, da's offtopic.
En dat doe je voor alles? En bewust?
Je fruit, spijkerbroek, je mierenlokdoosje, je auto, mobieltje....
Dat lijkt mij niet, en mocht dat wel zo zijn dan ben je een uitzondering. Net als dat voor het gros van de mensen een vlucht zo goedkoop mogelijk moet zijn.
Als jouw mobiel kapot is klaag je ook, net als iedereen.
En elk mobieltje is voor minimaal 99% door onderbetaalde mensen met slechte werkomstandigheden gemaakt.
Mijn bericht is niet persoonlijk, maar ik gebruik jouw quote om iets duidelijk te maken
[ Voor 22% gewijzigd door Pinin op 02-05-2016 22:08 ]
www.casarodriguillo.com
Laten we zeggen, ik doe mijn best. Inderdaad met de dingen die je noemt ja. En ik betaal nog belasting ook nog en heb geen geld in Panama liggen, stel je voorPinin schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:02:
[...]
Dat lijkt mij niet, en mocht dat wel zo zijn dan ben je een uitzondering. Net als dat voor het gros van de mensen een vlucht zo goedkoop mogelijk moet zijn.
Als jouw mobiel kapot is klaag je ook, net als iedereen.
En elk mobieltje is voor minimaal 99% door onderbetaalde mensen met slechte werkomstandigheden gemaakt.
Mijn bericht is niet persoonlijk, maar ik gebruik jouw quote om iets duidelijk te maken
Ik laat dat vaak meespelen, maar zeker bij elektronica en kleding is dat heel lastig, daar heb je vaak geen of weinig keuze, duurder is vaak niet of nauwelijks duurzamer. Zeker bij elektronica. Bij eten is dat al iets makkelijker.Pinin schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:02:
[...]
Dat lijkt mij niet, en mocht dat wel zo zijn dan ben je een uitzondering.
Dat begrijp ikMijn bericht is niet persoonlijk, maar ik gebruik jouw quote om iets duidelijk te maken
Nee, bij eten is dat niet makkelijker, hooguit met enkele gewassen. Vraag jij bijv. bewust om hanen bij de slager, of eet jij bewust meer rammen of bokjes? Bij groente en fruit is vrijwel onmogelijk om de herkomst en omstandigheden te achterhalen.Borromini schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:20:
[...]
Ik laat dat vaak meespelen, maar zeker bij elektronica en kleding is dat heel lastig, daar heb je vaak geen of weinig keuze, duurder is vaak niet of nauwelijks duurzamer. Zeker bij elektronica. Bij eten is dat al iets makkelijker.
[...]
www.casarodriguillo.com
Dit topic is gesloten.