Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:50

De Chinese fabrikant OnePlus heeft op een eigen evenement in Londen zijn derde smartphone gepresenteerd. De OnePlus X heeft een 5"-scherm en is goedkoper en kleiner dan de eerdere twee smartphones van de smartphonemaker.

De OnePlus X heeft een amoled-scherm met een diagonaal van 5" en een resolutie van 1920x1080 pixels. De eerdere smartphones van de fabrikant hebben beide een 5,5"-scherm, waarmee het scherm dus een stuk kleiner is. Ook de behuizing krimpt mee: het toestel is 14x6,9cm groot en 6,9mm dik. Het toestel heeft aan de voorkant en achterkant Gorilla Glass en beschikt over een metalen rand aan de zijkanten.

Het toestel draait op een Qualcomm Snapdragon 801, met vier Krait-cores op 2,2GHz en een Adreno 330-gpu. Op de soc zit 3GB aan lpddr3-geheugen. Het toestel heeft een accu met een capaciteit van 2525mAh. Het toestel heeft standaard een opslag van 16GB, dat uitbreidbaar is via een micro-sd-kaartslot. Wie daar geen behoefte aan heeft, kan een tweede simkaart in het kaartslot doen, waardoor het een dualsim-toestel is.

De OnePlus X heeft een isocell-cameramodule van Samsung met een maximale resolutie van dertien megapixels, voorzien van een f/2.2-lens. De frontcamera is een Omnivision OV8858 met een maximale resolutie van acht megapixels en een f/2.4-lens. Waar de OnePlus 2 een usb-c-poort heeft, beschikt de goedkopere X over een micro-usb-aansluiting, die met een 10W-lader overweg kan.

De smartphone draait op Android 5.1.1 met OnePlus' eigen skin Oxygen OS. Het ondersteunt 4g op alle in de Benelux gebruikte frequenties. OnePlus X gaat over een week in de verkoop voor een prijs van 269 euro. Daarmee is hij 70 euro goedkoper dan de OnePlus 2, die begint op 339 euro. Er komt ook een versie met 'keramische' achterkant, die 369 euro gaat kosten. Het toestel gaat in de verkoop via uitnodigingen, maar het invite-systeem loopt nu volgens de fabrikant een maand, waarna elke week de smartphone een paar uur in de open verkoop gaat.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid
SkinOxygenOS
CPUQualcomm® Snapdragon™ 801 processor: 2,3 GHz Quad-core
GPUQualcomm® Adreno™ 330
RAM3 GB LPDDR3
ROM16 GB eMMC v5.0 (uitbreidbaar tot 128 GB)
ConnectiviteitBluetooth 4.0, GPS, GLONASS, 2,4 GHz b/g/n
Scherm5" Full HD-amoled Gorilla Glass
Camera13MP f/2.2 back, 8MP f/2.4 front
Accu2525 mAh LiPo-accu
KleurCeramic, Onyx
Afmetingen140 x 69 x 6,9 mm
GewichtOnyx: 138 g / Ceramic: 160 g
Prijs269,- euro
Release Datum5 november

De OnePlus X ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM-850, 900, 1800, 1900 MHz
TDD-LTE38, 402600, 2300 MHz
FDD-LTE1, 3, 5, 7 , 8, 202100, 1800, 850, 2600, 900, 800 Mhz
WCDMA1, 2 ,5, 82100, 1900, 850, 900 Mhz

En werkt daarmee op alle Nederlandse en Belgische 4G netwerken.
Terug naar Inhoudsopgave

OnePlus brengt een hoop OTA updates uit voor de OnePlus X, maar de officiële roms zijn ook los te downloaden vanaf de website van OnePlus en gemirrord door Chris.nl en op Android File Host (met dank aan rens-br).

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.012-10-2015Topic aangemaakt
V2.013-10-2015Linkjes toegevoegd
V3.014-10-2015Foto's en specs geupdate
V4.016-10-2015Specs aangepast
V5.001-11-2015OP aangepast aan aankondiging OnePlus X
V6.009-11-2015Links naar Accessoires en levertijden en prijzen topics toegevoegd
V7.005-04-2016Layout aangepast
V7.119-05-2016Link naar roms toegevoegd
V7.226-05-2016Ondersteuning frequentie toegevoegd

Terug naar Inhoudsopgave

rens-br wijzigde deze reactie 28-06-2017 14:50 (132%)
Reden: V7.2

• rens-br
-- Gereserveerd --

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dat de camera weer bovenin de behuizing zit is al een groot pluspunt!

• THWIT
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17-09 21:32

THWIT

Kansloos

Voor alle geruchten rondom de OnePlus X, zie ook deze interessante reacties:
Jvann in 'nieuws: Foto's onaangekondigde smartphone OnePlus verschijnen online'
Bretgrenz in 'nieuws: Foto's onaangekondigde smartphone OnePlus verschijnen o...
stin00 in 'nieuws: Foto's onaangekondigde smartphone OnePlus verschijnen online'

Wat betreft de resolutie, ik kan me niet voorstellen dat die anders is dan Full-HD (1080). Dat hadden de One en 2 ook. Het scherm is weliswaar kleiner, maar een achteruitgang wat betreft resolutie lijkt me niet voor de hand liggend,

Een erg interessant toestel, kan net als de One een heel interessant toestel worden voor een nog interessantere prijs.
Ik blijf dit draadje dus zeker volgen, thanks voor het aanmaken!

Wat betreft overige specificaties: Vingerafdrukscanner lijkt me onwaarschijnlijk, is een typische feature om weg te laten bij een telefoon die niet het vlaggenschip is.
Over de camera's wordt gezegd, 5MP voorop, 13MP achterop. USB-C lijkt me ook waarschijnlijk, zij het in dezelfde vorm als de OnePlus 2. Anders zou OnePlus namelijk een andere adapter of kabel moeten leveren voor deze telefoon, terwijl het voor hun natuurlijk makkelijker is om 1 telefoonadapter te maken, die ze bij beide telefoons kunnen meeleveren.

THWIT wijzigde deze reactie 12-10-2015 18:23 (17%)

• mchaos
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-01 16:04
Hier nog wat extra info:
http://www.androidauthority.com/new-oneplus-x-rumors-648605/
http://www.xda-developers...ks-paint-a-clearer-image/: "On the front of the device, you see the familiar markings for buttons that is present on OnePlus devices, while the fingerprint scanner is absent entirely. On the back, you see a camera module with traditional single-tone LED flash, which is again distinct from OnePlus’ language."

Dit lijkt me echt een topper rond deze prijsklasse!
OnePlus 2 vind ik persoonlijk veel te groot en SD-kaart is niet mogelijk.
Daarom ga ik het nieuws rond deze telefoon zeker volgen!

@rens-br: thx voor het starten/aanmaken van dit topic!

Battlenet: Cha0sMast4r#2452 - Origin: Cha0sMast4r

• rens-br
quote:
THWIT schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:16:
Wat betreft de resolutie, ik kan me niet voorstellen dat die anders is dan Full-HD (1080). Dat hadden de One en 2 ook. Het scherm is weliswaar kleiner, maar een achteruitgang wat betreft resolutie lijkt me niet voor de hand liggend.
Bedankt voor de extra informatie en linkjes. Heb deze toegevoegd aan de OP.

Ik verwacht dat er ook een Full-HD scherm in komt te zitten. Maar had nog geen bron gevonden die werkelijk de resolutie weet, via uitgelekte specs bijvoorbeeld. Ze zijn allemaal aan het speculeren, netzoals wij.
quote:
Ik blijf dit draadje dus zeker volgen, thanks voor het aanmaken!
Graag gedaan! Het is mijn eerste grote OP!
quote:
Wat betreft overige specificaties: Vingerafdrukscanner lijkt me onwaarschijnlijk, is een typische feature om weg te laten bij een telefoon die niet het vlaggenschip is.
Sommige bronnen en afbeeldingen spreken over een vingerafdrukscanner aan de achterkant, terwijl andere bronnen dit weer ontkrachten.
quote:
Bedankt voor de links! Heb ze toegevoegd aan de OP.
quote:
@rens-br: thx voor het starten/aanmaken van dit topic!
Graag gedaan!

Ik ga dit draadje ook nauw volgen. Ben erg benieuwd waar ze mee op tafel komen. Heb nu zelf een OPO en ben nog lang niet toe aan vervanging, maar mijn vriendin wil graag een nieuw toestel maar vind de OPO te groot. Dus misschien is dit wel iets voor haar.

rens-br wijzigde deze reactie 13-10-2015 07:40 (15%)

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:42

LankHoar

Professionele amateur

Als ik die afbeeldingen zo bekijk gaat dit over twee verschillende toestellen hoor:
- Dubbele rij gaatjes onderin vs. een enkele rij.
- Achterkant helemaal 'smooth' afgewerkt vs. niet.
- Twee camera's vs. een enkele, ook anders geplaatst.
- USB Type C vs. Type B.
- Verschil in materiaalkeuze.

Zouden er dan twee nieuwe toestellen uitkomen? Zowel de 'X' als een 'mini'? :+

• rens-br
quote:
LankHoar schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:51:
Als ik die afbeeldingen zo bekijk gaat dit over twee verschillende toestellen hoor:
- Dubbele rij gaatjes onderin vs. een enkele rij.
- Achterkant helemaal 'smooth' afgewerkt vs. niet.
- Twee camera's vs. een enkele, ook anders geplaatst.
- USB Type C vs. Type B.
- Verschil in materiaalkeuze.

Zouden er dan twee nieuwe toestellen uitkomen? Zowel de 'X' als een 'mini'? :+
Het zou zomaar kunnen. Het kunnen ook twee verschillende designs zijn van hetzelfde toestel?

• Japeroen
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 05-10 12:21
Die eerste afbeelding is een render die al lang op het internet ronddoolt. De andere afbeeldingen zijn veel recenter en zijn foto's. Grote kans dus dat de eerste afbeelding fout is.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

quote:
Japeroen schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:51:
Die eerste afbeelding is een render die al lang op het internet ronddoolt. De andere afbeeldingen zijn veel recenter en zijn foto's. Grote kans dus dat de eerste afbeelding fout is.
Dat zou ik wel jammer vinden, vind de eerste namelijk vele malen stijlvoller..

• rens-br
quote:
LankHoar schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:01:
Dat zou ik wel jammer vinden, vind de eerste namelijk vele malen stijlvoller..
Hier ben ik het inderdaad ook mee eens. Het eerste ontwerp is veel 'mooier' en strakker. Het tweede ontwerp doet me erg denken aan <-Insert random chinaphone->.

Verder zou ik het erg jammer vinden als ze deze OPX niet leveren in hun standaard achterkant 'Silk White/Sandstone Black'. Vind de Sandstone Black echt een fijne achterkant en het is lekker herkenbaar.

• THWIT

THWIT

Kansloos

De kans dat er twee telefoons komen lijkt me heel klein, er wordt overal op het internet maar over 1 toetsel gesproken. Kans is groter dat een van de renders gewoon fout is. Die dingen worden vaak door fans in elkaar gezet, gebaseerd op eigen invulling en vage geruchten, komt dan ook erg vaak voor dat er niet veel van klopt.

• THWIT

THWIT

Kansloos

Nieuwe foto's opgedoken van de OnePlus X.
http://androidworld.nl/ni...hinese-keuringsinstantie/
Ze lijken op het eerste oog redelijk betrouwbaar, het komt immers van een keuringsinstantie. Misschien iets voor in de startpost?
Verder:
Geen vingerafdrukscanner, 1 camera achterop.

THWIT wijzigde deze reactie 13-10-2015 23:30 (6%)

• power_user
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:06
Erg sexy is ie niet

PSN: Oldzkoel

• rens-br
quote:
THWIT schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:29:
Ze lijken op het eerste oog redelijk betrouwbaar, het komt immers van een keuringsinstantie. Misschien iets voor in de startpost?
Bedankt voor je input. Alleen de middelste foto staat nog niet in de startpost, dus die zal ik even toevoegen! Verder zie ik dat ze een heel rijtje met (nieuwe) specs hebben. Dus dat zal ik ook even updaten.

Mocht je in de toekomst nog iets in de OP willen hebben, mag je mij een PM sturen. Ik kan het anders niet bijhouden.

• mchaos
Op 29 oktober wordt hij aangekondigd in India! Dus nog 2 weken wachten en dan hebben we de officiële specs!
http://www.gsmarena.com/n...october_29-news-14462.php

• rens-br
quote:
mchaos schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:27:
Op 29 oktober wordt hij aangekondigd in India! Dus nog 2 weken wachten en dan hebben we de officiële specs!
http://www.gsmarena.com/n...october_29-news-14462.php
Bedankt voor je link. Nieuws bericht is inmiddels ook op de FP te vinden: nieuws: OnePlus hint naar aankondiging OnePlus X op 29 oktober

• THWIT

THWIT

Kansloos

Jep, hier ook t Tweakersbericht:
nieuws: OnePlus hint naar aankondiging OnePlus X op 29 oktober
Zet t maar vast in jullie agenda :P

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23:32
Ik loop er niet warm voor ( buiten prijs en specs dan ) maar het design geeft me een enorm iPhone 4 met android capacitive keys aan de voorkant gevoel

De 1ste render in de OP vind ik imo geweldig, maar jammer genoeg dat de ''echte'' foto's lijken op een iPhone 4 van 4 jaar geleden.
Ik hou nog hoop aangezien ze op Twitter zeggen #PowerfullyBeautiful, maar lijkt dat de FCC screenshots redelijk echt lijken :(

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14-11 11:37
Ben ik de enige die hier een iPhone in ziet... :-\

• stansfield
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 03-11 13:36
Design is inderdaad niet heel spannend, maar specs en prijs maken deze toch interessant voor mij.

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
quote:
superiscch schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:19:
En dat maakt uit waarom? Zo'n beetje elke smartphone vanaf 2008 heeft gelijkenissen met de iPhone vanwege het basale ontwerp. Rechthoekig met één homeknop in het midden onder en camera achter. Je kan ook zeggen dat dit op een Samsung Galaxy S of S2 lijkt of een Galaxy Alpha A5. Dat zo'n telefoon een standaard design heeft kan mij echt niets schelen en al helemaal niet of het überhaupt op een iPhone lijkt. Want dan vind ik het iets te makkelijk om te zeggen dat alles op een iPhone lijkt. Apple heeft zelf ook genoeg ideeën gejat.

OT: Ik zou het wel jammer vinden als de vingerafdrukscanner definitief geschrapt wordt. Dat is echt zo'n nieuwe feature met meerwaarde. Ben ik eindelijk van dat vervelende unlocken met een patroontje af. Maar het zou geen dealbreaker voor mij zijn als deze tenminste gewoon 4G in NL heeft. De SoC en 2GB RAM/32GB ROM klinkt wel gewoon degelijk. En als er inderdaad zo'n nieuwe Sony 13MP camerasensor in zit zal dat ook wel van deftige kwaliteit zijn.

Dan moeten de extra features (of het gebrek daaraan) mij over de streep gaan trekken. Dus wel of geen NFC, QuickCharge, QI of Vingerafdrukscanner gaat dan mijn keuze bepalen denk ik.

HD4Life @ Full-HD

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23:32
quote:
Eruit zien als een iPhone is 1 ding maar eruit zien als een iPhone 4/4s uit 2010/2011 anno 2015 als je slogan voor dit toestel #PowerfullyBeautiful is is een ander ding.

Naar de standaard van vandaag is een iPhone 4/4s een lomp dik baksteen ding, meteen toen ik de FCC foto's zag en vooral de achterkant/speakers/dikte dacht ik meteen '' he dit ziet eruit als mijn oude 4s'' en dat laat me nu niet meteen warm lopen voor dit toestel anno 2015 ( eigenlijk 2016 )

Maar we zien wel op 29 Oktober :)

• rens-br
quote:
Katmi schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:50:
[...]
Eruit zien als een iPhone is 1 ding maar eruit zien als een iPhone 4/4s uit 2010/2011 anno 2015 als je slogan voor dit toestel #PowerfullyBeautiful is is een ander ding.

Maar we zien wel op 29 Oktober :)
Ik hoop serieus dat de FCC foto's niet kloppen, vind het ontwerp van de huidige OPO en OP2 erg herkenbaar en mooi!
Maar aangezien dezelfde foto's ook zijn opgedoken bij een Chineese keuringsdienst ben ik er bang voor.

• mchaos
quote:
rens-br schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:58:
[...]

Ik hoop serieus dat de FCC foto's niet kloppen, vind het ontwerp van de huidige OPO en OP2 erg herkanbaar en mooi!
Maar aangezien dezelfde foto's ook zijn opgedoken bij een Chineese keuringsdienst ben ik er bang voor.
Ja hé! Die achterkant van de OPO en OP2 zijn echt typerend! Echt uniek, chique en leuke 'feel'.
Hopelijk zijn die FCC foto's niet correct want een phone met iPhone 4 look zie ik niet echt zitten... *crosses fingers*

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-11 16:36

Zebby

Gamed

Yech, ik zie ook een goedkope ihpone 4. Daarentegen een hele mooie prijs, hoop dat de hardware voldoende is om soepel te werken. Met NFC gaat dit i.t.t. de duurdere OPTwo wel een serieuze mogelijkheid worden ter vervanging van mijn OPO.
Ik vind vanaf het begin eigenlijk dat 5,5" ook net te groot is, maar ben ondertussen wat bang dat 5" weer te klein is :D

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14-11 11:37
quote:
Maakt mij niet uit nee, maar zoals gezegd lijkt dit veel meer op een oude iPhone dan het design die we van Oneplus kennen. Ik bedoel meer dat de foto's niet echt betrouwbaar lijken, zeker als je ze vergelijkt met de eerste 'gelekte' foto's.

Die speakers, camera aan de zijkant ipv midden, ronde knop, ronde hoeken...

Ik ben nog zeer tevreden van m'n One en zie geen enkele reden om gelijk welke andere telefoon te kopen.

superiscch wijzigde deze reactie 14-10-2015 11:19 (5%)

• Davidshadow13
  • Nu online
quote:
Zebby schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:42:
Met NFC gaat dit i.t.t. de duurdere OPTwo wel een serieuze mogelijkheid worden ter vervanging van mijn OPO.
quote:
superiscch schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:18:
[...]
Ik ben nog zeer tevreden van m'n One en zie geen enkele reden om gelijk welke andere telefoon te kopen.
Ik denk dat dit precies de verkeerde gedachte is waardoor je snel teleurgesteld zou kunnen raken. Dit toestel moet/wil helemaal geen vervanger van de OPO zijn maar gewoon een midrange toestel naast de OPT die wat kleiner is. Dit toestel is ook helemaal niet bedoelt als flagship met dito hardware. Gewoon een midranger die +-150 euro goekoper is dan de OPT. Ik zou het ook juist niet zien als een OPO vervanger dan ga je er niet op vooruit. Maar meer voor mensen die helemaal geen flagship willen/nodig hebben. Denk aan mensen die nu al tevreden zijn met de HTC Desire 8xx, Moto G of Galaxy Ace III.

Dan mag het design niet zo spannend zijn en ja ik vond de eerste renders ook mooier. Maarja ik vind het FCC design niet perse lelijker dan een Moto G of HTC Desire en dat is IMHO wel waar OnePlus op mikt qua concurrentie zeker ook met de release timing zo voor de feestdagen als een betaalbare smartphone voor de kids o.i.d.

HD4Life @ Full-HD

• Rixos
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:34
Ben eerlijk gezegd niet zo te spreken over het uiterlijk van de telefoon. Lijkt veel te veel op andere telefoons. Ik vond het juist mooi dat bijvoorbeeld de opo een eigen smoel had.

• rens-br
quote:
Davidshadow13 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:33:
[...]
Dit toestel is ook helemaal niet bedoelt als flagship met dito hardware. Gewoon een midranger die +-150 euro goekoper is dan de OPT. Ik zou het ook juist niet zien als een OPO vervanger dan ga je er niet op vooruit. Maar meer voor mensen die helemaal geen flagship willen/nodig hebben.
Maar als de telefoon uitkomst op +/-150 euro minder dan de OPT kom je uit op 250 euro. Je hebt dan voor 50 euro meer de OPO. De keus is dan snel gemaakt.

Tenzij het gewoon een OPO kopie wordt en dan wel met volledige 4G ondersteuning.

Ik verwacht eerlijk gezegd zelf dat ze na de aankondiging van de X stoppen met de verkoop van de OPO. Ze hebben nu het 16GB model al uit de schappen gehaald.

--

Nieuwe gegevens gelekt door de Chinese keurinstantie, TENNAA.
quote:
Zo zal het toestel beschikken over een 5-inch scherm met een resolutie van 1920 x 1080 pixels. Ter bescherming is 2,5 D Corning Gorilla Glass aanwezig. Wat betreft de SoC heeft OnePlus Qualcomm als leverancier gekozen. De Snapdragon 801-chip zal verantwoordelijk zijn voor de nodige rekenkracht, daarnaast is 3 GB aan RAM aanwezig.

Standaard is er 16 GB aan interne opslag aanwezig, dat uitgebreid kan worden via een microSD-kaart. Aan de achterzijde vindt men volgens de gegevens een 13-megapixel camera, terwijl er aan de voorzijde een 8-megapixel exemplaar aanwezig is. Het toestel weegt 138 gram en is slechts 6,9 mm dik.
Helaas wordt hiermee ook het uiterlijk bevestigd en zal de OPX eruit komen te zien als de eerder gelekte afbeeldingen :|

rens-br wijzigde deze reactie 16-10-2015 08:57 (40%)

• Japeroen
quote:
rens-br schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:23:
[...]

Maar als de telefoon uitkomst op +/-150 euro minder dan de OPT kom je uit op 250 euro. Je hebt dan voor 50 euro meer de OPO. De keus is dan snel gemaakt.

Tenzij het gewoon een OPO kopie wordt en dan wel met volledige 4G ondersteuning.

Ik verwacht eerlijk gezegd zelf dat ze na de aankondiging van de X stoppen met de verkoop van de OPO. Ze hebben nu het 16GB model al uit de schappen gehaald.

--

Nieuwe gegevens gelekt door de Chinese keurinstantie, TENNAA.

[...]

Helaas wordt hiermee ook het uiterlijk bevestigd en zal de OPX eruit komen te zien als de eerder gelekte afbeeldingen :|
[afbeelding]
De grootste reden voor mij om nu niet te kiezen voor de OPO/OP2 is het formaat. Ik ben bang dat het gewoon te groot is. De OPX spreekt mij daarom sterk aan.
Daarnaast, toen de OP2 geleakt was via TEENA, vond iedereen (mezelf inclusief) hem lelijk. In het echt is hij zeker een stuk mooier dan hij daar lijkt, dus ik verwacht een beetje hetzelfde met de OPX. :)

• axel23
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12-09 20:08
Volgens een listing op oppomart gaat hij $249 kosten. Benieuwd wat de conversie naar Euro's gaat doen ;)
Link:
http://www.oppomart.com/oneplus-x.html
Specs:
- 5-inch full HD screen, 1920x1080 pixels display
- 2.5GHz Qualcomm Snaddragon 801 processor
- 13 megapixel Sony rear camera, 8 megapixel front camera
- 3GB RAM, 16GB storage
- Global 4G LTE supported _/-\o_

Schijnt ook in meerdere kleuren te komen en 16 of 64GB... NFC: geen idee of dat aanwezig is.

axel23 wijzigde deze reactie 16-10-2015 13:36 (71%)

• rens-br
quote:
axel23 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:30:
Volgens een listing op oppomart gaat hij $249 kosten. Benieuwd wat de conversie naar Euro's gaat doen ;)
Link:
http://www.oppomart.com/oneplus-x.html
Specs:
- 5-inch full HD screen, 1920x1080 pixels display
- 2.5GHz Qualcomm Snaddragon 801 processor
- 13 megapixel Sony rear camera, 8 megapixel front camera
- 3GB RAM, 16GB storage
- Global 4G LTE supported _/-\o_

Schijnt ook in meerdere kleuren te komen en 16 of 64GB... NFC: geen idee of dat aanwezig is.
Ik hoop toch serieus dat ze de accu wat groter maken. 2450mAh is nou niet echt heel erg veel voor zo'n groot toestel.

• THWIT

THWIT

Kansloos

quote:
rens-br schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:57:
[...]

Ik hoop toch serieus dat ze de accu wat groter maken. 2450mAh is nou niet echt heel erg veel voor zo'n groot toestel.
Ik heb ook geruchten voorbij zien komen over ongeveer 3000 mAh. 2450 zou wel wat aan de krappe kant zijn, een dusdanig goede accuduur als de OPO lijkt dan niet haalbaar, maar in principe zou het met genoeg optimalisatie wel ervoor moeten zorgen dat je er de dag mee doorkomt.

• dorenberg
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13-11 15:27
ben benieuwd of het een dual sim is of niet. Even afwachten anders koop ik de oneplus 2

• mark de man
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14-11 16:12

mark de man

Wij zullen doorgaan...

quote:
superiscch schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:19:
Ja klopt idd, de iPhone 4/4S, maar toch vind ik zo'n "blok" niet verkeerd. De OPO ziet er echt geweldig uit en de aflopende zijkant is ook echt super voor in je broekzak, maar zo'n "blokformaat" voelt bij mij gewoon veel degelijker in de hand liggen. Het is slechts een gevoel waarschijnlijk, maar nog steeds vind ik mijn oude Jiayu G3 degelijker aanvoelen, ook al is de realiteit waarschijnlijk anders, maar het grote formaat van de OPO zal daar ook wel een rol bij spelen.

Join het DPC Whatpulse team

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Is het al 29 oktober? :+

• mchaos
Een tweet van OnePlus vandaag: https://twitter.com/oneplus/status/656077695231631361
Spijtig genoeg is het een vrij blurry foto! :p
Zoals te lezen in de comments van de tweet, toont de foto het 'toevoegen' van het 1+ logo in een toestel ;)
Is het de One Plus X? Wie weet...

• rens-br
quote:
mchaos schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:52:
Een tweet van OnePlus vandaag: https://twitter.com/oneplus/status/656077695231631361
Spijtig genoeg is het een vrij blurry foto! :p
Zoals te lezen in de comments van de tweet, toont de foto het 'toevoegen' van het 1+ logo in een toestel ;)
Is het de One Plus X? Wie weet...
Mooi marketing materiaal is het in ieder geval zeker. Helaas is de foto wel een beetje vaag.

• HetGezegde
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 31-10 09:24

HetGezegde

Yes, you can!

Ik kijk ook uit naar de OnePlus X (mijn OnePlus One is gesneuveld, RMA, gezeur, ander verhaal), maar ik weet niet zeker of ik het wel wil/moet doen.

Klantenservice OnePlus in algemeen is belabberd, maar het is dan wel weer hun 3e telefoon en kans is groot dat de "domme" foutjes van het eerste toestel eruit zijn.

Ben benieuwd naar de specs.

• apfel
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 30-05 13:53
Kwam deze link nog tegen van de OnePlus X met nieuwe informatie.

http://www.gsminfo.nl/blo...iets-duurder-dan-verwacht

Ben benieuwd wat er morgen tevoorschijn komt...

apfel wijzigde deze reactie 28-10-2015 11:18 (23%)

• dageeknerd
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 18:28

• Davidshadow13
  • Nu online
quote:
Zegt natuurlijk helemaal niets, want voor hetzelfde geld komen er meerdere types uit voor de verschillende netwerken. Het lijkt mij zelfs onwaarschijnlijk om twee redenen:

1. Er is een launch evenement in Londen gepland. Dit betekent dat OnePlus de UK/Europese markt erg belangrijk vindt anders plan je je evenement wel ergens anders en aangezien Band 20 de standaard 4G roaming band is voor de EMEA en verder in Europa veelvuldig gebruikt wordt lijkt mij het een hele slechte zet een telefoon in Europa te presenteren maar er dan bij te zeggen dat hij niet geschikt is voor de Europese markt.
2. Als er inderdaad zoals oppomart zegt een Qualcomm Snapdragon 801 inzit, dan is deze gewoon off-the-shelve leverbaar met een multi-band modem die ook band 20 ondersteunt en is er ook voldoende aanbod in 801 chips die een modem hebben die band 20 ondersteunen aangezien de Snapdragon 801 ook in Europese toestellen veelvuldig is toegepast.

HD4Life @ Full-HD

• Japeroen
Net zoals op Oppomart de Chinese versie van de Oneplus 2 staat, zal ook deze versie van de Oneplus X meer dan waarschijnlijk de Chinese versie zijn.

• mchaos
Voor de twitteraars onder ons: https://twitter.com/hashtag/OnePlusXLaunch?src=hash

Live stream vanuit India:
YouTube: OnePlus X India Launch with Keynote/Features/Price/Availability/Offers

mchaos wijzigde deze reactie 29-10-2015 09:57 (52%)

• dageeknerd
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 18:28
YouTube: OnePlus X Impressions: Super Budget!

MKBHD heeft een impressie video gemaakt.

• mchaos
Blijkbaar toch geen NFC, geen wireless of quick charging.
Wel Dual sim (1 voor Sim & 1 voor MicroSD of SIM) & Amoled scherm!
Ook 2 versies:
Onyx: glass backplate
Ceramic: glass backplate

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09:27
En geen usb-c.
Batterij is ook niet ruim, had liever 3000mah gezien.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Achillias
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 27-02-2016
Accu is prima voor een 5 inch. HTC One M8 zit tegen de 2600 aan en heeft een on-screen tijd van 6 uur.

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Heb afgelopen week mijn Oneplus One in het toilet laten vallen (don't ask :X) en ik denk dat dit wel eens een goede opvolger zou kunnen worden.
Jammer van die NFC, dat is toch best een handige feature i.c.m. mijn OSOmount Smart Plus.
Geen USB-C is niet zo'n punt. Ik had toch al op Kickstarter de micro-usb versie van Znaps gesteund.

Punctuality is the politeness of kings

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hij ziet er aantrekkelijk uit. Alleen het invite systeem staat me erg tegen. Maar zie hem als mogelijk opvolger voor mijn nexus 5. Zit nu tijdelijk op een moto E en die bevalt boven verwachting (maar is wel beperkt).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
Cyberpope schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:18:
Hij ziet er aantrekkelijk uit. Alleen het invite systeem staat me erg tegen. Maar zie hem als mogelijk opvolger voor mijn nexus 5. Zit nu tijdelijk op een moto E en die bevalt boven verwachting (maar is wel beperkt).
Volgens mij kan je je inschrijven voor een invite, en die krijg je dan zodra de verkoop losgaat. Heb ik net ook gedaan :)

Is het al bijna vrijdag?

• okio
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:39
quote:
DennusB schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:18:
[...]

Volgens mij kan je je inschrijven voor een invite, en die krijg je dan zodra de verkoop losgaat. Heb ik net ook gedaan :)
heb jij al een confirmation mail binnen?

• DennusB
  • Niet online
quote:
okio schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:24:
[...]

heb jij al een confirmation mail binnen?
Jep :)

Is het al bijna vrijdag?

• okio
ah ik ook net :) thanks voor de info. Zal wel heul snel op zijn denk ik

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:59

DarkSide

theres no place like ::1

Invites heb ik echt nooit problemen mee gehad.
Had zo een invite voor mijn OPO en dat in de "moeilijke" tijden.
En heb nu al 3 invites gekregen voor een OP2.
Dus een invite voor de X zal ook wel snel gaan

Het is gewoon een nette budget telefoon met mooie specs.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• okio
trouwens als ik op confirm klik zie ik verder geen bevestiging...krijg wel een website waar logos allemaal verkeerd staan

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09:38

Bartske

Valar Morghulis

quote:
okio schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:28:
trouwens als ik op confirm klik zie ik verder geen bevestiging...krijg wel een website waar logos allemaal verkeerd staan
Bevestiging kreeg ik in mn email na 1 of 2 minuten ongeveer.

Mn moeder is net opzoek naar een nieuwe mobiel en ook bereid wat meer geld (voor haar is dat 300 euro) uit te geven, dus dat komt net mooi uit voor haar :)

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• DennusB
  • Niet online
quote:
okio schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:28:
Ja er gaat denk ik iets niet helemaal lekker met de opmaak nog, wel slordig van ze!

Is het al bijna vrijdag?

• okio
ik nu ook bevestiging op de mail. Nou dan zal het wel goed zijn :)

• Jeroenneman
  • Laatst online: 09:10

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mooi om te zien dat er eindelijk een fabrikant een dark theme op een OLED display gebruikt!

Ik kijk nog even de kat uit de boom, vooral qua fotokwaliteit en batterijduur. Erg benieuwd naar de eerste reviews.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Achillias
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 27-02-2016
Ongelofelijk veel bang for bucks.

Achillias wijzigde deze reactie 29-10-2015 12:09 (168%)

• axel23
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12-09 20:08
quote:
Jeroenneman schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:00:
Mooi om te zien dat er eindelijk een fabrikant een dark theme op een OLED display gebruikt!

Ik kijk nog even de kat uit de boom, vooral qua fotokwaliteit en batterijduur. Erg benieuwd naar de eerste reviews.
Hier al wat 1e impressies

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hoe zit het trouwens met updates bij dit soort opus telefoons? Gezien het een eigen OS is.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• joostsozee
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 05-11 15:24
Ik lees het op hun site nergens terug, maar als er echt een amoled scherm in zit, dan is dat wat mij betreft een grote plus 1

http://speedtest.net/result/2130203198.png

• DennusB
  • Niet online
quote:
joostsozee schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:27:
Ik lees het op hun site nergens terug, maar als er echt een amoled scherm in zit, dan is dat wat mij betreft een grote plus 1
Die zit er echt in ja!

Is het al bijna vrijdag?

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Het zou echt een dealbreaker zijn als hij geen update krijgt naar andorid 6.0, neem aan van wel, maar ik ben denk ik niet de enige die zich dat afvraagt. Jammer dat ze daar niet direct duidelijkheid over geven.

We nominate you to find out and report back.

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-11 20:54
Alleen de achterkant van glas spreek me niet echt aan, glad en kwetsbaar.

2430Wp ZW

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09:27
quote:
EWK schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:36:
Het zou echt een dealbreaker zijn als hij geen update krijgt naar andorid 6.0, neem aan van wel, maar ik ben denk ik niet de enige die zich dat afvraagt. Jammer dat ze daar niet direct duidelijkheid over geven.
Het is nog wat vroeg om te zeggen, maar ik verwacht dat die update naar 6.0 er echt wel komt.
Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Snel alleen niet, want ze moeten eerst dat OxygenOS daar weer op aanpassen.

Juist de updates daarna is het afwachten hoe het updatebeleid van OP is. Rondom een 6.0 update van de allereerste, de OPO is het ook nog stil.

En anders ben je aangewezen op de community, die er voor dit toestel hoogstwaarschijnlijk wel komt en dan heb je ook zat keuze van roms, en komen nieuwe Android updates er ook wel. Maar dat lijkt me voor 6.0 nog niet direct nodig, die brengt OP zelf wel uit.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• DennusB
  • Niet online
quote:
S0epkip schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:06:
Alleen de achterkant van glas spreek me niet echt aan, glad en kwetsbaar.
Er is ook een keramische achterkant!

Is het al bijna vrijdag?

• SD5k
  • Laatst online: 22:02

SD5k

>4&X

quote:
DennusB schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:24:
[...]

Er is ook een keramische achterkant!
Maar die kost wel 100 euro extra, zou er ook meer opslag in zitten of is dat materiaal echt zo duur?

• Robinjuuh
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 29-07 16:42
Ook vingerafdrukscanner aanwezig?

• bangsat
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11-11 08:41
quote:
nope

• Bolletje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:58

Bolletje

Moderator Harde Waren / BBG-er
Yes, ik koop hem.

Ik heb nu al langer dan een jaar een Oneplus One, maar die is naar mijn weten toch te zwaar en te groot. Prestaties zijn nog wel prima. Ook heb ik een Nexus 5 (zakelijk), maar de accuduur is daar minder goed van en de opslagcapaciteit is beperkt. Wellicht kan ik nu beide combineren in één telefoon. Zo niet, dan weet ik nog niet welke ik ga weg doen.

Enige gemis bij de OPX vind ik dat er geen ondersteuning is voor WiFi 5 GHz AC, geen NFC en standaard maar 16 GB (32GB zou mooi zijn geweest). Bij laatstgenoemde komen ze je natuurlijk iets tegemoet met de microSD-uitbreidingsmogelijkheid.

Bolletje wijzigde deze reactie 29-10-2015 14:14 (6%)

• rens-br
Eindelijk duidelijkheid mbt. de specs! De OP wordt later geupdate ik ben momenteel op vakantie. Als er iemand wat leuke filmpjes afbeeldingen of specs heeft voor in de OP stuur me dan een pm.

• DennusB
  • Niet online
quote:
Bolletje schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:13:
Enige gemis bij de OPX vind ik dat er geen ondersteuning is voor WiFi 5 GHz AC, geen NFC en standaard maar 16 GB (32GB zou mooi zijn geweest). Bij laatstgenoemde komen ze je natuurlijk iets tegemoet met de microSD-uitbreidingsmogelijkheid.
Geen WiFi AC? WTF.... het is 2015 :X

Is het al bijna vrijdag?

• Robinjuuh
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 29-07 16:42
quote:
Dan ga ik hem naar alle waarschijnlijkheid niet nemen

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
DennusB schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:23:
[...]

Want pak em beet 15MB/s is niet snel genoeg over de wifi?

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:20
quote:
Brilsmurfffje schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:35:
[...]

Want pak em beet 15MB/s is niet snel genoeg over de wifi?
Het gaat er vooral om dat de 5Ghz beduidend minder last heeft van interferentie van andere netwerken.
Hier in de stad knallen er zo 40 wifi netwerken op mijn laptop/mobiel.
Met 5Ghz zie ik er maar 2-3. Waarbij wi-fi AC sneller is, is het ook stabieler doordat het dus minder last heeft van ruis. Enig nadeel is wel dat de reikwijdte korter is.

Een beetje een gemis inderdaad. Maar deze mobiel valt wellicht niet helemaal in dat budget.
Ik snap niet goed waar ik deze telefoon nou moet plaatsen. Ik had graag een 4,7-4,8 inch model gezien. Net een fractie kleiner wat beter in de broek past dan de oneplus on.
Ik denk dat ik deze aanschaf als cadeau voor mijn vader :9 . Die mag wel eens van zijn galaxy s2 af :D .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• iamyou
  • Laatst online: 31-05-2017
ik mis nog steeds nfc en met android pay on the way snap ik niet dat ze dit weglaten.
nfc is ook zalig als je een camera hebt die zo de photos rap naar je smartphone kan kopieren.

• Quinzz
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 28-01-2016
Wat een chique telefoon! Een mooi ding die je prima met 1 hand kan vasthouden en bedienen. Precies wat ik zoek!.. Wel vind ik het jammer dat er geen fingerprint op zit.
Ik ben benieuwd hoe het met het plaatsen van de straks te verkrijgen covers gaat. Komen ze bovenop de glazen/keramieke behuizing, of komen ze in plaats van?..
Weet iemand ook of de hardwarematige menubediening onderop de telefoon voorzien is van verlichting?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
alaintje schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:39:
[...]

Het gaat er vooral om dat de 5Ghz beduidend minder last heeft van interferentie van andere netwerken.
Hier in de stad knallen er zo 40 wifi netwerken op mijn laptop/mobiel.
Met 5Ghz zie ik er maar 2-3. Waarbij wi-fi AC sneller is, is het ook stabieler doordat het dus minder last heeft van ruis. Enig nadeel is wel dat de reikwijdte korter is.

Een beetje een gemis inderdaad. Maar deze mobiel valt wellicht niet helemaal in dat budget.
Ik snap niet goed waar ik deze telefoon nou moet plaatsen. Ik had graag een 4,7-4,8 inch model gezien. Net een fractie kleiner wat beter in de broek past dan de oneplus on.
Ik denk dat ik deze aanschaf als cadeau voor mijn vader :9 . Die mag wel eens van zijn galaxy s2 af :D .
De 5Ghz band rijkt minder ver, want op 5Ghz kan je ook op de N standaard uitzenden. Maar dan nog is mobiele doorvoersnelheid van minder belang op een telefoon. Dus om dit nou direct als een showstopper naar voren te brengen.. En anders gebruik je toch gewoon 4G?

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Als alle andere apparaten in huis wel 5Ghz ondersteunen, dan kan ik me voorstellen dat zoiets wel een showstopper is. Vooral als je een router hebt die niet tegelijk op 2,4GHz en 5GHz kan werken. En dat zijn er wel een paar.

* dreamscape heeft ook zo'n router, maar gelukkig nog niet zo'n last van een overvolle 2,4GHz-band...

Punctuality is the politeness of kings

• Jeroenneman

Jeroenneman

quote:
Quinzz schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:50:
Wat een chique telefoon! Een mooi ding die je prima met 1 hand kan vasthouden en bedienen. Precies wat ik zoek!.. Wel vind ik het jammer dat er geen fingerprint op zit.
Ik ben benieuwd hoe het met het plaatsen van de straks te verkrijgen covers gaat. Komen ze bovenop de glazen/keramieke behuizing, of komen ze in plaats van?..
Weet iemand ook of de hardwarematige menubediening onderop de telefoon voorzien is van verlichting?
Nope, geen verlichting voor de toetsen onderaan. De covers komen volgens mij over het glas heen. Lijkt me dan zelf leuker om iets van dbrand te kopen en erop te plakken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Jeroenneman

Jeroenneman

quote:
DennusB schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:23:
[...]

Niet iedereen wil 100 euro meer betalen voor sneller Wifi en niet iedereen woont in een flat met 40 netwerken om zich heen/

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Wellicht het invite topic voor de OPX in de OP van dit topic plaatsen? Hier is de link: [OnePlus X] Topic voor shareable Invites

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:59

DarkSide

theres no place like ::1

Idd het blijft wel een budget telefoon.
Wil ook wel NFC, Fingerprint reader. Draadloos laden. 128GB storage onboard etc. voor max 300,-

Ergens moeten kosten bespaard worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• iamyou
  • Laatst online: 31-05-2017
quote:
DarkSide schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:14:
Wil ook wel NFC, Fingerprint reader. Draadloos laden. 128GB storage onboard etc. voor max 300,-

point taken, maar toch.
ik ben momenteel naar de meizu pro 5 ah kijken. heeft bijna alles, maar kost bijna 500€ voor 64gb model.
en zou je dan beter niet voor de samsung s6 gaan? maarja, het is en blijft samsung (touchwiz :r )

• helio
  • Laatst online: 09:29

• Jeroenneman

Jeroenneman

Indicators: 1 LED notification light (multicolored)

Een LED én een OLED ambient display!

• beyazz06
  • Laatst online: 14-11 13:31
** bookmarks this topic **

Ik kwam deze vandaag toevallig op de frontpage tegen.. en damn what a beauty and what a beast ! en dat notabene voor 269 euro? Nu nog even de kat uit de boom kijken hoe de reviews gaan zijn en wat de eerste gebruikers ervaringen worden... Geloof niet dat deze negatief zullen zijn, dus wellicht wordt dit mijn nieuwe iphone 4, oh bedoel oneplus x.. :D

• Kapitein Edward
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14-11 16:32
quote:
DarkSide schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:14:

Probleem is echter dat bijvoorbeeld een Nexus 5X dit dan wel heeft in nagenoeg hetzelfde formaat, maar rustig bijna dubbel zo duur is! :o

Ik heb sinds enkele weken een OP2, maar die vind ik echt te groot. Denk er sterk over na om de OPX een tijdje te proberen :+

Ik wil gewoon een 5" telefoon met kale android, redelijke specs en goede camera voor max 400E. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn?

• tikkietrugjaap
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online
Hoe teleurgesteld ik ben over de 5X (prijsstelling voornamelijk) zo geïnteresseerd ben ik in deze One X. Even reviews afwachten inderdaad maar wat een fijne verrassing zeg.

Prima.

• stansfield
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 03-11 13:36
quote:
Kapitein Edward schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:27:
[...]

Probleem is echter dat bijvoorbeeld een Nexus 5X dit dan wel heeft in nagenoeg hetzelfde formaat, maar rustig bijna dubbel zo duur is! :o

Ik heb sinds enkele weken een OP2, maar die vind ik echt te groot. Denk er sterk over na om de OPX een tijdje te proberen :+

Ik wil gewoon een 5" telefoon met kale android, redelijke specs en goede camera voor max 400E. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn?
Dat wilde ik in eerste instantie ook. En NFC en en draadloos laden en fingerprint. Maar draadloos laden zit ook niet op de nexus5. En ik vind NFC en fingerprint dan niet dat extra bedrag waard. Dan ben ik eerder benieuwd naar de accu. Dus is zeer serieuze kandidaat is dit.

• Quinzz
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 28-01-2016
quote:
Jeroenneman schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:10:
[...]

Nope, geen verlichting voor de toetsen onderaan. De covers komen volgens mij over het glas heen. Lijkt me dan zelf leuker om iets van dbrand te kopen en erop te plakken.
Jammer dat er geen verlichting voor de toetsen opzit. Ik hou er persoonlijk niet zo van om op de tast te werken. Dan ben ik sneller geneigd om van de softwarematige toetsen gebruik te gaan maken.
Ik heb inmiddels ontdekt dat de covers inderdaad erover heengeplaatst worden. Dat ziet er dan toch minder fraai uit vind ik. Je tip over dbrand is dan inderdaad wel een betere alternatief! :)

Stiekem had ik gehoopt dat de oneplus x een kleinere formaat oneplus 2 zou zijn geweest, of een goedkopere kopie van de nexus x5 (vingerafdruk scanner) met verwisselbare covers net als bij de oneplus 2

• pixels66
  • Laatst online: 14-11 00:03
Ik ben om, na lang naar de Nexus 5x en HTC One a9 te hebben gekeken, weet ik nu dat dit 'm wordt, wat een apparaat!!! Alles wat ik wil, gewoon Micro USB, mooi formaat, SD uitbreidbaar, 5 inch, mooi scherm, premium afwerking, normale speakers(in tegenstelling tot de Nexus 5x)...

Kan niet wachten!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

quote:
Quinzz schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:45:
[...]

Jammer dat er geen verlichting voor de toetsen opzit. Ik hou er persoonlijk niet zo van om op de tast te werken. Dan ben ik sneller geneigd om van de softwarematige toetsen gebruik te gaan maken.
Ik heb inmiddels ontdekt dat de covers inderdaad erover heengeplaatst worden. Dat ziet er dan toch minder fraai uit vind ik. Je tip over dbrand is dan inderdaad wel een betere alternatief! :)

Stiekem had ik gehoopt dat de oneplus x een kleinere formaat oneplus 2 zou zijn geweest, of een goedkopere kopie van de nexus x5 (vingerafdruk scanner) met verwisselbare covers net als bij de oneplus 2
De verlichting wende bij mij erg snel (gebruik momenteel Acer Liquid E700), hoewel ik eerst ook erg skeptisch was.

Hoe werkt dat met dat dbrand spul, je koopt het, knipt het op maat en plakt het? Want zie geen covers op hun site voor OP?

• Jeroenneman

Jeroenneman

quote:
LankHoar schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:04:
[...]

De verlichting wende bij mij erg snel (gebruik momenteel Acer Liquid E700), hoewel ik eerst ook erg skeptisch was.

Hoe werkt dat met dat dbrand spul, je koopt het, knipt het op maat en plakt het? Want zie geen covers op hun site voor OP?
Verlichting lijkt me inderdaad overbodig. Met een smartphone moet je die drie tikjes toch wel automatisch kunnen.

Qua skin: dbrand is maar een van de vele merken. Vaak duurt het even voor ze een skin op de markt brengen, maar ze zijn altijd voor geknipt. Dan zitten uitsparingen voor camera, speaker enz allemaal perfect.

• graphy
  • Laatst online: 07-11 11:23
Heeft de Oneplus X ook double tap to wake?

• pixels66
  • Laatst online: 14-11 00:03
Jazeker, zie onderaan op de website van de One Plus..
Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True