Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.770 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
sapphire schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:50:
[...]

Dat wil ik dan wel eens zien!
Ik werd laatst door een mannetje op een e-bike ingehaald die 45km/u ging, als het niet harder was. Na 1x aanzetten was het al een verloren zaak zover was die fiets toen al, wens je veel succes om die bij te houden ;)
Ja dat heb je wel een punt, ik zag er laats 1 in de verte en die kwam ik met moeite voorbij. Die dingen gaan echt hard tegenwoordig. Maar dan nog, je laten passeren u de klim... Daar moet je toch even tegen vechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Noxa schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:07:
[...]

Ja dat heb je wel een punt, ik zag er laats 1 in de verte en die kwam ik met moeite voorbij. Die dingen gaan echt hard tegenwoordig. Maar dan nog, je laten passeren u de klim... Daar moet je toch even tegen vechten.
Ik had een keer 2 'iets gezette' vrouwen op e-bikes die mijn inhaalden op de Brienenoordbrug. Zei de ene: "nou ik dacht dat die wielrenners altijd zo snel fietsten, valt allemaal wel mee tegenwoordig"

Ik ging toch een geen onverdienstelijke 20 km per uur. Right in the feels.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... Maar dan nog, je laten passeren u de klim... Daar moet je toch even tegen vechten.
Had het (instinctief denk ik >:) ) uit zelfbescherming niet geprobeerd, als ik had gevochten en het niet had gered... :X (en dat zou niet denkbeeldig zijn geweest) Had eerder dus ook al een 'duel' verloren.

[ Voor 29% gewijzigd door begintmeta op 24-07-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:15
MrAngry schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:06:
Dat komt door al die mtb;ers daar. Overigens zijn een aantal onverharde paden echt prima te doen. BV die van de n-weg haaks recht naar het zuiden richting radio kootwijk.
Bedoel je de Hoog Buurloseweg? Die had ik oorspronkelijk wel ingepland, maar er lag echt heel erg veel verse gravel op het fietspad. Ik durfde het niet aan, dat is echt russisch roulette om wel/niet lek te rijden vind ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Sjoewe op 24-07-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:01
Je vindt het toch ook niet vervelend als je wordt ingehaald door een bromfiets? Waarom dan wel een e-bike? Zeker die bejaarden hebben dat ding op max ondersteuning staan en dan is het eigenlijk een soort brommer. Alleen een raar model waarbij je de gashendel met je voeten bedient door ze continu lafjes rond te laten peddelen.

Ik geef toe, als het vlak is dan moet ik ze voorbij, maar als ze me bergop inhalen laat ik ze lekker gaan hoor.

Overigens: toch is het goed dat die apparaten er zijn. Er zijn vast luie flikkers bij die vroeger normaal fietsten en nu elektrisch, maar het merendeel zou anders gewoon helemaal niet bewegen in de frisse buitenlucht.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Laten we bovendien niet vergeten dat een hoop e-bikers zonder e-bike gewoon de auto zouden hebben gepakt en daarmee de lucht (nog verder) zouden hebben vervuild.

Heb ik liever dat ze op de e-bike zitten, ook al gaan ze je dan soms voorbij. Zoals gezegd, het is een soort brommer, en ik voel me ook niet op mijn nummer gezet als ik word ingehaald door twee obese Turken op een scooter.

[ Voor 5% gewijzigd door nare man op 25-07-2016 00:17 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:18

Crazy D

I think we should take a look.

Nou, als je met 25km wordt ingehaald door e-bikes op de Dodemansweg (zijkant van de Keutenberg) kan t mij toch echt niet boeien hoor. Die dingen rijden 25 ongeacht het weer, wind en wegtype. Je bent gek als je je daar druk om maakt :)
MrAngry schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:06:
Dat komt door al die mtb;ers daar. Overigens zijn een aantal onverharde paden echt prima te doen. BV die van de n-weg haaks recht naar het zuiden richting radio kootwijk.
De reden waarom ik nauwelijks de routeplanner van Strava gebruik, hooguit om even te spieken maar verder gebruik ik routeyou of gpsies om een route daadwerkelijk te tekenen. Zeker routeyou heeft ook wat opties als "racefiets - mooiste" en mijn ervaring is dat die erg vaak mooie wegen uitkiest.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Nu online
Helemaal gelijk nare man. Beter dat die mensen zo buiten komen dan dat ze achter de geraniums zitten. Heb gelukkig ook nooit last gehad van mensen op die fietsen, want zeker toen die dingen net populair waren hoorde je overal horrorverhalen over zichzelf lancerende bejaarden. Ik word ook liever ingehaald door een e-bike dan een rokende Puch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:41

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:42:
[...]

Dat is niet handig om te doen. Bij het versturen van de rit naar Strava pikt relive je rit meteen op. En als ie dan als private gemarkeerd is zal er geen 'relive' van gemaakt worden,
Grappig, ik zit even in de FAQ van Relive te kijken, want daar stond deze workaround eerst in. Ik heb hem namelijk niet zelf verzonnen ;) Maar daar is 'ie nu ook weg. Enige optie: Foto's uploaden vóór je je rit upload. Als je device automatisch upload heb je (voorlopig) nog even pech en zul je moeten wachten tot ze iets beters gebouwd hebben. ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Crazy D schreef op maandag 25 juli 2016 @ 07:55:
...
Nou, als je met 25km wordt ingehaald door e-bikes op de Dodemansweg (zijkant van de Keutenberg) kan t mij toch echt niet boeien hoor. Die dingen rijden 25 ongeacht het weer, wind en wegtype. Je bent gek als je je daar druk om maakt :)
...
Ik vond het misschein vooral ook een wat onwerkelijke zaak dat ik zo werd ingehaald door twee ouderen, ook omdat de ebike toen ik nog wat meer fietste gewoon niet voorkwam. Echt eraan storen deed ik me ook niet, en uiteindelijk vind ik het alleen maar prima dat je tegenwoordig zoveel meer mensen ziet rondfietsen, ook al is het met een hulpmotor. Maar de manier waarop ik die klimmen tegen het einde van de rit opploeterde is er voor mij in iedergeval toch wel een indicatie voor dat een tijd stilzitten toch best veel uitmaakt.

Tegenwoordig zijn er natuurlijk ook mooie motortjes voor in de racefiets... >:)

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 25-07-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:58
Na een lamme vinger van het scrollen door dit topic toch maar even een 'eigen post'.

Vorige week heb ik een spaak uit m'n wiel gereden waardoor deze zo krom is dat het maken ervan even dure Euro's kost als een nieuw wiel. Komt mooi uit: ik wilde toch al nieuwe kopen :9

En dan begint het probleem: ik kan niet kiezen. Momenteel twijfel ik tussen de Fulcrum Racing Quattro en de Vision Trimax T42. M'n fietsenmaker zegt dat de Fulcrum het beste is (als in: betere lagers, stijver) maar ik wilde graag een 'hogere' velg, de Visions zijn 7mm hoger. Binnen mijn budget (max. € 600,-) zijn de Visions een perfecte keuze voor de hogere velg, maar rechtvaardigt dat de 2x zo hoge prijs?

Ik rijd nu op een Sensa Romagna (alu) en wil komend jaar een nieuwe carbon fiets kopen, waarschijnlijk weer Sensa.

Kan iemand even de knoop doorhakken door een ervaring of mening te delen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja, wil je de mooiste of de beste wielen?

Voor 600 euro zit je ongeveer aan de top van het midden-segment wat betreft aluminium wielen, terwijl je juist ongeveer aan de bodem staat van de hoge velgen. Met dat budget zou ik er eerder voor kiezen om een custom setje te laten spaken met DT Swiss 240s naven en een mooie alu velg.

Als je echt hoge velgen wilt voor dat geld zou ik tweedehands kopen of een setje Chinese wielen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 11:03
[b][message=47721595,noline]M'n fietsenmaker zegt dat de Fulcrum het beste is (als in: betere lagers, stijver) maar ik wilde graag een 'hogere' velg, de Visions zijn 7mm hoger. Binnen mijn budget (max. € 600,-) zijn de Visions een perfecte keuze voor de hogere velg, maar rechtvaardigt dat de 2x zo hoge prijs?

Ik rijd nu op een Sensa Romagna (alu) en wil komend jaar een nieuwe carbon fiets kopen, waarschijnlijk weer Sensa.

Kan iemand even de knoop doorhakken door een ervaring of mening te delen? 8)7
Nobrainer ;) : NU de fulcrums .... En bij je nieuwe carbon sensa tzt dan tegen "kleine meerprijs"( bijv. 575 euro bij de calabria) de 55 mm hoge carbon's van supra erbij doen.
(sensa / supra is zelfde merk etc etc .... en met de standaard wielset van sensa heb je toch niets als je nu al de quattro's hebt daarvoor )

[ Voor 7% gewijzigd door Ted038 op 25-07-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Sjoewe schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:22:
Tja, wil je de mooiste of de beste wielen?

Voor 600 euro zit je ongeveer aan de top van het midden-segment wat betreft aluminium wielen, terwijl je juist ongeveer aan de bodem staat van de hoge velgen. Met dat budget zou ik er eerder voor kiezen om een custom setje te laten spaken met DT Swiss 240s naven en een mooie alu velg.

Als je echt hoge velgen wilt voor dat geld zou ik tweedehands kopen of een setje Chinese wielen bestellen.
Het is dat mijn niveau en mijn fiets nog geen nieuwe wielen verdiend, anders was ik ook zeker voor Chinees gegaan. Hoor mooie verhalen daar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:58
@ Hierboven:

Dank, Fulcrum it will be!
Kan ik daar nog een / twee jaar op knallen om daarna voor iets moois / hoogs / duurs te gaan. Het kopen van wielen uit China is niet iets wat ik zomaar 'even' doe, dat kan later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
SemperFidelis schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:12:
[...]

Het is dat mijn niveau en mijn fiets nog geen nieuwe wielen verdiend, anders was ik ook zeker voor Chinees gegaan. Hoor mooie verhalen daar over.
Mja, ik hoor wisselende verhalen. Een clubgenoot heeft er afgelopen maanden een setje van Farsports getest, die toch redelijk hoog aangeschreven zijn, en op zich bleken het voor het geld wel leuke wielen, maar er is wel een duidelijk verschil in kwaliteit met de bekende merken.
Remkracht, stijfheid en looks allemaal in orde, maar op andere fronten wel wat duidelijke tekortkomingen: Zo waren zijn velgen bijvoorbeeld een paar millimeter uit het lood gespaakt en daardoor liepen de remmen aan en was de spaakspanning ongelijk. Nu is dat allemaal wel op te lossen door ze naar een wielbouwer te brengen voor tune-up, maar houdt er dus wel rekening mee in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Zo, gisteravond de Endurace CF 9.0 besteld met de Tour-actie van Canyon, toch maar mooi even 300 euro korting op gepakt. Nu begint het grote en moeilijke wachten :( :) Gelukkig was mijn maat (M) wel in stock, dus hopelijk duurt het geen weken :)

[ Voor 19% gewijzigd door nare man op 25-07-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:01
nare man schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:00:
Zo, gisteravond de Endurace CF 9.0 besteld met de Tour-actie van Canyon, toch maar mooi even 300 euro korting op gepakt. Nu begint het grote en moeilijke wachten :( :) Gelukkig was mijn maat (M) wel in stock, dus hopelijk duurt het geen weken :)
Welkom bij de club. Ik heb vorige week maandag de Endurace CF 9.0 Di2 besteld (maatje XL). Was ook op voorraad, afgelopen vrijdag verstuurd en vandaag binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Daar zat ik ook nog over te twijfelen -- of meer specifiek, tussen de Endurace CF 9.0 Di2 en de CF 9.0 SL met Dura-Ace. Uiteindelijk toch besloten de 700 euro verschil in mijn zak te houden omdat ik ook weer niet zo'n serieuze rijder ben en van het verschil tussen Di2, Dura Ace en 'gewoon' Ultegra vermoedelijk in de praktijk niet zodanig veel ga merken dat ik het prijsverschil kon rechtvaardigen.

Het eerste dat ik zal doen is vermoedelijk de 11-32 vervangen door een 12-25 en een 36 binnenblad monteren in plaats van de standaard 34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:07
nare man schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:08:
Daar zat ik ook nog over te twijfelen -- of meer specifiek, tussen de Endurace CF 9.0 Di2 en de CF 9.0 SL met Dura-Ace. Uiteindelijk toch besloten de 700 euro verschil in mijn zak te houden omdat ik ook weer niet zo'n serieuze rijder ben en van het verschil tussen Di2, Dura Ace en 'gewoon' Ultegra vermoedelijk in de praktijk niet zodanig veel ga merken dat ik het prijsverschil kon rechtvaardigen.

Het eerste dat ik zal doen is vermoedelijk de 11-32 vervangen door een 12-25 en een 36 binnenblad monteren in plaats van de standaard 34.
Ik denk dat je Di2 wel merkt. Dura Ace en Ultegra zal verwaarloosbaar zijn. Gaat voornamelijk om gewichtverschil tussen Dura Ace, Ultegra en 105.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik was ook wel voor de Ultegra Di2 gegaan denk ik in dat geval, maar verder natuurlijk nu ook een prima fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Merken doe je het natuurlijk ook wel, de vraag is alleen of zich dat vertaalt in real-world voordelen die opwegen tegen het financiële nadeel :)

Natuurlijk zijn racefietsen voor een belangrijk deel ook emotie, maar hier kon ik het voor mezelf (en tegenover mijn vriendin :P) toch niet rechtvaardigen (maar tenauwernood :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
GertjanO schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:05:
[...]

Welkom bij de club. Ik heb vorige week maandag de Endurace CF 9.0 Di2 besteld (maatje XL). Was ook op voorraad, afgelopen vrijdag verstuurd en vandaag binnen gekomen.
Nice ik zit stiekem ook te kijken naar een Canyon fiets. Nog een jaar sparen en dan ga ik volgend jaar vast voor de bijl. Ik ben dan ook erg benieuw naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:01

sapphire

Die-hard pruts0r

GertjanO schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:05:
[...]

Dat vraagt natuurlijk om foto's! :9

@nare man, dat geld ook voor jou als je fiets er is !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:19
Binnenkort een indoor trainer hier (vooralsnog in bruikleen). Heeft iemand tips voor trainingsschema's die ik op de Wahoo Kickr kan uitvoeren?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:35
Wil graag ook de foto's zien. Ik overweeg ook een endurace 9.0. Hebben jullie de zwarte rode of de blauw grijze genomen? Ben er niet uit welke ik mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik heb gekozen voor de grijs/blauwe versie, die vind ik mooier. Zwarte versie is ook gaaf maar ik heb al een 'stealth' fiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GertjanO
Ik heb juist voor de stealth kleur gekozen. Het liefst zou ik de kleurstelling van de nieuwe Endurace willen hebben, maar dit kan er ook mee door.

2 Mega brakke foto's:

Canyon1
Canyon2

Ik weet het: zadel staat nog niet goed, stuur staat nog niet goed, kettingbeschermer moet nog weg, etc.

Maar ik ben positief verrast door de kleurstelling. Ik had verwacht dat de rode elementen iets prominenter zouden zijn.

Betere foto's komen wanneer de fiets af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:35
Wat bedoel je met 'de nieuwe Endurace'? De slx? Of het 2017 model? Voor zover ik weet zijn de 2017 modellen nog niet aangekondigd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
Ik bedoel inderdaad de SLX. Deze heeft een erg mooie antraciet kleur, zonder andere felle kleur accenten.

Ik was bang dat de rode elementen te dominant zouden zijn, maar toen ik de doos open maakte had ik meteen zoiets van: best wel mooi!

Ik vind persoonlijk de grijs/zilver/blauwe kleur weer een stuk minder. Maar gelukkig verschillen de smaken.

Mijn fiets (maat XL) is trouwens 7,2 kilo (afgerond op 0,1 kilo), wat ik echt behoorlijk licht vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Zit bij de Endurace model 2016 ook een kapje op de stuurbuis of moet je dat nou weer los kopen?

Ander dom vraagje: is het de moeite waard of noodzakelijk om bij een carbon frame een achtervorkbeschermer te gebruiken? Op mijn huidige alu frame klappert de ketting op de slechtste wegen best nog wel eens tegen de achtervork...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
nare man schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:51:
Ik heb gekozen voor de grijs/blauwe versie, die vind ik mooier. Zwarte versie is ook gaaf maar ik heb al een 'stealth' fiets.
En op voorraad dus lekker snel in huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
nare man schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:32:
Op mijn huidige alu frame klappert de ketting op de slechtste wegen best nog wel eens tegen de achtervork...
Heb ik ook. Gisteren een lizardskin chainstay protector aangebracht, wel transparant overigens. Sommige protectors zijn wel erg lelijk. Benieuwd hoe dat met carbon zit.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Is het de moeite waard of noodzakelijk om bij een carbon frame een achtervorkbeschermer te gebruiken?
Ik zou het wel doen, gewoon zo'n doorzichtige 'sticker' pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Goede tip, dan neem ik wel zo'n neopreen 'sleeve', ik betwijfel of zo'n dunne sticker veel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Toch wel wat vreemd dat je ketting zo vaak tegen die achtervork klappert, ik heb dat bij mn wielrenfiets nooit, wel zo'n doorzichtige sticker erop, maar dat is voor als de ketting er een keer af valt.

Je ketting op de grote plaat leggen helpt wel tegen klapperen, hoe kleiner je staat van voren hoe sneller je ketting tegen je frame slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33
Dit soort zaken doen mij dan wel twijfelen aan carbon.. is het nou echt zo erg als een ketting er tegenaan klappert? Er komen toch veel grotere krachten op te staan als je bijvoorbeeld over kasseien gaat?

Zelf tot de conclusie gekomen dat een gesteld budget altijd wel weer wat groter gemaakt kan worden voor een iets interessanter model fiets, die nog net iets beter is, of nog net iets betere opties heeft of of.. :+ Ik zie overigens direct dat de prijs die gisteren nog voor een fiets op 1500 euro stond, nu naar een actieprijs is gegaan van 1799 euro :X

[ Voor 14% gewijzigd door la_fusion op 26-07-2016 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crowke
  • Laatst online: 22-08 14:58
NielsTn schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:49:
Binnenkort een indoor trainer hier (vooralsnog in bruikleen). Heeft iemand tips voor trainingsschema's die ik op de Wahoo Kickr kan uitvoeren?
Ik gebruik zelf Zwift voor de fun en TrainerRoad voor de serieuze training.Als je wat rondkijkt zal je die twee apps vaak zien langskomen. Als je je e-mailadres even via een PM stuurt kan ik je een maand trial voor TrainerRoad cadeau doen...

(dat geldt trouwens ook voor andere mensen, ik heb weer drie referral codes bij elkaar gefietst)

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

nare man schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:52:
Goede tip, dan neem ik wel zo'n neopreen 'sleeve', ik betwijfel of zo'n dunne sticker veel helpt.
zag dit filmpje met een test van protection tape; ziet het er indrukwekkend uit, en zou het de aanslagen van de ketting ruimschoots moeten kunnen overleven ;) YouTube: Shelter Bicycle Frame Protection

algemeen lijkt het me zo dat als ze goede covers voor telefoons kunnen maken, ze ook wel goeie (transparante) tape kunnen maken die tikjes van een ketting kunnen weerstaan

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
nare man schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:52:
Het is niet bepaald dun hoor. Denk iets van 2-3 mm maar het spul is erg stug. Ziet er eigenlijk erg stevig uit en prima voor chainslap.
la_fusion schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:01:
Dit soort zaken doen mij dan wel twijfelen aan carbon.. is het nou echt zo erg als een ketting er tegenaan klappert? Er komen toch veel grotere krachten op te staan als je bijvoorbeeld over kasseien gaat?
De ene kracht is de andere niet. Carbon is specifiek gemaakt op krachten die ze verwachten. En dat verschilt dus ook op verschillende plaatsen op je frame hoe ze het weven. Maar als je bijvoorbeeld carbon klempt op een buis (niet zadelpen) dan kan je het zeker kapot maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 26-07-2016 11:13 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Een vriend van me heeft ook net een Canyon gekocht en die ketting is gewoon te lang. Kan zo een schakeltje (of 2 schakels) tussenuit.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
la_fusion schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:01:
Het gaan niet over krachten verspreiden, maar over schuren/frictie.
Of het nou carbon, staal, aluminium, of titanium is, als je ketting tegen de chainstay slaat, laat dat na verloop van tijd altijd sporen na. Bij je chainstays is dat vooral cosmetische schade, maar op de plekken waar je rem- en versnellingskabels langs je frame lopen is het wel écht noodzakelijk, omdat deze anders na verloop van tijd gewoon dwars door je frame heen schuren, zelfs bij een stalen frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Het is niet alsof zo'n sticker de klappen tegenhoudt, meer bescherming van je verf.
Ik heb er ook zo'n sticker opzitten maar die is op sommige plekken beschadigd, kan er verder niet echt mee zitten slijtage hoort er nou eenmaal bij.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Afbeeldingslocatie: https://farm6.static.flickr.com/5246/5264376994_712be551e5_o.jpg

Zet je fiets in de zwaarste versnelling. Groot voor, kleinste achter. De wieltjes moeten in de goede hoek staan en je ketting zou niet mogen doorhangen. Als dat wel zo is is je ketting te lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertjanO
Zit bij de Endurace model 2016 ook een kapje op de stuurbuis of moet je dat nou weer los kopen?
Je bedoeld de top cap van de headset? Die is bij mijn fiets inderdaad weer dicht.

Dus niet open zoals in onderstaande foto:
Afbeeldingslocatie: https://i714.photobucket.com/albums/ww143/tristantdi/Mobile%20Uploads/16cdeada9484b54097daf01148fddef9_zps313cc1af.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Wat is het idee van een open top cap eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 26-07-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ze willen laten zien dat ze geen stermoer nodig hebben in het balhoofd.

Zelf vind ik het zonder top cap vooral lelijk.

Over zo'n achtervorkbeschermer: is chain slap niet gevaarlijk voor de stevigheid/integriteit van het carbon?

[ Voor 31% gewijzigd door nare man op 26-07-2016 11:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoewe
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4TrA6t7.jpg

Blijven Duitsers natuurlijk eh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
hahahaha :-)
Ik stoor me er niet aan. Aan een rustpunt gebruik ik het om mijn zonnebril aan te hangen...

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:00
nare man schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:52:
Ze willen laten zien dat ze geen stermoer nodig hebben in het balhoofd.

Zelf vind ik het zonder top cap vooral lelijk.

Over zo'n achtervorkbeschermer: is chain slap niet gevaarlijk voor de stevigheid/integriteit van het carbon?
De 2016 Endurace 9.0 van de misses heeft een dichte topcap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 15:26
De modellen vanaf 2015 hebben weer een dichte topcap, daarvoor waren ze open.

Met een triathlon is het trouwens wel onhandig, want daar moet je topcap afgesloten zijn.. Heb iemand gezien die dat eerst moest oplossen voordat hij het terrein op mocht..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:15
M@cer schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:33:
De modellen vanaf 2015 hebben weer een dichte topcap, daarvoor waren ze open.

Met een triathlon is het trouwens wel onhandig, want daar moet je topcap afgesloten zijn.. Heb iemand gezien die dat eerst moest oplossen voordat hij het terrein op mocht..
Waarom moet die afgesloten zijn tijdens een triathlon?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
Lijkt me inderdaad vreemd; mijn open cap frame is zelfs UCI approved.

Wat in principe wel verplicht is zijn afdekkingen van de open eindes van je stuur!
bron: http://www.slowtwitch.com/mainheadings/techctr/trirules.html

Nuja, elke organisatie mag zijn eigen regels opleggen natuurlijk :-)

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Wat ik begreep heeft het met veiligheid te maken, als je voorover klapt kan je beter een platte topcap hebben dan een open.. Ik vond het ook een beetje onzin, maar ik was blij dat die van mij was afgesloten.

Werd trouwens opgelost met een stuk tape 8)7

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Afgelopen donderdag heb ik mijn eerste racefiets gekocht: een Scott Speedster 10. Ik heb in jaren geen duursport gedaan, maar vond het wel weer tijd om eens aan mijn conditie te werken. Inmiddels heb ik er drie ritten op zitten. Vrijdag en vandaag alleen een rondje van 20km gemaakt, met een gemiddelde van 26 en 28 km/u. Zondag met twee vrienden een rondje van 50km gedaan.

Ik merk dat mijn lichaam nog moet wennen aan de houding en de Scott heeft een redelijk sportieve zit. Dit weekend ben ik in zuid-limburg, en ik wil daar de Eyserbosweg eens proberen. Ik slaap daar zo'n 15 minuten vandaan. Ik ben benieuwd hoe dat gaat...

Op mijn wensenlijst staat nog een goede fietscomputer. Op het moment denk ik er aan om de Garmin Edge 820 te kopen als die uit komt. Hebben jullie hier een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:29
mr_obb schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:26:

Op mijn wensenlijst staat nog een goede fietscomputer. Op het moment denk ik er aan om de Garmin Edge 820 te kopen als die uit komt. Hebben jullie hier een mening over?
Zie het rode vlak :) Het grote fietscomputer topic

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:07
Eyserbosweg. Leuk klimmetje. Om vervolgens met een leuke snelheid af te dalen via de elkenrade naar Wijlre. Succes met je fietstochten. Beetje bij beetje gaat t je steeds makkelijker af.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe broek maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Ik fiets regelmatig maar nog wel kleine stukjes (anderhalf/twee uur) maar ik heb na een uur op de fiets toch wel iets last van het zitvlak. Ik draag nu een broek van BBB maar deze begint ook een beetje kapot te gaan bij de bretels.

Een beetje zoekend door het forum(en google) zie ik de merken Castelli, Sportful en Assos langskomen maar die zijn vrij prijzig. Ik vind 140 euro voor een broek wat gortig en je kan nog veel duurder. Kunnen jullie mij iets van advies geven? Moet ik gaan voor een budgetversie van een topmerk of voor een duurdere versie van een budget merk? Zeem namen zeggen mij bijvoorbeeld helemaal niks.

Ik zag bijvoorbeeld deze https://www.mantel.com/castelli-volo-bibshort-bibshort (team kleding ik weet het maar korting is korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:24
Kunnen SPD-SL en schoenplaatjes flink kraken? Ik heb mijn bladboutjes aangedraaid, zadel opnieuw gemonteerd met wat vet, nieuwe trapaslagers er in gezet en de pedaaltjes opnieuw met iets vet gemonteerd. Echter was het na ongeveer 100km stil te zijn geweest weer raak. Het kraakt volgens mij vooral als ik links trap, ook zonder kracht op de ketting.
Seriph schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:51:
Een beetje zoekend door het forum(en google) zie ik de merken Castelli, Sportful en Assos langskomen maar die zijn vrij prijzig. Ik vind 140 euro voor een broek wat gortig en je kan nog veel duurder.
Hopmans heeft een paar Assos en Santini broeken voor 69-79 euro op de site staan. Voor de overige prijzen moet je een account aanmaken.
https://www.hopmansfietsg.../kleding/korte-bibshorts/

[ Voor 42% gewijzigd door NoepZor op 27-07-2016 08:55 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe broek maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Ik fiets regelmatig maar nog wel kleine stukjes (anderhalf/twee uur) maar ik heb na een uur op de fiets toch wel iets last van het zitvlak. Ik draag nu een broek van BBB maar deze begint ook een beetje kapot te gaan bij de bretels.

Een beetje zoekend door het forum(en google) zie ik de merken Castelli, Sportful en Assos langskomen maar die zijn vrij prijzig. Ik vind 140 euro voor een broek wat gortig en je kan nog veel duurder. Kunnen jullie mij iets van advies geven? Moet ik gaan voor een budgetversie van een topmerk of voor een duurdere versie van een budget merk? Zeem namen zeggen mij bijvoorbeeld helemaal niks.

Ik zag bijvoorbeeld deze https://www.mantel.com/castelli-volo-bibshort-bibshort (team kleding ik weet het maar korting is korting)
Jups, in vergelijking met hardlopen(waar kledingmateriaal wat minder belangrijk is) is fietskleding nogal prijzig. Zelf fiets ik alleen nog maar op Castelli broeken, die zemen zijn echt perfect voor mij. Qua maat moet je wel even goed kijken daar Castelli nogal klein uitvalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
la_fusion schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:04:
[...]

Jups, in vergelijking met hardlopen(waar kledingmateriaal wat minder belangrijk is) is fietskleding nogal prijzig. Zelf fiets ik alleen nog maar op Castelli broeken, die zemen zijn echt perfect voor mij. Qua maat moet je wel even goed kijken daar Castelli nogal klein uitvalt ;)
Ja en ik ben een grote beer. Mijn bbb bib was al XXL. Ik zal wel voor de XXXL moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
NoepZor schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:51:
Kunnen SPD-SL en schoenplaatjes flink kraken? Ik heb mijn bladboutjes aangedraaid, zadel opnieuw gemonteerd met wat vet, nieuwe trapaslagers er in gezet en de pedaaltjes opnieuw met iets vet gemonteerd. Echter was het na ongeveer 100km stil te zijn geweest weer raak. Het kraakt volgens mij vooral als ik links trap, ook zonder kracht op de ketting.

[...]

Hopmans heeft een paar Assos en Santini broeken voor 69-79 euro op de site staan. Voor de overige prijzen moet je een account aanmaken.
https://www.hopmansfietsg.../kleding/korte-bibshorts/
Zelfde problemen gehad, bij mij lag het toch echt aan de bladbouten. Die echt flink aangedraaid en nu is het weg. Mijn campagnolo blad heeft ook aan de binnenkant en bout, vergeet die vooral niet.
Seriph schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:12:
[...]

Ja en ik ben een grote beer. Mijn bbb bib was al XXL. Ik zal wel voor de XXXL moeten gaan.
Ik ben 1,89 bij 80kg en heb ook de XXXL dus ik zou die inderdaad lekker groot nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Een beetje tegengeluid, ik heb geen Castelli, Sporful of Assos en ik probeer minimaal 1 keer per week een 100+ afstanden te rijden.

Mijn huidige merken: Bioracer, Kalas en een setje van werk (oerlelijk).

En chamois creme voor de langere tochten.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Veel mensen zitten hier al in de fase dat er behoorlijk wat geld de hobby in gaat, maar ik kan ook prima 100+ rijden op een broekie van 50 euro. Die van 150 zijn alleen comfortabeler, dat wil niet zeggen dat het niet kan zonder.

e; Pearl Izumi Attack Quest bijvoorbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door MrAngry op 27-07-2016 15:11 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Zolang de broek maar goed strak zit en zeem niet gaat schuiven, want dat gaat irriteren.
En een goed passend zadel is ook belangrijk.

Neemt niet weg dat ik eigenlijk alleen nog maar in Rapha broekjes rijd (waar ik inmiddels hele verzameling van heb), vooral als het wat warmer is merk je verschil in stof en dat zeem goed ademt als je wat meer gaat zweten.

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 27-07-2016 11:08 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ik zweer ook bij Castelli.
https://www.bikeinn.com/f...kaAuvH8P8HAQ&gclsrc=aw.ds

Deze heb ik.

[ Voor 84% gewijzigd door SemperFidelis op 27-07-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Het verschil ook enorm per persoon overigens. De ene kan het met een broekje van de Lidl en dat rijdt prima. De ander moet echt flink wat uitgegeven voor een broek om comfortable te kunnen fietsen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Noxa schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:23:

Ik ben 1,89 bij 80kg en heb ook de XXXL dus ik zou die inderdaad lekker groot nemen.
Baggy :+
Ik heb met 1,88m en 83kg een L, das drie maten kleiner :|

Overigens is duurder niet altijd beter hoor, ik heb één bib Met een Progetto X2 zeem (Castello free Aero meen ik) waar ik twee ritten mee gereden heb en ontzettende pijn in m'n kont mee krijg :'(
Maarja misschien is dit ook kwestie van wennen net als nieuwe schoenen....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:10
Ik fiets op het huismerk van de Perry Sport. Die kostte me slechts 40 euro en heb nergens last van. Alleen helemaal in het begin, toen ik ook net begon met fietsen :P, had ik na 30 minuten al pijn aan me reet (zoek de posts er maar op na), maar nu heb ik eigenlijk helemaal nergens meer last van

Ik ben wel benieuwd hoe snel deze gaat slijten. Tot nu toe nog geen slijtage te zien. Ik fiets 2/3x per week ongeveer 60km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
MrAngry schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:56:
e; Pearl Izumi Attack bijvoorbeeld.
Ik heb een Pearl Izumi Pursuit Attack bibshort, maar dat is toch wel uiteindelijk de minste bibshort die ik heb.
De maatvoering is gewoon bijzonder, en vooral de zeem is niet fantastisch.

Volgende keer gewoon weer een Castelli of toch maar eens een Rapha of Assos in de sale oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Heb een pakje van BioRacer en die zeem is perfect. Krijg alleen na verloop van tijd last van een schurende zak. :+ (en ja, ik zit er zonder boxershort in. ;))

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 17-09 04:49
sapphire schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:20:
[...]

Overigens is duurder niet altijd beter hoor, ik heb één bib Met een Progetto X2 zeem (Castello free Aero meen ik) waar ik twee ritten mee gereden heb en ontzettende pijn in m'n kont mee krijg :'(
Maarja misschien is dit ook kwestie van wennen net als nieuwe schoenen....
Dat was ook mijn idee. 1.86m en 85kg en ook een L in castelli.
XL is iets ruimer maar zeem beweegt teveel. Ook rekken die shorts een beetje na een 10tal keer wassen.

Je ziet veel mensen met fietskleding een maatje te groot. Denk dat de angst voor strakke kledij een grote rol speelt :P

[ Voor 8% gewijzigd door jvvv op 27-07-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

jvvv schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:44:
Ook rekken die shorts een beetje na een 10tal keer wassen.
Ik weet niet hoe je wast, maar er wordt niet voor niets handwas geadviseerd. Heb zelf nu een wasmachine met een heel rustig 20graden programme wat ik meestal gebruik, los van na de ritjes gewoon de broek onder de douche uitspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13:18

Crazy D

I think we should take a look.

Je ziet veel mensen met fietskleding een maatje te groot. Denk dat de angst voor strakke kledij een grote rol speelt :P
Ook comfort is wel belangrijk. En een lichaam waarbij je er in een strak shirt niet meteen uitziet als een rollade :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
[...]

Dat was ook mijn idee. 1.86m en 85kg en ook een L in castelli.
XL is iets ruimer maar zeem beweegt teveel. Ook rekken die shorts een beetje na een 10tal keer wassen.

Ja dit valt mij ook op! Shirtjes die wapperen, echt verschrikkelijk. Of die te ver over je onderrug vallen.
Vind het juist wel mooi dat je shirt je hele onderrug open laat ;)
Daarnaast helpt een strakke broek ook erg tegen kramp bij zeer intensieve ritten.

Ben 1.90m en heb een L met Castelli.
Die was ik ook niet meer in een wasmachine maar met de hand. Die logootjes vallen er anders af :P

[ Voor 21% gewijzigd door SemperFidelis op 27-07-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
1.86 en een M met castelli, misschien moet er iemand een database gaan bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ben 1.78 en weeg 68kg. Heb m'n wielerkleding gewoon zo strak mogelijk. Vind het los wapperend niet fijn.
Heb daarom meestal M of S (afhankelijk van merk)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Heb de knoop doorgehakt en bij hopman die assos mille s5 besteld. Maatje tir. En anders stuur ik hem terug.

Voor de database. Ik ben 1.97 en tegen de 110 kg. Ook de reden dat ik meer moet fietsen. In elk geval dank voor de adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Seriph schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:28:
Heb de knoop doorgehakt en bij hopman die assos mille s5 besteld. Maatje tir. En anders stuur ik hem terug.

Voor de database. Ik ben 1.97 en tegen de 110 kg. Ook de reden dat ik meer moet fietsen. In elk geval dank voor de adviezen.
1.86 en net boven de 110. Bij mij zit elk setje strak d:)b (of zoals ik liever zeg; het sluit goed O-) )
zolang ik boven de 100 zit zal je mij niet horen over materiaal of kleding; eerst maar eens kritisch naar mezelf toe ;) maar goed, daarom sloof ik me ook uit op de fiets ;) vooralsnog bevallen de duurdere huismerk setjes van de decathlon prima; redelijk slijtvast en voldoende comfort om lange ritten mee uit te zitten

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 19:19
havana schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 06:54:
[...]

Chineesje. Hongfu, Dengfu, enz.
Toch via marktplaats een Kuota Kebel op de kop kunnen tikken. Model 2013 en 2 jaar oud maar nog niet opgebouwd geweest! Met netjes interne kabels. Helaas niet de rode variant maar voor 500 euro hoor je me niet klagen. Na de vakantie opbouwen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Kent iemand het merk Airstreeem? Ik heb een RR Storm gezien die me wel aanspreekt, maar er rijden er niet zoveel van rond!

Havana misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
sapphire schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:20:
[...]

Zal eens een foto maken van hoe het zit, de naden staan namelijk in mijn benen na een rit. Ik moest overigens vooral een grote maat vanwege de lengte van de schouder banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
roda_djavulen schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:21:
1.86 en een M met castelli, misschien moet er iemand een database gaan bouwen :P
1 ding is duidelijk de Castelli maten is hit en miss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik rijd vrijwillig in rollade modus en draag doorgaans maatje 3 van bioracre spul (1.89m, schommelend rond de 80KG). Shirts zijn vooral te kort (en het is ruk dat de rugpanden/zakken meekrimpen met de shirtmaat), maar lekker strak is prima. Tijd voor een race-pak (zo'n one-piece waar de achterkant van het shirt vastzit aan het bib-deel. Voorlopig helaas nog even geen geld voor, maar wel ideaal tegen dat opkruipen van die te korte shirts. Mijn TT pak is ook een heerlijke uitdaging om aan te krijgen, alles voor aero ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:44
roda_djavulen schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:21:
1.90 en een M met castelli, wie biedt meer? ;) (70kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:15
Voor de liefhebbers is de summer sale op Futurumshop begonnen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Nu online
Ik heb bijv een dhb Aeron bibshort. Dhb is volgens mij het huismerk van Wiggle. Zit gewoon goed en goede prijs. Maatvoering is standaard, dus hoeft geen maat groter dan 'normaal'. Aan de bovenstaande berichten te zien bestaat er geen normaal, maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Inmiddels zijn we eruit en wordt het GoT rondje Hoeksche Waard op zaterdag 27 augustus georganiseerd.

Mocht je toch interesse hebben om mee te gaan fietsen dan kan dat. Het rondje is ongeveer 100 KM en wordt met een gemiddelde snelheid van 30 km/h gereden.

We gaan het met twee meetingpoints doen:
@10:00 Meetingpoint OV: Rotterdam Centraal, centrum kant bij de ondergrondse fietsenstalling
@10:45 Meetingpoint Auto: Fascinatio Boulevard

Op strava heb ik een group event aangemaakt en ook is de route daar te zien.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hielko schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:53:
[...]

1.90 en een M met castelli, wie biedt meer? ;) (70kg)
Daar heb je hem al gedeeltelijk, 70kg...

Dat is ruim 13kg minder, dat kan de stof dus meerekken in de lengte ipv. breedte :+

Overigens heb ik de naden ook in de benen staan hoor. Schouderbanden zitten de eerste keren ook echt strak als ik rechtop sta.
Daar naast verschilt het enorm qua bib, want mijn nanoflex bibshort is ruimer dan de rest.

@Graham, Nice 8)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
wackmaniac schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:56:
Voor de liefhebbers is de summer sale op Futurumshop begonnen.
Iemand ervaring met de surprise box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]Je ziet veel mensen met fietskleding een maatje te groot. Denk dat de angst voor strakke kledij een grote rol speelt :P
Als je lang en smal bent (1.94, 73 kg) is het ook lastig goed passende kleding te vinden. S-jes of M-etjes zouden mij qua breedte wellicht goed passen, maar dat zou er qua lengte echt wanstaltig uitzien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Rivanov schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:21:
Ben 1.78 en weeg 68kg. Heb m'n wielerkleding gewoon zo strak mogelijk. Vind het los wapperend niet fijn.
Heb daarom meestal M of S (afhankelijk van merk)
Hier idem, Castelli meestal M, Sportful S. Ben 1,79 en 67 kg. Sommige shirts van Castelli hebben dan wel weer een andere pasvorm; laatst had ik een Entrata besteld in M, die was echt véél te groot en ook de S bleek niet te passen. Niet lekker strak, veel te lang, gewoon ... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
nare man schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:26:
[...]

Hier idem, Castelli meestal M, Sportful S. Ben 1,79 en 67 kg. Sommige shirts van Castelli hebben dan wel weer een andere pasvorm; laatst had ik een Entrata besteld in M, die was echt véél te groot en ook de S bleek niet te passen. Niet lekker strak, veel te lang, gewoon ... vreemd.
Die Entrata is het instapmodel van Castelli en heeft een vreemde pasvorm. In ieder geval geen slim fit. Die heb ik namelijk ook al een keer besteld in meerdere maten maar allemaal viel het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Sjoewe schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:32:
[...]

Ik heb een Pearl Izumi Pursuit Attack bibshort, maar dat is toch wel uiteindelijk de minste bibshort die ik heb.
De maatvoering is gewoon bijzonder, en vooral de zeem is niet fantastisch.

Volgende keer gewoon weer een Castelli of toch maar eens een Rapha of Assos in de sale oppikken.
Ik heb nog even gekeken, maar het betreft bij mij een pearl izumi quest, ik heb dus geen ervaring met de attack, das een foutje. De quest was wel <50 euro toen ik hem kocht (in 2010!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik heb afgelopen maandag de Daags na de Tour bedrijven criterium gereden. Was voor mij de eerste keer om zo in wedstrijdvorm te rijden. Eigenlijk smaakt het wel naar meer maar heb geen idee hoe dit nu verder aan te pakken.

Heeft iemand ervaring hier met wedstrijd rijden? Heb je een licentie nodig bijvoorbeeld? Ligt het niveau hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Bij veel verenigingen kan je gewoon meedoen en wordt er op een avond in de week of in het weekend een wedstrijd georganiseerd. Rond Amsterdam kost het meestal 3 euro om mee te doen.

Het enige wat je nodig hebt is een basislicentie van een paar euro per jaar... Kan je bij de KNWU aanvragen, niets bijzonders voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

edit

[ Voor 96% gewijzigd door Hackus op 27-07-2016 22:14 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
M@cer schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:26:
Bij veel verenigingen kan je gewoon meedoen en wordt er op een avond in de week of in het weekend een wedstrijd georganiseerd. Rond Amsterdam kost het meestal 3 euro om mee te doen.

Het enige wat je nodig hebt is een basislicentie van een paar euro per jaar... Kan je bij de KNWU aanvragen, niets bijzonders voor nodig.
Dus je hoeft geen amateur licentie te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Bij een club volstaat een basislidmaatschap van de KNWU. Qua funklasse/zondagrijders crits zijn deze (helaas) toegankelijke voor iedereen, dat zou van mij wel anders mogen. Sommige mensen hebben totaal geen bocht techniek en is alleen maar gevaarlijk.

Amateur licentie heb je nodig voor amateur/sportklasse als ik het me goed herinner. Daar moet je wat meer voor doen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Volgens mij kan je die sportklasse licentie ook gewoon aanvragen als je club instemt, dus dat is het enige wat je nodig hebt, instemming van je club.

Pagina: 1 ... 78 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic