Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.875 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bacardicoconut schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:05:
853 economy passagiers, zie het al voor me op DXB met al die mensen die niet snappen wat boarding by zone betekend.
Zie onder ander http://www.wsj.com/articl...4233404576457930970524522. Het blijkt dat random boarding het snelste werkt, en juist back to front (of andere manieren van rijen stoelen) eigenlijk het traagst werkt.
Piet91 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:13:
Met zoveel passagiers houdt je in de A380 ook totaal geen ruimte meer over voor cargo beneden
(omdat alles wordt ingenomen door de koffers van de passagiers)
Vervoert Ryanair uberhaupt cargo?

[ Voor 25% gewijzigd door PolarBear op 30-10-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Hoi allen,

Eergisteren van Schiphol gevlogen. Het volgende toestel reed achter ons:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hY4sCPS36ph8BMmzVJvcK3fh/full.png

Iemand enig idee van wie hij is? Atlas Air was m'n eerste gedachte, maar die is niet blauw aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mooi raadsel :)

Hij lijkt wel een beetje op de N857GT van Polar Air, behalve dan weer dat blauwe op de empennage...

Verder kom ik even niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
don_jorg schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:21:
Hoi allen,

[afbeelding]

Iemand enig idee van wie hij is? Atlas Air was m'n eerste gedachte, maar die is niet blauw aan de voorkant.
Via http://schiphol.dutchplan...2015-10-27&group=aircraft :

Dubai Air Wing A6-GGP.
Dubai Air Wing is the airline of the government of Dubai, United Arab Emirates.

Afbeeldingslocatie: https://img.planespotters.net/photo/527000/thumbnail/a6-ggp-dubai-air-wing-royal-flight-boeing-747-412f_PlanespottersNet_527571.jpg

Het lijkt erop dat ze grotendeels de oude livery van het vliegtuig hebben gehouden. Dit is een foto van het vliegtuig als B-2429 van Great Wall Airlines.
Afbeeldingslocatie: https://img.planespotters.net/photo/255000/thumbnail/b-2429-great-wall-airlines-boeing-747-412f_PlanespottersNet_255828.jpg

Andere Dubai Air Wing-vliegtuigen zien er iets meer... governmental uit:
Afbeeldingslocatie: https://img.planespotters.net/photo/647000/thumbnail/a6-mmm-dubai-air-wing-royal-flight-boeing-747-422_PlanespottersNet_647963.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door ValHallASW op 30-10-2015 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
don_jorg schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:21:
Hoi allen,

[afbeelding]

A6-GGP van Dubai Air Wing.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/3/5/0246531.jpg

Over 747's gesproken; vanmorgen om 07:35 uur is de eerste Boeing 747-400 van KLM vertrokken.
PH-BFM (747-400M) vloog deze morgen vanuit Amsterdam naar Teruel in Spanje waar het opgeslagen zal worden en waarschijnlijk gesloopt. Ze voegt zich daar bij PH-MPP en PH-MPQ van Martinair en de vele Transaero vliegtuigen die daar afgelopen week heengebracht werden.

PH-BFM "City of Mexico" vloog haar laatste commerciële vlucht op 25 oktober als KL612 vanuit Chicago naar Amsterdam.
De 896e 747 van de productielijn vloog op 8 januari 1992 voor de eerste keer en werd op 14 februari dat jaar aan KLM geleverd die het nu in eigendom had.
Nu na ruim 23 jaar is het voor deze dame nu voorbij.

PH-BFM eerder deze maand:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/775/21733994569_5ba9f3dfec_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
13 jaar, ja?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Dank jullie wel, het is inderdaad die Dubai Air Wing! Gaaf hoe snel er goede antwoorden komen :). Weer een maatschappij die ik nog niet kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dubai Air Wing is geen maatschappij zozeer maar onderdeel van hun overheid ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 30-10-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
CyBeR schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:24:
Dubai Air Wing is geen maatschappij zozeer maar onderdeel van hun overheid ;)
Het is de maatschappij van de overheid, vind ik het lekker tóch een maatschappij ;) Wie ook de eigenaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:50
PolarBear schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:38:

Zie onder ander http://www.wsj.com/articl...4233404576457930970524522. Het blijkt dat random boarding het snelste werkt, en juist back to front (of andere manieren van rijen stoelen) eigenlijk het traagst werkt.
Ik denk ook wel dat random boarding beter werkt en voor minder irritaties zorgt. Juist doordat mensen net doen of ze gek zijn zorgen ze voor vertraging omdat ze weer uit de rij gehaald worden.

Had van de week een groep mensen uit India die gewoon via de priority lane probeerde voor te dringen. Tegen elkaar spraken ze Engels maar toen ze aangesproken werden op hun gedrag verstonden ze in eens geen Engels meer :( >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
De FAA certification vlucht van KLM's PH-BHA onthulde de naam van de eerste 787-9: Carnation!

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5746/22399353850_fc120811e3_b.jpgPH-BHA KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 36113 / LN 356 Carnation by Woodys Aeroimages, on Flickr

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eerder vandaag op mijn vlucht HKG>AKL. Derde rij Premium, diner. Ik neem de biefstuk, de oudere man in het midden ook. Bleek ik net de laatste biefstuk van de PE sectie te krijgen, oudere man schoot me even in een kleuterbui tegen de stewardess "als ik geen biefstuk krijg, dan hoef ik niets" en "het is jouw werk om de beef te regelen". Bood ik mijn biefstuk aan, wilde hij ook niet :+ .

Het was een goed te eten biefstukje (zeker voor vliegtuigeten), maar niet gezegd :p

Bij het ontbijt was hij weer afgekoeld, heb ik hem eerst laten kiezen. Zelfde stewardess en hij en zij konden er wel om lachen toen ik aangaf niet weer het risico te willen nemen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Je maakt wat mee, hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, je weet van te voren dat er een kans is dat je voorkeur er niet meer is. Net als met boarden kan men er wel procedureel rekening mee houden, door niet altijd van voor naar achter te gaan, maar ook andersom. Anders zijn de mensen achteraan het vaakste de pineut ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Bij United (of Delta, weet ik even niet meer zeker) doen ze de service op de vluchten met even vluchtnummers de andere kant op in vergelijk met de oneven. Dus de ene keer van voor naar achter en de andere keer van achter naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
2 luchtvaart gerelateerde vragen:
- Sinds een tijdje is de Facebook pagina van "Save The Last PAX McDonnell Douglas MD-11" voor mij onbereikbaar. Eerst was simpelweg inloggen op FB voldoende maar opeens moest ik lid worden.
(wat ik dan heb gedaan)
Sindsdien is de pagina niet meer te zien. Ben ik de enige?
Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar

Deze pagina kan nu niet worden weergegeven. Mogelijk is deze tijdelijk niet beschikbaar, is de link verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
- Is iemand hier lid van Airliners.net? Zit te twijfelen of ik lid wil worden maar om daar te posten (buiten photography fora) moet je premium member worden à $25 eenmalig.

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 30-10-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Piet91 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:01:
- Sinds een tijdje is de Facebook pagina van "Save The Last PAX McDonnell Douglas MD-11" voor mij onbereikbaar. Eerst was simpelweg inloggen op FB voldoende maar opeens moest ik lid worden.
Bij mij is hij gewoon zichtbaar, het is wel een gesloten groep inmiddels. Ik kan me niet herinneren dat het de laatste paar maanden gewijzigd is. https://www.facebook.com/groups/savethelastMD11/

Laatste bericht op de pagina is van een uurtje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Piet91 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:01:
2 luchtvaart gerelateerde vragen:
(wat ik dan heb gedaan)
De beheerder is gewijzigd, de originele beheerder van de pagina heeft z'n account gedeactiveerd ik weet niet voor hoe lang ov waarom
- Is iemand hier lid van Airliners.net? Zit te twijfelen of ik lid wil worden maar om daar te posten (buiten photography fora) moet je premium member worden à $25 eenmalig.
Ja ik ben lid van airliners.net, ik vind de mogelijk om daar te posten niet echt een toegevoegde waarde in mijn leven om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
Piet91 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:00:
[...]

Over 747's gesproken; vanmorgen om 07:35 uur is de eerste Boeing 747-400 van KLM vertrokken.
PH-BFM (747-400M) vloog deze morgen vanuit Amsterdam naar Teruel in Spanje waar het opgeslagen zal worden en waarschijnlijk gesloopt. Ze voegt zich daar bij PH-MPP en PH-MPQ van Martinair en de vele Transaero vliegtuigen die daar afgelopen week heengebracht werden.
Daar gaan de eerste 747's dus. In december 2009 met de PH-BFM naar Tokyo gevlogen, destijds nog zonder ptv.
Wanneer is het helemaal over en uit met de 747 bij KLM?
Ik dacht dat KLM gezien de gunstige brandstof wat langer bleef vliegen met de 747's?

[ Voor 5% gewijzigd door MrLink op 30-10-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:02
PolarBear schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:38:

Vervoert Ryanair uberhaupt cargo?
Nee, zie T&C op de website: "8.9.1 We do not carry animals or cargo on our flights except for guide dogs on certain routes.", anders halen ze waarschijnlijk niet de turn around van 25 minuten.

Ik heb wel nog een andere vraag over Ryanair en Schiphol, de vluchten vertrekken natuurlijk vanaf de low-cost pier, maar dit is de eerste keer dat ik low-cost vanaf Schiphol vlieg. Wat gezocht op Google en dat moet dus de M pier worden, want Dublin is Schengen. Verder ook gelezen dat als je eenmaal bij de M pier bent je niet meer naar het winkelgebied kan achter de paspoortcontrole (zoals je met KLM etc wel hebt).

Nu houd ik er nogal van om op tijd te zijn, buffer in te bouwen voor OV-vertraging etc. Dus eigenlijk ben ik altijd netjes 2 uur voor vertrek op Schiphol, normaal is dat niet zo erg, beetje rondneuzen in de winkeltjes, koffietje doen bij de Starbucks. Maar zoals ik dat nu lees kan dat helemaal niet. Klopt dit? Kun je bij vertrek vanaf de M gates, eerst door de controle en dan naar lounge 3, om vervolgens 45/60 minuutjes van tevoren naar lounge 4 en de M gate te lopen? Of wordt je geweigerd bij de security die aansluit op lounge 3 met je Ryanair boardingpass? In dat geval zal ik wel zeggen dat diegene even een boekje moet meenemen (heeft nog nooit gevlogen... dus weet totaal niet wat ze kan verwachten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 13:12

Spotter

Lichtnicht

Die Bolle14 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:19:
Ja ik ben lid van airliners.net, ik vind de mogelijk om daar te posten niet echt een toegevoegde waarde in mijn leven om eerlijk te zijn.
Niet meer inderdaad. Jaren geleden was het een fantastische community, nu is het niet veel meer. Het leeft nog bij gebrek aan beter, maar dat is het dan ook wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MrLink schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:25:
Daar gaan de eerste 747's dus. In december 2009 met de PH-BFM naar Tokyo gevlogen, destijds nog zonder ptv.
Wanneer is het helemaal over en uit met de 747 bij KLM?
Bij mij zijn nog niet van alle kisten de vertrekdata bekend, maar eind 2017 zijn i.i.g. nog maar 9 van de 22 over. 3 Full pax en 6 combi's.
Ik dacht dat KLM gezien de gunstige brandstof wat langer bleef vliegen met de 747's?
Dat is ook gebeurd. Volgens eerdere plannen zouden per 31 december 2015 3 747's uit de vloot zijn,
nu 1. PH-BFO volgt in januari.

Overigens; PH-AOH (A330-200) heeft haar laatste vlucht voor KLM ook al gemaakt (24-25 okt. vanuit Dallas). Die staat momenteel in hangar 12 voor C-check.

Haar heb ik dan i.i.g. op mijn spaarzame Schiphol-trips toch nog op de plaat gezet; 2 maand geleden...

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5733/19921756214_d53111dcf5_c.jpg

Thanks voor de feedback trouwens op de MD-11 en Airliners.net vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 31-10-2015 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:23:
[...]

Bij mij zijn nog van alle kisten de vertrekdata bekend, maar eind 2017 zijn i.i.g. nog maar 9 van de 22 over.
3 Full pax en 5 combi's.
3+5 = 8? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
't rekenen vergaat Piet niet zo goed vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Vliegramp in Egypte of Cyprus (tegenstrijdige berichten):
Een vliegtuig van de Russische maatschappij Kogalimavia is neergestort op het Egyptische schiereiland Sinaï.

Dat heeft premier Ibrahim Mahlab van Egypte zaterdag bekendgemaakt.

Aan boord van het vliegtuig zijn volgens de maatschappij 224 mensen, onder wie veel Russische toeristen.

Het vliegtuig, een Airbus A321, vertrok vanaf het vakantieoord Sharm-el-Sheik en heeft als eindbestemming Sint-Petersburg.

Volgens de Russische luchtvaartautoriteit waren er 212 passagiers en zeven bemanningsleden aan boord, meldt het Russische persbureau TASS.

De Airbus vertrok om 6.51 uur en verdween om 7.14 uur van de radar. Volgens de Russische autoriteiten is het vliegtuig bij Cyprus neergestort, maar Egypte maakt melding van een crash in de Sinaï-woestijn.

De Egyptische premier heeft zijn afspraken afgezegd vanwege de crash.

Bronnen bij de luchtverkeersleiding in Caïro melden aan TASS dat de piloot toestemming vroeg om te landen, omdat er iets mis was met de apparatuur aan boord. Het vliegtuig was op dat moment op een hoogte van 9000 meter. De verbinding werd kort na het verzoek van de piloot verbroken. Het wrak is nog niet gevonden.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...eergestort-in-egypte.html

Zou gaan om EI-ETJ, msn 663, first flight 09-05-1997: http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a321-663.htm

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/6/2/2699263.jpg

Wikipedia: Kogalymavia

Laatst ontvangen data van het toestel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rn7YNYM.png

[ Voor 53% gewijzigd door wildhagen op 31-10-2015 09:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens data van FR24.com is ie boven de woestijn verdwenen.
Op het laatst een snelle afname van hoogte te zien.
http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ei-etj/#7d986d3

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/9se2d1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, wrak is inmiddels gelokaliseerd. Volgens hulpverleners is het "compleet verwoest", vrijwel zeker geen overlevenden.

Er gaan momenteel ook geruchten/complottheorieren dat het toestel door IS (die in de noordelijke Sinaï actief zijn) het toestel neergeschoten zouden hebben, maar Egyptische veiligheidsdiensten ontkennen dit.

Uit het nu.nl artikel nog meer nieuws:
Ook melden bronnen dat bemanningsleden van het vliegtuig vorige week al klaagden over problemen met de vliegtuigmotor.

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 31-10-2015 10:10 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:21

Garyu

WW

Ook met een motor is zo'n toestel nog wel te vliegen, en in ieder geval contact mogelijk? Terrorisme lijkt me niet voor de hand liggend.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 08:00
Garyu schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:47:
Terrorisme lijkt me niet voor de hand liggend.
Omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik zag ergens dat hij opeens 6000ft/min daalde en 93knts op die hoogte... dan lijkt het wel of ie ineens tot stilstand is gekomen in de lucht en vol naar beneden keldert.

Lijkt me dat zelfs met uitval beide motoren men nog enigszins een zweefvlucht kan maken enige tijd? Tenzij er bijv. iets afbreekt, uiteenvalt, ontploft oid?

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
shaggy8675 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:58:
Ik zag ergens dat hij opeens 6000ft/min daalde en 93knts op die hoogte... dan lijkt het wel of ie ineens tot stilstand is gekomen in de lucht en vol naar beneden keldert.
Op Reddit wordt gesuggereerd dat het een stall is geweest. Dat is consistent met het eerst vrij rap hoogte winnen (30300->33500 ft in een minuut; max climb rate van een A321 is iets van ~2500ft/min en de normale climb rate iets van 500 ft/min source), snelheid verliezen (93 kts) en in een free fall naar beneden komen.

[ Voor 6% gewijzigd door ValHallASW op 31-10-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:18

Fiber

Beaches are for storming.

Zullen we hier verder met dat soort theorieën? Dan houden we het centraal...:

Russisch vliegtuig met 224 passagiers neergestort in Egypte

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:17:
[...]

Hoe is deze foto eigenlijk gemaakt?
Vanaf een heuvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Pinin schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:17:
Hoe is deze foto eigenlijk gemaakt?
Luchthaven van Korfoe. Genoeg bergen in de buurt.

En de nieuwe livery van Cathay Pacific is bekend.
Wat is het toch met die idiote trend van alles (nagenoeg) wit en alleen de naam nog op de romp? :|

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/1/3/2708311.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.airliners.net/uf/183880/14462829010FZCuh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zit nu in de nieuw ingerichte 777-200 van KLM.

Met afstand de aller allerslechtste stoelen die ik ook heb gehad. Geen vorm, keihard en door de 3-4-3 loopt iedereen continu tegen de stoelen op.

Wel eindelijk een normaal scherm. Verder een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Piet91 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:51:
[...]
Wat is het toch met die idiote trend van alles (nagenoeg) wit en alleen de naam nog op de romp? :|

[afbeelding]
[afbeelding]
Vind 'm best mooi, gewoon lekker clean. Eigenlijk een beetje hetzelfde als EVA Air.

Je hebt inderdaad gelijk als het gaat om pluriformiteit, want er zijn onderling steeds minder verschillen. Dat is wellicht jammer, maar deze liveries vind ik wel een vooruitgang ;)

Ik ben het trouwens niet eens met dat 'alles wit' aan het worden is. De liveries van EVA Air of Cathay Pacific hadden sowieso al veel (de helft?) wit. Het zijn vooral wat subtiele updates, men borduurt voort op de oude livery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Tja... klinkt plausibel

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

[...]

Nou bij Cathay is het zeker wel een verbetering imho, vond de oude livery erg lelijk.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mee eens, ik vind de nieuwe livery wel een vooruitgang tov de oude. Cathay is een topmaatschappij, maar hun huidige livery was redelijk lelijk te noemen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik zeg niet dat ik het direct lelijk vind maar je houdt haast geen eigen identiteit meer over.
Het is allemaal wit (of i.i.g. iets in die richting) met vooraan de maatschapppij-naam.
Alleen de staart is anders.

Vergelijk dat met jaren geleden dat je aan een detail van het vliegtuig al genoeg had om de maatschappij te herkennen.

Maar goed; ik heb hier en elders al wel gemerkt dat ik nagenoeg alleen sta met mijn mening :P...
Designkeuzes als dit en ook die lelijke golven wat je bij bijv. Eva Air maar vooral ook bij KLM nu krijgt zou ik een paar jaar geleden nooit aan m'n universitair docent Vormstudie kunnen verdedigen.

[ Voor 44% gewijzigd door Piet91 op 31-10-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:05:
Zit nu in de nieuw ingerichte 777-200 van KLM.

Met afstand de aller allerslechtste stoelen die ik ook heb gehad. Geen vorm, keihard en door de 3-4-3 loopt iedereen continu tegen de stoelen op.

Wel eindelijk een normaal scherm. Verder een no-go.
KLM is toch eigenlijk sowieso een No go?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Dublin is niet schengen, ik vlieg regelmatig tussen Schiphol en Cork/Dublin en met Aer Lingus vertrek je van de D27-31 gates en heb een foto gezien dat de Ryanair vanaf gate D31 vertrok bij de eerste vlucht.
Even gekeken op Schiphol.nl en voor vandaag was de 1e vlucht D16 en de 2e H05. Dus niks over de M-gates en je kan gewoon door de nieuwe centrale beveiliging het winkelgebied in.
Martijn-HK schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:09:
[...]

Nee, zie T&C op de website: "8.9.1 We do not carry animals or cargo on our flights except for guide dogs on certain routes.", anders halen ze waarschijnlijk niet de turn around van 25 minuten.

Ik heb wel nog een andere vraag over Ryanair en Schiphol, de vluchten vertrekken natuurlijk vanaf de low-cost pier, maar dit is de eerste keer dat ik low-cost vanaf Schiphol vlieg. Wat gezocht op Google en dat moet dus de M pier worden, want Dublin is Schengen. Verder ook gelezen dat als je eenmaal bij de M pier bent je niet meer naar het winkelgebied kan achter de paspoortcontrole (zoals je met KLM etc wel hebt).

Nu houd ik er nogal van om op tijd te zijn, buffer in te bouwen voor OV-vertraging etc. Dus eigenlijk ben ik altijd netjes 2 uur voor vertrek op Schiphol, normaal is dat niet zo erg, beetje rondneuzen in de winkeltjes, koffietje doen bij de Starbucks. Maar zoals ik dat nu lees kan dat helemaal niet. Klopt dit? Kun je bij vertrek vanaf de M gates, eerst door de controle en dan naar lounge 3, om vervolgens 45/60 minuutjes van tevoren naar lounge 4 en de M gate te lopen? Of wordt je geweigerd bij de security die aansluit op lounge 3 met je Ryanair boardingpass? In dat geval zal ik wel zeggen dat diegene even een boekje moet meenemen (heeft nog nooit gevlogen... dus weet totaal niet wat ze kan verwachten ;) )

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Koffer niet aangekomen op Schiphol :( Kom ik er ook nog eens achter dat American Expresss Platinum hier geen dekking op heeft (want thuis).

Moet KLM iets dekken? Ik moet morgen aan de slag en mijn adapters zitten in die koffer, die moet ik dus vanmiddag gaan kopen. Ook mijn medicijnen zitten er nog in :( Ja, hartstikke dom ja.

EDIT: 1 adapter doet 109,-, maar zonder kan ik nu niets.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 31-10-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 22-09 15:30

Goner

What can I do you for ?

PWM schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:05:
Dat smaken zo kunnen verschillen ... heb er pas ruim 11 uur in gezeten naar Kaapstad. Goed gezeten en niemand tegenaan zien lopen.
Op de terugweg helaas een oude 777-200.
Wel eindelijk een normaal scherm.
Zijn we toch nog ergens over eens ...

Zag net de PH-PBA overvliegen boven Rotterdam. Grappig, je kijkt onmiddellijk omhoog als je die ouderwetse motoren hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Goner schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:39:
[...]

Dat smaken zo kunnen verschillen ... heb er pas ruim 11 uur in gezeten naar Kaapstad. Goed gezeten en niemand tegenaan zien lopen.
Op de terugweg helaas een oude 777-200.
Ik begreep van de stewardess dat het alleen de nooduitgang rijen betreft (waar ik dus zat, 31). Deze zijn normaal al smaller natuurlijk (door de tafel en scherm in de zijkant). Echter, met de nieuwe stoelen is de hele structuur eruit.

Ze gaf aan dat die stoelen heel erg slecht zijn (wat ik dus ook wel doorhad), maar dat de overige stoelen wel een verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Piet91 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:28:
Ik zeg niet dat ik het direct lelijk vind maar je houdt haast geen eigen identiteit meer over.
Het is allemaal wit (of i.i.g. iets in die richting) met vooraan de maatschapppij-naam.
Alleen de staart is anders.

Vergelijk dat met jaren geleden dat je aan een detail van het vliegtuig al genoeg had om de maatschappij te herkennen.

Maar goed; ik heb hier en elders al wel gemerkt dat ik nagenoeg alleen sta met mijn mening :P...
Designkeuzes als dit en ook die lelijke golven wat je bij bijv. Eva Air maar vooral ook bij KLM nu krijgt zou ik een paar jaar geleden nooit aan m'n universitair docent Vormstudie kunnen verdedigen.
Zal wel met kosten te maken hebben, zowel het spuiten zelf (verf etc. en arbeid) en volgens mij scheelt het ook een paar honderd kilo aan massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:32:
Koffer niet aangekomen op Schiphol :( Kom ik er ook nog eens achter dat American Expresss Platinum hier geen dekking op heeft (want thuis).

Moet KLM iets dekken? Ik moet morgen aan de slag en mijn adapters zitten in die koffer, die moet ik dus vanmiddag gaan kopen. Ook mijn medicijnen zitten er nog in :( Ja, hartstikke dom ja.

EDIT: 1 adapter doet 109,-, maar zonder kan ik nu niets.
KLM dekt dat gewoon, of iedergeval tot 100e mogelijk. Adapter kopen en declareren maar.

Ow en je adapter gewoon in handbagage gooien volgende keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
gop1 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:57:
[...]

Zal wel met kosten te maken hebben, zowel het spuiten zelf (verf etc. en arbeid) en volgens mij scheelt het ook een paar honderd kilo aan massa.
Weegt witte verf dan echt zoveel minder dan een verf met een kleurtje?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:30:
[...]

KLM is toch eigenlijk sowieso een No go?
Bepaald niet. Ik vlieg nog altijd graag met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

CyBeR schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:05:
[...]
Yep, wij ook.
Heen en weer naar Kaapstad, al flink wat jaartjes. Nooit problemen gehad, vriendelijk personeel, attent met hapjes & drankjes, leuk programma op de IFE en best redelijke vliegtuig-hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alleen vaak wel redelijk aan de dure kant, in vergelijking met de concurrentie, en buiten aanbiedingen etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mja als de prijs het belangrijkst was voor mij zou ik niet weigeren met Ryanair te vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dan heb je natuurlijk weer meteen het andere uiterste te pakken.... er is nog zoiets als een middenweg...

Daarnaast is het niet zo dat de meeste reguliere maatschappijen onderdoen voor KLM, en velen zitten qua serviceniveau zelfs (soms vér) boven KLM (met name de Aziatische carriers etc). Als dat dan voor honderden euro's goedkoper naar dezelfde bestemming kan, ga ik iig geen dief van mijn eigen portemonnee zijn om bewust de duurdere KLM te kiezen.

Enige keren dat ik KLM neem ik als ze weer een mooie aanbieding hebben, dan is het nog wel interessant. Buiten aanbiedingen vind ik ze in 99 van de 100 gevallen gewoon té duur.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CyBeR schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:05:
[...]

Idem hier! Al is het maar voor de kletsende piloten tijdens de vlucht en de stewardessen waar je een gesprekje mee kan beginnen als mens tot mens..
wildhagen schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:42:
Dan heb je natuurlijk weer meteen het andere uiterste te pakken.... er is nog zoiets als een middenweg...

Daarnaast is het niet zo dat de meeste reguliere maatschappijen onderdoen voor KLM, en velen zitten qua serviceniveau zelfs (soms vér) boven KLM (met name de Aziatische carriers etc). Als dat dan voor honderden euro's goedkoper naar dezelfde bestemming kan, ga ik iig geen dief van mijn eigen portemonnee zijn om bewust de duurdere KLM te kiezen.

Enige keren dat ik KLM neem ik als ze weer een mooie aanbieding hebben, dan is het nog wel interessant. Buiten aanbiedingen vind ik ze in 99 van de 100 gevallen gewoon té duur.
Dat komt omdat de KLM een rechtstreekse vlucht heeft en je met andere carriers meestal moet overstappen. Directe vluchten zijn gewoon duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:07:
[...]

Dat komt omdat de KLM een rechtstreekse vlucht heeft en je met andere carriers meestal moet overstappen. Directe vluchten zijn gewoon duurder.
Dat ben ik toch niet geheel met je eens, of iig niet in alle gevallen. Ook directe vluchten laten dat soort dingen zien. Als ik bijv een willekeurige datum pak, naar Kuala Lumpur, komt MH er goedkoper uit dan KLM, Naar Seoul komt Korean Air er een heel stuk goedkoper uit dan KLM, En dat zijn allemaal directe vluchten.

En zowel Malaysia Airlines als Korean Airlines sla ik qua serviceniveau toch wel een stukje hoger aan dan KLM (en Cathay, Singapore Airlines zitten daar nog weer ff boven).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wildhagen schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:14:
[...]

Dat ben ik toch niet geheel met je eens, of iig niet in alle gevallen. Ook directe vluchten laten dat soort dingen zien. Als ik bijv een willekeurige datum pak, naar Kuala Lumpur, komt MH er goedkoper uit dan KLM, Naar Seoul komt Korean Air er een heel stuk goedkoper uit dan KLM, En dat zijn allemaal directe vluchten.

En zowel Malaysia Airlines als Korean Airlines sla ik qua serviceniveau toch wel een stukje hoger aan dan KLM (en Cathay, Singapore Airlines zitten daar nog weer ff boven).
Klopt! Want je boekt een retour, voor een Hollander is de KLM praktischer naar KUL dan MAS, kijk maar eens via een VPN in Maleisië naar een retourtje Amsterdam, je zal zien dat de KLM dan goedkoper is dan MAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:07:
[...]
Dat bijvoorbeeld, zoals ik al zei vliegen we regelmatig naar Kaapstad (in de dure zomervakantie periode). Heel lang met BA via Heathrow gevlogen omdat dat goedkoop en vrij rechtstreeks was. Op een gegeven moment was KLM even duur vanaf Schiphol dus dat was niet moeilijk.
Er zijn nog steeds goedkopere vluchten, maar met overstap en/of een nacht op een vliegveld in Dubai of zo. En dan betaal ik liever wat meer voor de snelle optie.
Was er maar wat meer concurrentie die kant op, ik zou graag goedkoper en even snel vliegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 31-10-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Twee van de grootste Europese luchtvaartmaatschappijen, Air France-KLM en Lufthansa, mijden het luchtruim boven de Sinaï te mijden zo lang niet duidelijk is waarom er zaterdag een Russische Airbus is neergestort.

Dat hebben woordvoerders van beide maatschappijen zaterdag gemeld.

Het Russische toestel is op de terugreis van de badplaats Sharm-el-Sheikh naar Sint Petersburg op het schiereiland neergestort. Alle 224 inzittenden zijn om het leven gekomen. In delen van de bergachtige Sinaï zijn al jaren groepen jihadisten actief.

Een van de groepen, Wilayat Sinaï (Provincie Sinaï), claimt het toestel te hebben neergehaald.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...jden-sinai-vliegramp.html

Kennelijk is men na MH17 toch iets voorzichtiger geworden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Makkelijk zeggen.
Ik kan zo geen route bedenken van AF/KLM die vanuit Amsterdam en/of Parijs over dat gebied komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 20:20
Transavia vloog ooit over de Sanaï naar Sharm el Sheik. Daar waren ze al mee gestopt vanwege de dreiging in de Sanaï woestijn. (toch?)

[ Voor 42% gewijzigd door LongBowNL op 31-10-2015 19:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Als gezagvoerder met pensioen gaan in stijl 8)

Gisteren landde voor het eerst een Boeing 787 op Sint Maarten. Het ging op PH-TFL van TUI.
Het vloog daarna door naar Curacao en Aruba voordat het terugvloog naar Amsterdam waar het vanmiddag om 12:16 uur weer landde.

TUI vliegt vanaf nu elke woensdag en zondag naar Sint Maarten waar tot nu toe KLM alleen nog vanuit Amsterdam op vloog. Dit betekent na 7 jaar ook de terugkomst van "Arkefly" op Sint Maarten.
(Let op de mensen op het strand met witte TUI shirts)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CSpYDoGUAAETFgZ.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CSmFmZ6UYAAgI_y.jpg:large
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/10/31/629765.jpg

En morgen krijgt Schiphol een bijzonder vliegtuig; Etihad voert dan hun vlucht uit met een Airbus A340-600 i.p.v. een A330-200.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8544/8679611977_89ff2eaeb7_c.jpg

Daarnaast komt de A340-600 ook op 19 december, 2, 9, 16, 23 en 30 januari.
Dit is best wel bijzonder want de A340-600 komt zeer zelden op Schiphol.
Voor zover ik kan vinden maar enkele keren op Schiphol geweest; twee keer week een Iberia A340-600 uit naar Schiphol, Virgin Atlantic week ook tweemaal uit en South African Airways eenmaal.
Toen Virgin in 2005 voor het eerst uitweek was het nog een probleem op Schiphol omdat er geen geschikte tow-bar was voor dit type toestel.
Hierop vloog Virgin een 747-400 vanuit Londen naar Amsterdam mét geschikte tow-bar aan boord om de gestrande passagiers op te halen en de towbar te leveren voor de gestrande A340.
Ook kwam in 2011 nog een A340-600 in Airbus kleuren op Schiphol.

Waarschijnlijk is dit type nog wel vaker geweest op Schiphol maar vaker dan dit kan ik zo niet vinden.

Iberia A340-600 op Schiphol:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3112/2792300669_640210c3a9_o.jpg

Aangezien Etihad maar 7 toestellen van dit type heeft komt misschien deze dame ook eens langs :P :
Voor de eventuele spotters; verwachte aankomst is zondagmiddag om 14:20, vertrek om 21:20 uur.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5800/21942540503_57810f51c9_c.jpg

[ Voor 199% gewijzigd door Piet91 op 01-11-2015 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:42:
[...]

Makkelijk zeggen.
Ik kan zo geen route bedenken van AF/KLM die vanuit Amsterdam en/of Parijs over dat gebied komt.
Vluchten naar het MO (tijd geleden nog naar Doha via die route gedaan) gaan zo nu en dan over dat gebied heen als de wind boven Turkije of Iran tegenzit.

De reden dat het zover zuidelijk gaat os omdat Syrië uiteraard heb optie is, maar ook omdat er over Israël geen routes lopen buurlanden in.

[ Voor 15% gewijzigd door Fly-guy op 31-10-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Super zo'n A340, jammer dat het om 21:20 alweer donker is, en het zo mooi een A340 te zien (op)stijgen.

En god, wat is zoń 787 in TUI kleuren lelijk, nog erger dan Iberia.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

Pinin schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:29:
Super zo'n A340, jammer dat het om 21:20 alweer donker is, en het zo mooi een A340 te zien (op)stijgen.

Om maar niet te spreken over de livery van sunweb. Bah

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

exeliser schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:45:
[...]

Om maar niet te spreken over de livery van sunweb. Bah
Ja, maar die moet de uitstraling van goedkoop hebben (geel/rood)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Pinin schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:29:

Ik weet het niet. Nu er TUI op staat vind ik het vliegtuig eigenlijk wel veel mooier. Arke klonk zo goedkoop. Eigenlijk vind ik 'm best wel mooi nu.

A340 is inderdaad mooi. Ik wil nog een keer met een LH A340-600, waarin de toiletten in het ruim zitten. Virgin had die ook, maar die zijn volgens mij tegenwoordig al gestored en/of gescrapped.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Fly-guy schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:26:
Vluchten naar het MO (tijd geleden nog naar Doha via die route gedaan) gaan zo nu en dan over dat gebied heen als de wind boven Turkije of Iran tegenzit.

De reden dat het zover zuidelijk gaat os omdat Syrië uiteraard heb optie is, maar ook omdat er over Israël geen routes lopen buurlanden in.
Ok, ik had het beter moeten formuleren (daar gaat het bij mij blijkbaar niet echt lekker de laatste tijd :$ ) maar normaal gesproken gaan er zo geloof ik geen routes over het schiereiland.
Dus pas bij afwijken van de route zou het kunnen voorkomen.

Nog altijd happy op de A330 trouwens? Blijf je daar voorlopig op zitten of ga je schuiven?
Misschien de 777/787 combi omdat de A330/A350 combi er bij KLM niet gaat komen waarschijnlijk? :P
oohh schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:11:
A340 is inderdaad mooi. Ik wil nog een keer met een LH A340-600, waarin de toiletten in het ruim zitten. Virgin had die ook, maar die zijn volgens mij tegenwoordig al gestored en/of gescrapped.
Gelukkig vliegen er nog 11 A340-600's bij Virgin rond; de A340-300's zijn er bij hun echter wel uitgegaan.
Zie: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3"
(Maar uiteindelijk was de laatste vlucht later)

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 31-10-2015 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wat een oude meuk zeg, die business class in de A380 van AF. Kom net aan in Parijs van HK.
Lijkt zo uit de oude toestellen te zijn overgelepeld. Denk dat de nieuwe businss class config nog moet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:32:
[...]
Nog altijd happy op de A330 trouwens? Blijf je daar voorlopig op zitten of ga je schuiven?
Misschien de 777/787 combi omdat de A330/A350 combi er bij KLM niet gaat komen waarschijnlijk? :P
Ik blijf lekker waar ik ben, echter als KLM wil dat ik iets anders ga doen, dan hoor ik het wel.
Qua A350 weten wij ook niets, maar ik ga ervan uit dat het bij de 787 blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nog geen spoor van mijn koffer :( Zit veel in, waaronder 800,- aan nieuwe kleren en een gelijkwaardig bedrag aan oude kleren. En er dan achterkomen dat je fantastische reisverzekering dus alleen je koffer onderweg dekt, en niet als je naar huis gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:47:
Nog geen spoor van mijn koffer :( Zit veel in, waaronder 800,- aan nieuwe kleren en een gelijkwaardig bedrag aan oude kleren. En er dan achterkomen dat je fantastische reisverzekering dus alleen je koffer onderweg dekt, en niet als je naar huis gaat 8)7
En je kostbaarheden buitenshuis verzekering? Dekt die dat wellicht?
Of misschien nog zelfs je inboedel verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]
En in het echt:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/9/6/2725692.jpg

Niet zozeer lelijk maar persoonlijk vind ik het enorm saai, de Engelsen hebben met het woord 'bland' nog een betere typering. Zit zo weinig smoel, eigen identiteit aan.
Fly-guy schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:01:
Ik blijf lekker waar ik ben, echter als KLM wil dat ik iets anders ga doen, dan hoor ik het wel.
Nou ja, de A330-200's vertrekken dan wel de komende tijd maar de -300's blijven nog wel even.
Dus dat scheelt ook. :P
Qua A350 weten wij ook niets, maar ik ga ervan uit dat het bij de 787 blijft.
Het lijkt er sterk op dat het inderdaad 737/777/787 wordt bij KLM. Dat plus de Embraers bij Cityhopper.
Erg saai/jammer eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
PWM schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:47:
Je reisverzekering dekt alleen de uitgaande vlucht? Dat is toch bizar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
niekvandermeer schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:10:
[...]

Je reisverzekering dekt alleen de uitgaande vlucht? Dat is toch bizar...
Ja, KLM American Express Platinum reisverzekering. Ben er nog steeds over in conclaaf.

Inmiddels schijnt een Amerikaan hem gevonden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Straks op BBC 2 (22:00 - 23:00 uur):

Britain's Ultimate Pilots: Inside the RAF
Episode 4 of 4

The RAF's spectacular summer display season continues apace as the Red Arrows continue to battle the Great British weather, will their luck change? Meanwhile, as the mighty Typhoon jet struts its stuff over the beautiful Bournemouth coastline, how will our pilots cope with the most shocking news of the summer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 20:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topper, zal ernaar kijken thanks for the hoofd-omhoogs.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Piet91 schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:08:
Straks op BBC 2 (22:00 - 23:00 uur):

Britain's Ultimate Pilots: Inside the RAF

[...Episode 3 of 4..]
Dit is toch al de 4e (en laatste) ??

EDIT: in ep.2 was er sprake van een 'Dutch aircraft' in die flight van 18 WWII vliegtuigen, welke was dat ?

[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 01-11-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Goner schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:42:
Dit is toch al de 4e (en laatste) ??
Ja.

Die post zat ik te prutsen op een telefoon met quotes, kopiëren e.d. Fout erin geslopen.
(Zal CyBeR wel niet geloven. :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don_jorg
oohh schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:11:
[...]
Ik heb twee keer met die A346 gevlogen, van LH. Is heel apart, om naar beneden te gaan voor het toilet. Daar zit ook de crew-ruimte, trouwens. Maar na twee keer is de lol er wel vanaf, hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:50
PWM schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:27:
[...]

Ja, KLM American Express Platinum reisverzekering. Ben er nog steeds over in conclaaf.

Inmiddels schijnt een Amerikaan hem gevonden te hebben.
Een rare vraag, maar de luchtvaartmaatschappij is toch verantwoordelijk?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:15:
[...]

Een rare vraag, maar de luchtvaartmaatschappij is toch verantwoordelijk?
Pas 21 dagen na het verlies zal de maatschappij uitkeren en dan tot een max van ongeveer 500 euro, tenzij van te voren aangegeven dat de waarde hoger was en dat laatste geaccepteerd is door de maatschappij.
In de tussentijd heb je recht op een tijdelijke/beperkte vergoeding.

Maar mocht hij inderdaad voor 1600 euro aan kleding in de koffer hebben en dat niet aangegeven hebben vooraf, dan kan hij fluiten naar het grootste deel van het geld als hij zijn verzekering niet voor elkaar krijgt.

Maar als de koffer al gevonden is is het probleem grotendeels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
In het kader van "zo moet je dus niet landen"...

Double tailstrike van een Avro RJ85, EI-RJN (16.5 jaar oud), van CityJet in Dublin....

Gevoelsmatig komt hij ook wel érg hard aanvliegen eigenlijk...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Door: Steven van den Berg
AMSTELVEEN - Wie nieuwsgierig is naar de nieuwe Boeing 787 van KLM, kan zondag 22 november met de Dreamliner mee de lucht in op een rondvlucht. KLM voert een dag voor de officiële ingebruikname van het toestel drie 'welkomstvluchten' vanaf Schiphol uit. Voor 149 euro krijgen de passagiers de mogelijkheid om ongeveer een uur lang de Boeing 787 te ervaren.

Het gaat tijdens de rondvluchten niet om de bestemming, want de Dreamliner landt weer op de plaats van vertrek. "Het toestel staat centraal", aldus KLM maandagmorgen. "Tijdens de vluchten worden de specificaties van het toestel uitgelicht, zoals het licht en de stoelen. De technologische innovaties, het allernieuwste interieur en de speciale catering maken de vlucht helemaal compleet", belooft de luchtvaartmaatschappij.

Op de drie de welkomstvluchten vliegt Jacob Jan Boerma mee. De topchef zal volgens KLM voor alle passagiers "iets speciaals" serveren. Boerma werd onlangs door KLM gepresenteerd als nieuwe chefkok voor de maaltijden in de business class.

Tickets voor de speciale vluchten kunnen worden geboekt via www.klm.com/787dreamliner. Per boeking mogen maximaal vier economy class-stoelen worden gereserveerd, aldus KLM. Passagiers van de welkomstvluchten kunnen meedoen aan een speciale quiz over de Dreamliner. De winnaar ontvangt een schaalmodel van KLM's nieuwe aanwinst.

14 november
De eerste Boeing 787 van KLM landt naar verwachting zaterdagmorgen 14 november rond 08:30 uur op Schiphol. Het toestel gaat vervolgens de hangar in, waar KLM de laatste checks zal uitvoeren.

Op maandag 23 november, een dag na de welkomstvluchten, zet KLM de eerste 787 in op de lijndienstvlucht naar Abu Dhabi en Bahrein. Voor het einde van het jaar neemt de luchtvaartmaatschappij een tweede Dreamliner in ontvangst.

In totaal worden de komende jaren 21 exemplaren overgevlogen vanaf de fabriek in de VS. Alle Boeing 787’s van KLM krijgen de naam van een bloem.
150 euro toch ietwat aan de hoge kant, jammer ik pas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Krijg ik er miles voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
Overigens; PH-AOH (A330-200) heeft haar laatste vlucht voor KLM ook al gemaakt (24-25 okt. vanuit Dallas). Die staat momenteel in hangar 12 voor C-check.

Haar heb ik dan i.i.g. op mijn spaarzame Schiphol-trips toch nog op de plaat gezet; 2 maand geleden...
Dat is ook snel zeg, maar negen jaar oud? http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a330-811.htm
Nog nooit in een KLM A330 gezeten. Mis ik iets ;) ? Wel in Cathay en China Eastern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Fly-guy schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:18:
[...]

Pas 21 dagen na het verlies zal de maatschappij uitkeren en dan tot een max van ongeveer 500 euro, tenzij van te voren aangegeven dat de waarde hoger was en dat laatste geaccepteerd is door de maatschappij.
In de tussentijd heb je recht op een tijdelijke/beperkte vergoeding.

Maar mocht hij inderdaad voor 1600 euro aan kleding in de koffer hebben en dat niet aangegeven hebben vooraf, dan kan hij fluiten naar het grootste deel van het geld als hij zijn verzekering niet voor elkaar krijgt.

Maar als de koffer al gevonden is is het probleem grotendeels opgelost.
1600€ aan kleren in een (zaken)koffer is toch niet zo gek? Twee pakken en een extra paar schoenen en je zit toch al snel op een flinke kostenpost hoor. Afgezien van de designerpyjama natuurlijk nog

Bij een collega van me is laatst de taxichauffeur er met zijn koffer vandoor gegaan. Daar heeft de reiskostenverzekering van de zaak de kosten overnomen, maar dat tikte toch ook bijna de 2000€ aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, net als de MD-11 vluchten, kreeg je helaas ook geen FB miles voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:10:
[...]

1600€ aan kleren in een (zaken)koffer is toch niet zo gek? Twee pakken en een extra paar schoenen en je zit toch al snel op een flinke kostenpost hoor. Afgezien van de designerpyjama natuurlijk nog

Bij een collega van me is laatst de taxichauffeur er met zijn koffer vandoor gegaan. Daar heeft de reiskostenverzekering van de zaak de kosten overnomen, maar dat tikte toch ook bijna de 2000€ aan.
Ik zeg ook niet dat 1600 euro gek is, ik zeg dat bij het kopen van een ticket en daardoor accepteren van de voorwaarden, de maatschappij een beperkte verantwoordelijkheid heeft van, uit mijn hoofd, 1131 SDR, wat bij lange na niet overeenkomt met 1600 euro. Had hij vooraf een hogere waarde aangegeven, was het een ander verhaal geweest.
Dit alles is vast gelegd tijdens de conventie in Montreal in 1999.

Voor volledige vergoeding moet hij dus bij zijn verzekering zijn, niet de maatschappij.

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 02-11-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Fly-guy schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:14:
[...]
Ik zeg ook niet dat 1600 euro gek is, ik zeg dat bij het kopen van een ticket en daardoor accepteren van de voorwaarden, de maatschappij een beperkte verantwoordelijkheid heeft van, uit mijn hoofd, 1131 SDR, wat bij lange na niet overeenkomt met 1600 euro. Had hij vooraf een hogere waarde aangegeven, was het een ander verhaal geweest.
Dit alles is vast gelegd tijdens de conventie in Montreal in 1999
Dan zou ik mijn baas maar eens aanspreken op de reisverzekering, mocht het nodig zijn... Of je creditcard-maatschappij, die zijn daar ook nog weleens beter gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:36:
In het kader van "zo moet je dus niet landen"...

[video]

Double tailstrike van een Avro RJ85, EI-RJN (16.5 jaar oud), van CityJet in Dublin....

Gevoelsmatig komt hij ook wel érg hard aanvliegen eigenlijk...
Ach, die dingen zijn toch afgeschreven, worden in 2016 toch door Superjets vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De 18 RJ85's van Cityjet worden idd in 2016 en 2017 allemaal vervangen door Sukhoi Superjets ja. Er zijn er 15 besteld, met een optie op nog eens 10 stuks.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Goner schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:42:
EDIT: in ep.2 was er sprake van een 'Dutch aircraft' in die flight van 18 WWII vliegtuigen, welke was dat ?
De Boeing AH-64 Apache.

Niet voor die vlucht maar wel voor een flying display. Daarnaast kwamen er nog een tweede Apache, Chinook, Dornier Do 228 van de Nederlandse kustwacht, Lockheed C-130 Hercules en een KDC-10 voor static display.
magnifor schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:48:
150 euro toch ietwat aan de hoge kant, jammer ik pas. :(
Verleidelijk. :9

Ik had het pas over met m'n pa dat we ook maar met de laatste vlucht van de 747 mee moeten als KLM daar rond 2020~ish een farewell flight mee zou maken.
HIj zei toen direct dat ik maar moest boeken mocht dat gebeuren. :P

EDIT:
Je boeking is geslaagd!
:$
MrLink schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:05:
Dat is ook snel zeg, maar negen jaar oud? http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a330-811.htm
Nog nooit in een KLM A330 gezeten. Mis ik iets ;) ? Wel in Cathay en China Eastern.
De A330 is een tussenoplossing van KLM voor het verdwijnen van de MD-11's en het verlate pinfaseren van de 787's.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 02-11-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
China heeft maandag voor het eerst een zelfgemaakt groot verkeersvliegtuig gepresenteerd.

Het vliegtuig van de Comac (Commercial Aircraft Corporation of China) heet C919 en biedt plaats aan 158 passagiers, meldde maandag het persbureau Xinhua vanuit de fabriekshal in Shanghai.

Het toestel kan ruim 4000 kilometer overbruggen. Er zijn er al meer dan vijfhonderd van besteld, volgens de vliegtuigbouwer. De klanten moeten geduld hebben want de eerste vlucht staat voor volgend jaar gepland en dan volgen nog drie jaren van proefvluchten.
Bron: http://www.nu.nl/economie...kt-verkeersvliegtuig.html

Fotos van de roll-out:

Afbeeldingslocatie: http://pic.carnoc.com/file/151102/15110210591818.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic.carnoc.com/file/151102/15110210524015.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic.carnoc.com/file/151102/15110211000658.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Piet91 schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:38:
[...]
Niet voor die vlucht maar wel voor een flying display. Daarnaast kwamen er nog een tweede Apache, Chinook, Dornier Do 228 van de Nederlandse kustwacht, Lockheed C-130 Hercules en een KDC-10 voor static display.
Ja, die had ik ook gevonden op de site van de Air Tattoo, maar die jongens van de Battle of Britain memorial flight hadden het over een Dutch aircraft die zou meevliegen met hun display (Spitfires, Hurricanes, ME-109). Dat waren uiteindelijk 18 vliegtuigen, maar ze werden niet allemaal benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik kan de laatste 2 tickets boeken, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 20:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Brilsmurfffje schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:54:
Ik kan de laatste 2 tickets boeken, iemand?
Ik wilde 2 tickets boeken, maar helaas is er nog maar 1 over. :| :F

Gulfstream G650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:23
Voor minder dan 150 euro kun je toch ook makkelijk in een Dreamliner van een andere maatschappij? Wat is er dan zo bijzonder? Ze vliegen toch al weer een hele tijd.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Napsju schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:13:
Voor minder dan 150 euro kun je toch ook makkelijk in een Dreamliner van een andere maatschappij? Wat is er dan zo bijzonder? Ze vliegen toch al weer een hele tijd.
Maar die maken geen rondje AMS-AMS. Dus ben je al gauw veel meer tijd kwijt om naar een stad te reizen waar je niet wilde zijn. En je mist het begeleidende praatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MBV

Hoe vliegen ze zo'n trip eigenlijk? Vliegen ze een rondje op 300m hoogte, zoals ik zaterdag PH-PBA zag (en hoorde) doen :Y), of vliegen ze gewoon op 10km hoog?
Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.