Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste
Acties:
  • 544.496 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik verwissel mijn kettingbladen meestal twee keer per jaar (voor vakantie en daarna weer terug) en met mijn 5-armige FSA Energy-crank heb ik er ook al een paar dolgedraaid, het is niet zo sterk, dat aluminium. Ik heb een setje nieuwe besteld bij Bike-components.de en dat is inderdaad relatief duur, maar het loont wel om een paar reserve te hebben liggen.
Het lijkt mij vrij universeel te zijn: één kant torx en één kant inbus 5mm uit mijn hoofd.

Voor je stuurpen gewoon even kijken hoe lang en hoe dik het boutje is (dikte is belangrijker om goed te hebben dan lengte, iets te lang lijkt me geen probleem). Zal waarschijnlijk M5 (5mm) zijn. Dan maakt het verder niet uit wat je daarin schroeft, je kunt ook gewoon een rvs boutje bij de bouwmarkt halen. Als je deze maar niet te strak draait (5Nm), omdat je dan óf je carbon vorkbuis kapot draait, óf het schroefdraad in je stuurpen sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-05 17:59
Volgens mij heb ik wel eens bladboutjes gehad die niet wilden passen in een ander crankstel omdat de kop wat te groot was, maar geen idee meer welke types dat nu waren. FSA pasten volgens mij gewoon standaardboutjes wel in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:50
Ik zit met een dilemma. Fiets wordt verkocht met SPD pedalen, maar zonder schoenen. Ik heb zelf gedateerde schoenen met SPD-SL, dus dat gaat niet matchen.

Aldus meerdere blogs zijn de spd-sl meer geschikt voor de racefiets.

opties zijn dus:
-spd-sl pedalen(35< euro ) aanschaffen en oude schoenen gebruiken.
-spd pedalen behouden en spd-schoenen aanschaffen (60 < euro)

Kan ik ook gewoon spd-cleats onder mijn raceschoenen zetten? Dan ben ik (voorlopig) goedkoop klaar en kan ik op het gemakje andere schoenen uitzoeken.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:21
Stufferdt schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:50:
Ik zit met een dilemma. Fiets wordt verkocht met SPD pedalen, maar zonder schoenen. Ik heb zelf gedateerde schoenen met SPD-SL, dus dat gaat niet matchen.

Aldus meerdere blogs zijn de spd-sl meer geschikt voor de racefiets.

opties zijn dus:
-spd-sl pedalen(35< euro ) aanschaffen en oude schoenen gebruiken.
-spd pedalen behouden en spd-schoenen aanschaffen (60 < euro)

Kan ik ook gewoon spd-cleats onder mijn raceschoenen zetten? Dan ben ik (voorlopig) goedkoop klaar en kan ik op het gemakje andere schoenen uitzoeken.
Bij sommige schoenen wel en bij andere niet, dan moet je even de onderkant bekijken of er montage punten zitten voor beide systemen. De Shimano SH-R088 hebben dit bijvoorbeeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:24
MrAngry schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:00:
Toen ik gisteren op de Tacx zat sprong er spontaan een boutje uit mijn kettingbladen. Ik kan de helft niet terugvinden, dus ik vermoed dat die al eerder weg was. Het is een FSA Gossamer. Nou heb ik een beetje rondgeklikt maar klopt het dat bladboutjes relatief duur zijn? En zijn ze een beetje generiek? Kan ik de meeste boutjes die uit twee delen bestaan gebruiken op alle vijf armige FSA cranks?

Idem trouwens voor boutjes uit de stuurpen. Ik heb er eentje dolgedraaid en die wil ik vervangen, ik zie ze bij de webwinkels nergens los, hoe weet je wat voor type boutje je moet hebben en waar kan je die kopen? ik zat er aan te denken om ze maar gelijk van titanium te doen, dat roest niet.
Titanium roest inderdaad niet maar gebruik wel goed vet. Ze vreten nogal vast in aluminium. Wat voor stuurpen heb je? Meestal is het voor de stuurpen M4 bij 16 / 18 / 20mm maar andere maten komen ook voor :)

Ik bestel titanium boutjes meestal op Ebay, met http://stores.ebay.nl/3actbike heb ik al jaren hele goede ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 17:45
LuPo schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:50:
[...]

Wat weegt jouw fietsie dan Graham? :P
9 kilo zonder bidons, althans het is nu een triple. Later vandaag compact dus misschien dan iets lichter.

--

Bladboutjes zijn niet goedkoop, en moet je meestal in een setje kopen. Ik heb het ook wel eens gehad dat er een uit was getrild door het fietsen. Ik lijm ze nu vast met Loctite.

--

Zou eerlijk gezegd andere pedalen kopen dan. SPD is prima hoor daar niet van maar ik merk toch een duidelijk verschil met krachtoverdracht met een racepedal itt SPD. Voor mij is dat dan Look Keo maar dat ontloopt SPD-SL vast niet heel veel.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Het gaat om 20 jaar oude nikes met veters, maar zool ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://www.sport44.com/media/catalog/product/cache/2/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/g/e/genius5fit-zool_1.jpg

Ik ga het denk eerst proberen met spd-sl pedalen, dan kan ik altijd nog m'n schoenen aanpassen. Iemand ervaring met de shimano pd-r540 pedalen? Gewicht interessant me niet zo veel eerlijk gezegd.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Thanks @ boutjes. Ik moet er maar aan geloven dan om meer dan een euro per stuk voor wat dingen van een paar centen te betalen...

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Stufferdt schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:18:
[afbeelding]

Ik ga het denk eerst proberen met spd-sl pedalen, dan kan ik altijd nog m'n schoenen aanpassen. Iemand ervaring met de shimano pd-r540 pedalen? Gewicht interessant me niet zo veel eerlijk gezegd.
ja, daar fiets ik inmiddels een jaartje of 5 mee; niet heel spannend, maar functioneert prima. weerstand is goed in te stellen, en verder doet het wat het moet doen; je schoen op de goede plek houden. Heb nog nooit meegemaakt dat ik eruit schoot bij veel kracht zetten, dus wat mij betreft kan je je hier geen buil aan vallen :)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:10
Moet je eens voor Campa een setje proberen te kopen.

75 euro voor het setje is geen uitzondering...

Ik gebruik altijd spares van Tiso, kosten niet veel. Koop ze meestal via eBay. En ook ik zet ze vast met loctite, laatst eens vergeten en toen direct weer een paar verloren :(

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-05 15:13
MrAngry schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:00:
Toen ik gisteren op de Tacx zat sprong er spontaan een boutje uit mijn kettingbladen. Ik kan de helft niet terugvinden, dus ik vermoed dat die al eerder weg was. Het is een FSA Gossamer. Nou heb ik een beetje rondgeklikt maar klopt het dat bladboutjes relatief duur zijn? En zijn ze een beetje generiek? Kan ik de meeste boutjes die uit twee delen bestaan gebruiken op alle vijf armige FSA cranks?

Idem trouwens voor boutjes uit de stuurpen. Ik heb er eentje dolgedraaid en die wil ik vervangen, ik zie ze bij de webwinkels nergens los, hoe weet je wat voor type boutje je moet hebben en waar kan je die kopen? ik zat er aan te denken om ze maar gelijk van titanium te doen, dat roest niet.
Ik heb de vorige keer een bladboutje bij de fietsenmaker gebietst. Maar ook omdat hij een dag later erheen ging voor onderhoud. Ik kon ze zelf ook niet zomaar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Ik kan mijn verzopen edge 500 bij garmin omruilen voor een refurbished (met 1 jaar garantie) voor 83,49. Ik zit een beetje te twijfelen. Aan de ene kant is het zonde om nog geld te steken in een wat verouderd product, maar aan de andere kant heb ik ook geen 300 euro liggen voor een 520 of 820. Ik mis mijn garmin sowieso wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
MrAngry schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:14:
Ik kan mijn verzopen edge 500 bij garmin omruilen voor een refurbished (met 1 jaar garantie) voor 83,49. Ik zit een beetje te twijfelen. Aan de ene kant is het zonde om nog geld te steken in een wat verouderd product, maar aan de andere kant heb ik ook geen 300 euro liggen voor een 520 of 820. Ik mis mijn garmin sowieso wel.
Ik heb het denk ik gemist maar verzopen? Die dingen kunnen toch best redelijk tegen regen? Of net als ik ik na een rit er achter gekomen dat het dopje er niet ingedrukt was maar dan tijdens een regenrit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Nixo schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:16:
[...]

Ik heb het denk ik gemist maar verzopen? Die dingen kunnen toch best redelijk tegen regen? Of net als ik ik na een rit er achter gekomen dat het dopje er niet ingedrukt was maar dan tijdens een regenrit?
Was in Noorwegen tijdens de VikingTour, regen regen regen en nog wat meer regen. thuis heb ik hem uit elkaar gedraaid, zat een klein gaatje in de casing waar de puntjes van dat rubber afdek plaatje inzaten. [Klein gaatje, afgedekt met rubber] + [veel regen] = Kapot

[ Voor 5% gewijzigd door MrAngry op 14-10-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
MrAngry schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

Was in Noorwegen tijdens de VikingTour, regen regen regen en nog wat meer regen. thuis heb ik hem uit elkaar gedraaid, zat een klein gaatje in de casing waar de puntjes van dat rubber afdek plaatje inzaten. [Klein gaatje, afgedekt met rubber] + [veel regen] = Kapot
Balen een klein gaatje erin en verzopen :/ Hij zat niet meer in de garantie?
Je kan de refurb. voor 83 euro kopen bij gamin en dan verkopen (al weet ik niet wat je er nog voor krijg) en een 520 voor terugkopen met een beetje bijleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 16:40
Ik weet dat Kluus een tijdje geleden titanium schroeven besteld heeft bij http://www.bikehardest.net/shop/.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
BikeHardest is idd goed voor tita schroeven.

M'n Tiso bladbouten heb ik altijd besteld via https://www.nanobike.de/Kettenblattschrauben_1

17 euro voor de meeste setjes.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

swbr schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:26:
Ik weet dat Kluus een tijdje geleden titanium schroeven besteld heeft bij http://www.bikehardest.net/shop/.
Ik had ze van bikecomponents.de, maar bikehardest heeft wel meer volgens mij (ook met kleurtjes). Was ook voor stuurpen (ook dol gedraait) bij mij was het inderdaad M5x19, gewoon even opmeten met de schuifmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:56

sapphire

Die-hard pruts0r

Stufferdt schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:18:
[afbeelding]

Prima pedaal, kost geen drol. Alleen wat zwaar maar je geeft zelf al aan dat dit geen bezwaar is.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
super, bedankt voor de reacties weer.
Ben vanmorgen de fiets gaan ophalen, met nieuw boutje én de bovengenoemde pedalen. Uitgelegd dat ik nog andere pedalen zocht, dus de beste man heeft ze nog voor mij omgeruild. Hij had ze liggen en voor hem was het om het even. Dus heb 'm met spd-sl pedalen en twee biba's meegenomen☺ Nu nog een helm, lange kleding, handschoenen en een zadeltasje met wat noodspul aanschaffen.😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
LOL, 2 kaartjes gewonnen via like & share op facebook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:44

Crazy D

I think we should take a look.

Heerlijk ritje naar Hoek van Holland gemaakt vandaag. Aardige wind maar Zuid-Oost dus nu eens geen 40km (van de 52 naar HvH) tegenwind....

Wel lachen, van Schipluiden naar Maassluis reed ik rond een oude(re) knakker op een old-skool fiets: schakelen op t frame en als ik goed telde 5 tandwieltjes achter. Wilde blijkbaar laten zien dat ie goed meekon met "de jeugd" want ik reed rustig naar 'm toe (denk snelheidsverschil max 2km), haal m in. Ik rij gewoon door in t tempo dat ik reed. Komt hij me weer voorbij. Even later was ie even weg, maar hij had een kortere weg genomen dus zat ie weer stukje voor me. Ik weer rustig er naartoe, haal m in, blijft ie weer plakken en komt weer voorbij. Tunneltje onder de A20 door, moet daar altijd even maximaal ga dus ik haal m in en knal zo zwaar en zo hard mogelijk weer omhoog. Komt ie me daarna weer voorbij zetten! Vlak daarna even een drukke weg oversteken Maassluis in, ik wacht netjes, hij rijdt door. Dus weer achter hem, weer op een paar 100 meter. Rij er weer naartoe want solo reed hij dus continue ong 2 km langzamer dan mij. Ik er weer voorbij, blijft ie weer bij me hangen. Alleen toen pakte hij een andere route richting Hoek en reed ik alleen langs de Maaslandkering. Vond het aan de ene kant wel erg grappig maar aan de andere kant ook wel irritant. Prima dat je harder kunt dan dat je eerst reed, maar rij dan gewoon dat tempo en klaar. Ben geen wedstrijdje aan het doen, ben gewoon met veel te hoge hartslag veel te hard aan het fietsen op misschien wel de laatste "zomer dag van het jaar.....

https://www.strava.com/activities/746493231

Helaas bij Schipluiden aanrijding tussen een motor en een fietser, fiets was blijkbaar in de sloot terecht gekomen. Helaas afgevoerd met de ambulance. Weet niet precies wat er gebeurt is maar gezien de lokatie denk ik gevalletje "1 van de 2 de ander over het hoofd gezien". Sneu. Hopelijk niet al te ernstig.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Laatst online: 22:40
Heerlijk ritje vandaag met dit mooie weer.

https://www.relive.cc/view/746512118

Ik zit zo ontzettend te twijfelen of ik wel/geen Tacx/Wahoo moet kopen om vanaf nu binnen te gaan fietsen, of moet investeren in winterkleding of gewoon een paar maanden spinnen/gym en in het voorjaar weer fietsen. Wat adviseren jullie? En volgens mijn fietsende collegas moet je eigenlijk wel meteen zo'n hele dure Wahoo hebben waar je zonder achterwiel op rijd, a 1300 EUR dus tja dat is wel ff een investering. Heb wel een hele mooie zolder met hoog plafond, grote ramen en redelijk uitzicht dus wel de perfecte plek voor thuis training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 17:18
Heeft iemand deze Specialized recall nog gezien trouwens?
Loskomende achterwielen in Venge ViAS 2016

https://media.specialized...%20-%20Rider%20Notice.pdf

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:18
Makkelijk schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:01:
Heeft iemand deze Specialized recall nog gezien trouwens?
Loskomende achterwielen in Venge ViAS 2016

https://media.specialized...%20-%20Rider%20Notice.pdf
Ja hoor. Op linkedin en bij fiets.nl

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Torgo schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:52:

Ik zit zo ontzettend te twijfelen of ik wel/geen Tacx/Wahoo moet kopen om vanaf nu binnen te gaan fietsen, of moet investeren in winterkleding of gewoon een paar maanden spinnen/gym en in het voorjaar weer fietsen. Wat adviseren jullie? En volgens mijn fietsende collegas moet je eigenlijk wel meteen zo'n hele dure Wahoo hebben waar je zonder achterwiel op rijd, a 1300 EUR dus tja dat is wel ff een investering. Heb wel een hele mooie zolder met hoog plafond, grote ramen en redelijk uitzicht dus wel de perfecte plek voor thuis training.
Trainen op een indoor trainer is intensiever. Zelf gebruik ik de Wahoo kickr en Trainerroad. Als het buiten smerig weer is dan is indoor trainen oh zo lekker

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 20:11
Vandaag van plan om 115+ km te gaan fietsen maar helaas na een kilometer of 7 alweer om kunnen draaien.. In een bocht(die ik vaak meeneem) onderuit gegaan door losliggende steentjes. Op zich niet erg maar wel een zestal, diepe, sneetjes in mijn elleboog, linkerbeen volledig geschaafd, broek stuk fiets wat geschaafd en een (naar het lijkt) gelukkig alleen scheef remblokje. Eenmaal thuis goed schoon gemaakt en op advies van mijn zus maar naar de huisartsenpost. Daar een tetanusprik gekregen en mijn elleboog in het verband. Toch wel een andere afloop dan van te voren gehoopt.. hopelijk heb ik nu mijn valpartij gehad en worden mij ergere zaken bespaard ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 17:18
NielsTn schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:19:
[...]

Ja hoor. Op linkedin en bij fiets.nl
Wel hilarisch dat je het beantwoord alsof het echt een vraag was :P
Bizar wel, wat is er eigenlijk mis met de dropout?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Laatst online: 19:23
Gloeiendegloeiende... gisteren kwam er niks van fietsen, vanmorgen en -middag ook niet, morgen ook niet dus ik was erg gebrand op vanavond. De Tacx en alles opgesteld in de woonkamer, ruzie met wifi over de te downloadsen filmpjes (Fulgaz). Eindelijk eindelijk kan ik van start.

Lekke band.
Op een Tacx.
Aan de zijkant 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:05

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmorgen op de mtb gestapt om een rondje te maken met de lokale fietsclub, weer eens wat anders. Was om 12u weer thuis, vriendin en kinders waren weg dus een broodje gepakt en daarna nog 32km op de racefiets gereden. :+

Ging prima, helaas was mn achterwerk wel een beetje gaar van het mountainbiken. Zal wel wennen zijn.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Torgo schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:52:

De afgelopen jaren ging ik in het weekend vaak buiten fietsen en door de week (s' avonds) binnen op de Tacx. Veel mensen houden het maximaal een uur lang vol op de Tacx.

Heb een Tacx Satori en begrijp niet goed waarom je 1300 euro voor een Wahoo uit zou geven. Misschien zijn er anderen die dit wel weten. Heb een Elite trainer zonder achterwiel geprobeert. Deze had wel minder lawaai dan mijn Tacx, maar echt geen 1100 euro minder lawaai. In-ear headphones met een film werkt wel goed.

Misschien kun je een tweedehands Satori kopen met een tweedehands achterwiel en tacx band. Andere optie: ik gebruik zelf een Vittoria Rubino band op de tacx, deze is gemaakt van zulk goedkoop en hard rubber dat hij niet snel verslijt op de Tacx zoals een goede band dat wel doet. Dan kun je desnoods binnen en buiten rijden met hetzelfde achterwiel. Wel rustig aan want ze hebben niet zoveel grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
[b][message=48756301,noline]BRT schreef op zondag 16 oktober 2016 @

...
Heb een Tacx Satori en begrijp niet goed waarom je 1300 euro voor een Wahoo uit zou geven. Misschien zijn er anderen die dit wel weten. Heb een Elite trainer zonder achterwiel geprobeert. Deze had wel minder lawaai dan mijn Tacx, maar echt geen 1100 euro minder lawaai. In-ear headphones met een film werkt wel goed.
To name a few:
-het vermogen wat de Kickr kan verwerken (en dus ook max hellingpercentage te simuleren) (950W voor Satori, 2000W voor Kickr)
-met separate kit is de Kickr vermogensmeting nauwkeuriger te calibreren

[ Voor 3% gewijzigd door NielsTn op 16-10-2016 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Vergeet ANT-FEC niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Zeker zo nuttig bij aanschaf van een trainer!
Zonder deze optie zou ik elke trainer links laten liggen

[ Voor 14% gewijzigd door NielsTn op 16-10-2016 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddemans
Wat Ruud en NielsTn zeggen. Ik ben erg blij met mijn smart trainer. De mogelijkheden zijn tegenwoordig enorm: van gericht trainen tot VR omgevingen tot video met hoogteinformatie tot GPX ritten narijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Harmen schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:58:
Ging prima, helaas was mn achterwerk wel een beetje gaar van het mountainbiken. Zal wel wennen zijn.
Haha , same here altijd. Kan gerust 4 uur op de race zitten. Maar na 1,5 a 2 uur MTB gaat het behoorlijk schraal worden. En dan fiets ik met exact zelfde kleding. Alleen zadel is anders.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Crazy D schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:37:
Helaas bij Schipluiden aanrijding tussen een motor en een fietser, fiets was blijkbaar in de sloot terecht gekomen. Helaas afgevoerd met de ambulance. Weet niet precies wat er gebeurt is maar gezien de lokatie denk ik gevalletje "1 van de 2 de ander over het hoofd gezien". Sneu. Hopelijk niet al te ernstig.
Denk dat ik de weg wel ken die je bedoeld voor Schipluiden kan aardig smal zijn op sommige stukken en dat kan zeker gevaarlijk zijn als men elkaar over het hoofd ziet. Rij er niet graag tijdens de spits iig. Ook dat onoverzichtelijk kruispunt is niet fijn. Waar was het eigenlijk?
NielsTn schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:54:
Trainen op een indoor trainer is intensiever. Zelf gebruik ik de Wahoo kickr en Trainerroad. Als het buiten smerig weer is dan is indoor trainen oh zo lekker
Intensiever dan buiten trainen? Als je dat bedoelt dan ben ik het niet geheel eens. Intensiteit ligt aan de training, niet de lokatie. Nou ben ik het wel eens dat het gemakkelijk is om binnen een intense training te doen omdat je buiten een verlaten stuk weg moet zoeken. Die zijn er genoeg trouwens. Alleen is het wat mij betreft dus kort door de bocht om indoor trainer intenser te noemen.

--

Van het weekend mijn zelf gemonteerde Shimano 6800 Ultegra 11 spd met crank 52-36 en 11-25 cassette ter vervanging van mijn 6700 triple kunnen testen. En inderdaad zoals de meeste al aangegeven schakelt dit wel erg lekker. De shifters zijn echt super. Ik moest na mijn zondagrit de shifters wat hoger zetten. Ondanks ze op vrijwel dezelfde positie te monteren als de oude zaten ze toch wat laag op het stuur. Maar dat is ook alweer aangepast. Ben erg blij met mijn aankoop. Nu maar eens de oude op markplaats zetten, kijken wat ik daar nog voor krijg.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Binnen coast je niet. En met trainerroad ben je veelvuldig op /rond FTP aan het werken, iets wat op de weg minder gewaardeerd wordt door medeweggebruikers/verkeersdeelnemers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Vandaar dat ik zeg een verlaten weg moet op zoeken om rondjes te kunnen rijden. In Rotterdam en omgeving ken ik er een paar. Coasten doe ik dan niet tijdens de training, ligt er overigens wel aan wat je aan het trainen ben. FTP kan ik niets over zeggen atm, geen powermeter.

[ Voor 7% gewijzigd door Graham op 17-10-2016 00:07 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 10:44

Crazy D

I think we should take a look.

Graham schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:25:
Denk dat ik de weg wel ken die je bedoeld voor Schipluiden kan aardig smal zijn op sommige stukken en dat kan zeker gevaarlijk zijn als men elkaar over het hoofd ziet. Rij er niet graag tijdens de spits iig. Ook dat onoverzichtelijk kruispunt is niet fijn. Waar was het eigenlijk?
Kruising Vrouw Avenpad en Zouteveenseweg. Die weg is idd erg smal. Platteland maar dan in de randstad :D

http://www.omroepwest.nl/...-met-motor-in-Schipluiden

Gaat blijkbaar goed. Nou ja mooi. Vind t toch altijd schrikken. Laatste keer dat ik een ambulance op zo'n weg was en er iets met een fietser was, was ie overleden.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eddemans schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:45:
Wat Ruud en NielsTn zeggen. Ik ben erg blij met mijn smart trainer. De mogelijkheden zijn tegenwoordig enorm: van gericht trainen tot VR omgevingen tot video met hoogteinformatie tot GPX ritten narijden.
Maar het gaat hier om iemand met weinig budget die moet kiezen tussen buiten en binnen trainen. Zouden jullie hem aanraden om voor 1300 euro een smart trainer te kopen en binnen te trainen?

Ik in ieder geval niet. Natuurlijk zijn er verschillen tussen een goedkope trainer en een dure, maar de vraag is hoeveel meerwaarde dit heeft voor een beginner. Misschien kunnen jullie hem helpen door hem advies te geven. Ik hou namelijk meer van buiten trainen, maar misschien zitten jullie wel 3 uur binnen op de Tacx te fietsen.

Afgelopen winter is mijn oude Tacx wat slimmer geworden met een ant+ usb stick, leuk voor Zwift. Trainen doe ik op hartslag.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 17-10-2016 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:50
Anoniem: 54936 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 07:40:
[...]

Maar het gaat hier om iemand met weinig budget die moet kiezen tussen buiten en binnen trainen. Zouden jullie hem aanraden om voor 1300 euro een smart trainer te kopen en binnen te trainen?

Ik in ieder geval niet. Natuurlijk zijn er verschillen tussen een goedkope trainer en een dure, maar de vraag is hoeveel meerwaarde dit heeft voor een beginner. Misschien kunnen jullie hem helpen door hem advies te geven. Ik hou namelijk meer van buiten trainen, maar misschien zitten jullie wel 3 uur binnen op de Tacx te fietsen.

Afgelopen winter is mijn oude Tacx wat slimmer geworden met een ant+ usb stick, leuk voor Zwift. Trainen doe ik op hartslag.
Er zijn ook smarttrainers die minder kosten he. Tacx vortex is zo'n 3-400€. Ok je kan dan wat minder simuleren (max 7%) maar de combinatie met trainnerroad werkt wel heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
DC Rainmaker had deze toevallig z'n buyers guide 2016 online. Hierin vind je trainers in elke prijsklasse.

http://www.dcrainmaker.co...iner-recommendations.html

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie link, daar kan Torgo vast wel een goede keuze uit maken mocht hij binnen willen trainen. Wat raden jullie hem aan? Een Tacx kopen of winterkleding? Het is natuurlijk zijn eigen keuze, maar we kunnen vast wel wat voor- en nadelen geven.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 17-10-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Anoniem: 54936 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:36:
Mooie link, daar kan Torgo vast wel een goede keuze uit maken mocht hij binnen willen trainen. Wat raden jullie hem aan? Een Tacx kopen of winterkleding? Het is natuurlijk zijn eigen keuze, maar we kunnen vast wel wat voor- en nadelen geven.
Als hij binnen wil trainen? Een tacx natuurlijk. Zelfs met alleen een broek zweet je jezelf kapot, daar heb je geen winterkleding voor nodig ;)

Maar ook zonder gekheid, de Tacx! Kun je ook in de schemering en donkerte veilig fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:36
Ruud schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:42:
[...]

Als hij binnen wil trainen? Een tacx natuurlijk. Zelfs met alleen een broek zweet je jezelf kapot, daar heb je geen winterkleding voor nodig ;)

Maar ook zonder gekheid, de Tacx! Kun je ook in de schemering en donkerte veilig fietsen.
  • Of, als de vrouw een avondje de hort op is en jij op de kleine moet passen
  • Of, als je vrouw 9 maanden zwanger is en je niet ver van huis mag, omdat ze elk moment kan bevallen
Daarnaast kan je anders trainen op een trainer, duur training heb ik het geduld niet voor op een trainer.
Maar een beklimming simuleren kan dan weer wel, ook interval vind ik makkelijker op de trainer.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 10:16
Net zelf twee maandjes een tacx (bushido) en bevalt me prima. Ik ben wel graag buiten, maar in de winter fietsen vind ik niets. Hardlopen is dan ideaal om toch even een frisse neus te halen.

Zwiften is leuk, maar die 3 werelden ben je ook wel vlot op uitgekeken. Multiplayer aspect is wel leuk. Gisteren wel met een tacx-film me even in Noorwegen gewaand. Fietsend langs een fjord met zonnetje, terwijl het buiten al donker is... :-)

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
@BRT. welke tacx trainer heb jij trouwens?

--

Ik zou hem dan sowieso winterkleding adviseren en dan op de tacx. Daar val je enorm vanaf, mocht dat je ambitie zijn. :+

Maar serieus vind ik het lastig om hier advies over te geven. Er zijn genoeg renners die prima binnen kunnen trainen terwijl andere hun trainer een paar keer gebruiken en nooit meer aanraken. Dat staat hij ook snel op marktplaats, goed voor de tweedehands handel natuurlijk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Gezien de discussie in dit topic is het inderdaad heel persoonlijk. Binnen trainen moet je liggen, net als buiten trainen in de winter. Ik denk dat we het over 1 ding eens zijn: Ga geen 1300 euro uitgeven aan een trainer als je nog niet weet of het wat voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Precies. Ik heb een tacx roller te leen, misschien nog wel de beste methode om het uit te proberen (sowieso de goedkoopste). Vind het prima om er op stuk te rijden binnen maar train liever buiten, mits het niet regent. Misschien dat ik nog wel een tacx of ander merk trainer koop maar zeker geen 1300 euro...eerder 200 euro. Iets dat genoeg weerstand kan bieden vind ik al snel goed. Geluidsoverlast heb ik minder issues mee, ook de buren niet.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Graham schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:02:
@BRT. welke tacx trainer heb jij trouwens?
Ik heb een Satori zonder smart functie. Vorig jaar heb ik een ANT+ usb dongle gekocht voor Zwift. Wel leuk, maar ik fiets vooral om mooie dingen te zien en ben liever buiten. Er staan veel virtuele ritten op Youtube, maar die hebben vaak geen beeldstabilisatie. Ik ga deze winter misschien wel op zoek naar wat betere video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Dus dan is het eigenlijk niet voor trainen? Ik zou namelijk niet indoor willen fietsen als het alleen is om te fietsen. Bij mij is het alleen voor training namelijk. Buiten is dat ook deels zo overigens, doordeweeks voornamelijk trainen en in het weekend wat meer lange afstand mits ik niet met m'n zondag groepje rij. Dat is gewoon van alles wat op hoog tempo.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 10:47
al liefhebbers voor "de alternatieve" 17 april 2017?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
Ik heb de Tacx Vortex. Die was €350 (aangeschaft met geld voor mijn 10-jarig dienstverband). Uiteraard kijk ik met een schuin oog naar bijvoorbeeld de Wahoo Kickr Snap en de Tacx Flux maar dan ga je al gauw richting het dubbele. Op een filmpje met heuvelachtig terrein kan de Vortex niet méér weerstand geven dan een helling van 7%. Natuurlijk zou ik liever een max van 25% hebben maar dat is qua geld niet meer in verhouding.

De Vortex gebruik ik om:
1) in het donker lekker warm binnen te touren met filmpjes van Fulgaz. Okee op hellingfilmpjes gaat ie dus niet zwaarder dan 7% maar meer vereist zoals gezegd een onevenredige investering
2) gerichte training te doen via Trainerroad. Daar is de max absoluut geen knelpunt omdat je daar rondom je FTP werkt (stukkie eronder, stukkie erboven). Alleen de profs hebben aan 7%/950watt niet genoeg, maar die hebben dan ook een Kickr of Neo.

[ Voor 28% gewijzigd door eddemans op 17-10-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:05

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren de fiets schoon gemaakt en voorzien van wax. Voorlopig ga ik hem niet meer gebruiken, hangt warm en vochtvrij in de berging.

Ga nu lekker op de mtb en door de weeks loop ik hard. Indoor training is niks voor mij. Vind het ook wel lekker om de racer een tijd niet aan te raken. Dan is de eerste keer in het voorjaar genieten.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Precies wat ik elk najaar doe. Zo blijf ik gemotiveerd en bovendien heb ik echt geen tijd om in het donkere seizoen genoeg buitenritten in het licht te kunnen doen. Hardlopen in het donker en in de vrieskou is heerlijk daarentegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Draai zelf ook de knop behoorlijk terug. Beetje schaatsen, dat kan hier prima indoor dus geen last van de elementen.

Ik fiets ook wel buiten, maar dat hangt sterk van het weer af. Dus het ene jaar meer dan het ander.

Een paar duurritten maak ik iedere winter wel, want die zijn vrij belangrijk voor de basis.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik wissel in de winter altijd af. Als de racefiets een paar weken niet gebruikt is , en de zon schijnt , dan pak ik al snel de racefiets. Heerlijk op zondagochtend , net paar graden boven vriespunt en dan dat ochtend zonnetje. Maar als er VTT's in de buurt zijn stap ik op de MTB. Ga van de winter ook de cross competitie bij de fietsclub meedoen.
Of als het bewolkt/grijs en grauw is , maar wel droog , dan stap ik ook al snel op de mtb.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
Zo.... een hoop tips en meningen, dank daarvoor! Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik geloof dat ik niet meer ga fietsen buiten nu het weer minder wordt. In iedergeval een beetje sporten op de sportschool op het werk 2x per week. (1x spinnen en 1x bodypump). Mischien voor de fun een Wahoo voor thuis op zolder, maar dan een tweedehands. Als het dan niet bevalt kan ik hem met beperkt verlies doorverkopen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Zo, de winterfiets is weer rijklaar, de Tarmac heeft een grote schoonmaakbeurt gehad + nieuwe ketting en staat boven op zolder te blinken in de Tacx en mijn Trainerroad subscriptie is hernieuwd. Morgen eens kijken of ik een FTP testje kan doen om te zien hoe we het seizoen uit gaan (heb ik mooi de supercompensatie van een ritje in Zuid Limburg afgelopen zondag :D).

Volgend jaar staat de Marmotte Pyrenees in de agenda dus ik ga maar eens van start met het "Climbing Road Race" programma.

Synced iemand zijn trainerroad "ritten" eigenlijk met Strava?

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 17-10-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Kluus schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:02:

Synced iemand zijn trainerroad "ritten" eigenlijk met Strava?
Ja hoor, althans Trainerroad - garmin connect - strava route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

NielsTn schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:20:
[...]

Ja hoor, althans Trainerroad - garmin connect - strava route
En telt dat mee in je jaarlijkse kms? Ik vind het namelijk best leuk om deze dingen ook te posten, ook omdat ik de analyse grafieken van strava wel OK vind, maar ik wil eigenlijk geen niet in RL gereden kms in mijn stats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Je kan bij activity type ipv "fietsen" kiezen voor "virtuele rit". Je zou even moeten checken of hij de km's dan meetelt. Segment-efforts waarschijnlijk ook niet dan (en terecht!).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• havana
Indoor kilometers bij je jaartotaal optellen is het zelfde als je jezelf aftrekken en dan het aantal vrouwen dat je gepaald hebt met 1 verhogen.

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 19-10-2016 10:49 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

havana schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:39:
Indoor kilometers bij je jaartotaal optellen is het zelfde als je jezelf aftrekken en dan zeggen dan het aantal vrouwen dat je gepaald hebt met 1 verhogen.
Inderdaad.

Die virtual rides tellen gewoon bij je jaartotaal in ieder geval (en dat is ook niet echt van toepassing bij trainerroad, dat is meer Zwift). Ik zal vanavond eens testen of ze niet mee tellen met de "stationary trainer" flag en de "workout" ride type.

Ik heb een tijd gehad dat die "berg" in Zwift meetelde als mijn "Biggest Climb" stat in strava (met link naar de rit en al). Die rit heb ik toen van "Virtual Ride" naar "Workout" gezet en toen was het opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 18-10-2016 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Indoor kilometers bij je jaartotaal optellen is het zelfde als je jezelf aftrekken en dan zeggen dan het aantal vrouwen dat je gepaald hebt met 1 verhogen.
Ik ben het slechts deels met je eens, want hoe wil je het anders kwantificeren? Alleen de tijd meten doet me niet zoveel. Je zou het niet mee moeten tellen in klassementen en dergelijke, maar als ik straks in december kantje boord de 10k kilometer heb gehaald dit jaar dan tellen die paar honderd indoor kilometers mooi mee en ik ben dan ook echt trots op die uurtjes indoor afbeulen.
Het probleem is dat de boel zo ontzettend beinvloedbaar is. Uiteindelijk telt de TSS (of andere maat voor trainingsprikkel), maar als ik de Tacx op -4 zet dan heb ik voor dezelfde TSS 8km meer afgelegd in een uur dan als ie op 0 of +2 staat. Op een site als strava hou je nu alleen jezelf er mee voor de gek dus dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Meen me te herinneren dat strava de indoor kilometers wel meetelt voor je totaal maar niet voor de diverse challenges. Denk dat het zo eigenlijk best eerlijk is

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 18-10-2016 10:10 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 09:38
Graham schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:09:
Meen me te herinneren dat strava de indoor kilometers wel meetelt voor je totaal maar niet voor de diverse challenges. Denk dat het zo eigenlijk best eerlijk is
Lijkt mij ook logisch. Indoor kilometers zijn nou eenmaal kilometers. Anders ben je met fietsen wel héél afhankelijk van het weer. Alleen die challenges + KOMs uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:12
Tja weerstand op 0 en lekker makkelijk kilometers maken 8)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zo kom ik ook beetje aan m'n kilometers 8)7

Zou niet weten hoe je dat volhoudt om daar meer dan een uur op te zitten trouwens. Saai!!!!

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767487

Graham schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:40:
Zo kom ik ook beetje aan m'n kilometers 8)7

Zou niet weten hoe je dat volhoudt om daar meer dan een uur op te zitten trouwens. Saai!!!!
Je kan toch ook op de bank liggen en een paar uur achter elkaar series kijken? Op de trainer doe je hetzelfde alleen vervang je het op de bank liggen dan met beentjes rond laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Dat is inderdaad hetzelfde als de hele volksstammen die naar de sportschool gaan en daar op loopbanen, steps, (spinning)fietsen etc. zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik ben blij dat ik nu wat kan trappen op een hometrainer.
En heb ook een tacx aangeschaft om straks als ik mijn been weer beetje verder omhoog krijg weer op mijn fiets kan trappen.
Gewoon lekker goedkoop setje :
https://www.mantel.com/tacx-trainer-yellow-jersey-t2325

Niet van plan om lang binnen te fietsen, maarja op dit moment moet ik wel.

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 18-10-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ik zeg ook meer dan een uur he ;)

@DDX, zat ook aan die te twijfelen. Wanneer kan je daarmee aan de slag? Ben namelijk wel benieuwd naar die trainer.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Graham schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:58:
Ik zeg ook meer dan een uur he ;)

@DDX, zat ook aan die te twijfelen. Wanneer kan je daarmee aan de slag? Ben namelijk wel benieuwd naar die trainer.
Zonder Smart Trainer en "randvermaak" zou ik dat ook niet volhouden. Met de trainer op Erg stand en een serie op hou ik het makkelijk anderhalf uur vol, misschien nog wel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 16:01
Ik kon er niet aan wennen, aan het rijden op de Tacx. Afgelopen winter bij geen neerslag lekker buiten gefietst en beviel uitstekend. Ga dit najaar de Tacx de deur uit doen denk ik.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:45
Al zou ik binnen willen fietsen, ik heb gewoon geen plek in huis voor een trainer. En als ik plek zou maken, zou het de woonkamer moeten worden en daar is m'n vriendin denk ik niet zo blij mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Idem hier, door het resoneren van de Tacx kan ik alleen in dr schuur zitten (houten vloeren/balken). Alles behalve praktisch omdat het de doorloop naar de tuin is.

Overweeg nog een hometrainer, de oude die we gebruikt hebben om te testen was erg stil en resoneerde niet. En eventueel op de gewone fiets buiten een rondje als het droog is maar alles nog nat.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:58:
Durf ik nog niet te zeggen, bewegen gaat met de dag beter, dus inschatting uiterlijk over zo'n 2 weken.

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 18-10-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:19

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

_O- _/-\o_

Met Spinning/RPM/ is het ook altijd zo duidelijk dat de instructeur zijn hand over de knop draait en totaal geen extra weerstand gebruikt. En de mensen om je heen ook.

[ Voor 23% gewijzigd door Tjebakka op 18-10-2016 16:20 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Tjebakka schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:19:
[...]

_O- _/-\o_

Met Spinning/RPM/ is het ook altijd zo duidelijk dat de instructeur zijn hand over de knop draait en totaal geen extra weerstand gebruikt. En de mensen om je heen ook.
Is dat het geheim? Verklaart waarom ik tot twee keer toe compleet uitgeput af heb moeten haken... :|

blog
sow
eee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Groep gemonteerd :

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/26117-2/DSC_4398.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 18-10-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Mwah....mis nog een crank en wat kabels :P
Kluus schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:49:
Die virtual rides tellen gewoon bij je jaartotaal in ieder geval (en dat is ook niet echt van toepassing bij trainerroad, dat is meer Zwift). Ik zal vanavond eens testen of ze niet mee tellen met de "stationary trainer" flag en de "workout" ride type.
Workout telt ook mee, maar vind ik ook prima. Dat kan je ook buiten doen. Stationary trainer ook overigens. Testen niet nodig :9

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:47:
[...]

Bottombracket moet er eerst nog in, eens kijken of ik daar morgen zin in heb.
En remkabels moeten idd ook nog getrokken worden. (heb jagwire setje liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

maasmaas schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:19:
Al zou ik binnen willen fietsen, ik heb gewoon geen plek in huis voor een trainer. En als ik plek zou maken, zou het de woonkamer moeten worden en daar is m'n vriendin denk ik niet zo blij mee :+
Ach, dat doe ik ook. Daarna ruim ik hem gewoon weer op. Ik heb avonden films gekeken terwijl ik fietste en zij op de bank zat. Ging prima. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tjebakka schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:19:
[...]

_O- _/-\o_

Dat is nou exact de fout die veel sportscholen maken met spinnen: ze laten de deelnemers zelf aan de knop draaien terwijl het niet duidelijk is wat de geleverde inspanning is. Spinnen heeft alleen nut en effect als je doelgericht iets met je hartslag kan doen, dus moet deze te controleren zijn. Mijn sportschool gebruikt daarom een systeem waarbij ieders hartslag en percentage op een beamer staat. Je ziet meteen of er iemand smokkelt. En het is ook wel leuk om je maten op te jutten om net even die 95% of 100% te halen bij het laatste nummer :) Onze instructeur past dat goed toe tijdens de lessen: de ene keer doen we een VAT training, de andere keer vliegen we meerdere keren van 60% naar 95% en weer terug, alsof je heuvels aan het beklimmen bent. Of bijv. lange tijd op 80-90% fietsen, ga je ook lekker stuk van....
Afbeeldingslocatie: http://www.bechelte.de/files/bechelte/content/bilder/CardioGX-9_HiRes_Expires_Dec_2015.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Microkid op 18-10-2016 17:16 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
marrk schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:41:
[...]

Is dat het geheim? Verklaart waarom ik tot twee keer toe compleet uitgeput af heb moeten haken... :|
:D Kwestie van wennen en trainen. Spinnen doe ik in tegenstelling tot wielrennen al 10+ jaar ofzo. Vandaag in de work gym weer gespinned. Hartslag constant tussen 160-180 en piek in de laatste minuut naar 190. Zonder te sprinten, bergjes weerstand. Wel helemaal stuk. Maar was voor het eerst sinds jaren dat ik weer een HR meter om had en wilde even testen of ik het nog "kon". Dat... en opscheppen tegenover mijn bejaarde collegas natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel111
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 06:56
Dat zou ik inderdaad ook echt een toegevoegde waarde voor spinning lessen vinden. Geeft net dat extra motivatie en competitie element. Cool 8) Welke sportschool is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Iemand nog een idee hoe je met Paypal kan betalen bij Zwift, zonder creditcard. Krijg nu direct bij Paypal keuze een creditcard om te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
tiswat schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:35:
Iemand nog een idee hoe je met Paypal kan betalen bij Zwift, zonder creditcard. Krijg nu direct bij Paypal keuze een creditcard om te betalen.
Heb je je betaalrekening al gekoppeld aan Paypal? Dat moet normaal eerst en dan kan je het als je default keuze configuren binnen Paypal denk ik en mischien werkt het dan? (Zelf geen ervaring met Zwift)

[ Voor 3% gewijzigd door Torgo op 18-10-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

michel111 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:48:
[...]

Dat zou ik inderdaad ook echt een toegevoegde waarde voor spinning lessen vinden. Geeft net dat extra motivatie en competitie element. Cool 8) Welke sportschool is dat?
Centrum voor Bewegen in Veenendaal.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Torgo schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:11:
[...]

Heb je je betaalrekening al gekoppeld aan Paypal? Dat moet normaal eerst en dan kan je het als je default keuze configuren binnen Paypal denk ik en mischien werkt het dan? (Zelf geen ervaring met Zwift)
Duurt een paar dagen voordat die is gekoppeld, ga het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:40
Maat van me heeft een nieuwe Canyon Aeroad 2017 gekocht, twee keer beschadigd in de doos geleverd waarbij de tweede keer het frame en een wiel. Ik zou m'n geld terug vragen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Op geld kun je niet fietsen, en als je persé een Aeroroad wilt :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Tristan schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:33:
Maat van me heeft een nieuwe Canyon Aeroad 2017 gekocht, twee keer beschadigd in de doos geleverd waarbij de tweede keer het frame en een wiel. Ik zou m'n geld terug vragen :(
Vreemd. Ik heb zelf ook een Canyon en die werd in een flinke stevige doos geleverd, vol met opvulspul en zijschotten. De vervoerder moet dan wel echt grof met de doos zijn omgegaan om de boel 2x te beschadigen. Wel netjes dat Canyon dat dan weer kosteloos oplost.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 19-10-2016 07:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddemans
Zo. Gisteren naar werk gefietst en 's middags terug. De werkelijke afstand is 8km per kant maar heb dat opgerekt tot 25, anders heeft het m.i. geen zin. 's Middags vertrokken in het ergste stuk wolkbreuk van de dag, met volledig regenpak aan. Toch niet de kortste weg gekozen maar met mijn gewichtsdoel in gedachten de 25km volgemaakt. Bam!

Vanmorgen de beloning: een nieuw laagterecord. Geen idee wanneer ik dit heb gewogen maar het is zeker 15, misschien 20 jaar geleden.

Heen
Terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Graham schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:47:
[...]

[...]

Workout telt ook mee, maar vind ik ook prima. Dat kan je ook buiten doen. Stationary trainer ook overigens. Testen niet nodig :9
Ik zag het ja, gisteren 20 minuten testje gedaan en de 36km die ik daarin heb "afgelegd" kwamen gewoon bij mijn totalen. Ik heb nu gewoon een aparte tacx versie van mijn fiets toegevoegd waarop ik deze ritten boek (ook omdat ik op de tacx een ander achterwiel gebruik).

Op zich vind ik het toch wel prima, het is toch een hele inspanning die je doet en zo wordt het een beetje vertaald naar iets tastbaars. Hoogtemeters, zoals in Zwift, die ook meetellen (tenzij je je Virtual Ride veranderd naar Workout) vind ik dan echter weer een ander verhaal...

Verder wel weer lekker, heb eigenlijk wel weer zin gekregen om naast MTBen in het weekend doordeweeks gerichte trainingen te doen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Kluus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:11:
[...]

Ik zag het ja, gisteren 20 minuten testje gedaan en de 36km die ik daarin heb "afgelegd" kwamen gewoon bij mijn totalen. Ik heb nu gewoon een aparte tacx versie van mijn fiets toegevoegd waarop ik deze ritten boek (ook omdat ik op de tacx een ander achterwiel gebruik).

Op zich vind ik het toch wel prima, het is toch een hele inspanning die je doet en zo wordt het een beetje vertaald naar iets tastbaars. Hoogtemeters, zoals in Zwift, die ook meetellen (tenzij je je Virtual Ride veranderd naar Workout) vind ik dan echter weer een ander verhaal...

Verder wel weer lekker, heb eigenlijk wel weer zin gekregen om naast MTBen in het weekend doordeweeks gerichte trainingen te doen :D.
36 km in 20 minuten? of was het 20 minuten + warmdraaien en cooling down? anders heb je een behoorlijk vermogen getrapt :o

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

kwakke01 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:54:
[...]

36 km in 20 minuten? of was het 20 minuten + warmdraaien en cooling down? anders heb je een behoorlijk vermogen getrapt :o
Inclusief warm-up en cooling down ja. Die 20 minuten test is een workout van een uur waarin een "vrij" blok van 20 minuten zit. Aan de hand van dat blok wordt je FTP dan bepaald, vooraf zit een half uur warm-up en een paar blokken om de beentjes los te krijgen en achteraf 10 minuten cool-down:

https://www.strava.com/activities/748912384

Viel op zich niet tegen, in het 20 minuten blok heb ik stabiel 350W weg getrapt volgens de Tacx Vortex.

Op zich zegt dat vermogen niet zo veel omdat het natuurlijk niet bepaald een ideale manier van meten is, maar die trainer is de enige waarop ik dit soort trainingen doe, dus dan maakt het niet zo veel uit, de Vortex is gewoon mijn eik-punt in deze zeg maar :). Ik kon mijn FTP in ieder geval weer met 50W opschroeven ten opzichte van februari terwijl mijn gewicht wat omlaag is gegaan, dus redelijke W/kg gain van 3,5 naar 4,0 (volgens de Vortex meting dan).

Ten aanzien van de eerdere discussie over trainerroad plans ik heb nu gekozen voor het "Sustained Power Build" plan in plaats van "Climbing Race" omdat ik het idee had dat die laatste echt naar een bepaald moment (vandaar de race) toe werkt terwijl ik gewoon mijn vermogen op wil krikken gedurende de winter. Ik ben benieuwd... :D

[ Voor 24% gewijzigd door Kluus op 19-10-2016 10:21 ]

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic