Wizz Air is weer in de aanbieding vandaag. Weekendje Lublin geboekt vanuit Eindhoven voor €19,18 per persoon retour. Doe er je voordeel mee!
Lekker!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Lekker!
Oorzaak is nu ook bekend, het was in dit geval een technisch mankement:Floppie schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:51:
http://www.nrc.nl/nieuws/...ters-voorlopig-opgeschort
Bizar die foto waarbij je de rotor nog door de lucht ziet gaan terwijl de helicopter al gecrashed is.
Gewoon kansloos voor alle inzittenden 😟
Bron: http://www.luchtvaartnieu...likopterongeluk-noorwegenEen technisch mankement was de oorzaak van het helikopterongeluk van vrijdag in Noorwegen. Van een menselijke fout is geen sprake, is de slotsom van het onderzoek naar de crash. Het ongeval kostte dertien mensen het leven.
De helikopter was met werknemers van een boorplatform op weg naar Bergen toen hij in de Noordzee stortte in de buurt van het eiland Turøy. De luchtvaartcommissie van de Noorse Onderzoeksraad voor Ongevallen heeft de zwarte dozen van het toestel onderzocht en concludeerde dinsdag dat "niet menselijke misverstanden", maar een technisch probleem de boosdoener was.
Een paar dagen voor het ongeval had de Airbus H225 Super Puma nog een vlucht afgebroken omdat een waarschuwingslampje was gaan branden. Het toestel had ook twee onderhoudsbeurten gemist. Na het ongeval hielden Italië en Groot-Brittannië alle helikopters van het type Super Puma aan de grond.
Virussen? Scan ze hier!
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Is dat niet wat snelwildhagen schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:36:
is de slotsom van het onderzoek naar de crash
Seesar volgens mij ja. In het vorige deel van dit topic geeft hij ig aan dat hij piloot is op diverse type helikopters (waaronder deze Super Puma), o.a. naar olieplatforms in de Noordzeemrsar schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:50:
vliegt een tweaker van hier btw niet op een olie platform heli?
Ik vind het idd wel eniggszins vlot ja, een uitgebreid onderzoek in slechts 2-3 werkdagen.PWM schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:53:
[...]
Is dat niet wat snelEr zijn hele "simpele" crashes geweest waar het toch maanden duurde voor een eerste conclusie. Zelfs voor de zelfmoord piloot in de Alpen nam men meer dagen, hoewel alles zo klaar als een klontje leek.
Virussen? Scan ze hier!
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Jij boekt toch meestal blindPWM schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:07:
Moet naar NY vanaf Abu Dhabi. Dus dacht, neem gewoon eens lekker een retour Residence class. Ik betaal het verschil wel bij.
EUR 61.000,- voor het retour. Ik zal even overleggen met mijn vrouwOverigens wel 30000 miles per enkeltje
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 03-05-2016 22:30 ]
[ Voor 12% gewijzigd door peakrever op 03-05-2016 22:26 ]
https://www.alitalia.com/...gage/checked-baggage.htmlicecreamfarmer schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:39:
Iemand ervaring met alitalia?
Ik moet voor 2 weken naar Rome en heb dus ruimbagage nodig maar het is mij onduidelijk of dat er standaard bij zit bij alitalia vanaf ams. Want als dat niet zo is kan ik beter ryanair pakken?
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
AZ vindt ik wel oke ben nu een jaartje Freccia Alata. Maar ik vind dat hun CS echt bagger is. Je kan een economy classic boeken maar dan betaal je langzamerhand wel de hoofdprijs. Als ik jou was zou ik het wel wagen want Ryan air is nou niet echt heel goed als het gaat om hun baggage regelingicecreamfarmer schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:39:
Ik moet voor 2 weken naar Rome en heb dus ruimbagage nodig maar het is mij onduidelijk of dat er standaard bij zit bij alitalia vanaf ams. Want als dat niet zo is kan ik beter ryanair pakken?
SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L
Een belangrijk deel is duidelijk, maar mij lijkt nog wel belangrijk te weten waarom dat technische mankement zich precies voordeed. Beetje lullig als dat vaker gebeurt zegmaar, of weten ze al dat het nalatig onderhoud de hoofdreden was? De oorzaak van de crash is dus wel duidelijk (loslatende rotorswildhagen schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:01:
[...]
Seesar volgens mij ja. In het vorige deel van dit topic geeft hij ig aan dat hij piloot is op diverse type helikopters (waaronder deze Super Puma), o.a. naar olieplatforms in de Noordzee
[...]
Ik vind het idd wel eniggszins vlot ja, een uitgebreid onderzoek in slechts 2-3 werkdagen.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Paar weken terug voor eerste keer mee gevlogen, is toch een stuk minder 'cattle class' gevoel dan bij Ryanair. Maar goed, ik vind Ryanair dan ook extreem met die lelijke kleurencombinaties in het interieur en die promostickers van fast food die je heel de tijd zitten aan te staren vanop de hoofdsteun voor jou.icecreamfarmer schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:39:
[ Voor 68% gewijzigd door Borromini op 03-05-2016 23:28 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Stimmt; ik vlieg de voorganger van deze kist: de gecrashde kist is een EC225; ik vlieg de AS332L2, maar is in grote lijnen nagenoeg hetzelfde; zeker gezien de onderdelen waar ze de oorzaak zoeken/vermoeden.wildhagen schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:01:
[...]
Seesar volgens mij ja. In het vorige deel van dit topic geeft hij ig aan dat hij piloot is op diverse type helikopters (waaronder deze Super Puma), o.a. naar olieplatforms in de Noordzee
[...]
Ik vind het idd wel eniggszins vlot ja, een uitgebreid onderzoek in slechts 2-3 werkdagen.
Een waarschuwingslampje in het verleden zegt helemaal niets zegt over het ongeluk.Een technisch mankement was de oorzaak van het helikopterongeluk van vrijdag in Noorwegen. Van een menselijke fout is geen sprake, is de slotsom van het onderzoek naar de crash. Het ongeval kostte dertien mensen het leven.
De helikopter was met werknemers van een boorplatform op weg naar Bergen toen hij in de Noordzee stortte in de buurt van het eiland Turøy. De luchtvaartcommissie van de Noorse Onderzoeksraad voor Ongevallen heeft de zwarte dozen van het toestel onderzocht en concludeerde dinsdag dat "niet menselijke misverstanden", maar een technisch probleem de boosdoener was.
Een paar dagen voor het ongeval had de Airbus H225 Super Puma nog een vlucht afgebroken omdat een waarschuwingslampje was gaan branden. Het toestel had ook twee onderhoudsbeurten gemist. Na het ongeval hielden Italië en Groot-Brittannië alle helikopters van het type Super Puma aan de grond.
[ Voor 44% gewijzigd door Seesar op 04-05-2016 00:32 ]
T60P Widescreen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Gordijntjes zijn toch altijd dicht? Je hebt gescheiden wc's en meestal ook een dedicated slurf. Althans de keren dat ik Business vloog bij KLM had ik altijd een eigen slurf of je slaat als enige linksaf bij het boarden en de rest gaat rechtsaf.gambieter schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:13:
Past hier en in W&L: "Air rage" komt door 1e klasse in vliegtuigen (vrij vertaald). Gebaseerd op dit artikel in PNAS. Ze claimen dat er een veel grotere kans is op "air rage" als er een 1e klasse in het vliegtuig is, suggererend dat het door jaloezie komt of zo.
Het is van het Stapel-niveau...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb een flying blue account maar ben geen zakelijke reiziger.PWM schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:53:
Gewoon Bluebiz account invullen, dan heb je sowieso gratis koffers.
[ Voor 22% gewijzigd door icecreamfarmer op 04-05-2016 08:28 ]
Mijn vlucht in december naar Singapore is iig al aangepast naar de A350 ipv de B77W. Ben heel erg benieuwd hoe dit prachtige kistje vliegt.Arthur-M. schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:25:
@piet 10 mei komt de A350, maar wat er daarna gebeurt is nog niet bekend. Kan zo maar zijn dat er vaak een B77W wordt ingezet.
Bluebiz is een bedrijfsaccount. Maar "bedrijfs" is ruim. Elke snackbar kan het aanvragen en er is verder 0 check op.icecreamfarmer schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:27:
[...]
Ik heb een flying blue account maar ben geen zakelijke reiziger.
Is dit weer iets anders?
[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 04-05-2016 08:51 ]
Dus daar krijg je altijd gratisch bagage bij?PWM schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:50:
[...]
