Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.301 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:42

Kluus

Gang is alles

Tristan schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:37:
[...]
Andere vraag, wie rijden er hier criteriums? Ik volg op YT CyclingMaven uit Australië (https://www.youtube.com/channel/UCB5vTUmuLCWqiTRDOApgR-g) en die heeft vaak tips voor A-D grade riders. Verder wel leuk om te volgen. Maar, kennen we zulke klassementen hier in NL ook? Ik kan het niet echt vinden op de KNWU ofzo.
Hier staat info over de klassementen die er in NL zijn (voor de sub-klassen en meer info kan je in het menu kiezen) en hier staat de wedstrijdkalender van de KNWU wedstrijden (te selecteren op categorie).

[ Voor 26% gewijzigd door Kluus op 04-10-2016 12:55 . Reden: Verkeerde link bij de info over de klassementen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 11:22
orange.x schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:42:
[...]

Geen strava registratie om te zien waar het dan gebeurd is? Ben sinds kort daar ook met wat vrienden aan het MTB'en en doen dan vaak eerst Leersumrondje en aansluitend Amerongen. Maar ik kan me gewoon niet zo heel goed voorstellen waar je ZO kan vallen dat dat het resultaat is. Kijk, je komt soms wel door bochtjes waar er afgezaagde boomstronken enzo zijn. Als je daarvoor uit balans raakt en je vliegt over de kop met je rug op zoiets dan kan ik dat nog begrijpen. Maar ik ben daar recent ook half over de kop gegaan maar moet zeggen dat het nog best meeviel. Geen schade aan fiets en kleding en interne spul.

Goed, leeftijd kan nog een hoop schelen, met 32 is dat nog best jong hier. Maar hoe staan de zaken er nu voor?
Het is gebeurd op de jumpline in Amerongen, je kunt daar links een aantal jumps kiezen en rechts kiezen om ze niet te rijden. Lastige jumps die je of moet wegpompen of dubbel moet nemen, naar aanleiding van het ongeluk is het tot nader orde dicht. In de krant stond dat hij over het stuur is gegaan en ongelukkig tegen een boom is gekomen.

Zie ook http://nieuwsbladdekaap.n...-val-bos-amerongen-170582

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 04-10-2016 12:56 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 21:10
Kluus schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:34:
[...]

Ik weet niet welke trainer je nu hebt maar als het echt alleen om het tacxen gaat zou je met dat budget ook een Tacx Vortex Smart ofzo kunnen aanschaffen.Misschien kan de Satori Smart ook al wel, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee Die heeft ook een vermogensmeter ingebouwd en dan kan je ook nog eens gebruik maken van het interactieve deel.
Goed punt, het was ook een lastige keuze. Echter heb ik al een tacx flow. En ik heb liever een powermeter die ik straks in de lente in mijn koersfiets kan steken als ik daar behoefte aan heb. Verder heb ik mijn twijfels bij de kwaliteit van de powermeters in de Tacx. Andere overwogen alternatieven zijn onder andere een half jaar trainen bij Wattbike
Qua software gebruik ik de meuk van Tacx liever niet. Ik heb een trainerroad subscriptie en een bak sufferfest videos, dat vind ik prettiger dan de Tacx software.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

Goed punt, het was ook een lastige keuze. Echter heb ik al een tacx flow. En ik heb liever een powermeter die ik straks in de lente in mijn koersfiets kan steken als ik daar behoefte aan heb. Verder heb ik mijn twijfels bij de kwaliteit van de powermeters in de Tacx. Andere overwogen alternatieven zijn onder andere een half jaar trainen bij Wattbike
Qua software gebruik ik de meuk van Tacx liever niet. Ik heb een trainerroad subscriptie en een bak sufferfest videos, dat vind ik prettiger dan de Tacx software.
Die tacx software heb ik inderdaad ook alleen gebruikt voor een update ooit. Verder gebruikte ik vorig jaar mijn vortex icm Zwift (zowel trainer mode als freewheelen) en een maandje trainerroad gedaan.

Dit jaar twijfel ik nog een beetje tussen zwift en trainerroad. Het voordeel van trainerroad vind ik de diversiteit aan trainingen die gewoon "beter" lijken te zijn, het hoeft niet altijd grafisch gerepresenteerd te worden met een poppetje op een parcours en ik heb ook nog een batterij aan sufferfest filmpjes liggen. Het voordeel van Zwift vind ik dat ik dat poppetje soms toch wel leuk vind en dat je ook af en toe gewoon een fun ride kan doen. Ik heb alleen geen zin om voor beide een abbonement actief te hebben.

Hoewel ik geen referentie met een echte meter heb, en dus niet kan oordelen over de exactheid, leek de vermogensmeter van de vortex het wel ok te doen. Hij was in ieder geval stabiel bij bepaalde inspanning, dus in ergo mode op vermogen trainen en progressie volgen ging prima.

[ Voor 26% gewijzigd door Kluus op 04-10-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-07 22:56
Kluus schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:19:
[...]

Die tacx software heb ik inderdaad ook alleen gebruikt voor een update ooit. Verder gebruikte ik vorig jaar mijn vortex icm Zwift (zowel trainer mode als freewheelen) en een maandje trainerroad gedaan. Dit jaar twijfel ik nog een beetje tussen zwift en trainerroad.

Hoewel ik geen referentie met een echte meter heb, en dus niet kan oordelen over de exactheid, leek de vermogensmeter van de vortex het wel ok te doen. Hij was in ieder geval stabiel, dus in ergo mode op vermogen trainen ging prima.
Ik wacht eigenlijk op Zwift voor iOS, maar dat duurt nog een paar weken denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
nare man schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:27:
[...]

Daar fiets ik ook veel (woon in Rotterdam) maar waarom ga je aan de linker (west) oever van de Rotte zo door Bleiswijk en die weilanden daar? Dat is enorm saai, de waterkant is toch veel mooier?

Overigens zegt gemiddelde weinig en moet je je daar niet op focussen. Een tocht waar je met gemiddeld 25 tegen windkracht 5-6 in hebt geploegd is vele malen zwaarder dan een tocht waarbij je met diezelfde windkracht in de rug gemiddeld 35 hebt gereden.
Kan je uit betrouwbare bron vertellen dat zelfs een hoog gemiddelde rijden met wind mee nog vies tegen kan vallen :P https://www.strava.com/activities/627984502 Had de wind aardig mee, donker uiteindelijk ook wel tegen waardoor het wat linker werd. Maargoed, ik ben natuurlijk alsnog verre van een pro :P Maar het was een pittige rit!
Makkelijk schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:56:
[...]

Het is gebeurd op de jumpline in Amerongen, je kunt daar links een aantal jumps kiezen en rechts kiezen om ze niet te rijden. Lastige jumps die je of moet wegpompen of dubbel moet nemen, naar aanleiding van het ongeluk is het tot nader orde dicht. In de krant stond dat hij over het stuur is gegaan en ongelukkig tegen een boom is gekomen.

Zie ook http://nieuwsbladdekaap.n...-val-bos-amerongen-170582
Ja, bij mij is er nog niet veel "herkenning" op basis van een naam. Tis zoveel geslinger dat ik na vaak 2 stukjes compleet de weg al kwijt ben :P Maar inderdaad, over de kop slaan en verkeerd terecht komen is natuurlijk altijd een optie oud of jong etc.

Nu skip ik de meeste echte jumps ook wel express omdat ik mezelf totaal nog niet geschikt vind voor die zaken mede doordat je het echt goed moet kennen qua snelheid die je moet hebben etc. Daar doe ik het gewoon te weinig voor. Daarnaast, ik heb al genoeg plezier van de non-jump stukken ook! Maar ook geoefende mensen kunnen verkeerd gaan uiteraard.

[ Voor 39% gewijzigd door orange.x op 04-10-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 14:43
Andere vraag, wie rijden er hier criteriums? Ik volg op YT CyclingMaven uit Australië (https://www.youtube.com/channel/UCB5vTUmuLCWqiTRDOApgR-g) en die heeft vaak tips voor A-D grade riders. Verder wel leuk om te volgen. Maar, kennen we zulke klassementen hier in NL ook? Ik kan het niet echt vinden op de KNWU ofzo.
Ik fiets wel eens mee met de vast verzet bokaal, een serie van 12 fixed gear crits in Nederland. Het is erg toegankelijk met een a en b groep, de sfeer is altijd gemoedelijk. Maar in de a klasse wordt er toch op een best wel hoog niveau gereden. Om mee te doen heb je natuurlijk wel een baanfiets nodig ;) plus een lidmaatschap van de knwu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Tristan schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:37:
[...]
Wat hier in Nederland het beste mee te vergelijken is zijn de zogenaamde clubkoersjes, die heb je vrijwel overal in het land op afgesloten parcours, maar worden niet via de knwu georganiseerd. Veel van die circuitjes hebben ook hun eigen ranglijst en soms een A/B categorie of vergelijkbaar. Het meeste bekende circuit is denk ik dat van WVA op Sloten bij Amsterdam waar je welke maandag, woensdag en zaterdag (met de bekende scheiding tussen trimmers en licentiehouders alleen op zaterdag) kan meedoen. Vaak is wel een basislidmaatschap van de knwu vereist (al is er nauwelijks handhaving).
Verder heb je zo uit mijn hoofd deze koersjes op spaarnwoude, bij ulysses, de mol, nedereindse berg, bij zwolle, in Groningen etc etc.

Er zijn ook echte criteriums die maar eens per jaar worden georganiseerd op allerlei niveaus, daarvoor kan je de KNWU meestal wel raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:18
sapphire schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:29:
Bizar bericht weer net.

Krijg en te horen dat een kennis van me vrijdag een ongeluk op de MTB gehad heeft. Nek én rug gebroken, hij kon pas na 2,5u onder narcose met de trauma heli vervoerd worden :|
Vooruitzichten tot nu toe zijn erg slecht, hoorde berichten dat het gunstigste geval een dwarslaesie is :(

Zit dit ook met kippenvel te typen, echt heel eng zo'n bericht.....

edit: Net nog wat meer gehoord. Hij was dus aan het MTB'en op een trail (bij) Amarongen en daar gevallen. Z'n vrouw reed voor hem en was teruggegaan toen hij lang wegbleef. Hij as nog bij maar kon armen en benen niet bewegen en toen wisten ze al dat het niet goed was. Langskomende fietsen heeft nog geholpen met zijn hoofd stilhouden tot de hulpdiensten er waren want die konden er niet bij komen. Uiteindelijk door de brandweer op een brancard gefixeerd en 900m door het bos gedragen tot de plek waar de heli kon landen.
Nek gebroken, rug gebroken en wervels beschadigd en borstbeen gebroken. Moet een behoorlijke smakkerd geweest zijn :/
Bizar zeg. Sterkte voor je kennis!

En havana een ongeluk zit in een klein hoekje. Al rijdend je snelspanner strakker zetten vind ik overigens best knap als het was gelukt. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:55
LuPo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:33:
[...]

Bizar zeg. Sterkte voor je kennis!

En havana een ongeluk zit in een klein hoekje. Al rijdend je snelspanner strakker zetten vind ik overigens best knap als het was gelukt. :P
Dat heeft er eentje dit jaar in de Amstel Gold Race ook geprobeerd. Die is er bekaaider vanaf gekomen.

twas fabio felline blijkbaar:

http://www.cyclingweekly....neutral-zone-crash-221347

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
orange.x schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:02:
Ja, bij mij is er nog niet veel "herkenning" op basis van een naam. Tis zoveel geslinger dat ik na vaak 2 stukjes compleet de weg al kwijt ben :P Maar inderdaad, over de kop slaan en verkeerd terecht komen is natuurlijk altijd een optie oud of jong etc.
Er is in Amerongen in één splitsing waarbij links staat aangegeven "Pas op! Sprong!". Waarschijnlijk hou je daar wel rechts. De sprongen aan de linkerkant zijn lastig en vrij gevaarlijk qua landing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Makkelijk schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:58:
[...]

Er is in Amerongen in één splitsing waarbij links staat aangegeven "Pas op! Sprong!". Waarschijnlijk hou je daar wel rechts. De sprongen aan de linkerkant zijn lastig en vrij gevaarlijk qua landing.
Ja, maar ik dacht altijd dat die redelijk bovenop lag en dat is vlak langs de weg. Dat wil niet zeggen dat daar dan een helicopter WEL makkelijk kan landen, dat is idd niet echt het geval :) Maar meer in de zin van die berichten dacht ik goh, nog 800m lopen met brancard... Maar tzal denk ik wel dat stuk zijn. Ja, ik vind een heuveltje hier of daar wel geinig, en soms jump ik licht maar meestal probeer ik het parcours te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767487

nare man schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:27:
[...]

Daar fiets ik ook veel (woon in Rotterdam) maar waarom ga je aan de linker (west) oever van de Rotte zo door Bleiswijk en die weilanden daar? Dat is enorm saai, de waterkant is toch veel mooier?

Overigens zegt gemiddelde weinig en moet je je daar niet op focussen. Een tocht waar je met gemiddeld 25 tegen windkracht 5-6 in hebt geploegd is vele malen zwaarder dan een tocht waarbij je met diezelfde windkracht in de rug gemiddeld 35 hebt gereden.
De parallelweg van de N209 fietst vrij zalig. Geen drempeltjes / bejaarden / wandelaars / skeeleraars / kutwielrenners / blinde bochten / etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gisteren voor het eerst de 100 km grens gepasseerd. De laatste kilometers waren nog pittig, maar wel een kick om de teller naar de 100 te zien springen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

orange.x schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:42:
[...]

Geen strava registratie om te zien waar het dan gebeurd is? Ben sinds kort daar ook met wat vrienden aan het MTB'en en doen dan vaak eerst Leersumrondje en aansluitend Amerongen. Maar ik kan me gewoon niet zo heel goed voorstellen waar je ZO kan vallen dat dat het resultaat is. Kijk, je komt soms wel door bochtjes waar er afgezaagde boomstronken enzo zijn. Als je daarvoor uit balans raakt en je vliegt over de kop met je rug op zoiets dan kan ik dat nog begrijpen. Maar ik ben daar recent ook half over de kop gegaan maar moet zeggen dat het nog best meeviel. Geen schade aan fiets en kleding en interne spul.

Goed, leeftijd kan nog een hoop schelen, met 32 is dat nog best jong hier. Maar hoe staan de zaken er nu voor?
Dank aan Makkelijk voor de link.
Laatste wat ik hoorde was dat hij zijn armen en benen kon bewegen, leek mij erg positief maar is dus niet zo. Hij heeft een zwelling in zijn nek/nekwervels en dat schijnt erg te zijn. Is afwachten hoe dat verloopt en of die zwelling niks beschadigd.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Wie heeft er een aero handlebar en hoe fietst dat? Het lijkt mij wel relaxed met dat platte gedeelte om even op te leunen/rusten zo nu en dan..

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcTo4upPM4gNBpFqSNBaohMSt_ILGVPxH9Hy-AWNsr_cfOH5nAvzTeo_T1nN-_6hGHcwoAJVNYo&usqp=CAE

En als je er een hebt, laat dan gelijk een plaatje zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ai, nu zie ik dat The Sufferfest voortaan ook een eigen trainer app heeft, lijkt veel op trainerroad, en uiteraard integratie met de filmpjes. Nieuwe filmpjes lijken zelfs alleen beschikbaar via de app.

Nog meer keuze! Heeft er al iemand ervaring met de sufferfest app?

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 04-10-2016 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:35
Exocet schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:39:
Gisteren voor het eerst de 100 km grens gepasseerd. De laatste kilometers waren nog pittig, maar wel een kick om de teller naar de 100 te zien springen 😀
leuk is dat he :) ik ben 2 weken geleden ook de 100km grens gepasseerd. afgelopen weekend meegereden met de oranjepeleton tocht, de 115km. ben alleen gegaan en heb een groot gedeelte alleen gereden, maar die laatste 20km, pffff zat ze echt af te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tristan schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:26:
Wie heeft er een aero handlebar en hoe fietst dat? Het lijkt mij wel relaxed met dat platte gedeelte om even op te leunen/rusten zo nu en dan..

[afbeelding]

Ik weet niet of de cinelli ram 3 onder de earo-bars valt , hij heeft wel dat platte middenstuk. bij ons in de wielerploeg vroegen ze zich ook al af of dat platte lekker is.
Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Je hand ligt er veel platter en rustiger op.

plaatje ff van internet gestolen , zal hem vervangen voor eigen plaatje , maar zo zit dat dus.
Afbeeldingslocatie: http://kazufumi-f400.cocolog-nifty.com/photos/uncategorized/2012/06/12/2012_0612_225720r0010153.jpg

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MazZz schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:22:
[...]

leuk is dat he :) ik ben 2 weken geleden ook de 100km grens gepasseerd. afgelopen weekend meegereden met de oranjepeleton tocht, de 115km. ben alleen gegaan en heb een groot gedeelte alleen gereden, maar die laatste 20km, pffff zat ze echt af te tellen.
Inderdaad.
Ik heb de hele rit solo gereden waarvan de eerste helft windkracht 3 tegen. Ging lekker en dan denk je na 90 km lukt die laatste 10 ook wel goed, maar dat viel even tegen. Toch nog 27,5 km/u , voor mij ook nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
sapphire schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:22:
[...]

Dank aan Makkelijk voor de link.
Laatste wat ik hoorde was dat hij zijn armen en benen kon bewegen, leek mij erg positief maar is dus niet zo. Hij heeft een zwelling in zijn nek/nekwervels en dat schijnt erg te zijn. Is afwachten hoe dat verloopt en of die zwelling niks beschadigd.
Nouja, alles met een rietje moeten doen of je kin ten opzichte van nog wel armen en benen kunnen gebruiken. Goed zonder goed functionerende rug kan je dan nog niet bijzonder veel maar wel meer.

Laten we hopen dat het goed afloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Tristan schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:26:

[afbeelding]

Ik ben terug gegaan naar rond :P.
Eigenlijk vond ik het een beetje vervelend vasthouden.
Om je onderarmen op te leggen dan wel weer top.

[ Voor 15% gewijzigd door Makkelijk op 05-10-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
De stuurpen van mijn vorige fiets was in het middengedeelte afgeplat (overigens niet specifiek aero). Ik vond dat niet heel fijn, geef mij maar een rond stuur.

Die nadelen wegen ook niet op tegen het 'voordeel' van een winst van 5w op 40 km/u.

Eerlijk gezegd begrijp ik die obsessie met aero buiten het profpeloton (of de zeer serieuze amateurs) niet zo goed. Investeren in beter/aero materiaal is veruit de duurste en minst efficiënte manier om harder te gaan. Beter val je 10 kg af en train je hard...het materiaal is zelden de beperkende factor :)

[ Voor 72% gewijzigd door nare man op 05-10-2016 11:14 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
degroot schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 07:18:
[...]

Ik weet niet of de cinelli ram 3 onder de earo-bars valt , hij heeft wel dat platte middenstuk. bij ons in de wielerploeg vroegen ze zich ook al af of dat platte lekker is.
Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Je hand ligt er veel platter en rustiger op.

plaatje ff van internet gestolen , zal hem vervangen voor eigen plaatje , maar zo zit dat dus.
[afbeelding]
Mooie bar, maar lastig om er extra dingen op te monteren die een normaal stuk ronde bar vereisen? Zoals een Tacx Ipad holder

Afbeeldingslocatie: https://www.rutlandcycling.com/images/tacx-handlebar-tablet-mount-action.jpg?maxheight=1200
nare man schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:09:
De stuurpen van mijn vorige fiets was in het middengedeelte afgeplat (overigens niet specifiek aero). Ik vond dat niet heel fijn, geef mij maar een rond stuur.

Die nadelen wegen ook niet op tegen het 'voordeel' van een winst van 5w op 40 km/u.

Eerlijk gezegd begrijp ik die obsessie met aero buiten het profpeloton (of de zeer serieuze amateurs) niet zo goed. Investeren in beter/aero materiaal is veruit de duurste en minst efficiënte manier om harder te gaan. Beter val je 10 kg af en train je hard...het materiaal is zelden de beperkende factor :)
Ik vind het mooier. :Y)

[ Voor 29% gewijzigd door Tristan op 05-10-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:13
Anderzijds, met die logica kan je ook zeggen: waarom fiets je niet gewoon op je stadsfiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:25
Omdat het er naar uit ziet dat ik deze winter ook echt binnen zal gaan fietsen (Tacx), ben ik op zoek naar "de" trainingsapp.

De Tacx software schijnt niet de allerbeste te zijn (ik heb dezelfde set-up als hierboven, met de Ipad) en ben bereid om een abonnement af te sluiten (al dan niet per maand)

Wat is dan de betere software/app als ik gewoon goede videos/trainingen wil hebben.
Wahoo/Kinomap/Zwift/Sufferfest of toch gewoon tacx?

Alvast dank voor het sturen in de juiste richting...

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
RHE218 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:51:
Omdat het er naar uit ziet dat ik deze winter ook echt binnen zal gaan fietsen (Tacx), ben ik op zoek naar "de" trainingsapp.

De Tacx software schijnt niet de allerbeste te zijn (ik heb dezelfde set-up als hierboven, met de Ipad) en ben bereid om een abonnement af te sluiten (al dan niet per maand)

Wat is dan de betere software/app als ik gewoon goede videos/trainingen wil hebben.
Wahoo/Kinomap/Zwift/Sufferfest of toch gewoon tacx?

Alvast dank voor het sturen in de juiste richting...

Cheers
Ik zoek met je mee!

Ik heb vorig jaar Trainerroad gebruikt, maar dat ging me al heel snel vervelen, omdat één je kijkt alleen naar een zwart scherm met getallen en twee als je begint zoals ik met de beginners trainingen worden de workouts veel herhaalt. Boring!

Zwift schijn erg leuk te zijn omdat je en kan trainen en met 'elkaar' kan rijden, echter heb ik geen ANT+ dongle en is Zwift voor iOS nog in beta dus ik heb het nog niet kunnen proberen.

Ik heb ook de Tacx app geprobeerd maar dat vond ik ook niet zo geweldig. Nu komt dat misschien ook omdat ik gelijk een film van een berg route had gekocht en het zwaar tegenviel dat ik bij de eerste 8% stijgen al kapot ging _O-

Sufferfest en de rest ken ik niet. Sufferfest lijkt me interessant om te proberen! Ik heb een (trial) account aangemaakt, vanmiddag eens proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:01

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb zelf lange tijd genoten van Trainerroad icm. video's van The Sufferfest, maar was afgelopen jaar ook wel wat gechameerd van de motiverende werking van Zwift, waarop dagelijks wel groepsritten georganiseerd worden voor alle niveau's en je zowaar mensen leert kennen (of meefietst met Jens Voigt, of Laurens ten Dam bijvoorbeeld die er ook gebruik van maken). Met de 'zelfstandige' app van The Sufferfest zou de combi met Trainerroad waarschijnlijk niet nodig zijn, en denk ik dat dat naast Zwift best een mooie optie kan zijn qua monthly fee subscription opties. Als je een compatible device hebt zeker de moeite om in een week dat je weet dat je vaak indoor kan en zult gaan fietsen die 7 dagen trial eens te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 15:28
Kippenijzer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:04:
Ik heb zelf lange tijd genoten van Trainerroad icm. video's van The Sufferfest, maar was afgelopen jaar ook wel wat gechameerd van de motiverende werking van Zwift, waarop dagelijks wel groepsritten georganiseerd worden voor alle niveau's en je zowaar mensen leert kennen (of meefietst met Jens Voigt, of Laurens ten Dam bijvoorbeeld die er ook gebruik van maken). Met de 'zelfstandige' app van The Sufferfest zou de combi met Trainerroad waarschijnlijk niet nodig zijn, en denk ik dat dat naast Zwift best een mooie optie kan zijn qua monthly fee subscription opties. Als je een compatible device hebt zeker de moeite om in een week dat je weet dat je vaak indoor kan en zult gaan fietsen die 7 dagen trial eens te doen.
Tip: Heb je Strava Pro, krijg je 2 maanden Zwift free trial.

Mijn advies gewoon proberen, volgens mij kun je overal free trials krijgen. Ik heb vorig jaar Trainerroad geprobeerd en dit jaar gestart met Zwift. Maar dat heb ik nog niet echt kunnen proberen, aangezien ik al 2 weken met een blessure de bank aan het warm houden ben :'(.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Het probleem wat ik gelijk met Sufferfest heb is dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Je krijgt het aanbod van tientallen filmpjes voor je in de app maar het staat allemaal door elkaar.

Dan bieden ze op de site nog een mooi Plan aan voor beginners: https://thesufferfest.com...lans/products/novice-road maar daar mag ik weer extra geld voor neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vorig jaar begon ik met Zwift, op zich wel geinig etc. maar op een gegeven moment gaat het toch vervelen om zo'n poppetje te zien bewegen. Daarna overgestapt op Trainerroad en daarnaast lekker series/films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Hielko schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:39:
[...]

Anderzijds, met die logica kan je ook zeggen: waarom fiets je niet gewoon op je stadsfiets...
Misschien dezelfde logica inderdaad, maar natuurlijk wel een volledig andere orde van grootte.

[ Voor 5% gewijzigd door nare man op 05-10-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik ben inmiddels al iets terug gekomen van Sufferfest, het is jammer (maar wel begrijpelijk) dat ze het heft in eigen hand hebben genomen en de nieuwe filmpjes alleen via hun betaalde app aanbieden. Het voordeel van trainerroad is dat je ook goede video-loze oefeningen hebt waarbij je ondertussen netflix kan kijken.

Ik denk dat ik dit jaar daarmee ga beginnen. Trainerroad + netflix en af en toe een oude Sufferfest video die ik nog heb. Reden: Ook Zwift gaat vervelen op den duur en dan zit je toch steeds op hetzelfde parcours enzo. Het voordeel is dat ik wel een Smart trainer heb die in ergo modes kan, dus dan kan je trainerroad op de achtergrond zetten en mindless grinden (met trainerroad die de trainer volledig aanstuurt) terwijl je ondertussen een serie kijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 05-10-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Tristan schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:01:
[...]

Ik zoek met je mee!

Ik heb vorig jaar Trainerroad gebruikt, maar dat ging me al heel snel vervelen, omdat één je kijkt alleen naar een zwart scherm met getallen en twee als je begint zoals ik met de beginners trainingen worden de workouts veel herhaalt. Boring!

Zwift schijn erg leuk te zijn omdat je en kan trainen en met 'elkaar' kan rijden, echter heb ik geen ANT+ dongle en is Zwift voor iOS nog in beta dus ik heb het nog niet kunnen proberen.

Ik heb ook de Tacx app geprobeerd maar dat vond ik ook niet zo geweldig. Nu komt dat misschien ook omdat ik gelijk een film van een berg route had gekocht en het zwaar tegenviel dat ik bij de eerste 8% stijgen al kapot ging _O-

Sufferfest en de rest ken ik niet. Sufferfest lijkt me interessant om te proberen! Ik heb een (trial) account aangemaakt, vanmiddag eens proberen!
Ik gebruik nu trainerroad icm een TV met een serie/film op. Is het lang zo saai niet en de trainingen zelf gaan ook goed vooruit. Ik ben wel tevreden van TR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Sufferfest, echt serieus doen wat ze van je vragen en dan zou ik Fight Club, Revolver en There is no Try eens proberen. Als je die overleefd weet je of je diep genoeg kunt/durft te gaan om er iets aan te hebben en of je het leuk genoeg vindt om helemaal stuk te gaan indoor. Tip: ventilator ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Sufferfest geeft wel een nieuwe dimensie aan sterven ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-07 17:04

Daar ben ik het helemaal mee eens. Investeren in jezelf (trainen) heeft een beter rendement (op meerdere vlakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:47:
Sufferfest geeft wel een nieuwe dimensie aan sterven ja.
Ja, maar daarom ook niet voor dagelijks gebruik, dat staat me tegen in die app, op zich vind ik toegang tot alles van sufferfest top, maar dan heb je alleen keuze uit tientallen high intensity trainingen :(. Of hebben ze tegenwoordig ook meer recoverytrainingen en trainingen met een lagere intensiteit?

Edit: Aan de namen van de filmpjes te zien in ieder geval niet, alles heeft nog steeds de bekende IWBMATTKYTM uitstraling. En dat is prima, maar heel soms wil ik ook wat anders ;).

[ Voor 37% gewijzigd door Kluus op 05-10-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik zou aannemen dat er net als in Trainerroad een optie zal zijn om trainingen minder intensief te doen, en er zijn zat video's zonder pieken of sprints die op 80-90% intensiteit prachtige recovery zouden geven. Hoewel ik in de winter de voorkeur geef aan andere recovery zover mogelijk. Outdoor lekker voorzichtig of gewoon even rustig genieten off-road of met andere sporten naast de intensieve trainingen 3x per week ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Kippenijzer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:14:
Ik zou aannemen dat er net als in Trainerroad een optie zal zijn om trainingen minder intensief te doen, en er zijn zat video's zonder pieken of sprints die op 80-90% intensiteit prachtige recovery zouden geven. Hoewel ik in de winter de voorkeur geef aan andere recovery zover mogelijk. Outdoor lekker voorzichtig of gewoon even rustig genieten off-road of met andere sporten naast de intensieve trainingen 3x per week ofzo.
Ja maar rustig off-road kan ik echt niet, in de bossen ga ik altijd op max ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Sufferfest heeft tegenwoordig wel rustigere trainingen. Zoals Elements of Style bv, maar net als Kippenijzer zie ik daar het nut ook niet zo van in. Ik fiets dan liever in het weekend buiten rustig, of ga een stuk wandelen ofzo.
Als je trouwens de intensiteit verlaagd dan vind ik de toegevoegde waarde van sufferfest weer lager, de stijl van die videos motiveert me juist om goed naar de klote te gaan. Ik heb van sufferfest zelf een aantal videos en die gooi ik af en toe door de trainerroad dingen heen voor de variatie, de app gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:50:
Ik heb van sufferfest zelf een aantal videos en die gooi ik af en toe door de trainerroad dingen heen voor de variatie, de app gebruik ik niet.
Ik gebruik trainerroad tot nu toe ook zo, maar daar zit dus gelijk mijn probleem. Tot de nieuwe sufferfest filmpjes is nu geen toegang meer buiten de sufferfest app (of ik moet wat missen) en de sufferfest app geeft geen toegang tot niet-sufferfest dingen.

Ik begrijp het ook wel weer van The Sufferfest, zij maken de filmpjes en in principe ook de hele training, die gelijk wijd en zijd verspreid worden zonder dat ze er een cent van terug zien. Vervolgens kan trainerroad mooi cashen met hun abbo's terwijl ze hun succes gedeeltelijk te danken hebben aan de vertaling van Sufferfest filmpjes naar ergo trainingen.

[ Voor 23% gewijzigd door Kluus op 05-10-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn alle Sufferfest workouts nu dan ook van TR verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Anoniem: 767487 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:22:
Zijn alle Sufferfest workouts nu dan ook van TR verdwenen?
Dat denk ik niet, het zijn alleen de nieuwe filmpjes die app-only zijn. De oude zijn ook nog gewoon te koop als losse filmpjes bij The Sufferfest en ik neem aan dat die bestaande workouts gewoon in TR blijven zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
Okok, ik heb mijn Trainerroad account maar weer geactiveerd. Het ziet er toch wel gevarieerd uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FPXaJcn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar stoor ik mij ook wel een beetje aan bij TR. Allerlei variaties verzinnen op hetzelfde terwijl er wezenlijk niet veel verschil is tussen bepaalde workouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Anoniem: 767487 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:31:
Daar stoor ik mij ook wel een beetje aan bij TR. Allerlei variaties verzinnen op hetzelfde terwijl er wezenlijk niet veel verschil is tussen bepaalde workouts.
Je hebt natuurlijk ook maar zoveel variaties op iets he. Nu is het allemaal een beetje anders en dat breekt toch wel wat.

Vooralsnog tevreden van TR, maar wel met een TV met netflix erbij, anders zou het idd wel wat saai zijn (zeker de langere blokken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
Kunnen we niet Trainerroad Tweakers Team starten? https://www.trainerroad.com/cycling-teams

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:18
Ben ik de enige die vind dat je fietsen gewoon buiten hoort te doen???? O-) O-)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
M@cer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:17:
Nee hoor. Ik fiets de hele winter lekker buiten door. Binnen fietsen is voor mietjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

wisselwerking schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:33:
[...]

Nee hoor. Ik fiets de hele winter lekker buiten door. Binnen fietsen is voor mietjes >:)
Ik ga het dit jaar ook meer proberen, desnoods op de stadsfiets heb ik me voorgenomen O-)

Maaruhm, nickchange ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ok, ik heb een Tweakers Trainerroad Team aangemaakt. Team staat nu ingesteld op Private en Invite Only om er controle over te houden. Wie wil joinen moet mij even zijn Trainerroad nickname via een DM sturen!

[ Voor 7% gewijzigd door Tristan op 05-10-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zie het ook meer als een fitness/workout achtig iets. Ik zou wat ze in de sportschool doen op loopbanden en hometrainers ook niet lopen en fietsen willen noemen. Dit is alleen een workout op mijn racefiets dus daarom nog net randje bespreekbaar in dit topic zolang er geen tacx en gerelateerde apps topic is.

Dus ja, fietsen doe je buiten en fit blijven doe ik door de week in de winter binnen. Op een fiets.

[ Voor 9% gewijzigd door MrAngry op 05-10-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Volledig met je eens 8)
Al zal ik er binnenkort ook aan moeten geloven om binnen te gaan fietsen, gok dat ik dat iets eerder kan/mag doen dan buiten rondjes maken.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

Yup. Als t koud en/of nat is ben ik echt niet buiten te vinden... (al zal ik de laatste zijn die spinning "fietsen" noemt. Fietsen die je buiten. Maar je kunt prima binnen trainen).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
http://www.dcrainmaker.co...browser-only-version.html

Kinomap is dit jaar uitgebreider. Vorig seizoen waren ze niet zo groot, maar ze gaan de strijd aan met de andere grotere spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe werkt draften eigenlijk in Zwift? Want ik heb niet het idee dat het veel uitmaakt, als het al uitmaakt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07 16:32
Anoniem: 767487 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:02:
Hoe werkt draften eigenlijk in Zwift? Want ik heb niet het idee dat het veel uitmaakt, als het al uitmaakt...
Ik merk het op mijn Wahoo Kickr, iets lichter trappen om dezelfde snelheid te behouden als je in de slipstream zit

Vandaag 20km Richmond gezwift, en na zondag (debuut eindhoven marathon) wil ik savonds herstelritje doen en Trainerroad hervatten

[ Voor 16% gewijzigd door NielsTn op 05-10-2016 21:13 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb net de 8 minute FTP workout van TR gefietst, althans tot de eerste 8 minuten;

https://www.strava.com/activities/735497111

Maar max 111 km/u :? Hoe dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Nee hoor, ik fiets ook gewoon in de winter.

Maar als je op een donkere winteravond klaar bent met je werk, eten en kinderen naar bed brengen is het wel lekker dat je iets kan.
wisselwerking schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:33:
[...]
Volgens mij ben je juist geen mietje als je met een gezin met (kleine) kinderen, werk en korter wordende dagen (naast buiten fietsen als het kan) toch wat avondlijke trainings uurtjes probeert te krijgen. Er zijn er zat die het er om laten. O-)

[ Voor 70% gewijzigd door Kluus op 05-10-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Tristan schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:34:
Ik heb net de 8 minute FTP workout van TR gefietst, althans tot de eerste 8 minuten;

Misschien verkeerde wielomtrek in trainerroad ingevoerd?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Diameter / omtrek van je wiel verkeerd oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NielsTn schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:11:
[...]

Ik merk het op mijn Wahoo Kickr, iets lichter trappen om dezelfde snelheid te behouden als je in de slipstream zit
Veel meer dan 10-15% verschil is het niet of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Anoniem: 767487 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:57:
[...]

Veel meer dan 10-15% verschil is het niet of wel?
Niet echt gemeten maar ik schat wel in die orde van grootte.

Zwift geeft; http://zwiftblog.com/zwift-drafting/

[ Voor 9% gewijzigd door NielsTn op 05-10-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry

Lijkt erop dat je trainer staat ingesteld op -10% helling ofzo :-)
NielsTn schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:52:
[...]

Misschien verkeerde wielomtrek in trainerroad ingevoerd?
Klinkt plausibeler. Vreemd dat je wattage wel aardig klopt. Heb je een externe power meter?

[ Voor 28% gewijzigd door MrAngry op 05-10-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
sapphire schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:12:
[...]

Ik ga het dit jaar ook meer proberen, desnoods op de stadsfiets heb ik me voorgenomen O-)

Maaruhm, nickchange ?
Is heerlijk om in de winter ook te fietsen. Kleding wat op aanpassen en lekker gaan.

Klopt. Ik heb mijn nick maar weer eens aangepast. Nieuwe functie, nieuw huis en nu ook nieuwe nick.
Kluus schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:41:

Volgens mij ben je juist geen mietje als je met een gezin met (kleine) kinderen, werk en korter wordende dagen (naast buiten fietsen als het kan) toch wat avondlijke trainings uurtjes probeert te krijgen. Er zijn er zat die het er om laten. O-)
Ik heb ook een gezin met kleine kinderen, drukke baan en de dagen worden hier net zo kort hoor. Maar ik kan mij ook voorstellen dat niet iedereen het fijn vind om in het donker te fietsen. Ik heb goede lampen en er niet zo'n moeite mee. Op dit moment beperk ik mij tot woon-werk verkeer, maar als het klussen weer klaar is stap ik in de avond ook af en toe op de fiets (als de kinderen op bed liggen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
Niet dat ik het gevoel heb dat ik me tegenover jullie moet verklaren maar mijn pas geboren zoon is net thuis (zie Tristan in "Zwangerschap en ouderschap - Deel 9") dus ik ben blij als ik savonds eindelijk in een rustig uurtje even op de tacx kan springen. Niets mis mee toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Tristan schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:26:
Niet dat ik het gevoel heb dat ik me tegenover jullie moet verklaren maar mijn pas geboren zoon is net thuis (zie Tristan in "Zwangerschap en ouderschap - Deel 9") dus ik ben blij als ik savonds eindelijk in een rustig uurtje even op de tacx kan springen. Niets mis mee toch?
Hahaha, natuurlijk niks mis mee (ook al ben je wel een mietje ;) ). Iedereen moet doen wat het beste bij hem/haar past. Ze verklaren mij ook voor gek als ik onder het vriespunt toch op de fiets stap.

Gefeliciteerd trouwens met de kleine! Dat is veel belangrijker dan fietsen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:14
Ik heb voor dit jaar de stoute schoenen aangetrokken en goede verlichting gekocht zodat ik ook de winter eens door kan komen met een goede conditie (ipv geen conditie) bij de start van het voorjaar :p

Ik zeg overigens niet dat iemand die in de winter binnen fietst traint een mietje is, maar kom op, het echte lekkere gevoel krijg je toch wel van een fietsrit in de buitenlucht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Vind ik wel ja, al vraag ik mij dat eerste kwartier op de fiets bij 2 graden celsius altijd wel weer af waar ik ook alweer aan begonnen was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-07 09:36
Maar als je thuis bent weet je weer waarom je ook alweer ging.

Ik kan erg genieten van fietsen in de winter. Ik schroef wel de lengte van mijn ritten wat terug, anders houd ik het qua kou gewoon niet uit. Als ik een langere rit wil maken duik ik een keer een café in om op te warmen. Setje droge sokken aan, schoenen even op de verwarming en dan weer op pad.

[ Voor 27% gewijzigd door havana op 06-10-2016 11:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Echte winterritten zijn altijd zo mooi, weinig wind en lekker van de omgeving genieten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Laatst online: 12:57
Vanochtend even een rondje gedaan voor het werk, maar shit het is echt al flink koud 's ochtends, 4 graden volgens de garmin. Heb maar een lusje afgesneden, want ik had echt niet genoeg kleding aan... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-07 16:25
Goed aankleden en geen neerslag; heerlijk!

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
Sjoewe schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:21:
Vanochtend even een rondje gedaan voor het werk, maar shit het is echt al flink koud 's ochtends, 4 graden volgens de garmin. Heb maar een lusje afgesneden, want ik had echt niet genoeg kleding aan... :')
wackmaniac schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:39:
Goed aankleden en geen neerslag; heerlijk!
Het is inderdaad bijzonder lekker om met dit weer buiten op de fiets te zitten, dat is volgens mij ook helemaal geen punt van discussie of "moeilijk/niet te begrijpen" alleen lukt me dat gewoon lang niet altijd.. (kind huis baan andere hobbies, geen fervent rule nr. 9 aanhanger) helemaal als het straks om 17.00 weer donker is.. daarom de gestelde vraag, als ik dan toch binnen op een fiets ga zitten, met welke app je dat het beste kan doen..

Ik zal gezien de vele vernoemingen zeker trainerroad uitproberen en daarbij blijven hopen op/duimen voor prachtige dagen in het weekend..

Thanks voor de feedback allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb in de winter 3 scenario's:

1: Winterfiets: woon-werk, weekend ritje als er geen MTB tocht is en ja, ik ga ook wel savonds
2: MTB: Veldtoertochtjes in de buurt (ik woon in omgeving Oss waar er haast iedere zondag wel een VTT van dorp x of y is (bijna allemaal wel in hetzelfde stukkie bos natuurlijk :+ ))
3: Zomerfiets op Tacx: Voor de uurtjes die anders wegvallen omdat ik thuis moet zijn voor de kids die slapen of als het buiten fietsen om een andere reden niet lukt.

Dus ja, ik fiets wel gewoon buiten en dat is inderdaad heerlijk in de winter, maar ondertussen ben ik ook geinteresseerd in trainersoftware en mogelijkheden voor scenario 3. Ik heb dan ook de luxe om over 3 sportieve fietsen te beschikken, maarja n+1 he! :o

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 06-10-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:08
Ik heb ook 3 keuzes,

1. Doorfietsen in de winter (op racefiets of hybride)
2. Racefiets in de Tacx zetten (geen smart ding, dus geen app support helaas)
3. MTB uit de schuur halen en de achterrem fixen.

Vooral optie 3 wil ik weer serieus overwegen. Hier in the middle east of Twente is het prachtig MTB'en. Routes te over door Twickel, Markelo, Rijssen en Sallandse heuvelrug. Stuk voor stuk mooie gebieden. Daarnaast is de racefiets ook prima te doen zolang het niet zwaar vriest. In het bos rij je toch wat meer beschut.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zijn er hier nog Strava gebruikers die met Strava "addons" werken? VeloViewer is een bekende natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd wat er nog meer gebruikt wordt. Dit naar aanleiding van deze Strava blogpost: http://blog.strava.com/powered-by-strava-apps-12402/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
DDX schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:42:
Echte winterritten zijn altijd zo mooi, weinig wind en lekker van de omgeving genieten.
Precies. Je hebt vaak een heel bijzonder licht van de laagstaande zon, en in combinatie met kale bomen en rijp op de grond is dat echt ontzettend mooi.

Ik heb ook liever winter dan herst qua wielrennen. In de herfst moet je altijd een paar weken door de drek baggeren als alle bladeren op straat liggen te composteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
BreadFan schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:26:
Zijn er hier nog Strava gebruikers die met Strava "addons" werken? VeloViewer is een bekende natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd wat er nog meer gebruikt wordt. Dit naar aanleiding van deze Strava blogpost: http://blog.strava.com/powered-by-strava-apps-12402/
Stravistix heb ik een tijdje gebruikt, maar ik vond het te traag. Geeft heel veel extra getalletjes over je ritje.
https://chrome.google.com...il/stravistix-for-strava/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
BreadFan schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:26:
Relive.cc
Doet helemaal niets anders dan een filmpje maken met daarin je route op Google maps, maar blijft vooralsnog leuk om terug te zien waar je bent geweest..

[ Voor 3% gewijzigd door RHE218 op 06-10-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Had een 50-tand blad besteld... krijg ik na lange tijd 53 geleverd. #shutuplegs en dan geen 110BCD (besteld) maar 130 .... :'(

Nu ook de wahoo kalibratie kit binnen, kijken of ik de kickr goed krijg. Idee is voor het afstellen eerst een paar metingen bij zeg 150-175-200-225-250W te doen (bron is de garmin vector 2s) en zien wat de kickr doet. Daarna kalibreren en zien wat de kickr dan afgeeft. Iemand nog andere ideeen?

[ Voor 5% gewijzigd door NielsTn op 06-10-2016 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NielsTn schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:42:
Had een 50-tand blad besteld... krijg ik na lange tijd 53 geleverd. #shutuplegs

Nu ook de wahoo kalibratie kit binnen, kijken of ik de kickr goed krijg. Idee is voor het afstellen eerst een paar metingen bij zeg 150-175-200-225-250W te doen (bron is de garmin vector 2s) en zien wat de kickr doet. Daarna kalibreren en zien wat de kickr dan afgeeft. Iemand nog andere ideeen?
En dan bij elke weerstand ook vanaf de minimum snelheid tot de maximum snelheid gaan om te zien of daar nog verschil in zit.

Zelf heb ik vandaag even met Golden Cheetah lopen kutten voor m'n trainer. Deze geen powermatch zoals TR, maar ik had bedacht dat dat voor duurritjes binnen niet echt uitmaakt. Om op zo'n 200W bij m'n stages te komen moest ik de weerstand van de trainer op 275W zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Wat vinden jullie hier van?

Afbeeldingslocatie: http://www.velobuildmall.com/wp-content/uploads/2014/07/p-18656-image_2013_09_25__74453.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soort van mislukt kind tussen de Venge en Tarmac. Daarnaast ziet met dit maatje dranghek de achtertriangel er echt lelijk uit. De wielen zijn lelijk en de schijfremmen zijn meh. Over de cockpit begin ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Stealth-look gone wrong :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Jeuzus wat lelêk!
Kan dat achterwiel eigenlijk wel draaien?
Waarom is alles geasfalteerd?
Waarom is het een aerofiets met zo'n enorme spacerstapel?
Wat is er sowieso aan de hand met die stuurpen?
Waarom heeft hij geen remmen?

[ Voor 43% gewijzigd door Makkelijk op 06-10-2016 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
Chernobylfiets :s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-07 14:30
Leuk gister een FTP test gedaan bij cyclinglab Amsterdam via mn fietsclub. Viel me niet tegen hoeveel watt ik trapte 280 watt gemiddeld over 20 min. Was uiteindelijk wel de langzaamste van de 5....maar ook veruit de zwaarste. Interessant om te zien hoeveel verschil dat maakt.
Aan het einde ging het niet helemaal goed. Ik wilde nog even de laatste minuut alles geven. Maar de eerste keer op een tacx en gaan staan maar dat liep niet helemaal lekker.

https://www.strava.com/activities/736432389

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:37
Ik vind de fiets wel mooi. Alleen de hoek van het stuur/brifters is een beetje vreemd voor mijn gevoel.
MrAngry schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:38:
[...]

Stravistix heb ik een tijdje gebruikt, maar ik vond het te traag. Geeft heel veel extra getalletjes over je ritje.
https://chrome.google.com...il/stravistix-for-strava/
Werkt goed bij mij. Komen ook vaak updates, inclusief snelheids verbetering van de plugin/extensie.

[ Voor 37% gewijzigd door Hijdaar95 op 07-10-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Anoniem: 767487 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:08:
Soort van mislukt kind tussen de Venge en Tarmac. Daarnaast ziet met dit maatje dranghek de achtertriangel er echt lelijk uit. De wielen zijn lelijk en de schijfremmen zijn meh. Over de cockpit begin ik niet.
Makkelijk schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:33:
Jeuzus wat lelêk!
Kan dat achterwiel eigenlijk wel draaien?
Waarom is alles geasfalteerd?
Waarom is het een aerofiets met zo'n enorme spacerstapel?
Wat is er sowieso aan de hand met die stuurpen?
Waarom heeft hij geen remmen?
Hijdaar95 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:53:
[...]

Ik vind de fiets wel mooi. Alleen de hoek van het stuur/brifters is een beetje vreemd voor mijn gevoel.
Haha, okok. Het is een Chinees Carbon frame. Ik vind hem op het eerste gezicht niet lelijk maar als je inderdaad wat langer naar de vormen kijkt klopt het niet. Het frame kost wel maar €400,- dat maakt zulke frames wel weer interessant. Zo heb je ook de FM098. Een van de meest gekochte Chinese frames en deze is dus afgeleid van een Specialized Venge:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2934/14214164687_56fcc8f581_b.jpg

Deze vind ook mooi, maar ik wil schijfremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik snap dat het interessant is, maar ik zou mezelf dus nooit met 80km/u een berg afstorten op een dengfu frame...

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 07-10-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Op die laatste foto oogt de fiets al een stuk mooier. Zeker door die egale kleur wielen. Die andere had 5 kleuren zwart in het wiel zitten.
Makkelijk schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:25:
Ik snap dat het interessant is, maar ik zou mezelf dus nooit met 80km/u een berg afstorten op een dengfu frame...
Ik heb er ook zo mijn bedenkingen bij , maar ik heb een carbon stuur gekocht in China. Rij ik nu al een jaar mee en gaat echt perfect.
Zolang je beetje toert in NL en geen wedstrijden rijdt ,zie ik niet echt een probleem. Afdalen met 80p/u is misschien andere koek

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:52
Tristan schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:05:
[afbeelding]

Deze vind ook mooi, maar ik wil schijfremmen.
Wel aardig dat de kabellengte is afgestemd op mensen met heimwee naar waslijnen. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
degroot schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:42:
Zolang je beetje toert in NL en geen wedstrijden rijdt ,zie ik niet echt een probleem.
Totdat je toch een keer in NL met 50 km p/u per ongeluk een diep en/of verkeerd gevormd gat raakt en je voorvork breekt. Het kan gebeuren en ik ga daarvoor gewoon mijn gezondheid niet riskeren.

Misschien zal het niet gebeuren als je inderdaad slechts een beetje 'toert' en een gemiddelde van 23 km p/u hebt, maar dan is het weer een beetje triest als je op een fiets gaat rijden die kennelijk bedoeld is om die-hard aero over te komen. Koop dan lekker een Bulls of Sensa van 850 euro, ben je ook klaar.

Los daarvan heeft het voor mij een zekere immorele connotatie, want je rijdt op een fiets die evident bedoeld is om gemakkelijk profijt te trekken van de know-how en de bekendheid van andere merken (in dit geval Specialized) zonder dat ervoor betaald wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door nare man op 07-10-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:57
Ik heb zelf eens een kijkje in de keuken mogen nemen bij een producent van componenten (sturen, stuurpennen etc.) en de kwaliteitscontrole die daar om de hoek komt kijken is echt enorm.
Men moet de Aziatische fabrieken ook zeer sterk controleren om deze kwaliteit te bewaken. En dan nog is er een keer een stuur gebroken omdat er altijd extreme omstandigheden zijn.

Natuurlijk zou het gewoon kunnen dat deze controle ook gedaan wordt bij de no-name frames, maar gezien hoe in detail die fabrieken gestuurd moeten worden én er ook ergens een oorzaak van de lage prijs moet zijn verwacht ik niet dat men zo ver gaat.

En zelfs als men gewoon een simpel rondje toert, wie knalt er niet per ongeluk eens van een stoeprand? Dat kunnen behoorlijke klappen zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
De Dengfu/Hongfu FM098 (of beschouw het als OEM-frames) worden al jaren geproduceerd en er zijn duizenden frames van verkocht. Je vindt overal op internet enthousiaste user-communities die al jaren vrijwel probleemloos op deze frames rijden, en hoewel het natuurlijk niet hetzelfde is als een A-merk frame zijn alle ongegronde horror-verhalen over doormidden breken op de slechtste momenten gewoon pure BS uit de koker van mensen die het voor zichzelf moeten verantwoorden dat ze als echte MAMIL's op S-Works frames rondrijden.

De grootste verschillen zitten vooral in de afwerking, die is minder verfijnd en in het soort c.q. de dikte van het gebruikte carbon. Merk-frames gebruiken verschillende blends van carbonvezels op bepaalde plekken in het frame bijvoorbeeld en varieerde de dikte van de vezels over het frame. Dat is de verfijning die je niet krijgt in de merkloze frames. Maar maak jezelf trouwens geen illusies verder, als je met je originele venge hard tegen een stoeprand aanrijdt breekt je vork/frame ook gewoon in tweeën hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Dat, en de mindere QA.

Voor zover dat nog niet duidelijk was: ik heb geen enkel probleem met Chinese frames an sich, die 'blanco/OEM' of onder eigen merk (Hongfu/Dengfu) verkocht worden. Dan kies je gewoon voor een goedkoper frame omdat het je niets kan schelen dat groot merk X op plaats Y in het frame net een andere carbon layup gebruikt. Volkomen prima natuurlijk.

Ik heb wel een probleem met frames, Chinees of niet, die verkocht worden met het duidelijke doel om gratis te profiteren van de bekendheid van grote merken; dus frames die qua vorm gelijk zijn aan bekende frames van bijvoorbeeld Specialized of Cervélo, of die zelfs voorzien zijn van stickers met de namen van die merken. Dat is namelijk onrechtmatig, een merkinbreuk en gewoon fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Zolang je het niet verkoopt als zijnde iets anders, zoals met de Chinarello's van een paar jaar terug, heb ik er weinig moeite mee, ook binnen de A-merken zijn er zat frame-designs die zich nauwelijks onderscheiden van elkaar...

Probeer maar:
http://www.cyclingweekly....rom-its-silhouette-212616

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Lache testje :P

Ik had 8/10 trouwens; de Giant TCR en de S-Works Venge had ik fout.

Overigens heb je je punt wel gemaakt, want eerlijk gezegd heb ik meer fietsen eerder kunnen identificeren aan de hand van de wielen/spaakpatroon en shiftervorm, niet zozeer aan het frame :)

Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic