Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.919 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Moet je voor de gein eens kijken naar het verschil in motorvermogen en MTOW van verschillende types.

De oude A340-300 van Surinam (PZ-TCP) had CFM56-5C2 motoren met een max. vermogen van 139 kN. (dus totaal max. 556 kN.) MTOW is zo'n 275.000 kilo.
Hun huidige A340 heeft CFM56-5C4 motoren met een max. vermogen van 151kN. per stuk.
Deze motoren zijn eigenlijk ook gekietelde versies van motoren die onder de 737 en A320 hangen.

Zet daar zo'n racemonster als de Boeing 757-200 tegenover.
Afhankelijk van motortype minstens 166 kN per motor (332 kN totaal) met een MTOW van 115.680 kilo.

Dat is voor de A340-300 zo'n 1kN voor elke 494.6 kilo, en voor de 757-200 zo'n 1kN voor elke 348.4 kilo.

(Deze rekensom is natuurlijk met fabrieksgegevens uitgerekend met minimum stuwvermogen en max. startgewicht en elke andere variabele buiten de rekensom gelaten. In de praktijk zal dit natuurlijk anders zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:50
2-motorige vliegtuigen hebben een groter vermogen per motor omdat ze moeten kunnen omgaan met het verlies van 50% van het vermogen (1 motor uitval) bij take-off. Bij een 4-motorig vliegtuig is dat 'maar' 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
LongBowNL schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:01:
2-motorige vliegtuigen hebben een groter vermogen per motor omdat ze moeten kunnen omgaan met het verlies van 50% van het vermogen (1 motor uitval) bij take-off. Bij een 4-motorig vliegtuig is dat 'maar' 25%.
Dat is mij bekend.

Maar zet er dan eens de 747-100 naast. Ook een berucht toestel dat eigenlijk te weinig vermogen had.
Daar zaten de Pratt & Whitney JT9D motoren onder met 207 kN per stuk (dus totaal 828 kN).
Toestel had een MTOW van 333.390 kilo.
Dat is 1kN voor elke 402.6 kilo.

De 747-400: (265 kN per stuk /max. 1060 kN. / MTOW: 396.890 kilo): 1 kN voor elke 374.4 kilo.
De 747-8i: (296 Kn per stuk / max. 1184 kN. / MTOW: 447.696 kilo): 1 kN voor elke 378.1 kilo.

En dat dan tegen de 1 kN voor elke 494.6 kilo van de A340-300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Hebben we een leuke reis met de dreamliner naar punta cana over een paar weken heeft tiu de terugvlucht ineens met de 767 gepland mooi poes ... Mag toch hopen dat de heenreis wel de 787 blijft daar kijk ik al maanden naar uit

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Njay schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:57:
Mag toch hopen dat de heenreis wel de 787 blijft daar kijk ik al maanden naar uit
Leuk om af te strepen van het lijstje maar als je op je plek zit, is het echt gewoon een vliegtuig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Laatst online: 30-09 14:42
PWM schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:19:
[...]

Leuk om af te strepen van het lijstje maar als je op je plek zit, is het echt gewoon een vliegtuig ;)
Tis gewoon een sexy plane >:)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je bent in de war met de 757.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:29:
Je bent in de war met de 757.
MD-11 ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb twee keer in een A340-300 gezeten en vond hem toch aardig vlot optrekken. Hij was niet helemaal vol, maar toch.
Zou het geweldig vinden om een keer in een 757 te vliegen die volgas accelereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MBV schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:26:
[...]

Vliegtuigen moeten verder kunnen vliegen met een kapotte motor, dus vol gas met 4 motoren is 33% meer dan je nodig hebt, vol gas met 2 motoren 50% meer ;) Waarom een 747 relatief meer vermogen heeft weet ik niet. Misschien omdat het moeilijker is om 900km/u te vliegen met zo'n cockpit bovenop de cabine? Dat hakt er pas echt in op hoge snelheid, dus het eerste stuk acceleratie zal relatief makkelijk gaan.
Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a357/thezeke/A340/86a1ac1b.png
Via: http://www.airliners.net/...ech_ops/read.main/239797/ en dan een post van 'zeke'

Drag to lift van een 747 is hoger, 30% @ low-speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
GoldenSample schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:00:
[...]

[afbeelding]
Via: http://www.airliners.net/...ech_ops/read.main/239797/ en dan een post van 'zeke'

Drag to lift van een 747 is hoger, 30% @ low-speed
Ben ik de enige die dit opvat als letterlijke reclame en tegen de 747 aan zeiken? Best hilarisch dat dit in een FCOM staat. :+

Airbus propaganda

Letterlijk de conclusie van een betoog die laatste zin 7(8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Liliuokalani op 08-03-2016 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50

Bestla

Kvinne

gop1 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:36:
Ik heb twee keer in een A340-300 gezeten en vond hem toch aardig vlot optrekken. Hij was niet helemaal vol, maar toch.
Zou het geweldig vinden om een keer in een 757 te vliegen die volgas accelereert.
Binnenkort Amsterdam Reykjavik en van daar uit naar Seattle met Icelandair B757 En al eerder met Icelandair naar IJsland geweest. Ja het trekt op, maar of dat nu zo speciaal is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Bestla schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 07:44:
[...]

Binnenkort Amsterdam Reykjavik en van daar uit naar Seattle met Icelandair B757 En al eerder met Icelandair naar IJsland geweest. Ja het trekt op, maar of dat nu zo speciaal is? :)
Voor mij zeker wel, het opstijgen is bijna de hele ervaring vind ik. Helaas geven ze niet altijd volgas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:15

icecreamfarmer

en het is

PWM schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:10:
Gate Closing roepen ze om,maar de kist hangt nog boven Duitsland. Zou een eerlijke informatie voorziening niet beter werken, ipv dat de standaard de status op Boarding zetten, terwijl de deur nog dicht zit?
Dat is altijd en overal, boarding omroepen en dan zit je daar nog een uur in de gate totdat het vliegtuig daadwerkelijk open gaat.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 29-09 06:50

Bestla

Kvinne

gop1 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 07:47:
[...]
Helaas geven ze niet altijd volgas.
Dat heeft vaak te maken met milieu eisen, bewoond gebied en fuel economy .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Omdat het gewoonweg niet nodig is. De startbaan is lang genoeg om met verminderd vermogen te vertrekken, het bespaart de motor en inderdaad ook geluid en fuel economy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dit is dan wel weer erg tof:
@AlaskaAir adjusted tomorrow's #AS870 departure so passengers may view the eclipse. https://www.flightradar24.com/data/flights/as870/
https://twitter.com/flightradar24/status/706976960732401664

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cc-vJPaWEAAHF-H.jpg:large

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 08-03-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hah nice idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Volle vlucht met Norwegian, 188 man. Rij 15-36 moeten achter in stappen, de rest voorin. Ik ben rij 15, dus stap achterin. Ik vecht mij langs iedereen die gewoon voorin gestapt is maar toch naar achteren moet.

Meldt de steward mij net dat ik de enige passagier was die achterin was gestapt 8)7 De rest is gewoon als lemmingen achter hun voorgang aangelopen, waarvan de eerste van die rij van 187 passagiers blijkaar voorin moest zijn.

Die hele rij moest ook nog naar achter:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yEMoLq5AZmSPKgEhFUb9ARJD/thumb.jpg

Blijft toch wonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 17:04
Kudde dieren he... Zie je overal... supermarkt, wachtrij pretparken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Komt idd omdat veel mensen gewoon te dom zijn om zelfstandig na te kunnen denken. Ze zien een schaapskudde lopen (naar in dit geval de voorste ingang), en als echt schaap willen ze lekker meedoen met de kudde.

Het is dat bij sommigen hun kont en hun hoofd vastgeschroefd zitten, anders zouden ze die ook niet weten te vinden, al kregen ze er een routekaart bij :X

Vraag: ik ga eind september, begin oktober naar Rome, en moet dan in het centrum zijn (niet al te ver van het Pantheon vandaan).

Welk vliegveld is dan beter? FCO of CIA? Qua prijs maken beiden vrij weinig verschil, vliegtijden zijn ook niet echt een showstopper. Heb nog zeer weinig ervaring met Italiaanse vliegvelden, en wil zo snel mogelijk het vliegveld verlaten en de stad in (waarschijnlijk per taxi).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:59

Angeloonie

Cheeseburger Addict

PWM schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:53:
Volle vlucht met Norwegian, 188 man. Rij 15-36 moeten achter in stappen, de rest voorin. Ik ben rij 15, dus stap achterin. Ik vecht mij langs iedereen die gewoon voorin gestapt is maar toch naar achteren moet.

Meldt de steward mij net dat ik de enige passagier was die achterin was gestapt 8)7 De rest is gewoon als lemmingen achter hun voorgang aangelopen, waarvan de eerste van die rij van 187 passagiers blijkaar voorin moest zijn.

Die hele rij moest ook nog naar achter:

[afbeelding]

Blijft toch wonderlijk.
Ach, laatst ook mij MAD-LCG (Coruña), LCG-MAD en MAD-AMS. Tickets waren verdeel in 5 groepen: airlinevriendjes, groep A (kinderen etc) en dan groep 1 t/m 3. Opvallend was wel dat AMS-MAD wél goed ging.

Zodra het boarden begon met groep 1 stond werkelijk iedereen al in de rij :') Nog 3x omroepen dat alleen groep 1 moest komen maar iedereen bleef vrolijk staan.
Schoot dus lekker op :')

Probleem is dat ze de mensen ook niet terug kunnen sturen als ze te vroeg gaan want dan krijg je 1) gezeur en 2) het is dan nog langzamer. Maar het is echt te sneu voor woorden dat mensen zo'n basaal iets niet snappen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:17:

Welk vliegveld is dan beter? FCO of CIA? Qua prijs maken beiden vrij weinig verschil, vliegtijden zijn ook niet echt een showstopper. Heb nog zeer weinig ervaring met Italiaanse vliegvelden, en wil zo snel mogelijk het vliegveld verlaten en de stad in (waarschijnlijk per taxi).
FCO imo. Gaat een trein direct vanaf FCO naar Roma Termini voor iets van €11. CIA moet je met een bus en een tram geloof ik. Als je sowieso een taxi neemt maakt 't niet bijster veel uit behalve dat FCO een groter veld is. Of je dat een voor- of nadeel vindt mag je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:29:
[...]

FCO imo. Gaat een trein direct vanaf FCO naar Roma Termini voor iets van €11. CIA moet je met een bus en een tram geloof ik. Als je sowieso een taxi neemt maakt 't niet bijster veel uit behalve dat FCO een groter veld is. Of je dat een voor- of nadeel vindt mag je zelf weten.
Tnx.

Taxi is overigens een eerste idee, had me nog helemaal niet verdiept in het natransport daar (doe ik over een paar maanden wel). Als andere alternatieven (zoals een directe trein, zoals bij Gatwick) aanwezig zijn sla ik die zeker niet af, zeker niet voor 11 euro (taxi zal wel iets meer zijn).

Ik neeg naar CIA omdat je daar vanuit Eindhoven kunt komen, voor FCO moet je per se naar Schiphol, wat voor mij lastiger bereikbaar is.

Ik ga denk ik nog maar eens verder kijken en uitzoeken :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Hangt ook nog af van je keuze voor een vertrek luchthaven en vliegtuigmaatschappij. (Bijvoorbeeld Eindhoven is RyanAir, Amsterdam: o.a. EasyJet en Iberia, Rotterdam: Transavia, etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vraag: ik ga eind september, begin oktober naar Rome, en moet dan in het centrum zijn (niet al te ver van het Pantheon vandaan).

Ik moet volgende maand naar Rome en het hotel gaf ook aan dat die directe trein het slimste was (kosten €14):
From/to FCO Fiumicino Airport:
You can take the “Leonardo Express” non-stop train departing every 30 minutes and arriving in the centre of Rome in only half an hour. The train arrives and departs from platform 24 in Termini Station. ....... The cost of a one way ticket is EUR 14 per person.
Als je hem net mist ben je dus een uur onderweg. Als ik naar het centrum met de auto keek (taxi) was het al snel 45 minuten. 't Was voor mij een makkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ok, dan lijkt het erop dat het toch FCO gaat worden en geen CIA.

@Fiber: tnx,was Transavia vergeten, Rotterdam is voor mij ook wel redelijk te bereiken (iig beter dan Schiphol). Denk dat ik Transavia+FCO+die "Leonardo Express" ga kiezen, nog wel ff verdiepen, maar het klinkt erg goed :)

Tnx allen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:41

Garyu

WW

Komt idd omdat veel mensen gewoon te dom zijn om zelfstandig na te kunnen denken. Ze zien een schaapskudde lopen (naar in dit geval de voorste ingang), en als echt schaap willen ze lekker meedoen met de kudde.

Het is dat bij sommigen hun kont en hun hoofd vastgeschroefd zitten, anders zouden ze die ook niet weten te vinden, al kregen ze er een routekaart bij :X
Ik vraag me wel vaker af of het nou eigenlijk voor veel tijdswinst zorgt als je aan twee kanten kan instappen. Het gaat namelijk nooit 100% foutloos, waardoor je altijd opstoppingen in het gangpad hebt die het hele boarden veel langer laten duren. Als iedereen voorin instapt duurt het ook langer, maar volgens mij maakt het netto niet eens zo veel uit.

CIA: http://www.revealedrome.com/2013/09/ciampino-to-rome.html
Taxi is ongeveer vergelijkbaar met FCO, verder is het een bus of een trein van het lokale station (wel een stukje lopen/bussen).
FCO: http://www.revealedrome.c...no-to-rome-transport.html
Je kan de Leonardo da Vinci Express nemen, maar ook de regionale trein die je niet naar Termini maar wel naar het centrum brengt. Goedkoper, en misschien/waarschijnlijk zelfs praktischer.
Als het niks uitmaakt zou ik naar FCO vliegen, maar als je daarvoor in NL meer dan een half uur extra reistijd hebt, zou ik naar CIA vliegen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Prijs is geen factor van belang (binnen redelijke grenzen uiteraard, moet ook weer geen factor 3 zijn...). Het tijdverschil in tussen Eindhoven of Rotterdam is verwaarloosbaar voor mij, zou misschien 10-15 minuutjes zijn (in het nadeel van Rotterdam).

Van bussen houd ik iig niet met koffers, dus dat is nog een minpuntje van CIA voor mij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-09 14:14
wildhagen schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:46:

@Fiber: tnx,was Transavia vergeten, Rotterdam is voor mij ook wel redelijk te bereiken (iig beter dan Schiphol). Denk dat ik Transavia+FCO+die "Leonardo Express" ga kiezen, nog wel ff verdiepen, maar het klinkt erg goed :)

Tnx allen.
Precies op deze manier hebben m'n vriendin en ik het afgelopen zomer gedaan. Was prima en zou het zo weer op deze manier doen. Je bent daar op Rome ook zo het vliegveld uit en snel bij Terminal 3, alwaar de trein vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Angeloonie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:26:
[...]
Zodra het boarden begon met groep 1 stond werkelijk iedereen al in de rij :') Nog 3x omroepen dat alleen groep 1 moest komen maar iedereen bleef vrolijk staan.
Schoot dus lekker op :')

Probleem is dat ze de mensen ook niet terug kunnen sturen als ze te vroeg gaan want dan krijg je 1) gezeur en 2) het is dan nog langzamer. Maar het is echt te sneu voor woorden dat mensen zo'n basaal iets niet snappen.
Tja, blijkbaar is er dan toch iets mis met het systeem. Je kan mensen heel dom vinden, maar als er heel veel domme mensen in een vliegtuig stappen en keer op keer gaat het mis, vraag ik me af of de passagiers dom zijn of wellicht de vluchthaven/maatschappij/regelgeving/etc.

Ik denk dat het komt omdat veel mensen niet elke dag vliegen, er een soort van zenuwachtig voor zijn en dan het zekere voor het onzekere kiezen en schaapgedrag gaat vertonen, dit zal denk ik altijd zo blijven. En als er niets veranderd met de boarding procedure zal dit ook zo blijven, lekker eigenwijs allemaal.

Niet dat ik een oplossing heb hoe het wel beter kan btw, maar roepen dat mensen dom zijn, vind ik dom. (No offence Angeloonie want dat schrijf je niet, don't get me wrong. )

Bij mij werkt de "ikea-modus (tm)" het beste, gewoon rustig adem halen en proberen je niet te ergeren. Dit werkt het beste met een Noice-Canceling koptelefoon met een lekker muziekje. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 08-03-2016 19:42 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:46:

Tnx allen.
Die leonardo express overigens, doet er net geen half uur over en dat doet 'ie terwijl 'ie af en toe bijna stil staat in de achtertuin van een of andere italiaan. Dat hoort er bij en houdt niet in dat je vertraagd bent :P Prima trein trouwens verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:59

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Pinin schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:39:
[...]

Tja, blijkbaar is er dan toch iets mis met het systeem. Je kan mensen heel dom vinden, maar als er heel veel domme mensen in een vliegtuig stappen en keer op keer gaat het mis, vraag ik me af of de passagiers dom zijn of wellicht de vluchthaven/maatschappij/regelgeving/etc.

Ik denk dat het komt omdat veel mensen niet elke dag vliegen, er een soort van zenuwachtig voor zijn en dan het zekere voor het onzekere kiezen en schaapgedrag gaat vertonen, dit zal denk ik altijd zo blijven. En als er niets veranderd met de boarding procedure zal dit ook zo blijven, lekker eigenwijs allemaal.

Niet dat ik een oplossing heb hoe het wel beter kan btw, maar roepen dat mensen dom zijn, vind ik dom. (No offence Angeloonie want dat schrijf je niet, don't get me wrong. )
Sorry, maar als ze 3x omroepen (3x in Engels, Nederlands, Spaans) dat alleen groep 3 kan gaan boarden ben je gewoon dom.
Bij mij werkt de "ikea-modus (tm)" het beste, gewoon rustig adem halen en proberen je niet te ergeren. Dit werkt het beste met een Noice-Canceling koptelefoon met een lekker muziekje. 8)
Oh het maakt mij niet uit verder, als ik in groep 1 zat en iedereen van groep 2-3 gaat al lopen dan blijf ik lekker zitten. Kan ik daarna vrolijk doorlopen en die personen irriteren bij het langslopen :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Morgen voor het eerst boarden met eigen slurf :p Er zijn maximaal 4 passagiers in de 1st class, daarna gaat de slurf er af. De rest moet de tweede slurf pakken. Dat zal rustig boarden zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 19:30

mambo No5

Bad Apple?

Eind Mei hobbel ik voor vakantie richting Taiwan met Xiamen Airlines via Xiamen. Iemand ervarimg met de airline of het vliegveld in het algemeen? Van de 787 die ze hebben vind ik niet echt bijster veel info, behalve dat ze met een 3-3-3 opstelling vliegen en waarschijnlijk een pitch van 33" hebben? :P Richting Taipei vlieg ik heen op TPE en retour vanaf TSA, maar dat zal wel goed komen vermoed ik zo. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:56:
We zijn nu een aantal dagen in 2016 en ik dacht net als vorig jaar eens samen te vatten wat het jaar 2015 ons in de luchtvaart heeft gebracht en wat 2016 ons zal brengen.

2016::

- Juni: China Eastern Airlines heeft bij de Civil Aviation Administration of China (CAAC) een aanvraag ingedient voor rechstreekse vluchten tussen haar hub Shanghai naar Amsterdam, beginnend in juni.
Het plan is om vanaf deze maand viermaal per week (dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag) op Amsterdam te vliegen met de Airbus A330-200.
China Eastern today (08MAR16) made additional changes to its planned European service for summer season. Majority of these latest adjustment will begin from late-June 2016, including service launch to Amsterdam. Flights to Prague is being re-scheduled to late-June 2016.

eff 26JUN16 Shanghai Pu Dong – Amsterdam NEW 4 weekly service
MU771 PVG1210 – 1830AMS 332 x246
MU772 AMS2015 – 1325+1PVG 332 x246

Reservation for this service is now open.
Dus over 4 maand dit over de A4 en A9 :P

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/8/27/605161.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Die foto lijkt haast wel geshopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Een vaste prik voor de spotter in Los Angeles; een vlucht met de helikopter rond LAX. :P

Dit is nog wel de meest bijzondere; je zou zweren dat het uit GTA San Andreas zou komen:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/6/5/0647565.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Piet91 op 08-03-2016 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
LAX... Als je ooit nog twijfels hebt of Schiphol op zich een fijn vliegveld is, vlieg eens op LAX. Vliegveld is afgrijselijk, verkeer er omheen een ramp en de car rental....

Mag er in april weer heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 29-09 21:39
Morgenvroeg weer naar LAX - chauffeur belde net al dat hij vanochtend zoveel vertraging had gehad dat een andere collega de vlucht bijna had gemist. Of we nog wat eerder konden vertrekken.... 0530 weg voor take off 0945 - au. Verkeer is een b*tch hier....

Car rental valt wel mee toch? Als je maar in het juiste shuttle busje stapt, ben je ook meteen uit de ergste drukte.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 22:13

PeaceNlove

Deugleuter

Hmmbob schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 00:18:
Morgenvroeg weer naar LAX - chauffeur belde net al dat hij vanochtend zoveel vertraging had gehad dat een andere collega de vlucht bijna had gemist. Of we nog wat eerder konden vertrekken.... 0530 weg voor take off 0945 - au. Verkeer is een b*tch hier....

Car rental valt wel mee toch? Als je maar in het juiste shuttle busje stapt, ben je ook meteen uit de ergste drukte.
De rijen kunnen lang zijn bij de verhuur, en als je bij Alamo gehuurd hebt krijg je nog een relatief lange busrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
gop1 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:38:
Die foto lijkt haast wel geshopt.
Is geen shop, LAX staat bekend om zijn fraaie (en lage!) approaches voor baan 24R :)

En die foto van Piet91 is nog niet eens zo enorm laag, lager kan ook nog wel:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/1/1/2778112.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/4/6/2707643.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 09-03-2016 04:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Als je daar bent kun je met een heerlijk hamburgertje van de In-N-Out (zie tweede foto) naar de landende kisten kijken vanaf het grasveldje van foto 1. Sta daar regelmatig te wachten op familie die met de blauwe kisten van KLM aankomen, met een beetje geluk komt hij net voor je langs.

Iets terug heb je een grote parkeerplaats met een Starbucks waarvan het terras ook op de landende kisten uit kijkt - als je de KLM 747 voorbij hebt zien komen heb je nog genoeg tijd om je koffie op te drinken en eens rustig naar de terminal te rijden.

Overigens liggen aan de rand van dat eerste veldje vaak wat zwervers, zie de eerste foto, onderrand, in het midden.

[ Voor 42% gewijzigd door Hmmbob op 09-03-2016 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
777-300ER en dan met 25 man totaal in de kist. Denk dat Garuda geen geld verdiend vanochtend.

De kist land om 06.00 uit Jakarta en gaat pas om 09.15 verder naar Londen. Begreep dat er mensen gewoon de EasyJet vlucht van 7.15 pakken naar Londen om tijd te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 01-10 17:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Hmmbob schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 05:47:
Als je daar bent kun je met een heerlijk hamburgertje van de In-N-Out (zie tweede foto) naar de landende kisten kijken vanaf het grasveldje van foto 1. Sta daar regelmatig te wachten op familie die met de blauwe kisten van KLM aankomen, met een beetje geluk komt hij net voor je langs.

Iets terug heb je een grote parkeerplaats met een Starbucks waarvan het terras ook op de landende kisten uit kijkt - als je de KLM 747 voorbij hebt zien komen heb je nog genoeg tijd om je koffie op te drinken en eens rustig naar de terminal te rijden.

Overigens liggen aan de rand van dat eerste veldje vaak wat zwervers, zie de eerste foto, onderrand, in het midden.
haha die in-n-out viel mij ook al op :P is dat erg :+ goede burgers :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:38:
777-300ER en dan met 25 man totaal in de kist. Denk dat Garuda geen geld verdiend vanochtend.

De kist land om 06.00 uit Jakarta en gaat pas om 09.15 verder naar Londen. Begreep dat er mensen gewoon de EasyJet vlucht van 7.15 pakken naar Londen om tijd te besparen.
Kan dat zonder eerst bagage op te moeten halen (doorlabelen in Jakarta), lijkt me anders best krap wetende dat het soms lang wachten kan zijn op bagage op Schiphol. Veel handbagage alleen reizigers zullen er niet zijn op vluchten vanuit Indonesia.

Zo druk op Heathrow dat Garadu niet gelijk door mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:00
Piet91 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:24:
eff 26JUN16 Shanghai Pu Dong – Amsterdam NEW 4 weekly service
MU771 PVG1210 – 1830AMS 332 x246
MU772 AMS2015 – 1325+1PVG 332 x246

Reservation for this service is now open.
Maar nog niet op de reguliere vluchtboeking sites en ook nog niet op de website van CEair. Bij Xiamen duurde dat ook al zo lang vorig jaar.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dat 1st class heeft wel wat. Ik zie een mooie champagne op de kaart, 180 euro de fles. Ik vraag lekker Hollands, hebben jullie die open? Dan wil ik wel een klein laagje voor de proef. We moeten nog een hele dag hé.

Jahoor, geen probleem. Hoor je PLOP, en een verse fles schenkt een laagje in. Ja, nu maken ze helemaal geen winst meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 17:17
PWM schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:32:
Dat 1st class heeft wel wat. Ik zie een mooie champagne op de kaart, 180 euro de fles. Ik vraag lekker Hollands, hebben jullie die open? Dan wil ik wel een klein laagje voor de proef. We moeten nog een hele dag hé.

Jahoor, geen probleem. Hoor je PLOP, en een verse fles schenkt een laagje in. Ja, nu maken ze helemaal geen winst meer :+
Nice! krijgen we een real time trip report? :*)

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Stinger_Ventura schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:37:
[...]

Nice! krijgen we een real time trip report? :*)
Zit er WiFi in dan?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 17:17
Yep! gratis voor First Class pax

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Nice!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:32:

Mwoah daar gooien ze een goeie stopper op en dan wordt 'ie gebruikt op de terugweg naar Jakarta. Geen probleem hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:03:
LAX... Als je ooit nog twijfels hebt of Schiphol op zich een fijn vliegveld is, vlieg eens op LAX. Vliegveld is afgrijselijk, verkeer er omheen een ramp en de car rental....

Mag er in april weer heen :+
Tja noem eens een wel fijn vliegveld in de VS. Internationale terminals zijn meestal net voldoende, nationale terminals zijn vaak niet meer dan een veredeld busstation.

En carrentals zijn wel ff rijden maar het valt wel mee toch? Avis viel mij uiteindelijk wel mee met de shuttle bus.

Verkeer in LA is eigenlijk standaard dat alles 45-60 minuten duurt, of je nu een afstand aflegt of naar de hoek van de straat je zit zo een uur in de auto lijkt het in die stad.

[ Voor 23% gewijzigd door PolarBear op 09-03-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PolarBear schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:35:
[...]

Tja noem eens een wel fijn vliegveld in de VS. Internationale terminals zijn meestal net voldoende, nationale terminals zijn vaak niet meer dan een veredeld busstation.

En carrentals zijn wel ff rijden maar het valt wel mee toch? Avis viel mij uiteindelijk wel mee met de shuttle bus.

Verkeer in LA is eigenlijk standaard dat alles 45-60 minuten duurt, of je nu een afstand aflegt of naar de hoek van de straat je zit zo een uur in de auto lijkt het in die stad.
JFK is wel oké, shuttle treintje langs de car rental en je kan met hetzelfde treintje door naar Jamaica station vanwaar je op de metro kan overstappen.
Ik denk dat het in Amerika allemaal redelijk gewoon is om te vliegen en het dus ook niet veel specialer dan een busstation hoeft te zijn. Hier in Europa ga je toch vaak een "land" uit. Wij vinden even naar Frankfurt speciaal terwijl een Amerikaan over 4 uur rijden met de auto zegt, oh dat is in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Brilsmurfffje schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:58:
Ik denk dat het in Amerika allemaal redelijk gewoon is om te vliegen en het dus ook niet veel specialer dan een busstation hoeft te zijn. Hier in Europa ga je toch vaak een "land" uit. Wij vinden even naar Frankfurt speciaal terwijl een Amerikaan over 4 uur rijden met de auto zegt, oh dat is in de buurt.
De verklaring die ik laatst las was dat Amerikaanse vliegvelden vaak in handen van de overheid zijn, en er geen behoefte is om een concurrerende dienst aan te bieden, terwijl een vliegveld als Schiphol gewoon een BV is die een aantrekkelijk product moet aanbieden om winst te maximaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
downtime schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:44:
[...]

De verklaring die ik laatst las was dat Amerikaanse vliegvelden vaak in handen van de overheid zijn, en er geen behoefte is om een concurrerende dienst aan te bieden, terwijl een vliegveld als Schiphol gewoon een BV is die een aantrekkelijk product moet aanbieden om winst te maximaliseren.
Da's niet onredelijk gezien ook het verschil met JFK T7 welke door BA gerund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
downtime schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:44:
terwijl een vliegveld als Schiphol gewoon een BV is die een aantrekkelijk product moet aanbieden om winst te maximaliseren.
Schiphol (een NV overigens, geen BV) is voor 70% eigendom van de Nederlandse staat, 20% van de Gemeente Amsterdam, 8% Aéroports de Paris en 2% van de Gemeente Rotterdam. Evengoed een staatsbedrijf dus.

Aan de andere kant heb je vliegvelden in het Verenigd Koninkrijk die in het algemeen géén staatsbedrijven zijn. Dat maakt LPL en EDI helaas nog niet tot prettige vliegvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ValHallASW schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:28:
Schiphol (een NV overigens, geen BV) is voor 70% eigendom van de Nederlandse staat, 20% van de Gemeente Amsterdam, 8% Aéroports de Paris en 2% van de Gemeente Rotterdam. Evengoed een staatsbedrijf dus.
Er is nog wel een verschil tussen een staatsbedrijf waar politici en ambtenaren de dienst uitmaken en een bedrijf wat (grotendeels) eigendom van de staat is maar als onderneming functioneert.
Met zoveel vliegvelden vlak over onze grenzen (m.n. Frankfurt) zal Schiphol simpelweg concurrerend moeten zijn om KLM en de Nederlandse economie goed te bedienen.
Aan de andere kant heb je vliegvelden in het Verenigd Koninkrijk die in het algemeen géén staatsbedrijven zijn. Dat maakt LPL en EDI helaas nog niet tot prettige vliegvelden.
Slecht voorbeeld. Volgens mij zijn alle Britse vliegvelden in handen van maar 1 of 2 bedrijven, dus er is nauwelijks concurrentie, en uitwijken naar vliegvelden over de grens is voor Britten nauwelijks een optie, tenzij ze eerst de Eurostar naar Parijs nemen. Maar wie wil er nou via Parijs reizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ValHallASW schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:28:
[...]
Evengoed een staatsbedrijf dus.
Nee, een privaatrechtelijk bedrijf waarvan de aandeelhouders toevallig overheden zijn. Dat maakt 't geen staatsbedrijf maar op z'n best semi-overheid. NS is ook geen staatsbedrijf (en ook nooit geweest trouwens; wel semi-overheid.)

Zeker in het geval van Schiphol kun je niet stellen dat 't een staatsbedrijf is aangezien een van de eigenaren (AdP) niet eens een Nederlandse organisatie is.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 09-03-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PolarBear schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:35:
[...]

Ik heb ook alleen met Avis ervaring.

En aan deze kant van het land worden afstanden inderdaad in tijd uitgedrukt: "oh, it's just 3.5 hours to Las Vegas or San Diego". Geen idee hoeveel mijl dat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:55:
[...]

haha die in-n-out viel mij ook al op :P is dat erg :+ goede burgers :P

_/-\o_ :9~ _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

CyBeR schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:41:
[...]

Nee, een privaatrechtelijk bedrijf waarvan de aandeelhouders toevallig overheden zijn. Dat maakt 't geen staatsbedrijf maar op z'n best semi-overheid. NS is ook geen staatsbedrijf (en ook nooit geweest trouwens; wel semi-overheid.)

Zeker in het geval van Schiphol kun je niet stellen dat 't een staatsbedrijf is aangezien een van de eigenaren (AdP) niet eens een Nederlandse organisatie is.
Eh, even realistisch, hoe vaak pak je nu echt Düsseldorf of Brussel omdat het vliegveld relaxter is? Als startpunt is dat imho een beetje onzin. Als overstaphub geef ik je gelijk (het vermijden van De Gaulle bijvoorbeeld), maar dan hebben de Engelsen juist weer wel concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Franse autoriteiten hebben een onderzoek ingesteld nadat aan boord van een Air France-vlucht een kind is gevonden in de handbagage van een passagier. De baby beschikte maandag niet over een ticket voor de vlucht van Istanbul naar Parijs.

Medepassagiers viel het op dat iets in de tas bewoog. Ze stonden vervolgens raar te kijken toen de vrouw het kind uit de tas tevoorschijn haalde. Nadat het kind – naar verluidt van 1 a 2 jaar oud - werd ontdekt schakelde Air France de politie in, die na aankomst in Parijs klaar stonden.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-tas-op-air-france-vlucht

Sommige mensen zijn wel heel erg ziek in hun hoofd...

Als je zoiets doet om een ticket uit te sparen lijkt het me misschien een goed idee als Jeugdzorg (of de Franse equivalent ervan) eens gaat kijken of dat kind wel in dat gezien zou moeten blijven :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:41

Garyu

WW

wildhagen schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:20:
[...]

Bron: http://www.luchtvaartnieu...-tas-op-air-france-vlucht

Sommige mensen zijn wel heel erg ziek in hun hoofd...

Als je zoiets doet om een ticket uit te sparen lijkt het me misschien een goed idee als Jeugdzorg (of de Franse equivalent ervan) eens gaat kijken of dat kind wel in dat gezien zou moeten blijven :X
Ticket zal wel niet de reden zijn, een kind <2j is niet heel duur, ik denk eerder aan legale issues, zoals visum / paspoort / niet haar eigen kind / geen zorgrecht / vlucht / whatever... Ik zou er in ieder geval niet te snel over oordelen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:58:
[...]

JFK is wel oké, shuttle treintje langs de car rental en je kan met hetzelfde treintje door naar Jamaica station vanwaar je op de metro kan overstappen.
Ik denk dat het van de plek in de VS afhangt of 4 uur rijden wel of niet veel is. Aan de noord oostkust (New York/Boston/Baltimore/Washington) zal 4 uur rijden eerder als een teringend gezien worden dan ergens midden in Arizona. Een reden voor een Amerikaan om 4 uur te rijden naar een vliegveld kan twee redenen hebben, of er is geen vliegveld dichterbij of het dichtsbijzijnde vliegveld heeft door een monopoly van een een vliegtuigmaatschappij slechte/dure aansluitingen.

Missschien was busstation een verkeerde term, maar bij het gemiddelde vliegveld in de VS denk ik aan jaren 70/80 inrichting, lage systeemplafonds, slechte airco, lelijk viezig tapijt op de grond en een algemeen afgeleefheid. Ik ben wel eens over land de grens van Canada naar de VS gepasseerd, de douane faciliteiten voldoen aan hetzelfde beeld.

Als ik een huurauto neem daar en ik een Amerikaanse auto meekrijg dan zijn het over het algemeen nieuwe auto's (sowieso heeft elke auto daar elk jaar een 'nieuw' model) maar als je dan naar de binnenkant denk je echt dat je 10 - 20 jaar terug in de tijd bent gegaan qua design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:54:
[...]

Ik denk dat het van de plek in de VS afhangt of 4 uur rijden wel of niet veel is.
Daar is een bekende uitspraak over: The difference between America and Europe is that Americans think 100 years is a long time, while the Europeans think 100 miles is a long way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Wil eigenlijk morgen van Kaapstad naar Amsterdam vliegen (retour, eerste week April terug naar Kaapstad), liefst zonder de hoofdprijs te betalen of 33 uur onderweg te zijn. Op zich lukt dat wel maar kwam via Google flights eigenlijk wel een goede aanbieding tegen. Terug direct en redelijk betaalbaar. Wat zegt die "stomme" google site: ik kan voor die prijs alleen boeken bij een reisbureau (meld niet welke) ofiets duurder telefonisch bij KLM (Amerikaans telefoonnummer word netjes gegeven), maar geen link naar een boekingssite. Boeken via de KLM site is 400 euro duurder. Ik dacht dat google flights tegenwoordig ook een serieuze flight search site was. Maar dat lijkt niet zo te zijn. Iemand een idee wat de meerwaarde van google flights is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:29
[Roland] schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:11:
Wil eigenlijk morgen van Kaapstad naar Amsterdam vliegen (retour, eerste week April terug naar Kaapstad), liefst zonder de hoofdprijs te betalen of 33 uur onderweg te zijn. Op zich lukt dat wel maar kwam via Google flights eigenlijk wel een goede aanbieding tegen. Terug direct en redelijk betaalbaar. Wat zegt die "stomme" google site: ik kan voor die prijs alleen boeken bij een reisbureau (meld niet welke) ofiets duurder telefonisch bij KLM (Amerikaans telefoonnummer word netjes gegeven), maar geen link naar een boekingssite. Boeken via de KLM site is 400 euro duurder. Ik dacht dat google flights tegenwoordig ook een serieuze flight search site was. Maar dat lijkt niet zo te zijn. Iemand een idee wat de meerwaarde van google flights is?
Gaat het om een vlucht met British Airways van CPT naar JNB?, voor rond de 700 EUR? Waarschijnlijk is er geen codesharing tussen BA en KLM en kan het dus niet direct via KLM-AF geboekt worden. En er zijn waarschijnlijk ook geen third party 'resellers' van deze tickets?

Dat je het telefoonnummer van KLM USA krijgt, komt doordat je op google.com zit of dat je landinstellingen op Amerika/Zuid-Afrika staan.

Voor 813 EUR kun je trouwens heen met AF (via CDG) en terug direct met KLM. Volgens mij wel een redelijke prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Dat klopt, was idd 700. Kayak kende ik nog niet maar lijkt wel iets goedkoper dan skyscanner of momondo. Thanks!

Edit:
Dat Kayak goedkoper is lijkt maar zo, de prijs waarvoor de vlucht aangeboden wordt is ongeveer 120 euro lager dan de prijs die KLM rekent. Als ik door gelinkt wordt van Kayak naar de KLM site krijg ik wel netjes een melding dat de prijs veranderd is. (Irritant KLM perse prijzen aangeeft in de valuta waar vandaan de vlucht vertrekt, maakt vergelijken lastig)

[ Voor 70% gewijzigd door [Roland] op 09-03-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ik had vorig jaar ook niets aan Google Flights. Letterlijk tientallen flights geprobeerd en geen 1 die ik ook daadwerkelijk kon boeken voor het geld wat aangegeven stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Mmm, voor bv Transavia of Vueling kon je wel meteen doorklikken en krijg je dezelfde prijs op de site van Google als de airline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Inderdaad, zelf ook wel 's Google Flights gebruikt en dat ging prima. Maar niet elke airline danwel boekingssite doet eraan mee voor wat betreft het daadwerkelijk boeken van vluchten; de data halen ze uit de verschillende reserveringssystemen maar dat is iets anders dan een ticket kunnen verkopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Martijn19 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:11:
[...]

Ik had vorig jaar ook niets aan Google Flights. Letterlijk tientallen flights geprobeerd en geen 1 die ik ook daadwerkelijk kon boeken voor het geld wat aangegeven stond.
Maar dat merk in nu ook bij andere sites, je vind een prijs, word doorgestuurd naar de airline of bookingssite. Vlucht bestaat niet of is veel duurder. Nog geen enkel KLM, Lufthansa of Turkish airline vlucht gevonden die ik kon boeken voor het "gevonden" bedrag. Tikkie irritant. Misschien toch maar na het weekend vliegen en even wat meer tijd nemen om iets beters te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
[Roland] schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:14:
[...]

Kan dat zonder eerst bagage op te moeten halen (doorlabelen in Jakarta), lijkt me anders best krap wetende dat het soms lang wachten kan zijn op bagage op Schiphol. Veel handbagage alleen reizigers zullen er niet zijn op vluchten vanuit Indonesia.

Zo druk op Heathrow dat Garadu niet gelijk door mag?
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan hier echt geen touw aan vastknopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Als ik op de Nederlandse versie van SkyScanner kijk dan lijkt vooral Qatar Airways nog wel betaalbare vluchten te hebben van rond de 600 Euro bij vertrek bijvoorbeeld 11 maart, retour 6 april... Ben je heen inderdaad wel iets van 25 uur onderweg of zo.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
En dat levert dan zulke platen op:
Alaska Airlines @AlaskaAir
Now that's a view of the #Eclipse2016 from flight #870. Photo: Anchorage flight attendants Rachael C. & Sofia S.
https://twitter.com/AlaskaAir/status/707452371673161733

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CdFgLr7W4AExLE6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CdHTpcqXEAApCl4.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CdHTo6LW8AALrbO.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:22
Vraagje, ik vlieg vrij veel met KLM maar allemaal binnen Europa. Soms neem ik wel eens een stoel in economy comfort als dit maar 6 euro is, echter schommelt deze prijs altijd heel erg, wordt vaak goedkoper met de tijd.

Nu ga ik in mei na twee jaar weer eens de grote zee over, ben nu al zenuwachtig haha (is toch gewoon machtig in zo'n 747), maar daar zou ik gezien de lengte van de vlucht en mijn lengte (1,95) wel graag een economy comfort stoel willen. Echter als ik die nu wil boeken kost met dat 70 euro per enkel(en dat is al met 50% korting als gold member), dat vind ik iets te veel van het goede. Kan ik verwachten dat de prijs hiervoor nog zal zakken net als binnen Europa? Zit daar een logica achter, de prijzen van economy comfort stoelen? (met de tijd goedkoper, gebaseerd op de vraag...).

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt wel eens voor dat ze bij het online inchecken zo'n comfort stoel nog in de aanbieding doen.
Maar alleen als er nog stoelen vrij zijn. Gok die je kunt nemen. ;)

Wat je ook nog kunt overwegen is een exit row? Of vooraan in een sectie. Heb je ook meer beenruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 01-10 17:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

kost je tegenwoordig wel 30 euro geloof ik om van te voren een stoel uit te kiezen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:49
Goh ik betaal altijd 75 euro (naar Azië) en dacht dat het een standaard prijs was van KLM. Niet dus :S: https://www.klm.com/trave...search_null_null&popup=no. Misschien even bellen, social media contact met @KLM? Dat wil ook nog wel eens andere inzichten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:23:
kost je tegenwoordig wel 30 euro geloof ik om van te voren een stoel uit te kiezen
Bij ICA vluchten van KLM niet.
Je boekt een bepaalde klasse en daar binnen kun je vrij je stoel kiezen.
Je hebt bij economy dan nog wel stoelen die extra kosten (meer vooraan of bij een uitgang). Voor de rest gewoon kosteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:21:
Het komt wel eens voor dat ze bij het online inchecken zo'n comfort stoel nog in de aanbieding doen.
Maar alleen als er nog stoelen vrij zijn. Gok die je kunt nemen. ;)

Wat je ook nog kunt overwegen is een exit row? Of vooraan in een sectie. Heb je ook meer beenruimte.
Exit row is wel een goede inderdaad, deze zijn maar 35 euro per enkel, echter wil ik op zo'n lange vlucht graag bij het raam zitten, en de raam plaatsen op de exit row bij een 747 kan ik niet kiezen vreemd genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Is dat niet omdat dat geen premium comfort stoelen zijn omdat daar de slide aan de binnenkant voor zit?

//edit: Yes, https://www.klm.com/trave...rd/seating_plans/b747.htm bijvoorbeeld 21K 35K 51K zijn geen premium comfort omdat je daar je benen nog niet kan strekken omdat daar de emergency slide zit. Je kunt je benen wel scheef strekken alleen zit je dan te voetworstelen met je buurman.

dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://gb.fotolibra.com/images/previews/920768-boeing-747-400-door-interior.jpeg

[ Voor 79% gewijzigd door Saus op 10-03-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
Saus schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:53:
[...]

Is dat niet omdat dat geen premium comfort stoelen zijn omdat daar de slide aan de binnenkant voor zit?
Even SeatGuru gekeken en dat lijkt te kloppen wat jij zegt :). Dan wordt het of nu betalen voor exit row zonder raampje, of nog wachten tot check in dat de comfort eventueel in de aanbieding komen.

Al met al ben ik uiteindelijk iemand die gewoon zo goedkoop mogelijk van A naar B wil :P

Wil wel ooit nog eens business class vliegen, iemand wel eens gehad dat je voor een redelijke prijs een upgrade kon kopen op de dag van vertrek? Vind dat ze me als gold member wel eens tegemoet mogen komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

ScoTtix schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:59:
[...]

Even SeatGuru gekeken en dat lijkt te kloppen wat jij zegt :). Dan wordt het of nu betalen voor exit row zonder raampje, of nog wachten tot check in dat de comfort eventueel in de aanbieding komen.

Al met al ben ik uiteindelijk iemand die gewoon zo goedkoop mogelijk van A naar B wil :P

Wil wel ooit nog eens business class vliegen, iemand wel eens gehad dat je voor een redelijke prijs een upgrade kon kopen op de dag van vertrek? Vind dat ze me als gold member wel eens tegemoet mogen komen >:)
Vorige week mezelf geupgrade naar de business class met 72k miles. Misschien een idee? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
ScoTtix schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:59:
[...]

Ik heb die premium comfort upgrade wel gedaan toen ik van Chengdu naar AMS vloog, opzich was het benen strekken wel echt fijn. Zeker op zo'n lange vlucht. Hou er wel rekening mee omdat je schermpje niet voor je zit ze die in je stoelleuning hebben moeten proppen. Je stoel is wel minder breed, wat voor mij met 1,93 net ok was. Als je wat breder in de heupen bent wordt het al snel krap.

Mbt business: ik spaar m'n flying blue miles voor een keer een upgrade. Als je op https://www.flyingblue.com/promo-awards.html kijkt zitten er best nog interessante bestemmingen bij om aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
Ik vlieg eigenlijk alleen binnen Europa, en 90% prive en dus goedkoopste tickets en dus maar minimaal aantal miles sparen :( Wel probeer ik via alle acties (tripadvisor (was leuk nu niet meer nuttig), AMEX, etc.) om nog een beetje bij te sprokkelen. Maar 72k heb ik nog niet klaar liggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
90% prive, is een low cost airline dan niet een beter idee? Dat ik bij een boeking van 20 euro retour geen punten krijg vind ik helemaal prima.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
Napsju schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:24:
90% prive, is een low cost airline dan niet een beter idee? Dat ik bij een boeking van 20 euro retour geen punten krijg vind ik helemaal prima.
Ik ga altijd voor de goedkoopste, vakanties zijn dus ook meestal niet me KLM. Vriendin woont echter in Stockholm, en dan is KLM 90% van de tijd de goedkoopste, heel soms SAS. Norwegian tijden zijn niet te doen voor een weekend, savonds pas om 23:30 daar en terugvlucht vaak vroeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
ScoTtix schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:08:
Kan ik verwachten dat de prijs hiervoor nog zal zakken net als binnen Europa? Zit daar een logica achter, de prijzen van economy comfort stoelen? (met de tijd goedkoper, gebaseerd op de vraag...).

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Naar de US zit Economy Comfort altijd vol. Heb nog niet eerder gezien dat er met de prijs gestunt word. Ik pak zelf altijd nooduitgang overigens.

Mijn volgende 2 vluchten neem ik United. Economy heen, Business terug. Ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Napsju schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:24:
90% prive, is een low cost airline dan niet een beter idee?
Ik vlieg quasi-100% privé en ik weiger bij LCC's in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:49:
[...]

Ik vlieg quasi-100% privé en ik weiger bij LCC's in te stappen.
Wat is de definitie van LCC? Wat bij Ryanair stap ik niet in, maar over Easyjet ben ik uiterst tevreden (stap zo weer in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PWM schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:52:
Wat is de definitie van LCC? Wat bij Ryanair stap ik niet in, maar over Easyjet ben ik uiterst tevreden (stap zo weer in).
Ik maak daar ook niet echt onderscheid in. LCC is maar een labeltje. Wel ben ik bereid om iets meer te betalen voor een bedrijf wat helder is over de kosten. Ik heb nergens zo'n hekel aan als aan "lage prijzen" die in werkelijk een stuk minder gunstig uitpakken omdat je voor allerlei zaken extra moet betalen. Dan liever meer betalen voor een bedrijf wat niet met dat soort verrassingen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Inderdaad. Met alle extra kosten die erbij komen bij LCC's (bagage, binnenkort vast ook handbagage, middle-of-nowhere vliegvelden en bijkomend transport naar waar je werkelijk wilt zijn) ben je vaak niet eens écht goedkoper uit of hoogstens marginaal. Plus de gemiddelde LCC vliegt, omdat dat goedkoper is, op idiote tijden. KLM doet de meeste Europese bestemmingen meermaals per dag aan. En dan doen ze dat als je niet morgen weg wilt meestal voor €99. Nou dat is prima voor mij. En hoewel KLM niet bepaald het hoogst scoort op beenruimte is dat bij de EasyJets en Ryanairs e.d. allemaal nóg erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:52:
[...]

EasyJet heeft het hier gisteren en eergisteren ook weer prima gedaan tijdens een retourtje Geneve. Voordeel is dat nooduitgang stoelen gelijk staan aan speedy boarding, niet dat heel veel boeit maar je kunt gewoon wel normaal je tas kwijt. De terugvlucht zat compleet vol en de heenvlucht ook zo goed als. Ondanks dat er een duidelijke bak staat waar je tas in moet passen was er toch weer een discussie over, onbegrijpelijk. Als je tas niet in het vak past is het geen handbagage, simpel. Ook niet als alleen de wielen uitsteken.

De nooduitgang plekken zijn voor de geringe meerprijs (ondanks de vlucht van een kleine 1,5 uur) het geld meer dan waard. KLM vliegt op Geneve slechtere tijden en kost ook nog eens meer. Lijkt mij een no-brainer op die manier. Natuurlijk moet je het altijd per keer bekijken, maar 100% een (imho) normale partij "vergeten" is niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:29
PWM schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:47:
[...]

Naar de US zit Economy Comfort altijd vol. Heb nog niet eerder gezien dat er met de prijs gestunt word. Ik pak zelf altijd nooduitgang overigens.

Mijn volgende 2 vluchten neem ik United. Economy heen, Business terug. Ideaal :)
Veel plezier met United in eco. De gehele inrichting (stoelen, IFE(!), overhead bins, etc) van hun 767's komen uit de jaren negentig. Business is, geloof ik, wel te doen (recenter, etc). Stond vorige keer wel op de lijst met upgrades, maar kwam helaas niet aan de beurt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:05:
Inderdaad. Met alle extra kosten die erbij komen bij LCC's (bagage, binnenkort vast ook handbagage, middle-of-nowhere vliegvelden en bijkomend transport naar waar je werkelijk wilt zijn) ben je vaak niet eens écht goedkoper uit of hoogstens marginaal. Plus de gemiddelde LCC vliegt, omdat dat goedkoper is, op idiote tijden. KLM doet de meeste Europese bestemmingen meermaals per dag aan. En dan doen ze dat als je niet morgen weg wilt meestal voor €99. Nou dat is prima voor mij. En hoewel KLM niet bepaald het hoogst scoort op beenruimte is dat bij de EasyJets en Ryanairs e.d. allemaal nóg erger.
Heb je Easyjet laatst nog wel eens bekeken ;) Ze vliegen de hele dag af en aan op Schiphol. Ochtend, middag, avond, wat je wilt. Vlieg je met handbagage zijn de kosten vooraf zeer duidelijk (niet zoals bij KLM of BA dat je nog moet betalen, om te betalen).

Easyjet heeft een nieuwe interieur waarbij je je benen beter kwijt kan dan bij KLM. En dan vliegen ze ook nog eens altijd op tijd (KLM trouwens ook stipt).

Als de tijden van KLM beter zijn, neem ik die natuurlijk ook. Maar als ze beiden op dezelfde tijd vliegen, neem ik Easyjet, ook als die net zo duur zijn als KLM.

Ryanair is een ander verhaal, daar zit je inderdaad met je benen in je nek. Vueling e.d. heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10 16:45
Hoe zijn de 777's van de KLM richting Vancouver? Zijn die moderner? :)

Verder heb ik prima ervaringen met Ryanair, je hebt net zo veel beenruimte als bij andere maatschappijen (TAP portugal, Transavia, SAS, Easyjet etc), met als groot voordeel dat de stoelen niet naar achter kunnen dus de ruimte (al is het beperkt) wel van jou blijft.

[ Voor 66% gewijzigd door LordSinclair op 10-03-2016 15:13 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:06:
[...]

Natuurlijk moet je het altijd per keer bekijken, maar 100% een (imho) normale partij "vergeten" is niet echt nodig.
Mja, ik moet ook zeggen dat EasyJet inderdaad nog te overwegen is (vliegen ook vanaf Schiphol en dat is voor mij sowieso een harde eis gezien dat ik in Amsterdam woon) als ze een betere optie bieden dan KLM. Maar voor mijn reisgedrag is dat tot dusverre nog nooit het geval geweest.

Maar Ryanair e.d. die van luchtvervoer meer een soort busreis maken, nee dank je.
LordSinclair schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:11:
Hoe zijn de 777's van de KLM richting Vancouver? Zijn die moderner? :)
Dat ligt eraan welke er precies heen gestuurd wordt. Ze zijn bezig ze te vernieuwen. Ik geloof dat inmiddels alle 772's gedaan zijn en dat ze bezig zijn met de 773's

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 10-03-2016 15:13 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.