Dat moet kunnen inderdaad. Als je naar 11 Speed wil, dan heb je minimaal nieuwe shifters nodig (en die zijn duur).
ah, daar had ik nog niet aan gedacht...DjVe schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:08:
Dat moet kunnen inderdaad. Als je naar 11 Speed wil, dan heb je minimaal nieuwe shifters nodig (en die zijn duur).

goede tip, ik hou het gewoon bij 10 speed dan, geen zin om ook nog nieuwe shifters te halen.
In dat geval is het beschreven spul dus wel prima/passend denk je?
Haha, ik klikte erop met de houding van 'die havana heeft echt een irreele hekel aan shimano cranks' (ik vind de 4-arm 11 speed cranks best vet), maar godverdomme wat is dit ding lelijk
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ja Havana's mening over Shimano cranks is legendarisch 
Ik liep overigens vorige week in Antwerpen even bij de winkel van Velodome.cc binnen, prachtige winkel! Helaas alleen echt premium spulletjes tegen premium prijzen
Zag ook deze hangen:

3x raden aan wie ik moest denken toen ik deze foto maakte
Ik liep overigens vorige week in Antwerpen even bij de winkel van Velodome.cc binnen, prachtige winkel! Helaas alleen echt premium spulletjes tegen premium prijzen

Zag ook deze hangen:

3x raden aan wie ik moest denken toen ik deze foto maakte

Hollowgram
[ Voor 29% gewijzigd door havana op 29-06-2016 20:28 ]
Iemand een idee hoe ik mijn trappers los moet krijgen? Eentje ging vrij gemakkelijk los, maar de andere is geen beweging in te krijgen. Het zijn vrij oude Look klikpedalen en aangezien ik nog ff geen zin heb in klikschoenen wil ik ze vervangen voor normale pedalen want met deze krijg ik met normale schoenen na 3 kwartier nogal weinig gevoel in mijn tenen. Als het goed is hebben beide pedalen andere schroefdraad, die die normaal om los moet (kant zonder tandwielen) ging vrij simpel, maar die die je met de klok mee moet draaien om m los te krijgen is zelfs met een pijp van een meter op de sleutel niet los te krijgen (Voordat ik bedacht dat er andere schroefdraad op zat heb ik hem al geprobeerd op de normale manier los te draaien met alleen mn sleutel maar dat werkte niet, toen bedacht ik dat de draad andersom is maar dat hielp ook niet).
En anders moet ik toch aan de klikschoenen, iemand nog een tip voor goedkope fatsoenlijke met Look blokjes?
En anders moet ik toch aan de klikschoenen, iemand nog een tip voor goedkope fatsoenlijke met Look blokjes?
Je weet dat je één pedaal tegen de klok in los moet draaien en het andere met de klok mee?mark-k schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:31:
Iemand een idee hoe ik mijn trappers los moet krijgen? Eentje ging vrij gemakkelijk los, maar de andere is geen beweging in te krijgen. Het zijn vrij oude Look klikpedalen en aangezien ik nog ff geen zin heb in klikschoenen wil ik ze vervangen voor normale pedalen want met deze krijg ik met normale schoenen na 3 kwartier nogal weinig gevoel in mijn tenen. Als het goed is hebben beide pedalen andere schroefdraad, die die normaal om los moet (kant zonder tandwielen) ging vrij simpel, maar die die je met de klok mee moet draaien om m los te krijgen is zelfs met een pijp van een meter op de sleutel niet los te krijgen (Voordat ik bedacht dat er andere schroefdraad op zat heb ik hem al geprobeerd op de normale manier los te draaien met alleen mn sleutel maar dat werkte niet, toen bedacht ik dat de draad andersom is maar dat hielp ook niet).
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Die hollowgram cranks zijn alleen OEM te krijgen zeker?
If it aint fixed, it's broken.
Dat heb ik toch in mijn bericht gezet? De CCW ging prima los, maar de CW is met geen mogelijkheid los te krijgen.swbr schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:07:
[...]
Je weet dat je één pedaal tegen de klok in los moet draaien en het andere met de klok mee?
Kruipolie of WD40, uurtje in laten trekken en dan een pijp van twee meter er op zetten. Zo heb ik ooit een muurvast SPD pedaal los weten te krijgen.mark-k schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:08:
[...]
Dat heb ik toch in mijn bericht gezet? De CCW ging prima los, maar de CW is met geen mogelijkheid los te krijgen.
Everytime I suffer I become a better man because of it
WD-40 heeft mij laatst ook geholpen. Als je er weer pedalen op zet een beetje lager vet om de draad smeren. Dat zou het voor de volgende keer makkelijker moeten maken.mark-k schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:31:
Overigens is het fietsen met klik pedalen snel geleerd hoor. Buiten dat fiets het ook nog eens fijner. Dus ik zou zeggen, gewoon doen!
Je kunt jezelf het uitklikken aanleren door op he gewone fiets bij elke stop die zeide beweging te maken. Het ziet er een beetje dom uit maar het is een handige routine om er in te slijten.
Sorry, te snel gelezen. Dan wat anderen al zeggen, WD40 en een lange pijp. Worst case de crank loshalen zodat je hem goed kunt klemmen en je beter kracht kunt zetten.mark-k schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:08:
[...]
Dat heb ik toch in mijn bericht gezet? De CCW ging prima los, maar de CW is met geen mogelijkheid los te krijgen.
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Kruipolie heb ik al gespoten, morgen nog maar eens proberen dan. Had nu al een pijp op de sleutel en een pijp op de andere crank om tegendruk te geven, maar kreeg hem samen met mn pa niet los. De andere maar weer vastgezet, wel netjes even wat keramisch vet gebruikt. Heb genoeg technische kennis maar nog niet veel ervaring met fietsen, dus dacht misschien is er iets dat ik over het hoofd zie. Blijkbaar niet haha.
Btw, WD40 is geen kruipolie, maar een schoonmaakmiddel. Geweldig om velgen mee schoon te maken, pretty much useless for anything else (tenzij je niks beters hebt natuurlijk).
Heb trouwens deze pedalen erop zitten (denk ik), middelste bovenaan:
Btw, WD40 is geen kruipolie, maar een schoonmaakmiddel. Geweldig om velgen mee schoon te maken, pretty much useless for anything else (tenzij je niks beters hebt natuurlijk).
Heb trouwens deze pedalen erop zitten (denk ik), middelste bovenaan:

[ Voor 12% gewijzigd door mark-k op 29-06-2016 23:45 ]
@ Tjebakka
Zijn ook los te krijgen, bv via Dr Cannondale. Maar schrik niet van de prijzen... En deze cranks passen helaas alleen in bb30/pf30 frames...
Zijn ook los te krijgen, bv via Dr Cannondale. Maar schrik niet van de prijzen... En deze cranks passen helaas alleen in bb30/pf30 frames...
Beetje overkill op een Dengfu, zag het al.. Moet immers ook nog balhoofd, stem, stuur (+lint), biba en buitenbanden, wielset, ketting, Di2 groepset zonder crank, remkabels, zadel en dus een crank. En pedalen (al moet je die altijd los bestellen).havana schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 06:53:
@ Tjebakka
Bijzonder hoe zo'n Canyon of een Rose dan voor nagenoeg dezelfde prijs een complete fiets kan aanbieden. Schaalvoordeel is dan echt enorn. Zelf bouwen heeft denk ik toch de voorkeur. 1 Vanwege de voorpret, 2 omdat het helemaal naar smaak is samen te stellen.
If it aint fixed, it's broken.
Bovendien kun je bij Dengfu gewoon BSA bracket nemen, en dat is toch wel een HEEL groot voordeel.
Waar Canyon en Rose het voordeel pakken zijn de groepen. Die krijgen ze van Shimano bijna tegen kostprijs...
Waar Canyon en Rose het voordeel pakken zijn de groepen. Die krijgen ze van Shimano bijna tegen kostprijs...
[ Voor 36% gewijzigd door havana op 30-06-2016 09:41 ]
Zo blij als een kind met mijn nieuwe Canyon Roadlite die gister eindelijk geleverd werd. Hier veel gelezen en geleerd over fietsen, dus hartelijk dank allen!
Bijna helemaal klaar voor 200km woonwerk/week. Gister meteen geüpgraded met een lite rack van Tubus (custom made voor Santos). Was even spannend of die zou gaan passen, maar het is gelukt. Achterspatbord zit voor nog vast met een tiewrap, dus vandaar dat die nog niet helemaal netjes aansluit. Verder voorop nog een T4+, bevalt ook erg goed. Vanochtend voor het eerst op naar Amsterdam gereden en nu totally in love! Verende zadelpen ook een uitvinding zeg!

Nette fiets! En dat zeg ik niet snelMelkbus schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:58:
Zo blij als een kind met mijn nieuwe Canyon Roadlite die gister eindelijk geleverd werd. Hier veel gelezen en geleerd over fietsen, dus hartelijk dank allen!Bijna helemaal klaar voor 200km woonwerk/week. Gister meteen geüpgraded met een lite rack van Tubus (custom made voor Santos). Was even spannend of die zou gaan passen, maar het is gelukt. Achterspatbord zit voor nog vast met een tiewrap, dus vandaar dat die nog niet helemaal netjes aansluit. Verder voorop nog een T4+, bevalt ook erg goed. Vanochtend voor het eerst op naar Amsterdam gereden en nu totally in love! Verende zadelpen ook een uitvinding zeg!
[afbeelding]
[afbeelding]
Je hebt m wel met de crank-kant tegen de boom gezet... Voorbedachte rade?
De verende zadelpen had de misses ook in haar Canyon zitten. Helaas was de max insert net een cm te weinig om te passen.
Mijn persoonlijke voorkeur qua crank gaat overigens uit naar een Power2Max Rotor3d24 met Stronglight bladen. Maar dan moet er weer flink geld bij tov de Stages die er nu op zit.
Al is deze ook niet verkeerd
http://i60.tinypic.com/2mdgv0y.jpg
[ Voor 4% gewijzigd door Ruud op 30-06-2016 10:53 ]
Meningen verschillen duidelijk qua cranks. Ik vind het eigenlijk best een mooie crank en hou bijvoorbeeld niet van de cranks van Campa.
Inderdaad. Persoonlijk vind ik de cranks van Shimano ook mooier. Gelukkig dat meningen verschillen, anders zou het maar saai worden.Graham schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:15:
Meningen verschillen duidelijk qua cranks. Ik vind het eigenlijk best een mooie crank en hou bijvoorbeeld niet van de cranks van Campa.
Idem hier, ik vind de Shimano's echt prima. Ik vind zelf bijvoorbeeld de cranks van de Cannondale SuperSix echt lelijk. Ieder zo zijn eigen smaak.Graham schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:15:
Normaal vind ik Shimano cranks wel mooi maar deze crank-arm ziet er imo niet uit. Veel te dik..
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Het is even wennen geef ik wel toe maar geloof dat ze dat voor aerodynamica/krachtoverbrenging hebben gedaan.
Vraagje voor de mensen met verstand van klimmen en dan met name de Vogezen:
Waarschijnlijk gaat de zomervakantie naar Colmar. Nu wil ik trois ballons voor een deel fietsen (of alles maar dan niet op één dag ivm gezin).
Ik kan kiezen uit 2 fietsen: een triple ALu fiets met 34/30 en een carbon dubbel met 39/28 als kleinste verzet.
De triple gebruik ik normaal alleen in de winter als pekelfiets, de carbon zit veel beter en heeft sterk mijn voorkeur. Dit jaar zit ik op 5500 km en fiets 80-100 km met 31 gemiddeld op HF150-160 (beetje windafhankelijk). Dat is de enige indicatie die ik kan geven. Oh ja, 1.87m bij 75 kg. .
Ardennen, Eifel en Sauerland heb ik reeds gedaan, maar dan alleen met de triple. Stockeu, Haussire, Kahler Asten, dat soort.
Wat denken jullie, lukt het om met 39/28 boven te komen (afzien is geen probleem, maar het moet leuk blijven. Natuurlijk kom ik boven, maar mss heeft iemand ervaring met een dubbel in de vogezen?) Als ik Haussire in gedachten heb begin ik te twijfelen of ik de carbon moet doen, dat was op mijn triple stapvoets naar boven met hf172 gemiddeld....
Waarschijnlijk gaat de zomervakantie naar Colmar. Nu wil ik trois ballons voor een deel fietsen (of alles maar dan niet op één dag ivm gezin).
Ik kan kiezen uit 2 fietsen: een triple ALu fiets met 34/30 en een carbon dubbel met 39/28 als kleinste verzet.
De triple gebruik ik normaal alleen in de winter als pekelfiets, de carbon zit veel beter en heeft sterk mijn voorkeur. Dit jaar zit ik op 5500 km en fiets 80-100 km met 31 gemiddeld op HF150-160 (beetje windafhankelijk). Dat is de enige indicatie die ik kan geven. Oh ja, 1.87m bij 75 kg. .
Ardennen, Eifel en Sauerland heb ik reeds gedaan, maar dan alleen met de triple. Stockeu, Haussire, Kahler Asten, dat soort.
Wat denken jullie, lukt het om met 39/28 boven te komen (afzien is geen probleem, maar het moet leuk blijven. Natuurlijk kom ik boven, maar mss heeft iemand ervaring met een dubbel in de vogezen?) Als ik Haussire in gedachten heb begin ik te twijfelen of ik de carbon moet doen, dat was op mijn triple stapvoets naar boven met hf172 gemiddeld....
Ik zou er niet mee bovenkomen maar aangezien volgens mij een heel groot deel met dat verzet rijdt denk ik dat je prima boven gaat komen hoor.
Exact expert nodig?
Als je de Trois Ballon rijd zonder de Chevreres (http://www.klimtijd.nl/beklimming/col-des-chevreres), kan je waarschijnlijk wel met de dubbel. De laatste 3 km van die pukkel zijn een helNeBuCADnezar schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:04:

De medio fondo is trouwens 100km en heeft een mooie beklimming (Ballon de Servance), wel een lang stuk 11%. Ik kan de GPX delen als je wilt.
Hello fellow humans
Ik heb 2 jaar geleden in de Vogezen met 39x25 gereden. Het ging, maar niet van harte. De meeste beklimmingen waren wel te doen (Ballon d'Alsace, Platzerwasel e.d.). Dan heb je het over geleidelijke beklimmingen van 7-10km à 8%.NeBuCADnezar schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:04:
Bij de Grand Ballon (vanuit Moosch) vond ik het echter wel echt te zwaar, daar moest ik op een gegeven moment met mijn voet aan de grond. Die is ruim 12km 8%, maar is veel grilliger qua verloop en kent ook stukken van 14% en dat is niet zo tof met z'n verzet
Hoi Allemaal,
Hoewel mijn racefiets nog wat onderhoud nodig heeft ga ik deze zomer
weer veel fietsen. Graag zou ik persoonlijk in contact willen komen met
wielrenners in Amsterdam om af en toe samen te gaan fietsen.
Hoewel mijn racefiets nog wat onderhoud nodig heeft ga ik deze zomer
weer veel fietsen. Graag zou ik persoonlijk in contact willen komen met
wielrenners in Amsterdam om af en toe samen te gaan fietsen.
PSN: StormFox81
Echt relaxed zal het niet zijn met 39x25. Dat is meer naar boven harken, dat kan voor een paar uur maar de hele dag zou ik niet doen.
En op den duur ga je ook sneller last van je knieen krijgen met dit harken naar boven.maxoss schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:26:
Echt relaxed zal het niet zijn met 39x25. Dat is meer naar boven harken, dat kan voor een paar uur maar de hele dag zou ik niet doen.
Ik was vorig weekend met 39x28 in omgeving Eiffel en heb zoveel mogelijk me tot de 25 die ernaast zit beperkt, vooral om als je dan 'boven' komt te ontdekken dat je nog niet boven bent en zometeen weer een flink stijl stuk omhoog mag - dan ben je heel blij nog een verzetje over te hebben. Persoonlijk zou ik je adviseren om andere bladen, of desnoods een andere crank (105 5800 crank kost minder dan 110 euro incl. verzending vanuit DLD) met 52/36 of zelfs 50/34 te nemen icm. een 28 achter. Dat geeft je toch net dat beetje extra. Zelf gebruik ik het aller lichtste verzet het liefst zo min mogelijk om altijd lichter te kunnen mocht je toch stuk zitten op een klim en schakel er juist heen op de lichtere klimmetjes tussen alle serieuze pukkels om daar wat relaxter peddelend naar boven te kunnen rijden. Als je gebruikelijke trapfrequentie erg laag is (~80 gemiddeld?) zal dit minder relavant zijn, voor mij is het met 95-100 gemiddeld een enorm verschil.
Met het weer van de afgelopen tijd ben ik gaan denken om een windstopper/regenjack aan te gaan schaffen. Wat gebruiken jullie zoal? Ik lees goede dingen over de Sportful Hot Pack 5 (of 4 als die nog te krijgen is), maar krijg geen goede vergelijkingstests of iets dergelijks gevonden. Op zich is winddicht en waterafstotend voldoende, bij echte regen blijf ik toch binnen. Goed opvouwbaar is wel een vereiste uiteraard.
Ik gebruik een hotpack 4 en ben er zeer over te spreken. (hier nog te krijgen blijkbaar, ken de shop verder niet). Verwacht geen wonderen, maar het houdt de meeste regen buiten en de meeste warmte binnen. Gebruik hem in het najaar/voorjaar ook vaak als het richting 5 graden gaat.
Read the code, write the code, be the code!
Tja regenjasjes zijn eigenlijk gewoon kutdingen, met dit weer zijn ze al snel te warm en als het blijft regenen word je uiteindelijk toch wel nat. Ik heb er een van de Decathlon, dat heet officieel een windjack, maar het is prima tegen de regen. Wappert wel aan alle kanten, maar dat is prima motivatie om het ding zo kort mogelijk aan te houden.
Ik heb ook een hot pack (al wel een oudere versie) en dat werkt prima voor een regenbui. Langere afstanden in de regen zou ik er niet mee gaan rijden want dan wordt je toch wel nat. Maar voor het geld een prima ding
Nog een filmpje van een heerlijke weg in Tarragona Spanje
Gisteren nog bijna 100 km in de Hotpack 5 gefietst. Prima. Hield mijn lijf goed droog. Ding is ook heel klein op te vouwen.
Verschil tussen de 4 en de 5 is er bijna niet, dus als je de 4 ergens in de ramsj kan kopen zou ik het zo doen. Ze vallen wel klein, ik heb normaal M, maar heb nu L. (1.82m, 73 kg).
Verschil tussen de 4 en de 5 is er bijna niet, dus als je de 4 ergens in de ramsj kan kopen zou ik het zo doen. Ze vallen wel klein, ik heb normaal M, maar heb nu L. (1.82m, 73 kg).
De TV- wegen zijn echt prima wegen om op te fietsen daar! Zeker in die regio als je zomaar 10km landinwaarts fiets kom je al in aardig heuvelachtig gebied terecht. Hoef ik jouw feitelijk niet eens uit te leggen.jspr schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:14:
Nog een filmpje van een heerlijke weg in Tarragona Spanje
[video]
Vind het wel altijd lastig om te weten waar wel en waar niet gefietst mag worden. Volgens mij mag je namelijk wel op de C- wegen fietsen , maar daar komt het verkeer wel aardig hard voorbij razen. Weet jij hoe dat precies zit?
www.degroot-it.nl
Nou ik heb mijn probleem met de pedalen opgelost denk ik. Kreeg die ene er niet af, dus maar van die klik blokjes voor erin besteld en die erin geklikt. Als het zometeen een beetje weer is eens testen of mijn tenen nu wel gevoel houden.
Correct, de C-wegen zijn normaal snelwegen en daar mag je dus niet komen.Voor de rest alle "provinciale" wegen mag je gewoon fietsen.degroot schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:16:
[...]
De TV- wegen zijn echt prima wegen om op te fietsen daar! Zeker in die regio als je zomaar 10km landinwaarts fiets kom je al in aardig heuvelachtig gebied terecht. Hoef ik jouw feitelijk niet eens uit te leggen.
Vind het wel altijd lastig om te weten waar wel en waar niet gefietst mag worden. Volgens mij mag je namelijk wel op de C- wegen fietsen , maar daar komt het verkeer wel aardig hard voorbij razen. Weet jij hoe dat precies zit?
Vandaag mijn eerste toertocht gereden, niet zo zeer een serieuze tocht maar wel voor mij de eerste keer gefietst met meer dan 3 personen tegelijk. Viel mij echt op hoe makkelijk het is om te fietsen in een groep. Binnen no-time zit je op een redelijke snelheid en daar blijf je zonder problemen ook op. Nog een hagelbui gehad(je zag totaal niets meer voor je) maar verder prima weer gehad.
Was dat de 170km van haren nl naar haren dui. Deze ook gefietst met een hagelbui in duitsland.la_fusion schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:20:
Vandaag mijn eerste toertocht gereden, niet zo zeer een serieuze tocht maar wel voor mij de eerste keer gefietst met meer dan 3 personen tegelijk. Viel mij echt op hoe makkelijk het is om te fietsen in een groep. Binnen no-time zit je op een redelijke snelheid en daar blijf je zonder problemen ook op. Nog een hagelbui gehad(je zag totaal niets meer voor je) maar verder prima weer gehad.
Gisteren de marmotte gefietst. Ging voor mijn doen prima, dik anderhalf uur sneller dan vorig jaar waardoor ik nu makkelijk zilver had. Kwam voornamelijk doordat het nu een stuk koeler was. Vlak voor de top van de Galibier begon het zelfs te regenen, was geen pretje om af te dalen, het was ijzig koud en lastig remmen. Gelukkig was het droog in het dal van Bourg. Al met al was het een stuk beter te doen dan vorig jaar toen het extreem warm was.
Prepare for unforeseen consequences
Klein spontaan rondje vandaag vanwege andere afspraken.. Maar wat een wind. Tegen de wind in reed ik gelukkig tussen de bomen. Met de wind mee was wel erg lekker met dik 40km/u.
[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 03-07-2016 10:56 . Reden: Hs 125 was heuvel af. :) ]
Voor het eerst echt gevallen, gelukkig 2km van huis. Schade lijkt mee te vallen. Gelukkig kwam de val training omhoog, tijdens het vallen dacht ik "door rollen".
Mental note: put deksels zijn glad in de regen (had hem niet gezien)
Mental note: put deksels zijn glad in de regen (had hem niet gezien)
Hello fellow humans
Ook zonder regen vaak 
Veel belangrijker dan schade aan je fiets (ja echt waar
), ben jij nog heel ?
Gisteren de Giant tour gereden. Voor de tweede keer dat de organisatie me positief verrast heeft. Veel kleinschaliger en beter geregeld dan bv. de Classico Borreti, 1K ride ect.
Parkeren was top, spullen halen, start alles voldoende ruim opgezet. Nette douchefaciliteiten en toilet faciliteiten, ook wel eens leuk.
Route was mooi, niet super bijzonder maar wel leuk, ook erg goed uitgepijld! Helaas één foutje qua uitpijling en nadat we dat gemeld hadden bij de eerst volgende stop (1km na die fout) werd dit direct hersteld.
Bevoorading was echt goed ook, had wel genoeg bij me om zonder te doen maar toch. Bij de eerste stop hadden ze halve bananen, krentebollen, ontbijtkoek, liga's, sultana's, halve musli-repen (2 soorten), partjes sinasappel bekertjes drinken en can's zodat je je bidon kon bijvullen.
Tweede stop snelle jelle's, halve bananen, krentenbollen, 2 soorten muslirepen en proef verpakkingen born-gelletjes en bekertjes en cans drinken. Zal vast wat vergeten zijn maar was echt goed geregeld!
Helaas was het weer iets minder, eerste helft van de 110km tussen de buien door gereden, wel door plassen en bagger dus alles as ontzettend goor en een natte kont
Bij de eerste stop de eerste bui en daarna nog 4x natgeregend. Was wel lekker qua temperatuur maar daardoor te warm voor m'n Gabba, dus gegokt op zomer outfit met dunnen arm- en beenstukken en indien nodig een regenjasje.
Had alleen maar 4u geslapen de nacht ervoor en daardoor was mijn interne thermostaat nogal van slag en dacht mijn lichaam dat het vroor ofzo, want regenjasje aan ik raakte binnen minuten bijna oververhit
. En de energie toevoer fluctueerde enorm, sommige stukken niet vooruit te branden en 15min later ging ik als de brandweer!
Verder had één van mijn teammaten flink pech, op een gegeven moment sprong de één na de andere spaak eruit bij hem, hij redde het met een flink slag in z'n wiel nog nét naar de tweede post. Daar kon hij een mooi 2e hands Easton setje kopen bij de fietsenzaak
Zelf merkte ik weer een losse spaak op bij m'n achterwiel
In mei nog één vast laten zetten en wiel nagelopen door de LBS, nu weer één los, al de 5e keer geloof ik.
enerverend dagje, erg leuk gehad al met al, ook gelijk de langste tocht voor mij met 124km op de teller
Veel belangrijker dan schade aan je fiets (ja echt waar
Gisteren de Giant tour gereden. Voor de tweede keer dat de organisatie me positief verrast heeft. Veel kleinschaliger en beter geregeld dan bv. de Classico Borreti, 1K ride ect.
Parkeren was top, spullen halen, start alles voldoende ruim opgezet. Nette douchefaciliteiten en toilet faciliteiten, ook wel eens leuk.
Route was mooi, niet super bijzonder maar wel leuk, ook erg goed uitgepijld! Helaas één foutje qua uitpijling en nadat we dat gemeld hadden bij de eerst volgende stop (1km na die fout) werd dit direct hersteld.
Bevoorading was echt goed ook, had wel genoeg bij me om zonder te doen maar toch. Bij de eerste stop hadden ze halve bananen, krentebollen, ontbijtkoek, liga's, sultana's, halve musli-repen (2 soorten), partjes sinasappel bekertjes drinken en can's zodat je je bidon kon bijvullen.
Tweede stop snelle jelle's, halve bananen, krentenbollen, 2 soorten muslirepen en proef verpakkingen born-gelletjes en bekertjes en cans drinken. Zal vast wat vergeten zijn maar was echt goed geregeld!
Helaas was het weer iets minder, eerste helft van de 110km tussen de buien door gereden, wel door plassen en bagger dus alles as ontzettend goor en een natte kont
Had alleen maar 4u geslapen de nacht ervoor en daardoor was mijn interne thermostaat nogal van slag en dacht mijn lichaam dat het vroor ofzo, want regenjasje aan ik raakte binnen minuten bijna oververhit
Verder had één van mijn teammaten flink pech, op een gegeven moment sprong de één na de andere spaak eruit bij hem, hij redde het met een flink slag in z'n wiel nog nét naar de tweede post. Daar kon hij een mooi 2e hands Easton setje kopen bij de fietsenzaak
Zelf merkte ik weer een losse spaak op bij m'n achterwiel
enerverend dagje, erg leuk gehad al met al, ook gelijk de langste tocht voor mij met 124km op de teller
Nee kleinschalig over ongeveer 45 km.martin321 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:10:
[...]
Was dat de 170km van haren nl naar haren dui. Deze ook gefietst met een hagelbui in duitsland.
Iemand vandaag meegedaan aan de Tour D'Utrecht?
Ik heb de 75km gedaan, samen met nog iemand anders. Was redelijk ongetraind, maar bevoel me goed. Af en toe tijdens de (stort)regens was het wel even doorbijten, maar voor de rest wel lekker gereden.
Ik heb de 75km gedaan, samen met nog iemand anders. Was redelijk ongetraind, maar bevoel me goed. Af en toe tijdens de (stort)regens was het wel even doorbijten, maar voor de rest wel lekker gereden.
HENG HENG
Hier vandaag de 75km variant van de Tourversie Utrecht gereden. Eerste helft tot aan Bodegraven echt pokkeweer. Goed moment om m'n nieuwe hotpack 5 te testen. Mijn dank gaat uit naar de vele tipgevers hier (mn Havana) voor de regengear, hij heeft de eerste test puik doorstaan met zelfs nog wat hagel en onweer.
Verder een leuke rit met gelukkig de harde wind mee tweede helft route. Op het jaarbeursplein nog een koerspetje kunnen bemachtigen. Wat mij eigenlijk op de vraag brengt, hoe houden jullie brildragers de bril droog/schoon tijdens regen of rijden jullie dan "met the force"?
Verder een leuke rit met gelukkig de harde wind mee tweede helft route. Op het jaarbeursplein nog een koerspetje kunnen bemachtigen. Wat mij eigenlijk op de vraag brengt, hoe houden jullie brildragers de bril droog/schoon tijdens regen of rijden jullie dan "met the force"?
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Niet. Af en toe even een veeg d'r over. En hopen voor het besterockhopper schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:47:
Hier vandaag de 75km variant van de Tourversie Utrecht gereden. Eerste helft tot aan Bodegraven echt pokkeweer. Goed moment om m'n nieuwe hotpack 5 te testen. Mijn dank gaat uit naar de vele tipgevers hier (mn Havana) voor de regengear, hij heeft de eerste test puik doorstaan met zelfs nog wat hagel en onweer.
Dat eerste stuk tot aan Oudewater was echt redelijk taai. Wind vol in je gezicht. En dus ook de regen
Voordat ik het hele topic moet gaan doorspitten, welk regenjasje heb je nu?
[ Voor 4% gewijzigd door Spacecowboy op 03-07-2016 17:51 ]
HENG HENG
Ik heb de Tour d'Utrecht maar geskipt, 45 euro startgeld voor een tourtocht over het saaiste parcour van NL, van de gekken.
Ik dacht dat het duidelijk erbij stond hoewel het eigenlijk een 'windjack' is, maar de Hotpack 5 dus van Sportful.Spacecowboy schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:50:
[...]
Niet. Af en toe even een veeg d'r over. En hopen voor het beste
Dat eerste stuk tot aan Oudewater was echt redelijk taai. Wind vol in je gezicht. En dus ook de regen
Voordat ik het hele topic moet gaan doorspitten, welk regenjasje heb je nu?
Begin was zeker zwaar, kon ook niet snel een groep vinden waar we bij aan konden haken die een goed (voor ons beginners) tempo deden. Dus veelal zelf maar kop omlaag en beuken met de handel. Maar even wat extra tijd genomen om de regenjas aan te doen om een beetje bij te komen. Maar de tweede helft was dan wel weer leuk.
@Sjoewe, de prijs is inderdaad fors, komt denk ik met name door de jersey die je erbij krijgt. De route van mij mag volgend jaar gerust naar een ander dorp dan Oudewater (de heuvelrug zou bv leuk zijn), maar omdat het toch een thuisrit is voor mij vind ik het wel leuk om deze te doen.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Lezen is een vakrockhopper schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:08:
[...]
Ik dacht dat het duidelijk erbij stond hoewel het eigenlijk een 'windjack' is, maar de Hotpack 5 dus van Sportful.
Begin was zeker zwaar, kon ook niet snel een groep vinden waar we bij aan konden haken die een goed (voor ons beginners) tempo deden. Dus veelal zelf maar kop omlaag en beuken met de handel. Maar even wat extra tijd genomen om de regenjas aan te doen om een beetje bij te komen. Maar de tweede helft was dan wel weer leuk.
@Sjoewe, de prijs is inderdaad fors, komt denk ik met name door de jersey die je erbij krijgt. De route van mij mag volgend jaar gerust naar een ander dorp dan Oudewater (de heuvelrug zou bv leuk zijn), maar omdat het toch een thuisrit is voor mij vind ik het wel leuk om deze te doen.

Zeker het begin is inderdaad niet zeer boeiend, maar het stuk na Bodegraven vond ik wel leuk. Laatste stuk weer iets minder, omdat ik zelf veel in die regio fiets.
HENG HENG
Zo hierbij een korte update van mijn nieuwe Canyon Ultimate AL SLX 9.0 die afgelopen dinsdag heb mogen ontvangen.asterisk schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:44:
[...]
Dat ziet er goed uit! Ik ben benieuwd naar je ervaringen, hij staat ook op mijn lijstje van mogelijk volgende fietsen.
Moment dat ik mijn fiets uit de doos haal.

Alles was goed verpakt en ik had geen beschadigingen. Je merkt dat Canyon veel aandacht besteedt aan de aflevering. Nette handleidingen en goede uitleg voor de laatste stappen om je fiets rijklaar te maken.
Afgemonteerd:

Aangezien ik zelf in een appartement woon heb ik een Cycloc "zeer fraaie oplossing" gekocht om mijn fiets op te hangen.

Eerste indruk is goed, ik kan geen goed vergelijk maken met andere/eerdere racefietsen aangezien ik van de MTB kom. Wel ben ik zeer verrast hoe fijn deze fiets reageert door de stijfheid van het frame en hoe stabiel alles voelt. De eerste kilometers gaven mij al enorm veel vertrouwen wat deze fiets kan.
Hier ga ik veel kilometers op maken.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Dan krijg je er een fiets bij toch ?Sjoewe schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:59:
Ik heb de Tour d'Utrecht maar geskipt, 45 euro startgeld voor een tourtocht over het saaiste parcour van NL, van de gekken.

Voor dat geld wil ik een eigen volgwagen. 
In de avondzon nog maar even m'n vaste rondje Ruiterberg gedaan
Wel bijzonder, volgens Garmin Connect hebt ik 31.2 gemiddeld gereden, en volgens Strava maar 30.1.
Nogal een verschil, gek apparaat.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1240009794
https://www.strava.com/activities/629049745
Wel bijzonder, volgens Garmin Connect hebt ik 31.2 gemiddeld gereden, en volgens Strava maar 30.1.
Flinke afwijking inderdaad. Overigens viel me nog iets op aan de data van de Garmin:Sjoewe schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:12:
Voor dat geld wil ik een eigen volgwagen.
Mis ik iets of geeft 'ie nu aan dat dankzij de momenten dat je stilstond je gemiddelde snelheid 2 kph hoger ligt?Avg Speed 31.2 kph
Avg Moving Speed 29.1 kph
Ik had na mijn laatste 100km rit enorm de behoefte aan zoute chips ondanks goed drinken (water) en eten (brood en muesli repen). Is dit te wijten aan het verlies van mineralen door het zweten? En zo ja is dat op te lossen door isotone sport drank te drinken?
Even jullie hulp.
Ik heb van 21 tm 24 juni vrij genomen en nu wil ik ergens gaan fietsen in die dagen. Het leek me wel leuk om een tocht te doen met flink wat heuvels. Iemand een goeie tip voor verblijf & regio?
Ik heb van 21 tm 24 juni vrij genomen en nu wil ik ergens gaan fietsen in die dagen. Het leek me wel leuk om een tocht te doen met flink wat heuvels. Iemand een goeie tip voor verblijf & regio?
Gloeiende gloeiende gloeiende.
Ik wilde vandaag een lange rit maken. Wilde in totaal zo'n 3.5 uur onderweg zijn. Mooie route uitgestippeld, weer was goed... rijd ik na anderhalf uur door een gat in de grond, waardoor m'n bidon uit z'n houder vliegt en ik daar vol met m'n achterwiel overheen rijd. Poef, in een klap lek. Door de klap gleden m'n voeten van mn pedalen af naar de grond en sleed nog zeker een 6 meter door tot ik stil kwam te staan. Gelukkig had ik m'n hardloopschoenen aan en niet m'n Shimano's, anders was ik denk ik goed op m'n plaat gegaan.
Ik wilde vervolgens m'n band verwisselen... heb ik cross ipv race banden meegenomen.
Kwam een fietser langs, vroeg ik of ik een binnenband van hem kon kopen, maar helaas, die wilde hij niet afstaan. Uiteindelijk heeft m'n vriendin me maar opgepikt.
Ik ben benieuwd of ik niet per ongeluk ook m'n achterwiel heb verkloot met het geintje. Ik kan niet zo rap een slag erin vinden en voel ook nergens een vervorming, dus dat is mij bespaard?
Dat was echt zuur vanmiddag zeg
Ik wilde vandaag een lange rit maken. Wilde in totaal zo'n 3.5 uur onderweg zijn. Mooie route uitgestippeld, weer was goed... rijd ik na anderhalf uur door een gat in de grond, waardoor m'n bidon uit z'n houder vliegt en ik daar vol met m'n achterwiel overheen rijd. Poef, in een klap lek. Door de klap gleden m'n voeten van mn pedalen af naar de grond en sleed nog zeker een 6 meter door tot ik stil kwam te staan. Gelukkig had ik m'n hardloopschoenen aan en niet m'n Shimano's, anders was ik denk ik goed op m'n plaat gegaan.
Ik wilde vervolgens m'n band verwisselen... heb ik cross ipv race banden meegenomen.

Ik ben benieuwd of ik niet per ongeluk ook m'n achterwiel heb verkloot met het geintje. Ik kan niet zo rap een slag erin vinden en voel ook nergens een vervorming, dus dat is mij bespaard?
[ Voor 10% gewijzigd door Misha op 03-07-2016 22:01 ]
Zo dat is flink balen! Zuur ook dat je geen biba kon overnemen.Misha schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:50:
Gloeiende gloeiende gloeiende.
Ik wilde vervolgens m'n band verwisselen... heb ik cross ipv race banden meegenomen.Kwam een fietser langs, vroeg ik ik een binnenband van hem kon kopen, maar helaas, die wilde hij niet afstaan. Uiteindelijk heeft m'n vriendin me maar opgepikt.
Ik heb van de week mijn reserve band aangeboden aan een gestrande fietser. Ik geloof wat dat betreft in karma, ooit komt de dag dat iemand anders dat voor mij doet.
Gelukkig wordt het weer lekker weer de komende sagen en kun je snel weer op pad.
Verwijderd
mhh balen... mijn Stages powermeter heeft de geest gegeven,, eerst gaf hij veel te veel aan of niks. en vandaag nog maar max 200 watt en de rest van de tijd 0...
zondag een TT wedstrijd dus maar eens kijken of ik iets geregeld kan krijgen.
Als je goed door zweet verlies je inderdaad flink wat zout.Noxa schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:43:
Ik had na mijn laatste 100km rit enorm de behoefte aan zoute chips ondanks goed drinken (water) en eten (brood en muesli repen). Is dit te wijten aan het verlies van mineralen door het zweten? En zo ja is dat op te lossen door isotone sport drank te drinken?
Brood zit wel iets in maar niet veel en die mueslireep is was ook verwaarloosbaar. Water..euhm ja zegt genoeg denk ik...
Vaak zit er in sportdranken ook iets van zout (elektrolyten) maar bij goed zweten kan dat ook onvoldoende zijn. Maar kan dus wel het overwegen waard zijn
Dat is geloof ik ook één van de redenen dat bananen zo populair zijn, er zitten koolhydraten in en kalium (elektrolyt) en beide kun je hard gebruiken
Tijdens Alpe d'Huzes deelden ze bouillon uit, was perfect
Tijd voor je reply. Banaan had ik ook mee! Ik geloof dat banaan vooral veel magnesium bevat, goed tegen spierkramp.sapphire schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:23:
[...]
Als je goed door zweet verlies je inderdaad flink wat zout.
Brood zit wel iets in maar niet veel en die mueslireep is was ook verwaarloosbaar. Water..euhm ja zegt genoeg denk ik...
Vaak zit er in sportdranken ook iets van zout (elektrolyten) maar bij goed zweten kan dat ook onvoldoende zijn. Maar kan dus wel het overwegen waard zijn
Dat is geloof ik ook één van de redenen dat bananen zo populair zijn, er zitten koolhydraten in en kalium (elektrolyt) en beide kun je hard gebruiken
Nog tips voor vast voedsel ter aanvulling van koolhydraten en electrolyten? Ik ben erg happy met de clifbar's. Muesli repen die veel gegeten wordt door wand klimmers.
Ook een goede tip!Sjoewe schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:32:
Je kan ook een mespuntje zout aan je bidons toevoegen op warme dagen.
Oh dat is inderdaad ook een goed idee, niet echt geschikt voor in de bidon maar soit!Blik1984 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:36:
Tijdens Alpe d'Huzes deelden ze bouillon uit, was perfect
[ Voor 20% gewijzigd door Noxa op 03-07-2016 22:40 ]
Ja de huis-tuin-en-keuken bidon met limo en een mespuntje zout oplossing.
Was ik even vergeten omdat ik daar hondsberoerd van word
Is ook een oplossing als je er tegen kan
Disclaimer: ik kan ook niet tegen alleen water dus ligt wss meer aan mijn maag dan Sjoewe's oplossing
@Noxa: Jep, en gemiddeld 88mg kalium (volgens wikipedia
)
Hmm bidonnetje cupasoup, wie weet slaat het aan
Was ik even vergeten omdat ik daar hondsberoerd van word
Is ook een oplossing als je er tegen kan
Disclaimer: ik kan ook niet tegen alleen water dus ligt wss meer aan mijn maag dan Sjoewe's oplossing
@Noxa: Jep, en gemiddeld 88mg kalium (volgens wikipedia

Hmm bidonnetje cupasoup, wie weet slaat het aan
[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 03-07-2016 22:43 ]
Maar niet teveel, das echt smerigSjoewe schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:32:
Je kan ook een mespuntje zout aan je bidons toevoegen op warme dagen.
Afgelopen zaterdag voor het eerst de Marmotte gereden, wat een mooie ervaring was dat.
Aangezien het voor mij de eerste keer was in de Alpen had ik geen idee wat ik moest verwachten.
Daarom maar rustig begonnen in de aanloop naar de Gladon, waar ik vervolgens gestaag naar boven ging en hele hordes mensen achter me liet, een mooie klim.
Vervolgens een afdaling waar je goed moet opletten, maar ging eigenlijk heel goed.. Daarna kwam ik in een mooi groepje terecht zodat ik lekker op mijn gemak maar met goed tempo naar de voet van de Telegraphe kwam. Deze ging eigenlijk ook wel goed en liep mooi naar boven, daarna even 10 minuten rust gepakt bij het bevoorradingspunt om daarna aan de Galibier te beginnen. Schitterend gezicht om al die mensen omhoog te zien fietsen tussen de sneeuw.
Daarna naar beneden waar ik erachter kwam dat mijn Garmin wel een beetje los hing, blijkt het schoefje af gebroken te zijn. Dat wil je niet in een afdaling, dus rustig een punt gezocht waar ik kon stoppen en mijn Garmin van mijn stuur gehaald en verplaatst naar mijn achterzak. Maar vanaf dat moment had ik wat betreft data geen idee meer. Toen begon het ook nog eens te regenen en niet een beetje maar echt een hoosbui.. Gelukkig was ik toen al klaar met het grootste deel van de afdaling. Tegen de tijd dat we bij de Alpe d'Huez waren werd het gelukkig weer droog. Maar die laatste 14 kilometer vielen niet mee en waren een flinke hel. Eigenlijk geen moment in mijn ritme gekomen en die bochten duurde steeds langer. Uiteindelijk natuurlijk wel boven gekomen, maar vraag niet hoe.... Maar wat was ik blij en trots toen ik over de finish kwam.
Ws nog even spannend wat betreft de tijd, maar het werd 08:10:06, dus net genoeg voor goud..
Daarna even bijkomen om vervolgens met een nat shirt bibberend weer naar beneden te gaan, terwijl je nog een lang lint mensen omhoog ziet fietsen.
Geweldige tocht en ga zeker nog een keer terug, al is het maar om die Alpe d'Huez normaal te beklimmen.
Bevoorrading vond ik trouwens goed, alleen wie verzint het om sportdrank met de smaak watermeloen uit te delen
https://www.strava.com/activities/627740618
Aangezien het voor mij de eerste keer was in de Alpen had ik geen idee wat ik moest verwachten.
Daarom maar rustig begonnen in de aanloop naar de Gladon, waar ik vervolgens gestaag naar boven ging en hele hordes mensen achter me liet, een mooie klim.
Vervolgens een afdaling waar je goed moet opletten, maar ging eigenlijk heel goed.. Daarna kwam ik in een mooi groepje terecht zodat ik lekker op mijn gemak maar met goed tempo naar de voet van de Telegraphe kwam. Deze ging eigenlijk ook wel goed en liep mooi naar boven, daarna even 10 minuten rust gepakt bij het bevoorradingspunt om daarna aan de Galibier te beginnen. Schitterend gezicht om al die mensen omhoog te zien fietsen tussen de sneeuw.
Daarna naar beneden waar ik erachter kwam dat mijn Garmin wel een beetje los hing, blijkt het schoefje af gebroken te zijn. Dat wil je niet in een afdaling, dus rustig een punt gezocht waar ik kon stoppen en mijn Garmin van mijn stuur gehaald en verplaatst naar mijn achterzak. Maar vanaf dat moment had ik wat betreft data geen idee meer. Toen begon het ook nog eens te regenen en niet een beetje maar echt een hoosbui.. Gelukkig was ik toen al klaar met het grootste deel van de afdaling. Tegen de tijd dat we bij de Alpe d'Huez waren werd het gelukkig weer droog. Maar die laatste 14 kilometer vielen niet mee en waren een flinke hel. Eigenlijk geen moment in mijn ritme gekomen en die bochten duurde steeds langer. Uiteindelijk natuurlijk wel boven gekomen, maar vraag niet hoe.... Maar wat was ik blij en trots toen ik over de finish kwam.
Ws nog even spannend wat betreft de tijd, maar het werd 08:10:06, dus net genoeg voor goud..
Daarna even bijkomen om vervolgens met een nat shirt bibberend weer naar beneden te gaan, terwijl je nog een lang lint mensen omhoog ziet fietsen.
Geweldige tocht en ga zeker nog een keer terug, al is het maar om die Alpe d'Huez normaal te beklimmen.
Bevoorrading vond ik trouwens goed, alleen wie verzint het om sportdrank met de smaak watermeloen uit te delen

[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 04-07-2016 07:44 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Etixx Troep? Die delen ze ook uit op de Proximus cycling challenge, ook mijn ding niet. Ik ben altijd blij als ze de sinaassmaak hebben.M@cer schreef op maandag 04 juli 2016 @ 07:34:
Heuvels: Omgeving Valkenburg is leuk om te fietsen. Kan je vanuit Valkenburg ook de gepijlde routes van de Amstel Gold Race rijden, zonder er een smak geld voor te betalen.Blauw schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:49:
Even jullie hulp.
Iets steiler: Omgeving Stavelot zit vol met pittige heuvels als de Stockeu en Thier de Coo. Echte fietsomgeving ook. Je zou ook richting de Rürsee in Duitsland kunnen gaan. Is zowel vanuit Stavelot te befietsen als een leuke standplaats.
Nog wat steiler: Centraal Massief. Zelf nooit geweest, maar hoor ik goede verhalen over.
Read the code, write the code, be the code!
Dat ziet er goed uit. Veel plezier ermee!CycloneX schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:17:
[...]
Zo hierbij een korte update van mijn nieuwe Canyon Ultimate AL SLX 9.0 die afgelopen dinsdag heb mogen ontvangen.
[...]
Ik heb een Vaude Spray Jacket IV gekocht, en ben daar erg tevreden mee. Ik heb ermee al eens 2u lang in een hoosbui gezeten, en was nog altijd droog onder dat vestje. Als ventilatie zitten er gaten onder de oksels, en die doen -wat mij betreft- prima hun werk. Als windjack is hij misschien wel iets minder geschikt..swbr schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:26:
Met het weer van de afgelopen tijd ben ik gaan denken om een windstopper/regenjack aan te gaan schaffen. Wat gebruiken jullie zoal? Ik lees goede dingen over de Sportful Hot Pack 5 (of 4 als die nog te krijgen is), maar krijg geen goede vergelijkingstests of iets dergelijks gevonden. Op zich is winddicht en waterafstotend voldoende, bij echte regen blijf ik toch binnen. Goed opvouwbaar is wel een vereiste uiteraard.
Vocht gok ik, even batterij eruit en nachtje laten drogen wilt het vaak oplossen. (en dan nieuw ringetje/klepje aanvragen bij stages)Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:22:
mhh balen... mijn Stages powermeter heeft de geest gegeven,, eerst gaf hij veel te veel aan of niks. en vandaag nog maar max 200 watt en de rest van de tijd 0...
Gok dat je calibratie waardes ook veel te laag zijn nu ?
Netjes M@cer
Vond het idd ook erg synthetisch overkomen tijdens Dwars door Vlaanderen.Tarkin schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:06:
Etixx Troep? Die delen ze ook uit op de Proximus cycling challenge, ook mijn ding niet. Ik ben altijd blij als ze de sinaassmaak hebben.
Ik wil voor mijn wielrenfiets paar reserve binnenbandjes kopen. Ik heb een Cube fiets met Continental Ultrasport buitenband. De maatvoering die erop staat is 700 x 25C en 25-622.
Kan ik dan de volgende binnenbandjes bestellen?
http://www.bikester.nl/fi.../binnenbanden/224755.html
En moet ik een kort of lang ventiel nemen?
Dit is m'n huidige band:
Dit is m'n huidige band:

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 04-07-2016 11:19 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gisteren de Tour d'Utrecht gedaan, ook ingeschreven voor de 75km vanwege de matige weersvoorspellingen. Het was inderdaad af en toe echt op de tanden bijten met die hoosbuien en plassen van 10-15cm diep.
Ik had van tevoren m'n 4-season bandjes erop gezet van Continental. Ik gebruik die normaal gesproken alleen bij wisselend weer, maar kan ik ze ook gewoon erop laten bij mooi weer? Of rijdt dat dan wat zwaarder? Slijt sneller? Is er enig nadeel aan die 4-season banden?
Ik had van tevoren m'n 4-season bandjes erop gezet van Continental. Ik gebruik die normaal gesproken alleen bij wisselend weer, maar kan ik ze ook gewoon erop laten bij mooi weer? Of rijdt dat dan wat zwaarder? Slijt sneller? Is er enig nadeel aan die 4-season banden?
ingen vill veta var du köpt din tröja
Kort gezegd: Ja.Rivanov schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:14:
Ik wil voor mijn wielrenfiets paar reserve binnenbandjes kopen. Ik heb een Cube fiets met Continental Ultrasport buitenband. De maatvoering die erop staat is 700 x 25C en 25-622.
Dit is m'n huidige band:
[afbeelding]
Jij hebt 25mm banden en de binnenband is geschikt voor 18 tot 25mm.
Thanks!GertjanO schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:22:
[...]
Kort gezegd: Ja.
En als je de foto van mijn huidige band ziet.. adviseer je dan kort of lang ventiel?
Wil dan voor deze gaan:

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kort ventiel is in dit geval 42mm. Lang genoeg voor jou dus.Rivanov schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:24:
[...]
Thanks!
En als je de foto van mijn huidige band ziet.. adviseer je dan kort of lang ventiel?
Wil dan voor deze gaan:
[afbeelding]
Edit: ik ben er nu niet zo zeker van hoe hoog je velgen eigenlijk zijn
[ Voor 23% gewijzigd door gday op 04-07-2016 12:42 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
Daarop inhakend: ik had op m'n nieuwe woon-werk fiets (Merida Speeder 200) direct al binnen 2 weken een lekke band. Dus ik heb de binnenband van de (32mm brede) band op die fiets vervangen door een binnenband van mijn racefiets.GertjanO schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:22:
[...]
Kort gezegd: Ja.
Er stond op dat die binnenband tot 25mm kon, maar ik zou niet weten waarom ik het ding niet ook gewoon voor bredere banden zou kunnen gebruiken. Of is dat vragen om klapbanden of andersoortig snel lek rijden?
Dit zijn de fijnste binnenbandjes die ik ken (en precies die ik dus in mijn 32mm band heb gezet). Nog nooit mee lek gereden (en inmiddels al wel 7k km verder). Het kan ook aan de buitenbanden liggen (Vredestein Fortezza Senso) die er toen op zijn gekomen, of gewoon aan het feit dat ik afgelopen jaar veel mazzel heb gehad, maar ik hoef voorlopig geen andere binnenbandjes meer
Ik ben geen banden expert, maar als hij geschikt is tot 25mm is in een 32mm leggen vragen om problemen lijkt mij. Normaal wordt het rubber tegengehouden door de velg en de buitenband, maak je die ruimte groter rekt je binnenband dus veel meer uit en zal hij waarschijnlijk klappen.
Verwijderd
Ze zijn juist veel te hoog zit rond de 3000DDX schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:46:
[...]
Vocht gok ik, even batterij eruit en nachtje laten drogen wilt het vaak oplossen. (en dan nieuw ringetje/klepje aanvragen bij stages)
Gok dat je calibratie waardes ook veel te laag zijn nu ?
Probeer iig eens batterij dagje eruit en kijken of het uitmaakt.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:34:
[...]
Ze zijn juist veel te hoog zit rond de 3000
Prijzig weekendje achter de rug, ben stiekem wel besmet met het wielervirus.
Mezelf een extra setje Castelli kleding cadeau gedaan, een broek van een aantal weken oud geruild (werd lelijk), incl. bijbetaling een Castelli broek genomen. Twee setjes sokken en een schoonmaakset gekocht.
Daarnaast via Marktplaats een Garmin Edge 1000 aangeschaft (nieuw in doos).
Gisteravond direct een testrondje gefietst om te zien of het allemaal goed gaat.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1240049429 --> Geen idee of jullie dit kunnen zien
Voor de Garmin eigenaren:
Vraag me af, of ik ergens routes kan downloaden (of kan je die alleen zelf aanmaken).
En of jullie ook apps installeren, die iets toevoegen.
Hoe werken de verrassingsroutes? Kan je er hier op vertrouwen dat je niet op drukke weg met stoplichten etc. uitkomt?
Wil als beginnende wielrenner optimaal gebruik gaan maken van dit apparaat, om mij naar een hoger plan te tillen.
Mezelf een extra setje Castelli kleding cadeau gedaan, een broek van een aantal weken oud geruild (werd lelijk), incl. bijbetaling een Castelli broek genomen. Twee setjes sokken en een schoonmaakset gekocht.
Daarnaast via Marktplaats een Garmin Edge 1000 aangeschaft (nieuw in doos).
Gisteravond direct een testrondje gefietst om te zien of het allemaal goed gaat.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1240049429 --> Geen idee of jullie dit kunnen zien
Voor de Garmin eigenaren:
Vraag me af, of ik ergens routes kan downloaden (of kan je die alleen zelf aanmaken).
En of jullie ook apps installeren, die iets toevoegen.
Hoe werken de verrassingsroutes? Kan je er hier op vertrouwen dat je niet op drukke weg met stoplichten etc. uitkomt?
Wil als beginnende wielrenner optimaal gebruik gaan maken van dit apparaat, om mij naar een hoger plan te tillen.
Verwijderd
heb het kapje er af gehaald en er was wel iets condens te zien er op (heel minimaal maar het zat er wel)DDX schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:37:
[...]
Probeer iig eens batterij dagje eruit en kijken of het uitmaakt.
Kapje en batterij is er af heb er een ventilator op gericht. Heb vanavond nog een training staan dus hoop dat een uur of 6 de ventilator er op voldoende is.
(nieuwe kapje word vandaag verstuurd, had al contact met de leverancier gehad) schijnt dus wel een standaard probleem te zijn.
Leg hem anders ook even in een bak met rijst korrels. Veel gebruikte oplossing voor telefoons die water van te dichtbij hebben bekeken.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:46:
[...]
heb het kapje er af gehaald en er was wel iets condens te zien er op (heel minimaal maar het zat er wel)
Kapje en batterij is er af heb er een ventilator op gericht. Heb vanavond nog een training staan dus hoop dat een uur of 6 de ventilator er op voldoende is.
(nieuwe kapje word vandaag verstuurd, had al contact met de leverancier gehad) schijnt dus wel een standaard probleem te zijn.
Bij de eerste versies inderdaad wel. Ik had ook ooit een kapotte Stages. Na een meter of 50 verloor hij alle contact (zowel bluetooth als ANT+) met de buitenwereld. Batterij eruit en er weer in en hij deed het weer. Snel en netjes opgelost door Mantel maar niet binnen een dag of 5Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:46:
[...]
heb het kapje er af gehaald en er was wel iets condens te zien er op (heel minimaal maar het zat er wel)
@Karma: ik heb altijd een extra binnenbandje bij me. Ooit een bandje gekregen van een MTB'er toen ik terug kon lopen van Valkenburg naar Beek na 2 lekke banden binnen een km of 10. Daar was ik zeer dankbaar voor toen!
Ooit ook een missing link weggegeven aan een onfortuinlijke MTB'er en daarna mijn eigen link in tweeen getrapt.... Die kerel voelde zichzelf aardig lullig toen hij me weer inhaalde
Sindsdien altijd genoeg onderdelen bij me maar de laatste is toch echt voor mezelf
@Pelle: Je binnenband is nu extreem opgerekt en vooral bij het ventiel gaat dat niet goed.
Ik heb er sinds kort ook weer last van, mantel maar gemaild of ze weer nieuw rubbertje/klepje willen proberen. (huidige is net 4 maanden oude)
Of misschien dat ze eens permante oplossing willen doen door hem in te ruilen voor een versie 2.
Op m'n andere fiets zit een versie 2 en die krijgt flinke regenbuien over zich heen maar geeft geen krimp. (en batterij gaat daar ook langer mee)
Of misschien dat ze eens permante oplossing willen doen door hem in te ruilen voor een versie 2.
Op m'n andere fiets zit een versie 2 en die krijgt flinke regenbuien over zich heen maar geeft geen krimp. (en batterij gaat daar ook langer mee)
Verwijderd
Hoe kan je zien dat het een versie 2 is ? heb hem nu een maand of 10.
edit het is een versie 1..
Mijn power2max is op dat gebied een stuk beter. 100x meer water gezien en meet altijd perfect (ok was ook 2x zo duur)
edit het is een versie 1..
Mijn power2max is op dat gebied een stuk beter. 100x meer water gezien en meet altijd perfect (ok was ook 2x zo duur)
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2016 13:12 ]
Versie 1 hebben ze helaas bespaard op klepje, ze sturen bij mij nu m'n 3e op. (in 1,5 jaar)
Ze hebben iets teveel gedacht aan gewicht besparen ipv goed waterdicht lijkt het op.
Hoe shimano het bij nieuwe dura-ace oplost is stuk beter, gewoon niets wat open kan en opladen met magnetische poort.
Ze hebben iets teveel gedacht aan gewicht besparen ipv goed waterdicht lijkt het op.
Hoe shimano het bij nieuwe dura-ace oplost is stuk beter, gewoon niets wat open kan en opladen met magnetische poort.
Beetje pech met de fiets de laatste dagen. Na eerst 3x! lek te hebben gereden in 2 dagen.
Normaal nog niet eens in een jaar zie ik na het wassen het volgende...

Ik denk wel dat dit te repareren is?
Het gaat om een Colnago Master (stalen) frame.
Binnenkort maar even langs de fietsen maker kijken wat die ervan zegt.
ps: rijd trouwens nooit in de regen en staat altijd droog op zolder
Edit: Ketting is er ook nooit afgevlogen btw

en nog en plaatje van het geheel
Normaal nog niet eens in een jaar zie ik na het wassen het volgende...

Ik denk wel dat dit te repareren is?
Het gaat om een Colnago Master (stalen) frame.
Binnenkort maar even langs de fietsen maker kijken wat die ervan zegt.
ps: rijd trouwens nooit in de regen en staat altijd droog op zolder
Edit: Ketting is er ook nooit afgevlogen btw

en nog en plaatje van het geheel
[ Voor 12% gewijzigd door Wazzup! op 04-07-2016 14:11 ]
Verwijderd
Is idd veel beter. ben benieuwd wat die crank incl powermeter gaat kosten.DDX schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:25:
Versie 1 hebben ze helaas bespaard op klepje, ze sturen bij mij nu m'n 3e op. (in 1,5 jaar)
Dat is wel een goed punt, van dat ventiel, daar had ik zelf nog niet echt bij stil gestaan.Ruud schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:01:
@Pelle: Je binnenband is nu extreem opgerekt en vooral bij het ventiel gaat dat niet goed.
Ik heb m'n oude biba weer geplakt overigens, dus die kan ik er wel gewoon omleggen natuurlijk.
Ik heb het hier in Groningen ook eens gehad, ik reed langs iemand met pech, terwijl ik bijna thuis was. Biba gegeven en op de vraag wat ik ervoor wilde hebben gezegd "dat je het ooit voor een ander ook doet". Kleine moeite en voor die paar euro ook niet moeilijk doen, erg fijn juist als je ergens onderweg wel van iemand een bandje kan krijgen (of desnoods kopen).Noxa schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:57:
[...]
Zo dat is flink balen! Zuur ook dat je geen biba kon overnemen.
Ik heb van de week mijn reserve band aangeboden aan een gestrande fietser. Ik geloof wat dat betreft in karma, ooit komt de dag dat iemand anders dat voor mij doet.
Gelukkig wordt het weer lekker weer de komende sagen en kun je snel weer op pad.
Hoewel ik voor je hoop dat het mee zal vallen vrees ik gezien de symptomen eerder dat hij overleden is dan puur vocht / klepjes issue is. Maar ik kruis de vingers voor je. (Soms kan het rijden van een wedstrijd *zonder* getalletjes ook prima werken, hooguit jammer voor eventuele analyse achteraf natuurlijk)Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:34:
[...]
Ze zijn juist veel te hoog zit rond de 3000
[ Voor 22% gewijzigd door Kippenijzer op 04-07-2016 14:30 ]
Bij twijfel zou ik voor het langere ventiel gaan. Het verschilt ook van pomp tot pomp hoeveel vrije ventiel lengte nodig is. Die velg lijkt op het eerste gezicht even hoog als die van mij. Bij mij is een 42mm nét te kort voor de vloerpomp en moet ik de mini pomp gebruiken. 48mm werkt voor beide pompen goed. 60mm zou zeker genoeg moeten zijn, of je om de looks geeft moet je zelf wetenRivanov schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:24:
[...]
Thanks!
Wil dan voor deze gaan:
[afbeelding]
Je kunt natuurlijk ook je huidige ventiel opmeten, moet je deze wel even demonteren.
p.s.
Die continental binnenbanden hebben een verwijderbaar ventiel gedeelte. Check of dit af fabriek goed dichtgedraaid is. Een vriend van me dacht laatst lek te rijden en vond geen gaatje.... Tja het was een los ventiel.
[ Voor 16% gewijzigd door Hijdaar95 op 04-07-2016 15:03 ]
Verwijderd
Na een middagje drogen dmv een ventilator.. zit ik nu op een calibratie waarde van 4096..Kippenijzer schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:23:
[...]
Ik heb het hier in Groningen ook eens gehad, ik reed langs iemand met pech, terwijl ik bijna thuis was. Biba gegeven en op de vraag wat ik ervoor wilde hebben gezegd "dat je het ooit voor een ander ook doet". Kleine moeite en voor die paar euro ook niet moeilijk doen, erg fijn juist als je ergens onderweg wel van iemand een bandje kan krijgen (of desnoods kopen).
[...]
Hoewel ik voor je hoop dat het mee zal vallen vrees ik gezien de symptomen eerder dat hij overleden is dan puur vocht / klepjes issue is. Maar ik kruis de vingers voor je. (Soms kan het rijden van een wedstrijd *zonder* getalletjes ook prima werken, hooguit jammer voor eventuele analyse achteraf natuurlijk)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic