Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
Factory reset gedaan omdat de battery drain ergerlijk werd en wat overkomt me nou: battery drain is nu nog veel erger! Rustig meer dan 10% drain 's nachts met wi-fi en al uit en kom niet eens meer een dag door zonder tussendoor op te laden (ging met gemak op Lollipop). Haal nu ook met geluk 2,5 uur SOT.

Nee, ik kijk het nog een paar dagen aan en anders stap ik over op een costum rom. Heb het voorlopig wel gehad met Oxygen OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 11:39
Rezk schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:10:

Nee, ik kijk het nog een paar dagen aan en anders stap ik over op een costum rom. Heb het voorlopig wel gehad met Oxygen OS.
En, al overgestapt? Ik had het al niet eens meer afgewacht. Er zijn prima ROM 's voor de OPX. Zie daarvoor het bijbehorende topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
edjedan schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:13:
[...]

En, al overgestapt? Ik had het al niet eens meer afgewacht. Er zijn prima ROM 's voor de OPX. Zie daarvoor het bijbehorende topic.
Wel, het is nu twee dagen verder en ik moet zeggen dat de batterij is bijgetrokken. Ongeveer hetzelfde als Lollipop met als verschil dat Doze het nu eens normaal doet. Wellicht dat de batterij nog gecalibreerd moest worden? Ik haal nu in ieder geval een volle dag met normaal gebruik met rond de 4 uur SOT. Wil nog sowieso rooten dus misschien dat een custom rom er daarna wel achteraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Ik kwam er gisteravond achter dat de standaard meegeleverde flash light is verdwenen uit Oxygen 3.1.3? Was op dat moment behoorlijk irritant.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
RRRobert schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:29:
Ik kwam er gisteravond achter dat de standaard meegeleverde flash light is verdwenen uit Oxygen 3.1.3? Was op dat moment behoorlijk irritant.
Zaklamp kun je sinds Android 5 in het notificatiemenu in- en uitschakelen. In OxygenOS is die knop ook gewoon aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:31
Roeltjuh schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:17:
[...]

Zaklamp kun je sinds Android 5 in het notificatiemenu in- en uitschakelen. In OxygenOS is die knop ook gewoon aanwezig.
En ook via de "gestures" kan je de zaklamp aan en uit doen door een V te maken op de gelockde scherm.
Dat werkt best handig .. en snel want je hoeft niks te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

duvekot schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:02:
[...]

En ook via de "gestures" kan je de zaklamp aan en uit doen door een V te maken op de gelockde scherm.
Dat werkt best handig .. en snel want je hoeft niks te unlocken.
Vreemd, de gestures staan (allemaal) aan, maar de telefoon accepteert/reageert er nergens meer op. Ik heb de zaklamp inderdaad wel terug kunnen vinden in het pulldown menu. Zonde, want die gestures dragen/droegen echt bij aan het gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Na een half jaartje, de OPX prettig te hebben gebruikt, switch ik weer naar Samsung.

*knip*. V&A hoort niet thuis op het forum.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 02-11-2016 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 22:36
rens-br schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:40:
[...]

Dat vind ik inderdaad ook heel erg vreemd. Kan verder ook niet echt een andere oplossing meer vinden.
Update: Probeerde het vandaag nog eens, en hij werkt weer!
Is nu een ander lettertype dan voorheen, wellicht is ie meegeupdate maar was dat nog niet helemaal klaar of goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Gruijters schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:13:
Na een half jaartje, de OPX prettig te hebben gebruikt, switch ik weer naar Samsung.
*knip*
Wat is de rede om te switchen?

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 02-11-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Heisenbug schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:24:
[...]

Wat is de rede om te switchen?
Firmware support van OP(X) beneden maats.
Daarbij is de OPX een goede midrange phone, waar ik daarvoor altijd high end phones gebruikte. Ik ben nu ook gezwicht voor een mooie aanbieding van de Galaxy s7 edge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Tankiej schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:47:
[...]

Update: Probeerde het vandaag nog eens, en hij werkt weer!
Is nu een ander lettertype dan voorheen, wellicht is ie meegeupdate maar was dat nog niet helemaal klaar of goed..
Ah ok. Nou gelukkig werkt het weer dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

Kwam er zojuist achter dat ik geen mogelijkheid meer heb om de telefoon via een usb kabel en m.b.v. Windows Verkenner via de pc te benaderen. De telefoon wordt wel gedetecteerd, maar als ik de locatie dan open, dan is de folder 'leeg'. Iemand die dit herkent? Nog belangrijker: iemand die weet hoe dit op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
RRRobert schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:16:
Nog belangrijker: iemand die weet hoe dit op te lossen?
Heb je na het aansluiten MTP geselecteerd in het notificatiepaneel? En is de telefoon unlocked als je in de map kijkt?

Als je de telefoon aansluit, zonder te unlocken, dan blijft de map helemaal leeg. Dit is een standaard veiligheidsoptie in Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
RRRobert schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:16:
Kwam er zojuist achter dat ik geen mogelijkheid meer heb om de telefoon via een usb kabel en m.b.v. Windows Verkenner via de pc te benaderen. De telefoon wordt wel gedetecteerd, maar als ik de locatie dan open, dan is de folder 'leeg'. Iemand die dit herkent? Nog belangrijker: iemand die weet hoe dit op te lossen?
Als je de telefoon hebt aangesloten aan je PC kun je de notificatiebalk openen op je telefoon en dan is het mogelijk dat er iets staat als "alleen opladen", als je daar op klikt kun je het toestel in verkenners-modus ("MTP" volgens mij) zetten. Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
ik heb nog steeds het probleem dat WiFi Internet ontzettend traag werkt als BT aan staat. Helaas nog geen oplossing voor kunnen vinden.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Lanithro schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:33:
ik heb nog steeds het probleem dat WiFi Internet ontzettend traag werkt als BT aan staat. Helaas nog geen oplossing voor kunnen vinden.
Ik zou het helaas ook niet weten. Ik weet dat wifi en bluetooth op dezelfde frequentie(2,4Ghz) werkt en op mijn Asus T100 zaten die elkaar ook in de weg. Je kon toen Bluetooth collaboration uit te schakelen, helaas zit in Android niet zo'n optie.

Heb je al geprobeerd om je wifi netwerk op een ander kanaal te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
rens-br schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:28:
[...]

Ik zou het helaas ook niet weten. Ik weet dat wifi en bluetooth op dezelfde frequentie(2,4Ghz) werkt en op mijn Asus T100 zaten die elkaar ook in de weg. Je kon toen Bluetooth collaboration uit te schakelen, helaas zit in Android niet zo'n optie.

Heb je al geprobeerd om je wifi netwerk op een ander kanaal te zetten?
Het is bij elk WiFi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Lanithro schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:35:
[...]

Het is bij elk WiFi netwerk.
Als je het ook hebt wanneer geen enkel ander apparaat op het WiFi netwerk is aangesloten weet je zeker dat je helaas een hardwarematig probleem hebt met je OPX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Chris.nl schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:51:
[...]

Als je het ook hebt wanneer geen enkel ander apparaat op het WiFi netwerk is aangesloten weet je zeker dat je helaas een hardwarematig probleem hebt met je OPX.
Het is een hardware probleem. Zodra ik mijn BT uit zet gaat het weer als een malle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Lanithro schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:52:
[...]
Het is een hardware probleem. Zodra ik mijn BT uit zet gaat het weer als een malle.
Wellicht kan de OP support nog iets voor je betekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

rens-br schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:20:
[...]

Heb je na het aansluiten MTP geselecteerd in het notificatiepaneel? En is de telefoon unlocked als je in de map kijkt?

Als je de telefoon aansluit, zonder te unlocken, dan blijft de map helemaal leeg. Dit is een standaard veiligheidsoptie in Android.
Alles werkt weer. Bij Oxygen 2.x was het unlocken van de telefoon voldoende, nu bij 3.1.3 moet je inderdaad ook de optie MTP selecteren. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:39
Ik had altijd mijn media volume standaard op uit staan; als ik een spelletje speel of site kijk die opeens video speelt hoeft niet iedereen daar van mee te genieten, die ene keer dat ik een filmpje kijk zet ik het dan wel omhoog.
Maar in de auto luister ik altijd podcasts via bluetooth. Dat werkte allemaal perfect, want het BT-Media volume was een onafhankelijke instelling van het Media Volume.

