Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.679 views

Onderwerpen

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Core serie vind ik bijvoorbeeld goed te betalen (125 euro) en sluit ook heel fijn aan. Zeker niet mijn laatste bibshort van hun.

grahamofthewheels.com

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29
Ik koop ook over het algemeen het goedkoopste spul wat nog het predikaat "goed" krijgt. Voor mij als amateur heb ik totaal geen baat bij schoenen van 200 euro of een 200 gram lichtere fiets. Wel hebben wat duurdere producten over het algemeen betere eigenschappen die het gebruik er van wel prettig maken, maar dit bereikt een punt dat het voor mij geen meerwaarde meer heeft.

De wijzen komen uit het Oosten!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Ik maak me bij schoenen niet zo heel druk over de prijs, met op zich wel een bovengrens natuurlijk. Ben gewoon bij de LBS verschillende dingen gaan proberen om te kijken wat echt lekker zit. Je moet er namelijk flinke stukken mee kunnen fietsen zonder ergens last van te krijgen. Dus ging ik kijken met verschillende merken in het achterhoofd en kwam ik terug met het mij volkomen onbekende Spiuk.
Afbeeldingslocatie: https://www.futurumshop.nl/img/products/6485-0006-001-N1501/medium/1.jpg

Al is het wel wat jammer dat het modeljaar er gewoon groot op staat. Mooi excuus om over twee jaar alweer nieuwe te kopen :)

[ Voor 10% gewijzigd door dreamscape op 29-09-2016 19:00 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Of dan juist de witte lijntjes door te trekken en van de 6 een 8 maken O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:06:
Of dan juist de witte lijntjes door te trekken en van de 6 een 8 maken O-)
De Lastpak generatie :9

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 29-09-2016 20:09 ]

grahamofthewheels.com

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
heb vorig jaar bij decathlon een paar race schoenen gehaald.
Had al ondershirts van B'Twin , en die bevielen prima. De rest van B'Twin vind ik er eigenlijk niet altijd heel mooi uitzien , maar dit model schoenen dan weer wel. Kostte ook maar 100.- en zitten heerlijk.
Zou bij volgende paar schoenen zo weer een stel B'Twin kopen.
Afbeeldingslocatie: https://www.decathlon.co.uk/media/834/8343210/zoom_a4e0413d988140eab5e743b4964fb09f.jpg

edit: zit ze nog eens te vergelijken met die Rapha van hierboven , maar dan vind ik de B'Twin toch veel mooier.

[ Voor 11% gewijzigd door degroot op 29-09-2016 21:39 ]

www.degroot-it.nl

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Die B'Twin 500 kosten nu €59,-

Zelf kijk ik naar Specialized Expert Road 2017

Afbeeldingslocatie: http://cdn.sigmasport.co.uk/product-media/1BC3/532/532/Specialized-Expert-Road-Shoe.jpg

Maar ik moet ze nog passen, wellicht zitten ze me helemaal niet lekker.

[ Voor 79% gewijzigd door Tristan op 29-09-2016 22:07 ]

• degroot
  • Niet online
Ja dit is de 520 volgens mij. De 500 is het modelletje met alleen maar klitteband. Deze heeft nog zon kliksluiting

www.degroot-it.nl

• Graham
degroot schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:07:
Ja dit is de 520 volgens mij. De 500 is het modelletje met alleen maar klitteband. Deze heeft nog zon kliksluiting
Boa sluiting.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 11:45
Tristan schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:15:
Wat vinden jullie van Rapha?

[afbeelding]

[afbeelding]

€340,- vind ik best prijzig, dan zit je in de regionen van Specialized S-Works 6 etc.
Mooie schoen, is een giro zool e.d. trouwens. Heb ze zelf ook, maar dan lichtblauw en in de sale gekocht . Anders is rapha me te duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Die niet idd, maar ik had het over de Specialized Expert en die zijn toch echt met Boa sluiting ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Graham schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:24:
[...]

Die niet idd, maar ik had het over de Specialized Expert en die zijn toch echt met Boa sluiting ;)
Ervaring mee? Alle nieuwe schoenen hebben tegenwoordig boa sluiting dus ik neem aan dat het fijn werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:04
Tristan schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:34:
[...]

Ervaring mee? Alle nieuwe schoenen hebben tegenwoordig boa sluiting dus ik neem aan dat het fijn werkt..
Ze zijn wel gevoelig voor vuil, maar je kan een reparatie setje aanvragen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
[...]

Sommigen hebben ook iets dat lijkt op boa (zoals die Spiuk van mij), maar niet van het merk 'boa'. Al vermoed ik dat er met boa hetzelfde gebeurt als met Luxaflex, Kliko, Inbus en nog wat meer merknamen die soortnaam zijn geworden :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Graham schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:24:
[...]

Maar jij reageert op degroot. En hij heeft het over het verschil tussen de Btwin 520 en 500

Achja, nevermind..

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
[...]

Helaas nog niet. Ik heb op moment Giro Empire schoenen met veters. Was wel even wennen aan deze upgrade van schoenen die te groot waren en 50 euro kosten.

Moet nog wel wat warmers gaan kopen, als het echt koud wordt dan zal ik de Giro's denk ik niet aan kunnen. Deze ventileren nogal goed. :)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:33
Giro's bevallen mij pefect, heb inmiddels 2 paar.
En als het wat kouder is gaan oversokken of overschoenen er ook erg makkelijk overheen omdat er eigenlijks niets uitsteekt kwa gespen oid.

Heb inmiddels hele voorraad schoenen, en ben zo iemand die als schoenen goed zitten meteen een 2e paar koopt ;)

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 30-09-2016 10:40 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:37:
Giro's bevallen mij pefect, heb inmiddels 2 paar.
En als het wat kouder is gaan oversokken of overschoenen er ook erg makkelijk overheen omdat er eigenlijks niets uitsteekt kwa gespen oid.

Heb inmiddels hele voorraad schoenen, en ben zo iemand die als schoenen goed zitten meteen een 2e paar koopt ;)
Helemaal eens qua Giro's maar plak je dan de ventilatie af onder de tenen? Ik denk dat mijn Velotoze overschoenen het wel afschermen overigens. Moet alleen nog iets ademends hebben voor de winter.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 11:45
Heb zelf bij mijn giro's (Giro factor) inderdaad in de winter dat ventilatiestukje afgeplakt met een beetje ducttape, scheelt een klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
"Lightweight launches new Ride and Urgestalt Disc frames"

Afbeeldingslocatie: http://road.cc/sites/default/files/styles/main_width/public/lightweight-ride-bike-3.jpg?itok=8B9jCP5P
Afbeeldingslocatie: http://road.cc/sites/default/files/styles/main_width/public/lightweight-ride-bike-1.jpg?itok=YezaGs3X
Afbeeldingslocatie: http://road.cc/sites/default/files/styles/main_width/public/lightweight-ride-bike-2.jpg?itok=Ds8kGhM-

http://road.cc/content/te...and-urgestalt-disc-frames

Ik vind het er niet verkeerd uit zien, kan alleen geen prijzen vinden. Het heeft geïntegreerde led voor- en achterlichten. Dat is wel apart :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tristan op 30-09-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:35
lijkt wel een mock-up van een of andere computerschets..
maar de manier waarop verlichting is geïntegreerd in het frame staat me wel aan.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:34
Dat mogen ze van mij inderdaad wel invoeren... Integreren van verlichting in de fiets, alleen hoeft het niet zo groot als bij deze....

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

De vorige Lighweight Urgestalt kostte een godsvermogen, dus dit zal ook richting 10k gaan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 09:22
[...]

Werkt heel fijn op snowboardschoenen dus vast ook op wielerschoenen. Vorig jaar alleen eerste dag in Oostenrijk brak hij af op m'n snowboardschoen. Geen winkel die dat op voorraad heeft voor die specifieke schoen (ook al was het gewoon merk Boa), dus schoenen moeten huren voor de rest van de week :D.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12

Kluus

Gang is alles

Schijnt die lamp in het balhoofd wel een beetje fatsoenlijk op de weg? En zou het niet fijner zijn om de verlichting op een draaiend deel van het stuur te hebben? De achterlichten zijn wel gaaf, de voorlichten hadden ze beter (ook) in de vork kunnen doen volgens mij.

[ Voor 63% gewijzigd door Kluus op 30-09-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Wat ik me ook af vraag is hoe de lichtbundel gericht is. Hopelijk niet zoals bij vrijwel elke scooter/brommer, aka in your face 8)7

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:42
die 2 keer per jaar dat ik in het donker fiets gooi ik er zelf wel een lampje op...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:33
Net officieel gehoord dat ik naar huis mag.
Vanmorgen zelfstandig uit bed gekomen en later in de ochtend met de fysio stukje met rekje gelopen wat heel snel over ging in stukje lopen met krukken.
Daarna zelfstandig naar wc gegaan dus er staat niets in de weg om dit ook thuis te gaan doen.

Nog even wachten op alle papieren en dan komt m'n vader mij ophalen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
DDX schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:08:
Net officieel gehoord dat ik naar huis mag.
Vanmorgen zelfstandig uit bed gekomen en later in de ochtend met de fysio stukje met rekje gelopen wat heel snel over ging in stukje lopen met krukken.
Daarna zelfstandig naar wc gegaan dus er staat niets in de weg om dit ook thuis te gaan doen.

Nog even wachten op alle papieren en dan komt m'n vader mij ophalen.
goed nieuws. succes met het herstel thuis. Hopelijk weer snel op de fiets ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Kluus schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:42:
De achterlichten zijn wel gaaf, de voorlichten hadden ze beter (ook) in de vork kunnen doen volgens mij.
Ik denk dat ze dat express niet gedaan hebben, omdat de lampen dan continue van links naar rechts zwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Tristan schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:22:
[...]

Ik denk dat ze dat express niet gedaan hebben, omdat de lampen dan continue van links naar rechts zwaaien.
Ik vind de plaatsing van die lichten nogal dom, vooral het voorlicht. In een bocht is het juist noodzakelijk dat de lamp de baan van het wiel volgt, anders schijnt hij niet 'mee' in de bocht, en dat gebeurt bij plaatsing in het balhoofd dus ook niet.

Bovendien schijnt deze lamp zo te zien schuin omhoog, dan wel in elk geval niet afdoende naar beneden. Als het echt donker is, wil je juist dat je een mooie, geconcentreerde bundel hebt, die de plusminus 2 tot 5 meter wegdek vóór je voorwiel verlicht.

Zulke zaken zijn voor mij van dezelfde orde als die SpeedX met ingebouwde fietscomputer: leuk om te laten zien wat er technisch mogelijk is, maar niet waar rijders voor praktisch dagelijks gebruik behoefte aan hebben (en bovendien beperkt het de keuzevrijheid enorm).

[ Voor 22% gewijzigd door nare man op 30-09-2016 14:48 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Laatst online: 06-09 18:49
nare man schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:27:
[...]

Zulke zaken zijn voor mij van dezelfde orde als die SpeedX met ingebouwde fietscomputer: leuk om te laten zien wat er technisch mogelijk is, maar niet waar rijders voor praktisch dagelijks gebruik behoefte aan hebben (en bovendien beperkt het de keuzevrijheid enorm).
Dat is precies zoals ik het zie. Een aantal jaar later is de accu van de SpeedX moe en doet hij het nog maar een half uurtje. Updates komen al een tijdje niet meer uit. De linker helft van het scherm is niet meer verlicht en reserve onderdelen moeten uit de US komen of zijn niet meer te verkrijgen. Nu fiets je in de rond met 300 gram aan loze hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Klopt. Je wilt gewoon spullen die modulair en makkelijk te repareren of te vervangen zijn.

Ik weet het niet hoor, misschien is er bij die SpeedX wel over nagedacht en zit ergens in het frame een luikje waar je gewoon een rits AA-batterijen in kunt gooien. Maar ik vrees van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heeft iemand heel toevallig nog een originele Shimano installatiefile van E-Tube 2.6.0 liggen? Ik moet een device testen die vanaf 2.6.0 herkend moet worden, maar kan geen oudere/specifiekere versies meer via Shimano's eigen site downloaden blijkbaar. Een nieuwere is geen optie, want die gaat dan firmwares van bestaande onderdelen vervangen die niet moeten veranderen (wil de fallback voor 10+11 houden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nare man
Wat

[ Voor 42% gewijzigd door nare man op 30-09-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy shit wat kut. En ook gewoon een achterderrie op het voorwiel :X

En gebroken ribben, heel veel gebroken ribben.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Holy shifters batman!

Ik dacht eerst dat je met je bakkes zo op je voor-voorblad kon komen totdat ik de borstzadel zag. :+

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:17
Haha wat een ding joh, is die uitgevonden door Jigsaw?

En waar zitten de remmen van die zelfmoordmachine?

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Dan rij ik nog liever rond in zon gele shuttle ligfiets.....

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Lijkt mij wel lastig bij bochten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:01
Waar het om draait zijn "marginal gains". Dit is de grootste verbetering sinds de wasmachine van Greame O'Bree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Graham schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:50:
Wat ik me ook af vraag is hoe de lichtbundel gericht is. Hopelijk niet zoals bij vrijwel slechtafgestelde elke scooter/brommer, aka in your face 8)7
FTFY :Y)

Mijn scooter schijnt op een paar meter afstand niet hoger dan +/-80cm hoor. Kwestie van stellen.
Gnosis schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:21:
Haha wat een ding joh, is die uitgevonden door Jigsaw?

En waar zitten de remmen van die zelfmoordmachine?
Aan de handvaten zo te zien :P

[ Voor 25% gewijzigd door sapphire op 01-10-2016 00:22 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Graham schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:45:
[...]

Helemaal eens qua Giro's maar plak je dan de ventilatie af onder de tenen? Ik denk dat mijn Velotoze overschoenen het wel afschermen overigens. Moet alleen nog iets ademends hebben voor de winter.
Ik kan je uit de droom helpen: winterschoenen of winteroverschoenen ademen niet. Wat fabrikanten ook beweren, is gewoon onzin. Oplossing: sokken die veel vocht opnemen. Ik zweer bij gewone wollen sokken van de Welkoop / markt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
havana schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 08:21:
[...]

Ik kan je uit de droom helpen: winterschoenen of winteroverschoenen ademen niet. Wat fabrikanten ook beweren, is gewoon onzin. Oplossing: sokken die veel vocht opnemen. Ik zweer bij gewone wollen sokken van de Welkoop / markt.
Merino wol! Onder kleding van merinowol is wat mij betreft een winnaar voor alle sporten bij koud weer. Het isoleert fantastisch, neemt zweet goed op. Maar eenmaal nat droogt het heel snel, denk aan je natte rug bij het skiën. En het mooiste van alles is dat het niet gaat stinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik gebruik van die merinowollen sokken van Futurumshop. Kosten volgens mij 7 euro per paar. Gewoon in m'n normale (zomer)schoenen met overschoenen (Castelli Diluvio 16). Eerlijk gezegd werkt dat prima tot plusminus het vriespunt. Daaronder fiets ik over het algemeen toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 21:10

Crazy D

I think we should take a look.

1 april is er vroeg bij dit seizoen :D toch lijkt t me wel lachen. Leuk voor de afwisseling.
Al ben ik bang dat m'n haren weleens in de tandwielen voor kunnen komen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

[ Voor 34% gewijzigd door Tristan op 01-10-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
nare man schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 09:36:
Ik gebruik van die merinowollen sokken van Futurumshop. Kosten volgens mij 7 euro per paar. Gewoon in m'n normale (zomer)schoenen met overschoenen (Castelli Diluvio 16). Eerlijk gezegd werkt dat prima tot plusminus het vriespunt. Daaronder fiets ik over het algemeen toch niet.
Het is wel heel persoonlijk.. ik redde het nog niet met skisokken en 5mm neopreen overschoenen. Northwave Arctic winterschoenen doen het voor mij wel prima. Als je geen koukleum bent dan zijn ze wel veel te warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Is inderdaad heel persoonlijk. Ik rijd al vanaf 13 graden met winterschoenen en echt niet omdat ik het leuk vind.

Wordt het echt koud (vriespunt of nog erger) dan wol + winterschoen + dikke neopreen overschoen. En na 1.5 uur fietsen moet ik dan om de 20 min even stoppen om het bloed weer wat op gang te laten komen. Veel meer dan 2.5 uur fietsen lukt me dan niet.

Ben altijd erg jaloers als ik bij die temperaturen renners zie met zomerschoenen...

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 01-10-2016 14:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Hier behoorlijk balen, sinds maandag in Mallorca met mijn vriendin om te fietsen. Op dinsdag kregen we onze huurfietsen geleverd, bij het eerste rondje wilde we graag naar Formentor om het mooie uitzicht te zien en wat hoogtemeters te pakken. Na de eerste klim + afdaling ging het goed, tot m'n vriendin 1 seconde niet oplette. Schiet ze per ongeluk in de berm, knalt keihard met haar knie tegen de houten vangrail. Flinke schaafwond en meteen laten ontsmetten bij een strandhuisje. Bikkel dat ze is, rijd ze nog 40km door tot het hotel.

Balen natuurlijk dat het haar knie is, waardoor het zo stijf is en ook nog eens ontstoken is geraakt.

Toch heeft ze de volgende dag nog 50km gefietst. Daarna ging het niet meer, het kan zo snel foutgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 08:21:
[...]

Gebruik vrijwel altijd merinowol sokken in de winter. Dat werkt best goed icm met dikke neopreen overschoenen. Alleen de combo velotoze - giro's en dan zomer sokken is niet echt helemaal fijn. Neemt net niet genoeg vocht op.

Kan me overigens wel voorstellen dat het irritant is dat je zo snel al winterschoenen nodig hebt. Ik kan aardig goed tegen de kou gelukkig. Overigens is het wel te trainen om wat beter tegen de koud te kunnen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
tiswat schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 14:18:
Hier behoorlijk balen, sinds maandag in Mallorca met mijn vriendin om te fietsen. Op dinsdag kregen we onze huurfietsen geleverd, bij het eerste rondje wilde we graag naar Formentor om het mooie uitzicht te zien en wat hoogtemeters te pakken. Na de eerste klim + afdaling ging het goed, tot m'n vriendin 1 seconde niet oplette. Schiet ze per ongeluk in de berm, knalt keihard met haar knie tegen de houten vangrail. Flinke schaafwond en meteen laten ontsmetten bij een strandhuisje. Bikkel dat ze is, rijd ze nog 40km door tot het hotel.

Balen natuurlijk dat het haar knie is, waardoor het zo stijf is en ook nog eens ontstoken is geraakt.

Toch heeft ze de volgende dag nog 50km gefietst. Daarna ging het niet meer, het kan zo snel foutgaan...
Crap! Jammer zeg. Hoe is het weer daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tristan schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 13:01:
Plaatjes van Canyon Aeroad teamfietsen
Echt hoog tijd dat Movistar een nieuwe sponsor krijgt... Lees: ik vind die prachtige Canyons echt zo spijtig in die kleurstelling ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Tristan schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:21:
[...]

Crap! Jammer zeg. Hoe is het weer daar?
In Porte de Pollenca is het een graadje of 27/28, wel tegen het einde van de middag bewolkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Kippenijzer schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:03:
[...]

Echt hoog tijd dat Movistar een nieuwe sponsor krijgt... Lees: ik vind die prachtige Canyons echt zo spijtig in die kleurstelling ;).
Ja, team Movistar bedoel je denk ik, want Movistar is natuurlijk de sponsor. Ik ben het met je eens. Ik vind het ook niet bepaald flitsend. Gelukkig zijn ze dit jaar naar een matte kleurstelling geswitched, dat maakt het nog een beetje ok. Ik vind team Thinkoff-Saxo een stuk mooier bijvoorbeeld.
tiswat schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:38:
[...]

In Porte de Pollenca is het een graadje of 27/28, wel tegen het einde van de middag bewolkt.
Prima fietsweer dus!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• havana
Vandaag eigenlijk ook prima fietsweer hier, nou ja, redelijk dan. Pas om half 4 ging het regenen hier in Groningen. Vertrokken rond 10:00 voor een ritje. Dat duurde maar 2 km. Dacht dat het bijstellen van een snelspanner wel fietsend kon > kon niet, vingers tussen de spaken AUW.

Omgekeerd want de boel bloedde als een rund. Vrouw (arts) even laten kijken, die vertrouwde het niet dus even de buurman (chirurg) er even bij laten komen. Viel uiteindelijk mee, wel flink wat huid weg op 3 vingers. Na verbinden "uiteraard" gewoon weer opgestapt, tot groot onbegrip van vrouw en buurman :D

Vervolgens een kleine 90 km gefietst. Ik vond 't koud. Vertrokken met Gabba longsleeve, overschoenen en beenstukken en dat was echt geen overbodige luxe.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Bizar bericht weer net.

Krijg en te horen dat een kennis van me vrijdag een ongeluk op de MTB gehad heeft. Nek én rug gebroken, hij kon pas na 2,5u onder narcose met de trauma heli vervoerd worden :|
Vooruitzichten tot nu toe zijn erg slecht, hoorde berichten dat het gunstigste geval een dwarslaesie is :(

Zit dit ook met kippenvel te typen, echt heel eng zo'n bericht.....

edit: Net nog wat meer gehoord. Hij was dus aan het MTB'en op een trail (bij) Amarongen en daar gevallen. Z'n vrouw reed voor hem en was teruggegaan toen hij lang wegbleef. Hij as nog bij maar kon armen en benen niet bewegen en toen wisten ze al dat het niet goed was. Langskomende fietsen heeft nog geholpen met zijn hoofd stilhouden tot de hulpdiensten er waren want die konden er niet bij komen. Uiteindelijk door de brandweer op een brancard gefixeerd en 900m door het bos gedragen tot de plek waar de heli kon landen.
Nek gebroken, rug gebroken en wervels beschadigd en borstbeen gebroken. Moet een behoorlijke smakkerd geweest zijn :/

[ Voor 45% gewijzigd door sapphire op 02-10-2016 20:25 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:39
sapphire schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:29:
Bizar bericht weer net.

Krijg en te horen dat een kennis van me vrijdag een ongeluk op de MTB gehad heeft. Nek én rug gebroken, hij kon pas na 2,5u onder narcose met de trauma heli vervoerd worden :|
Vooruitzichten tot nu toe zijn erg slecht, hoorde berichten dat het gunstigste geval een dwarslaesie is :(

Ohhw man. Dat is erg. Ik hoop het beste voor hem. Jij ook sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Bizar bericht weer net.

edit: Net nog wat meer gehoord. Hij was dus aan het MTB'en op een trail (bij) Amarongen en daar gevallen. Z'n vrouw reed voor hem en was teruggegaan toen hij lang wegbleef. Hij as nog bij maar kon armen en benen niet bewegen en toen wisten ze al dat het niet goed was. Langskomende fietsen heeft nog geholpen met zijn hoofd stilhouden tot de hulpdiensten er waren want die konden er niet bij komen. Uiteindelijk door de brandweer op een brancard gefixeerd en 900m door het bos gedragen tot de plek waar de heli kon landen.
Nek gebroken, rug gebroken en wervels beschadigd en borstbeen gebroken. Moet een behoorlijke smakkerd geweest zijn :/
Godver, wat een klote bericht! Wens hem sterkte van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
Bizar bericht weer net.

Dat klinkt niet goed. Ik hoop dat alsnog blijkt dat het meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Lees de laatste week te veel van dit soort nare berichten. Helaas schuilt een ongeval in een klein hoekje. Wens m beterschap. Hopelijk een beter herstel dan nu de vooruitzichten zijn...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspergeerts
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 20:45
My bad, toen ik het berichtje had geplaatst bedacht ik al dat ik natuurlijk ook niet alle prijslijsten uit mijn hoofd weet. Een iets te risicovol statement dus ;w

Welk type heb je?
la_fusion schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:19:
[...]

Hmm mijn Giant was anders ook 1499 carbon + Ultegra in de sale..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:08
jaspergeerts schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:57:
My bad, toen ik het berichtje had geplaatst bedacht ik al dat ik natuurlijk ook niet alle prijslijsten uit mijn hoofd weet. Een iets te risicovol statement dus ;w

Welk type heb je?

[...]
Geeft niets hoor ;) Ik weet ook wel dat dit waarschijnlijk betekend dat het niet 'de beste' fiets is maar goed ik ben er blij mee nu hij helemaal goed is afgesteld.. Ik heb een TCR Advanced 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Die Giant is een hardstikke mooie fiets :) Ook volledig Ultegra, dat kan ik altijd wel waarderen, niet van dat stiekeme: een fiets adverteren als 'Ultegra' en dan een 105 cassette en non-series crankstel monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Afbeeldingslocatie: https://i1313.photobucket.com/albums/t559/mreckles/1C4A9B87-E5F9-4C21-B176-9E1531791759-1192-00000120F47F47A5_zpsf3d159cc.jpg

Dat is zeker een mooie fiets! Helemaal met deep sections wheels. In mijn tiener jaren reed ik altijd Giant O+

[ Voor 9% gewijzigd door Tristan op 03-10-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Hmm, gek genoeg vind ik die hoge velgen juist helemaal niet meer zo mooi. Het ziet er zo lomp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ben geen Giant-liefhebber maar deze vind ik erg chique!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Ik heb een nieuwe helm nodig. Ik ben gevallen en er zit een kras en klein scheurtje in. En de helmenlobby doet het goed en heeft mij overtuigd dat ik een nieuwe moet hebben (ook al zegt mijn ratio dat het niet nodig is, dat het volgens mij wel meevalt :)).

Maar nu rijd ik zowel op de mountainbike als op de racefietst. Er zijn aparte helmen voor mountainbiken en voor racefietsen. De verschillen kan ik niet echt achterkomen. Behalve dat een MTB-helm vaak wel een klepje heeft en een race-helm vaak niet. Misschien dat een race-helm wat aerodynamischer is omdat de snelheden daar vaak hoger liggen?

Ik wil overigens maar één helm kopen en voor beide disciplines gebruiken...

Moet ik letten op de verschillen of zijn het details (mijn vorige helm was een MTB-helm van het merk Giro, in de aanbieding gekocht iets van 10 jaar geleden, willekeurig dus)?

Uiteraard is een tip voor een merk/type ook van harte welkom!

(ik heb deze vraag ook in het MTBtopic geplaatst, verschillende fanatiekelingen, vast ook verschillende meningen :))

[ Voor 13% gewijzigd door Galois op 03-10-2016 10:54 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Bizar bericht weer net.

Pfff... heftig om te horen dit!

Zeker omdat ik ook 3 weken geleden daar gevallen ben (in Amerongen) en opgehaald ben door de ambulance. Dan baal ik heel erg dat ik maanden eraf lig (sleutelbeen), maar dit soort berichten relativeren dan wel...

Sterkte voor hem...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspergeerts
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 20:45
Scherp hoor, moest inderdaad zadelpen zijn natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

nare man schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:49:
Die Giant is een hardstikke mooie fiets :) Ook volledig Ultegra, dat kan ik altijd wel waarderen, niet van dat stiekeme: een fiets adverteren als 'Ultegra' en dan een 105 cassette en non-series crankstel monteren.
Doet Giant anders vaak zat hoor. Mijn TCR0 zou ook volledig Ultegra zijn maar had gewoon een 105 cassette (klopt met de site, voutje van de LBS.
M'n vaders TCR compositie zou 105 zijn maar had een Tiagra casettte en KMC ketting.
Snap wel wat je bedoeld, full Ultegra of 105 komt fijner over :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Galois schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:52:
Ik heb een nieuwe helm nodig. Ik ben gevallen en er zit een kras en klein scheurtje in. En de helmenlobby doet het goed en heeft mij overtuigd dat ik een nieuwe moet hebben (ook al zegt mijn ratio dat het niet nodig is, dat het volgens mij wel meevalt :)).
Passen! Elk merk en model heeft een andere pasvorm. Als Giro je beviel is Giro een goeie keuze. Tegenwoordig heb je MIPS. Totaal niet bewezen dat het helpt maar ik vind het erg comfortabel zitten. Zelf heb ik na een grote MTB crash een MTB specifieke helm gekocht, een POC die 2x zo zwaar is als een gemiddelde racefiets helm en dus niet geschikt voor op de racefiets. Maar ik was vrij dichtbij dood zijn... dus tja.

Ben je op de jumpline gecrashed?

@sapphire: Sterkte voor je kennis... wat een pech dat je zo slecht kunt vallen in Amerongen... :/ Sinds ik actief mountainbike hoor ik het wel veel en veel te veel...

[ Voor 11% gewijzigd door Makkelijk op 03-10-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

Maar nu rijd ik zowel op de mountainbike als op de racefietst. Er zijn aparte helmen voor mountainbiken en voor racefietsen. De verschillen kan ik niet echt achterkomen. Behalve dat een MTB-helm vaak wel een klepje heeft en een race-helm vaak niet. Misschien dat een race-helm wat aerodynamischer is omdat de snelheden daar vaak hoger liggen?

Moet ik letten op de verschillen of zijn het details (mijn vorige helm was een MTB-helm van het merk Giro, in de aanbieding gekocht iets van 10 jaar geleden, willekeurig dus)?

Uiteraard is een tip voor een merk/type ook van harte welkom!

(ik heb deze vraag ook in het MTBtopic geplaatst, verschillende fanatiekelingen, vast ook verschillende meningen :))
Ik rij met een Giro, waarvan je de visor er af kan klikken. Mijn model voeren ze niet meer zo te zien maar de evolutie daarvan zal wel de Rival zijn:

Afbeeldingslocatie: https://www.giro.com/media/catalog/product/cache/7/image/479x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/G/i/Giro_H_Revel_MatteWhiteGrey_34.jpg

http://www.giro.com/eu_en...n/helmets/road/revel.html

Mips uitvoering (aanrader!):

http://www.giro.com/eu_en...ts/road/revel-mips-3.html

en als je meer Road like wil de Aspect:

Afbeeldingslocatie: https://www.giro.com/media/catalog/product/cache/7/image/479x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/G/i/Giro_H_Aspect_MatteTitanium_34.jpg
http://www.giro.com/eu_en...elmets/road/aspecttm.html

De Giro helmen bevallen me echt prima, zit heerlijk heb er nog nooit een kokend hoofd mee gehad. Mijn volgende helm wordt weer een Giro!

[ Voor 10% gewijzigd door Tristan op 03-10-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 12:31

ATB helmen hebben vaak een zonneklepje. Als je lekker diep zit op je racefiets kijk je daar precies tegenaan en dan vroorzaken ze meer letsel dan ze moeten voorkomen ;)
Alleen verwijderbare klepjes dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Voor de liefhebbers; de inschrijving voor de Amstel Gold Race is weer geopend.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Makkelijk schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:29:
[...]

Ben je op de jumpline gecrashed?
Nee. En ik vertel niet waar ik wel gecrashed ben... :(

Sssst... ik wilde een groepje voorbij op het fietspad, het gewone fietspad met ernaast een ruiterpad, en ging met een vaartje van 25 denk ik rechts over het ruiterpad voorbij. Zag het bekende houten paaltje van 30 cm te laat en kwam daar (waarschijnlijk) met m'n trapper tegenaan. Over de kop en een AC luxatie (sleutelbeen uit de kom, pianotoets type 3) als gevolg. Voorwiel total loss, hopelijk valt het voor de rest mee... op het oog wel. (fiets was net 3 weken oud, 2000 euro :().

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
wackmaniac schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:32:
Voor de liefhebbers; de inschrijving voor de Amstel Gold Race is weer geopend.
De AGR is niet voor liefhebbers...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zowaar ben ik het eens met Havana eensch!

AGR is een schitterende race door een eveneens schitterend gebied. Heb daar van de zomer echt genoten (lees compleet dood gegaan) op een lus van het parcours maar als ik de verhalen hoor hoe giga druk het daar dan dan sla ik graag over...

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Beetje zoals Ronde van Vlaanderen gok ik? Mensen die in de klim stil staan, fiets afstappen of zelfs vallen? Althans dat zijn de verhalen die ik hoor, lijkt me niet echt fijn eerlijk gezegd.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht vanochtend wel even mee te doen aan zo'n groepsrit op zwift. Deze stond geadverteerd als 3.5w/kg. Nu trap ik normaal gesproken wel een stukje meer, dus moest prima te doen zijn. Viel echt vies tegen. Ten eerste ging het een stukje harder dan die 3.5w/kg, maar vooral het feit dat je op je indoor trainer gewoon geen rust hebt viel mij toch wel echt heel zwaar. En schijnbaar gebruik ik op m'n trainer een spier die ik buiten een stuk minder gebruik (in het bovenbeen bij je zitbotjes). Toen ik afstapte kon ik amper blijven staan en lopen doet nog steeds vies veel pijn. Ik ben iig even flink op m'n plaats gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:31:
Ik dacht vanochtend wel even mee te doen aan zo'n groepsrit op zwift. Deze stond geadverteerd als 3.5w/kg. Nu trap ik normaal gesproken wel een stukje meer, dus moest prima te doen zijn. Viel echt vies tegen. Ten eerste ging het een stukje harder dan die 3.5w/kg,
Dat typeert precies mijn ervaringen met het gross van die groepsritten daar. Lijkt wel of iedereen voorop wil rijden vaak en het gaat dan iedere keer beetje bij beetje wat harder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46
Ik heb een paar weken terug (of maanden, wie weet) wat gevraagd over de ervaring van Havana met de powertap P1's omdat ik sterke behoefte heb aan extra getalletjes op mijn scherm. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om niet voor de pedalen te gaan. Ik ga toch regelmatig (eens in de 18 maanden tot nu toe) hard op mijn bek en vraag me af wat dat doet met pedalen. Ik kon op marktplaats voor 300 euro een Easton Ea90 wiel met een powertap sl+ naaf kopen en dat leek me eigenlijk wel een prima deal om komende winter iig op de tacx op power te kunnen trainen (in het weekend lange ritten met de club of solo en dan geen behoefte aan power). Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
havana schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:37:
[...]

De AGR is niet voor liefhebbers...
Vorig jaar de AGR met vrienden gereden, maar ik ben het met Havana eens. De route is mooi, maar die kun je ook zonder op een ander moment fietsen. Dan geniet je er veel meer van (weet ik uit ervaring). Bij de Keutenberg hadden wij nog redelijk geluk. Op het moment dat ik omhoog ging relatief weinig afstappers en voldoende ruimte aan de linkerkant om er langs te knallen. Maar vrienden van mij die wat achter mij fietsten hadden minder geluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

De jaarlijks terugkerende welles/niets-AGR discussie is weer aangezwengeld, hoera! Als jullie er dan toch om vragen hier mijn mening: :P

Ik heb hem twee keer officieel meegefietst en beide keren ontzettend genoten, ga het zeker nog eens doen. Geen seconde stil hoeven staan, ook niet op de Keut.
Ook twee keer de RvV gedaan en daar veel slechtere ervaringen op dat gebied. De Koppenberg beide keren lopend omhoog gemoeten vanwege filevorming en de Paterberg net aan slalommend langs de bierbuiken omhoog kunnen fietsen.

Ik weet overigens waar ik over praat, want door gelukkig gesitueerde schoonouders fiets ik minstens drie keer per jaar door het schone Limburgse heuvelland en ken ik dat gebied als m'n broekzak.
Buiten de officiële AGR is het er inderdaad heel mooi, maar zo sfeervol als tijdens de AGR is het de rest van het jaar niet meer (behalve tijdens Carnaval :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceaser schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:02:
[...]

Dat typeert precies mijn ervaringen met het gross van die groepsritten daar. Lijkt wel of iedereen voorop wil rijden vaak en het gaat dan iedere keer beetje bij beetje wat harder.
Uiteindelijk iets meer dan 3.7 w/kg getrapt in dik een uur. Maar op de weg is het zoveel makkelijker hetzelfde vermogen te trappen. Die kleine rustmomentjes zijn toch wel lekker en de dynamiek is natuurlijk ook net even anders wat weer even wennen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
MrAngry schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:21:
Ik heb een paar weken terug (of maanden, wie weet) wat gevraagd over de ervaring van Havana met de powertap P1's omdat ik sterke behoefte heb aan extra getalletjes op mijn scherm. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om niet voor de pedalen te gaan. Ik ga toch regelmatig (eens in de 18 maanden tot nu toe) hard op mijn bek en vraag me af wat dat doet met pedalen. Ik kon op marktplaats voor 300 euro een Easton Ea90 wiel met een powertap sl+ naaf kopen en dat leek me eigenlijk wel een prima deal om komende winter iig op de tacx op power te kunnen trainen (in het weekend lange ritten met de club of solo en dan geen behoefte aan power). Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Kun je geen buil aan vallen voor dat geld.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 21:10

Crazy D

I think we should take a look.

sapphire schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:12:
Zowaar ben ik het eens met Havana eensch!

AGR is een schitterende race door een eveneens schitterend gebied. Heb daar van de zomer echt genoten (lees compleet dood gegaan) op een lus van het parcours maar als ik de verhalen hoor hoe giga druk het daar dan dan sla ik graag over...
Heeft alles te maken met hoe laat je start. Als je met de auto komt en rond 9u eens op de fiets stapt is het idd file. Als je je voorbereid en om uiterlijk 7u bij de start wegrijdt is er niks aan de hand. Dat is niet alleen bij de AGR maar ook bij andere tochten als Veenendaal-Veenendaal. Tochten met 2000+ deelnemers in een relatief klein gebied is nou eenmaal druk als je niet vroeg start. De 1e keer echt serieus vrijwel niemand gezien, 2e x iets drukker maar nog steeds veel rustiger dan een gemiddelde andere toertocht georganiseerd door de lokale fietsclub...

Maar, heb m 2 x gefietst en een 3e hoeft voor mij niet meer. Ik rij m wel een keertje op een ander moment (ook wat verderop in het seizoen wanneer je gewoon met mooi weer km's hebt kunnen maken. Lekker klote om in maart de 120 al aan te moeten stippen om de AGR afstand te kunnen halen terwijl het pokkenweer is).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Crazy D schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:28:
[...]

Heeft alles te maken met hoe laat je start. Als je met de auto komt en rond 9u eens op de fiets stapt is het idd file. Als je je voorbereid en om uiterlijk 7u bij de start wegrijdt is er niks aan de hand. Dat is niet alleen bij de AGR maar ook bij andere tochten als Veenendaal-Veenendaal. Tochten met 2000+ deelnemers in een relatief klein gebied is nou eenmaal druk als je niet vroeg start. De 1e keer echt serieus vrijwel niemand gezien, 2e x iets drukker maar nog steeds veel rustiger dan een gemiddelde andere toertocht georganiseerd door de lokale fietsclub...

Maar, heb m 2 x gefietst en een 3e hoeft voor mij niet meer. Ik rij m wel een keertje op een ander moment (ook wat verderop in het seizoen wanneer je gewoon met mooi weer km's hebt kunnen maken. Lekker klote om in maart de 120 al aan te moeten stippen om de AGR afstand te kunnen halen terwijl het pokkenweer is).
heb me ingeschreven; was van plan om inderdaad op tijd te starten < 7:00 om zodoende ruim de tijd te hebben. wel eerder de afstand gereden (rondje ijsselmeer) en ook wel eerder in limburg gereden (ronde van ~100km) maar nog nooit de combo getrapt... wordt dus fysiek & mentaal goed voorbereiden :)

MIJN INSCHRIJVING
Je inschrijving is succesvol verwerkt, begin november ontvang je meer informatie.
AFSTAND
Jouw Amstel Gold Race is 240 KM.

nu hopen dat de loting goed valt :D

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 15-09 08:34
Jammer dat bij de 240 kilometer het niet meer uitmaakt hoe laat je start... Wanneer je vroeg start maak je eerst het saaie rondje en komt dan weer terug om vervolgens in de spitsdrukte op het 150km parcour te komen.. Dat betekend in de file staan voor de Keutenberg en heel veel kneuzen inhalen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 20:37
Ik heb me ook ingeschreven voor de 240km en ben ook van plan vroeg te starten. Ik doe normaal nooit aan (grote) toertochten mee. Maar door alle negatieve verhalen ga ik eigenlijk ook meer als 'ramptoerist' dan echt als liefhebber. Ik heb het nog nooit meegemaakt en ben dus erg benieuwd hoe het gaat zijn! Lekker een dagje bierbuiken kijken en genieten van al het mooie materiaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Bizar bericht weer net.

Geen strava registratie om te zien waar het dan gebeurd is? Ben sinds kort daar ook met wat vrienden aan het MTB'en en doen dan vaak eerst Leersumrondje en aansluitend Amerongen. Maar ik kan me gewoon niet zo heel goed voorstellen waar je ZO kan vallen dat dat het resultaat is. Kijk, je komt soms wel door bochtjes waar er afgezaagde boomstronken enzo zijn. Als je daarvoor uit balans raakt en je vliegt over de kop met je rug op zoiets dan kan ik dat nog begrijpen. Maar ik ben daar recent ook half over de kop gegaan maar moet zeggen dat het nog best meeviel. Geen schade aan fiets en kleding en interne spul.

Goed, leeftijd kan nog een hoop schelen, met 32 is dat nog best jong hier. Maar hoe staan de zaken er nu voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

M@cer schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:34:
Jammer dat bij de 240 kilometer het niet meer uitmaakt hoe laat je start... Wanneer je vroeg start maak je eerst het saaie rondje en komt dan weer terug om vervolgens in de spitsdrukte op het 150km parcour te komen.. Dat betekend in de file staan voor de Keutenberg en heel veel kneuzen inhalen.
heb nog 6 maand om niet meer te voldoen aan het beeld van de bierbuik en het kneusgehalte te verlagen :o

als ik hem nu zou moeten rijden zou ik zeker aan het beeld voldoen :F

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb afgelopen zondag mijn eerste rit met de lokale tourclub gereden. Dat bevalt me enorm, het is heel anders en erg leuk om in een (mini) peloton te rijden!

https://www.strava.com/activities/733832862

Gemiddeld 26,9km/u wat voor jullie pro's natuurlijk niets is, maar voor mijn eerste rit (dit jaar) ben ik dik tevreden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Tristan schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:00:
Ik heb afgelopen zondag mijn eerste rit met de lokale tourclub gereden. Dat bevalt me enorm, het is heel anders en erg leuk om in een (mini) peloton te rijden!

Gemiddeld 26,9km/u wat voor jullie pro's natuurlijk niets is, maar voor mijn eerste rit (dit jaar) ben ik dik tevreden!
Rottemeren is mooi stukje om te fietsen! Heb ik ook aardig wat uurtjes gesleten toen ik nog in Rijswijk woonde. Zitten op snelheid wel een paar niet zo heel overzichtelijke stukjes in maar swa.

Gemiddelde is nu nog niet het allerbelangrijkste :) Komt vanzelf wel :P

[ Voor 5% gewijzigd door orange.x op 04-10-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:42
orange.x schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:42:
[...]

Geen strava registratie om te zien waar het dan gebeurd is? Ben sinds kort daar ook met wat vrienden aan het MTB'en en doen dan vaak eerst Leersumrondje en aansluitend Amerongen. Maar ik kan me gewoon niet zo heel goed voorstellen waar je ZO kan vallen dat dat het resultaat is. Kijk, je komt soms wel door bochtjes waar er afgezaagde boomstronken enzo zijn. Als je daarvoor uit balans raakt en je vliegt over de kop met je rug op zoiets dan kan ik dat nog begrijpen. Maar ik ben daar recent ook half over de kop gegaan maar moet zeggen dat het nog best meeviel. Geen schade aan fiets en kleding en interne spul.

Goed, leeftijd kan nog een hoop schelen, met 32 is dat nog best jong hier. Maar hoe staan de zaken er nu voor?
Verkeerd vallen met je ruggengraat en dan kan het snel gaan natuurlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Tristan schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:00:

Daar fiets ik ook veel (woon in Rotterdam) maar waarom ga je aan de linker (west) oever van de Rotte zo door Bleiswijk en die weilanden daar? Dat is enorm saai, de waterkant is toch veel mooier?

Overigens zegt gemiddelde weinig en moet je je daar niet op focussen. Een tocht waar je met gemiddeld 25 tegen windkracht 5-6 in hebt geploegd is vele malen zwaarder dan een tocht waarbij je met diezelfde windkracht in de rug gemiddeld 35 hebt gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:21:
Ik weet niet welke trainer je nu hebt maar als het echt alleen om het tacxen gaat zou je met dat budget ook een Tacx Vortex Smart ofzo kunnen aanschaffen.Misschien kan de Satori Smart ook al wel, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee Die heeft ook een vermogensmeter ingebouwd en dan kan je ook nog eens gebruik maken van het interactieve deel.

Edit: Voor nog minder kan de Satori Smart waarschijnlijk ook al, maar met die trainer heb ik geen ervaring.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 04-10-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
nare man schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:27:
[...]

Daar fiets ik ook veel (woon in Rotterdam) maar waarom ga je aan de linker (west) oever van de Rotte zo door Bleiswijk en die weilanden daar? Dat is enorm saai, de waterkant is toch veel mooier?

Overigens zegt gemiddelde weinig en moet je je daar niet op focussen. Een tocht waar je met gemiddeld 25 tegen windkracht 5-6 in hebt geploegd is vele malen zwaarder dan een tocht waarbij je met diezelfde windkracht in de rug gemiddeld 35 hebt gereden.
Ik heb de route uiteraard niet uitgezet, heb alleen maar gevolgd. Volgende keer zullen we weer elders rijden vermoed ik.

Ja, je heb gelijk het maakt ook niets uit hoe hard ik heb gereden maar vind het een leuke statistiek :+

Andere vraag, wie rijden er hier criteriums? Ik volg op YT CyclingMaven uit Australië (https://www.youtube.com/channel/UCB5vTUmuLCWqiTRDOApgR-g) en die heeft vaak tips voor A-D grade riders. Verder wel leuk om te volgen. Maar, kennen we zulke klassementen hier in NL ook? Ik kan het niet echt vinden op de KNWU ofzo.
Pagina: 1 ... 97 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic