Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 22:36
Dat zou natuurlijk kunnen, maar via de mail werkt in mijn situaties het snelst. Ik ga toch kijken naar een andere camera app..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
pixels66 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:43:
Dat zou natuurlijk kunnen, maar via de mail werkt in mijn situaties het snelst. Ik ga toch kijken naar een andere camera app..
Ja, en bovendien heb ik ook problemen met te grote foto's bij direct upload naar bijv. Tweakers V&A of Marktplaats. Een third party camera app is inderdaad een oplossing daar voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ik gebruik vanwege hetzelfde 'probleem' al een tijdje OpenCamera. Je kan deze dan ook instellen als de standaard foto-app in plaats van de stock-app die op de OPX ingesteld staat.
De foto's die ik nu maak zijn 4160x3210px en tussen de 1,5 en 2,5MB per stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Aangezien ik niet zo'n grote databundel heb gebruik ik al een tijd My Data Manager
Maar sinds een tijd (ik denk update naar Marshmallow) geeft hij het verbruik per app niet meer weer, maar gooit hij alles op 1 hoop onder de noemen OS Services
Het zal iets met rechten ofzo te maken hebben, maar ik kan het niet vinden.
Een re-install maakt niet uit, en ik heb een mail getuurd naar de ontwikkelaars maar geen antwoord.

Ik heb gisteren Opera Max erop gezet, en die lijkt ook niet echt per app het gebruik te kunnen zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 16-12-2016 09:26 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:25:
Aangezien ik niet zo'n grote databundel heb gebruik ik al een tijd My Data Manager
Maar sinds een tijd (ik denk update naar Marshmallow) geeft hij het verbruik per app niet meer weer, maar gooit hij alles op 1 hoop onder de noemen OS Services
In Android zelf zit tegenwoordig ook een Data manager, wat valt daarin te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:54:
[...]

In Android zelf zit tegenwoordig ook een Data manager, wat valt daarin te zien?
Wel verbruik per app, maar alleen over de bill-cycle, dus niet per dag/uur

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:58:
Wel verbruik per app, maar alleen over de bill-cycle, dus niet per dag/uur
Dat klopt inderdaad. Op mijn OPO kon ik daarmee wel zien welke app op welk moment veel verbruikte, maar op de OPX gaat dat inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:03:
[...]
Dat klopt inderdaad. Op mijn OPO kon ik daarmee wel zien welke app op welk moment veel verbruikte, maar op de OPX gaat dat inderdaad niet.
Tja, maar vind het zo raar dat "My Data Manager" het niet meer kan, maar ook niet in hun FAQ sectie en ook op het net te vinden, dus blijkbaar zijn er maar weinig andere met dit issue.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:06:
Tja, maar vind het zo raar dat "My Data Manager" het niet meer kan, maar ook niet in hun FAQ sectie en ook op het net te vinden, dus blijkbaar zijn er maar weinig andere met dit issue.
Ik ga eens even kijken wat die app op mijn telefoon doet. Overigens kan je ook eens de beta versie proberen: Google Play: My Data Manager Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:08:
[...]

Ik ga eens even kijken wat die app op mijn telefoon doet. Overigens kan je ook eens de beta versie proberen: Google Play: My Data Manager Beta.
Dikke Duim d:)b
zal thuis even de beta installeren over wifi, ben nu al bijna over mijn bundel door een actie van foto's ....

[ Voor 12% gewijzigd door Pinin op 16-12-2016 10:11 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:10:
[...]

Dikke Duim d:)b
zal thuis even de beta installeren over wifi, ben nu al bijna over mijn bundel door een actie van foto's ....
Ik heb de app geïnstalleerd en ik krijg meteen een dikke rode balk onderin dat ik een persmissie moet zetten, zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IKEnqr8nG1im5YEjMWyqxNrx/medium.png

Als daarop gedrukt wordt krijg je deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xm839zRR73be8MFhvbn2l4Hc/medium.png

Vervolgens wordt je doorgeleid naar:
'Instellingen' -> 'Beveiliging' -> 'Apps met gebruikstoegang'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X0Dp58pVXn8fbtermlXcsaAk/medium.png

Als ik die optie vervolgens aanzet dan werkt het wel. Wellicht krijg jij niet de melding, maar kun je wel handmatig naar Instellingen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:28:
[...]

Ik heb de app geïnstalleerd en ik krijg meteen een dikke rode balk onderin dat ik een persmissie moet zetten, zie screenshot:
[afbeelding]

Als daarop gedrukt wordt krijg je deze melding:
[afbeelding]

Vervolgens wordt je doorgeleid naar:
'Instellingen' -> 'Beveiliging' -> 'Apps met gebruikstoegang'

[afbeelding]

Als ik die optie vervolgens aanzet dan werkt het wel. Wellicht krijg jij niet de melding, maar kun je wel handmatig naar Instellingen gaan.
THX
Die staat aan, heb hem ook nog even getoggled. maar zonder resultaat.
Jij ziet dus wel de data per app? :/

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:30:
[...]
Jij ziet dus wel de data per app? :/
Als ik naar Menu -> Apps ga zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0F0AJZsizfwTYFyT4qKjkLUd/medium.png

Dus ik denk het wel. Overigens heb ik geen OPX maar een OPO,, momenteel met CM14.1.

Overigens wellicht helpt het door de toestemming uit te zetten, vervolgens de cache van de app te verwijderen, vervolgens de app zelf te verwijderen. Daarna het toestel te herstarten en de app weer te installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 16-12-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:11:
[...]

Als ik naar Menu -> Apps ga zie ik dit:

[afbeelding]

Dus ik denk het wel. Overigens heb ik geen OPX maar een OPO,, momenteel met CM14.1.

Overigens wellicht helpt het door de toestemming uit te zetten, vervolgens de cache van de app te verwijderen, vervolgens de app zelf te verwijderen. Daarna het toestel te herstarten en de app weer te installeren.
Ja, zo was ik het ook gewend. (dat is dus per app, en dus zoals het zou moeten zijn)
Ik denk dat het meer aan de firmware van de OPX ligt, is er een lief iemand in de zaal die wil testen op een OPX? :>

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:25:
Ik denk dat het meer aan de firmware van de OPX ligt, is er een lief iemand in de zaal die wil testen op een OPX? :>
Welke firmware draai je momenteel? Mijn vriendin heeft ook een OPX, dus kan het vanavond wel eens voor je testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:25:
[...]

Ja, zo was ik het ook gewend. (dat is dus per app, en dus zoals het zou moeten zijn)
Bij mij zie ik ook alleen 'OS Services' staan bij de apps. Dus zal wellicht aan iets op de OPX liggen inderdaad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:25:
[...]

Welke firmware draai je momenteel? Mijn vriendin heeft ook een OPX, dus kan het vanavond wel eens voor je testen.
3.1.4 afaik de laatse
Tankiej schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:36:
[...]

Bij mij zie ik ook alleen 'OS Services' staan bij de apps. Dus zal wellicht aan iets op de OPX liggen inderdaad..
thx d:)b Ik ga vanavond de beta proberen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:49:
[...]

3.1.4 afaik de laatse

[...]

thx d:)b Ik ga vanavond de beta proberen.
De beta geeft mij bij dezelfde uitkomst, dus ik denk dat het daarmee niet beter wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Tankiej schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:11:
[...]

De beta geeft mij bij dezelfde uitkomst, dus ik denk dat het daarmee niet beter wordt :)
hmmm too bad

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Is er een manier om terug te gaan naar Lollipop maar dan niet de melding krijgen om up te daten naar Marshmallow.?

Ik blijf MM een stuk minder goed vinden dan LP

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Pinin schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:34:
Is er een manier om terug te gaan naar Lollipop maar dan niet de melding krijgen om up te daten naar Marshmallow.?

Ik blijf MM een stuk minder goed vinden dan LP
Ja dat kan, bootloader unlocken, custom recovery flashen, LP ROM flashen, root flashen en dan de systeemupdate.apk verwijderen/freezen.

Als je niet wil rooten kan je die ROM waarschijnlijk ook via ADB sideloaden, maar zonder die systeemupdate.apk te slopen kan je volgens mij die meldingen niet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Chris.nl schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:19:
[...]

Ja dat kan, bootloader unlocken, custom recovery flashen, LP ROM flashen, root flashen en dan de systeemupdate.apk verwijderen/freezen.

Als je niet wil rooten kan je die ROM waarschijnlijk ook via ADB sideloaden, maar zonder die systeemupdate.apk te slopen kan je volgens mij die meldingen niet uitschakelen.
Tja, ondanks dat ik vroeger (klinkt lang geleden) heel wat rommen geflashed heb, en vooral ten tijde van de HTC desire heb ik daar niet heel veel trek in omdat ik niet zoveel tijd heb, en een bricked toestel een groot 1st world problem is.

Stel dat ik het toch wil doen, kan je dan wel LP flashen de eerste twee updates uitvoeren, en dan pas bij de melding van MM systeemupdate.apk freezen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Pinin schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:26:
[...]

Tja, ondanks dat ik vroeger (klinkt lang geleden) heel wat rommen geflashed heb, en vooral ten tijde van de HTC desire heb ik daar niet heel veel trek in omdat ik niet zoveel tijd heb, en een bricked toestel een groot 1st world problem is.

Stel dat ik het toch wil doen, kan je dan wel LP flashen de eerste twee updates uitvoeren, en dan pas bij de melding van MM systeemupdate.apk freezen?
Als je geroot hebt werken OTA's niet meer. Je zal dus direct de laatste LP moeten flashen.

Voordeel van root is wel dat je dan AD's en malewareservers kan blokkeren en eventueel je DNS aanpassen naar OpenDNS (heb je gelijk een maleware filter vanuit OpenDNS erbij), om je telefoon iets veiliger te maken. Aangezien je geen LP beveiligingspatches meer hoeft te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Daarstraks werkte mijn volume up knop niet meer.
Toen ik hem eens wou herstarten kwam er te staan: fast boot mode.
Verder gebeurde er helemaal niets. Ik kon hem zelfs niet meer uitzetten.

Als ik de vol up, vol down en de vergrendelknop tegelijk induwde, kwam ik in een nieuw menu terecht waar ik hem kon resetten naar fabrieksinstellingen en dergelijke. Dit werkte allemaal niet.

Ik heb hem aan de computer willen aansluiten maar de computer vond geen besturingsprogramma.

Ik heb windroid toolkit geinstalleerd en de stappen gevolgd die omschreven stonden bij OnePlus X rooten en custom ROM.
Volgens 1 van de stappen zou ik de gsm terug moeten kunnen starten maar nu krijg ik er helemaal geen beweging meer in.

Nu ben ik echt ten einde raad.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. (ik ben echt een leek, dus de uitleg liefst niet super moeilijk geformuleerd ;-) )

Alvast bedankt
mvg, Dimitri Pouls
1
Quickreply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 08:15:
Hey,
Daarstraks werkte mijn volume up knop niet meer.
Toen ik hem eens wou herstarten kwam er te staan: fast boot mode.
Verder gebeurde er helemaal niets. Ik kon hem zelfs niet meer uitzetten.

Als ik de vol up, vol down en de vergrendelknop tegelijk induwde, kwam ik in een nieuw menu terecht waar ik hem kon resetten naar fabrieksinstellingen en dergelijke. Dit werkte allemaal niet.

Ik heb hem aan de computer willen aansluiten maar de computer vond geen besturingsprogramma.

Ik heb windroid toolkit geinstalleerd en de stappen gevolgd die omschreven stonden bij OnePlus X rooten en custom ROM.
Volgens 1 van de stappen zou ik de gsm terug moeten kunnen starten maar nu krijg ik er helemaal geen beweging meer in.

Nu ben ik echt ten einde raad.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. (ik ben echt een leek, dus de uitleg liefst niet super moeilijk geformuleerd ;-) )

Alvast bedankt
mvg, Dimitri Pouls
1
Quickreply
Je geraakt in fastboot-mode door je power-button en je volume down-button tegelijk in te duwen. Waarschijnlijk is je probleem dus dat je volume down-button ingedrukt blijft. En dat je daardoor dus denkt dat je volume up-button niet meer werkt. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*. Vragen graag maar op één plek stellen, dus graag hier verder: fast boot mode OnePlus X.

[ Voor 88% gewijzigd door rens-br op 16-01-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Nav het ge-eikel dat ik heb met te late of geen meldingen door doze.
Heb ik dit gevonden, geen root nodig en het lijkt te werken, maar moet nog even een paar dagen testen, want ik weet niet hoe lang het duurt (en of er meer variabelen zijn) voor dat doze normaliter inwerking treedt. Google Play: Disable Doze

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:01
Mijn vriendin heeft sinds gisteren een 2e simkaart voor het werk.
Is het mogelijk een verschillende beltoon per simkaart in te stellen? We vinden het alvast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:06

timovd

Voorsprong door techniek

@Drossie, staan er twee simkaarten onder sounds in settings? Bij CM13 kan het wel.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:01
timovd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:30:
@Drossie, staan er twee simkaarten onder sounds in settings? Bij CM13 kan het wel.
Nee, er wordt niet over simkaarten gesproken bij sounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Vreemd dat dit niet kan bij de stock ROM. Je kunt overwegen om CM13 te installeren: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Hoi,

Ik weet niet of dit hier moet posten, maar sinds een paar weken heb ik een irritant probleem met met oneplus X.

Soms als ik een bericht wil versturen of mail of gewoon op internet wil gaan, is mijn toetsenbord verdwenen. Ik kan dan gewoon typen op de lege ruimte en de letters verschijnen dan uiteindelijk wel in mijn bericht, maar het toetsenbord staat er niet.

Als ik hem dan herstart is dit opgelost. Nog iemand die hier last van heeft? Of iemand die hier een oplossing voor gevonden heeft?

Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:06:
Hoi Hoi,

Ik weet niet of dit hier moet posten, maar sinds een paar weken heb ik een irritant probleem met met oneplus X.

Soms als ik een bericht wil versturen of mail of gewoon op internet wil gaan, is mijn toetsenbord verdwenen. Ik kan dan gewoon typen op de lege ruimte en de letters verschijnen dan uiteindelijk wel in mijn bericht, maar het toetsenbord staat er niet.

Als ik hem dan herstart is dit opgelost. Nog iemand die hier last van heeft? Of iemand die hier een oplossing voor gevonden heeft?

Dank u!
Raar probleem, nog nooit gezien.
Misschien GBoard een keer verwijderen en opnieuw installeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Welk toetsenbord gebruik je? Is dit Swiftkey of het AOSP toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Hoi Hoi,

Dank u!
Ik herken je probleem niet, maar ik irriteer me meer en meer aan de vele kleine bugjes die er met Marshmallow zijn ingeslopen en pas met een herstart verdwijnen:
  • double tap functies werken soms, wel soms niet.
    USB connectie naar de pc laat Verkenner iedere keer weer herstarten, als je naar je bestanden op de telefoon wil browsen.
    Wifi verbinding wordt gevonden, maar verbinding maken lukt maar niet.
    Verplaatsen van apps naar de sd-kaart kost 3x meer klikken, en duurt een eeuwigheid.
    Accuduur lijkt afgenomen te zijn. Vooral de wifi en screen-on time zijn stroomvreters geworden, iets waarvoor ik de OnePlus X eerder zo om roemde.
Ik betrap mezelf er op dat in Android 5.1.1 eigenlijk stukken beter vond functioneren op deze telefoon.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
RRRobert schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:50:
maar ik irriteer me meer en meer aan de vele kleine bugjes die er met Marshmallow zijn ingeslopen en pas met een herstart verdwijnen:
  • double tap functies werken soms, wel soms niet.
    USB connectie naar de pc laat Verkenner iedere keer weer herstarten, als je naar je bestanden op de telefoon wil browsen.
    Wifi verbinding wordt gevonden, maar verbinding maken lukt maar niet.
    Verplaatsen van apps naar de sd-kaart kost 3x meer klikken, en duurt een eeuwigheid.
    Accuduur lijkt afgenomen te zijn. Vooral de wifi en screen-on time zijn stroomvreters geworden, iets waarvoor ik de OnePlus X eerder zo om roemde.
Ik betrap mezelf er op dat in Android 5.1.1 eigenlijk stukken beter vond functioneren op deze telefoon.
Dat zijn best pittige probleempjes die voor veel irritatie kunnen zorgen. Bedoel je double tap to wake? Of de double tap op je capacitieve knoppen?

Als je je telefoon aansluit op je pc, zet je hem dan wel via je telefoon eerst op "bestandsoverdracht"? Wellicht staat hij nog op "opladen". Misschien een nogal rare vraag hoor, maar je weet het maar nooit :p.

Heb je de netwerkinstellingen al eens gereset?

Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):
  • Instellingen > "back-up maken en resetten" > uitzetten
  • Instellingen > locatie > bolletjes rechtsboven > scannen > Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen uitzetten
  • Instellingen > apps > Google Play Services > opslagruimte > ruimte beheren > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > gegevens in het cachegeheugen > "ok"
  • Je thema op donker/zwart zetten
  • Recovery > "English" > Wipe data and cache > wipe cache > ok
Als bovenstaande niet helpt, dan raad ik een factory reset aan.

Ik hoor graag van je of het gelukt is of niet :). Als er vragen zijn, hoor ik het wel.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:34:
[...]

Dat zijn best pittige probleempjes die voor veel irritatie kunnen zorgen. Bedoel je double tap to wake? Of de double tap op je capacitieve knoppen?
Ik bedoel de double tap to wake, en in het kielzog hiervan, de swipes om bepaalde functies te activeren (bijv. 'V' teken voor de zaklamp)
Als je je telefoon aansluit op je pc, zet je hem dan wel via je telefoon eerst op "bestandsoverdracht"? Wellicht staat hij nog op "opladen". Misschien een nogal rare vraag hoor, maar je weet het maar nooit :p.
Ik maak inderdaad de keuze om bestandsoverdracht mogelijk te maken (vanuit de notificatie bar). zodra ik hiervoor kies, opent zich op de pc het keuzemenu. Als ik dan het Windows Verkenner symbool aanklik, kan ik ongeveer twee, drie keer doorklikken alvorens Verkenner zich automatisch sluit en vervolgens opnieuw het keuzemenu zich opent, waarmee deze 'loop' zich herhaalt.
Heb je de netwerkinstellingen al eens gereset?
Ja. Punt is alleen, bijvoorbeeld bij mij op het werk kan ik dat dus niet. Ik zie dat m'n telefoon dan het netwerk vindt, maar vervolgens verschijnt het wifi icoontje in de notificatiebalk met een uitroepteken ernaast en ook het LTE icoontje. De data blijft vervolgens over de LTE lopen
Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):
  • Instellingen > "back-up maken en resetten" > uitzetten
  • Instellingen > locatie > bolletjes rechtsboven > scannen > Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen uitzetten
  • Instellingen > apps > Google Play Services > opslagruimte > ruimte beheren > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > gegevens in het cachegeheugen > "ok"
  • Je thema op donker/zwart zetten
  • Recovery > "English" > Wipe data and cache > wipe cache > ok
Als bovenstaande niet helpt, dan raad ik een factory reset aan.

Ik hoor graag van je of het gelukt is of niet :). Als er vragen zijn, hoor ik het wel.
Thnx voor deze instructie. Op zich is het accuverbruik wel hoger, maar nog niet dramatisch. Het valt alleen wel op dat als ik 's ochtend rond 6:30 de telefoon vand e lader haal, ik 's middags bij thuiskomst van m'n werk nog 65-70% acculading over heb, waar ik bij Android 5.1.1 meestal nog zon 80-85% over had, bij een gelijk gebleven gebruik. Ook de functie van de telefoon als mobiele wifi hotspot (ca. 1-1½ uur per dag) trekt ca. twee keer zo veel power de accu als voorheen.

Overigens is het zo dat als ik de telefoon net heb herstart, de genoemde bugs dan niet aanwezig zijn. Pas als de telefoon een dag of vier, vijf (en evenzovele keren opladen, 's nachts) zonder herstart is gebruikt, dan beginnen ze de kop op te steken.

Overigens gebruik ik All-In-One Toolbox (Pro-versie) om dagelijks een keer de cache te legen en bijvoorbeeld ook taken als App2SD te beheren.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
RRRobert schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:02:
Ik bedoel de double tap to wake, en in het kielzog hiervan, de swipes om bepaalde functies te activeren (bijv. 'V' teken voor de zaklamp)
Het wipen van de system cache zou eventuele problemen als gestures moeten verhelpen (meestal).
Ik maak inderdaad de keuze om bestandsoverdracht mogelijk te maken (vanuit de notificatie bar). zodra ik hiervoor kies, opent zich op de pc het keuzemenu. Als ik dan het Windows Verkenner symbool aanklik, kan ik ongeveer twee, drie keer doorklikken alvorens Verkenner zich automatisch sluit en vervolgens opnieuw het keuzemenu zich opent, waarmee deze 'loop' zich herhaalt.
En je hebt de drivers geïnstalleerd voor je OnePlus X?
Ja. Punt is alleen, bijvoorbeeld bij mij op het werk kan ik dat dus niet. Ik zie dat m'n telefoon dan het netwerk vindt, maar vervolgens verschijnt het wifi icoontje in de notificatiebalk met een uitroepteken ernaast en ook het LTE icoontje. De data blijft vervolgens over de LTE lopen
En dat Wi-Fi probleem heb je thuis én op je werk? Zoals ik al zei: je system cache wipen verhelpt dat probleem mogelijk. :)
Thnx voor deze instructie. Op zich is het accuverbruik wel hoger, maar nog niet dramatisch. Het valt alleen wel op dat als ik 's ochtend rond 6:30 de telefoon vand e lader haal, ik 's middags bij thuiskomst van m'n werk nog 65-70% acculading over heb, waar ik bij Android 5.1.1 meestal nog zon 80-85% over had, bij een gelijk gebleven gebruik. Ook de functie van de telefoon als mobiele wifi hotspot (ca. 1-1½ uur per dag) trekt ca. twee keer zo veel power de accu als voorheen.
Dat klinkt niet verkeerd hoor. Daarmee kom je toch makkelijk de dag mee door? Want je laadt gewoon je toestel 's nachts op denk ik.
Overigens is het zo dat als ik de telefoon net heb herstart, de genoemde bugs dan niet aanwezig zijn. Pas als de telefoon een dag of vier, vijf (en evenzovele keren opladen, 's nachts) zonder herstart is gebruikt, dan beginnen ze de kop op te steken.
Één van de redenen waarom ik mijn telefoon 's nachts uit heb staan. :p
Overigens gebruik ik All-In-One Toolbox (Pro-versie) om dagelijks een keer de cache te legen en bijvoorbeeld ook taken als App2SD te beheren.
Hmm. Dat dagelijks de cache legen is ook niet echt goed. Dat moet je maar 1 keer per 2 maanden doen. Cache is juist iets goeds, zodat hij applicaties en data weer snel kan laden. Ik raad je dus aan om app cache maar 1 keer per 2 maanden te verwijderen, of als je problemen hebt met apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:47:
Hmm. Dat dagelijks de cache legen is ook niet echt goed. Dat moet je maar 1 keer per 2 maanden doen. Cache is juist iets goeds, zodat hij applicaties en data weer snel kan laden. Ik raad je dus aan om app cache maar 1 keer per 2 maanden te verwijderen, of als je problemen hebt met apps.
Dit ben ik inderdaad met je eens. Apps hebben cache nodig, dit om (tijdelijke) settings, templates en thumbs op te slaan. Als je elke dag de cache verwijderd, moeten de apps / je telefoon ook weer elke dag dezelfde data aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:03
Mijn vriendin komt net bij me met haar Oneplus X en meldt dat de telefoon aangeeft dat het geheugen vol is. Er zit een geheugenkaartje in van 32GB. Maar blijkbaar worden daar de foto niet opgezet.
In de standaard camera staat het schuifje aan dat hij de fotos op moet slaan op de SD kaart. Toch gebeurd dit niet.
Wie weet hoe dit is te veranderen? Ze draait de recentste OxygenOS versie 3.1.4. Toch las ik dat er in een eerdere versie een bug gefixt was dat te maken had met het opslaan van fotos op de SD kaart.

Edit: in Open Camera ka je de locatie instellen. Maar wat is het exacte pad naar de SD card? Nu heb ik: /storage/emulated/0/DCIM/Camera maar dat lijkt niet juist te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Binnetie op 08-03-2017 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinest
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 14:41
Als je in de standaard camera linksboven op de drie streepjes duwt, komt er rechtsboven een radertje van instellingen te staan, dan kan je selecteren opslaan op sd kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
vinest schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:11:
Als je in de standaard camera linksboven op de drie streepjes duwt, komt er rechtsboven een radertje van instellingen te staan, dan kan je selecteren opslaan op sd kaart
Het gekke is dat het dan niet gebeurd. Er staat wel wat op de SD kaart (heb wat apps kunnen verplaatsen daar naar toe), maar de fotos worden er niet opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinest
Binnetie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:36:
[...]

Het gekke is dat het dan niet gebeurd. Er staat wel wat op de SD kaart (heb wat apps kunnen verplaatsen daar naar toe), maar de fotos worden er niet opgeslagen.
Bij mij lijkt dat wel te werken, heb het net even geprobeerd, bij mij stond deze tot nu toe altijd op interne opslag. Als ik nu foto's maak komen ze wel op de SD. Ik kan ze terug vinden op de volgende manier: instellingen > opslag en usb > selecteer usb kaart > map DCIM > Camera > en daar staan ze bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
vinest schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:56:
[...]

Bij mij lijkt dat wel te werken, heb het net even geprobeerd, bij mij stond deze tot nu toe altijd op interne opslag. Als ik nu foto's maak komen ze wel op de SD. Ik kan ze terug vinden op de volgende manier: instellingen > opslag en usb > selecteer usb kaart > map DCIM > Camera > en daar staan ze bij mij
Bedankt. Ik ga er vanavond even naar kijken. De Open Camera app is erg mooi in gebruik omdat je daar ook de compressie kunt aanpassen. Ik had met de standaard app dat fotos soms wel 9MB per stuk waren. Vandaar dat ik Open Camera heb geinstalleerd op de Oneplus X van mijn vriendin.

Edit: Ik heb even gekeken, dit staat aan maar de fotos worden er niet op opgeslagen. De standaard camera app is toch de witte camera met gekleurde lens? Begin nu te twijfelen namelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 09-03-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinest
Binnetie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:33:
[...]

Edit: Ik heb even gekeken, dit staat aan maar de fotos worden er niet op opgeslagen. De standaard camera app is toch de witte camera met gekleurde lens? Begin nu te twijfelen namelijk.
Dat is de standaard ja. Misschien een ander sd kaartje proberen? Anders weet ik het ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
vinest schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:53:
[...]

Dat is de standaard ja. Misschien een ander sd kaartje proberen? Anders weet ik het ook niet
Ik heb een andere identiek dezelfde SD kaart geprobeerd. Eerst geformatteerd. Hij ziet hem als een Sandisk SD kaart maar het is een Transcend. Nu kan ik ze wel op met de standaard camera app wel opslaan op de SD kaart.
Het pad is nu: /storage/9CAE-753C/DCIM/Camera

Wanneer ik nu Open Camera start en de opslaglocatie aanpas naar dat pad dan zegt hij dat hij niet naar de SD kaart kan schrijven. Open Camera heeft wat meer settings zoals de compressie aanpassen.

In elk geval kan ik met de standaard camera app op SD opslaan nu. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09-2022
Heb soms wel eens dat als ik mijn telefoonscherm uit zet, de hele telefoon gewoon uit is.
Dus als ik kort op de uitknop druk, het scherm zwart word. Maar wanneer ik weer wil dat ie aangaat, is de hele telefoon dus gewoon uit. Ook niet gevraagd om een bevestiging en de batterij is dan altijd nog gewoon vol genoeg. Meer mensen die dit hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
GiannoezNL schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:10:
Heb soms wel eens dat als ik mijn telefoonscherm uit zet, de hele telefoon gewoon uit is.
Dus als ik kort op de uitknop druk, het scherm zwart word. Maar wanneer ik weer wil dat ie aangaat, is de hele telefoon dus gewoon uit. Ook niet gevraagd om een bevestiging en de batterij is dan altijd nog gewoon vol genoeg. Meer mensen die dit hebben gehad?
Blijft je knopje toevallig niet gewoon hangen? Wel, ik heb iets soortgelijks al 2 keer meegemaakt met mijn OnePlus 2. 2 dagen geleden nog toevallig, en ik schrok me dood.

Ik wilde even wat op m'n telefoon doen, dus wilde ik hem unlocken, maar het beeld bleef zwart. Dus ik m'n telefoon hard resetten (8 seconde powerknop ingedrukt houden). Naja, hij ging dus uit. Vervolgens wilde ik hem weer aan doen, zag ik het OnePlus logo eventjes, en ging het beeld weer op zwart. Op dat moment schrok ik mij toch even de
spoiler:
pleuris
. Opnieuw 8 seconden ingedrukt, en toen weer aangedaan, en nu doet hij het gewoon weer. Geen idee wat het is. Is wel even schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09-2022
Anonymoussaurus schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:39:
[...]

Blijft je knopje toevallig niet gewoon hangen? Wel, ik heb iets soortgelijks al 2 keer meegemaakt met mijn OnePlus 2. 2 dagen geleden nog toevallig, en ik schrok me dood.

Ik wilde even wat op m'n telefoon doen, dus wilde ik hem unlocken, maar het beeld bleef zwart. Dus ik m'n telefoon hard resetten (8 seconde powerknop ingedrukt houden). Naja, hij ging dus uit. Vervolgens wilde ik hem weer aan doen, zag ik het OnePlus logo eventjes, en ging het beeld weer op zwart. Op dat moment schrok ik mij toch even de
spoiler:
pleuris
. Opnieuw 8 seconden ingedrukt, en toen weer aangedaan, en nu doet hij het gewoon weer. Geen idee wat het is. Is wel even schrikken.
Denk niet dat die blijft hangen, want het scherm gaat wel meteen uit en ik krijg geen bevestiging wat ik met het afsluiten wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Het was november 2015 toen dit pracht van een toestel verkrijgbaar was. Alhoewel destijds de Samsung S6 aan het pronken was, en ik deze ook heel even in bezit had. Stond ik na lange tijd weer te springen om een nieuwe toestel z.s.m. aan te schaffen/in bezit te hebben. Ik had mij dan ook al ingeschreven voor de invite en op 05-11-2015 was de bestelling een feit.

We gaan inmiddels tegen de 2 jaar en moet zeggen dat het toestel nog altijd voldoet :) Ondanks dat ik soms de neiging krijg om de S8 aan te schaffen, zegt mij gevoel niet doen. Grote kans dat ik het ook niet ga doen.

Neemt niet weg dat ik wel rond aan het kijken ben, eigenlijk een vooronderzoek.. Want wat als de X nu iets overkomt? De kleine vindt het namelijk wel een erg leuk speeltje om mee te gooien, zuigen 8)7 en alle andere rare fratsen :D Maar echt een opvolger ben ik tot nu toe niet tegengekomen.. Ja de S8, maar die heeft 3 / 4 x de meerprijs van de X.

Zodoende vroeg ik me af of mede X bezitters reeds zijn overgestapt of een overweging aan het maken zijn? Een compact toestel, met degelijke specs.. (Snapdragon 801 was destijds toch wel een topper) waar men niet de hoofdprijs voor vraagt? Ik bedoel als het destijds met de X is gelukt.. Waarom niet weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
beyazz06 schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:42:
Het was november 2015 toen dit pracht van een toestel verkrijgbaar was. Alhoewel destijds de Samsung S6 aan het pronken was, en ik deze ook heel even in bezit had. Stond ik na lange tijd weer te springen om een nieuwe toestel z.s.m. aan te schaffen/in bezit te hebben. Ik had mij dan ook al ingeschreven voor de invite en op 05-11-2015 was de bestelling een feit.

We gaan inmiddels tegen de 2 jaar en moet zeggen dat het toestel nog altijd voldoet :) Ondanks dat ik soms de neiging krijg om de S8 aan te schaffen, zegt mij gevoel niet doen. Grote kans dat ik het ook niet ga doen.

Neemt niet weg dat ik wel rond aan het kijken ben, eigenlijk een vooronderzoek.. Want wat als de X nu iets overkomt? De kleine vindt het namelijk wel een erg leuk speeltje om mee te gooien, zuigen 8)7 en alle andere rare fratsen :D Maar echt een opvolger ben ik tot nu toe niet tegengekomen.. Ja de S8, maar die heeft 3 / 4 x de meerprijs van de X.

Zodoende vroeg ik me af of mede X bezitters reeds zijn overgestapt of een overweging aan het maken zijn? Een compact toestel, met degelijke specs.. (Snapdragon 801 was destijds toch wel een topper) waar men niet de hoofdprijs voor vraagt? Ik bedoel als het destijds met de X is gelukt.. Waarom niet weer?
Ik was van de OPX naar de OP3 en nu naar de Samsung A5 2017 gegaan. Uiteindelijk bij de A5 2017 uitgekomen omdat de specs snel genoeg zijn en VoLTE / VoWiFi ondersteuning die je bij OnePlus helaas op je buik kan schrijven. De accuduur, formaat, looks etc voldoen aan mijn verwachtingen. De OPX en OP3 worden nog dagelijks met plezier door derden gebruikt. Ja de OPX is een juweeltje! Wellicht is de A5 een goede relatief compacte opvolger (je zou ook naar de A3 kunnen kijken) met goede specs, looks en een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
Ook ik ben aan het overwegen om naar de A5 2017 over te stappen.. Ik heb voor mijn werk de 2016, vind het een fijn toestel... de OPX is wel een beetje aan z'n eind, de bugs irriteren me(wifi aan, geen verbinding maken tenzij reboot, etc). De accu houdt het ook niet meer heel de dag uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Chris.nl schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:55:
[...]
Ik was van de OPX naar de OP3 en nu naar de Samsung A5 2017 gegaan. Uiteindelijk bij de A5 2017 uitgekomen omdat de specs snel genoeg zijn en VoLTE / VoWiFi ondersteuning die je bij OnePlus helaas op je buik kan schrijven. De accuduur, formaat, looks etc voldoen aan mijn verwachtingen. De OPX en OP3 worden nog dagelijks met plezier door derden gebruikt. Ja de OPX is een juweeltje! Wellicht is de A5 een goede relatief compacte opvolger (je zou ook naar de A3 kunnen kijken) met goede specs, looks en een redelijke prijs.
Full HD scherm acht ik wel belangrijk, zodoende zal het zeker geen A3 worden. De Samsung A5 2017 ziet er zo op het eerste zicht dan ook helemaal niet slecht uit! :) Alhoewel de X iets compacter is en minder weegt:
OPX
Afmeting: 140 x 69 x 6,9 mm
Gewicht: Onyx: 138 g

A5 2017
Afmetingen: 146.1 x 71.4 x 7.9
Gewicht: 159g

Aan de andere kant wel leuke features, zoals AOD, NFC maar ook USB-C.
Wel 1 minpuntje die mij toch wel doet twijfelen..: Software Support Periode = tot januari 2019 bron

Ik verwacht, hoop, dat de X zeker nog tot einde van dit jaar meegaat. Dat zou betekenen dat de A5 maar een jaartje support kent bij Samsung..
pixels66 schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:07:
Ook ik ben aan het overwegen om naar de A5 2017 over te stappen.. Ik heb voor mijn werk de 2016, vind het een fijn toestel... de OPX is wel een beetje aan z'n eind, de bugs irriteren me(wifi aan, geen verbinding maken tenzij reboot, etc). De accu houdt het ook niet meer heel de dag uit..
Op zich heb ik geen tot weinig last van bugs.. Behalve dat wanneer ik thuis ben (no 4g,3g,2g niks nada nopes) en weer naar buiten ga, ik altijd de X eerst op vliegtuigmodus moet plaatsen en terug wil het weer (internet)verbinding hebben.

De accu inderdaad wel een ding.. Einde van de dag haalt de X ook bij mij vaker niet dan wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
beyazz06 schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:35:
[...]

Full HD scherm acht ik wel belangrijk, zodoende zal het zeker geen A3 worden. De Samsung A5 2017 ziet er zo op het eerste zicht dan ook helemaal niet slecht uit! :) Alhoewel de X iets compacter is en minder weegt:
OPX
Afmeting: 140 x 69 x 6,9 mm
Gewicht: Onyx: 138 g

A5 2017
Afmetingen: 146.1 x 71.4 x 7.9
Gewicht: 159g

Aan de andere kant wel leuke features, zoals AOD, NFC maar ook USB-C.
Wel 1 minpuntje die mij toch wel doet twijfelen..: Software Support Periode = tot januari 2019 bron

Ik verwacht, hoop, dat de X zeker nog tot einde van dit jaar meegaat. Dat zou betekenen dat de A5 maar een jaartje support kent bij Samsung..

[...]

Op zich heb ik geen tot weinig last van bugs.. Behalve dat wanneer ik thuis ben (no 4g,3g,2g niks nada nopes) en weer naar buiten ga, ik altijd de X eerst op vliegtuigmodus moet plaatsen en terug wil het weer (internet)verbinding hebben.

De accu inderdaad wel een ding.. Einde van de dag haalt de X ook bij mij vaker niet dan wel..
Tja, als je over een jaar een nieuw toestel wil kan je beter naar de A5 2018 kijken... Als die de bouw van de S8 2017 kriigt, zoals de A5 2017 die van de S7 2016 heeft, dan zou ik het wel weten. Maar goed, als je een buffertje achter de hand houdt is een nieuw toestel snel aangeschaft en thuis natuurlijk. 't Gaat me niet zozeer om Samsung, maar ik zou een VoLTE ondersteunend toestel tegenwoordig wel verkiezen boven OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

beyazz06 schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:42:

Yep, ik ben sinds 2 weken over op een moto G5 plus.

Voordeel Oneplus X:
  • design is beter/strakker
  • het amoled zwart is wel lekker hoor.
Voordeel Moto G5 plus:
  • Vingerprint unlock is heerlijk
  • Kwaliteit van beeld resolutie en kleuren
  • NFC
  • Afgeronde hoeken maken hem minder fraai maar zit ondanks het grotere formaat beter in je broekzak.
  • Snelheid (zeker vlotter dan de 801)
  • intern geheugen naar 32GB
  • dedicated sd-card (dus niet ipv sim2)
  • ZUINIG ! ik heb altijd 2 sims, en dat kost veel energie, maar doe nu wel 3-4 dagen met een lading.
  • Camera is gewoon heel erg goed voor deze prijs.
  • Quickcharge.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Modbreak:Verder aankoopadvies stopt hier. Als @beyazz06 nog meer tips wil hebben, mag hij even een topic openen in de MAA.

Edit: Lezen was voor sommige toch nog moeilijk. Die berichten zijn nu verwijderd.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 24-04-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

De officiële OnePlus X micro usb kabel heeft het bij mij bijgeven. Hij deed ook al een tijd moeilijk om bvb mijn OnePlus X te connecteren naar mijn pc.
Nu heb ik uiteindelijk een nieuwe micro usb kabel in gebruik (een niet gebruikte kabel die ik kreeg bij mij Lumia 1020) en toch heeft die alsnog een connectieprobleem als ik hem hiermee aansluit op de pc.
Ik dacht dat het onder meer kwam door het feit dat de OnePlus X micro usb kabel stuk was maar dat blijkt dus niet waar te zijn.
Bij het aansluiten op mijn pc zie ik hem 1 seconde om erna weer te verdwijnen en dan weer terug en dat de hele tijd.
We hebben recent ook een systeem met Android Auto en bij het minste dat ik de kabel beweeg valt het Android Auto systeem uit. Heeft iemand enig idee wat ik hiertegen kan doen en wat het probleem kan zijn? Alvast dankjewel

K.W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
KoensSocialL schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:59:
De officiële OnePlus X micro usb kabel heeft het bij mij bijgeven. Hij deed ook al een tijd moeilijk om bvb mijn OnePlus X te connecteren naar mijn pc.
Nu heb ik uiteindelijk een nieuwe micro usb kabel in gebruik (een niet gebruikte kabel die ik kreeg bij mij Lumia 1020) en toch heeft die alsnog een connectieprobleem als ik hem hiermee aansluit op de pc.
Ik dacht dat het onder meer kwam door het feit dat de OnePlus X micro usb kabel stuk was maar dat blijkt dus niet waar te zijn.
Bij het aansluiten op mijn pc zie ik hem 1 seconde om erna weer te verdwijnen en dan weer terug en dat de hele tijd.
We hebben recent ook een systeem met Android Auto en bij het minste dat ik de kabel beweeg valt het Android Auto systeem uit. Heeft iemand enig idee wat ik hiertegen kan doen en wat het probleem kan zijn? Alvast dankjewel
Je zou het beste even contact op kunnen nemen met de Support van OnePlus. Wellicht moet hij naar OnePlus voor reparatie. Zie hier: https://oneplus.net/nl/support

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Heeft iemand enig idee wat ik hiertegen kan doen en wat het probleem kan zijn?
Het kan nog zijn dat er veel stof / pluis in de Micro-USB poort zit. Probeer dat er eens met een tandenstoker of saté prikker uit te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Heeft iemand enig idee wat ik hiertegen kan doen en wat het probleem kan zijn? Alvast dankjewel
Of nog makkelijker en opengebogen paperclip. Ik haal er regelmatig veel stof uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:56
Barns schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:45:
[...]

Of nog makkelijker en opengebogen paperclip. Ik haal er regelmatig veel stof uit.
Zou ik sterk afraden ... Voor je het weet veroorzaak je krassen op de contacten met een metalen paperclip.
Dus ik zou het gewoon bij een tandenstoker of iets anders "minder krasbaar" houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Goedemorgen,

Ik heb al een tijdje een OPX, naar volle tevredenheid.
Helaas een tijdje terug laten vallen, waardoor het scherm helemaal aan brokken was.
Afgelopen week een nieuw scherm in laten zetten, dus hij is weer als nieuw :)
Wat echter veranderd is, is dat de 3 navigatie-buttons (de - O - knoppen) ineens licht geven bij mij?
Dat was nooit zo..

Is het nu zo dat in de oude situatie iets niet klopte of klopt het nu niet? Ik kan nergens vinden waar ik het in kan stellen of ze licht geven of niet. Daarnaast scheelt het nogal per moment hoeveel licht het geeft. Nu, overdag, zijn ze best duidelijk aanwezig. In de nacht lijkt het wel of ze uit staan.

In ieder geval alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
HwKok schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:53:
Goedemorgen,

Ik heb al een tijdje een OPX, naar volle tevredenheid.
Helaas een tijdje terug laten vallen, waardoor het scherm helemaal aan brokken was.
Afgelopen week een nieuw scherm in laten zetten, dus hij is weer als nieuw :)
Wat echter veranderd is, is dat de 3 navigatie-buttons (de - O - knoppen) ineens licht geven bij mij?
Dat was nooit zo..

Is het nu zo dat in de oude situatie iets niet klopte of klopt het nu niet? Ik kan nergens vinden waar ik het in kan stellen of ze licht geven of niet. Daarnaast scheelt het nogal per moment hoeveel licht het geeft. Nu, overdag, zijn ze best duidelijk aanwezig. In de nacht lijkt het wel of ze uit staan.

In ieder geval alvast bedankt!
Heb je het scherm door Oneplus zelf laten vervangen of door een telefoontoko ergens?

Bij mij is het scherm 8 maanden geleden ook vervangen, door Oneplus, omdat ie kapot is. Voor én na de reparatie gaven die buttons geen licht bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Tankiej schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Heb je het scherm door Oneplus zelf laten vervangen of door een telefoontoko ergens?

Bij mij is het scherm 8 maanden geleden ook vervangen, door Oneplus, omdat ie kapot is. Voor én na de reparatie gaven die buttons geen licht bij mij..
Bij een gespecialiseerd schermreparatie-bedrijf.
De eerlijk gebiedt te zeggen dat ik daar mijn scherm al 1x eerder heb vervangen (loop dus al rond met mijn 3e scherm :F) bij hetzelfde bedrijfje en toen was het ook niet zo dat ze licht gaven.

Het lijkt mij een verborgen instelling te zijn ergens, dus vandaar dat ik hoop op hulp hiervandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Lijkt mij wel een gave feature! Nooit geweten dat er een ledje achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
HwKok schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:24:
[...]

Bij een gespecialiseerd schermreparatie-bedrijf.
De eerlijk gebiedt te zeggen dat ik daar mijn scherm al 1x eerder heb vervangen (loop dus al rond met mijn 3e scherm :F) bij hetzelfde bedrijfje en toen was het ook niet zo dat ze licht gaven.
Wat heb je daar voor de schermvervanging betaald bij dat bedrijf als ik vragen mag? Toen ik even wat rondkeek/vroeg om het scherm bij een bedrijf in NL te laten vervangen, vroegen ze bedragen tussen de 150 en 250 (!) euro. Bij Oneplus zelf was het 85 euro, inclusief verzenden naar het servicecentrum in Polen en weer naar m'n huis. Daarbij werd ook nog gezegd dat Oneplus geen originele schermen aan derden verkoopt, dus zou je ook nog een namaakscherm krijgen voor veel meer geld :X
Het lijkt mij een verborgen instelling te zijn ergens, dus vandaar dat ik hoop op hulp hiervandaan.
Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar, ik zie het zo niet in de instellingen staan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Tankiej schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:37:
[...]

Wat heb je daar voor de schermvervanging betaald bij dat bedrijf als ik vragen mag? Toen ik even wat rondkeek/vroeg om het scherm bij een bedrijf in NL te laten vervangen, vroegen ze bedragen tussen de 150 en 250 (!) euro. Bij Oneplus zelf was het 85 euro, inclusief verzenden naar het servicecentrum in Polen en weer naar m'n huis. Daarbij werd ook nog gezegd dat Oneplus geen originele schermen aan derden verkoopt, dus zou je ook nog een namaakscherm krijgen voor veel meer geld :X

[...]

Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar, ik zie het zo niet in de instellingen staan.. :)
Totaal € 170,00, klaar binnen ongeveer 1,5 uur.
Dat is dus wel aan de prijs, maar ik kan niet lang zonder m'n telefoon en heb dus geen zin in opsturen naar Polen o.i.d. Daarnaast zit het bedrijf op 10 minuten rijden van mijn huis dus dat maakt het wel gemakkelijk.

Het is wel een gave feature inderdaad, vooral omdat hij ook 's nachts dimt.. maar overdag vind ik hem iets te fel staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik kan me herinneren (nu ik er weer naar zoek) dat dat in veel reviews van de Oneplus X ook genoemd werd als minpunt, dat er geen verlichting achter de knoppen zit. Hetzelfde zie je ook veel terugkomen op andere fora, dat die knoppen geen verlichting hebben.
Maar als jij het wel hebt.. Ik wil dat ook :o
Alleen heb ik er geen 170 euro voor over :P

Wat een geld ook, 2x zoveel als je bij Oneplus betaalt voor een nieuw scherm. Ik heb nog een backup telefoon (m'n vorige) en alle belangrijke dingen kan ik zo synchroniseren. Dus ik had er geen enkel probleem mee om m'n telefoon een week kwijt te zijn, zeker niet als ik dan veel geld bespaar.
Als ik 170 euro of meer moest betalen, zou ik waarschijnlijk eerder een nieuwe telefoon kopen dan deze repareren.

[ Voor 37% gewijzigd door Tankiej op 17-07-2017 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HwKok
Tankiej schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:50:
Ik kan me herinneren (nu ik er weer naar zoek) dat dat in veel reviews van de Oneplus X ook genoemd werd als minpunt, dat er geen verlichting achter de knoppen zit. Hetzelfde zie je ook veel terugkomen op andere fora, dat die knoppen geen verlichting hebben.
Maar als jij het wel hebt.. Ik wil dat ook :o

Alleen heb ik er geen 170 euro voor over :P
Ik vond het in het begin ook even wennen, maar daarna vond ik het wel fijn dat er geen verlichting op zat.
Nu zijn de knoppen best 'aanwezig', omdat ik gewend was dat het scherm gewoon helemaal zwart was.
Al zoekende kom ik er ook achter dat het er niet op hoort te zitten en dat veel mensen het wel wilden hebben. Ik heb dus blijkbaar een uniek model nu, haha!

Ik ga toch maar eens navragen hoe dit zit.\

EDIT: het lijkt erop dat er geen led achter zit, maar dat de knopjes licht reflecteren. Dus overdag, bij licht, geven ze veel licht terug. In het donker daarentegen weerkaatsen ze nagenoeg geen licht terug en lijken de knopjes gedimd te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door HwKok op 17-07-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Heeft iemand een idee of de functie van adoptable storage werkt voor de X?
En als deze niet standaard werkt, hoe krijg ik deze dan aan de praat?

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Ik was afgelopen week in Duitsland, en mijn combinatie Vodafone - OnePlus X houdt er dus helemaal niet van om in duitsland te zijn. Na een reboot had ik steeds heel even een data-verbinding, soms ging dat een dag goed, meestal maar 30 seconden, of 5 minuten, geen peil op te trekken.

Netwerkinstellingen gereset, APN's geswitched, APN's terug naar fabrieksinstellingen, allemaal andere instellingen heen en weer geschoven, niks lijkt echt te werken.

Bellen ging wel gewoon prima, problemen waren puur met data. En het leek er ook een beetje op dat het lokatie afhankelijk was, een plek waas alleen Edge verbinding was ging een hele dag goed, maar LTS werkte meestal maar heel even.

Instellingen -> Backups maken en resetten -> Netwerk resetten Leek in het begin wel de oplossing te zijn, maar werkte ook maar een halve dag, en daarna haalde het nooit meer iets uit, kan de eerste keer dus ook toeval zijn geweest. Het enige wat ik niet heb geprobeerd is een volledige reset, omdat ik de rest van mijn data en instellingen enzo niet kwijt wilde zijn.

Iemand enig idee waar dit aan ligt? En hoe ik kan voorkomen dat ik hier in mijn volgende vakantieland weer mee zit? (Belgie geen problemen gehad trouwens).
Het irritante is dat ik een eventuele "oplossing" dus niet kan testen zonder naar Duitsland toe te gaan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:10
Ik heb hetzelfde probleem gehad de afgelopen weken in Frankrijk en Italië. Overigens ook met een andere provider, dus volgens mij ligt het probleem bij de OnePlus X zelf.

Uiteindelijk werkte dit bij mij:
Step 1:
Go into Settings > Mobile Networks > Access Point Names > Restore Defaults
The list should now have many many more choices of APNs. Choose the correct APN. Then go into Settings > Mobile Networks > Network Operators (make sure you are connected to WiFi) click "Choose Automatically". Then turn Aeroplane Mode on and back off.
Step 2:
VERY IMPORTANT! Restart your phone.
Step 3:
Go into phone and dial *#*#4636#*#* and choose Phone Information. In Phone Information set the Preferred Network Type to LTE/GSM auto (PRL) [even if it says it already, do it again]. Turn off the radio. When the radio is turned off, turn the radio back on. Go down to the SMSC and hit "Refresh" and then "Update".
Zie https://forums.oneplus.ne...ion.396118/#post-13858043

Misschien kunnen bepaalde stappen ingekort worden of zijn deels flauwekul, maar ik heb het stappenplan gevolgd en dat deed de truck.

[ Voor 6% gewijzigd door Jannibal23 op 24-07-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Jannibal23 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:51:
Ik heb hetzelfde probleem gehad de afgelopen weken in Frankrijk en Italië. Overigens ook met een andere provider, dus volgens mij ligt het probleem bij de OnePlus X zelf.

Uiteindelijk werkte dit bij mij:

[...]

Zie https://forums.oneplus.ne...ion.396118/#post-13858043

Misschien kunnen bepaalde stappen ingekort worden of zijn deels flauwekul, maar ik heb het stappenplan gevolgd en dat deed de truck.
Dankjewel in ieder geval, ik zal voorlopig niet weten of het werkt, maar het is in ieder geval weer iets om te proberen! Op dat forum vind ik niet echt klachten die ik exact zo herken van mezelf, maar het is zeker een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:51
Ervaringen hier met sim trays die vast zitten? De mijne komt er niet meer uit, nog geen milimeter :(

Online lees ik een aantal suggesties:
1. Naar een servicepunt gaan (maar die hebben we niet in NL?)
2. Opsturen (maar telefoon is bijna 2 jaar oud dus garantie is toch al verlopen)
3. Telefoon open maken (maar volgens veel sites is stap 1 de sim tray eruit halen)

Iemand suggesties of oplossingen? Of kent iemand een shop in NL die deze telefoons repareert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Stefangrp schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 06:36:
2. Opsturen (maar telefoon is bijna 2 jaar oud dus garantie is toch al verlopen)
Bijna twee jaar oud of al twee jaar oud? Er zit vanuit OnePlus namelijk gewoon twee jaar garantie op het toestel.

Overigens neem ik aan dat je hem eruit probeert te halen met de originele sim ejector tool? Niet al die tooltjes hebben dezelfde lengte.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 12-09-2017 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
Stefangrp schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 06:36:
Ervaringen hier met sim trays die vast zitten? De mijne komt er niet meer uit, nog geen milimeter :(

Online lees ik een aantal suggesties:
1. Naar een servicepunt gaan (maar die hebben we niet in NL?)
3. Telefoon open maken (maar volgens veel sites is stap 1 de sim tray eruit halen)

Iemand suggesties of oplossingen? Of kent iemand een shop in NL die deze telefoons repareert?
De OnePlus X is toch pas eind oktober/begin november 2015 op de markt gekomen? Dan is hij nog geen 2 jaar oud en heb je dus gewoon garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
@Tankiej daar had ik nog niet eens over nagedacht. Toestel valt dus sowieso nog binnen de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Het is maar goed dat ik jullie ff raadpleeg..
Ga ik toch maar eens garantie claimen. Al schijnt dat ook geen a-b-c'tje te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
@Stefangrp stelt niet zo heel veel voor. Even contact opnemen met de support via de chat en die vertellen je precies wat de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Working on it!
Hopelijk kunnen ze m niet repareren en mag ik een nieuwe, en hebben ze geen X'en meer liggen.. Haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 10:34
Stefangrp schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:37:
Working on it!
Hopelijk kunnen ze m niet repareren en mag ik een nieuwe, en hebben ze geen X'en meer liggen.. Haha
Ik had vorige maand een OnePlusX opgestuurd waar iemand op was gaan zitten. Deed niets meer en krom gebogen.( erg simpel, RMA aanmaken en DHL komt volgende dag langs om 'm op te halen).
Precies een week later kwam DHL alweer langs met een hele nieuwe, onder garantie. Ze hebben ze dus kennelijk nog wel liggen (of dit is een als nieuw gerepareerde). In ieder geval wel blij met de garantie van OnePlus. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
@3meter netjes dat ze dat repareren onder garantie. De meeste (andere) fabrikanten zouden dat toch echt gooien op user abuse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 10:34
rens-br schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:36:
@3meter netjes dat ze dat repareren onder garantie. De meeste (andere) fabrikanten zouden dat toch echt gooien op user abuse.
Ja, verbaasde me er ook over, want de schade was duidelijk. Nouja, ben er wel blij mee, heb nu een nieuwe extra OneX erbij, de eigenaar had 'm al afgeschreven en had al een Xiaomi Mi4X gekocht(ook wel mooi). >:)
Ik blijf bij de X, prima toestel en snel genoeg, en genoeg alternatieve rommetjes om het nog een tijdje uit te zingen met het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Laatst online: 07:05
Nieuwe dag, nieuw issue, hopelijk kan iemand me helpen.

Ik heb sinds een week of 2 mijn zakelijke Samsung aan de kant gegooid en besloten de SD-kaart van mijn OPX op te offeren voor het gemak van 1 telefoon in mijn broekzak.

Tot nu toe gaat het prima, bellen/SMS op SIM2, data op SIM1. Echter, ik ben deze week in Luxemburg geweest voor een motorweekendje, en afgelopen woensdag in België voor mijn werk. En in beide gevallen kreeg ik geen verbinding op SIM2. In Luxemburg was ik voor mezelf, dus heb ik er niet zo op gelet, maar in België schakelde mijn collega zo over naar Proximus en bleef ik de hele middag onbereikbaar.

Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Voor de volledigheid: privé gebruik ik Tele2, zakelijk Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Stalensnuitje schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:36:
Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Voor de volledigheid: privé gebruik ik Tele2, zakelijk Vodafone.
Als ik het goed begrijp had je helemaal geen bereik, klopt dat?

Heb je de telefoon ook handmatig laten zoeken naar netwerken? Want het lijkt er een beetje op alsof de telefoon vast wil houden aan het netwerk in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:56
Heeft Tele2 niet een speciale "roaming pin" waarmee een aparte configuratie op de sim geactiveerd wordt waarmee ze zich eigenlijk voordoen als een "Zweedse" sim?
En weet je zeker dat voor het data gedeelte je APN configuratie goed staat? Ik had bij Vodafone een xxx.nl adres in mijn APN staan ipv xxx.com ..
Welke sim is wat? Sim1 Tele2 en Sim2 Vodafone? Als je weer in het buitenland bent .. wissel de sims eens om?

• feen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-10-2023

Check je apn settings eens. Bij mij stond die in het buitenland altijd op .se nadat ik Vodafone.nl selecteerde werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:34:
Ik denk dat er dan ook een update voor de OnePlus X zal volgen, ook al is de support van de X eigenlijk zo'n beetje dood.
Dat zou mij verbazen. Toestel heeft volgens mij voor het laatst een update gehad in november 2016, maar goed ik laat mij graag verrassen. Hopelijk patchen ze het ding meteen door naar oktober + WPA2 fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:39:
Dat zou mij verbazen. Toestel heeft volgens mij voor het laatst een update gehad in november 2016, maar goed ik laat mij graag verrassen. Hopelijk patchen ze het ding meteen door naar oktober + WPA2 fix.
Vergeet niet dat BlueBorn en KRACK vrij grote 'lekken' zijn. Bovendien heeft Google beide fixes in een securitypatch als package kunnen bouwen. In principe hoeft OnePlus dus alleen maar een securitypatch uit te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:11:
Vergeet niet dat BlueBorn en KRACK vrij grote 'lekken' zijn. Bovendien heeft Google beide fixes in een securitypatch als package kunnen bouwen. In principe hoeft OnePlus dus alleen maar een securitypatch uit te rollen.
Ben ik niet vergeten hoor ;). Alleen Google brengt elke maand de patches uit, dus als het alleen 'patches' toepassen was geweest hadden ze het elke maand wel gedaan.

Heb deze berichten even naar dit topic verplaatst.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 26-10-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
Klopt het dat hier geen Google Now/ OK Google support op zit in de laatste officiële update? Kan het voor mijn vriendin niet activeren.
Nieuwe dag, nieuw issue, hopelijk kan iemand me helpen.

Ik heb sinds een week of 2 mijn zakelijke Samsung aan de kant gegooid en besloten de SD-kaart van mijn OPX op te offeren voor het gemak van 1 telefoon in mijn broekzak.

Tot nu toe gaat het prima, bellen/SMS op SIM2, data op SIM1. Echter, ik ben deze week in Luxemburg geweest voor een motorweekendje, en afgelopen woensdag in België voor mijn werk. En in beide gevallen kreeg ik geen verbinding op SIM2. In Luxemburg was ik voor mezelf, dus heb ik er niet zo op gelet, maar in België schakelde mijn collega zo over naar Proximus en bleef ik de hele middag onbereikbaar.

Vroeger moest je eerst een 1 intypen voor je pin om hem op buitenland te activeren.

[ Voor 78% gewijzigd door sdk1985 op 06-11-2017 18:13 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Ja, ja.. still using the X sinds de launch! Maar dan komt nu het probleem :D

Sinds kort is de internet snelheid over de WIFI errrruuggg traag, wat op 4G niet het geval. Echt enkel op Wifi, ik kom dan amper op ~2Mb p/s. Modem lijkt verder ok, aangezien ik met de laptop wel 'normale' snelheden behaal van ~100Mb p/s.

Modem is overigens een Draytek vigor 2132f van T-Mobile met een glasvezel abbo van 200Mb p/s.
Wifi analyzer laat overigens niet een druk bezette wifi kanaal oid zien, signaal is dan ook stabiel en goed.

Vroeg mij zodoende af of iemand anders ook problemen met de Wifi modulen heeft?

Oorzaak in de topic terug kunnen vinden...
Lanithro schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:53:
ben ik hier de enige waarbij Wifi Traag is zodra Bluetooth aan staat?
Nu nog een oplossing :o

[ Voor 17% gewijzigd door beyazz06 op 08-08-2018 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Hier ook een "using sinds launch"! Afgelopen maand wel boven de buy-knop van een nokia 7+ gehangen, maar eigenlijk ben ik nog best tevreden, zeker met een Android-P-style launcher erop. Ik wacht liever nog een generatie Nokia's af, of misschien wel de "mid-range-Pixel" van begin volgend jaar waar nu geruchten over zijn.
beyazz06 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:58:
[...]
Sinds kort is de internet snelheid over de WIFI errrruuggg traag, wat op 4G niet het geval. Echt enkel op Wifi, ik kom dan amper op ~2Mb p/s. Modem lijkt verder ok, aangezien ik met de laptop wel 'normale' snelheden behaal van ~100Mb p/s.
[...]
Ik heb dat probleem ook gehad, en bij mij heb ik toen na heel veel gerommel achterhaald dat het eigenlijk alleen maar gebeurde als ik:
- De app van de Xiaomi Mi Band 2 wèl had draaien,
- Maar de MiBand 2 niet in de buurt had.

Verder heb ik ook een Pebble met bijbehorende app; nog nooit een probleem mee gehad. Het was puur de MiBand. Nadat ik die app weggedaan had was m'n wifi weer prima, als ik BT aan had.

Misschien dat je ook een nieuwe bluetooth gadget hebt met een niet-geweldige app erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
beyazz06 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:58:
Vroeg mij zodoende af of iemand anders ook problemen met de Wifi modulen heeft?
Mijn vriendin heeft het toestel ook, maar had die problemen destijds niet. Moet dan ook wel zeggen dat ze Bluetooth nauwelijks gebruikt. Inmiddels heb ik er voor haar LineageOS14.1 op gezet, zodat ze ook weer beveiligingsupdates gebruikt. Ze is daarover zeer tevreden, dus als het echt geen oplossing is met de stock ROM, kan ik je aanraden er LOS14.1 op te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
MaffeMaarten schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:02:
Hier ook een "using sinds launch"! Afgelopen maand wel boven de buy-knop van een nokia 7+ gehangen, maar eigenlijk ben ik nog best tevreden, zeker met een Android-P-style launcher erop. Ik wacht liever nog een generatie Nokia's af, of misschien wel de "mid-range-Pixel" van begin volgend jaar waar nu geruchten over zijn.
Haha klinkt zo bekend, hoe vaak ik niet boven een 'buy' knop stond :D Maar iedere keer was het idd, 'eigenlijk ben ik nog best tevreden', en was het andere toestel 'opeens' toch niet meer zo geschikt >:) De LG V30 zie ik overigens wel als een mogelijke kandidaat, alleen kost die in mij ogen nog te veel..
[...]
Ik heb dat probleem ook gehad, en bij mij heb ik toen na heel veel gerommel achterhaald dat het eigenlijk alleen maar gebeurde als ik:
- De app van de Xiaomi Mi Band 2 wèl had draaien,
- Maar de MiBand 2 niet in de buurt had.

Verder heb ik ook een Pebble met bijbehorende app; nog nooit een probleem mee gehad. Het was puur de MiBand. Nadat ik die app weggedaan had was m'n wifi weer prima, als ik BT aan had.

Misschien dat je ook een nieuwe bluetooth gadget hebt met een niet-geweldige app erbij?
Guess what.. Heb sinds kort de Xiaomi Mi Band 3 in gebruik :X Aangezien het mij hiervoor niet was opgevallen, acht ik de kans groot dat de Mi Band 3 icm de 'niet-geweldige' app de boosdoener is =]
Enig idee of er een alternatief is voor deze 'geweldige' app?

Voor nu schakel ik thuis de blauwe tand uit O-)
rens-br schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:19:
[...]
Mijn vriendin heeft het toestel ook, maar had die problemen destijds niet. Moet dan ook wel zeggen dat ze Bluetooth nauwelijks gebruikt. Inmiddels heb ik er voor haar LineageOS14.1 op gezet, zodat ze ook weer beveiligingsupdates gebruikt. Ze is daarover zeer tevreden, dus als het echt geen oplossing is met de stock ROM, kan ik je aanraden er LOS14.1 op te zetten.
Heb hier over na zitten denken, maar het toestel werkt voor de rest prima. Oorzaak is ook gevonden, Mi Band 3, en wil binnenkort stiekem toch wel een nieuwe phone :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
beyazz06 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:57:
Guess what.. Heb sinds kort de Xiaomi Mi Band 3 in gebruik :X Aangezien het mij hiervoor niet was opgevallen, acht ik de kans groot dat de Mi Band 3 icm de 'niet-geweldige' app de boosdoener is =]
Enig idee of er een alternatief is voor deze 'geweldige' app?
Notify & Fitness of Mi Band & Tools kun je gebruiken. Daarover ook meer in: [Xiaomi Mi Band 3] Ervaringen & Discussie.
Heb hier over na zitten denken, maar het toestel werkt voor de rest prima. Oorzaak is ook gevonden, Mi Band 3, en wil binnenkort stiekem toch wel een nieuwe phone :>
Klinkt begrijpelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Ha, tegelijkertijd dat ik hier aan het zeggen ben hoe tevreden ik nog ben, valt eerst de 4G, en daarna heel de netwerkverbinding weg.

Bleek later hier aan te liggen trouwens: nieuws: Vodafone-klanten hebben te maken met landelijke netwerkstoring kan je moeilijk het toestel de schuld van geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:20
Zo, mijn 1+X heeft lang trouw dienst gedaan!
Van launch (of iets later - bestelde op 5/11/2015), tot vorige week. Toestel doet het nog perfect, maar had de kans om goedkoop een S10 te nemen :) (Moest een Samsung of Apple zijn voor het werk - die keuze was snel gemaakt!)

Nu vroeg ik mij af: waar staan de standaard alarm tunes (en ringtones) op de 1+x? Zou vooral het alarm deuntje (ik gebruikte 'Spring' op de 1+x) willen overzetten.
Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Kwakkel schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:21:
Nu vroeg ik mij af: waar staan de standaard alarm tunes (en ringtones) op de 1+x? Zou vooral het alarm deuntje (ik gebruikte 'Spring' op de 1+x) willen overzetten.
Alvast bedankt voor de tips!
Bij de meeste Android toestellen staan die gewoon op de interne opslag in de map 'Ringtones', 'Alarms', en 'Notifcations'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:20
I know - maar bij de/mijn X zijn die dus leeg :(
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support