Moest het toch even kwijt

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
haha ik lees dat soort getallen (777, 757 etc) dus altijd als, zeven-vier-zeven. Terwijl ik 745 lees als zevenhonderdvijfenveertig.
IdemBrilsmurfffje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:48:
[...]
haha ik lees dat soort getallen (777, 757 etc) dus altijd als, zeven-vier-zeven. Terwijl ik 745 lees als zevenhonderdvijfenveertig.
Buiten 777, dat is echt wel tripple-seven.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:48:
[...]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Inderdaad. Of bijvoorbeeld Pan Am:XWB schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:13:
[...]
[video]
Droevig eigenlijk, het doet me terugdenken aan die laatste dag van Sabena.
[video]
Dat is dan toch hetzelfde, het ging om het feit dat je de cijfers individueel benoemd en dat is met tripple seven ook, 3x 7AndRo555 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:45:
[...]
Buiten 777, dat is echt wel tripple-seven.
Het komt er op neer. Ik zeg altijd zeven-vier-zeven of zeven-vijf-zeven (of a-drie-vijftig) terwijl er toch vaak ook in het Nederlands gewoon 'tripple-seven' gezegd wordt.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:16:
[...]
Dat is dan toch hetzelfde, het ging om het feit dat je de cijfers individueel benoemd en dat is met tripple seven ook, 3x 7
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant
ik zie ik zie wat jij niet ziet
[ Voor 40% gewijzigd door mrsar op 27-10-2015 16:31 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Vind je dat goedkoop? Ik vlieg altijd voor <450 euro heen en weer. Ook tijdens Chinees Nieuwjaar. Misschien had je iets eerder moeten boeken? Vorige week was Xiamen air in de aanbieding voor 395 retour.icecreamfarmer schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:21:
Ik wil in februari naar Singapore vliegen voor Chinees nieuwjaar (voor een week) Nu valt mij op dat de vluchten zeer goedkoop zijn nu. €606 met SQ directe vlucht ams sing.
Lekker!
Goedkoopste van mij was €500 in 2010 maar toen stond de euro torenhoog.Napsju schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:45:
[...]
Vind je dat goedkoop? Ik vlieg altijd voor <450 euro heen en weer. Ook tijdens Chinees Nieuwjaar. Misschien had je iets eerder moeten boeken? Vorige week was Xiamen air in de aanbieding voor 395 retour.
[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 27-10-2015 19:37 ]
Krijg geen vluchten van amsterdan en naar sgp gevonden?Bartjeee schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:04:
Heb gisteren HKG geboekt bij Xiamen voor €318,-!
En nu in zijn geheel:Piet91 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:27:
Turkish Airlines verft momenteel een van haar A330-200's (TC-JNC) in retro-livery:
Ter verduidelijking; zo zag hun livery er ooit uit (A310-200 in Amsterdam, 1989).
Die A330 kan er geloof ik best eens mooi uit gaan zien.![]()
En aangezien we ook wel regelmatig een A330 van Turkish op Schiphol krijgen zul je deze misschien ook wel eens zien langskomen.
Mooie report. Als je nog meer foto's hebt, dumpen maar! Ik zou zelf ook een keer een reis naar Noord-Korea willen doen. Eerst maar eens naar IranSaus schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:34:
Al met al een facinerende ervaring (ook luchtvaarttechnisch). Je moet er wel van houden, ik zou hem niet aan durven raden. En 6 dagen is echt lang zat, 't is veelzeggend dat je blij bent dat je weer in het 'vrije' China bent.
Ik heb ergens gelezen dat deze donderdga 29 oktober naar Schiphol, zou moeten komen.Piet91 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:05:
[...]
En nu in zijn geheel:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi.
[ Voor 22% gewijzigd door Napsju op 27-10-2015 22:38 ]
Lekker!
Rechtstreekse vluchten op een beetje fatsoenlijke tijden...?Napsju schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:45:
[...]
Vind je dat goedkoop? Ik vlieg altijd voor <450 euro heen en weer. Ook tijdens Chinees Nieuwjaar. Misschien had je iets eerder moeten boeken? Vorige week was Xiamen air in de aanbieding voor 395 retour.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[ Voor 40% gewijzigd door Napsju op 27-10-2015 22:46 ]
Lekker!
Verwijderd
Toen ik afgelopen zomer in China was was er in mijn hostel een jongen en die had een microSD mee naar noord Korea en daar heeft hij zijn foto's opgezet en die had hij gewoon doorgesliktVerwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:49:
Kon je die 130 gewiste foto's thuis niet gewoon recoveren? Of op een image tank zetten? En checkten ze al je flash kaarten of alleen die in je camera zat op dat moment?
Flash memory overleefd zowat alles dus dat ook wel - maar wat een gedoe om dat nageltje weer uit je ontlasting of braaksel te filteren. Stop het dan in je riem oid (zo'n leren dubbel genaaide riem) /spionageBrilsmurfffje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:53:
[...]
Toen ik afgelopen zomer in China was was er in mijn hostel een jongen en die had een microSD mee naar noord Korea en daar heeft hij zijn foto's opgezet en die had hij gewoon doorgeslikt
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Normaal kosten hotels ook geld.Napsju schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:44:
Nope, maar erg ver om is het vaak niet. Een stopover van 30 uur met een gratis hotel in Guangzhou vond ik wel erg leuk!
Even de benen strekken vind ik heerlijk. En met een paar uurtjes overstappen 'spaar' ik toch veel geld uit. Ik verdien ze in ieder geval niet met niks doen.
Dat is de eeuwige paradox van het leven. Geld & Tijd (en later Gezondheid) - je hebt het vaak niet tegelijkertijd. Voor mij is nu een dag veel waard want ik werk voor geld (en dat heb ik) - 20 jaar geleden zou ik lachend 200 euro besparen door ergens een dag of te zijn waar ik niet wilde zijn (en toch een leuke tijd hebben gehad - en dat kan ik nu nog wel denk ik maar is niet het doel meer).icecreamfarmer schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:03:
[...]
Normaal kosten hotels ook geld.
Net als vrije dagen. Het is bij mij altijd een afweging.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
En in het echt:Piet91 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:20:
En weer een maatschappij dat een goede livery verandert om maar te veranderen en hierin faalt (IMHO):
Huidig:
[afbeelding]
Nieuwe livery wordt duidelijk op een nieuwe 777-300ER die op 26 oktober uit de paint hangar komt rollen:
[afbeelding]
PS: over een paar uur weer een lange post...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ziet er wel okay uit voor een Aziaat. Niet slecht!
Gulfstream G650
Lekker!
gambieter schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 01:03:
Hm, premium economy bij Cathay Pacific is inderdaad niet slecht. Had een raamstoel vooraan in dat deel van de cabine, brede stoelen en zat ruimte. Rustige vlucht ook, zit nu op HKG even de emails en andere correspondentie af te handelen op de free Wifi
Nog foto's zat, moet het nog uitzoeken maar het is niet echt aviation gerelateerd. En Iran lijkt me ook heel mooi. Eigenlijk sinds dat filmpje met die gast op z'n kleine Honda die door Iran rijdt lijkt het me een heel mooi land om te bezoeken.oohh schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:51:
[...]
Mooie report. Als je nog meer foto's hebt, dumpen maar! Ik zou zelf ook een keer een reis naar Noord-Korea willen doen. Eerst maar eens naar Iran
Wij zijn heen gevlogen en met de trein terug. Beide erg mooie ervaringen. De trein was erg comfortabel reizen zeg, alleen jammer dat er geen enkel raam open kon en die Chinezen/Noord-Koreanen paffen tot 't blauw staat. Voor iemand die niet meer gewend is om uberhaupt in de rook te staan was dat wel ff heavy.Napsju schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:33:
Gaaf! Ik ben ook vorige maand in Noord Korea geweest, maar dan met de trein vanuit Peking via Dandong en weer terug. Ik zou graag eens met AirKoryo willen vliegen, maar ben blij dat ik met de langzame trein gegaan ben. Daardoor hebben we toch veel indrukken van het platte land op kunnen doen. Pyongyang is meer voor de elite.
Bij ons zijn er trouwens 0 foto's verwijderd. Heb de meneer met de hoge pet in de trein verteld dat zijn collega er al naar gekeken had. Niemand heeft mijn laptop aangeraakt behalve ik.
Excuses want ik ga semi offtopic (met een beetje fantasie kan het nog ontopic zijn als je douane perikelen meeneemt in het buitenland). Maar mbt de foto's:Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:49:
Kon je die 130 gewiste foto's thuis niet gewoon recoveren? Of op een image tank zetten? En checkten ze al je flash kaarten of alleen die in je camera zat op dat moment?
Zo advanced had ik het niet gedaan, op mijn notebookje had ik 't gros gekopieerd alleen alles van de dag ervoor niet (omdat we tussentijds ook al eens de camera hebben moeten laten zien omdat we de Noord Koreaanse Bijlmer op de foto wisten te zetten). We wisten dat er checks zouden zijn, alleen deze gast was vrij 'trigger-happy' met het delete knopje vermoed ik.SalimRMAF schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 01:33:
[...]
Kun je in de DPRK niet gewoon een container aanmaken op je laptop met daarin de verborgen foto's? Je kunt verwachten dat ze in jouw camera's willen snuffelen.
Windows heb ik ze niet zien gebruiken want die bleef in de tas, maar mijn Samsung Galaxy kon ie dromen. Net zoals een iPhone. Bij ons gingen ze in de trein op de gang staan terwijl wij in de coupé moesten blijven, meekijken kon helaas niet.Napsju schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 04:20:
Windows begrijpen ze daar beter. Ik heb namelijk wel even mee gekeken. Ze zoeken onder andere op grote bestanden om foto's en materiaal voor volwassenen te vinden. De Mac van een medereiziger werd minder diep onderzocht en hij mocht na een lege Photos bibliotheek al snel de machine weer dichtklappen. Zoals ik al schreef is mijn laptop (ook een Mac) helemaal niet onderzocht.
Volgende keer een Veracrypt volume aanmaken en alle foto's daar naar toe kopiëren.Saus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:21:
Wij zijn heen gevlogen en met de trein terug. Beide erg mooie ervaringen. De trein was erg comfortabel reizen zeg, alleen jammer dat er geen enkel raam open kon en die Chinezen/Noord-Koreanen paffen tot 't blauw staat. Voor iemand die niet meer gewend is om uberhaupt in de rook te staan was dat wel ff heavy.
[...]
Excuses want ik ga semi offtopic (met een beetje fantasie kan het nog ontopic zijn als je douane perikelen meeneemt in het buitenland). Maar mbt de foto's:
Bij 't land binnenkomen via het vliegtuig werden notebooks en iPads wel gecontroleerd op bv illegale boeken of Amerikaanse films. Toen ik zei dat ik uit Nederland kwam was het voldoende om mijn spul dicht te laten. Recoveren moeten we nog even kijken, 1 kaart is niet meer gebruikt, op die andere zijn per ongeluk nog 5 foto's genomen. Alleen de kaarten in de toestellen zijn gecontroleerd. Mijn notebook is niet aangeweest. Dus ik vermoed nog wel dat er het één en ander terug te halen is.
[...]
Zo advanced had ik het niet gedaan, op mijn notebookje had ik 't gros gekopieerd alleen alles van de dag ervoor niet (omdat we tussentijds ook al eens de camera hebben moeten laten zien omdat we de Noord Koreaanse Bijlmer op de foto wisten te zetten). We wisten dat er checks zouden zijn, alleen deze gast was vrij 'trigger-happy' met het delete knopje vermoed ik.
Wat is in hun optiek een illegaal boek ?Saus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:21:
[...]
Bij 't land binnenkomen via het vliegtuig werden notebooks en iPads wel gecontroleerd op bv illegale boeken of Amerikaanse films.
Dat soort advies zou ik nou echt negeren. De DPRK is bepaald geen rechtstaat waar ze bewijs willen voordat je voor jaren van de kaart verdwijnt. Simpelweg de aanwezigheid van die software zou wel eens reden kunnen zijn voor de verdenking dat je meer dan alleen vakantiefoto's verbergt.magnifor schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:34:
Volgende keer een Veracrypt volume aanmaken en alle foto's daar naar toe kopiëren.
In het gunstigste geval wordt het zichtbare volume gewist en ben je het hidden volume dus ook kwijt. In het slechtste geval vinden ze die software verdacht genoeg voor een gesprek met de veiligheidsdiensten. En in die bureaucratische molen wil je in dat land niet terecht komen.magnifor schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:06:
Controleren ze echt op softwareniveau? Wat als je een hiddenvolume aanmaakt? Dus volume binnen een volume? Kan je je dummy volume unlocken en zo aantonen dat je niks te verbergen hebt.
HD4Life @ Full-HD
Dan kan je beter thuisblijven, want onder de door jouw genoemde criteria kan je 75+ procent van de wereld al schrappenDavidshadow13 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:40:
Ik zie een veel betere optie. Überhaupt niet op vakantie gaan naar landen die hun eigen bevolking stelselmatig uitbuiten, hersenspoelen en denken dat de wereld gewoon maar een spelletje Risk is. Ik zou serieus nooit mijn geld uitgeven aan/in dat soort landen en ook nog eens hun economie spekken. No way!
Virussen? Scan ze hier!
Lekker!
Het verschil zit 'm mogelijk in oude/nieuwe prijzen. Veel websites vragen een keer in de zoveel tijd de prijzen op, maar actualiseren deze niet dagelijks. Volgens mij zijn de prijzen van ITA Matrix redelijk up to date. Je kunt met de boekingsinformatie richting een reisbureau, dan zouden zij deze prijs voor je moeten kunnen boeken.icecreamfarmer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:05:
Overigens hoe vind ik vluchten die ik op ita vind bij de normale partijen?
OP ita bv klm vlucht voor €650 maar op chaser of skyscanner over de €700
Klopt. Zijn gewoon een hoop mensen met vooroordelen enzo, op de wereld.Napsju schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:11:
En een beetje common sense gebruiken op reis wil wel eens helpen. Ik heb echt nog nooit problemen ondervonden, en toch al 82 landen bezocht en dus heel veel van de wereld gezien.
Virussen? Scan ze hier!
Data zijn nu ams 6-2-2016 t/m 20-2-2016 sgp.oohh schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:12:
[...]
Het verschil zit 'm mogelijk in oude/nieuwe prijzen. Veel websites vragen een keer in de zoveel tijd de prijzen op, maar actualiseren deze niet dagelijks. Volgens mij zijn de prijzen van ITA Matrix redelijk up to date. Je kunt met de boekingsinformatie richting een reisbureau, dan zouden zij deze prijs voor je moeten kunnen boeken.
Waar moet je heen? (SIN?) en wanneer?
Dit wat hierboven staat, is het het waard dat je er straks misschien in de bak zit om wat foto'tjes te bewaren? Ik denk dat je je dan achteraf voor je kop slaat dat je dat gedaan hebt. Het is even slikken en weer doorgaan.downtime schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:24:
[...]
In het gunstigste geval wordt het zichtbare volume gewist en ben je het hidden volume dus ook kwijt. In het slechtste geval vinden ze die software verdacht genoeg voor een gesprek met de veiligheidsdiensten. En in die bureaucratische molen wil je in dat land niet terecht komen.
Ik wil niet beweren dat het risico om gepakt te worden groot is. Maar wel dat je echt geen idee hebt wat er met jou gaat gebeuren als ze verdenkingen gaan koesteren omdat je VeraCrypt of soortgelijke software op je laptop draait. We hebben het over een land wat door en door paranoïde is en in elke buitenlander een potentiële spion ziet.
Ik denk dat de mensen waar we mee in contact zijn getreden op straat en bv de bowling, ijsbaan, pretpark en de 2 keer dat we een fietstocht hebben gemaakt positief beinvloed hebben. Met een gids bij een technologie museum heb ik een hele discussie gevoerd over zijn Android 4 en onze Android 6 telefoons. Hij begreep dat hun internet een intranet was, en ook daar hebben we over gesproken. Ik geloof in change from within, en ondanks dat mijn geld een regiem heeft gesteund, hebben onze gifts het beeld gevormd dat Nederland een 200x welvarendere staat is onder het kapitalisme. Wat meer indruk gemaakt heeft gok ik.Davidshadow13 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:40:
Ik zie een veel betere optie. Überhaupt niet op vakantie gaan naar landen die hun eigen bevolking stelselmatig uitbuiten, hersenspoelen en denken dat de wereld gewoon maar een spelletje Risk is. Ik zou serieus nooit mijn geld uitgeven aan/in dat soort landen en ook nog eens hun economie spekken. No way!
Jammer dat je in Noord Korea niet even met Streetview op het vliegveld kan gaan staan en kijken of je bergen zietSaus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:33:
[...]
Terug ontopic, iemand die trouwens iets kan vinden over de approach van Sunan?
Te veelwildhagen schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:18:
[...]
Klopt. Zijn gewoon een hoop mensen met vooroordelen enzo, op de wereld.
Veel plezier, is een mooi land met mooie vrouwen.Toen ik mijn kennissenkring vertelde dat ik in februari op vakantie ging naar Vietnam
Leven is levensgevaarlijk, ik ken niemand die het langer dan 120 jaar heeft overleefd.kreeg ik ook de melding dat dat levensgevaarlijk was,
Inderdaad, 40 jaar terug.dat het daar oorlog was (sure, 40 jaar terug...),
Ander land (Cambodja) en zelfs daar is het niet zo erg.vol met landmijnen waar je op stapt,
Inderdaad, flauwekul.en meer van dat soort flauwekul.
Dat ze het thuislaten als ze op vakantie gaan is één ding (en erg genoeg), maar dat ze het ook thuis überhaupt niet gebruiken vind ik nog veel verontrustender. Zit zeker vrij veel PVV-klapvee tussenProbleem is dat mensen hun verstand meestal niet in de koffer stoppen, maar lekker thuislaten. Ja, dan gaan het een keer fout idd..
(tot zover het offtopic deel)
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik kan ook niet iets vinden wat heel veel goedkoper is, dan wat al genoemd is. Als jij voor 600 euro met SQ een directe vlucht kunt vinden, zou ik dat zeer zeker doen. 12 uur meer vliegen/onderweg zijn, voor 135 euro minder is voor mij persoonlijk een no-go.icecreamfarmer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:31:
[...]
Data zijn nu ams 6-2-2016 t/m 20-2-2016 sgp.
Ik zit nu te dubben of het €135 waard is om een directe vlucht te nemen met SQ zodat ik ook 12 uur eerder aan kom dan via turkish airlines met een stop van 2h op istanbul.
franssie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:10:
[...]
Dat is de eeuwige paradox van het leven. Geld & Tijd (en later Gezondheid) - je hebt het vaak niet tegelijkertijd. Voor mij is nu een dag veel waard want ik werk voor geld (en dat heb ik) - 20 jaar geleden zou ik lachend 200 euro besparen door ergens een dag of te zijn waar ik niet wilde zijn (en toch een leuke tijd hebben gehad - en dat kan ik nu nog wel denk ik maar is niet het doel meer).
De afweging is voor iedereen anders gelukkig, anders waren alle tickets altijd even duur.
Oh het is 4 uur langer vliegen (inc overstap) maar turkish vertrekt later uit ams.oohh schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:54:
[...]
Ik kan ook niet iets vinden wat heel veel goedkoper is, dan wat al genoemd is. Als jij voor 600 euro met SQ een directe vlucht kunt vinden, zou ik dat zeer zeker doen. 12 uur meer vliegen/onderweg zijn, voor 135 euro minder is voor mij persoonlijk een no-go.
Voor de rest wat franssie zegt:
[...]
Daar hoef ik geen seconde over na te denken, gewoon non-stop vliegen.icecreamfarmer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:31:
[...]
Data zijn nu ams 6-2-2016 t/m 20-2-2016 sgpSIN..
Ik zit nu te dubben of het €135 waard is om een directe vlucht te nemen met SQ zodat ik ook 12 uur eerder aan kom dan via turkish airlines met een stop van 2h op istanbul.
[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 28-10-2015 12:32 ]
Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
Hmm, 3-3-3 ja?
Sometimes you need to plan for coincidence
Naja 23% duurder.wildhagen schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:55:
Me too, voor zo'n klein prijsverschil zou ik altijd voor de directe vlucht kiezen (mits de tijden etc acceptabel zijn uiteraard). Zeker als het met een kwalitatief hoogstaande maatschappij als SQ is.
[ Voor 13% gewijzigd door icecreamfarmer op 28-10-2015 13:14 ]
Ja... is een 747-200, N642NW, ex-Northwest Airlines, ex-Singapore Airlines, ex-Garuda Indonesia.
Virussen? Scan ze hier!
Tot je merkt dat zowel VN als SU (op SVO ipv DME dan) vanuit HAN toch wel een stuk omvliegen langs het zuiden van de Himalaya's, over Afganistan en Pakistan en zo verder.CyBeR schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:23:
[...]
Daar hoef ik geen seconde over na te denken, gewoon non-stop vliegen.
--
Heh, ik zag dat bovenstaande route best aardig overeen komt met de great circle route en de route van een collega van me die met SU naar PVG vloog ook (AMS-SVO-PVG), en toen dacht ik, laat ik 's kijken of ik een route met overstap kan vinden waarvoor je niet extra hoeft te vliegen. Ik heb er een:
[afbeelding]
allebei 5522 nm aldus gcmap.com.
Ja de route die gevolgd wordt is bepaald niet altijd de ideale great circle route, maar dat is meestal geopolitiek.AndRo555 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:23:
[...]
Tot je merkt dat zowel VN als SU (op SVO ipv DME dan) vanuit HAN toch wel een stuk omvliegen langs het zuiden van de Himalaya's, over Afganistan en Pakistan en zo verder.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Virussen? Scan ze hier!
De bedoeling is een veel goedkoper minder duur toestel, zo rond de $ 500 miljoen, en ze benadrukken heel erg dat ze op safe willen spelen en "bewezen technologie" voor het ding gaan gebruiken. Veel hangt er wel vanaf wat de politiek doet. Als er uiteindelijk toch maar mondjesmaat besteld wordt dan wordt het vanzelf een duur toestel omdat de ontwikkelkosten per toestel dan hoog uitvallen. En een buitenlandse markt zal er voor dit toestel wel niet zijn.wildhagen schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:40:
Ben benieuwd of dat ding net zoveel gaat kosten als zijn voorganger Northrop Grumman B-2 Spirit, a 2.1 miljard dollar per stuk (incl verrekening van R&D-kosten etc)....
En dat om wat bommen te kunnen gooien...
Virussen? Scan ze hier!
Je zou eventueel ook nog met Swiss kunnen gaan, maar dan kun je misschien net zo goed met Turkish. Dit is wel 1,5 tot 2 uur sneller dan met Turkish:icecreamfarmer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:12:
[...]
Naja 23% duurder.
Maar het wordt sq voor €713 ipv turkish voor €580.
SQ voor €600 was leuk maar op data dat ik niet kan.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Om 6pm aankomen is best laat, het wordt SQ. Moet ik wel een hotel vinden wat mij vroeg laat inchecken.oohh schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:09:
[...]
Je zou eventueel ook nog met Swiss kunnen gaan, maar dan kun je misschien net zo goed met Turkish. Dit is wel 1,5 tot 2 uur sneller dan met Turkish:
[afbeelding]
Lekker!
ach, heb tot dusver nooit meegemaakt dat je dan niet je spullen achter de balie kon zetten om dan later naar je kamer te kunnen,meestal is er wel iets te doen of ergens wat etenicecreamfarmer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:39:
[...]
Om 6pm aankomen is best laat, het wordt SQ. Moet ik wel een hotel vinden wat mij vroeg laat inchecken.
Oh Singapore is niet nieuw voor mij, heb er gewoond. Zou alleen graag even pitten en douchen om 6 uur. Vooral omdat ik daarna Chinees nieuwjaar ga vieren tot laat.Napsju schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:03:
Iets te doen in Singapore? Eten in Singapore? Maak je geen zorgen..![]()
Virussen? Scan ze hier!
Zal eens kijken wat de prijzen zijn. Heb in het oosten van SGP wel eens een hotel gehad maar dat leek meer voor prostituees bedoeld.wildhagen schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:17:
Zit een prima hotel op Changi waar je terecht kunt voor dat soort zaken
http://www.changiairport....vices/transit-hotels.htmlicecreamfarmer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:46:
[...]
Zal eens kijken wat de prijzen zijn. Heb in het oosten van SGP wel eens een hotel gehad maar dat leek meer voor prostituees bedoeld.
Virussen? Scan ze hier!
Toch wel te vinden hoor, gewoon op https://www.klm.com/home/nl/nl Datum bijvoorbeeld 4 feb heen en 12 feb terug.icecreamfarmer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:46:
[...]
Ticket met SQ geboekt trouwens. Zag ita dat er ook een directe klm vlucht van €600 moest zijn maar die nergens gevonden. Op Chaser werd die €750.
Ben nog altijd dankbaar dat ik deze kist heb mogen zien, horen en voelen op de luchtmachtdagen op Volkel een aantal jaar geleden! Machtig ding!Piet91 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:08:
Vandaag vloog de laatst overgebleven Avro Vulcan voor de allerlaatste keer....
Bron: http://zakenreis.nl/luchtvaart/orlandini-overleden/Sergio Orlandini, de voormalig president-directeur van KLM, is afgelopen nacht op 94-jarige leeftijd in zijn slaap overleden. Orlandini was tussen 1973 en 1987 de hoogste baas bij KLM.
Sergio Orlandini werd geboren in Milaan, op 5 mei 1921, maar kwam al op vijfjarige leeftijd met zijn ouders vanuit Italië naar Nederland. Hij studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en kwam in 1951 in dienst bij KLM. Bij de toenmalige Nederlandse luchtvaartmaatschappij bracht hij het na 22 jaar tot president-directeur en bleef dat 14 jaar, de langst zittende CEO van KLM in het naoorlogse tijdperk. Albert Plesman was de eerste topman van KLM, vanaf de oprichting in 1919, tot zijn dood in 1953. De jonge Orlandini heeft Plesman nog enkele jaren meegemaakt.
In 1987 ging Orlandini met pensioen, maar hij bleef commissaris bij het bedrijf, tot 1993. Toen hij definitief vertrok – bij KLM zwaait een commissaris af als hij of zij 72 jaar is geworden – had Orlandini 42 jaar voor KLM gewerkt.
Orlandini deed daarna nog wel regelmatig van zich spreken als het om KLM ging. Zo was hij in 2003 een uitgesproken tegenstander van de overname van KLM door Air France, een proces dat toch doorging en in mei 2004 werd bekrachtigd. “Dit is een ramp, de company is weggegeven, KLM wordt helemaal overgenomen ondanks de mooie woorden”, zei Orlandini destijds.
Virussen? Scan ze hier!
Nope was op de juiste data van 4 tot 18 was idd goedkoper maar koste meer vakantie dagen.Fiber schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:26:
[...]
Toch wel te vinden hoor, gewoon op https://www.klm.com/home/nl/nl Datum bijvoorbeeld 4 feb heen en 12 feb terug.
Wellicht koos jij net voor de verkeerde data...
Met een beetje schuiven zou je in de A380 dus 4 etages met passagiers kunnen hebben? Ben benieuwd wat de maximale capaciteit op die manier zou zijn. (stel een ryanair vliegt met een a380....) Even afgezien van veiligheid en dergelijke, hoeveel stoelen passen er in? Iemand enig idee?
Niet als je ook meerekent dat er ruimte nodig is voor plafonds en overhead bins en bedrading, leidingen, en dergelijke. Die cross-section is 100% kaal.niekvandermeer schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:08:
[...]
Met een beetje schuiven zou je in de A380 dus 4 etages met passagiers kunnen hebben? Ben benieuwd wat de maximale capaciteit op die manier zou zijn. (stel een ryanair vliegt met een a380....) Even afgezien van veiligheid en dergelijke, hoeveel stoelen passen er in? Iemand enig idee?
Nee.niekvandermeer schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:08:
Met een beetje schuiven zou je in de A380 dus 4 etages met passagiers kunnen hebben?
De A380-800 is gecertificeerd tot maximaal 853 passagiers.Ben benieuwd wat de maximale capaciteit op die manier zou zijn. (stel een ryanair vliegt met een a380....) Even afgezien van veiligheid en dergelijke, hoeveel stoelen passen er in? Iemand enig idee?
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 8% gewijzigd door mrsar op 29-10-2015 16:08 ]
www.casarodriguillo.com
Revive the guild!
Even snel door die site geklikt en het komt er voornamelijk op neer dat je met creditcard programma's extra miles koopt lijkt het. Niet heel erg interessant of je moet een big spender zijn met je CC lijkt mij.Jelte,89 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:48:
Iemand dit stukje gelezen?
Weet de betrouwbaarheid niet, maar anders! Well done!
http://www.metronieuws.nl...ollar-de-hele-wereld-over
Paar gewonden waarvan 'e'en zwaar.(CNN)The engine of a Boeing 767 carrying 101 people caught fire as the plane taxied for departure Thursday at Fort Lauderdale-Hollywood International Airport in Florida, officials said. It was bound for Caracas, Venezuela.
Eens in de zoveel tijd komt zo een verhaaltje langs, vind het altijd maar onzin. Het komt in de meeste gevallen erop neer dat je allemaal creditcards gaan aanvragen waarbij je een aanvraagbonus krijgt in de vorm van frequent flyer miles.Jelte,89 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:48:
Iemand dit stukje gelezen?
Weet de betrouwbaarheid niet, maar anders! Well done!
http://www.metronieuws.nl...ollar-de-hele-wereld-over
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq