Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Staat Instellingen > Scherm & verlichting > Aanpasbare helderheid aan?
Heb het ook wel eens gehad. Kreeg de indruk dat op een witte pagina er meer licht wordt opgevangen door de sensor en dan de helderheid iets omhoog gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ossi schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:44:
Sinds de update naar Lolipop heb ik een klein probleem met de backlight, ben benieuwd of meerdere mensen daar last van hebben.
Als ik in bed lig en even de telefoon gebruik, dan heb ik de backlight op z'n donkerst staan, van mij mag hij nog wel wat donkerder maar dat terzijde. Ik heb soms dat als ik aan het scrollen ben, dat hij dan opeens iets helderder wordt en als ik dan weer verder scroll, dan wordt hij weer donker.

Ben ik de enige met dit probleem?
Als je een donkerder scherm wilt, zeker als je in de avond nog in bed zit te lezen of iets, dan kan ik je echt de app twilight aanraden, je kan dan zowel de kleur rood aanpassen als de helderheid.

Verandert de helderheid als je toevallig aan de zijkant van het scherm srollt? Bij mijn ebook app verandert dat namelijk ook als ik links scroll, omhoog gaat de helderheid omhoog en andersom.

Verder heb ik nog wel wat opvallends bij een lage helderheid. Bij normale helderheid is er niks aan de hand, maar als het scherm erg donker wordt, dan zie ik opeens allemaal kleine vlekjes in het scherm. Ik had geprobeerd om er een foto van te maken, maar daarop is het niet te zien.

Het is bijvoorbeeld erg goed duidelijk als je gewoon een witte pagina opent en dan het notificatiemenu naar beneden schuift. Opeens worden de vlekken dan zichtbaar. Ook als ik in het donker zit te lezen met een lage helderheid is het zichtbaar. Ik stoor mij er niet heel erg aan, maar vind het wel opmerkelijk.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
NmR schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:56:
Staat Instellingen > Scherm & verlichting > Aanpasbare helderheid aan?
Heb het ook wel eens gehad. Kreeg de indruk dat op een witte pagina er meer licht wordt opgevangen door de sensor en dan de helderheid iets omhoog gooit.
Nee, die staat uit. Zie in die instellingen dat je ook nog een optie hebt voor LiveDisplay, geen idee wat het is, maar daar stond Energieverbruik verminderen aan, die heb ik maar uit gezet. Geen idee wat het doet eigenlijk, maar ik heb mijn scherm sowieso bijna altijd op z'n donkerst.
mark de man schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:34:
[...]

Als je een donkerder scherm wilt, zeker als je in de avond nog in bed zit te lezen of iets, dan kan ik je echt de app twilight aanraden, je kan dan zowel de kleur rood aanpassen als de helderheid.

Verandert de helderheid als je toevallig aan de zijkant van het scherm srollt? Bij mijn ebook app verandert dat namelijk ook als ik links scroll, omhoog gaat de helderheid omhoog en andersom.

Verder heb ik nog wel wat opvallends bij een lage helderheid. Bij normale helderheid is er niks aan de hand, maar als het scherm erg donker wordt, dan zie ik opeens allemaal kleine vlekjes in het scherm. Ik had geprobeerd om er een foto van te maken, maar daarop is het niet te zien.

Het is bijvoorbeeld erg goed duidelijk als je gewoon een witte pagina opent en dan het notificatiemenu naar beneden schuift. Opeens worden de vlekken dan zichtbaar. Ook als ik in het donker zit te lezen met een lage helderheid is het zichtbaar. Ik stoor mij er niet heel erg aan, maar vind het wel opmerkelijk.
Twilight gebruik ik al :) Goede tip inderdaad.

Het is bij mijn weten niet als ik speciaal aan de zijkant van het scherm scroll, maar mocht ik er weer tegenaan lopen, dan zal ik daar op proberen te letten.

Wat die vlekken betreft, dat lijkt mij eerder dat het glas niet egaal genoeg is gekleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
NmR schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:54:
Heb de OPO nu een weekje in bezit en wat een heerlijk toestel zeg. Het formaat is voor mij aan de grote kant, maar daar heb ik mij inmiddels overheen gezet, vooral na de eerste battery cycle; 7 uur SOT met nog 14% op de teller. Sindsdien wel het idee dat 'Android-systeem' meer aanwezig is en nu haal ik gemiddeld zo richting de 6/6½ uur (schatting gezien ie meestal zo rond de 30% weer aan de lader gaat).

Het enige probleem dat ik ondervind is dat ik em maar niet unlocked krijg. Niet op de manier zoals hier op het forum wordt uitgelegd en niet met de Bacon Root Toolkit. Om de een of andere manier blijft het toestel in 'Apparaatbeheer' gezien worden als 'ADB Interface' en pakt ie de juiste USB Drivers niet (Win10 en Win7 machines geprobeerd).
Nu is dat momenteel nog geen probleem gezien het toestel prima draait, maar heb het toestel juist gekocht met oog op de toekomst dat ie het (net als mijn GNex) met Nightlies wel een jaar of 3 volhoudt.
http://forum.xda-develope...as-how-to-guides-t2839471
Lees die draad eens rustig door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Wellicht dat het hieraan ligt:
"System Requirements Microsoft® Windows® 8/7/Vista (32 or 64-bit)" voor de SDK Tools, terwijl ik op Windows 10 zit.
Het viel me ook al op dat op SDK Manager.exe niet opende en op de win7 machine wel. Die heb ik alleen niet meer tot mijn beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
NmR schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:35:
[...]

Wellicht dat het hieraan ligt:
"System Requirements Microsoft® Windows® 8/7/Vista (32 or 64-bit)" voor de SDK Tools, terwijl ik op Windows 10 zit.
Het viel me ook al op dat op SDK Manager.exe niet opende en op de win7 machine wel. Die heb ik alleen niet meer tot mijn beschikking.
Hm, nu je het zegt ja. Ik zal als ik thuis kom eens proberen of ik op mijn PC (met W10) een verbinding kan maken. Want ik heb wel gewoon de SDK tools kunnen openen + installeren.
Kan je het eens proberen met "android-sdk_r24.3.4-windows.zip" en niet de installer? En openen met admin rights?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Ik draai hier op windows 10 64bits gewoon de SDK met zowel emulatoren als mijn eigen OPO zonder issues. Ik heb volgens mij wel ergens samsung adb drivers weggepikt via XDA

overigens is die discussie meer wat voor dit topique -> [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 06-10-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waar zit de magneet sensor om te unlocken ? Kijken of ik zelf een magneetje in m'n cover kan bouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Manke op 06-10-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Kunnen we COS 12.2/13 volgende maand al verwachten? Steve Kondik gaf 2 oktober dit aan met betrekking tot een patch voor non-rooted devices: "Unfortunately it didn't make it in time for the OTA which is about to go out (security+bugfixes) but it will ship in the next platform release in about a month."

Bron: https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Arshaad schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:44:
Kunnen we COS 12.2/13 volgende maand al verwachten? Steve Kondik gaf 2 oktober dit aan met betrekking tot een patch voor non-rooted devices: "Unfortunately it didn't make it in time for the OTA which is about to go out (security+bugfixes) but it will ship in the next platform release in about a month."

Steve noemt nergens dat dit gaat over non-rooted devices. Ik denk dan ook eerder dat hij een CM12.1 snapshot release bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Arshaad schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:44:

Op basis van M? Dat duurt wel iets langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
Condor70 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:53:
[...]

Steve noemt nergens dat dit gaat over non-rooted devices. Ik denk dan ook eerder dat hij een CM12.1 snapshot release bedoelt.
Steve antwoordt op een vraag van een member hoe de patch te installeren op non-rooted devices. Vandaar de, wellicht kort door bocht, conclusie/speculatie. Maar als we eerdere updates als leidraad mogen gebruiken voor de snelheid van het uitbrengen, dan is de uitspraak van Steve wel interessant. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Beste mensen,

Ik ga afscheid nemen van t-mobile vanwege verslechterde netwerktoegang. Nu zoek ik een andere provider met goede 4G dekking.

Het artikel in de startpost heb ik al gelezen. Als ik de dekkingskaarten van Vodafone en KPN zie dan heeft alleen KPN 4G in onze woonplaats.

Vragen:
- hoe kan ik achterhalen of de 4G in onze woonplaats op 1800mhz werkt?
- thuis is 4g geen must omdat ik daar ook wifi heb. Durft iemand een uitspraak te doen welke provider de beste 4g dekking op 1800mhz heeft op het platteland van Noord Nederland of mij naar een bron kan verwijzen om dat uit te pluizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
nokiaan958GB schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:24:
- hoe kan ik achterhalen of de 4G in onze woonplaats op 1800mhz werkt?
- thuis is 4g geen must omdat ik daar ook wifi heb. Durft iemand een uitspraak te doen welke provider de beste 4g dekking op 1800mhz heeft op het platteland van Noord Nederland of mij naar een bron kan verwijzen om dat uit te pluizen?
Kijk op http://www.4gmasten.nl/.

In Noord-Nederland heeft T-Mobile toch de meeste masten op 1800MHz.
KPN en Vodafone hebben maar een paar 1800MHz masten en Tele2 heeft daarnaast nog een paar 2600MHz masten.

Nb. Een nabije locatie van een mast is geen garantie voor goede dekking. Er staat een Vodafone mast ca. 600m van mijn huis, maar deze is vrijwel onbruikbaar vanwege een verhoogde weg ertussen. De KPN, T-Mobile en Tele2 masten op ca. 900m zijn allemaal wel goed bruikbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Condor70 op 08-10-2015 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:57
is er op de OnePlus One mogelijkheid om een back-up te doen a-la "icloud"??
- contacten (sowieso doe ik dit via google contacts)
- agenda (sowieso doe ik dit via google calendar)
- wifi instellingen
- apps, mappen, etc.

ik kom alleen oplossingen zoals titanium back-up tegen, maar deze slaan het op de telefoon zelf op. ik zou graag net als bij icloud deze gegevens in de cloud opslaan. en zodra ik ooit een keer de telefoon moet wissen, dan zou ik het met een druk op de knop willn terugzetten of zelfs op een andere android telefoon willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SolarOrbiter schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:23:
- wifi instellingen
- apps, mappen, etc.

ik kom alleen oplossingen zoals titanium back-up tegen, maar deze slaan het op de telefoon zelf op. ik zou graag net als bij icloud deze gegevens in de cloud opslaan. en zodra ik ooit een keer de telefoon moet wissen, dan zou ik het met een druk op de knop willn terugzetten of zelfs op een andere android telefoon willen zetten.
Met titanium kan het via dropbox ook afaik. 1 & 2 gaan dus al automatisch, 3 wordt al in je google account opgeslagen, appdata gaat vanaf 6 mee. Mappen als in lokale bestanden? Die neemt hij niet mee. Maar er zijn echt genoeg oplossingen om dat in een oplossing als dropbox te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:54
SolarOrbiter schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:23:
- wifi instellingen
- apps, mappen, etc.

Inderdaad titanium backup, als je een pro account hebt kun je het ook in de cloud opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:57
met mappen, bedoel ik de "folders" waarin de apps zitten (niet degene in de app-drawer). wellicht is dat te veel gevraagd, omdat de start-pagina's op de OnePlus heel anders eruit kunnen zien dan op andere telefoons. dat is ook geen deal-breaker vor mij, alleen app-data is ook goed genoeg. Ik zal sowieso naar titanium back-up kijken.

als deze functionaliteit straks in android 6.0 gaat zitten, dan is dat ook opgelost, dat zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Condor70 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:28:
[...]

Kijk op http://www.4gmasten.nl/.

In Noord-Nederland heeft T-Mobile toch de meeste masten op 1800MHz.
KPN en Vodafone hebben maar een paar 1800MHz masten en Tele2 heeft daarnaast nog een paar 2600MHz masten.

Nb. Een nabije locatie van een mast is geen garantie voor goede dekking. Er staat een Vodafone mast ca. 600m van mijn huis, maar deze is vrijwel onbruikbaar vanwege een verhoogde weg ertussen. De KPN, T-Mobile en Tele2 masten op ca. 900m zijn allemaal wel goed bruikbaar.
Bedankt.

Heb nu voor KPN gekozen O-)

Wat denken jullie, heb je op 5/6 km van de mast nog prima 4g ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
nokiaan958GB schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:29:
[...]
Wat denken jullie, heb je op 5/6 km van de mast nog prima 4g ontvangst?
Op die afstand zul je maar 20-50% van de maximale snelheid halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Iemand nog batterijtips? Tis echt dramatisch, heb de play services al een aantal keer opnieuw er op gezet maar het werkt niet.

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
power_user schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:05:
Iemand nog batterijtips? Tis echt dramatisch, heb de play services al een aantal keer opnieuw er op gezet maar het werkt niet.
Als je COS 12.1 draait dan kun je:
Instellingen > Apps > Google Play-services > Machtigingen Wijzigen > Ingeschakeld houden > Uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Bedankt voor je tip Condor70 maar t stond al uit helaas. Iemand anders nog een quickfix? Paar maanden geleden haalde ik nog 2 dagen, nu nog maar 10 uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
power_user schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:33:
Bedankt voor je tip Condor70 maar t stond al uit helaas. Iemand anders nog een quickfix? Paar maanden geleden haalde ik nog 2 dagen, nu nog maar 10 uurtjes.
Wat staat er boven in je lijst bij de batterij? Heb je root-toegang of niet? Dan kun je BetterBatteryStats installeren om te kijken wat de boosdoener is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Condor70 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:10:
[...]

Op die afstand zul je maar 20-50% van de maximale snelheid halen.
Maximum is 150mbit dus op die afstand 30-75mbit. Je zult mij niet horen klagen als dit ook de werkelijk snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
power_user schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:33:
Is niet de topic ervoor maar als je juice wil stap over naar Unofficial CyanogenMod 12.1 with CAF 3.4.0 kernel van Sultanxda in combo met http://forum.xda-develope...eme-battery-life-t3095884 of ga een stap verder met met: http://forum.xda-develope...s-thread-oneplus-t3163211

Van die standaard rommel kan je nu eenmaal niet veel verwachten tot CM13 snapshots uitkomen.

[ Voor 36% gewijzigd door anessie op 11-10-2015 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
anessie schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 07:01:
[...]

Is niet de topic ervoor maar als je juice wil stap over naar Unofficial CyanogenMod 12.1 with CAF 3.4.0 kernel van Sultanxda in combo met http://forum.xda-develope...eme-battery-life-t3095884 of ga een stap verder met met: http://forum.xda-develope...s-thread-oneplus-t3163211

Van die standaard rommel kan je nu eenmaal niet veel verwachten tot CM13 snapshots uitkomen.
Waarop is je laatste zin gebaseerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Zelf tweak ik graag (ik draai exodus en heb ik mijn telefoon geroot om Greenify maximaal te benutten), maar ik ken meer dan genoeg OnePlus gebruikers die met COS12.1 prima, ruim de dag doorkomen. En daar draait het voor de meesten uiteindelijk toch om?

Ik heb veel vrienden echter wel gewezen op de mogelijkheid om Play Services af te knijpen met Privacy Guard.

[ Voor 3% gewijzigd door pimsaint op 11-10-2015 14:32 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
pimsaint schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:31:
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Zelf tweak ik graag (ik draai exodus en heb ik mijn telefoon geroot om Greenify maximaal te benutten), maar ik ken meer dan genoeg OnePlus gebruikers die met COS12.1 prima, ruim de dag doorkomen. En daar draait het voor de meesten uiteindelijk toch om?

Ik heb veel vrienden echter wel gewezen op de mogelijkheid om Play Services af te knijpen met Privacy Guard.
Ik heb geen aanpassingen aan mijn telefoon gedaan om de accuduur te verbeteren (dus gewoon Cyanogen 12.1, ongeroot, geen apps die accuduur verbeteren, Play Services niet 'afgeknepen') en ik kan ook makkelijk anderhalve dag doen met een volle accu, terwijl ik hem redelijk intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

Manke schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:48:
Wifi disconnect steeds als de telefoon in standby gaat, wie heeft dit probleem ook?
Had ik ook last van, OxygenOS heeft t opgelost, na 2 x reset maar dit geprobeerd en het is nu nog steeds goed. :|

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:12
Voor de OnePlus X heb ik een nieuw topic aangemaakt: [OnePlus X] Ervaringen & Discussie hier kunnen we dan in alle rust discussieren over de vermoedelijke specificaties.

Verder zie ik net dat de OPO 16GB niet meer op de website van OnePlus staat. Dus ik vermoed dat ze deze niet meer verkopen.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 13-10-2015 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Drwho1 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:13:
[...]

Gaat het om een volledig defecte mic of gaat het om zeer slecht verstaanbaar zijn bij telefoongesprekken?

In dat laatste geval kan je dit via een tweak in de kernbestanden fixen, heb ik zelf ook zo gedaan. Het zou te maken hebben met een overijverige noicecancelling.
Vreemd dat ze je nog geen remote sessie voorgesteld hebben, dat was bij mij na 3-4 contacten met support al vastgelegd. Uiteindelijk afgezegd omdat ik het probleem zelf heb verholpen.
Heb zelf ook eerst Oxygen moeten installeren, maar dat hielp dus geen moer.

Het kwam er eigenlijk op neer om in 2 lijnen code een waarde aan te passen en sindsdien is het probleem helemaal verholpen.

Als hij echt helemaal niet functioneert, tja dan is het iets hardwarematig waarschijnlijk.
Sorry voor mijn late reactie, mijn collega heeft inmiddels contact gehad met de tweede lijn voor RMA support bij OnePlus. Die hebben zijn machine overgenomen terwijl de OnePlus aangekoppeld lag.

Ik heb het zelf niet gezien maar het leek hem alsof er een soort basic rom op gezet werd. Hierin werkte de microfoon ook niet (Wat gek 8)7 ) dus er komt eindelijk een RMA procedure op gang.

Duurt lang maar eind goed algoed hopen we dan maar :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
hrt schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:30:
[...]

Had ik ook last van, OxygenOS heeft t opgelost, na 2 x reset maar dit geprobeerd en het is nu nog steeds goed. :|
Volgens mij deed ie het hier weer normaal nadat ik tomtom benelux en go had verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Iemand ervaring met een speaker dit steeds zachter lijkt te gaan? Heb hem gisteren met een vriend vergeleken, echt een waanzinnig verschil tussen onze speakers bij hetzelfde filmpje. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
PetrCech_3 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:22:
Iemand ervaring met een speaker dit steeds zachter lijkt te gaan? Heb hem gisteren met een vriend vergeleken, echt een waanzinnig verschil tussen onze speakers bij hetzelfde filmpje. Wat kan dit zijn?
Heb je allebei de speakers vergeleken op beide apparaten? Of gewoon die van jouw naast die van hem gelegd? Heb je de volume op z'n hardst gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
jimmy_dg schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:35:
[...]

Heb je allebei de speakers vergeleken op beide apparaten? Of gewoon die van jouw naast die van hem gelegd? Heb je de volume op z'n hardst gezet?
Hebbem tegelijk hetzelfde filmpje op maximaal gezet. Daarna ook nog via Spotify. Geluid om mijn telefoon hoor je niet eens meer naast die van hem. Raar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
PetrCech_3 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:59:
[...]

Hebbem tegelijk hetzelfde filmpje op maximaal gezet. Daarna ook nog via Spotify. Geluid om mijn telefoon hoor je niet eens meer naast die van hem. Raar toch?
Ow ik dacht externe speakers. Kan best dat die van hem gewoon harder gaat, zal er niet raar van opkijken dat er een verschil tussen zit maar alsnog vind ik de speakers van m'n OPO best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
PetrCech_3 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:22:
Hmm, nee dat heb ik nog niet eerder gehoord. Heb jij jouw OPO ook veel langer dan hij? Hebben jullie verschillende hoesjes, waarvan die van jou het geluid wat dempt? Zit er misschien wat vuil in de speaker? draaien jullie allebei hetzelfde OS (dus Cyanogen of Oxygen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

THWIT schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:37:
[...]

Ik heb geen aanpassingen aan mijn telefoon gedaan om de accuduur te verbeteren (dus gewoon Cyanogen 12.1, ongeroot, geen apps die accuduur verbeteren, Play Services niet 'afgeknepen') en ik kan ook makkelijk anderhalve dag doen met een volle accu, terwijl ik hem redelijk intensief gebruik.
Ik merk zelf heel erg dat ik op mijn werk heel snel batterij verlies, en thuis doe ik makkelijk 2 dagen op een charge. Het lijkt aan de wi-fi networks te liggen. Die op mijn werk houdt mijn telefoon de hele tijd awake (android OS keep awake), terwijl die hem thuis gewoon laat slapen. Ben er nog niet achter wat het precies is ,maar ben niet de enige die dat zo ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Laatst online: 18:20
Ik ben nu inmiddels dik een jaar in het bezit van de OnePlus One. Hij bevalt me nog steeds erg goed. Binnenkort wordt het wel tijd om het toestel eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen, want regelmatig lopen apps vast (camera, galerij, etc.).

Echter heb ik één negatieve opmerking bij de telefoon; De microfoon neemt tijdens het maken van filmpjes veel te veel op (te gevoelig). Wanneer ik op een feestje wat opneem, valt het geluid volledig weg. Zeker met de bass en dat komt nogal eens voor met 150-155BPM. >:)

Is hier een oplossing voor? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Beunhaas91 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:37:
Ik ben nu inmiddels dik een jaar in het bezit van de OnePlus One. Hij bevalt me nog steeds erg goed. Binnenkort wordt het wel tijd om het toestel eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen, want regelmatig lopen apps vast (camera, galerij, etc.).

Echter heb ik één negatieve opmerking bij de telefoon; De microfoon neemt tijdens het maken van filmpjes veel te veel op (te gevoelig). Wanneer ik op een feestje wat opneem, valt het geluid volledig weg. Zeker met de bass en dat komt nogal eens voor met 150-155BPM. >:)

Is al tijden gezeur over, zie af en toe fixes voorbij komen in CM tickets, maar echt veel gebeurd er nog niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Beunhaas91 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:37:

Nee, er is al vanaf het begin een issue voor gelogged, ze zijn ermee bezig maar een oplossing is nog ver te zoeken...

https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64

Idd waardeloos. Ik maak op feestjes geen filmpjes meer :( beeld is prima maar het geluid is niet om aan te horen.

[ Voor 6% gewijzigd door cypher21 op 14-10-2015 10:40 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
Bedankt voor de (super) snelle reacties heren. Erg jammer dat er nog steeds geen oplossing voor is, lijkt mij toch een vrij hoge prioriteit te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:02
Ben ook nog steeds tevreden. Enige wat ik echt een hekelpunt vind is dat video's nog steeds niet goed afspelen buiten YouTube...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
Is inderdaad ook een punt, had ik even niet aan gedacht. De videospeler loopt dan vast. Audio loopt soms een paar seconden door, maar stopt dan ook. Dit had ik eerst niet en is pas sinds de 5.x update geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
Mijn grote hekelpunt is dat ik de OPO na elk telefoontje moet rebooten omdat anders de mic het niet meer doet/ik onverstaanbaar ben. Snap dat er een simpele fix voor is als je geroot bent, maar dat heb ik niet dus ik vraag me af wanneer dat een keer door OPO zelf gefixed gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57
Wie kan mij helpen, heb de oplossing ergens op het forum gelezen maar kan het niet meer vinden. Heb gisteren voor mij OPO de 4g via Telfort/KPN aan geslingerd, het werkt als een tiet, echter valt mijn netwerk met Telfort constant weg. Volgens mij ergens een vinkje zetten om dit te verhelpen maar weet niet waar!? Wie helpt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Djeen84 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:46:
Wie kan mij helpen, heb de oplossing ergens op het forum gelezen maar kan het niet meer vinden. Heb gisteren voor mij OPO de 4g via Telfort/KPN aan geslingerd, het werkt als een tiet, echter valt mijn netwerk met Telfort constant weg. Volgens mij ergens een vinkje zetten om dit te verhelpen maar weet niet waar!? Wie helpt?
Proxy uitzetten bij de APN? Had dat bij de OnePlus Two en beschreven in die thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zijn er meer mensen die Wifi analyzer gebruiken in combinatie met de privacy manager op de OPO?

Vraagt Wifi analyzer ook bij jullie om een locatie, terwijl ze daar geen machtiging voor willen hebben volgens de store?

Zie ook: rens-br in "App crashes in Android Marshmellow door App Permissions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:46
rens-br schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:41:
Zijn er meer mensen die Wifi analyzer gebruiken in combinatie met de privacy manager op de OPO?

Vraagt Wifi analyzer ook bij jullie om een locatie, terwijl ze daar geen machtiging voor hebben volgende de store?

Zie ook: rens-br in "App crashes in Android Marshmellow door App Permissions"
Yep. Als je permissie voor locatie uitzet geeft die geen resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:34:
[...]

Proxy uitzetten bij de APN? Had dat bij de OnePlus Two en beschreven in die thread.
Jep, thanks man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
Beunhaas91 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:46:
Bedankt voor de (super) snelle reacties heren. Erg jammer dat er nog steeds geen oplossing voor is, lijkt mij toch een vrij hoge prioriteit te hebben. :)
cypher21 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:39:
[...]

Nee, er is al vanaf het begin een issue voor gelogged, ze zijn ermee bezig maar een oplossing is nog ver te zoeken...

https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64

Idd waardeloos. Ik maak op feestjes geen filmpjes meer :( beeld is prima maar het geluid is niet om aan te horen.
De laatste patch schijnt juist wel te werken. Op het fora van oneplus heeft iemand een video gedeeld die echt dag en nacht verschil maakt. Als reden gaf deze persoon aan dat de anderen de patch wellicht verkeerd hebben geflashed, zie https://forums.oneplus.ne...-recording.185239/page-13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Arshaad schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:13:
[...]

[...]

De laatste patch schijnt juist wel te werken. Op het fora van oneplus heeft iemand een video gedeeld die echt dag en nacht verschil maakt. Als reden gaf deze persoon aan dat de anderen de patch wellicht verkeerd hebben geflashed, zie https://forums.oneplus.ne...-recording.185239/page-13
ik heb de laatste ACDB file er ook op gezet en ermee getest, het is wel wat beter geworden, maar nog steeds te beroerd om fatsoenlijke video's op feestjes te maken.
Vervormt nog steeds te erg

en verkeerd installeren lijkt mij vrijwel onmogelijk. Uiteraard root nodig, maar het is gewoon een file ergens neerplempen en de rechten juist zetten

[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 14-10-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
cypher21 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:34:
[...]

ik heb de laatste ACDB file er ook op gezet en ermee getest, het is wel wat beter geworden, maar nog steeds te beroerd om fatsoenlijke video's op feestjes te maken.
Vervormt nog steeds te erg
Toevallig tijd en zin om keertje een video te uploaden? Als het significant beter is dan trekt dat mij wellicht over de streep om me telefoon te rooten. Door de wisselende verhalen ben ik terughoudend. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Arshaad schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:39:
[...]

Toevallig tijd en zin om keertje een video te uploaden? Als het significant beter is dan trekt dat mij wellicht over de streep om me telefoon te rooten. Door de wisselende verhalen ben ik terughoudend. 8)7
opnames met "originele" file:
YouTube: Xxlerator raw one plus recording distortion
YouTube: Oud acdb

Deze is van vorige week in een foute tent waar de muziek echt KNEITERHARD stond en met de nieuwe acdb file
YouTube: New acdb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
N!co schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:24:
Yep. Als je permissie voor locatie uitzet geeft die geen resultaten.
Ok helemaal super! Bedankt voor het kijken. Het lijkt dus een bug te zijn in CM. Want Wifi Analyzer vraagt helemaal niet om een locatie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
cypher21 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:45:
[...]

Deze is van vorige week in een foute tent waar de muziek echt KNEITERHARD stond en met de nieuwe acdb file
Thanks!!! Tja, de "sound distortion" is zeker nog aanwezig, maar vergeleken met je eerdere video's is het beter. Hij komt echter nog steeds niet in de buurt van een iPhone 6 of Note 4 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Arshaad schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:45:
[...]

Thanks!!! Tja, de "sound distortion" is zeker nog aanwezig, maar vergeleken met je eerdere video's is het beter. Hij komt echter nog steeds niet in de buurt van een iPhone 6 of Note 4 :/
Klopt, het is iets beter geworden. Maar naar mijn mening nog steeds te slecht voor een "flagship killer"

Vriend van me met een iphone 6 heeft ook wat filmpjes gemaakt op het zelfde moment en daar is nagenoeg geen distortion te horen....

dat het geluid niet lekker klinkt bij een heel hoog volume kan ik mee leven, maar dit is te erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Mijn telefoon loopt al maanden super op Exodus. Het enige probleem wat ik momenteel heb is dat mijn foto's niet versturen willen via sms of whatsapp. Ook ontving ik een foto niet laatst via sms. Het bericht wat erbij hoorde ontving ik dus wel. De foto zat er niet bij.

Heeft iemand een idee waar ik deze instelling kan vinden die dit veroorzaakt?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Via SMS kan aan je mms instellingen liggen. Dat staat echter volledig los van het niet kunnen versturen via WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:02
Mms uitgeschakeld ivm stagefright bug?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
cypher21 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:45:
[...]

Xxlerator. *;

Precies de reden waarom ik er vanmiddag aan dacht na afgelopen zaterdag (Xxlerator Roughstate) weer een baggerfilmpje te hebben gemaakt qua geluid. Je geluid is wel sterk verbeterd. Een melodie door harde kicks zul je dan ook wel blijven horen. Binnenkort eens gaan rooten die OPO van mij. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Beunhaas91 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 01:18:
[...]

Xxlerator. *;

Precies de reden waarom ik er vanmiddag aan dacht na afgelopen zaterdag (Xxlerator Roughstate) weer een baggerfilmpje te hebben gemaakt qua geluid. Je geluid is wel sterk verbeterd. Een melodie door harde kicks zul je dan ook wel blijven horen. Binnenkort eens gaan rooten die OPO van mij. Thanks!
Zeker doen, het is inderdaad wel verbeterd, maar zodra die bass erin komt is het helaas nog steeds niet om aan te horen.
Het is wel goed te zien dat ze er EINDELIJK mee bezig zijn na meer dan een jaar.
Alle CM roms hebben hier namelijk last van.
Hopelijk verbeteren ze nog het een en ander, dan kan ik volgende week op Unlocked nog wat testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:21
Hmm...zie dat er niet een nieuwe versie van Google Play Services beschikbaar is gekomen (-238 versie
voor o.a. de OPO):

*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

Maar eens installeren en kijken of dat iets doet aan het battery drain probleem.

EDIT: Nou, deze versie lijkt niet te werken. Krijg na een reboot steeds "Google Play Services have stopped working" meldingen. GPS werkt ook niet meer.
Terug naar de voorgaande versie!

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
ReneK schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:11:
Hmm...zie dat er niet een nieuwe versie van Google Play Services beschikbaar is gekomen (-238 versie
voor o.a. de OPO):

*knip*

Maar eens installeren en kijken of dat iets doet aan het battery drain probleem.

EDIT: Nou, deze versie lijkt niet te werken. Krijg na een reboot steeds "Google Play Services have stopped working" meldingen. GPS werkt ook niet meer.
Terug naar de voorgaande versie!
Dalvik gewiped nadat je de APK geïnstalleerd had??

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:21
melvinnie schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:10:
[...]
Dalvik gewiped nadat je de APK geïnstalleerd had??
Da's een goeie! Helemaal vergeten. Ga het nog een keer proberen met een wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
cypher21 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:51:
Via SMS kan aan je mms instellingen liggen. Dat staat echter volledig los van het niet kunnen versturen via WhatsApp.
Heb contacts plus opieuw geinstalleerd. Ik was na een update de mms instellingen gewoon kwijt (stonden niet meer tussen de instellingen van contacts plus). Nu doet alles het weer. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gegroet mede-tweakers.

Ik heb sinds vanmorgen ochtend een extreem slecht battery life op mijn opo. Normaal gesproken gaat hij 4-5 uur mee, maar nu is hij na een half uurtje al leeg. Hij overhit ook nog eens heel erg, wat te voelen is bij de camera. Ik heb zelf video's en hulp opgezocht, maar niemand heeft zo'n drastisch probleem, het is waarschijnlijk iets hardwarematigs, want ik had hier NOOIT last van, dus het komt ook niet door lollipop.

Ik run zelf Android 5.1.1 met CM12.1 (S?)
Ook werkt mijn app-drawer van Nova Launcher prime niet meer... :'(

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Mvg,

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:12:
Gegroet mede-tweakers.

Ik heb sinds vanmorgen ochtend een extreem slecht battery life op mijn opo. Normaal gesproken gaat hij 4-5 uur mee, maar nu is hij na een half uurtje al leeg. Hij overhit ook nog eens heel erg, wat te voelen is bij de camera. Ik heb zelf video's en hulp opgezocht, maar niemand heeft zo'n drastisch probleem, het is waarschijnlijk iets hardwarematigs, want ik had hier NOOIT last van, dus het komt ook niet door lollipop.

Ik run zelf Android 5.1.1 met CM12.1 (S?)
Ook werkt mijn app-drawer van Nova Launcher prime niet meer... :'(

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Mvg,

Hugo
Dit klinkt toch als een softwarematig probleem. Je zou een Factory reset kunnen uitvoeren of een andere ROM kunnen flashen. Hier raak je helaas wel je gegevens bij kwijt.
Daarom is het misschien verstandiger om eerst andere mogelijke oplossingen af te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THWIT schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:55:
[...]

Dit klinkt toch als een softwarematig probleem. Je zou een Factory reset kunnen uitvoeren of een andere ROM kunnen flashen. Hier raak je helaas wel je gegevens bij kwijt.
Daarom is het misschien verstandiger om eerst andere mogelijke oplossingen af te wachten...
Ik denk dat ik mijn belangrijke data backup en een nieuwe rom zal zoeken. Iemand suggestie? Natuurlijk voor Android 5.0 (of hoger!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:01:
[...]

Ik denk dat ik mijn belangrijke data backup en een nieuwe rom zal zoeken. Iemand suggestie? Natuurlijk voor Android 5.0 (of hoger!)
[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Ik zit op exodus, ben prima tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:01:
[...]

Exodus hoor ik inderdaad vaker. Je zou ook de officiële ROM van OnePlus kunnen overwegen, Oxygen OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Als je een goeie stabiele rom zoekt is Exodus de beste keuze vind ik.

Alleen is het misschien beter het probleem te zoeken. Kort geleden een nieuwe app geïnstalleerd die misschien lastig doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Meer mensen een systeemupdate ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Welke versie Kartmans?

Via instellingen -> over de telefoon, zie ik builddatum 15 Aug staan. Versie 12.1.

Wat heb jij?

[ Voor 70% gewijzigd door power_user op 17-10-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik dacht even nav de melding van Cyanogen Updatetracker via recovery de 12.1 YOG4PAS2QL update te installeren.

Zegt hij:
Install failed.
....
system partition has unexpected contents
E: Failed to installed /sideload/package.zip
E: Please tak not of all the above lines for reports
Installation aborted

Iemand die zo een idee heeft wat er hier mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
nokiaan958GB schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:58:
Ik dacht even nav de melding van Cyanogen Updatetracker via recovery de 12.1 YOG4PAS2QL update te installeren.

Zegt hij:
Install failed.
....
system partition has unexpected contents
E: Failed to installed /sideload/package.zip
E: Please tak not of all the above lines for reports
Installation aborted

Iemand die zo een idee heeft wat er hier mis gaat?
Geen idee, alleen dat ik precies hetzelfde heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
voor de liefhebber op pagina 6 de downloadlinks ..........
https://forums.oneplus.ne...s2ql-update.386525/page-7

[ Voor 39% gewijzigd door nokiaan958GB op 17-10-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Hartelijk bedankt!

Edit: hm, gaat hier toch niet helemaal goed. Krijg constant een foutmelding.

[ Voor 12% gewijzigd door RubenSaurus op 17-10-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
power_user schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:57:
Welke versie Kartmans?

Via instellingen -> over de telefoon, zie ik builddatum 15 Aug staan. Versie 12.1.

Wat heb jij?
Zojuist geüpdatet, 24 september. Was maar 19 MB, en er stond alleen improvements en bug fixes. Nog geen echte verschillen opgemerkt.

Edit: burst mode in camera werkt weer

[ Voor 5% gewijzigd door Kartmans1 op 17-10-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wil ik OxygenOS installeren op mijn One Plus One krijg ik een foutmelding bij het flashes. Iets met een handtekening die niet geldig is. Heb ik weer.

Ik heb verder weinig verstand van Androids flashes maar dit leek een makkie. Kennelijk zit er een dikke adder onder het gras. Nu uitzoeken hoe rooten en flashen wél kan, met een Mac.

-Tot zover mijn ervaringen, ik zag later pas dat er ook nog een topic is over rooten...-

[ Voor 12% gewijzigd door sypie op 17-10-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
De release notes voor de update zijn:
This maintenance release provides bug fixes and critical security updates for your device.
Zou dit betekenen dat de nieuwe Stagefreight 2.0 bugs nu ook gepatcht zijn?

De volledige update is 645 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Heb hier nog steeds een opo liggen echter werkt het scherm niet meer. De opo lijkt het goed te doen. Wil mijn scherm maken, via de winkel is dit € 150 echter zelf doen lijkt iets van €50 te kosten. Is dit iemand zelf al gelukt? Iedereen die ik spreek die het ooit zelf heeft gedaan lijkt het nooit te zijn gelukt. Hoor alleen maar slechte verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Hmm, zowel de OTA incremental als de full zip geven hier een
error executing updater binary in zip

Zal wel aan een custom recovery liggen. Vanavond thuis maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
cypher21 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:12:
Hmm, zowel de OTA incremental als de full zip geven hier een
error executing updater binary in zip

Zal wel aan een custom recovery liggen. Vanavond thuis maar eens kijken.
Ga dit vanavond ook maar eens proberen. Welke versie van TWRP draai je?
Ik heb versie 2.8.6.0 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
rens-br schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:28:
[...]

Ga dit vanavond ook maar eens proberen. Welke versie van TWRP draai je?
Ik heb versie 2.8.6.0 draaien.
Die heb ik ook. 2.8.7.0 flashte de modem niet bij de vorige OTA dus toen terug naar 2.8.6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
cypher21 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:29:
[...]

Die heb ik ook. 2.8.7.0 flashte de modem niet bij de vorige OTA dus toen terug naar 2.8.6.0
Inderdaad. Daarom vroeg ik het ook haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:08
Versteegrob schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 08:41:
Heb hier nog steeds een opo liggen echter werkt het scherm niet meer. De opo lijkt het goed te doen. Wil mijn scherm maken, via de winkel is dit € 150 echter zelf doen lijkt iets van €50 te kosten. Is dit iemand zelf al gelukt? Iedereen die ik spreek die het ooit zelf heeft gedaan lijkt het nooit te zijn gelukt. Hoor alleen maar slechte verhalen.
Even gekeken(youtube), maar ziet er serieus lastig uit. Zelf wel meerdere LG G2 schermen vervangen, die waren goed te doen... Als je avondje over hebt, is het wel te proberen natuurlijk, maar makkelijk is anders.

https://www.youtube.com/watch?v=AiJLF_ct9Yc

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
rens-br schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:31:
[...]

Inderdaad. Daarom vroeg ik het ook haha!
Update ging niet lekker hier... Had het update script aangepast zodat de checks overgeslagen werden maar de telefoon startte daarna niet meer op...

Factory reset > full zip flashen > data restoren van nandroid backup (die ik gelukkig gemaakt had!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Ik hen al een tijdje de Oneplus One, maar merk dat thuis vaak de wifi verbinding onderbroken wordt.
Het gekke is dan dat niet alleen wifi niet werkt, maar ook de 3G even hapert op datzelfde moment.

Ik zie dat op mijn werk niet gebeuren, dus moet haast wel met mijn thuisnetwerk te maken hebben.
Ik heb een D-Link router en connect op 2.4 Ghz.

Iemand die dit stiekem herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
cypher21 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:51:
[...]
Update ging niet lekker hier... Had het update script aangepast zodat de checks overgeslagen werden maar de telefoon startte daarna niet meer op...
Dit weerhoud mij ervan om al te updaten haha. Gelukkig had je een backup.
ExTaxi schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:08:
Ik zie dat op mijn werk niet gebeuren, dus moet haast wel met mijn thuisnetwerk te maken hebben.
Als je denkt dat het met je thuisnetwerk te maken heeft, kan je beter een topic openen in NT. Daar is dit topic namelijk niet voor bedoeld. Maar springt op hetzelfde moment niet net je magnetron / babyfoon ofzo aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
rens-br schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:20:
[...]

Dit weerhoud mij ervan om al te updaten haha. Gelukkig had je een backup.

[...]

Als je denkt dat het met je thuisnetwerk te maken heeft, kan je beter een topic openen in NT. Daar is dit topic namelijk niet voor bedoeld. Maar springt op hetzelfde moment niet net je magnetron / babyfoon ofzo aan?
Zou inderdaad even wachten...

Ik maak gelukkig altijd een nandroid backup voor ik met die updates aan de gang ga :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
cypher21 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:46:
[...]
Ik maak gelukkig altijd een nandroid backup voor ik met die updates aan de gang ga :P
Ik ook! Ben het één keer vergeten en dat was zeer vervelend. Dus vanaf toen altijd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepvork.nl
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 16:38
ExTaxi schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:08:
Ik hen al een tijdje de Oneplus One, maar merk dat thuis vaak de wifi verbinding onderbroken wordt.
Het gekke is dan dat niet alleen wifi niet werkt, maar ook de 3G even hapert op datzelfde moment.

Iemand die dit stiekem herkent?
Ik heb hetzelfde, het is bij mij gek genoeg ook alleen thuis dat dit probleem zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
[Nieuws] Tele2 introduceert nog dit jaar 4g-abonnementen in Nederland
Daar zullen we als OnePlus gebruikers weinig aan hebben, gezien de beperking tot de 2600Mhz band.
Zijn hier mensen met Tele2 4G en hoe bruikbaar is dat eigenlijk?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamania
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 14:06
Beste mede-OnePlus One gebruikers,

Ik heb sinds zaterdag 17-10-2015 het probleem dat ik niet meer kan bellen en/of gebeld worden. Als ik gebeld word is dit wel gewoon te zien op het scherm en kan ook opnemen, echter hoort de andere kant alleen maar vreemde geluiden en zelf hoor ik niets.

Als ik zelf probeer te bellen gaat de telefoon aan de andere kant wel gewoon over, zelf hoor ik echter geen overgangs toon en ook als er word opgenomen hoor ik helemaal niets.

Hetzelfde geld voor bellen via bijvoorbeeld whatsapp.

Iemand enig id hoe dit op te lossen?

Ik draai: CM 12.1 YOG4PAS1N0
Build nr: LMY48B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:59
Gek word ik er van. Na vakantie in warm land blijft mijn telefoon aan de achterkant bij de camera steeds warm en trekt het de accu in no time leeg. Na de update naar Android 5 was het weg gelukkig. Nu draai ik een stock update gisteravond en hetzelfde probleem ontstaat weeeer! Ik vond het een heerlijke telefoon maar dit soort dingen irriteren toch wel. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Lamania schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:15:
Beste mede-OnePlus One gebruikers,

Ik heb sinds zaterdag 17-10-2015 het probleem dat ik niet meer kan bellen en/of gebeld worden. Als ik gebeld word is dit wel gewoon te zien op het scherm en kan ook opnemen, echter hoort de andere kant alleen maar vreemde geluiden en zelf hoor ik niets.

Als ik zelf probeer te bellen gaat de telefoon aan de andere kant wel gewoon over, zelf hoor ik echter geen overgangs toon en ook als er word opgenomen hoor ik helemaal niets.

Hetzelfde geld voor bellen via bijvoorbeeld whatsapp.

Iemand enig id hoe dit op te lossen?

Ik draai: CM 12.1 YOG4PAS1N0
Build nr: LMY48B
Ligt het niet aan je sim? Al jouw sim in een andere telefoon gestopt of een andere sim in je OPO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Brammos85 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:51:
Gek word ik er van. Na vakantie in warm land blijft mijn telefoon aan de achterkant bij de camera steeds warm en trekt het de accu in no time leeg. Na de update naar Android 5 was het weg gelukkig. Nu draai ik een stock update gisteravond en hetzelfde probleem ontstaat weeeer! Ik vond het een heerlijke telefoon maar dit soort dingen irriteren toch wel. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Geroot? Dan eerst BetterBatteryStats installeren om te zie welke app de boosdoener is.
Grote kans dat het Google Services is. Dat kun je oplossen door de permissie voor wakker houden uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:59
Niet geroot, compleet stock.. Bij de accu stats lijken de play services ook niet de boosdoener..
Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen