Wit, met rode accenten. Duidelijk een 747, maar niet de normale lengte,... (zelfs vriendin vond het een klein vliegtuig voor 4 motoren.)

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Wit, met rode accenten. Duidelijk een 747, maar niet de normale lengte,... (zelfs vriendin vond het een klein vliegtuig voor 4 motoren.)
Ik ken horeca gelegenheden waar er meer betaald moet worden en dan zit je niet op 37000ftPolarBear schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:37:
En om af te sluiten van de Economist:
Just how overpriced are budget-airline refreshments?
[afbeelding]
Balans kunnen ze toch ook bereiken als ze iedereen gespreid neerzetten?PolarBear schreef op zondag 13 maart 2016 @ 00:08:
[...]
De D4-CBX staat kennelijk al een week of 3 op Schiphol op last van de lessor.
[...]
Zal wel met de balans van het vliegtuig te maken hebben.
Read the badge, Bitch!
Misschien de 747-200 van Kalitta?RisingSun schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:30:
[...]
Verwijderd
Voor 3-4 personen v.s. OV is dat idd erg voordelig/handig.PWM schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:28:
Dat Holiday Valet van Schiphol zelf is wel echt waanzinnig handig. Vorig jaar ook gedaan. Vlieg met vrouw en kinderen naar Italie. Parkeer de auto voor de terminal (beneden) en na de vakantie pik ik hem daar weer op.
Kost 69,- totaal. Dat is goedkoper dan met de trein, nog los van tijdswinst en gemak
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Is dat niet één van die bedrijven die vorig jaar het nieuws haalden omdat het personeel feitelijk met andermans auto's aan het joyriden waren? Of zijn er ook betrouwbare toko's bij?PWM schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:28:
Dat Holiday Valet van Schiphol zelf is wel echt waanzinnig handig. Vorig jaar ook gedaan. Vlieg met vrouw en kinderen naar Italie. Parkeer de auto voor de terminal (beneden) en na de vakantie pik ik hem daar weer op.
Kost 69,- totaal. Dat is goedkoper dan met de trein, nog los van tijdswinst en gemak
Dit zou heel goed kunnen, aangezien de N793CK vandaag vanaf Schiphol is opgestegen. Hmmm het LEEK veel op SP vanaf mijn woonkamerraam... (zie ze hier op bijna raamhoogte voorbij komen)mitchell2805 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:07:
[...]
Misschien de 747-200 van Kalitta?
[afbeelding]
Deze is van Schiphol zelfdowntime schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:48:
[...]
Is dat niet één van die bedrijven die vorig jaar het nieuws haalden omdat het personeel feitelijk met andermans auto's aan het joyriden waren? Of zijn er ook betrouwbare toko's bij?
D'r zijn al bijna geen SP's meer (los van of er ooit veel waren, wat ook niet zo is) en de SP's die er nog zijn komen vrijwel nooit op Schiphol. De enige airline die ermee vliegt is Iran Air en die sturen 'm hier nooit heen; de rest is vrijwel allemaal overheid(sdiensten).RisingSun schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:02:
[...]
Dit zou heel goed kunnen, aangezien de N793CK vandaag vanaf Schiphol is opgestegen. Hmmm het LEEK veel op SP vanaf mijn woonkamerraam... (zie ze hier op bijna raamhoogte voorbij komen)
[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 13-03-2016 18:15 ]
1 Retourtje hier~ish naar Schiphol: €38.80CyBeR schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:38:
Ligt er wel aan waar je vandaan komt. Voor mij is OV €2.30 pp dus met z'n vieren een tientje
En hetzelfde veldje, maar dan vanaf de grond. Op de achtergrond zie je de terminals van LAX, aan de linkerkant de verlichting op de aanvliegroute van de meest noordelijke baan. Foto is woensdagochtend genomen, ik wilde bij terugkomst ook een foto uit de lucht maken maar ben toen geland op de meest zuidelijke baan.Hmmbob schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 05:47:
Als je daar bent kun je met een heerlijk hamburgertje van de In-N-Out (zie tweede foto) naar de landende kisten kijken vanaf het grasveldje van foto 1. Sta daar regelmatig te wachten op familie die met de blauwe kisten van KLM aankomen, met een beetje geluk komt hij net voor je langs.
(...)
Overigens liggen aan de rand van dat eerste veldje vaak wat zwervers, zie de eerste foto, onderrand, in het midden.
Sometimes you need to plan for coincidence
Retourtje Norwich-London (2 uurtjes): €150. Het kan veeeeeeeeeeeeeel erger...Piet91 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:46:
1 Retourtje hier~ish naar Schiphol: €38.80![]()
![]()
Zoals vaker gezegd; je kunt goedkoper naar Ierland vliegen dan binnen Nederland met de trein.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Deze denk ik, kleuren en tijd klopt. (Yangtse River express)RisingSun schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:30:
[...]
www.casarodriguillo.com
Wellicht, want de Autoriteit Consument & Markt gaat er onderzoek naar doen.Napsju schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:50:
Dan zal het ook wel een gevoelskwestie zijn dat ik met duurdere carriers als QR, SQ of KL altijd zo in de lucht ben of aan de gate sta, en met EZY, HV of een andere goedkope carrier altijd van en naar de Polderbaan moet. Klopt dat gevoel statistisch gezien ook?
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Virussen? Scan ze hier!
Korean Air nog een aantal keer proberen te bellen maar na 30 minuten wachten de verbinding maar verbroken. KLM kon niets voor mij betekenen omdat het enkel binnenlandse vluchten zijn.H92! schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:55:
[...]
Afhankelijk van de airline kan dat. Je krijgt van Expedia/OTA een PNR (6 alfanumerieke code) waarmee je kunt inloggen op de website van airline en kun je eventueel kiezen
70% van de vluchten op Schiphol is van de KLM, als ik voor 70% van de omzet van een autodealer zorg is het toch niet zo gek als ze mijn lievelingsthee hebben?FastFred schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:34:
Ja, laten we KLM nog verder beperken in hun doen en laten, het enige deel van AF/KLM dat nog winst draait.
Maak het KLM maar lekker lastig, dan is het zodadelijk helemaal gedaan met KLM en dan hebben de grote maatschappijen uit de olielanden helemaal vrij spel. Daar ga je dan met je oneerlijke concurrentie![]()
Of ben ik de enige die het op deze manier ziet?
Ik neem dat het niet zo makkelijk ligt. Er zal wel een hoop gewoonterecht, grijs gebied qua regels, etc. zijn waardoor schiphol en KLM gewoon wat dichter bij elkaar liggen dan Schiphol en anderen. De vraag is niet zozeer óf dat zo is, maar meer of het tegen de regels aan ligt of er overheen. En daar voelt men zich meestal niet zo gemakkelijk bij, liever geen onderzoek, dan iets waar in het beste geval niets uit komt.wildhagen schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:50:
Als je klaagt over oneerlijke concurrentie, moet je natuurlijk zelf ook geen voorkeurspositie krijgen. Dat is namelijk net zo goed oneerlijk, maar dan richting de andere partijen.
Dan moet je dus consequent zijn, en iedereen hetzelfde behandelen (in dezelfde kwesties, uiteraard). Of het nu KLM, Air France, Delta, Lutje Air of Bloemkoolstradeel Airlines is.
In dat kader lijkt het ACM-onderzoek me zo raar nog niet. En als ze niks fout doen, wel, waar zijn ze dan bang voor? Dan komt er gewoon uit dat er niks veranderd hoeft te worden.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Exact mijn punt, maatschappijen als Saudi Arabian, Emirates and the likes zijn het schoolvoorbeeld van oneerlijke concurrentie imo, het is toch algemeen bekend dat die allemaal door de overheid gesponsord worden, lagere arbeidsvoorwaarden, lagere personeelskosten als wij hier hebben en ga zo maar door. Die hebben al een ongelofelijk voordeel op een KLM, AF, Lufthansa, British Airways.Brilsmurfffje schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:52:
70% van de vluchten op Schiphol is van de KLM, als ik voor 70% van de omzet van een autodealer zorg is het toch niet zo gek als ze mijn lievelingsthee hebben?
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Maare we geloofden toch in de vrijemarkt? Of moet het personeel dan meer 'flex' worden? Wat te magische oplossing voor alles is.FastFred schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:27:
[...]
Exact mijn punt, maatschappijen als Saudi Arabian, Emirates and the likes zijn het schoolvoorbeeld van oneerlijke concurrentie imo, het is toch algemeen bekend dat die allemaal door de overheid gesponsord worden, lagere arbeidsvoorwaarden, lagere personeelskosten als wij hier hebben en ga zo maar door. Die hebben al een ongelofelijk voordeel op een KLM, AF, Lufthansa, British Airways.
Dat je dan als Nederlandse instantie onderzoek gaat doen naar je eigen Koninklijke Maatschappij om te zien of je die nog wat meer op kosten kunt jagen dan ben je gewoon hopeloos verkeerd bezig, of je nu onafhankelijk bent of niet...
Wel uit 2014, maar goed. https://aviationawareness...ulf-carriers-myth-buster/GoldenSample schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:52:
[...]
Maare we geloofden toch in de vrijemarkt? Of moet het personeel dan meer 'flex' worden? Wat te magische oplossing voor alles is.
Of is het misschien wel onmogelijk om te concurreren met een maatschappij die de brandstof bijna gratis krijgt? Of personeel voor een grijpstuiver heeft? Of moeten we misschien die race to the bottom niet willen?
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Vorig jaar naar Kaapstad (>11 uur) gevlogen in de vernieuwde 777-200, dus 3-4-3. Niemand gezien/gehoord die problemen had. Gangpad is waarschijnlijk wat smaller geworden, maar stoelen zijn beter. In-flight ent. is 100% beter. Op de terugvlucht helaas weer een oude.Bastien schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:05:
Heb de afgelopen weken diverse keren in 777-200ER/300ER gezeten, beide in een 3-3-3 opstelling. Smaller moet het ook niet worden i.m.o., zeker niet op vluchten van 12-14 uur.
Twee weken terug naar Tokio, heen in een 773 met oud interieur. Terug in een 772 met nieuw interieur. Dus 9 vs 10 breed. Ik was ook positief verrast door de nieuwe opstelling. Ik vond de stoelen ook beter en het voelde niet krapper aan (ik schrijf express voelde, want het zal objectief gezien wel krapper zijnGoner schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:33:
[...]
Vorig jaar naar Kaapstad (>11 uur) gevlogen in de vernieuwde 777-200, dus 3-4-3. Niemand gezien/gehoord die problemen had. Gangpad is waarschijnlijk wat smaller geworden, maar stoelen zijn beter. In-flight ent. is 100% beter. Op de terugvlucht helaas weer een oude.
Wij zaten met z'n vieren achterin (rij 43, 44) is iets ruimer.
Da's fictie. Elk vat "gratis" olie zou de overheid daar flink wat gemiste inkomsten opleveren. Wij krijgen "ons" aardgas om dezelfde reden ook niet gratis.GoldenSample schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:52:
Of is het misschien wel onmogelijk om te concurreren met een maatschappij die de brandstof bijna gratis krijgt?
Das waar natuurlijk, excusez moi. Ging wat kort door de bocht! Maar het voordeel van deze carriers door oa. binnenlands klimaat is er natuurlijk wel degelijk waardoor er nooit mee valt te concurreren.downtime schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 01:47:
[...]
Da's fictie. Elk vat "gratis" olie zou de overheid daar flink wat gemiste inkomsten opleveren. Wij krijgen "ons" aardgas om dezelfde reden ook niet gratis.
Maar het geheim is eerder locatie, weinig regels, goedkoop personeel, goedkope leningen, en groot inkopen met forse kortingen. Die maatschappijen hebben helemaal geen subsidie of "bijna gratis" olie nodig.
Wij zijn in Nederland wereld kampioen eigen industrie en bedrijven kapot maken om maar het beste jongetje van de klas te zijn. De regels dat je geld kan claimen met x-vertraging geld ook enkel voor de Nederlandse maatschappijen omdat we dan niet kunnen opleggen bij buitenlandse maatschappijen..FastFred schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:27:
Dat je dan als Nederlandse instantie onderzoek gaat doen naar je eigen Koninklijke Maatschappij om te zien of je die nog wat meer op kosten kunt jagen dan ben je gewoon hopeloos verkeerd bezig, of je nu onafhankelijk bent of niet...
[ Voor 24% gewijzigd door [Roland] op 15-03-2016 10:08 ]
Fokker Aircraft is wel degelijk failliet gegaan. Fokker Technologies bestaat nog wel, maar bouwt geen vliegtuigen, wel onderdelen (als tier 1 vziw).FastFred schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:11:
Fokker failliet? Nee hoor, nog steeds één van onze grotere klantenMaar dat stond al in de eerste alinea van het artikel...
Tsja, definieer passagiersvliegtuig ...[Roland] schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:04:
Fokker F.III, volgens de volkskrant het allereerste passagiersvliegtuig ter wereld, lijkt me niet dat dat klopt?
Dat geldt voor iets meer maatschappijen....Brilsmurfffje schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:02:
[...]
De regels dat je geld kan claimen met x-vertraging geld ook enkel voor de Nederlandse maatschappijen omdat we dan niet kunnen opleggen bij buitenlandse maatschappijen..
Nu ben ik nieuwsgierig :3FastFred schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:43:
...
En Fokker Technologies is echt niet de enige tak van Fokker die nog bestaat, maar ik weet niet of ik die info hier mag delen
Tadaaa
Ehh, dat is Europees geregeld.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:02:
[...]
Wij zijn in Nederland wereld kampioen eigen industrie en bedrijven kapot maken om maar het beste jongetje van de klas te zijn. De regels dat je geld kan claimen met x-vertraging geld ook enkel voor de Nederlandse maatschappijen omdat we dan niet kunnen opleggen bij buitenlandse maatschappijen..
[ Voor 30% gewijzigd door LordSinclair op 15-03-2016 11:43 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ze pakten het wel meteen heel erg sjeik en in stijl aan destijdsGoner schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:02:
[...]
Tsja, definieer passagiersvliegtuig ...
If an airliner is defined as an aircraft intended for carrying multiple passengers in commercial service, the Russian Sikorsky Ilya Muromets was the first aircraft meeting that definition
(van Wikipedia: Sikorsky Ilya Muromets)The Ilya Muromets was first conceived and built as a luxurious aircraft. For the first time in aviation history, it had an insulated passenger saloon, comfortable wicker chairs, a bedroom, a lounge and even the first airborne toilet. The aircraft also had heating and electrical lighting. The S-22 cockpit had sufficient space allowing several persons to observe the pilot.
Virussen? Scan ze hier!
Steady progress as first production fuselage section begins weeks early
EVERETT, Wash., March 15, 2016 /PRNewswire/ -- Major assembly of the first Boeing (NYSE: BA) 787-10 Dreamliner is underway, the latest major milestone in the development of the newest member of the super-efficient 787 family. Boeing partner Kawasaki Heavy Industries, Ltd. began installing the circular frames into the midforward section of the fuselage on March 14, a full two weeks ahead of schedule.
"Beginning major assembly early underscores the commitment, discipline and performance of the entire Boeing and partner team worldwide," said Ken Sanger, vice president of 787 Airplane Development, Boeing Commercial Airplanes. "We are taking all the right steps to ensure we integrate the 787-10 into the production system smoothly."
As a straightforward stretch of the 787-9, which entered service in 2014, Boeing designed the 787-10 for both superior efficiency and maximum commonality. Ninety-five percent of the design and build of the 787-10 and 787-9 will be identical, reducing complexity, cost and risk across the entire production system while providing operational benefits to customers.
The 787-10, which will undergo final assembly at Boeing South Carolina in North Charleston, will set a new benchmark in efficiency when deliveries begin in 2018. With a robust range capability covering more than 90 percent of the world's twin-aisle routes, the 787-10 will deliver 25 percent better fuel use and emissions than the airplanes it will replace and at least 10 percent better than anything being offered by the competition in the future.
To date, the 787-10 has won 153 orders from nine leading customers around the world, accounting for 13 percent of all 787 orders.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-van-schiphol-naar-taipeiChina Airlines vliegt met ingang van december met de nieuwe Airbus A350-900 rechtstreeks van Schiphol naar thuisbasis Taipei. De tussenstop in Bangkok komt daarmee te vervallen. Dat melden dinsdag internationale media, waaronder Business Traveller.
China Airlines in Nederland kon dit dinsdagmiddag tegenover Reismedia echter nog niet bevestigen.
Op de rechtstreekse route Amsterdam-Taipei zou de Taiwanese luchtvaartmaatschappij vier keer per week gaan vliegen. Op dit moment vliegt China Airlines nog dagelijks vanaf Schiphol naar Taipei via Bangkok met een Airbus A340-300.
China Airlines ontvangt de eerste A350 in juli. Vanaf december wordt het langeafstandsvliegtuig geïntroduceerd op Europa-routes. Naast Amsterdam zullen ook Rome en Wenen met de A350 worden bediend. Op de route naar Rome komt de tussenstop in Delhi te vervallen, Wenen wordt al rechtstreeks aangevlogen.
China Airlines heeft veertien A350's in bestelling. Aan boord komen een Premium Business (32 stoelen), Premium Economy (31 stoelen) en Economy Class (243 stoelen).
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 15-03-2016 16:24 ]
Virussen? Scan ze hier!
Een maandje geleden nog € 600 terug gekregen van LAN omdat het vliegtuig van MAD naar Lima overboekt was. Volgens mij geldt dat voor alle vluchten die vertrekken of landen in/uit EuropaBrilsmurfffje schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:02:
[...]
Wij zijn in Nederland wereld kampioen eigen industrie en bedrijven kapot maken om maar het beste jongetje van de klas te zijn. De regels dat je geld kan claimen met x-vertraging geld ook enkel voor de Nederlandse maatschappijen omdat we dan niet kunnen opleggen bij buitenlandse maatschappijen..
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Lekker!
Nog steeds een nette dealNapsju schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:26:
Ik vlieg binnenkort AMS-LGW-MIA-LIM en LIM-LGW-AMS voor 297 euro retour. Laat die ook maar overboekt zijn, dan houd ik er ook nog wat aan over.
Klinkt goed. Bij welke maatschappij en/of alliance is het?
[ Voor 3% gewijzigd door exeliser op 15-03-2016 18:50 ]
SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L
Ik vlieg binnenkort ook BRU-MAD-NRT-MAD-DUS voor 167 euro. 15092 miles, dus een CPM van 1,1.
Lekker!
Mag ik vragen hoe je echt goede runs vindt want ik kijk altijd op FT en daar staat alleen maar 2-3 CPM.Napsju schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:23:
[...]
Ik vlieg binnenkort ook BRU-MAD-NRT-MAD-DUS voor 167 euro. 15092 miles, dus een CPM van 1,1.Ook Oneworld.
SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L
Lekker!
Bron: http://www.nu.nl/economie...tra-pier-en-terminal.htmlDe aandeelhouders van Schiphol Group, onder wie de Nederlandse Staat en de gemeente Amsterdam, bereikten daarover overeenstemming, meldt het bedrijf woensdag.
De terminal moet in 2023 af zijn en plaats bieden aan zo'n 14 miljoen reizigers op jaarbasis. De pier moet al in 2019 in gebruik worden genomen.
De uitbreiding komt ten zuiden van Schiphol Plaza, direct naast de verkeerstoren en past binnen de afspraken die zijn gemaakt over de groei van de luchthaven op langere termijn.
Schiphol Group acht investering in de capaciteit en kwaliteit van de luchthaven nodig voor het behoud van een goede concurrentiepositie.
"Het aantal passagiers en vliegtuigbewegingen neemt al jaren toe. Schiphol heeft meer ruimte nodig om de groei te kunnen accommoderen en faciliteren", zegt het bedrijf.
Schiphol wil ook investeren in onder meer het stationsgebied, het busstation en Schiphol Plaza.
Virussen? Scan ze hier!
Ik vraag me wel eens af of Schiphol dat één terminal concept niet eens moet loslaten. Vanaf het eind van de B pier is het nu al een flink eind lopen naar de andere pieren, wordt natuurlijk nog verder als je straks bij de A pier aankomt. Nu stap ik natuurlijk nooit over op Schiphol maar als je van buiten schengen komt en overstapt naar een schengen land (of andersom) dan heb je ondertussen een aardig stuk te wandelen. Die treintjes op veel luchthavens zijn zo gek nog niet.
Of snellere travelators aanleggen.[Roland] schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:58:
[...]
Ik vraag me wel eens af of Schiphol dat één terminal concept niet eens moet loslaten. Vanaf het eind van de B pier is het nu al een flink eind lopen naar de andere pieren, wordt natuurlijk nog verder als je straks bij de A pier aankomt. Nu stap ik natuurlijk nooit over op Schiphol maar als je van buiten schengen komt en overstapt naar een schengen land (of andersom) dan heb je ondertussen een aardig stuk te wandelen. Die treintjes op veel luchthavens zijn zo gek nog niet.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Nee. Absoluut niet. Dat je zonder gezeik van gate A1 naar (bij wijze van spreken) gate Z99 kunt is juist een van de sterke kanten van Schiphol die door nagenoeg alle reizigers enorm gewaardeerd wordt. Ja 't is soms een eindje lopen (maar daar zijn de travelators voor) maar je bent tenminste redelijk zeker van hoe lang je erover doet, wat met die treintjes helemaal niet het geval is.[Roland] schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:58:
[...]
Ik vraag me wel eens af of Schiphol dat één terminal concept niet eens moet loslaten.
Als je het in 1x boekt garandeert Austrian je de aansluiting, ik zie het probleem niet zo. Mis je hem dan alsnog en is er maar 1 vlucht per dag dan betalen ze een overnachting en eten voor je.oohh schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:30:
Ik ben voor mijn vriendin en schoonmoeder even aan het kijken voor tickets naar Iran. Austrian is eigenlijk steevast de goedkoopste carrier (rond de 350-400 euro). Enige 'probleem' is dat de overstaptijden eigenlijk te kort zijn. Je kunt kiezen uit layovers van 50 of 30 minuten. Met 50 minuten (en vertraging op AMS-VIE) hebben mijn schoonouders het al niet gered. Dus laat staan dat je het met 30 minuten kunt redden. Wel leuk cashen, als je 350 betaalt en 600 terugkrijgt.
Als je aankomt met KLM en je vliegt door met KLM is het prima, het verre lopen is enkel aan de orde als je aankomt met een budget carrier en dan kunnen vaak je koffers toch niet door gelabeld worden dus ben je sowieso de Sjaak en moet je eerst je koffers ophalen.[Roland] schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:58:
[...]
Het probleem is dus dat het niet echt een realistische overstaptijd is, en aangezien er maar één vlucht per dag is, betekent dat dan dat je sowieso tot de volgende dag moet wachten. Je krijgt dan inderdaad gewoon een hotelovernachting + eten, maar je bent sowieso een dag langer onderweg.Brilsmurfffje schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:28:
[...]
Als je het in 1x boekt garandeert Austrian je de aansluiting, ik zie het probleem niet zo. Mis je hem dan alsnog en is er maar 1 vlucht per dag dan betalen ze een overnachting en eten voor je.
Ja dus? Dat is het probleem van de maatschappij, ik zie ook niet waarom je een overstap van een uur niet zou halen? Heb dat weleens op Dubai gehad en ging prima. Nu ken ik veld van wenen niet maar zal vast vele malen kleiner zijn dan Dubaioohh schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:32:
[...]
Het probleem is dus dat het niet echt een realistische overstaptijd is, en aangezien er maar één vlucht per dag is, betekent dat dan dat je sowieso tot de volgende dag moet wachten. Je krijgt dan inderdaad gewoon een hotelovernachting + eten, maar je bent sowieso een dag langer onderweg.
Ze kunnen je natuurlijk ook op een andere carrier zetten die ook die kant op gaat, en nog ruimte heeft (meeste vluchten zijn immers niet tot op de laatste stoel vol).oohh schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:32:
[...]
Het probleem is dus dat het niet echt een realistische overstaptijd is, en aangezien er maar één vlucht per dag is, betekent dat dan dat je sowieso tot de volgende dag moet wachten. Je krijgt dan inderdaad gewoon een hotelovernachting + eten, maar je bent sowieso een dag langer onderweg.
Wenen is vrij klein en goed te doen. Als alles op tijd is, is een korte overstaptijd daar te doen. Mits je bagage uiteraard doorgaat, als je ook nog je bagage moet ophalen en opnieuw inchecken red je het niet.Brilsmurfffje schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:33:
[...]
Ja dus? Dat is het probleem van de maatschappij, ik zie ook niet waarom je een overstap van een uur niet zou halen? Heb dat weleens op Dubai gehad en ging prima. Nu ken ik veld van wenen niet maar zal vast vele malen kleiner zijn dan Dubai
[ Voor 34% gewijzigd door wildhagen op 16-03-2016 12:42 ]
Virussen? Scan ze hier!
Lekker!
Volgens mij zijn er wel al voorzieningen aangelegd op enkele vertrekhallen (ik meen sowieso op vertrek 3) om een treintje aan te kunnen leggen. Zegt niet direct dat het er ook aankomt, maar destijds bij de bouw is er iig over nagedacht[Roland] schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:58:
[...]
Heb je daar een bron of meer info over?Thetallguy schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:53:
[...]
Volgens mij zijn er wel al voorzieningen aangelegd op enkele vertrekhallen (ik meen sowieso op vertrek 3) om een treintje aan te kunnen leggen. Zegt niet direct dat het er ook aankomt, maar destijds bij de bouw is er iig over nagedacht
ik zie ik zie wat jij niet ziet
50min is goed te doen op VIE, security is bijna altijd erg kort, en afstanden zijn goed te behappen. Zeker als je met Austrian vliegt, van Schengen (F-Gate) naar non-Schengen (G-Gate) alles in de nieuwe Skylink Terminal, dat haal je met 50min goed. 30min is, zeker voor iemand die slecht ter been is, wel pittiger, maar 50min is echt goed te doen.oohh schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:32:
[...]
[ Voor 27% gewijzigd door mrsar op 16-03-2016 15:15 ]
Google op Schiphol + monorail gaf me dit: https://www.flickr.com/photos/harry_nl/6026321761icecreamfarmer schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:35:
[...]
Heb je daar een bron of meer info over?
AIB is Airbus Industries, zal dus wel een nieuwe kist zijn die een testvlucht maakt, of evt een net gerepareerde kist ofzomrsar schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:09:
AIB198B een testvlucht ofzo? een BA A380 vanaf Hamburg
Virussen? Scan ze hier!
Dat moet de 7e A380 voor Etihad Airways worden; A6-APG.mrsar schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:09:
AIB198B een testvlucht ofzo? een BA A380 vanaf Hamburg
Heel even werd er nagedacht over een of meerdere satelliet terminals, waaronder eentje tussen de zwanenburg- en polderbaan, met daartussen inderdaad een monorail.Thetallguy schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:53:
[...]
Volgens mij zijn er wel al voorzieningen aangelegd op enkele vertrekhallen (ik meen sowieso op vertrek 3) om een treintje aan te kunnen leggen. Zegt niet direct dat het er ook aankomt, maar destijds bij de bouw is er iig over nagedacht
BronAls compromis kwam een satelliet-systeem uit de bus: losse hallen die door een snelle monorail met de huidige terminal verbonden zouden zijn.
Heb hier vorige maand nog gezegd dat ze de A380's willen herconfigureren waarbij high-density niet ondenkbaar is: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"Luchtvaartcombinatie Air France-KLM zet een streep door de bestelling van twee A380's bij Airbus. In plaats van de superjumbo's neemt ze drie toestellen van het type A350-900 af bij de Europese vliegtuigmaker.
Dat bevestigde het concern na berichtgeving door The Wall Street Journal.
Air France, dat tien superjumbo's operationeel heeft, had eerder al gehint op het cancelen van het laatste deel van de order. Ze waren niet meer nodig vanwege "gewijzigde prioriteiten" bij het bedrijf, zo gaf een woordvoerster aan.
Airbus wilde niet reageren. Het bedrijf heeft moeite om klanten te vinden voor de A380. Luchtvaartbedrijven zijn bezorgd dat ze het toestel, voor meer dan zeshonderd passagiers, niet voldoende kunnen vullen.
De A380, het vlaggenschip van Airbus, kost meer dan 400 miljoen euro per stuk volgens de catalogusprijzen. Daar worden wel vaak kortingen op gegeven. De ontwikkelingskosten van de A380 bedroegen omgerekend ruim 20 miljard euro.
Vandaag kwam de 747-8F van de Azerbeidzjaanse maatschappij voor het eerst naar Schiphol:Piet91 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 00:50:
26 januari namen we na 36 jaar en 20 dagen afscheid van de passagiersvluchten van
Malaysia Airlines op Schiphol.
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"
Vandaag komt ook het afscheid van vrachtvluchten van MASkargo op Schiphol.
Hun enig overgebleven 747-400F vrachtvliegtuig 9M-MPR (-MPS staat stil) wordt om 14:55 uur verwacht als MH6126 vanuit Dubai. Het toestel staat op dit moment nog in Kuala Lumpur; het zal vandaag vertrekken naar Dubai waarna het zal doorvliegen naar Amsterdam.
Onlangs heeft de maatschappij het bericht naar buiten gebracht dat ze gaan samenwerken met het Azerbeidzjaanse Silk Way Airlines.
Deze maatschappij zal vanaf nu tweemaal per week met hun 747-8F vrachttoestellen deze vluchten uitvoeren.
[afbeelding]
Vueling: zeven nieuwe routes en extra A320's op SchipholPiet91 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:56:
- 18 maart: Vanaf vandaag komt er een nieuwe speler op de druk bevlogen routes tussen Amsterdam en Londen. Vueling gaat vanaf vandaag vliegen tussen Amsterdam en Londen Luton.
Vanaf april moeten de vluchten dagelijks plaatsvinden en vanaf mei wordt het opgevoerd naar twee dagelijkse vluchten.
AMSTERDAM - Prijsvechter Vueling start komende zomer zeven nieuwe routes vanaf Schiphol. Daarnaast verwacht de Spaanse luchtvaartmaatschappij veel van de nieuw te lanceren vluchten vanaf Eindhoven en Maastricht naar Barcelona.
Door Londen, Milaan, Napels, Catania, Porto, Lissabon en Gran Canaria aan het netwerk toe te voegen vergroot Vueling haar capaciteit op Schiphol met 61 procent ten opzichte van vorig jaar. Om de beste vluchttijden te bieden worden vanaf 30 april drie Airbus A320's gestationeerd op Schiphol, nu is dat er nog één.
Het netwerk vanaf Schiphol bestond al uit Barcelona, Malaga, Alicante, Bilbao, Ibiza, Mallorca, Sevilla, Santiago, Valencia en Rome. In 2011 was de luchthaven de eerste buiten Spanje waar Vueling een basis opende.
Eindhoven krijgt vanaf juli vier vluchten per week naar Barcelona, Maastricht Aachen Airport twee. Ook Rotterdam The Hague blijft met Barcelona verbonden, met vijf vluchten per week.
Vueling mikt zowel op toeristen als zakelijke reizigers. "We werken steeds meer samen met touroperators. Zeker op nieuwe routes is het belangrijk hun steun en garanties te hebben", zegt countrymanager Wim Melis. Zo'n veertig procent van alle passagiers is zakenreiziger, waardoor Vueling naast toeristenbestemmingen ook continu blijft kijken naar zakelijk interessante routes.
Het vergrote netwerk in de zomer moet ook in de winter overeind blijven. "We houden van yearround vluchten, dat maakt het voor ons ook makkelijker om te groeien", zegt David Garcia Blancas, CCO van Vueling.
[ Voor 65% gewijzigd door Piet91 op 16-03-2016 21:41 ]
Die travelators mogen wel eens wat breder worden. Mocht van de week ook van een A naar G pier, en heb zo ongeveer de hele weg achter groepen mensen op die band gestaanCyBeR schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:13:
[...]
Nee. Absoluut niet. Dat je zonder gezeik van gate A1 naar (bij wijze van spreken) gate Z99 kunt is juist een van de sterke kanten van Schiphol die door nagenoeg alle reizigers enorm gewaardeerd wordt. Ja 't is soms een eindje lopen (maar daar zijn de travelators voor) maar je bent tenminste redelijk zeker van hoe lang je erover doet, wat met die treintjes helemaal niet het geval is.
Ik vind het metro systeem van Atlanta anders echt veel sneller werken dan dat letterlijk krom gebouwde schiphol.CyBeR schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:13:
[...]
Nee. Absoluut niet. Dat je zonder gezeik van gate A1 naar (bij wijze van spreken) gate Z99 kunt is juist een van de sterke kanten van Schiphol die door nagenoeg alle reizigers enorm gewaardeerd wordt. Ja 't is soms een eindje lopen (maar daar zijn de travelators voor) maar je bent tenminste redelijk zeker van hoe lang je erover doet, wat met die treintjes helemaal niet het geval is.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Nee hoor gebeurt wel vaker, met name bij drukke vluchten probeert men zo de handbaggage een beetje te managen.mrsar schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:33:
Kreeg net voor de security check een blauwe tag met erop dat ik de handbagage onder de stoel voor me moet leggen.is dat nieuw? Nog niet eerder meegemaakt. Zit bij nooduitgang dus gaat sowieso niet maar vond het wel apart (cityhopper trouwens)
Nee dat doen ze al een tijdje en is meer een extra reminder dan een verplichting.mrsar schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:33:
Kreeg net voor de security check een blauwe tag met erop dat ik de handbagage onder de stoel voor me moet leggen.is dat nieuw? Nog niet eerder meegemaakt. Zit bij nooduitgang dus gaat sowieso niet maar vond het wel apart (cityhopper trouwens)
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-ruimbagage-binnen-europaKLM verhoogt per 22 maart aanstaande het tarief voor het meenemen van ruimbagage op vluchten binnen Europa met vijf euro per koffer. Het nieuwe tarief bedraagt 25 euro per koffer per enkele reis, laat KLM donderdag aan Reismedia weten.
Momenteel betalen economy class-passagiers twintig euro voor een koffer. Het tarief van 25 euro geldt alleen voor reizigers die online ruimbagage boeken. Indien dit op de luchthaven gebeurt, moet er vanaf 22 maart 35 euro worden betaald. Dit is eveneens een verhoging van vijf euro.
Flying Blue Ivory leden krijgen nu nog vijftig procent korting als zij een ruimbagage willen boeken voor een Europese vlucht. Dit wordt vanaf 22 maart omgezet in een korting van tien euro wat betekent dat er vijftien euro per koffer per enkele reis moet worden betaald.
Flying Blue Silver-, Gold- en Platinum-deelnemers kunnen op Europese vluchten nog altijd zonder bijbetaling twee stuks ruimbagage meenemen. Op vluchten buiten Europa blijft het meenemen van ruimbagage voor alle reizigers gratis.
1 Singapore Changi
2 Incheon Intl Airport
3 Munich Airport
4 Tokyo Intl Haneda
5 Hong Kong Intl Airport
6 Centrair Airport
7 Zurich Airport
8 London Heathrow
9 Kansai Intl Airport
10 Doha Hamad Airport
11 Narita Intl Airport
12 Frankfurt Airport
13 Amsterdam Schiphol
14 Vancouver Airport
15 Helsinki Airport
[ Voor 82% gewijzigd door wildhagen op 17-03-2016 19:36 ]
Virussen? Scan ze hier!
Waar wilt KLM met dit heen gaan? KLM is al niet de goedkoopste (goedkoopste is 90/100 euro voor retourtje) en met deze prijzen is ingecheckte bagage zelfs duurder dan ingechekte bagage bij Transavia/Ryanair/Easyjet. Ik vloog graag met KLM, maar dit is het niet meer waard. Dag KLM op Europese routeswildhagen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:31:
KLM gaat de bagagetarieven verhogen:
[...]
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-ruimbagage-binnen-europa
Ik vind Schiphol ook niet zo leuk meer dus het verbaasd mij niet zoveel eigenlijk. Je komt terug van een lange reis en moet eindeloos lopen als het tegenzit voordat je bij de paspport controle bent. Er zijn geen travelators / walkways, "mind your step" mis ikwildhagen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:31:
Helpt het ook, houden ze zich er ook aan? Dit omdat veel reizigers immers werken volgens het concept "die regels, die gelden voor anderen, niet voor mij" als het op handbagage aankomt?
KLM gaat de bagagetarieven verhogen:
[...]
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-ruimbagage-binnen-europa
En Schiphol zakt uit de top-10 van beste luchthavens, zie http://www.luchtvaartnieu...werelds-beste-luchthavens
Het lijstje:
[...]
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Zal wel te maken hebben met de verbouwing die aan de gang zijn, daardoor is het een beetje een zooitje en zijn sommige faciliteiten wat lastiger bereikbaar en zijn er wat nieuwe knelpunten ontstaan.wildhagen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:31:
En Schiphol zakt uit de top-10 van beste luchthavens, zie http://www.luchtvaartnieu...werelds-beste-luchthavens
Amen.wildhagen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:31:
1 Singapore Changi
Lekker!
[ Voor 22% gewijzigd door Hmmbob op 17-03-2016 21:44 ]
Zelfs tot in het vliegtuig goed bereikHmmbob schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:23:
Ben even verbaasd over de nieuwe free wifi op LAX. Razendsnel verbonden via Boingo, dat was voorheen een stuk minder snel. Sowieso een snelle dag vandaag; na 5 min wachten in de rij liep ik binnen 2 minuten weer bij de balie weg, koffer ingeleverd en wel. Security was ook een eitje, dus heb nu veel te veel tijd om nog even te internetten
Als ik 'gewoon' even op Skyscanner kijk kom ik zonder veel zoeken al vluchten voor rond de 600 Euro tegen in die periode, bijvoorbeeld met British Airways: https://www.budgetair.nl/...74-4e79-a0cb-1bdf14634afbPWM schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:37:
Een n00b vraag van een ervaren reiziger :
Ik wil over 3 weken even naar LA op en neer. Met KLM kost me dit economy tussen de 900 en 1680 retour afhankelijk van de data. Nu zie ik vaak mensen hier vliegen voor een appel en een ei. Wat is de beste start van het vinden van de juiste deals. Ik betaal graag een 1000 euro extra voor business, of natuurlijk juist wat minder voor economy.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Laatst voor 350€ naar las vegas gevlogen met zeer goede overstap tijden en vertrek/ aankomst tijden.PWM schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:37:
Een n00b vraag van een ervaren reiziger :
Ik wil over 3 weken even naar LA op en neer. Met KLM kost me dit economy tussen de 900 en 1680 retour afhankelijk van de data. Nu zie ik vaak mensen hier vliegen voor een appel en een ei. Wat is de beste start van het vinden van de juiste deals. Ik betaal graag een 1000 euro extra voor business, of natuurlijk juist wat minder voor economy.
American Express vraagbaak
Maar ik wordt er niet blij van; minder filters, geen vertical speed, squawk, map labels en meer wat nu niet meer gratis is.Piet91 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:15:
Flightradar is vernieuwd.
https://www.flightradar24...ng-the-new-flightradar24/
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq