Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.781 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Precies, je moet jezelf er natuurlijk niet blind op staren of krampachtig proberen je cadans per se op 90 te houden. Maar als je over een langere tocht een gemiddelde cadans van 58 hebt dan ben je denk ik je lichaam aan het negeren want ik kan me niet voorstellen dat met 58 keihard stoempen lekker is, volgens mij krijg je dan last van je knieën nog voordat je überhaupt een hogere hartslag hebt.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:14
Protax schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:05:
Zo vanavond een aardig ritje voor mijn doen gefietst (totaal 46,7 KM), ben nu zo'n 1,5 maand bezig dus gaat wel aardig.

Echter een leuke ontdekking van een kennis die wat gegevens van mij op Strava zag (en mijn Garmin statistieken).
Wat blijkt, ik fiets veels te zwaar! Vandaar dat ik telkens last van mijn rug krijg.

Gemiddelde rotaties lagen vanavond rond de 58, en dit moet schijnbaar rond de 80/90 liggen.
Vervolgens via WhatsApp e.e.a. uitgezocht, en wat blijkt is dat ik met mijn set in de zwaarste tandwielen zo'n 52,5KM per uur moet kunnen halen (bij het juiste aantal rotaties).

Maar goed, ik als noob wist dit allemaal nog niet.
Als tip gekregen om me volledig te gaan focussen op het aantal rotaties wat ik maak.
Over een tijd hoop ik dan eens met hem te kunnen fietsen (zijn niveau ligt veels te hoog voor mij), zodat hij mij hopelijk nog wat meer tips kan geven.

Zal wel onwennig aanvoelen, om lichter te gaan fietsen...
Dan valt er nog een hoop te halen denk ik. Als je nu 46km weg trapt met deze cadans dan gaat het alleen maar leuker worden.
Ga trainen op een hoge cadans en een lage hartslag. Dat ga je snel merken in je conditie.
Het voelt een beetje vreemd in het begin maar al snel merk je het voordeel ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:11
Noxa schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:02:
[...]
Dan valt er nog een hoop te halen denk ik. Als je nu 46km weg trapt met deze cadans dan gaat het alleen maar leuker worden.
Ga trainen op een hoge cadans en een lage hartslag. Dat ga je snel merken in je conditie.
Het voelt een beetje vreemd in het begin maar al snel merk je het voordeel ervan.
Ik hoop het! Maar klinkt goed, voel het vandaag alleen een beetje in me rug.
Moet zeggen dat ik echt veel kracht heb, en meer een sprinterslichaam dan een wielrennerslichaam (weeg op het moment iets van 93 KG).
Ga zondag weer oefenen, en vooral letten op die cadans, maar ben benieuwd of ik het dan ook wel 46 KM vol kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Protax schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:30:
[...]

Ik hoop het! Maar klinkt goed, voel het vandaag alleen een beetje in me rug.
Moet zeggen dat ik echt veel kracht heb, en meer een sprinterslichaam dan een wielrennerslichaam (weeg op het moment iets van 93 KG).
Ga zondag weer oefenen, en vooral letten op die cadans, maar ben benieuwd of ik het dan ook wel 46 KM vol kan houden.
Dat gaat dan zeker lukken. Je snelheid valt een beetje tegen in het begin maar dat moet je even loslaten. Het gaat om duurvermogen. Is het je intentie om af te vallen trouwens of doe je er nog andere sporten bij waar (spier-)massa van pas komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Gisteren voor het eerst een rondje gereden met klikschoenen. In en uitklikken ging best prima. Wel had ik na een half uur dat een van mijn linker tenen geen gevoel meer had (die naast je dikke teen), en had ik pijn aan de buitenkant van mijn rechterknie. Iemand nog een idee waar dit aan kan liggen of tips? Heb de plaatjes net al even opnieuw geplaatst (dit keer ook maar niet het moment van wat de schoenen voorschreven aangehouden want de stalen ringen waren helemaal krom), hoop dat ze nu beter zitten, maar tips zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:26
Iemand ervaring met de route groningen-apeldoorn? Wil dit morgen gaan rijden, maar wil het aantal extra kilometers graag beperken omdat afstand voor mij sowieso al behoorlijk is. Van de andere kant lijkt mij de route via dwingelerveld, hoogeveen, ommen mooier dan via meppel en zwolle te fietsen. Iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

mark-k schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:13:
Gisteren voor het eerst een rondje gereden met klikschoenen. In en uitklikken ging best prima. Wel had ik na een half uur dat een van mijn linker tenen geen gevoel meer had (die naast je dikke teen), en had ik pijn aan de buitenkant van mijn rechterknie. Iemand nog een idee waar dit aan kan liggen of tips? Heb de plaatjes net al even opnieuw geplaatst (dit keer ook maar niet het moment van wat de schoenen voorschreven aangehouden want de stalen ringen waren helemaal krom), hoop dat ze nu beter zitten, maar tips zijn altijd welkom.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/images/news/2008/08/27/cleatposdiag1-960-540.jpg

Vandaag dus bij de huisarts geweest, was nog zoeken waar dat was 8)7
Ontsteking in de teen was te lokaal om invloed op benen te hebben vond hij, wel wat handvaten gekregen om de genezing te bevorderen en uitleg hoe het komt en te voorkomen is.
Daarnaast (was er toch) ontdekt dat ik dus migraine heb, wat ik dus al dacht.

Viel allemaal mee dus....nu nog ontdekken waarom ik zo beroerd rijd de laatste tijd :'(

[ Voor 21% gewijzigd door sapphire op 08-07-2016 21:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Noxa schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:44:
[...]

Dat gaat dan zeker lukken. Je snelheid valt een beetje tegen in het begin maar dat moet je even loslaten. Het gaat om duurvermogen. Is het je intentie om af te vallen trouwens of doe je er nog andere sporten bij waar (spier-)massa van pas komt?
Ja, ga morgen met een ervaren wielrenner op pad (die mij wat tips gaat geven).
Ga proberen +50 km te fietsen ;)

Uiteraard wil ik weer wat fitter worden, maar iedereen die mij ziet zou niet zeggen dat ik +90 kilo weeg.

Aantal jaar terug is er bij een blessure ingeslopen, waardoor ik sommige duursporten niet meer kan doen.
Was toen der tijd naast voetbal (op hoog niveau) veel bezig met hardlopen, hierdoor heb ik door overbelasting het chronisch compartimentsyndroom opgelopen in mijn kuitspieren. Het heeft heel lang geduurd voordat men dit had gevonden, en als tip kreeg ik in het ziekenhuis om te gaan zwemmen of fietsen.

Met beide had ik toen nog niets, en bleef nadat ik was gestopt met veldvoetbal maar aanmodderen met hardlopen. Gezien dit de ene keer aardig gaat, en de andere keer niet heb ik dit uiteindelijk opgegeven (probeer nu nog 1 of 2x per week met mijn vriendin 5/6km te lopen).

Fietsen daar in tegen voelt nu als een bevrijding, kan hier weer helemaal mijn energie in kwijt.
Heb als doelstelling dat ik tegen November rond de 85 kilo wil wegen (dan gaan we op vakantie).

O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:37
Gisteren m'n winterfiets afgebouwd

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160708/1cb5cb60cf99b2fcf3a8094966a4b4d4.jpg

De specslist

Time VXR frame, maat L
Campagnolo Record 10v derailleurs, trapas en derailleurs
Campagnolo Chorus crank 50/34
Jagwire remblokhouders (want ik wil Shimano compatible blokken)
Specialized Phenom zadel
Powertap pedalen
Pro Vibe S Round stuur
FSA stuurpen 11 cm zonder decals
Fulcrum 3 wielen (lagers heb ik vervangen en stickers verwijderd)
Rubino Pro 25 mm banden

Morgen uitgebreide proefrit maken. Bevalt dat goed dan neem ik 'm mee op vakantie. Bedoeling is om het frame opnieuw te laten spuiten, maar ik wil eerst kijken of ie goed rijdt.

[ Voor 38% gewijzigd door havana op 09-07-2016 09:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
havana schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 09:01:
Gisteren m'n winterfiets afgebouwd

[afbeelding]

De specslist

Time VXR frame, maat L
Campagnolo Record 10v derailleurs, trapas en derailleurs
Campagnolo Chorus crank 50/34
Jagwire remblokhouders (want ik wil Shimano compatible blokken)
Specialized Phenom zadel
Powertap pedalen
Pro Vibe S Round stuur
FSA stuurpen 11 cm zonder decals
Fulcrum 3 wielen (lagers heb ik vervangen en stickers verwijderd)
Rubino Pro 25 mm banden

Morgen uitgebreide proefrit maken. Bevalt dat goed dan neem ik 'm mee op vakantie. Bedoeling is om het frame opnieuw te laten spuiten, maar ik wil eerst kijken of ie goed rijdt.
Mooi man, maak je hem helemaal zwart?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:51
Protax schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:50:
[...]

Ja, ga morgen met een ervaren wielrenner op pad (die mij wat tips gaat geven).
Ga proberen +50 km te fietsen ;)

Uiteraard wil ik weer wat fitter worden, maar iedereen die mij ziet zou niet zeggen dat ik +90 kilo weeg.

Aantal jaar terug is er bij een blessure ingeslopen, waardoor ik sommige duursporten niet meer kan doen.
Was toen der tijd naast voetbal (op hoog niveau) veel bezig met hardlopen, hierdoor heb ik door overbelasting het chronisch compartimentsyndroom opgelopen in mijn kuitspieren. Het heeft heel lang geduurd voordat men dit had gevonden, en als tip kreeg ik in het ziekenhuis om te gaan zwemmen of fietsen.

Met beide had ik toen nog niets, en bleef nadat ik was gestopt met veldvoetbal maar aanmodderen met hardlopen. Gezien dit de ene keer aardig gaat, en de andere keer niet heb ik dit uiteindelijk opgegeven (probeer nu nog 1 of 2x per week met mijn vriendin 5/6km te lopen).

Fietsen daar in tegen voelt nu als een bevrijding, kan hier weer helemaal mijn energie in kwijt.
Heb als doelstelling dat ik tegen November rond de 85 kilo wil wegen (dan gaan we op vakantie).

O-)
Als je zo 'makkelijk' zo ver kunt fietsen met zo weinig rotaties zou ik in eerste instantie al blij zijn als je zonder problemen de 80 rotaties haalt. Zelf ook niet zo'n held in een hoge cadans, boven de 90 voor langere afstand voelt het voor mij alsof ik veel te laag geschakeld ben. Maar inmiddels voelt 80 wel al veel fijner dan de gemiddelde 70 van voorheen.

Zelf overigens nu in een maand tijd in een vergelijkbare rit(zelfde route, afstand, tijd, snelheid, weersomstandigheden) zo'n 9 slagen per minuut minder dan een maand geleden. Geen wetenschappelijk bewijs natuurlijk maar mijn conditie gaat de goede kant op. Dit alles door gewoon veel kilometers te maken op een lage HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Over het algemeen is het bij veel mensen dat hij cadans naar mate het seizoen vordert langzaam daalt.

Ik trap van mezelf al vrij hoog maar kan sinds kort ook aardig goed laag rijden :) Dat is bij mij 85 en lager.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Laatst online: 15:48
Hm, bij mij is het juist andersom. Een paar jaar geleden begon ik in de 80, ging wat specifieker op cadans focussen en reed een tijd later 100-105 (kruissnelheid). Ik merk dat ik (waarschijnlijk) hierdoor grote moeite heb met klimmen. Zodra ik echt serieus onder de 80 kom dan is mijn beenkracht binnen no-time op.

Wat anders: Garmin Livetrack ligt er volgens mij een weekje of 2 3 uit. Heeft iemand het heel recent nog aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Oefenen of wennen aan een hogere cadans fietsen is toch niet zo moeilijk?

Begin met stukjes één versnelling kleiner te fietsen dan normaal en houdt dat zo lang mogelijk (of zo lang het goed voelt) vol. Als dit lukt voor je hele rondje dan kun je weer een versnelling kleiner. Herhalen tot je de beste cadans voor jouw stijl/lichaam/etc. te pakken hebt.

Je hoeft inderdaad niet in één keer van 58 naar 90+, hoe geleidelijker hoe beter. Je lichaam moet hier ook aan wennen.

Edit: Het ligt ook een beetje aan het materiaal dat je hebt. Met een 12-25 cassette zijn de sprongen minder groot dan een 11-32. Bij dezelfde snelheid geeft terugschakelen op een 11-32 een hogere cadans van ~10, bij een 12-25 maar ~5. Stapjes van 5 is makkelijker om te wennen dan 10.

http://www.gear-calculato...7,18,19,21,23,25&UF2=2240

[ Voor 33% gewijzigd door 7o9 op 10-07-2016 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Makkelijk schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:59:
[...]

Mooi man, maak je hem helemaal zwart?
Denk dat ik het Time logo op de bovenbuis en schuine buis behoud en de rest zwart maak. Maar ben er nog niet over uit of het blanke lak wordt (waardoor je de carbonstructuur nog ziet) of gewoon glanzend zwart.

Zo eerst maar eens een rondje fietsen op deze Franse vaatdoek :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:01
eddemans schreef op zondag 10 juli 2016 @ 07:09:
Wat anders: Garmin Livetrack ligt er volgens mij een weekje of 2 3 uit. Heeft iemand het heel recent nog aan de praat gekregen?
Ik heb vanmorgen een Livetrack in de mailbox gekregen van een bekende,echter kon deze de locatie niet achterhalen. Komt dit overeen met jouw issue?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
Ja, als je op een Livetrack link klikt van iemand die aan het fietsen is dan krijg je alleen zo'n beetje het startpunt te zien en de melding dat Garmin nog verbinding probeert te maken. Ik heb nog even verder gezocht, maar het probleem lijkt aan de kant van Garmin te zitten en "het team is ernaar aan het kijken". Jaja, dat kennen we van Garmin. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Terugkomend op de discussie hierboven, gister veel tips gekregen van de ervaren wielrenner (het resultaat kom ik zo op terug).

Gisterochtend begon ik met iets heel stoms, wij fietsten elkaar tegemoet.
Toen hij kwam aanrijden en ik wilde remmen om hem te begroeten bleef ik met mij voet hangen in mijn trapper, met als resultaat dat ik in het gras lag (eerste keer dat ik viel). Helaas kwam één kant van mijn stuur wel op het asfalt waardoor mijn stuurlint kapot is (wordt een uitdaging om dat ergens netjes te laten vervangen, ben ik bang). Daarnaast stak het tandwiel in mijn been, waardoor ik een aardige wond heb opgelopen, maar goed ik wilde mijn zelf niet laten kennen, dus ik begon aan de tocht.

Wij fietsen, en ik kreeg constant advies van hem en hij lette erg op mijn rotaties. En toen merkte ik direct al verschil, ik kwam namelijk veel makkelijk boven de 30 km per uur en ik had ook nog een versnellingen over.

Het resultaat van een paar uur fietsen:

https://www.strava.com/activities/634838469

57,6 KM met een gemiddelde cadans van 86.
Stuk beter, en dat met een bebloed onderbeen!

Ben best wel trots op mezelf, en doordat ik geen rugpijn kreeg doordat ik veel lichter fietste zie ik mezelf de komende tijd nog wel meer kilometers maken.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Protax schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:39:
Terugkomend op de discussie hierboven, gister veel tips gekregen van de ervaren wielrenner (het resultaat kom ik zo op terug).

Toen hij kwam aanrijden en ik wilde remmen om hem te begroeten bleef ik met mij voet hangen in mijn trapper, met als resultaat dat ik in het gras lag (eerste keer dat ik viel). Helaas kwam één kant van mijn stuur wel op het asfalt waardoor mijn stuurlint kapot is (wordt een uitdaging om dat ergens netjes te laten vervangen, ben ik bang). Daarnaast stak het tandwiel in mijn been, waardoor ik een aardige wond heb opgelopen, maar goed ik wilde mijn zelf niet laten kennen, dus ik begon aan de tocht.

Wij fietsen, en ik kreeg constant advies van hem en hij lette erg op mijn rotaties. En toen merkte ik direct al verschil, ik kwam namelijk veel makkelijk boven de 30 km per uur en ik had ook nog een versnellingen over.

Ben best wel trots op mezelf, en doordat ik geen rugpijn kreeg doordat ik veel lichter fietste zie ik mezelf de komende tijd nog wel meer kilometers maken.

Netjes hoor! Stuurlint vervangen kun jee makkelijk zelf, even youtuben hoe het moet.

Ik heb vandaag de 1K Ride gereden,110km en meteen mijn eerste toertocht. Ik was een beetje huiverig voor het afzien maar dankzij super goede benen viel dat echt reuze mee.

Bevoorrading was bij de eerste post maar matig maar bij de 2e wel top. De route was alleen niet zo heel duidelijk uitgezet, gelukkig bood de garmin uitkomst.

Zal tzt de strava link toevoegen.

Edit:/
https://www.strava.com/activities/636673418
Linkje naar strava, had wat moeite met uploaden ivm time-stamp bug.

Oh en Etixx sportdrank is niet te zuipen. :r

[ Voor 4% gewijzigd door Noxa op 10-07-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:41
eddemans schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:28:
Ja, als je op een Livetrack link klikt van iemand die aan het fietsen is dan krijg je alleen zo'n beetje het startpunt te zien en de melding dat Garmin nog verbinding probeert te maken. Ik heb nog even verder gezocht, maar het probleem lijkt aan de kant van Garmin te zitten en "het team is ernaar aan het kijken". Jaja, dat kennen we van Garmin. >:)
Segmenten doen het ook WEER niet... vind de site het beste van alle alternatieven maar allen ALS het ooit een werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:02

DjVe

Hatsaflats!

Ik ben nu een paar weken echt aan het trainen op hartslag en ik moet zeggen dat het wel werkt. De D0 trainingen zijn saai en ik moet mezelf in houden als er weer een groepje voorbij komt zoeven. Maar het gaat wel vooruit en rij nu zo'n beetje 26/27 kmpu gemiddeld met een hartslag onder de 130 gemiddeld. Gisteren lukte dat echter niet echt (denk door de warmte), dus ben maar gewoon lekker op gevoel gaan fietsen.

Gisteren ook maar een Wahoo Blue SC Snelheids / Cadanssensor gekocht om wat meer te letten op de candans (volgens mij trap ik te zwaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:49

bonzz.netninja

Niente baffi

Protax schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:39:

Zorg dat je ff die wond goed schoonmaakt want je tandwielen zijn een bron van alle ellende die op straat te vinden is. Eventueel is zelfs een tetanus prikje geen overbodige luxe

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:54
Iemand hier die bekend is rond de Utrechtse Heuvelrug?
Komend weekend wil er met een vriend gaan fietsen en wat heuvels meepakken.
Ik ben deze route tegengekomen en die ziet er wel prima uit.
http://www.gpscoordinaten...ail.php?id=11423&ref=all#

Nog op of aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Leuke route, vrijwel alle usual suspects zitten er wel in (Ruiterberg, Autoweg/Defensieweg, Grebbeberg, Amerongse Berg, Treekerweg).

De enige die je nog tussen kunt pluggen is de Zandafgraving en eventueel de Leersumse Berg. En nu pak je de Ruiterberg maar van één kant mee, je kunt daar heel makkelijk ook nog één of twee andere kanten meepakken (bijv. de Hoogstraat).

[edit]

Zie dat de Leersumse Berg er wel in zit.

[ Voor 30% gewijzigd door havana op 11-07-2016 14:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
_/-\o_ 'Bijzonderheden: 10 heuveltjes'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:33
Nixo schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:14:
Iemand hier die bekend is rond de Utrechtse Heuvelrug?
Komend weekend wil er met een vriend gaan fietsen en wat heuvels meepakken.
Ik ben deze route tegengekomen en die ziet er wel prima uit.
http://www.gpscoordinaten...ail.php?id=11423&ref=all#

Nog op of aanmerkingen?
Dat is mijn achtertuin. :)
Op zich heb je de meeste wel, en ook vanaf de goede kant.

Als je nog 12 kilometer erbij wil fietsen, dan pak je ook nog even de Soesterbergsestraat en de Laan 1914 mee, dan heb je echt alles bijna gehad. Eventueel kan je voor de leuk na de Soesterbergsestraat op de Paltzerweg rechtsaf een stukje over de voormalige vliegbasis Soesterberg fietsen voor de photo-op's.
Terug zou ik helemaal de Gooijersdijk pakken in plaats van de slinger sluipdoor die je nu hebt staan, of als je nog goede benen hebt, over de Lekdijk tot Wijk bij Duurstede, en dan via de Amerongerwetering terug naar de Gooijersdijk. Of alternatief de brug over bij Rhenen en dan over de Rijbanddijk door de Betuwe terug naar de pont bij Wijk bij Duurstede.

https://www.strava.com/routes/5689568

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ruim een maand geen wedstrijden gehad te hebben. Gisteren weer een TT gereden met een voor mijn doen goede snelheid en vermogen 42.3 en 320watt over 17K. Motivatie is weer terug en de benen willen ook weer. (70watt verschil met mn vorige wedstrijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Sjoewe schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:24:
[...]

Als je nog 12 kilometer erbij wil fietsen, dan pak je ook nog even de Soesterbergsestraat en de Laan 1914 mee, dan heb je echt alles bijna gehad. Eventueel kan je voor de leuk na de Soesterbergsestraat op de Paltzerweg rechtsaf een stukje over de voormalige vliegbasis Soesterberg fietsen voor de photo-op's.
Terug zou ik helemaal de Gooijersdijk pakken in plaats van de slinger sluipdoor die je nu hebt staan, of als je nog goede benen hebt, over de Lekdijk tot Wijk bij Duurstede, en dan via de Amerongerwetering terug naar de Gooijersdijk. Of alternatief de brug over bij Rhenen en dan over de Rijbanddijk door de Betuwe terug naar de pont bij Wijk bij Duurstede.

Awsome! Ziet eruit als een hele mooie route. Ik heb deze schaamteloos copy paste opgeslagen _/-\o_
Terugweg zal denk ik via de Gooijersdijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Sjoewe schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:24:
[...]

Inderdaad een leuke route! Dat is ook wel een beetje mijn speeltuin. Ik wil later deze maand de Gran Fono even aftikken en dit is wel een leuke inspiratie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:04
Ik wist niet dat campa ook in de wijnbranche zat :D

http://www.futurumshop.nl...dschap/divers-gereedschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
#HiKritje meegedaan vandaag, was wel weer leuk om te doen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hMFKluEl.png

https://www.strava.com/activities/637750242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:43

Pelle

🚴‍♂️

Je bent vrij rap de Amerongse Berg opgereden zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Omhoog viel nog wel mee en vanaf die kant kan je ook nog op je buitenblad wel lekker door stoempen. Ik ben vooral heel hard weer naar beneden gefroomed om het segment te redden :+

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 12-07-2016 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Cool...alleen die prijs :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:28
Ondanks de fikse wind gisteravond toch een lekkere route gereden. :)
Voor het eerst de Turn by Turn op de Wahoo ELEMNT uitgetest en werkt perfect!

https://www.strava.com/activities/637741592

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Gisteren bij een grondige fietsbeurt ook voor de eerste keer mijn ketting erafgehaald. Direct de les geleerd dat je de quick link er niet in mag laten zitten want dat het uit losse stukken bestaat :)

Nu ben ik aan het kijken voor me wat tools aan te schaffen om zelf meer te kunnen doen aan m'n fiets. Naast o.a. de tacx standaard (http://www.futurumshop.nl...75-montagestandaard.phtml) die ik me al ga aanschaffen vraag ik me af wat het beste materiaal is om mee te starten.

Ik dacht al gelezen te hebben dat het beter was om los gerief te kopen ipv zo'n koffer aangezien je dan enkel koopt wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Los kopen is veel duurder - ik zou lekker zo'n koffer kopen voor €50-€80 om te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Het ligt er een beetje aan hoeveel 'algemeen' gereedschap je nu al hebt en wat je wel/niet zelf wilt doen qua onderhoud. Als je niet veel meer dan een hamer in huis hebt is zo'n basisset een prima investering. Als je al redelijk voorzien bent, dan zou ik beginnen met een cassette-afnemer en een kettingzweep, vanaf daar kan je losse specifieke dingen kopen als je ze nodig hebt. Vergeet ook niet om montagepasta en (lager-)vet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Mijn idee: koop het spul wat je nodig hebt in de goedkoopste vorm. Wat kapot gaat, vervang je voor een kwalitatief beter model.

- Imbusset
- Kettigzweep
- Casette-afnemer
- Missinglinktang
- Kettingponsje
- Cranktool (hangt af welke trapas je hebt)
- Kettingtester
- Spakenspanner
- Montagepasta
- Lagervet
- Ketting Lube
- Fles lampenolie en wat bakjes (voor het ontvetten van je aandrijving)
- Doekjes

Moet je zeker onder de €120 bij elkaar kunnen halen en dan heb je eigenlijk alles wel :)

Qua montagestandaard heb ik een hele simpele van de Lidl en die is echt perfect. In mijn opinie is een uitklapbare versie met klem wel fijn, omdat je je fiets kan je ook handig kan kantelen etc. Ik zou dus eerder voor zoiets gaan: https://www.mantel.com/tr...uLW92ZXJ6aWNodCNzdGFydDE=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:24:
Ondanks de fikse wind gisteravond toch een lekkere route gereden. :)
Voor het eerst de Turn by Turn op de Wahoo ELEMNT uitgetest en werkt perfect!

https://www.strava.com/activities/637741592
Daar heb ik onlangs ook in de buurt gefietst. Tip: jagerspad in de buurt van Neerpelt.
Waalre richting Valkenswaard heb je het Oude Spoorbaantracé , geweldig fietspad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
DjVe schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:42:
Mijn idee: koop het spul wat je nodig hebt in de goedkoopste vorm. Wat kapot gaat, vervang je voor een kwalitatief beter model.

- Imbusset
- Kettigzweep
- Casette-afnemer
- Missinglinktang
- Kettingponsje
- Kettingtester
- Spakenspanner
- Montagepasta
- Lagervet
- Ketting Lube
- Doekjes

Moet je zeker onder de €120 bij elkaar kunnen halen en dan heb je eigenlijk alles wel :)

Qua montagestandaard heb ik een hele simpele van de Lidl en die is echt perfect. In mijn opinie is een uitklapbare versie met klem wel fijn, omdat je je fiets kan je ook handig kan kantelen etc. Ik zou dus eerder voor zoiets gaan: https://www.mantel.com/tr...uLW92ZXJ6aWNodCNzdGFydDE=
Bedankt voor de info, nu weet ik wat ik moet zoeken.

Qua standaard, momenteel heb ik zo eentje in bruikleen. Het probleem is dat hij voor mij eigenlijk niet zo handig is.

Ik kan m'n fiets niet vast genoeg klemmen of ik ben stukken van de verf kwijt. Ook vind ik niet dat hij heel stabiel is. En afgezien daarvan, het model dat ik nu heb is niet inklapbaar en daar heb ik geen plaats voor. Daarom dat ik al eens rondgehoord heb en blijkt dat verschillende van m'n kameraden heel tevreden zijn van die tacx die ik getoond heb. Super stabiel en gemakkelijk om aan te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Zet de klem sowieso om je zadelpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Exocet schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:56:
[...]

Daar heb ik onlangs ook in de buurt gefietst. Tip: jagerspad in de buurt van Neerpelt.
Waalre richting Valkenswaard heb je het Oude Spoorbaantracé , geweldig fietspad.
Die zullen we binnenkort eens opzoeken. :)
Had de route via RWGPS gemaakt maar in het Leenderbos (t.h.v. Achelse Kluis) kwamen we opeens op een onverhard pad terecht. Dat was niet helemaal de bedoeling. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Sjoewe schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:09:
Nog niet over nagedacht, handige tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 13:23
Sjoewe schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:09:
Tenzij die van carbon is. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

LuPo schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:42:
[...]

Tenzij die van carbon is. :+
Dan ook. Gewoon niet te strak zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Die is er _juist_ voor gemaakt om geklemd te worden.
Het carbon in je zadelpen is niet voor niets ongeveer 3 keer dikker dan dat van je framebuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 14:51
Ik zie dat een collega(Maarten, zwart shirt met streepjes) ook in deze rit mee deed. Wat ik alleen heb gemist.. hoe weet je waar/wanneer deze ritten zijn en wat de vereisten zijn om aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:20
la_fusion schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:00:
[...]

Ik zie dat een collega(Maarten, zwart shirt met streepjes) ook in deze rit mee deed. Wat ik alleen heb gemist.. hoe weet je waar/wanneer deze ritten zijn en wat de vereisten zijn om aan te sluiten?
Wordt aangekondigd op twitter via de HetisKoers account, en dan kun je gewoon aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
la_fusion schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:00:
Ze worden inderdaad aangekondigd via de FB/Twitter-account van Het is Koers. In Haarlem zijn ze structureel op zondagochtend geloof ik, maar daar ben ik zelf nog niet bij geweest. In Utrecht zijn ze van zeer incidentele aard, dus dan moet je echt de socials checken. Het idee achter de rit van gisteren was omdat er een rustdag was in de Tour, wij dan juist gingen fietsen. Er zijn verder niet echt criteria om mee te doen, gewoon leuk mee kunnen fietsen in een groepje op ongeveer 30km/u gemiddeld, meer niet.

Volgende week dinsdag is er trouwens opnieuw een rustdag in de Tour, dus het idee was om dan weer te gaan fietsen samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 08:28
DjVe schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:42:

- Imbusset
- Kettigzweep
- Casette-afnemer
- Missinglinktang
- Kettingponsje
- Kettingtester
- Spakenspanner
- Montagepasta
- Lagervet
- Ketting Lube
- Doekjes

Mij hebben ze wel eens verteld dat hier ook goede setjes te krijgen zijn: https://www.bike-components.de/en/
Zelf ben ik ook nog opzoek naar een setje, maar weet nog niet welke.

Zit er nog verschil in gereedschap voor racefiets en MTB, behalve een voorvork pomp!?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:54
mhr-zip schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:33:
[...]

Mij hebben ze wel eens verteld dat hier ook goede setjes te krijgen zijn: https://www.bike-components.de/en/
Zelf ben ik ook nog opzoek naar een setje, maar weet nog niet welke.

Zit er nog verschil in gereedschap voor racefiets en MTB, behalve een voorvork pomp!?
Afgezien van wat specifieke tools (verschillende maten bottombrackets en voorvorken) voor MTB / Race is alles uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Sjoewe schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:21:
[...]

Ze worden inderdaad aangekondigd via de FB/Twitter-account van Het is Koers. In Haarlem zijn ze structureel op zondagochtend geloof ik, maar daar ben ik zelf nog niet bij geweest. In Utrecht zijn ze van zeer incidentele aard, dus dan moet je echt de socials checken. Het idee achter de rit van gisteren was omdat er een rustdag was in de Tour, wij dan juist gingen fietsen. Er zijn verder niet echt criteria om mee te doen, gewoon leuk mee kunnen fietsen in een groepje op ongeveer 30km/u gemiddeld, meer niet.

Volgende week dinsdag is er trouwens opnieuw een rustdag in de Tour, dus het idee was om dan weer te gaan fietsen samen.
Leuk, ik houd me warm aanbevolen voor zulke tochtjes. Ben alleen benieuwd hoe laat jullie aanvangen? Dit omdat ik pas weg kan (ok, ok.... weg mag) als de kinders op bed liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
We zijn om iets na 19u vertrokken. Later moet je ook niet wegwillen, dan fiets je in het donker tegen het einde. Ik hoor trouwens verder niet bij de organisatie hoor, ben vooral een enthousiast volger van HiK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Sjoewe schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:55:
We zijn om iets na 19u vertrokken. Later moet je ook niet wegwillen, dan fiets je in het donker tegen het einde. Ik hoor trouwens verder niet bij de organisatie hoor, ben vooral een enthousiast volger van HiK.
Check. Ik ga het in de gaten houden.

Vanavond een rondje polder stoempen. Ik was best tevreden over mijn tempo maar toen kon ik even aanhaken bij de grote jongens... Jezus wat een tempo! Iemand van hier toevallig?
https://www.strava.com/activities/638832270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51
Als je eerst alleen aan fietsen was en daarna bij een groepje aan kon sluiten is het logisch dat dat een stuk harder gaat... In een groep rijdt je met gemak 8 tot 10 km harder dan normaal. Ik denk dat als ze in hun eentje rijden echt niet veel sneller gaan dan jij alleen.. Vaak rijden ze ook alleen maar in groepen en kunnen ze amper alleen fietsen in temp.

[ Voor 13% gewijzigd door M@cer op 12-07-2016 22:05 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Windje vanachter en een pelotonnetje erbij, dan kan je wel vaart maken, vind ik dit nog wel meevallen, kan harder :P

Ik merk zelf het grootste verschil vooral tussen het peloton en de soloritten op de klimmetjes. Als ik een 'haas' voor me heb dan kom ik echt wel significant eerder boven dan wanneer ik mezelf omhoog moet schelden.
Uiteraard kan je in de groep overal verder wel harder (en zuiniger) fietsen, maar als je ook de afstand hierop aanpast en iedereen netjes z'n kopbeurten draait, dan ga je er ook alleen maar op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja dat windje van achteren deed wonderen gisteren 8)
Gelukkig was het rustig in Katwijk, met 50 over de boulevard was best leuk :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Manmanman..wat een pokkeritje gisteravond. Tot twee keer toe compleet verzopen in een bui (was alleen lichte regen voorspeld), onweer erbij en dan ook nog twee keer lek gereden. Ik was in staat om m'n fiets de waal in te flikkeren ;)

Nu wel weer op zoek naar nieuwe buitenbandjes, want mijn Fortezza Senso All Weather bandjes zitten nu helemaal vol met sneetjes (en ze begonnen al vierkant te worden). Ik wil niet de hoofdprijs uit geven aan bandjes, dus zijn er nog wat tips/aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Bekend verhaal met die banden, mijne pas vervangen na 4800km. Ook vierkant maar vooral al snel helemaal vol met sneetjes! Nu nieuwe Senso's en die beginnen na 300km ook al sneetjes te vertonen, hoopte dat het gewoon een mindere batch ofzo was maar zijn dus gewoon beroerde banden. Laatste keer dat ik die haal.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:22

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Afgelopen 2 weken weinig tijd voor fietsen gehad en mezelf voorgenomen meer te gaan fietsen deze week, word ik ziek :(

Flink balen.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Wat is "niet de hoofdprijs"?

Mijn ervaring is dat alles onder de 30 euro per pand toch uiteindelijk een soort compromis is. Ik zweer zelf bij Conti GP4KsII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Sjoewe schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:24:

Mijn ervaring is dat alles onder de 30 euro per pand toch uiteindelijk een soort compromis is. Ik zweer zelf bij Conti GP4KsII.
Ik vind de GP 4000S2 echt te duur. Ik neig nu naar een setje Continental GP 4-Season met binnenbandjes voor 6 tientjes. Dat is eigenlijk wel het maximale wat ik wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
M@cer schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:04:
Als je eerst alleen aan fietsen was en daarna bij een groepje aan kon sluiten is het logisch dat dat een stuk harder gaat... In een groep rijdt je met gemak 8 tot 10 km harder dan normaal. Ik denk dat als ze in hun eentje rijden echt niet veel sneller gaan dan jij alleen.. Vaak rijden ze ook alleen maar in groepen en kunnen ze amper alleen fietsen in temp.
Grote groep maakt echt gigantisch veel verschil. Wij rijden vaak met 3 of 4 man en soms met 7en. Wanneer we met z'n 7en gaan scheelt het zo ongelofelijk veel. Als je dan tussenin rijdt, ga je veel makkelijker veel harder met minder inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
DjVe schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:37:
[...]

Ik vind de GP 4000S2 echt te duur. Ik neig nu naar een setje Continental GP 4-Season met binnenbandjes voor 6 tientjes. Dat is eigenlijk wel het maximale wat ik wil uitgeven.
Ik heb op de conti gp4000s2 nu 5k gereden en gister voor het eerst (voor) lek. Kwam ik achter toen ik thuis kwam en de band erg zacht was. Ik vind ze echt het geld meer dan waard! Kwamen ook heel goed uit de test van Fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:41
Tjebakka schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:24:
Afgelopen 2 weken weinig tijd voor fietsen gehad en mezelf voorgenomen meer te gaan fietsen deze week, word ik ziek :(

Flink balen.
+1 ziek :(

Net nu mijn fiets nieuwe schoentjes heeft, ik heb de DT Swiss - R 23 Spline gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://www.dtswiss.com/CmsPages/GetFile.aspx?guid=ee6de83d-a719-4946-95fa-5030f2b40375

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17
Sjoewe schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:24:

Ik ben van die (fantastische) conti's afgestapt vanwege de gestegen prijs. Ik rij nu al anderhalf jaar op schwalbe's, eerst ultremo zx, nu de one. Laatst in de aanbieding bij mantel heb ik 2 Schwalbe one's gekocht met gratis binnenbanden voor 30 euro stuk. Dat is ook echt een donders goeie band (al een jaar niet lek gereden). Dus het kan wel sub 30, maar je moet goed kijken naar aanbiedingen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik rijd al 7500km op Vredestein Fortezza Senso's (25mm) zonder lekrijden, en vierkant zijn ze ook nog niet. Dat kan ik van nog geen enkele andere band zeggen. De Conti GP all-season, Conti GP 4000S en CST bandjes die ik hiervoor had (allemaal zo'n 4-5k mee gereden) zijn allemaal wel minstens 4 keer lek gegaan.
Het kan natuurlijk geluk zijn, maar vooralsnog heb ik weinig te klagen over die Vredesteins. Had ze vorig jaar voor € 20 / stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Gisteren met clubgenoten getrained. We reden in 2 groepen 33 per uur. 40 sec tussen beide groepen. Je kan elkaar nog net zien dan. Vanuit de achterste groep moest je keihard wegrijden naar de voorste. Aangekomen daar kon je in het wiel bijkomen en kon iemand afremmen en aansluiten bij de achterste groep. Als hij daar was mocht de volgende een sprong wagen.

Mijn eerste jump knalde ik weg op de vermogensmeter met 1218 watt. De tweede jump bij een bocht ook nog 1118 watt. De derde jump was ik te leeg, slechts 712 watt. Mijn vermogensmeter is een G3 powertap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
MrAngry schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:58:
Dus het kan wel sub 30, maar je moet goed kijken naar aanbiedingen.
Uiteraard, zeker een fijne deal ook :)

Maar normaal gezien zitten de Schwalbe One's natuurlijk (bijna) in dezelfde prijsklasse als de GP4kSII, samen met als de Michelin Pro4 Service Course, wat ook een hele fijne band is trouwens. Mijn keuze voor Conti is ook wel gemotiveerd vanuit de afmetingen. 25mm past namelijk nog nét op mijn fiets, echter veel fabrikanten nemen het meestal niet zo nauw met de maten, dus dan is een 25mm eerder 27mm. Waardoor bijvoorbeeld een Conti 25mm wel past dan, maar een Michelin 25mm aan loopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoewe op 13-07-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
tweakerharrie schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:25:
Gisteren met clubgenoten getrained. We reden in 2 groepen 33 per uur. 40 sec tussen beide groepen. Je kan elkaar nog net zien dan. Vanuit de achterste groep moest je keihard wegrijden naar de voorste. Aangekomen daar kon je in het wiel bijkomen en kon iemand afremmen en aansluiten bij de achterste groep. Als hij daar was mocht de volgende een sprong wagen.

Mijn eerste jump knalde ik weg op de vermogensmeter met 1218 watt. De tweede jump bij een bocht ook nog 1118 watt. De derde jump was ik te leeg, slechts 712 watt. Mijn vermogensmeter is een G3 powertap.
En wat zegt dit? ;) Niet gek veel zonder aanvullende gegevens. Mijn vermogensmeter registreert ook wel een zulke vermogens in een sprintje bergop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17
tweakerharrie schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:25:
Gisteren met clubgenoten getrained. We reden in 2 groepen 33 per uur. 40 sec tussen beide groepen.
Is dat toevallig die Gaul training die ik op mijn strava langs zie komen?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:41
Ik las een tijdje terug hier wat over routes in de Eiffel, nu zit ik eraan te denken om er een vrijdag in augustus / september heen te rijden en zaterdag een rondje en dan s'avonds weer terug. Iemand suggesties qua verblijf?

Liefst iets waar meer mensen in kunnen, er zijn eventueel meer mensen binnen de club die mee willen.

Zelf kwam ik al https://www.wielerherberg.nl/ tegen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:51

Crazy D

I think we should take a look.

joint_me schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:50:
Ik las een tijdje terug hier wat over routes in de Eiffel, nu zit ik eraan te denken om er een vrijdag in augustus / september heen te rijden en zaterdag een rondje en dan s'avonds weer terug. Iemand suggesties qua verblijf?

Liefst iets waar meer mensen in kunnen, er zijn eventueel meer mensen binnen de club die mee willen.

Op fiets.nl/forum staat een topic met een aantal hele mooie routes in de Eiffel.
Ik heb hier weleens gezeten: http://www.hotel-paulushof.de
Lag mooi aan de route die ik ging rijden wat wel zo handig was.
Kort geleden hier geweest: https://www.bedandbreakfa...ension-brunnenhof/153387/
Was erg goedkoop met z'n 3en :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:19
Wat zijn een beetje de kledingmerken voor mensen met een budget? ik wil ongeveer 100-120 euro uitgeven voor een broek een een shirt. Liever een betere zeem en dat het er allemaal wat minder flitsend uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Rudolf schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:09:
Wat zijn een beetje de kledingmerken voor mensen met een budget? ik wil ongeveer 100-120 euro uitgeven voor een broek een een shirt. Liever een betere zeem en dat het er allemaal wat minder flitsend uitziet.
Sportful gruppetto pro zit echt top (goede zeem) en dan een Sportful pista jersey erbij (pas er qua model en kleur ook prima bij). Kom je op €130. Ik rij er zelf ook mee en vind zowel het shirt als broek beter zitten dan mijn Castelli Volo setje (voelt qua stof en zeem ook beter aan).

Geef het meeste uit aan je broek, daar heb je het meeste aan.

[ Voor 9% gewijzigd door DjVe op 13-07-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Cyclewear verkoopt regelmatig overjarige kledingsets voor dit soort bedragen:
https://cyclewear.eu/men-...html?filter_id=23&sort=0d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
Is dit topic ook voor wannabee wielrenners zoals ik?

Heb namelijk een fitnessbike met een flatbar omdat ik met mijn rug niet op een racefiets lang kan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:59
joint_me schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:50:

Wij zaten met een groep in:

Ferienhaus Mühlenberg

Echt een top huis incl garage voor fietsen, sauna, tv met veel Nederlandse zenders enz.
Wij gaan waarschijnlijk volgend jaar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:20
Ik heb nu zelf twee broeken bij lapassione.cc gekocht. Ik vind ze erg fijn zitten, de zeem ziet er niet fancy uit maar zit fantastisch ook bij lange dagen in het zadel. Let wel op bij bestellen van de juiste maat de pijpen zijn vrij lang daar moet je wel van houden. De maten vallen niet echt Italiaans ik heb nu gewoon een M en die zit mij perfect terwijl bij Italiaans merken je al snel naar L zou moeten gaan.
Verder zwerven er op internet/facebook kortingscodes rond tot 15% bij je eerste bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Pelle schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:13:
Ik rijd al 7500km op Vredestein Fortezza Senso's (25mm) zonder lekrijden, en vierkant zijn ze ook nog niet. Dat kan ik van nog geen enkele andere band zeggen. De Conti GP all-season, Conti GP 4000S en CST bandjes die ik hiervoor had (allemaal zo'n 4-5k mee gereden) zijn allemaal wel minstens 4 keer lek gegaan.
Het kan natuurlijk geluk zijn, maar vooralsnog heb ik weinig te klagen over die Vredesteins. Had ze vorig jaar voor € 20 / stuk :)
bijzonder
Vraag me dan toch af hoe we zulke wisselende ervaringen kunnen hebben want het verschil is behoorlijk....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

sapphire schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 03:52:
[...]

bijzonder
Vraag me dan toch af hoe we zulke wisselende ervaringen kunnen hebben want het verschil is behoorlijk....
Inderdaad. Ik heb er pas +/- 2K opzitten met deze bandjes. Ik rij met de normale 23mm tricomp versie (met witte strepen). Ik zie dat er ook een All Weather versie is met de volgende beschrijving:

De Vredestein Fortezza Senso All Weather is de opvolger van de Fortezza Tricomp. De band is compleet herontwikkeld, de band heeft een lage rolweerstand en een uitstekende grip bij zowel nat als droog weer.

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
Christus te paard, wat heb ik had moeten trappen om bij te blijven gisteren :+

https://www.strava.com/activities/639946877

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
DjVe schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:14:
[...]

Sportful gruppetto pro zit echt top (goede zeem) en dan een Sportful pista jersey erbij (pas er qua model en kleur ook prima bij). Kom je op €130. Ik rij er zelf ook mee en vind zowel het shirt als broek beter zitten dan mijn Castelli Volo setje (voelt qua stof en zeem ook beter aan).

Geef het meeste uit aan je broek, daar heb je het meeste aan.
Ik kan dit nergens vinden op internet voor die prijs. Die broek zit overal zo rond de € 90,-
Sjoewe schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:36:
[...]

Cyclewear verkoopt regelmatig overjarige kledingsets voor dit soort bedragen:
https://cyclewear.eu/men-...html?filter_id=23&sort=0d
Goede tip! en dat was wel iets geweest, maar ik heb niet het lichaam van die kleine italiaantjes helaas. :)

even verder zoeken dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Rudolf schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:11:
[...]

Goede tip! en dat was wel iets geweest, maar ik heb niet het lichaam van die kleine italiaantjes helaas. :)

even verder zoeken dan maar!
Die sets hebben ze ook in XXL en XXXL... Of heb je een lang bovenlijf? Dan kom je met Italiaanse maten meestal wat lastiger uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Als het 'groot' moet zijn, dan zou ik zeker kijken naar Pearl Izumi.

Bij Castelli of Sportfull heb ik voor bibshorts altijd een XL of zelf XXL nodig, terwijl de XXL broek van Pearl Izumi zonder overdrijven tot halverwege mn scheenbenen hing :')

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 14-07-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Laten we dan maar zeggen dat ik het lijf heb van een ongetrainde italiaan ;)

1,79 en 80kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

sapphire schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 03:52:
[...]

bijzonder
Het kan, zoals ik al aangaf, natuurlijk ook gewoon geluk zijn. Want mogelijk koop ik hierna weer deze banden en rijd ik in een maand 3 keer lek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Rudolf schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:40:
Laten we dan maar zeggen dat ik het lijf heb van een ongetrainde italiaan ;)

1,79 en 80kg.
Alright, ik ben zelf 1.82 en 98 kilo, wel meer lichaamstype 'strongman' zeg maar, maar toch, als ik erin pas dan jij zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik ben 1,78 en rond de 78 kilo en pas prima in een L broek en shirt van Sportful.

De Grupetto Pro broek met Pista shirt is inderdaad toch iets duurder:

Shirt
Broek

Je zou ook evt. de Sportful Giro broek kunnen pakken. Die is iets goedkoper, waardoor je wel rond de 120 in totaal komt. Je kan ook een setje met reclame van Mantel kunnen pakken. Ik vind ze spuuglelijk, maar het is wel stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Giro broek zou ik afraden. Ik heb vorig jaar een setje gekocht (Giro broek + Pista shirt), maar die broek moet je niet langer dan anderhalf uur aan willen hebben. Pista shirt is ok, hoewel ik liever een iets strakkere fit heb.

Als ik nu voor 100 euro een volledige set zou moeten kopen, zou ik voor een overjarige teamset gaan, zoiets dus:
Sportful Tinkoff (Bodyfit Pro) € 89,95 http://www.bakkerracingpr...f-tour-camo-fluo-set.html
Castelli Cannondale (Kiss3 + race fit) € 89,95 http://www.bakkerracingpr...ondale-aktieset-2015.html
Castelli MTN Qhubeka (Kiss3 + race fit) € 89,95 http://www.bakkerracingpr...hubeka-aktieset-2015.html

Allemaal uitstekend spul. Goed zittende shirts en bibs waar je de hele dag mee kunt rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
Ondertussen heeft Garmin de Livetrack functionaliteit gefixed. De vrouw kan weer zien waar ik uithang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 13:18

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

eddemans schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:10:
Ondertussen heeft Garmin de Livetrack functionaliteit gefixed. De vrouw kan weer zien waar ik uithang.
Ik heb het nog nooit werkend gekregen via m'n fenix 3. Tenminste alles werkt tot ik de straat uit fiets en dan 400 meter verderop is het einde oefening volgens garmin. Toegegeven doordat het zo slecht gaat heb ik het recentelijk niet meer getest maar als het zo slecht werkt (voor mij) ga ik me er alleen maar aan storen, en laat ik het dus achterwege.

Misschien als ik een 820 edge aanschaf ik het een nieuwe kans ga geven.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
[bericht verwijderd]

Terechte opmerking van dhr. Herrick. Was niet op de hoogte van dat topic, maar bericht verplaatst naar daaro.

[ Voor 95% gewijzigd door eddemans op 14-07-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Discussie meer iets voor Het grote fietscomputer topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Man man gister helemaal stuk gegaan.
De opkomst met de training was erg matig dus zijn we een rondje gaan rijden.
na 83km en gemiddeld 32km/h was ik helemaal gesloopt.
Wel mooie nieuwe route gereden :)
https://www.strava.com/activities/641016647

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Ben een weekje in Gran Canaria nu en ben er wel achter gekomen dat je hier beter in de winter heen kunt gaan als je wil fietsen. Man, wat een hitte! Vandaag als afsluiter leek het me mooi om naar de top te rijden. Toen ik op 1100 meter mijn garmin op 43 graden zag staan ben ik maar omgedraaid. Niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 13:18

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

maxoss schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:53:
Ben een weekje in Gran Canaria nu en ben er wel achter gekomen dat je hier beter in de winter heen kunt gaan als je wil fietsen. Man, wat een hitte! Vandaag als afsluiter leek het me mooi om naar de top te rijden. Toen ik op 1100 meter mijn garmin op 43 graden zag staan ben ik maar omgedraaid. Niet te doen.
Dat moet toch wel bijna in de directe zon zijn, want mijn (winter-lente-herfst) ervaringen zijn eigenlijk altijd tussen de 18 en 28, meestal 22-ish. Zeker als je wat hoger komt kan het afkoelen, maar dan denk ik meer aan de Teide op Tenerife.

Je verhaal doet me wel denken aan mijn poging tot fietsen bij de Ebro delta in Spanje in de volle zon en volle zomer. Inderdaad niet te doen als het zo heet is. Uiteraard is het op zo'n dag dat ik fiets ook nog eens een keer nagenoeg windstil zodat het zweet als een douche over je lijf loopt. Wat dat betreft wonen we toch in een mooi land hier in Nederland.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
rockhopper schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:35:
[...]

Dat moet toch wel bijna in de directe zon zijn, want mijn (winter-lente-herfst) ervaringen zijn eigenlijk altijd tussen de 18 en 28, meestal 22-ish. Zeker als je wat hoger komt kan het afkoelen, maar dan denk ik meer aan de Teide op Tenerife.

Je verhaal doet me wel denken aan mijn poging tot fietsen bij de Ebro delta in Spanje in de volle zon en volle zomer. Inderdaad niet te doen als het zo heet is. Uiteraard is het op zo'n dag dat ik fiets ook nog eens een keer nagenoeg windstil zodat het zweet als een douche over je lijf loopt. Wat dat betreft wonen we toch in een mooi land hier in Nederland.
Ik weet niet precies hoe dat ding meet maar als hij langs de kust 33 graden in de zon aangeeft, verbaast het mij niets als hij 43 graden in de bergen aangeeft. Gelukkig stond er wel iets wind dat scheelt. Berg af voel je pas echt in wat voor oven je rijd. In de winter is het inderdaad gewoon koud op hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 13:23
maxoss schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:53:
Op Mallorca ging ik rond 7 uur weg en was ik rond 10 uur weer terug. Mooi voor de echte hitte. Prima te doen!
Maar je moet natuurlijk wel op kunnen brengen om zo 'vroeg' weg te gaan in de vakantie. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Pagina: 1 ... 75 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic