Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.771 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:58
Tjebakka schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:53:
[...]

Hoeveel weeg je? Hoe breed zijn je bandjes in mm?
Nieuwe handschoentjes zijn bijna wel ieder seizoen aan te raden (als je er al mee rijdt). Maar het is grotendeels gewenning. M'n reet doet ongetraind ook pijn na 75km fietsen. :P
Ik weeg 87kg en fiets op 23mm banden, gewenning is ook een mogelijkheid idd alleen heb ik het voorgaande jaren nog nooit zo hinderlijk gevoeld :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:41
M@cer schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:08:
Afhankelijk van de datum sluit ik aan....
Dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:53
Graham schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 00:08:
Wordt er dit jaar eigenlijk nog een GoT rondje georganiseerd?

Ik zat zelf eens te denken aan een ritje Hoeksche Waard (is ongeveer 100 K) vanaf Rotterdam centrum. Is daar animo voor?
Lijkt me leuk, stuk waar ik bijna nooit fiets.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
schumi1986 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:44:
[...]

Ik weeg 87kg en fiets op 23mm banden, gewenning is ook een mogelijkheid idd alleen heb ik het voorgaande jaren nog nooit zo hinderlijk gevoeld :/
Heb je het weleens zonder handschoenen geprobeerd? Handschoenen zijn wmb eigenlijk alleen om de schadelijke gevolgens van valpartijen te minimaliseren en om grip op je stuur te houden. Dus niet voor demping of comfort. Net zoals bij zadels kan een gel laag juist voor discomfort zorgen door toename van druk op onverwachte punten.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:11
MrAngry schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:17:
[...]

Heb je het weleens zonder handschoenen geprobeerd? Handschoenen zijn wmb eigenlijk alleen om de schadelijke gevolgens van valpartijen te minimaliseren en om grip op je stuur te houden. Dus niet voor demping of comfort. Net zoals bij zadels kan een gel laag juist voor discomfort zorgen door toename van druk op onverwachte punten.
Hier ook. Ik heb redelijk grote handen, maar ondervind de meeste comfort als ik een dun stuur kan vasthouden. Gewone dunne tape en geen handschoenen voor mij.
Een gestrekte houding is ook zwaar voor je handen (en ellebogen en schouders), dus een kortere stuurpen zal helpen. Spieren trainen voor rug en buik helpt ook, je "core" spieren houden je dan overeind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Zal binnenkort een poll maken met wat data. Zal waarschijnlijk een zaterdag zijn. De route zal deze grotendeels volgen maar kan me herinneren dat er wel wat werkzaamheden waren op een van de dijken.

Gaan er eigenlijk nog renners op zondag 7 augustus de DTC Hel van de Heuvelrug rijden? Of iemand ervaring met de organisatie daarvan? Dacht zelf de 145 of 180 te doen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Graham schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:39:
Zal binnenkort een poll maken met wat data. Zal waarschijnlijk een zaterdag zijn. De route zal [url=https://www.strava.com/routes/3153414] deze grotendeels volgen maar kan me herinneren dat er wel wat werkzaamheden waren op een van de dijken.
Een week of drie terug waren ze idd nog aan het werk op de dijk van Strijensas naar het westen. Ik heb toen niet opgelet tot wanneer ze bezig waren.
Ik heb ook wel interesse om mee te rijden.

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33
Zal binnenkort een poll maken met wat data. Zal waarschijnlijk een zaterdag zijn. De route zal [url=https://www.strava.com/routes/3153414] deze grotendeels volgen maar kan me herinneren dat er wel wat werkzaamheden waren op een van de dijken.
Route ziet er leuk uit! Ik kijk even tegen de tijd dat het eea gaat gebeuren. Wellicht dat ik dan ergens in de ronde aan kan sluiten zodat ik niet eerst een groot gedeelte met de auto naar de start hoef te rijden maar vanaf Breda/Tilburg die kant op kom gefietst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
la_fusion schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:30:
[...]

Route ziet er leuk uit! Ik kijk even tegen de tijd dat het eea gaat gebeuren. Wellicht dat ik dan ergens in de ronde aan kan sluiten zodat ik niet eerst een groot gedeelte met de auto naar de start hoef te rijden maar vanaf Breda/Tilburg die kant op kom gefietst!
Zou gewoon de trein pakken dan naar Rotterdam CS. Daar spreken we dan sowieso af.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:39

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

schumi1986 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:44:
[...]

Dan zou ik ook iets minder bar in je bandjes doen. ~8.2 max

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

samo schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:27:
Met het mooie weer wou mijn vrouw de auto hebben, dus kon ik op de fiets naar werk. Ik vind het een pittig eindje maar wel heel lekker om te kunnen fietsen. Gisteren heen, gisteren terug en vandaag weer heen. Wel al pittig warm 's ochtends vroeg.
daar ook een paar keer gefietst (vanuit almere) best een stuk idd voor woon-werk verkeer, maar leuk om een keer te doen. Wat je kan doen om de fietsbaarheid te verhogen is aan de westkant van het amsterdam-rijkanaal te gaan fietsen. dit pad volgt het kanaal van utrecht tot in ieder geval weesp; scheelt een hoop bochtjes en dus snelheid. misschien niet de meest pitoreske route, maar voor terug naar huis wel zo fijn dat je door kunt fietsen ;)
--> https://www.strava.com/activities/143488509

-edit- slik, zie dat het alweer 2 jaar geleden is dat ik daar ben geweest :x

Gister een nieuw opzetstuur aangeschaft; na een jaar 'opzetstuurloos' gefietst te hebben zal dat vast een verademing zijn :)
airstryke s stuur

[ Voor 5% gewijzigd door kwakke01 op 21-07-2016 14:30 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:32
Een route vanuit Rotjeknor lijkt me leuk. Heb alleen nog nooit in een groep gefietst of verder dan 60 km. Ik weet niet of ik qua niveau dan uit te toon val hehe. (Zoals ik lees, fiets je in een groep makkelijker een langere afstand.)

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Crazy D schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:21:
[...]

Heeft iemand een idee trouwens hoe de Garmin "kortste route naar huis" rekent? Kijkt ie ook naar dingen als hoogtemeters? Gister vanuit Groesbeek terug naar Duiven stuurde hij ons niet over de 7 heuvelenweg terwijl dat volgens de locals de kortste weg is... Of kijkt ie echt heel simpel naar de afstand en that's it? (en dan zou zijn voorstel wellicht 5 meter korter geweest kunnen zijn :)).

Edit:
https://www.strava.com/activities/646480030
Waar ik nu bij Groesbeek omhoog ben gegaan stelde Garmin voor om die weg te blijven volgen (en dus links langs de Heilige Landstichting te rijden).
Hoewel als ik het zo op de kaart zie, dat wellicht toch gewoon korter had geweest. Maar ja nu wel weer eens de 7 heuvelenweg meegepakt :)
Die beide routes zijn even lang. Als ik via een goede routeplanner kijk dan zit er maar een paar tientalmeter tussen.

Misschien een tip: http://brouter.de/brouter-web/ Je kunt daar het profiel van de routeplanner aanpassen (er is een fastbike maar ik heb het voor mezelf wat aangepast dat hij echt fietspaden neemt) en je kunt het hoogteprofiel van je route zien.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 11:21

samo

yo/wassup

kwakke01 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:22:
[...]

daar ook een paar keer gefietst (vanuit almere) best een stuk idd voor woon-werk verkeer, maar leuk om een keer te doen. Wat je kan doen om de fietsbaarheid te verhogen is aan de westkant van het amsterdam-rijkanaal te gaan fietsen. dit pad volgt het kanaal van utrecht tot in ieder geval weesp; scheelt een hoop bochtjes en dus snelheid. misschien niet de meest pitoreske route, maar voor terug naar huis wel zo fijn dat je door kunt fietsen ;)
--> https://www.strava.com/activities/143488509
Thanks voor de tip, ik zal eens proberen of ik dat zo saai vind als het lijkt ;)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

samo schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:30:
[...]

Thanks voor de tip, ik zal eens proberen of ik dat zo saai vind als het lijkt ;)
ik had een andere renner op 200-300m voor me, dus dat maakt het dan alweer een stukje minder saai ;)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Tjebakka schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:26:
Ik heb zo ontzettend veel zin om een nieuwe fiets te kopen... :9
In mei een tripje naar Bocholt maken en even aanvoelen hoe een Rose fietst. :)
Ik haal deze oude post van jou maar even aan, Tjebakka, omdat ik ook in de markt ben voor een nieuwe fiets en ongeveer op dezelfde fietsen uitkom als jij. Ben jij nog naar de Rose Biketown geweest? En zoja, hoe zijn jouw ervaringen daar? Wat is de look en feel van de fietsen?

Ik wil ongeveer tussen de 1800 en 2300 euro uitgeven voor de kale fiets ex pedalen. Momenteel twijfel ik tussen race carbon (X-Lite CRS 3000 met Ultegra), race alu (Xeon RS 3000 met Ultegra) of endurance alu en dan ook meteen maar schijfremmen (Xeon DX met Ultegra). Ik verwacht niet veel buiten Nederland te fietsen, dus ga waarschijnlijk gewoon voor 53-39 met 12-25 (ik rijd nu met 30-39-50 en 12-23 en ben erg gehecht aan die kleine stapjes). Ik fiets in de winter en met slecht weer gewoon door, en daarvoor zouden schijfremmen wel toegevoegde waarde hebben. Aan de andere kant kan ik mijn huidige fiets (Bulls Harrier 2014) natuurlijk ook gewoon bewaren als winter hack.

Ook twijfel ik nog over de Endurace CF SL 9.0 van Canyon, die nu in de aanbieding is en met 1799 echt een prima deal is...daar staat tegenover dat 50-34 en 11-32 natuurlijk nogal nutteloos is als je niet verwacht veel buiten Nederland te fietsen, en ik ga natuurlijk niet meteen 200 euro uitgeven aan nieuwe kettingbladen en een nieuwe cassette. Maar het is wel een mooi frame, veel comfort en mooie wielen (DT Swiss RR21 Dicut).

Keuzes, keuzes... :) :( >:)

[ Voor 7% gewijzigd door nare man op 21-07-2016 16:43 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:19
Let op, bestellen in Rose Bocholt heb je lagere BTW dan via de webshop.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:05
Waarom zou je die onderdelen niet gelijk wisselen? Dan kun je de onderdelen geheel nieuw verkopen en is je uiteindelijke meerprijs zeer beperkt. Heb ik zelf ook gedaan met bijv. de cassette.

Je kunt dat volgens mij ook laten doen bij het Canyon service-centrum in Eindhoven. Dan gaat je fiets vanuit Duitsland eerst die kant op en vervangen zij die producten om het vervolgens naar jou te zenden. Geen idee wat de meerprijs dan is trouwens. Ik zou er in ieder geval een mailtje aan wagen. Uiteindelijk was mijn fiets zelfs met deze veranderingen een stuk goedkoper dan andere carbon endurance frames met Ultegra afgemonteerd (Endurace CF 7.0 SL voor 1444 euro).

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Thanks, nuttige tip, ik zal het eens vragen. Ik zie op hun FAQ inderdaad staan dat dat een mogelijkheid is; je betaalt dan arbeidsloon en je krijgt de vervangen onderdelen mee terug. Die zou ik dan nog weer moeten verkopen (al is dat weer gedoe en ik houd niet zo van gedoe, maar goed :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
nare man schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:53:
Thanks, nuttige tip, ik zal het eens vragen. Ik zie op hun FAQ inderdaad staan dat dat een mogelijkheid is; je betaalt dan arbeidsloon en je krijgt de vervangen onderdelen mee terug. Die zou ik dan nog weer moeten verkopen (al is dat weer gedoe en ik houd niet zo van gedoe, maar goed :P).
Ik ben het wel met je eens dat het wel wat gebruiksvriendelijker mag. Rose kan dat ook dus waarom Canyon niet. Beide zijn (deels) online prijsvechters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Hierbij de poll voor mogelijke data qua rondje.

Poll: GoT rondje Hoeksche waard
zaterdag 13 augustus
zaterdag 20 augustus
zaterdag 27 augustus
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=397341&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik rij nu 50/34 in combinatie met een 12-25 en het enige moment dat ik wellicht meer hoge versnellingen zou willen is in snelle (vlakke) groepsritten (40+ km/u) of bij snelle afdalingen boven de 55km/u.
Als je dat wil rond duwen met 53/39 petje af hoor, dan moet je echt flinke watts gaan trappen om dat weg te krijgen, onderschat dat verschil niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:21
NielsTn schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:44:
Let op, bestellen in Rose Bocholt heb je lagere BTW dan via de webshop.
Alleen als je de fiets daar ook ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Sjoewe schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:20:
[...]

Ik rij nu 50/34 in combinatie met een 12-25 en het enige moment dat ik wellicht meer hoge versnellingen zou willen is in snelle (vlakke) groepsritten (40+ km/u) of bij snelle afdalingen boven de 55km/u.
Als je dat wil rond duwen met 53/39 petje af hoor, dan moet je echt flinke watts gaan trappen om dat weg te krijgen, onderschat dat verschil niet :)
Het gaat mij niet zozeer om de hoge versnellingen als wel om het feit dat alle stappen dan slechts één tandje zijn. Met mijn triple rijd ik 75% van de tijd op de 39 en de overige 25% op de 50. Helaas bestaat een 39-50 dubbel echter niet (althans niet officieel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Alright, dat kan natuurlijk ook :)

Maar dan ben je natuurlijk wel behoorlijk aan het cross-chainen wil je echt effectief één tandje verspringen telkens. Ik heb zelf toch liever m'n meest gebruikte versnellingen in een zo efficient mogelijke kettinglijn liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
Gnosis schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:11:
Een route vanuit Rotjeknor lijkt me leuk. Heb alleen nog nooit in een groep gefietst of verder dan 60 km. Ik weet niet of ik qua niveau dan uit te toon val hehe. (Zoals ik lees, fiets je in een groep makkelijker een langere afstand.)
Ik zit er ook een beetje tegenaan te hikken. Ook nog nooit in een groep, en dit jaar niet verder dan 60 km. Ik woon wel vlak bij de heinenoordtunnel.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:37
nare man schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:32:
[...]

Het gaat mij niet zozeer om de hoge versnellingen als wel om het feit dat alle stappen dan slechts één tandje zijn. Met mijn triple rijd ik 75% van de tijd op de 39 en de overige 25% op de 50. Helaas bestaat een 39-50 dubbel echter niet (althans niet officieel).
Dan zou ik juist een fiets met een 50/34 crankstel kopen.
Vervang de 34 door een 39 voor 2 tientjes en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46

DjVe

Hatsaflats!

Kan aan mij liggen, maar ik heb met 50/34 11 speed totaal geen behoefte aan een 36/39 blad voor (icm met een 11-25 cassette). Waarom niet eerst proberen met de traditionele combi voor je gaat tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Dank voor de reacties tot zover allen! Maar wat is de mening over de Endurace in het algemeen t.o.v. de meer race-gerichte modellen van Rose? Zijn het frame, de wielen etc. het sowieso waard? De premisse van een goede endurance-fiets, o.a. met verende zadelpen, spreekt mij namelijk erg aan; en de Endurace CF 9.0 SL (met Dura-Ace) kreeg enorm goede recensies.
wezep schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:55:
[...]

Dan zou ik juist een fiets met een 50/34 crankstel kopen.
Vervang de 34 door een 39 voor 2 tientjes en klaar ben je.
Dat lijkt me ook een strak plan. Dan houd ik gewoon het 34 binnenblad en de 11-32 voor het geval ik ooit eens naar de bergen ga, en in NL lekker karren met 50-39 en 11-23 of 12-25 inderdaad. Echter ik heb wel eens nare verhalen gehoord over mensen die met 39-50 hun grote blad sloopten (zie bijv. http://www.fiets.nl/forum...php?f=12&t=66615&start=12) omdat de ketting dan kennelijk soms te steil van de 50 afvalt. Zou het risico op de ketting die tussen de bladen valt ook kleiner zijn als je i.p.v. een 39-50 zelf een 36-50 bouwt? Dat zou ik ook nog wel acceptabel vinden.

[ Voor 79% gewijzigd door nare man op 21-07-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Graham schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:57:
[...]

Zou gewoon de trein pakken dan naar Rotterdam CS. Daar spreken we dan sowieso af.
Goed.. ik kijk het nog even aan maar de trein maakt het voor mij net totaal niet interessanter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:39

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Gister toch ook wel lekker getrapt. 60km met een oud huisgenoot en oud collega uit Groningen:

https://www.relive.cc/view/648891407
https://www.strava.com/activities/648845215

Deze week 4 keer gefietst, smaakt te pakken. Dit weekend echter naar de Gentse Feesten, alles weer teniet doen :+

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:34
Tjebakka schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:11:
Gister toch ook wel lekker getrapt. 60km met een oud huisgenoot en oud collega uit Groningen:

https://www.relive.cc/view/648891407
https://www.strava.com/activities/648845215

Deze week 4 keer gefietst, smaakt te pakken. Dit weekend echter naar de Gentse Feesten, alles weer teniet doen :+
Leuk die relive, gelijk ook even gekoppeld aan Strava :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
nare man schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:09:
Echter ik heb wel eens nare verhalen gehoord over mensen die met 39-50 hun grote blad sloopten (zie bijv. http://www.fiets.nl/forum...php?f=12&t=66615&start=12) omdat de ketting dan kennelijk soms te steil van de 50 afvalt. Zou het risico op de ketting die tussen de bladen valt ook kleiner zijn als je i.p.v. een 39-50 zelf een 36-50 bouwt? Dat zou ik ook nog wel acceptabel vinden.
Ik monteer als ik niet regelmatig naar de bergen ga (winter/lente) vaak een 38 voor, dus dan heb je 38/50. Gaat prima, schakelt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

kwakke01 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:22:
[...]

daar ook een paar keer gefietst ...

-edit- slik, zie dat het alweer 2 jaar geleden is dat ik daar ben geweest :x

Gister een nieuw opzetstuur aangeschaft; na een jaar 'opzetstuurloos' gefietst te hebben zal dat vast een verademing zijn :)
Vandaag dus maar weer eens op de fiets naat Utrecht; had er nu op het pad lang het kanaal op een gegeven momen 1tje achter me, voor me, toch weer achter me, om me vervolgens in utrecht weer in te halen en als gevolg daarvan bijna geschept te worden door een auto omdat die renner door rood reed...

Heb dat al een keertje meegemaakt, maar toen had ik voorrang... kan je verzekeren dat dat die 10 seconde winst niet waard is |:( 8)7

en fin, lekker gefietst; onderweg nog even van de fiets geweest omdat de bevestiging van mn telefoon het begaf. Ondanks dat toch een avg van 29.2 over 52km, dus ik vond het prima voor een ritje naar het werk.
laatste 5 km wel regen, dus ik hoop dat mn pakje straks droog is als ik weer naar huis moet O-)

opzetstuurtje beviel als vanouds, maar je merkt wel dat het weer even wennen is qua houding, en de spiergroepen die je dan belast, zeker op de langere stukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Tealiciouss schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:03:
[...]

idd, leuk om je rit zo terug te zien! ook maar even gekoppeld, vanavond de resultaten terugkijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
la_fusion schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:01:
[...]

Goed.. ik kijk het nog even aan maar de trein maakt het voor mij net totaal niet interessanter :+
haha...hoezo? Je bent zo in Rdam en je moet niet parkeren. Andere optie is om een auto te pakken en bij Kralingse Zoom te parkeren. Goed te doen vanaf daar om te fietsen.

Zelf zou ik naar Rotterdam gaan met de trein en dan terug te fietsen. Zo ver is Breda ook weer niet. :9

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
kwakke01 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:00:
[...]

Vandaag dus maar weer eens op de fiets naat Utrecht; had er nu op het pad lang het kanaal op een gegeven momen 1tje achter me, voor me, toch weer achter me, om me vervolgens in utrecht weer in te halen en als gevolg daarvan bijna geschept te worden door een auto omdat die renner door rood reed...
Zat hij vanaf Breukelen in je wiel? Misschien hebben we elkaar gekruist, ik was op weg naar Amsterdam via het kanaal.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/DvnFki8-v157k5Hhwg5hFRNpXRKimEUMPuYGMy2N--c-2048x1536.jpg

Mijn nieuwe wielen op mijn Caad 10, DT Swiss R23 Spline.

[ Voor 21% gewijzigd door joint_me op 22-07-2016 10:13 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Graham schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:09:
[...]
haha...hoezo? Je bent zo in Rdam en je moet niet parkeren. Andere optie is om een auto te pakken en bij Kralingse Zoom te parkeren. Goed te doen vanaf daar om te fietsen.

Zelf zou ik naar Rotterdam gaan met de trein en dan terug te fietsen. Zo ver is Breda ook weer niet. :9
Omdat ik eerst met de auto/fiets naar Breda moet, daar de trein moet pakken naar Rotterdam en dan nog moet gaan fietsen en daarna dus de omgekeerde route. Allemaal leuk en aardig maar voor mij de moeite niet waard zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

joint_me schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:10:
[...]

Zat hij vanaf Breukelen in je wiel? Misschien hebben we elkaar gekruist, ik was op weg naar Amsterdam via het kanaal.

[afbeelding]

Mijn nieuwe wielen op mijn Caad 10, DT Swiss R23 Spline.
leuke velgen idd
zou best wel eens kunnen; ik kijk niet heel veel achterom; ik hoorde hem alleen op een gegeven moment.
https://www.strava.com/activities/649239001
https://www.strava.com/activities/649263243

ik zal zo'n 32km/h gefietst hebben, en na een paar minuten ging hij er met 35 voorbij; ik heb hem toen een poosje gevolgd, maar vond het wel best; moest immers nog de hele dag werken, dus weer lekker rustig terug naar de 32km/h. Bij breukelen ging hij de brug over, en ik rechtdoor naar maarssen, om daar de brug over te gaan. Toen kwam hij vervolgens in utrecht weer voorbij zeilen :S

heb nog gekeken of ik met de Flyby optie van strava kon zien wie het was, maar zag geen andere renners:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:35
Tealiciouss schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:03:
[...]

Zou nog leuker zijn als je ook een filmpje kan maken van oude ritten, met name van ritten in de bergjes lijkt het me wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Weet iemand of in NL(evt EU) Cannondale framesets verkrijgbaar zijn? Zou evt wel een fiets willen opbouwen met een rood CAAD12-frame (58)en de onderdelen van mijn huidige fiets, maar ik kon geen leveranciers vinden (overikgens niet nagevraagd bij handelaars in het VK (of andere EU-landen), wel bij een aantal in NL en D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoop dat Mollema dit vast kan houden en zondag gehuldigd wordt als 2e. Yates en Quintana die in zijn nek hijgen op een paar seconden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Hackus schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:28:
Hoop dat Mollema dit vast kan houden en zondag gehuldigd wordt als 2e. Yates en Quintana die in zijn nek hijgen op een paar seconden
[Wielrennen] Centraal discussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:09

Crazy D

I think we should take a look.

begintmeta schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:24:
Weet iemand of in NL(evt EU) Cannondale framesets verkrijgbaar zijn? Zou evt wel een fiets willen opbouwen met een rood CAAD12-frame (58)en de onderdelen van mijn huidige fiets, maar ik kon geen leveranciers vinden (overikgens niet nagevraagd bij handelaars in het VK (of andere EU-landen), wel bij een aantal in NL en D)
Cannondale heeft spare frames, maar ik weet niet of die zo los verkocht worden of dat dat enkel als vervanging van een beschadigd frame geldt. Van Herwerden kon er eentje bestellen toen mijn fiets kapot was.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
nare man schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:09:
Dank voor de reacties tot zover allen! Maar wat is de mening over de Endurace in het algemeen t.o.v. de meer race-gerichte modellen van Rose? Zijn het frame, de wielen etc. het sowieso waard? De premisse van een goede endurance-fiets, o.a. met verende zadelpen, spreekt mij namelijk erg aan; en de Endurace CF 9.0 SL (met Dura-Ace) kreeg enorm goede recensies.
Rose en Canyon staan beide gewoon erg goed bekend. Ook uit elke test van Fiets komen die merken vaak als beste prijs/kwaliteit naar boven. Ik denk dat er niet heel erg veel verschil in zit. De geometrie verschilt wel dus op basis daarvan zou ik je keuze maken. Welke geometrie past beter bij jouw specifieke lichaamsmaten..
Dat lijkt me ook een strak plan. Dan houd ik gewoon het 34 binnenblad en de 11-32 voor het geval ik ooit eens naar de bergen ga, en in NL lekker karren met 50-39 en 11-23 of 12-25 inderdaad. Echter ik heb wel eens nare verhalen gehoord over mensen die met 39-50 hun grote blad sloopten (zie bijv. http://www.fiets.nl/forum...php?f=12&t=66615&start=12) omdat de ketting dan kennelijk soms te steil van de 50 afvalt. Zou het risico op de ketting die tussen de bladen valt ook kleiner zijn als je i.p.v. een 39-50 zelf een 36-50 bouwt? Dat zou ik ook nog wel acceptabel vinden.
Dat is precies wat ik ook ga doen. Heb de 11-32 al wel vervangen voor 11-23. De 39 moet ik nog doen. Ik bewaar zelf de 34 met een 11-28. Ik schrok ervan wat voor pizza-cassette zo'n 11-32 is. Niet mooi :D maar functionaliteit voor vorm uiteraard

Op mijn vorige fiets Shimano Ultegra 6700 ook vanaf het begin met 50/39 gereden en nooit iets gebeurd. Als je voorzichtig schakelt is het denk ik sowieso geen probleem. Als je altijd schakelt als je vol op de pedalen ramt dan kan het natuurlijk wel eens fout gaan. Die mensen heb je.. ;) Je leest in dat topic uiteenlopende reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:58
MrAngry schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:17:
[...]

heb eigenlijk nooit zonder handschoenen gefietst 8)7 was altijd in de veronderstelling dat die gel voor meer comfort moest zorgen, misschien krijg ik juist die pijnlijke drukpunten van die gel plakken in mijn handschoenen.

dankzij jullie waardevolle suggesties ga ik voor mijn volgende rit

-fietsen met bandenspanning max 8 bar
-stuur iets naar boven draaien zodat mijn handen beter in de remgrepen vallen en anders kijken voor een kortere stuurpen
-fietsen zonder handschoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:21
schumi1986 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:40:
[...]

heb eigenlijk nooit zonder handschoenen gefietst 8)7 was altijd in de veronderstelling dat die gel voor meer comfort moest zorgen, misschien krijg ik juist die pijnlijke drukpunten van die gel plakken in mijn handschoenen.

dankzij jullie waardevolle suggesties ga ik voor mijn volgende rit

-fietsen met bandenspanning max 8 bar
-stuur iets naar boven draaien zodat mijn handen beter in de remgrepen vallen en anders kijken voor een kortere stuurpen
-fietsen zonder handschoenen
Kijk of je je stuurpen kan omdraaien zodat ook al een iets comfortabelere houding krijgt en iets minder verdere reach. Zou zeker kunnen helpen, was bij mij net genoeg om de problemen te verhelpen.
Ik fiets de laatste tijd ook zonder handschoenen (mede omdat ik merkte dat de nieuwe handschoenen eigenlijk net te klein waren na een tijdje) en het bevalt me meer dan goed. Enige nadeel is dat je niet makkelijk je snot resten kan wegvegen. :+

Er zit hier heus wel ergens een Tacx eigenaar bij. Ik heb sinds kort een Tacx Vortex Smart en die maakt gebruik van virtual speed. In mijn ogen zou hij dit vooral moeten doen op de stukken met helling. Ik vind het echt mega irritant dat hij er echt geen enkele relatie lijkt te zitten tussen combinatie van cadans en versnelling i.c.m. de snelheid. Ook al schakel ik een paar versnellingen omhoog met gelijke cadans dan gaat hij misschien 0,5 km/h harder. Als je de kalibratie gegevens erbij pakt lijkt het allemaal goed te kloppen, maar die virtuele snelheid lijkt een beetje random te zijn.
Iemand een idee of je hier nog iets mee kan? Nogmaals ik ben mij er bewust van dat bij hellingen hij dit mogelijk moet gaan berekenen en misschien op erg hoge snelheid op het vlakke ook wel (luchtweerstand), maar gemiddeld 30 rijden is bijna onmogelijk op de tacx. Dit is op de weg echt geen probleem. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Crazy D schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:00:
[...]

Cannondale heeft spare frames, maar ik weet niet of die zo los verkocht worden of dat dat enkel als vervanging van een beschadigd frame geldt. Van Herwerden kon er eentje bestellen toen mijn fiets kapot was.
Heb inmiddels begrepen dat men per seizoen een serie framesets voor losse verkoop beschikbaar maakt, voor CAAD12 2016 waren dat rode velgremframes en gele schijfremframes, de eerste zijn inmiddels uitverkocht,, de tweede nog niet, maar een schijfrem wil ik toch liever niet. Feb 2017 komt een nieuwe serie beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 20:29
Ik ben op zoek naar een nieuwe 10 speed Shimano body voor mijn Easton EA50 wiel. Weten jullie wat de spelregels hiervoor zijn en of bv een Shimano 5700 10s Y3TA98060 gaat passen? Of is de naaf uniek en moet er perse een Easton body komen?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Graham schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:08:
Hierbij de poll voor mogelijke data qua rondje.

Poll: GoT rondje Hoeksche waard
zaterdag 13 augustus
zaterdag 20 augustus
zaterdag 27 augustus
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Zaterdag de 27 gestemd.

13e rijd ik mee in de Rijnsburgse bloemencorso, 20e fiets ik hopelijk op vakantie in België :)

Ik waarder je initiatief enorm hoor maar ben ik de enige die een centrum van een grote stad geen ideaal startpunt vind voor mensen die van ver moeten komen :?

Verder lijkt het me een mooie route :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
TheCrius schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:01:
Ik ben op zoek naar een nieuwe 10 speed Shimano body voor mijn Easton EA50 wiel. Weten jullie wat de spelregels hiervoor zijn en of bv een Shimano 5700 10s Y3TA98060 gaat passen? Of is de naaf uniek en moet er perse een Easton body komen?
Bodies zijn merk/naaf specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 18:33

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

sapphire schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:12:
[...]
Ik waarder je initiatief enorm hoor maar ben ik de enige die een centrum van een grote stad geen ideaal startpunt vind voor mensen die van ver moeten komen :?

Het is nog wat ver af zodat ik met m'n werk niet kan inschatten welke dag ik mee zou kunnen (if at all) dus heb ik ook maar niet gestemd al is er wel interesse. Ik zal zelf met auto / fietsdrager komen als ik kan dus het centrum van R'dam gaat 'm niet worden voor mij. Misschien dat er een tweede verzamelpunt ergens langs de route geschikt is voor de mensen van verder weg?

Enne kudos voor het opzetten van de tocht, ziet er erg leuk uit.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:32
rockhopper schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:11:
[...]

Het is nog wat ver af zodat ik met m'n werk niet kan inschatten welke dag ik mee zou kunnen (if at all) dus heb ik ook maar niet gestemd al is er wel interesse. Ik zal zelf met auto / fietsdrager komen als ik kan dus het centrum van R'dam gaat 'm niet worden voor mij. Misschien dat er een tweede verzamelpunt ergens langs de route geschikt is voor de mensen van verder weg?

Enne kudos voor het opzetten van de tocht, ziet er erg leuk uit.
Als ik de route zie, gaat die over de Brienenoordbrug (zoals die nu erop staat). Dan zou je bij Kralingse Zoom nog in kunnen voegen:).

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 10:00
WaSteiL schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:48:
[...]

Kijk of je je stuurpen kan omdraaien zodat ook al een iets comfortabelere houding krijgt en iets minder verdere reach. Zou zeker kunnen helpen, was bij mij net genoeg om de problemen te verhelpen.
Ik fiets de laatste tijd ook zonder handschoenen (mede omdat ik merkte dat de nieuwe handschoenen eigenlijk net te klein waren na een tijdje) en het bevalt me meer dan goed. Enige nadeel is dat je niet makkelijk je snot resten kan wegvegen. :+

Er zit hier heus wel ergens een Tacx eigenaar bij. Ik heb sinds kort een Tacx Vortex Smart en die maakt gebruik van virtual speed. In mijn ogen zou hij dit vooral moeten doen op de stukken met helling. Ik vind het echt mega irritant dat hij er echt geen enkele relatie lijkt te zitten tussen combinatie van cadans en versnelling i.c.m. de snelheid. Ook al schakel ik een paar versnellingen omhoog met gelijke cadans dan gaat hij misschien 0,5 km/h harder. Als je de kalibratie gegevens erbij pakt lijkt het allemaal goed te kloppen, maar die virtuele snelheid lijkt een beetje random te zijn.
Iemand een idee of je hier nog iets mee kan? Nogmaals ik ben mij er bewust van dat bij hellingen hij dit mogelijk moet gaan berekenen en misschien op erg hoge snelheid op het vlakke ook wel (luchtweerstand), maar gemiddeld 30 rijden is bijna onmogelijk op de tacx. Dit is op de weg echt geen probleem. 8)7
Wat zegt de software over het vermogen dat je wegtrapt in beide gevallen? Dat is namelijk wat (t) telt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 08:51
Zal binnenkort een poll maken met wat data. Zal waarschijnlijk een zaterdag zijn. De route zal deze grotendeels volgen maar kan me herinneren dat er wel wat werkzaamheden waren op een van de dijken.

Gaan er eigenlijk nog renners op zondag 7 augustus de DTC Hel van de Heuvelrug rijden? Of iemand ervaring met de organisatie daarvan? Dacht zelf de 145 of 180 te doen.
Ik ben misschien wel van plan nog in te schrijven samen met een collega. Ben alleen nèt iets minder getrained ;). Ik zal dan dus voor de 100 gaan.

voor wat betreft de Tweakers ride lijkt het me ook wel leuk om mee te doen, echter weet ik niet of ik jullie gemiddelde aan kan voor de 100km. Vaak haal ik solo iets tussen de 28,5 en 29,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:12:
[...]

Zaterdag de 27 gestemd.

13e rijd ik mee in de Rijnsburgse bloemencorso, 20e fiets ik hopelijk op vakantie in België :)

We kunnen altijd twee meetingpoints doen. Voor de OV mensen en dan door fietsen naar Rivium (Fascinatio boulevard) waar je heel goed kan parkeren (gratis als ik het me goed herinner). Dus dat is ook nog een optie.

Denk dat ik binnenkort wel even een pm stuur naar de geïnteresseerde om alles wat verder af te stemmen.

[ Voor 9% gewijzigd door Graham op 22-07-2016 23:00 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Klinkt goed, ben er benieuwd om de mensen achter de namen eens te zien :)

Vind overigens dat we een clausule moeten maken dat DDX alleen mee mag als hij vanaf Assendelft komt, op de fiets, met een anker er aan :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Graham schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:59:
[...]
We kunnen altijd twee meetingpoints doen. Voor de OV mensen en dan door fietsen naar Rivium (Fascinatio boulevard) waar je heel goed kan parkeren (gratis als ik het me goed herinner). Dus dat is ook nog een optie.

Denk dat ik binnenkort wel even een pm stuur naar de geïnteresseerde om alles wat verder af te stemmen.
Dat zou dus voor mij een optie zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Jwlb schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:40:
[...]

Ik ben misschien wel van plan nog in te schrijven samen met een collega. Ben alleen nèt iets minder getrained ;). Ik zal dan dus voor de 100 gaan.

voor wat betreft de Tweakers ride lijkt het me ook wel leuk om mee te doen, echter weet ik niet of ik jullie gemiddelde aan kan voor de 100km. Vaak haal ik solo iets tussen de 28,5 en 29,5.
Dan kun je in een groepje ook wel 33 gemiddeld mee en zelfs zo nu en dan op kop :p. Genoeg uitrusten in t laatste wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
TheCrius schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:01:
Meestal (als in, ik heb nog nooit anders gehoord) werkt het wel zo dat de body fabrikant/wiel specifiek is. De generieke kant is de buitenkant, waar bv alle shimano cassette's op kunnen, maar de binnenkant en montage in het wiel is verschillend per wiel. Over het algemeen kan je die onderdeelnummers/info wel opsnorren op de site van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb eigenlijk voor het eerst nu een protret gemaakt van mijn inmiddels vrij bejaarde racefiets:

Mijn racefietsje
RedBull Pro-SL (58, van ik meen 2004), Campagnolo Chorus (triple O-), 53-42-30, 12-25/11-23), Campagnolo Zonda wielen.

Is IMHO nu wel aan een update (eigenlijk een vervangende update) toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:10
Prrrfffttt, ik ben bezig met het kopen van nieuwe schoenen, maar telkens zitten ze niet lekker. Ook dit paar gaat weer retour en mag een maatje groter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Misha schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:58:
Prrrfffttt, ik ben bezig met het kopen van nieuwe schoenen, maar telkens zitten ze niet lekker. Ook dit paar gaat weer retour en mag een maatje groter :X
In winkels met een ruim assortiment goed uitproberen vind ik voor schoenen en helmen wel zinvol, anders blijf je vaak bezig.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 23-07-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
sapphire schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:06:
Klinkt goed, ben er benieuwd om de mensen achter de namen eens te zien :)

Vind overigens dat we een clausule moeten maken dat DDX alleen mee mag als hij vanaf Assendelft komt, op de fiets, met een anker er aan :+
8)
Ben alleen bang dat ik er niet bij kan zijn als het in augustus is.
2e en 3e week zit ik in Frankrijk en 27e ga ik waarschijnlijk al rondje IJsselmeer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
LuPo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:44:
[...]

Dat is precies wat ik ook ga doen. Heb de 11-32 al wel vervangen voor 11-23. De 39 moet ik nog doen. Ik bewaar zelf de 34 met een 11-28. Ik schrok ervan wat voor pizza-cassette zo'n 11-32 is. Niet mooi :D maar functionaliteit voor vorm uiteraard

Op mijn vorige fiets Shimano Ultegra 6700 ook vanaf het begin met 50/39 gereden en nooit iets gebeurd. Als je voorzichtig schakelt is het denk ik sowieso geen probleem. Als je altijd schakelt als je vol op de pedalen ramt dan kan het natuurlijk wel eens fout gaan. Die mensen heb je.. ;) Je leest in dat topic uiteenlopende reacties.
Ja, inderdaad uiteenlopende reacties maar ik moet zeggen dat ik toch wel meer posters met problemen heb gezien dan ik aanvankelijk dacht. Ook mensen bij wie het 1000'en kilometers goed ging maar die onverwacht toch ineens hun crankstel kapot trapten. De verklaring dat de afschuining van het grote blad specifiek is afgestemd op het 'bijbehorende' kleine blad vind ik wel plausibel. Het probleem treedt kennelijk met name op bij 50-39 en in mindere mate bij 50-38.

Ik denk dus dat ik het wel ga proberen maar dan met 36-50 ipv 34-50, en 11-28 als cassette.

Een aanverwante vraag nog: heeft het nut een lange kooi-derailleur te vervangen door een korte kooi of merk je daar in de praktijk niet zoveel van? Ik overweeg dat nl. te doen met de Endurace CF 9.0. Of is het die 55 euro niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 18:33

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zo lekker ritje dikke banden a 100km vandaag gedaan. Dit ter voorbereiding van de Eiland vijfdaagse volgende week. Ik merk wel dat langzaam het wielrennen zijn vruchten begint af te werpen. Veel minder moe aan het eind van de rit.

De relive.cc app werkt ook leuk overigens. De foto's die je onderweg genomen hebt (en aan strava hebt toegevoegd) worden ook leuk tijdens het filmpje weergegeven. Het is alleen jammer dat je redelijk rap moet zijn het allemaal correct op strava te krijgen, en ergens mis ik een beetje de plaatsnamen. Maar erg leuk om snel aan mensen te laten zien.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:41

ralpje

Deugpopje

Als je je Strava rit in eerste instantie op 'private' zet, dan je foto's allemaal correct toevoegt en dan je rit pas public maakt, dan heb je iets meer tijd ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voor verzetberekeningen vind ik http://www.ritzelrechner.de/ trouwens wel een aardige site.

Kan het overigens zinvol zijn bij alternatieve aanbieders van kettingbladen te gaan shoppen?

[ Voor 34% gewijzigd door begintmeta op 23-07-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De bus met schroefdraad in linker Hollowgram crankarm was losgekomen van het carbon, dus ik dacht gvd dat gaat weer een duur geintje worden. Heb ik net via Marktplaats een zo goed als nieuw Hollowgram crankstel gekocht voor 5 tientjes, winning! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:50:
[...]

8)
Ben alleen bang dat ik er niet bij kan zijn als het in augustus is.
2e en 3e week zit ik in Frankrijk en 27e ga ik waarschijnlijk al rondje IJsselmeer rijden.
Dat mag ook, eerst een rondje IJsselmeer en dan met ons mee. Dan mag je zonder anker :+

Zou het jammer vinden als je er niet bij kan zijn iig :'( maar ja c'est la vie

Om nog even terug te komen op mijn Quattro's, vind het motivatie/placebo effect nu al leuk. Gisteren 43km met 30,4km/u gemiddeld gedaan, sowieso fiets ik _nooit_ solo zo hard, laat staan met een vrij nette hartslag 8)

[ Voor 19% gewijzigd door sapphire op 24-07-2016 00:55 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:22
ralpje schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:38:
Als je je Strava rit in eerste instantie op 'private' zet, dan je foto's allemaal correct toevoegt en dan je rit pas public maakt, dan heb je iets meer tijd ;)
Of instagram gebruiken, dan staan de foto's gelijk bij je rit

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
nare man schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:18:
[...]

Een aanverwante vraag nog: heeft het nut een lange kooi-derailleur te vervangen door een korte kooi of merk je daar in de praktijk niet zoveel van? Ik overweeg dat nl. te doen met de Endurace CF 9.0. Of is het die 55 euro niet waard?
Heeft niet echt nut. Ziet er alleen wat mooier uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Dat dacht ik al :)

Dan ga ik mooi voor die Endurace CF 9.0. Zitten ook een paar topwielen bij, dat krijg je echt niet bij Rose voor dat geld.

[ Voor 3% gewijzigd door nare man op 24-07-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ah goeie tip!
Relive.cc is van een paar Nederlanders toch? Vind ik echt geniaal ja, dat moeten ze eigenlijk bij Strava gewoon overnemen. Of zal het dan weer een Premium feature worden net als met die heatmap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:19
SemperFidelis schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:19:
[...]

Ah goeie tip!
Relive.cc is van een paar Nederlanders toch? Vind ik echt geniaal ja, dat moeten ze eigenlijk bij Strava gewoon overnemen. Of zal het dan weer een Premium feature worden net als met die heatmap?
Of overname van relive door Garmin, nu de nieuwe edge series ook het volgen van teamleden realtime ondersteund?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Vanochtend mooie rit van 70km gereden.

https://www.strava.com/activities/651580524

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:10
begintmeta schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:07:
[...]

In winkels met een ruim assortiment goed uitproberen vind ik voor schoenen en helmen wel zinvol, anders blijf je vaak bezig.
Ik denk dat ik dat ook maar ga doen ja :+ misschien even naar de futurumclub in Amsterdam, alleen hadden ze daar dit model niet liggen. Enkel in de webshop hebben ze deze nu

Ander vraagje: ik kan niet meer schakelen naar mijn voorste grootste tandwiel. Is dat ook een kwestie van je derailleur afstellen? Op de filmpjes die ik over het afstellen van je derailleur zie gaat het telkens over het eraflopen van je ketting, maar dat is bij mij niet het geval. Ik kan schakelen wat ik wil, maar hij wil er maar niet op

Gefixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Verdikkeme, mooie 130km gereden vanmorgen werkt garmin/strava niet mee.
Turn by turn navigatie werkte ook niet op de garmin.
Ik vind de edge 1000 echt een mooi apparaat maar voor die prijs had ik toch iets meer kwaliteit en intuitieviteit verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Er was vanochtend een triatlon in Rotterdam, daardoor was het fietspad langs de erasmusbrug, maasboulevard en de Brienenoordbrug (grotendeels) afgesloten. Dat hadden ze anders kunnen regelen, ik heb zelf een alternatieve route moeten zoeken om de stad aan de westkant te verlaten. Toch nog redelijk door kunnen rijden; https://www.strava.com/activities/651586969

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk fietsweer vandaag. Rondje rivieren gedaan: https://www.strava.com/activities/651920809

Gelukkig genoeg water meegenomen, want wat zweten vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Effe rondje over de Veluwe en Posbank gedaan, wel een paar keer 'fout' gereden omdat Strava kennelijk denkt dat een onverharde grindweg een prima route-suggestie is...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F0EU4lcl.jpg?1

https://www.strava.com/activities/651948685/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Vet, Radio Kootwijk :) Daar moet ik ook nog eens naartoe, geweldig stukje Art Deco-architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
Noxa schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:20:
Verdikkeme, mooie 130km gereden vanmorgen werkt garmin/strava niet mee.
Turn by turn navigatie werkte ook niet op de garmin.
Ik vind de edge 1000 echt een mooi apparaat maar voor die prijs had ik toch iets meer kwaliteit en intuitieviteit verwacht.
Ik wilde vandaag onderweg een course starten op mijn 520 en toen hing 'ie ook helemaal. Mooi balen dat ik dus moest resetten in mijn tot nu toe langste rit van het jaar. Want 160 km @ 33 gemiddeld klinkt beter dan een rit van 46 en een rit van 100. en een gat ertussen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
StevenK schreef op zondag 24 juli 2016 @ 18:47:
[...]

Ik wilde vandaag onderweg een course starten op mijn 520 en toen hing 'ie ook helemaal. Mooi balen dat ik dus moest resetten in mijn tot nu toe langste rit van het jaar. Want 160 km @ 33 gemiddeld klinkt beter dan een rit van 46 en een rit van 100. en een gat ertussen.
http://gotoes.org/strava/Combine_GPX_TCX_FIT_Files.php :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
turn-by-turn moet je ook niet willen gebruiken op een Garmin. Dat werk gewoon ruk en is bekend. Gewoon lijntje volgen is het beste. Niet dat ik het oneens ben over de kwaliteit van Garmin Edge fietscomputers.

Wel kwam ik er laatst achter dat het heel wat scheelt of je een PC of een Mac hebt. Bij Mac gebruik worden er nogal wat extra bestanden op je Garmin (en eventueel je SD) gezet. Dit maakt je Garmin een stuk instabieler. Ik gebruik op aanraden van Garmin (en Futurumshop) nu CleanEject op mijn Mac....dat helpt enorm. Geen crash meer gehad in een maand.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:21
Ruud schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:35:
[...]

Wat zegt de software over het vermogen dat je wegtrapt in beide gevallen? Dat is namelijk wat (t) telt...
Het vermogen wordt wel gewoon aangepast naar gelang de snelheid wordt verhoogd. Het is dus puur die virtuele snelheid die van geen kant klopt. Misschien moet ik mij er niet druk om maken, maar het is meer dat ik echt geen bepaald gedrag kan bepalen waar ze die snelheid nu precies op baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
Hé, top, dat werkt. .Uiteraard zit er een stukje geschat in waar hij niet geregistreerd heeft, maar ik heb iig nu één ride.

edit: zie nu dat m'n power data wel weg is. En dat is wel jammer, omdat ik juist wat nieuwe PR's had in de vermogenswaardes..

[ Voor 17% gewijzigd door StevenK op 24-07-2016 20:00 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
fitfiletools.com blijft powerdata gewoon behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Graham schreef op zondag 24 juli 2016 @ 18:53:
turn-by-turn moet je ook niet willen gebruiken op een Garmin. Dat werk gewoon ruk en is bekend. Gewoon lijntje volgen is het beste. Niet dat ik het oneens ben over de kwaliteit van Garmin Edge fietscomputers.

Wel kwam ik er laatst achter dat het heel wat scheelt of je een PC of een Mac hebt. Bij Mac gebruik worden er nogal wat extra bestanden op je Garmin (en eventueel je SD) gezet. Dit maakt je Garmin een stuk instabieler. Ik gebruik op aanraden van Garmin (en Futurumshop) nu CleanEject op mijn Mac....dat helpt enorm. Geen crash meer gehad in een maand.
Wie heeft er dan ook een Mac O-)

* sapphire fietst hard weg.....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Pff vandaag dan toch eindelijk maar wat nieuwe kleding online besteld(toch makkelijk op zondag) maar dat was een hele crime.. Wilde perse een Castelli broek maar niet te duur(toch Nederlands he ;)) en geen teamreclame uiteindelijk op 1 type uitgekomen. Die was echter in mijn maat maar bij 1 shop online te krijgen. Daar hadden ze ook de nodige shirts voor erbij maar daar moest ik alsnog verzendkosten betalen.. beetje jammer maar goed een andere webshop zou betekenen dat het allemaal nog wat duurder zou zijn.

De volgende mogelijkheid bij een winkel toch maar wat extra inslaan.. blijft jammer dat het mooie/goede spul toch wel prijzig is in vergelijking met hardloopkleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op zondag 24 juli 2016 @ 20:48:
[...]

Wie heeft er dan ook een Mac O-)

* sapphire fietst hard weg.....
Haha....ik heb een mac, pc en een linux servert. M'n Pi met kodi zal ik overslaan.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Vandaag eindelijk weer eens een iets fatsoenlijker rondje gefietst, 80km, ~650hm. Mag er wel weer echt aan werken, ben er op het eind door een ouder echtpaar op ebikes afgefietst op een klimmetje :P, later op het vlakke/de afdaling haalde ik ze natuurlijk wel weer in, maar toch. De Vittoriabanden bevallen trouwens ook nog prima.

[ Voor 85% gewijzigd door begintmeta op 24-07-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Die ga ik ook eens proberen want mijn rit staat er op maar zonder hartslag/cadans data.

https://www.relive.cc/view/652201876 Grappig dat relive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Noxa schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:48:
[...]

Die ga ik ook eens proberen want mijn rit staat er op maar zonder hartslag/cadans data.

https://www.relive.cc/view/652201876 Grappig dat relive!
Die site die DDX noemt is inderdaad beter, dan blijven al je velden behouden. Al boeien de temperatuur en de cadans me nooit zo heel erg achteraf, maar power is natuurlijk wel waardevol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
begintmeta schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:15:
ben er op het eind door een ouder echtpaar op ebikes afgefietst op een klimmetje :P
Auw! Dan maar diep in het rood maar ik wordt er niet afgefietst door granny's op een e-bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet handig om te doen. Bij het versturen van de rit naar Strava pikt relive je rit meteen op. En als ie dan als private gemarkeerd is zal er geen 'relive' van gemaakt worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Noxa schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:49:
[...]

Auw! Dan maar diep in het rood maar ik wordt er niet afgefietst door granny's op een e-bike.
Dat wil ik dan wel eens zien!
Ik werd laatst door een mannetje op een e-bike ingehaald die 45km/u ging, als het niet harder was. Na 1x aanzetten was het al een verloren zaak zover was die fiets toen al, wens je veel succes om die bij te houden ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
sapphire schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:50:
...
Ik werd laatst door een mannetje op een e-bike ingehaald die 45km/u ging, ...
Zo hard ging 'mijn' oudere echtpaar weer niet, maar ze gingen geschat zeker boven de 20, en dat trok ik de Grensheuvel bij Noorbeek op op dat moment gewoon echt niet meer, heb het niet eens geprobeerd moet ik toegeven. Boven op de heuvel&in de afdaling heb ik ze dan wel weer achter me gelaten.

Eerder werd ik nog op een heuvel door een blondine gepasseerd, op de vlakkere stukken erna kon ik met ~42-48km/u nog net heel langzaam iets dichterbij komen, maar op de volgende heuvel was ze ook weer weg. Had flink de vaart erin moet ik zeggen, maar niet een mij bekend pakje aan.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 24-07-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Sjoewe schreef op zondag 24 juli 2016 @ 18:14:
Effe rondje over de Veluwe en Posbank gedaan, wel een paar keer 'fout' gereden omdat Strava kennelijk denkt dat een onverharde grindweg een prima route-suggestie is...

[afbeelding]

https://www.strava.com/activities/651948685/
Dat komt door al die mtb;ers daar. Overigens zijn een aantal onverharde paden echt prima te doen. BV die van de n-weg haaks recht naar het zuiden richting radio kootwijk.

Pagina: 1 ... 77 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic