Ik heb gisteren rond 10.00 een rondje gedaan (ff kort rondje van 32km), maar vond het toch wel erg fris. Was ook blij dat ik mn arm en beenwarmers aan had gedaan. Geen overschoenen gebruikt en had toch wel wat last van koude voetjes
Probeer eens kniestukken.[b][message=48674237,noline]
Ik trek wel vaak een lange broek aan als het onder de 15 graden gaat, omdat ik heb gemerkt dat ik bij kou vaak pijnlijke knieën krijg na afloop van een rit. Beenstukken vind ik maar ondingen, dus dan liever gewoon een lange broek. En als ik een lange broek aan hebt ben ik ook wel zo autistisch dat ik gelijk ook een shirt met lange mouwen aan moet doen ook
Mooie koers en goed geregeld Meewind koers! Heerlijk over de Utrechte heuvelrug. Maar zo jammer en gevaarlijk hoe agressief sommige automobilisten reageren. Vol gas inhalen/afsnijden. Vol gas op de groep te gemoed en absoluut niet de kant in gaan op krappe wegen. Inhalen in blinde bochten. Twee keer echt flink geschrokken van dat gedrag. Het had zomaar wel fout kunnen gaan.Fanatix schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:25:
[...]
Mooie omgeving om te fietsen! Gisteren de Meewindkoers gereden wat ons ook over het Nationale Park de Utrechtste Heuvelrug stuurde.
Genoten van het uitzicht en het aangename weer.

's morgens was het nog wel erg koud en ik was erg blij met dun mutsje, thermoshirt, shirt, armstukken, beenstukken en windstopper. Wel eerste paar uur beetje koude tenen gehad. Pas aan het eind van de dag had ik het idee dat mn windstopper uit kon.
Ik verklaar de gasten in kort kort die ik zag ook echt voor gek. Pas vanaf +18graden gaan mn beenstukken uit. Anders krijg ik last van mn knieën.
https://www.strava.com/activities/739330498
Ik heb het liever te warm dan te koud. Te warm kan je wat aan doen, kou niet meer. Dus, beter iets teveel aantrekken en later wat uitdoen als je nodig vindt dan het niet bij je hebben om het wat warmer te krijgenMazZz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:01:
Ik heb gisteren rond 10.00 een rondje gedaan (ff kort rondje van 32km), maar vond het toch wel erg fris. Was ook blij dat ik mn arm en beenwarmers aan had gedaan. Geen overschoenen gebruikt en had toch wel wat last van koude voetjes
[ Voor 13% gewijzigd door orange.x op 10-10-2016 15:04 ]
Met 13 graden ga ik nu ook in lang-lang (afgelopen lente nog niet) 13-17 is een beetje een overgangs gebied waarin het allebei kan voor mij, maar ik merk nu dat lange kleding voor de gewrichten enzo toch wel de voorkeur heeft. Ik ben verder geen koukleum en afgelopen winter kon ik het ook bij -3 gewoon met zomerschoenen, (dikkere) overschoenen en "all seasons" sokken af.la_fusion schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:43:
Goed, ik ben nog even in afwachting hoe het mij deze winter gaat bevallen maar verbaas mij tot nu toe wel over de kleding van andere wielrenners.. Afgelopen zaterdag met +/- 13 graden met korte broek, t-shirt, armstukken en jasje gereden en het ook niet koud gehad. Het is natuurlijk een persoonlijk iets maar zag ook al afgelopen weekend het grootste gedeelte van de rijders met lang-lang..
Gisteren was het toen ik vertrok (rond 9:00) 3 graden volgens de Garmin, toen kwam ik ook nog fietsers in korte broek tegen, dat lijkt me dan weer iets te...
Ik ben zelf nogal fan geworden van die hele dunne windstopper bodywarmers trouwens. Afgelopen week een avondrit (waarbij ook swbr aanwezig was) dacht ik hem heel even open te ritsen, maar kwam er al snel achter dat het toch meer kou tegenhield dan ik dacht
[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 10-10-2016 15:12 ]
Mijn vrouw moest gistermorgen een evenement hardlopen. Zij was met korte mouwen en lange broek vertrokken. Ik heb toen staan supporten langs de zijlijn en ik vond het best warm. Ook zij vond het erg warm om te lopen. In de middag ben ik zelf een rondje gaan fietsen. Had al heel wat collega's met lang lang zien rijden dus ik heb ook mijn (nieuwe) beenstukken aan getrokken. Ik ben blij dat ik dat gedaan had. Had mijn overschoenen thuis gelaten maar ik had best koude teentjes en met het korte buitje dat ik mocht ontvangen had ik niet meteen ijsbenen.
Hardlopen is overigens qua temperatuur ervaring ook niet vergelijkbaar met wielrennen naar mijn mening. Je hebt het snel veel warmer bij hardlopen op dat je heel het lichaam beweegt tov wielrennen waar je bovenlichaam vrijwel niet beweegt en natuurlijk ook nog met rijwind te maken hebt.
Voor mij betekent dat dat ik bij hardlopen tot 5 graden nog kort/kort loop. Hieronder begin ik met een thermoshirt (korte of lange mouwen) met een zweetshirt eroverheen. Pas tegen vriespunt wordt het ook een lange broek.
Tevens zoals Sjoewe zegt is het ook mijn ervaring dat de knieën het niet bepaald fijn vinden om bij koud weer (en zonder warmup) te bewegen en ga ik al snel voor lange broek. Het lijkt me ook niet goed overigns om dat wel te te doen (luisteren naar je lichaam enzo). Ik ga wel kniestukken kopen, beenstukken vind ik (iig van Castelli) niet handig.
Voor mij betekent dat dat ik bij hardlopen tot 5 graden nog kort/kort loop. Hieronder begin ik met een thermoshirt (korte of lange mouwen) met een zweetshirt eroverheen. Pas tegen vriespunt wordt het ook een lange broek.
Tevens zoals Sjoewe zegt is het ook mijn ervaring dat de knieën het niet bepaald fijn vinden om bij koud weer (en zonder warmup) te bewegen en ga ik al snel voor lange broek. Het lijkt me ook niet goed overigns om dat wel te te doen (luisteren naar je lichaam enzo). Ik ga wel kniestukken kopen, beenstukken vind ik (iig van Castelli) niet handig.
Ik heb dezelfde koers gereden en inderdaad: paar keer een auto die weinig rekening hield met de grote groep fietsers. Aan de andere kant heb ik als fietser ook last gehad van medefietsers op de smallere paden. Als voorbeeld: we komen met een snellere groep achterop een tragere groep gereden. We minderen vaart en roepen "Van achter" waarop die trage groep de tijd krijgt en neemt een beetje in te schuiven opdat wij er één voor één langs kunnen. Op dat moment komt er een groep op onze initiële snelheid langs stuiven, schreeuwt dat we opzij moeten en knalt gewoon door. Dan rijd je dus drie of vier dik en de boze blikken van fietsers die ons tegemoet kwam waren dan ook volkomen terecht. Maar ja, blijkbaar moet alles wijken voor het gemiddelde op Strava bij dergelijke groepjes.Nixo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:03:
[...]
Mooie koers en goed geregeld Meewind koers! Heerlijk over de Utrechte heuvelrug. Maar zo jammer en gevaarlijk hoe agressief sommige automobilisten reageren. Vol gas inhalen/afsnijden. Vol gas op de groep te gemoed en absoluut niet de kant in gaan op krappe wegen. Inhalen in blinde bochten. Twee keer echt flink geschrokken van dat gedrag. Het had zomaar wel fout kunnen gaan.
.
Zo, na lang twijfelen eindelijk een beslissing genomen een Dengfu R01 frame besteld in Azië.
Ook direct flink wat Di2 spul besteld en nog wat andere zooi.
De build list...
FRAME en VORK: Dengfu R01
HEADSET: Neco
EXPANDER: Extralight
STUUR: 3T Tornova carbon 42 cm (gespoten)
STUURPEN: 3T Team 11 cm (gespoten)
ZADELPEN: Dengfu
SHIFTERS: Shimano Ultegra 6780 Di2
AD: Shimano Ultegra 6780 Di2 medium kooi
VD: Shimano Ultegra 6780 Di2
BATTERIJ: BT-DN110
REMMEN: Shimano Dura Ace 9000
KABELS: Shimano
CRANK: Quarq DZero 5x110 non-hidden bolt
KETTINGBLADEN: Stronglight CT2 50/34 (zwart)
PEDALEN: Look Keo2Max carbon
CASSETTE: Marchisio MTK 12-30 (11 speed)
KETTING: SRAM 1030 (11 speed)
STUURLINT: SRAM Supercork (zwart)
WIELEN: Campagnolo Bora Ultra (clincher)
SNELSPANNERS: Tune AC14
BB: C-Bear (GXP)
BUITENBANDEN: Continental GP4000S-2 25 mm
BINNENBANDEN: Continental
COMPUTERHOUDER: K-Edge XL
COMPUTER: Garmin Edge 1000
BIDONHOUDERS: no name uit Azië
ZADEL: Specialized Phenom 143 mm
EXTRA: D-Fly unit
Spuitwerk zal gedaan worden door Van Gemert en zal er ongeveer zo uit komen te zien (met uiteraard "havana" ip.v. "johnson").
De build list...
Spuitwerk zal gedaan worden door Van Gemert en zal er ongeveer zo uit komen te zien (met uiteraard "havana" ip.v. "johnson").

Waarom voor dat frame gekozen Havana? Qua vorm vind het wel een mooi frame en ook de kleur staat mij wel aan.
Omdat er simpelweg geen merkframe bestaat dat aan mijn eisen voldoet.
- bovenbuis 56-57 cm
- balhoofdbuis 17-18 cm
- carbon
- liefst BSA (pressshit is acceptabel zo lang het geen BB30 is)
- liefst klassiek ogend, m.a.w. geen aero
- velgremmen, op de gebruikelijke plek gemonteerd
- liefst een fancy kleurtje (spuiten is een optie, maar dan wil ik wel garantie behouden)
- geen stuiterbak, liever een vaatdoek!
- geen ISP
- geen Jan Janssen, Merida, Prorace, BTWIN, Carrera, Ridley, Bulls, Corratec, Merckx, Giant, Koga, Stevens, Sensa
- budget < 2000 euro voor het frame (vind ik eigenlijk al belachelijk veel)
- tweedehands mag
- bovenbuis 56-57 cm
- balhoofdbuis 17-18 cm
- carbon
- liefst BSA (pressshit is acceptabel zo lang het geen BB30 is)
- liefst klassiek ogend, m.a.w. geen aero
- velgremmen, op de gebruikelijke plek gemonteerd
- liefst een fancy kleurtje (spuiten is een optie, maar dan wil ik wel garantie behouden)
- geen stuiterbak, liever een vaatdoek!
- geen ISP
- geen Jan Janssen, Merida, Prorace, BTWIN, Carrera, Ridley, Bulls, Corratec, Merckx, Giant, Koga, Stevens, Sensa
- budget < 2000 euro voor het frame (vind ik eigenlijk al belachelijk veel)
- tweedehands mag
Is Canyon Endurance CF serie iets voor je? Maat L heeft bovenbuis van 55,5 en balhoofd 17,5. Vanaf € 1499.havana schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:13:
Omdat er simpelweg geen merkframe bestaat dat aan mijn eisen voldoet.
https://www.canyon.com/en...2016/endurace-cf-8-0.html
[ Voor 44% gewijzigd door Microkid op 10-10-2016 17:21 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Nee, want die is er alleen in saaie kleuren en heeft geen BSA. Bovendien is ie gewoon te kort, moet ik met een 13 cm pen gaan rijden.
De Ultimate CF had op zich wel gekund, maar ook daarvoor geldt: saaie kleuren en geen BSA. Bovendien is de losse frameset pas vanaf maart leverbaar. Nu heb ik geen haast, want ik heb hier nog een fiets staan maar ik wil de boel toch tegen het nieuwe jaar wel operabel hebben.
De Ultimate CF had op zich wel gekund, maar ook daarvoor geldt: saaie kleuren en geen BSA. Bovendien is de losse frameset pas vanaf maart leverbaar. Nu heb ik geen haast, want ik heb hier nog een fiets staan maar ik wil de boel toch tegen het nieuwe jaar wel operabel hebben.
[ Voor 85% gewijzigd door havana op 10-10-2016 17:26 ]
Waarom de voorkeur voor Dura-Ace remmen boven Ultegra eigenlijk?
Mooi frame, al zou ik niet snel mijn naam erop zetten denk ik.
Ik kon ze aan een spotprijs krijgen (nieuw) en bovendien remmen ze iets beter (naar verluidt).
Ik ben benieuwd naar jouw versie van bovenstaande fiets. In elk geval mooi dat je niet voor de stealth look gaat (ook niet verwacht).
Waarom niet? Havana is niet echt persoonlijk natuurlijkGraham schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:31:
Ik ben benieuwd naar het resultaat, vooral naar het crankstel
Hoe bestel je zo'n frame eigenlijk?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Hmm moet zeggen dat ik de kleur niet zo mooi vind matchen met de rest van de fiets. Wellicht in het echt dat het er beter uit ziet.. wat betreft saaie kleuren.. is niet iedere frame te spuiten?
Om nog even op de kleding terug te komen.. vandaag onder vergelijkbare omstandigheden gaan fietsen en merkte dat de wind iets sterker was en daardoor was het direct al wat frisser, na zo'n 25 minuten stilgestaan te hebben(lekke band, ventiel nieuwe biba stuk) was het verschil helemaal te merken. Wel revanche genomen op het segment wat zaterdag mislukte en daar dan ook mijn eerste KOM gepakt
Om nog even op de kleding terug te komen.. vandaag onder vergelijkbare omstandigheden gaan fietsen en merkte dat de wind iets sterker was en daardoor was het direct al wat frisser, na zo'n 25 minuten stilgestaan te hebben(lekke band, ventiel nieuwe biba stuk) was het verschil helemaal te merken. Wel revanche genomen op het segment wat zaterdag mislukte en daar dan ook mijn eerste KOM gepakt
Dit frame wordt door talloze fietsenmakers en merken (Cadenz, Licello bijv.) verkocht als eigen merk, dus met de kwaliteit is weinig mis. Ook op WW vind je talloze reviews, eigenlijk allemaal positief.Makkelijk schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:09:
[...]
Waarom niet? Havana is niet echt persoonlijk natuurlijk
Ik ben benieuwd naar het resultaat, vooral naar het crankstel. Het is een mooi frame, al blijf ik skeptisch over de kwaliteit van dergelijke frames. Ik ben dan toch bang voor een gammele aansluiting van het balhoofdstel o.i.d.
Hoe bestel je zo'n frame eigenlijk?
Hoe te bestellen: eerst een reseller zoeken. Grote jongens zijn Dengfu, Hongfu, Velobuild, Xiamen, Workswell en Velobuild. Ze verkopen doorgaans dezelfde modellen, soms wijken de typenummers wat af.
Aankoop kan op twee manieren. Via hun store op Alibaba/Aliexpress of (en dat heb ik gedaan) via email. Je krijgt na heen en weer mailen een factuur via Paypal. Die betaal je en dan gaat de boel op de post.
Mooi frame Havana, lijkt een beetje op de Chesini Prima:

Behalve dan dat de Chesini van staal is (waardoor de buizen iets anders aansluiten) natuurlijk.
Als je hem toch custom laat spuiten (en je gebruikt dat effect met zwart bij de wielen) zou ik het zwart bij de chainstay's ook tot de banden laten lopen trouwens, in plaats van op de velgrand... Ik vind het namelijk wel een leuk effect en op de banden komt het altijd uit, welke velghoogte je ook monteert.

Behalve dan dat de Chesini van staal is (waardoor de buizen iets anders aansluiten) natuurlijk.
Als je hem toch custom laat spuiten (en je gebruikt dat effect met zwart bij de wielen) zou ik het zwart bij de chainstay's ook tot de banden laten lopen trouwens, in plaats van op de velgrand... Ik vind het namelijk wel een leuk effect en op de banden komt het altijd uit, welke velghoogte je ook monteert.
[ Voor 38% gewijzigd door Kluus op 10-10-2016 19:53 ]
Ah, ik ben denk ik wat skeptisch doorde chinarello's en de verhalen van mensen die die open gezaagd hebben. Ik heb er namelijk ook wel eens naar gezocht (ook voor dit frame). Maar zou zo'n frame nou echt in de buurt komen van een zwaar ge-R&D'ed Specialized of Cannondale frame? Ook al worden ze gerebrand, ik geloof ook niet echt dat Sensa farmes super goed uitgedacht zijn zeg maar.havana schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:33:
[...]
Dit frame wordt door talloze fietsenmakers en merken (Cadenz, Licello bijv.) verkocht als eigen merk, dus met de kwaliteit is weinig mis. Ook op WW vind je talloze reviews, eigenlijk allemaal positief.
Anoniem: 767487
Die Chinarello's en consorten zijn ook weer iets heel anders dan de open mould frames. Als ik het mij goed herinner zijn er maar een paar fabrieken waar het gros van alle frames worden gemaakt. Zo was Giant een van de grootste framebouwers in de wereld voordat ze begonnen met het fabriceren van frames onder hun eigen naam. Een andere grote is carbotec, welke ook open mould frames onder hun eigen naam verkopen. Daarnaast zijn er zoals havana al aangaf een hoop merken die open mould frames kopen om er vervolgens hun eigen naam op te spuiten. Stevens deed/doet dit bij hun tijdritframe, Ritte deed dit vroeger ook.Makkelijk schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:29:
[...]
Ah, ik ben denk ik wat skeptisch doorde chinarello's en de verhalen van mensen die die open gezaagd hebben. Ik heb er namelijk ook wel eens naar gezocht (ook voor dit frame). Maar zou zo'n frame nou echt in de buurt komen van een zwaar ge-R&D'ed Specialized of Cannondale frame? Ook al worden ze gerebrand, ik geloof ook niet echt dat Sensa farmes super goed uitgedacht zijn zeg maar.
Verder is het ook gewoon zo dat die fabrieken heel veel kennis hebben qua carbon constructies etc. Daarom ga ik er ook eigenlijk vanuit dat de meeste merken gewoon hun wensen doorgeven waarna er op locatie een frame wordt ontworpen (op de grotere na dan).
Ik ben m.n. benieuwd naar de reden achter de Edge 1000 vs de 820. Voor mij is de 820 juist de perfecte alleskunner op papier (alleen geen sd-slot) en bovendien weer een stuk nieuwer.
Het hek is van de dam: E-bike doet zijn intrede in cycloland
[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 10-10-2016 21:15 ]
Eindelijk!! Hoeven we niet meer te trainen, maar kunnen we gewoon genieten van het fietsenKluus schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:11:
Het hek is van de dam: E-bike doet zijn intrede in cycloland
Imo nog altijd een van de mooiste fietsen die ik ooit heb gezien. Barokke vormgevingKluus schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:43:
Mooi frame Havana, lijkt een beetje op de Chesini Prima:
[afbeelding]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Man ik hang de vlag uit als één van m'n fietsmaatjes zo'n ding koopt. Kunnen we hopelijk eindelijk harder dan 26km/u gemiddeldwisselwerking schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:38:
[...]
Eindelijk!! Hoeven we niet meer te trainen, maar kunnen we gewoon genieten van het fietsen
Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat! Ik zou zelf wel iets minder hoge velgen hebben genomen. Maar klinkt als een leuke set om mee rond te rijden. Al lijkt het spuitwerk op de janjanssen nemohavana schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:08:
Zo, na lang twijfelen eindelijk een beslissing genomen een Dengfu R01 frame besteld in Azië.
De build list...
[afbeelding]
Bora Ultra heb je in verschillende hoogtesNixo schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:32:
[...]
Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat! Ik zou zelf wel iets minder hoge velgen hebben genomen. Maar klinkt als een leuke set om mee rond te rijden. Al lijkt het spuitwerk op de janjanssen nemoIn retro style
Ik zou ook niet twijfelen aan de kennis en kunde. Maar aan de investeringen in kwaliteitscontrole. Ik blijf toch een beetje huiverig voor zaken die niet door een "westerse" kwaliteitscheck in de gaten worden gehouden.Anoniem: 767487 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:56:
[...]
Die Chinarello's en consorten zijn ook weer iets heel anders dan de open mould frames. Als ik het mij goed herinner zijn er maar een paar fabrieken waar het gros van alle frames worden gemaakt. Zo was Giant een van de grootste framebouwers in de wereld voordat ze begonnen met het fabriceren van frames onder hun eigen naam. Een andere grote is carbotec, welke ook open mould frames onder hun eigen naam verkopen. Daarnaast zijn er zoals havana al aangaf een hoop merken die open mould frames kopen om er vervolgens hun eigen naam op te spuiten. Stevens deed/doet dit bij hun tijdritframe, Ritte deed dit vroeger ook.
Verder is het ook gewoon zo dat die fabrieken heel veel kennis hebben qua carbon constructies etc. Daarom ga ik er ook eigenlijk vanuit dat de meeste merken gewoon hun wensen doorgeven waarna er op locatie een frame wordt ontworpen (op de grotere na dan).
Hebben hier mensen goede ervaringen met een bikefitting? Ik wil een nieuwe fiets kopen en ik twijfel of ik eerst zo'n bikefitting ga doen, om te bepalen welke maten bij mij passen. Maar je leest her en der dat er ook nog wel verschil zit in de diverse metingen. Hoe waardevol is dat nu echt? En kan de lbs dat net zo goed als de commerciële bikefitter?
even een vraagje: ik heb een shimano 105 10s ketting maar de KMC missing link 10s past niet. het pinnetje is te 'dik'. welke missing link moet ik dan hebben?
Zou gewoon moeten passenZitilites schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:29:
even een vraagje: ik heb een shimano 105 10s ketting maar de KMC missing link 10s past niet. het pinnetje is te 'dik'. welke missing link moet ik dan hebben?
@havana, leuk project! Weer eens wat anders. 
Mooi frames, al hoewel ik de achterbrug wel erg dun vind.
Hoop zondag weer een rondje te mogen fietsen, zo'n nieuwe racert blijft jeuken.
Mooi frames, al hoewel ik de achterbrug wel erg dun vind.
Hoop zondag weer een rondje te mogen fietsen, zo'n nieuwe racert blijft jeuken.
Whatever.
Helaas... of ik zou heel hard moeten drukken maar een ketting moet wel kunnen bewegen natuurlijk.
Hij past trouwens wel goed in de ketting van de MTB (ook 10speed)
Vandaag controle in ziekenhuis.
Foto's gemaakt en het zag er allemaal prima uit.
Nietjes eruit gehaald (15 stuks) en meteen wat minder spanning op m'n bovenbeen
Daarna moest ik zelfs nog even paar meter lopen zonder krukken van de dokter om te kijken dat ik geen gekke houding aannam.
Ging beetje onwenning (deels angs natuurlijk) maar ook dat is goedgekeurd.
Nog even paar weken niet intensief belasten.
Over maandje weer naar ziekenhuis en dan verwachten ze dat ik gewoon normaal loop.
Morgen weer fysio en horen wat volgende stappen zijn die ik mag doen.

Ondertussen net zoals havanna ook projectje om fiets op te bouwen. (n+1)
Je moet toch wat als je niet mag fietsen
Foto's gemaakt en het zag er allemaal prima uit.
Nietjes eruit gehaald (15 stuks) en meteen wat minder spanning op m'n bovenbeen
Daarna moest ik zelfs nog even paar meter lopen zonder krukken van de dokter om te kijken dat ik geen gekke houding aannam.
Ging beetje onwenning (deels angs natuurlijk) maar ook dat is goedgekeurd.
Nog even paar weken niet intensief belasten.
Over maandje weer naar ziekenhuis en dan verwachten ze dat ik gewoon normaal loop.
Morgen weer fysio en horen wat volgende stappen zijn die ik mag doen.

Ondertussen net zoals havanna ook projectje om fiets op te bouwen. (n+1)
Je moet toch wat als je niet mag fietsen
[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 11-10-2016 11:58 ]
Ik kan alleen maar aanraden om absoluut niet meer te doen dan wordt aangeraden.. zelf na een voorste kruisbandoperatie te vlot weer gaan lopen zonder krukken(ging immers prima) met als gevolg een wondje intern met flinke bloedingen intern waardoor mijn been vol dik werd en enorm pijnlijk.
SssstttAnoniem: 767487 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:55:
Canyon heeft flink wat fietsen in de uitverkoop met soms vrij forse kortingen.

* NoepZor mompelt wat over de eindejaarsuitkering die pas in december komt
Succes met het herstel! In ieder geval al prettig dat je binnen afzienbare tijd weer normaal kunt lopen. Afgezien van het niet kunnen fietsen is dat in het dagelijkse leven wel erg prettigDDX schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:35:
De wijzen komen uit het Oosten!
Nee doe ik absoluut niet, ik luister gewoon goed naar de fysio.la_fusion schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:51:
Ik kan alleen maar aanraden om absoluut niet meer te doen dan wordt aangeraden.. zelf na een voorste kruisbandoperatie te vlot weer gaan lopen zonder krukken(ging immers prima) met als gevolg een wondje intern met flinke bloedingen intern waardoor mijn been vol dik werd en enorm pijnlijk.
En lekker de oefeningen doen die ik krijg.
Vorige week was dat plat op bed liggen en gestrekt been optillen, lukte bij de fysio in het begin met veel moeite (en beetje ondersteuning tegen vallen)
Maar inmiddels lukt mij dat al prima.
http://www.zeelandnet.nl/...4285-Mooie_racefiets.html
Ik ben aan het overwegen om deze fiets aan te schaffen, om te kijken of wielrennen iets voor mij is. Is dit een goede aankoop denken jullie?
Ik heb geen foto's of een bouwjaar/model verder. De groep kan ik zelf niet vinden/achterhalen, wat voor 105 groep is het?
Ik ben aan het overwegen om deze fiets aan te schaffen, om te kijken of wielrennen iets voor mij is. Is dit een goede aankoop denken jullie?
Ik heb geen foto's of een bouwjaar/model verder. De groep kan ik zelf niet vinden/achterhalen, wat voor 105 groep is het?
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
mijn binnenbeenlengte is 82.5cm, dus kom uit op 54.5, dus lijkt me goed.Ik wacht op reactie en ga eens kijken als het kan.
Dankjewel voor je reactie in ieder geval☺
Dankjewel voor je reactie in ieder geval☺
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Goed om te weten misschien is dat, hoewel 9/10 fietsfabrikanten de maat van een fiets duiden aan de hand van de seattube, de maatvoering van fietsen absoluut niet universeel is en sterk afhankelijk is van de geometrie van het frame. Op een gegeven moment weet je uit ervaring of een fiets goed past en kun je op basis daarvan de geometrie van bepaalde fietsen goed met elkaar vergelijken.
Echter de eerste keer is het vooral een kwestie van proberen en zorgen dat je in elk geval ongeveer in the ballpark zit:
- Stel het zadel af op de juiste hoogte, dat is (bij benadering) BBLx0,885, dus in jouw geval 73cm, gemeten vanaf het hart van de trapas tot de bovenkant van het zadel.
- Vervolgens leg je je elleboog tegen de punt van het zadel en moet je met je middelvinger makkelijk het midden van de stuurbuis kunnen aanraken (dat is de buis die vanuit je vork omhoog komt, niet de stem of het stuur zelf!). Iets eroverheen is niet erg, zolang je maar niet tot het stuur zelf komt, maar als je het midden van de stuurbuis niet, of met moeite haalt, dan is de de fiets te groot.
- Vergeet niet een rondje te fietsen. Het moet ontspannen voelen, dus weinig druk om je armen en handen, niet het gevoel hebben dat je jezelf omhoog moet drukken op het stuur.
Echter de eerste keer is het vooral een kwestie van proberen en zorgen dat je in elk geval ongeveer in the ballpark zit:
- Stel het zadel af op de juiste hoogte, dat is (bij benadering) BBLx0,885, dus in jouw geval 73cm, gemeten vanaf het hart van de trapas tot de bovenkant van het zadel.
- Vervolgens leg je je elleboog tegen de punt van het zadel en moet je met je middelvinger makkelijk het midden van de stuurbuis kunnen aanraken (dat is de buis die vanuit je vork omhoog komt, niet de stem of het stuur zelf!). Iets eroverheen is niet erg, zolang je maar niet tot het stuur zelf komt, maar als je het midden van de stuurbuis niet, of met moeite haalt, dan is de de fiets te groot.
- Vergeet niet een rondje te fietsen. Het moet ontspannen voelen, dus weinig druk om je armen en handen, niet het gevoel hebben dat je jezelf omhoog moet drukken op het stuur.
Nog nooit van Japanners of Koreanen gehoord? Zijn landen die vrij oostelijk tov van ons liggen en bekend staan om hun hoge kwaiteitproductenGebanned schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:57:
[...]
Ik zou ook niet twijfelen aan de kennis en kunde. Maar aan de investeringen in kwaliteitscontrole. Ik blijf toch een beetje huiverig voor zaken die niet door een "westerse" kwaliteitscheck in de gaten worden gehouden.
@ DDX kun je geen workshop fietsonderhoud-voor-Gotters doen als je toch stil moet zitten

Ooit van Samsung gehoord?sapphire schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:48:
[...]
Nog nooit van Japanners of Koreanen gehoord? Zijn landen die vrij oostelijk tov van ons liggen en bekend staan om hun hoge kwaiteitproducten
@ DDX kun je geen workshop fietsonderhoud-voor-Gotters doen als je toch stil moet zitten

Ik heb een kleine slag in het wiel en dat is combinatie met weinig ruimte aan de voorkant niet echt handig. Zijkant slijt erg hard. Ik was blij dat ik vandaag toch nog gewoon thuis kwam. Misschien toch maar 23mm banden voor
Ja, ken ik. Je hebt gelijk, door het fiasco met de Note 7 is alles uit Korea meuk.wisselwerking schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:05:
[...]
Ooit van Samsung gehoord?![]()
Ik heb een kleine slag in het wiel en dat is combinatie met weinig ruimte aan de voorkant niet echt handig. Zijkant slijt erg hard. Ik was blij dat ik vandaag toch nog gewoon thuis kwam. Misschien toch maar 23mm banden voor
Misschien een idee om je wiel recht te laten zetten, lijkt me op termijn ook beter ipv. nieuwe banden monteren
Wauw, bedankt voor de tips! Ga vanavond kijken en deze dingen zeker gebruiken. Man klonk zeer netjes aan de telefoon, dus dat is in ieder geval al fijn.Sjoewe schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:28:
Goed om te weten misschien is dat, hoewel 9/10 fietsfabrikanten de maat van een fiets duiden aan de hand van de seattube, de maatvoering van fietsen absoluut niet universeel is en sterk afhankelijk is van de geometrie van het frame. Op een gegeven moment weet je uit ervaring of een fiets goed past en kun je op basis daarvan de geometrie van bepaalde fietsen goed met elkaar vergelijken.
Hoop zaterdag m'n eerste rondje te gaan fietsen. Heb nog wel een degelijke helm nodig. zijn hier nog goede merken/modellen voor qua prijs/kwaliteit? Dacht ongeveer 50 euro uit te geven aan een helm.
Zuid- of Noord-Korea?sapphire schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:48:
Nog nooit van Japanners of Koreanen gehoord? Zijn landen die vrij oostelijk tov van ons liggen en bekend staan om hun hoge kwaiteitproducten
Maar laat ik het wat duidelijker formuleren: ik vertrouw de Chinese kwaliteitscontrole onvoldoende om daar direct een frame te kopen.
Ze kunnen technisch best geavanceerde producten maken, en design en r&d geweldig kopiëren, maar het productieproces is naar mijn mening onvoldoende onder controle.
Maar gelukkig ben ik niet de enige die Chinezen niet vertrouwd, zelf doen ze het ook niet. Dat is dan ook de reden dat ze liever Europees dan Chinees melkpoeder hebben.
Iemand nog goedkope kaarten voor de bikemotion? #dtv
Niet goedkoper dan 11,50 in ieder geval.jernij schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 07:50:
Iemand nog goedkope kaarten voor de bikemotion? #dtv
Hahaha. Klopt hoor. Er miste nog een smiley, dezesapphire schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:57:
[...]
Ja, ken ik. Je hebt gelijk, door het fiasco met de Note 7 is alles uit Korea meuk.
Misschien een idee om je wiel recht te laten zetten, lijkt me op termijn ook beter ipv. nieuwe banden monteren
Ik heb het voorwiel inmiddels weer recht(er) door middel van spaakspanner. Binnenkort maar eens echt goed laten zetten.
€9.25 via actievandedagTheCooz schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:25:
Bij CycleNation in Arnhem voor 10.00 Euro en ze hebben er genoeg staat op hun facebook
Is die beurs de moeite waard? Ik ben er nog nooit geweest, kan het eens bij m'n fietsmaatjes aandragen als t de moeite is.
Ik vind 't wel leuk. Ik ga met 3 fietsmaatjes en na afloop gaan we gezellig wat eten in Utrecht. Leuke afsluiting van het jaar. Lekker fietsjes kijken.
Je kunt er overigens niks kopen, het is vooral kijken kijken niet kopen.
Een aantal grote jongens die er vorig jaar niet waren staan er nu wel (o.a. Specialized).
Je kunt er overigens niks kopen, het is vooral kijken kijken niet kopen.
Een aantal grote jongens die er vorig jaar niet waren staan er nu wel (o.a. Specialized).
[ Voor 21% gewijzigd door havana op 12-10-2016 15:28 ]
Kun je er trouwens ook instapfietsen kijken of is het voornamelijk high end? Dan is het wel leuk om te gaan, keer wat anders dan bij de LBS in de showroom kijken.
Het is meestal de volledige collectie dus óók instappers.
Verschilt wel een beetje per merk. Vorig jaar stonden er maar twee Cervelo's en daar zat dan geen instapper bij.
Verschilt wel een beetje per merk. Vorig jaar stonden er maar twee Cervelo's en daar zat dan geen instapper bij.
[ Voor 50% gewijzigd door havana op 12-10-2016 18:30 ]
Dat is zeker zo. Op zich kan ik dat dan wel waarderen. Dat segment is al zo overvol.
sapphire schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:48:
[...]
Volgende week maar eens beginnen met opbouw van mijn nieuwe fiets.
Das ook leerzaam voor de meeste van ons
Vandaag ook weer tijd gehad om te fietsen. De vorige keer was een kleine twee weken terug en toen was het voor m'n gevoel nog zomer, maar bij 7 graden en een aardige windkracht was dat gevoel gauw verdwenen.
Lange broek (windstopper), Gabba SS en dunne armstukken aangetrokken. Aanvankelijk voelde het te koud, maar dat viel gelukkig mee nadat ik mezelf warm had gereden. Eigenlijk ook niet echt koude voeten gehad, ondanks m'n triathlonschoenen. Tijdens het fietsen helemaal geen last, maar eenmaal thuis toch een behoorlijk ontdooigevoel. Volgende keer dus de sleeves over de schoenen bij gelijke weersomstandigheden.
https://www.strava.com/activities/742497507
Was uiteindelijk wel een lekkere rit en het tempo viel ook niet tegen. Na ongeveer anderhalf jaar wielrennen merk ik dat ik sneller ben geworden. En het is echt mooi om nu met een Hollandse tegenwind gewoon de 30km/h te kunnen houden. Zeker als je tegen de wind in begint en als beloning vervolgens 40km/h terug kunt rijden over hetzelfde stuk.
Lange broek (windstopper), Gabba SS en dunne armstukken aangetrokken. Aanvankelijk voelde het te koud, maar dat viel gelukkig mee nadat ik mezelf warm had gereden. Eigenlijk ook niet echt koude voeten gehad, ondanks m'n triathlonschoenen. Tijdens het fietsen helemaal geen last, maar eenmaal thuis toch een behoorlijk ontdooigevoel. Volgende keer dus de sleeves over de schoenen bij gelijke weersomstandigheden.
https://www.strava.com/activities/742497507
Was uiteindelijk wel een lekkere rit en het tempo viel ook niet tegen. Na ongeveer anderhalf jaar wielrennen merk ik dat ik sneller ben geworden. En het is echt mooi om nu met een Hollandse tegenwind gewoon de 30km/h te kunnen houden. Zeker als je tegen de wind in begint en als beloning vervolgens 40km/h terug kunt rijden over hetzelfde stuk.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Wat gaat het worden? Gaat je Venom eruit? Of wordt dat je slechtweerfiets?DDX schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:31:
Volgende week maar eens beginnen met opbouw van mijn nieuwe fiets.
Fiets is aangeschaft hoor. Met behulp van de tips van Sjoewe gekeken of de maat goed is, wat zo blijkt te zijn. Zadel stond op 73cm net wat te hoog, maar dat is toch knutselen.
Fiets is werkelijk in perfecte staat. nooit gevallen, geen scheurtjes, krassen, lakbeschadigingen of stickers op het frame. Groep is volledig 105 (wel oudere versie) en schakelt nog heel soepel en zonder problemen tot zover ik kon merken. Alles leek me mooi recht en bandjes zijn ook nieuw.
Eigenaar is een liefhebber die 'm elke 500km uit elkaar haalde en verzorgde. Alles blink en lijkt als nieuw. Bij het tweede keer verstellen van het zadel draaide hij de bout van de zadelhoef door, waardoor deze niet meer goed sluit. Wordt nog door hem vervangen en krijg er als compensatie een zooi binnenbandjes bij. Vriendelijke mensen die er echt wel hart voor hebben en alles heel goed bedoelden.
Kan nu dus gaan shoppen naar een helm, schoenen, winterkleding en gereedschap☺
Fiets is werkelijk in perfecte staat. nooit gevallen, geen scheurtjes, krassen, lakbeschadigingen of stickers op het frame. Groep is volledig 105 (wel oudere versie) en schakelt nog heel soepel en zonder problemen tot zover ik kon merken. Alles leek me mooi recht en bandjes zijn ook nieuw.
Eigenaar is een liefhebber die 'm elke 500km uit elkaar haalde en verzorgde. Alles blink en lijkt als nieuw. Bij het tweede keer verstellen van het zadel draaide hij de bout van de zadelhoef door, waardoor deze niet meer goed sluit. Wordt nog door hem vervangen en krijg er als compensatie een zooi binnenbandjes bij. Vriendelijke mensen die er echt wel hart voor hebben en alles heel goed bedoelden.
Kan nu dus gaan shoppen naar een helm, schoenen, winterkleding en gereedschap☺
Een Trek Emonda SLR met 9070 groep.Pelle schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:21:
[...]
Wat gaat het worden? Gaat je Venom eruit? Of wordt dat je slechtweerfiets?
Meer als klimfiets, de Venom blijft gewoon voor dagelijkse ritjes en grote afstanden.
En de Nemo voor slechtweer.
Stufferdt schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:45:
Eigenaar is een liefhebber die 'm elke 500km uit elkaar haalde en verzorgde.
[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 13-10-2016 12:01 ]
Mooie fiets, welk frame precies?DDX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:57:
[...]
Een Trek Emonda SLR met 9070 groep.
Meer als klimfiets, de Venom blijft gewoon voor dagelijkse ritjes en grote afstanden.
[...]
Goed, klein dilemma hier.. sinds september dus een nieuwe fiets met nieuwe buba's 23 mm. Deze week aan mij een na laatste biba 23 mm begonnen. Nu wil ik weer nieuwe biba's aan gaan schaffen maar zit ook te twijfelen om over te stappen op 25 mm buba's. Aangezien de huidige nog nieuw zijn vind ik het zonde om die zomaar 'weg te gooien'. Wat mij niet helemaal duidelijk is, in hoeverre passen 23 mm biba's in beide maten buba's maar ook in hoeverre passen 25 mm biba's in beide maten buba's? En wat is dan slimmer om nu aan te schaffen.
Het gaat mij er dus vooral om dat ik nu een voorraadje biba's heb en later een keer wil overstappen op 25 mm buba's.
Het gaat mij er dus vooral om dat ik nu een voorraadje biba's heb en later een keer wil overstappen op 25 mm buba's.
Binnenbanden zijn altijd voor een range maten. Bv 19-25mm. Geen zorgen dus.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Even snelle foto van mijn vader toen hij aankwam (en ik in ziekenhuis lag)
Betere foto's volgende week als ik groep erop ga zetten.
Haha ja, anders is het beestje van slag.Sjoewe schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:11:
Dat betekent voor jou gereedschapskist mee en onderweg stoppen
Mooi frame zeg😍DDX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:33:
[...]
[afbeelding]
Mooi! Ik kijk al uit naar de betere foto's.DDX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:33:
[...]
[afbeelding]
Netjes!DDX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:33:
[...]
[afbeelding]
Dat ding is idd wel licht, zeker itt mijn fietsDDX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:57:
[...]
Een Trek Emonda SLR met 9070 groep.
[...]

Verwacht er tov mijn Venom ook ruim kg af te kunnen halen en op ongeveer 6kg uitkomen.Graham schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:33:
[...]
Dat ding is idd wel licht, zeker itt mijn fiets![]()
Heb ook maar meteen zo'n hangweegschaal besteld, kan ik het ook precies weten ipv ongeveer.
6.8 heDDX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:11:
[...]
Verwacht er tov mijn Venom ook ruim kg af te kunnen halen en op ongeveer 6kg uitkomen.
Heb ook maar meteen zo'n hangweegschaal besteld, kan ik het ook precies weten ipv ongeveer.
[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 13-10-2016 14:38 ]
Wat voor wielen ga je eronder zetten? Ook weer van die Mavic R-Sys Exalith dingen?
Ik heb iig setje ksyrium slr wielen (met idd exalith coating) staan die ik erin kan doen.
En kan ook mijn cosmic pro carbon sl's erin doen als ik zin heb. (echt super wielen)
Of misschien dat ik nog extra setje bestel, slijten de andere wielen wat minder.
Eerst maar fiets opbouwen en zelf weer buiten kunnen fietsen.
En kan ook mijn cosmic pro carbon sl's erin doen als ik zin heb. (echt super wielen)
Of misschien dat ik nog extra setje bestel, slijten de andere wielen wat minder.
Eerst maar fiets opbouwen en zelf weer buiten kunnen fietsen.
[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 13-10-2016 15:57 ]
Cervélo heeft inderdaad mooie fietsen, maar die liggen way out of budget. Juist omdat het middensegment zoveel keuze biedt lijkt het me mooi om zoiets op 1 locatie te kunnen bekijken. En natuurlijk de laatste snufjeshavana schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:46:
Dat is zeker zo. Op zich kan ik dat dan wel waarderen. Dat segment is al zo overvol.
@ DDX
Mooie gelegenheid om een keer wat anders te proberen dan die Franse zooi
Custom setje Reynolds zou er erg mooi onder staan. Of een setje Campa/Fulcrums natuurlijk.
Mooie gelegenheid om een keer wat anders te proberen dan die Franse zooi
Weinig klachten over die franse zooi hoor.
En ook niet over fulcrums racing 3, maar die zijn inmiddels wel beetje opgeremd in slechte weer.
De ksyrium slr die ik heb staan hebben als nadeel dat ze wat smallere velgen zijn. (maar wel perfect voor dagen als het goed regent, je weet gewoon dat remmen goed werken met afdalen)
Maargoed kunnen in begin prima op de nieuwe fiets.
Maar eigenlijk wil ik daar ook gewoon full carbon setje onder en om nou een 2e set cosmic carbon's te kopen...
Als ik voor nieuw setje zou gaan kijken dan dacht ik aan de fulcrum racing zero carbon of ksyrium pro carbon.
Ongeveer zelfde gewicht en prijs.
Bij Campa kom je dan op de bora 35 uit als ik hun aanbod zo snel bekijk.
Reynolds custom bedoel je via wheeltec ?
Ook mooi gewicht en kunnen eventueel met tubeless.
En ook niet over fulcrums racing 3, maar die zijn inmiddels wel beetje opgeremd in slechte weer.
De ksyrium slr die ik heb staan hebben als nadeel dat ze wat smallere velgen zijn. (maar wel perfect voor dagen als het goed regent, je weet gewoon dat remmen goed werken met afdalen)
Maargoed kunnen in begin prima op de nieuwe fiets.
Maar eigenlijk wil ik daar ook gewoon full carbon setje onder en om nou een 2e set cosmic carbon's te kopen...
Als ik voor nieuw setje zou gaan kijken dan dacht ik aan de fulcrum racing zero carbon of ksyrium pro carbon.
Ongeveer zelfde gewicht en prijs.
Bij Campa kom je dan op de bora 35 uit als ik hun aanbod zo snel bekijk.
Reynolds custom bedoel je via wheeltec ?
Ook mooi gewicht en kunnen eventueel met tubeless.
Tubeless heeft op de racer geen enkele meerwaarde.
Loopt toch minder snel van velg af bij lek / minder kans op stootlek ?
Tenminste dat hoor ik altijd van mensen die tubeless rijden, verder nooit echt in verdiept.
Tenminste dat hoor ik altijd van mensen die tubeless rijden, verder nooit echt in verdiept.
Iemand hier ervaring met bike fitting? Ik twijfel of ik dat ga doen voordat ik een nieuwe fiets ga kopen. Vind het wel aan de prijs en ik begrijp dat tussen de diverse bikefitters nog wel eens wat discrepantie is in wat ze meten.
En is het niet net zo zinvol om eerst een fiets te kopen die grofweg bij me past en dan nadien een bikefitting te laten doen? Voor de finishing touch zeg maar.
En is het niet net zo zinvol om eerst een fiets te kopen die grofweg bij me past en dan nadien een bikefitting te laten doen? Voor de finishing touch zeg maar.
Dat is wat er in o.a. Fiets altijd wordt genoemd, en scheelt het gewicht van een binnenband......... En je schijnt op wat lagere druk te kunnen rijden waardoor het iets comfortabeler is. Maar als ik lees hoeveel gedoe het is, geloof ik niet dat ik dat interessant vind...DDX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:16:
Ik heb 3 jaar terug (toen nog op de MTB) een fitting laten doen en het verschil in houding wat daaruit kwam t.o.v. hoe ik zat scheelde echt wel veel. Had je wellicht ook prima zelf kunnen doen al dan niet met wat tips van internet. Maar daarna fietste het echt wel beter, ook al had ik niet het gevoel dat ik niet lekker zat.Noxa schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:16:
Iemand hier ervaring met bike fitting? Ik twijfel of ik dat ga doen voordat ik een nieuwe fiets ga kopen. Vind het wel aan de prijs en ik begrijp dat tussen de diverse bikefitters nog wel eens wat discrepantie is in wat ze meten.
Heb begin dit jaar bij een SMA een meting laten doen op de racefiets (heb Zilveren Kruis met NTFU voordeeltjes en een sportkeuring zit daarbij, dus SMA schreef de factuur braaf alsof het een sportkeuring was....). Ik bleef net last houden van schouders op mn nieuwe fiets. De verschillen van hoe ik zat zijn niet heel groot maar scheelde toch wel iets, precies genoeg om die pijn weg te halen. Maar weet niet of het nou echt dat geld waard is als je het zelf moet betalen om eerlijk te zijn. In Fiets stond een tijdje terug een test en van de 10 metingen kregen ze 10 verschillende adviezen

Ik zou dan eerder de fiets kopen bij een zaak waar ze iets meer meten dan je binnen-been lengte, en dat samen met de tips over de juiste fietspositie en het afstellen (staan o.a. volgens mij ook op ntfu site) zelf wat proberen. En pas als je er echt niet uit komt, het toch "net niet" blijft overwegen om geld te lappen ervoor.
Exact expert nodig?
Hier voor 2 mtbs en een racefiets bikefit laten doen met Retül(2x) en specialized (1x). Ik zweer erbij. De eerste mtb was diagnose zadel veel te laag en een aanpassing op de stuurpen.Noxa schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:16:
De andere MTB (epic 29er) was het meer fijnafstellen (schoenplaatjes, zadelstand) zo uit t hoofd.
Racefiets was opgemeten met de Specislized methode, en klopt bij mij ook (ik zit er feilloos langere afstand op en kan vermogen trappen).
Een goede bikefitter kan adhv metingen al redelijk aangeven welke merken/modellen wel of niet passen (met evt fijnafstelling)
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Klopt, en kleine gaatjes worden automatisch gedicht, bijv. van doorns ofzo. Het is wel een gepruts met vloeistof bij het leggen van de banden.DDX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:16:
En als je nou wel lek rijdt dan heb je dus geen vervangende set of hoe werkt dat?
Als je wel lek rijdt moet je er een binnenbandje insteken. Thuis kan je dan de vloeistof weer bijvullen, als het dan nog steeds lekt kun je wat secondelijm in gat in je band gieten, of een plakker aan de binnenkant.
Kleinere kans op stootlek is een totaal non-argument, want hoe groot is de kans op een stootlek op de racer? Nihil. Dat je met een lagere druk kunt rijden is ook alweer achterhaald, dat gaat met 25 mm ook prima.
Gaatjes worden inderdaad gevuld, maar lang niet altijd. Latex heeft ook niet het eeuwige leven trouwens.
Het is een gepruts om de banden erop te krijgen. Het kost je steeds een CO2-patroon of je moet een compressor hebben. Je kunt maar kiezen uit een paar banden, die niet goedkoop zijn.
Uiteindelijk is het een "oplossing" voor een probleem dat niet bestaat.
Op de MTB is het IMHO wel beste systeem maar een MTB is nu eenmaal geen racefiets.
Gaatjes worden inderdaad gevuld, maar lang niet altijd. Latex heeft ook niet het eeuwige leven trouwens.
Het is een gepruts om de banden erop te krijgen. Het kost je steeds een CO2-patroon of je moet een compressor hebben. Je kunt maar kiezen uit een paar banden, die niet goedkoop zijn.
Uiteindelijk is het een "oplossing" voor een probleem dat niet bestaat.
Op de MTB is het IMHO wel beste systeem maar een MTB is nu eenmaal geen racefiets.
[ Voor 12% gewijzigd door havana op 14-10-2016 09:42 ]
Zolang je gewoon over nederlands asfalt zoeft zou ik mijn geld ook eerst in andere zaken steken, rijd je regelmatig over gravel of kasseien oid dan is het het wel waard.
Bij het leggen kan het ook zonder co2 patroon of compressor met een goede pomp. Eventueel kun je ook makkelijk met een PET fles zelf een compressor maken: http://www.bikeradar.com/...-tubeless-inflator-44290/
Bij het leggen kan het ook zonder co2 patroon of compressor met een goede pomp. Eventueel kun je ook makkelijk met een PET fles zelf een compressor maken: http://www.bikeradar.com/...-tubeless-inflator-44290/
Wat weegt jouw fietsie dan Graham?Graham schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:33:
[...]
Dat ding is idd wel licht, zeker itt mijn fiets![]()
Vriend van me rijdt er ook op, alleen ander kleurtje dan.
[afbeelding]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Merendeel van mijn lekke banden dit jaar waren anders wel stootlekken.havana schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:40:
Kleinere kans op stootlek is een totaal non-argument, want hoe groot is de kans op een stootlek op de racer? Nihil.
Vraag alleen of tubeless dat wel overleefd hadden.
Op Mallorca 4 stuks door flinke kuilen.
En tijdens mijn crash 2 stuks op een stoeprand van een vluchtheuvel.
En vriend van mij in Italie bij afdaling een kuil en daarna liep zijn voorband eraf en vloog hij zelf over de kop met gebroken sleutelbeen als gevolg.

Auw... Maar een aflopende band is nog veel pijnlijker met tubeless, dan verliest hij instant al zijn druk.DDX schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:59:
[...]
En vriend van mij in Italie bij afdaling een kuil en daarna liep zijn voorband eraf en vloog hij zelf over de kop met gebroken sleutelbeen als gevolg.
[afbeelding]
Ik geloof niet in tubeless op de racer omdat latex niet zo goed werkt bij 6 bar. Op de MTB is het een no-brainer. Laatste bikepacking tochtje had mijn fietsmaatje 8 lekke banden (4 fietsdagen) en ik 0. En wat bleek, alles waar hij op lek reed zat in mijn buitenband, alleen de latex had alles gered
[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 14-10-2016 10:08 ]
Toen ik gisteren op de Tacx zat sprong er spontaan een boutje uit mijn kettingbladen. Ik kan de helft niet terugvinden, dus ik vermoed dat die al eerder weg was. Het is een FSA Gossamer. Nou heb ik een beetje rondgeklikt maar klopt het dat bladboutjes relatief duur zijn? En zijn ze een beetje generiek? Kan ik de meeste boutjes die uit twee delen bestaan gebruiken op alle vijf armige FSA cranks?
Idem trouwens voor boutjes uit de stuurpen. Ik heb er eentje dolgedraaid en die wil ik vervangen, ik zie ze bij de webwinkels nergens los, hoe weet je wat voor type boutje je moet hebben en waar kan je die kopen? ik zat er aan te denken om ze maar gelijk van titanium te doen, dat roest niet.
Idem trouwens voor boutjes uit de stuurpen. Ik heb er eentje dolgedraaid en die wil ik vervangen, ik zie ze bij de webwinkels nergens los, hoe weet je wat voor type boutje je moet hebben en waar kan je die kopen? ik zat er aan te denken om ze maar gelijk van titanium te doen, dat roest niet.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic