Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.926 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Piet91 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:57:
[...]

Maar ik wordt er niet blij van; minder filters, geen vertical speed, squawk, map labels en meer wat nu niet meer gratis is. :{

Ook met de vorige update in het achterhoofd wordt Flightradar er niet beter op.
Ik moet zeggen dat ik juist vind dat ze verbeterd zijn, maar dan vooral voor betalende gebruikers. Mooie nieuwe look, fullscreen mode, maar ook bijvoorbeeld de mogelijkheid om csv files te downloaden met alle data, zodat je deze bijvoorbeeld in je eigen applicatie kan gebruiken.

Ze moeten natuurlijk ergens geld verdienen... en daarnaast: een abbo kost iets van drie tientjes per jaar ofzoiets, of je levert natuurlijk ADS-B data, wat gewoon cooler is ;)

Performance is wel schandalig, maar dat lossen ze meestal snel op. Kwestie van servertjes bijplaatsen..

[ Voor 6% gewijzigd door TVH7 op 18-03-2016 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:46
Brilsmurfffje schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:14:
[...]

Zal wel te maken hebben met de verbouwing die aan de gang zijn, daardoor is het een beetje een zooitje en zijn sommige faciliteiten wat lastiger bereikbaar en zijn er wat nieuwe knelpunten ontstaan.

Moet zeggen dat ik het nieuwe security deel van Schiphol erg prettig vind werken, het is de eerste luchthaven die ik ben tegengekomen waar meerdere mensen tegelijk hun zakken kunnen legen voor de Xray machines. Dat is echt heel fijn als je als frequent flyer weet wat er wel en niet mee kan door de xray.
Als het rustiger is dan is het misschien prettig maar bij drukte door veel toeristen is het een drama. Zelfs bij de priority lane is het dan druk. Ik begin steeds meer afkeer te krijgen tegen Schiphol en kan gelukkig ook nog kiezen uit Dusseldorf daar ik redelijk centraal woon. ( Of overal even ver vanaf, het is maar net hoe je het bekijkt 8) )

Aangezien ik nu toch de keuze heb gemaakt om zoveel mogelijk met Emirates en Qatar te gaan vliegen maakt het de keuze alleen maar makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Piet91 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:57:
[...]

Maar ik wordt er niet blij van; minder filters, geen vertical speed, squawk, map labels en meer wat nu niet meer gratis is. :{

Ook met de vorige update in het achterhoofd wordt Flightradar er niet beter op.
Ben sinds de update Buisiness member met alle filters en opties erbij. Ziet er wel leuk uit nu. Mijn tip, koop een USB stickje met een antenne als ontvanger om mee te doen met fr24 en je kan een upgrade krijgen :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
shaggy8675 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:09:
[...]

Ben sinds de update Buisiness member met alle filters en opties erbij. Ziet er wel leuk uit nu. Mijn tip, koop een USB stickje met een antenne als ontvanger om mee te doen met fr24 en je kan een upgrade krijgen :)
Naar welk level is je upgrade? Op site staat Premium maar dat was van de oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:40
H92! schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:34:
[...]

Naar welk level is je upgrade? Op site staat Premium maar dat was van de oude versie.
Iedereen die ADS-B data aan FR24 levert, heeft direct een Business account.

Zie hier voor een goedkope oplossing: \[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
oohh schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:50:
[...]

Iedereen die ADS-B data aan FR24 levert, heeft direct een Business account.

Zie hier voor een goedkope oplossing: \[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger
Bedankt! Zal is even beginnen met feeden, heb al zo'n ontvanger thuis liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

PeaceNlove

Deugleuter

Hmmbob schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:55:
Binnenkort start de KL603/604 middag vlucht weer, die is veel fijner wat mij betreft. Zijn de dagen van aankomst niet zo lang.

Op mijn retourvlucht volgende week is pas de (ramvolle) combi gewisseld voor een full pax. Er zijn maar weinig LAX-AMS-LAX vluchten die ik heb gemaakt waar er meer dan een handvol stoelen vrij was.
Daar hebben ze in de VS hele aardige drankjes voor om dat op te lossen, met Mountain Dew als minst erge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:14:
[...]
Moet zeggen dat ik het nieuwe security deel van Schiphol erg prettig vind werken, het is de eerste luchthaven die ik ben tegengekomen waar meerdere mensen tegelijk hun zakken kunnen legen voor de Xray machines. Dat is echt heel fijn als je als frequent flyer weet wat er wel en niet mee kan door de xray.
Daarmee is Schiphol niet helemaal de eerste.

In Kuala Lumpur en Singapore hebben ze ook een aantal gates (ok, geen centrale security, dat is waar) waar meerdere X-ray machines naast elkaar staan.

Niet alle gates helaas, maar ben er al wel een aantal tegengekomen met dubbele (of in 1 geval, op Changi, zelfs driedubbele) X-ray banden :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb dat ook wel vaker gezien maar durf niet helemaal meer te zeggen welke luchthaven het was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:51
H92! schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:02:
[...]
Bedankt! Zal is eens even beginnen met feeden
|:(

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Merendeel van de Amerikaanse vliegvelden?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hmmbob schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:04:
Merendeel van de Amerikaanse vliegvelden?
JFK en BOS was gewoon achter elkaar zakken legen en op de band leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ah zo. Begreep je verkeerd. Je moet inderdaad wel in de rij blijven, maar er zijn meerdere rijen naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Binnenkort weer meer concurrentie (voor WOW Air en Norwegian bijvoorbeeld) met low-cost transatlantische vluchten:
De eerste vlucht van de nieuwe Franse prijsvechter French Blue staat gepland voor 15 september. In juni ontvang het bedrijf haar eerste Airbus A330-300. Dat maakte topman Marc Rochet van French Blue donderdag bekend in Parijs. In juni begint ook de verkoop van tickets. French Blue gaat van start met een route naar Punta Cana.

Na de Dominicaanse Republiek volgen andere populaire Franse vakantiebestemmingen. In juni 2017 worden ook Réunion en Mauritius in de dienstregeling opgenomen. De vluchten zullen worden uitgevoerd vanaf Parijs Orly.

French Blue krijgt de komende twee jaar twee nieuwe A330-300's en twee A350-900's afgeleverd. Het gaat om vliegtuigen die besteld zijn door zustermaatschappij Air Caraïbes. Aan boord van de A330's en A350's zal plaats zijn voor bijna 380 passagiers.

De nieuwkomer is op die moment op zoek naar personeel. Volgens topman Rochet wil French Blue al snel break-even draaien. "We zullen zien of het werkt. We hebben onszelf twee jaar de tijd gegeven", aldus Rochet in een reactie aan Reuters.

Passagiers kunnen kiezen uit drie tarieven en bijbehorend serviceniveau. Tegen betaling kan Wi-Fi aan boord worden gebruikt.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...h-blue-start-in-september

Wel minpuntje dat Orly iets minder goed bereikbaar is dan CDG vanuit NL.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

PWM schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:37:
Een n00b vraag van een ervaren reiziger :

Ik wil over 3 weken even naar LA op en neer. Met KLM kost me dit economy tussen de 900 en 1680 retour afhankelijk van de data. Nu zie ik vaak mensen hier vliegen voor een appel en een ei. Wat is de beste start van het vinden van de juiste deals. Ik betaal graag een 1000 euro extra voor business, of natuurlijk juist wat minder voor economy.
Kijk altijd via chaser, die checkt ook de omliggende vliegvelden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik wil over 3 weken even naar LA op en neer. Met KLM kost me dit economy tussen de 900 en 1680 retour afhankelijk van de data. Nu zie ik vaak mensen hier vliegen voor een appel en een ei. Wat is de beste start van het vinden van de juiste deals. Ik betaal graag een 1000 euro extra voor business, of natuurlijk juist wat minder voor economy.
Zo even heel snel gekeken maar wat naar Amerika altijd goed werkt is via Scandinavië gaan met de KLM, op de terugweg kan je dan uitstappen op Amsterdam en zwaaien naar de vlucht naar Scandinavië :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pLG9kX1jyrDqizvYYP0JvPPh/full.png

Boek je dit op het juiste moment dan is het mogelijk op via deze truc bijna het gehele jaar voor 300 ish euro een retour te scoren, hier komt dan nog enkel een enkeltje naar $insert Scandinavische stad$ bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
En vergeet dan ook niet om je bagage tot aan Ams te laten labelen, of gewoon zonder bagage te reizen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:19

Fiber

Beaches are for storming.

Is ongetwijfeld een mooie optie als je lang van te voren je datums vrij kan kiezen, maar is voor PWM niet of nauwelijks goedkoper dan gewoon vanaf Schiphol vliegen....

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Fiber schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:00:
Is ongetwijfeld een mooie optie als je lang van te voren je datums vrij kan kiezen, maar is voor PWM niet of nauwelijks goedkoper dan gewoon vanaf Schiphol vliegen....
Het is erg afhankelijk van de data dat je wilt vliegen want het kan nog wel voor rond de 350..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:52:
En vergeet dan ook niet om je bagage tot aan Ams te laten labelen, of gewoon zonder bagage te reizen.
Hoe werkt dat? Gewoon tegen de vrouw achter de balie zeggen dat het naar AMS moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nee, je kan zeggen dat je in Amsterdam graag bij je koffer wilt omdat je wilt douchen oid. Maar je moet dan wel een overstap hebben die dusdanig is dat dat ook mogelijk is. Met een overstap van een uur kan je amper naar de wc op Schiphol bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:04:
[...]

Het is erg afhankelijk van de data dat je wilt vliegen want het kan nog wel voor rond de 350..
En hoe lang je er over wil doen en met hoeveel tussenstops...

Zat even te kijken, Norwegian vliegt vanaf Stockholm voor 340 Euro retour naar LA met rechtstreekse vluchten... Nog te boeken op de data die PWM ongeveer zoekt. Echt supergoedkoop, kan me nauwelijks voorstellen dat ze daar nog wat op verdienen.

Komt nog wel een retourtje naar Stockholm bij van rond de 100 Euro...

Het is te doen allemaal, als je tijd genoeg hebt en zo...

http://www.norwegian.com/...o3F93YV0enUkSyyKw9k3jTUw0

[ Voor 41% gewijzigd door Fiber op 18-03-2016 12:23 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mmm, bij Norwegian zit je voor 1200,- nog business class ook. Dat is nog wel even de moeite van het overwegen waard. Business vanaf Schiphol onder de 2500,- red ik niet.

EDIT: Ook jammer dat je vanaf heel veel Europese luchthavens met Premium Economy kan vliegen, maar vanaf Amsterdam niet.

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 18-03-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Amsterdam en Premium Economy is inderdaad huilen met de pet op. Norwegian is een optie, alleen moet je wel een aparte vlucht naar Stockhol nemen. Ik vind overstappen nooit zo erg, maar mijn ruimbaggage hoef ik niet te zien tijdens het overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
TVH7 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 03:52:
Ze moeten natuurlijk ergens geld verdienen... en daarnaast: een abbo kost iets van drie tientjes per jaar ofzoiets, of je levert natuurlijk ADS-B data, wat gewoon cooler is ;)
Je, die drie tientjes is inderdaad nog wel een keer het overwegen waard.
shaggy8675 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:09:
Ik zie dat je als je data deelt inderdaad gratis Business abbo krijgt. Dat is helemaal leuk.
Ik heb nog wel twee Pi's liggen...
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:17:
Nee, je kan zeggen dat je in Amsterdam graag bij je koffer wilt omdat je wilt douchen oid. Maar je moet dan wel een overstap hebben die dusdanig is dat dat ook mogelijk is. Met een overstap van een uur kan je amper naar de wc op Schiphol bij wijze van spreken.
Plus:
Tijdens het overstappen hoeft u alleen uw bagage op te halen en opnieuw in te checken voor uw aansluitende vlucht, als:
(...)
•uw transfer langer dan 12 uur duurt of uw aansluitende vlucht de volgende dag vertrekt. Bij een transfer op Amsterdam Airport Schiphol of Parijs-Charles de Gaulle kunt u vragen of uw bagage wordt doorgelabeld naar uw eindbestemming
Bron: https://www.klm.com/trave...ge_allowance/index.htm#p6

Dit is dus het geval bij bovenstaande vlucht van Brilsmurfffje omdat je daar dus 'overnacht' op Schiphol.

EDIT: opletten Piet! :$ :$

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 18-03-2016 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
PWM schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:38:
Mmm, bij Norwegian zit je voor 1200,- nog business class ook. Dat is nog wel even de moeite van het overwegen waard. Business vanaf Schiphol onder de 2500,- red ik niet.

EDIT: Ook jammer dat je vanaf heel veel Europese luchthavens met Premium Economy kan vliegen, maar vanaf Amsterdam niet.
Dat is een fijne prijs! Let wel op, Norwegian Business heeft geen lie-flat seats en is meer vergelijkbaar met een ruime versie van US domestic First: http://thepointsguy.com/2...ondon-to-new-york-review/

Nog steeds lekker comfortabel, lounges etc maar uitgebreid slapen zit er dan net niet in ;)

Edit: bij Norwegian altijd even switchen naar Kroner, de prijzen in hun eigen valuta zijn regelmatig lager bij trans-Atlantische vluchten!

[ Voor 8% gewijzigd door Tim_R op 18-03-2016 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Malaysia Airlines heeft een 747-400 (9M-MPP) weer uit storage gehaald om vluchten op te vangen wanneer hun A380's groot onderhoud krijgen.

En niet alleen gaan ze dus weer passagiers met een 747 vervoeren; -MPP krijg de '80's livery:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CdzT4_cUYAA5LuY.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CdzT5sVUIAAsmTN.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CdzT6XnUEAA1b2E.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfl1/v/t1.0-9/1688770_1083890581667715_254876659589839318_n.jpg?oh=16739909171b1235a6f1371248842d5c&oe=5794777AAfbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10288789_1083890588334381_4256571927515542310_n.jpg?oh=a1ed8655b8cfed4c0e80b6e71dcd274b&oe=578ADD1D

Helaas zal deze dus niet naar Schiphol komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jammer idd dat die hier niet te zien zal zijn. Ik had overigens zelf liever de Hibiscus-livery gezien waar een jaar of 10 terug enkele MH 747's mee vlogen. Vond ik toch een mooiere livery.

Die kwamen tenminste nog wel eens op Schiphol, zoals hier de 9M-MPD op 27 augustus 2006, dus nog niet eens zo gek lang geleden:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/0/2/1106200.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 18-03-2016 15:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Piet91 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:11:
Dit is dus het geval bij bovenstaande vlucht van Brilsmurfffje omdat je daar dus 'overnacht' op Schiphol.
Layover van 1h 05 vind ik niet echt een 'overnachting'. ;)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Napsju schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:49:
Layover van 1h 05 vind ik niet echt een 'overnachting'. ;)
|:(

Ik las er te snel overheen. (lees: snel even de laatste posts hier scannen)
Ik las dat als 9:05 uur 's avonds aankomen en 10:10 uur de volgende dag doorvliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:38:
Dat is omdat iedereen in dit land voor zo min mogelijk geld zo ver mogelijk wil komen en 'premium' past daar niet bij natuurlijk. Daarom ook de populariteit van ryanair, easyjet en consorten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Piet91 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:53:
Malaysia Airlines heeft een 747-400 (9M-MPP) weer uit storage gehaald om vluchten op te vangen wanneer hun A380's groot onderhoud krijgen.

En niet alleen gaan ze dus weer passagiers met een 747 vervoeren; -MPP krijg de '80's livery:
Daar heb ik op 09/04/2010 nog MH17 en op 05/02/2011 nog MH16 mee gevlogen.. :/

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 18:54:
Dat is omdat iedereen in dit land voor zo min mogelijk geld zo ver mogelijk wil komen en 'premium' past daar niet bij natuurlijk. Daarom ook de populariteit van ryanair, easyjet en consorten.
Niet helemaal zwartgallig hè.

Je hebt Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern die first Class aanbieden.
En een hele vracht meer maatschappijen die business aanbieden.

Singapore vliegt nu nog met de 777-300ER naar/van Amsterdam dat over First Class beschikt (sinds 2 maart 2015) en deze klas verdwijnt straks met hun A350, maar Singapore Airlines geeft zelf aan dat Amsterdam meer een business class bestemming is, en die biedt straks met de A350 ook premium economy aan.

Als er een maatschappij is op Amsterdam dat de voorkeur krijgt van 'krenterige Nederlanders' dan is het wel Emirates (omdat die simpelweg vaak goedkoopst zijn richting het Oosten) en die vliegen ook gewoon 3-class A380's naar Schiphol. Als die 28 first en 152 business class stoelen per dag in beide richtingen niets opleverden voor Emirates dan vloog die ook wel een 2-class A380 of de minder premium heavy 777-300ER op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb mijn route gevonden:

Amsterdam-San Francisco
SF-LAX
LAX-Cleveland
Cleveland-AMS

En in SF en Cleveland extra afspraken gemaakt.
Piet91 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:21:
[...]

Niet helemaal zwartgallig hè.

Je hebt Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern die first Class aanbieden.
En een hele vracht meer maatschappijen die business aanbieden.
Maatschappijen als Air France, British Airways, Lufthansa en vele andere bieden een Premium Economy aan. Stoelen met veel recline, veel beenruimte, iets betere service en vaak ook 1-2 stoelen minder per rij. Dit tussen Economy (comfort) en business class in. Die missen gewoon vanaf Schiphol.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 18-03-2016 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:25:
Maatschappijen als Air France, British Airways, Lufthansa en vele andere bieden een Premium Economy aan. Stoelen met veel recline, veel beenruimte, iets betere service en vaak ook 1-2 stoelen minder per rij. Dit tussen Economy (comfort) en business class in. Die missen gewoon vanaf Schiphol.
Dat is waar.

Maar als ik soms de prijzen zie van dergelijke PE dan is dat niet mals. Ik denk dat gelijk het hele punt is; je hebt de mensen die goedkoop willen/moeten vliegen, dan een groot gat en dan de mensen die business willlen/kunnen vliegen. (desnoods zakelijk).

Wat je bij bijvoorbeeld KLM wel (soms?) kunt doen is op het laatst nog een goedkope upgrade naar business kopen. Soms voor een paar honderd extra vanuit economy op de longhaul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:29:
[...]
Wat je bij bijvoorbeeld KLM wel (soms?) kunt doen is op het laatst nog een goedkope upgrade naar business kopen. Soms voor een paar honderd extra vanuit economy op de longhaul.
Klopt. Maar Atlanta, SF, LAX zijn daarin kansloos. Die zitten gewoon echt helemaal vol. 3-4 jaar geleden kon ik op LAX gewoon voor $300,- terug upgraden naar business class, die tijden liggen, helaas voor mij/goed voor KLM, achter ons .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

PWM schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:25:
Ik heb mijn route gevonden:

Amsterdam-San Francisco
SF-LAX
LAX-Cleveland
Cleveland-AMS

[...]
En nou zijn wij natuurlijk nieuwsgierig met wie en voor hoeveel... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:09:
[...]

En nou zijn wij natuurlijk nieuwsgierig met wie en voor hoeveel... O-)
United voor €1500,-, waarbij de terugvlucht business class is :) Helemaal goed dus.

En United business is niet het beste, maar in vergelijking met KLM economy voor meer geld die route, is het een fijne keuze ;)

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 18-03-2016 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:37:
Klopt. Maar Atlanta, SF, LAX zijn daarin kansloos. Die zitten gewoon echt helemaal vol. 3-4 jaar geleden kon ik op LAX gewoon voor $300,- terug upgraden naar business class, die tijden liggen, helaas voor mij/goed voor KLM, achter ons .
Dat is dan wel weer jammer. Want $300 is echt peanuts voor zo'n trip.
Maar die prijs is neem ik aan ook afhankelijk van welk boekingsklas je had of niet?

In mijn regelmatig terugkerende reeks van "Saint Martin; eat your heart out"; een nieuwe deelnemer.
De luchthaven van het Griekse eiland Skiathos:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/7/7/584548.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van dat domme watermerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:23
Goede foto`s kosten tijd geld en moeite. Daar mag best wat tegenover staan. Als je dat moet beschermen met een watermerk, tja. Ik kijk er wel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:37:
[...]

SFO is mijn thuisbasis, en ik vlieg Azie/Europa met United. Ik koop voor 400/450 dollar GPU upgrades van andere 1K members, dat is nog steeds een betaalbare upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

FlyDubai F981 neergestort in Rostov-on-Don, Rusland. Opvallend naar een aantal holdings, en een go around, vanwege het slechte weer.

Alle 55 inzittende zijn omgekomen.

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/a6-fdn/#922b3bd

[ Voor 11% gewijzigd door TVH7 op 19-03-2016 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Blijkt dus uiteindelijk om 62 doden te gaan (7 crew, 55 passagiers)

Is A6-FDN, een 5 jaar oude 737-800.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Flydubai_Boeing_737-800_%28A6-FDN%29.jpg

De crash (nou ja, een vuurbal...) is ook gefilmd door een beveiligingscamera: http://video.dailymail.co...0_3736479234533604485.mp4

Het wiki-artikel over de crash: Wikipedia: flydubai Flight 981

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cd462UqWAAAdZv1.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door wildhagen op 19-03-2016 07:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 06:23:
De crash (nou ja, een vuurbal...) is ook gefilmd door een beveiligingscamera: http://video.dailymail.co...0_3736479234533604485.mp4
Blijft speculeren natuurlijk, maar wat een opvallend hoge angle of impact? (seconde 4 tot 6 in dat fimpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, maar getuigen schijnen wel verteld te hebben dat er een paar lichtflitsen te zien waren vlak voor de crash, wat ook op de video te zien is...

Maar anderen zeggen weer dat de video mogelijk van een eerdere crash zou zijn...

Nog even afwachten dus of het klopt...

Er schijnt wel een harde wind gestaan te hebben op het moment van de crash..
At the time of the crash, wind speed in the vicinity ranged from 14–22 metres per second (50–79 km/h; 31–49 mph).

Just before the crash, ATC reported to Flight 981 that wind direction was 230 degrees, wind speed 12 m/s with gusts to 18 m/s. Visibility reported by ATC was 3500 meters.While Flight 981 was in the holding pattern, Aeroflot's flight SU1166 from Moscow made two unsuccessful landing attempts at Rostov and diverted to the nearby Krasnodar Airport.
Van het wiki-artikel.

Dit was de METAR: URRR 190130Z 24012G18MPS 4400 1700SW SHRA BKN013 BKN032CB OVC100 06/04 Q0997 R22/290046 TEMPO 25017G25MPS 1000 SHRA BR SCT003 BKN020CB RMK QFE740/0987

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 19-03-2016 07:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
De baan is 04/22, dus dan hoeft de wind niet per sé een probleem te zijn (komt vrijwel van voren). De visibility zoals reported hoeft ook niet een probleem te zijn, maar hoor op de radio dat Rusland dat wel rapporteert als de oorzaak van de crash. Die visibility zou dan anders dan de gerapporteerde 3500m moeten zijn. De METAR rapporteert overigens 4400m.

Echter, in de METAR wordt het zicht in SW direction 1700m genoemd, met in de tempo nog een max zicht van 1000m in regen en mist (SHRA BR). Wetende dat SW overeenkomt met heading 225, betekent dat dus dat in de landingsrichting (tegen de wind komende uit 240 in, dus op baan 22, SW heading dus) het zicht slecht was.

My point being: die genoemde 3500m en 4400m zijn misleidend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Hmmbob schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 07:29:
[...]

Blijft speculeren natuurlijk, maar wat een opvallend hoge angle of impact? (seconde 4 tot 6 in dat fimpje)
Uit FR24 data blijkt dat er de laatste momenten een V/S van 21000 fpm was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een piloot van een Airbus A380 van de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa heeft een bijna botsing met een drone gerapporteerd. De gevaarlijke situatie deed zich voor bij Los Angeles in de Verenigde Staten. Dat meldt persbureau Reuters.

De 'near miss' vond afgelopen vrijdag om 13.30 uur plaats bij de luchthaven LAX tijdens de landing, bevestigt de Amerikaanse Federal Aviation Administration. De superjumbo vloog op een hoogte van 5.000 voet (1524 meter). De drone zou het toestel tot 61 meter zijn genaderd.

Vlucht LH 456 landde enkele minuten na het incident veilig op de luchthaven, meldt FAA-woordvoerder Ian Gregor aan Reuters. De FAA heeft onmiddellijk aangifte gedaan van de 'near miss'.

Het incident is inmiddels de zoveelste in een lange rij, ondanks de strenge wetten die gelden voor het vliegen met drones in de buurt van luchthavens en vliegvelden. Het wachten is nu nog op een daadwerkelijke aanvaring tussen een drone en een passagiersvliegtuig met mogelijk fatale gevolgen.

De FAA heeft sinds april 2014 al 42 meldingen van drones bij de luchthaven LAX ontvangen.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-a380-lufthansa-met-drone

Wordt het zo langzamerhand eens geen tijd dat die drones eens wettelijk veel harder aangepakt worden? Of moeten er eerst *letterlijk* vliegtuigen crashen voor men wakker wordt? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:11

Grouchy

meep meep

Gebruik vaak: https://matrix.itasoftware.com/
Hmmbob schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:55:
Binnenkort start de KL603/604 middag vlucht weer, die is veel fijner wat mij betreft. Zijn de dagen van aankomst niet zo lang.

Op mijn retourvlucht volgende week is pas de (ramvolle) combi gewisseld voor een full pax. Er zijn maar weinig LAX-AMS-LAX vluchten die ik heb gemaakt waar er meer dan een handvol stoelen vrij was.
Voorin is op de DoD eigenlijk altijd nog plaats en kan je voor EUR849 (AMS-LAX) of miles or GUC een upgrade kopen. Als ie overbooked is gaan ze zoals eerder vermeld zelfs weg voor veel lagere prijzen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

H92! schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:34:
[...]

Omdat ik een FR24 ontvanger heb staan hier ben ik van Premium nu naar dat nieuwe Buisiness overgegaan. Heb nog niet de tijd gehad om alles te kijken qua veranderingen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Avherald heeft inmiddels ook een item over de vliegramp in Rusland: http://avherald.com/h?article=495997e2&opt=0

Plek van de crash tov de runway:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IhHeJ72c2jZhrBeccxxBNVlQ/full.jpg

Dat er van het toestel bijzonder weinig over is blijkt wel uit de beelden:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/w1Cs5elUnX503DklLuyZ4SwQ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/49dgmvdj0Bqc3UD9haN077rv/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1T48V7A84hxHotL1MUilVOPR/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/Crash_site_of_flydubai_Flight_981_at_Rostov-on-Don_Airport.jpg

Over de nationalieiten van crew en passagiers is inmiddels ook meer duidelijk:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SXk0FQ7ioOm4Li8BgTQ9SOzf/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:31:
[...]

Dat is dan wel weer jammer. Want $300 is echt peanuts voor zo'n trip.
Maar die prijs is neem ik aan ook afhankelijk van welk boekingsklas je had of niet?
Nope, zodra de betaalde upgrades open gaan op het vliegveld, word er niet gekeken naar boekingsklasse. Bij upgrades met punten overigens wel.

Als je een upgrade doet krijg je niet de miles, maar dat maakt echt niet uit als je voor $300,- plat ligt 11 uur. Moet je niet zoals ik de laatste keer had uit SF, de KLM A330 tegen het lijf lopen :(

Maar die nieuwe business class is echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:35:
Avherald heeft inmiddels ook een item over de vliegramp in Rusland: http://avherald.com/h?article=495997e2&opt=0

Plek van de crash tov de runway:

[afbeelding]

Dat er van het toestel bijzonder weinig over is blijkt wel uit de beelden:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Over de nationalieiten van crew en passagiers is inmiddels ook meer duidelijk:

[afbeelding]
Tja, als er echt zo'n hoge angle of impact was verbaasd me dat niets - die is gewoon te pletter geslagen tegen de grond.

Overtrokken misschien?

Misschien combinatie met wegvallende stevige gust wind (en dus minder draagvermogen) en een te stevige go around?

Een reactie op overtrekken is de neus naar beneden, wat de hoge angle if impact zou verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy, is dat ding met v max tegen het asfalt gesmeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:23:
Holy, is dat ding met v max tegen het asfalt gesmeten?
Ziet er wel zo uit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Tja... Als je het mij vraagt lijkt de lezing van de Russen (een vleugel had de baan geraakt tijdens de landing) mij niet de juiste.

Als zoiets gebeurd wordt je niet zo gekatapulleerd dat je zo neer komt en verwacht je grotere brokstukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cd6Q5dXW4AAbex3.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cd3KCadWEAA920q.jpg:large

KLM verwacht zondagavond eerste Embraer 175
SCHIPHOL - KLM Cityhopper verwacht zondag 20 maart rond 17.30 de eerste Embraer 175. Het nieuwe toestel, waarvan er zeventien zijn besteld, vervangt de Fokker 70 bij de KLM-dochter.

Het eerste vliegtuig, met aan boord KLM Cityhopper-directeur Boet Kreiken en Embraer-topman Paulo Cesar, vertrekt zaterdag vanaf de fabriek bij Sao Jose dos Campos en vliegt vervolgens via Recife, de Kaapverdische Eilanden en Lissabon naar Amsterdam.

Aan boord van de E175, die zondag 27 maart voor het eerst commercieel wordt ingezet op Stavanger Airport, is plaats voor 88 passagiers.

Uiterlijk onderscheidt de E175 zich van de grotere E190, waarvan KLM Cityhopper er 30 in de vloot heeft, door het ontbreken van de nooddeur boven de vleugel, een iets ander staartstuk en de grotere winglets aan de vleugeleinden.
PH-EXG staat momenteel op het eiland Sal op Aeroporto Internacional Amílcar Cabral.
In tegenstelling tot de E190's gaat deze niet via Tenerife.

De F70 heeft plaats voor 80 passagiers (echter 10 stoelen voorin zijn niet te boeken wegens Business Class), de E175 88 passagiers en de E190 100 passagiers.

De ruim 20 jaar oude en op 15 december 1997 aan KLM Cityhopper geleverde PH-WXC (het heeft eerst bijna 2 jaar voor het Russische Avianova gevlogen) zou deze maand uit de vloot gehaald worden.
Stond oorspronkelijk gepland voor afgelopen woensdag maar de kist vliegt nog steeds rond.
(hij staat momenteel in Norwich en vliegt morgenvroeg terug naar Amsterdam)
Deze F70 gaat naar Air Niugini op Papoea-Nieuw-Guinea.
Voor elke nieuwe Embraer wordt er ongeveer gelijktijdig een F70 uitgefaseerd.

De eerste commerciële vlucht van de KLM E175 staat dus gepland voor 27 maart;
vertrek om 12:10 uur vanaf Amsterdam.
Die dag is het begin van het zomerseizoen in de luchtvaart op het Noordelijk halfrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:39:
[...]

Bron: http://www.luchtvaartnieu...-a380-lufthansa-met-drone

Wordt het zo langzamerhand eens geen tijd dat die drones eens wettelijk veel harder aangepakt worden? Of moeten er eerst *letterlijk* vliegtuigen crashen voor men wakker wordt? :?
Het probleem ligt hier vooral in opsporing denk ik. Het lijkt me erg makkelijk in de buurt van een vliegveld een drone te laten vliegen. Hoeft nog niet eens in de buurt maar in een gebied waar vliegtuigen binnen het bereik van drones komen, hoe groot is dat wel niet en hoe ga je dat voorkomen?
Maar dit is inderdaad een hele gevaarlijke ontwikkeling. Laatst een filmpje gezien waar een drone daadwerkelijk de wingtip van een landend vliegtuig beschadigt. Wat als zo'n ding in de motor komt?
Misschien moet het bezit van drones maar streng gereguleerd worden, bv niet toestaan voor particulier en registratie van professioneel bezit.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Het lijkt me dat drones wel registreerbaar kunnen zijn voor bepaalde radar/ontvangstsystemen oid. Op het moment dat er iets binnen een straal van het vliegveld komt eropaf met het jachtgeweer en de lucht uit knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Probleem is dat een drone tot een hoogte kan komen waarbij ver van het vliegveld het vliegverkeer al in gevaar gebracht kan worden. Laatst op Dumpert een filmpje van een drone op ruim 3 km hoogte. Als je dat bijvoorbeeld in Flevoland doet kun je ook vliegtuigen tegenkomen. Helicopters vliegen op minimaal 150 meter meen ik en dan wil je ook geen drone tegenkomen.
Ik vraag me echt af of het wel een goed idee is dat iedereen zo'n ding kan laten rondvliegen. Dit gaat echt een keer fout.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De aankomst van de nieuwe E175+ is flink vertraagd (verwachte aankomst is nu om 20:45 uur) want
surprise surprise; de Fransen staken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Je verwacht het niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

shaggy8675 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:56:
Het lijkt me dat drones wel registreerbaar kunnen zijn voor bepaalde radar/ontvangstsystemen oid. Op het moment dat er iets binnen een straal van het vliegveld komt eropaf met het jachtgeweer en de lucht uit knallen.
Want het is een stuk veiliger als de drones boven je huis neergehaald worden?

Ik denk dat drones responders met een unieke ID moeten krijgen zodat ze zichtbaar worden op radar en de eigenaar nog terwijl ze vliegen getraceerd en beboet kan worden. Auto's mogen ook niet zonder kentekenplaten de weg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

downtime schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:57:
[...]

Want het is een stuk veiliger als de drones boven je huis neergehaald worden?

Ik denk dat drones responders met een unieke ID moeten krijgen zodat ze zichtbaar worden op radar en de eigenaar nog terwijl ze vliegen getraceerd en beboet kan worden. Auto's mogen ook niet zonder kentekenplaten de weg op.
De gemiddelde drone weegt geen 25 kilo en zal relatief weinig aanrichten als ie in stukken word geschoten. Maar je bent bekend met het feit dat kentekens vervalst kunnen worden, en dat ID etc. waarschijnlijk ook zo te veranderen of omzeilen zijn.

Vroegah... toen ik ooit begon met RC bestuurbare zaken was een vergunning nog verplicht, nu kan een 3 jarige met zo'n ding lekker op Schiphol gaan lopen kloten.
Gewoon die drone's verbieden, en alleen onder strikte vergunning aan te schaffen en gebruiken, net als Vroegah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 21:27

MBV

Vroegah kon je zo'n ding niet voor bijna niks in China bestellen, zoiets kleins als deze drones ga je dan niet tegenhouden. Laat staan dat je vroeger een heli of vliegtuigje in de lucht kon houden zonder oefenen. Het lijkt me verstandig om deze dingen te verbieden, maar hoe wil je dat handhaven?

Maar even de andere kant van het verhaal: heeft zo'n drone grote impact op een vliegtuig? Is zo'n ding erger dan een gans? Ik snap dat een motor total-loss is nadat hij zoiets heeft gegeten, maar dat is bij een gans ook zo. Mijn vraag is dus niet: hoe rechtvaardig/verstandig/wenselijk is het dat Pietje van 3 met zo'n ding bij Schiphol kan vliegen? Dat lijkt me simpelweg van niet, geen discussie. Mijn vraag is: als ik op vakantie ga, en ik zit achterin een toestel dat zo'n ding ramt, hoe groot is het risico dat we niet veilig landen? Gaat het toestel neerstorten als slats, motoren, of een van de roeren tegen zo'n ding aanvliegt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik flik het hem hoor, ben geselecteerd om stage te lopen op Schiphol! Deze zomer start ik, binnenkort mijn KMAR-papieren invullen en dan mijn Schipholpas in ontvangst nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

shaggy8675 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:20:
De gemiddelde drone weegt geen 25 kilo en zal relatief weinig aanrichten als ie in stukken word geschoten.
Een stuk metaal van minder dan een kilo kan een boel schade aanrichten als het van een paar honderd meter hoogte uit de lucht wordt geschoten en op je hoofd landt.
Maar je bent bekend met het feit dat kentekens vervalst kunnen worden, en dat ID etc. waarschijnlijk ook zo te veranderen of omzeilen zijn.

Vroegah... toen ik ooit begon met RC bestuurbare zaken was een vergunning nog verplicht, nu kan een 3 jarige met zo'n ding lekker op Schiphol gaan lopen kloten.
Gewoon die drone's verbieden, en alleen onder strikte vergunning aan te schaffen en gebruiken, net als Vroegah ;)
Wat is het verschil tusen een ID wat omzeilt kan worden en een vergunningsplicht die omzeilt kan worden? Niks biedt 100% bescherming maar een techniek om die dingen te zien, te identificeren en de eigenaar aan te spreken zal in ieder geval helpen tegen de mensen die het goed bedoelen maar gewoon het gevaar niet zien. Dan kan de politie zich richten op de mensen die lak aan regels en risico's hebben en een sport van maken om te vliegen op plekken waar dat onverantwoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:40
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:57:
Ik flik het hem hoor, ben geselecteerd om stage te lopen op Schiphol! Deze zomer start ik, binnenkort mijn KMAR-papieren invullen en dan mijn Schipholpas in ontvangst nemen.
Congrats! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:57:
Gefeliciteerd d:)b
downtime schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:05:

Een stuk metaal van minder dan een kilo kan een boel schade aanrichten als het van een paar honderd meter hoogte uit de lucht wordt geschoten en op je hoofd landt.
En dan waarschijnlijk van een overstekende zwangere vrouw ;) Nee, ik neem aan dat zo iemand verstand genoeg heeft om zo'n drone niet in een druk stadscentrum uit de lucht te knallen waar honderden mensen lopen. Iets van weten waar en wanneer je iets uit de lucht knalt.
downtime schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:05:

Wat is het verschil tussen een ID wat omzeilt kan worden en een vergunningsplicht die omzeilt kan worden? Niks biedt 100% bescherming maar een techniek om die dingen te zien, te identificeren en de eigenaar aan te spreken zal in ieder geval helpen tegen de mensen die het goed bedoelen maar gewoon het gevaar niet zien. Dan kan de politie zich richten op de mensen die lak aan regels en risico's hebben en een sport van maken om te vliegen op plekken waar dat onverantwoord is.
Op het moment dat het voorhanden hebben van een drone zonder vergunning bij wet verboden is ( zeg net als wet wapens en munitie bijvoorbeeld ) heb je iig in NL een stok achter de deur om zo het merendeel uit de lucht te weren.
Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die denken dat de regels niet op hun van toepassing zijn, zoals ook met illegale wapens. Dit is bijna niet te voorkomen, maar je hebt iig wel enige vorm van controle over de grote massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MBV schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:35:
Maar even de andere kant van het verhaal: heeft zo'n drone grote impact op een vliegtuig? Is zo'n ding erger dan een gans? Ik snap dat een motor total-loss is nadat hij zoiets heeft gegeten, maar dat is bij een gans ook zo. Mijn vraag is dus niet: hoe rechtvaardig/verstandig/wenselijk is het dat Pietje van 3 met zo'n ding bij Schiphol kan vliegen? Dat lijkt me simpelweg van niet, geen discussie. Mijn vraag is: als ik op vakantie ga, en ik zit achterin een toestel dat zo'n ding ramt, hoe groot is het risico dat we niet veilig landen? Gaat het toestel neerstorten als slats, motoren, of een van de roeren tegen zo'n ding aanvliegt?
Daar is onderzoek naar gedaan. En volgens het onderzoek valt het feitelijke risico mee.

Slashdot citeert een artikel naar aanleiding van een wetenschappelijk onderzoek waarin staat dat
A study from George Mason University, which estimates danger from consumer drones, suggests that rules around private drone use could be relaxed without endangering general aviation. [Researcher] Eli Dourado [coupled] data on bird strikes with aircraft, with an estimate of the number of birds in airspace and the average weight per species of bird, and concluded that "a two-kilogram drone would cause an injury once every 187 million years of continuous operation.
In (kwaliteits)kranten vind je reacties van mensen die zich beseffen dat het een concreet risico is. Dat klopt – het is ook raar dat drone operators zich anders gedragen dan GA.

En dat gebrek aan kennis kan je coachen, door de regels toegankelijk te maken. De meeste mensen doen dat niet bewust.

Het risico van drones die boven mensen vliegen is natuurlijk wel groot. Daar moet je veiligheidsregels over opstellen en zou ik een straf voor het niet melden van een ongeval op zijn plaats vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door ANdrode op 21-03-2016 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
In Amerika gingen de luchtverkeerdleiders ook eens een keer staken. Dat waren er 11,345. Dat aantal weten we, doordat ze op staande voet ontslagen werden door Reagan.

Nee nee, dat is ook niet de oplossing, ik weet het. Maar die Franse verkeersleiders.... Als ik mijn echte mening zou neerzetten, zou ik mijzelf aan ban moeten geven.

Zelf 2 jaar geleden meegemaakt toen ze staakten. Dat was toen voor helemaal niets. Een misverstand. Dat het een misverstand was was ook van te voren duidelijk, maarja, die staking stond al gepland he, dus hup, het werk plat.

Ik zat in Spanje op het vliegveld met mijn 1-jarige zoon op schoot. Eerst 5 uur op het vliegveld, daarna 3.5 uur(!) in het vliegtuig op rij 31 met knieen in de nek (en zoon op schoot). Na 8.5 uur vertraging dan vertrokken.

Als ik TOEN mijn mening hier had neergezet, had ik een ban en een strafblad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Pff wat is terminal 2 op Lissabon toch een gedrocht van een terminal zag... Nergens zitplaatsen, weinig mogelijkheden tot vertier en een onwijze drukte.... Ik snap dat het een budget terminal is maar ik vond het echt verschrikkelijk :X

Pluspunt: ze hadden er wel redelijke wifi :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Hebben ze er wel afvalbakken? De afwezigheid daarvan is mij ook altijd een doorn in het oog.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:42
Atlas schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:15:
Pff wat is terminal 2 op Lissabon toch een gedrocht van een terminal zag... Nergens zitplaatsen, weinig mogelijkheden tot vertier en een onwijze drukte.... Ik snap dat het een budget terminal is maar ik vond het echt verschrikkelijk :X

Pluspunt: ze hadden er wel redelijke wifi :P
Terminal 1 is maar een beetje beter, ;) . Om Lissabon moet je met een grote boog heen, donker vies gat dat vliegveld (misschien speelt het mee dat de vlucht geannuleerd was en ik 3 uur in de rij heb gestaan voor de TAP balie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik moet naar Orlando. Ik kan bij TUI gewoon de Star Class boeken in hun 787 deze zomer. Ik dacht dat deze was opgeheven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 19:37

_serial_

and there was silence

PWM schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:23:
Ik moet naar Orlando. Ik kan bij TUI gewoon de Star Class boeken in hun 787 deze zomer. Ik dacht dat deze was opgeheven?
Op travelpro stond een tijdje geleden een stukje dat ze het wellicht heroverwegen.

somewhere there was silence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De 'zwarte dozen' van het zaterdag verongelukte toestel van FlyDubai zijn gevonden en overgebracht naar Moskou. Daar proberen onderzoekers om de gegevens op de flight data recorder en de gesprekken op de cockpit voice recorder van de Boeing 737-800 veilig te stellen. Volgens een Russische official is nog onzeker of dat gaat lukken omdat ze zwaar zijn beschadigd.

Russische media melden dat onderzoekers eerst de flight data recorders en vervolgens ook de eerste voice recorder tussen de wrakstukken vonden. Met name die laatste is zwaar beschadigd. Het is onduidelijk of en wanneer de vastgelegde gesprekken beluisterd kunnen worden.

Bij het onderzoek zijn deskundigen betrokken uit vier landen: Rusland, de Verenigde Arabische Emiraten, de Verenigde Staten en Frankrijk. In dat laatste land zijn de CFM-motoren van de verongelukte 737 deels gebouwd.

Russische onderzoekers houden rekening met drie mogelijke oorzaken van de crash: een technisch mankement, slechte weersomstandigheden of een menselijke fout. Een terroristische aanslag werd eerder al uitgesloten.

Duidelijk is wel dat het de piloten van vlucht FZ981 moeite hadden problemen om te landen door slecht zich en zeer harde wind. Het in 2010 gebouwde toestel maakte een go-around, maar vervolgens liep de snelheid tijdens de klim fors terug en viel het toestel als een baksteen uit de lucht.

De luchthaven van de Russische stad Rostov is inmiddels weer geopend.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...flydubai-zwaar-beschadigd

Als je de CVR (in zijn geheel) ziet, heeft die inderdaad een beste optater gehad:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/uf/197578/14584855822c2fPY.jpg

Echter, als je de datacilinder (waar het toch allemaal om gaat, de rest is maar bijzaak) ziet, lijkt die er juist relatief goed aan toe te zijn, iig optisch dan:

Afbeeldingslocatie: https://phototass3.cdnvideo.ru/width/744_b12f2926/tass/m2/en/uploads/i/20160320/1127706.jpg

Dan zou dat toch nog wel uit te lezen moeten zijn? Dat de black box zelf overduidelijk zwaar beschadigd is, is dan toch verder niet zo relevant?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De eerst in Amerika gebouwde Airbus is net vertrokken voor haar allereerste vlucht:
https://www.flightradar24.com/AIB5121/929c1e8

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CeEyxQXXIAEwhvy.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 21:27

MBV

wildhagen schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:43:
[...]

Echter, als je de datacilinder (waar het toch allemaal om gaat, de rest is maar bijzaak) ziet, lijkt die er juist relatief goed aan toe te zijn, iig optisch dan:

[afbeelding]

Dan zou dat toch nog wel uit te lezen moeten zijn? Dat de black box zelf overduidelijk zwaar beschadigd is, is dan toch verder niet zo relevant?
Weet ik niet: het gaat erom hoe de binnenkant eruit ziet. Het kan best zijn dat de buitenkant nog redelijk heel is, maar dat de binnenkant in 100.000 stukjes ligt dankzij 1000G versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nieuwe video laat zien hoe FZ981 uit de lucht is gevallen:

[YouTube: https://youtu.be/-AlAjy7hg_Y]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
XWB schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:58:

[video]
Wow. Al die levens in een simpel filmpje voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Iron Maiden @IronMaiden
Hey guys... what's big and white and has 2 new fully-working engines??
https://twitter.com/IronMaiden/status/712012495293161474

ED FORCE ONE - ONWARDS AND UPWARDS AGAIN
MAIDEN PLANE SET TO REJOIN THE BOOK OF SOULS TOUR IN BRASILIA TOMORROW AFTER MASSIVE REPAIRS COMPLETED IN JUST 10 DAYS

TWO 5000kg, FOUR MILLION DOLLAR JET ENGINES FLOWN 12,000 KM TO REPLACE DAMAGED ENGINES

Following the major accident in Chile on the morning of Saturday March 12, we are delighted to announce that a fully repaired Ed Force One will take off tomorrow afternoon, Tuesday March 22, from Santiago Airport to rejoin the tour at Brasília Presidente Juscelino Kubitschek International Airport. Following the show at Nilsen Nelson Arena, the plane will be loaded up once again on Wednesday with over 20 tons of equipment and our tour personnel to fly to Fortaleza for the concert on Thursday and on from there to Sao Paulo then New York and onwards round the World on The Book of Souls World Tour which visits 36 countries in the five month period.

The accident required the replacing of both of the Boeing 747’s port side jet engines, a tough proposition at the best of times but not made any easier by the fact of the distances involved in getting such huge components, parts, tools and technical crew to Chile as quickly as possible to get Ed Force One back in the air. The engines alone weigh 5000kg each, and cost around four million dollars each.
Comments Bruce Dickinson, Maiden vocalist and pilot of Ed Force One: “The speed and thoroughness of this incredibly complex operation was stunning and we are so very pleased to get our plane back! We would like to thank Air Atlanta and their terrific rescue team for a fantastic effort in achieving this in the time they did, and to Boeing, LAN Chile. ACS and Rock It Cargo for all their invaluable support. We are sorry though for our fans in Cordoba, Buenos Aires, Rio and Belo Horizonte who missed out seeing the plane, but we hope they enjoyed the concerts as much as we did.

We should also thank our Killer Krew who found themselves at lunchtime on the Saturday of the accident with over 20 tons of equipment at the airport in Santiago and over 60 people all to get to Cordoba for early the next day to set up the huge show we are carrying. The distance is “only” 1000km, but with a small matter of the Andes in between! They did it , by the skin of the teeth, and all went very well for the show in Cordoba and the other three cities Ed Force One just missed. It’s quite a feat of logistics to find and put into action at such short notice all the transport, replacement air-charters, schedule flights etcetera to enable us to play those next four shows on time without Ed Force One, our transport for everything. Great effort, team, many thanks from all of us. And to our promoter MOVE and ACS for all their assistance and time with this too“
Afbeeldingslocatie: http://ironmaiden.com/media/gallery/737.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ironmaiden.com/media/gallery/untitled6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ironmaiden.com/media/gallery/untitled11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ironmaiden.com/media/gallery/untitled14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ironmaiden.com/media/gallery/20160319_195946.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ironmaiden.com/media/gallery/20160319_080817.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CeGUQ_dWEAEZzRF.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
XWB schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:58:

[video]
Ai, die gaat dus echt kneiterhard nose down naar beneden. Dat moet heel erg eng zijn geweest aan boord.

Filmpje lijkt de eerdere speculaties te ontkrachten dat het vliegtuig al in de lucht in brand stond - je ziet enkel de reguliere verlichting van het vliegtuig.

Het filmpje sterkt mij wel meer in mijn initiële gedachte aan een crash door een stall situatie. Ben benieuwd wat er uit de dozen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 22:56

franssie

Save the albatross

Ik durf op basis van dat filmpje niet echt conclusies te trekken, misschien wel dat het vliegtuig niet in brand lijkt te staan. Maar of het intact is?
Nose down of met de staart eerst?
Stall? Misschien.

Ik hoop dat er snel iets uit de dozen gehaald kan worden zodat de nabestaanden ten minste een eerste idee zullen hebben van wat er gebeurd is, de zoektocht naar de schuldvraag/oorzaak zal wel langer duren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 22:56

franssie

Save the albatross

yep - hey, was je dat nog nooit opgevallen in de luchtvaart aan boord? :+

edit:// ik vind het wel leuk, is in ieder geval niet knal rose (hello kitty) en soit paarse layout toch ;)

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 22-03-2016 00:46 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:57:
[...]

Ai, die gaat dus echt kneiterhard nose down naar beneden. Dat moet heel erg eng zijn geweest aan boord.

Filmpje lijkt de eerdere speculaties te ontkrachten dat het vliegtuig al in de lucht in brand stond - je ziet enkel de reguliere verlichting van het vliegtuig.

Het filmpje sterkt mij wel meer in mijn initiële gedachte aan een crash door een stall situatie. Ben benieuwd wat er uit de dozen komt.
Vlak voor de impact lijkt de neus ook iets omhoog te gaan, waarna het vliegtuig meer naar links kantelt. Misschien zie ik spoken, maar dat is inderdaad typisch iets dat bij een stall hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Op de luchthaven van Zaventem zijn er rond 8 uur twee explosies geweest. Er is nog geen duidelijkheid over de oorzaak. De ontploffingen zouden plaatsgevonden hebben in de grote vertrekhal.

Het is niet duidelijk of het om een ongeluk of een aanslag gaat. Er zijn voorlopig nog maar weinig details, maar de hulpdiensten zijn ter plaatse en de luchthaven is geëvacueerd. Het treinverkeer is eveneens stilgelegd.

Op foto's op Twitter is te zien dat er veel schade is. De explosie zou gebeurd zijn in de buurt van de incheckbalie van American Airlines.

"Ik was in pauze en hoorde en voelde een grote explosie. Wij hebben van hier. zicht op de vertrekhal en zagen een rookpluim naar buiten komen. De ramen zijn volledig verbrijzeld. Mensen liepen in shock naar buiten. Het ziet er niet goed uit", zegt Niels Caignau, een werknemer van Swissport.
Bron: http://deredactie.be/cm/v...o/vlaamsbrabant/1.2607817

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CeInJxTXEAAH-ok.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CeIrw7pUkAAEnne.jpg:large

[ Voor 66% gewijzigd door wildhagen op 22-03-2016 08:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De luchthaven is nu ook gesloten, alle vluchten worden omgeleid/geannuleerd.

[ Voor 192% gewijzigd door XWB op 22-03-2016 14:01 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
XWB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:46:
Zaventem is nu ook gesloten, alle vluchten worden omgeleid/geannuleerd.

Deze video laat het moment zien waarop de bom afgaat:

http://www.dailymotion.co...losions-a-l-aeroport_news
Die video is niet van Zaventem vandaag, blijkbaar drie maanden oud

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Blijkbaar heeft Dailymotion een oude video uit 2011 gevonden en daar de datum van vandaag opgeplakt. Ik haal de link weg.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Man wat ben ik blij dat ik voor komende vrijdag voor de trein heb gekozen om naar Berlijn te gaan ipv vanuit Brussel te vliegen. :X

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Morgen komen er 3 Airbus A330-300's van Jet Airways op Schiphol.
VT-JWR kwam gisteren vanuit Delhi aan op Brussel en zou moeten doorvliegen naar Toronto, VT-JWS kwam uit Toronto en zou door moeten gaan naar Delhi en VT-JWU kwam uit Mumbai en zijn doorvliegen naar Newark.

Deze drie staan nog steeds in Brussel. Deze komen morgen (zonder passagiers; die worden vanavond met 15 bussen van Brussel naar Amsterdam gebracht) binnen vanuit Brussel om 12:00, 14:00 en 16:00 uur en vliegen 2 uur na aankomst door naar Delhi, Mumbai en Toronto.
De kisten komen aan gates E07, E09, E17 te staan.
Aangezien Jet Airways bij het ingaan van het zomerseizoen (komende zondag) Brussel zou verruilen voor Amsterdam is het best mogelijk dat morgen dus de laatste keer is dat Jet Airways vliegtuigen vanaf Brussel vertrekken.

Tevens komt Finnair met een Airbus A350 naar Schiphol vanwege de sluiting van Brussel.
OH-LWA komt aan om 09:50 uur en vertrekt om 11:40 met de standaard vluchtnummers van de vluchten tussen Helsinki en Amsterdam.
Toestel komt aan gate D43 te staan. Deze is dus te zien vanaf het panoramaterras.
Dit toestel kwam op 9 oktober ook naar Schiphol; morgen is dus de tweede keer dat er een A350 naar Schiphol komt.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/588/22044410416_9ef5dda463_c.jpg

En schijnbaar komt morgen Mohammed VI van Marokko naar Nederland.
Toestellen die genoemd worden zijn de Boeing 767-300ER (CN-ROW) en Boeing 747-400 (CN-RGA).
Tijden (nog) niet bekend. Momenteel staan beide toestellen in Boedapest.
Hier aankomst van de 747 in Boedapest gisteravond:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1665/25695205250_77f867c603_c.jpg

En de 767-300ER eerder deze maand:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1560/25905155496_ccfb8d3d85_c.jpg

Maandag (CN-AOG) en vandaag (CN-AOL) kwamen al twee Lockheed C-130 Hercules toestellen naar Rotterdam.
De VIP-toestellen zouden oorspronkelijk ook naar Rotterdam komen maar beide toestellen konden daar vanwege hun grootte niet afgehandeld worden.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1580/25979891996_e897863260_c.jpg

De vandaag aangekomen CN-AOL is ondertussen al weer weg naar Praag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Weer eens wat anders, zie je ook niet elke dag... een vliegtuig dat uit zichzelf van zijn plaats vertrekt :P
Een Siberische storm zorgde woensdag voor een opvallend tafereel op Alykel Airport bij de Russische stad Norilsk. De wind kreeg vat op een geparkeerde Boeing 737-800 van een lokale luchtvaartmaatschappij waardoor het toestel op drift raakt en om zijn as begint te draaien. De luchthaven is vanwege het noodweer gesloten.
Zie http://www.luchtvaartnieu...drift-in-siberische-storm

Videootje:

Gaat dus om een 737-800 van NordStar, één van de slechts 3 maatschappijen die op Alykel Airport vliegen.

En Siberische storm is correct, damn... gemiddelde dagtemperatuur in maart is daar -22 graden, met records tot -46 graden (nee, geen typo)... :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

wildhagen schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 05:22:
Weer eens wat anders, zie je ook niet elke dag... een vliegtuig dat uit zichzelf van zijn plaats vertrekt :P

[...]

Zie http://www.luchtvaartnieu...drift-in-siberische-storm

Videootje:

[video]

Gaat dus om een 737-800 van NordStar, één van de slechts 3 maatschappijen die op Alykel Airport vliegen.

En Siberische storm is correct, damn... gemiddelde dagtemperatuur in maart is daar -22 graden, met records tot -46 graden (nee, geen typo)... :X
Leuk voorbeeld om te zien hoe een vliegtuig op de grond duidelijk met de neus de wind in wil aangezien het op die manier de minste weerstand ondervindt (weathercocking, zoals een windvaan).

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Weer een mooie vliegwaardige Lockheed Constellation erbij! Een speciaal geval nog wel, want het was het eerste vliegtuig wat formeel het callsign "Air Force One" droeg:
De eerste Air Force One vliegt weer. Na een langdurige restauratie koos de Lockheed VC-121A Constellation afgelopen weekend het luchtruim in Marana, Arizona. Het toestel met de naam Columbine II vervulde de rol als presidentieel vliegtuig in de tijd dat Dwight D. Eisenhower president was.

Voor dit toestel waren al andere presidentiele vliegtuigen in dienst geweest, maar de Constellation voerde in begin jaren vijftig als eerste het callsign ‘Air Force One’. De Columbine II is de enige voormalige Air Force One die in particuliere handen is, meldt Warbirdsnews.com.

Tot begin vorig jaar stond het toestel weg te kwijnen in de woestijn van Arizona, totdat Karl Stoltzfus van Dynamic Aviation besloot om te investeren in de restauratie van de Connie. Samen met een team van technici en lokale vrijwilligers is het gelukt om het viermotorige vliegtuig weer luchtwaardig te krijgen.

De testvlucht verliep zo succesvol dat het toestel deze week via Mount Pleasant in Texas al is overgevlogen naar Bridgewater in Virginia, waar het woensdag arriveerde. In Bridgewater zal Dynamic Aviation de komende jaren werken aan een verdere restauratie van de voormalige Air Force One.

Na Columbine II werd de rol van Air Force One begin jaren zestig onder president Kennedy overgenomen door een Boeing 707. Na nog een 707 werd in 1990 de Boeing 747-200 in gebruik genomen als Air Force One. Dat toestel zal over enkele jaren worden vervangen door een nieuwe 747-8.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...air-force-one-vliegt-weer

De take-off, het blijft bruut hoor zo'n Constellation :)

En de landing:

Dat oogt heel wat beter dan de troosteloze aanblik die het jarenlang was in de woestijn, aangetast door weer en wind...

Afbeeldingslocatie: http://media.graytvinc.com/images/eisenhower_columbine_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.conniesurvivors.com/pictures/48-610-11Oct87.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Ik heb het wel vaker gezien met oudere toestellen: bij het inklappen van het landingsgestel, gaat eerst de ene, dan de ander. Ook in dit filmpje weer te zien. Weet iemand de reden ervan? Kan het iets te maken hebben met een lagere oliedruk, waardoor beide tegelijkertijd teveel voor het systeem zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

[b][message=46280725,noline]En schijnbaar komt morgen Mohammed VI van Marokko naar Nederland.
Toestellen die genoemd worden zijn de Boeing 767-300ER (CN-ROW) en Boeing 747-400 (CN-RGA).
Tijden (nog) niet bekend. Momenteel staan beide toestellen in Boedapest.
Hier aankomst van de 747 in Boedapest gisteravond:

[afbeelding]

En de 767-300ER eerder deze maand:

[afbeelding]

Maandag (CN-AOG) en vandaag (CN-AOL) kwamen al twee Lockheed C-130 Hercules toestellen naar Rotterdam.
De VIP-toestellen zouden oorspronkelijk ook naar Rotterdam komen maar beide toestellen konden daar vanwege hun grootte niet afgehandeld worden.

[afbeelding]

De vandaag aangekomen CN-AOL is ondertussen al weer weg naar Praag.
Waarom komt de nieuwe 74BBJ CN-MBH niet?

Gulfstream G650

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.