Bluebiz is een bedrijfsaccount. Maar "bedrijfs" is ruim. Elke snackbar kan het aanvragen en er is verder 0 check op.
Wat je krijgt is dat je punten spaart als bedrijf en dus sowieso altijd gratis je eerste koffer krijgt, voor alle passagiers. Mocht je er nergens eentje vinden, kun je mij wel even een DM sturen als je gaat boeken
EDIT:
Hier meer info: https://ondernemen.klm.com/nl
Ik spaar er toch mooie gadgets mee
Dankje, ik zal eens kijken. Moet op 3-7 tussen 12 en 17 de sleutel van mijn appartement ophalen.PWM schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:58:
Yes. Altijd gratis bagage en ook nog eens dubbel punten sparen. Als iemand in jouw omgeving een bedrijfje heeft, kan hij sowieso een account openen en kan iedereen mee genieten
[ Voor 9% gewijzigd door icecreamfarmer op 04-05-2016 10:39 ]
Ik denk dat het wel klopt.gambieter schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:13:
Past hier en in W&L: "Air rage" komt door 1e klasse in vliegtuigen (vrij vertaald). Gebaseerd op dit artikel in PNAS. Ze claimen dat er een veel grotere kans is op "air rage" als er een 1e klasse in het vliegtuig is, suggererend dat het door jaloezie komt of zo.
Het is van het Stapel-niveau...
n=1, dus het is waar.An Emirates passenger who allegedly had HK$2million (£1.7million) worth of cash and luxury valuables stolen from an overhead locker may be the victim of the biggest theft on a flight ever.
Mustasa Saci, 39, had just landed on a flight from Dubai to Hong Kong on Sunday when he discovered that the carry-on bag, which contained US$200,000 (£136,000) in cash as well as a Rolex and a Patek Philippe watch, had gone.
The theft is among a spate of incidents involving criminals who are posing as passengers on longer flights to find their targets, local media reported.
According to the South China Morning Post, some of the criminals are even flying in business class areas to pick out their victims.
Saci, a watch merchant from Turkey who was sitting in economy-class on the flight, informed airline staff following the discovery that his bag was missing and the police were called at around 6am.
A source with knowledge of the investigation told the Post that the total value of the contents of the bag was estimated to be HK$2million.
Police are said to be treating the case as theft and an investigation is ongoing. No arrests have yet been made.
MailOnline Travel has contacted Emirates and Hong Kong Airport Police for comment.
The theft follows a warning by Hong Kong police in January, which urged aeroplane passengers to protect their belongings after holidaymakers were targeted on flights to the city in south-eastern China.
At the time thieves had stolen around £275,000 worth of items, including expensive electronics and bags, from travellers over the space of nine months, according to reports.
In December, passenger Warren Becker said his bag was raided while he was asleep on a South African Airways flight from Johannesburg.
He said his belongings and cash were valued at more than £2,000, although the thieves didn’t bother to take his South African rands or digital camera.
[ Voor 21% gewijzigd door Garyu op 04-05-2016 09:53 ]
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Indrukwekkend inderdaad. Ik neem aan dat motoren/apu's e.d. wel gewoon blijven draaien?mrsar schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:00:
deze ook wel mooi om te zien trouwens(het filmpje) :
https://blog.klm.com/nl/hoe-krijg-je-schiphol-stil-op-4-mei/
hoe prompt alles stil staat en 2 minuten alles overal weer begint te bewegen 2 minuten later,ziet er best bizar uit
Tientallen gewonden door extreme turbulentie op vlucht Jakarta
Extreme en onverwachte turbulentie heeft een vliegtuig van Etihad woensdag zo hevig heen en weer doen schudden, dat 31 inzittenden gewond zijn geraakt.
Het toestel was op weg van Abu Dhabi, in de Verenigde Arabische Emiraten, naar de Indonesische hoofdstad Jakarta. Zo'n drie kwartier voor de landing begon de ellende voor de inzittenden.
Door de wilde bewegingen van het vliegtuig raakten uiteindelijk negen mensen zodanig gewond dat ze naar het ziekenhuis moesten. De overige 22 gewonden zijn ter plaatse behandeld op luchthaven Soekarno-Hatta.
Wat de slachtoffers precies mankeren, heeft Etihad niet bekendgemaakt. De Airbus A330 had eigenlijk terug moeten vliegen naar Abu Dhabi, maar die vlucht werd geannuleerd.
http://www.nu.nl/buitenla...entie-vlucht-jakarta.html
Kia Niro-EV 2024
Juist andersom - zie eens wat zo'n vliegtuig allemaal kan doorstaan en nog met succes kan landen, respectSanction schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:43:
Ik wil dit soort dingen eigenlijk gewoon niet zien.
Goeie kans dat ie 'krom' is idd. Aan de andere kant kunnen het ook passagiers zijn geweest die tegen het plafond aan gekwakt zijnFreak187 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 09:37:
Moet je nagaan hoe de romp verbuigt als je die overhead Luggage bins ziet.... Dat vliegtuig moet echt van voor tot achter nagelopen worden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Speel ook Balls Connect en Repeat
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Zo erg is flexibel nou ook weer niet hoor. Hoe stijver iets is hoe meer belasting het naar zich 'toetrekt' en daarmee moet het dus weer steviger en dus stijver gemaakt worden en zo gaat het van kwaad tot erger. Bij een vliegtuig is dit dus onwenselijk want dan wordt het loeizwaar.Onbekend schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:48:
Moet de complete romp van een vliegtuig dan ook flexibel zijn? Zo'n vliegtuig rust namelijk alleen op z'n vleugels en daarom zijn die juist flexibel.
Die knik hoort erin hoor. Da's omdat 't vliegtuig naar voor en achter taps toeloopt.Freak187 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 09:37:
Moet je nagaan hoe de romp verbuigt als je die overhead Luggage bins ziet.... Dat vliegtuig moet echt van voor tot achter nagelopen worden.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Max flex is vooral begrensd door de minimale sterkte van de onderdelen en men wil onder een bepaalde grenswaarde blijven om te snelle metaalmoeheid te voorkomen.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:40:
[...]
Zo erg is flexibel nou ook weer niet hoor. Hoe stijver iets is hoe meer belasting het naar zich 'toetrekt' en daarmee moet het dus weer steviger en dus stijver gemaakt worden en zo gaat het van kwaad tot erger. Bij een vliegtuig is dit dus onwenselijk want dan wordt het loeizwaar.
De meeste eisen voor maximale beweging in constructies zijn vaak meer esthetisch en gemaakt om mensen een goede gevoel te geven dan dat het sterktetechnisch nodig is.
En alles is trouwens flexibel. Dit filmpje van een containership vind ik altijd wel mooi.
YouTube: Skagen Maersk survives huge waves at the Indian Ocean | Maersk Line
Weet ik ook wel; heb het zelf meegemaakt toen we tijdens een vlucht naar KL in enorm zwaar weer terecht kwamen - zelfs de crew zat er erg ongemakkelijk bij.Garyu schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:32:
[...]
Juist andersom - zie eens wat zo'n vliegtuig allemaal kan doorstaan en nog met succes kan landen, respect.
Is in een luchtzak komen vergelijkbaar met een achtbaan die naar beneden stort qua gevoel/beleving? Zelf nooit meegemaakt dus wel benieuwd naar.mrsar schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:26:
inderdaad de reden dat ik altijd mijn gordel omheb als ik zitik heb ook geleerd hoe hoog je kan komen in een luchtzak
(gelukkig nergens met mijn hoofd tegenaan,alleen een grote rommel van spullen die her en der stonden)
[ Voor 33% gewijzigd door mrsar op 05-05-2016 16:49 ]
Daar is het te kort en onverwacht voor. Plus: minder risico's in een achtbaan in verhoudingniekvandermeer schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:28:
[...]
Is in een luchtzak komen vergelijkbaar met een achtbaan die naar beneden stort qua gevoel/beleving? Zelf nooit meegemaakt dus wel benieuwd naar.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
ja je hart zit in je keelBorromini schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:24:
[...]
Daar is het te kort en onverwacht voor. Plus: minder risico's in een achtbaan in verhouding
Je bent behoorlijk achterlijk als je niet altijd je gordel om hebt.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:31:
[afbeelding]
Dat moet iemand zijn hoofd zijn geweest. Daarom gordel om
Virussen? Scan ze hier!
Geen frequent flyers naar mijn idee...... Als je ooit maar eens een beetje heftige turbulentie hebt meegemaakt dan laat je de riem wel om.wildhagen schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:30:
En toch, je zou ze de kost moeten geven, de "mij gebeurt niks"-types die dat ding los klikken zodra de 'fasten seatbelt'-lampjes uitgaan...
Sometimes you need to plan for coincidence
En dan met name dit:Yesterday I traveled from Madrid to Athens and I missed my connection flight in Amsterdam because the flight in Madrid took off 1 hour late because we were waiting for a passenger who arrived late, and when I arrived to Amsterdam the ground staff didn't allow me to get on board the Amsterdam-Athens flight even when we arrive to the gate 10 minutes before the departure time. I don't understand why I missed my connection waiting a passenger and after they don't wait for me. There were a lot of passengers in the same situation.
I have wasted one day of my holidays in Amsterdam.
I will never travel with KLM again.
Blijkbaar zijn er meer mensen die niet heel erg goed op de route letten, voordat ze boekenYesterday I traveled from Madrid to Athens and I missed my connection flight in Amsterdam
Bij sommige mensen is de prijs doorslaggevend en de reisduur van minder belang?PWM schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:02:
Blijkbaar zijn er meer mensen die niet heel erg goed op de route letten, voordat ze boeken
Sommige mensen letten gewoon echt niet op reistijd en aantal keren dat ze moeten overstappen. Ze kiezen gewoon blindelings voor het goedkoopste ticket. En achteraf maar klagen dat ze in een uithoek van de wereld 10 uur op hun overstap moesten wachten.AndRo555 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:31:
Bij sommige mensen is de prijs doorslaggevend en de reisduur van minder belang?
Er lijkt nog een hoop ruimte over te zijn in het vliegtuig. Is het gewoon het maximum gewicht wat de limiterende factor is?Piet91 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:05:
Boeing 747 Supertanker:
Daar zag ik gister een paar filmpjes van; holy shit dat gaat hard. Vlammen van 20 meter hoog en dan 20 meter verderop een rij auto's die rustig (want file) proberen weg te rijden.Brilsmurfffje schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:27:
Dat toestel kan direct door naar:
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-36224767
[ Voor 1% gewijzigd door __R__ op 06-05-2016 15:44 . Reden: Vergeten te quoten. Dan maar @ ]
Een snelle rekensom (met niet bijzonder accurate cijfers):PWM schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:16:
Er lijkt nog een hoop ruimte over te zijn in het vliegtuig. Is het gewoon het maximum gewicht wat de limiterende factor is?
Haal daar maar een tonnetje of 300 af.__R__ schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:43:
Max laadgewicht 747-8 = 442 ton.
[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 06-05-2016 15:51 ]
Je hebt gelijk. Max start Weight = 442.-eigen gewicht - brandstof.
Er zijn meer limieten. Ik denk dat de ZFW-limiet als eerste wordt bereiktPiet91 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:44:
[...]
Een snelle rekensom (met niet bijzonder accurate cijfers):
Leeggewicht van een 747-400: 178.756kg.
MTOW van een 747-400: 396.890kg.
Dan hou je dus (396.890 -178.756) 218.134kg. over voor brandstof en payload.
(in dit geval dus blusmiddel/water)
Stel dat ze het systeem volgooien met water (à 74.200 liter/kilo; blusmiddel is zwaarder geloof ik) dan hou je ruwweg 143.934kg over voor brandstof.
Dat is niet voldoende om alle brandstoftanks vol te gooien maar die combinatie zal vermoedelijk héél weinig voorkomen (zowel volle brandstoftanks áls blusmiddel).
Gewicht zal dus misschien niet direct de limiterende factor zijn lijkt me. Maar je moet natuurlijk ook nog aan het systeem kunnen werken, materiaal mee kunnen nemen etc.
[...]
Haal daar maar een tonnetje of 300 af.
[J|O|R] <- .signature.gz
Goeie; nieuwe rekensom:Floppie schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:11:
Er zijn meer limieten. Ik denk dat de ZFW-limiet als eerste wordt bereikt
[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 06-05-2016 20:55 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 06-05-2016 23:31 ]
Dit is gewoon ronduit geweldig. Wat een vette bak.Piet91 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:05:
Boeing 747 Supertanker:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Video:
[video]
Grondtest daarvoor:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals ik hier ooit al heb genoemd is een paar jaar geleden Evergreen International Aviation failliet gegaan.
Hun luchtvaartdeel Evergreen International Airlines dus ook. Deze had een aantal 747 vrachttoestellen in de vloot waaronder de 747 Supertanker; gebaseerd op een 747-100:
[afbeelding]
Global SuperTanker Services LLC heeft de boel overgenomen en heeft het tanksysteem overgezet op
een 747-400 (ooit van Japan Airlines geweest).
Dit is nu weer het grootste blusvliegtuig ter wereld met een capaciteit van 74.200 liter water of blusmiddel.
Het toestel zal worden gestationeerd op Colorado Springs Airport.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 07-05-2016 06:41 ]
Virussen? Scan ze hier!
We doen de turbulentie nog even dunnetjes over:
Zie http://www.luchtvaartnieu...-in-indonesisch-luchtruimZeventien passagiers zijn zaterdag gewond geraakt aan boord van een vlucht van Hong Kong Airlines nadat het toestel werd getroffen door hevige turbulentie. Het incident deed zich voor boven Kalimantan, Vlucht CRK 6704 was onderweg van Denpasar naar Hong Kong en besloot terug te keren naar de luchthaven van Bali.
Aan boord van het toestel bevonden zich 204 passagiers en 12 bemanningsleden. Zeventien mensen raakten gewond, waarvan er twaalf naar het ziekenhuis moesten. Vijf mensen werden bij aankomst op de luchthaven verzorgd, meldt Trikora Harjo, general manager van Bali's Ngurah Rai International Airport, aan nieuwsbureau AFP.
De Airbus A330-200 heeft zelf geen schade opgelopen.
Virussen? Scan ze hier!
Toestel was in bezit van Ierse leasemaatschappij toen Transearo er mee vloog.
Ik lees een turnaround time van zo'n 30 minuten voor de 747 en DC-10.Hmmbob schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 04:10:
Dit is gewoon ronduit geweldig. Wat een vette bak.
Hoe lang zou het vullen duren? En zou de rest van Colorado Springs nog waterdruk hebben op dat moment
Goede week voor Hong Kong Airlines. 2 dagen eerder:
A Hong Kong Airlines Airbus A330's engine fell off to the ground during maintenance at Hong Kong International Airport on May 5, according to a source familiar with the matter.
The incident occurred when ground engineers were replacing an A330 engine at Hong Kong Airport, the source said.
More details are not available now
Verwijderd
Dat vind ik eigenlijk best wel snel.....Piet91 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 19:39:
[...]
Ik lees een turnaround time van zo'n 30 minuten voor de 747 en DC-10.
Niet alleen voor blusmiddel maar ook brandstof en afkoelen van de remmen.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...ings-langs-boeing-737-klmVrijdagavond is een drone rakelings langs een vliegtuig van KLM gevlogen, vlak voor de landing op Schiphol. Dat meldt de Luchtverkeersleiding Nederland aan RTVNH. De piloten van een Boeing 737 van de maatschappij zagen een drone langsscheren op een afstand van zo'n 30 meter.
De Boeing 737-800, afkomstig uit Edinburgh, zat in de laatste fase van de landing voor de Polderbaan van Schiphol toen de piloten de luchtverkeersleiding waarschuwden. De Boeing vloog op ongeveer 200 meter boven de grond toen de bemanning de drone op een afstand van ongeveer 30 meter, links van het toestel opmerkten.
De Luchtverkeersleiding heeft de luchtvaartpolitie ingeschakeld, maar tot nu toe is niet bekend of er iemand is aangehouden. De luchtverkeersleiding zal ook melding doen bij de Onderzoeksraad voor Veiligheid.
Rond Schiphol mag in een straal van 15 kilometer niet met drones worden gevlogen.
Virussen? Scan ze hier!
Blijven die dingen onder de radar door vliegen? Het zou de verkeersleiding toch ook opgevallen moeten zijn?wildhagen schreef op zondag 08 mei 2016 @ 06:58:
De volgernde near-miss met een drone:
[...]
Bron: http://www.luchtvaartnieu...ings-langs-boeing-737-klm
We blijven gewoon wachten tot het eerste vliegtuig crashed. Maar dan heeft de drone-eigernaar iig mooie plaatjes... en ach, who cares about de passagiers, als we maar mooie pics krijgen, he?
Die krengen zijn veel te klein om door de radar opgepikt te worden lijkt me.Onbekend schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:02:
[...]
Blijven die dingen onder de radar door vliegen? Het zou de verkeersleiding toch ook opgevallen moeten zijn?
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Inderdaad, niet te zien op radar. Het is wachten op de eerste mid-air met een drone in Nederland.kamstra schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:10:
[...]
Die krengen zijn veel te klein om door de radar opgepikt te worden lijkt me.
[ Voor 25% gewijzigd door JackBol op 08-05-2016 10:57 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Virussen? Scan ze hier!
Ah okee. Ik woon in het centrum, recht onder de aanvliegroute van de oostbaan/kaagbaan en dit was een ander geluid dan ik gewend ben! Machtig mooiwildhagen schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:02:
PH-DTX is van de Dutch Thunder Yaks die 5 Yak-52's en 1 Su-29 hebben.
Ze zijn vandaag (en gisteren) actief op de Rhoon Airshow, dus dat zal er wel mee te maken hebben
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Trump mag dan wel (flink wat vaten) olie op het vuur gegooid hebben, sinds 9/11 (of voor Trump 7/11) zijn er al van dat soort incidenten.gambieter schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:33:
De paranoia in de VS gaat nu verder: blonde <bliep> denkt dat een wiskundige van Italiaanse afkomst mogelijk een terrorist is, want wiskundige symbolen op papier schrijven, dat kan niet anders dan Arabisch zijn voor dergelijke dombo's: https://www.washingtonpos...american-airlines-flight/
Donald wordt bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door Fly-guy op 08-05-2016 12:42 ]
Tja op GoT hebben we ook hele volksstammen die ethnisch profileren helemaal prima vinden. Wordt niet te veel in de zon zitten voor mensen met donker haar. Zo zie je maar dat je niet weet wat je precies te verbergen hebt..gambieter schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:33:
De paranoia in de VS gaat nu verder: blonde <bliep> denkt dat een wiskundige van Italiaanse afkomst mogelijk een terrorist is, want wiskundige symbolen op papier schrijven, dat kan niet anders dan Arabisch zijn voor dergelijke dombo's: https://www.washingtonpos...american-airlines-flight/
Donald wordt bedankt.
Eerder andersom: Moderne 24-uurs media creëren het klimaat van angst, door elk incident te hypen en er dagen aandacht aan te besteden, en de politici moeten er in mee. In werkelijkheid is de kans om door terrorisme om te komen bijna nihil, in vergelijking met alle andere doodsoorzaken, maar dat mag niet gezegd worden want dan "ontken je het probleem".Borromini schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:41:
Dat komt ervan als je een klimaat van angst creëert... Meer nog dan de aanslagen zijn het de Amerikaanse politici die daar voor zorgen. Alles om te verbloemen hoe vierkant hun land draait en hoe hard ze gesponsord worden door corporate America.
A British Airways Airbus A380-800, registration G-XLEB performing flight BA-32 from Hong Kong (China) to London Heathrow,EN (UK), was climbing out of Hong Kong close to reaching the top of climb when the crew received a tyre pressure indication. The crew decided to continue the flight to London and requested a tow tug to be available for landing in case the aircraft would not be able to taxi on its own. The aircraft landed safely on Heathrow's runway 09L and taxied to the gate.
The aft right outboard body tyre caused a lot of head scratching trying to explain how the stunning square shape of the damaged tyre came together (editorial note: the original of the photo does not exhibit any indication of photoshopping).
Aft right outboard body tyre seen after arrival at the gate:
Dus een lekke band bij de start, vervolgens alle lucht door het drukverschil eruitgeperst (a la waterflesje in het vliegtuig), en dan landen. Ziet er uit als een niet-werkende/blokkerende ABS. Dat levert nogal vierkante wielen op.
[ Voor 14% gewijzigd door Garyu op 09-05-2016 14:09 ]
Doch op de foto lijkt het geen geval afslijten te zijn, maar echt ingedeukt.Garyu schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:05:
[...]
Dus een lekke band bij de start, vervolgens alle lucht door het drukverschil eruitgeperst (a la waterflesje in het vliegtuig), en dan landen. Ziet er uit als een niet-werkende/blokkerende ABS. Dat levert nogal vierkante wielen op.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq