Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.685 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
@Bite: zeker een helm kopen. Dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Ik heb een Giro Foray (geen mips) en die was maar € 40. Mijn ATB helm heeft al heel wat klappen opgevangen (te dicht langs bomen/laag hangende takken), dus lang leven de helm!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
Ik denk dat de helmplicht voor profs er voor gezorgd heeft dat er fatsoenlijke en comfortabele helmen zijn nu. Ik heb nog met zo'n leren butsmuts gefietst, en ook nog met een helm van het eerste uur. Dat ding was warm en klemmend, die deed ik alleen maar op als ik in een groep reed. De helmen van nu voel je niet eens meer op je hoofd zitten.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:49
Fiets nu een jaar of 5-6 met de racer en daarvoor enkele jaren op de mtb. Van begin af aan helm op. Op warme zomer dagen is het niet altijd even prettig maar na verloop van tijd merk je niet eens dat je een helm draagt.

Mijninziens moeten we er toch op de een of andere manier een verplichting van maken. Vanuit zorg en letsel zijn de kosten vele malen hoger dan wanneer je bij een vergelijkbaar ongeval wel een helm had gedragen. Gordelplicht hebben we ook gekregen. Waarom zouden we dat voor de helm ook niet kunnen doen? Bijv minimaal op racefietsen en mtb. Elektrische fietsen 45km/h versie moet volgens mij ook een verzekeringsbewijs op de fiets hebben (a la brommerplaat) prima herkenbaar en goed te handhaven toch?

...

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:54
koentjuh1987 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 06:42:
Fiets nu een jaar of 5-6 met de racer en daarvoor enkele jaren op de mtb. Van begin af aan helm op. Op warme zomer dagen is het niet altijd even prettig maar na verloop van tijd merk je niet eens dat je een helm draagt.

Mijninziens moeten we er toch op de een of andere manier een verplichting van maken. Vanuit zorg en letsel zijn de kosten vele malen hoger dan wanneer je bij een vergelijkbaar ongeval wel een helm had gedragen. Gordelplicht hebben we ook gekregen. Waarom zouden we dat voor de helm ook niet kunnen doen? Bijv minimaal op racefietsen en mtb. Elektrische fietsen 45km/h versie moet volgens mij ook een verzekeringsbewijs op de fiets hebben (a la brommerplaat) prima herkenbaar en goed te handhaven toch?
helemaal mee eens maar onze overheid is nogal eens heel dom dus straks wordt een e-bike die 45 kan gezien als een brommer dus helmplicht maar dan met een intergraalhelm natuurlijk >:)

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Wceend schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:00:
[...]

helemaal mee eens maar onze overheid is nogal eens heel dom dus straks wordt een e-bike die 45 kan gezien als een brommer dus helmplicht maar dan met een intergraalhelm natuurlijk >:)
ik heb laatst een stukje opgereden met zon ding, en die man vertelde dat het wss zon vaart niet zal lopen, maar dat de helmplicht an sich er wel zal komen. of er dan nog een helm tussen de integraal en de 'normale' fietshelm zou komen wist hij niet, die discussie liep nog volgens hem.

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Kijk, dit vind ik nou echt cool.

https://www.meld3d.com/

Krijg je een pasvorm opgestuurd waarop je moet gaan zitten zodat deze precies jouw zitbeenderen weergeeft. Daar maar ze dan een speciaal voor jouw afgestemde zadel van. Je kan daarna nog de specs aanpassen zoals een afgeronde nosetip, cutouts etc. $325 voor full carbon en $250 voor carbon zadel met stalen rails.

In mijn eeuwige strijd voor het vinden van de juiste zadel is dit wellicht de oplossing!

• dummy1988
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-04 12:13
Vanaf 1 oktober in België:
Rijbewijs en helm verplicht voor snelle elektrische fietsen

Wie met een elektrische fiets rijdt die meer dan 25 kilometer per uur haalt, moet vanaf 1 oktober een rijbewijs kunnen voorleggen. Dat bevestigt de FOD Mobiliteit. Ook een helm en een nummerplaat zijn dan verplicht.

De regel geldt voor de zogenaamde ‘speed pedelecs’, elektrische fietsen met trapondersteuning tot 45 kilometer per uur. De ‘speed pedelecs’ krijgen een apart statuut toebedeeld binnen de bromfietsen, naast het type A en B. Daarom wordt een rijbewijs dus verplicht. Het gaat echter enkel om een theoretische proef, geen praktische. Voorts zal ook een valhelm vanaf 1 oktober verplichte kost zijn én een nummerplaatje met registratie. Daarnaast zal iemand die met een ‘speed pedelec’ rijdt een verzekering moeten nemen.

Voor de volledigheid: voor elektrische fietsen met een vermogen tot 250 watt en een maximale snelheid tot 25 kilometer per uur, verandert er niets. Wie echter met elektrische fietsen tot 1.000 watt en met een maximale snelheid tot 25 kilometer per uur rijdt, moet voortaan minimaal zestien jaar zijn. Hetzelfde geldt voor de ‘speed pedelecs’.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160927_02488325

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:22
En das maar goed ook. Nu elke grootmoeder terug op de fiets kan rijden (want voorheen kreeg ze de trappers niet meer rond). Er is dus wat meer gevaar op de baan.

Ook de mensen die het een goed idee vinden om zich te moeien tegen 45km/u in de volle ochtendspits en danm aar gewoon verwachten dat de mensen aan de kant gaan (of door rode lichten rijden, want ja gemiddelde he). Kheb ondertussen al wat levensgevaarlijke toeren gezien bij woon-werk verkeer die je bij gewone racefietsen niet ziet eigenlijk.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:37
Ik heb het hele verhaal gisteren ook even met m'n vriendin (röntgenlaborant) besproken. Die ziet op de SEH zo ontzettend veel bejaarden die van fietsen vallen maar niet opvallend veel problemen met elektrische fietsen. Ook denkt ze dat een helm niet ontzettend veel bijdraagt. Vallen van fietsen is bij bejaarden bijna altijd ernstig omdat ze niet meer de reflexen hebben om hun val te breken en dan is van een fiets zijwaarts tegen het asfalt ontzettend ver. Geen kans dat een van ons bij een zijwaartse val op lage snelheid het asfalt raakt met zijn hoofd, je offert reflexmatig je armen op, alleen dat geldt voor bejaarden vaak niet meer.

Haar mening: je moet überhaupt niet meer fietsen als je 80 bent. Genoeg geschiktere vervoersmiddelen. Maar we kwamen wel tot de conclusie dat als je iets met helmen wilt doen dat je dan niet moet verplichten bij e-bikes maar een campagne moet starten om alle fietsende bejaarden aan een helm te krijgen. E-bike of niet.

Tegen algemene plicht zie ik weinig. Helmen zijn fantastisch, maar niet heilig. Ik heb bijvoorbeeld weleens een hersenschudding gehad met snowboarden die ik zonder helm waarschijnlijk niet had gehad. Achteruit vallen en door gewicht helm kun je niet altijd meer je hoofd intrekken.

[ Voor 25% gewijzigd door Makkelijk op 28-09-2016 08:59 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Volgens mij hebben ze in Australië een fietshelm verplicht gesteld. Gevolg was dat er meer mensen juist niet meer gingen fietsen, maar met de auto gingen en het aantal verkeersongevallen steeg in plaats van daalde. Ik zal even een bron zoeken...

Een bron gevonden over de fietswet: http://ipa.org.au/publica...lia's-helmet-law-disaster
Importantly, helmet laws severely reduce the number of cyclists on the road, leading to increased risk among those who remain through reduced safety in numbers, a researched and acknowledged influence on cyclist accident and injury rates.

[ Voor 43% gewijzigd door wackmaniac op 28-09-2016 09:02 ]

Read the code, write the code, be the code!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Makkelijk schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:55:
Ik heb het hele verhaal gisteren ook even met m'n vriendin (röntgenlaborant) besproken. Die ziet op de SEH zo ontzettend veel bejaarden die van fietsen vallen maar niet opvallend veel problemen met elektrische fietsen. Ook denkt ze dat een helm niet ontzettend veel bijdraagt. Vallen van fietsen is bij bejaarden bijna altijd ernstig omdat ze niet meer de reflexen hebben om hun val te breken en dan is van een fiets zijwaarts tegen het asfalt ontzettend ver. Geen kans dat een van ons bij een zijwaartse val op lage snelheid het asfalt raakt met zijn hoofd, je offert reflexmatig je armen op, alleen dat geldt voor bejaarden vaak niet meer.

Haar mening: je moet überhaupt niet meer fietsen als je 80 bent. Genoeg geschiktere vervoersmiddelen. Maar we kwamen wel tot de conclusie dat als je iets met helmen wilt doen dat je dan niet moet verplichten bij e-bikes maar een campagne moet starten om alle fietsende bejaarden aan een helm te krijgen. E-bike of niet.

Tegen algemene plicht zie ik weinig. Helmen zijn fantastisch, maar niet heilig. Ik heb bijvoorbeeld weleens een hersenschudding gehad met snowboarden die ik zonder helm waarschijnlijk niet had gehad. Achteruit vallen en door gewicht helm kun je niet altijd meer je hoofd intrekken.
ik zeg gewoon op een drie-wieler zetten die oudjes ;)
http://davincidrives.com/...mph-monster-yellow-trike/

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Tristan schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:13:

Krijg je een pasvorm opgestuurd waarop je moet gaan zitten zodat deze precies jouw zitbeenderen weergeeft. Daar maar ze dan een speciaal voor jouw afgestemde zadel van. Je kan daarna nog de specs aanpassen zoals een afgeronde nosetip, cutouts etc. $325 voor full carbon en $250 voor carbon zadel met stalen rails.

In mijn eeuwige strijd voor het vinden van de juiste zadel is dit wellicht de oplossing!
Tsja, het zou in theorie kunnen helpen, maar uiteindelijk wordt koersen nooit comfortabel en is een racezadel nooit leuk om op te zitten. Het is voor een flink percentage ook gewoon doorbijten.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:21
wackmaniac schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:58:
Volgens mij hebben ze in Australië een fietshelm verplicht gesteld. Gevolg was dat er meer mensen juist niet meer gingen fietsen, maar met de auto gingen en het aantal verkeersongevallen steeg in plaats van daalde. Ik zal even een bron zoeken...

Een bron gevonden over de fietswet: http://ipa.org.au/publica...lia's-helmet-law-disaster

[...]
Dat is altijd in het begin, omdat mensen gewoontedieren zijn en zich niet willen aanpassen.. Na een tijdje ben je er aan gewend en komt het wel goed..

Het is net als roken in een restaurant, eerst was iedereen er tegen en ging niemand meer uit eten.. Nu zou ik met niet kunnen voorstellen dat je mag roken terwijl andere mensen zitten te eten..

Maar als 90% (als het niet meer is) van de wielrenners tegenwoordig met helm fietst, waarom denken bejaarden dan dat ze geen helm nodig hebben terwijl die fiets max 27 kmh gaat en ze de reflexen hebben van een stalen deur.. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door M@cer op 28-09-2016 09:28 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk

Vet! Net nieuw ook echt :)

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:03
Makkelijk schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:55:

Het grote voordeel van een helm voor e-bikers is dat je ze herkent. Ik fietste altijd een stuk over een druk fietspad naar mijn werk, waar veel andere forenzen en scholieren rijden. Het is dan echt heel prettig om een tegemoetkomende e-biker te herkennen aan een helm (of hesje), omdat je dan de snelheid veel beter kan inschatten en je nog even bedenkt voor je gaat inhalen. Ook als ik op de racefiets zit vind ik het wel fijn om een e-bike van een afstand te herkennen, want ze gaat toch altijd harder dan je denkt.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• nare man
Ziet er wel precies zo uit als een Fizik Aliante VS trouwens :)

Dat is één van de meest comfortabele zadels waar ik op heb gezeten.

• Makkelijk
nare man schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:10:
[...]

Ziet er wel precies zo uit als een Fizik Aliante VS trouwens :)

Dat is één van de meest comfortabele zadels waar ik op heb gezeten.
Ze hebben iets van 7 verschillende modellen. Ze zeggen dat het model geen invloed heeft op hoe het zadel zit en puur een esthetische keus is. Binnen dat model vormen ze hem naar jouw kont.

Ik heb ook op Aliante gezeten (heb er nog 1 te koop voor de liefhebben :P), maar dan niet VS. Ik heb nu een Antares VS, die bevalt beter! Waarschijnlijk omdat ik erg diep zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Makkelijk op 28-09-2016 10:34 ]

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:42
Levering alleen in de US trouwens. Ben wel benieuwd, misschien werkt het goed.

• Makkelijk
Ze zijn net begonnen, als het een succes wordt komt dat wel. Eerst eens de reviews afwachten!

• nare man
Makkelijk schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:34:
[...]

Ze hebben iets van 7 verschillende modellen. Ze zeggen dat het model geen invloed heeft op hoe het zadel zit en puur een esthetische keus is. Binnen dat model vormen ze hem naar jouw kont.

Ik heb ook op Aliante gezeten (heb er nog 1 te koop voor de liefhebben :P), maar dan niet VS. Ik heb nu een Antares VS, die bevalt beter! Waarschijnlijk omdat ik erg diep zit.
Voor diep zitten is de Aliante inderdaad minder geschikt, maar voor lange-afstandstochten waar je iets rechter op zit juist wel, tenminste dat is mijn ervaring. Ik neig sowieso meer naar typische endurance-zadels, hiervoor reed ik op een Prologo Scratch en die heeft ongeveer dezelfde vorm als de Aliante maar dan zonder die uitsparing in het midden. De Aliante heeft nog wat meer padding en daar moet je van houden; ik rijd zelf meestal op broeken met niet al te dikke zemen dus dat kan dan wel. En bovenal is het natuurlijk je rijstijl; ik ben geen hardcore atleet en rij voor fitheid en plezier, niet voor PR's en KOM's :)

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Zitten jullie dan ook echt meer "naar achteren" op het zadel? Ik heb altijd het idee dat ze de achterkant wel weg mogen laten :P Ja als je in een rustige relaxhouding zit dan wil ik wel eens gebruik maken van het volledige zadel maar ik zit denk ik voor 80% van de tijd verder naar voren dan echt "vol" in het zadel.

Zeker als ik op mijn ligstuur ga liggen dan schuif ik ook naar voren omdat je dan gewoon iets beter boven de pedalen komt. Heb nu een Sella Italia Flite Team zadeltje, maar zit dus eigenlijk meer voorop / in het midden tijdens het fietsen..
Ankona schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:04:
helmplicht... de vertrutting van de samenleving gaat steeds verder. Natuurlijk kan het verstandig zijn om je te beschermen. Maar laten we niet alles met veiligheidsrationalisme onderdompelen. 40 jaar geleden was er bijna niets verplicht en toen hebben er ook mensen een gelukkig leven geleefd.
40 jaar geleden was er ook wel iets minder verkeer :)

[ Voor 29% gewijzigd door orange.x op 28-09-2016 11:43 ]

• Makkelijk
nare man schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:21:
[...]

Voor diep zitten is de Aliante inderdaad minder geschikt, maar voor lange-afstandstochten waar je iets rechter op zit juist wel, tenminste dat is mijn ervaring. Ik neig sowieso meer naar typische endurance-zadels, hiervoor reed ik op een Prologo Scratch en die heeft ongeveer dezelfde vorm als de Aliante maar dan zonder die uitsparing in het midden. De Aliante heeft nog wat meer padding en daar moet je van houden; ik rijd zelf meestal op broeken met niet al te dikke zemen dus dat kan dan wel. En bovenal is het natuurlijk je rijstijl; ik ben geen hardcore atleet en rij voor fitheid en plezier, niet voor PR's en KOM's :)
PR's en KOM's? Sagan rijdt reed ook op een Alliante ;)

edit:
Hij rijdt nu op Prologo, ook een endurance achtig zadel. Ik weet wel dat toen hij weg ging bij Cannondale er eerst nog Alliantes zonder decals werden gemaakt voor hem.. sponsoring houdt bij veel renners op bij zadelkeus :P.

[ Voor 13% gewijzigd door Makkelijk op 28-09-2016 11:59 ]

• roda_djavulen
Maar sagan heeft dan ook geen strava ;)

Verwijderd

Makkelijk schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:55:
[...]

PR's en KOM's? Sagan rijdt ook op een Alliante ;)
Prologo

• Makkelijk
@trashpanda: Had er al "reed" van gemaakt ;)
Wow.. de gelijkenis is immens:

Afbeeldingslocatie: http://images.cyclingtips.com/content/uploads/2016/05/Peter-Sagan-Specialized-S-Works-Tarmac-ATOC-15.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Makkelijk op 28-09-2016 12:02 ]

• nare man
orange.x schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:43:
Zitten jullie dan ook echt meer "naar achteren" op het zadel? Ik heb altijd het idee dat ze de achterkant wel weg mogen laten :P Ja als je in een rustige relaxhouding zit dan wil ik wel eens gebruik maken van het volledige zadel maar ik zit denk ik voor 80% van de tijd verder naar voren dan echt "vol" in het zadel.
Ik zit best rechtop maar dan nog rust mijn gewicht inderdaad wel voornamelijk op de voorste 50% van het zadel (in de lengte gezien). Maar dat wil niet zeggen dat de achterkant weggelaten kan worden; er rust natuurlijk wel wat gewicht op de uitlopende achterkant, en je voelt het ook, en dat is wel belangrijk voor je algemene balans (tenminste wat mij betreft).

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Heeft dat niet met de hoogte van het zadel te maken? Ik heb de indruk dat als je je zadel hoger zet, je vanzelf meer voorop gaat zitten. (of misschien juist andersom, als je zadel lager staat schuif je naar achteren om je benen voldoende te kunnen strekken)

alles kan off-topic

Verwijderd

Ankona schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:09:
Heeft dat niet met de hoogte van het zadel te maken? Ik heb de indruk dat als je je zadel hoger zet, je vanzelf meer voorop gaat zitten. (of misschien juist andersom, als je zadel lager staat schuif je naar achteren om je benen voldoende te kunnen strekken)
Dat was bij mij het geval. Ik zat altijd ver voorop m'n zadel met als gevolg weinig bloedtoevoer naar de edele delen. Bij een bikefit werd het zadel een stuk naar beneden gezet en prompt ging ik verder naar achter zitten.

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:14:
[...]

Dat was bij mij het geval. Ik zat altijd ver voorop m'n zadel met als gevolg weinig bloedtoevoer naar de edele delen. Bij een bikefit werd het zadel een stuk naar beneden gezet en prompt ging ik verder naar achter zitten.
De vraag is ook of je er last van hebt of niet. Ik vind het zelf wel prettig en slapende zak heb ik soms last van maar al lang niet zoveel meer als vroeger. En na de meting die ik heb laten doen is mijn stuur omlaag gegaan en zadel was eigenlijk al gewoon prima zoals het stond.

Als je maar lekker kan zitten zonder al te veel problemen!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Jullie hadden hem nog tegoed, het verslagje van mijn Alpen weekend, inmiddels drie weken geleden.

Dag 1: Col du Chalet Beyond
Op de donderdagochtend omstreeks 5 uur vertrokken met totaal 4 man vanuit Nederland richting Oz (Oz Station) bij Allemond in Frankrijk. Lange en deels bekende rit eigenlijk als je al eens richting Mont Ventoux gereden ben, alleen ter hoogte Lyon rij je anders.

Omstreeks 16:00 aangekomen in Oz Station bij chalet Beyond en meteen de fiets gepakt om af te dalen naar Allemond. Daar wat rond gereden en wat gedronken op terrasje. Op de terug weg naar de chalet meteen kennis gemaakt met de klim die we vrij wel elke dag naar onze chalet hebben moeten maken. 8 km lang, 582 meter hoogte verschil, 7% gemiddeld (maar zo voelde het zeker niet door de lange stukken met 8 a 10 %). In ieder geval een pittig klim aan het einde van de dag. Het was wel mooi om de eerste dag, na een lange rit in de auto, meteen de benen te kunnen benutten maar wat is dat klimmen toch altijd wennen. Mijn ervaring daarmee is dat het vooral het accepteren van de pijn is. Als je eenmaal boven ben ben je al snel weer hersteld (mits getraind).

Dag 2: Col de la Croix de Fer
De eerste volledige dag in de Alpen wilde we wijden aan een relatief makkelijke klim, Col de la Croix de Fer (vrijwel hetzelfde als de Col du Glandon). Deze hebben we vanuit het zuiden beklommen en is ongeveer 25 km lang met een 5 % gemiddeld en 1250 meter hoogte verschil. Genoeg stukken van 8% en 10% maken het zeker geen makkelijke klim maar er zijn stukken waar je weer even op adem kan komen en dat helpt. Zitten ook drie afdalingen in die helpen bij herstel maar na de tweede afdaling zit er een zeer pittig stukje in. Na de stuwdam is het eigenlijk relatief makkelijk naar het ijzeren kruis bij de top. Je treft een cafe/restaurant aan bij zowel de split naar de Glandon als bij de top van Criox de Fer. Mooie plek om wat te eten en drinken.

Ik vond dit trouwens een van de mooiste klimmen (de mooiste was op dag 3). Na een maaltijd en wat foto's zijn we terug afgedaald richting het zuiden om de dag te eindigen met de klim naar ons chalet.

Dag 3: Marmotte DNF / 39x11-28 edition
Deze dag gingen we de Marmotte op eigen initiatief na fietsen. Relatief vroeg op gestaan maar aan het einde van de dag was het duidelijk niet vroeg genoeg. Uiteindelijk om iets voor 9 uur vanaf het officiële startpunt van de Marmotte in Bourg-D’oisans vertrokken.

Het eerste deel van de klim naar de Glandon was inmiddels bekend terrein en Marcel onze beste klimmer en ook de oudste van de groep met 49 rijdt stevig door. Die zien we dan ook pas aan het eind van de dag terug. Stijn die de tweede dag al was lek gereden rijdt nogmaals lek. Nu was de oorzaak vrij snel duidelijk, van z’n Fulcrum wielen was het velglint niet bepaald goed erin gelegd en reed daardoor steeds lek. Door een wat provisorisch reparatie met twee zelfklevende plakkers hebben we dit tijdelijk kunnen oplossen en reden we verder. Maar na een half uur kreeg ik zelf een probleem. Mijn linker shifter voor mijn triple crank wilde niet meer naar lichter schakelen, gaf geen klik. Zwaarder wel maar toen ik dat deed bij 9% moest ik wel afstappen en verder kijken wat het probleem was. Uiteindelijk met wat hulp van een paar Britten erachter gekomen dat het de STI lever was (blijkt overigens een bekend probleem te zijn met Ultegra 6700 STI shifters) . Alles verder werkte prima en kreeg uiteindelijk wel de ketting op 39 (middenblad). Hiermee heb ik dan ook de rest van de rit gereden, dus een 39x11-28. Net voor de Glandon de Britten op een drankje getrakteerd en snel met Arno naar de top want inmiddels waren we Stijn ook al kwijt. Die had overigens in de tussentijd de Croix de Fer nog maar een keer gedaan maar nu alleen voordat hij door had om de Glandon te nemen en was dus wat hoogte meters rijker. Desalniettemin zat hij nog steeds voor ons maar dat hadden we pas rond de Télégraphe door. 8)7

Op top van de Glandon, die 100 meter verder ligt van het café :+, meteen afgedaald naar Saint-Alban-des-VIllards om daar de bidons bij te vullen en een reep naar binnen te gooien. Na nog een stuk verder naar beneden te rijden kwam het saaiste deel van de Marmotte route, een lang stuk over provinciale wegen en dat op het heetst van de dag in combinatie met voorbij razende auto’s. Denk je toch al snel aan Nederland en hoe goed we het daar voor elkaar hebben qua (fiets)wegen maar het uitzicht in het hoog gebergte mag er ook zeker zijn. Gelukkig kan ik wel een aardig cadans van 90 rpm blijven trappen op het vlakken maar tijdens de eerdere afdaling is mijn huidige verzet is niet prettig te noemen. Na zo’n 40 kilometer komen we aan bij de voet van de Col du Télégraphe en beginnen we aan de klim die een soort voorafje is voor de Galibier. Pittige stukken zijn er zeker maar de klim is goed te doen al voel ik nu lichtjes dat benen moe beginnen te worden. Hier haakt ook Stijn weer aan die op ons had gewacht. Op de top eten we een tosti met veel te veel kaas en zie in de verte donkere wolken die niets goeds voorspellen. Donder en regen :(

We springen snel weer op de fiets en dalen af naar Valloire om de klim naar de Col de Galibier. Ik merk al snel dat de tosti me niet goed bevallen is maar fiets door achter Arno aan die me wat uit de wind houdt. Best fijn om dat moment omdat we in een dal rijden dat kronkelend lijd tot de echte klim. Ik gooi een cafeïne gel naar binnen om energie naar binnen te krijgen die de tosti niet gaf. Overigens een van de smerigste gels ooit maar wat later wel enorm helpt. Het begin nu te regen en de echte klim begint.

Het landschap rondom en op de Galibier doet me denken aan IJsland, zo mooi en eenzaam kan een klim zijn en het helpt om terug te denken aan een vakantie van een paar jaar geleden. Het rond kijken leid af en ik kom lekker in een ritme waardoor ik Arno, Stijn en andere fietsers in haal. Het gaat lekker, hoe pijnlijk het ook is, de enige respijt is in de bochten maar dat is van korte aard. 9% is hier de norm. Langzaam maar zeker zie ik het doel en fiets door in me ritme. Ik zie nu dat ik nog verder moet om de top te bereiken maar dat lijkt een kort stuk en zet aan. Komt zelfs op sommige stukken uit het zadel en bereik de top van de Col du Galibier. Wat een mooi uitzicht en voel me voldaan. De mooiste klim van de dag en ik plaats deze in de top 3, waar ook de Mont Ventoux in staat.

Boven moet ik even afwachten op de rest en dan merk je toch dat je beter een jasje mee had genomen. Luisteren naar jezelf en niet naar anderen had beter geweest vandaag maar eigen schuld lul! Arno en Stijn arriveren en we schelden wat over de laatste stukken, maken wat foto’s en dalen iets af naar een café/souvenirs winkel. Al is het meer het laatste dan het eerste, maar het is binnen warm en buiten regent het inmiddels flink. We warmen hier wat op met chocolademelk en thee. De uitbater spreekt meerdere talen waaronder Nederlands en raad ons nogal opdringerig aan om een jackie te kopen. Kosten bijna niets, 90 euro en het ziet er niet uit. :+ ;w We besluiten de kou te trotseren maar ik vraag wel op een journal om onder onze shirts te stoppen. Helaas merk ik ook meteen op dat m’n voorlicht van mijn fiets is gevallen, jammer maar helaas. Het achterlicht zit er gelukkig nog wel op.

We zetten de afdaling in en het blijkt inderdaad klappertandende afdaling te worden. De regen wordt wel minder maar het wegdek is nat dus aangepast afdaling is zeker nodig. Het is wel een hele mooie afdaling trouwens, kan me goed voorstellen dat dit ook een mooie kant is om te klimmen overigens. Nog net voor de eerste tunnel gaat Stijn op gat door dat hij uitglijdt met zijn achter wiel maar gelukkig stelt het niet veel voor en is de schade voornamelijk aan zijn ego. We rijden door de tunnel, de eerste van vele, toch wel even iets anders dan een Heinenoord (minus de klim/afdaling dan).

Het wegdek blijf de rest van de rit nat maar tot Lac de Chambon kunnen we aardig door rijden. Hier ligt een tijdelijke weg die aan de andere kant ligt van het meer. Tijdens de rit naar het meer daagt het op ons dat we niet voor het donker Alpe D’huez gaan halen maar de gedachte dat ik dat sowieso zou halen met m’n 1by verzet had ik eigenlijk al na de Galibier laten schieten. We rijden toch nog even naar de voet van deze klim die in het donker wordt omhelst en nog steiler lijkt. We draaien om naar Bourg-D’oisans :9 en laten deze klim voor een andere dag.

In het stadje parkeren we onze fietsen bij een restaurant en bestellen daar eten wat zich uit in 4 gangen terwijl we wachten om Marcel die inmiddels was begonnen aan de slotklim naar het chalet. Wat een bikkel!

Respect voor men die de hele Marmotte rijden, al zal het wel makkelijker zijn met bevoorrading en in groepen kunnen rijden op het vlakke. Al zal het ook zeker helpen om niet om 09:00 te beginnen maar eerder 8)7

Dag 4: La Berarde
De “rustdag” hebben we lekker uitgeslapen en rustig ontbeten om vervolgens met de auto incl fietsen naar Bourg-D’oisans te rijden en daar nog even een boulangerie te beroven van wat fantastische lekkernij voordat we in de richting van La Berarde te fietsen. Een erg mooie balkon route die ik iedereen aan kan raden maar wel oppast aangezien hier redelijk veel steenval is. De route is een stuk langs de provinciale weg maar slaat al snel af en gaat dan de hoogte in. Pittige stukjes van 13 % zaten er in, daar ging ik wel redelijk dood door m’n verzet maar uiteindelijk wel overwonnen. Verder is het voornamelijk 5%-8% en heel mooie omgeving. Aan het einde crêpes gegeten en uitzicht bewonderd vanaf terras op de bergen die nog besneeuwd waren. De rit terug was redelijk rap gedaan door de afdaling. Overigens reed Stijn in het begin weer lek :+

Dag 5: Alpe D'Huez - Col du Poutran - Oz
Op de laatste dag zijn we vanuit ons chalet weer afgedaald en richting Bourg-D’oisans gereden om daar een fiets te huren voor mij. Dat is uiteindelijk een gele BMC teammachine SLR03 met 52-36 voor en 11-32 achter geworden voor 39 euro. Bij Stijn zijn meteen de velglinten vervangen waar hij wel heel blij mee was ;) Het werd tijd om de klim naar te top van Alpe D’Huez (dus eigenlijk Col du Poutran) in te zetten.

Op het rechte stuk vanuit het stadje richting de berg stop ik nog even om mijn veters aan te snoeren, iets strakker klimt altijd lekkerder. De eerste meters zijn meteen pittig. De Alpe D’Huez is een kut berg, ik wist het al en nu zeker. Ik blijf door trappen en merk ondanks de benen die door het lange weekend aardig moe zijn ik toch kracht kan zetten maar ik ben absoluut heel blij met het verzet van mijn huurfiets. Nergens heb ik de 32 nodig gehad maar het is wel erg fijn om te weten dat je die over hebt. De klim is verder geen mooie klim zoals een Col du Galibier of Mont Ventoux maar zeker een must om ooit gedaan te hebben. In het dorp rij ik door de tunnel naar het officiële einde en klok 1:11:11. We maken wat foto’s, vloeken wat en fietsen vervolgens door naar Col du Poutran. Daar is zelfs nog een café/restaurant open en herstellen we wat met een heerlijk zonnetje.

Bij de afdaling gaan we via bocht 5 (of was het 7...ik weet het niet meer zeker) richting Villard-Reculas. Ook deze balkon route mag er wezen, weer erg mooi terwijl we eindelijk uitkomen bij de slotklim naar ons chalet. Wat haat ik deze klim inmiddels, al kom ik wel voldaan boven aan. We douchen snel, rijden met de auto richting Bourg-D’oisans om mijn lief op te halen in ruil voor de gele BMC.

Wat een mooi lang weekend hebben we gehad en kan dit gebied aan iedereen aanraden, prachtig en veel klassiekers qua cols. Ook de organisatie van Chalet Beyond kan ik aanraden. Goed ontbijt elke dag en het avond eten is helemaal top. Verder ook erg flexibel, mocht je eerder weg moeten ivm de Marmotte.

grahamofthewheels.com

• Makkelijk
Mooi verslag! Dapper dat je zover bent gekomen met een profverzetje. Ik was zelf wel eerder gestopt die dag. Als ik het zo lees straalt de wet van murphy er vanaf..

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
orange.x schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:19:
[...]

De vraag is ook of je er last van hebt of niet. Ik vind het zelf wel prettig en slapende zak heb ik soms last van maar al lang niet zoveel meer als vroeger. En na de meting die ik heb laten doen is mijn stuur omlaag gegaan en zadel was eigenlijk al gewoon prima zoals het stond.

Als je maar lekker kan zitten zonder al te veel problemen!
Dat had ik vanochtend ook weer eens, ik heb echt wel 25km lang geen gevoel daar beneden gehad en ik kon niet echt lekker zitten. Op de terugweg wind mee en toen nergens last van gehad bedenk ik me nu, zat een stuk dieper tegen die harde wind in te trappen en ik gok ook wat voorop het zadel!

Wel pittig die wind tegen zeg, wel een voldaan gevoel toen ik eindelijk op een bankje lag bij het strand :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18
Vanmorgen om 10u10 de operatie.
Ik had gekozen voor een ruggenprik zodat ik nog wat mee zou krijgen van de operatie.
Meteen weer reacties van zo dat zijn echte wielerbenen ;)
Alleen toen ze met kwastje aan de gang gingen voelde ik toch echt koude vloeistof.
Toen even testen met mesje maar ook dat voelde ik duidelijk.
Ik mocht dus even lekker gaan slapen.
Uurtje of 1 werd ik wakker op de uitslaapkamer en bij mijn monitor ging steeds alarm af omdat mijn hartslag steeds onder de 45 dook. (heb 42 gezien)
Benieuwd hoe laag die was toen ik nog niet bij kennis was.
Lekker een ijsje gehad en langzaam weer bij positieven komen.
Rond een uur of 2 was ik weer op de kamer en de kamerarts kwam meteen resultaat laten zien :

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/bE6nYLArzjdvxeiwazLjAQSYWjGFWhsFpgk6GtFqyF4-2048x2048.jpg
Lijkt wel een specht die in mijn heup zit te hakken ;)

Vlak daarna kwamen ze vragen of ik wat wilde drinken, dus meteen even 2 sneetjes brood gevraagd aangezien ik toch wel wat honger had.
Ook 2 bananen en half bakje druiven gegeten.

Beetje lezen en toen was het alweer tijd voor het avondeten, lekker nassi met kipsate.
Lekker bord gevuld, dat was wel welkom na dag met weinig eten. (want ontbijt moest ik verplicht overslaan ivm operatie)
Vanavond toch maar om een spuitje morfine gevraagd die ze al hele week aanboden, want de specht leek toch wel zin te hebben om wat in mijn been te hakken.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Microkid
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

*kuch*. Niets nieuws. De zadels van SQLab worden al tijden zo gekozen op maat van de gebruiker, en zijn gewoon te halen bij de betere fietsenwinkel. Heb er zelf 2 in gebruik :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Graham
Makkelijk schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:57:
Mooi verslag! Dapper dat je zover bent gekomen met een profverzetje. Ik was zelf wel eerder gestopt die dag. Als ik het zo lees straalt de wet van murphy er vanaf..
Thanks! Ik was ook wel positief verrast. Nou heb ik best wel veel kracht in mijn benen, zo klim ik ook, maar dit had ik niet zo snel verwacht. Zelfs nog de snelste van de 4 op de Galbier uiteindelijk 8) Stukken van boven de 10 % waren wel heel pittig zoals de weg naar La Berarde.

grahamofthewheels.com

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik wil weer een Castelli broek erbij kopen, want mijn Free Aero Race zit me perfect. Alleen de logo's bovenop de benen waren na een maand ofzo al half vergaan gebarsten. Hebben meer van jullie dat met deze broek? Of was het iets van een oude versie en hebben ze het inmiddels opgelost?

Het ziet er zo cheap en namaak uit zo. Andere Castelli kleding van me blijft prima na verloop van tijd.

Verwijderd

TheLemon schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:55:
Ik wil weer een Castelli broek erbij kopen, want mijn Free Aero Race zit me perfect. Alleen de logo's bovenop de benen waren na een maand ofzo al half vergaan gebarsten. Hebben meer van jullie dat met deze broek? Of was het iets van een oude versie en hebben ze het inmiddels opgelost?

Het ziet er zo cheap en namaak uit zo. Andere Castelli kleding van me blijft prima na verloop van tijd.
Bij mij laten ze los om vervolgens te flapperen in de wind. Niet echt aero... ;)

• Makkelijk
Binnenstebuiten wassen?

• nare man
Hebben wel meer merken last van, oa Sportful. Erg irritant inderdaad. Zelf haal ik ze er gewoon vanaf als ze echt los gaan zitten, beetje zonde maar ach, het gaat toch primair om de zeem.

Overigens hebben armwarmers van Castelli niet van die domme stickers maar belettering die echt in de stof zit, snap niet dat ze dat niet bij de broeken kunnen doen.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Helpt niet.

Op mijn Castelli broek zien ze er ook gebarsten/vervaagd uit ondanks binnenste buiten wassen. Ach zolang de broek prima zit maakt het me niks uit :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
strafschop psv... en nog maakt de tegenstander zich zorgen....

alles kan off-topic

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
DDX schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:09:
Ik had gekozen voor een ruggenprik zodat ik nog wat mee zou krijgen van de operatie.
Alleen toen ze met kwastje aan de gang gingen voelde ik toch echt koude vloeistof.
Uurtje of 1 werd ik wakker op de uitslaapkamer en bij mijn monitor ging steeds alarm af omdat mijn hartslag steeds onder de 45 dook. (heb 42 gezien)
Rond een uur of 2 was ik weer op de kamer en de kamerarts kwam meteen resultaat laten zien :

[afbeelding]

Vlak daarna kwamen ze vragen of ik wat wilde drinken, dus meteen even 2 sneetjes brood gevraagd aangezien ik toch wel wat honger had.

Beetje lezen en toen was het alweer tijd voor het avondeten, lekker nassi met kipsate.
Lekker bord gevuld, dat was wel welkom na dag met weinig eten. (want ontbijt moest ik verplicht overslaan ivm operatie)
Vanavond toch maar om een spuitje morfine gevraagd die ze al hele week aanboden, want de specht leek toch wel zin te hebben om wat in mijn been te hakken.
Grappig, zo'n ingreep zien we niet vaak. Fijn dat alles goed gegaan is, nu genieten van de morfine en de aandacht van de zusters ;).

• Tristan
Microkid schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:16:
[...]

*kuch*. Niets nieuws. De zadels van SQLab worden al tijden zo gekozen op maat van de gebruiker, en zijn gewoon te halen bij de betere fietsenwinkel. Heb er zelf 2 in gebruik :)
Ik heb net een zadel van SQLab gekocht dmv een zadelmeting. Moet er echter nog km's op rijden om te bepalen of hij bevalt.

Btw, de nieuwe Canyon Aeroad CF SLX Disc.

Afbeeldingslocatie: http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/09/Canyon_Aeroad-CF-SLX-Disc_carbon-lightweight-disc-brake-aero-aerodynamic-road-race-bike_Movistar-pro-team_complete.jpg

:o Daar kan Sensa niet tegenop ben ik bang.

• Graham
Ben benieuwd wat de kleuren worden van de non-Mobistar versie.

grahamofthewheels.com

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:20

Kluus

Gang is alles

Microkid schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:16:
[...]

Inderdaad, Specialized ook (in ieder geval bij mijn LBS). Ik ben er wel tevreden over en bij de JNC nog ruim 9 uur achtereen op de fiets gezeten zonder ook maar een beetje pijn.

Toch nog even over de helmen discussie: ik begrijp niet dat mensen zonder helm op een racefiets of MTB stappen en dat hier uberhaupt een discussie over kan zijn! Misschien dat je er anders over gaat denken als een direct familielid op de IC is beland na een val zonder helm en van de daarbij opgelopen hersenbeschadiging zijn leven lang heeft mogen na genieten. In het geval van mijn vader was dat overigens eind jaren 70, dus inderdaad de tijd dat helmen nog niet zo vanzelfsprekend waren.

En vwb snelheid, ik ben begin juni nog met mijn helm tegen de stoep gebutst omdat ik (over een tot het laatste moment onzichtbaar hoopje zand in de binnenbocht) uitschoof bij het oprijden van een fietspad (met extreem lage snelheid dus). Toen was ik blij dat ik een helm op had (mijn sleutelbeen voel ik nu nog als ik oplet). Het heeft niets met snelheid te maken maar met de bouw en stabiliteit van een racefiets en je kan gewoon ongelukkig vallen.

Hoe dom ik het ook vind om zonder te fietsen, ik ben wel tegen een verplichting, moet eigen verantwoordelijkheid blijven. Dan heb ik ook nog wat te gniffelen over al die grijze koppen zonder helm. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 29-09-2016 07:36 ]

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Tristan schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:14:
[...]

Ik heb net een zadel van SQLab gekocht dmv een zadelmeting. Moet er echter nog km's op rijden om te bepalen of hij bevalt.

[afbeelding]

Grappig, dat je hem in deze kleuren waarschijnlijk voorlopig niet in het wild tegenkomt. (Of verkopen ze ook MS-kleuren aan particulieren?)
Tegen de algemene opinie hier in, vind ik het niet echt wat trouwens, die Canyons. Lelijk logo, lelijke patronen en gekke vormen in het frame (balhoofd etc). Voor de rest vind ik het een weinig aansprekend merk, maar dat geldt ook voor mijn Focus natuurlijk.

Ik heb een paar jaar geleden trouwens ook een SQlab zadel uitgeprobeerd tijdens een paar ritjes, maar vond het weinig bijzonders. Ik voel überhaupt niet heel veel verschil tussen veel zadels, het blijft toch minder comfortabel dan een fauteuil, zoals iemand hier ook al zei. Veel km's maken en je went er vanzelf aan.
Het enige dat ik nog eens wil proberen (als ik eraan kan komen) is een leren zadel. Ik heb vaak last van ontstoken haarzakjes door inwerkend zweet volgens mij en echt leer ademt veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:03
Graham schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:39:
Ik denk iets met zwart. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:54
Ik verbaasde mij trouwens afgelopen weekend(Ronde van Midden-Brabant weer start/finish voor de voordeur) over het groot aantal verschillende merken fietsen dat er gebruikt wordt. Daarnaast ook over de gigantische hoeveelheid geluid van de hubs van de verschillende fietsen. Nu wil ik niet weer een nieuwe discussie starten maar ik snap wel dat sommige het irritant vinden :+

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:40
Graham schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:15:
erachter gekomen dat het de STI lever was (blijkt overigens een bekend probleem te zijn met Ultegra 6700 STI shifters) .
Leuk verslag om te lezen! Is het trouwens gelukt om de shifter te (laten) fixen? Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn linkershifter. Met de oplossing van dit filmpje heeft het me wel een paar uur knoeien gekost maar is het uiteindelijk wel gelukt.

• roda_djavulen

[afbeelding]

Weer eens een ander soort verslag dan normaal.. Fijn dat het allemaal goed verlopen is. Nu aan de fysiotherapie?

• Tristan
TheLemon schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:56:
[...]

Grappig, dat je hem in deze kleuren waarschijnlijk voorlopig niet in het wild tegenkomt. (Of verkopen ze ook MS-kleuren aan particulieren?)
Tegen de algemene opinie hier in, vind ik het niet echt wat trouwens, die Canyons. Lelijk logo, lelijke patronen en gekke vormen in het frame (balhoofd etc). Voor de rest vind ik het een weinig aansprekend merk, maar dat geldt ook voor mijn Focus natuurlijk.
Vriend van me heeft gisteren de niet disc versie mogen ontvangen in het mat zwart. Ik vind hem in het echt toch wel heel mooi. Hij oogt snel en zal ook zo fietsen. Ik moet zelf nog flink sparen voordat er zo'n fiets bij mij thuis staat maar dan is dit één van de kanshebbers. Canyon is imo namelijk wel gewoon bang for buck.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:20

Kluus

Gang is alles

[afbeelding]

Beterschap nog DDX, hopen op snel herstel. :/

• M@cer
  • Laatst online: 19:21
Gelukkig maar dat smaken verschillen, anders zou het ook zo saai worden...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:06
Aeroframe met schijven vind ik nog steeds een giller.

Beetje alsof je een Ferrari gaat uitrusten met een carbox.

Moet zeggen dat ik 'm verder best OK vind. Kleuren zijn idd saai, maar ja het blijven Duitsers.

DIT IS MIJN WEBSITE

• koentjuh1987
Graham schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:39:
kan deze kleurstelling wel waarderen. Movistar staat ook niet prominent op het frame dus wat dat betreft kan deze gewoon door...

...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:06
Las gisteren dat de afgebeelde Campa schijven en shifters pas in 2018 op de markt gaan komen..... Dit een gemiste kans noemen is the understatement of the year :X

DIT IS MIJN WEBSITE

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren eens bezig gegaan met mijn stem en stuurpen, blijkt de 5mm spacer welke onder de pen zit een ultralight variant is. :/
Afbeeldingslocatie: http://mtzoom.com/wp-content/gallery/spacers/spacers2.jpg

Lijkt mij geen goede basis, straks ff langs de fietsenwinkel. Kon net geen problemen ontdekken bij de stuurpen. (Alu / carbon combi)

Whatever.

• Tristan
havana schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:55:
Aeroframe met schijven vind ik nog steeds een giller.

Beetje alsof je een Ferrari gaat uitrusten met een carbox.

Moet zeggen dat ik 'm verder best OK vind. Kleuren zijn idd saai, maar ja het blijven Duitsers.
Gewoon even wennen aan het idee, over 3 jaar weet je niet beter ;)

• nare man
Tristan schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:14:
[...]

Is ook niet zo gek, alleen al de groep op die Canyon is even duur als die hele Sensa die je eerder postte :P

Over Canyon; je hoort vaak dat het 'saai' is en dat is absoluut waar. Zelf houd ik daar wel van. Het is helemaal hoe Duitsers zijn: saai maar degelijk. Dat Canyon rare buisvormen hanteert kan ik overigens niet onderschrijven, tenminste voor wat betreft de Endurace en de Ultimate. Het zijn eigenlijk vrij standaard vormen.

En dat ze veel bang for your buck geven is ontegenzeglijk. Ze hanteren altijd al scherpe prijzen, en in de uitverkoop raak je helemaal verwend. Ik moest in de sale 1799,-- neerleggen voor mijn Endurace CF 9.0. Als je vervolgens gaat kijken hoeveel (of beter gezegd: hoe weinig) fiets je voor dat bedrag krijgt bij de 'grote' merken, dan is dat een behoorlijke ontgoocheling.

[ Voor 10% gewijzigd door nare man op 29-09-2016 11:28 ]

• koentjuh1987
denk dat mijn volgende fiets een canyon gaat worden. moet de vriendin dan wel even lief aankijken aangezien mijn huidige fiets een jaartje of 6 oud is maar nog prima een aantal jaar mee kan.

...

• Tristan
nare man schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:26:
[...]

Is ook niet zo gek, alleen al de groep op die Canyon is even duur als die hele Sensa die je eerder postte :P

Over Canyon; je hoort vaak dat het 'saai' is en dat is absoluut waar. Zelf houd ik daar wel van. Het is helemaal hoe Duitsers zijn: saai maar degelijk. Dat Canyon rare buisvormen hanteert kan ik overigens niet onderschrijven, tenminste voor wat betreft de Endurace en de Ultimate. Het zijn eigenlijk vrij standaard vormen.

En dat ze veel bang for your buck geven is ontegenzeglijk. Ze hanteren altijd al scherpe prijzen, en in de uitverkoop raak je helemaal verwend. Ik moest in de sale 1799,-- neerleggen voor mijn Endurace CF 9.0. Als je vervolgens gaat kijken hoeveel (of beter gezegd: hoe weinig) fiets je voor dat bedrag krijgt bij de 'grote' merken, dan is dat een behoorlijke ontgoocheling.
Mja maar ik ga er vanuit dat je hem straks gewoon met Ultegra kan bestellen.

• nare man
koentjuh1987 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:30:
denk dat mijn volgende fiets een canyon gaat worden. moet de vriendin dan wel even lief aankijken aangezien mijn huidige fiets een jaartje of 6 oud is maar nog prima een aantal jaar mee kan.
Zo moet je niet denken, want dan koop je nooit iets nieuws. Vertel dat maar aan je vriendin :P

En dan wordt je huidige fiets gewoon winterfiets.

Verwijderd

Harmen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:17:
Gisteren eens bezig gegaan met mijn stem en stuurpen, blijkt de 5mm spacer welke onder de pen zit een ultralight variant is. :/
[afbeelding]

Lijkt mij geen goede basis, straks ff langs de fietsenwinkel. Kon net geen problemen ontdekken bij de stuurpen. (Alu / carbon combi)
Maakt toch niet uit? Het is niet een dragend onderdeel oid.

• roda_djavulen
[afbeelding]

Zou ik me niet druk om maken, die spacers doen verder niks.

• koentjuh1987
nare man schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:51:
[...]

Zo moet je niet denken, want dan koop je nooit iets nieuws. Vertel dat maar aan je vriendin :P

En dan wordt je huidige fiets gewoon winterfiets.
hahaha heb je een punt. maar ik volleybal nog naast het fietsen en ben meer een seizoensfietser. Had vorig jaar besloten om helemaal met volleybal te stoppen maar kon het toch niet laten weer te beginnen. anders was het plan geweest om meer de fiets te pakken en me ook aan te sluiten bij een lokale fietsgroep die elke week in groepsverband wel 2-3x fietsen en in de wintermaanden ook regelmatig een mtb-route uitzetten.

...

• nare man
Tristan schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:37:
[...]

Mja maar ik ga er vanuit dat je hem straks gewoon met Ultegra kan bestellen.
Ja, hij wint natuurlijk sowieso van Sensa. Het Aeroad-frame is gewoon verder ontwikkeld, op profniveau getest etc.

• Hielko
  • Laatst online: 22:19
[afbeelding]

Wat is het probleem?

• Graham
Ceaser schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:39:
[...]

Leuk verslag om te lezen! Is het trouwens gelukt om de shifter te (laten) fixen? Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn linkershifter. Met de oplossing van dit filmpje heeft het me wel een paar uur knoeien gekost maar is het uiteindelijk wel gelukt.
Bedankt. Nee ik heb het nog niet gerepareerd. Hij staat nu vast op mijn buitenblad wat prima is voorlopig, afgelopen weekend ook Ronde van Noord (crit) gereden en dan gebruik je toch niets anders. Maar tegen de wind in kan dat wel eens een scheven ketting veroorzaken. Ik zal het filmpje eens bekijken. Had er een gevonden maar die bood geen soelaas. Het forum waar ik naar linkte zag er beter uit qua mogelijke oplossing. Misschien van het weekend wat meer tijd om te knutselen.

Al zit ik ook hard te twijfelen aan het upgraden van mijn fiets naar een ultegra 6800 11sp groepset. :*)

grahamofthewheels.com

• nare man
Graham schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:32:
[...]
Al zit ik ook hard te twijfelen aan het upgraden van mijn fiets naar een ultegra 6800 11sp groepset. :*)
Eerlijk gezegd merkte ik het verschil tussen de 5700/6700 stijl en de 6800-stijl shifting pas toen ik laatst weer een ritje maakte op mijn vorige fiets, met 105 5700.

Het schakelen gaat echt veel zwaarder, en de verhouding tussen 'druk' en 'klik' is heel anders; bij 5700 moet je echt flink kracht zetten en is de klik als de hendel ver genoeg is gedrukt best zacht, een beetje vaag zelfs, terwijl bij 6800 je veel minder kracht hoeft te zetten en een veel duidelijker klik, een veel duidelijker 'einde' aan de beweging van de hendel hebt.

En dat ligt echt niet aan het verschil tussen 105 en Ultegra, want de Tiagra 4700 op de fiets van mijn vriendin schakelt net zo. Natuurlijk wel íets minder makkelijk dan Ultegra 6800, maar in vergelijking met 105 5700 veel en veel beter.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:11
Is een Canyon Endurance AL 6.0 of een Focus Cayo AL 105 een goede fiets voor het geld? Zijn beide nog leuk betaalbaar, volgens mij is Ultegra niet veel beter en ook carbon vind ik een te grote premium hebben als ik de prijzen vergelijk. Vooral de Canyon lijkt me wel wat, zit in ieder geval al een prima wielset in volgens mij. Ik heb bij mijn huidige Sensa Umbria (model 2009 met 105 5600) de R500 shimano wielen vervangen door een setje Fulcrum Racing 5's. Dat betekent zo een meerprijs van 150-200 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door NoepZor op 29-09-2016 12:57 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• jaspergeerts
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:51
Nu we het toch over Canyon hebben, ik heb mijn eerste ritjes met mijn Endurace CF 7.0 SL gemaakt.

Tot op heden eigenlijk niets kunnen vinden waar ik niet blij mee ben. Afgezien van de beschadigde zadelpen natuurlijk, maar ik mocht er mee blijven fietsen terwijl ze een nieuwe opsturen. Zodra ik de nieuwe heb alleen even de oude retourneren.

Ik kocht hem in de sale voor 1499,-. Geen enkel ander merk waar je voor dat geld een full carbon met Ultegra afmontage krijgt.

[ Voor 1% gewijzigd door jaspergeerts op 03-10-2016 12:01 . Reden: stuurpen = zadelpen ]

• nare man
NoepZor schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:56:
Is een Canyon Endurance AL 6.0 of een Focus Cayo AL 105 een goede fiets voor het geld? Zijn beide nog leuk betaalbaar, volgens mij is Ultegra niet veel beter en ook carbon vind ik een te grote premium hebben als ik de prijzen vergelijk. Vooral de Canyon lijkt me wel wat, zit in ieder geval al een prima wielset in volgens mij. Ik heb bij mijn huidige Sensa Umbria (model 2009 met 105 5600) de R500 shimano wielen vervangen door een setje Fulcrum Racing 5's. Dat betekent zo een meerprijs van 150-200 euro.
Het zijn zeker goede fietsen voor het geld, met name de Canyon. Ik zie dat je nu bij 12GO 999,-- voor die Focus betaalt, terwijl de Endurace AL 6.0 online bij Canyon 1.099,-- gaat kosten (ex ongeveer vijf tientjes verzend- en handlingkosten).

De afmontage van de Canyon is gewoon beter; namelijk 100% 105 5800 waar je bij de Focus een mix krijgt van 105 5800 met een non-series crankstel en eigen merk remmen.

Nu zul je van dat crankstel niet zoveel merken, maar van die remmen zeker wel. Het nieuwe symmetrical dual pivot-ontwerp van de 5800-remmen is gewoon veel beter dan het vorige ontwerp waar die eigen merk remmen van Focus/Concept ongetwijfeld nog gebruik van maken.

Verder heeft die Focus Lugano's, de meest crappy, goedkope banden die er zijn, terwijl op de Endurace gewoon Conti GP4000 SII's liggen, die afzonderlijk ook al 70 euro per paar kosten.

Tenslotte ken ik het gewicht van die Focus niet maar 8,1 kg voor de Canyon, terwijl dat in essentie gewoon een alu instapfiets is, is gewoon heel erg netjes. Ter vergelijking: een Bulls Harrier, die ook met 105 5800 is afgemonteerd en vrijwel hetzelfde kost, weegt bijna een kilo meer. Dat merk je echt wel.

• NoepZor
Het grootste probleem wat ik eigenlijk heb is dat als ik echt wat meer wil ik direct 1500+ euro moet neer tellen. Ik ga er maar vanuit dat deze kaders een stuk beter zijn dan de instap sensa/bulls frames :) Ik had inderdaad gezien dat die canyon er conti's op heeft liggen. Fiets al jaren met de 1st gen GP4000s en die bevallen uitstekend! Dat punt over de remmen is wel interessant, altijd prettig als de fiets goed remt. Vind de remkracht redelijk tegenvallen van mijn huidige racefiets als ik het vergelijk met de discs op mijn hybride en mtb.

• Graham
nare man schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:37:
[...]

Eerlijk gezegd merkte ik het verschil tussen de 5700/6700 stijl en de 6800-stijl shifting pas toen ik laatst weer een ritje maakte op mijn vorige fiets, met 105 5700.

Het schakelen gaat echt veel zwaarder, en de verhouding tussen 'druk' en 'klik' is heel anders; bij 5700 moet je echt flink kracht zetten en is de klik als de hendel ver genoeg is gedrukt best zacht, een beetje vaag zelfs, terwijl bij 6800 je veel minder kracht hoeft te zetten en een veel duidelijker klik, een veel duidelijker 'einde' aan de beweging van de hendel hebt.

En dat ligt echt niet aan het verschil tussen 105 en Ultegra, want de Tiagra 4700 op de fiets van mijn vriendin schakelt net zo. Natuurlijk wel íets minder makkelijk dan Ultegra 6800, maar in vergelijking met 105 5700 veel en veel beter.
Voor mij is de reden voornamelijk het gekloot met triple en de shifter die nu kapot is. Mogelijk wel te fixen maar hoe lang voordat ik het het probleem ook met de rechter krijg. Vooral als ik in de middel of nowhere ben? Nu viel het nog wel mee in de Alpen namelijk.

Overigens vind op zich 6700 prima schakelen maar kan ik pas beoordelen als ik 6800 erop zou monteren. 8) Het is wel weer een dure grap maar mijn fiets heeft het op zich ook wel verdient. Bedankt iig voor de toelichting mbt 6800 serie.

grahamofthewheels.com

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:54
jaspergeerts schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:10:
Nu we het toch over Canyon hebben, ik heb mijn eerste ritjes met mijn Endurace CF 7.0 SL gemaakt.

Tot op heden eigenlijk niets kunnen vinden waar ik niet blij mee ben. Afgezien van de beschadigde stuurpen natuurlijk, maar ik mocht er mee blijven fietsen terwijl ze een nieuwe opsturen. Zodra ik de nieuwe heb alleen even de oude retourneren.

Ik kocht hem in de sale voor 1499,-. Geen enkel ander merk waar je voor dat geld een full carbon met Ultegra afmontage krijgt.
Hmm mijn Giant was anders ook 1499 carbon + Ultegra in de sale..

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:49
Graham schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:18:
[...]

Voor mij is de reden voornamelijk het gekloot met triple en de shifter die nu kapot is. Mogelijk wel te fixen maar hoe lang voordat ik het het probleem ook met de rechter krijg. Vooral als ik in de middel of nowhere ben? Nu viel het nog wel mee in de Alpen namelijk.

Overigens vind op zich 6700 prima schakelen maar kan ik pas beoordelen als ik 6800 erop zou monteren. 8) Het is wel weer een dure grap maar mijn fiets heeft het op zich ook wel verdient. Bedankt iig voor de toelichting mbt 6800 serie.
Als je geen Di2 hoeft kost een 6800 groep je 600 euro. Voor je ouwe onderdelen kun je vast 100 à 200 euro vangen bij particuliere verkoop.
Je onderhoudskosten voor het seizoen komen te vervallen voor casette, ketting, kabels en remblokken en je hebt geen reparatiekosten voor de linker shifter. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar volgens mij is dat geen slechte deal voor 500 ballen.

• DDX
Graham schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:18:
[...]

Niet gewoon lekker di2 upgrade setje kopen ?

Verwijderd

DDX schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:40:
[...]

Dan moet er ook een andere crank bij, kan je net zo goed een complete groep kopen.

• Tristan
nare man schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:19:
[...]

Ja, hij wint natuurlijk sowieso van Sensa. Het Aeroad-frame is gewoon verder ontwikkeld, op profniveau getest etc.
Zeker, en het prijsverschil (€3.172,00 voor de Sena vs €3.631,95 voor de Canyon) is ook echt niet gigantisch. Maar wel weer €500,- meer waar ik leuke schoenen en een helm voor zou kunnen kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Vanmorgen kwam fysio weer langs en ik mag been gewoon weer belasten, de scheurtjes die ik verder heb moeten gewoon vanzelf helen. Alleen nog niet op dat been gaan hinkelen zoals hij het noemde.
Icm wandelkruk paar stapjes gezet en in stoel gaan zitten.
Uurtje blijven zitten en toen weer terug in bed met klein beetje hulp van zuster.

Ondertussen kwam zaalarts met heel team langs en die had het er zelfs al over dat ik vanmiddag wel weg kon.
Dat leek me wel heel optimistich, zeker aangezien fysio aangaf dat we morgen weer oefeningen gingen doen.
Blijf net zo lief nog wel even nachtje.
Zal toch op z'n minst helemaal zelfstandig bed uit moeten kunnen komen ed.

Viel me iig mee dat ik hem gewoon weer mag belasten. (zoals dat zo mooi heet tot pijngrens 5)
En zaalarts had het over 6 weken niet sporten, dus dat wordt over aantal weken rustig rondjes indoor fietsen in overleg met fysio volgens mij.
Zal ik toch aan zo'n indoor trainer moeten.
En in begin misschien hometrainer bij de fysio/ergens zo'n ding huren ofzo ;)

Nog wel beetje trekkende pijn in been, maar dat is niet zo gek met wond van 25cm. waarlangs wat kniespieren lopen.

• Graham
DieAnder schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:32:
[...]

Als je geen Di2 hoeft kost een 6800 groep je 600 euro. Voor je ouwe onderdelen kun je vast 100 à 200 euro vangen bij particuliere verkoop.
Je onderhoudskosten voor het seizoen komen te vervallen voor casette, ketting, kabels en remblokken en je hebt geen reparatiekosten voor de linker shifter. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar volgens mij is dat geen slechte deal voor 500 ballen.
Inderdaad, al zou ik de reparatie gewoon zelf doen hoor (mits die werkt). Een nieuwe shifter vervangen ook en die kost op Ebay kost zo'n 150 euro, al hou ik Marktplaats ook in de gaten. Ik kan waarschijnlijk voor onder de 500 euro de nieuwe 6800 groep krijgen.
DDX schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:40:
[...]

Niet voor deze fiets en lelijk als je geen internal cabling kan doen vind ik.

Oogt voorspoedig qua verloop zo mbt je heup. Maar idd gewoon je lichaam luisteren icm wat ze aanraden.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 29-09-2016 13:57 ]

grahamofthewheels.com

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 08:48
[b][message=48543427,noline]DDX schreef op donderdag 29 september 2016 @

Viel me iig mee dat ik hem gewoon weer mag belasten. (zoals dat zo mooi heet tot pijngrens 5)
En zaalarts had het over 6 weken niet sporten, dus dat wordt over aantal weken rustig rondjes indoor fietsen in overleg met fysio volgens mij.
Zal ik toch aan zo'n indoor trainer moeten.
En in begin misschien hometrainer bij de fysio/ergens zo'n ding huren ofzo ;)

Nog wel beetje trekkende pijn in been, maar dat is niet zo gek met wond van 25cm. waarlangs wat kniespieren lopen.
Zwiften ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• DDX
Graham schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:56:
[...]
Niet voor deze fiets en lelijk als je geen internal cabling kan doen vind ik.
Veel lelijker dan je externe bekabeling die je nu hebt zel het niet zijn ?
Oogt voorspoedig qua verloop zo mbt je heup. Maar idd gewoon je lichaam luisteren icm wat ze aanraden.
Zeker, en goed naar fysio luisteren.
Ga ook zeker contact zoeken met fysio van robic.nl die wat meer ervaring heeft met wielrenners en wat er wel kan en mag.
Dat zeg ik idd, maargoed in het begin zal opstappen nog wel lastig zijn dus vandaar denk eerst een hometrainer.
Wat je ook leest als oefening voor mensen die heupopratie hebben gehad.

[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 29-09-2016 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
NoepZor schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:17:
Het grootste probleem wat ik eigenlijk heb is dat als ik echt wat meer wil ik direct 1500+ euro moet neer tellen.
In jouw prijsklasse hoef je ook helemaal niet naar carbon te kijken om een prima fiets te hebben. De Endurace AL 7.0 die met volledig Ultegra is afgemonteerd kost maar 1.349,-- en weegt nog geen 8 kilo. Er zijn genoeg carbon fietsen die meer kosten én meer wegen én minder goed zijn afgemonteerd.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Had van het weekend nog een "discussie" (meer een eenzijdig gesprek want ik kwam er amper tussen) met iemand over één of ander obscuur fietsmerk. Had hij bij een dealer gekocht die de frames in het oostblok liet maken, geen tussen handelaren, zó geweldig goed, top Shimano onderdelen,carbon, nieuwste van het nieuwste, etc. tenenkrommend....
Tot hij zei een trippel te hebben en dat de fiets máár 9kg woog!
Dat red ik met m'n 'bejaarde' aluracer nog niet eens mét bel, zadeltas en bidonhouders erbij :+

Dus carbon is ook niet direct zaligmakend.

Gabriël AM5

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:03
jaspergeerts schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:10:

Tot op heden eigenlijk niets kunnen vinden waar ik niet blij mee ben. Afgezien van de beschadigde stuurpen natuurlijk, maar ik mocht er mee blijven fietsen terwijl ze een nieuwe opsturen. Zodra ik de nieuwe heb alleen even de oude retourneren.

Zadelpen toch?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• NoepZor
Misschien stuurt ie met zijn zadel :P
nare man schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:10:
[...]

In jouw prijsklasse hoef je ook helemaal niet naar carbon te kijken om een prima fiets te hebben. De Endurace AL 7.0 die met volledig Ultegra is afgemonteerd kost maar 1.349,-- en weegt nog geen 8 kilo. Er zijn genoeg carbon fietsen die meer kosten én meer wegen én minder goed zijn afgemonteerd.
Meer bang for buck vind ik inderdaad niet gauw. Zelfs Ultegra vind ik al discutabel ten opzichte van 105. Het schakelt volgens mij niet eens heel veel beter en is 300 gram lichter. Ik kan voor die 200 euro beter zelf wat afvallen :') En voor merk betalen doe ik niet, liever een saaie duitser van 1300 dan een italiaan met een hippe naam van 1800.

• Graham
sapphire schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:34:
Had van het weekend nog een "discussie" (meer een eenzijdig gesprek want ik kwam er amper tussen) met iemand over één of ander obscuur fietsmerk. Had hij bij een dealer gekocht die de frames in het oostblok liet maken, geen tussen handelaren, zó geweldig goed, top Shimano onderdelen,carbon, nieuwste van het nieuwste, etc. tenenkrommend....
Tot hij zei een trippel te hebben en dat de fiets máár 9kg woog!
Dat red ik met m'n 'bejaarde' aluracer nog niet eens mét bel, zadeltas en bidonhouders erbij :+

Dus carbon is ook niet direct zaligmakend.
Jup hier ook 9 kilo. Destijds vond ik mijn triple eigenlijk best fijn maar nu ik aardig getraind ben is het onnodig. Ben ook wel benieuwd hoeveel ik eraf schaaf als ik van 6703 naar 6800 ga.

grahamofthewheels.com

• koentjuh1987
DDX schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:09:
Dat zeg ik idd, maargoed in het begin zal opstappen nog wel lastig zijn dus vandaar denk eerst een hometrainer.
Wat je ook leest als oefening voor mensen die heupopratie hebben gehad.
Nagenoeg iedereen met een nieuwe heup of heupoperatie gaat op de hometrainer en op den duur misschien wel op de taxc... Elke dag minimaal half uurtje fietsen om alles soepel te houden. En als meer toelaat dan beetje bij beetje uitbreiden. Maar zal denk ik nog wel even duren voordat je weer helemaal de oude bent..

...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:09:
[...]

Jup hier ook 9 kilo. Destijds vond ik mijn triple eigenlijk best fijn maar nu ik aardig getraind ben is het onnodig. Ben ook wel benieuwd hoeveel ik eraf schaaf als ik van 6703 naar 6800 ga.
Ik had op mijn vorige fiets 6700, en nu 6800, en het verschil qua schakelprestaties kun je wel merken.
En qua gewicht scheelt het zo te zien een gram of 400. Volgens http://www.bellabici.nl/i...imano-ultegra-6703-triple is de 6703 voor de complete set 2615 gram, en de 6800 is 2211 (voor een compact).

• Ceaser
  • Laatst online: 15-09 16:40
Rij inmiddels ook 6800 en vind vooral dat de voorderailleur heel erg veel makkelijker schakelt dan de triple die ik had.

• nare man
Klopt, maar dat ligt niet aan het feit dat het geen triple is, maar aan de arm van de voorderailleur. De nieuwe Tiagra (4700) groep heeft nog wel een triple, maar ook een voorderailleur met de nieuwe lange arm, en die schakelt vóór net zo lekker als de hogere groepen. Het verschil tussen die nieuwe Tiagra en mijn oude 105 5700 is dan ook een verschil als dag en nacht, zeker op het voorblad.
NoepZor schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:47:
Meer bang for buck vind ik inderdaad niet gauw. Zelfs Ultegra vind ik al discutabel ten opzichte van 105. Het schakelt volgens mij niet eens heel veel beter en is 300 gram lichter. Ik kan voor die 200 euro beter zelf wat afvallen :') En voor merk betalen doe ik niet, liever een saaie duitser van 1300 dan een italiaan met een hippe naam van 1800.
Het nut van Ultegra 6800 ten opzichte van 105 5800 is zeker ook discutabel. Beide groepen schakelen voor de gemiddelde amateurfietser simpelweg perfect, alleen Ultegra is iets lichter, met name omdat het wat meer carbon gebruikt...en het heeft natuurlijk de naam verticaal op de shifters staan, net als bij Dura-Ace :P

[ Voor 69% gewijzigd door nare man op 29-09-2016 16:15 ]

• Tristan
Wat vinden jullie van Rapha?

Afbeeldingslocatie: https://dyzmn8020x6cd.cloudfront.net/sys-master/products/hd9/h21/9021102424094/PCS02XXYEL-product-h11-1_LARGE

Afbeeldingslocatie: https://dyzmn8020x6cd.cloudfront.net/sys-master/products/h37/hc0/9021147971614/PCS02XXBLK-product-h116-11_LARGE

€340,- vind ik best prijzig, dan zit je in de regionen van Specialized S-Works 6 etc.

[ Voor 21% gewijzigd door Tristan op 29-09-2016 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
Een blok gatenkaas aan je voeten? :?

[ Voor 5% gewijzigd door nare man op 29-09-2016 16:16 ]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:22
Ik vind Rapha mooi en te duur, maar ik heb laatst in de sale een korte broek gekocht (normale korte broek, geen fietsbroek) en dat is dus mooi wel de beste korte broek die ik ooit gehad heb. By far.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• nare man
Voor mij is het allemaal wel heel erg afnemend grensnut. Van een schoen van EUR 300,-- in plaats van EUR 200,-- ga ik niet anderhalf keer zo hard fietsen. Voor dat geld heb ik liever een paar goede zomerschoenen én een paar goede winterschoenen dan wel een paar overschoenen en goede wintersokken. Je kunt je geld, over het algemeen, maar één keer uitgeven.

Bovendien, stiekem vind ik ook wel een beetje dat 'belofte maakt schuld' bij zulke dure gear...het ziet er ook niet uit als je met je shirt van 200 euro, je broek van 250 en je schoenen van 350 voorbij komt met je bierpens en je gemiddelde van 26 per uur...

[ Voor 27% gewijzigd door nare man op 29-09-2016 16:22 ]

• Roet
  • Laatst online: 21:18
Ik ben vooral fan van de nieuwe Giant Conduit:
http://racefietsblog.nl/w...15/08/Giant-Conduit-1.jpg

Ingetogen, high tech en 2 boa's zonder ouderwetse velcro meuk die na een paar jaar faalt.

Verwijderd

Tristan schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:15:
Wat vinden jullie van Rapha?

[afbeelding]

[afbeelding]

€340,- vind ik best prijzig, dan zit je in de regionen van Specialized S-Works 6 etc.
Mooi spul maar een beetje te duur als je de RRP betaald. In de sale gaat veel met 50% korting weg, dat wil ik er vaak wel voor betalen.

• nare man
Zo doe ik 't ook. Gewoon goed opletten, je maat weten en tijdig toeslaan in de sale. Scheelt je honderden euro's voor een volle kledingkast.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
nare man schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:21:
Voor mij is het allemaal wel heel erg afnemend grensnut. Van een schoen van EUR 300,-- in plaats van EUR 200,-- ga ik niet anderhalf keer zo hard fietsen. Voor dat geld heb ik liever een paar goede zomerschoenen én een paar goede winterschoenen dan wel een paar overschoenen en goede wintersokken. Je kunt je geld, over het algemeen, maar één keer uitgeven.

Bovendien, stiekem vind ik ook wel een beetje dat 'belofte maakt schuld' bij zulke dure gear...het ziet er ook niet uit als je met je shirt van 200 euro, je broek van 250 en je schoenen van 350 voorbij komt met je bierpens en je gemiddelde van 26 per uur...
Ik ben het op zich met jou eens. Tegelijkertijd zorgt die groep er wel voor dat wij "betaalbare" spullen kunnen kopen :P
Ik vond het al heel wat dat ik schoenen van € 70 gekocht had. Toch weer substantieel duurder dan het paar daar voor (€ 50).
Pagina: 1 ... 96 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic