Dat heeft niks met elkaar te maken, in de vorm zoals jij het vraagt.
Als je wilt dat je telefoon krasbestendig is, moet het materiaal inderdaad hard zijn. (indrukken van het oppervlakte t.o.v. de kracht die uitgeoefend wordt c.q. druk)
Als je wilt dat die breukbestandig is dan wil je dat het materiaal taai is (en niet hard, in dit geval zou dat bros zijn).
Tevens vind ik de schaal van mohs een beetje raar om te gebruiken, want de meeste moderne telefoons hebben een hardheid die vergelijkbaar is met kwarts, iets zachter wellicht. Dat betekend doorgaans dat sleutels en naalden geen krassen kunnen toedienen. Volgens wikipedia is kwarts 7. En deze telefoon zit dus op 8,5. Wat eigenlijk wel heel hard is. Maar zo heel veel heb je er ook niet aan. Wanneer stop je je telefoon samen met je diamanten of andere juwelen (niet die juwelen) in je broekzak. Misschien dat je horloge krassen zou kunnen geven, maar ik denk het niet. Wordt ook vrij krap in je broek.
Op het werk zou ik het mij nog kunnen bedenken met extreem harde spanen of iets dergelijks, maar dat is maar een uitzondering en de meeste mensen nemen daar gewoon geen mobiel mee. En je scherm overlijdt dat eerder dan je achterkant.
Daarbij denk ik, wel relevant aan je vraag, dat het uiterst fragiel is. Keramiek is altijd fragiel(er).
Nou zijn er keramieken die wel tegen elastische vervorming kunnen. Maar ik betwijfel of oneplus one daar over beschikt + kan produceren (of laten produceren).
Als we de keramieksoort weten kunnen we er al een hele hoop meer over zeggen.
Doorgaans wordt keramiek gebruikt voor zijn slijtvastheid, isolatie eigenschappen of juist zijn breekbaarheid. Iets wat alle 3 niet echt heel nodig is bij een mobiel.
Begrijp mij niet verkeerd, ik wacht heel ongeduldig op de oneplus x om de eerste review te lezen en vervolgens meteen te kopen als die bevalt (hij kan nu al niet meer tegenvallen).
Het amoled scherm en het formaat is echt een ideale combo voor mij in dit geval (ik hoop ook op een extra goede accuduur die positief uit valt door het gebruik van amoled).
En een FM-receiver. Iets kleins, maar het is wel echt een verademing (en fm is er toch nog wel 5 jaar

).
[
Voor 8% gewijzigd door
alaintje op 31-10-2015 14:41
]
Absoluut relatief, relatief absoluut.