Sinds MarshMallow lijkt dat niet meer te werken. Er wordt nog wel een BT icoontje getoond bij het schuifje als hij verbonden is, maar het lijkt een vaste, of op z'n minst gekoppelde, instelling te zijn. Heeft iemand daar een instelling voor gevonden waardoor dat weer goed werkt? Of zit er niks anders op dan met Tasker ofzo het volume omhoog en omlaag te zetten als m'n auto verbindt en ontkoppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
MaffeMaarten schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:06:
Sinds MarshMallow lijkt dat niet meer te werken. Er wordt nog wel een BT icoontje getoond bij het schuifje als hij verbonden is, maar het lijkt een vaste, of op z'n minst gekoppelde, instelling te zijn. Heeft iemand daar een instelling voor gevonden waardoor dat weer goed werkt? Of zit er niks anders op dan met Tasker ofzo het volume omhoog en omlaag te zetten als m'n auto verbindt en ontkoppelt?
Ik heb zelf geen OPX, maar op mijn OPO staat onder 'instellingen' -> 'Geluiden' -> 'Volume koppelen' een optie om wat geluiden aan elkaar te hangen. Verschijnt zo'n soort optie niet als er geluid afgespeeld wordt via Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:52:
[...]

Ik heb zelf geen OPX, maar op mijn OPO staat onder 'instellingen' -> 'Geluiden' -> 'Volume koppelen' een optie om wat geluiden aan elkaar te hangen. Verschijnt zo'n soort optie niet als er geluid afgespeeld wordt via Bluetooth?
Ik kan onder "Geluid en Meldingen" (zo heet ie bij mij) geen "Volume koppelen" of iets dergelijks vinden. Maar ik zal straks in de auto nog eens kijken of het dan misschien verschijnt opeens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
OxygenOS 3.1.4 (Marshmallow) OTA for OnePlus X

That moment when a 150 euro cheaper phone gets earlier an update than the OnePlus 2 :').

Er staat echt helemaal niets over dat de battery drain is opgelost.. Dat mag ook wel eens gefixt worden.

Sowieso raar dat er een closed bèta is, en ook nog eens een open bèta, en dan niks merken van de launcher crashes.

Heeft wel vrij lang geduurd trouwens om een paar dingetjes te patchen zeg.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• rens-br
  • Nu online
Goed om te zien dat de OnePlus X ook gewoon nog mooi bijgehouden wordt. Nu al de november patches uitrollen vind ik erg netjes van ze.
Sowieso raar dat er een closed bèta is, en ook nog eens een open bèta, en dan niks merken van de launcher crashes.
De OnePlus heeft niet echt een Open Beta programma, toch? Ze hebben alleen wat Community Build gemaakt van Marshmallow in het begin, maar voor de rest nog niks.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Anonymoussaurus schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:53:
OxygenOS 3.1.4 (Marshmallow) OTA for OnePlus X

Er staat echt helemaal niets over dat de battery drain is opgelost.. Dat mag ook wel eens gefixt worden.

Hoe kan je deze krijgen? moet ik me aanmelden hiervoor bij OP?
Ik heb geen problemen met battery drain, maar ik krijg dan weer geen meldingen van Gmail in sleepmode

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Pinin schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:02:
[...]
Dit is gewoon een reguliere update, dus die verschijnt vanzelf via OTA. Of je download deze van de website van OnePlus af en flasht deze via de recovery.

In die link staat ook uitgelegd hoe je de update moet installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 10-11-2016 12:04 ]

• Pinin

Pinin

rens-br schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:03:
[...]

Dit is gewoon een reguliere update, dus die verschijnt vanzelf via OTA. Of je download deze van de website van OnePlus af en flasht deze via de recovery.
ok, ik dacht te begrijpen dat het een beta is.

www.casarodriguillo.com

• rens-br
  • Nu online
Pinin schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:04:
[...]
ok, ik dacht te begrijpen dat het een beta is.
Als het een beta update betreft staat er altijd heel duidelijk 'Community Build' bij. Kijk maar bij OOS 3.1.1.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:02:
De OnePlus heeft niet echt een Open Beta programma, toch? Ze hebben alleen wat Community Build gemaakt van Marshmallow in het begin, maar voor de rest nog niks.
Pinin schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:02:
Ik heb geen problemen met battery drain, maar ik krijg dan weer geen meldingen van Gmail in sleepmode
Misschien heb ik het verkeert verwoord. Naar aanleiding van dit topic, staat er dat ze in 3 fases testen:
  • Closed bèta: dit wordt door de werknemers en developers getest op bugs
  • Open bèta: dit kan door de community getest worden. Je dient dan een bestand te downloaden (de ROM) die je kan flashen op je toestel.
  • Officiële OTA: dit is de stabiele/final versie
Daarom zei ik dat ik het raar vond dat het in de closed bèta en open bèta niet naar voren is gekomen, over die launcher crashes. Dat had toch al lang opgemerkt moeten worden? Zo bedoelde ik het.

Dit is dus gewoon een stabiele OTA (hoop ik ;)).

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:32:
Misschien heb ik het verkeert verwoord. Naar aanleiding van dit topic, staat er dat ze in 3 fases testen.
Ik begreep je opmerking wel. Maar dat is niet echt hoe het op de OPX werkt, aangezien daar geen open beta is.

Overigens denk ik dat die launcher crashes niet vaak voorkomen, hier in het topic kan ik geen posts vinden van mensen die het hebben en ook mijn vriendin heeft er geen last van met haar OPX. Wellicht komt het probleem dus maar voor in bepaalde situaties.
Dit is dus gewoon een stabiele OTA (hoop ik ;)).
Dat hoop ik ook. Zal vanavond eens vragen of ze de update al binnen heeft gekregen.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:35:
Ik begreep je opmerking wel. Maar dat is niet echt hoe het op de OPX werkt, aangezien daar geen open beta is.
Dat hoop ik ook. Zal vanavond eens vragen of ze de update al binnen heeft gekregen.
Klopt. De closed bèta wordt natuurlijk wel gedaan. De open bèta is niet van toepassing omdat het een kleine update betreft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:03:
[...]

In die link staat ook uitgelegd hoe je de update moet installeren.
Heb net gekeken of er een update was en telefoon zei nee.
Dus toen via opera VPN geprobeerd en hoppa daar was de update.
Was overigens via Duitsland verbonden.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:49
koesie schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:28:
[...]

Heb net gekeken of er een update was en telefoon zei nee.
Dus toen via opera VPN geprobeerd en hoppa daar was de update.
Was overigens via Duitsland verbonden.
Heb ik ook gedaan; werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Er viel me laatst iets op: mijn telefoon was 's ochtends steeds maar voor 70-80% opgeladen. Dat was al een tijdje, en bleek volgens het batterij menuutje steeds erger te worden.
oneplus X 1A lader
Dit was wel steeds met de 1A lader die bij in m'n nachtkastje zit. (Onder het mom van "'s nachts haalt het toch niet uit hoe lang ie erover doet".)

Vannacht met de bijgeleverde 2A lader opgeladen en dat ging wel gewoon goed, tot de 100%. Op zich niet echt een groot probleem dus, maar wel bijzonder dat een 1A lader opeens niet meer goed werkt.

Ik kan het ook nog eens met een andere 1A lader proberen, misschien dat de lader zelf niet meer goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
MaffeMaarten schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:41:
Er viel me laatst iets op: mijn telefoon was 's ochtends steeds maar voor 70-80% opgeladen. Dat was al een tijdje, en bleek volgens het batterij menuutje steeds erger te worden.
Het kan ook zijn dat de telefoon meer energie vraagt bij 70~80%, waardoor de telefoon niet meer verder opgeladen kan worden.

Maar ik gok dat de oplader de boosdoener is. Kijk eens met Google Play: Ampere wat de laadstroom is bij beide opladers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-09 23:11
*nvm oud nieuws zo te zien de update naar 3.1.4, maar ik kreeg hem gewoon via OTA nu*

[ Voor 187% gewijzigd door WahWah op 14-11-2016 14:04 ]

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

WahWah schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:01:
*nvm oud nieuws zo te zien de update naar 3.1.4, maar ik kreeg hem gewoon via OTA nu*
Bij mij kwam deze ook pas binnen nadat ik de telefoon herstartte.

