Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-05 21:32
ondanks dat ik niet zo'n wielren ben wil ik voor de wiellerfans onder ons alvast een topic maken voor de tour de france van 2016

DatumParcoursbeschrijvingLengteOmschrijving
1za 2-7Mont Saint-Michel – Utah Beach188,0 kmvlak
2zo 3-7Saint Lô – Cherbourg-Octeville183,0 kmvlak, finish heuvelop
3ma 4-7Granville – Angers223,5 kmvlak
4di 5-7Saumur – Limoges237,5 kmvlak
5wo 6-7Limoges – Le Lioran216,0 kmheuvels
6do 7-7Arpajon-sur-Cère – Montauban190,5 kmheuvels, vlak slot
7vr 8-7L’Isle-Jourdain – Lac de Payolle162,5 kmbergen, vlakke aanloop
8za 9-7Pau – Bagnères-de-Luchon184,0 kmbergen
9zo 10-7Vielha (Spa) – Arcalis (And)184,5 kmbergen
ma 11-7Rustdag in Andorra
10di 12-7Escaldes-Engordany (And) – Revel197,0 kmbergen, vlak slot
11wo 13-7Carcassonne – Montpellier162,5 kmvlak
12do 14-7Montpellier – Mont Ventoux184,0 kmbergen
13vr 15-7Bourg-Saint-Andéol – Vallon Pont d’Arc37,5 kmtijdrit
14za 16-7Montélimar – Villars-les-Dombes208,5 kmvlak
15zo 17-7Bourg-en-Bresse – Culoz160,0 kmbergen
16ma 18-7Moirans-en-Montagne – Bern (Zwi)209,0 kmvlak
di 19-7Rustdag in Bern
17wo 20-7Bern (Zwi) – Finhaut-Emosson (Zwi)184,5 kmbergen
18do 21-7Sallanches – Mégève17,0 kmklimtijdrit
19vr 22-7Albertville – Saint-Gervais Mont Blanc146,0 kmbergen
20za 23-7Mégève – Morzine146,5 kmbergen
21zo 24-7Chantilly – Parijs113,0 kmvlak

bron: http://www.touretappe.nl/tour-de-france-2016-parcours/

voor toevoegingen lees ik graag een DM of een vraag om mede auteur te worden van dit topic. de TS is nog in de creatiefase en is dus nog niet voltooid. gedurende de periode naar de start en tijdens de tour zal de TS geupdate worden met (nieuwe) informatie.

algemeen klassement na de rit van 6-7-2016
PlaatsLandNaamPloegTijd
1BELVan AvermaetBMC25:34:46
2FRAJ. AlaphilippeEQS+5:11
3SPAValverdeMOV+5:13
4SPAJoa. RodríguezKAT+5:14
5ENGFroomeSKY+5:17
6FRABarguilTGA+5:17
7COLN. QuintanaMOV+5:17
8ITAAruAST+5:17
9FRARollandCDT+5:17
10IERMartinEQS+5:17
11NEDKeldermanTLJ+5:17
15NEDMollemaTFS+5:17

bron: http://nos.nl/tour/

voor toevoegingen lees ik graag een DM of een vraag om mede auteur te worden van dit topic. de TS is nog in de creatiefase en is dus nog niet voltooid. gedurende de periode naar de start en tijdens de tour zal de TS geupdate worden met (nieuwe) informatie.

[ Voor 17% gewijzigd door ard1998 op 07-07-2016 08:33 . Reden: klassement update 6-7-2016 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.wielerflits.nl...verhoogt-prijzengeld.html
De ASO heeft cijfers de wereld in geslingerd over het prijzengeld van de aanstaande Tour de France. Ten opzichte van de laatste jaren vallen de nieuwe bedragen hoger uit. De opvolger van Chris Froome ontvangt een half miljoen euro.

Afgelopen jaar kreeg de Tourwinnaar nog 450 duizend euro premie. Dat is niet het enige prijzengeld wat de hoogte in gaat. Elke renner die de Ronde van Frankrijk uitrijdt en finisht in Parijs, krijgt namelijk duizend euro mee naar huis. Eerder lag dit bedrag rond de vierhonderd euro per coureur. Vanaf plek twintig in het algemeen klassement loopt het bedrag overigens op.

Win je een etappe? Dan ontvang je een premie van elfduizend euro, dit was in 2015 nog achtduizend euro. In totaal keert de ASO tijdens de aankomende Tour de France 2.295.850 euro uit aan prijzengeld.
Minder dan minimumloon gemiddeld per dag voor 21 dagen werk. :D :X (en ook zonder reiskosten vergoeding)

Prijzengeld zou samen best gemakkelijk naar 10 miljoen moeten kunnen als je ziet hoeveel landen het uitzenden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 10:50
enchion schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:03:
http://www.wielerflits.nl...verhoogt-prijzengeld.html

[...]

Minder dan minimumloon gemiddeld per dag voor 21 dagen werk. :D :X (en ook zonder reiskosten vergoeding)
Is dat niet prijzengeld bovenop hun normale salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
zeeg schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:54:
[...]

Is dat niet prijzengeld bovenop hun normale salaris?
Ja.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 13:20

4POX

Everybody is wired

In de documentaire over Kittel zag je dat hij bij sommige overwinningen zijn prijzengeld deelt met het team.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
4POX schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:38:
In de documentaire over Kittel zag je dat hij bij sommige overwinningen zijn prijzengeld deelt met het team.
Is ook logisch, aangezien de hele ploeg een trein opzet om hem voor de streep klaar te zetten, sprinten is tegenwoordig ook meestal een teameffort.

Mijn post eerder was meer een steek naar hoe goedkoop de ASO ervan afkomt.
De renners rijden niet alleen IN de Tour maar ook VOOR de Tour.

De Tour is erg populair en ASO en Frankrijk maken daar dankbaar gebruik van, het is dan een beetje schandalig dat de renner daar zo goed als niks van terug ziet.

Het is nu net redeneren alsof een Pinkpop de artiesten niet hoeft te betalen omdat ze al geld krijgen van de platenbaas. (en dat terwijl wij mensen gemiddeld zijn voor het omgekeerde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-05 10:08
Komt er toevallig nog een last minute tourpoule?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255284

Zie dit topic voor de Tourpoule (titel is 2015, maar gaat ook over 2016):
[Tour de France] GoT's TourCoach 2015

Señor Sjon heeft gevraagd of er een topic aangemaakt kan worden in het Sportzomer-forum voor een Tour de France pooltje, maar blijkbaar hebben de mods hier dat gemist. ;)

Lang verhaal kort; er is een subleague aangemaakt door Sargan op www.cyclingmaster.nl
naam: GoTour
ww: henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 11:06
Voor de 10 man die nog wel mee doen heb ik even een nieuwe parser gemaakt.
Het is nog wel buggy denk ik, en ook de winst berekenen werkt (nog) niet want de oude link werkt niet meer.
Daarnaast is ook de prijzengeld verdeling iets anders geloof ik, maar ik kijk wel of ik daar vandaag of morgen nog even iets voor de lucht in krijg.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/Fmr9TXgxTu7n6hGjEvdRsIYG/full.png
Team voor 2 juli
NaamPloegWaarde
1: Afbeeldingslocatie: http://www.cyclingmaster.nl/images/flagsxs/NO.png Alexander KristoffTeam Katusha5.000.000
2: Afbeeldingslocatie: http://www.cyclingmaster.nl/images/flagsxs/DE.png André GreipelLotto Soudal5.000.000
3: Afbeeldingslocatie: http://www.cyclingmaster.nl/images/flagsxs/DE.png Marcel KittelEtixx - Quick Step5.000.000
4: Afbeeldingslocatie: http://www.cyclingmaster.nl/images/flagsxs/AU.png Michael MatthewsOrica GreenEDGE5.000.000
5: Afbeeldingslocatie: http://www.cyclingmaster.nl/images/flagsxs/SK.png Peter SaganTinkoff5.000.000
6: Afbeeldingslocatie: http://www.cyclingmaster.nl/images/flagsxs/DE.png John DegenkolbTeam Giant - Alpecin4.500.000
7: Afbeeldingslocatie: http://www.cyclingmaster.nl/images/flagsxs/UK.png Mark CavendishDimension Data4.500.000
8: Afbeeldingslocatie: http://www.cyclingmaster.nl/images/flagsxs/FR.png Bryan CoquardDirect Energie4.000.000
9: Afbeeldingslocatie: http://www.cyclingmaster.nl/images/flagsxs/NL.png Dylan GroenewegenTeam LottoNL - Jumbo3.000.000
Teamwaarde41.000.000
- [url=//www.paulilbrink.nl/cyclingmaster/winst?teamwaarde=41.000.000]Winst berekenen[/url] - [url=//www.paulilbrink.nl/cyclingmaster]CyclingMaster parser[/url] -

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255284

Prijzengeld berekening bij Cyclingmaster is anders dan bij Tourcoach inderdaad. Bij Cyclingmaster is het:

Rank Prijzengeld
#1 1.000.000
#2 820.000
#3 700.000
#4 600.000
#5 510.000
#6 425.000
#7 350.000
#8 280.000
#9 220.000
#10 170.000
#11 130.000
#12 100.000
#13 75.000
#14 60.000
#15 50.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Wat een drukte hier :D

De kop is er alweer bijna af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nu weet ik het antwoord van de rebus van de 1e Avondetappe, maar heb ik gemist naar welk e-mailadres het antwoord moet. Op de website van de NOS is het niet te vinden.

Edit: Goed, via NPO Gemist wel terug kunnen zien: tourquiz@nos.nl.

Edit 2:
"Brie-Jan Kok-Aart, oftwel Bryan Coquard. We hebben 1 goede inzending..."
Dus ik dacht: "Leuk, heb ik een prijs gewonnen". Hadden ze dus minstens 2 goede inzenders... :P
Die van vandaag wist ik ook... ben benieuwd.

[ Voor 54% gewijzigd door Jorgen op 04-07-2016 00:38 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-06 21:53
Mooi dat de Tour weer is gestart. Ondanks alle discussie rondom prijzengeld, favorieten etc... Blijft een mooie evenement om te volgen. Nu alleen nog het commentaar bij de NOS verbeteren... Ik kijk liever op de Belg of Eurosport

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Leuke finale vandaag, lastige finish en een kopgroep die het zou kunnen gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:40

Hupske

AFCA

Andamanen schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:54:
Leuke finale vandaag, lastige finish en een kopgroep die het zou kunnen gaan halen.
Die gaan het halen. Er wordt veel te weinig vanaf gefietst. Porte lekke band. Die is uit het klassement.
Contador heeft nog te veel last van de valpartij, verliest nu erg veel seconden.

Sagan eindelijk zijn overwinning en hoe. Straalt veel uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Hupske op 03-07-2016 17:20 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:58

Shabbaman

Got love?

Waarom kan Contador niet meer op z'n fiets blijven zitten...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Sagan is de grootste renner allertijden, nu al.

Hij heeft de Tour al gewonnen en hoeft hem nog alleen uit te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Hij dacht dat hij derde was geworden in de etappe vandaag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
koentjuh1987 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:51:
Mooi dat de Tour weer is gestart. Ondanks alle discussie rondom prijzengeld, favorieten etc... Blijft een mooie evenement om te volgen. Nu alleen nog het commentaar bij de NOS verbeteren... Ik kijk liever op de Belg of Eurosport
Zag de samenvatting in studio-sport, wat tenenkrommend slecht.
Als die Dijkstra iets ziet bewegen waar hij de naam van kent dan krijgt hij spontaan een orgasme.
Ducrot: "Daar links zit kelderman" Dijkstra: "KELDERMAN!"
Op zich wel goed dat ze eindelijk een renner juist herkend hebben natuurlijk.
Naja, er zullen ongetwijfeld liefhebbers voor zijn. :P

Ik snap sowieso niet wat dat is bij studio-sport dat ze b.v. namen ineens anders uit gaan spreken omdat dat dan kennelijk de juiste uitspraak zoals bij Cunego dat dan ineens Cunégo wordt.
Dan komen ze met een eigen gemaakt lijstje van het klassement en gebruiken ze de onjuiste afkortingen voor de teams.
TJU, GIA, TRE ipv de officiële afkortingen als TLJ, TGA en TFS.
Volgens mij doen ze het gewoon expres, laten we de kijkers zoveel mogelijk irriteren zodat ze niet meer kijken hebben wij een reden om het niet meer uit te hoeven zenden en er dus geen geld aan uit te geven.

Beetje liefhebber kijkt sowieso naar de Belg, tuurlijk zijn ze wat meer op de Belgen gericht maar die weten dan tenminste waar ze het en over wie ze het hebben.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
LoneRanger schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:28:
[...]

Zag de samenvatting in studio-sport, wat tenenkrommend slecht.
Als die Dijkstra iets ziet bewegen waar hij de naam van kent dan krijgt hij spontaan een orgasme.
Ducrot: "Daar links zit kelderman" Dijkstra: "KELDERMAN!"
Op zich wel goed dat ze eindelijk een renner juist herkend hebben natuurlijk.
Naja, er zullen ongetwijfeld liefhebbers voor zijn. :P

Ik snap sowieso niet wat dat is bij studio-sport dat ze b.v. namen ineens anders uit gaan spreken omdat dat dan kennelijk de juiste uitspraak zoals bij Cunego dat dan ineens Cunégo wordt.
Dan komen ze met een eigen gemaakt lijstje van het klassement en gebruiken ze de onjuiste afkortingen voor de teams.
TJU, GIA, TRE ipv de officiële afkortingen als TLJ, TGA en TFS.
Volgens mij doen ze het gewoon expres, laten we de kijkers zoveel mogelijk irriteren zodat ze niet meer kijken hebben wij een reden om het niet meer uit te hoeven zenden en er dus geen geld aan uit te geven.

Beetje liefhebber kijkt sowieso naar de Belg, tuurlijk zijn ze wat meer op de Belgen gericht maar die weten dan tenminste waar ze het en over wie ze het hebben.
Daarom heb ik zo'n hekel aan de NOS bij de wielerwedstrijden. Zelfs ziggosport zou het nog beter doen als ze het uit zouden zenden...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
koentjuh1987 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:46:
[...]

Daarom heb ik zo'n hekel aan de NOS bij alle wedstrijden.
FTFY

ik kijk nu ook EK voetbal op de Belg, echt een stuk leuker + beter, die weten tenminste rustig en informatief te blijven. Ik kan echt bij geen enkele sport meer een reden vinden om de NOS op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 13:29
Oh, er bestond dus wel al iets. :/
Jammerlijke faal helaas, slechts 11 deelnemers (nog wel net even geregistreerd, maar dus al 2 etappes gemist)
Volgend jaar beter, maar dan wel beginnen met het jaartal aan te passen, want ik zocht uiteraard niet naar een topic met 2015 in de naam. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 12:19

Sargan

Filmfreak...

mercapto schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:39:
Oh, er bestond dus wel al iets. :/
Jammerlijke faal helaas, slechts 11 deelnemers (nog wel net even geregistreerd, maar dus al 2 etappes gemist)
Volgend jaar beter, maar dan wel beginnen met het jaartal aan te passen, want ik zocht uiteraard niet naar een topic met 2015 in de naam. 8)7
Gisteren even snel aangemaakt:
[Tour de France] GoT's Cyclingmaster 2016

Maar idd hopen dat er volgend jaar meer mee gaan doen!

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:44
koentjuh1987 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:46:
[...]

Daarom heb ik zo'n hekel aan de NOS bij de wielerwedstrijden. Zelfs ziggosport zou het nog beter doen als ze het uit zouden zenden...
Ik kijk bijna niks meer op NOS. Alles via Belg of Ziggo. En Fox met tennis is ook tenenkrommend... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ze hadden het gisteren op de Belg trouwens ook over de etappe van woensdag waarvan ze de finale hadden verkend, en ze vonden hem zeer pittig. Dat zou een leuke dag kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Het enige wat ik altijd wel leuk vind is de avondetappe. Alleen snap ik niet waarom die van Poppel niet bij de NOS als commentator gaat werken. Zijn we gelijk af van die Maarten ducros.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25
Avondetappe is altijd leuk om te kijken (please Mart, kom terug!)
Maar kan niet wachten tot Vive Le Velo weer begint op 12 juli! :D

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:37
Rivanov schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:31:
Avondetappe is altijd leuk om te kijken (please Mart, kom terug!)
Maar kan niet wachten tot Vive Le Velo weer begint op 12 juli! :D
Heerlijk programma is dat. Wat gek dat het 12 juli pas begint.

Blij dat de Avondetappe er weer is. Natuurlijk is het met Mart net iets beter, maarja, hij kan ook niet eeuwig doorgaan. Nu met Dione en Herman is het nog een beetje onwennig en lopen de gesprekken niet echt natuurlijk en vloeiend. Maar dit komt nog wel naarmate de Tour vordert. Gelukkig hebben ze iemand als Rob Harmeling aan tafel die altijd enthousiast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Sjurm schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:20:
[...]

Blij dat de Avondetappe er weer is. Natuurlijk is het met Mart net iets beter, maarja, hij kan ook niet eeuwig doorgaan. Nu met Dione en Herman is het nog een beetje onwennig en lopen de gesprekken niet echt natuurlijk en vloeiend. Maar dit komt nog wel naarmate de Tour vordert. Gelukkig hebben ze iemand als Rob Harmeling aan tafel die altijd enthousiast is.
Ja ook opmerkelijk.. blijkbaar vinden ze het EK belangrijker. Maar waarom niet samen zoals in Nederland?
Je zou zeggen dat het in wielerland België ook wel mogelijk is.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:03

Zeddicius

Conscience do cost

Rivanov schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:54:
[...]

Ja ook opmerkelijk.. blijkbaar vinden ze het EK belangrijker. Maar waarom niet samen zoals in Nederland?
Je zou zeggen dat het in wielerland België ook wel mogelijk is.
Volgens Karl heeft dat puur met geld te maken (er is dus geen budget voor beide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zeddicius schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:00:
[...]

Volgens Karl heeft dat puur met geld te maken (er is dus geen budget voor beide)
Ach, België is nu toch exit. Kunnen ze mooi overgaan op Vive Le Velo! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sjurm schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:20:
[...]

Moet je nagaan , gisteren hadden ze ook nog eens Floris Gerts aan tafel zitten. Die maakte het ook echt leuk.
Stel dat je zon renner aan tafel hebt zitten die vol met mediatraining zit en een beetje voorgeprogrammeerd zit te lullen.

De etappe van gisteren , en die van vandaag zal wel net zo worden , zijn natuurlijk oersaai.
Ben het wel met Dumoulin eens dat dit niet in de tour hoort.
Ik las ergens commentaar die zei: ja maar Tom , je bent wel een fietsen reclamestoet , de sponsor betalen hiervoor.
Zeker , maar de uitzending begint toch pas om 14:00. Eerder zijn de sponsors toch niet in beeld.
Lekker de etappe 2 uur verkorten , word het veel leuker op

[ Voor 21% gewijzigd door degroot op 05-07-2016 11:41 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:51
De vluchters zijn nu 5 minuten los, maar hoogstwaarschijnlijk gaat dit toch weer een sprint etappe worden..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
Aan de Giro kun je zien hoe het ook kan. :) Veel attractievere koers. Met name de kortere bergetappes (~120 km) zijn een garantie voor spektakel.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:50
Het zal raar lopen als dit geen sprint wordt. Morgen de eerste echt leuke rit denk ik, die kan als de renners willen alle kanten opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:03

DDX

En weer een cm verschil.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
LuPo schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:44:
Aan de Giro kun je zien hoe het ook kan. :) Veel attractievere koers. Met name de kortere bergetappes (~120 km) zijn een garantie voor spektakel.
Ik zie eerlijk gezegd weinig verschil in de relatieve etappe lengtes tussen Giro en Tour dit jaar wdb.
http://www.steephill.tv/tour-de-france/
http://www.steephill.tv/giro-d-italia/

De Giro was in Nederland gestart en ging na het weekend over naar Italie wat voor wat visuele dynamiek heeft gezorgd.

Verder lijkt de Tour wat opzet betreft erg op de Giro dit jaar, de Tour heeft zelfs Eerder de 1e bergetappe dan de Giro. (Tour is 1e Woensdag, Giro is 1e Donderdag)
Het lijkt waarschijnlijk ook minder interessant omdat west Frankrijk nogal supersaai is (glooiend en afwisselend wijngaarden en zonnebloemen met the occasional Boulangerie) om naar te kijken ipv zuidelijk Italie.

Wat wel beter was in de Giro was het "combative"/aanvallende renner klassement, maw geen echte bullshit kopgroepjes, tenminste de bullshit was niet zo overduidelijk als nu in de Tour. (komt ook door de dummy/secundaire ploegen die er aan mee mogen doen, die Italiaanse ploegen lieten nog wel wat zien, terwijl die Fransen alleen maar vooruit rijden om in beeld te zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Wel leuke etappe, en na de Giro wel te verwachten dat Nibali en Dumoulin niet konden volgen. Vond M. Frank op de slotklim wat tegenvallen en net te kort slot om echte verschillen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Wat een renner die Cummings, die doet mooie dingen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wel een belachelijk (en gevaarlijk) gebeuren met dat 1km gebeuren, zeg. Ingestort na de gele trui drage,, iemand die een dart geschoten heeft naar dat opblaasgeval? :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:29:
Wel een belachelijk (en gevaarlijk) gebeuren met dat 1km gebeuren, zeg. Ingestort na de gele trui drage,, iemand die een dart geschoten heeft naar dat opblaasgeval? :p
Gevaarlijk viel volgens mij wel mee.

Maar dat het een Belgen actie was dat staat buiten kijf. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:39
Wie is er uitgevallen vandaag? Klassement telt maar 197 renners, maar kan niet vinden wie niet gefinisht is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

De officiele op letour.fr heeft er 198. Misschien zat Yates niet in de eerste uitslag? Hij was betrokken bij het incident met het opblaasding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Hier trouwens beelden van het instorten en Yates die er vol oprijdt:

https://twitter.com/WillH...51638870849040384/video/1

Dat is echt slechte timing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Andamanen schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:41:
Hier trouwens beelden van het instorten en Yates die er vol oprijdt:

https://twitter.com/WillH...51638870849040384/video/1

Dat is echt slechte timing.
Zo hé, ook dat hij zo snel instort. Je weet niet wat je overkomt als Yates.

De organisatie heeft het wel goed opgelost

[ Voor 10% gewijzigd door Sjurm op 09-07-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Wel een beetje dubbel, die oplossing. De tijd die de gele trui drager nog uit liep in de laatste 3km worden dus te niet gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Poels is wel sterk hoor. Rijdt gewoon weer naar voren toe na een mechanisch probleem terwijl er een tempo gereden wordt waar niet veel kunnen volgen.

Jammer dat Dumoulin er weer af moet. Had toch meer verwacht van hem. Mollema en Kelderman wel goed tot nu toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Goron op 09-07-2016 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:45

Vos

AFCA

Wat een afdaling van Froome, mooi om te zien! Verdiende overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 14:14
Zeker, niet verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hoezo, ingestudeerd !

Loopt maar 12 seconden weg, maar het was however ook ongeveer de makkelijkste afdaling die er is.

Ik denk dat hij in de technische afdalingen nog steeds klungelig blijft, of zelfs gaat vallen omdat hij overmoedig is met z`n nieuwe skills.
Het voelt mij btw aan alsof hij een beetje te happy is ermee, omdat hij probeert te verbergen dat hij dit jaar minder goed is.

Maw, "much ado about nothing" imho. Morgen begint het.

[ Voor 19% gewijzigd door enchion op 09-07-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Is dat "tuups" de geëigende uitspraak voor tubes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:49
enchion schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:33:
Hoezo, ingestudeerd !

Loopt maar 12 seconden weg, maar het was however ook ongeveer de makkelijkste afdaling die er is.

Ik denk dat hij in de technische afdalingen nog steeds klungelig blijft, of zelfs gaat vallen omdat hij overmoedig is met z`n nieuwe skills.
Het voelt mij btw aan alsof hij een beetje te happy is ermee, omdat hij probeert te verbergen dat hij dit jaar minder goed is.

Maw, "much ado about nothing" imho. Morgen begint het.
Ik denk dat hij gewoon de Tour maar saai vond en dit probeerde om wat leven in de brouwerij te krijgen. Want de rest heeft toch echt met de pet naar gegooid. Waarom rijdt BMC niet gelijk mee.

Ik denk dat je ongelijk hebt en dat Froome nu nog allrounder is en morgen even fietsjes geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Volgens mij krijgen we vandaag de hele etappe op TV. Het eerste uur kan heel leuk zijn als er niet meteen een kopgroep weg mag rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Met 90 km/h op je stang zittend van een berg af...
Hij liever dan ik, laten we het daar bij houden ;)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Interessante start en gelukkig hoeven we het niet te missen vandaag. Ik zou het graag vaker zien, doe maar ten koste van het saaie midden van de etappes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Wat is Contador nou telkens aan t doen bij zijn teamwagen? Lijkt wel of hij wilt afstappen, maar niet mag van zijn team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Speed24 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:40:
Is dat "tuups" de geëigende uitspraak voor tubes?
dat vraag ik me nou ook af ja. Klinkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

hupske schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:26:
Wat is Contador nou telkens aan t doen bij zijn teamwagen? Lijkt wel of hij wilt afstappen, maar niet mag van zijn team
Ja Contador stapt eruit :( Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Ja, lichte koorts. 37.00000005°C.

Edit: 16u47: Dumoulin weg. Wat een animo hier :P

[ Voor 44% gewijzigd door Coltrui op 10-07-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Gisteren moest hij nog een caravan induiken uit nood, nu rijdt hij voor de winst!? Dumoulin jongen wat doe je nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Come on Tom! Zal geweldig zijn als het lukt.

Pinot zet nu wel flink aan, maar hopelijk zakt die er snel doorheen.

Man man man man weer een kneus van een toeschouwer! Oprotten in zo een bocht!

[ Voor 25% gewijzigd door Hupske op 10-07-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Die Majka - waar blijft ie het halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Coltrui schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:13:
Ja, lichte koorts. 37.00000005°C.

Edit: 16u47: Dumoulin weg. Wat een animo hier :P
Iedereen zat eerst Max naar P3 te schreeuwen. F1 is de nieuwe volkssport nr 1 :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Kom op Tom gewoon blijven draaien die pedalen!

Lekker weer trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Lullig dat ze hem zien rijden op 5km van de streep. 't Zal Majka wel worden, vrees ik, hoewel ik hoop van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Wow wat een hagel op de finish. Lekker Nederlands weer voor Dumoulin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Ai wat spannend dit, kom op Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Hij houdt al 2 km stand - status quo. Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Spannende finale zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 11:58
Auw die hagelstenen. Hopelijk geen grijpstuiver meer. Kom op Tom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Gaaaaaaaaaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat een omstandigheden, zeg. En wat zou dat een coup zijn van Dumoulin!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Wat geweldig dit! Come on!!!! Mollema in de aanval ook geniaal haha. Die is ook klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Dumoulin gaat het gewoon halen hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Mollema! Dumoulin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Jup. Straks missen ze zijn finish nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Whoeeehoee!

Mollema ook nog weg kan rijden kan die voor geel gaan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Jaaaaaaa! Wat knap zeg. Wat een beelden. Wat een overwinnig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Goed gedaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wat een overwinning! In zo'n rit :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Prachtig van Dumoulin!

Yates blijft ook knap rijden.

En helaas is het niet mogelijk meerennende en in-de-weg-staande supporters te verbieden want dat blijft toch iedere bergrit weer superirritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Zou die familie die Dumoulin gisteren in hun caravan binnenliet om zijn dringend gevoeg te doen, straks een dampend hoopje op Ebay zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik denk dat eerder een plas was dan een hoop :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Wel een van de mooiste overwinningen die ik gezien heb zeg. 38 seconden voorsprong op de nummer 2 in de storm en hagel. Wonderschoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Een bruine dan. Want het ging wel degelijk om nummer twee. :P

Edit: spreekt nog een aardig accentloos woordje Engels ook :)

[ Voor 34% gewijzigd door Coltrui op 10-07-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Tom doet weer eens wat we allemaal mooi vinden.

En, wat een lekker weer om aan terug te denken.

Quintana de enige die niet heeft aangezet/gedemareerd, kan duiden dat hij de gele trui nog niet wil hebben. (ipv mindere dag/conditie zoals veel gezegd op tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 17:06
enchion schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:39:

Quintana de enige die niet heeft aangezet/gedemareerd, kan duiden dat hij de gele trui nog niet wil hebben. (ipv mindere dag/conditie zoals veel gezegd op tv)
Die muist idd mooi mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 10:01
En de familie van de camper is gevonden, moeders kijkt er erg vrolijk bij :+

https://twitter.com/NOSwielrennen/status/752205463945613312
https://twitter.com/daanderiddernu/status/752208033275674626

Ik kon het niet vinden, maar kunnen tweets ondertussen ge-embed worden hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Andamanen schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:26:
Prachtig van Dumoulin!

Yates blijft ook knap rijden.

En helaas is het niet mogelijk meerennende en in-de-weg-staande supporters te verbieden want dat blijft toch iedere bergrit weer superirritant.
En dan douwt Froome er een keer 1 terecht weg en krijgt ie nog een boete ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:01:
[...]

En dan douwt Froome er een keer 1 terecht weg en krijgt ie nog een boete ook...
Mwa duwen, was een behoorlijke uithaal.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YVoEjicKl_Q]

Probleem met dit soort dingen is dat die supporter daar gewoon aangifte van kan doen en dan nog behoorlijk sterk staat ook.
Het is min of meer wel vergelijkbaar met wat Esteban deed met die supporter die op het veld kwam hoewel dat extremer was.
Volgens mij zijn het ook geen supporters of liefhebbers maar van die malloten die puur op tv willen want dan ben je het mannetje natuurlijk.
Die persoon die even dacht over te steken in een onoverzichtelijk bocht en onzacht in aanraking kwam met Bennet zal dat ook niet meer doen, die was wel even een paar seconden van de wereld.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Via de Eurosport Player kan je verschillende camera's kiezen: naast de tv stream kan je de hoofdcamera zonder commentaar kiezen en ook nog moto 1 t/m 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:58

Shabbaman

Got love?

Wow. Gewoon wow.

Wel jammer dat er morgen waarschijnlijk geen Mont Ventoux is.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Zegt wat als ze op de belg de man in de gele trui als een mindere renner zien als de man in het groen.

Froome had gewoon alle moeite van de wereld om erbij te komen. :X

[ Voor 25% gewijzigd door enchion op 13-07-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Sagan. Wat een geweldenaar! Denk echt dat er niemand in de buurt van zijn klasse komt. Na gisteren gewoon weer onsnappen aan een vol peloton! Froome ook slim om mee te springen, wat een finish de groene trui vs de gele trui :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:50
Shabbaman schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:16:
Wow. Gewoon wow.

Wel jammer dat er morgen waarschijnlijk geen Mont Ventoux is.
Geen Ventoux zou wel heel erg zijn, ik begreep dat ze overwogen de finish bij Reynard te leggen, wat nog steeds een aanzienlijke klim zou betekenen, maar dat ze tot op heden nog aangeven hoop te hebben voor een finish volledig boven. Als de klim helemaal geschrapt zou worden is dat mijn inziens toch wel een erg groot voordeel voor de klimmende tijdrijders t.o.v. de echte klimmers in het klassement, die krijgen dan gewoon bijna een rustdag.

:edit, lees net dat ze inderdaad bij Reynard gaan finishen. Misschien toch wel slim als je een filmje als dit ziet: YouTube: Ventoux Sportive - 120kph winds ziet er toch niet al te fijn uit wanneer het daar boven de 100km/u gaat qua windstoten.
enchion schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:45:
Zegt wat als ze op de belg de man in de gele trui als een mindere renner zien als de man in het groen.

Froome had gewoon alle moeite van de wereld om erbij te komen. :X
Het is natuurlijk niet direct een eerlijke vergelijking, maar naar mijn mening zorgt Sagan wel voor een stuk meer spektakel dan Froome. Beide heel goede rennens, maar ik kijk liever een heel seizoen naar Sagan dan naar Froome en zijn Skybots. Of Froome een mindere renner is, dat verwacht ik niet, beide hebben ze andere kwaliteiten. Ik zie Froome die zaken niet winnen die Sagan normaliter wint, maar Sagan ook zeker niet de zaken die Froome in de regel wint.

[ Voor 45% gewijzigd door Dennism op 13-07-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wel jammer als ze bij het chalet stoppen, want daar begint het pas eigenlijk. Maar de wind is inderdaad zeer mals, dus logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het eerste seizoen van de Avondetappe met Dione en Herman "miste" ik Mart. Dit seizoen vind ik dat ze het prima doen. De inhoudelijke kennis van Mart is er niet meer, maar ze doen het nu hartstikke goed. Dione en Herman zijn enthousiast, gaan met hun gasten ook de diepte in als dat kan en houden het programma ook lekker luchtig. Ik vind/vond de 3 journalisten die Mart altijd had prima tafelgasten - en vind het leuk dat ze die ook nog steeds erbij vragen, maar daarnaast vind ik het ook een echt waardevolle toevoeging dat Rob Harmelink en Marijn de Vries aan tafel zitten. Ook 2 mensen die enthousiast zijn, veel kunnen duiden en het voor mij wel echt een leuk programma maken.

Ik vond Froome trouwens weer geweldig. Die kerel doet dingen die het deze Tour echt de moeite waard maken om te kijken. Heet hij nu "Froem" of "Froemie"? Ik heb niet elke dag de gelegenheid om de hele etappe te zien, maar tot nu toe is dit echt een heel leuke en onderhoudende Tour.

Zijn er trouwens nog meer mensen die het leuk vinden om de rebus op te lossen? Tien etappes en elf uitzendingen verder, heb ik er toch al een stuk of 7 goed gehad. Vind het een erg leuk spelletje om op deze manier de namen van renners te achterhalen. Die van vanavond was ook leuk. De laatste hint wist ik niet wie het was, maar toen had ik al genoeg delen van de naam om de oplossing te weten.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 14-07-2016 01:19 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Weer spektakel. Mollema erg sterk! Aangesloten bij Froome. Moet niet gekker worden.

WTF gebeurd er hier!!

[ Voor 13% gewijzigd door Hupske op 14-07-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Froome aan het rennen :X

De motoren en de idioten in het publiek???

[ Voor 48% gewijzigd door gambieter op 14-07-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-06 16:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

WTF!

Wat een etappe!

[ Voor 70% gewijzigd door Harmen op 14-07-2016 16:58 ]

Whatever.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste