Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Maar zal waarschijnlijk niet gebeuren.
Verder mag Bardet nog wel iets doen imho. (sympathieke rijder)
[ Voor 18% gewijzigd door enchion op 23-07-2016 16:22 ]
How do you save a random generator ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Respect voor Mollema. Lossen, terugkomen en demarreren.
[ Voor 33% gewijzigd door DeKever op 23-07-2016 16:30 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
[ Voor 59% gewijzigd door Hupske op 23-07-2016 16:31 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Welke doping heeft Mollema gehad? Ziet er vrij goed uit hoe hij klimt. Hopelijk houd hij dit vol
[ Voor 39% gewijzigd door Hupske op 23-07-2016 16:34 ]
En lijkt te parkeren.
[ Voor 16% gewijzigd door Hupske op 23-07-2016 16:41 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Iddhupske schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:44:
Volgend jaar: Pantano en Contador als ploeggenoten voor Mollema. Dat zijn toch 2 behoorlijke renners om er bij te hebben. Kijk er naar uit.
Peleton probeert weer niemand z`n plek te verbeteren zoals gewoonlijk.
[ Voor 37% gewijzigd door enchion op 23-07-2016 16:54 ]
Ja Pantano is idd een genot om naar te kijken. Heeft meer levens dan een kat volgens mij, die raak je gewoon niet kwijt.
Rodriguez heeft 30 seconden te pakken. Daarmee gaat haar sowieso Mollema voorbij. Het is nu de vraag hoeveel Meijntjes en Aru gaan verliezen. Toch wel lekker dat je een Zakarin als knecht hebt, als hij geen Giro reed had Zakarin ook mee gedaan om het klassement.
[ Voor 45% gewijzigd door Hupske op 23-07-2016 16:59 ]

[ Voor 4% gewijzigd door Hupske op 23-07-2016 17:11 ]
Al zou het natuurlijk zo maar kunnen dat Contador dan de kopman wordt..hupske schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:44:
Volgend jaar: Pantano en Contador als ploeggenoten voor Mollema. Dat zijn toch 2 behoorlijke renners om er bij te hebben. Kijk er naar uit.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Kijk naar de rol van Valverde. Dat kan Mollema ookGynnad schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:18:
[...]
Al zou het natuurlijk zo maar kunnen dat Contador dan de kopman wordt..
Echt hopen dat de groep volgend jaar wil aanvallen, dat "niet aanvals verdrag" is iets waar ik echt niet vrolijk van wordt.
Na de OS op naar de Vuelta dus. (en de volgende Giro waar de bergen een uitdaging zijn ipv een risico)
[ Voor 12% gewijzigd door enchion op 23-07-2016 17:29 ]
Het slaat eigenlijk nergens op. Alleen de renners voor een etappe winst maken er een spectakel van. De klassementsmannen doen eigenlijk weinig. Bewijst vandaag ook weer. Waarom doet Yates helemaal niks?enchion schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:23:
Niet vanwege de Nederlanders heeft deze ronde bij mij toch een bijsmaak geleverd van "waarom ben ik hiervoor opgebleven".
Echt hopen dat de groep volgend jaar wil aanvallen, dat "niet aanvals verdrag" is iets waar ik echt niet vrolijk van wordt.
Na de OS op naar de Vuelta dus. (en de volgende Giro waar de bergen een uitdaging zijn ipv een risico)
Rodriguez valt aan en Meijntjes en Martin maken zich daar totaal niet druk om. Dat heeft ervoor gezorgd dat Rodriguez hen voorbij is.
Quintana is 3e geworden in het klassement, maar allemachtig. Die heeft helemaal niks laten zien. Wat was die saai.
Het zegt genoeg dat vandaag team Sky met zijn vijven! Over over de finish komt. Of de rest was zo slecht of team Sky is wel belachelijk sterk.
[ Voor 61% gewijzigd door gambieter op 23-07-2016 21:56 ]
Dit dus, wat een kneiter saaie tour was dit. Top 10 renners brachten nauwelijks spektakel. Kan niet wachten op de Vuelta. Wordt veel interessanter.hupske schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:46:
[...]
Het zegt genoeg dat vandaag team Sky met zijn vijven! Over over de finish komt. Of de rest was zo slecht of team Sky is wel belachelijk sterk.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Edit: ik denk er niet alleen zo over
[ Voor 10% gewijzigd door Sjurm op 23-07-2016 23:04 ]
En een van de meeste saaie tours van de afgelopen 10 jaar
[ Voor 62% gewijzigd door bvbal79 op 23-07-2016 23:09 ]
Dit dus. Helemaal mee eens.Sjurm schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:03:
Stef Clement is echt een goede gast daar aan tafel van Avondetappe. Goede teksten, humor en veel inside informatie. Mag wel vaker aan tafel. Hoop dat hij naar een mooie ploeg kan
Edit: ik denk er niet alleen zo over
Quintana is dan wel derde geworden, maar of-ie daar nou ook echt verdiend staat, is een tweede. (no pun intended) Ik heb Mollema goed zien aanvallen - hij heeft tot aan zijn val echt een heel goede Tour gereden, maar die heeft gewoon pech gehad en daarna ging het niet meer. Ik ben onder de indruk geraakt van Poels en Clement; Dumoulin heeft het fantastisch gedaan en we hebben achter Froome toch nog wel een klein gevecht gezien voor 2 en 3, maar het werd nooit echt groots. Zoals Clement al zei: vanaf plaats 11 tot 20 mocht er wel gestreden worden, maar heel de top 10 werd geneutraliseerd. Veel mensen vonden de Tours van Armstrong saai, maar daar was volgens mij toch wel meer actie. Ullrich, Belokki, die gaven toch wel echt tegengas, en hadden ook sterke teams. Nu kon alleen Movistar nog een 2e of soms 3e man mee hebben omdat zij naast Quintana ook Valverde hebben. Ik vond Valverde uiteindelijk beter en interessanter dan Quintana deze Tour. Astana had het moeten kunnen, maar Aru en Nibali vielen allebei zwaar tegen. Wat voor teams blijven er dan nog over die dat zouden kunnen? BMC met Van Garderen en Porte? Die konden het ook niet samen. Ik denk dat je Sky alleen verslaat als je 2 of 3 echt sterke renners in een team hebt die allebei voor het geel kunnen gaan en ook voor elkaar door het vuur willen gaan. Wat dat aangaat heeft Valverde zijn taken prima uitgevoerd. Neemt allemaal niet weg dat ik an sich weer best genoten heb van de Tour. Meer dan van het EK in elk geval, want dat was pas echt saai en niet om over naar huis te schrijven.hupske schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:46:
[...]
Het slaat eigenlijk nergens op. Alleen de renners voor een etappe winst maken er een spectakel van. De klassementsmannen doen eigenlijk weinig. Bewijst vandaag ook weer. Waarom doet Yates helemaal niks?
Rodriguez valt aan en Meijntjes en Martin maken zich daar totaal niet druk om. Dat heeft ervoor gezorgd dat Rodriguez hen voorbij is.
Quintana is 3e geworden in het klassement, maar allemachtig. Die heeft helemaal niks laten zien. Wat was die saai.
Wat ik gezien (en gehoord) heb van de Nederlandse renners in de Tour, de Giro en de Vuelta, biedt in elk geval wel hoop en perspectief voor Rio en voor de toekomst in de grote rondes. Misschien winnen we nog niet, misschien wel. Het is in elk geval wel weer mogelijk. Deze lichting heeft een aantal zeer ervaren renners en een aantal renners met heel veel potentie en het zou me dus niet verbazen als er de komende jaren toch wat grotere prijzen naar Nederlandse renners gaan.
Wat me trouwens nog opviel en Clement zei het al in het verhaal over Astana, is dat er (vrijwel?) geen vragen waren over doping. Zijn de Tour en het wielrennen echt zo schoon aan het worden? Dat zou mooi zijn. Het is prachtige, heroïsche sport en zolang die echt is, is het fantastisch. Het zou zeer jammer zijn als er straks weer verhalen de kop op steken daarover. Armstrong is natuurlijk keihard aangepakt, maar als je nu de Russische sport ziet, dan was hij maar een amateurtje.
[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 23-07-2016 23:26 ]
Kijk maar naar de top 10.
- Froome op 1. Ik vond hem de sterkste renner die meedeed voor het klassement, al kwam dat ook grotendeels door zijn te sterke ploeg. Zijn tijdritten waren ook heel goed. Bergop vond ik hem iets minder sterk dan de voorbije jaren. Ik kan me ook niet herinneren dat hij bergop echt demarreerde om de concurrentie af te schudden, zoals hij vroeger deed met zijn versnellingen op een heel laag verzet. Het was meer het tempo hooghouden om er voor te zorgen dat de anderen niet konden aanvallen.
- Met de (franse) 2de plek van Bardet kan ik wel leven. Zijn aanval in etappe 19 was mooi.
- Quintana op 3, Yates op 4. Hebben die ooit 'iets' gedaan deze tour?
- Richie Porte op 5. Hij had gewoon op het podium moeten staan, zo jammer dat hij tijd verloor in de eerste week door pech.
- Valverde op 6 en Rodriguez op 7. Ondanks hun leeftijd zijn ze toch weer die top 10 binnengeslopen. Het zijn dan ook 2 supertalenten, vooral Valverde.
-Meintjes op 8. Ik kende hem nog niet zo goed. Zijn 2de tijdrit was zeer sterk. Ik ben benieuwd wat hij in de toekomst nog kan.
-Martin op 9. Ik had niet gedacht dat hij die top 10 ging vasthouden. Hij leek ieder moment te gaan breken maar probeerde toch aan te vallen wanneer hij kon. Ik vond hem goed.
-Kreuziger op 10. Tja, een goede renner die vrijheid kreeg door het verlies van Contador. Zijn 10de plaats is toch meer te danken aan andere klassementsmannen die steken hebben laten vallen...
Verder zijn Mollema, Aru, Van Garderen en toch ook wel Nibali weggezakt omdat ze een paar slechte momenten hadden. Jammer.
Er wordt ook veel gezegd dat de klassementsmannen te weinig durf hadden om aan te vallen en te veel in het wiel bleven zitten, maar als je naar de uitslag kijkt kan je ze geen ongelijk geven. Mannen als Porte, Martin en Mollema hebben wel aangevallen en zijn later ook op een counter gelopen. Yates en Quintana staan dan weer hoog in het klassement...
En dan is er nog Poels. In de tijdritten verloor hij ongeveer 9 minuten op Froome. Waarschijnlijk heeft hij zich op die dagen ook wel willen sparen. Waar zou hij zijn uitgekomen als Froome er niet was?
Aangezien Bardet 2e ligt moet Froome wel schoon zijn, tenzij we vandaag/morgen nog wat nieuws krijgen.Jorgen schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:18:
Over Froome heb ik in elk geval niks gehoord.
YouTube: Wilco Kelderman Crash at bottom on Joux Plan Etape 20 Morzine TDF 2016
Maar hopen dat Groenewegen vandaag niet zal vallen dan.
Was vandaag ook saai. Zoals de rest.
[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 24-07-2016 19:55 . Reden: typo ]
(in Nederland is het imho ook erg zwaar weer geweest om veel energie in te gaan besteden eind maand juni en heel juli.)
Als dit klopt zou dit suggereren dat de Olympische spelen WEL groots gaan worden, aangezien dat ver van ons Europa/Frankrijk af is.
Laten we het hopen.
Dat horen we natuurlijk al jaren. De Tour van de grote 3 / 4 / 5. Toch valt er elk jaar wel eentje uit in de eerste paar dagen (Contador nu al 2 x volgens mij) en is er meteen eentje ook de klos met een waaier, valpartij of lekke band en daardoor gelijk minuten kwijt. Dat is heel jammer voor de sporter zelf en voor de spanning, maar dat is wel tekenend voor de Tours van de afgelopen jaren. Hetzelfde geldt voor de beste Nederlanders in koers. Ook daar verliest er minimaal 1 gelijk een paar minuten in de eerste week, of op de eerste berg. Dat wil overigens niet zeggen dat de overwinning van Froome en Sky minder waard is wat mij betreft, maar wel dat de tegenstand vaak al heel snel minder is, omdat we dan al goede klassementsrenners verloren zijn. Je zou denken dat het dan voor de renners in de top 10 spannender wordt en dat er meer gevechten zijn, maar dat valt ook best mee (of tegen).bvbal79 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:06:
Geef maar weer aan dat we 3 weken naar saaie avondetappes hebben gekeken
En een van de meeste saaie tours van de afgelopen 10 jaarWat heb ik Contador gemist, maar goed wie weet viel hij ook wel net zo tegen als Quintana en Aru. Dit zou de Tour van de grote 4 worden...
Ik zou heel graag eens al die klassementsrenners in goede vorm in 1 grote ronde willen zien. We krijgen een behoorlijke herkansing op de Olympische Spelen, met hopelijk een hoop toprenners in topvorm.
Deelnemers Olympische wegwedstrijd; waaronder: Gilbert, Barguil, Bardet, Froome, Yates, Aru, Nibali, Tom Dumoulin (misschien te geblesseerd), Bauke Mollema, Wout Poels, en Steven Kruijswijk. Helaas geen Contador, Quintana of Sagan.
Parcours Olympische wegwedstrijd 2016
Maar waar ligt dat dan aan, kijk dat er 1 of 2 van de 4 uitvallen oke. Maar nu heb je toch steeds 1 man die erboven uitsteekt. De laatste spannende tour was die gewonnen werd door Evans geloof ik.Jorgen schreef op maandag 25 juli 2016 @ 00:05:
[...]
Ik zou heel graag eens al die klassementsrenners in goede vorm in 1 grote ronde willen zien. We krijgen een behoorlijke herkansing op de Olympische Spelen, met hopelijk een hoop toprenners in topvorm.
Deelnemers Olympische wegwedstrijd; waaronder: Gilbert, Barguil, Bardet, Froome, Yates, Aru, Nibali, Tom Dumoulin (misschien te geblesseerd), Bauke Mollema, Wout Poels, en Steven Kruijswijk. Helaas geen Contador, Quintana of Sagan.
Parcours Olympische wegwedstrijd 2016
De Olympische rit is toch wel machtig mooi en voor klimmers als ik die col zo zie op het plaatselijke rondje. Voor Sagan en ook Dumoulin (ook als hij niet gebleseerd zou zijn) zou dit te zwaar zijn. Ik vraag me ook af of de belgen hier wat te zoeken hebben met Greg van Avemaet.
Deze vond ik mooi om terug te lezen achterafbvbal79 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:42:
[...]
Maar waar ligt dat dan aan, kijk dat er 1 of 2 van de 4 uitvallen oke. Maar nu heb je toch steeds 1 man die erboven uitsteekt. De laatste spannende tour was die gewonnen werd door Evans geloof ik.
De Olympische rit is toch wel machtig mooi en voor klimmers als ik die col zo zie op het plaatselijke rondje. Voor Sagan en ook Dumoulin (ook als hij niet gebleseerd zou zijn) zou dit te zwaar zijn. Ik vraag me ook af of de belgen hier wat te zoeken hebben met Greg van Avemaet.
Tja was wel een overwachte ontknopingCFC-Mathijs schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:14:
[...]
Deze vond ik mooi om terug te lezen achteraf