Reden dat ik sowieso geen binnenbanden meer koop met verwijderbare ventiel. Paar keer langzaam leeglopende banden gehad namelijk. Het is niet zo dat ik er anti-lek meuk in ga doen dus nergens voor nodig naar mijn idee.Hijdaar95 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:58:
p.s.
Die continental binnenbanden hebben een verwijderbaar ventiel gedeelte. Check of dit af fabriek goed dichtgedraaid is. Een vriend van me dacht laatst lek te rijden en vond geen gaatje.... Tja het was een los ventiel.
Snel opsturen naar Stages Duitsland, heb je nog kans dat je eind van de week nieuwe hebt.
Via mantel opsturen (die hem weer naar stages duitsland stuurden) was ik hem weekje kwijt. (v1 naar v2 omruil voor slechtweer fiets)
Via mantel opsturen (die hem weer naar stages duitsland stuurden) was ik hem weekje kwijt. (v1 naar v2 omruil voor slechtweer fiets)
Ja het gaat altijd hard met het geld als je enthousiast aangestoken wordt met een nieuwe hobby. Ik ben ook sinds het voorjaar begonnen en heb mezelf inmiddels al betrapt dat ik al bijna net zoveel in kleding en andere accessoires (pompje, ophangmeuk voor de fiets etc) heb gestopt als dat ik voor de fiets zelf heb betaalt.Protax schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:42:
Prijzig weekendje achter de rug, ben stiekem wel besmet met het wielervirus.
Mezelf een extra setje Castelli kleding cadeau gedaan, een broek van een aantal weken oud geruild (werd lelijk), incl. bijbetaling een Castelli broek genomen. Twee setjes sokken en een schoonmaakset gekocht.
Daarnaast via Marktplaats een Garmin Edge 1000 aangeschaft (nieuw in doos).
Gisteravond direct een testrondje gefietst om te zien of het allemaal goed gaat.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1240049429 --> Geen idee of jullie dit kunnen zien
Voor de Garmin eigenaren:
Vraag me af, of ik ergens routes kan downloaden (of kan je die alleen zelf aanmaken).
En of jullie ook apps installeren, die iets toevoegen.
Hoe werken de verrassingsroutes? Kan je er hier op vertrouwen dat je niet op drukke weg met stoplichten etc. uitkomt?
Wil als beginnende wielrenner optimaal gebruik gaan maken van dit apparaat, om mij naar een hoger plan te tillen.
Hoeveel heb je voor de edge 1000 (touring of volledige versie?) betaalt via MP? Het valt mij op dat ze op MP voor die modellen vaak erg veel vragen in vergelijking met een nieuw exemplaar zodat het voor mij weinig zinvol lijkt op MP te kijken. Ik betaal liever een tientje of twee meer voor een nieuw model met garantie zeg maar.
Je vraag over kaarten is waarschijnlijk uitgebreid al beantwoord in het grote fiets gps topic, maar ik zag zelf deze week dat gps.nl (de makers van de OnRoute kaarten) een speciale racefiets-vriendelijke kaart van Nederland (of Benelux) hebben gemaakt in samenwerking met wat wielrenclubs. Zou speciaal geschikt zijn voor lange verkeersluwe wegen. Heeft iemand hier al ervaring mee of het echt werkt? Of zal ik de vraag maar in het gps topic stellen? (ik dacht dat het meer met fietsen dan gps te maken heeft in dit geval onder het kopje gebruikerservaringen)
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Vandaag mij kleinste voorblad (was 46) vervangen voor een nog kleiner model, nu 39-53. Ik ben benieuwd wat dat gaat schelen bij het klimmen.
Ik had ook nog een grotere cassette gekregen bij mijn 2e hands fiets maar die kreeg ik niet aan de praat, balen!
Ik had ook nog een grotere cassette gekregen bij mijn 2e hands fiets maar die kreeg ik niet aan de praat, balen!
Zelfs 39 is voor serieus klimmen groot hoor. Of je moet 30 tanden achter hebben. Wat wil je er mee beklimmen eigenlijk?
Ik zou als gemiddelde wielertoerist voor een volledige compact gaan (50/36) dan heb je veel meer bruikbare versnellingen.
Nou niks bijzonders, enkel de huggies in Nederland. Ik heb alleen hele oude campagnolo chorus 10 speed waar niet veel (of heel weinig) voor te krijgen is. Maar ik moet er eens echt research naar doen. Iets zegt me dat de nieuwe 10 speed cassettes gewoon compatibel zijn.Wazzup! schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:36:
Zelfs 39 is voor serieus klimmen groot hoor. Of je moet 30 tanden achter hebben. Wat wil je er mee beklimmen eigenlijk?
Voor nu trapt het lekker weg maar is een tocht veel hoogte meters wel afzien.
[ Voor 7% gewijzigd door Noxa op 04-07-2016 23:02 ]
Campa 10 speed cassettes zijn toch wel gewoon goed te krijgen?
En kwa chainrings maakt het niet uit welk merk je neemt, zolang als ze maar op je crank passen qua steek.
En kwa chainrings maakt het niet uit welk merk je neemt, zolang als ze maar op je crank passen qua steek.
Ik ga me er eens in verdiepen.Sjoewe schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:15:
Campa 10 speed cassettes zijn toch wel gewoon goed te krijgen?
En kwa chainrings maakt het niet uit welk merk je neemt, zolang als ze maar op je crank passten qua steek.
Ik heb niet zo heel lang geleden een Centaur 10-speed (12-25) op mijn oude Chorus (2004) gezet, werkt prima. Die cassettes zijn nog redelijk verkrijgbaar, ik meen dat naast de eerdergelinkte Veloce ook nog 10-speed Recordcassettes aardig goed verkrijgbaar zijn, ik heb weinig twijfels dat die ook zouden werken.
[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 05-07-2016 00:15 ]
Pas trouwens goed op met Garmin's op Marktplaats... Gewild product bij oplichters, dus nooit op laten sturen maar altijd op halen..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Jep. Afgelopen dagen meerdere malen op advertenties gereageerd, maar stuk voor stuk van oplichters. Sturen dan een berichtje via Marktplaats dat bod akkoord is en dat we het even via de app af moeten handelen.M@cer schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:31:
Pas trouwens goed op met Garmin's op Marktplaats... Gewild product bij oplichters, dus nooit op laten sturen maar altijd op halen..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ehm, dit is nou niet echt het belangrijkste kenmerk van een oplichter hoorRivanov schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:32:
[...]
Sturen dan een berichtje via Marktplaats dat bod akkoord is en dat we het even via de app af moeten handelen.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Wel als je op meer dan 5 adverenties hebt gereageerd die geplaatst zijn onder verschillende namen maar wel telkens hetzelfde telefoonnummer gebruiken. En wanneer het telefoonnummer op internet bekend is als oplichter op opgeletopinternet.nlMrAngry schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:14:
[...]
Ehm, dit is nou niet echt het belangrijkste kenmerk van een oplichter hoor
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bedankt voor de tips, ik gebruik sowieso de marktplaats app niet, alleen de browser (heb een hekel aan zoeken op een klein telefoon schermpje als ik ook een monitor kan gebruiken). En vooruit betalen mag wat mij betreft alleen als ik iets verkoop en dan nog liever niet, eigenlijk spreek ik altijd in persoon af. Het nalopen van telefoonnummers is natuurlijk wel een goede tip. Maar goed omdat er meerdere edge 1000 versies zijn, en de goedkoopste (kale) versie al voor 380/390 in de winkel ligt maakt dat het sowieso lastig is om een goede deal op MP te vinden.
Nog even terugkomend op mijn andere vraag waar ik nog geen reacties op heb gekregen. Iemand ervaring met deze Benelux racefiets kaart? Ik vraag me af of het meerwaarde heeft ten opzichte van een OSM/OFM kaart. De prijs vind ik persoonlijk wel acceptabel maar ik ben niet rijk genoeg om het blind te kopen zonder eerst wat feedback te horen van mede-wielrenners.
Nog even terugkomend op mijn andere vraag waar ik nog geen reacties op heb gekregen. Iemand ervaring met deze Benelux racefiets kaart? Ik vraag me af of het meerwaarde heeft ten opzichte van een OSM/OFM kaart. De prijs vind ik persoonlijk wel acceptabel maar ik ben niet rijk genoeg om het blind te kopen zonder eerst wat feedback te horen van mede-wielrenners.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Dan had ik blijkbaar mazzel, de eerste advertentie die ik er nieuw op zag komen was het direct raak.
Heb 300 euro betaald, voor een Garmin Edge 1000 Bundel (nieuw in doos).
Was een cadeau en de beste man had er niets aan omdat hij hem wilde gebruiken voor hiking.
Moet zeggen dat ik eerst wat twijfelde aan de mailcorrespondentie, maar zondag afgesproken en was een aardige en nette kerel
Bob Yak is gereserveerd voor mijn camping spullen. Over 3 weken solo vanuit Hoofddorp naar de Vaalserberg en terug in een dag of 8. Nu alleen nog de Garmin Edge 810 van mijn vader ruilen tegen mijn Garmin 500. Heb er zin in
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ah de Vaalserberg, goede jeugdherinneringen. Dat is een flinke trip met trailer vanuit HoofddorpSnowDude schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:01:
Bob Yak is gereserveerd voor mijn camping spullen. Over 3 weken solo vanuit Hoofddorp naar de Vaalserberg en terug in een dag of 8. Nu alleen nog de Garmin Edge 810 van mijn vader ruilen tegen mijn Garmin 500. Heb er zin in
Ga je kamperen?
Ja, ik heb een relatief klein en licht tentje (3,2 kilo) en ga verder met minimale bagage richting het zuiden. Maar ook minimale bagage is stiekem best wel veel, tent, luchtbed, slaapzak, gas pitje en kookgerij is al snel een kilo of 12.Hijdaar95 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:49:
[...]
Ah de Vaalserberg, goede jeugdherinneringen. Dat is een flinke trip met trailer vanuit Hoofddorp![]()
Ga je kamperen?
Het is ongeveer 550 km, dus op zich val dat wel mee, als ik 3 dagen 80 km rij ben ik al in het zuiden. daar ga ik dan vanuit Valkenburg heen en weer naar Vaals. dan een dag rust en dan weer in 3 of 4 dagen naar huis.
Het is voor mij een experiment om te kijken of dit ook voor langere afstanden te doen is.
[ Voor 6% gewijzigd door SnowDude op 05-07-2016 14:01 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Leuk, alvast veel plezier.SnowDude schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:00:
[...]
Ja, ik heb een relatief klein en licht tentje (3,2 kilo) en ga verder met minimale bagage richting het zuiden. Maar ook minimale bagage is stiekem best wel veel, tent, luchtbed, slaapzak, gas pitje en kookgerij is al snel een kilo of 12.
Het is ongeveer 550 km, dus op zich val dat wel mee, als ik 3 dagen 80 km rij ben ik al in het zuiden. daar ga ik dan vanuit Valkenburg heen en weer naar Vaals. dan een dag rust en dan weer in 3 of 4 dagen naar huis.
Het is voor mij een experiment om te kijken of dit ook voor langere afstanden te doen is.
Vanuit Valkenburg naar Vaals is goed te doen, los van de Vaalserberg. Alleen vanaf Gulpen is de N278 wel behoorlijk saai fietsen. Je zou bij Wittem, richting Mechelen kunnen gaan en dan Vijlen, Holset, Raren, Vaals.
Of, als je nog een extra uitdaging wilt, ga je via Wittem, Mechelen, Epen, de Camerig (zwaarste klim van Nederland), Raren, Vaals.
Dat is die alleen als je'm snel op wil imho, bij veel stijlere klimmen heb je die keus niet.Hijdaar95 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:16:
... de Camerig (zwaarste klim van Nederland), ...
De rijksweg is wel saai inderdaad, goede suggesties van je daarom.
[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 05-07-2016 14:20 ]
Dat is ook wel weer waar. Toch viel deze persoonlijk zwaarder dan de Vaalserberg. Komt misschien door de lengte.begintmeta schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:20:
[...]
Dat is die alleen als je'm snel op wil imho, bij veel stijlere klimmen heb je die keus niet.
De rijksweg is wel saai inderdaad, goede suggesties van je daarom.
Ik rij meestal heen gewoon langs de rijksweg, dat constante valsplat is zo'n lekker voor de beentjes. Terug meestal dan Holset-Vijlen-Mechelen-Partij-Wittem. En dan heb ik 4 keuzes richting Valkenburg:Hijdaar95 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:16:
[...]
Leuk, alvast veel plezier.
Vanuit Valkenburg naar Vaals is goed te doen, los van de Vaalserberg. Alleen vanaf Gulpen is de N278 wel behoorlijk saai fietsen. Je zou bij Wittem, richting Mechelen kunnen gaan en dan Vijlen, Holset, Raren, Vaals.
Of, als je nog een extra uitdaging wilt, ga je via Wittem, Mechelen, Epen, de Camerig (zwaarste klim van Nederland), Raren, Vaals.
- Direct naar Wijlre en Valkenburg
- Via Gulpen naar Wijlre
- Via Eys en de Eyserbosweg naar Wijlre
- Gulpen naar Scheulder en Sibbe.
Wat ook een van mijn favo klimmetjes zijn: de Schilbergerweg in Slenaken of de weg van Noorbeek naar Mheer
Bij de camerig meteen even pauzeren voor een lekker ijsje bij de ijskraam van de familie Loo.
Ik rij de Camerig alleen af en niet op 
* SnowDude heeft met zijn 105 kilo niet de bouw van een klimmer, en een trailer van 20-25 kilo helpt ook niet berg op.
* SnowDude heeft met zijn 105 kilo niet de bouw van een klimmer, en een trailer van 20-25 kilo helpt ook niet berg op.
Ik zou zeggen van welSnowDude schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:00:
Zo'n trailer is alleen bergop lastig, maar daar ga je het hooguit alleen in Limburg lastig mee krijgen. Als zo'n ding eenmaal vaart heeft zal het je niet veel extra energie kosten t.o.v. een fiets zonder aanhanger.
Toen ik 9 was fietste ik met mijn vader een rondje Nederland in 7 dagen (580km). Allebei ongetraind, op een gewone fiets, waarbij mijn vader een flinke fietskar had met daarin tent, slaapzakken e.d. De etappes waren gemiddeld 83km per dag, met 1 uitschieter van 135km, en dat ging zonder noemenswaardige problemen.
Dus ik verwacht voor een enigszins geoefende wielrenner dat je daar zelfs met bagage in ons vlakke landje weinig moeite mee zult hebben
Denk ik ook wel, 20-25 km/u is prima te doen met een fietskar weet ik uit ervaring (dit jaar paar keer gefietst met 2 kinderen in een fietskar). Dus als je een beetje geoefend bent is dat echt prima te doen op het vlakke.Pelle schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:27:
[...]
Ik zou zeggen van wel
Zo'n trailer is alleen bergop lastig, maar daar ga je het hooguit alleen in Limburg lastig mee krijgen. Als zo'n ding eenmaal vaart heeft zal het je niet veel extra energie kosten t.o.v. een fiets zonder aanhanger.
Toen ik 9 was fietste ik met mijn vader een rondje Nederland in 7 dagen (580km). Allebei ongetraind, op een gewone fiets, waarbij mijn vader een flinke fietskar had met daarin tent, slaapzakken e.d. De etappes waren gemiddeld 83km per dag, met 1 uitschieter van 135km, en dat ging zonder noemenswaardige problemen.
Dus ik verwacht voor een enigszins geoefende wielrenner dat je daar zelfs met bagage in ons vlakke landje weinig moeite mee zult hebben
De afstand ben ik ook niet bang voor, als ik normaal fiets fiets ik altijd zonder te stoppen een rondje van een kilometer of 60 a 70. en dan rijd ik ook 27 gemiddeld. Ik denk alleen dat het wennen wordt met die kar achter de racefiets
Ik ben op zoek naar een mooi rondje in de Eifel van ongeveer 110 km. Iemand?
Ik ben op zoek naar een goede website waar ik gpx files kan downloaden om ideeen voor leuke nieuwe rondjes op te doen. Wie kan er eentje aanraden?
http://www.routeyou.com/Stoffa schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:55:
Ik ben op zoek naar een goede website waar ik gpx files kan downloaden om ideeen voor leuke nieuwe rondjes op te doen. Wie kan er eentje aanraden?
Vooral opletten bij versmallingen. De kar is wat breder dan je eigen fiets.SnowDude schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:44:
De afstand ben ik ook niet bang voor, als ik normaal fiets fiets ik altijd zonder te stoppen een rondje van een kilometer of 60 a 70. en dan rijd ik ook 27 gemiddeld. Ik denk alleen dat het wennen wordt met die kar achter de racefiets
Waar woon je? Wellicht dat er mede Tweakers zijn met een leuke route. Of even je fllyby's bekijken in Strava, dat geeft soms ook wel eens wat inspiratie.Stoffa schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:55:
Grappig site.
Heeft iemand hier toevallig wat GPX-files van de populaire klimmetjes/routes in de Ardennen?
Wil even een weekendje hoogtemeters vreten zonder heel ver te hoeven rijden.
Denk ook eens over de Eifel, net zo ver en zoveel mooier, rustiger en betere wegen..Sjoewe schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:53:
Heeft iemand hier toevallig wat GPX-files van de populaire klimmetjes/routes in de Ardennen?
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Van eerder dit jaar: https://www.strava.com/activities/562778648 Is wel vanuit Malmedy.maxoss schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:45:
Read the code, write the code, be the code!
Deze https://www.fietssport.nl/ nieuwe site van de NTFU is ook heel aardig. Staan flink wat gpx'en van toertochten op.Stoffa schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:55:
Helaas heb je voor het downloaden van die gpx'en wel een plus-account nodig..Mister_Gaus schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:28:
[...]
Deze https://www.fietssport.nl/ nieuwe site van de NTFU is ook heel aardig. Staan flink wat gpx'en van toertochten op.
Toevallig in het afgelopen weekend 109,8 km gereden.maxoss schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:45:
https://www.strava.com/activities/628698834
Hoeveel km wil je maken?Sjoewe schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:53:
Heb ooit eens een route gemaakt met de bekendste klimmetjes uit de Ardennen:
https://www.strava.com/routes/3182154
Rosier, Maquisard, Redoute, Chambralles, Ancienne Barriere, Wanne, Thier de Coo, Stockeu, Haute Levee. Dan pak je in 135km ruim 3000hm (Strava overschat het een beetje).
Je kunt ook de route van de Waalse Pijl pakken (175km, 3000hm):
https://www.strava.com/routes/2333063
Of wat minder heftig:
https://www.strava.com/routes/281982
Nordeifeltour, 114km: https://www.strava.com/activities/592247043maxoss schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:45:
Raar... Is zo gek nog niet
Kan ook, maar ik hou gewoon van België en al z'n imperfectiesM@cer schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 07:50:
Denk ook eens over de Eifel, net zo ver en zoveel mooier, rustiger en betere wegen..
Ja, wil iets tussen de 100-150 kilometer maken, dus dan is dit allemaal wel dik in orde.Pelle schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:15:
Hoeveel km wil je maken?
Heb ooit eens een route gemaakt met de bekendste klimmetjes uit de Ardennen:
https://www.strava.com/routes/3182154
Rosier, Maquisard, Redoute, Chambralles, Ancienne Barriere, Wanne, Thier de Coo, Stockeu, Haute Levee. Dan pak je in 135km ruim 3000hm (Strava overschat het een beetje).
Je kunt ook de route van de Waalse Pijl pakken (175km, 3000hm):
https://www.strava.com/routes/2333063
Of wat minder heftig:
https://www.strava.com/routes/281982
Jammer dat Coolblue verzaakt heeft om m'n Wahoo ELEMNT die ik gisteravond heb besteld, deze ochtend/middag nog te leveren (voor 23:59 besteld is dus niet altijd volgende dag bezorgd). Dan had ik 'm mooi vanavond meteen kunnen testen. Nu hebben ze het omgezet naar een VandaagNog levering maar dan komt hij pas tussen 18:00-22:00. Ah well, dan morgen nog maar een keer op pad om hem te testen. 
Vanavond de volgende route op het programma staan;
https://www.strava.com/routes/5624281
Vanavond de volgende route op het programma staan;
https://www.strava.com/routes/5624281
[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 06-07-2016 12:08 ]
De dag is nog niet om
Ik weet niet beter dan dat voor 23:59 bestellen , de volgende dag leveren is. En niet direct sochtends vroeg.
Is nog nooit zo geweest bij CB. Vaak zijn de koeriers pas na 15:00 aan je adres
Is nog nooit zo geweest bij CB. Vaak zijn de koeriers pas na 15:00 aan je adres
www.degroot-it.nl
Nee maar hij stond vanochtend nog op Bestelling wordt ingepakt. En had ook geen verzendbevestiging. Klantenservice gaf ook aan dat het niet verzonden was. Dus hij zou vandaag uberhaupt niet komen.
Maar dit hebben ze dus omgezet naar VandaagNog levering en dan wordt hij alsnog vanavond geleverd.
PS: uiteraard kan de levering normaliter de gehele dag plaatsvinden, echter wonen wij altijd vooraan de PostNL pakketjes route want iedere bestelling (of het nu Bol.com of andere webshop is) komt altijd 's ochtend tussen 9:00 en 10:00.
Maar dit hebben ze dus omgezet naar VandaagNog levering en dan wordt hij alsnog vanavond geleverd.
PS: uiteraard kan de levering normaliter de gehele dag plaatsvinden, echter wonen wij altijd vooraan de PostNL pakketjes route want iedere bestelling (of het nu Bol.com of andere webshop is) komt altijd 's ochtend tussen 9:00 en 10:00.
[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 06-07-2016 13:07 ]
Dat is een mooi rondje! Alleen moet ik even kijken of ik de startplaats iets dichter bij kan leggenCeaser schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:13:
[...]
Toevallig in het afgelopen weekend 109,8 km gereden.
https://www.strava.com/activities/628698834
Deze had ik ook al gevonden op routeyou geloof ikTsjilp schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:25:
[...]
Nordeifeltour, 114km: https://www.strava.com/activities/592247043
Zojuist zijn mijn eerste klikschoenen aangekomen, aangezien rijden met klikpedalen zonder blokjes niet prettig was voor mijn tenen, en met blokjes erin geklikt waren ze veel te glad. Iemand nog tips om straks niet keihard op mijn gezicht te gaan? Uitklikken gaat best lastig, ik heb blokjes met 9 graden vrijheid aangezien ik gelezen had dat het slecht kan zijn voor je knieen als je ze niet goed hetzelfde houdt met blokjes met minder vrijheid, en mijn knieen zijn niet de meest geweldige (een van de redenen dat ik ben gaan fietsen is omdat de fysio zei dat het goed was voor mijn geblesseerde knie).
Je kan oefenen door je fiets in een deur te zetten en je vast te houden aan de deurpost en dan in en uitklikken totdat je de beweging een beetje door hebt.
En je gaat geheid een keer op je bek bij een stoplicht oid. Wen maar vast aan het idee, het hoort er bij. Zo heel langzaam omkieperen en pas als het te laat is beseffen wat er gebeurt en dat je bent vergeten uit te klikken.
En je gaat geheid een keer op je bek bij een stoplicht oid. Wen maar vast aan het idee, het hoort er bij. Zo heel langzaam omkieperen en pas als het te laat is beseffen wat er gebeurt en dat je bent vergeten uit te klikken.
Bij mij klikt het makkelijker uit wanneer ik de hak naar binnen draai. Al die ik het altijd naar buiten. Gewoon veel doen in het begin dan wordt het een gewoonte.
Nou prettig vooruitzicht dan haha. Ik snap wel redelijk wat ik moet doen om uit te klikken, maar het gaat gewoon tegen je gevoel/natuur in, aangezien ik al 20 jaar gewoon mijn voet kan optillen als ik op een fiets zat (of motor). Probleem is ook een beetje dat ik normaal mijn voet die op de pedaal blijft voor houdt zodat ik meteen weer verder kan, maar met die 'grote' vrije slag krijg ik mijn voet niet 'achter me' uitgeklikt. Straks dan toch nog maar even oefenen in de deur, dat had ik wel al even gedaan.
Oh en ik denk trouwens dat ik eerder op mijn gezicht ga gaan doordat die dingen zo achterlijk glad zijn, liep 3 meter over de keukenvloer en ging al 2 keer bijna onderuit op de tegels.
Oh en ik denk trouwens dat ik eerder op mijn gezicht ga gaan doordat die dingen zo achterlijk glad zijn, liep 3 meter over de keukenvloer en ging al 2 keer bijna onderuit op de tegels.
Hak naar binnen draaien lijkt me geen goed advies. Ik heb dat ooit bij het beginnen met wielrennen ook eens geprobeerd waardoor ik meteen een slag in mijn achterwiel had.
Uitklikken is gewoon een kwestie van wennen. Oefen zoveel mogelijk maar doe dit bewust. Dus denk aan welke actie je moet doen voordat je actie moet doen. Oefen het overigens zowel rechts als links, beide kanten moet je het gewoon net zo makkelijk kunnen doen. Uiteindelijk ga je dit allemaal doen zonder erover na te denken. Inklikken kan met enkelzijdig pedaal ook wel eens een gekloot zijn maar ik vond dit flimpje van GCN wel erg handig. Ze hebben nog wel meer tips over "clipless" pedalen. Kijk die.
Blokjes zijn overigens plaatjes of schoenplaatjes
Uitklikken is gewoon een kwestie van wennen. Oefen zoveel mogelijk maar doe dit bewust. Dus denk aan welke actie je moet doen voordat je actie moet doen. Oefen het overigens zowel rechts als links, beide kanten moet je het gewoon net zo makkelijk kunnen doen. Uiteindelijk ga je dit allemaal doen zonder erover na te denken. Inklikken kan met enkelzijdig pedaal ook wel eens een gekloot zijn maar ik vond dit flimpje van GCN wel erg handig. Ze hebben nog wel meer tips over "clipless" pedalen. Kijk die.
Blokjes zijn overigens plaatjes of schoenplaatjes
Het idee dat je vast zit is het grootste obstakel van het hele gebeuren, niet eens het daadwerkelijke vastzitten zelf.
Zoals gezegd probeer eerst tegen een muurtje, in de deuropening van de schuur lid. Daarna even rustig op een weggetje terwijl je rustig rijd.
En ja vallen hoort er bij, klinkt misschien hard maar feit is dat we het allemaal gehad hebben (en allemaal nog wel eens vallen). Als je valt voelt je je zelf vooral erg lullig vandaar dat we dit zeggen, je bent niet de eerste, enige of laatste
Dus maak je niet drukker erover dan nodig is, des te eerder kun je er van gaan genieten
Ik zou bijna klikpedalen overwegen op m'n stadsfiets
Edit: ook niet geheel onbelangrijk, kijk even of je bij je pedalen de kracht kunt stellen die nodig is om uit te klikken. Zo staat bij mij links ook een stuk lichter ingesteld dan rechts (gek genoeg ondanks dat linkerbeen dominant is bij mij).
Zoals gezegd probeer eerst tegen een muurtje, in de deuropening van de schuur lid. Daarna even rustig op een weggetje terwijl je rustig rijd.
En ja vallen hoort er bij, klinkt misschien hard maar feit is dat we het allemaal gehad hebben (en allemaal nog wel eens vallen). Als je valt voelt je je zelf vooral erg lullig vandaar dat we dit zeggen, je bent niet de eerste, enige of laatste
Dus maak je niet drukker erover dan nodig is, des te eerder kun je er van gaan genieten

Edit: ook niet geheel onbelangrijk, kijk even of je bij je pedalen de kracht kunt stellen die nodig is om uit te klikken. Zo staat bij mij links ook een stuk lichter ingesteld dan rechts (gek genoeg ondanks dat linkerbeen dominant is bij mij).
[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 06-07-2016 23:02 ]
Ik heb voor zover ik iets kon vinden vrij oude Look Keo Classic pedalen erop zitten, daar valt voor zover ik kan zien niks aan te stellen. Heb net wel een tijdje in de keuken gestaan in en uitklikken haha. Gaat nu al best redelijk, moet wel nog even kijken hoe mn plaatjes op de schoen zitten, lijkt alsof mijn linkerbeen meer naar buiten kan dan mn rechter, terwijl ik wel dacht dat ik ze ongeveer hetzelfde geplaatst had. Naar binnen draaien vind ik in elk geval niet prettig en lijkt me ook niet handig.
Overigens zet ik altijd mijn rechterbeen aan de grond, maar voor mn gevoel zetten de meeste fietsers hun linker neer, klopt dit? Ik rijd ook motor en daar schakel je links dus die heb je nodig op je voetsteun als je staat, dus vandaar dat ik altijd rechts aan de grond zet.
Overigens zet ik altijd mijn rechterbeen aan de grond, maar voor mn gevoel zetten de meeste fietsers hun linker neer, klopt dit? Ik rijd ook motor en daar schakel je links dus die heb je nodig op je voetsteun als je staat, dus vandaar dat ik altijd rechts aan de grond zet.
Ligt er aan of je links of rechts bent maar als ik stop voor een stoplicht dan zet ik mijn rechterbeen normaliter neer (ik ben rechts).
Best knap want ik raak mijn wiel dan niet.Graham schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:58:
Hak naar binnen draaien lijkt me geen goed advies. Ik heb dat ooit bij het beginnen met wielrennen ook eens geprobeerd waardoor ik meteen een slag in mijn achterwiel had.
Nog bedankt voor je tips! Afgelopen weekend mijn broek (die al slijtage ging vertonen na een aantal keer fietsen) geruild met wat bijbetaling voor een Castelli broek.Noxa schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:04:
[...]
Ik zou als ik jou was een beetje bij beetje een mooi outfit bij elkaar sparen. Koop kwalitatief goed materiaal daar heb je de meeste lol van tijdens het sporten.Het kost een paar centen maar het is het doorgaans ook wel waard. Begin bij dat wat het belangrijkste is en dat is goede kleding. Vooral een broek met een goed zitvlak bevorderd het fietsplezier, daarna zijn arm/been stukken een aanrader!
Zo had ik een Decatlon fietsbroek waarvan het zitvlak te glad was met als gevolg dat ik niet goed op het zadel bleef zitten maar steeds heen en weer schoof. Super irritant. Ik heb nu kleding van Castelli overigens, dat zit mij goed. Wel even naar de winkel om te passen want het valt klein!!
Een fietsbel is een onmisbaar item in Nederland en voor 6 a 7 Euro heb je een prima bel.
En als tweaker zal ook jij warm lopen voor gadgets en gek zijn op stats, dus een garmin kan niet lang uitblijven. Maar ik zou die uitgave nog even uitstellen, eerst maar eens de basics goed voor elkaar.
Merkte inderdaad dat dit echt super zat, dus direct nog een tweede set besteld.
Het valt inderdaad klein, ik heb van de broek XL, en van de top 3XL (ben best breed/atletisch gebouwd).
Garmin inmiddels ook in de pocket, mazzeltje via Marktplaats
Nu maar eens gaan fietsen en kilometers maken, heb er in ieder geval veel plezier in!
Welkom in de oneindige geldput
Ik doe het net andersom.Graham schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 01:09:
Ligt er aan of je links of rechts bent maar als ik stop voor een stoplicht dan zet ik mijn rechterbeen normaliter neer (ik ben rechts).
Ben ook rechts maar haal altijd links uit m'n pedaal.. zodat ik met m'n rechterbeen weer kracht kan zetten om weg te rijden.
Nou inderdaad!
Daarover gesproken, kan iemand mij wat duiding geven over de zin en onzin van een ondershirt bij warm weer. Ik had laatst een discussie met mijn zwager daarover. Het lijkt mij een beetje onzin maar misschien zitten er hier mensen met met ervaring die dat wat zinnigs over kunnen zeggen.
Een must have of zone van het geld?
Qua voet aan de grond: ik ben rechts, maar zet mijn linkervoet aan de grond. Links is ook mijn 'afzetbeen' als ik spring.
Maar even iets heel anders: omdat ik nog een keer een 300km+ rit wil maken, omdat het mooi weer lijkt te worden, omdat de wind niet heel ongunstig wordt voorspeld, omdat ik me dit jaar verder nog geen doelen had gesteld, en omdat ik dan direct aan kan schuiven bij een BBQ, wil ik dit weekend van omgeving Rotterdam via de Afsluitdijk naar mijn schoonouders in Oost-Groningen fietsen.

Ik heb een concept-route gemaakt van 312km: https://www.strava.com/routes/5328680
Langer hoeft het van mij niet te worden. Tot aan Amsterdam is het allemaal bekend terrein, en vanaf omgeving Assen weet ik mijn weg ook wel te vinden, maar het gaat mij om het stuk er tussenin.
Het liefst wil ik niet door Amsterdam heen, dus mocht iemand alternatieve routes hebben dan hoor ik ze graag. Verder heb ik ook geen idee of het stuk Amsterdam - Afsluitdijk de meest efficiente route is. Idem voor Afsluitdijk - Assen.
Kortom: ik sta open voor suggesties die de route makkelijker maken. Uitgangspunt is dat de totale routelengte niet al te veel toeneemt, want 312km lijkt mij al meer dan genoeg
Maar even iets heel anders: omdat ik nog een keer een 300km+ rit wil maken, omdat het mooi weer lijkt te worden, omdat de wind niet heel ongunstig wordt voorspeld, omdat ik me dit jaar verder nog geen doelen had gesteld, en omdat ik dan direct aan kan schuiven bij een BBQ, wil ik dit weekend van omgeving Rotterdam via de Afsluitdijk naar mijn schoonouders in Oost-Groningen fietsen.

Ik heb een concept-route gemaakt van 312km: https://www.strava.com/routes/5328680
Langer hoeft het van mij niet te worden. Tot aan Amsterdam is het allemaal bekend terrein, en vanaf omgeving Assen weet ik mijn weg ook wel te vinden, maar het gaat mij om het stuk er tussenin.
Het liefst wil ik niet door Amsterdam heen, dus mocht iemand alternatieve routes hebben dan hoor ik ze graag. Verder heb ik ook geen idee of het stuk Amsterdam - Afsluitdijk de meest efficiente route is. Idem voor Afsluitdijk - Assen.
Kortom: ik sta open voor suggesties die de route makkelijker maken. Uitgangspunt is dat de totale routelengte niet al te veel toeneemt, want 312km lijkt mij al meer dan genoeg
Of het van de Afsluitdijk naar Oost-Groningen leuker/korter/efficiënter kan, weet ik niet, maar tot aan de Afsluitdijk zou ik linksom Amsterdam gaan. Dan mijdt je Amsterdam en die route is naar mijn idee ook leuker. Ik denk wel dat het iets langer is, maar dat zou je even na moeten meten. Dus van Rotterdam richting Leiden en dan tot het Noordzeekanaal ten oosten van Lisse, Heemstede, Haarlem blijven.
Als je om Amsterdam heen rijdt dan wordt je route langer behalve als je door de Flevopolder gaat. Eigenlijk is je route door Amsterdam zelf al ongeveer perfect, je hebt zo nauwelijks last van verkeer en drukte en eenmaal het IJ over rij je gelijk de stad weer uit.
Als je er links omheen wilt dan heb je het (gratis) pont over het IJ bij Buitenhuizen, das nauwelijks langer, km of 5 afhankelijk van hoe je verder fietst, maar het pont zelf kost je wel 15-20 min (behalve als je mazzel hebt en hij sluit exact aan). De zeesluizen of het pont bij Ijmuiden maken hem wel langer, km of 10.
edit: Besef je wel dat de kop van noord-holland niet echt inspirerend gebied is ;-)
Als je er links omheen wilt dan heb je het (gratis) pont over het IJ bij Buitenhuizen, das nauwelijks langer, km of 5 afhankelijk van hoe je verder fietst, maar het pont zelf kost je wel 15-20 min (behalve als je mazzel hebt en hij sluit exact aan). De zeesluizen of het pont bij Ijmuiden maken hem wel langer, km of 10.
edit: Besef je wel dat de kop van noord-holland niet echt inspirerend gebied is ;-)
[ Voor 6% gewijzigd door MrAngry op 07-07-2016 12:23 ]
Mooier is langs de kust in Noord-Holland en boven Amstelmeer langs, maarja dan krijg je 20km extra.
En zoals je nu tussen Amsterdam en Hoorn fietst is tja langs hoofdwegen, maar iedere aanpassing krijg je extra km's die je niet wilt.
En zoals je nu tussen Amsterdam en Hoorn fietst is tja langs hoofdwegen, maar iedere aanpassing krijg je extra km's die je niet wilt.
[ Voor 40% gewijzigd door DDX op 07-07-2016 12:46 ]
Over een dikke week zit ik een week in de Moezel, Landal Sonnenberg.
Heb al wat routes verzameld, jullie nog tips wat echt de moeite waard is?
Zuidelijk van Leiwen gaat het aardig de hoogte in las ik, richting de 800m.
Wat is nou de mooiste omgeving om te fietsen? Langs de moezel of juist meer het binnenland is.
Heb al wat routes verzameld, jullie nog tips wat echt de moeite waard is?
Zuidelijk van Leiwen gaat het aardig de hoogte in las ik, richting de 800m.
Wat is nou de mooiste omgeving om te fietsen? Langs de moezel of juist meer het binnenland is.
Whatever.
Ik ben rechts en zet mijn linkerbeen neerGraham schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 01:09:
(maar als het kan klik ik niet uit en hou me vast aan een paaltje)
Van de verdere route geen ervaring maar het stukje tussen Edam en Hoorn ga je inderdaad langs de hoofdweg en dat is echt een lang saai rechttoe rechtaan stuk. En door Hoorn heb je een rottig stukje gekozen qua verkeer. Als je geen probleem hebt met een stuk klinkers zou ik eerder bij Volendam afslaan richting de dijk en lekker langs de dijk rijden. Dat vind ik altijd een mooi stuk om te sturen.
Als je voor effiecientie gaat zou ik de volgende route kiezen.
Dan snij je een klein stukje af en mis je bij Hoorn een stukje binnenstad wat best een druk stuk kan zijn met wat onhandige kruispunten.
Als je voor effiecientie gaat zou ik de volgende route kiezen.
Dan snij je een klein stukje af en mis je bij Hoorn een stukje binnenstad wat best een druk stuk kan zijn met wat onhandige kruispunten.
Ik zou vanaf Amsterdam langs het IJsselmeer fietsen in plaats van langs de provinciale weg.. Wel iets om, maar zoveel mooier.. Het stuk van Medemblik tot de Afsluitdijk is langs de dijk ook lekkerder fietsen dan langs de A7.
Ik weet niet of je zondag gaat, maar dan wil ik eventueel wel een stuk met je meefietsen door Noord-Holland (zeg vanaf Schellingwoudebrug tot Hoorn). Oeps, gaat waarschijnlijk niet, ivm harloopwedstijd van me meisje.
check voor de route door Amsterdam even deze route vanaf Oudekerk a/d Amstel, die gebruik ik om naar huis te fietsen.
Ik weet niet of je zondag gaat, maar dan wil ik eventueel wel een stuk met je meefietsen door Noord-Holland (zeg vanaf Schellingwoudebrug tot Hoorn). Oeps, gaat waarschijnlijk niet, ivm harloopwedstijd van me meisje.
check voor de route door Amsterdam even deze route vanaf Oudekerk a/d Amstel, die gebruik ik om naar huis te fietsen.
[ Voor 19% gewijzigd door M@cer op 07-07-2016 14:23 ]
Alleen is dat stuk langs de dijk vanaf Medemblik eigen net zo saai als langs de A7 fietsen.M@cer schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:13:
Het stuk van Medemblik tot de Afsluitdijk is langs de dijk ook lekkerder fietsen dan langs de A7.
En als je zaterdag wilt fietsen, wil ik wel ff stukje aanhaken van Amsterdam tot Den Oever.Ik weet niet of je zondag gaat, maar dan wil ik eventueel wel een stuk met je meefietsen door Noord-Holland (zeg vanaf Schellingwoudebrug tot Hoorn).
Zondag heb ik al andere plannen (Eifel in)
[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 07-07-2016 14:17 ]
Uiteindelijk is het boven Hoorn eigenlijk altijd lang en saai... Goede voorbereiding op de Afsluitdijk
LIjkt me in ieder geval wel fijn om die route te fietsen als er Zuid-Wester wind waait en niet een Noord-Oosten wind
Stuk tussen Den-Helder en Den Oever is dan wel weer leuk.M@cer schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:20:
Uiteindelijk is het boven Hoorn eigenlijk altijd lang en saai... Goede voorbereiding op de Afsluitdijk
Mooiste stuk is natuurlijk tussen Onstwedde en Vlagtwedde, langs Smeerling en de Ruiten AA ;-)[b][
Het zou om zaterdag gaan ja. Uiterlijk morgen hak ik de knoop door. Maar leuk als je mij uit de wind zou houden mee zou fietsen iigDDX schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:17:
En als je zaterdag wilt fietsen, wil ik wel ff stukje aanhaken van Amsterdam tot Den Oever.
Zondag heb ik al andere plannen (Eifel in)
Daar lonkt het koude bier en ga ik de BBQ al ruiken denk ikbert74 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:41:
[...]
Mooiste stuk is natuurlijk tussen Onstwedde en Vlagtwedde, langs Smeerling en de Ruiten AA ;-)
Wel als je uitschiet tijdens naar binnen uitklikken. Maar goed je leert het meteen af.
Als je uitschiet dan heb je inderdaad wel een probleem 
Naar binnen voelt voor mij natuurlijker dan naar buiten al doe ik het nu ook naar buiten toe.
Naar binnen voelt voor mij natuurlijker dan naar buiten al doe ik het nu ook naar buiten toe.
Mijn meest briljante moment was dat ik rechts netjes uitklikte en toen linksom vielsapphire schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:00:
Het idee dat je vast zit is het grootste obstakel van het hele gebeuren, niet eens het daadwerkelijke vastzitten zelf.

In en uit klikken is gewoon wennen, ik denk er nu niet eens meer over na en ook inklikken met mijn SPD-SL gaat automatisch
Zodra het warmer weer wordt rijd ik echt niet meer met een ondershirt. Gewoon jersey en een broek met zachte bretels zodat je tepels niet kapotschuren.Noxa schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:01:
[...]
Nou inderdaad!
Daarover gesproken, kan iemand mij wat duiding geven over de zin en onzin van een ondershirt bij warm weer. Ik had laatst een discussie met mijn zwager daarover. Het lijkt mij een beetje onzin maar misschien zitten er hier mensen met met ervaring die dat wat zinnigs over kunnen zeggen.
Dat laat natuurlijk onverlet dat een ondershirt zowel met korte als lange mouwen gewoon een must have in je garderobe is, alleen dat ga je waarschijnlijk pas nodig hebben als het straks weer kouder wordt.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Rijd eigenlijk altijd met ondershirt. Ook als ik vanaf zaterdag het hooggebergte weer opzoek. Ik vind het fijn met betrekking tot zweten; het ondershirt pakt het meeste zweet en daardoor blijft je koersshirt voor mijn gevoel droger. Dat vind ik met name fijn als ik wat harder ga (bv in een afdaling). Het blijft persoonlijke voorkeur denk ik.Noxa schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:01:
[...]
Nou inderdaad!
Als het warm word een zweetshirt toch?
Ik ga morgen na een aantal weken vage klachten eens langste huisarts, moest zowaar even zoeken wie dat ook al weer was
Al een week of 6~8 veel sneller moe, veel hoofdpijn, op de fiets regelmatig gewoon niet vooruit te branden, herstel is een drama terwijl dat nogmaal als een trein gaat bij mij. Ook als ik genoeg rust en goed eet. Ik kan amper normaal rond omslagpunt rijden zonder helemaal stuk te gaan terwijl ik dat normaal best even vol hield.
Kwam mijn zusje gisteren met een scherpe opmerking, ik loop ook al ongeveer zo lang met een ontsteking in m'n grote teen. Niet continue heel erg maar wil niet echt over gaan, ben benieuwd wat de dokter daar van vind....
Ik ga morgen na een aantal weken vage klachten eens langste huisarts, moest zowaar even zoeken wie dat ook al weer was

Al een week of 6~8 veel sneller moe, veel hoofdpijn, op de fiets regelmatig gewoon niet vooruit te branden, herstel is een drama terwijl dat nogmaal als een trein gaat bij mij. Ook als ik genoeg rust en goed eet. Ik kan amper normaal rond omslagpunt rijden zonder helemaal stuk te gaan terwijl ik dat normaal best even vol hield.
Kwam mijn zusje gisteren met een scherpe opmerking, ik loop ook al ongeveer zo lang met een ontsteking in m'n grote teen. Niet continue heel erg maar wil niet echt over gaan, ben benieuwd wat de dokter daar van vind....
Het lijkt me iets erg persoonlijks, net zoals je die Eritreeër bij de tour de france ook dikker aangekleed ziet fietsen. Persoonlijk vind ik het een fijne buffer om het zweet op te vangen en je daardoor warmer te houden als je even stil staat of erg veel wind hebt (zonder windjack oid) tot een graadje of 24-25 daarna kan ie echt niet meer aan bij mij. Maar er zullen er net zoveel zijn (of misschien nog wel meer) die het al bij 15 graden te warm vinden om aan te doen.Noxa schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:01:
[...]
Nou inderdaad!
Ik weet niet zeker of ik hier goed zit, maar ik ben opzoek naar een racefiets. Heb een halfjaar geleden een weekje een racefiets geleend en 3 ritjes gemaakt met een andere (ervaren) wielrenner.
Nu gaan jullie natuurlijk vragen wat mijn budget is, maar hier heb ik nog geen antwoord op. Ik ben een student dus veel gaat het niet worden. Wel is het een en ander mogelijk, ik weet niet of er veel verschil zit tussen een fiets van 250 of van 500 euro. Ik ben ongeveer 186. Mogelijk kunnen jullie mij in de juiste richting duwen.
Nu gaan jullie natuurlijk vragen wat mijn budget is, maar hier heb ik nog geen antwoord op. Ik ben een student dus veel gaat het niet worden. Wel is het een en ander mogelijk, ik weet niet of er veel verschil zit tussen een fiets van 250 of van 500 euro. Ik ben ongeveer 186. Mogelijk kunnen jullie mij in de juiste richting duwen.
Ben zelf ook onlangs begonnen, maar had een stuk meer budget.psvunited schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:19:
Ik weet niet zeker of ik hier goed zit, maar ik ben opzoek naar een racefiets. Heb een halfjaar geleden een weekje een racefiets geleend en 3 ritjes gemaakt met een andere (ervaren) wielrenner.
Denk dat je dan gewoon goed Marktplaats in de gaten moet houden, en zo nu en dan eens ergens gaan kijken met die kennis van je.
Genoeg keus:
http://www.marktplaats.nl...o=500%2C00&categoryId=464
Vandaag zat ik op de koffie bij mijn ouders en mijn vader (gepensioneerd fysiotherapeut) kwam met een nieuwe manier voor het tegengaan van hooikoorts. Ik als hooikoorts patient wilde dat natuurlijk graag proberen.
Misschien interessant voor andere sporters die duf worden van de beschikbare medicijnen. Je hebt wel iemand nodig die het aanbrengt.
https://www.dropbox.com/s.../hooikoorts_tape.pdf?dl=0
Misschien interessant voor andere sporters die duf worden van de beschikbare medicijnen. Je hebt wel iemand nodig die het aanbrengt.
Hello fellow humans
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Al moet ik eerlijk bij zeggen dat enige scepsis op zijn plaats is.joint_me schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:25:
Vandaag zat ik op de koffie bij mijn ouders en mijn vader (gepensioneerd fysiotherapeut) kwam met een nieuwe manier voor het tegengaan van hooikoorts. Ik als hooikoorts patient wilde dat natuurlijk graag proberen.
Ik doe het overigens prima op een neusspray, maar dan moet je al beginnen voor dat het hooikoorts seizoen begint.
Zo vanavond een aardig ritje voor mijn doen gefietst (totaal 46,7 KM), ben nu zo'n 1,5 maand bezig dus gaat wel aardig.
Echter een leuke ontdekking van een kennis die wat gegevens van mij op Strava zag (en mijn Garmin statistieken).
Wat blijkt, ik fiets veels te zwaar! Vandaar dat ik telkens last van mijn rug krijg.
Gemiddelde rotaties lagen vanavond rond de 58, en dit moet schijnbaar rond de 80/90 liggen.
Vervolgens via WhatsApp e.e.a. uitgezocht, en wat blijkt is dat ik met mijn set in de zwaarste tandwielen zo'n 52,5KM per uur moet kunnen halen (bij het juiste aantal rotaties).
Maar goed, ik als noob wist dit allemaal nog niet.
Als tip gekregen om me volledig te gaan focussen op het aantal rotaties wat ik maak.
Over een tijd hoop ik dan eens met hem te kunnen fietsen (zijn niveau ligt veels te hoog voor mij), zodat hij mij hopelijk nog wat meer tips kan geven.
Zal wel onwennig aanvoelen, om lichter te gaan fietsen...
Echter een leuke ontdekking van een kennis die wat gegevens van mij op Strava zag (en mijn Garmin statistieken).
Wat blijkt, ik fiets veels te zwaar! Vandaar dat ik telkens last van mijn rug krijg.
Gemiddelde rotaties lagen vanavond rond de 58, en dit moet schijnbaar rond de 80/90 liggen.
Vervolgens via WhatsApp e.e.a. uitgezocht, en wat blijkt is dat ik met mijn set in de zwaarste tandwielen zo'n 52,5KM per uur moet kunnen halen (bij het juiste aantal rotaties).
Maar goed, ik als noob wist dit allemaal nog niet.
Als tip gekregen om me volledig te gaan focussen op het aantal rotaties wat ik maak.
Over een tijd hoop ik dan eens met hem te kunnen fietsen (zijn niveau ligt veels te hoog voor mij), zodat hij mij hopelijk nog wat meer tips kan geven.
Zal wel onwennig aanvoelen, om lichter te gaan fietsen...
Wtf, een cadans van 58? Zo langzaam trap ik in mijn nette pak op mijn stadsfiets nog niet
Je moet echt meer op souplesse rijden, dus in een lichter verzet. Je trapt je knieën kapot, en bovendien ben je niet vooruit te branden. Zelf rijd ik meestal tussen de 95 en 100, als ik naar 90 zakt voelt het langzaam.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Daar verbaas ik mij ook altijd over als ik met de lokale club mee fiets.. Hoe zwaar iedereen loopt te harken op die fiets, dat kan toch niet fijn zijn? Sowieso is het slecht voor de knieen. Ik heb altijd de neiging om 'net niet te hobbelen' op het zadel. Bij langere afstanden schakel ik wel iets zwaarder omdat een hoge omwenteling lang volhouden toch erg vermoeiend is.
Voor volgend jaar toch maar eens een Garmin aanschaffen met cadans en hartslagsensor ben heel erg benieuwd. (Schijnt dat de 820 eraan zit te komen, benieuwd naar de specs)
Voor volgend jaar toch maar eens een Garmin aanschaffen met cadans en hartslagsensor ben heel erg benieuwd. (Schijnt dat de 820 eraan zit te komen, benieuwd naar de specs)
[ Voor 6% gewijzigd door Arno90 op 07-07-2016 23:32 ]
Gaat (nog) niet door helaas, mijn vrouw ziet het niet zitten om alleen met de auto die kant op te gaan. Wellicht over 5 weken een herkansingPelle schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:48:
Het zou om zaterdag gaan ja. Uiterlijk morgen hak ik de knoop door.
Dank voor de suggesties overigens, ik heb de route nog wat aangepast. Hij wordt dan 325km: https://www.strava.com/routes/5639404
Meer dan dat zou het niet moeten worden ook. Hopen op een flinke ZW kracht 5 ofzo, dan is zoiets goed te doen.
Gelukkig heb ik daar steeds minder last van en als ik al last heb is het niet tijdens maar na de rit. Medicijnen heb ik al enkele jaren niet nodig. Maar dan heb ik ook al "hooikoorts" sinds ik klein was en is het dus met de jaren minder geworden ipv zoals sommige die het op latere leeftijd krijgen. In vetten van de binnenkant van je neus helpt ook wel eens.joint_me schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:25:
Ben wel nieuwsgierig naar je bevindingen.
--
@Pelle, jammer. Ik ga hoogst waarschijnlijk naar mijn ouders via de Deltawerken. Lang niet gedaan en lang niet 200+ gefietst. Het is geen 300 maar toch.
Wat research leert dat ze dit al minstens 15 jaar doen. Fysiotherapeuten dan. De rest van de medische wereld is vrij sceptisch. Het is wel theoretisch onderbouwd. Deze tape wordt door fysiotherapeuten gebruiken om spieren te ontlasten via de huid. Op die manier zetten ze de borstkast meer open en dat zou dan bij sommige COPD en hooikoorts patiënten moeten helpen.joint_me schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:25:
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Inderdaad marktplaats in de gaten houden. Kom je uit Eindhoven (aan je naam te zien) anders zou ik wel kunnen helpen. Hier in de buurt staat regelmatig wel wat te koop namelijkpsvunited schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:19:
58 is echt langzaam, dat haal ik alleen bij een serieuze klim... maar die 80-90 moet je je in t begin ook niet druk om maken. Wat je wel moet doen als je lichaam je lief is, is een lichter verzet nemen. In het begin kan het aanvoelen alsof je je wezenloos trapt zonder vooruit te gaan (kan ook als je _te_ licht verzet pakt trouwens, je moet wel weerstand houden), maar na een paar keer fietsen begint dat wel te wennen. En na een aantal keer zul je ook gaan merken dat ergens tussen de 80 en 100 als comfortabel begint aan te voelen. Hoeveel precies verschilt per persoon (en ook qua omstandigheden zoals wind!). Bij mij zit dat gemiddeld rond 90rpm maar soms zit ik met 85 in een lekkere flow, en soms tegen de 100. Meewind of tegenwind doen wonderenProtax schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:05:
Exact expert nodig?
True, 58 is echt te langzaam, dan fiets je puur op kracht en niet op souplesse. Je sloopt je knieën, en je bouwt het verkeerde stamina op. Echter in één keer naar 90-100 ga je nooit bolwerken, dat moet je echt in stapjes opbouwen, mik op 75-80, 80-85, 85-90 enzovoort. Iedere keer als je het gevoel hebt dat je echt druk op je benen moet zetten op de downstroke, ga je een versnelling omhoog en probeer je snelheid op de weg vast te houden, of zelf een beetje te verhogen. Dat klinkt paradoxaal, maar het helpt.
Hou in je achterhoofd dat je RPM's worden vanzelf hoger sowieso als je fitter wordt en in dat het ook sterk afhangt van jezelf afhangt wat uiteindelijk je natuurlijke tempo is. Dus vooral veel fietsen in de tussentijd.
Hou in je achterhoofd dat je RPM's worden vanzelf hoger sowieso als je fitter wordt en in dat het ook sterk afhangt van jezelf afhangt wat uiteindelijk je natuurlijke tempo is. Dus vooral veel fietsen in de tussentijd.
En het hangt ook van tempo af, als ik rustig ritje maak dan kom ik vaak gemiddeld rond de 90 uit.
Als ik dan sneller ga trappen mis je weerstand.
Terwijl als ik lekker doortrap het gemiddelde vaak boven de 100 ligt.
Let er verder ook niet echt op, staat wel in beeld op garmin maar gaat meer op gevoel.
Als ik dan sneller ga trappen mis je weerstand.
Terwijl als ik lekker doortrap het gemiddelde vaak boven de 100 ligt.
Let er verder ook niet echt op, staat wel in beeld op garmin maar gaat meer op gevoel.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic