Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.248 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:30
Voor de liefhebbers is hier een longread van 20 artikelen over de Chinese fietsindustrie met een focus op namaak. Ik vond het erg interessant. De hele meuk is als 1 pdf te downloaden.
http://www.bikebiz.com/news/read/faking-it/019442
Sjoewe schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:05:
Zolang je het niet verkoopt als zijnde iets anders, zoals met de Chinarello's van een paar jaar terug, heb ik er weinig moeite mee, ook binnen de A-merken zijn er zat frame-designs die zich nauwelijks onderscheiden van elkaar...

Probeer maar:
http://www.cyclingweekly....rom-its-silhouette-212616
Ehm, 9/10 :P
Allemaal op frame dingetjes gezien.

[ Voor 53% gewijzigd door MrAngry op 07-10-2016 11:18 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb van de week mtb onderdelen besteld, ga straks weer het bos in. Vind dat ook wel een leuke afwisseling. Daarnaast loop ik 2x in de week hard.

In de winter doorfietsen vind ik ook niet alles, vind het altijd super om na een tijd weer op de racert te stappen, het moet toch leuk blijven. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Maar in de winter fietsen ís leuk! ;)

Afwisselen met een ander type fiets is wel leuk ja. Ik heb zelf alleen een racert maar ik overweeg een verhuizing naar de andere kant van het land, naar een veel groener gebied, en daar zal zeker een crossert in de schuur komen te staan, voor de bossen en de modder :)

[ Voor 5% gewijzigd door nare man op 07-10-2016 11:39 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:22
nare man schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:39:

Afwisselen met een ander type fiets is wel leuk ja. Ik heb zelf alleen een racert maar ik overweeg een verhuizing naar de andere kant van het land, naar een veel groener gebied, en daar zal zeker een crossert in de schuur komen te staan, voor de bossen en de modder :)
Merkte 2 jaar geleden ook dat ik met mijn winterfiets vol door de modder fietste (op m'n racert) toen toch maar een crosser gekocht. Beviel mij zo goed dat ik snel een gloednieuwe kocht bij Canyon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41908

Op de winter doorfietsen in de pekel met mijn A-fiets met A-onderdelen pas ik voor. De MTB wel natuurlijk, maar ik ga dit winter de Zwift maar eens uitproberen op de Kickr denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

nare man schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:39:

Woon in Gieten, heb de vaste mtb route op 1km van mijn huis. Vind mountainbiken een mooie afwisseling, en het is ook goed voor de techniek. :9

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ja, ik woon nu in Rotterdam, daar valt weinig onverhards te vinden. Maar ik ben voornemens (terug) te verhuizen naar het oosten, en dan meer in het bijzonder Enschede, en daar is nog genoeg modder te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-07 20:18
Ik ben dit jaar voor het eerst van plan om daadwerkelijk in de winter door te fietsen(min 2 uurtjes per week, minimaal maar toch) daar ik anders nog altijd ging hardlopen/voetballen. Aangezien ik dit jaar ook pas echt zonder specifiek doel ben gaan wielrennen ben ik benieuwd hoe het gaat lukken. Ik wil vooral volgend jaar met een beetje basis kunnen starten aan het seizoen. Tot op heden altijd slechts een maand of 3-4 gefietst voor een specifiek doel(Ventoux/AlpeD'Huez, 1/4 triathlon) en daardoor pas op het einde echt op gang gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Dfengu is toch o der tussen wel een vrij bekende Chinese framebouwer met een goede naam?

No-name ali-express frame zou ik ook nooit aan beginnen :X

Chinees carbon aerostuur is nog wel eens een optie maar zelfs daarvoor ben ik een te grote schijters. 3T aeronova blijft toch lonken, alles voor de snelheid >:)
(Nouja meer dat ik het mooi vind maar goed ;). €200 voor een stuur vind ik wel erg enthousiast, en de alu variant is best zwaar tov. een gewoon stuur :( )

[ Voor 12% gewijzigd door sapphire op 07-10-2016 13:10 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:26
Ik ga me denk ik inschrijven voor een van de voorjaarsklassiekers als stok achter de deur om lekker door te blijven trainen van de winter. Ben er nog niet helemaal uit welke, Paris-Roubaix, of de Ronde van Vlaanderen.
En misschien nog de Omloop of de Waalse Pijl erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:58
De omloop kan je gewoon de dag zelf nog inschrijven. RVV is best op voorhand dacht ik (wel heel duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik schrijf me sowieso op voorhand in, anders is het maar een slap stokje achter de deur. :P

RVV lijkt me prachtig maar helaas is die wel echt enorm druk heb ik begrepen, maar het idee om de hele koers te fietsen (~225km) vind ik wel machtig. LBL kan ook nog, maar die is gelijk een klap langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RVV is altijd uitverkocht, is druk , maar toch kan je opzich lekker fietsen. Alleen patersberg en koppenberg was het heel druk. Maar kwaremont etc kon je wel lekker doorfietsen.
Omloop ( van vlaanderen) heb ik destijds gewoon op de dag zelf ingeschreven. Opzich een lekkere opwarmer en niet gelijk zo zwaar.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:09
LBL is qua drukte wel een stuk beter te doen dan RVV, al kan het nog wel erg koud zijn als je 's ochtends vroeg begint met de 260 km. Toen ik ging was het de dag ervoor 30 graden in Luik en de ochtend van de start 4 graden en regen. De onvoorspelbaarheid van de Ardennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Eigenlijk moet je van al die routes lekker de GPX downloaden en op je telefoon/garmin/teasi etc zetten en de route op een andere dag rijden :) lekker zomers ipv die koude maart/april ochtenden :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:24

vhal

ಠ_ಠ

nare man schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:10:
Ja, ik woon nu in Rotterdam, daar valt weinig onverhards te vinden.
bergschenhoek :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Volgens mij is/was de maasvlakte ook vrij onverhard :+
nare man schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:10:
Ja, ik woon nu in Rotterdam, daar valt weinig onverhards te vinden. Maar ik ben voornemens (terug) te verhuizen naar het oosten, en dan meer in het bijzonder Enschede, en daar is nog genoeg modder te vinden :)
Je kan ook ff half uurtje met de auto afzakken naar het zuiden. Rucphen/Roosendaal, Bergen op Zoom en Dorst ( Dorst, Cadettenkamp en Vrachelseheide) zijn echt hele leuke mtb routes. Allemaal aparte lussen zodat je ze ook nog eens verschillend kan rijden , maar dat is meer voor het MTB topic.

[ Voor 86% gewijzigd door degroot op 07-10-2016 20:27 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:24
Dat frame is eigenlijk wel ok. Alleen vind ik de seat tube ter hoogte van het achterwiel niet mooi en hij is wel saai qua kleur.

Maar die wielen... Dat zou bij wet verboden moeten worden. Oh en het rood van de stuurpen vloekt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 23:12
Knop doorgehakt en koop een nieuwe groepset (6800 Ultegra 11sp). Crank ga ik voor 52-36. Qua cassette zit ik nog te twijfelen tussen 28-11 of 25-11. Advies daarover is welkom.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik zou 11-28 kiezen, met 11-25 zit je zo vaak met een schuine kettinglijn rond de 32-33/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:56

Kluus

Gang is alles

Graham schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:12:
Knop doorgehakt en koop een nieuwe groepset (6800 Ultegra 11sp). Crank ga ik voor 52-36. Qua cassette zit ik nog te twijfelen tussen 28-11 of 25-11. Advies daarover is welkom.
Hier heeft ieder zo zijn eigen voorkeur in. Ik rij ook met 52-36 en in NL gebruik ik een 12-25 omdat je dan ook nog de 18 hebt. Eigenlijk altijd op het grote blad en nooit een te scheve kettinglijn. Ga ik de bergen in, dan monteer ik een 11-28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Wil je echt een mooie kettinglijn dan kun je beter 50-36 rijden met 12-25, dat wordt ook mijn volgende setup (nu 50-34 met 11-32).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
50-36 zal ik zelf niet snel doen, misschien achteraf door bladen te vervangen. Ik neem aan dat zoiets altijd nog kan, maar ik zou toch echt de 52 gaan missen bij de zondagritjes en criteriums (zou misschien nog wel eens 53 willen proberen) ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767487

In welke situaties ga je dan de 52 missen? Met 50-11 haal je al 70 km/u

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-07 12:10
Een 52 is leuk als je Greipel heet. Iedereen in dit topic heeft aan een 50 genoeg. Als je wedstrijden rijdt pak je gewoon een 11. 50x11 = zwaarder dan 53x12...

Wat wel problematisch is, is dat 50/36 of 50/39 bij Shimano-crankstellen in bepaalde gevallen problemen oplevert (ketting valt tussen bladen in).

Voor mijn nieuwe fiets ga ik experimenteren met synchroshifting. Het idee is afstappen van de 2 losse configuraties voor vlak/bergen.

Vlak: 50/39 met 12-23
Heuvels/bergen: 50/34 met 12-30

Nieuwe configuratie wordt 50/34 met 12-30 (11 speed). Normaal gezien een configuratie waarbij je heel veel moet schakelen voor en je goed moet letten op je kettinglijn. Dankzij synchroshifting hoef je hier echt niet zelf over na te denken (het systeem schakelt vooraan automatisch, enige wat je doet is zwaarder of lichter schakelen).

Ik ga eens kijken hoe dit bevalt. Mocht het niet bevallen kan ik altijd nog een 39 binnenblad kopen (heb ik zelfs nog liggen) en een 11-23 erop gooien.

[ Voor 95% gewijzigd door havana op 08-10-2016 07:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Tjsa kettinglijnen... Met een 52-36 en een 12-25 heb je gewoon een overgangs punt op de 3 (14) en de 9 (21), maar als dat al te scheef is weet ik het ook niet. Mijn kettingen gaat in ieder geval (volgens de fail-early KMC check tool) minstens 5000km mee in deze config.

En met 50-11 haal je pas 70km/h bij een cadans van 123. 52-11 met een cadans van 95 is 56km/h, in sommige situaties is dat best haalbaar hoor, als je bij wilt trappen in een afdaling. Met 50-11 en cadans van 95 haal je "maar" 49 km/h.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 08-10-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28
Je hebt zo'n mooie site waar je gears kan vergelijken en ook kan zien welke tanden je niet moet nemen omdat dan je ketting te scheef loopt.

http://www.gear-calculator.com/

[ Voor 32% gewijzigd door Tristan op 08-10-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 20:53
Welke nieuwe fiets? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Tristan schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 09:02:
Je hebt zo'n mooie site waar je gears kan vergelijken en ook kan zien welke tanden je niet moet nemen omdat dan je ketting te scheef loopt.

http://www.gear-calculator.com/
Handige tool, thnx.

Ik ben me ook aan het verdiepen in de gears van mijn nieuwe fiets (2017). Ik heb nu een campa 10 speed met 53/39 en 12-25. Na wat opknap- en stel-werk schakelt hij als een malle maar ik mis net wat verzetjes op het tempo waarop ik rijd. Tussen de 30 en 36km/u of met net dat beetje wind tegen kan ik eigenlijk geen lekkere cadans rijden op het buiten blad. Op het binnenblad staat de ketting wel erg schuin.

Daar ik op mijn volgende fiets electronisch wil gaan schakelen ben ik me maar eens aan het verdiepen wat dat dan wel moet worden. In de ideale wereld is een 50/34 met 11-32 elk weg te bereiden maar hier in nederland is dat natuurlijk kolder. Kortom er moet een setup komen voor in NL en 1 voor over de grens (met echte heuvels).

Ik dacht aan een 50/34 met 11-32 voor de bergen en een 50/36 met 12-25 voor in NL. Kan iemand me vertellen of dat zo werkt? Ik heb volgens mij dan in ieder geval een lang kooi nodig voor de berg cassette maar kun ook je straffeloos het binnenblad omwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Kluus schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 08:54:
En met 50-11 haal je pas 70km/h bij een cadans van 123. 52-11 met een cadans van 95 is 56km/h, in sommige situaties is dat best haalbaar hoor, als je bij wilt trappen in een afdaling. Met 50-11 en cadans van 95 haal je "maar" 49 km/h.
De reden dat ik toch voor 52-36 ga. In sprints haal ik dat zeker en dat doe ik voornamelijk op kracht, niet cadans.
havana schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 07:47:
Voor mijn nieuwe fiets ga ik experimenteren met synchroshifting. Het idee is afstappen van de 2 losse configuraties voor vlak/bergen.
Dat is toch iets wat alleen werkt op XTR Di2?

[ Voor 44% gewijzigd door Graham op 08-10-2016 11:32 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik maak me nooit druk over kettinglijnen en heb ook nooit het idee gehad dat er iets is om je druk over te maken. Wat is het theoretische probleem eigenlijk? 5 watt en 10% meer slijtage ofzo? Dat merk je toch niet tijdens een jaar. Of je je ketting nou 3 maal of 3.3 maal moet vervangen. En als de watts belangrijk worden dan ben je op het buitenblad aan het stampen of op het binnenblad aan het klimmen.

De schakel stapjes vind ik wel een legitieme overweging, gisteren rondgebold op mijn fiets die nog in klim modus zit met 12-30 en 34/50 en dan zit je of op 34-12/13 of je zit met de 50 voor in een deel van je cassette waar de stappen groot zijn (17-19-21-24)
Graham schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:03:
[...]

Dat is toch iets wat alleen werkt op XTR Di2?
Ik heb begrepen dat je zelf met die Di2 firmware kan tweaken. Lijkt me dat we met dit topic eindelijk op dit forum thuishoren 8)

[ Voor 18% gewijzigd door MrAngry op 08-10-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Noxa schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:54:
[...]
Ik dacht aan een 50/34 met 11-32 voor de bergen en een 50/36 met 12-25 voor in NL. Kan iemand me vertellen of dat zo werkt? Ik heb volgens mij dan in ieder geval een lang kooi nodig voor de berg cassette maar kun ook je straffeloos het binnenblad omwisselen?
Dat is een lastige, want het is heel persoonlijk, afhankelijk van je kracht maar ook van je klim stijl. Zelf kom ik met 36-28 tot nu toe overal goed boven, dan kan je alles met een korte kooi af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Graham schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:03:
[...]

De reden dat ik toch voor 52-36 ga. In sprints haal ik dat zeker en dat doe ik voornamelijk op kracht, niet cadans.
Yup, dat geloof ik ook. Ik ben het dan ook niet eens met de referentie naar Greipel, 52 is prima bruikbaar voor ons wielertoeristen, Greipel rijd waarschijnlijk met een 54.

[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 08-10-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:32
Bovendien is op het vlakke 52+39 in combinatie met een smalle cassette ideaal. Hoe groter de bladen hoe kleiner de slijtage en weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-07 12:10
Synchroshiften kan sinds kort ook op de racer. Moet je wel de nieuwe dfly hebben en nieuwe batterij.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Brr, het was best fris vanmorgen.. Ik gok dat het 12-14 graden was bij vertrek. Later kwam de zon er gelukkig nog een stukje bij.

Korte ronde gefietst, bijna 42km maar expres in een rustige hartslagzone. (125-142)

Tegenwoordig de eigenaar van een Polar v650. Ik ben daar vooralsnog erg blij mee. Leuke functionaliteit in PolarFlow (de website waarop je de sessie kan analyseren) is dat je de ronde kunt herbeleven. (stukje integratie met Google Maps). Voorbeeldje van mijn rit vanmorgen hier. Uiteindelijk denk ik niet dat je dit veel gebruikt, maar op zich grappig.

Strava link: https://www.strava.com/activities/737981952

[ Voor 10% gewijzigd door Equator op 08-10-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:27
havana schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 13:04:
Synchroshiften kan sinds kort ook op de racer. Moet je wel de nieuwe dfly hebben en nieuwe batterij.
Toch alleen nog voor de nieuwe Dura Ace serie of is dit ook al beschikbaar voor de oude serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Equator schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 13:06:
Brr, het was best fris vanmorgen.. Ik gok dat het 12-14 graden was bij vertrek. Later kwam de zon er gelukkig nog een stukje bij.
Was inderdaad best fris. Ik vertrok vrij laat (10u) maar het was frisser dan gister ochtend half 9.
Later arm en beenstukken uitgedaan en dat was lekker :)

Ging alleen voor geen meter, had ook totaal geen zin om te gaan :( Nouja we hebben het weer overleefd :+

Stond ik Katwijk nog een mede wielrenner langs het fietspad te klooien met z'n fiets. Even gestopt om te vragen of hij hulp nodig had, bleek alleen wat bladeren tussen z'n voorvork/rem. Fijn zo'n aero-fiets waarbij de aansluiting nihil is :+
Was wel een schitterende zwart-witte Isaac met hoge FFWD velgen :9~

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

sapphire schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

Was inderdaad best fris. Ik vertrok vrij laat (10u) maar het was frisser dan gister ochtend half 9.
Later arm en beenstukken uitgedaan en dat was lekker :)
Ik heb lekker met de beenstukken gereden. Ik had sowieso al een fietsshit met lange mouwen aan, dat scheelde wel. Maar daar had - over het ondershirt heen - nog wel een extra shirtje gemogen.. Maar goed, rule 5 ging met regelmaat door mijn hoofd :+

Binnenkort maar eens kijken naar een broek met lange pijpen. Die been stukken zijn leuk, maar straks met 5 graden is dat ook niet meer uit te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:47
Equator schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 13:43:
[...]

Ik heb lekker met de beenstukken gereden. Ik had sowieso al een fietsshit met lange mouwen aan, dat scheelde wel. Maar daar had - over het ondershirt heen - nog wel een extra shirtje gemogen.. Maar goed, rule 5 ging met regelmaat door mijn hoofd :+

Binnenkort maar eens kijken naar een broek met lange pijpen. Die been stukken zijn leuk, maar straks met 5 graden is dat ook niet meer uit te houden..
Gaat best hoor met beetje fatsoenlijke beenwarmers, regelmatig mee naar werk gereden terwijl het nog rond vriespunt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Maar ik vind die beenstukken geen porum.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Want dat ziet er heel anders uit?

Ik rijd nu met Lycra arm- en beenstukken, voor de winter heb ik warmere :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 23:29
havana schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 13:04:
En nog even wachten op firmware die het aanzet.
Ik ga het iig ook proberen.
I-King schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 13:18:
[...]

Toch alleen nog voor de nieuwe Dura Ace serie of is dit ook al beschikbaar voor de oude serie?
Ook voor oudere di2 groepen (alleen 7970 groep)
Wel nodig om nieuwe batterij te monteren en nieuw type wireless unit :

Afbeeldingslocatie: http://bike.shimano.com/content/sac-bike/en/home/news-and-info/news/shimano-advances-wireless-di2-functionality/_jcr_content/bodycontent/titletextteaser_2/image/file.res/1460648865916.jpg

Batterij en wireless module zijn al te koop :
https://www.bike24.com/p2164000.html
https://www.bike24.com/1....ct=164034;menu=1000,4,167

Ik heb ze beide al besteld voor m'n n+1 fiets die ik aan het opbouwen ben ;)

[ Voor 57% gewijzigd door DDX op 08-10-2016 17:06 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
DDX, hoe is het inmiddels met je? Ben je alweer en beetje op de been?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Noxa schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:06:
DDX, hoe is het inmiddels met je? Ben je alweer en beetje op de been?
Ja gaat al weer stuk beter als vorige week.
Lopen (wel met krukken uiteraard) lukt al prima, gisteren al even samen met m'n vader naar de supermarkt.
Ik had hem nog wel nodig voor het tillen van de boodschappen ;)

En kan m'n been ook al stuk optillen. (iedere dag wat meer)
Gisteren bij de fysio zelfs al even op hometrainer wat getrapt (zonder belasting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Bluh, vandaag op pad om her en der wat flinke sprintjes neer te zetten, dit ook om eens een KOMmetje te pakken. Blijkt dat ik op 1 stuk iets te scherp de binnenbocht heb gepakt en daardoor ipv gem 45+ slechts 28+ op het segment gedaan. Iemand van hier die al vaker deze teleurstelling heeft moeten verwerken? Was mijn eerste KOM geweest vandaar de teleurstelling ;) Daarnaast natuurlijk met een korreltje zout nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Wat voor micro-segement is dat dan dan één bochtje zoveel verschil maakt?
Wij deden een 'wedstrijdje' in je kleinste verzetje de Ruiterberg op, leverde me wel een nieuw cadans record op: 156RPM :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
la_fusion schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:21:
Bluh, vandaag op pad om her en der wat flinke sprintjes neer te zetten, dit ook om eens een KOMmetje te pakken. Blijkt dat ik op 1 stuk iets te scherp de binnenbocht heb gepakt en daardoor ipv gem 45+ slechts 28+ op het segment gedaan. Iemand van hier die al vaker deze teleurstelling heeft moeten verwerken? Was mijn eerste KOM geweest vandaar de teleurstelling ;) Daarnaast natuurlijk met een korreltje zout nemen ;)
Snap ik niet? Je denkt 45+ te hebben gereden in die bocht maar strava zegt slechts 28+ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Eindsprint van +/- 250 meter waarbij het einde net na de bocht ligt. Ik heb die bocht volledig aan de binnenkant gepakt en ben daarna omgedraaid(uitgebold en rustig terug). Na het omdraaien kwam ik wel over het 'officiele' eindpunt. Vergelijk het met een rotondo 3/4 rechtsom of 1/4 linksom.

Dit alles heeft 6 secondes langer geduurd waarbij ik tot aan die 6 secondes continu op 42+ zat maar het grootste gedeelte van de tijd op 45+ tot wel 50 km/h. Aangezien ik in die 6 secondes flink heb afgeremd(einde weg) en rustig heb gekeerd heeft dat het gemiddelde gigantisch naar beneden gehaald.

Nu is het allemaal geen ramp maar vind het wel jammer aangezien het net lekker ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
DDX schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:04:
[...]

Ja gaat al weer stuk beter als vorige week.
Lopen (wel met krukken uiteraard) lukt al prima, gisteren al even samen met m'n vader naar de supermarkt.
Ik had hem nog wel nodig voor het tillen van de boodschappen ;)

En kan m'n been ook al stuk optillen. (iedere dag wat meer)
Gisteren bij de fysio zelfs al even op hometrainer wat getrapt (zonder belasting)
Klinkt goed, rustig aan opbouwen en dan in het voorjaar weer volle bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
Kluus schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 08:54:
52-11 met een cadans van 95 is 56km/h, in sommige situaties is dat best haalbaar hoor, als je bij wilt trappen in een afdaling. Met 50-11 en cadans van 95 haal je "maar" 49 km/h.
Wissel je met je kettingbladen ook je wielen?
Je kettingbladen wordt 2 tanden (=4%) groter, en je snelheid gaat 7 km/h (=14%) omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Het hangt allemaal ook behoorlijk van je voorkeuren af. In een sprint of bij meetrappen in een afdaling zit ik meestal op 110-115rpm, dus dan gaat de som hierboven over 95rpm niet op.
Ik ben nog nooit tekort gekomen met 50-12, maar rijd geen wedstrijden. Mocht ik dat wel doen, zou ik aan een 11 genoeg hebben met die 50 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb bij de Sensa keuze uit 3 crankstellen;
50/34, 52/36 en 53/39

En de keuze uit 5 cassettes;
11-23, 11-25, 11-28, 12-25 en 11-32 (met GS)

Ik zou zelf voor de 53/39 met 11-32 kiezen, omdat je daar volgens mij hier in NL het meeste aan heb. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tja persoonlijke voorkeur en hoeveel power je hebt.
Voor gemiddeld iemand zou ik denk eerder 52/36 en 12-25 aanraden.
En eventueel 11-28(of 32) als je gaat klimmen monteren.

Ik heb op dit moment 53/36 en 12-27 gemonteerd zitten.
36 voorblad nog ivm vakanties met klimmen. (had eerst een 39 zitten)
Moet iets vaker van voorblad wisselen vergeleken met toen ik de 39 nog erop had zitten, maar daar ben ik inmiddels aan gewend.
(had tijdens vakanties 11-28 gemonteerd zitten, maar ivm issue overslaande ketting de 12-27 gemonteerd (bleek uiteindelijk 53 blad voor te zijn die op was))

[ Voor 54% gewijzigd door DDX op 09-10-2016 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Want de 53/39 is anders lastig rondkrijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
39 is voor gemiddelde fietser net ff te zwaar als je gaat klimmen.
Ik kom er zelf wel mee boven in bijvoorbeeld Limburg, maar dan moet ik we fink power geven/genoegen nemen met wat lagere cadans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
Ik heb twee sets bladen 53/39 voor hier icm een 12/25 cassette, en een set 50/34 met een 11/32 cassette. Rijd je ideaal in de polder en afhankelijk van waar je gaat rijden wissel je achter je cassette of achter en voor.

Bladen slijten toch wel dus je hebt nooit teveel.

[ Voor 10% gewijzigd door Gebanned op 09-10-2016 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Gebruik je dan ook het lichtste in die opstelling? 34-32 bedoel ik dan. Lijkt me wel erg licht namelijk maar dan klim ik ook meer op kracht dan cadans.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik had graag 34-32 gehad tijdens mijn vakantie in Italie, 36x28 deed goed pijn op klimmetjes die richting de 20% gingen.

@Gebanned; red je dat wisselen zonder dat je voorderailleur steeds in hoogte moet verstellen ?

[ Voor 29% gewijzigd door DDX op 09-10-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
DDX schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 09:49:
@Gebanned; red je dat wisselen zonder dat je voorderailleur steeds in hoogte moet verstellen ?
Gaat prima, heb het op mijn 5800 groep nog niet geprobeerd omdat de fiets overleed voor ik aan het wisselen toekwam.
Bij mijn oude ultegra groep heb ik jaren zo rond gereden en nooit problemen gehad.

Derailleur strak afstellen (1 mm) op de 53; dan heb je 7 mm als je een 50 steekt. Dat is 4 mm meer dan Shimano opgeeft, maar niet significant meer dan wat je krijgt bij een incompetente fietsenmaker.
Daarbij komt dat je met een compact voor toch al minder schakelt per kilometer (en in mijn geval ook minder kilometers rijdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:24
$*##$@#*&($#@ buitenbanden. Ik krijg ze er gewoon écht niet op. Ik heb nu al twee binnenbanden lekgeprikt omdat ik het uiteindelijk toch ga proberen met m'n bandenlichters. Vaseline op de velg gesmeerd. Buitenband in het midden gelegd... het lukt gewoon echt niet. Wat een schijtbanden. M'n vorige banden had je er zo op en af. Deze zijn gewoon niet te doen. M'n handen doen ondertussen echt pijn van het vele knijpen. Mocht iemand in Haarlem wonen en een poging willen wagen: kom gerust langs voordat ik ze in de fik steek.

Ik wil gvd gewoon weer fietsen. Wat een kutgedoe.

Edit

^&$&^*#$%^&#*%^&$*&^@. Nu al voor de derde keer de binneband kapot gemaakt. Ik krijg hem er inmiddels omheen, maar als ik de band ga oppompen, komt hij onder de buitenband uit en ontploft 'ie.

[ Voor 15% gewijzigd door Misha op 09-10-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
Graham schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 09:38:
Gebruik je dan ook het lichtste in die opstelling? 34-32 bedoel ik dan. Lijkt me wel erg licht namelijk maar dan klim ik ook meer op kracht dan cadans.
Als het nodig is ja: 15% en souplesse is niets mis mee. Bovendien kan je zonder problemen 7 km/h rijden, altijd fijn als je een dag je hartslag in toom wilt houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-07 08:39

_Z3

Na een paar jaar starten en weer en elke keer vanwege diverse redenen stoppen met fietsen lijk ik het dit jaar beter vol te houden, intussen begonnen met fietsen naar het werk, 35 km enkele reis. Het gaat best lekker, nu een nieuwe fiets aangeschaft, ik had een Sensa met 3x10 tiagra. Nu dus een Cube carbon Ultegra 2x11. Tot nu toe een heel kort ritje gemaakt maar verschil is gelukkig duidelijk merkbaar :9

Foto'tje:
Cube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Gebanned schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:26:
[...]

Wissel je met je kettingbladen ook je wielen?
Je kettingbladen wordt 2 tanden (=4%) groter, en je snelheid gaat 7 km/h (=14%) omhoog.
Je hebt gelijk, ik had het gewoon ingevuld in zo'n formuliertje, maar denk dat ik bij de 50 een invul foutje heb gemaakt |:( . Als ik het nu nog een keer correct invul haal je met deze waarden in het geval van 50-11 54km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Misha schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:42:
$*##$@#*&($#@ buitenbanden. Ik krijg ze er gewoon écht niet op. Ik heb nu al twee binnenbanden lekgeprikt omdat ik het uiteindelijk toch ga proberen met m'n bandenlichters. Vaseline op de velg gesmeerd. Buitenband in het midden gelegd... het lukt gewoon echt niet. Wat een schijtbanden. M'n vorige banden had je er zo op en af. Deze zijn gewoon niet te doen. M'n handen doen ondertussen echt pijn van het vele knijpen. Mocht iemand in Haarlem wonen en een poging willen wagen: kom gerust langs voordat ik ze in de fik steek.

Ik wil gvd gewoon weer fietsen. Wat een kutgedoe.

Edit

^&$&^*#$%^&#*%^&$*&^@. Nu al voor de derde keer de binneband kapot gemaakt. Ik krijg hem er inmiddels omheen, maar als ik de band ga oppompen, komt hij onder de buitenband uit en ontploft 'ie.
Huh? wat voor buitenbanden heb je dan? Ik zet de mijne er altijd met bandenlichters erop , want met het handje krijg ik ze er zowiezo nooit op. En dat gaat echt altijd goed. Nooit BiBa's lek geprikt.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik had het verkeerd. Het gaat dus niet lek via de bandenlichters. Als ik de band ga oppompen, dan komt om de een of andere reden mijn binnenband onder mijn buitenband vandaan in de buurt van het ventiel, waardoor 'ie kapot knalt. Ik heb geen flauw idee hoe dat kan... bij de een zit hij prima erom, bij de ander heb ik drie binnenbanden al kapot gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Misha schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:41:
Ik had het verkeerd. Het gaat dus niet lek via de bandenlichters. Als ik de band ga oppompen, dan komt om de een of andere reden mijn binnenband onder mijn buitenband vandaan in de buurt van het ventiel, waardoor 'ie kapot knalt. Ik heb geen flauw idee hoe dat kan... bij de een zit hij prima erom, bij de ander heb ik drie binnenbanden al kapot gemaakt
Buitenland goed gecontroleerd op stukjes glas of metaal? Velg lint in orde?

Biba in je buba leggen, klein beetje lucht erin en dan de buba op de velg duwen. Laatste stukje moet je even met de banden lichter doen, zeker als je een redelijk nieuwe buba hebt. Oh en altijd bij het ventiel beginnen en aan tegenover liggende zijde eindigen. Dat werkt bij mij altijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Noxa op 09-10-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Noxa schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:44:
[...]

Buitenland goed gecontroleerd op stukjes glas of metaal? Velg lint in orde?

Biba in je buba leggen, klein beetje lucht erin en dan de buba op de velg duwen. Laatste stukje moet je even met de banden lichter doen, zeker als je een redelijk nieuwe buba hebt. Oh en altijd bij het ventiel beginnen en aan tegenover liggende zijde eindigen. Dat werkt bij mij altijd.
Thanks maar dat heb ik dus telkens gedaan :( buitenband is helemaal in orde verder, velglint ook.

Ik heb gewoon twee linkerhanden wat dit betreft denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:56

bonzz.netninja

Niente baffi

Misha schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:46:
[...]

Thanks maar dat heb ik dus telkens gedaan :( buitenband is helemaal in orde verder, velglint ook.

Met het risico dat ik dingen zeg die je al weet, na het opleggen eerst 1 pompje lucht, daarna pomp eraf en helemaal rond gaan en overal ff goed knijpen en controleren dat je binnenband er niet tussen zit. Daarna pas helemaal gaan oppompen, eventueel met nog een extra tussen stop ter extra controle.

Verder gewoon heel veel geduld en geen grof geweld. Wil het niet, wiel 180 graden draaien en overal in knijpen en weer rustig vanaf dat punt al drukkend terug naar waar je moet weten en waar hij erop moet. Uiteindelijk moet je er voor zorgen dat je overal een gelijke hoeveelheid rubber hebt en er dus nergens 'spanning in de lengte richting' zit, als je begrijp wat ik bedoel. Dat doe je door overal te blijven knijpen

En je kan altijd nog ff naar de fietsenmaker en je probleem uitleggen. Een goede helpt je en leert het je nog een keer :)

Wat trouwens ook wel een helpt is je band ff op de verwarming leggen. Dat doe ik in de winter meestal ff, dan wordt het rubber iets soepeler.

[ Voor 5% gewijzigd door bonzz.netninja op 09-10-2016 20:02 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Misha schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:46:
[...]

Dat is wel klote, toch even naar de lbs dan. Super irritant als je gewoon even op de fiets wilt stappen en dit werkt je tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Haal dan gelijk tubeless bij de LBS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Thanks voor de tips! Ik denk dat ik misschien al weet ik morgen ga proberen. Zodra de band er op ligt, het ventiel iets naar achteren duwen zodat de band er wellicht meer in valt. Iets zegt me dat dat het probleem ook gaat oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ah ok , dacht dat je ze met de bandenlichters lek prikte. ventiel naar achter drukken wil ook helpen idd , dan kan de band er mooi omheen vallen!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07

Galois

1811 - 1832

Met een groep vrienden fietsen we elk jaar de Amstel Gold Race. Dit doen we al 10 jaar of zo, nog toen je een week van tevoren in kon schrijven :)
Sinds het loting-systeem steeds geluk gehad: altijd ingeloot :)

Ik ben er eigenlijk een klein beetje klaar mee. Te druk, te vaak gedaan.
Maar nu is het wilde plan ontstaan om de 240 km te doen. Ik twijfel. Uitfietsen zal wel lukken, maar om 10 uur lang te fietsen (incl stops dus) heb ik niet zo'n zin in... saai?? Maar de prestatie an sich, is uiteraard wel uitdagend!

Iemand ervaring met deze langste afstand?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Laatst online: 18:28
In de lurkmodus: heb nu 3 weken een Tacx Vortex en heb verschillende apps geprobeerd.

* Tacx iPad app - alleen gratis filmpjes geprobeerd, want de 'echte' films kosten €11 per stuk. Werkt op zich goed. De films schijnen erg goed te zijn maar ik schrik een beetje terug van de kosten.
* Trainerroad (Windows) - erg sterk! Ik vind het uitdagend. Buiten komt er van trainen nooit wat: ik fiets gewoon. Maar hiermee hoop ik eindelijk eens echt progressie te maken.
* Zwift (Windows). Door velen als het ultieme programma gezien, maar ik vind er niks aan. Doelloos rondrijden. Voor races heb ik de conditie niet. Het trainen heb ik niet geprobeerd maar de virtuele visuele wereld doet me niet echt wat.
* Fulgaz (iPhone > HDMI > TV). Echte filmpjes meerijden, waarbij de weerstand meeloopt met de hellingen in het filmpje. Twee weken proeftijd met volledige toegang. Dit vind ik erg leuk om te doen. Heb diverse films uitgeprobeerd en het spreekt me aan.
* Kinomap (iPhone > HDMI > TV). Eveneens echte filmpjes meerijden. Lijkt er dus erg op. Een belangrijk verschil is dat mensen zich bij Fulgaz kunnen melden als ze voor hem interessant materiaal hebben. Dit kan leiden tot toevoegen van zo'n filmpje aan de bibliotheek. Kinomap heeft dit geautomatiseerd, waarbij jan en alleman dus GPS-gelokaliseerde filmpjes beschikbaar kan stellen. Hier is dus een stuk minder quality control maar wel een veel groter aanbod. Bij wijze van proef kun je alleen een handjevol korte ritjes gratis uitproberen. Voor de rest moet je een abonnement. De korte testritjes zijn me ook goed bevallen.
* Niet uitgetest: Sufferfest. Ze brullen om het hardst van de toren dat het allemaal zo moeilijk en zo zwaar mogelijk is. Okee, dus niet voor mij.

Dilemma's dilemma's. Als ik in mijn oude patroon wil blijven dan kan ik het beste bij Fulgaz of Kinomap terecht: dat is ritjes rijden zonder specifiek trainingsdoel. Wil ik echt gefocussed trainen dan neig ik zeer sterk naar Trainerroad. Ik lees hier ook dat anderen dit combineren met Youtube, Netflix of ander visueel vertier. Het klopt dat Zwift ook traininen aanbiedt, alsmede Tacx en The Sufferfest. Maar Trainerroad geeft toch wel het beste gevoel.

Na alle proeftijdjes ga ik van start met "General Build".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767487

Waarom ga je nu general build doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
Ik heb ze allemaal eens bekeken en omdat ik geen specifieke plannen heb om te racen of om in januari de Alpen in de gaan kwam ik uit op general build: algehele conditieverbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Behoorlijk koud vanmorgen, rond 0830 nog maar 2 graden hier in Rotterdam... Gelukkig wel een lekker zonnetje erbij, dat maakte het erg goed te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-07 08:39

_Z3

Misha schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:03:
Thanks voor de tips! Ik denk dat ik misschien al weet ik morgen ga proberen. Zodra de band er op ligt, het ventiel iets naar achteren duwen zodat de band er wellicht meer in valt. Iets zegt me dat dat het probleem ook gaat oplossen
Had ik ook idd, vrij kort ventiel waardoor de binnenband er niet ver genoeg in zit. Goed naar achter duwen en niet in één keer 8 bar erin pompen maar regelmatig checken of je geen binnenband ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:08
Het ventiel moet je altijd even terugduwen als je de buitenband er volledig om hebt liggen. Bij het ventiel wil de binnenband namelijk altijd wat lastiger volledig in de buitenband komen als je dit niet doet, omdat het daar wat stugger is door het extra rubber rond het ventiel en het ventiel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
En als je niet het ventiel naar binnen duwt kan je ook een bobbel krijgen bij het oppompen, rijdt niet bepaald fijn. Eventueel kan je trouwens nog je velglint bekijken of dat wel goed ligt, kan ook een oorzaak zijn van een lekke binnenband.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:23
Wie van jullie heeft winterschoenen, en welke? Gisteren merkte ik weer eens dat ik al bij temperaturen van net boven de 10 graden binnen het uur koude voeten heb (met merino sokken in normale schoenen). Ik heb wel van die neopreen overschoenen, maar die helpen ook niet echt, zeker niet als het straks nog kouder wordt. Ik heb wat gezocht, maar de keuze lijkt niet heel ruim te zijn. Ofwel Northwave, ofwel Sidi, verder vind ik niets waar je SPD-SL plaatjes onder kunt schroeven.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:09
Heb northwave schoenen, celsius nogwat heten ze volgens mij. Bevallen goed, lekker warm en waterdicht (met gore tex) Heb ze wel met SPD, maar er is een SPD-SL variant van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
roda_djavulen schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:58:
Heb northwave schoenen, celsius nogwat heten ze volgens mij. Bevallen goed, lekker warm en waterdicht (met gore tex) Heb ze wel met SPD, maar er is een SPD-SL variant van.
Ja, dat is de Fahrenheit, die had ik al gezien. Goed om te horen dat ze in elk geval warm zijn :)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

eddemans schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:19:
...

Dilemma's dilemma's. Als ik in mijn oude patroon wil blijven dan kan ik het beste bij Fulgaz of Kinomap terecht: dat is ritjes rijden zonder specifiek trainingsdoel. Wil ik echt gefocussed trainen dan neig ik zeer sterk naar Trainerroad. Ik lees hier ook dat anderen dit combineren met Youtube, Netflix of ander visueel vertier. Het klopt dat Zwift ook traininen aanbiedt, alsmede Tacx en The Sufferfest. Maar Trainerroad geeft toch wel het beste gevoel.

Na alle proeftijdjes ga ik van start met "General Build".
Ik vind de trainer mode van Zwift heel erg lijken op Trainerroad, alleen in plaats van filmpjes heb je dan de Zwift wereld. Als je dat niet zo veel vind zou ik inderdaad voor trainerroad gaan.

Voor wat betreft training plans, toen ik vorig jaar kreeg kreeg ik heel erg het idee aan een vast schema te komen (dag 1: training A, dag 2: rust, dag 3: training B etc). Dat vind ik lastig inplannen in combinatie met ritjes op de weg en MTB ritjes die ik ook nog blijf doen. Daarom was ik niet aan een training plan begonnen maar ben ik gewoon op eigen inzicht trainingen gaan doen. Hoe gaan jullie daar mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik gebruik een trainingplan om voor me te bepalen welke training ik ga doen, maar niet wanneer. De weekend ritten van het trainingsplan vervang ik dan door buitenritten waar mogelijk. In trainerroad kan je dit nu zelf aangeven zodat trainingen niet open blijven staan (assign -> outdoor ride).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 13-07 20:53
swbr schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:51:
Wie van jullie heeft winterschoenen, en welke? Gisteren merkte ik weer eens dat ik al bij temperaturen van net boven de 10 graden binnen het uur koude voeten heb (met merino sokken in normale schoenen). Ik heb wel van die neopreen overschoenen, maar die helpen ook niet echt, zeker niet als het straks nog kouder wordt. Ik heb wat gezocht, maar de keuze lijkt niet heel ruim te zijn. Ofwel Northwave, ofwel Sidi, verder vind ik niets waar je SPD-SL plaatjes onder kunt schroeven.
Ik heb al jaren de Sidi Diablo (Nu Sidi Breeze), omdat Northwave gewoon niet lekker zat helaas. Vind de Northwave namelijk mooier. Maar de Sidi Diablo is eigenlijk precies hetzelfde en werkt hetzelfde. Top schoen en ik rijd er eigenlijk heel de winter mee door, inclusief rondjes van 4+ uur bij ongeveer 3 graden, geen enkel probleem.

Ik wil nog wel aandragen dat Shimano tegenwoordig ook een puike winterschoen heeft, die ook het passen waard is. Ik heb het idee dat de winterschoenen elkaar niet zoveel ontlopen, dus ik zou vooral kijken naar de pasvorm. Pas ze wel met je wintersokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:11:
Ik gebruik een trainingplan om voor me te bepalen welke training ik ga doen, maar niet wanneer. De weekend ritten van het trainingsplan vervang ik dan door buitenritten waar mogelijk. In trainerroad kan je dit nu zelf aangeven zodat trainingen niet open blijven staan (assign -> outdoor ride).
Ah ok, dat laatste kende ik nog niet, dat zou mijn probleem voor een groot deel oplossen. In de training plans ligt toch een groot deel van de kracht van Trainerroad dus wilde ik toch graag gaan gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
Ik heb de Northwave Gore-Tex MTB Celsius. Ik rijd met SPD. Ooit mee begonnen en nooit veranderd. Ze bevallen mij erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Roet schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:17:
[...]
Ik wil nog wel aandragen dat Shimano tegenwoordig ook een puike winterschoen heeft, die ook het passen waard is. Ik heb het idee dat de winterschoenen elkaar niet zoveel ontlopen, dus ik zou vooral kijken naar de pasvorm. Pas ze wel met je wintersokken!
De pasvorm van Shimano zou ok moeten zijn, mijn gewone schoen zijn ook van Shimano. Weet je misschien het type? Ik heb wel de SH-RW80 gevonden, maar die is overal uitverkocht, in elk geval in mijn maat. Bij de 2016 modellen zie ik niets van winterschoenen voor race terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 02-07 09:20
Van het weekend ook even naar buiten geweest op zaterdagmiddag. Eigenlijk spontaan omdat het wel uitkwam met de rest van activiteiten er ook maar een wat langer ritje van gemaakt en de Fondo van oktober vast binnengehaald. Weer viel me nog alles mee. Geen moment echt koud gehad. Beenstukken en armstukken + shirt met lange mouwen en nog een ondershirt + gewone fietskleding en dan dikke overschoenen.

Geprobeerd om niet boven omslagpunt te komen (176) en is overal op 1 plek na gelukt. Laatste klimmetje Ruiterberg net op 178 gekomen, ik denk omdat er voor mij een groepje van 4 reed waar ik onderbewust toch naar toe aan het rijden was :) Maar al met al zeker tevreden. Dacht dat de vorm al aan de minderende hand was maar moet toch nog anders concluderen. Ja, heuvelop ist al wel een beetje in een winterslaap gekomen :)

https://www.strava.com/activities/738231848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Sjiek gemiddelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Thanks, althans ging er vanuit dat je het over mij had :P

Ja, toen ik 1e x bij voet Amerongen aankwam had ik 32,6 ofzo erop liggen. En de 2e en 3e keer 32 rond. Dus weinig verval na 2e x Amerongen qua gemiddelde kreeg ik wel in de gaten dat 32+ er wel uit te halen moest zijn. Denk dat grotendeels goed gelukt is omdat ik nergens op de klim echt heel hard gegaan ben. Niet dat ik niet mijn best deed maar wilde wel een beetje rustig aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:47
orange.x schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:42:
Van het weekend ook even naar buiten geweest op zaterdagmiddag. Eigenlijk spontaan omdat het wel uitkwam met de rest van activiteiten er ook maar een wat langer ritje van gemaakt en de Fondo van oktober vast binnengehaald. Weer viel me nog alles mee. Geen moment echt koud gehad. Beenstukken en armstukken + shirt met lange mouwen en nog een ondershirt + gewone fietskleding en dan dikke overschoenen.

Geprobeerd om niet boven omslagpunt te komen (176) en is overal op 1 plek na gelukt. Laatste klimmetje Ruiterberg net op 178 gekomen, ik denk omdat er voor mij een groepje van 4 reed waar ik onderbewust toch naar toe aan het rijden was :) Maar al met al zeker tevreden. Dacht dat de vorm al aan de minderende hand was maar moet toch nog anders concluderen. Ja, heuvelop ist al wel een beetje in een winterslaap gekomen :)

https://www.strava.com/activities/738231848
Mooie omgeving om te fietsen! Gisteren de Meewindkoers gereden wat ons ook over het Nationale Park de Utrechtste Heuvelrug stuurde.
Genoten van het uitzicht en het aangename weer. :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Bedankt voor de tips tot nu toe, heb net een paar Sidi's en een paar Northwaves besteld. Morgenavond even passen en kijken welke ik houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Goed, ik ben nog even in afwachting hoe het mij deze winter gaat bevallen maar verbaas mij tot nu toe wel over de kleding van andere wielrenners.. Afgelopen zaterdag met +/- 13 graden met korte broek, t-shirt, armstukken en jasje gereden en het ook niet koud gehad. Het is natuurlijk een persoonlijk iets maar zag ook al afgelopen weekend het grootste gedeelte van de rijders met lang-lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hangt er denk ook vanaf hoe laat je nu vertrekt, 's ochtends kan het nog flink koud zijn.
Als je iets hoger tempo rijd midden op de dag met zonnetje erbij zou korte broek misschien nog net aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Het ligt heel erg aan het type rit dat je doet, en ook aan de verdere weersomstandigheden, bijvoorbeeld zoals van de week met de koude wind erbij.

Ik trek wel vaak een lange broek aan als het onder de 15 graden gaat, omdat ik heb gemerkt dat ik bij kou vaak pijnlijke knieën krijg na afloop van een rit. Beenstukken vind ik maar ondingen, dus dan liever gewoon een lange broek. En als ik een lange broek aan hebt ben ik ook wel zo autistisch dat ik gelijk ook een shirt met lange mouwen aan moet doen ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:54
Het is in deze periode ook wel lastig.. 's ochtends om half 7 is het echt te koud voor kort/kort, maar 's middags om 16:00 is het wel te doen...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Plus, je kan vaak toch niet zien hoelang iemand al onderweg is. Als iemand om 9u vertrekt en een rondje van 4-5u doet dan ga je halverwege mogelijk ook niet alle overbodige lange kleding weer uittrekken.
Kijk ik naar mezelf dan rij ik al wel vlot met beenstukken, inderdaad ook zo onder de 15 graden al wel omdat dat wel prettig is voor de knietjes. Maar lange broek gebruik ik eigenlijk alleen als ik die nodig heb voor een 2e laag. Vind beenstukken wat prettiger zelf dan de lange broek die ik heb. Als ik dus met lange broek rij is dat vaak icm nog beenstukken ook :)
Pagina: 1 ... 99 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic