Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 6
Acties:
  • 521.092 views

Onderwerpen

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:52

Pelle

jellejanvanveelen.nl

Gisteren was het dan zo ver: 3x de Mont Ventoux op, voor het goede doel. Onderstaand een (gedeelte) uit het verslag wat ik hierover schreef:

28 juli, 05.15. De wekker van m’n telefoon gaat af. Ik vraag me af waarom ik ooit aan deze actie ben begonnen. De maximaal 3 uur slaap van die nacht werkten daar niet echt aan mee. Onze tent staat 25 meter van het restaurant van de camping vandaan, waar tot 00.15 een filmmuziek-quiz werd georganiseerd. Of nou ja, echt georganiseerd was het niet, zet gewoon 40 dronken Fransen bij elkaar en wie het hardst het goede antwoord roept heeft gewonnen. Toen het was afgelopen was het de beurt aan de Nederlandse puberjeugd, die tot ruim 02.15 nog een bak herrie maakte waar hun ouders weinig van meekregen (want die lagen aan de andere kant van de camping lekker te slapen).
Dat, gecombineerd met de karakteristieke Zuid-Franse rukwinden die vaak ´s nachts de kop opsteken, én een gezonde dosis spanning voor de tocht waar ik een half jaar naar toe had geleefd, maakte dat ik niet bepaald met een fris gevoel opstond. Koffie zetten, halve pan pap maken, en even rustig ontbijten onder het genot van een halve liter bietensap. Het was de bedoeling om met z’n allen om 06.00 in de auto te zitten, zodat ik de eerste twee beklimmingen voor de lunch zou kunnen afronden. Maar Jantina sliep ook pas erg laat en was erg moe, dus ik besluit iedereen nog maar even te laten liggen. Zelf ga ik de auto verder inpakken, en om iets voor zeven uur maak ik de rest van het gezin wakker.

Tegen 07.15 zitten we allemaal in de auto. De rit van de camping naar Bédoin is 80km, en voert via allerlei slingerende binnenwegen en bergpassen. We stoppen halverwegenog even een kwartiertje omdat Daniël wagenziek werd. Gelukkig had Jantina eraan gedacht om daar pilletjes voor mee te nemen. Om 09.00 komen we aan op de parkeerplaats van de plaatselijke supermarkt in Bédoin, en na het uitpakken en in elkaar zetten van de fiets en andere benodigdheden, start ik om 09.35 aan de eerste (en op papier zwaarste) klim van de dag.

Twee dagen eerder had ik deze klim al verkend, en daar was ik nu wel blij mee. Ik wist dat ik de eerste 6km rustig aan kon doen, in stevig duurtempo (de grens van D1/D2, voor wie het wat zegt). Ik laat me voorbij rijden door 2 strak gesoigneerde heren die er een flink tempo op nahouden, en weet dat als ik hun wiel probeer te houden ik mezelf nog wel tegen ga komen. Na 6km draai je het bos in, en daar begint het zwaarste gedeelte van de klim: 9km lang een stijgingspercentage van bijna 9-11%. Eergisteren was ik hier al redelijk stuk gegaan, maar omdat ik de aanloop vandaag rustiger heb genomen, kan ik dit stuk sneller rijden dan twee dagen geleden, met een hartslag die 10 slagen lager lag. Dat gaf de burger moed. Ik haal wat mensen in en groet iemand waarvan ik dacht dat het een Nederlander was. Het bleek een Duitser te zijn, die bezig was met een intercontinentale race van Geraardsbergen (België) naar Istanbul (Turkije), helemaal self-supported, dus mét ook nog eens 8kg bagage. En ik maar denken dat mijn tocht iets voorstelde. Bovenop de Ventoux lag het eerste checkpoint van die race. Hij was vet aan het afzien, en had aan opgeven gedacht toen de dag ervoor zijn achterwiel aan gort was gereden door een dwaze Fransoos op een rotonde. Gelukkig alleen materiële schade. Met een vervangend achterwiel wat hij ergens op de kop heeft kunnen tikken is hij alsnog verder gegaan. Na een kilometer of 4 naast hem gereden te hebben kan hij niet meer volgen, en wens ik hem een goede reis.

Het loopt erg lekker en ik haal iedereen in die ik tegenkom. Na 10km passeren Jantina en de jongens mij met de auto, en op ongeveer 11km staan ze me op te wachten voor een eerste stop. Ik vul m’n bidon bij, eet een mueslireep en ga snel weer verder, op weg naar Chalet Renard. Dat restaurant staat net op de boomgrens, en markeert het einde van het steile stuk in het bos. De warmte en de vliegen zijn het vervelendst, maar het motiveert enorm dat ik wederom iedereen die ik tegenkom kan inhalen. Bij Chalet Renard aangekomen vul ik weer even m’n bidon bij en rijd snel verder voor het laatste gedeelte van de klim. De eerste 2km (van 6-7%) voelen bijna vlak, en ik kan hier redelijk herstellen. De top van de Ventoux, met de kenmerkende toren van het weerstation, wordt zichtbaar en ik maak me op voor de laatste kilometers. Die zullen, naarmate je dichter bij de top komt, steeds steiler worden. Ik begrijp nu ook waar de Mont Ventoux zijn naam aan te danken heeft ,want het waait enorm. Klimmen met 8% is nog wel te doen, maar als je ook nog windkracht 4 tegen hebt is het andere koek. M’n fietscomputer geeft aan dat het 27 graden is, maar met die wind voelt het alsof het niet veel warmer is dan 10. Ik zie een hoop mensen ploeteren, maar kan wederom iedereen voorbij zonder dat ik me bovenmatig inspan. Afgezien van de 2 heren aan het begin van de klim, ben ik totaal zo’n 80 mensen voorbij gereden, niet slecht.

https://igcdn-photos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/11337202_510352922445534_1512194866_n.jpg

Op de top is het even zoeken naar Jantina en de jongens, maar het is erg druk dus ze moesten de auto een paar honderd meter verder (op de afdaling naar Malaucène) parkeren. We maken een foto voor het bord (“Sommet Mont Ventoux 1911 m”), en bij de auto trek ik een ondershirtje aan, en m’n windjack, en ik begin aan de afdaling. Die is breed en overzichtelijk, dus het gaat flink hard naar beneden. De tegenwind en mijn niet zo aerodynamische jasje maken dat het niet zo heel hard gaat naar beneden (ik tik op het langste stuk de 79 aan, daar waar menigeen bij betere omstandigheden de 100 haalt). Maar goed, ik ben hier niet gekomen om zo snel mogelijk te rijden of mijn leven te wagen, dus ik vind het allemaal prima.

In Malaucène aangekomen wacht ik 5 minuten op Jantina en de jongens, drink ik een blikje cola, vul m’n bidon weer en spreek af om elkaar na 10km weer te zien. Om 12:40 begin ik vol goede moed aan de volgende uitdaging van de dag. Deze klim is onregelmatiger dan die vanuit Bédoin, en steile stukken van 10% worden afgewisseld met relatief vlakke gedeeltes. Aan de ene kant fijn om af en toe te kunnen herstellen, aan de andere kant kom je hiermee ook niet echt in een lekker ritme. Na een kwartiertje pauze en een sanitaire stop begin ik aan het helse middenstuk. Achtereenvolgens zie ik twee kilometermarkeringen van 12% en twee van 11%. Er zitten nagenoeg geen bochten in dit gedeelte, en zonder richtpunt lijkt er geen einde aan te komen. Deze klim is aanzienlijk minder populair dan de klim vanuit Bédoin, maar ook het hete tijdstip (het is nu 36 graden) zal er wel mee te maken hebben dat er vrijwel geen andere fietsers te bekennen zijn. Ik rijd langzaam naar een stelletje toe, en kan er tergend langzaam voorbij. Het snelheidsverschil is lang zo groot niet als eerder op de dag.

Een stukje verder wordt ik zelf ingehaald, door een jongen van een jaar of 20. Het ziet er erg gemakkelijk uit, dus ik verwacht dat hij fris aan de klim begonnen is. Binnen een paar minuten is hij uit het zicht, maar ik weet dat het volgende rustpunt eraan komt: het skigebied bij Mont Serein. Bidon bijvullen, even wat eten, en weer door. Na een relatief makkelijke kilometer gaat het weer verder. De benen doen pijn en de laatste 3 kilometer zijn erg zwaar, en ik kan merken dat ik al een paar uur op de fiets heb gezeten. Pakweg anderhalve kilometer onder de top denk ik aan de momenten waarop Jantina bijna geen lucht krijgt vanwege de zoveelste longontsteking, en m’n vader die soms nachten niet kan slapen door de bewegelijkheid die Parkinson met zich meebrengt, en ik realiseer met dat mijn afzien op dat moment maar erg relatief is. Een stuk minder fris dan eerder op de dag kom ik boven. We maken weer een foto en ik ben blij dat de twee moeilijkste beklimmingen erop zitten.De statistieken zijn goed (7 mensen voorbij gereden, door 1 iemand ingehaald), maar zo voelt het niet. We spreken af om elkaar in Sault weer te zien.

https://igcdn-photos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t51.2885-15/11410535_928832020492453_94461995_n.jpg

De afdaling naar Sault is vanaf Chalet Renard echter nog 20km, en die zijn lang zo steil niet als bij de andere beklimmingen. Dit maakt dat je nog aardig bij moet trappen om een beetje snelheid te maken, en dat het bijna een half uur duurt voor je beneden bent. Officieel start de beklimming in het dorpje Sault zelf, maar ik speel een beetje vals door aan de voet van het dorpje te stoppen. De stevige noordwestenwind maakt de beklimming door het open veld niet makkelijk. Het is nooit heel erg steil (gemiddeld 5-7%), maar de vermoeidheid en de wind zijn niet goed voor het moraal. Na 10km zie ik de auto staan, en moet even zoeken naar waar Jantina en de jongens zitten. Die hadden een mooi plekje in de schaduw gekozen (en terecht, want ook hier is het nog 36 graden). Ik ga even in de auto zitten en Jantina masseert m’n kuiten met zonnebrand. Ik had gedacht dat dit stuk makkelijker zou zijn, dus dat was best een onverwachte tegenslag. Gelukkig wordt het na deze stop makkelijker: van 4% vlakt het af naar 1-2% en dat kan ik in rustig duurtempo doen, zodat ik weer wat verder kan herstellen. Jantina stopt regelmatig in de bochten om foto’s te maken, erg leuk en motiverend ook om steeds weer even langs de aanmoedigingen van (met name) Tobias te rijden.

Ook op deze klim kom ik heel weinig mensen tegen; ik haal er 3 in en tijdens de eerste stop rijd iemand anders me voorbij. Bij Chalet Renard maak ik me op voor het laatste gedeelte van de dag. Dit stuk heb ik nu al 2 keer eerder gereden (2 dagen geleden, en tijdens de eerste klim), dus ik weet wat me te wachten staat. De wind is nog harder geworden en de kracht is grotendeels weg uit m’n benen. Conditioneel trek ik het nog wel, maar de benen willen niet meer. De gedachte om weer even te stoppen spookt door m’n hoofd, maar ik bijt op m’n tanden en ga door. Op dit gedeelte is het weer wat drukker, ik kom onderweg naar de top nog pakweg 10 mensen tegen die er ook allemaal flink doorheen zitten. Een andere deelnemer aan de intercontinentale race, een monnik op een tourfiets, een vrouwtje van ruim over de 60 op de mountainbike, en een twee Nederlandse jongens met racefiets die zijn afgestapt en verder naar boven lopen.

Ik herinner me wat de Duitser eerder op die dag tegen me zei (“It’s all in the mind”) en vervolgens wat een andere Duitser (ex-profrenner Jens Voigt) altijd tegen zichzelf zei: Shut up legs!
Tegen zoveel wijsheid van onze oosterburen kan natuurlijk weinig op, en door afwisselend op de pedalen te duwen, eraan te trekken, en te staan werk ik me door de laatste bochten heen. Onder aanmoediging van Jantina, Daniel en Tobias trek ik nog even een sprintje op het laatste stukje en precies om 18.00 kom ik boven. Eerst kan ik even niks uitbrengen en moet ik een minuut uithijgen over m’n stuur, maar dan gaat het wel weer en maken we de derde foto van de dag bij het bord bovenop.

https://igcdn-photos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/11313408_706415912796047_913713117_n.jpg

Ik krijg een gegraveerde medaille van de jongens, en een literfles Leffe Blond. Dat is nog eens een mooie kers op de taart, want de echte beloning en dé reden om dit allemaal te doen, is natuurlijk het geld dat door veel mensen ruimhartig gedoneerd is, ruim € 2700!

Strava: https://www.strava.com/activities/356126337
Klim vanuit Bédoin: 1u56m (waarvan 10m pauze)
Klim vanuit Malaucène: 2u19m (waarvan 20m pauze)
Klim vanuit Sault: 2u08m (waarvan 16m pauze)

Oh ja, M@cer en MMuilwijk: veel succes in september! Maar gezien jullie trainingsarbeid gaat jullie dat ook wel lukken :)

/edit
En nog wat foto's hier: Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19"

~ Site nodig? Zicht! ~ Strava ~ Jelle-Jan van Veelen ~

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
TheLemon schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:44:
[...]

Snap ik, maar ik vroeg om specifieke punten die mensen kennen, zoals die camping die je aangeeft. Ik heb geen zin om café's op te zoeken en te gaan dwalen. Ook geen zin om cola te bestellen halverwege de rit. Relaxen doen we na de streep ;) .
Soms staat er een publiek fonteintje of is er een kraan bij een tankstation ofzo, ik hoopte dat iemand die precies wist te staan langs de route.
Dan zou ik inderdaad die camping proberen ja :)
En mocht je je route nog niet helemaal vastgesteld hebben, overweeg dan tussen Aywaille en de Ancienne Barriere de Cote de Bru mee te nemen. Niet zo'n bekende klim, maar wel heel mooi.
https://www.strava.com/segments/1098471

• RxB
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07-02-2017
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/10006049_741640112608165_2015094000861635192_o.jpg

Heeft even geduurd maar mn fiets is opgebouwd. Maar paar km mee gereden ivm wind

Gaat als een speer >:)

Deze foto mag wel in de openingspost

[Voor 8% gewijzigd door RxB op 04-09-2015 20:31]

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
TheLemon schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:15:
[...]

Weet je dat zeker? Check deze pagina van jouw wielbouwer.
Ik doe het overigens niet en de rest vd wereld ook niet, maar het kan vast geen kwaad.
Even quotes om je URL zetten kan helpen (mijn browser wil nu naar http://0.0.0.0). Oftewel, de forum-content-parser snapt geen URL's met komma's. :)

Zo dus: deze pagina

• Sjoewe
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:25
De wielerkleding van de decathlon is heel prima spul voor een kleine beurs.

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:07
Mijn verslag van 3x de Mont Ventoux..

Afgelopen woensdag zijn mijn vrouw en ik vertrokken naar Orange om de missie van dit jaar te volbrengen.. Na een behoorlijk lange rit, kwam we 's avonds aan in Orange, na een nacht slaap in een goed bed (ook wel eens fijn in een hotel) deed ik het gordijn open en zag ik de zonsopgang samen met de Mont Ventoux, een geweldig gezicht en een mooie kennismaking met de berg.

Donderdag was het de bedoeling dat ik 1x de klim ging verkennen met Sonja, die ik zo gek had gekregen om de Mont Ventoux ook te proberen (let op, ze heeft haar fiets 2 maanden en nog geen 400 km gereden)

Toen sloeg bijna het noodlot toe, ik wilde mijn fiets uit de auto pakken en dit ging niet helemaal goed, dus opeens had ik de derailleur in mijn handen en zat niet meer aan de fiets.. Na een eerste inspectie bleek hij gelukkig niet afgebroken te zijn maar de schroefjes waren losgekomen. Helaas ging het niet zo makkelijk om deze weer opnieuw erin te draaien, dus opzoek naar een oplossing. Vol zenuwen kwamen we uiteindelijk bij een doe het zelf winkel terecht en konden we de fiets toch nog repareren. Ik ben zelden zo opgelucht geweest.

Vervolgens werd het tijd om naar Bedoin te rijden. Een half uurtje vanaf Orange en de Mont Ventoux kwam steeds dichter bij. In Bedoin hebben we de fietsen in elkaar gezet en zijn we begonnen aan de klim. Ik had Sonja op het hart gedrukt dat ze rustig moest beginnen en vooral haar eigen tempo moest fietsen. Ik zou een aantal keer stoppen zodat ze een richtpunt had. Mijn eerste richtpunt was na ongeveer 5,5km. Na een aantal minuten gewacht te hebben kwam ze compleet kapot boven. Ze was toch te hard begonnen en dat viel zwaar. Ik zei dat ze anders om moest keren, maar ze wilde het toch nog proberen. Vervolgens heb ik elke 2km gewacht zodat ze steeds een punt had om zich op te richten. Na 14 kilometer kwamen we bij het Restaurant aan en wat was ik al trots op mijn meissie. Even een rustpauze en we gingen het kale deel van de berg op. Het is toch echt een enorme beleving om daar te fietsen. Gelukkig was het mooi weer en stond er weinig wind. Nog 2 keer op Sonja gewacht en uiteindelijk kwam ze boven, mijn held... Ik had zelf de berg bijzonder goed verteerd, maar dat kwam ook omdat ik goede rustpauzes had tussendoor, maar het was de perfecte voorbereiding voor vrijdag, want dan moet het gebeuren.

http://i57.tinypic.com/2zptv1c.jpg

Vrijdag 11 september, de dag waar ik zo lang naar toe had geleefd.. De wekker ging om 04:30, want om 06:00 zou het startschot zijn voor Ventoux3.nl. 3 keer de Mont Ventoux omhoog voor het goede doel (onderzoek naar Hersentumoren). Het blijft toch lastig om zo vroeg je ontbijt naar binnen te werken, maar dit ging vandaag redelijk goed. Vervolgens in de auto om naar Bedoin te rijden.

http://i59.tinypic.com/2yyv87n.jpg

Om 06:00 was dan eindelijk het startschot, 340 deelnemers gingen op de fiets of lopend de berg op. Ik zat vol adrenaline en had er zin in. Gestaag kruip ik naar voren, alle lampjes passerend en we draaien de weg op richting het bos, het is heel bijzonder om daar in het donker te fietsen. Ik zie nog 3 lampjes voor me, maar ze komen ook dichterbij.. Uiteindelijk hebben we een groepje van 4 man en klimmen we omhoog, het wordt langzaam licht.. Het gaat uitstekend, de kilometers vliegen eigenlijk voorbij en voordat ik het weet zijn we bij het restaurant. Op naar het kale deel, het is nog behoorlijk fris en de toren is verborgen in de wolken. Uiteindelijk kom ik als 4e boven in een tijd van 1:29:55 (volgens Strava).

http://i58.tinypic.com/65sieb.jpg

Snel een AA drank erin en vervolgens weer naar beneden richting Malaucene om aan de 2e beklimming te beginnen. De afdaling loopt goed, al ga ik even de mist in bij de rotonde en sla ik verkeerd af. Dat waren wat onnodige klimmeters :) In Malaucene begin ik gelijk aan de 2e klim. Het eerste stuk gaat gestaag, maar dan komen we bij het donkere asfalt.. Dit loop gewoon minder lekker en ik moet meer kracht geven dan me lief is. Het eerste moment van afzien is gekomen, gelukkig zie ik Sonja staan en ik werk snel een cola en een stroopwafel naar binnen. Dit geeft me weer nieuwe kracht en ik zie degene die voor me fietst steeds dichterbij komen.. Op het laatste stuk haal ik hem in en ik kom als 2e voor de 2e keer boven. De 2e beklimming heb ik afgelegd in 1:52:32 (Strava), fietstijd van ongeveer 1:40.

http://i58.tinypic.com/161ixqx.jpg

De 2 zwaarste beklimmingen hadden we nu gehad en het was tijd om af te dalen richting Sault. Onderweg kwam ik mensen tegen die nog steeds aan het ploeteren waren om de eerste keer omhoog te komen.. Dat gaf weer een goed gevoel. Bij de afdaling richting Sault merk je al gelijk dat deze makkelijker is. In Sault keer ik om, eet en drink even goed en na een minuut of 5 begin ik met de derde klim. Tot het restaurant gaat het eigenlijk goed en makkelijk. Zeker de laatste paar kilometers voor het restaurant heb ik het tempo er lekker in. Bij het restaurant nog even een cola om aan het laatste stuk te beginnen. Maar dat laatste stuk viel toch wat zwaarder dan verwacht. Langzaam voel ik de kracht uit mijn benen verdwijnen en het duurt voor mijn gevoel steeds langer voordat ik de kilometerbordjes tegenkom.. Nog 2 kilometer, dat moet toch wel lukken, ik blijf mijn pedalen ronddraaien, maar het wordt zwaarder en zwaarder.. Met de laatste krachten fiets ik het laatste heuveltje op en kom, nog steeds als 2e, over de finish.. De derde klim deed ik in 1:36:09..

http://i62.tinypic.com/6jkeuf.jpg

Daar stond ik dan, 3x keer de Mont Ventoux beklommen met mijn 90 kilo in, volgens mij, zeer goede tijden.
Bovendien had ik ruim 1.500 euro bij elkaar gefietst voor het goede doel, wat eigenlijk mijn grootste uitdaging was. In totaal is er ruim 534.000 euro opgehaald.

Stiekem had ik in mijn hoofd om de beklimming 4x te doen, maar boven op de top besloot ik dat 3x genoeg was. Het werd ook steeds kouder op de top en de wind begon steeds harder te waaien. Ik was er klaar mee. Als toetje nog de afdaling naar Bedoin en vervolgens naar het hotel. Na even meer dan 6 uur en 20 minuten op de fiets was het genoeg. (Al heb ik beneden nog even getwijfeld om aan de 4e keer te beginnen, maar Sonja heeft me gelukkig tegengehouden).

Strava link
1:29:55 - Klim 1 vanuit Bedoin
1:52:32 - Klim 2 vanuit Malaucene
1:36:09 - Klim 3 vanuit Sault

http://i57.tinypic.com/2h8cks1.jpg

's Avonds heerlijk gegeten bij Pasta e Basta (Als je de Mont Ventoux gaat beklimmen, is dat een ABSOLUTE aanrader) om vrijdag weer met een voldaan en trost gevoel naar huis af te reizen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• havana
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 10:38
Meestal in december. Je moet er heel snel bij zijn, meestal binnen een paar uur uitverkocht. Mocht je achter het net hebben gevist kun je altijd via MP een startbewijs kopen.

Zelf zal ik ook de GF Sportful gaan rijden in 2016, Marmotte heb ik 2x gedaan was leuk maar geen behoefte meer om terug te gaan. De GF Sportful is iets zwaarder dan de Marmotte (scheelt 25 km en 200 hm).

[Voor 37% gewijzigd door havana op 14-09-2015 12:34]

Maar ik kan het mis hebben

• M@cer
quote:
havana schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:31:
Meestal in december. Je moet er heel snel bij zijn, meestal binnen een paar uur uitverkocht. Mocht je achter het net hebben gevist kun je altijd via MP een startbewijs kopen.

Zelf zal ik ook de GF Sportful gaan rijden in 2016, Marmotte heb ik 2x gedaan was leuk maar geen behoefte meer om terug te gaan. De GF Sportful is iets zwaarder dan de Marmotte (scheelt 25 km en 200 hm).
De inschrijving heb ik vorig jaar gemist omdat ik toen in een enorme winterdepressie zat. Maar dit jaar (eigenlijk volgend jaar)) ga ik ervoor. Zou leuk zijn om dit met een aantal tweakers te doen. Volgens mij zitten we al op 6 die eventueel mee willen doen.

M@cer
Mr Angry
MMuilwijk
StevenK
Pelle
Graham

Als het wat concreter wordt misschien maar ff een apart topic openen.

[Voor 9% gewijzigd door M@cer op 14-09-2015 23:34]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• nare man
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 16-03 21:01
Dat zou geen probleem moeten zijn, ik heb 'm zelf ook op het stuur (Bulls Harrier inderdaad).

Edit, wel echt een vies weertje trouwens nu in 010...harde wind ook. Zit heel erg te dubben of ik vanavond nog zal gaan rijden...

[Voor 41% gewijzigd door nare man op 15-09-2015 17:31]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Graham
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 05-10-2019
Dat zou idd een mooie feature zijn. Kan je zien met wie je toch echt eens wat vaker moet gaan fietsen ;) Verder is het wel leuk om te zien met wie je het meeste gefietst hebt, als het goed is geen verrassing :+

grahamofthewheels.com

• havana
Op zich een mooie oplossing, maar onder de stuurpen zie je m ook niet. Komt nog eens bii dat veel di2 rijders die plek reserveren voor de junction box. Het meest ideale zou natuurlijk zijn als de bel gewoon geïntegreerd is in de fietscomputer. Met een speciaal knopje "Are you nuts??" met gastoetergeluid als je eens een paar e-bike terroristen tegenkomt }>

[Voor 42% gewijzigd door havana op 20-09-2015 07:47]

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
quote:
exeliser schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:18:
[afbeelding]
Hoi wielrenfanaten!
Mijn karretje, de Cube peloton pro 2014.

Ik ben een beginnende wielrenner. Met nog maar 1000-1100 km op de teller staan.
Ik heb een vraagje voor jullie de wat meer ervaren wielrenner. Hoe houden jullie altijd de motivatie erin om in tijden waar je misschien wat minder zin hebt toch te gaan rijden? Ik was heel enthousiast aan het begin van het seizoen maar dat is langzaam gedaald en ik wil dat graag weer omhoog pompen! Maar hoe? Gewoon weer veel gaan rijden of het rustig aan beginnen.
Mooie fiets! Ik merk dat ik vanzelf weer enthousiast wordt zodra ik op de fiets zelf zit als ik zelf eigenlijk geen zin heb :p

• M@cer
Bij mij helpen de Strava Challenges erg om toch de fiets te pakken of mijn hardloopschpenen aan te trekken. Ik ben dan ook wel extreem competitief en probeer me ook in deze maanden doelen te stellen. Vorig jaar lukte dat wel minder, maar dit jaar ga ik er weer voor.... Gelukkig is mijn meissie sinds een half jaar ook helemaal sport-minder, zodat je elkaar ook motiveerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 07-04 22:49
Wel kwa afstand ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• maxoss
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 22:00
quote:
Makkelijk schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:08:
[...]

Bij mijn castelli beenstukken is er geen twijfel mogelijk, er zit een fijne rubberstrip op de buitenkant, waar je broek dan weer grip op krijgt. Ze moeten er dus onder ;)
Draag je ze niet binnenstebuiten? :D

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

Ik zit heel erg te twijfelen... lijkt me wel een waanzinnig mooie tocht, als ik dat zo zie.
Gezamelijk vervoer en overnachting maakt de keuze om te gaan wel makkelijker, denk ik :)

• Graham
Klinkt idd wel interessant. Mits het met een groepje kan qua vervoer/verblijf.

@Pelle, gefeliciteerd dude!

grahamofthewheels.com

• TheLemon
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 17:21

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb deze in de mtb-rugtas: http://www.futurumshop.nl...-pro-minitool-zwart.phtml
Briljant apparaat. Niet groter dan een lucifersdoosje en onmogelijk veel fietstools superslim erin gepropt. Kwalitatief ook heel degelijk. (Kettingpons max 10-speed lees ik, dus weet niet of dat een probleem is)

• havana
Bandenspanning eigenlijk iedere rit.

Ketting om de paar ritten.

Poetsbeurt keer of 5-6 per seizoen (zomerfiets)

Winterfiets gaat na een "vies" ritje even onder de tuinslang. Ketting droog maken en klaar.

Onderdelen zoals kettingen, banden, remblokken, cassette vervang ik indien nodig. Ketting meestal 3.500 km, cassette 10-12k, remblokken doe ik meestal een heel seizoen mee. Buitenbanden, 4-5k.

Kabels (binnenkabels) vervang ik eens per 2 seizoenen. Kettingbladen gaan bij mij heel lang mee, soms zelfs langer dan de levensduur van de fiets :+

[Voor 32% gewijzigd door havana op 21-10-2015 15:08]

• havana
quote:
Yep. En die van Parktool is ook nog één van de betere op de markt. Ik heb ooit ook een andere gehad, en die werkte nog niet half zo goed.

• Tristan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 05-04 13:00
Mooi! Nieuwe iPad via MP geregeld. Morgen ophalen en daarna gelijk een stukje fietsen! Heb er nu al zin in :)

• argro
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12-03 20:55
quote:
havana schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:46:

Schijfremmen geloof ik niet in voor de racer.
Precies, daarbij zijn de velgen toch eigenlijk een soort grote schijf...

Overigens, was jij eerst ook niet ongelovig wat vermogensmeters betreft, voor wielertoeristen zoals wij? Ik kan mij zoiets herinneren. Dat is in ieder geval veranderd. Wellicht komt het geloof in schijfremmen ook ooit nog.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• nare man
quote:
Is dat voor na de wedstrijd?

• Layumi
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 07-04 21:42
Moet niet gekker worden. Dacht dat ik alles op een racefiets wel had gezien....

Daar ging ie, gangetje van 30 km/h, band om z'n bovenarm met een smar tphone, geen helm op, maar een grote rode De. Dre beats...

Bizar

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

Eerste doel voor 2016 vastgezet: ingeschreven voor 127km Ronde van Vlaanderen :)

• TCIAL
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 02-03 20:42
quote:
coen76 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:48:
...
Weet iemand een frame dat wel in grote maten te krijgen is?
FM-098 frame is er bijvoorbeeld t/m maat 61. Kwaliteit, service en garantie verschillen per bedrijf in China. (Waar niet..) Afgelopen zomer mijn Chinese frame opgebouwd, niets op aan te merken. Maar met +/- 75 kg en 1.90m ook niet bepaald een zwaargewicht. :P

Veel meer informatie staat op het forum van het Nederlandse fiets.nl: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3897
en het Amerikaanse RBR forum http://forums.roadbikereview.com/bikes-frames-forks/

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-03 20:19
quote:
Roet schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:33:
Welke maat FM098 wil je gaan bestellen? Ik heb hem hier liggen maar nooit de tijd gehad om hem op te bouwen. Kwalitatief zit het erg goed in elkaar, als je wilt kun je hem komen bekijken. De afgelopen jaren zijn chinese frames en wielen echt wel beter geworden. Ook wielen kun je bij bijvoorbeeld farsports of light bycicles prima bestellen wat mij betreft.
Welke maat heb je liggen?
Heb je eventueel een maten tabelletje van het frame?
Wat weegt het frame/vorm en zadelpen?
En niet geheel onbelangrijk wat moet het kosten ?

Ik heb over het algemeen maat 58 uitzonderingen als giant die af en toe groot uitvallen daargelaten. (1,86 meter met binnen been maat 92cm)...

• roda_djavulen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 11:04
BB30 is erg gevoelig voor afwijkingen, je frame moet dan heel nauwkeurig gebouwd zijn anders heb je altijd problemen met de lagers

• havana
Chique bak.

Je overtreedt wel direct een paar belangrijke ;) stijlregels....

- kleur zadel en stuurlint moet matchen
- banden mogen iedere kleur hebben, zo lang het maar zwart is.

Anyway, veel plezier ermee...

• TheLemon
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 17:21

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Je kijkt niet goed, hij heeft per ongeluk zijn buitenbanden om het stuur gewikkeld en het stuurlint om de velgen ;)

• Tranze
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:53
Mooie fiets!

Ik heb vanochtend de Sensa Calabria Matt 2016 gekocht met Ultegra. Over drie weken volgen wat foto's! :D

• Tristan
quote:
BreadFan schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:20:
Thuis bij het schoonmaken van de fiets viel hij nog om :( Hoe het nou precies gebeurde weet ik niet eens, ik stond over mijn voorwiel gebogen en ineens zie ik 'm gaan. Stevige krassen op mijn linker shifter. Balen, ik ben altijd heel voorzichtig met mijn fiets en dan valt ie zo stom om.
http://www.quickmeme.com/img/95/95c5b22cc2fd3f30487f85664683db8d1d40f0661d4a6ce85fec01e3cf2e5a40.jpg

De eerste kras is altijd het pijnlijkst :/

[Voor 4% gewijzigd door Tristan op 09-11-2015 10:24]

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:09
Dat is prima. Je bent een relatieve beginner toch? De ftp test zelf heeft trouwens ook een leereffect, de volgende keer scoor je hoger (behalve als je het morgen weer doet, morgen heb je lood in je benen).

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Ruud
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 11:52
quote:
havana schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:40:
Bij Specialized is de garantie volgens mij wel overdraagbaar. Bijvoorbeeld bij Cannondale niet. Correct me if I'm wrong.
Kan even niet copy pasten uit de voorwaarden maar ze zijn duidelijk. Vanaf MY2015 (daarvoor weet ik niet) is de aanvullende garantie alleen maar aan de eerste eigenaar. En moet de fiets zijn beurten hebben gehad en gepoetst zijn met een Specialized-doekje etc etc..

• MrAngry
Ja dat is ongeveer de strekking. Er spelen twee dingen:
1) Smart vs non-smart
Smart betekent BT en ANT+ met als voornaamste voordeel dat de Tacx ook aan te sturen is door applicaties die niet van Tacx zijn. Dit opent de mogelijkheid om bv met Zwift of Trainerroad (of x of y etc) aan de slag te gaan. Daarnaast scheelt het idd een usb kabel.
Je kan dit voordeel deels emuleren door zelf een ANT+ speed en cadans monitor (en ant+ dongle in je pc) op je tacx fiets te monteren en gebruik te maken van virtual power, maar dan mis je de data van ingebouwde 'echte' powermeter in de tacx smart lijn.

2) Vortex versus flow. De Vortex lijkt gelet op de specs een net iets betere trainer dan de flow. Ik heb zelf al jaren de flow en ik kan je uit ervaring wel vertellen dat die vrij stil is ivgm de tacxen van zijn generatie. Ik weet niet hoe dat bij de vortex is. De Vortex is dus niet direct een opvolger, maar ze hebben met de introductie van de smart trainers de lijn wat uitgedund/hernoemd/verbeterd en de flow is verdwenen.

[Voor 10% gewijzigd door MrAngry op 18-11-2015 11:01]

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

Nice, Graham heeft het tot de GCN-show geschopt :D
(vanaf 6:07)

• Tristan
Ik kwam net op road.cc het volgende tegen. Kleding merk Huez lanceert een eigen carbon fiets. De Huez & Max Lelli Road Bike:

http://road.cc/sites/default/files/styles/main_width/public/huez-road-bike-4.jpg?itok=GWvus7uM

Het Shimano 105 model kost £1,600. Wat vinden we ervan? Ik vind de verhouding fork / frame niet mooi. Het klopt niet ofzo. Verder vind ik de kleurstelling ook niet aantrekkelijk.

http://road.cc/content/te...00-carbon-fibre-road-bike

[Voor 7% gewijzigd door Tristan op 18-11-2015 20:54]

• Graham
Lange weekendje (don/vrijdag ook vrij genomen) dus vandaag met een vriend gereden naar Lopik en terug.
Vooral terug was super pittig maar goede training iig. Het heeft toch altijd wel wat om pijn te lijden en door te fietsen bij het wielrennen.....heerlijk.

grahamofthewheels.com

• Graham
quote:
Tristan schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:36:
[...]

Die race mode is wel het 'minimale' waar ik mee zou fietsen als ik zo het filmpje bekijk.
Ik was ook niet echt onder de indruk maar mogelijk ziet het er gewoon niet goed uit op de video. Misschien kan jspr de bundel eens op een muur richten van een afstand of ergens in een bos.

---

Vandaag een mooie rit gemaakt richting het noord/oosten aan de hand van een route die Pelle ooit heeft gereden. Sommige stukken waren wel bekend voor me maar nu eens rechtdoor gefietst bij Meije ipv rechtsaf in het drop, stuk mooier iig. En de rit terug via onbekende dorpjes waarvan een deel langs het westkanaaldijk (dacht even dat ik bij Alphen aan het rijden was :+). Zeker een aanrader qua route, thx Pelle! Overigens best zwaar na gisteren, vooral de stukken richting het westen.

grahamofthewheels.com

• Graham
Zie je ook op strava maar met mijn Garmin 810 en dan op kaart (niet op turn by turn).

grahamofthewheels.com

• Graham
Ik zou liever zien dat ze enkele kruispunten anders inrichten tbv de fietsers. In Rotterdam is het echt een drama op sommige stukken waar je (zeer) lang moet wachten. Dan denk ik voornamelijk de kruispunten Schiedamsedijk/Boompjes/Erasmusbrug, Westzeedijk/'s Gravendijkwal en Rochussenstaat/'s Gravendijkwal. Vind ik het kruispunt Boezemlaan/Bosdreef nog wel meevallen.

En dat heb ik het nog niet over die onzin chicanes gehad bij de Shell op de Maasboulevard en bij de kruising op de Overschiese Kleiweg vlak voor het Kleinpolderplein aan de noordzijde. Leuk fietsers afremmen omdat ze hard gaan op die stukken maar het helpt helaas weinig om ze af te remmen. Laat staan voor de niet oplettende automobilisten, die geven nog steeds te sporadisch voorrang.

grahamofthewheels.com

• RxB
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07-02-2017
quote:
mhh wanneer word die korting verrekend ? als ik fridaydeal15 blijft de prijs van een garmin 1000 het zelfde :(

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:34
Net mijn ViAS opgehaald :) Al meer dan een week niet getraind. Morgenmiddag maar de weg op.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• StevenK
  • Laatst online: 13:34
quote:
Tristan schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:53:
[...]

Helll no! Niet de weg op zonder hier eerst foto's te hebben geplaatst! :+
ViAS

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• MrAngry
Ik waardeer het als stuk engineering en state of the art, maar ik vind hem niet zo mooi geloof ik.

• havana
Die is niet slecht, die is er gewoon niet.

• Tranze
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:53
Wiehoe mijn Calabria 2016 is binnen:

http://i.imgur.com/wpZpH7a.jpg?1

Errug blij mee! :)

Kleine puntje echter, kwam er (natuurlijk thuis) achter dat er wat rubbertjes missen op de kabels aan de voorkant van de fiets... even gebeld en die sturen ze gelukkig nog even via de post.

[Voor 9% gewijzigd door Tranze op 05-12-2015 14:59]

• Tourniquet
  • Laatst online: 10:27

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wel mooie sale vandaag bij Canyon, als je nog een fiets in grote maat zoekt: https://www.canyon.com/nl...tlet/#category=road-bikes

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07-04 22:48

sapphire

Die-hard pruts0r

Had gisteravond de keuze tussen bank/computerhangen of fietsen op de stadsfiets (lang verhaal kort te maken). Dacht dat fietsen op m'n stadsfiets dan het minst van de twee kwade zou zijn, dus even Garmin en bidon houder erop gezet en gaan.

Heerlijk zacht weer, met een craft active extreme lange mouw en een lange mouw jersey was het prima te doen als ik doorreed.
Rondje Rijnsburg, voorschoten, leidschedam, scheveningen door de duinen naar Katwijk gedaan. Heerlijk rustig overal, vooral de duinen :+
Uiteindelijk nét 50km aangetikt met 22,3 gemiddeld, niet verkeerd op een 20kg fiets met voorvering en zompige Shimano nexus 7 :)

Gabriël Ryzen

• BreadFan
  • Niet online
Veloviewer kan een leuk Strava-jaaroverzichtje voor je genereren: http://veloviewer.com/graphic

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Wacht ff,kijk ff in m'n app voor dat antwoord....

Gabriël Ryzen

• DDX
Rapha Festive 500 Challenge is weer begonnen.
Vorig jaar had de challenge in 3 dagen afgerond en met mijn normale weekgemiddelde al boven de 500 is er dan weinig uitdaging aan.
Oftewel dat moest anders.

Spullen verzameld :
https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/BN-ttXKE5ChliVuxHLncFpYCiHrjqJ9tT2vTj7XR2OY-2048x2048.jpg

En in de holst van de nacht vertrokken.
https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/GFVVNWwn7xlx3trFJhMREudGtmJVGUrdCP8qfZZ3HD8-2048x1152.jpg

Langs het Gooi en Eemmeer en bij de Nijkerkersluis het water over en daarna over de Veluwe (erg mooi zo in de nacht met bijna volle maan) en de grens over naar Emmerich, brug is mooi verlicht zo in de nacht :
https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/QnI_Fi3lvrLsC7tqEIRk0dAhQu4_xd0jYTpqGSy3vNo-2048x1152.jpg

Stukje door Duisland waar de zon inmiddels opkwam.
https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/GjnQTFV2ofGsxunJ2ecq6HMPXq7wcnMvdDssikMHCHs-2048x1152.jpg

https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/__AEHZsEfF-0C9e2sR4x-yeAOjsXzKt8QaGd8G-VSKk-2048x1152.jpg

https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/xGYuexbRz1oCfyJczaTKKdaM4y-Zcdc5sVBse-eGGwg-2048x1152.jpg

En weer terug Nederland in via Venray richting Best.
Rond Best langs het Wilhelminakanaal gefiets, best saai stuk eigenlijk vooral omdat ik beetje tegenwind had.
Achteraf gezien had ik misschien beter onder Eindhoven langs kunnen fietsen.
Rond Baale-Nassau nog paar stukjes Belgie meegepakt, meteen weer duidelijk hoe slecht de wegen daar soms kunnen zijn en dus weer snel Nederland in ;)
Nog even paar km samen met iemand kunnen opfietsen waar ik ook even paar km in wiel kon uitrusten van de wind.

In Zundert nog even een pitstop en refill bij de Appie.
https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/5_qtAI5JF_qis92KJ8fEziS4mh0Ci2ovvC1RoKBOAaw-2048x1152.jpg

En daarna weer een stukje met schuin tegenwind, bij Oudenbosch helaas lekke achterband. (scherp steentje)
Even wisselen en het begon beetje te druppelen/zon ging onder.
Gabba ook maar aangetrokken toen ik zag wat er nog aankwam op buienradar.
Nog even beetje wind tegen tot Haringvlietbrug, toen kon even stukje lekker gas erop met wind mee :)

Vanaf Rotterdam tot Scheveningen saaiste stuk van de route, dacht dat ik nog wel een redelijk route had gekozen.
Maar vooral stuk rond Pijnacker was niet echt leuk met vele rotonde's icm natte wegen en steeds maar hopen dat auto's je zien.
Vanaf Scheveningen lekker door de duinen voor het laatste stukje naar huis.
Wind mee, maar in het donker kan je niet echt veilig harder dan 35 fietsen.
Teveel konijntjes die continu oversteken/schrikken.
Nog even kopje van Bloemendaal meegepakt (met laatste energie die ik nog ergens kon vinden) en daarna laatste stukje naar huis.
Mooi ook te zien aan hartslaggrafiek dat fut er toen echt wel uit was.

En dit ritje was voldoende om de Challenge te voltooien.
Zelfs om nr1 kwa afstand te staan op Strava.

https://www.strava.com/activities/455778023

527km

Afgezien van wat tintelende handen van hele dag op stuur leunen nergens last van.
(en ja ik voel dat ik op zadel gezeten heb, maar ook dat hoort erbij)

• DDX
Gisteren maar Festive 1000 afgerond met ritje Maastricht naar huis 8)
Mooie route langs de Maas en over heuvels bij Nijmegen en heuvelrug.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
Pelle schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:33:
Doelen voor 2015
* Weer 10k aan afstand rijden
* De Alpen of Dolemieten bezoeken en wat klassieke bergen oprijden
* Mont Ventoux beklimmen
* Tijdrit 30km met 38 gemiddeld
Afstanden in 2015:
Racefiets: 5780km (204u)
Stadsfiets: 4454km (218u)
Totaal: 10234km (422u)

Helaas niet in de Alpen of Dolomieten gefietst, wel de Mont Ventoux opgereden (4 keer, waarvan 3 op 1 dag) en nog aardig wat leuke klimmetjes in de zuid-westelijke uitlopers van de Alpen gehad (tussen Valance en Gap).

Snelste tijdrit (31km, 4 rondjes van ~ 7,5km) was met 39,1 gemiddeld.

Veel doelen gehaald dus :)
Verder in 2015 nog trots op de Waalse Pijl (200km, 3555hm) en een lekker ritje van 270km met 33 gemiddeld (windje mee).

Voor 2016 is mijn voornaamste doel om de 8 kilo die ik er in het afgelopen half jaar aan heb gegeten, er voor mei weer af te krijgen :P Dit jaar wel de echte Alpen in zou mooi zijn, ik ga in ieder geval kijken of ik onze zomervakantieplannen er op af kan stemmen.
Verder staat de Ronde van Vlaanderen nog op het programma, in april een weekendje Sauerland en in mei een weekend Ardennen.

Heb er zin in, eerst maar weer een beetje mijn conditie op pijl brengen.

• MrAngry
Het is gewoon je massive wattage

• MrAngry
Juist niet, de Tacx maakt gehakt van zacht rubber, dan krijg je zo'n zwarte spray achterin je paincave. Bonus punten als ie voor een witte gesauste muur staat.

[Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 06-01-2016 16:24]

• jspr
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 07-04 08:10

jspr

Bianchi Aria

Hier een filmpje van een van de zwaarste klimmen in Spanje: Rat Penat

Strava

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Mooi hoor maar niet bang dat wit (en met name de roosters op de neus) snel vies worden/verkleuren?

@RxB, mooi ding die Muin, hoe stil is die? Ik heb nu een Tacx en door het resoneren kan ik hem niet in huis gebruiken ivm houten vloeren. Het klinkt dan alsof het huis instort :+ daarom zit ik nu in de schuur. Daar staat alles alleen verschrikkelijk in de weg.
Ben dus aan het kijken om zelf een spinningbike of hometrainer te kopen. Of spinnen bij een sportschool maar lekker thuis is makkelijker dus ondanks de prijs is zo'n Muin misschien ook eenn idee als die stil is en niet resoneert.

[Voor 71% gewijzigd door sapphire op 15-01-2016 12:44]

Gabriël Ryzen

• havana
In de winter kan je gewoon niet met één paar handschoenen toe. Je zult meerdere paren moeten hebben, elk met hun eigen temperatuurbereik. Te warm is namelijk net zo vervelend als te koud.

Te warm = zweet = koude handen.

Net overigens weer 75 km door de sneeuw kunnen noteren. Zo lang je op gestrooide wegen bleef, was het prima te doen. Wat is NL toch mooi met dit weer!

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12417687_10153397789276915_4599335621568724335_n.jpg?oh=9e019fb060c1a1f256d4fa0d8269e9a2&oe=573C6D2D

[Voor 16% gewijzigd door havana op 18-01-2016 14:18]

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13:58
Koud vandaag, gemiddeld -4 volgens de Garmin. Rondje van 60km gefietst en de nieuwe wielen uitgetest:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17287902/IMG_1963_thumb.jpg

Roval CLX40 geworden, een setje op de kop kunnen tikken. Erg content mee :)

[Voor 16% gewijzigd door Ascension op 19-01-2016 14:50]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Om even de knuppel in het aero-hoenderhok te gooien...

Leuk misschien voor een KOMetje maar je dient je ook gewoon te gedragen op de openbare weg O-)
Als je wilt racen ga je maar aan een wedstrijd meedoen hoor!

Gabriël Ryzen

• Graham
quote:
sapphire schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 01:26:
Ik word overigens af en toe knetter van mijn pogingen om gezond te eten. Mijn vrouw doet de boodschappen maar de logica is soms bijzonder...
Kwark is gezond, kwark is een toetje. Staat de hele koelkast vol (bij wijze van) met mona pudding uit de aanbieding want dat is toch gezond?!?
Salade is gezond, staan er weer een hele stapel Johma salades voor op brood want dat is toch ook gezond.
haha...en ik maar denken dat ik daar alleen zo overdacht. Kwark met een smaakje (aka suiker met een kleurstof/aroma) is zeker niet gezond. Gewoon kwark met wat fruit zoals aardbeien/frambozen/ed. Natuurlijk is fruit ook gewoon suikers maar in z'n originele vorm is dat al een stuk minder. En sowieso gewoon volle kwark ed. Light = minder vet en meer suiker om de smaak te geven. Vet is een belangrijke factor voor smaak en vet is lang niet zo erg als suiker. Vet uit vlees en melk producten bedoel ik dan. Niet van de lokale snackbar ;)

Johma salades zou je wat mij betreft geen salade mogen noemen. Tis gewoon een bak mayo.

grahamofthewheels.com

• Sjoewe
quote:
DUX schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:44:
Bevindingen:
[list]• Lastig om een constant tempo of energieverbruik aan te houden
• Ik heb mooiweerschoenen gekocht :P was aardig nat daar
• Ik merk dat ik steeds naar de voorkant van het zadel kruip
• Het voelt alsof mijn benen te gestrekt zijn wanneer ze onderin het pedaal zitten, maar dat kan wennen zijn natuurlijk.
- Probeer liever een gelijkmatige cadans na te streven boven een gelijkmatige snelheid. Ergens tussen de 85 en 95 RPM is een mooi getal om op te mikken. Kom je daar boven, schakel je op, blijf je eronder, schakel je terug.
- Koop overschoenen. Kost je twee tientjes, scheelt de wereld.
- Check of je zadel waterpas staat staat en overweeg het een paar centimeter naar voren te schuiven, met behulp van de rails.
- Een goede vuistregel voor de zadelhoogte is om je binnenbeenlengte in centimeters te vermenigvuldigen met 0,885. De uitkomst hiervan is je zadelhoogte in centimeters, gemeten vanaf het hart van de bottom bracket.

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
MMUilwijk schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:57:
[...]

Ik heb mij maar eens aangemeld, ben wel benieuwd wat dat spul zou kunnen doen. Volgens mijn zusje (farmaceut) is het meer dan veilig genoeg. Ben benieuwd of er een follow-up komt.
Als ik de tijd had gehad, had ik ook graag meegedaan. Hoop dat je wordt uitgenodigd :)

• M@cer
quote:
MMUilwijk schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:57:
[...]

Ik heb mij maar eens aangemeld, ben wel benieuwd wat dat spul zou kunnen doen. Volgens mijn zusje (farmaceut) is het meer dan veilig genoeg. Ben benieuwd of er een follow-up komt.
Ik zat er ook een beetje over te twijfelen, maar met mijn angst voor naalden weet ik niet of het zo'n goed idee is..Wel een leuke extra...

• havana
Die video zegt niet dat lange duurritten overbodig zijn, hooguit dat het niet erg is als je ze na de winter doet i.p.v. in de winter. Uit het Amerikaanse kamp hoor je regelmatig geluiden dat duurtraining overrated is, bijv. in het boek "The time crunched cyclist" staat dat. Lees dit topic eens door, staat veel info in.

Moraal van het verhaal: voor lange inspanningen zijn lange trainingen wel degelijk noodzakelijk. Dat wil niet zeggen dat korte ritjes meteen nutteloos zijn, want ook van die inspanningen word je sterker. Afwisseling is juist belangrijk. En juist in die afwisseling zie je verschillen tussen renners. Sprinters en tijdrijders kiezen voor veel korte, intensieve ritjes en slechts weinig duurtraining. Cyclorijders kiezen voor relatief meer lange duurritten en wat minder korte, intensieve ritjes. Maar voor beide typen renners is afwisseling belangrijk.

Eenzijdig trainen is nooit slim, welke variant je ook kiest. Als je uitsluitend kort en intensief fietst

- dan boek je snel progressie
- kom je met een lekker voldaan gevoel thuis (want: afgezien)

Echter

- je bereikt al heel snel je plafond
- je vorm is niet duurzaam (1-2 weken niet fietsen leidt meteen tot een forse afname van je conditie)
- je bent eerder in het seizoen vermoeid
- je hersteltijd na een training is lang
- bij lange inspanningen ga je nat

Andersom zie je ook wel: renners die alleen extensief trainen.

- Je duurvermogen zal op peil zijn, dus lange inspanningen zijn geen probleem.
- Hersteltijd is kort, dus meerdere dagen op rij fietsen is geen punt
- Je vorm is duurzaam, dus 1-2 weken niet fietsen leidt niet direct to een afname van je conditie
- Je zult gedurende het seizoen niet snel vermoeid raken

Echter

- je mist vermogen > training slow will make you slow

Extensieve duurritten en korte intensieve trainingen moet je zien als twee verschillende vaardigheden. Zie het als piano spelen en gitaar spelen. Doe je meer van de één, word je daar beter in maar wordt de andere vaardigheid minder. Het gaat dus, nogmaals om de afwisseling. Zoals eerder gezegd hangt de invulling af van je doel (tijdrijder v.s. cyclorijder). Maar ook de diverse trainingsfilosofieën zijn het niet geheel eens over precieze invulling.

1. Klassiek: in de winter vooral extensieve trainingen, in het voorjaar en zomer meer intensieve trainingen. Duurtraining blijft echter belangrijk (bijv. 1x pw).

2. Omgekeerd klassiek. Zoals in het GCN filmpje is besproken. In de winter vooral korte trainingen, zodra het daglicht/weer het toelaat extensieve duurtrainingen. Dit vooral uit praktische overwegingen.

3. Threshold. Dit is de aanpak van het Amerikaanse kamp. Wordt vooral aangeraden voor renners die niet superveel trainen (tot 8 uur pw). Veel trainingen rond het omslagpunt en weinig tot geen duurtraining.

4. Polarisatie. Het principe hierachter is simpel. Duurtraining is belangrijk, want daarmee leg je de basis. Zeer intensieve (HIT) trainingen zijn ook belangrijk, want hierdoor ga je harder fietsen. Alles daartussenin is waardeloos. Deze filosofie gaat dan ook uit van 80% extensief duurwerk en 20% HIT.

[Voor 150% gewijzigd door havana op 09-02-2016 17:45]

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
sapphire schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:00:
Iemand ervaring met de Sportful Vuelta bibshort of algemeen Sportful shorts?

Zoek nog een budget broek en vraag me af of Sportful net zo valt als Castelli (ofwel ook een maat groter bestellen) en of de zeem een beetje te doen is :)
Heb 2 Sportful-broeken. Ze vallen inderdaad hetzelfde als Castelli.
De broeken met Bodyfit-pro zeem zitten heerlijk. Ik heb ook nog een Giro, maar die is voor ritten langer dan 2 uur niet echt fijn, en volgens mij is die nog weer een tandje beter dan de Vuelta.

Maar voor 4-5 tientjes voor een bib kun je natuurlijk ook geen wonderen verwachten :)

[Voor 12% gewijzigd door Pelle op 10-02-2016 00:04]

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10:48
quote:
havana schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 18:36:
Persoonlijk vind ik SPD-SL 10x makkelijker inklikken dan SPD...
Ik denk dat de meeste mensen meer problemen hebben met uitklikken ;)

Wisselwerking Flickr Strava

• Graham
Kreeg van sportzorg.nl nog een mailtje over core training, misschien aardig voor de mensen die interesse hebben om hun core (cq. stabiliteit) op de fiets willen verbeteren.
quote:
Schema core-stability training voor wielrenners

Core-stability. Er wordt veel over gepraat. Zelfs Tom Boonen laat zich fotograferen terwijl hij zijn 'core' aan het trainen is. Maar wat is core-stability eigenlijk? En heeft het zin om het te trainen?

Wat is core-stability?
In de beweegleer wordt er vanuit gegaan dat alle spieren en gewrichten van het lichaam elkaar beïnvloeden. Dit wordt de ‘kinetic chain’ genoemd. Hierbij is een belangrijke rol weggelegd voor de spieren rondom je romp. Deze zorgen ervoor dat de krachten die op je onderlichaam komen goed door je bovenlichaam kunnen worden opgevangen. En andersom. Op die manier voorkom je dat je als een lappenpop heen en weer zwabbert. De spieren rondom het middenpunt (core) van je lichaam zorgen op dit manier voor stabiliteit (stability). Grof gezegd bestaan ze uit je diepe bil-, buik- en rugspieren.

Goed op je zadel
Om er voor te zorgen dat je als wielrenner stabiel op je zadel zit is een goede core-stability van belang. Als je core-stability onvoldoende is heb je daar nadeel van. Of je met een betere core-stability harder en/of efficiënter gaat fietsen is de vraag. Van een core-stability die onvoldoende is, heb je dus een nadeel. Maar van een goede core-stability heb je niet per se voordeel. Het trainen van core-stability bij bepaalde blessures aan rug en bovenbenen kan het herstel bevorderen, maar de oefeningen zelf werken niet perse preventief.

Schema core-stability trainen (12 weken)
Sportzorg.nl heeft een uigebreide collectie filmpjes waarin verschillend e core-stability oefeningen worden uitgelegd. SMA Robic uit Amsterdam, gespecialiseerd in de training en begeleiding van wielrenners, heeft op basis van deze filmpjes twee oefenprogramma's samengesteld die je zelf kunt doen om je core-stability te trainen.

Er is keuze uit een programma voor beginners en een programma voor gevorderden. Het oefenprogramma duurt twaalf weken. Gedurende deze periode oefen je drie keer per week.

Mocht je tijdens het programma geblesseerd raken stop dan met oefenen en zoek contact met je (sport)arts of (sport)fysiotherapeut. Mogelijk is een op maat gemaakt programma in jou geval dan een betere optie.Alle informatie is te vinden op: www.sportzorg.nl/sporttak...tability-voor-wielrenners
Zelf ken ik het leeuwendeel van deze oefeningen al redelijk goed door rug problemen in het verleden. Maar dat is sinds ik wielren een stuk minder het geval gelukkig, sowieso nooit op de fiets problemen. Stuitje met wervel erboven vast gegroeid enzo ;) De laatste tijd wel meer bezig met oefeningen, merk het verschil wel op de fiets. Zit vooral een stuk prettig op het zadel en kan langer diep zitten.

grahamofthewheels.com

• argro
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12-03 20:55
quote:
BreadFan schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:01:
[...]

15 jaar geleden ging ik vrijwel ongetraind met een 42x24 als kleinste verzet de Alpe d'Huez op. :P Nou woog ik niet veel, maar ook met een cadans van 60 kun je boven komen hoor :)
Dan ging je met gemiddeld 12.6 kmph omhoog en was je ruim binnen het uur boven. Echt vrijwel ongetraind?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:42

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

http://tweakers.net/ext/f/FKMBQfuHR0mWCnASYc8P6kw0/thumb.jpg

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jekker
  • Laatst online: 05-04 08:54
Die foamroller zijn niet de heilige graal maar zorgt ervoor dat je makkelijker je spieren soepel kan houden(voor of na het sporten) en maakt het makkelijker om oefeningen uit te voeren.
Ik zit hierdoor veel beter op mn fiets, na 4 uur kreeg ik ook nog weleens lichte rugpijn(laag) dit is nu ook verdwenen.

Soepele spieren(goede lengte pezen), goed voetbed (mijn linker knie knikt een klein beetje naar binnen) heb zelf aanpassing gemaakt aan zooltje van m'n fietsschoen. De zooltjes van podoloog en orthopeed waren veels te extreem.

Spicy!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjoewe
Het is ook écht altijd zo, dat je sowieso lek rijdt als je een keer je pomp thuis laat :')

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nare man
Gelukkig rijd ik een triple, dus ik mag alles aan, op en onder mijn fiets hangen wat ik wil, ik rijd toch al voor lul :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:57
De vraag is of je er een bijpassende outfit bij kan kopen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:45

DjVe

Hatsaflats!

quote:
lochtejans schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:30:
Net na 2km al vol op m'n plaat gegaan. Haakse bocht naar links op nieuw asfalt met hier en daar nog wat natte plekken. Ik was hem kwijt en gleed over de straat de berm in. Resultaat knie kapot, grote schaafwond op dijbeen, schaafwond op schouder, groot gat in kniestuk, schade aan trapper en stuur (staat scheef voor mijn gevoel). Effe kijken of ik het stuur zelf recht kan zetten. Gelukkig zijn m'n fietsbroek en Gabba heel gebleven.

Eens moet de eerste keer zijn zullen we maar zeggen. Hopelijk blijft het hier bij.
Ai dat is minder. Sterkte ermee.

Over het schoonmaken. Ketting eraf halen en in de lampenolie mikken. Uurtje laten weken en daarna goed afspoelen met water en laten drogen. Daarna insmeren met lube/wax/olie/whatever. Casesste ook in de lampenolie en afspoelen met water. Het frame maak ik gewoon schoon met water en afwasmiddel (matte lak) door middel van zo'n sproeier voor in de tuin (zo'n handgepompt ding). Qua doekjes gewoon oude kleding in stukken knippen of een pak poetsdoeken van de supermarkt. Werkt perfect en kost geen drol.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 13:44
Ronde van Vlaanderen gereden (235 variant) en daarna "uitgefietst" door terug te rijden naar Brugge (60km).

Goed georganiseerd, maar wel (te) druk. Paterberg een valpartij voor mij, dus lopen en Koppenberg een politieauto op parcours die niet omhoog kwam, ook lopen helaas.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • +2Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-03 10:49
Gisteren, op de Rocacorba

http://i.imgur.com/t4YWO06.jpg

Acties:
  • +2Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 07-04 19:50
Gisteren 37,5 prachtkms in de zon op mijn handbike gereden. Vertrokken zonder plan, uiteindelijk vanuit Vleuten via Utrecht ri Nieuwegein en IJsselstein, de Hollandse IJssel gevolgd tot Achthoven en terug naar De Meern. Viel me niet tegen! Volgende week denk ik mijn eerste 50+ op de handbike.

En omdat ik met mijn bakkes vol in de zon zit nog een mooi kleurtje gekregen ook :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• havana
Wiggle heeft ook veel schoenen in de aanbieding momenteel, evenals veel pedalen. Bijvoorbeeld Keo Easy voor nog geen 35 piek. Is geen geld.

Prima Shimano schoenen voor 50 piek http://www.wiggle.co.uk/shimano-r078-spd-sl-road-shoes/

Look Keo pedalen http://www.wiggle.co.uk/look-keo-easy-plus-black-pedals/

Deze uitvoering van de Keo heeft een een lekker slappe veer, speciaal gericht op beginners. Makkelijk inklikken dus.

Voor m'n vrouw heb ik toevallig laatst deze schoenen van XLC besteld. Niet duur en prima. Wel 2 maten groter nemen dan je gewone schoenmaat, want ze vallen heel klein. Bijkomend voordeel van deze schoenen is dat er zowel MTB-pedalen als racepedalen onder passen.

Futurum verkoopt ook het instapmodel van SPD-SL (Shimano's rip-off van Look Keo) voor 36 euro's. Kun je ook geen buil aan vallen.

Mantel heeft een aardig artikel op z'n site staan waarin de verschillende systemen worden toegelicht.

[Voor 100% gewijzigd door havana op 05-04-2016 16:28]

• murphsy
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 28-02 15:14

murphsy

Thinkingbig.nl

Ik zei het eerder al, met toen als voorbeeld mijn eigen 'ouwe' ros. Het gaat er niet om of je nieuwe, tweedehands duur of goedkoop koopt. Je moet iets kopen dat past qua maat en houding, en dat een jaartje of twee mee kan qua onderdelen. Een fiets die je comfortabel kan betalen en die je mooi vind om te zien (ja echt, uiterlijk, je wilt op een fiets zitten waar je een beetje blij van wordt). En dan ga je fietsen. Elke dag dat het kan. Km's maken.

Echt, het gaat om het fietsen. Niet om de fiets!

Ik schrijf over geld en leven, bijv. Zo onbelangrijk is rendement voor FO »

• Gnosis
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 02-02 16:28
quote:
murphsy schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:58:
[...]

Ik vind dat je hiermee jezelf hebt verplicht om tenminste één foto te plaatsen!
Zal ik zeker doen, ben nu alle onderdelen bij elkaar aan het zoeken en kijken hoe ik de originele verf weer mooi kan maken. Zal dan foto's plaatsen als ik begin!

Word mijn eerste renovatieproject (is namelijk ook mijn eerste racefiets)

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DDX
Vandaag de BRM300 Maastricht / Ardennendriehoek gereden.
Tot eerste klim hadden we nog best grote groep (20 man ofzo) waarvan je bij aantal al zag dat die de klimmetjes niet gingen overleven kwa gewicht.
Op eerste klim dus maar wat gas gegeven om te kijken wie er wilde aanhaken.
Ik kwam boven met 2 belgen in mijn wiel.
Samen hele rit gereden, we wilden voor het donker terug zijn dus tempo lag lekker hoog.
303km met 3100hm en 32.7km/u gemiddeld.

https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/_zrkXpBPGZ_hU_WfzDsPScBN5wYV8f0j1BDhEnjZ9lc-2048x1152.jpg

https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/okCoHfT0F8ky_uxLMvpxQuUl7ug3uQE2ZFsFZYCn09M-2048x1152.jpg

https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/SPGQFs1HWcNKtlF9UwS5qjcgP7ovqU205Bg_Oy5QWOc-2048x1152.jpg

Onderweg nog even een boer met tractor die dacht dat de weg van hem was.
Hij toeterde dus wij netjes achter elkaar rijden, stuurt die gek gewoon vol in op het moment dat hij naast ons rijd :o
Een van ons wordt het weiland in gelanceerd, ik krijg de band die op de combinatie zit tegen mijn helm.
Hij stopte nog wel netjes om even duidelijk te maken dat hij niet fout zat omdat hij z'n toeter had gebruikt.

https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/TS2m206gvF7uRQp0VFx-hMblLQAUDTNWdDUIXgtQBg4-2048x1152.jpg

https://www.strava.com/activities/540387450

[Voor 22% gewijzigd door DDX op 09-04-2016 22:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
Sterkte aan je knieën!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pelle

Pelle

jellejanvanveelen.nl

quote:
Gnosis schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:16:
Zijn er toevallig mensen die vaak in de buurt van Rotterdam rondjes fietsen? Ik zoek nog naar wat mooie rondjes.
Ik fiets nu vaak richting Delft, Hoek van Holland of de Hoekse Waard. Af en toe richting Gouda. Blijven weinig kanten over eigenlijk.
Naast de rondjes die Roberttt en nare man noemen, kun je ook de Alblasserwaard nog overwegen, het stuk boven de lijn Zoetermeer - Gouda (Alphen, Boskoop, Bodegraven, Meije, Woerden, Nieuwkoop e.d.) en eventueel nog het stuk ten westen van Hoogvliet (Spijkenisse, Hellevoetsluis, Brielle, Rozenburg, Maasvlakte).

Wat ik regelmatig doe, is een heatmap van mijn ritten bekijken en daar de lege plekken op identificeren, en vervolgens daar gewoon eens heen rijden. Dat kan met Strava Pro, maar bijv. ook met http://www.jonathanokeeffe.com/strava/map.php als je geen Pro account hebt.

Met Nieuwerkerk aan den IJssel als uitvalsbasis, is dit mijn heatmap van omgeving Rotterdam:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2928238/got/strava-heatmap.png

Zo wil ik bijv. dit jaar nog eens op en naar naar de Maasvlakte, en een rondje Biesbosch maken (Dordrecht, Moerdijk, Werkendam, Gorinchem, Alblasserdam). En het stuk Westland (vooral omgeving Naaldwijk) ken ik ook nog amper, terwijl het daar wel prima fietsen is :)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
nare man schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:56:
En dat is dus mysterieus. Waarom zou je olie aan pindakaas toevoegen? Die dingen barsten van zichzelf al van de olie, allemaal enkelvoudig onverzadigde vetten, hardstikke gezond.

Yoghurt met muesli is ook één van mijn favorieten na een training. Of een boterham met (biologische) kipfilet en harissa, heerlijk :)
Omdat Calvé de lekkerste is ;)
AH huismerk vind ik letterlijk één van de vieste pindakazen die ik ken, zonnature ken ik qua smaak niet (merk uiteraard wel).

Goed genoegen reden voor mij, voor we in een wat-zit-er-in-je-eten-wat-er-niet-hoort discussie terecht komen.

Gabriël Ryzen

• Arno90
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:35
Ik zal me ook even voorstellen! Sinds afgelopen zaterdag weer op de fiets(na ruim een jaar) Toen een rit van 27km gemaakt met een gemiddelde van 23. Toch wat pijntjes.. Kont, knie.. Altijd last de eerste rit. Dinsdag avond 40km gefietst met ook een gemiddelde van ongeveer 23. En vanmiddag nog een beetje een 'lam' gevoel in de benen maar toch 30km gefietst met een gemiddelde van 24.

Vroeger redelijk fanatiek gefietst in competitieverband. Gestopt toen ik naar de nieuwelingen zou gaan, was er wel een beetje klaar mee. Vervolgens een jaar of 5 (denk ik) niet naar het fietsen omgekeken. Tot ik weer het idee kreeg om te fietsen, als student was het budget niet heel hoog, dus op naar de LBS een fietst kopen en alle kleding weer. Nu een Raleigh met Sora groepje. Dus 3 jaar geleden weer begonnen met fietsen.. Viel dat vies tegen vol op de wind in het Groningse landschap.. Na 15km had ik m'n tong niet op het stuur maar op het asfalt denk ik. Toch 2 jaar redelijk wat km gefietst ongeveer 1200 in totaal. Weer een jaar niet omgekeken naar het fietsen en nu dan toch weer begonnen!

En wat bevalt dat goed, lekker km wegtrappen op een eigen tempo. Genieten van de avondzon die onder gaat en de geur van het net gemaaide gras en ook de mest van het land, het hoort er allemaal bij.

Nu heb ik het topic nog niet helemaal doorgelezen, maar zag dat er wel wat groningers fietsen. Fietsen jullie ook bij een toerclub of weten jullie een leuke? Het lijkt me voor de motivatie en het vergroten van de afstand fijn om met anderen te fietsen.

Verder kwam ik tijdens een Google rondje de tocht: Rondom Stad tegen op 22 mei. Als het kan ga ik meedoen aan de 80km. (Weet niet of het mogelijk is om zonder een lidmaatschap mee te fietsen). Maar het doel is dus gesteld: 22 mei 80km volhouden!

Ik heb er zin in. Toch vind ik de kledingkeuze met dit weer wat lastig, wat dragen jullie? En wat is een goede fietsenwinkel voor spullen en wat informatie?

• havana
Ja, of een remkabel natuurlijk. Al kan het ook zijn dat je balhoofd te strak staat afgesteld.

@Arno90

Het is momenteel nog best fris, zeker 's avonds en 's ochtends. Komend weekend ook overdag. Outfit met beenstukken, thermo lange mouwen en een shirt lange mouwen is dan echt wel lekker.

Goede winkel, hangt beetje af wat je bedoelt. Als je wilt passen dan zoek je een fysieke winkel met een groot assortiment. Dan kom je al snel uit bij Hopmans, Mantel, 12Go en Salden. In het Noorden is Belga het adres. Die hebben overigens ook allemaal een webshop. Futurumshop is ook een prima webshop met veel keuze. Cyclewear is het adres als je weinig kwijt wilt zijn.

[Voor 89% gewijzigd door havana op 14-04-2016 22:13]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08:56

ralpje

Deugpopje

quote:
computerjunky schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:12:
Snap niet dat al die muggenzifters over een paar gram wel een helm dragen maar geen zadel of wat dan ook van 10 gram meer willen haha.
Met name omdat dat zadel niet je leven gaat redden op het moment dat het mis gaat. Die helm wel.

365Dude - Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M@cer
Mensen zonder bel zijn bijna net zo erg als mensen zonder helm.... >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 02-02 16:28
Ja een fietsbel is ook (naast wettelijk verplicht) handig en eigenlijk een must. Vooral voor groepen schoolkinderen, de wat langzamere fietsers (van vaak oudere leeftijd, maar niets mis mee), andere wielrenners en hardlopers (die kunnen goed schrikken als je langskomt) is het gewoon de 'netste' en beste manier vind ik.

Als ik het gewicht wil verlagen, probeer ik er bij mezelf wel iets af te halen:D.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrAngry
Bellen helpt me vooral zelf om me geen asociale wielterrorist te voelen. Dan kan je zeggen: "Ik heb toch gebeld koekwaus? Met je 2 kilo kraakbeen oren, ouwe grijze". Nee geintje, het helpt nauwelijks :(

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07-04 22:31
Voor een glimlach rondom fietsbel discussie ;)
YouTube: Geubels en de Belgen - Wielrennen

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• havana
Ik belde vorige week en toen zeiden de meisjes die ik inhaalde: "hé, eindelijk een wielrenner met een bel!".

Een bel is een must. Sommige e-biketerroristen horen 'm niet ja, maar sinds ik een BBB Loud & Clear heb valt dat mee.

Ik monteer 'm onder mijn stuurpen waar je 'm eigenlijk niet ziet.

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:42

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

quote:
JorisM schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:43:
[...]

Het gros van de ongelukken die ik bij wielrenners heb zien gebeuren waren veroorzaakt door de mede weggebruikers (b.v. niet-wielrenners en automobilisten). Je kan jezelf nog zo goed indekken en opletten, maar als iemand anders dat niet doet ben je mooi de sjaak...
Dus dat bevestigt bovenstaand verhaal wel denk ik :)

Verder ook nog een paar ongelukken gezien waarbij de helm volledig in de kreukels lag, maar de drager er van het er levend van af had gebracht. Sindsdien draag ik ook steevast een helm.
Het is ook een non-discussie. Je draagt gewoon een helm, punt. Computerjunky loopt te trollen, niet op in gaan.

If it aint fixed, it's broken.

• M@cer
Gisteravond een nieuwe fiets opgehaald na het drama van afgelopen woensdag...
Vond gelukkig iemand die dezelfde fiets in het zwart had gekocht in een opwelling en er pas 10x op gefietst had en vervolgens in de schuur gezet... Gisteravond even gaan kijken en hij was inderdaad nog in nieuwstaat, dus gelijk meegenomen en vanmorgen mijn eerste rondje gemaakt..

Het was heerlijk vertrouwd, maar ook lekker nieuw... Was eerst een beetje negatief over de kleur, maar ook in het zwart is het echt een schitterende fiets.

http://s30.postimg.org/flutm9gtt/image1.jpg

Voor mijn andere frame nog een mail naar Canyon gestuurd, want het blijft toch een vreemde situatie dat mijn derailleur afbreekt en gelijk door het frame slaat.. Ik kan hem langsbrengen voor onderzoek, eens kijken of daar wat uitkomt...

[Voor 4% gewijzigd door M@cer op 16-04-2016 13:46. Reden: Knoeien met de llink....]

• havana
Dat je als Limburgse local een stukkie AGR meepakt en dan op de Fromweg een Pina F8 met Meilensteins en Super Record EPS tegenkomt die moet lopen.... (krijg net een appje van een fietsmaat) :D

• donleone83
quote:
joint_me schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:08:
[...]

Wat mensen die graag aan fietsen sleutelen van onze wielerclub zijn ook een fietswinkel begonnen, zitten in de Meern geloof ik.

Kijk eens op: http://www.kopmannen.nl/
Vanochtend langs geweest. Uitermate goed geholpen door Martijn van de werkplaats. Hij was heel geïnteresseerd in mijn handbike, wilde zich er verder op gaan inlezen en heeft probleemloos mijn snelspanner vervangen, mijn derailleur afgesteld en mij geleerd hoe ik dat in het vervolg zelf kan doen. Kortom: ik heb nu een vast adresje voor onderhoud en dergelijke en raad ze iedereen in de omgeving Utrecht/Leidsche Rijn aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• donleone83
Echt complete onzin. Als wielrenner ben je mede door een hogere snelheid en het feit dat je regelmatig op wegen met veel verkeer fietst veel kwetsbaarder dan bijvoorbeeld in een auto, waar airbags en een kooiconstructie je beschermen. Als je geen helm draagt ben je gewoon dom bezig, zo simpel is het.

Zelf weet ik dondersgoed dat je gewoon pech kan hebben. Een jaar geleden ben ik door een zware bloedvergiftiging mijn beide onderbenen kwijtgeraakt. Terwijl mijn dochter 5 maanden was lag ik drie weken in coma voor mijn leven te vechten. Ik heb 3,5 maand in het ziekenhuis gelegen en daarna nog 6 maanden fulltime in een revalidatiecentrum gewoond. De meeste mensen die ik daar ben tegengekomen hebben gewoon pech gehad, ondanks dat ze over het algemeen risicomijdend waren. Verkeerd gevallen, geschept door een auto, kanker, MS, noem het maar op.

Wat zou ik graag zien dat een aantal van die mensen hadden kunnen ruilen met mensen die bewust onnodig risico's willen lopen. Als een ongeluk toch overal kan gebeuren, fiets dan volgende week meteen de A2 op of ga zonder licht 's avonds laat op een donkere N weg rijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Graham
@Misha, neem aan dat je geen onderbroek aan had onder je fietsbroek? Verder is het ook even aanvoelen wat fijn zit. De ene broek (cq zeem) is de andere niet en dan is er nog van alles af te stellen qua zadel.

--

Misschien moeten we maar stoppen overigens met de hele helm discussie, als je zo nodig zonder wil fietsen dan moet je het zelf weten. Zie het maar als natuurlijke selectie. Dat is bij sommige mensen best wel een goed idee. Fietshelm zet je niet alleen voor jezelf op namelijk. Als je al valt is het niet bepaald fijn om als omstander jou te moeten helpen. Daar heb ik al wat ervaring mee namelijk. Laat staan dat je geen helm op had. Dan kan je beter meteen iemand de nek omdraaien.

grahamofthewheels.com

Pagina: 1 2 3 ... 6

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True