Dat zag ik maar dacht dat bij de opo de achterkant swapable was, dit bedoel ik dan ook. Maar het lijkt of de Oneplus x alleen covers heeft.
foutje dacht dat hij niet gepost was
[ Voor 21% gewijzigd door michel2412 op 02-11-2015 15:29 ]
Hi guys, ik heb eens zitten zoeken en wat blijkt!? De One Plus X heeft geen kompas.
Weten jullie of dit veel ongemak veroorzaakt? Ik ben bang dat dit weleens een dealbreaker voor me zal zijn, maar ik weet niet of ik het ook echt nodig ga hebben.. Rij veel motor en dan is het wel handig met straatjes vinden, al kan je natuurlijk ook aan je beweging gewoon wel zien welke kant je op beweegt.
Anyway, ik kon er niks over vinden, behalve hier:
https://www.reddit.com/r/...y12/oneplus_x_no_compass/
Toch gek, zo'n mooie telefoon en dan denk je haast 'Hij lijkt wel perfect!' en dan mist er toch iets wat niet zo 1-2-3 opvalt als je in de specs kijkt.
Nu nog hopen op een invite, want ik kan niet wachten om mijn iPhone 4 te ditchen!
Weten jullie of dit veel ongemak veroorzaakt? Ik ben bang dat dit weleens een dealbreaker voor me zal zijn, maar ik weet niet of ik het ook echt nodig ga hebben.. Rij veel motor en dan is het wel handig met straatjes vinden, al kan je natuurlijk ook aan je beweging gewoon wel zien welke kant je op beweegt.
Toch gek, zo'n mooie telefoon en dan denk je haast 'Hij lijkt wel perfect!' en dan mist er toch iets wat niet zo 1-2-3 opvalt als je in de specs kijkt.
Nu nog hopen op een invite, want ik kan niet wachten om mijn iPhone 4 te ditchen!
Als je navigatie gebruikt, heb je toch geen kompas nodig?Ohmarinus schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:02:
Hi guys, ik heb eens zitten zoeken en wat blijkt!? De One Plus X heeft geen kompas.
5520 Wp op WZW PVOutput
Begrijp je de verregaande invloed van een kompas? Zoals kijkrichting aangeven, het gaat om de oriëntatie van de telefoon in de ruimte om je heen. Een koppeling van digitaal naar fysiek.Phr34k schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:04:
[...]
Als je navigatie gebruikt, heb je toch geen kompas nodig?
Ook als je in het bos wandelt waar je minder duidelijke vaste punten hebt, kan ik me voorstellen dat een kompas uitkomst kan bieden.
Dat is wel jammer. Maar ja, ze moeten ergens op besparen, nietwaar? Denk dat ze bewust hebben gekozen voor dingen die niet 1-2-3 opvallen. Wellicht zullen er meer van zulke dingetjes zijn. Zou daar graag over horen, dus als je er meer weet graag posten 
Voor mij geen dealbreaker overigens, hoewel het vervelend kan zijn met navigatie inderdaad.
Voor mij geen dealbreaker overigens, hoewel het vervelend kan zijn met navigatie inderdaad.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Inderdaad, ik stip het ook even aan omdat ik van mezelf weet dat ik ook niet direct besef wat voor invloed het gemis van een kompas heeft op het gebruik van de telefoon. Twijfel nu wel heel erg met de aanschaf, maar als ik zie op welke gebieden de telefoon dan weer beter is dan de concurrentie, ga ik (mezelf kennende) waarschijnlijk toch nog wel voor de X.LankHoar schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:16:
Dat is wel jammer. Maar ja, ze moeten ergens op besparen, nietwaar? Denk dat ze bewust hebben gekozen voor dingen die niet 1-2-3 opvallen. Wellicht zullen er meer van zulke dingetjes zijn. Zou daar graag over horen, dus als je er meer weet graag posten
Ben dan toch ook wel weer benieuwd hoe navigatie dan gaat werken. Blijft de kaart dan sowieso statisch, of bepaald het toestel aan de hand van je locatie hoe de kaart weergegeven zou moeten worden indien je normaal rijd, en gokt het daar dan op?Ohmarinus schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:20:
[...]
Inderdaad, ik stip het ook even aan omdat ik van mezelf weet dat ik ook niet direct besef wat voor invloed het gemis van een kompas heeft op het gebruik van de telefoon. Twijfel nu wel heel erg met de aanschaf, maar als ik zie op welke gebieden de telefoon dan weer beter is dan de concurrentie, ga ik (mezelf kennende) waarschijnlijk toch nog wel voor de X.
Lijkt me dan geen ramp indien je goed rijd, maar juist zodra je verkeerd rijd. Vooral op de motor is het dan lastig om even snel het toestel te draaien, en je bijrijder kan dat dan ook niet voor je doen
Nouja, op zich krijg je met voertuigbeheersing wel genoeg training om je motor in een steegje nog te kunnen kerenLankHoar schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:37:
[...]
Ben dan toch ook wel weer benieuwd hoe navigatie dan gaat werken. Blijft de kaart dan sowieso statisch, of bepaald het toestel aan de hand van je locatie hoe de kaart weergegeven zou moeten worden indien je normaal rijd, en gokt het daar dan op?
Lijkt me dan geen ramp indien je goed rijd, maar juist zodra je verkeerd rijd. Vooral op de motor is het dan lastig om even snel het toestel te draaien, en je bijrijder kan dat dan ook niet voor je doen
Het zou mooi zijn als het programma aan de verplaatsing van je voertuig 'ziet' welke kant je op gaat en daar de orientatie van de kaart aan aanpast. Eventueel aan- of uit te zetten in de opties.
Waar heb je zitten zoeken dat je er geen kompas in zit dan?Ohmarinus schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:02:
Op Reddit staat dat ook bij de specificaties van Oneplus 2 ook geen kompas wordt vermeld op website OnePlus. Terwijl Tweakers specificaties van Oneplus 2 dit wel aangeven: pricewatch: OnePlus 2 64GB Zwart (Zie functionaliteit).
Ik ben er nog niet van overtuigd dat ie er niet in zit.
Voor navigatie is het niet erg dat er geen kompas op zit. Voor navigatie gebruik je namelijk hoofdzakelijk een gps verbinding en dat ondersteunt de one x dan volgens mij weer wel.Ohmarinus schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:02:
Naast de verschillen in de manier waarop de plaats/richting bepaald wordt (magnetisch of via satelieten) is het voordeel van een evt. kompas dat ie ook bij stilstaand draaien de juiste richting aan kan geven. Bij gps moet je in beweging zijn voor een juiste richtingsweergave. En dat lijkt mij bij motor rijden geen probleem
[ Voor 5% gewijzigd door Quinzz op 02-11-2015 16:52 ]
Met "toestel" bedoelde ik de telefoon, niet de motorOhmarinus schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:38:
[...]
Nouja, op zich krijg je met voertuigbeheersing wel genoeg training om je motor in een steegje nog te kunnen keren
Tot nu toe zeer gecharmeerd van de OnePlus X. Voornamelijk het design spreekt mij erg aan.
Momenteel heb ik een IPhone 6 16 GB in gebruik, maar wil zelf graag terug naar Android.
NFC heb ik zelf niet echt nodig, alleen wat vinden jullie zelf te groten verschillen tussen de OnePlus X en IPhone 6?
Momenteel heb ik een IPhone 6 16 GB in gebruik, maar wil zelf graag terug naar Android.
NFC heb ik zelf niet echt nodig, alleen wat vinden jullie zelf te groten verschillen tussen de OnePlus X en IPhone 6?
Dat is echt appels met peren vergelijken. Totaal andere type toestel en totaal andere software.Krishh schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:33:
Tot nu toe zeer gecharmeerd van de OnePlus X. Voornamelijk het design spreekt mij erg aan.
Hoi!
Geen idee, ik ga het donderdag zien.Japeroen schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:33:
[...]
Heb je geen speciale invite nodig voor de keramische versie?
Vraag me alleen wel af of keramisch die 100 euro waard is ivm breekbaarheid.
Jep, en ik kom van iPhone 4. Al heb ik al meer dan acht jaar iPhones. Ben er voornamelijk niet over te spreken hoe men gedwongen wordt de OS te upgraden tot je bij wijze van spreken je iPhone 'brickt'. Nieuwe OS'es die niet meer optimaal draaien en apps die soms bevriezen, dagelijks last van.Krishh schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:33:
Ik heb begrepen dat het bij andere besturingssystemen minder aan de orde is, en natuurlijk moet je mee- blijven doen met vernieuwing, maar om nou te upgraden naar een dure iPhone 6 die straks ook weer uitgerangeerd is... Dan lijkt het me slimmer om een telefoon te kopen waar je nog wél het geheugen kan uitbreiden, en waar je wat meer keuze hebt in hoe je je telefoon inricht softwarematig. Verder ga ik niet huilie doen als die One Plus X een keer kaduuk gaat, omdat het geen drol kost. Dat is bij de iPhone wel anders
Maar misschien is het belangrijkste, buiten alle feitelijke zaken, dat ik het gevoel heb dat One Plus een 'eerlijker' bedrijf is kwa winstmarges en aandacht voor het product. Misschien zijn veel mensen het vergeten, maar weten jullie nog de problemen met de eerste iPhone 4 en de antenne? Waardoor Apple een gratis hoesjes programma moest opzetten.. Jeetje man, wat heeft Apple toch veel fouten gemaakt. Mijn Macbook is nog het enige product waar ik echt verliefd op ben van Apple (en de iPad, maar die heb ik nooit gehad dus daar kan ik niks over zeggen), maar met alle andere producten ben ik eigenlijk het vertrouwen wel kwijt.
Er staat op de One Plus site wel degelijk dat er een kompas zit in de OP2, en in de OPX staat het er duidelijk niet bij. Verder vind ik ook op andere sites die de phone al hebben gereviewed dat er geen kompas in zit...Barista schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:43:
[...]
Waar heb je zitten zoeken dat je er geen kompas in zit dan?
Op Reddit staat dat ook bij de specificaties van Oneplus 2 ook geen kompas wordt vermeld op website OnePlus. Terwijl Tweakers specificaties van Oneplus 2 dit wel aangeven: pricewatch: OnePlus 2 64GB Zwart (Zie functionaliteit).
[ Voor 17% gewijzigd door Ohmarinus op 02-11-2015 18:19 ]
De Moto G heeft volgens mij ook geen kompas, en ik heb er werkelijk nooit last van. Alleen dat richting dingetje in Maps werkt niet volgens mij. Maar dan zet je 3 stappen, en dan weet je welke richting je op moet..LankHoar schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:37:
[...]
Ben dan toch ook wel weer benieuwd hoe navigatie dan gaat werken. Blijft de kaart dan sowieso statisch, of bepaald het toestel aan de hand van je locatie hoe de kaart weergegeven zou moeten worden indien je normaal rijd, en gokt het daar dan op?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dat klinkt geruststellendJeroenneman schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:18:
[...]
De Moto G heeft volgens mij ook geen kompas, en ik heb er werkelijk nooit last van. Alleen dat richting dingetje in Maps werkt niet volgens mij. Maar dan zet je 3 stappen, en dan weet je welke richting je op moet..
haha, ik heb een moto G (2014) en begon me zorgen te maken over dat gebrek aan kompas in de OPX, blijk ik er nu ook geen te hebben....dus. Oftewel, nooit iets van gemerkt.Jeroenneman schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:18:
[...]
De Moto G heeft volgens mij ook geen kompas, en ik heb er werkelijk nooit last van. Alleen dat richting dingetje in Maps werkt niet volgens mij. Maar dan zet je 3 stappen, en dan weet je welke richting je op moet..

edit: volgens mij heeft de moto g wel een compass
[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 02-11-2015 19:33 ]
www.casarodriguillo.com
Op reddit zegt iemand die hem vandaag in Parijs haalde, dat hij de richting aangeeft in Google Maps, maar dat het niet erg accuraat is. Nu is dat bij mij ook niet altijd even accuraat, maar als hij het pijltje aangeeft dan moet er toch een kompas opzitten, niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Parshift op 02-11-2015 19:40 ]
Ohwell, ik ben nu al op het punt dat ik het heb geaccepteerd_BZRK_ schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:40:
Op reddit zegt iemand die hem vandaag in Parijs haalde, dat hij de richting aangeeft in Google Maps, maar dat het niet erg accuraat is. Nu is dat bij mij ook niet altijd even accuraat, maar als hij het pijltje aangeeft dan moet er toch een kompas opzitten, niet?
[afbeelding]
Kan ook zijn dat diegene zelf niet accuraat kan testen hoe het werkt natuurlijk.
iemand hier enige idee hoe lang de verzendtijd gaat zijn ? misschien op2 bezitters die hier ervaring mee hebben. thnx
Zie hier:renrob schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:33:
iemand hier enige idee hoe lang de verzendtijd gaat zijn ? misschien op2 bezitters die hier ervaring mee hebben. thnx
https://oneplus.net/support/faq
En dan 'shipping'. Zal denk ik dus max 5 dagen duren voordat je hem hebt.
Ik kan er vandaag inzetten dat er een Snapdragon 820 in zit.Barista schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:43:
[...]
Waar heb je zitten zoeken dat je er geen kompas in zit dan?
Deze lijsten worden o.a. gemaakt door gebruikers zoals jij en ik. Hierdoor moet je de specs niet voor 100% vertrouwen. Controle hierop is nog minder goed dan bijv. Wikipedia, die je ook niet voor 100% waarheid aan moet nemen.
Het wordt met goede bedoelingen ingevuld, maar je moet er zeker niet blind op vertrouwen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
OP2 duurde rond de 2 weken bij mij.. OP1 een dag of 6. Bij vrienden van mij was dit precies andersom. Dus ze zijn niet echt stabiel in levertijden iguessrenrob schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:33:
De officiele specs staan allang op de website hoor!Kiswum schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:18:
[...]
Ik kan er vandaag inzetten dat er een Snapdragon 820 in zit.
Deze lijsten worden o.a. gemaakt door gebruikers zoals jij en ik. Hierdoor moet je de specs niet voor 100% vertrouwen. Controle hierop is nog minder goed dan bijv. Wikipedia, die je ook niet voor 100% waarheid aan moet nemen.
Het wordt met goede bedoelingen ingevuld, maar je moet er zeker niet blind op vertrouwen.
Ziehier:
https://oneplus.net/x/specs
Volgens de specs op hun eigen website heeft de OP2 dus ook geen kompas? Dus of je mist het niet of het zit er toch wel in. 
edit: beter lezen Pinin, daar zit dus een digital kompas in, geen idee wat het inhoud maar het is geen sensor, dus ik denk dat er ook geen echt kompas inzit, maar iets adv positionering doet.
edit: beter lezen Pinin, daar zit dus een digital kompas in, geen idee wat het inhoud maar het is geen sensor, dus ik denk dat er ook geen echt kompas inzit, maar iets adv positionering doet.
[ Voor 51% gewijzigd door Pinin op 02-11-2015 22:23 ]
www.casarodriguillo.com
Als je de facts checkt op de site staat er bij de OP2:Pinin schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:20:
Volgens de specs op hun eigen website heeft de OP2 dus ook geen kompas? Dus of je mist het niet of het zit er toch wel in.
Positioning:
Internal GPS antenna + GLONASS
Digital Compass
Er zit dus wel een compass in volgens de specs.
Edit:
Oh haha, je zag later dat het er wel in zat

Wat ik ervan begrijp is dat de 'Digital Compass' een Magnetometer is.
[ Voor 12% gewijzigd door Ohmarinus op 02-11-2015 22:42 ]
edit: nvm, ik ben gek

[ Voor 94% gewijzigd door Ohmarinus op 02-11-2015 22:54 ]
Wat ik persoonlijk vreemd vind is de omschrijving "Supports GPS", waarom niet gewoon zoals bij de Oneplus 2 "Internal GPS antenna". Ik zoek het vast véél te ver, maar nu kan je het interpreteren alsof de X wel GPS ondersteunt d.m.v. een externe (bluetooth) antenne, maar geen ingebouwde heeft

Ik ben me al vast aan het orienteren op de accesoires voor de OnePlus X en ik zie dat er twee Screen Protectors aangeboden worden in de OnePlus store. Is dit nodig i.c.m. met het 'Gorilla Glass 3'?
Ik zou zeker de tempered glas aanbevelen, de kans is daarmee erg groot dat het je scherm red bij een valpartij. Heb het zelf vaak genoeg meegemaakt en gezien. Het vervangen protector van een tientje is goedkoper dan een scherm van 100Mu-on schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:34:
Ik ben me al vast aan het orienteren op de accesoires voor de OnePlus X en ik zie dat er twee Screen Protectors aangeboden worden in de OnePlus store. Is dit nodig i.c.m. met het 'Gorilla Glass 3'?
Ik kan niet wachten tot de invites worden verstuurd. Ik wil deze telefoon heel graag hebben. En wat betreft het kompas. Ik mis het nu ook niet in mijn Moto G 2014...
Wat is eigenlijk de beschermhoes die dan bijgeleverd wordt?Mu-on schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:34:
EDIT: en zijn er nou eigenlijk ergens goede foto's van de verschillen tussen Ceramic en Onyx uitvoeringen? Allemaal mooie artsy-fartsy foto's en filmpjes op de site hoor, maar ik wil gewoon even de de uitvoeringen naast elkaar hebbenIn the Box
1x OnePlus X
1x micro-USB-kabel
1x oplader
1x beschermingshoes
1x uitwerpmechanisme voor simkaarthouder
1x snelstartgids
1x gebruikershandleiding
[ Voor 17% gewijzigd door The_Admin op 03-11-2015 11:09 ]
Ik heb gehoord dat het verschil eigenlijk niet te zien is, misschien is de ceramic iets minder glanzend dan de onyx maar dat is dan ook alles.The_Admin schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:06:
[...]
Wat is eigenlijk de beschermhoes die dan bijgeleverd wordt?
[...]
EDIT: en zijn er nou eigenlijk ergens goede foto's van de verschillen tussen Ceramic en Onyx uitvoeringen? Allemaal mooie artsy-fartsy foto's en filmpjes op de site hoor, maar ik wil gewoon even de de uitvoeringen naast elkaar hebben
In verschillende reviews wordt genoemd dat de reviewers modellen bijna niet kunnen onderscheiden. The verge heeft in hun hands-on duidelijke foto van de twee modellen staan. De meer glimmende is de ceramic version.The_Admin schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:06:
[...]
[...]
EDIT: en zijn er nou eigenlijk ergens goede foto's van de verschillen tussen Ceramic en Onyx uitvoeringen? Allemaal mooie artsy-fartsy foto's en filmpjes op de site hoor, maar ik wil gewoon even de de uitvoeringen naast elkaar hebben
In combinatie met de waarschijnlijk hoge breekbaarheid van keramiek is het imo niet de 100,- extra waard.
Als je goed kijkt is de afronding (aan de zijkanten van het toestel) van het keramiek iets scherper, vind ik persoonlijk mooier, maar dat is puur afhankelijk van ieders smaak. Op deze foto bijvoorbeeld goed te zien.destoel schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:27:
In verschillende reviews wordt genoemd dat de reviewers modellen bijna niet kunnen onderscheiden. The verge heeft in hun hands-on duidelijke foto van de twee modellen staan. De meer glimmende is de ceramic version.
In combinatie met de waarschijnlijk hoge breekbaarheid van keramiek is het imo niet de 100,- extra waard.
In deze unboxing video is ie duidelijk te zien: https://www.youtube.com/watch?v=xxSEhMoqj1MThe_Admin schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:06:
[...]
Heb in een aantal reviews en de product specs van One Plus zelf begrepen dat:destoel schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:27:
[...]
In verschillende reviews wordt genoemd dat de reviewers modellen bijna niet kunnen onderscheiden. The verge heeft in hun hands-on duidelijke foto van de twee modellen staan. De meer glimmende is de ceramic version.
- keramiek harder is dan glas én minder snel breekt
- keramiek versie veel mooiere glans heeft aan de achterkant, een soort van spiegel
- keramiek versie meer weegt dan die met glas backing (iets van 22gr)
- Weight: Onyx: 138 g (4.86 oz)
- Ceramic: 160 g (5.64 oz)
In deze video kan je alles duidelijk zien:
YouTube: OnePlus X Hands-on
Keramiek backing te zien vanaf YouTube: OnePlus X Hands-on (1:50)
Hoesje vanaf YouTube: OnePlus X Hands-on (7:00)
Enjoy
[ Voor 9% gewijzigd door Ohmarinus op 03-11-2015 11:58 ]
Thanks allen, ziet er inderdaad wat strakker, scherper, uit, de keramieken versie. Maar mij iig geen 100€ uit. Hoesje dus niet veel bijzonders. Vraag me af in hoeverre ze het gebruik bv. gaan verplichten icm met de extra care (/verzekering).
Hoe wil je controleren dat een hoesje of protector word gebruikt?The_Admin schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:18:
Thanks allen, ziet er inderdaad wat strakker, scherper, uit, de keramieken versie. Maar mij iig geen 100€ uit. Hoesje dus niet veel bijzonders. Vraag me af in hoeverre ze het gebruik bv. gaan verplichten icm met de extra care (/verzekering).
Dat kan je echt wel zien aan het type schade als het wordt gedeclareerd. Maar je kan natuurlijk altijd zeggen dat hij uit het hoesje glipte.michel2412 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:26:
[...]
Hoe wil je controleren dat een hoesje of protector word gebruikt?
Ik ga denk ik voor deze in het zwart:
https://oneplus.net/oneplus-x-silicone-case
Veel goede ervaringen met siliconen case met mijn iPhone 4, en die heb ik meerdere malen uit frustratie (vastlopers, crashes...) tegen de muur aan gegooid, of tegen de cv (perongeluk) etc. zonder noemenswaardige schade.
[ Voor 4% gewijzigd door Ohmarinus op 03-11-2015 12:47 ]
Op de oneplus site, stukje over de pop-up events:
"Our fans in New Delhi will have an exclusive chance to experience the OnePlus X on the 3rd of November. However, we have a limited amount of spots available. To participate, look out for an invitation via email!"
voor nederland staat er dat we iets speciaal krijgen, wat het ook mag zijn ik wil daar erg graag naar toe. nu staat er dus voor de fans in delhi dat je een invite nodig hebt via de mail omdat er maar een beperkt aantal spots beschikbaar zijn voor die pop-up event. Zou dit ook het geval kunnen zijn voor nederland of speculeer ik nu te veel?
dit ook omdat voor bijvoorbeeld in parijs je de telefoon gewoon kon kopen zonder invite o.i.d
"Our fans in New Delhi will have an exclusive chance to experience the OnePlus X on the 3rd of November. However, we have a limited amount of spots available. To participate, look out for an invitation via email!"
voor nederland staat er dat we iets speciaal krijgen, wat het ook mag zijn ik wil daar erg graag naar toe. nu staat er dus voor de fans in delhi dat je een invite nodig hebt via de mail omdat er maar een beperkt aantal spots beschikbaar zijn voor die pop-up event. Zou dit ook het geval kunnen zijn voor nederland of speculeer ik nu te veel?
dit ook omdat voor bijvoorbeeld in parijs je de telefoon gewoon kon kopen zonder invite o.i.d
[ Voor 7% gewijzigd door Turner op 03-11-2015 13:25 ]
we krijgen iets heel anders zeiden ze, zal ook wel anders geregeld zijn. hoop alleen wel dat het open is/dat ze niet random mensen uitnodigen. Heb samen met wat mensen wat tijd gestoken in het regelen van dat popupevent dus wil er wel wat voor terug krijgenTurner schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:07:
Op de oneplus site, stukje over de pop-up events:
aah oke thanks, ik heb het gevoel dat het iets te maken heeft met de ceramic versie van de X.MCKenzy99 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:30:
[...]
we krijgen iets heel anders zeiden ze, zal ook wel anders geregeld zijn. hoop alleen wel dat het open is/dat ze niet random mensen uitnodigen. Heb samen met wat mensen wat tijd gestoken in het regelen van dat popupevent dus wil er wel wat voor terug krijgen
De tijd zal het leren!
Op het forum(van oneplus) heerst ook de wens om met (oud)leden gewoon een gezellige dag te hebben, dus ze zouden ook hier wat omheen kunnen bouwen. Er is namelijk een Nederlander bij oneplus in dienst (raggy) en die regelt dit ook allemaal.Turner schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:40:
[...]
aah oke thanks, ik heb het gevoel dat het iets te maken heeft met de ceramic versie van de X.
De tijd zal het leren!
Volgens mij willen ze nu (zeker met de X), wat aan het incrowd sfeertje ontsnappen, dus lijkt me geen gek idee dat ook een aantal 'anderen' de mogelijkheid hebben deel te nemen.MCKenzy99 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:30:
[...]
we krijgen iets heel anders zeiden ze, zal ook wel anders geregeld zijn. hoop alleen wel dat het open is/dat ze niet random mensen uitnodigen. Heb samen met wat mensen wat tijd gestoken in het regelen van dat popupevent dus wil er wel wat voor terug krijgen
Toch moeten ze de community ook toelaten, anders worden die weer boos. Maar hoeveel mensen van buitenaf zullen daar nou zomaar op af komen, om dat voor elkaar te krijgen moeten ze reclame campagnes maken en waarschijnlijk wat gratis telefoons weggeven.The_Admin schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:51:
[...]
Volgens mij willen ze nu (zeker met de X), wat aan het incrowd sfeertje ontsnappen, dus lijkt me geen gek idee dat ook een aantal 'anderen' de mogelijkheid hebben deel te nemen.
Een leuk popup-event bij alle Bijenkorf filialen of zo, zou ook wel leuk zijn!
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
zal gewoon Amsterdam worden denk ikck2000nl schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:55:
Een leuk popup-event bij alle Bijenkorf filialen of zo, zou ook wel leuk zijn!
Zou wel beter zijn (voor de gemiddelde nederlander, niet voor mij) maar in Duitsland doen ze het ook in Berlijn, ligt nou ook niet echt bepaald centraal.
Amsterdam is toch het centrum van de wereld (volgens al die yuppies ;D)
Ik zit te twijfelen of ik er een screen protector bij ga aanschaffen. Heb dat in het verleden nooit gedaan bij telefoons omdat ik bang was dat het de ervaring zou benadelen. Als gevolg daarvan al wel twee keer mijn scherm gebroken op twee verschillende telefoons.
Die tempered glas editie, merk je daar nou wat van? Zijn er OP1/2 gebruikers die hier wat over kunnen zeggen? Thanks!
Die tempered glas editie, merk je daar nou wat van? Zijn er OP1/2 gebruikers die hier wat over kunnen zeggen? Thanks!
Ik ben geen OPO of OP2 gebruiker, maar ik heb veel positieve verhalen erover gehoord. Het lijkt mij wel een veiliger gevoel, met al dat glasLankHoar schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:32:
Ik zit te twijfelen of ik er een screen protector bij ga aanschaffen. Heb dat in het verleden nooit gedaan bij telefoons omdat ik bang was dat het de ervaring zou benadelen. Als gevolg daarvan al wel twee keer mijn scherm gebroken op twee verschillende telefoons.
Ik heb een OPO gebruiker, en deze heeft de vloer al ettelijke keren gezien. Nog geen enkel kras of barstje te zien... Dit is natuurlijk geen garantie, maar imo is het toch wel een sterke smartphone...
Ik lees zo her en der, dat bij de OPO 1 en 2 een screenprotector is voorgeïnstalleerd. Wie weet is dat bij de X ook zo?LankHoar schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:32:
Ik zit te twijfelen of ik er een screen protector bij ga aanschaffen.
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Dat is inderdaad zo, maar dit is een gewone screenprotector, geen tempered glass (ik heb wel een bron maar dan moet ik zoeken, een staff member heeft dit gezegd op het forum).ck2000nl schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:01:
[...]
Ik lees zo her en der, dat bij de OPO 1 en 2 een screenprotector is voorgeïnstalleerd. Wie weet is dat bij de X ook zo?
Verwijderd
Klopt, heb ik ook bij verschillende hands-on video's langs zien komen. Zie: YouTube: OnePlus X unboxing and hands onMCKenzy99 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:02:
[...]
Dat is inderdaad zo, maar dit is een gewone screenprotector, geen tempered glass (ik heb wel een bron maar dan moet ik zoeken, een staff member heeft dit gezegd op het forum).
Wel de Chinese versie, daar mis je dan weer wat banden qua 4G support.
Network:
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz
zie dat 2100 en 2600 gebruikt worden in NL, 800 valt idd buiten de boot met deze versie.
zie dat 2100 en 2600 gebruikt worden in NL, 800 valt idd buiten de boot met deze versie.
Belangrijkste frequentie bij Vodafone/KPN mis je dan, en dus maar heel beperkt 4g.michel2412 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:49:
Network:
Bij Tmobile mis je de later bijgeschakelde 900mhz.
Samen met de mogelijke import etc. Wat er mogelijk nog bijkomt, niet zo'n heel goede optie.
Ik ben geïnteresseerd in de OnePlus X, hopelijk komt er binnenkort een Tweakers.net review.
Op youtube is veel mooi materiaal te vinden... Toch ben ik ook benieuwd naar bouwkwaliteit, deze (niet al te beste) hands on heeft me wel een beetje alert gemaakt.

Op youtube is veel mooi materiaal te vinden... Toch ben ik ook benieuwd naar bouwkwaliteit, deze (niet al te beste) hands on heeft me wel een beetje alert gemaakt.

Volgens mij is dat een productie foutje. Of hij heeft die al laten vallen (maar dan zou zijn scherm ook gebarsten moeten zijn).
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Hij zegt er dus niks over he? Echt raar. Alle andere videos tonen wel een onwijs goeie finish, dus ik zou me geen zorgen makenChris.nl schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:51:
Ik ben geïnteresseerd in de OnePlus X, hopelijk komt er binnenkort een Tweakers.net review.
[afbeelding]
[afbeelding]
In de video zegt hij dat hij op het Oneplus-event is. De Oneplus X'en die daar ter beschikking zijn, zullen sowieso eerst goed gecontroleerd worden, ik kan me dan ook niet voorstellen dat de telefoon zo uit de fabriek is gekomen. Waarschijnlijk is er iets mee gebeurd op de event zelf.Chris.nl schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:51:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb nu een Nexus 5 en twijfel of ik over wil stappen. Er zit op zich niet zo heel veel verschil tussen, volgens http://www.phonearena.com...nePlus-X/phones/8148,9781.
Pro voor OnePlus X:
Pro voor OnePlus X:
- AMOLED
- SD slot of dual sim
- 3GB werkgeheugen
- Moar megapixels, geen idee of de beeldkwaliteit ook beter is
- 120fps video
- FM Radio
- Iets dunner
- Android 6 + eerdere upgrades (waarschijnlijk)
- Wireless charging
- Compass, Barometer, Step detector, Step counter?
- 4G werkt zeker weten ;-)
Je ziet dat plaatje alleen even wanneer hij het heeft over de ceramic versie. Ik vermoed dat hij een werkende Onyx heeft en een mock-up van de ceramic die misschien niet helemaal goed in elkaar zit (wellicht nadat hij er zelf iets doms mee gedaan heeft...).Japeroen schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:43:
[...]
In de video zegt hij dat hij op het Oneplus-event is. De Oneplus X'en die daar ter beschikking zijn, zullen sowieso eerst goed gecontroleerd worden, ik kan me dan ook niet voorstellen dat de telefoon zo uit de fabriek is gekomen. Waarschijnlijk is er iets mee gebeurd op de event zelf.
Punctuality is the politeness of kings
Hoedanook, het blijven aannames, en echt weten doen we het nietdreamscape schreef op woensdag 04 november 2015 @ 00:19:
[...]
Je ziet dat plaatje alleen even wanneer hij het heeft over de ceramic versie. Ik vermoed dat hij een werkende Onyx heeft en een mock-up van de ceramic die misschien niet helemaal goed in elkaar zit (wellicht nadat hij er zelf iets doms mee gedaan heeft...).
Nexus 5 heeft NFC, OPX nietDaCoTa schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:54:
Ik heb nu een Nexus 5 en twijfel of ik over wil stappen. Er zit op zich niet zo heel veel verschil tussen, volgens http://www.phonearena.com...nePlus-X/phones/8148,9781.
Pro voor OnePlus X:Pro voor Nexus 5:
- AMOLED
- SD slot of dual sim
- 3GB werkgeheugen
- 120fps video
- FM Radio
- Iets dunner
Lastige keuze, hoewel het lijstje pros voor de N5 zo wel kort is.
- Wireless charging
Ik twijfel hier ook tussen.DaCoTa schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:54:
Pro voor OnePlus X:Pro voor Nexus 5:
- AMOLED
- SD slot of dual sim
- 3GB werkgeheugen
- 120fps video
- FM Radio
- Iets dunner
Lastige keuze, hoewel het lijstje pros voor de N5 zo wel kort is.
- Wireless charging
Ik heb nog wel wat extra pluspunten voor de 5X.
Betere chip. Naar wat ik gelezen heb.
Wel fingertprint scanner
Wel NFC hoewel ik nog niet weet of ik dat ga gebruiken wanneer dat mogelijk is.
Wel fast (las ik ergens en geen Quick) charging en usb c
Alleen blijft het de vraag of dat het prijsverschil waard is....
Verwijderd
Zo, dat zou wel zuur zijn man. Zit momenteel met Vodafone.. maar 'beperkte' 4G.. is dit dan echt dramatisch of?dutchgio schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:28:
[...]
Belangrijkste frequentie bij Vodafone/KPN mis je dan, en dus maar heel beperkt 4g.
Bij Tmobile mis je de later bijgeschakelde 900mhz.
Samen met de mogelijke import etc. Wat er mogelijk nog bijkomt, niet zo'n heel goede optie.
Hou de context in de gaten. Volgens mij ging dit over de Chinese variant van de Oneplus X (of mijn begrijpend lezen laat mij even in de steek).Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:34:
[...]
Zo, dat zou wel zuur zijn man. Zit momenteel met Vodafone.. maar 'beperkte' 4G.. is dit dan echt dramatisch of?
Klopt, de internationale versie heeft de volgende banden:Barista schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:37:
[...]
Hou de context in de gaten. Volgens mij ging dit over de Chinese variant van de Oneplus X (of mijn begrijpend lezen laat mij even in de steek).
GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz
TDD-LTE: Bands 38/40
WCDMA: Bands 1/2/5/8
FDD-LTE: Bands 1/3/5/7/8/20
CDMA EVDO: -
bron: https://oneplus.net/nl/x/specs
900 is band 8 dus het werkt gewoon!
Verwijderd
Ahh gelukkig! Dus qua 4G dekking zou dit hetzelfde moeten zijn als de Nexus 5michel2412 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:39:
[...]
klopt, de internationale versie heeft de volgende banden:
GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz
TDD-LTE: Bands 38/40
WCDMA: Bands 1/2/5/8
FDD-LTE: Bands 1/3/5/7/8/20
CDMA EVDO: -
bron: https://oneplus.net/nl/x/specs
900 is band 8 dus het werkt gewoon!
Ja, als je hem gewoon via Oneplus.net koopt. De Chinese versie is een ander verhaal.Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:40:
[...]
Ahh gelukkig! Dus qua 4G dekking zou dit hetzelfde moeten zijn als de Nexus 5
Verwijderd
Even een stomme vraag. Ik heb een iPhone en wil overstappen naar de X. Nu heb ik een Nexus 7 met Google Now Launcher. Kan ik dat ook op deze gebruiken of zit dat in de weg met Oxygen?
Als ik nu op mijn Nexus 7 naar de meest linker pagina ga, heb ik daar Google Now zeg maar. Kan dat hierop ook omdat er bij Oxygen zo'n eigen pagina is aan de linkerkant?
Snappen jullie me?
Als ik nu op mijn Nexus 7 naar de meest linker pagina ga, heb ik daar Google Now zeg maar. Kan dat hierop ook omdat er bij Oxygen zo'n eigen pagina is aan de linkerkant?
Snappen jullie me?
Ja hoor, dat is de Google Now Launcher: Google Play: Google Now LauncherVerwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:35:
Even een stomme vraag. Ik heb een iPhone en wil overstappen naar de X. Nu heb ik een Nexus 7 met Google Now Launcher. Kan ik dat ook op deze gebruiken of zit dat in de weg met Oxygen?
Snappen jullie me?
Die kan je gewoon downloaden en als default launcher gebruiken. Ben je dus wel de grootste deel van het 'smoelwerk' van Oxygen kwijt.
[ Voor 9% gewijzigd door The_Admin op 04-11-2015 11:54 ]
"Hetzelfde als de Nexus 5..", ik ben niet bekend met de Nexus. Heeft deze matige 4G ontvangst of bedoel je hiermee dat het helemaal prima zou moeten zijn?Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:40:
[...]
Ahh gelukkig! Dus qua 4G dekking zou dit hetzelfde moeten zijn als de Nexus 5
Ben zelf van plan ook een OnePlus X te halen morgen, zit momenteel bij Vodafone dus zou wel graag zeker weten dat ik optimaal internet kan gebruiken.
Ik ben niet lui. Ik bespaar energie
Geen probleem, hij ondersteunt alle banden die Vodafone gebruikt.theRedDevilNL schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:13:
[...]
"Hetzelfde als de Nexus 5..", ik ben niet bekend met de Nexus. Heeft deze matige 4G ontvangst of bedoel je hiermee dat het helemaal prima zou moeten zijn?
Ben zelf van plan ook een OnePlus X te halen morgen, zit momenteel bij Vodafone dus zou wel graag zeker weten dat ik optimaal internet kan gebruiken.
Klopt, Europa heeft (bijna) volledige ondersteuning. Amerika daarin tegen weinig, ze zijn daar nogal pissed haha.PeeFizz schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:29:
[...]
Geen probleem, hij ondersteunt alle banden die Vodafone gebruikt.
Bij de OP2 kreeg ik ongeveer twee weken na ontvangst (maand na aanschaf) drie shareable invites. Dat was vorige week, dus al wel een tijdje na de launchLanithro schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:57:
Hoeveel invite krijg je bij de aanschaf van een One Plus X en hoe krijg je die? Zitten die in de box of krijg je die per e-mail? Zijn er OP1 of OP2 gebruikers die hier iets over kunnen zeggen.
Verwijderd
Ja, mijn Nexus 5 (2013) heeft prima 4G verbinding vrijwel overal in 't land. Deze Oneplus X zou gebruik maken van dezelfde frequenties. Dit was voor mij ook wel een zorg, maar nu niet meer!theRedDevilNL schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:13:
[...]
"Hetzelfde als de Nexus 5..", ik ben niet bekend met de Nexus. Heeft deze matige 4G ontvangst of bedoel je hiermee dat het helemaal prima zou moeten zijn?
100 euro voor een ander materiaaltje en meer gewicht? Lijkt me geen voordeel hoor zo'n ceramic phone. Ik begrijp ook niet waarom iets dat 'harder' is beter bestand zou moeten zijn tegen breken, doorgaans zijn in de regel harde materialen breekbaarder, natuurlijk is glas wel iets anders dan keramiek, maar toch, ik heb mijn twijfels.SToRM666 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:28:
Ik heb zojuist 2 invites gekregen (een op Hotmail en een op GMail), waarvan ik er al 1 geclaimed heb.
Van zodra het kan maar bestellen dus. Ik neig persoonlijk wel naar die ceramic versie moet ik zeggen
OT:
Sja, als iedereen zich dubbel aanmeldt voor zo'n phone, vind ik het ook niet gek dat ik nog niks heb gezien
Aangezien de posts over invites hier toch geschoond worden (volgens mij), omdat het niet de bedoeling is die hier te plaatsen. Zet die posts dan gelijk in het topic neer die daar wel voor bedoeld is, raken ze ook niet verloren [OnePlus X] Topic voor Invites gratis delen
Ik wil de pret niet drukken, maar weten we al iets over de accuduur. De OnePlus 2 was niet erg sterk op dat vlak, dat en het gebrek aan microSD, duurder en naja overal mwa, heeft mij die doen over slaan. De One X heeft wel microSD, is beter geprijsd en heeft nota bene een Amoled scherm.
Wat ik nog echt graag zou willen weten is:
- Accuduur?
- Optische beeld stabilisatie bij de camera?
Joost
Wat ik nog echt graag zou willen weten is:
- Accuduur?
- Optische beeld stabilisatie bij de camera?
Joost
http://speedtest.net/result/2130203198.png
Is er eigenlijk al bekend of Tweakers een review doet over de Oneplus X?
Ik mag dit eigenlijk niet zeggen, maar ik kan het je garanderen...Japeroen schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:51:
Is er eigenlijk al bekend of Tweakers een review doet over de Oneplus X?
Hoezo?Ohmarinus schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:52:
[...]
Ik mag dit eigenlijk niet zeggen, maar ik kan het je garanderen...
En binnen welke tijd zou ik dit kunnen verwachten dan? 1 weekje?
Welk andere topic? Ik kan niets over een tijdstip vindenjoostsozee schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:14:
[...]
Door in het andere topic te gaan lezen
Nou, het is me in vertrouwen, face-to-face verteld. De phone is al opgestuurd naar Tweakers maar was gister nog niet binnen, de verwachting was eigenlijk dat hij er maandag al zou zijn, maar het duurt dus even iets langer dan verwacht. Meer ga ik er ook niet over zeggen, maar wees gerust, het zit er aan- te komenJaperoen schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:53:
[...]
Hoezo?
En binnen welke tijd zou ik dit kunnen verwachten dan? 1 weekje?
[ Voor 8% gewijzigd door Ohmarinus op 04-11-2015 15:58 ]
Ideaal, bedankt.Ohmarinus schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:58:
[...]
Nou, het is me in vertrouwen, face-to-face verteld. De phone is al opgestuurd naar Tweakers maar was gister nog niet binnen, de verwachting was eigenlijk dat hij er maandag al zou zijn, maar het duurt dus even iets langer dan verwacht.
Ik dacht dat de X enkel in Onyx Zwart en Ceramic zou uitkomen?
In deze review, reviewed men een witte x?
YouTube: One Plus X First Hand on video!
Mezelf nog even quoten... Kan haast niet, maar toch iemand die zeker weet hoe het zit?
Rafael schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:28:
Wat ik persoonlijk vreemd vind is de omschrijving "Supports GPS", waarom niet gewoon zoals bij de Oneplus 2 "Internal GPS antenna". Ik zoek het vast véél te ver, maar nu kan je het interpreteren alsof de X wel GPS ondersteunt d.m.v. een externe (bluetooth) antenne, maar geen ingebouwde heeft
[ Voor 5% gewijzigd door Rafael op 04-11-2015 16:37 ]
Pandawill heeft ook al voorverkoop van een wit exemplaar. Gezien de 4G banden denk ik dat dat een toestel voor de Aziatische markt is.beyazz06 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:19:
Ik dacht dat de X enkel in Onyx Zwart en Ceramic zou uitkomen?
Dit soort berichten voegen niets toe.
[ Voor 67% gewijzigd door RoD op 04-11-2015 18:27 ]
Ben toch nog benieuwd naar de USB-Host feature, op de spec site en reviewsite, is er alleen sprake van een usb2.0 micro aansluiting. Data en opladen maar usb host wordt niet specifiek benoemt.
Kan hier iemand uitsluitsel over geven ?
Kan hier iemand uitsluitsel over geven ?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support