Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.773 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Geen local gaat natuurlijk midden op de dag fietsen, die snappen het gewoon :+

Vandaag weer een wat frustrerend ritje met ons groepje. We zijn al geen hardrijders maar afgelopen paar ritten slaan echt alles, krijgen continue te horen of we niet een paar km langzamer kunnen :(
Twee man uit de groep is veel later begonnen met fietsen dit seizoen (en 1ervan is gewoon 40 jaar ouder dan ik :p ) en dat merk je. Zaterdachochtend rit van 50km met 26km/u gemiddeld is toch bijna geen wielrennen te noemen 8)7

Ga denk maar weer meer alleen rijden en met een vriend van me door de week. Begin augustus feestweek in het dorp en die hele week ga ik voornamelijk foto's maken en fietsen dus wel wel een beetje in vorm die week in. Week erna vakantie tegen Limburg aan (Landal Zutendaal, België 12km naast Maastricht) en dan wil ik wel 2 mooie ritten maken zonder direct gesloopt te zijn de rest van de dag :) ( tips zijn welkom).

Om te beginnen komende week eerst hopen dat m'n Fulcrum Quattro's komen :9
Zit nu voor de 6e keer in 2,5 jaar spaken los en ben wel klaar met de standaard Giant PR-2's. Wilde eigenlijk voor Racing 5's gaan ivm. budget maar ben stiekem een beetje verliefd op de Quattro's sinds ik die op Dreamscape's Giant TCR compositie zag O-) . Alleen lagen die net buiten budget tegen de €300, tot ik een mooie aanbieding bij wiggle zag voor €244 en €10 nieuwsbrief korting (die 10,55 bleek te zijn) en zonder verzendkosten. Leek me een no-brainer met €233,45 Quattro's voor de prijs van 5's O+

Editie: voor de geïnteresseerde die prijs zijn ze nog steeds!
http://www.wiggle.nl/fulc...um-voor-draadbanden-2016/

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 16-07-2016 20:59 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:09

Crazy D

I think we should take a look.

sapphire schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:51:
Zaterdachochtend rit van 50km met 26km/u gemiddeld is toch bijna geen wielrennen te noemen 8)7
Nog geen 23 gemiddeld vanochtend :O Het hoeft van mij ook echt niet hard te gaan maar als mijn hartslagmeter op een gegeven moment eerst zelf maar alle cijfertjes afgaat om te zien of ie niet stuk is, en daarna de waarschuwingslampjes gaan knipperen dat ik even moet reageren omdat ie denkt dat ik dood ben, wordt het wel echt gênant traag. Aardige knul hoor met wie ik reed maar met dat tempo val je gewoon om.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Meld ik er even bij dat we 2 sprints van een paar km in de duinen hadden van 35+.
Daarvoor gewoon bijna alles op kop, wind tegen en met hartslag zo'n beetje in herstel en dan nog steeds moeten uitrijden om niet te ver voor te rijden 8)7

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:24
Tja, niet iedereen is snel. Help de langzamere naar een hoger niveau en je hebt er zelf wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
sapphire schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:51:
Week erna vakantie tegen Limburg aan (Landal Zutendaal, België 12km naast Maastricht) en dan wil ik wel 2 mooie ritten maken zonder direct gesloopt te zijn de rest van de dag :) ( tips zijn welkom).
Ik heb vanuit dat park de Frans Schoubben Memorial gereden, misschien dat 1 van die routes interessant is.

http://www.memorialfransschoubben.be/parcours/

Tot en met de 140 km zijn de klimmetjes goed te doen, vanaf de 160 heb je de Redoute.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

tlpeter schreef op zondag 17 juli 2016 @ 08:27:
Tja, niet iedereen is snel. Help de langzamere naar een hoger niveau en je hebt er zelf wat aan.
Je had het stukje gelezen waarbij ik zei dat die persoon 40 jaar ouder is dan ikzelf? Dat is 30 vs 70 jaar.

Stukje acceptatie gewoon dat iemand van 70 jaar, +/- 95kg en 1x per week trainen nou eenmaal geen enorme sprongen gaat maken of een klimmer word....
Begrijp me niet verkeerd het is en top kerel maar op je 30e met 2~3x in de week fietsen en een paar maanden eerder het seizoen beginnen maak je gewoon grotere sprongen qua conditie. Zeker als die andere persoon ook de hele winter niet fietst.

Daarnaast houden we hem eigenlijk al zo veel mogelijk uit de wind met z'n allen :)
joint_me schreef op zondag 17 juli 2016 @ 08:47:
[...]

Ik heb vanuit dat park de Frans Schoubben Memorial gereden, misschien dat 1 van die routes interessant is.

http://www.memorialfransschoubben.be/parcours/

Tot en met de 140 km zijn de klimmetjes goed te doen, vanaf de 160 heb je de Redoute.
Dank je, ga ik naar kijken :)

[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 17-07-2016 11:46 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Ik heb spelling op mijn balhoofdlager dus ik wil een nieuw setjes bestellen maar ik kom er niet uit wat ik nou moet hebben.

Ik heb de fiets zelf opgebouwd met een frame dat ik zelf uit china heb gehaald. Frame kwam met neco lagers:

Top: P08 41.8X6.5x45
Bottom: P16 52x7x45

Volgens mij zou deze set moeten passen: https://www.bol.com/nl/p/...nch/9200000022112130/?s2a

Maar gezien deze lagers na 1500km al gaar zijn wil ik eigenlijk een ander merk maar ik kan niet echt wat vinden. Iemand hier een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:24
sapphire schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:45:
[...]

Je had het stukje gelezen waarbij ik zei dat die persoon 40 jaar ouder is dan ikzelf? Dat is 30 vs 70 jaar.

Stukje acceptatie gewoon dat iemand van 70 jaar, +/- 95kg en 1x per week trainen nou eenmaal geen enorme sprongen gaat maken of een klimmer word....
Begrijp me niet verkeerd het is en top kerel maar op je 30e met 2~3x in de week fietsen en een paar maanden eerder het seizoen beginnen maak je gewoon grotere sprongen qua conditie. Zeker als die andere persoon ook de hele winter niet fietst.

Daarnaast houden we hem eigenlijk al zo veel mogelijk uit de wind met z'n allen :)
Nee dat had ik niet gelezen maar dan doet hij het nog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:41
Crazyanz schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:47:
Maar gezien deze lagers na 1500km al gaar zijn wil ik eigenlijk een ander merk maar ik kan niet echt wat vinden. Iemand hier een tip?
Dit kan eigenlijk helemaal niet zo snel, dan heb je waarschijnlijk eerder te maken met een productiefout, of wellicht zelfs een montagefout. Bij mijn frame zat een van de lagers er verkeerd om gemonteerd, daardoor kwam de speling op het balhoofd ook telkens weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

tlpeter schreef op zondag 17 juli 2016 @ 08:27:
Daar heb ik ook geen moeite mee, maar met 1 ritje in de week van 70km wordt je niet zo heel snel beter. Dan mag je al blij zijn als je gelijk blijft...

Vandaag maar even 70km met 29 gemiddeld gereden om te compenseren :) Mooie dag om te fietsen vandaag.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ach ja niveau-verschillen heb je altijd in de groep. Wij deden gisteren een D2 training, dus ik zat lekker op kop tegen de wind in te ploegen prima in m'n zone, en dan werd er vanuit achter geroepen "Dééé Twéééé komop man" Zaten er allemaal mensen achter in het peloton al enige tijd tegen het omslagpunt aan te harken kennelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of jou conditie is zo goed of die van hun zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 22:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

MrAngry schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:58:
[...]
Ik ben van die (fantastische) conti's afgestapt vanwege de gestegen prijs. Ik rij nu al anderhalf jaar op schwalbe's, eerst ultremo zx, nu de one. Laatst in de aanbieding bij mantel heb ik 2 Schwalbe one's gekocht met gratis binnenbanden voor 30 euro stuk. Dat is ook echt een donders goeie band (al een jaar niet lek gereden). Dus het kan wel sub 30, maar je moet goed kijken naar aanbiedingen.
Idem. Heb eerst met de Conti's GP 4000S gereden, prima band, zelden lek. Daarna de nieuwe GP 4000Sii. Wat een ellende. In 1 seizoen al meer lek dan voorgaande seizoenen bij elkaar. Vandaag was het weer raak, na amper 5km stond ik al weer stil. En natuurlijk niets te vinden in de buitenband. Blijkbaar is de Gp 4000Sii toch niet altijd beter dan zijn voorganger.
Thuisgekomen meteen maar een setje Schwalbe One besteld. Deze komt ook zeer goed uit alle testen, eens kijken hoe die zich houden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:49
Zo. 83km heerlijk over de Veluwe gereden. Bos, hei, platteland, water en wat niemendallige hoogtemeters. Een weldaad voor de geest. :*)

Vóór vertrek had ik eindelijk, na maanden van o-shit-ben-ik-het-weer-vergeten het schoenplaatje links een minuscuul tikkie naar achteren geschoven. Onderweg kreeg ik last van een lange spier aan de buitenkant dij/bil rechts en nog wat later ook van mijn onderrug. Mooi is dat. Toch uitgereden en tot nu toe gaat het goed.

https://www.strava.com/activities/644027391

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Vanmiddag mijn biba afgestaan aan een gestrande fietser. Ook meteen mijn CO2 patroon uitgetest maar dat verliep minder soepel. Hij blies de band in 1x op maar daarna leek alle lucht meteen te ontsnappen. Of de band ging meteen lek of ik deed iets fout. Kraantje te ver open gedraaid ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Noxa schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:23:
Vanmiddag mijn biba afgestaan aan een gestrande fietser. Ook meteen mijn CO2 patroon uitgetest maar dat verliep minder soepel. Hij blies de band in 1x op maar daarna leek alle lucht meteen te ontsnappen. Of de band ging meteen lek of ik deed iets fout. Kraantje te ver open gedraaid ofzo?
Wat gebruik je om je CO2 patroon aan te sluiten op je ventiel?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Microkid schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:45:
[...]

Wat gebruik je om je CO2 patroon aan te sluiten op je ventiel?
Trivio pompje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Microkid schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:51:
[...]

Idem. Heb eerst met de Conti's GP 4000S gereden, prima band, zelden lek. Daarna de nieuwe GP 4000Sii. Wat een ellende. In 1 seizoen al meer lek dan voorgaande seizoenen bij elkaar. Vandaag was het weer raak, na amper 5km stond ik al weer stil. En natuurlijk niets te vinden in de buitenband. Blijkbaar is de Gp 4000Sii toch niet altijd beter dan zijn voorganger.
Thuisgekomen meteen maar een setje Schwalbe One besteld. Deze komt ook zeer goed uit alle testen, eens kijken hoe die zich houden.
Ooit (denk zon 6-7jaar geleden) eeen setje schwalbe ultremo's gehad; zal nooit meer schwalbes kopen, wat waren dat een graf-banden zeg.... gemiddeld reed ik ze elke 100km lek; de reden waarom ik vanaf toen altijd met 2 reserve-binnenbanden moést rijden ^^

heb ze toen vervangen voor conti 4-seasons (25mm) en die rijdt ik nog steeds. ik heb sindsdien 1x een lekke band gehad (in zeg 10k km)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:39

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Eindelijk weer beter. Hele week grieperig geweest.. Het begon maandagmiddag met verhoging en een loopneus, tot donderdag nog koorts-achtig geweest en flink verkouden tot vrijdag. Het weekend nog knallende koppijn gehad waar ik me steeds van afvroeg waar die vandaan kwam. Totdat ik gister ging fietsen en na 10km nek en schouderpijn kreeg.. Blijkbaar zat die spierpijn van de griep best wel diep.

Vandaag weer een stuk beter gelukkig, eventjes rustig aan en morgen van plan om vroeg aan het werk te gaan en 's avonds een mooi rondje te maken. Zin in!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 16:33
Sinds 2012 liggen er bij mij Vittoria Rubino banden onder(https://www.rosebikes.nl/artikel/vittoria-rubino-raceband) en daarmee inmiddels 2500 km gereden (2012 1000km, 2014 500km, 2016 1000 km tot nu toe) en misschien 4x lek gereden waarvan 2x te grote gaten in de weg meegepakt. Nu heb ik geen andere ervaring maar ik heb vooralsnog geen reden om over te gaan stappen op een andere band.

Ik begin nu ook langzaam maar zeker te merken dat het rijden van meer kilometers en hogere snelheden makkelijker gaat dan voorheen. Ik ben alleen bang dat de winterperiode voor mij een lastige tijd gaat worden. Op een tacx lijkt mij nou niet echt geweldig en door de vroege duisternis vereist dat naast de additionele winterkleding(mn regen/winddichte kleding) ook weer de nodige extra investering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Op een tacx zitten is imo helemaal niets. De lol van fietsen is juist ook het buiten zijn en dat kan in de winter ook prima. Voor de prijs van een beetje tacx heb je trouwens ook twee wintersets (in de aanbieding dan). Goede verlichting en een spatbord zijn ook max zes tientjes.

Bijkomend voordeel is dat het in de winter heerlijk rustig op de weg kan zijn, in de zomer word je soms helemaal gek van al die zondagsrijders.

[ Voor 7% gewijzigd door nare man op 18-07-2016 10:21 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik doe het gewoon allebei. In het weekend in de winter buiten en door de week 's avonds op de tacx. Op de Tacx kort en intensief, je maakt het leuk met je zelf de dood in trappen totdat je sterren ziet en het kotsen je nader staat dan het lachen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
In de winterperiode kun je prima doorfietsen (zeker met winters zoals afgelopen jaar). Uiteraard zal het voor iedereen anders zijn, maar op kou kun je (wat mij betreft) prima kleden. Dat is inderdaad een extra investering, maar dat zou een Tacx ook zijn. En buiten fietsen is toch wel het lekkerste wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SEBGPVy.png

Voor de mensen uit Utrecht en omgeving, er is morgen weer een Utrechtse Het is Koers groepsrit, 70km, vertrek om 19u vanaf Vroeg in Bunnik.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoewe op 18-07-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Afgelopen zaterdag voor de 4e keer Aywaille - Bastogne - Aywaille gereden. Imho de beste variant op LBL die je kunt doen, camping naast de start, inschrijven kost geen drol (€ 7,-), 4x bevoorrading, mooie route met weinig grote wegen en 5km voor de finish nog even de Redoute opknallen. Route was 10km langer als vorig jaar, en met de hoeveelheid bier op vrijdag was dat niet nodig geweest ;)
Nadat de meeste koppijn was vertrokken begon het te lopen, al met al ietsje langzamer dan vorig jaar, maar op de meeste klimmen wel flink sneller. Ploegmaat ging op de Rosier, ±30km voor de finish helemaal kapot, dus dat was killing voor het gemiddelde.

Strava: https://www.strava.com/activities/644150528

Was mijn eerste ritje in de heuvels op m'n nieuwe wielen (Fulcrum Zero's), man wat een verschil met die slappe Shimano's (RS10).

Oh, en 'La Redoutable' (http://www.laredoutable.be/) is een erg lekker tripeltje!

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nice, GPX gelijk maar even opgeslagen :)

En wat betreft doorfietsen in de winter: gewoon doen. Basis winterset is helemaal niet zo duur, en regenen doet het ook maar weinig uiteindelijk. Pak gewoon een lange duurrit in het weekend dan ga je in ieder geval niet te veel achteruit. Plus als je de door de weeks ergens een uurtje over hebt, lichtjes meenemen op je fiets en gewoon harde intervallen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Sjoewe schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:53:
[afbeelding]

Voor de mensen uit Utrecht en omgeving, er is morgen weer een Utrechtse Het is Koers groepsrit, 70km, vertrek om 19u vanaf Vroeg in Bunnik.
Leuk, de rit van vanavond lijkt niet door te gaan. Dan spaar ik mijn krachten voor morgen. Ik ga kijken of het lukt om aan te haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Sjoewe schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:53:
[afbeelding]

Ik ga proberen er bij te zijn! Leuk! - Hoe druk zijn ze meestal?

[ Voor 3% gewijzigd door Tjebakka op 18-07-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
"Meestal" is een tikkie moeilijk te zeggen, dit wordt de tweede keer dat ik er zelf bij ben :+
Maar goed vorige keer waren er geloof ik 18 man, dat is meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 01:19

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Lijkt me leuk om een keer mee te doen, maar ik ben de snelheid & conditie nog aan het opbouwen dus voorlopig nog te hoog tempo voor mij. Mochten jullie ooit nog een korter/slomer rondje doen hoor ik het graag :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

rockhopper schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:27:
Lijkt me leuk om een keer mee te doen, maar ik ben de snelheid & conditie nog aan het opbouwen dus voorlopig nog te hoog tempo voor mij. Mochten jullie ooit nog een korter/slomer rondje doen hoor ik het graag :)
In een groep fietsen scheelt je al gauw 30% van de kracht die je in je eentje gebruikt :) Volgens mij fietsen ze 28km in het uur, dat moet je in een groep van 18 man prima kunnen halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja zeker, als je achterin het peloton blijft hangen red je dat _echt_ makkelijk.
Dan hoef je serieus amper te trappen om mee te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ok, helaas kan ik morgen niet. Toch lijkt me de afstand ook nog vrij veel. Ik zit pas een week of 3 echt aan de 70km en dan heb ik er meestal wel 1 of 2 langere rustpauzes bij. Maar het is in ieder geval goed om te horen dat de snelheid niet het probleem hoeft te zijn. Ik hou me alvast aanbevolen voor de keer na dinsdag :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

rockhopper schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:36:
Ok, helaas kan ik morgen niet. Toch lijkt me de afstand ook nog vrij veel. Ik zit pas een week of 3 echt aan de 70km en dan heb ik er meestal wel 1 of 2 langere rustpauzes bij. Maar het is in ieder geval goed om te horen dat de snelheid niet het probleem hoeft te zijn. Ik hou me alvast aanbevolen voor de keer na dinsdag :)
Geen excuses!! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
HDFU! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
rockhopper schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:36:
Dan is dit juist het moment om mee te gaan! In een groep fietsen is echt een stuk makkelijker! Geen excuses, gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Noxa schreef op maandag 18 juli 2016 @ 17:24:
[...]

Dan is dit juist het moment om mee te gaan! In een groep fietsen is echt een stuk makkelijker! Geen excuses, gaan!
Jullie weten me goed te motiveren _/-\o_ , maar ik ga het echt niet redden helaas. Maar ik ga nu zeker een keer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nog even een lekker ritje in de avondzon, wel twee keer bijna overhoop gereden.
Eerst door een meisje dat meer met de Pokemon bezig was dan met de weg, en toen door een gast die me gewoon serieus van de weg probeerde de drukken op z'n scooter :/

WTF is er mis met sommige mensen..

https://www.strava.com/activities/645386933

[ Voor 7% gewijzigd door Sjoewe op 18-07-2016 21:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 09:15
Afgelopen week was weer de traditionele fietsweek in het hooggebergten met de vriendengroep (oa Hielko, Writser en -MvZ-). Na oa de Pyreneeen, de Dolomieten en de Zwitserse Alpen hebben we dit jaar kamp opgeslagen in Macôt, aan de voet van La Plagne. Zes jaar geleden hebben wij deze omgeving al eens verkend, toen vanuit Bourg d'Oisans. Nu zaten we twee dallen verder. Traditioneel een huisje via AirBnB en wederom prima geregeld inclusief afwasmachine.

De zondag na aankomst direct maar een flinke jongen aangevallen: De col de l'Iseran. In zo'n 30km van 850m naar 2770m. Direct de hoogste col van de week, je kan hem maar vast gehad hebben. Het was redelijk warm en na een autorit van 14 uur kwam ik redelijk geradbraakt boven. De klim tot aan Val d'Isère is goed te doen, maar daarna werd het zwaarder door de warmte en het stijgingspercentage en de hoogte.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2KN7ltQ.jpg

Maandag een beetje rustig aan gedaan en een Michael Boogerd-imitatie gedaan. Ons huisje bevond zich aan de voet van La Plagne en dus zijn we deze maar opgefietst. 15,6km met gemiddeld 8% doet een klein beetje denken aan de Alpe d'Huez, maar dan net wat langer. De benen waren beter dan de zondag. Helaas is La Plagne zelf een wintersportdorp en is er in de zomer vrij weinig te beleven. We zijn nog wel doorgefietst naar het hotel in Plagne - Aimes 2000, zodat we ook deze toch nog even de 2000m hebben aangetikt. De klim zelf is niet extreem bijzonder, maar door zijn beperkte lengte een goede om na een dagje fietsen nog even mee te pakken.

Dinsdag bracht regen. En de voorspelling was nog meer regen. Daar lieten wij ons niet door weerhouden en dus hup de fiets op voor een wat kleiner rondje met twee klimmen: de klim naar Hautecourt vanuit Montgirond, 7,5km met 7% gemiddeld, gevolgt door de klim naar Notre Dame du Pré vanuit Les Bermonts (9,2km met 8% gemiddeld). Beide klimmen voeren naar een dorp bovenop een berg en voerden door prachtig bebost gebied. We hebben wel wat regen gehad, maar niet extreem veel. Helaas lijkt het erop dat ik voor deze rit de usb-poort van mijn Edge 810 niet goed heb gedicht, want ik kan hem niet meer uitlezen via de computer en de volgende rit zou opvallen dat de batterijduur behoorlijk verslecht is. Ik ben daarom bang voor waterschade en ik zal dus met Garmin in de clinch moeten over hoe dit verholpen zou kunnen worden. Behoorlijke sad face...

Woensdag gaf nog steeds wat somber weer, maar toch op de fiets! De Cormet de Roselend was het slachtoffer vandaag. En mijn benen waren goed! 19km met gemiddeld 6%. Tussen de wat steilere stukken door vlakt de klim behoorlijk af, waardoor ik redelijk wat stukken op het buitenblad snelheid kon maken. De klim voert een flink deel door het bos en is zeker een aanrader. Laatste stuk was koud en begon mistig te worden. Het originele plan was afdalen aan de andere kant en via de Col du Tre weer de Cormet de Roselend te bedwingen. Ik vond het dal er aan de andere zijde te onheilspellend uitzien en besloot de afdaling terug naar Bourg St. Maurice te maken. De rest van de groep was minder bezorgd en daalde toch af naar Ugine. Die zijn behoorlijk nat geregend en besloten via Albertville het dal terug naar Macot te volgen. Ik daalde ondertussen af naar het zonovergoten Bourg St. Maurice en om mijn goede benen niet te verspillen heb ik mezelf nogmaals La Plagne opgestuurd. Met succes, want ik reed goed 10 minuten van mijn tijd van maandag af.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TLeJVDM.jpg

Donderdag voorspelde beter weer en dus op naar Col de Petit St. Bernard. Het was fris en daarom werden de meegebrachte beenstukken en regenjasjes tevoorschijn getoverd. Geen overbodige luxe. Vanaf Rosière was het nattigheid en mist troef. Op de top meldde de Garmin 5 graden en er lagen nog diverse sneeuwplaten. De klim is relatief eenvoudig: 27km met gemiddeld 5%. Vanaf Rosière wordt het steiler en fiets je door een echt Alpenlandschap. Inclusief bergbeekjes, groene weides en marmotten. Jammer dat het weer niet meewerkte. Op de top kan je even snel de grens met Italië oversteken. Na een warm drankje gauw naar beneden, want vrijdag zou de Koninginnerit op het programma staan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zMADOve.jpg

Vrijdag zou de Koninginnerit worden. Col de la Madeleine. Omdat het nog een fikse 30km over een drukke weg was naar de voet van de klim hebben wij de auto gepakt naar Notre-Dame-de-Briancon. Bijna 1500 hoogtemeters in bijna 25km (gemiddeld 6%). Een schitterende klim. Niet te zwaar en door een prachtige omgeving. Na het laatste dorpje is er een pittig stuk van meer dan 10%, maar voor de rest is de klim goed te doen. Op de top was het wederom koud en dus snel afdalen naar La Chambre. Daar bleek werkelijk alles dicht te zijn. Voor een bordje pasta moesten wij nog een stukje verder fietsen. Het plan was om door te fietsen naar de Col de Chaussy en vervolgens een kilometer of 4 op de klim van de Col de la Madeleine uit te komen. Door verschillende oorzaken was het al redelijk laat geworden en besloot ik om een korte variant van de route te doen: direct terug en de Col de la Madeleine weer op te gaan. De overigen reden wel via de Col de Chaussy. Ik ben de langzaamste klimmer en dus leek dit ons een werkbare oplossing. De Col de la Madeleine vanuit La Chambre is even andere koek dan de klim vanuit Notre-Dame-de-Briancon: 19km met gemiddeld 9%. Geen vlakke stukken, dus constant tussen de 8% en 11% in. Pittig. Het is een bekende en dus drukke klim, dus je komt geregeld andere fietsers tegen en het streelt de ego als je er dan een paar kan inhalen. Al met al was ik slechts 30 minuten eerder terug bij de auto dan de andere jongens. Goede inschatting dus.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VSymOhP.jpg

Zaterdag stond in het teken van uitfietsen. Samen met een van de jongens heb ik de klim naar Les Arcs 1800 nog ondernomen. 14km met gemiddeld 6%. Goed te doen en met een voldaan gevoel kon de tas worden ingepakt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F3RQ411.jpg

De locatie zelf was uitstekend. Hoewel ik niet erg te spreken ben over de kwaliteit van de wegen. Op de Col de la Madeleine viel het gelukkig mee, maar vooral Les Arcs en Col St. Petit Bernard blonken uit in slechte wegdekkwaliteit. Volgens mij is de Tour de France hier ook al een tijdje niet meer geweest. Dat is doorgaans een reden voor de lokale overheden om het wegdek onder handen te nemen. Vanuit Macôt, Aimes of Bourg St. Maurice zijn de meeste klimmen prima te bereiken, maar als je naar Moutiers wilt moet je wel langs een redelijk drukke weg fietsen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:21
wackmaniac schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:45:
Afgelopen week was weer de traditionele fietsweek in het hooggebergten met de vriendengroep (oa Hielko, Writser en -MvZ-). Na oa de Pyreneeen, de Dolomieten en de Zwitserse Alpen hebben we dit jaar kamp opgeslagen in Macôt, aan de voet van La Plagne. Zes jaar geleden hebben wij deze omgeving al eens verkend, toen vanuit Bourg d'Oisans. Nu zaten we twee dallen verder. Traditioneel een huisje via AirBnB en wederom prima geregeld inclusief afwasmachine.
Leuk verslag om te lezen en mooie omgeving, zonde van het koude weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Noxa schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:33:
[...]
Netjes hoor! Stuurlint vervangen kun jee makkelijk zelf, even youtuben hoe het moet.

Ik heb vandaag de 1K Ride gereden,110km en meteen mijn eerste toertocht. Ik was een beetje huiverig voor het afzien maar dankzij super goede benen viel dat echt reuze mee.

Bevoorrading was bij de eerste post maar matig maar bij de 2e wel top. De route was alleen niet zo heel duidelijk uitgezet, gelukkig bood de garmin uitkomst.

Zal tzt de strava link toevoegen.

Edit:/
https://www.strava.com/activities/636673418
Linkje naar strava, had wat moeite met uploaden ivm time-stamp bug.

Oh en Etixx sportdrank is niet te zuipen. :r
Haha heb die tocht ook gedaan.
Om je gerust te stellen, bij de meeste tochten is er veeel betere bevoorrading. Dit was niet best.
De sportdrank was ook heel slecht gemengd, veel te waterig.
En tot slot was ook de verkeershulp matig, op sommige punten gewoon geen hulp.

Maarja, was gezien het shirt niet heel duur. Maar bv een KlimClassic is echt veeeel beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zit nu in de Moezel, erg mooi weer. Zelfs aan de warme kant, ben van plan morgenvroeg een rondje te maken, op tijd vertrekken en dan voor 13u weer terug zijn. Ze verwachten 34 graden, heb echt veel zin om te fietsen, erg mooie omgeving.

Hoe gaan jullie met tropische temperaturen om?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Harmen schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:02:
Zit nu in de Moezel, erg mooi weer. Zelfs aan de warme kant, ben van plan morgenvroeg een rondje te maken, op tijd vertrekken en dan voor 13u weer terug zijn. Ze verwachten 34 graden, heb echt veel zin om te fietsen, erg mooie omgeving.

Hoe gaan jullie met tropische temperaturen om?
Toen ik in Italië was, een paar jaar terug, werd het overdag tussen 34 en 36 graden. We vertrokken dan om 6 uur in de ochtend en waren dan om 10 uur terug. Mooi op tijd dus :)

Vanavond om 19:00 fietsen met Sjoewie en wat andere luitjes, dan is het prima en koelt het ook langzaam af.. Dus: Vroeg of Laat. Ohja, veel drinken! En ook met wat zout erbij en elektrolyten, anders 'spoel' of zweet je dat te veel uit je lichaam.

[ Voor 7% gewijzigd door Tjebakka op 19-07-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Tjebakka schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:08:
[...]

Toen ik in Italië was, een paar jaar terug, werd het overdag tussen 34 en 36 graden. We vertrokken dan om 6 uur in de ochtend en waren dan om 10 uur terug. Mooi op tijd dus :)

Vanavond om 19:00 fietsen met Sjoewie en wat andere luitjes, dan is het prima en koelt het ook langzaam af.. Dus: Vroeg of Laat. Ohja, veel drinken! En ook met wat zout erbij en elektrolyten, anders 'spoel' of zweet je dat te veel uit je lichaam.
Yes, vooral veel drinken en dan wel met toegevoegde electrolyten. Alleen water in grote hoeveelheden kan juist weer gevaarlijk zijn.

Ik moet zeggen dat fietsen prima kan met hoge temperaturen, de rijwind verkoeling is aanzienlijk. Klimmen of stilstaan valt alleen zo tegen.

Als mijn vriendin op tijd thuis is haak ik vanavond ook aan in Bunnik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

SemperFidelis schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:34:
[...]

Haha heb die tocht ook gedaan.
Om je gerust te stellen, bij de meeste tochten is er veeel betere bevoorrading. Dit was niet best.
De sportdrank was ook heel slecht gemengd, veel te waterig.
En tot slot was ook de verkeershulp matig, op sommige punten gewoon geen hulp.

Maarja, was gezien het shirt niet heel duur. Maar bv een KlimClassic is echt veeeel beter geregeld.
Dat shirt betaal je gewoon zelf met die prijs...

Grappig om te lezen dat ze dus weinig geleerd hebben naar aanleiding van vorig jaar.

Vandaag ook gereden, helaas wel midden deze dag. Garmin is altijd erg positief en gaf 35 graden in de zon aan rond het middag uur. Genoeg gedronken (1 bidon had sowieso sportdrank emt elektrolyt, banaantje en 1 gelletje met extra zout) en benen waren goed maar zat gewoon tegen oververhit aan :+
3x gestopt puur om even af te koelen, lichaan was gewoon een waterval :+

Wel eerste ritje met Fulcrum Quatro LG's 8)
Wat een bijzondere ervaring was dat zeg na een aantal jaar weet je natuurlijk precies hoe je fiets aanvoelt in bochten en met rijden, en dat is dan opeens heel anders! Dacht altijd dat het verschil tussen de standaard Giant PR-2 wielen en dit soort wielen wel mee zou vallen maar niets is minder waar. Optrekken/sprintje trekken voelt veel lichter/directer aan, zelfs als wielertoerist is dat heel goed merkbaar zeg !
Fysiek verschilt de velg ook behoorlijk, de LG is erg breed. Een opgepompte Vredestein Senso 25mm kan niet door de geopende Ultegra 670 remmen op deze velg. En als ik de remmen volledig dicht doe met het hendeltje dan zitten de blokjes strak op de velg :+
Bandjes bollen ook erg mooi, heb het idee dat de wegligging in een bocht veel beter en strakker is :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4n2Fc64VUqleTkn69zAPKCdL/full.jpg?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Wfs8Bk7RN64roauCZlGTXkRs/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 52% gewijzigd door sapphire op 19-07-2016 18:44 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Zo vandaag weer op en neer naar werk geweest(+/-42,5 km, puur op lage HR gereden) maar vooral de terugweg was wel warm. Geen probleem om de HR laag te houden maar bij stilstand merk je het wel dat het zo warm is.

Verder gepland om binnenkort weer eens(vorige keer was 2012) de Amstel Gold Race experience te gaan rijden. Destijds lus 3 vooral gedaan. Dit keer is de bedoeling om een combinatie van lus 2 en 3 te doen zoals hier beschreven: http://vanwaart.home.xs4all.nl/fietskalender/AGR365/ iemand hier wellicht al een GPS route van? Anders maak ik hem zelf.

Daarnaast vandaag gelezen op internet dat oktober - januari de beste periode is om een fiets te kopen(financieel gezien) omdat dan de overjarige modellen eruit gaan. Voor mij geen probleem zolang er niet veel verschil is in kwaliteit maar dat lijkt mij bij een normaal merk niet aan de orde. Soms zie je ook nog wel eens een enkele fiets uit 2014/2015. Zijn die dan wel minder dan bijv een 2016 model? Doel is in ieder geval om eind van dit jaar voor +/- 1500 euro een fiets met een nette groep (minstens 105) te kopen. Ben er nog niet helemaal over uit of ik perse carbon wil. Ben nogal zuinig op mijn spullen en wil niet te bang zijn dat mijn fiets stuk gaat bij de eerste beste hobbel ;) Qua gewicht (65kg 1,67m) is het in ieder geval geen probleem lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Waarom zou carbon kapot gaan bij en hobbel? Nooit de Tour/andere willekeurige wedstrijd gekeken ?

In principe is een overjarig model gewoon een model van dat jaar/jaar ervoor, meer niet. Ik kreeg mijn TCR0 2012 ook eind 2013. Verschil was het kleurtje en 2012 had een 105 ketting en de 2013 had geloof ik een KMC ketting. Tenzij er in de tussentijd een nieuwe groepset uitgekomen is hoeft er weinig verschil te zijn, gewoon even goed kijken :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
sapphire schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:23:
Waarom zou carbon kapot gaan bij en hobbel? Nooit de Tour/andere willekeurige wedstrijd gekeken ?

In principe is een overjarig model gewoon een model van dat jaar/jaar ervoor, meer niet. Ik kreeg mijn TCR0 2012 ook eind 2013. Verschil was het kleurtje en 2012 had een 105 ketting en de 2013 had geloof ik een KMC ketting. Tenzij er in de tussentijd een nieuwe groepset uitgekomen is hoeft er weinig verschil te zijn, gewoon even goed kijken :)
De fietsen in de tour zijn dan ook wel van een andere prijscategorie :+ Wat ik algemeen op internet las was vooral vaak dat de goedkopere carbon fietsen minder stevig zouden zijn dan de betere alu fietsen in dezelfde prijsklasse, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Shit ik heb de #hikrit net gemist, mijn vriendin was 5 voor 19u thuis. Heb nog even gekeken maar niemand te bekennen.

Dan maar op eigen houtje op pad. Ik vind het in het begin wel flink warm pfoeh.
https://www.strava.com/activities/646561654

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Hehe, we hebben deels bijna hetzelfde rondje gereden, maar dan andersom :)

https://www.strava.com/activities/646597834

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

la_fusion schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:34:
[...]

De fietsen in de tour zijn dan ook wel van een andere prijscategorie :+ Wat ik algemeen op internet las was vooral vaak dat de goedkopere carbon fietsen minder stevig zouden zijn dan de betere alu fietsen in dezelfde prijsklasse, vandaar de vraag.
Uiteraard maar dan nog.

Als je gewoon een merk fiets koopt is het carbon echt niet slecht. Mocht je er waarde aan hechten, ik heb mijn vader zijn TCR compositie al flink zien lijden met zijn bijna 100kg en werkt nog perfect :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Sjoewe schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:19:

Dan zat ik er echt maar een paar minuten achter, jammer. De volgende keer proberen we het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Sjoewe schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:19:

Zo straf tempo meer dan 31 gemiddeld. Ik ben pas net thuis, maar petje af voor de afstand met dit weer. Mij veels te warm. Ziet er verder wel uit als een leuke tocht, misschien leuk om dit weekend te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Valt wel mee hoor, over de dijk een lekker windje van achter en bijna iedereen kon achter mijn rug lafjes uit de wind zitten :+

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoewe op 19-07-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 21:22
Je denkt toch noet serieus dat een Carbon fiets breekt bij de eerste de beste hobbel???? 8)7

Zolang je oude mannen van 120kg of meer overal overheen ziet rijden zou ik me maar niet teveel zorgen maken.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Daarbij, als je het heel letterlijk neemt is carbon juist beter bestand tegen trillingen en stress omdat het geen moeheid kent zoals aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Sjoewe schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:24:
[...]

Dit kan eigenlijk helemaal niet zo snel, dan heb je waarschijnlijk eerder te maken met een productiefout, of wellicht zelfs een montagefout. Bij mijn frame zat een van de lagers er verkeerd om gemonteerd, daardoor kwam de speling op het balhoofd ook telkens weer terug.
Als zou ik weer neco lagers zou bestellen welke moet ik dan hebben want ik kom er niet uit.

Vanuit de frabrikant krijg ik 1.1/8 1.1/2

op de lagers lees ik:

52x7x45
41.8x6.5x45

1.1/8 en 1.1/2 lagers zijn niet zo moeilijk om te krijgen maar de specifieke maat van de lagers die ik nu heb wel 8)7 of passen alle geintergreede 1.1/8 en 1.1/2 lagers gewoon?

als ik op de maten op de lagers af ga zou deze set moeten passen?

https://www.bol.com/nl/p/...in#product_specifications

[ Voor 20% gewijzigd door haakjesluiten op 19-07-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

la_fusion schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:51:
Verder gepland om binnenkort weer eens(vorige keer was 2012) de Amstel Gold Race experience te gaan rijden. Destijds lus 3 vooral gedaan. Dit keer is de bedoeling om een combinatie van lus 2 en 3 te doen zoals hier beschreven: http://vanwaart.home.xs4all.nl/fietskalender/AGR365/ iemand hier wellicht al een GPS route van? Anders maak ik hem zelf.
Nee wel 1 + 3 maar daar heb je niks aan :)
Misschien is dit een leuk alternatief trouwens:
http://www.routeyou.com/n...2-extra-lussen-en-cauberg
2 jaar lang mijn vaste route geweest.

of deze: http://www.routeyou.com/n...etsroute/limburg-met-hans

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
M@cer schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:27:
Je denkt toch noet serieus dat een Carbon fiets breekt bij de eerste de beste hobbel???? 8)7

Zolang je oude mannen van 120kg of meer overal overheen ziet rijden zou ik me maar niet teveel zorgen maken.
Nee ik denk inderdaad niet serieus dat carbon breekt bij de eerste hobbel maar vind het wel opvallend dat bijvoorbeeld tijdens een toerrit laatst de mensen met de carbon fietsen een stuk voorzichtiger over de kasseien gingen dan de mensen met alu fietsen.

Blijft alleen nog even de vraag open staan of inderdaad in oktober-januari daadwerkelijk leuke aanbiedingen voorbij komen. Iemand daar nog tips voor?
Crazy D schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:20:
[...]

Nee wel 1 + 3 maar daar heb je niks aan :)
Misschien is dit een leuk alternatief trouwens:
http://www.routeyou.com/n...2-extra-lussen-en-cauberg
2 jaar lang mijn vaste route geweest.

of deze: http://www.routeyou.com/n...etsroute/limburg-met-hans
Merci! Ik vind dit wellicht beter dan een combinatie van lus 2 & 3 zodat ik op die manier niet de Keutenberg erbij hoef te doen :+ Van de andere kant kan ik op die manier wel het afstappen van een aantal jaar geleden goedmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Sjoewe schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:14:
Valt wel mee hoor, over de dijk een lekker windje van achter en bijna iedereen kon achter mijn rug lafjes uit de wind zitten :+
Haha dat strookt niet helemaal met elkaar. Wind van achter en uit de wind zitten ;) maar er werd wel lekker doorgereden gister. Kon niet meer mee in de laatste 2/3km helaas, was redelijk op op dat punt. overigens werden die kms aangetrokken door de jongens uit het midden :p mietjes!

Mooie rit in ieder geval

https://www.strava.com/activities/646590695/overview

[ Voor 4% gewijzigd door Tjebakka op 20-07-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
rockhopper schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:11:
[...]

Zo straf tempo meer dan 31 gemiddeld. Ik ben pas net thuis, maar petje af voor de afstand met dit weer. Mij veels te warm. Ziet er verder wel uit als een leuke tocht, misschien leuk om dit weekend te doen.
Inderdaad lekker tempo, had graag mee gedaan. Helaas geen rustdagen meer voor een herkansing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Noxa schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:38:
[...]

Inderdaad lekker tempo, had graag mee gedaan. Helaas geen rustdagen meer voor een herkansing.
Als je in de omgeving van Utrecht wilt rijden, kan je vanavond ook mee rijden met ons.
We vertrekken om 19:00 bij brouwerij Maximus, qua snelheid is er voor iedereen wat.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tjebakka schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:28:
[...]

Haha dat strookt niet helemaal met elkaar. Wind van achter en uit de wind zitten ;) maar er werd wel lekker doorgereden gister. Kon niet meer mee in de laatste 2/3km helaas, was redelijk op op dat punt. overigens werden die kms aangetrokken door de jongens uit het midden :p mietjes!

Mooie rit in ieder geval
Haha, true. Wou gewoon even kudo's oogsten voor het feit dat ik ongeveer 2/3 op kop heb gereden :P
En die eindsprint, ik heb me sneaky steeds een wiel mee naar voren laten brengen, maar tering wat ging dat hard op het einde. Ik lag op kop, ging iets van 53km/u en net voor de streep werd ik nog dik ingehaald met 63 't uur ;w

Anyway, er werd al geopperd om maandag nog een hikrit te doen ter afsluiting van de tour, dus ff FB en Twitter in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

la_fusion schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:23:
Merci! Ik vind dit wellicht beter dan een combinatie van lus 2 & 3 zodat ik op die manier niet de Keutenberg erbij hoef te doen :+ Van de andere kant kan ik op die manier wel het afstappen van een aantal jaar geleden goedmaken ;)
Keut zit er vanaf de zijkant in (Dodemans). Die vind ik pittiger trouwens :) Denk dat dit versie 15 van m'n rondje is. Heb er steeds wat bij gemaakt, en in lusjes getekend zodat ie makkelijk af te snijden is. Heb m nog nooit helemaal gereden als 1 route ;) Heb destijds met heuvelsklimmen.nl erbij zoveel mogelijk klimmetjes erin gepropt. Nog niet alles want die 2e route (met Hans) zitten weer een paar klimmetjes in die ook zeker wel erg leuk zijn maar ja, op een gegeven moment moet je stoppen met tekenen haha.

Heeft iemand een idee trouwens hoe de Garmin "kortste route naar huis" rekent? Kijkt ie ook naar dingen als hoogtemeters? Gister vanuit Groesbeek terug naar Duiven stuurde hij ons niet over de 7 heuvelenweg terwijl dat volgens de locals de kortste weg is... Of kijkt ie echt heel simpel naar de afstand en that's it? (en dan zou zijn voorstel wellicht 5 meter korter geweest kunnen zijn :)).

Edit:
https://www.strava.com/activities/646480030
Waar ik nu bij Groesbeek omhoog ben gegaan stelde Garmin voor om die weg te blijven volgen (en dus links langs de Heilige Landstichting te rijden).
Hoewel als ik het zo op de kaart zie, dat wellicht toch gewoon korter had geweest. Maar ja nu wel weer eens de 7 heuvelenweg meegepakt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Crazy D op 20-07-2016 09:23 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Sjoewe schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:05:
[...]

Haha, true. Wou gewoon even kudo's oogsten voor het feit dat ik ongeveer 2/3 op kop heb gereden :P
En die eindsprint, ik heb me sneaky steeds een wiel mee naar voren laten brengen, maar tering wat ging dat hard op het einde. Ik lag op kop, ging iets van 53km/u en net voor de streep werd ik nog dik ingehaald met 63 't uur ;w

Anyway, er werd al geopperd om maandag nog een hikrit te doen ter afsluiting van de tour, dus ff FB en Twitter in de gaten houden.
Alle kudo's voor jou! Ik heb 50% op kop gereden denk ik :+ Ruiterberg kon ik nog net aanhaken en daarna vol gas gegeven op de Hoogstraat, dat heeft me redelijk de das omgedaan voor de rest van de rit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
joint_me schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:55:
[...]

Als je in de omgeving van Utrecht wilt rijden, kan je vanavond ook mee rijden met ons.
We vertrekken om 19:00 bij brouwerij Maximus, qua snelheid is er voor iedereen wat.
Vanavond gaat niet lukken, vrouwlief heeft dienst dus de kids zijn voor mij vanavond.
Sjoewe schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:05:
[...]

Ik houd hem om de gaten! En kudo's voor je kopwerk altijd goed als iemand de groep naar een hoger niveau tilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46

DjVe

Hatsaflats!

Goed... Toch maar Conti GP All weather 25mm erop gelegd. Wat een verademing zon 25mm bandje! Echter na 3 kilometer....Pats....klapband. Heel stuk van de buitenkant van de band op de draad gescheurd. Ik merkte ervoor al (met 45kmpu in een afdaling) dat het voorwiel uit balans was. Toen ik stopte was het boem ;)

Gelukkig een bandje kunnen lenen van een vriend die vlakbij woonde. Gisteren terug gegaan naar Mantel en zonder probleem een nieuwe gekregen. Alleen de opmerking: "dat komt wel eens voor bij Conti bandjes" zit me niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:53
Lijkt me dan eerder dat binnenband niet helemaal lekker in band zat ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Crazy D schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:21:
[...]

Keut zit er vanaf de zijkant in (Dodemans). Die vind ik pittiger trouwens :) Denk dat dit versie 15 van m'n rondje is. Heb er steeds wat bij gemaakt, en in lusjes getekend zodat ie makkelijk af te snijden is. Heb m nog nooit helemaal gereden als 1 route ;) Heb destijds met heuvelsklimmen.nl erbij zoveel mogelijk klimmetjes erin gepropt. Nog niet alles want die 2e route (met Hans) zitten weer een paar klimmetjes in die ook zeker wel erg leuk zijn maar ja, op een gegeven moment moet je stoppen met tekenen haha.
Oh hmm.. zag hem niet staan in het lijstje dus dacht dat hij er niet in zat.. goed ik ga eens kijken, merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
DjVe schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:42:
Goed... Toch maar Conti GP All weather 25mm erop gelegd. Wat een verademing zon 25mm bandje! Echter na 3 kilometer....Pats....klapband. Heel stuk van de buitenkant van de band op de draad gescheurd. Ik merkte ervoor al (met 45kmpu in een afdaling) dat het voorwiel uit balans was. Toen ik stopte was het boem ;)

Gelukkig een bandje kunnen lenen van een vriend die vlakbij woonde. Gisteren terug gegaan naar Mantel en zonder probleem een nieuwe gekregen. Alleen de opmerking: "dat komt wel eens voor bij Conti bandjes" zit me niet lekker.
Ja of je rem die toch een beetje in de wang van de band vreet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... Keut zit er vanaf de zijkant in (Dodemans). Die vind ik pittiger trouwens :) ...
Ik doe de Dodeman eigenlijk vaker dan de Keuteberg (al moet ik toegeven dat ik dergelijke klimmen liever uit de weg ga sinds ik veel minder ben gaan fietsen en een stuk meer weeg :+) Vind dat een leukere klim dan de Keutenberg, wel visueel minder mooi.
DjVe schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:42:
... Alleen de opmerking: "dat komt wel eens voor bij Conti bandjes" zit me niet lekker.
Ik heb dan altijd veel geluk gehad met pakweg een decennium Continental GP 4000-serie, mijn overspel naar Michelin en Schwalbe pakte altijd vervelend uit. Nu trouwens toch maar weer eens wat anders erop gelegd, ik kon een aanbieding Vittoria Corsa G+ niet weerstaan, had echter nog geen reviews gelezen, nadat ik dat wel heb gedaan ben ik toch wat bevreesd dat het uitstapje me weer duur te staan zou komen (lees veel over lekrijden...) Tot nu toe bevallen de banden me trouwens prima, maar goed nog <200km... Wel latex gebruikt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46

DjVe

Hatsaflats!

Sjoewe schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:03:
[...]

Ja of je rem die toch een beetje in de wang van de band vreet.
Ik remde pas toen ik de bobbel voelde, dus dat is echt onmogelijk. Nu eerst maar eens een weekje lekker wandelen in Duitsland, daarna weer fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
la_fusion schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:23:

Blijft alleen nog even de vraag open staan of inderdaad in oktober-januari daadwerkelijk leuke aanbiedingen voorbij komen. Iemand daar nog tips voor?
Dat is afwachten... Bij Canyon hebben ze tijdens de Tour in ieder geval leuke aanbiedingen.. (bij Mantel en 12GOBiking volgens mij ook)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Gisteren de BOB Yak opgehaald en even een km of 20 gereden om te kijken hoe dat rijdt. Het rijd verbazingwekkend goed. Alleen met korte bochten vlak achterelkaar voel je het gewicht wel trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3V8okz6ljTOwnfwBBIPtZack/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door SnowDude op 20-07-2016 10:33 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
[...]

Heeft iemand een idee trouwens hoe de Garmin "kortste route naar huis" rekent? Kijkt ie ook naar dingen als hoogtemeters? Gister vanuit Groesbeek terug naar Duiven stuurde hij ons niet over de 7 heuvelenweg terwijl dat volgens de locals de kortste weg is... Of kijkt ie echt heel simpel naar de afstand en that's it? (en dan zou zijn voorstel wellicht 5 meter korter geweest kunnen zijn :)).

Edit:
https://www.strava.com/activities/646480030
Waar ik nu bij Groesbeek omhoog ben gegaan stelde Garmin voor om die weg te blijven volgen (en dus links langs de Heilige Landstichting te rijden).
Hoewel als ik het zo op de kaart zie, dat wellicht toch gewoon korter had geweest. Maar ja nu wel weer eens de 7 heuvelenweg meegepakt :)
Mooie ronde!

Over de Nijmeegsebaan en Groesbeekseweg is waarschijnlijk iets korter en iets makkelijker qua klimmen. Wel heb je hier veel meer stoplichten en verkeer. Zeker nu de Vierdaagse zijn, heb je op dit moment de snelste route gekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
SnowDude schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:31:
Gisteren de BOB Yak opgehaald en even een km of 20 gereden om te kijken hoe dat rijdt. Het rijd verbazingwekkend goed. Alleen met korte bochten vlak achterelkaar voel je het gewicht wel trekken.
Dat hangt er netjes achter, op het vlakke en naar beneden bolt het goed, bergop voel je de kilo's maar dat is logisch.

Let wel op dat je achterwiel nu extra zwaar belast wordt, weet niet hoe sterk je wiel is en hoe zwaar je zelf bent, maar let er een beetje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
roda_djavulen schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:00:
[...]
Let wel op dat je achterwiel nu extra zwaar belast wordt, weet niet hoe sterk je wiel is en hoe zwaar je zelf bent, maar let er een beetje op :)
Ik ben gelukkig net 8 kilo afgevallen dit voorjaar, dat compenseert een beetje. ik ben alleen nog steeds
15 kilo te zwaar. maar dat komt wel goed.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
Binnenkort op vakantie naar Frankrijk en de fiets gaat ook mee. Heerlijk daar kijk ik nu al naar uit. Ik vroeg mij nog wel af hoe jullie het in het buitenland doen qua eten. In Nederland ben ik gewend om Snelle Jelles (of varianten daarop) mee te nemen, maar ik ben niet van plan om een voorraad mee te nemen. Banaan e.d. kan ik uiteraard wel in Frankrijk kopen. Wat voor alternatieven hebben jullie? Gewoon een stuk stokbrood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Herrick schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:17:
Binnenkort op vakantie naar Frankrijk en de fiets gaat ook mee. Heerlijk daar kijk ik nu al naar uit. Ik vroeg mij nog wel af hoe jullie het in het buitenland doen qua eten. In Nederland ben ik gewend om Snelle Jelles (of varianten daarop) mee te nemen, maar ik ben niet van plan om een voorraad mee te nemen. Banaan e.d. kan ik uiteraard wel in Frankrijk kopen. Wat voor alternatieven hebben jullie? Gewoon een stuk stokbrood?
Ze verkopen dat ook muesli repen etc dus geen probleem. Ik zou wel iets van sport drank mee nemen, bijvoorbeeld door tabletten die je in een bidon kan doen. Best handig als je onderweg een fles water koopt. Been there!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjoewe
In Frankrijk heet dat een Jaques Grande Vitesse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Toch gewoon zelf meenemen in het kader van "experimenteren met voeding tijdens sporten doe je niet op het moment supreme"... :) Maar stokbroodje kaas is natuurlijk wel prima te scoren daar.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Bleh, vieze deegbal in je maag (veel inhoud, weinig energie). Dan liever zo'n energybar die 3,50 kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Moet zeggen dat ik vorig jaar tijdens de marmotte een stukje stokbrood met brie wel een fijne afwisseling vond tussen de zoete sportdrank en repen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 09:15
Als je warmte verwacht zou ik de Snelle Jelles lekker thuis laten; in mijn ervaring is dat geen optimaal voedsel met een droge mond. Bananen, mueslirepen en evt. energyrepen gaan dan beter. Frankrijk, en vooral de fietsgebieden, hebben vaak waterpunten met eau potable. Kan je de bidons prima mee vullen. Buisje met tabletten mee en gaan!

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 07:07
volgende week lekker heel de week in het zuiden (omgeving valkenburg/margraten). Toevallig nog tweakers in de buurt die zin hebben in een rondje?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
In Frankrijk ff langs de Decathlon daar hebben ze lekkere bars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
roda_djavulen schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:00:
[...]

Dat hangt er netjes achter, op het vlakke en naar beneden bolt het goed, bergop voel je de kilo's maar dat is logisch.

Ik heb een bob met een vriend en vriendin van me, eerste naaf heeft het ongeveer 4000km volgehouden en toen draaide hij niet meer.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 11:21

samo

yo/wassup

Met het mooie weer wou mijn vrouw de auto hebben, dus kon ik op de fiets naar werk. Ik vind het een pittig eindje maar wel heel lekker om te kunnen fietsen. Gisteren heen, gisteren terug en vandaag weer heen. Wel al pittig warm 's ochtends vroeg.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
samo schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:27:
Met het mooie weer wou mijn vrouw de auto hebben, dus kon ik op de fiets naar werk. Ik vind het een pittig eindje maar wel heel lekker om te kunnen fietsen. Gisteren heen, gisteren terug en vandaag weer heen. Wel al pittig warm 's ochtends vroeg.
Dan zijn mijn ritten naar het werk gelukkig wat meer recht recht aan: heen en terug. Ook nog een wat rustiger tempo ;) Bewust om zo op het werk ook nog enige rol van betekenis te hebben :+ Hopelijk dat over een jaar het allemaal al wat sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:58
Ik wissel hardlopen af met fietsen ( winter hardlopen, zomer fietsen) dat is altijd weer even inkomen maar dit jaar heb ik telkens weer last van m'n handen tijdens het fietsen het voelt als pijnlijke drukpunten.

Tijdens het fietsen wissel ik telkens van houding om het zo enigzins uit te houden maar na een km of 50 ben ik er helemaal klaar mee, voorgaande jaren eigenlijk nooit last van gehad.

Nu ben ik opzoek naar de oorzaak van het probleem

- overgaan naar een vilt of met gel gevuld stuurlint

- andere handschoenen heb nu ultima's van 3 jaartjes oud

- er zit meestal tussen de 8 a 9 bar in de banden maar dat is eigenlijk altijd al zo geweest.

Ben eigenlijk van plan om eerst eens te gaan kijken voor andere handschoenen, of moet ik totaal ergens anders gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
schumi1986 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:51:
Ik wissel hardlopen af met fietsen ( winter hardlopen, zomer fietsen) dat is altijd weer even inkomen maar dit jaar heb ik telkens weer last van m'n handen tijdens het fietsen het voelt als pijnlijke drukpunten.

Tijdens het fietsen wissel ik telkens van houding om het zo enigzins uit te houden maar na een km of 50 ben ik er helemaal klaar mee, voorgaande jaren eigenlijk nooit last van gehad.

- er zit meestal tussen de 8 a 9 bar in de banden maar dat is eigenlijk altijd al zo geweest.

Ben eigenlijk van plan om eerst eens te gaan kijken voor andere handschoenen, of moet ik totaal ergens anders gaan zoeken?
Meet je hele zithouding nog eens uit (deze site heeft mij goed geholpen) meest aannemelijk ligt het aan de afstand van je zadel ten opzicht van je stuur.
Veel afwisselen van houding en ook aanwennen/trainen helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:58
Noxa schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:04:
[...]

Meet je hele zithouding nog eens uit (deze site heeft mij goed geholpen) meest aannemelijk ligt het aan de afstand van je zadel ten opzicht van je stuur.
Veel afwisselen van houding en ook aanwennen/trainen helpt.
Goede tip idd, zadelpunt-stuurpen maat is goed maarheb al tijden het gevoel dat mijn stuurpen iets te lang is, mijn handen in de remgrepen leggen voelt niet fijn daardoor pak ik het stuur meestal net onder die grepen vast, mijn armen zijn dan ook gestrekt, mijn stuurpen is nu 120mm denk dat ik eens ga kijken voor een 110mm of zelfs een 100mm pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

joint_me schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:55:
[...]
Ik werd door iemand gedwongen mee te gaan zeilen (wat ook erg leuk was) maar wederom grijp ik mis. Gelukkig rest van de week vrij dankzij de vierdaagse dus het zal morgen / overmorgen wel een langer solo ritje worden.

Dat verhaal van die conti's klinkt niet best. Ik heb mijn lugano's (kennelijk budgetbanden aldus mijn locale fietsboer) al na een kleine 1050 km aan gort gereden. In ieder geval de achterband is in erg slechte staat, scheuren en gaten overal en al een paar keer lek gereden. Nu dus achter een conti gp 4 season erop maar ik vraag me af of het de beste keuze was. De snelheid boeit me verder weinig, ik wil gewoon een stevige band zodat ik niet vaak (of nog beter helemaal niet) lek rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Qua stevigheid wordt de Schwalbe Durano (of Marathon als het past) Plus ook vaak wel goed gewaardeerd, maar als je hier kijkt doen de Conti's het zeker niet slechter.

[ Voor 54% gewijzigd door begintmeta op 20-07-2016 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Wordt er dit jaar eigenlijk nog een GoT rondje georganiseerd?

Ik zat zelf eens te denken aan een ritje Hoeksche Waard (is ongeveer 100 K) vanaf Rotterdam centrum. Is daar animo voor?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Afhankelijk van de datum sluit ik aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja idd , Roffa is voor mij ook goed te doen. als de datum uitkomt ben ik er ook wel bij.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Wow gisteravond echt bijna aangereden door een vrachtwagen die voor mij rechtsaf sloeg.. Die achterlader zwenkt natuurlijk flink uit en moest hem echt vol ontwijken...

Wat een lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dat is een nare ervaring inderdaad. Ik blijf voor de zekerheid altijd maar op zo groot mogelijke afstand van vrachtwagens, ook al zouden ze mij voor moeten laten gaan... je weet maar nooit en geen zin om niet thuis te komen. Om dezelfde reden fiets ik ook na een keer door een auto met ~100km/u te zijn geschampt in Belgie niet meer over de gewestwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

schumi1986 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:51:

Hoeveel weeg je? Hoe breed zijn je bandjes in mm?
Nieuwe handschoentjes zijn bijna wel ieder seizoen aan te raden (als je er al mee rijdt). Maar het is grotendeels gewenning. M'n reet doet ongetraind ook pijn na 75km fietsen. :P

Pagina: 1 ... 76 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic