Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.875 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Moest het toch even kwijt :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4D4q2eW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

haha ik lees dat soort getallen (777, 757 etc) dus altijd als, zeven-vier-zeven. Terwijl ik 745 lees als zevenhonderdvijfenveertig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:48:
[...]

haha ik lees dat soort getallen (777, 757 etc) dus altijd als, zeven-vier-zeven. Terwijl ik 745 lees als zevenhonderdvijfenveertig.
Idem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:17
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:48:
[...]

Buiten 777, dat is echt wel tripple-seven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eh, nee. Zeven zeven zeven.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:13:
[...]

[video]

Droevig eigenlijk, het doet me terugdenken aan die laatste dag van Sabena.

[video]
Inderdaad. Of bijvoorbeeld Pan Am:

(Niet per se de beste en geheel juiste video hierover, maar het geeft inderdaad ook dezelfde situatie aan als bij bijv. Sabena)

Vlak voor de feestdagen van 1991 stonden in een klap ~7500 mensen op straat.
Ze waren de derde grote maatschappij in de VS die dat jaar failliet gingen; op 19 januari ging Eastern Airlines op middernacht failiet; ~5000 mensen stonden per direct op straat.
Terwijl de dag ervoor nog reserveringen werden aangenomen en nog duizenden passagiers werden vervoerd.
En op 13 november ging Midway Airlines failliet; eveneens weer duizenden mensen per direct op straat.

Wanneer je alle drie maatschappijen bij elkaar neemt en alle werkgelegenheid in de luchtvaartindustrie die die daar afhankelijk van was, werden dat jaar tienduizenden mensen werkloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

AndRo555 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:45:
[...]

Buiten 777, dat is echt wel tripple-seven.
Dat is dan toch hetzelfde, het ging om het feit dat je de cijfers individueel benoemd en dat is met tripple seven ook, 3x 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:16:
[...]

Dat is dan toch hetzelfde, het ging om het feit dat je de cijfers individueel benoemd en dat is met tripple seven ook, 3x 7 ;)
Het komt er op neer. Ik zeg altijd zeven-vier-zeven of zeven-vijf-zeven (of a-drie-vijftig) terwijl er toch vaak ook in het Nederlands gewoon 'tripple-seven' gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:21
Dit zou ik best willen hebben:

(alleen wel een beetje prijzig met € 560)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Ik wil in februari naar Singapore vliegen voor Chinees nieuwjaar (voor een week) en daarna een dag of 5 naar Malaysie of zo voor een strand vakantie om dan vervolgens vanuit Singapore waar naar huis te gaan.

Nu valt mij op dat de vluchten zeer goedkoop zijn nu. €606 met SQ directe vlucht ams sing.
Iemand enig idee hoe lang dat blijft?

En of er nog goedkopere opties zijn zonder een overstap van 12 uur op londen of de emiraten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:38

mrsar

waar een sar is,is een wodka

directe vluchten liggen volgens mij meestal rond de 650 euro zo uit mijn hoofd zeg 640-680 euro,in aanbiedingen bij bv klm is het laagste dan vaak rond de 580-600 euro (maar dit is allemaal van wat ik herinner

edit : net snel even gekeken op itasoftware en daar krijg ik 600 euro als goedkoopste rechtstreeks van klm (feb3-feb16)

klm en sin lijken de enige 2 te zijn die rechtstreeks vliegen vanaf AMS.

Goedkoopste vlucht is 520 euro met turkish via IST (17h heen en 18h terug)

[ Voor 40% gewijzigd door mrsar op 27-10-2015 16:31 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:23
icecreamfarmer schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:21:
Ik wil in februari naar Singapore vliegen voor Chinees nieuwjaar (voor een week) Nu valt mij op dat de vluchten zeer goedkoop zijn nu. €606 met SQ directe vlucht ams sing.
Vind je dat goedkoop? Ik vlieg altijd voor <450 euro heen en weer. Ook tijdens Chinees Nieuwjaar. Misschien had je iets eerder moeten boeken? Vorige week was Xiamen air in de aanbieding voor 395 retour.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb gisteren HKG geboekt bij Xiamen voor €318,-!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Napsju schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:45:
[...]

Vind je dat goedkoop? Ik vlieg altijd voor <450 euro heen en weer. Ook tijdens Chinees Nieuwjaar. Misschien had je iets eerder moeten boeken? Vorige week was Xiamen air in de aanbieding voor 395 retour.
Goedkoopste van mij was €500 in 2010 maar toen stond de euro torenhoog.
Directe vluchten altijd duurder dan €700 daarom vond ik €600 goedkoop normaal ben ik dat voor emirates kwijt met een pokke stop op dubai.

SQ is vaak nog €200 duurder. Vaak boek ik 4 maanden tot 2 maanden van te voren.

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 27-10-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Bartjeee schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:04:
Heb gisteren HKG geboekt bij Xiamen voor €318,-!
Krijg geen vluchten van amsterdan en naar sgp gevonden?
Jullie gebruiken ook ita?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:27:
Turkish Airlines verft momenteel een van haar A330-200's (TC-JNC) in retro-livery:

Ter verduidelijking; zo zag hun livery er ooit uit (A310-200 in Amsterdam, 1989).
Die A330 kan er geloof ik best eens mooi uit gaan zien. :Y
En aangezien we ook wel regelmatig een A330 van Turkish op Schiphol krijgen zul je deze misschien ook wel eens zien langskomen.
En nu in zijn geheel:

Afbeeldingslocatie: http://www.airporthaber.com/wk-uploads/news/thy6_52.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.airporthaber.com/wk-uploads/news/thy5_85.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.airporthaber.com/wk-uploads/news/thy4_153.jpg

Mooi. :Y

Nog iets opvallends; TUI gaat voor Atlantic Star Airlines (een maatschappij die speciaal voor het eiland Sint-Helena opgericht is) op 20 maart en 3 april vanuit London Gatwick naar het eiland vliegen.
De vluchten worden uitgevoerd met een TUI 737-800 en maken een stop in Banjul, Gambia.

Deze vluchten zulllen de eerste ooit zijn tussen het Brits overzees gebiedsdeel en het Verenigd Koninkrijk.
Op 15 september landde voor het eerst in de geschiedenis een vliegtuig op het eiland.
(Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4")

Afbeeldingslocatie: http://sthelenatourism.com/wp-content/uploads/2015/02/IMG_62361.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/20qhpwk.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Heb afgelopen week ook weer eens wat anders gedaan. M'n eerste keer in een rus plaats genomen en de eerste (en waarschijnlijk ook de laatste keer) plaatsgenomen bij de enige luchtvaartmaatschappij met maar 1 SkyTrax ster. Met Air Koryo van Beijing, China naar Pyongyang, Noord Korea. Op de nieuwe terminal van Sunan International Airport (FNJ) aangekomen.

Eerst nog een stopje op Taipei, waar we zowaar langs de Dreamlifter taxi'de die daar stond voor (vermoeddelijk) onderhoud (engine cowlings stonden open, plus er stond meer spul in onderhoud).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kpcVNse.jpg

Daarna door naar Shenzen. Holy wat een terminal. Wat een gebouw, erg indrukwekkend:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/En2RW0B.jpg

Paar dagen later inchecken voor Air Koryo. Deze foto is meer om aan te geven dat de complete buik van het toestel vol zat met cargo, maar dan wel van de passagiers zelf. Bij het oppikken van de bagage hebben we de crew dozen fruit van de band zien halen, verder kwamen er rijstkokers, kinderspeelgoed, dozen vol Shell motorolie en andere spullen voorbij. Je kunt het zo gek niet bedenken of in Noord Korea is er schaarste. Dus alles wordt meegenomen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lwDRtEF.jpg

Typisch, zo lastig als Noord & Zuid Korea met elkaar omgaan, zo gebroederlijk staan ze hier op 1 foto (vliegtuig technisch dan ;)). Tevens mijn eerste rus: een Tupolev TU-204-300
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XFHcpvY.jpg

Hier issie dan, waarschijnlijk één van de belangrijkere redenen voor die ene ster, wat een beroerde lunch. Denk aan van die supermarkt hamburgers die je opwarmt in de magnetron, maar dan koud en zonder saus. Na 2 happen was ik er toch echt klaar mee. Verder begon de propaganda machine hier al, al was het hier nog vermakelijk (na 2 dagen ben je er klaar mee, 6 dagen Noord Korea en je hoort mij nooit meer iets negatiefs zeggen over ons kleine Nederlandje).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YIsKz6l.jpg

Aankomst in Pyongyang, de nieuwe terminal. 3 gates en alle 3 bezet.... Ons toestel uit Beijing, de tweede gate door een binnenkomende vlucht uit Shenyang en de derde gate stond een IL-62 in storage.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ODX0sjU.jpg

En wat zagen we veel vliegtuigen staan van Air Koryo, allemaal in storage. Ook een tekenend beeld van Noord-Korea, groot qua infrastructuur die uiteindelijk niet of nauwelijks gebruikt wordt. Leegte en 'doodsheid'
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m8myktC.jpg

Nog eentje vanuit de slurf, ook de reden van m'n eerste waarschuwing van een official. Niet de laatste, maar bijna allemaal zonder consequenties. Uiteindelijk zijn er bij het verlaten van het land +/- 130 foto's van 2 digitale spiegelreflexen verwijderd. Ook moesten we onze telefoons unlocken (geen idee hoeveel foto's daar zijn verdwenen).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cgLNXlo.jpg

Al met al een facinerende ervaring (ook luchtvaarttechnisch ;)). Je moet er wel van houden, ik zou hem niet aan durven raden. En 6 dagen is echt lang zat, 't is veelzeggend dat je blij bent dat je weer in het 'vrije' China bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:16
Saus schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:34:
Al met al een facinerende ervaring (ook luchtvaarttechnisch ;)). Je moet er wel van houden, ik zou hem niet aan durven raden. En 6 dagen is echt lang zat, 't is veelzeggend dat je blij bent dat je weer in het 'vrije' China bent.
Mooie report. Als je nog meer foto's hebt, dumpen maar! Ik zou zelf ook een keer een reis naar Noord-Korea willen doen. Eerst maar eens naar Iran :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Ik heb ergens gelezen dat deze donderdga 29 oktober naar Schiphol, zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Gaaf! Ik ben ook vorige maand in Noord Korea geweest, maar dan met de trein vanuit Peking via Dandong en weer terug. Ik zou graag eens met AirKoryo willen vliegen, maar ben blij dat ik met de langzame trein gegaan ben. Daardoor hebben we toch veel indrukken van het platte land op kunnen doen. Pyongyang is meer voor de elite.

Bij ons zijn er trouwens 0 foto's verwijderd. Heb de meneer met de hoge pet in de trein verteld dat zijn collega er al naar gekeken had. Niemand heeft mijn laptop aangeraakt behalve ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Napsju op 27-10-2015 22:38 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:18

Fiber

Beaches are for storming.

Napsju schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:45:
[...]

Rechtstreekse vluchten op een beetje fatsoenlijke tijden...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Nope, maar erg ver om is het vaak niet. Een stopover van 30 uur met een gratis hotel in Guangzhou vond ik wel erg leuk!

Even de benen strekken vind ik heerlijk. En met een paar uurtjes overstappen 'spaar' ik toch veel geld uit. Ik verdien ze in ieder geval niet met niks doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Napsju op 27-10-2015 22:46 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon je die 130 gewiste foto's thuis niet gewoon recoveren? Of op een image tank zetten? En checkten ze al je flash kaarten of alleen die in je camera zat op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:49:
Kon je die 130 gewiste foto's thuis niet gewoon recoveren? Of op een image tank zetten? En checkten ze al je flash kaarten of alleen die in je camera zat op dat moment?
Toen ik afgelopen zomer in China was was er in mijn hostel een jongen en die had een microSD mee naar noord Korea en daar heeft hij zijn foto's opgezet en die had hij gewoon doorgeslikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

franssie

Save the albatross

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:53:
[...]
Toen ik afgelopen zomer in China was was er in mijn hostel een jongen en die had een microSD mee naar noord Korea en daar heeft hij zijn foto's opgezet en die had hij gewoon doorgeslikt :+
Flash memory overleefd zowat alles dus dat ook wel - maar wat een gedoe om dat nageltje weer uit je ontlasting of braaksel te filteren. Stop het dan in je riem oid (zo'n leren dubbel genaaide riem) /spionage

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Napsju schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:44:
Nope, maar erg ver om is het vaak niet. Een stopover van 30 uur met een gratis hotel in Guangzhou vond ik wel erg leuk!

Even de benen strekken vind ik heerlijk. En met een paar uurtjes overstappen 'spaar' ik toch veel geld uit. Ik verdien ze in ieder geval niet met niks doen.
Normaal kosten hotels ook geld.
Net als vrije dagen. Het is bij mij altijd een afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

icecreamfarmer schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:03:
[...]
Normaal kosten hotels ook geld.
Net als vrije dagen. Het is bij mij altijd een afweging.
Dat is de eeuwige paradox van het leven. Geld & Tijd (en later Gezondheid) - je hebt het vaak niet tegelijkertijd. Voor mij is nu een dag veel waard want ik werk voor geld (en dat heb ik) - 20 jaar geleden zou ik lachend 200 euro besparen door ergens een dag of te zijn waar ik niet wilde zijn (en toch een leuke tijd hebben gehad - en dat kan ik nu nog wel denk ik maar is niet het doel meer).

De afweging is voor iedereen anders gelukkig, anders waren alle tickets altijd even duur.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:20:
En weer een maatschappij dat een goede livery verandert om maar te veranderen en hierin faalt (IMHO):

Huidig:
[afbeelding]

Nieuwe livery wordt duidelijk op een nieuwe 777-300ER die op 26 oktober uit de paint hangar komt rollen:

[afbeelding]

PS: over een paar uur weer een lange post...
En in het echt:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/0/6/2723605.jpg

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, premium economy bij Cathay Pacific is inderdaad niet slecht. Had een raamstoel vooraan in dat deel van de cabine, brede stoelen en zat ruimte. Rustige vlucht ook, zit nu op HKG even de emails en andere correspondentie af te handelen op de free Wifi ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 20:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ziet er wel okay uit voor een Aziaat. Niet slecht!

Kun je in de DPRK niet gewoon een container aanmaken op je laptop met daarin de verborgen foto's? Je kunt verwachten dat ze in jouw camera's willen snuffelen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Windows begrijpen ze daar beter. Ik heb namelijk wel even mee gekeken. Ze zoeken onder andere op grote bestanden om foto's en materiaal voor volwassenen te vinden. De Mac van een medereiziger werd minder diep onderzocht en hij mocht na een lege Photos bibliotheek al snel de machine weer dichtklappen. Zoals ik al schreef is mijn laptop (ook een Mac) helemaal niet onderzocht.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Voor het eerst in een A380 aanstaande zaterdag van Hong Kong naar CDG, business class. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Weet niet of ze op de vlucht naar Auckland nog appels uitdelen, maar ... zorg dat je die op eet of in het vliegtuig achterlaat en niet in je handbagage stopt!

De laatste keer dat ik er was kregen we een paar uur voor aankomst in Auckland appels uitgedeeld. Een aantal reisgenoten dacht 'Ha, dat is lekker voor straks' en stopte de appel in hun handbagage.

Die konden bij binnenkomst meteen NZD 400,- aftikken ... (En ze waren hun appel ook nog eens kwijt :X)
gambieter schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 01:03:
Hm, premium economy bij Cathay Pacific is inderdaad niet slecht. Had een raamstoel vooraan in dat deel van de cabine, brede stoelen en zat ruimte. Rustige vlucht ook, zit nu op HKG even de emails en andere correspondentie af te handelen op de free Wifi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
oohh schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:51:
[...]

Mooie report. Als je nog meer foto's hebt, dumpen maar! Ik zou zelf ook een keer een reis naar Noord-Korea willen doen. Eerst maar eens naar Iran :)
Nog foto's zat, moet het nog uitzoeken maar het is niet echt aviation gerelateerd. En Iran lijkt me ook heel mooi. Eigenlijk sinds dat filmpje met die gast op z'n kleine Honda die door Iran rijdt lijkt het me een heel mooi land om te bezoeken.
Napsju schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:33:
Gaaf! Ik ben ook vorige maand in Noord Korea geweest, maar dan met de trein vanuit Peking via Dandong en weer terug. Ik zou graag eens met AirKoryo willen vliegen, maar ben blij dat ik met de langzame trein gegaan ben. Daardoor hebben we toch veel indrukken van het platte land op kunnen doen. Pyongyang is meer voor de elite.

Bij ons zijn er trouwens 0 foto's verwijderd. Heb de meneer met de hoge pet in de trein verteld dat zijn collega er al naar gekeken had. Niemand heeft mijn laptop aangeraakt behalve ik.
Wij zijn heen gevlogen en met de trein terug. Beide erg mooie ervaringen. De trein was erg comfortabel reizen zeg, alleen jammer dat er geen enkel raam open kon en die Chinezen/Noord-Koreanen paffen tot 't blauw staat. Voor iemand die niet meer gewend is om uberhaupt in de rook te staan was dat wel ff heavy.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:49:
Excuses want ik ga semi offtopic (met een beetje fantasie kan het nog ontopic zijn als je douane perikelen meeneemt in het buitenland). Maar mbt de foto's:

Bij 't land binnenkomen via het vliegtuig werden notebooks en iPads wel gecontroleerd op bv illegale boeken of Amerikaanse films. Toen ik zei dat ik uit Nederland kwam was het voldoende om mijn spul dicht te laten. Recoveren moeten we nog even kijken, 1 kaart is niet meer gebruikt, op die andere zijn per ongeluk nog 5 foto's genomen. Alleen de kaarten in de toestellen zijn gecontroleerd. Mijn notebook is niet aangeweest. Dus ik vermoed nog wel dat er het één en ander terug te halen is.
SalimRMAF schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 01:33:
[...]
Kun je in de DPRK niet gewoon een container aanmaken op je laptop met daarin de verborgen foto's? Je kunt verwachten dat ze in jouw camera's willen snuffelen.
Zo advanced had ik het niet gedaan, op mijn notebookje had ik 't gros gekopieerd alleen alles van de dag ervoor niet (omdat we tussentijds ook al eens de camera hebben moeten laten zien omdat we de Noord Koreaanse Bijlmer op de foto wisten te zetten). We wisten dat er checks zouden zijn, alleen deze gast was vrij 'trigger-happy' met het delete knopje vermoed ik.
Napsju schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 04:20:
Windows begrijpen ze daar beter. Ik heb namelijk wel even mee gekeken. Ze zoeken onder andere op grote bestanden om foto's en materiaal voor volwassenen te vinden. De Mac van een medereiziger werd minder diep onderzocht en hij mocht na een lege Photos bibliotheek al snel de machine weer dichtklappen. Zoals ik al schreef is mijn laptop (ook een Mac) helemaal niet onderzocht.
Windows heb ik ze niet zien gebruiken want die bleef in de tas, maar mijn Samsung Galaxy kon ie dromen. Net zoals een iPhone. Bij ons gingen ze in de trein op de gang staan terwijl wij in de coupé moesten blijven, meekijken kon helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Saus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:21:
Wij zijn heen gevlogen en met de trein terug. Beide erg mooie ervaringen. De trein was erg comfortabel reizen zeg, alleen jammer dat er geen enkel raam open kon en die Chinezen/Noord-Koreanen paffen tot 't blauw staat. Voor iemand die niet meer gewend is om uberhaupt in de rook te staan was dat wel ff heavy.

[...]

Excuses want ik ga semi offtopic (met een beetje fantasie kan het nog ontopic zijn als je douane perikelen meeneemt in het buitenland). Maar mbt de foto's:

Bij 't land binnenkomen via het vliegtuig werden notebooks en iPads wel gecontroleerd op bv illegale boeken of Amerikaanse films. Toen ik zei dat ik uit Nederland kwam was het voldoende om mijn spul dicht te laten. Recoveren moeten we nog even kijken, 1 kaart is niet meer gebruikt, op die andere zijn per ongeluk nog 5 foto's genomen. Alleen de kaarten in de toestellen zijn gecontroleerd. Mijn notebook is niet aangeweest. Dus ik vermoed nog wel dat er het één en ander terug te halen is.

[...]

Zo advanced had ik het niet gedaan, op mijn notebookje had ik 't gros gekopieerd alleen alles van de dag ervoor niet (omdat we tussentijds ook al eens de camera hebben moeten laten zien omdat we de Noord Koreaanse Bijlmer op de foto wisten te zetten). We wisten dat er checks zouden zijn, alleen deze gast was vrij 'trigger-happy' met het delete knopje vermoed ik.
Volgende keer een Veracrypt volume aanmaken en alle foto's daar naar toe kopiëren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 15:30

Goner

What can I do you for ?

Saus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:21:
[...]
Bij 't land binnenkomen via het vliegtuig werden notebooks en iPads wel gecontroleerd op bv illegale boeken of Amerikaanse films.
Wat is in hun optiek een illegaal boek ?
En bij verlaten worden de camera's en telefoons gecontroleerd ? Dan duurt in- en uitchecken wel gruwelijk lang waarschijnlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

magnifor schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:34:
Volgende keer een Veracrypt volume aanmaken en alle foto's daar naar toe kopiëren. :)
Dat soort advies zou ik nou echt negeren. De DPRK is bepaald geen rechtstaat waar ze bewijs willen voordat je voor jaren van de kaart verdwijnt. Simpelweg de aanwezigheid van die software zou wel eens reden kunnen zijn voor de verdenking dat je meer dan alleen vakantiefoto's verbergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Controleren ze echt op softwareniveau? Wat als je een hiddenvolume aanmaakt? Dus volume binnen een volume? Kan je je dummy volume unlocken en zo aantonen dat je niks te verbergen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

magnifor schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:06:
Controleren ze echt op softwareniveau? Wat als je een hiddenvolume aanmaakt? Dus volume binnen een volume? Kan je je dummy volume unlocken en zo aantonen dat je niks te verbergen hebt.
In het gunstigste geval wordt het zichtbare volume gewist en ben je het hidden volume dus ook kwijt. In het slechtste geval vinden ze die software verdacht genoeg voor een gesprek met de veiligheidsdiensten. En in die bureaucratische molen wil je in dat land niet terecht komen.

Ik wil niet beweren dat het risico om gepakt te worden groot is. Maar wel dat je echt geen idee hebt wat er met jou gaat gebeuren als ze verdenkingen gaan koesteren omdat je VeraCrypt of soortgelijke software op je laptop draait. We hebben het over een land wat door en door paranoïde is en in elke buitenlander een potentiële spion ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Dan de veracrypt-installer vermommen en ergens in een diep genestelde folder opslaan. In Noord Korea Veracrypt installeren en alle foto's daar naar toe kopiëren. Daarna uninstallen en container ergens opslaan waar ze het niet zo 1,2,3 kunnen vinden. Sowieso kan een veracrypt volume van alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik zie een veel betere optie. Überhaupt niet op vakantie gaan naar landen die hun eigen bevolking stelselmatig uitbuiten, hersenspoelen en denken dat de wereld gewoon maar een spelletje Risk is. Ik zou serieus nooit mijn geld uitgeven aan/in dat soort landen en ook nog eens hun economie spekken. No way!

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik zou er wel graag eens een keertje naar toe willen gaan, puur om zelf te ervaren hoe het er aan toe gaat in dat soort landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Overigens hoe vind ik vluchten die ik op ita vind bij de normale partijen?
OP ita bv klm vlucht voor €650 maar op chaser of skyscanner over de €700

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:40:
Ik zie een veel betere optie. Überhaupt niet op vakantie gaan naar landen die hun eigen bevolking stelselmatig uitbuiten, hersenspoelen en denken dat de wereld gewoon maar een spelletje Risk is. Ik zou serieus nooit mijn geld uitgeven aan/in dat soort landen en ook nog eens hun economie spekken. No way!
Dan kan je beter thuisblijven, want onder de door jouw genoemde criteria kan je 75+ procent van de wereld al schrappen ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
En een beetje common sense gebruiken op reis wil wel eens helpen. Ik heb echt nog nooit problemen ondervonden, en toch al 82 landen bezocht en dus heel veel van de wereld gezien.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
icecreamfarmer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:05:
Overigens hoe vind ik vluchten die ik op ita vind bij de normale partijen?
OP ita bv klm vlucht voor €650 maar op chaser of skyscanner over de €700
Het verschil zit 'm mogelijk in oude/nieuwe prijzen. Veel websites vragen een keer in de zoveel tijd de prijzen op, maar actualiseren deze niet dagelijks. Volgens mij zijn de prijzen van ITA Matrix redelijk up to date. Je kunt met de boekingsinformatie richting een reisbureau, dan zouden zij deze prijs voor je moeten kunnen boeken.

Waar moet je heen? (SIN?) en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Napsju schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:11:
En een beetje common sense gebruiken op reis wil wel eens helpen. Ik heb echt nog nooit problemen ondervonden, en toch al 82 landen bezocht en dus heel veel van de wereld gezien.
Klopt. Zijn gewoon een hoop mensen met vooroordelen enzo, op de wereld.

Toen ik mijn kennissenkring vertelde dat ik in februari op vakantie ging naar Vietnam kreeg ik ook de melding dat dat levensgevaarlijk was, dat het daar oorlog was (sure, 40 jaar terug...), vol met landmijnen waar je op stapt, en meer van dat soort flauwekul.

Probleem is dat mensen hun verstand meestal niet in de koffer stoppen, maar lekker thuislaten. Ja, dan gaan het een keer fout idd..

(tot zover het offtopic deel ;))

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

oohh schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:12:
[...]

Het verschil zit 'm mogelijk in oude/nieuwe prijzen. Veel websites vragen een keer in de zoveel tijd de prijzen op, maar actualiseren deze niet dagelijks. Volgens mij zijn de prijzen van ITA Matrix redelijk up to date. Je kunt met de boekingsinformatie richting een reisbureau, dan zouden zij deze prijs voor je moeten kunnen boeken.

Waar moet je heen? (SIN?) en wanneer?
Data zijn nu ams 6-2-2016 t/m 20-2-2016 sgp.

Ik zit nu te dubben of het €135 waard is om een directe vlucht te nemen met SQ zodat ik ook 12 uur eerder aan kom dan via turkish airlines met een stop van 2h op istanbul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
downtime schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:24:
[...]

In het gunstigste geval wordt het zichtbare volume gewist en ben je het hidden volume dus ook kwijt. In het slechtste geval vinden ze die software verdacht genoeg voor een gesprek met de veiligheidsdiensten. En in die bureaucratische molen wil je in dat land niet terecht komen.

Ik wil niet beweren dat het risico om gepakt te worden groot is. Maar wel dat je echt geen idee hebt wat er met jou gaat gebeuren als ze verdenkingen gaan koesteren omdat je VeraCrypt of soortgelijke software op je laptop draait. We hebben het over een land wat door en door paranoïde is en in elke buitenlander een potentiële spion ziet.
Dit wat hierboven staat, is het het waard dat je er straks misschien in de bak zit om wat foto'tjes te bewaren? Ik denk dat je je dan achteraf voor je kop slaat dat je dat gedaan hebt. Het is even slikken en weer doorgaan.
Davidshadow13 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:40:
Ik denk dat de mensen waar we mee in contact zijn getreden op straat en bv de bowling, ijsbaan, pretpark en de 2 keer dat we een fietstocht hebben gemaakt positief beinvloed hebben. Met een gids bij een technologie museum heb ik een hele discussie gevoerd over zijn Android 4 en onze Android 6 telefoons. Hij begreep dat hun internet een intranet was, en ook daar hebben we over gesproken. Ik geloof in change from within, en ondanks dat mijn geld een regiem heeft gesteund, hebben onze gifts het beeld gevormd dat Nederland een 200x welvarendere staat is onder het kapitalisme. Wat meer indruk gemaakt heeft gok ik.

Er is echter voor beide kampen wel wat te zeggen, dat geloof ik wel.

Terug ontopic, iemand die trouwens iets kan vinden over de approach van Sunan? Een vriend van me had zeer sterk het vermoeden toen we +/- op 150 meter hoogte recht voor de baan zaten dat we nog een berg tegenkwamen. Wat hem nogal onwijs verbaasde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 15:30

Goner

What can I do you for ?

Saus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:33:
[...]
Terug ontopic, iemand die trouwens iets kan vinden over de approach van Sunan?
Jammer dat je in Noord Korea niet even met Streetview op het vliegveld kan gaan staan en kijken of je bergen ziet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

wildhagen schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:18:
[...]
Klopt. Zijn gewoon een hoop mensen met vooroordelen enzo, op de wereld.
Te veel :X
Toen ik mijn kennissenkring vertelde dat ik in februari op vakantie ging naar Vietnam
Veel plezier, is een mooi land met mooie vrouwen.
kreeg ik ook de melding dat dat levensgevaarlijk was,
Leven is levensgevaarlijk, ik ken niemand die het langer dan 120 jaar heeft overleefd.
dat het daar oorlog was (sure, 40 jaar terug...),
Inderdaad, 40 jaar terug.
vol met landmijnen waar je op stapt,
Ander land (Cambodja) en zelfs daar is het niet zo erg.
en meer van dat soort flauwekul.
Inderdaad, flauwekul.
Probleem is dat mensen hun verstand meestal niet in de koffer stoppen, maar lekker thuislaten. Ja, dan gaan het een keer fout idd..

(tot zover het offtopic deel ;))
Dat ze het thuislaten als ze op vakantie gaan is één ding (en erg genoeg), maar dat ze het ook thuis überhaupt niet gebruiken vind ik nog veel verontrustender. Zit zeker vrij veel PVV-klapvee tussen :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
icecreamfarmer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

Data zijn nu ams 6-2-2016 t/m 20-2-2016 sgp.

Ik zit nu te dubben of het €135 waard is om een directe vlucht te nemen met SQ zodat ik ook 12 uur eerder aan kom dan via turkish airlines met een stop van 2h op istanbul.
Ik kan ook niet iets vinden wat heel veel goedkoper is, dan wat al genoemd is. Als jij voor 600 euro met SQ een directe vlucht kunt vinden, zou ik dat zeer zeker doen. 12 uur meer vliegen/onderweg zijn, voor 135 euro minder is voor mij persoonlijk een no-go.

Voor de rest wat franssie zegt:
franssie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:10:
[...]

Dat is de eeuwige paradox van het leven. Geld & Tijd (en later Gezondheid) - je hebt het vaak niet tegelijkertijd. Voor mij is nu een dag veel waard want ik werk voor geld (en dat heb ik) - 20 jaar geleden zou ik lachend 200 euro besparen door ergens een dag of te zijn waar ik niet wilde zijn (en toch een leuke tijd hebben gehad - en dat kan ik nu nog wel denk ik maar is niet het doel meer).

De afweging is voor iedereen anders gelukkig, anders waren alle tickets altijd even duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

oohh schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:54:
[...]

Ik kan ook niet iets vinden wat heel veel goedkoper is, dan wat al genoemd is. Als jij voor 600 euro met SQ een directe vlucht kunt vinden, zou ik dat zeer zeker doen. 12 uur meer vliegen/onderweg zijn, voor 135 euro minder is voor mij persoonlijk een no-go.

Voor de rest wat franssie zegt:

[...]
Oh het is 4 uur langer vliegen (inc overstap) maar turkish vertrekt later uit ams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

Data zijn nu ams 6-2-2016 t/m 20-2-2016 sgpSIN..

Daar hoef ik geen seconde over na te denken, gewoon non-stop vliegen.

--

Heh, ik zag dat bovenstaande route best aardig overeen komt met de great circle route en de route van een collega van me die met SU naar PVG vloog ook (AMS-SVO-PVG), en toen dacht ik, laat ik 's kijken of ik een route met overstap kan vinden waarvoor je niet extra hoeft te vliegen. Ik heb er een:

Afbeeldingslocatie: http://www.gcmap.com/map?P=ams-han,ams-dme-han&MS=wls&MR=540&MX=720x360&PM=*

allebei 5522 nm aldus gcmap.com.

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 28-10-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

same here,voor 135 erg simpele keuze voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Laatst online: 11:13
Non-stop, 100%.

Voor 135 euro zou ik niet omvliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Me too, voor zo'n klein prijsverschil zou ik altijd voor de directe vlucht kiezen (mits de tijden etc acceptabel zijn uiteraard). Zeker als het met een kwalitatief hoogstaande maatschappij als SQ is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo'n cross-section plaatje is er ook van een 737-200 (N462AC, ex-Air California, ex-American Airlines:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/7/5/1641570.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 22-09 21:06

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

wildhagen schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:55:
Me too, voor zo'n klein prijsverschil zou ik altijd voor de directe vlucht kiezen (mits de tijden etc acceptabel zijn uiteraard). Zeker als het met een kwalitatief hoogstaande maatschappij als SQ is.
Naja 23% duurder.

Maar het wordt sq voor €713 ipv turkish voor €580.
SQ voor €600 was leuk maar op data dat ik niet kan.

[ Voor 13% gewijzigd door icecreamfarmer op 28-10-2015 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja... is een 747-200, N642NW, ex-Northwest Airlines, ex-Singapore Airlines, ex-Garuda Indonesia.

Was in 2003 nog op Schiphol:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/8/6/0466685.jpg

In 2004 is hij afgevoerd.

De neus-sectie is ook bewaard gebleven:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/1/3/2090318.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
CyBeR schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:23:
[...]

Daar hoef ik geen seconde over na te denken, gewoon non-stop vliegen.

--

Heh, ik zag dat bovenstaande route best aardig overeen komt met de great circle route en de route van een collega van me die met SU naar PVG vloog ook (AMS-SVO-PVG), en toen dacht ik, laat ik 's kijken of ik een route met overstap kan vinden waarvoor je niet extra hoeft te vliegen. Ik heb er een:

[afbeelding]

allebei 5522 nm aldus gcmap.com.
Tot je merkt dat zowel VN als SU (op SVO ipv DME dan) vanuit HAN toch wel een stuk omvliegen langs het zuiden van de Himalaya's, over Afganistan en Pakistan en zo verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
AndRo555 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:23:
[...]

Tot je merkt dat zowel VN als SU (op SVO ipv DME dan) vanuit HAN toch wel een stuk omvliegen langs het zuiden van de Himalaya's, over Afganistan en Pakistan en zo verder.
Ja de route die gevolgd wordt is bepaald niet altijd de ideale great circle route, maar dat is meestal geopolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ben benieuwd of dat ding net zoveel gaat kosten als zijn voorganger Northrop Grumman B-2 Spirit, a 2.1 miljard dollar per stuk (incl verrekening van R&D-kosten etc)....

En dat om wat bommen te kunnen gooien...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:40:
Ben benieuwd of dat ding net zoveel gaat kosten als zijn voorganger Northrop Grumman B-2 Spirit, a 2.1 miljard dollar per stuk (incl verrekening van R&D-kosten etc)....

En dat om wat bommen te kunnen gooien...
De bedoeling is een veel goedkoper minder duur toestel, zo rond de $ 500 miljoen, en ze benadrukken heel erg dat ze op safe willen spelen en "bewezen technologie" voor het ding gaan gebruiken. Veel hangt er wel vanaf wat de politiek doet. Als er uiteindelijk toch maar mondjesmaat besteld wordt dan wordt het vanzelf een duur toestel omdat de ontwikkelkosten per toestel dan hoog uitvallen. En een buitenlandse markt zal er voor dit toestel wel niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, ik zie dat ze het voor 'slechts' 500 miljoen dollar per stuk willen doen, maar we weten allemaal dat dit soort projecten vaak een beetje duurder uitvallen dan men wilde. Kijk naar de JSF, die inmiddels ook 3-4x zoveel kost per stuk als oorspronkelijk geplanned.

En ik denk niet dat de VS de fabrikant zal toestaan om dit toestel aan het buitenland te verkopen nee ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
icecreamfarmer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:12:
[...]

Naja 23% duurder.

Maar het wordt sq voor €713 ipv turkish voor €580.
SQ voor €600 was leuk maar op data dat ik niet kan.
Je zou eventueel ook nog met Swiss kunnen gaan, maar dan kun je misschien net zo goed met Turkish. Dit is wel 1,5 tot 2 uur sneller dan met Turkish:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vRxFDTS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 02:44
Ik denk dat het veilig is om aan te nemen dat een groot deel van de technologie die in de LRS-B gaat, zijn oorsprong vindt in de F-35. Daar waar het gaat om stealth, sensorpakketten, radar, integratie van munitie, etc. Zeker gezien de claims over 'proven technology' (oke, 'proven' is ook maar relatief vwb de F-35...) kan het budget voor R&D lager uitvallen voor dit project.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

oohh schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:09:
[...]

Je zou eventueel ook nog met Swiss kunnen gaan, maar dan kun je misschien net zo goed met Turkish. Dit is wel 1,5 tot 2 uur sneller dan met Turkish:
[afbeelding]
Om 6pm aankomen is best laat, het wordt SQ. Moet ik wel een hotel vinden wat mij vroeg laat inchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Die A340 van Swiss is echt een afrader. Oud IFE, slechte stoelen en heel slecht eten SIN-ZRH. Niet doen!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

icecreamfarmer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:39:
[...]

Om 6pm aankomen is best laat, het wordt SQ. Moet ik wel een hotel vinden wat mij vroeg laat inchecken.
ach, heb tot dusver nooit meegemaakt dat je dan niet je spullen achter de balie kon zetten om dan later naar je kamer te kunnen,meestal is er wel iets te doen of ergens wat eten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Iets te doen in Singapore? Eten in Singapore? Maak je geen zorgen.. ;) ;)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Precies. Spullen dumpen en lekker de stad in...

* Fiber is jaloers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Napsju schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:03:
Iets te doen in Singapore? Eten in Singapore? Maak je geen zorgen.. ;) ;)
Oh Singapore is niet nieuw voor mij, heb er gewoond. Zou alleen graag even pitten en douchen om 6 uur. Vooral omdat ik daarna Chinees nieuwjaar ga vieren tot laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zit een prima hotel op Changi waar je terecht kunt voor dat soort zaken :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Bij Novotel kun je vaak een Early check-in bijboeken voor een gereduceerd tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

wildhagen schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:17:
Zit een prima hotel op Changi waar je terecht kunt voor dat soort zaken :)
Zal eens kijken wat de prijzen zijn. Heb in het oosten van SGP wel eens een hotel gehad maar dat leek meer voor prostituees bedoeld.

Ook leuk maar wel anders. Verder daar in de capri geslapen maar dat was sterves duur.

Ticket met SQ geboekt trouwens. Zag ita dat er ook een directe klm vlucht van €600 moest zijn maar die nergens gevonden. Op Chaser werd die €750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:46:
[...]

Zal eens kijken wat de prijzen zijn. Heb in het oosten van SGP wel eens een hotel gehad maar dat leek meer voor prostituees bedoeld.
http://www.changiairport....vices/transit-hotels.html

Dat is geen prostitutie-hotel, zeg maar ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

icecreamfarmer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:46:
[...]

Ticket met SQ geboekt trouwens. Zag ita dat er ook een directe klm vlucht van €600 moest zijn maar die nergens gevonden. Op Chaser werd die €750.
Toch wel te vinden hoor, gewoon op https://www.klm.com/home/nl/nl Datum bijvoorbeeld 4 feb heen en 12 feb terug.

Wellicht koos jij net voor de verkeerde data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vandaag vloog de laatst overgebleven Avro Vulcan voor de allerlaatste keer.

De flypast vond plaats boven haar basis in Doncaster waar ze nu ook bewaard zal worden.
De vlucht werd tot het laatst geheim gehouden omdat men vreesde voor een vele (tien)duizenden toeschouwers die zouden komen en men kon hun veiligheid dan niet garanderen.
Hierom werd een live-stream op Youtube gezet welke onderaan de post staat.

Het toestel zal in zodanige staat bewaard worden dat het nog op eigen kracht kan taxiën e.d., maar ze zal nooit meer de lucht in gaan...

(Ik raad jullie aan om eens op Youtube te kijken naar dit toestel; wat een ding en wat een geluid. _/-\o_ )

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5728/22551721215_283d9917db_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5682/22563013021_d80cfdcf79_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/735/22562928981_149ded2920_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5815/21930535013_20411a449f_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/747/21925735304_d446be5348_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CSanyjnW0AATHog.png:large

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DcKqkq27ffk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Laatst online: 22-09 15:55
Piet91 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:08:
Vandaag vloog de laatst overgebleven Avro Vulcan voor de allerlaatste keer....
Ben nog altijd dankbaar dat ik deze kist heb mogen zien, horen en voelen op de luchtmachtdagen op Volkel een aantal jaar geleden! Machtig ding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Vulcan XH558 last departure, Wat lief dat ie nog even (in snikken) dit meldde:
Afbeeldingslocatie: http://31.media.tumblr.com/tumblr_m5w9b9WJgc1rq27uuo1_500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Voormalige topman KLM overleden:
Sergio Orlandini, de voormalig president-directeur van KLM, is afgelopen nacht op 94-jarige leeftijd in zijn slaap overleden. Orlandini was tussen 1973 en 1987 de hoogste baas bij KLM.

Sergio Orlandini werd geboren in Milaan, op 5 mei 1921, maar kwam al op vijfjarige leeftijd met zijn ouders vanuit Italië naar Nederland. Hij studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en kwam in 1951 in dienst bij KLM. Bij de toenmalige Nederlandse luchtvaartmaatschappij bracht hij het na 22 jaar tot president-directeur en bleef dat 14 jaar, de langst zittende CEO van KLM in het naoorlogse tijdperk. Albert Plesman was de eerste topman van KLM, vanaf de oprichting in 1919, tot zijn dood in 1953. De jonge Orlandini heeft Plesman nog enkele jaren meegemaakt.

In 1987 ging Orlandini met pensioen, maar hij bleef commissaris bij het bedrijf, tot 1993. Toen hij definitief vertrok – bij KLM zwaait een commissaris af als hij of zij 72 jaar is geworden – had Orlandini 42 jaar voor KLM gewerkt.

Orlandini deed daarna nog wel regelmatig van zich spreken als het om KLM ging. Zo was hij in 2003 een uitgesproken tegenstander van de overname van KLM door Air France, een proces dat toch doorging en in mei 2004 werd bekrachtigd. “Dit is een ramp, de company is weggegeven, KLM wordt helemaal overgenomen ondanks de mooie woorden”, zei Orlandini destijds.
Bron: http://zakenreis.nl/luchtvaart/orlandini-overleden/

RIP

Wikipedia: Sergio Orlandini

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Fiber schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:26:
[...]

Toch wel te vinden hoor, gewoon op https://www.klm.com/home/nl/nl Datum bijvoorbeeld 4 feb heen en 12 feb terug.

Wellicht koos jij net voor de verkeerde data...
Nope was op de juiste data van 4 tot 18 was idd goedkoper maar koste meer vakantie dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Met een beetje schuiven zou je in de A380 dus 4 etages met passagiers kunnen hebben? Ben benieuwd wat de maximale capaciteit op die manier zou zijn. (stel een ryanair vliegt met een a380....) Even afgezien van veiligheid en dergelijke, hoeveel stoelen passen er in? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
niekvandermeer schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:08:
[...]

Met een beetje schuiven zou je in de A380 dus 4 etages met passagiers kunnen hebben? Ben benieuwd wat de maximale capaciteit op die manier zou zijn. (stel een ryanair vliegt met een a380....) Even afgezien van veiligheid en dergelijke, hoeveel stoelen passen er in? Iemand enig idee?
Niet als je ook meerekent dat er ruimte nodig is voor plafonds en overhead bins en bedrading, leidingen, en dergelijke. Die cross-section is 100% kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
niekvandermeer schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:08:
Met een beetje schuiven zou je in de A380 dus 4 etages met passagiers kunnen hebben?
Nee.
Ben benieuwd wat de maximale capaciteit op die manier zou zijn. (stel een ryanair vliegt met een a380....) Even afgezien van veiligheid en dergelijke, hoeveel stoelen passen er in? Iemand enig idee?
De A380-800 is gecertificeerd tot maximaal 853 passagiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Maar de meeste maatschappijen halen dat bij lange na niet... Emirates heeft 1 variant van de A380 die 615 passagiers kan meenemen, dat is afaik ook de grootste hoeveelheid die op dit moment in een A380 gebruikt wordt.

Ooit had Air Austral het plan om hun A380's vol te rossen met 840 sardientjes passagiers (dus bijna het maximum), maar die hebben iirc hun A380's nooit afgenomen.

Aan het andere kant van het spectrum heb je Singapore Airlines die in 1 van hun A380-varianten slechts 379 stoelen heeft gemonteerd, wat dan weer wel erg weinig is (een 777 neemt er vaak meer mee...).

Altijd leuk, die getalletjes: Wikipedia: Airbus A380 seat configurations

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
853 pax is ook in een single-class config, daar vliegt niemand mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

brrrr moet er niet aan denken,vloog met Cebu pacific in een all econ airbus A322 gok ik en dat was behoorlijk krap voor me,vriendin paste er wel in maar hield niet over,de ATR-72 zat beter van ze :P

[ Voor 8% gewijzigd door mrsar op 29-10-2015 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
853 economy passagiers, zie het al voor me op DXB met al die mensen die niet snappen wat boarding by zone betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Maar dat was dus ook niet wat hij vroeg. Hij vroeg hoeveel passagiers er maximaal in een A380 passen en dan zijn er (momenteel) 853 (+ 2 cockpit- en 18 cabin-crew) in een A380-800 volgens de certificatie.

In het zeer moeilijk voor te stellen scenario dat Ryanair er mee zou vliegen dan halen die dat wel.
Stel dat ze nieuwe A380's zouden afnemen dan zou Airbus er haast nog een high-density variant van kunnen produceren met een hoger aantal stoelen zoals Boeing nu met de 737 MAX 200 doet.

Neem de nieuwe 2 class configuratie van Emirates met 615 stoelen; 58 business en 557 economy.
Airbus biedt straks ook 11-abreast aan in de A380 (leasemaatschappij Amadeo heeft deze configuratie al op hun site staan).

Heb net voor mezelf even verschllende seatmaps met elkaar vergelijken en samengevoegd met de seatpitch van Ryanair (30") en 11-abreast op het main deck en ik kom op zo'n 801 stoelen in full economy configuratie.
Doe daar kleinere toiletruimten, kleinere galleys (of haal ze zelfs deels helemaal weg) en je tikt wel gauw de 840 o.i.d. aan.
Ik weet ook niet hoe Airbus er dan 853 ingepropt heeft gekregen voor de certificatie.

Met zoveel passagiers houdt je in de A380 ook totaal geen ruimte meer over voor cargo beneden
(omdat alles wordt ingenomen door de koffers van de passagiers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Weer een mooie vanaf sint maarten. de slomo is wel gaaf.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:59

Jelte,89

Woodworking

Iemand dit stukje gelezen?

Weet de betrouwbaarheid niet, maar anders! Well done!

http://www.metronieuws.nl...ollar-de-hele-wereld-over

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Jelte,89 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:48:

Even snel door die site geklikt en het komt er voornamelijk op neer dat je met creditcard programma's extra miles koopt lijkt het. Niet heel erg interessant of je moet een big spender zijn met je CC lijkt mij.

in anders nieuws: http://edition.cnn.com/20...es-fire-runway/index.html
(CNN)The engine of a Boeing 767 carrying 101 people caught fire as the plane taxied for departure Thursday at Fort Lauderdale-Hollywood International Airport in Florida, officials said. It was bound for Caracas, Venezuela.
Paar gewonden waarvan 'e'en zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Jelte,89 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:48:

Eens in de zoveel tijd komt zo een verhaaltje langs, vind het altijd maar onzin. Het komt in de meeste gevallen erop neer dat je allemaal creditcards gaan aanvragen waarbij je een aanvraagbonus krijgt in de vorm van frequent flyer miles.
Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.