Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 100 101 102 Laatste
Acties:
  • 520.110 views

Onderwerpen

• Bokmaaa
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10-12 11:52
Als ik dit topic zo lees heb ik misschien een matige periode uitgezocht om beginnersstapjes te zetten op wielrengebied :') Iedereen trekt naar binnen, ik heb net de eerste paar ritjes er op zitten.

In eerste instantie probeer ik met minimale kosten te kijken of fietsen iets voor me is, tot zover met groot succes moet ik zeggen. Afgelopen maandag heb ik echt zitten genieten in het waterige zonnetje op een mooie weg.

Ik rijd op een jaren 80 Koga Miyata gentsracer, heb een gratis fietsbroek op de kop getikt en ben gewoon gaan rijden. Tot nu toe heb ik 7 euro uitgegeven aan een reserve binnenband en 3 aan een thermo tight van de Action. Hopelijk kan ik het door de winter een beetje volhouden, want vanaf het voorjaar wordt het vast alleen maar leuker! :)

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11-12 10:24

Crazy D

I think we should take a look.

quote:
Microkid schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:06:
Dat is nou exact de fout die veel sportscholen maken met spinnen: ze laten de deelnemers zelf aan de knop draaien terwijl het niet duidelijk is wat de geleverde inspanning is. Spinnen heeft alleen nut en effect als je doelgericht iets met je hartslag kan doen, dus moet deze te controleren zijn. Mijn sportschool gebruikt daarom een systeem waarbij ieders hartslag en percentage op een beamer staat. Je ziet meteen of er iemand smokkelt. En het is ook wel leuk om je maten op te jutten om net even die 95% of 100% te halen bij het laatste nummer :) Onze instructeur past dat goed toe tijdens de lessen: de ene keer doen we een VAT training, de andere keer vliegen we meerdere keren van 60% naar 95% en weer terug, alsof je heuvels aan het beklimmen bent. Of bijv. lange tijd op 80-90% fietsen, ga je ook lekker stuk van....
[afbeelding]
Niet helemaal mee eens. Als je doet alsof je de Alpe d'Huez opfietst is het leuk als de weerstand bij iedereen gelijk is (dat is die bij de berg ook) maar voor de rest is het vooral een training tegen je eigen kunnen. Wat voor jou licht is, is voor mij misschien heel zwaar. "Zware weerstand" blokken bij iedereen even zwaar zetten is niet zo heel eerlijk als ik veel zwaarder kan trappen omdat ik mijn gewicht mee heb, terwijl een klein licht vrouwtje de pedalen niet eens rond krijgt.

Bij ons hebben ze de hartslagbanden ook weleens op de schermen getoond maar vind t niet zo heel veel meerwaarde hebben. Het is geen wedstrijdje wie het hoogste % haalt...

Ik vind het belangrijker als hartslag, cadans en wattage zichtbaar zijn (helaas bij SnowWorld dus niet...) dan dat ik zie dat degene naast me op 72% spint en ik op 80%.

En sowieso, 90%+ van de mensen in de sportschool heeft nooit een test gedaan dus die pakken 220-leeftijd. En veel instructeurs hebben amper een idee van wat ze nou eigenlijk doen qua hartslag. 3 x in de week spinnen en dan 3 x in de week maximaal gaan. Niet echt het beste wat je kunt doen.... Velen die mee spinnen (of rpm'en) hebben als ze afstappen en nauwelijks meer kunnen lopen het gevoel lekker getraind te hebben...... (lekker, je benen kapot trappen om dat 2 dagen later weer te doen).

Exact expert nodig? itwize.nl

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:16

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Modbreak:
Allen, we zitten over de 10k posts in dit deel. Wie maakt er een nieuwe?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• kwakke01
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14-11 14:34

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

quote:
Bokmaaa schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:43:
Als ik dit topic zo lees heb ik misschien een matige periode uitgezocht om beginnersstapjes te zetten op wielrengebied :') Iedereen trekt naar binnen, ik heb net de eerste paar ritjes er op zitten.

In eerste instantie probeer ik met minimale kosten te kijken of fietsen iets voor me is, tot zover met groot succes moet ik zeggen. Afgelopen maandag heb ik echt zitten genieten in het waterige zonnetje op een mooie weg.

Ik rijd op een jaren 80 Koga Miyata gentsracer, heb een gratis fietsbroek op de kop getikt en ben gewoon gaan rijden. Tot nu toe heb ik 7 euro uitgegeven aan een reserve binnenband en 3 aan een thermo tight van de Action. Hopelijk kan ik het door de winter een beetje volhouden, want vanaf het voorjaar wordt het vast alleen maar leuker! :)
zolang je niet tegen auto's aanrijdt gaan die koga's hardstikke lang mee :)

't is dat ik de afgelopen weken geen tijd heb gehad om te fietsen, maar ik blijf ook lekker buiten in de winter (heb zowieso geen ruimte om binnen te fietsen).

fietsen hoeft helemaal niet duur te zijn, maar zoals met elke hobby wordt middel al snel doel, en het kan altijd mooier, lichter en duurder ;)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:47

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
Crazy D schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:56:
En veel instructeurs hebben amper een idee van wat ze nou eigenlijk doen qua hartslag. 3 x in de week spinnen en dan 3 x in de week maximaal gaan. Niet echt het beste wat je kunt doen.... Velen die mee spinnen (of rpm'en) hebben als ze afstappen en nauwelijks meer kunnen lopen het gevoel lekker getraind te hebben...... (lekker, je benen kapot trappen om dat 2 dagen later weer te doen).
Ja ieder z'n ding toch? Als mensen dat lekker vinden?
Hele andere tak van sport maar vroeger deed ik (lees: we) niks anders op karate. 2x per week tot het gaatje tot alles letterlijk pijn deed. Kan me mijn pubertijd amper zonder spierpijn herinneren. Gespierd werden we er niet van maar wel keihard op termijn, paar keertje voor de lol tegen van die sportschool-figuren gespard. Waren 2x zo breed, kop groter en de helft zwaarder maar bij de eerste tik liepen ze te huilen dat het pijn deed :+

Gabriël Ryzen

• marrk
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 02-05 10:56

marrk

marrk

quote:
Bokmaaa schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:43:

Mijn eerste jaren heb ik ook op een Peugeot Ventoux frame gereden, buiscommandeur stijl. Was ook wel erg leuk.

En niet om de hele discussie te starten, maar heb je overwogen om een helm te kopen?

blog
sow
eee

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie Dictator

quote:
Crazy D schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:56:
[...]
Ik vind het belangrijker als hartslag, cadans en wattage zichtbaar zijn (helaas bij SnowWorld dus niet...) dan dat ik zie dat degene naast me op 72% spint en ik op 80%.
Spinnen gaat puur op hartslag zone's. Daarbij is de weerstand en dus het vermogen of rpm voor elk persoon anders. Dat kan je niet vergelijken. Procenten van je maximale hartslag wel.
quote:
En sowieso, 90%+ van de mensen in de sportschool heeft nooit een test gedaan dus die pakken 220-leeftijd.
Daarom heeft iedereen bij ons een fietstest gedaan (20-30 minuten fietsen met oplopende weerstand, mondkapje op, hartslag monitor enz) om de maximale hartslag te bepalen. Als we met z'n allen naar 100% gaan is dus iedereen gelijkwaardig stuk :)
quote:
En veel instructeurs hebben amper een idee van wat ze nou eigenlijk doen qua hartslag. 3 x in de week spinnen en dan 3 x in de week maximaal gaan. Niet echt het beste wat je kunt doen.... Velen die mee spinnen (of rpm'en) hebben als ze afstappen en nauwelijks meer kunnen lopen het gevoel lekker getraind te hebben...... (lekker, je benen kapot trappen om dat 2 dagen later weer te doen).
Klopt. Gelukkig hebben wij goed opgeleide instructeurs met een degelijke achtergrond in sporten, fysio, het lichaam, inspanningsfysiologie, verbranding enz enz.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09-12 10:02

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Topicstarter
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:02:
[modbreak]Allen, we zitten over de 10k posts in dit deel. Wie maakt er een nieuwe?[/]
Yes :)

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20

Makkelijk wijzigde deze reactie 19-10-2016 13:53 (13%)

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

^^ Dat dus :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 ... 100 101 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True