Inclusief warm-up en cooling down ja. Die 20 minuten test is een workout van een uur waarin een "vrij" blok van 20 minuten zit. Aan de hand van dat blok wordt je FTP dan bepaald, vooraf zit een half uur warm-up en een paar blokken om de beentjes los te krijgen en achteraf 10 minuten cool-down:
https://www.strava.com/activities/748912384
Viel op zich niet tegen, in het 20 minuten blok heb ik stabiel 350W weg getrapt volgens de Tacx Vortex.
Op zich zegt dat vermogen niet zo veel omdat het natuurlijk niet bepaald een ideale manier van meten is, maar die trainer is de enige waarop ik dit soort trainingen doe, dus dan maakt het niet zo veel uit, de Vortex is gewoon mijn eik-punt in deze zeg maar

. Ik kon mijn FTP in ieder geval weer met 50W opschroeven ten opzichte van februari terwijl mijn gewicht wat omlaag is gegaan, dus redelijke W/kg gain van 3,5 naar 4,0 (volgens de Vortex meting dan).
Ten aanzien van de eerdere discussie over trainerroad plans ik heb nu gekozen voor het "Sustained Power Build" plan in plaats van "Climbing Race" omdat ik het idee had dat die laatste echt naar een bepaald moment (vandaar de race) toe werkt terwijl ik gewoon mijn vermogen op wil krikken gedurende de winter. Ik ben benieuwd...
[
Voor 24% gewijzigd door
Kluus op 19-10-2016 10:21
]