Ossi schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:44:
Sinds de update naar Lolipop heb ik een klein probleem met de backlight, ben benieuwd of meerdere mensen daar last van hebben.
Als ik in bed lig en even de telefoon gebruik, dan heb ik de backlight op z'n donkerst staan, van mij mag hij nog wel wat donkerder maar dat terzijde. Ik heb soms dat als ik aan het scrollen ben, dat hij dan opeens iets helderder wordt en als ik dan weer verder scroll, dan wordt hij weer donker.
Ben ik de enige met dit probleem?
Als je een donkerder scherm wilt, zeker als je in de avond nog in bed zit te lezen of iets, dan kan ik je echt de app twilight aanraden, je kan dan zowel de kleur rood aanpassen als de helderheid.
Verandert de helderheid als je toevallig aan de zijkant van het scherm srollt? Bij mijn ebook app verandert dat namelijk ook als ik links scroll, omhoog gaat de helderheid omhoog en andersom.
Verder heb ik nog wel wat opvallends bij een lage helderheid. Bij normale helderheid is er niks aan de hand, maar als het scherm erg donker wordt, dan zie ik opeens allemaal kleine vlekjes in het scherm. Ik had geprobeerd om er een foto van te maken, maar daarop is het niet te zien.
Het is bijvoorbeeld erg goed duidelijk als je gewoon een witte pagina opent en dan het notificatiemenu naar beneden schuift. Opeens worden de vlekken dan zichtbaar. Ook als ik in het donker zit te lezen met een lage helderheid is het zichtbaar. Ik stoor mij er niet heel erg aan, maar vind het wel opmerkelijk.