Volgens mij zijn die inmiddels allemaal gedaan. Redelijk goed IFE inmiddels. Stoelen ben ik geen fan van, en ze zijn natuurlijk naar 3-4-3 gegaan in plaats van 3-3-3.LordSinclair schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:11:
Hoe zijn de 777's van de KLM richting Vancouver? Zijn die moderner?
Bedankt voor de reacties, tijdens het boeken van de vakantie hadden ze het ook over een goed IFE systeem. Nou ik ben benieuwd, het wordt 2x zo lang vliegen als de langste afstanden die ik gevlogen heb. Gewoon met de juiste mindset naar binnen gaan. Busreizen heb ik op die manier ook overleefd.PWM schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:14:
[...]
Volgens mij zijn die inmiddels allemaal gedaan. Redelijk goed IFE inmiddels. Stoelen ben ik geen fan van, en ze zijn natuurlijk naar 3-4-3 gegaan in plaats van 3-3-3.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik zat eind januari in een 772 die nog oude interieur had,die kan ondertussen gedaan zijn natuurlijkPWM schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:14:
[...]
Volgens mij zijn die inmiddels allemaal gedaan. Redelijk goed IFE inmiddels. Stoelen ben ik geen fan van, en ze zijn natuurlijk naar 3-4-3 gegaan in plaats van 3-3-3.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Weet je dat wel heel zeker?mrsar schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:44:
Ik zat eind januari in een 772 die nog oude interieur had,die kan ondertussen gedaan zijn natuurlijkterug weg zouden we een 772 hebben maar werdt een 773 met nieuwe interieur,weet niet welke ik nou fijner vond,nieuwe IFE was wel vele malen beter natuurlijk
(en USB poort!!)
De laatste 777-200ER van KLM die verbouwd werd (PH-BQK) ging op 18 december de hangar in voor de verbouw; vanaf die dag vlogen er dus geen -200ER's met oude interieur meer rond.
Vreemd genoeg lijkt KLM nog steeds niet begonnen te zijn met het verbouwen van de -300ER.
Alleen de nieuwe -300ER's (PH-BVN, -BVO, -BVP) hebben het nieuwe interieur en exterieur.
kan zijn dat ik het verkeerd had hoorPiet91 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:55:
[...]
Weet je dat wel heel zeker?
De laatste 777-200ER van KLM die verbouwd werd (PH-BQK) ging op 18 december de hangar in voor de verbouw; vanaf die dag vlogen er dus geen -200ER's met oude interieur meer rond.
Vreemd genoeg lijkt KLM nog steeds niet begonnen te zijn met het verbouwen van de -300ER.
Alleen de nieuwe -300ER's (PH-BVN, -BVO, -BVP) hebben het nieuwe interieur en exterieur.
[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 10-03-2016 16:14 ]
Bron: http://www.luchtvaartnieu...ur-open-voor-frisse-luchtEen Chinese passagier van China Southern Airlines heeft voor flinke vertraging gezorgd op de luchthaven van Chengdu. Naar eigen zeggen wilde hij een raampje openen voor wat frisse lucht, maar in werkelijkheid opende hij een nooddeur boven de vleugel.
Het incident gebeurde toen de Boeing 737 zich klaarmaakte voor vertrek van Chengdu naar Urumqi. Door de ondoordachte actie van de man moest het vliegtuig een uur aan de grond blijven staan voor extra veiligheidschecks. De passagier staat mogelijk een forse boete te wachten.
"Een raampje openen voor frisse lucht"... aan boord van een vliegtuig? Is het überhaupt biologisch mogelijk om zó knetterdom te zijn ofzo? Dan heb je toch een mega-kortsluiting in je hoofd? Raampje open in een vliegtuig, sure...drukcabine, who cares? Gooi maar een raam open...
Virussen? Scan ze hier!
Op 29 januari vloog PH-BVI naar Kuala Lumpur/Jakarta. Een 777-300ER dus met oude WBC/Economy en inderdaad de laatste 5 rijen 2 stoelen aan het raam.mrsar schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:12:
kan zijn dat ik het verkeerd had hooren het precies andersom is
welke heeft achterin de rijen met enkel 2 stoelen links en rechts die had nog de oude,terugvlucht had dat niet en was wel nieuw (vlucht ams-kul op 29 januari)
Op die route wordt in de regel ook de -300ER ingezet en niet de -200ER.
[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 10-03-2016 16:51 ]
Hmm, ik woon precies tussen AMS en EIN in, dus voor mij is het om het even. Bovendien vraagt KLM voor ruimbagage ook gewoon geld en de minimale extra beenruimte is voor mij verwaarloosbaar. Voor mij is het enige échte verschil tussen KLM of Wizz/Ryanair dan nog de bestemmingen, dat Turkse bakkie water en dat plakje cake dat je tegenwoordig aan boord van KLM krijgt. Zelfs een glimlach kan er bij KLM nog maar zelden af. Voor mij is dat het prijsverschil niet waard!CyBeR schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:05:
Inderdaad. Met alle extra kosten die erbij komen bij LCC's (bagage, binnenkort vast ook handbagage, middle-of-nowhere vliegvelden en bijkomend transport naar waar je werkelijk wilt zijn) ben je vaak niet eens écht goedkoper uit of hoogstens marginaal.
Toch was ik wel verrast dat ik laatst voor 32 euro een enkele reis CDG-AMS heb gevlogen met KLM. Het kán soms dus wel!
[ Voor 6% gewijzigd door Napsju op 10-03-2016 17:16 ]
Lekker!
Het is Swiss air geworden (670 euro), vlieg morgenavond heen met een korte overstap in Zurich, terug 12 uur overstap in Zurich, maar dat is overdag en ik ben nog nooit in Zurich geweest :-)Fiber schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 00:10:
[...]
Als ik op de Nederlandse versie van SkyScanner kijk dan lijkt vooral Qatar Airways nog wel betaalbare vluchten te hebben van rond de 600 Euro bij vertrek bijvoorbeeld 11 maart, retour 6 april... Ben je heen inderdaad wel iets van 25 uur onderweg of zo.
Uiteindelijk via Tix.nl geboekt (zal dus wel weer plat gespammed worden met reclame mail de komende weken), al die grote buitenlandse sites (skyscanner, momondo, hipmunk, kayak) kwamen allemaal met opties die niet werkten. Bij alle drie kwam telkens KLM als goedkoopste bovendrijven, geselecteerd word je door gestuurd naar de KLM site om er achter te komen dat je niet SA en KLM gecombineerd kan boeken bij KLM of dat een vlucht 200 euro duurder is. Er gaat iets niet goed met KLM op die sites. Heb KLM er over getwitterd en kreeg als antwoord dat ze geen invloed hebben op wat die sites aanbieden. Wel bood KLM mij aan een vlucht voor me te boeken. Vriendelijk maar toen ik vroeg wat ze in de aanbieding hadden kreeg ik het antwoord dat ze dezelfde prijzen aanhouden als op de website. Dan zie ik de meerwaarde niet.
Vlucht CPT ZUR wordt uitgevoerd door Edelweis met een A330, ken de airline niet en ben benieuwd.
Ik begrijp dat sommige mensen het leuk vinden om vluchten uit te zoeken, ik denk dat ik volgende keer gewoon een reisbureau bel :-)
Is een volle dochter van Swiss, ze vliegen met een aantal A320's, A330's (zowel -200 als -300), en krijgen nog wat A340-300's eind dit jaar die ze overnemen van Swiss. Zie Wikipedia: Edelweiss Air[Roland] schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:17:
[...]
Vlucht CPT ZUR wordt uitgevoerd door Edelweis met een A330, ken de airline niet en ben benieuwd.
Virussen? Scan ze hier!
ah thanks,dus gok dat we een 777-200 terug hadden? (was zonder die 2 stoelen in de laatste 5 rijen,liep ook verder door qua nummering)Piet91 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:49:
[...]
Op 29 januari vloog PH-BVI naar Kuala Lumpur/Jakarta. Een 777-300ER dus met oude WBC/Economy en inderdaad de laatste 5 rijen 2 stoelen aan het raam.
Op die route wordt in de regel ook de -300ER ingezet en niet de -200ER.
Daar heb ik een manier omheen gevonden.Napsju schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:11:
[...]
Bovendien vraagt KLM voor ruimbagage ook gewoon geld
De fuck, hoe?Toch was ik wel verrast dat ik laatst voor 32 euro een enkele reis CDG-AMS heb gevlogen met KLM. Het kán soms dus wel!
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Welke dag vloog je terug vanuit KUL (of welke dag kwam je aan op AMS)?mrsar schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:23:
ah thanks,dus gok dat we een 777-200 terug hadden? (was zonder die 2 stoelen in de laatste 5 rijen,liep ook verder door qua nummering)
26 op 27 februari,we vertrokken vanaf kul om....euhm 23:55, ik had óns op zo'n dubbele gezet,maar die was er uiteindelijk nietPiet91 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:24:
[...]
Welke dag vloog je terug vanuit KUL (of welke dag kwam je aan op AMS)?
[ Voor 24% gewijzigd door mrsar op 10-03-2016 17:30 ]
Dat was een -200ER (PH-BQD) met het nieuwe interieur. (en dus geen 2 zitplaatsen aan het raam achterin)mrsar schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:28:
26 op 27 februari,we vertrokken vanaf kul om....euhm 23:55, ik had óns op zo'n dubbele gezet,maar die was er uiteindelijk nietwel zonder problemen geld terug gekregen,kreeg ons helaas niet naar voren,was compleet vol
thanks
inderdaad nieuwe interieur
Dat je je keuze maakt op basis van welke luchthaven ze van vetrekken of aankomen snap ik, maar voorderest is KLM net zo erg als Ryanair in mijn mening, en ik vlieg 10x vaker KLM dan Ryanair. Ook bij KLM kunnen mensen nooit even rustig wachten, ook bij KLM nemen mensen altijd te veel handbagage mee, ook bij KLM heb je 3 cm beenruimte, ook bij KLM proberen ze je allerleiallerlei troep te verkopen aan boord, ook bij KLM heb je some een hele aardige crew en soms een chagrijnige...CyBeR schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:12:
[...]
Mja, ik moet ook zeggen dat EasyJet inderdaad nog te overwegen is (vliegen ook vanaf Schiphol en dat is voor mij sowieso een harde eis gezien dat ik in Amsterdam woon) als ze een betere optie bieden dan KLM. Maar voor mijn reisgedrag is dat tot dusverre nog nooit het geval geweest.
Maar Ryanair e.d. die van luchtvervoer meer een soort busreis maken, nee dank je.
Als je economy van KLM vergelijkt met een LCC ben ik toch wel benieuwd welke voordelen KLM dan nog heeft?
Ik denk alleen op lange afstanden, wanneer je ruimbagage mee wilt nemen, wanneer je een beetje lekker wil eten aan boord en wanneer je een goed filmpje wil zien, maar binnen Europa?
binnen Europa kijk ik ook nog naar vertrek en aankomsttijden wie op dat moment makkelijker is,ik vlieg daarnaast veel tussen AMS en NUE waarbij alleen klm rechtstreeks vliegt 3x per dag en anders moet ik via MUC of FRA en ben ik 3+ uur kwijt ipv 1 uur
Ja als je op die manier gaat beredeneren zijn alle airlines hetzelfde: allemaal vliegen ze met vliegtuigen, vertrekken ze van vliegvelden en krijg je (in Y) een stoel die eigenlijk net krapper is dan je wilt.ScoTtix schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:46:
[...]
Dat je je keuze maakt op basis van welke luchthaven ze van vetrekken of aankomen snap ik, maar voorderest is KLM net zo erg als Ryanair in mijn mening, en ik vlieg 10x vaker KLM dan Ryanair. Ook bij KLM kunnen mensen nooit even rustig wachten, ook bij KLM nemen mensen altijd te veel handbagage mee, ook bij KLM heb je 3 cm beenruimte, ook bij KLM proberen ze je allerleiallerlei troep te verkopen aan boord, ook bij KLM heb je some een hele aardige crew en soms een chagrijnige...
Als je economy van KLM vergelijkt met een LCC ben ik toch wel benieuwd welke voordelen KLM dan nog heeft?
Oké, misschien een beetje flauw. Maar ik bedoel meer dat de standaard economy van KLM tegenwoordig niet veel meer voorsteld ten opzichte van de LCC's, en dat is wat mij betreft ook prima.
En bij KLM kan je nog steeds wel al die leuke en fijne extraatjes krijgen door te betalen of vaak met ze te vliegen.
En bij KLM kan je nog steeds wel al die leuke en fijne extraatjes krijgen door te betalen of vaak met ze te vliegen.
Blijf het maar raar vinden dat tickets vele malen goedkoper zijn bij de tussenpersonen dan bij KLM zelf. Wil in de zomervakantie weer eens vliegen kost dezelfde ticket bij KLM 790 en bij een tussenpersoon 650... Je zou toch denken dat de keten waarbij er iemand minder winst hoeft te pakken goedkoper zal zijn.
De KLM heeft liever dat je een ticket via een tussenpersoon koopt, scheelt hun een boel gezeur.Xepos schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 04:28:
Blijf het maar raar vinden dat tickets vele malen goedkoper zijn bij de tussenpersonen dan bij KLM zelf. Wil in de zomervakantie weer eens vliegen kost dezelfde ticket bij KLM 790 en bij een tussenpersoon 650... Je zou toch denken dat de keten waarbij er iemand minder winst hoeft te pakken goedkoper zal zijn.
vorige week voor het eerst met de KLM naar Engeland geweest. Vrijdagmiddag heen en zondagmiddag terug. Boeing 737-800 helemaal vol heen en terug. Heen was een beetje krap maar terug had ik een exit seat toch wel meer ruimte
ook gratis gekregen stond gewoon op mijn boarding pass hoefde niets voor te doen.
Ik moet zeggen dat een volle 738 +/- 175 man best krap is met alle handbagage en ze laten iedereen tegelijk boarden. Als het vol is kunnen ze beter de laatste 15 rijen eerst laten boarden lijkt mij?
Maar wel een snelle terug vlucht +/- 45 minuten!
Ik moet zeggen dat een volle 738 +/- 175 man best krap is met alle handbagage en ze laten iedereen tegelijk boarden. Als het vol is kunnen ze beter de laatste 15 rijen eerst laten boarden lijkt mij?
Maar wel een snelle terug vlucht +/- 45 minuten!
[ Voor 4% gewijzigd door Badtothebone op 11-03-2016 10:31 ]
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Mja dat werkt in de praktijk nog steeds niet heel goed.Badtothebone schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:30:
Overigens ben ik met KLM altijd stipt op tijd als er geen externe invloeden zijn zoals ATC die je niet weg laat gaan.
Niks mis mee met de stiptheid hoor wij waren prima op tijd heen en terug ondanks dat wij op de terug vlucht 30 minuten vertraging had van ATC waren wij 5 minuten voor tijd bij de gate op AMS. Ook de crew zijn vriendelijk en behulpzaam en hadden ze in 30 minuten met z'n 4'en toch iedereen kunnen voorzien van snack en drankje. Maar goed mijn volgende vlucht is weer met Qatar volgende maand in J.CyBeR schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:33:
[...]
Mja dat werkt in de praktijk nog steeds niet heel goed.
Overigens ben ik met KLM altijd stipt op tijd als er geen externe invloeden zijn zoals ATC die je niet weg laat gaan.
Oh ik heb Privium aangeschaft , heerlijk om snel de grens te passeren
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Paspoortcontrole op Schiphol vind ik nou een van de weinige goed geregelde zaken. Je loopt naar de zelf service en binnen 1 minuut ben je er door heen. Zeker bij aankomst ideaal. je moet gewoon niet in die lange rij gaan staanBadtothebone schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:42:
[...]
Oh ik heb Privium aangeschaft , heerlijk om snel de grens te passerenHeb mij toch staan ergeren een aantal keer als je 30 tot 45 minuten moet wachten bij de paspoortcontrole.
De laatste keer dat ik er was (vorige week woensdag) was de rij voor de selfservice-lanes anders niets korter dan de lijn voor de reguliere controle hoor
Virussen? Scan ze hier!
als die al open is (nederland inkomend), uitgaand was die iets korter maar teveel mensen moeten er nog aan wennen zodat het alsnog langer duurt
Laatste jaar zijn de wachttijden flink opgelopen. Zeker bij aankomst vanuit Azië, Dublin etc. Rijen tot bovenaan de trap en daar mag je je dan doorvechten totdat je de Priviumscanner hebt bereikt.
's morgens bij vertrek zelfde verhaal lange rijen voor de paspoortcontroles...en vaak zijn ze niet eens open.
's morgens bij vertrek zelfde verhaal lange rijen voor de paspoortcontroles...en vaak zijn ze niet eens open.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Dat werkt voor heel veel zo eigenlijk, ook bij producten. Fabrikanten verkopen hun producten met een adviesprijs, maar winkeliers mogen zelf hun marge en daarmee hun prijs bepalen (behalve als je Apple heet).Xepos schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 04:28:
Voor KLM juist slim, er zijn meerdere partijen die hun tickets verkopen en dus wordt er misschien wel actiever aan verkoop gedaan waar KLM daar de capaciteit niet voor heeft/niet op ingericht is.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Dat werkt gewoon helemaal niet ; al meerdere keren meegemaakt bij boarden van 777-200 dat eerst rij 20 tot 42 (of zo) omgeroepen worden, wij zitten altijd achterin (gewoonte geworden) en moeten dan toch wachten op volk van de eerste rijen die gewoon doorgelaten worden en die hun teveel aan handbagage (wordt ook niet gecontroleerd) staan weg te stouwen ...CyBeR schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:33:
[...]
Mja dat werkt in de praktijk nog steeds niet heel goed.
Ver van tevoren geboekt ?mrsar schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:28:
[...]
ik had óns op zo'n dubbele gezet,maar die was er uiteindelijk niet
Ook wel eens gehad, plaatsen achterin geboekt en bleek in de tussentijd interieur veranderd, dus andere plekken ...
http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_777-200.php
http://www.seatguru.com/a.../KLM_Boeing_777-200ER.php
[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 11-03-2016 14:12 ]
Dan heb je óf geluk gehad, óf ergens een geheime ingang te pakken gehad. Nu vlieg ik niet zo vaak op AMS, maar zowel bij overstappen op AMS (tussen niet-Schengen<->Schengen) als bij vertrek vanaf AMS (erg) lang moeten wachten.[Roland] schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:25:
[...]
Paspoortcontrole op Schiphol vind ik nou een van de weinige goed geregelde zaken. Je loopt naar de zelf service en binnen 1 minuut ben je er door heen. Zeker bij aankomst ideaal. je moet gewoon niet in die lange rij gaan staan
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
ja gewoon bij boeken ticket maandje van tevoren,wel netjes geld terug gekregen na claim bij klmGoner schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:00:
[...]
Dat werkt gewoon helemaal niet ; al meerdere keren meegemaakt bij boarden van 777-200 dat eerst rij 20 tot 42 (of zo) omgeroepen worden, wij zitten altijd achterin (gewoonte geworden) en moeten dan toch wachten op volk van de eerste rijen die gewoon doorgelaten worden en die hun teveel aan handbagage (wordt ook niet gecontroleerd) staan weg te stouwen ...
[...]
Ver van tevoren geboekt ?
Ook wel eens gehad, plaatsen achterin geboekt en bleek in de tussentijd interieur veranderd, dus andere plekken ...
http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_777-200.php
http://www.seatguru.com/a.../KLM_Boeing_777-200ER.php
Oke niet zover nagedacht. Haha. Anyway weet iemand hoe de controle gaat op Schiphol als je van een schengen naar een niet schengenland gaat? Paspoort maar nog eens extra veiligheidscheck of hoeft dat niet meer?SanderTje! schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:52:
[...]
Dat werkt voor heel veel zo eigenlijk, ook bij producten. Fabrikanten verkopen hun producten met een adviesprijs, maar winkeliers mogen zelf hun marge en daarmee hun prijs bepalen (behalve als je Apple heet).
Voor KLM juist slim, er zijn meerdere partijen die hun tickets verkopen en dus wordt er misschien wel actiever aan verkoop gedaan waar KLM daar de capaciteit niet voor heeft/niet op ingericht is.
Nou daar ben ik het niet mee eens. 1x met Vueling gevlogen, maar echt nooit meer. Zowel op de heen als terugweg vertraging op mijn vlucht naar Rome. Op de terugweg hadden we ruim 2,5 uur vertraging doordat de orginele crew over de maximale vliegtijd heen was gegaan (Hoe krijg je dat voor elkaar

Edit: Zie nu dat de reactie aangepast is, ging dus over Vueling versus Ryanair
[ Voor 4% gewijzigd door Sv3n op 11-03-2016 16:09 ]
https://twitter.com/flightradar24/status/708143933528940544Flightradar24 @flightradar24
✈️🐘 Interesting flight of the day: a 747 carrying 17 African elephants. https://www.flightradar24.com/NCR805/90e59bb h/t @andreaahles

Een vlucht omgeven door controverses.
Oorspronkelijk plan was voor 3 stieren en 15 koeien tussen de 6 en 25 jaar oud vanuit Swaziland naar 3 Amerikaanse dierentuinen te vervoeren. Een olifant overleed echter in december.
Met pak 'm beet een gewicht van zo'n 3500 kilo per dier (ruwe, conservatieve schatting) heb je daar toch even zo'n 59,5 ton aan olifant achterin staan.
Geen wonder dat de 747-400BCF dus even een stop in Dakar maakte want non-stop vanuit Swaziland haalt die kist niet.

En volgens Frits Wester wordt de opvolger van de Fokker F70 regeringstoestel een occasion Embraer. Precies wat ik dus al had gedacht; waarschijnlijk dus een Lineage 1000.
Wel wat groter dan de F70 maar tegelijk ook gemakkelijk qua onderhoud/piloten (immers gebaseerd op de E190).
En i.t.t. de F70 geschikt om non-stop naar de Antillen te vliegen (dus niet meer het paar voorin de 747 en de Fokker via eilanden in de Oceaan vooruit) en groot deel van de VS.
Maar tegelijk wel een beetje overdreven voor meeste vluchten dat ze binnen Europa uitvoert.
Maar er zijn tot nu toe maar 24 stuks van gebouwd dus een occasion Lineage vinden wordt misschien nog niet zo gemakkelijk.
Wel jammer dat we straks dus niet meer in het rijtje van landen Frankrijk, Rusland, Verenigd Koninkrijk en de VS staan met een in eigen land ontworpen, gebouwd en onderhouden regeringstoestel.

EDIT: Kunstbeurs TEFAF: tweehonderd vliegtuigen voor tien dagen kunst
Aachen Airport ontvangt tijdens de tien dagen van kunstbeurs TEFAF zo'n tweehonderd privévliegtuigen. 'Vandaag hebben we al zo'n vijftig à zestig businessjets op het platform', zegt luchthavendirecteur Sander Heijmans donderdag. 'We staan al bijna vol. Naar mijn indruk wordt het dit jaar iets drukker dan tijdens vorige edities van de beurs.'
Op het vliegveld ten noordoosten van Maastricht worden op de eerste twee dagen van TEFAF zo'n 120 privétoestellen verwacht. Voor de meerderheid van de vluchten van donderdag gaat het om een dagretourtje TEFAF. Eenderde van de vliegtuigen blijft voor een overnachting in Maastricht.
De meeste private jets stegen donderdagmorgen op met bestemming Maastricht vanaf Europese luchthavens, waaronder die van Genève, Londen en Parijs. Donderdag stonden er ook al toestellen die overkwamen uit het Midden Oosten en de Verenigde Staten.
De vliegtuigen, uiteenlopend van Cessna Citations tot Bombardier Challengers, hebben doorgaans vier tot veertien zitplaatsen. De gemiddelde 'party' bestond donderdag uit vier tot zes personen, aldus een ruwe schatting van directeur Heijmans. Op de terugvluchten gaat geen kunst mee het vliegtuig in, verwacht hij. 'De stukken blijven meestal hangen op de beurs, met een stickertje 'Verkocht'. Het transport komt later wel.'

[ Voor 38% gewijzigd door Piet91 op 11-03-2016 15:07 ]
Die stoelen achterin zijn toch niet duurder ?mrsar schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:13:
[...]
ja gewoon bij boeken ticket maandje van tevoren,wel netjes geld terug gekregen na claim bij klm
(blijkbaar zijn alle 777-200's nu omgebouwd, want op de KLM site zie ik alleen de nieuwe indeling)
EDIT: aha ik zie het ...
Voorkeursstoel
Op de meeste intercontinentale KLM-vluchten kunt u in Economy Class voorkeursstoelen (favoriete standaard stoelen) reserveren:
.stoelen in de eerste rijen vlak achter de Economy Comfort-zone.
.stoelen in een rij van twee zitplaatsen, die afzonderlijk gekocht kunnen worden. NB: Bij een aantal van deze stoelen is de rugleuning niet volledig naar achteren verstelbaar.
U kunt een voorkeursstoel reserveren voor EUR 30 (of 7.500 Flying Blue Miles via Mijn Reis ) per enkele KLM-vlucht.
[ Voor 59% gewijzigd door Goner op 11-03-2016 14:45 ]
tegenwoordig wel als je gelijk aangeeft bepaalde stoelen te willen (20 euro per stoel was het geloof ik)
zie ook
•Voor KLM-vluchten naar en van Azië (behalve India), Zuid-Amerika en het Caraïbisch gebied, geboekt vanaf 1 december 2015 met vertrek vanaf 26 januari 2016, kost het reserveren van een standaardstoel vóór het inchecken EUR 20 (enkele vlucht).
•Voor alle andere KLM-vluchten is het kiezen van standaardstoelen kosteloos.
•Economy Comfort stoelen, stoelen met extra beenruimte en voorkeursstoelen kunt u reserveren tegen een toeslag. Lees meer over het kiezen van meer comfort.
Vanaf 30 uur voor vertrek (vanaf 24 uur voor vluchten van en naar de Verenigde Staten) kunt u tijdens het online inchecken of bij een selfservice incheckautomaat op de luchthaven stoelen reserveren.
zie ook
•Voor KLM-vluchten naar en van Azië (behalve India), Zuid-Amerika en het Caraïbisch gebied, geboekt vanaf 1 december 2015 met vertrek vanaf 26 januari 2016, kost het reserveren van een standaardstoel vóór het inchecken EUR 20 (enkele vlucht).
•Voor alle andere KLM-vluchten is het kiezen van standaardstoelen kosteloos.
•Economy Comfort stoelen, stoelen met extra beenruimte en voorkeursstoelen kunt u reserveren tegen een toeslag. Lees meer over het kiezen van meer comfort.
Vanaf 30 uur voor vertrek (vanaf 24 uur voor vluchten van en naar de Verenigde Staten) kunt u tijdens het online inchecken of bij een selfservice incheckautomaat op de luchthaven stoelen reserveren.
[ Voor 99% gewijzigd door mrsar op 11-03-2016 14:43 ]
Hoe vaak vliegt die F70? Is het niet goedkoper om een toestel te huren als het zo uitkomt?Piet91 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:36:
[...]
En volgens Frits Wester wordt de opvolger van de Fokker F70 regeringstoestel een occasion Embraer. Precies wat ik dus al had gedacht; waarschijnlijk dus een Lineage 1000.
Wel wat groter dan de F70 maar tegelijk ook gemakkelijk qua onderhoud/piloten (immers gebaseerd op de E190).
Bij incidentele huur heb je geen garantie dat 't toestel beschikbaar is op welk moment dan ook. En als je die garantie dan gaat afdwingen in contracten ben je duurder uit dan gewoon een toestel te kopen.PWM schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:37:
[...]
Hoe vaak vliegt die F70? Is het niet goedkoper om een toestel te huren als het zo uitkomt?
Soms moet je gewoon dingen in eigendom hebben.
Verwijderd
Nice, vanochtend lande een c17 op lxgb, ik zat in de haven op iets van 100m afstand, gaaf om te zien als dat ding op je afkomt
In 2006 maakte het ministerie van Verkeer en Waterstaat bekend dat de Fokker de afgelopen jaren gemiddeld 466 vlieguren maakte.PWM schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:37:
Hoe vaak vliegt die F70? Is het niet goedkoper om een toestel te huren als het zo uitkomt?
Sinds Willem-Alexander koning werd is de verhouding opgeschoven; Koninklijk Huis maakt minder gebruik van het toestel en kabinet juist meer.
Het kabinet vloog in het eerste jaar dat WA koning was tweemaal zoveel met het toestel dan onder Beatrix; het eerste jaar zo'n 40 keer; vooral gebruikt door Mark Rutte en Jeroen Dijsselbloem; die laatste als voorzitter van de Eurogroep.
Voor het jaar 2016 zijn 75 vlieguren geraamd voor het Koninklijk Huis; geraamd op €5.590 per uur wat dus op €419.250 komt.
In 2014 waren 14% van de vluchten voor Koninklijk Huis en 86% voor het kabinet.
In dat jaar vloog het Koninklijk Huis voor 56% met lijnvluchten, 28% met regeringstoestel en 16% met toestellen van Defensie of ingehuurde vliegtuigen.
€5.590 p/uur is eigenlijk nog niet eens zo gek veel als je kijkt naar wat kleinere business jets moeten kosten.
[ Voor 47% gewijzigd door Piet91 op 11-03-2016 16:35 ]
- foutje, post mag weg -
[ Voor 139% gewijzigd door Piet91 op 11-03-2016 16:37 ]
Dan moeten ze bij Netherlands Aircraft Company wat gaan doen.Piet91 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:36:
[...]
Wel jammer dat we straks dus niet meer in het rijtje van landen Frankrijk, Rusland, Verenigd Koninkrijk en de VS staan met een in eigen land ontworpen, gebouwd en onderhouden regeringstoestel.
[...]

Lol, binnen 2 jaar een regeringstoestel leveren en wie gaat 'm dan vliegen?LongBowNL schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:29:
Dan moeten ze bij Netherlands Aircraft Company wat gaan doen.Al ben ik bang dat deze Fokker 130 er niet gaat komen.
De kans dat binnen 2 jaar die F130 er zal zijn acht ik inderdaad nog een heel stuk kleiner dan de kans dat dit kaar Pasen en Kerst op dezelfde dag gaan vallen.LongBowNL schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:29:
[...]
Dan moeten ze bij Netherlands Aircraft Company wat gaan doen.Al ben ik bang dat deze Fokker 130 er niet gaat komen.
Geldt overigens ook voor een andere termijn, de kans dat dat ding er ooit komt lijkt me de facto 0. Maargoed, ze zijn al 20 jaar bezig met een doorstart Laten we rustig nog even 20 jaar ermee doorgaan
Virussen? Scan ze hier!
Waarom bang...? Qua range is die Fokker 130 op papier in ieder geval een stuk minder dan de Embraer Lineage 1000 als ik het goed lees.LongBowNL schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:29:
[...]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De hele fokker 130 bestaat alleen nog op papier…Fiber schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:57:
[...]
Waarom bang...? Qua range is die Fokker 130 op papier in ieder geval een stuk minder dan de Embraer Lineage 1000 als ik het goed lees.
Ik heb een vraag over het boeken van vliegtickets.
Ik wil voor twee personen tickets boeken bij Korean Air.
Bij Korean Air kan ik dat niet tegelijk boeken via de website. Daarnaast omdat de eerste vlucht van persoon 1 wordt uitgevoerd door China Southern is er een speciale verificatie vereist (Alipay, Visa, Mastercard). Ik wil graag met mijn Amex betalen, dat kan alleen voor de vluchten van persoon 2.
Ik vind dezelfde tickets bij Expedia voor dezelfde prijs. Enkel kan ik ze ook daar niet in één keer boeken.
Wat is handig om te doen en wat is het nadeel van het boeken via een tickettoko?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Bij Korean Air kan ik dat niet tegelijk boeken via de website. Daarnaast omdat de eerste vlucht van persoon 1 wordt uitgevoerd door China Southern is er een speciale verificatie vereist (Alipay, Visa, Mastercard). Ik wil graag met mijn Amex betalen, dat kan alleen voor de vluchten van persoon 2.
Ik vind dezelfde tickets bij Expedia voor dezelfde prijs. Enkel kan ik ze ook daar niet in één keer boeken.
Wat is handig om te doen en wat is het nadeel van het boeken via een tickettoko?
Gewoon boeken via zo'n 'tickettoko', zoals jij het noemt. Zitten nauwelijks nadelen aan, behalve soms wat verborgen kosten (dossierkosten, administratiekosten, boekingskosten, etc), maar die heb je mogelijk ook als je bij de carrier zelf boekt.Halldor schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:03:
Ik heb een vraag over het boeken van vliegtickets.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Heb je KE al gebeld? Vaak kun je dingen die je via de website niet kunt boeken wel boeken via de telefoon.Halldor schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:03:
Bij Korean Air kan ik dat niet tegelijk boeken via de website.
Overigens aangezien dat allemaal Skyteam is kun je wellicht ook bij KLM aankloppen.
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 12-03-2016 11:36 ]
Gisteren geprobeerd, kwam enkel niet tot een medewerker, stond aardig lang in de wacht. Zal het zo nog eens proberen.CyBeR schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:32:
[...]
Heb je KE al gebeld? Vaak kun je dingen die je via de website niet kunt boeken wel boeken via de telefoon.
Er werd wel op een bandje gewaarschuwd dat de online prijzen konden verschillen met de telefonische prijzen.
Bij het boeken via Expedia kan er dan ook vooraf al een stoel geselecteerd worden via de website van Korean Air?
[ Voor 17% gewijzigd door Halldor op 12-03-2016 11:39 ]
Afhankelijk van de airline kan dat. Je krijgt van Expedia/OTA een PNR (6 alfanumerieke code) waarmee je kunt inloggen op de website van airline en kun je eventueel kiezenHalldor schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:36:
[...]
Gisteren geprobeerd, kwam enkel niet tot een medewerker, stond aardig lang in de wacht. Zal het zo nog eens proberen.
Er werd wel op een bandje gewaarschuwd dat de online prijzen konden verschillen met de telefonische prijzen.
Bij het boeken via Expedia kan er dan ook vooraf al een stoel geselecteerd worden via de website van Korean Air?
Bron: http://www.nu.nl/beurs/42...uwe-optie-in-amerika.htmlNa Delta introduceren ook de Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen American en United een goedkope passagiersklasse.
De 'basic class' zit nog een tandje onder de al weinig luxe economy class. Wie een basic-classticket koopt, kan geen stoelnummer reserveren en kan het ticket niet upgraden, veranderen of annuleren. Dat meldt The Economist.
Volgens de maatschappijen zijn de goedkope tickets bedoeld om de concurrentie aan te gaan met prijsstunters als Spirit en Frontier. Maar sommige deskundigen vermoeden een ander motief, aldus The Economist.
Ze denken dat luchtvaartmaatschappijen de basic class met opzet zo onaantrekkelijk maken, dat mensen vanzelf liever een duurder economy-ticket zullen kopen.
De volgende stap wordt dan natuurlijk een Ultra Basic Class, waar passagiers horizontaal bovenop elkaar gestapeld kunnen worden, minimaal 5 bodies hoog. En daarna komt de Lowest Class, waarbij passagiers aan de buitenkant van de romp worden vervoerd...
Gaat goed zo
Virussen? Scan ze hier!
Wordt Cattle Class toch nog realiteit.
Ik zou altijd nog wel eens aan boord van een 737-200 willen vliegen. Nu ben ik binnenkort in Peru. Heeft iemand enig idee welke route en airline ik daar zou kunnen kiezen? Peruvian Airlines heeft er bijvoorbeeld nog drie actief, maar waar en wanneer vliegen ze dan?
Lekker!
Volgens hun wiki heeft Peruvian hun 737-200's vorig jaar buiten dienst gesteld, en vervangen door -300/400/500's 
Je zou naar Angola kunnen, TAAG vliegt nog met 3 -200's (2 -200 Advanced's, 1 -200C). Of naar Canada,want iig Canadian North vliegt nog met enkele -200's (zowel de -200 als de -200C). O.a. geschikt voor landing op gravel runways.

Van die 2 weet ik het iig, wellicht zijn er nog meer operator's van de -200, maar ik denk dat je ze tegenwoordig toch met een flink sterke zaklamp moet zoeken, dat is toch wel serieus oud spul...
Je zou naar Angola kunnen, TAAG vliegt nog met 3 -200's (2 -200 Advanced's, 1 -200C). Of naar Canada,want iig Canadian North vliegt nog met enkele -200's (zowel de -200 als de -200C). O.a. geschikt voor landing op gravel runways.

Van die 2 weet ik het iig, wellicht zijn er nog meer operator's van de -200, maar ik denk dat je ze tegenwoordig toch met een flink sterke zaklamp moet zoeken, dat is toch wel serieus oud spul...
[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 12-03-2016 12:24 ]
Virussen? Scan ze hier!
Wat ik daar lees wordt er niets veranderd in het toestel (stoelen, service etc.) maar alleen dat je geen stoel kunt reserveren, niet upgraden, veranderen of annuleren.wildhagen schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:55:
Bron: http://www.nu.nl/beurs/42...uwe-optie-in-amerika.html
De volgende stap wordt dan natuurlijk een Ultra Basic Class, waar passagiers horizontaal bovenop elkaar gestapeld kunnen worden, minimaal 5 bodies hoog. En daarna komt de Lowest Class, waarbij passagiers aan de buitenkant van de romp worden vervoerd...
Gaat goed zo
Allemaal zaken die ik nu ook al bij diverse maatschappijen (en niet alleen LCC's) zie.
En de grap is dat elke reactie op NU.nl gaat over stoelruimte...misschien moeten mensen eerst eens gaan
(in)lezen voordat ze ergens hun mening over gaan ventileren...
En is trouwens de binnenlandse luchtvaart in de VS niet sowieso al zo ongeveer het bodemputje qua service in de Westerse luchtvaart na al die fusies en samenwerkingen van de laatste jaren (wat ik hier meerdere malen heb genoemd in 'geschiedenisposts') en ondanks het feit dat de grote drie (American, Delta en United die samen het grootste marktaandeel in handen hebben) jaar na jaar miljardenwinsten halen?
[ Voor 28% gewijzigd door Piet91 op 12-03-2016 13:46 ]
https://www.planespotters.net/operators/Boeing/737/737-200Napsju schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:17:
Ik zou altijd nog wel eens aan boord van een 737-200 willen vliegen. Nu ben ik binnenkort in Peru. Heeft iemand enig idee welke route en airline ik daar zou kunnen kiezen? Peruvian Airlines heeft er bijvoorbeeld nog drie actief, maar waar en wanneer vliegen ze dan?
Weet niet hoe accuraat deze lijst is, maar weet uit ervaring dat er zat landen in Afrika zijn waar je ze geregeld op een platform ziet staan. Of je in wil stappen is jouw keuze
Ik kreeg gisteren bij easyJet een 7-letterige PNR. Had ik nog nooit eerder gezienH92! schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:55:
[...]
Afhankelijk van de airline kan dat. Je krijgt van Expedia/OTA een PNR (6 alfanumerieke code) waarmee je kunt inloggen op de website van airline en kun je eventueel kiezen
Ondertussen weet ik wat meer van Edelweis :-) (hun 777-200 bedoel ik)wildhagen schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:21:
[...]
Is een volle dochter van Swiss, ze vliegen met een aantal A320's, A330's (zowel -200 als -300), en krijgen nog wat A340-300's eind dit jaar die ze overnemen van Swiss. Zie Wikipedia: Edelweiss Air
- Beste in flight entertainment wat ik tot dusver gezien. Het systeem werkt gewoon goed en een enorme keus in films en series.
- Nieuw interieur.
- Jonge crew (misschien toeval) en het viel me op dat iedereen (zowel man als vrouw er goed uit zag)
- Betalen voor alcohol, ik drink niet als ik vlieg dus boeit me niet maar heb nog niet eerder mee gemaakt op long haul dat hiervoor betaald moet worden.
- The galley sluiten ze af met gordijnen, zelf even wat drinken halen zit er dus niet in. Wel kwamen ze elk uur (hele nacht door) met drinken langs (op dienblad).
Toch zal ik nooit meer met ze vliegen, Beenruimte is er niet (had van te voren wel op seat guru gekeken maar geen map van het toestel). Toestel was tot de laatste stoel vol en ik kon al geen goede plek vinden bij online inchecken. Op vliegveld nog even gevraagd en ze had nog één aisle stoel. Ik weet niet wat de pitch precies is maar op deze stoel paste ik gewoon niet. Ik ben 1.98 en zit altijd slecht, maar vaak kan ik wel een modus vinden, hier dus niet, met mijn kont zover mogelijk in de stoel kreeg ik mijn knieën niet naast elkaar. Niet eerder zulke krappe beenruimte mee gemaakt. Mijn buurman was ook groot (maar dan in de breedte) wijdbeens zitten kon dus ook niet. Heb alle maaltijden maar over geslagen want tafel kon niet uitgeklapt worden als ik mijn benen binnenboord wilde houden en met beide benen in het gang pad en dan eten zag ik niet zitten. Deze stoel bleek ook nog bij het toilet te zijn voor de bulkhead. Heel veel mensen hebben op mijn tenen gestaan vanacht. Was een erg lange 11 en een half uur.
Edelweis propt echt te veel mensen in een vliegtuig, daarom waren ze denk ik ook de goedkoopste. Ben je niet zo lang dan denk ik dat je er wel een prima airline aan hebt omdat service verder gewoon goed is. Ben je wat langer, laat ze links liggen.
Vandaag wel eindelijk eens op de Aalsmeerbaan geland, was de enige baan op Schiphol waar ik nog nooit geland was. Heb ze nu all zes gehad :-)
Zeker weten dat het wel Edelweiss was, en geen andere carrier? Want volgens zowel Airfleets, wiki als hun eigen site is te zien dat Edelweiss een all-Airbus fleet heeft (A320/A330) en niet met 777's vliegt?[Roland] schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:40:
[...]
Ondertussen weet ik wat meer van Edelweis :-) (hun 777-200 bedoel ik)
Virussen? Scan ze hier!
Paar weken geleden met TACV gevlogen. Op een vrijdag van Amsterdam naar Sal (SID), Kaapverdische Eilanden en van Sal naar Fortaleza en retour.
Mijn ervaringen zijn niet al te positief. De website van TACV is niet echt informatief en van te voren inchecken is onmogelijk. Ik had via Vliegtickets geboekt maar had toch sterk de twijfels of alles goed was gegaan omdat ik dus niet in kon loggen bij TACV. In de rij voor het inchecken kwam ik er dus achter dat dat normaal is bij deze vliegmaatschappij.
In AMS kon ik op tijd boarden maar nadat iedereen zijn/haar stoel had gevonden hebben we nog ruim 1,5u aan de gate gestaan voordat we konden vertrekken. Gelukkig had ik gezellig reis gezelschap van 2 Brabantse dames die voor het eerst naar Brazilië gingen. Deze werden door de vertraging natuurlijk ongerust of ze de connectie wel zouden halen. Gelukkig heeft TACV maar een paar vliegtuigen en dit vliegtuig zou ook doorvliegen naar Natal. Dus de vlucht missen was haast onmogelijk (of je moet in SID te lang aan de bar zitten).
Ik heb niet op het type vliegtuig gelet, het was een oude Boeing en volgens mijn reserveringspapieren een 737-800. Hieronder een foto van de vleugel op AMS en het interieur. Het was een 2x3 opstelling en de passagiers zijn vreemd verdeeld. Ik had eigenlijk 3 stoelen voor mezelf maar omdat die 2 dames met nog een vreemde man langs elkaar zaten besloot 1 dame in mijn rij te gaan zitten, dat bleek achteraf erg gezellig.

Op de vlucht AMS - SID geen keuze in warme maaltijden, wel komen de stewardessen af en toe met een fles cola en water langs.
Uiteraard met vertraging aangekomen in SID. Een erg klein vliegveld waar de TaxFreeShop al gesloten was, rond 19u vrijdagavond.
Gelukkig was de bar wel open.
Het vliegtuig wat naar FOR zou vliegen kwam met vertraging aan op SID dus zouden we ook met vertraging weer vertrekken. Dit keer dus kunnen wachten op het vliegveld ipv dat iedereen al in het vliegtuig zat.
Ook wederom geen idee welk type vliegtuig dit was, maar oud was het zeker! Ook hier weer 2x3 stoelen en ik had 6 stoelen voor mezelf...

Ik kwam met 45min vertraging aan in FOR en het zou dus een iets kortere nacht in het hotel worden omdat mijn binnenlandse vlucht de volgende dag al vroeg vertrok.
De terugreis begon al met vertraging op mijn binnenlandse vlucht. Dit was met Avianca maar ik had gelukkig 3,5u overstaptijd in FOR dus dit was uiteindelijk met 2,5 geen probleem.
In FOR wederom 1u vertraging (dus toch 3,5u overstaptijd) voor de vlucht naar SID wegens technische problemen. Daar aangekomen had ik 3u45m overstaptijd.
Dit is uitgelopen naar bijna 6u vertraging omdat het vliegtuig dat naar AMS zou vliegen ook technische problemen had op het vliegveld van vertrek (geen idee uit welke stad).
Gelukkig heeft de hal voldoende banken zonder leuningen waardoor ik nog 2,5u (
) heb kunnen slapen.
Ook was er voor gratis broodjes en een drankje gezorgd. Ondanks dat het met een voucher was geregeld zag ik veel mensen hier misbruik van maken door 2 drankjes te pakken ipv 1 (de koeling was self-service nadat je de voucher had ingeleverd).
Ook apart: Bij de vorige 3 vluchten moesten we lopend van en naar het vliegtuig maar deze keer werden we met de bus gebracht... Deze stond dus letterlijk 10min te wachten ondanks dat de bus volgepropt zat en er niemand meer in kon voor een ritje van maar liefst 100m!!!
Dit keer was het vliegtuig heel erg raar ingedeeld. De voorste 10 rijen waren leeg, rond de vleugel zat iedereen opgepropt en ook achterin waren de rijen leeg. Het gekke vond ik nog dat men niet van plaats mocht wisselen, zelfs niet toen het toestel in de lucht hing. Iedereen werd terug gestuurd!
Ook dit toestel was 2x3 stoelen en erg verouderd! Ik had wel een beetje geluk. Er zat een echtpaar langs me en de vrouw daarvan zou langs mij zitten. Helaas was deze dame iets te breed voor de stoelen en mijn geluk was dat de man van het stel al op deze plek zat. Overigens een apart stel, de man heeft de hele vlucht (bijna 7u!) met z'n winterjas en sjaal om in de stoel gezeten.
Beeldbuis televisies die uit het dak zakken met jaren 90 muziekvideo's en horizontale strepen van waarschijnlijk een vaak afgespeelde VHS band...
Wederom geen keus in de warme maaltijd en uiteraard zeurende passagiers die geen pasta lusten en dit kenbaar maken aan het personeel. Uiteraard was er geen oplossing en tijdens het ophalen van het afval moesten ze hier natuurlijk weer even op ingaan door te zeggen dat ze helaas alleen de kip hebben kunnen eten...
Het vliegtuig heeft wel flink doorgevlogen want uiteindelijk kwamen we met 1u45m vertraging aan in AMS terwijl we ruim 2,5u te laat waren vertrokken.
Overigens zou het vliegtuig doorvliegen naar Parijs. Het stelletje langs mij moest dus even opstaan om mij door te laten en hij heeft waarschijnlijk nog een paar uur met z'n jas aan gezeten...
Uiteindelijk dus 6 vluchten gehad waarvan 5 met vertraging van minimaal 1u!
TL;DR
- TACV van AMS naar FOR via SID (en retour)
- Oude toestellen, geen idee welk type
- Veel vertraging
- Aardig personeel (1 stewardess was zelfs een beetje aan het flirten...denk ik, hoop ik, vermoed ik).
- Geen keuze in maaltijden
- Vreemde indeling van passagiers
Waarom dan TACV??
Omdat de aansluiting met de binnenlandse vlucht gunstiger was. Vooral op de terugweg. Op de heenreis hoe dan ook een hotel overnachting als ik op FOR vlieg.
De vorige keer met Condor gevlogen (FRA-FOR) en toen heb ik ruim 8u op FOR zitten wachten, niet vanwege vertraging maar slechte verbinding. Nu kon ik de avondvlucht nemen omdat TACV om 23:55u zou vertrekken. Condor vliegt om 19u meen ik me te herinneren en de binnenlandse avondvlucht komt om 20:30u aan op FOR.
Om dit verhaal toch nog enigszins nuttig te maken, twee vragen:
Moeten maatschappijen betalen om op tijd de vertrekken, of überhaupt gebruik te maken van een vliegveld?
Ik had het idee dat we in AMS 1,5u in het vliegtuig zaten te wachten omdat TACV gewoon ergens tussen vertrekkende vliegtuigen gepropt moest worden. Is het zo dat de maatschappij die het meest betaalt ook voorrang krijgt?
Ik zag flessen water in het vliegtuig met het "Thunderdome font" (Pritchard). Iemand enig idee van welk merk dit is? Ik kon de fles niet goed lezen (lenzen uit tijdens lange vlucht) maar zag duidelijk een bekend lettertype!
Mijn ervaringen zijn niet al te positief. De website van TACV is niet echt informatief en van te voren inchecken is onmogelijk. Ik had via Vliegtickets geboekt maar had toch sterk de twijfels of alles goed was gegaan omdat ik dus niet in kon loggen bij TACV. In de rij voor het inchecken kwam ik er dus achter dat dat normaal is bij deze vliegmaatschappij.
In AMS kon ik op tijd boarden maar nadat iedereen zijn/haar stoel had gevonden hebben we nog ruim 1,5u aan de gate gestaan voordat we konden vertrekken. Gelukkig had ik gezellig reis gezelschap van 2 Brabantse dames die voor het eerst naar Brazilië gingen. Deze werden door de vertraging natuurlijk ongerust of ze de connectie wel zouden halen. Gelukkig heeft TACV maar een paar vliegtuigen en dit vliegtuig zou ook doorvliegen naar Natal. Dus de vlucht missen was haast onmogelijk (of je moet in SID te lang aan de bar zitten).
Ik heb niet op het type vliegtuig gelet, het was een oude Boeing en volgens mijn reserveringspapieren een 737-800. Hieronder een foto van de vleugel op AMS en het interieur. Het was een 2x3 opstelling en de passagiers zijn vreemd verdeeld. Ik had eigenlijk 3 stoelen voor mezelf maar omdat die 2 dames met nog een vreemde man langs elkaar zaten besloot 1 dame in mijn rij te gaan zitten, dat bleek achteraf erg gezellig.

Op de vlucht AMS - SID geen keuze in warme maaltijden, wel komen de stewardessen af en toe met een fles cola en water langs.
Uiteraard met vertraging aangekomen in SID. Een erg klein vliegveld waar de TaxFreeShop al gesloten was, rond 19u vrijdagavond.
Gelukkig was de bar wel open.
Het vliegtuig wat naar FOR zou vliegen kwam met vertraging aan op SID dus zouden we ook met vertraging weer vertrekken. Dit keer dus kunnen wachten op het vliegveld ipv dat iedereen al in het vliegtuig zat.
Ook wederom geen idee welk type vliegtuig dit was, maar oud was het zeker! Ook hier weer 2x3 stoelen en ik had 6 stoelen voor mezelf...

Ik kwam met 45min vertraging aan in FOR en het zou dus een iets kortere nacht in het hotel worden omdat mijn binnenlandse vlucht de volgende dag al vroeg vertrok.
De terugreis begon al met vertraging op mijn binnenlandse vlucht. Dit was met Avianca maar ik had gelukkig 3,5u overstaptijd in FOR dus dit was uiteindelijk met 2,5 geen probleem.
In FOR wederom 1u vertraging (dus toch 3,5u overstaptijd) voor de vlucht naar SID wegens technische problemen. Daar aangekomen had ik 3u45m overstaptijd.
Dit is uitgelopen naar bijna 6u vertraging omdat het vliegtuig dat naar AMS zou vliegen ook technische problemen had op het vliegveld van vertrek (geen idee uit welke stad).
Gelukkig heeft de hal voldoende banken zonder leuningen waardoor ik nog 2,5u (
Ook was er voor gratis broodjes en een drankje gezorgd. Ondanks dat het met een voucher was geregeld zag ik veel mensen hier misbruik van maken door 2 drankjes te pakken ipv 1 (de koeling was self-service nadat je de voucher had ingeleverd).
Ook apart: Bij de vorige 3 vluchten moesten we lopend van en naar het vliegtuig maar deze keer werden we met de bus gebracht... Deze stond dus letterlijk 10min te wachten ondanks dat de bus volgepropt zat en er niemand meer in kon voor een ritje van maar liefst 100m!!!
Dit keer was het vliegtuig heel erg raar ingedeeld. De voorste 10 rijen waren leeg, rond de vleugel zat iedereen opgepropt en ook achterin waren de rijen leeg. Het gekke vond ik nog dat men niet van plaats mocht wisselen, zelfs niet toen het toestel in de lucht hing. Iedereen werd terug gestuurd!
Ook dit toestel was 2x3 stoelen en erg verouderd! Ik had wel een beetje geluk. Er zat een echtpaar langs me en de vrouw daarvan zou langs mij zitten. Helaas was deze dame iets te breed voor de stoelen en mijn geluk was dat de man van het stel al op deze plek zat. Overigens een apart stel, de man heeft de hele vlucht (bijna 7u!) met z'n winterjas en sjaal om in de stoel gezeten.
Beeldbuis televisies die uit het dak zakken met jaren 90 muziekvideo's en horizontale strepen van waarschijnlijk een vaak afgespeelde VHS band...
Wederom geen keus in de warme maaltijd en uiteraard zeurende passagiers die geen pasta lusten en dit kenbaar maken aan het personeel. Uiteraard was er geen oplossing en tijdens het ophalen van het afval moesten ze hier natuurlijk weer even op ingaan door te zeggen dat ze helaas alleen de kip hebben kunnen eten...
Het vliegtuig heeft wel flink doorgevlogen want uiteindelijk kwamen we met 1u45m vertraging aan in AMS terwijl we ruim 2,5u te laat waren vertrokken.
Overigens zou het vliegtuig doorvliegen naar Parijs. Het stelletje langs mij moest dus even opstaan om mij door te laten en hij heeft waarschijnlijk nog een paar uur met z'n jas aan gezeten...
Uiteindelijk dus 6 vluchten gehad waarvan 5 met vertraging van minimaal 1u!
TL;DR
- TACV van AMS naar FOR via SID (en retour)
- Oude toestellen, geen idee welk type
- Veel vertraging
- Aardig personeel (1 stewardess was zelfs een beetje aan het flirten...denk ik, hoop ik, vermoed ik).
- Geen keuze in maaltijden
- Vreemde indeling van passagiers
Waarom dan TACV??
Omdat de aansluiting met de binnenlandse vlucht gunstiger was. Vooral op de terugweg. Op de heenreis hoe dan ook een hotel overnachting als ik op FOR vlieg.
De vorige keer met Condor gevlogen (FRA-FOR) en toen heb ik ruim 8u op FOR zitten wachten, niet vanwege vertraging maar slechte verbinding. Nu kon ik de avondvlucht nemen omdat TACV om 23:55u zou vertrekken. Condor vliegt om 19u meen ik me te herinneren en de binnenlandse avondvlucht komt om 20:30u aan op FOR.
Om dit verhaal toch nog enigszins nuttig te maken, twee vragen:
Moeten maatschappijen betalen om op tijd de vertrekken, of überhaupt gebruik te maken van een vliegveld?
Ik had het idee dat we in AMS 1,5u in het vliegtuig zaten te wachten omdat TACV gewoon ergens tussen vertrekkende vliegtuigen gepropt moest worden. Is het zo dat de maatschappij die het meest betaalt ook voorrang krijgt?
Ik zag flessen water in het vliegtuig met het "Thunderdome font" (Pritchard). Iemand enig idee van welk merk dit is? Ik kon de fles niet goed lezen (lenzen uit tijdens lange vlucht) maar zag duidelijk een bekend lettertype!
Read the badge, Bitch!
Verwijderd
Toch wel benieuwd naar het prijsverschil. TAP gaat toch gewoon die kant op met redelijke vluchttijden.
Leuke tripreport! Als je de vluchtnummers en vertrekdata nog hebt kunnen we redelijk makkelijk opzoeken met welke toestellen je gevlogen hebt en hoe oud ze waren.
Lekker!
@Zeeuw: als het een 737-800 was, was het de D4-CBX, dat is namelijk de enige 737 van TACV 
Zo oud is hij overigens niet, net 16 jaar nog maar.
En op dit moment ligt dat specifieke toestel aan de ketting op Schiphol ivm niet-betaalde schulden van TACV, zie Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"
En op dit moment ligt dat specifieke toestel aan de ketting op Schiphol ivm niet-betaalde schulden van TACV, zie Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 12-03-2016 16:28 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ja, zeker weten dat het Edelweis was maar als je niet slaapt haal je zaken door elkaar :-), het was de A330-200wildhagen schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:24:
[...]
Zeker weten dat het wel Edelweiss was, en geen andere carrier? Want volgens zowel Airfleets, wiki als hun eigen site is te zien dat Edelweiss een all-Airbus fleet heeft (A320/A330) en niet met 777's vliegt?
Vliegen vanaf ene vliegveld kost absoluut geld, echter je betaalt niet om op tijd te gaan. Ook kun je als maatschappij niet meer betalen om "vooraan in de rij" te staan. Daarnaast is het op SPL niet zo druk dat er een wachtrij van 1,5 uur is.Zeeuw schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:10:
De reden voor het wachten kan van alles zijn en is zo niet te beantwoorden.
Dan zal het ook wel een gevoelskwestie zijn dat ik met duurdere carriers als QR, SQ of KL altijd zo in de lucht ben of aan de gate sta, en met EZY, HV of een andere goedkope carrier altijd van en naar de Polderbaan moet. Klopt dat gevoel statistisch gezien ook?
Lekker!
Gisteren van SYD naar SIN gevlogen in een gerenoveerde 777-312ER van Singapore Airlines. Zag er heel netjes uit van binnen, 4 classes in één toestel en een fraaie IFE: groot scherm, zeer duidelijk beeld en dat in de economy.
Alleen wat zo irritant is aan de nieuwe IFE is dat het scherm touchscreen is en dat de gemiddelde passagier die dingen niet op stand touch gebruikt maar op stand push. Heb me op een gegeven moment maar even omgedraaid om te vragen of het duwen tegen de stoel via het scherm wat minder kon.
Zag om mij heen dat meer mensen zich aan de achterbuurman/-vrouw zaten te ergeren. De tweede vlucht naar AMS was in een vliegtuig wat duidelijk nog een opknapbeurt moet krijgen.
Ander nieuws: Ed Force One is stuk: http://ironmaiden.com/news/article/ed-force-one-damaged
Alleen wat zo irritant is aan de nieuwe IFE is dat het scherm touchscreen is en dat de gemiddelde passagier die dingen niet op stand touch gebruikt maar op stand push. Heb me op een gegeven moment maar even omgedraaid om te vragen of het duwen tegen de stoel via het scherm wat minder kon.

Ander nieuws: Ed Force One is stuk: http://ironmaiden.com/news/article/ed-force-one-damaged
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Andere motor eronder en rocken met dat ding.
Twee dan hè.Bestla schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:56:
Andere motor eronder en rocken met dat ding.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ik vraag me af of dit geen write-off voor dit toestel is? Aangezien een motor het duurste onderdeel van een vliegtuig is, en in dit geval zelf 2 motoren betrokken zijn, is het dan nog lonend om dat te repareren?
Virussen? Scan ze hier!
The flight engineers are on site and evaluating the damage, but their initial report is that the engines have suffered large damage and will require an extended period of maintenance and possibly two new engines.
Er staat toch vast nog wel een luchtwaardige 747 voor weinig geld in een woestijn?And we hope to find a new Ed Force One to continue this adventure with us in the near future.
Lekker!
Voor dit toestel? Geen idee.wildhagen schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:00:
Ik vraag me af of dit geen write-off voor dit toestel is? Aangezien een motor het duurste onderdeel van een vliegtuig is, en in dit geval zelf 2 motoren betrokken zijn, is het dan nog lonend om dat te repareren?
Maar dit toestel zal hen niet meer vergezellen voor de rest van de tour.
Niet alleen de motoren zijn beschadigd maar ook het onderstel.
Want het moet hard gegaan zijn:

Air Atlanta Icelandic heeft nog wel een spare 747-400 (non-cargo) staan die tot eind vorig jaar nog als F-GITI voor Air France vloog. Staat nu nog opgeslagen in Lourdes, mogelijk die snel prepareren en inzetten?

Hun eigen woorden:
Although this is tragic for our beautiful plane we do not expect this to affect our concert schedule including the next 2 shows in Cordoba and Buenos Aires. And we hope to find a new Ed Force One to continue this adventure with us in the near future.
[ Voor 75% gewijzigd door Piet91 op 12-03-2016 17:31 ]
Verwijderd
Zonde, reparatie is wellicht duurder dan de waarde van dat ding, ook meegerekend dat verhuur vrijwel uitgesloten is. Nog een 747 minder, al hoop ik dat ze m repareren.
TF-AAK.Napsju schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:10:
Ze hebben er twee??
TF-AAK en TF-AMI
Welke is nu stuk?
TF-AMI vliegt voor Saudi Arabian Airlines en was gisteren nog op Schiphol.
[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 12-03-2016 17:12 ]
Deze kwam ik net tegen. Leuke 1 april grap: https://www.cheaptickets.nl/pers/cheapshipmentCyBeR schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:56:
Wordt Cattle Class toch nog realiteit.
Lekker!
Verwijderd
Nog een veel leuker toestel ter vervanging van de NL f70
http://www.controller.com...368553/1980-boeing-747-sp
TAP heb ik ook al eens gevlogen. Was inderdaad ook een mogelijkheid. Ik heb een hele boel vluchten en opties bekeken. Gelukkig heb ik m'n A4tje met aantekeningen nog bij de handVerwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:26:
Toch wel benieuwd naar het prijsverschil. TAP gaat toch gewoon die kant op met redelijke vluchttijden.
Ik had ook een aantal beperkingen/wensen:
- Tussen 5 december en kerst vertrekken
- Na carnaval naar huis, deze viel vroeg dit jaar dus nog even meepikken!
- Niet te lange overstaptijden (is uiteindelijk dus niet gelukt)
- Goede aansluiting met de binnenlandse vluchten, ik heb ook nog naar een busreis gezocht. Binnenlandse vlucht is 50 euro (enkel) en slechts 50min tegenover 12u met de bus...
- Ik heb het idee dat de december maand duur is ivm feestdagen en februari ivm carnaval.
TAP was 200 á 400 euro duurder!
Ook TACV was met een weekje later vertrekken vanuit AMS meteen 300 euro extra!
FRA vind ik wel fijn, ik vind het leuk om een stukje te rijden. De vorige keer dat ik via FRA naar FOR vloog ben ik 2 weken weggeweest. Dag voor vertrek naar FRA gereden, daar hotelletje gepakt en 's ochtends na een relax ontbijt op m'n gemak naar het vliegveld.
Ik ben 2 maanden weg geweest dus naar FRA rijden zou te hoge parkeerkosten met zich meebrengen, plus ik heb geen winterbanden en om die speciaal voor die rit aan te schaffen.... Je kunt dan nog met de trein en/of bus maar dan heb je altijd een hotelovernachting en taxikosten (of het Hilton wat aardig aan de prijs is).
Vanaf AMS via FRA naar FOR kon maar dan had ik een dag eerder met de trein naar Schiphol gemoeten aangezien de vlucht naar FRA om 7u vertrekt en vanaf Eindhoven gaan er zo vroeg nog geen treinen. Dan komt er dus ook nog een hotelovernachting bij.
Ik kon ook de vlucht naar FRA van 9u pakken, dan is het overstappen alsnog 2u. Maar ik vond dit te gevaarlijk om de volgende redenen: Hoe is het weer in december? Bij sneeuwval kan ik zomaar m'n overstap missen (overstappen op FRA schijnt sowieso wel langer te duren). Treinen kunnen vertragen. Files op de weg. Er gaat maar 1 vlucht per week van FRA naar FOR...
Er gaat wel een vlucht van FRA naar REC (Recife) maar dan kom ik met m'n binnenlandse vlucht niet uit. Deze gaat direct van REC naar JDO maar indirect van JDO naar REC. Bovendien komen hier dan ook weer extra kosten van hotel en taxi bij in een stad die ik niet ken. In FOR ken ik redelijk de weg en daar wonen in geval van nood nog een aantal vrienden.
Uiteindelijk dus voor TACV gekozen, niet alleen vanwege de prijs (840 euro incl kosten Vliegtickets.nl), maar ook vanwege de vliegtijden.
Ik ben op vrijdag met de auto naar Schiphol gereden, een maatje van me die in de buurt woont heeft mijn auto 2 maanden bij hem om de zaak kunnen zetten en mij ook weer op kunnen pikken op zaterdag avond.
De vlucht stond gepland voor vertrek om 13:30 dus na de spits naar Amsterdam!
Ik weet het, het is niet makkelijk een vlucht te zoeken. Met alle tijd die ik er mee kwijt ben geweest om alles uit te zoeken had ik misschien beter gewoon TAP kunnen boeken en m'n verlies moeten nemen...aan de andere kant vind ik dat uitzoeken ook wel een deel van de reis
Vrijdag 11 december 2015:Napsju schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:27:
Leuke tripreport! Als je de vluchtnummers en vertrekdata nog hebt kunnen we redelijk makkelijk opzoeken met welke toestellen je gevlogen hebt en hoe oud ze waren.
AMS-SID: 13:30 VR0116
SID-FOR: 20:45 VR0877
Vrijdag 12 februari 2016
FOR-SID: 23:55 VR0878
Zaterdag 13 februari 2016
SID-AMS: 10:00 VR0117
Lokale tijden uiteraard
Geen idee of deze alweer van het slot af is, maar ik bedenk me net dat de vlucht FOR-SID idd nog niet zo heel oud was. Deze had al schermpjes in de hoofdsteunen. Ware het niet dat enkele ervan opstart problemen hadden. Er bleef maar Linux code door het beeld scrollen. Iets met een defecte USB poort.wildhagen schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:28:
@Zeeuw: als het een 737-800 was, was het de D4-CBX, dat is namelijk de enige 737 van TACV

Ok, duidelijk. Er werd iig niet gesproken over technische mankementen of passagiers die te laat waren of waar de koffer van boord gehaald moest worden.Fly-guy schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:39:
[...]
Vliegen vanaf ene vliegveld kost absoluut geld, echter je betaalt niet om op tijd te gaan. Ook kun je als maatschappij niet meer betalen om "vooraan in de rij" te staan. Daarnaast is het op SPL niet zo druk dat er een wachtrij van 1,5 uur is.
De reden voor het wachten kan van alles zijn en is zo niet te beantwoorden.
[ Voor 0% gewijzigd door Zeeuw op 12-03-2016 19:02 . Reden: Vluchten door elkaar gehaald. ]
Read the badge, Bitch!
Leuker maar onwaarschijnlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:24:
In basis komt het hier op neer:Piet91 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:18:
[...]
Wat ik daar lees wordt er niets veranderd in het toestel (stoelen, service etc.) maar alleen dat je geen stoel kunt reserveren, niet upgraden, veranderen of annuleren.
Allemaal zaken die ik nu ook al bij diverse maatschappijen (en niet alleen LCC's) zie.

Aansluitend nieuws over de regionale luchtvaart in de VS:
http://www.economist.com/blogs/gulliver/2016/03/pilot-light
En om af te sluiten van de Economist:REPUBLIC AIRWAYS recently filed for bankruptcy, and hardly anyone noticed. [..] Republic operates flights for Delta Connection, United Express, and American Eagle—the big airlines’ affiliates for shorter and less popular routes.
[...]
The underlying problem behind Republic’s demise could soon affect other, more famous names. The carrier’s boss cited several reasons for the bankruptcy filing, but chief among them was the “grounding aircraft due to a lack of pilot resources”. Republic isn’t alone in struggling to find people to fly its planes.
Those outside the industry might be surprised by this. A common assumption is that piloting aircraft—with its high salaries, perks and glamour—must be one of the most competitive professions there is. So what is going on? Aerospace types point to regulations enacted by Congress in 2013 that upped the minimum number of hours of cockpit experience a pilot must have in order to fly for a commercial airline, from 250 to 1,500. [..] That much training takes not only time, but also money. And while salaries at the big commercial airlines are competitive, at the regionals new recruits can earn as little as $20,000. Consolidation among the big carriers has given them more negotiating power over their regional partners, making it harder for these smaller operators to raise wages.
Just how overpriced are budget-airline refreshments?

[ Voor 52% gewijzigd door PolarBear op 12-03-2016 17:46 ]
Auw! Ik zie TACV vluchten naar FOR rond 510 euro... Wel andere data natuurlijk.Zeeuw schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:36:
Uiteindelijk dus voor TACV gekozen, niet alleen vanwege de prijs (840 euro incl kosten Vliegtickets.nl),
Heel af en toe zijn er ook nog wel leuke open jaw constructies met TACV. Heb je daar al eens naar gekeken?Zeeuw schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:36:
Vrijdag 11 december 2015:
AMS-SID: 13:30 VR0116 > D4-CBX
SID-FOR: 20:45 VR0877 > D4-CBP
Vrijdag 12 februari 2016
FOR-SID: 23:55 VR0878 > D4-CBP
Zaterdag 13 februari 2016
SID-AMS: 10:00 VR0117 > D4-CBX
Lokale tijden uiteraard
Lekker!
Dat is deze prachtige dame:Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:24:

Staat overigens al een tijd te koop en vaker besproken in dit topic.
Staat opgeslagen nabij een andere mooie dame:

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 12-03-2016 18:06 ]
Klopt, ik heb toen ook voor ongeveer die prijs met Condor gevlogen.Napsju schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:53:
[...]
Auw! Ik zie TACV vluchten naar FOR rond 510 euro... Wel andere data natuurlijk.
[...]
Heel af en toe zijn er ook nog wel leuke open jaw constructies met TACV. Heb je daar al eens naar gekeken?
Ik sprak toevallig op die Condor vlucht met iemand die hoorde dat TACV goedkope vluchten aan zou gaan bieden vanaf AMS naar FOR, anders had ik waarschijnlijk nooit van TACV gehoord want ik moest echt zoeken naar vluchten van hun. Die kwamen niet bij Skyscanner en dergelijke naar voren...
Open Jaw constructies heb ik nooit van gehoord. Maar blijkbaar moet ik dan nog meer puzzelen om thuis te komen...?
Toch kloppen die vliegtuigen niet helemaal.
Ik had op SID-FOR een vliegtuig met lederen stoelen en op FOR-SID een met stoffen bekleding.
Read the badge, Bitch!
Die SID-FOR kon ik ook niet zien. Wel dat die in de regel door een 757 uitgevoerd wordt. Aangezien ze er maar 1 hebben ging ik daar van uit.
Lekker!
Ed Force One update:
UPDATE - Saturday evening
We are happy to tell our fans in Cordoba that our Killer Krew has sorted out all logistics for us to be there with our full show for you all tomorrow. We expect no disruption to the tour in any way and are looking for a replacement 747 Ed Force One while our current beauty is healed. More news on that later. Until then, believe me, we will get to you all on this tour one way or another wherever you are.
We are also delighted to say that we have been officially informed that the two Chilean airport staff who were injured following the malfunction of the tow truck connecting bolt will make a complete recovery. Best wishes to them and their families.
Up the Irons! See you soon. And thanks Chile, what an amazing reaction and show!!
- Rod

Onwaarschijnlijk, maar welke kleur(en)?RisingSun schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:40:
Ik woon vlak bij schiphol en dacht toch zeker te zien dat vanavond rond 18:00 er een 747SP voorbij kwam? Iemand die dit kan bevestigen?
Hm, weet niet waarom maar ik heb opeens een "welkombonus" van 50 punten bij m'n bluebiz account bijgeschreven gekregen. Dat dat account meer dan een half jaar oud is doet blijkbaar niet ter zake
Airlines should be more thankful there is usually an off-duty medical professional among their passengers
[...]A 2013 study by the University of Pittsburgh found that there was a medical emergency for every 604 commercial flights. Seventy-eight per cent of these were were dealt with by medically qualified passengers who happened to be on board. Of the total, half were handled by doctors and 28% by nurses and the like. According to the study, “The most common in-flight problems reported were syncope (fainting) or near-syncope, respiratory symptoms, nausea or vomiting, and cardiac symptoms.”
It is partly down to the happy probability of a doctor being on board that only 7% of flights on which there is a medical emergency have to be diverted.[..]
So one has to marvel at the heroic stinginess that easyJet recently displayed after Edward Southall, a retired doctor, attended to an elderly lady who fell sick on a flight from London to Thessaloniki.
[...]
Later, when the drinks trolley came down the aisle, Mr Southall was, of course, given a cup of coffee at easyJet’s pleasure. But that's where the bounds of its gratitude ended. When he wondered whether he might have a Kit Kat to go with the hot drink, he was told to pony up £1.20 ($1.73).
[..]
Strangely, when he took his story to the Independent, the airline changed its tune and offered him a free flight. “We are sorry we didn’t get this right on this occasion,” it lamented.
De D4-CBX staat kennelijk al een week of 3 op Schiphol op last van de lessor.Napsju schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:53:
[...]
Auw! Ik zie TACV vluchten naar FOR rond 510 euro... Wel andere data natuurlijk.
[...]
Heel af en toe zijn er ook nog wel leuke open jaw constructies met TACV. Heb je daar al eens naar gekeken?
Zal wel met de balans van het vliegtuig te maken hebben.Zeeuw schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:10:
[ Voor 28% gewijzigd door PolarBear op 13-03-2016 00:26 ]
26 januari namen we na 36 jaar en 20 dagen afscheid van de passagiersvluchten van
Malaysia Airlines op Schiphol.
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"
Vandaag komt ook het afscheid van vrachtvluchten van MASkargo op Schiphol.
Hun enig overgebleven 747-400F vrachtvliegtuig 9M-MPR (-MPS staat stil) wordt om 14:55 uur verwacht als MH6126 vanuit Dubai. Het toestel staat op dit moment nog in Kuala Lumpur; het zal vandaag vertrekken naar Dubai waarna het zal doorvliegen naar Amsterdam.
Om 18:10 uur vertrekt de 747 weer als MH6127 naar Dubai om daarna door te vliegen naar Kuala Lumpur.
Vanaf dan is na ruim 36 jaar Malaysia Airlines geheel verdwenen van Schiphol.
Voor zover ik weet doet Maskargo de 747-400F toestellen eind deze maand uit de vloot.

En eind vorige maand:

Onlangs heeft de maatschappij het bericht naar buiten gebracht dat ze gaan samenwerken met het Azerbeidzjaanse Silk Way Airlines.
Deze maatschappij zal vanaf nu tweemaal per week met hun 747-8F vrachttoestellen deze vluchten uitvoeren.
Malaysia Airlines op Schiphol.
Vandaag komt ook het afscheid van vrachtvluchten van MASkargo op Schiphol.
Hun enig overgebleven 747-400F vrachtvliegtuig 9M-MPR (-MPS staat stil) wordt om 14:55 uur verwacht als MH6126 vanuit Dubai. Het toestel staat op dit moment nog in Kuala Lumpur; het zal vandaag vertrekken naar Dubai waarna het zal doorvliegen naar Amsterdam.
Om 18:10 uur vertrekt de 747 weer als MH6127 naar Dubai om daarna door te vliegen naar Kuala Lumpur.
Vanaf dan is na ruim 36 jaar Malaysia Airlines geheel verdwenen van Schiphol.
Voor zover ik weet doet Maskargo de 747-400F toestellen eind deze maand uit de vloot.

En eind vorige maand:

Onlangs heeft de maatschappij het bericht naar buiten gebracht dat ze gaan samenwerken met het Azerbeidzjaanse Silk Way Airlines.
Deze maatschappij zal vanaf nu tweemaal per week met hun 747-8F vrachttoestellen deze vluchten uitvoeren.

Sometimes you need to plan for coincidence
ROFLOL... 
Verder precies wat het artikel al zegt:
Verder precies wat het artikel al zegt:
Deze piloot had waarschijnlijk tijd te veel. En geld.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Tja, service kost nou eenmaal geld en dan moet het ook nog eens altijd meegenomen worden. Verder in een café klaag je toch ook niet dat je biertje duurder is dan uit de supermarkt. Oneerlijk vergelijk dus.PolarBear schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:37:
[...]
En om af te sluiten van de Economist:
Just how overpriced are budget-airline refreshments?
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.