Wel vreemd is nu, dat iedere keer als de telefoon nadien weer opnieuw wordt opgestart, dat ik alle icoontjes kwijt ben van de apps die naar de sd-kaart zijn verplaatst. De apps zijn dus niet verdwenen, maar ik moet ze allemaal handmatig terugplaatsen.

• rens-br
  • Nu online
RRRobert schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:32:
Wel vreemd is nu, dat iedere keer als de telefoon nadien weer opnieuw wordt opgestart, dat ik alle icoontjes kwijt ben van de apps die naar de sd-kaart zijn verplaatst. De apps zijn dus niet verdwenen, maar ik moet ze allemaal handmatig terugplaatsen.
Dit probleem komt (helaas) vaker voor bij mensen die apps op hun SD hebben staan. Waarschijnlijk komt dit doordat de launcher en het OS eerder is opgestart dan dat de SD kaart is geïnitialiseerd. Android denkt dan dat de apps die op je homescreen staan verwijderd zijn, waardoor hij de icoontjes verwijderd.

Je kan dit wellicht oplossen door het kopen van een snellere SD kaart of de SD kaart formatteren als intern. (ook wel adoptable storage genoemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de notificaties in 3.1.4. Hebben jullie ook last van het onderstaande?
  1. Maak contact 1 favoriet
  2. Stel in dat favorieten geluid mogen maken in priority mode
  3. Zet je telefoon in silent mode
  4. Word gebeld, en de ringtone gaat af :(
Ik kan er zelf niet gek veel over vinden en zou graag bevestiging willen voordat ik me op het Oneplus forum registreer om dit te melden.

• Hoogheemraad
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 08:48
Ik had ook wat problemen met battery drain en de crashende launcher, Toen ik na een tip hier op het forum een andere launcher installeerde lijkt het een stuk beter te gaan met het energiegebruik. Dit was wel voor de laatste OTA dus het is lastig te bewijzen. Proberen kan altijd. Nova is zo geinstalleerd en je kunt makkelijk switchen tussen launchers in je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:25:
De oplossing Google Play Store / Services probleem:

Ga naar je Apps, en disable/delete daar Google+, daarna reboot, en de playstore werkt weer!
Andere apps die niet werken komt waarschijnlijk door permissies die de app niet standaard toegewezen krijgt. Dit heeft bij mij alle probleem opgelost

Succes! 8)
Thanks!!

Eindelijk is mijn probleem opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
ben ik hier de enige waarbij Wifi Traag is zodra Bluetooth aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 12:57
Ik heb gisteren zitten klussen.
Internet radio via wifi en bluetooth luidspreker de hele dag.
Diverse zenders en niet een keer uitgevallen.
Bij mij werkt het prima maar dat zegt niets over anderen en er kan ook een hardware verschil zijn.
Hiervoor een jiayu 3g gehad en het bleek dat er bij hetzelfde toestel grote hardware verschillen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-08-2021
Geen NL-Alert ontvangen op CyanogenOS 3.1.4...
Ik neem aan dat dit een probleem is met CyanogenOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
noobz schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:14:
Geen NL-Alert ontvangen op CyanogenOS 3.1.4...
Ik neem aan dat dit een probleem is met CyanogenOS?
Nee hoor, dat denk ik niet, ik heb 'm ook nog nooit ontvangen iig met de normale OS. Ik denk dat we beter kunnen vragen of iemand hem wèl ontvangen heeft op z'n OnePlus X (en wat ie daarvoor gedaan heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-08-2021
MaffeMaarten schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:08:
[...]

Nee hoor, dat denk ik niet, ik heb 'm ook nog nooit ontvangen iig met de normale OS. Ik denk dat we beter kunnen vragen of iemand hem wèl ontvangen heeft op z'n OnePlus X (en wat ie daarvoor gedaan heeft).
Zie: https://forums.oneplus.ne...-in-oneplus.137271/page-7

OxygenOS is de normale OS toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
noobz schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:44:
[...]
OxygenOS is de normale OS toch?
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Klopt,

Is een beetje een warrig topic, vooral omdat het over alle OnePlus telefoons tegelijk gaat. Ik heb daar niemand kunnen vinden in ieder geval die het op z'n OnePlus X gelukt is om zo'n melding te krijgen.

Ik heb wel bij mijn instellingen een vinkje uitgezet met de rare naam "Meldingen uitschakelen" maar met de omschrijving "Broadcasts met noodwaarschuwingen weergeven" :? . Over een maand maar eens kijken of dat heeft uitgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
MaffeMaarten schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:56:
Over een maand maar eens kijken of dat heeft uitgemaakt.
NLAlert test berichten komen niet maandelijks, zoals het luchtalarm. Maar worden elk half jaar verstuurd, waarschijnlijk dus pas weer in juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Oja, ik zie het.
Altijd fijn als je instellingen probeert: een debug-cycle van een half jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Lanithro schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:53:
ben ik hier de enige waarbij Wifi Traag is zodra Bluetooth aan staat?
Bij werkt het weer zodra ik gerebboot heb, bij jou ook?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Flappiewappie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:57:
[...]

Bij werkt het weer zodra ik gerebboot heb, bij jou ook?
Nope. Ja misschien heel even, maar na verloop van tijd komt het weer terug. Ik kom er meestal achter als ik aan het browsen of streamen ben en het laad allemaal traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
Mijn "x" maakt echt veel te grote foto's, zeker 6 MB. Maar ik kan nergens in de camera app vinden hoe ik deze instelling kan aanpassen qua kwaliteit en grootte.. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
pixels66 schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:46:
Mijn "x" maakt echt veel te grote foto's, zeker 6 MB. Maar ik kan nergens in de camera app vinden hoe ik deze instelling kan aanpassen qua kwaliteit en grootte.. Wie kan mij helpen?
6MB is niet echt bepaald groot voor foto's. Maar als je de resolutie terug schroeft in de camera app worden ze al kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
En die resolutie instelling kan ik dus niet vinden.. Ben ik dan zo scheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
pixels66 schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:55:
Hmm, ik ging kijken voor je onder het mom van: zal wel weer een slechte UI zijn, met verstopte balkjes, ik zal eens wat screenshots maken voor pixels66.
Maar.. Ik kan het zelf nu ook niet vinden, zit nu ook te twijfelen of het er ooit op heeft gezeten op de OPX.

Om toch maar een soort van antwoord te geven: je kan altijd een andere camera-app gebruiken.
Ik vind Open Camera of Camera FV-5 erg goed. Daarbij is het allebei wel mogelijk om de resolutie in te stellen.

En nu ik toch bezig ben met foto-appjes aanraden: ik heb laatst Snapseed ontdekt, blijkbaar algemeen bekend als dé android foto-aanpas app, maar ik had er nog nooit van gehoord, werkt erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Mm.. toch bijzonder.. Ik zal eens gaan kijken naar andere apps, want hoewel 6 MB niet groot is, gebruik ik de camera veel om de foto's vervolgens te verzenden via mail, en dan kom je met die groottes snel in problemen.. Bedankt voor je moeite in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
pixels66 schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:55:
Ik ging er in mijn naïviteit vanuit dat deze optie er gewoon was. Maar ook ik kan de optie helemaal niet vinden in de standaard camera app. Heb gisteren wel even zitten spelen met aspect ratio van de foto. En kwam maar tot foto's van maximaal 4,5MB in 4:3 stand.
pixels66 schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:14:
want hoewel 6 MB niet groot is, gebruik ik de camera veel om de foto's vervolgens te verzenden via mail, en dan kom je met die groottes snel in problemen.
Mail is wat dat betreft ook echt een achterhaald medium voor het verzenden van (grote) bestanden. Kan je de foto's niet uploaden naar een clouddienst en dan de link delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Dat zou natuurlijk kunnen, maar via de mail werkt in mijn situaties het snelst. Ik ga toch kijken naar een andere camera app..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
pixels66 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:43:
Dat zou natuurlijk kunnen, maar via de mail werkt in mijn situaties het snelst. Ik ga toch kijken naar een andere camera app..
Ja, en bovendien heb ik ook problemen met te grote foto's bij direct upload naar bijv. Tweakers V&A of Marktplaats. Een third party camera app is inderdaad een oplossing daar voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ik gebruik vanwege hetzelfde 'probleem' al een tijdje OpenCamera. Je kan deze dan ook instellen als de standaard foto-app in plaats van de stock-app die op de OPX ingesteld staat.
De foto's die ik nu maak zijn 4160x3210px en tussen de 1,5 en 2,5MB per stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Aangezien ik niet zo'n grote databundel heb gebruik ik al een tijd My Data Manager
Maar sinds een tijd (ik denk update naar Marshmallow) geeft hij het verbruik per app niet meer weer, maar gooit hij alles op 1 hoop onder de noemen OS Services
Het zal iets met rechten ofzo te maken hebben, maar ik kan het niet vinden.
Een re-install maakt niet uit, en ik heb een mail getuurd naar de ontwikkelaars maar geen antwoord.

Ik heb gisteren Opera Max erop gezet, en die lijkt ook niet echt per app het gebruik te kunnen zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 16-12-2016 09:26 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:25:
Aangezien ik niet zo'n grote databundel heb gebruik ik al een tijd My Data Manager
Maar sinds een tijd (ik denk update naar Marshmallow) geeft hij het verbruik per app niet meer weer, maar gooit hij alles op 1 hoop onder de noemen OS Services
In Android zelf zit tegenwoordig ook een Data manager, wat valt daarin te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:54:
[...]

In Android zelf zit tegenwoordig ook een Data manager, wat valt daarin te zien?
Wel verbruik per app, maar alleen over de bill-cycle, dus niet per dag/uur

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:58:
Wel verbruik per app, maar alleen over de bill-cycle, dus niet per dag/uur
Dat klopt inderdaad. Op mijn OPO kon ik daarmee wel zien welke app op welk moment veel verbruikte, maar op de OPX gaat dat inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:03:
[...]
Dat klopt inderdaad. Op mijn OPO kon ik daarmee wel zien welke app op welk moment veel verbruikte, maar op de OPX gaat dat inderdaad niet.
Tja, maar vind het zo raar dat "My Data Manager" het niet meer kan, maar ook niet in hun FAQ sectie en ook op het net te vinden, dus blijkbaar zijn er maar weinig andere met dit issue.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:06:
Tja, maar vind het zo raar dat "My Data Manager" het niet meer kan, maar ook niet in hun FAQ sectie en ook op het net te vinden, dus blijkbaar zijn er maar weinig andere met dit issue.
Ik ga eens even kijken wat die app op mijn telefoon doet. Overigens kan je ook eens de beta versie proberen: Google Play: My Data Manager Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:08:
[...]

Ik ga eens even kijken wat die app op mijn telefoon doet. Overigens kan je ook eens de beta versie proberen: Google Play: My Data Manager Beta.
Dikke Duim d:)b
zal thuis even de beta installeren over wifi, ben nu al bijna over mijn bundel door een actie van foto's ....

[ Voor 12% gewijzigd door Pinin op 16-12-2016 10:11 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:10:
[...]

Dikke Duim d:)b
zal thuis even de beta installeren over wifi, ben nu al bijna over mijn bundel door een actie van foto's ....
Ik heb de app geïnstalleerd en ik krijg meteen een dikke rode balk onderin dat ik een persmissie moet zetten, zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IKEnqr8nG1im5YEjMWyqxNrx/medium.png

Als daarop gedrukt wordt krijg je deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xm839zRR73be8MFhvbn2l4Hc/medium.png

Vervolgens wordt je doorgeleid naar:
'Instellingen' -> 'Beveiliging' -> 'Apps met gebruikstoegang'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X0Dp58pVXn8fbtermlXcsaAk/medium.png

Als ik die optie vervolgens aanzet dan werkt het wel. Wellicht krijg jij niet de melding, maar kun je wel handmatig naar Instellingen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:28:
[...]

Ik heb de app geïnstalleerd en ik krijg meteen een dikke rode balk onderin dat ik een persmissie moet zetten, zie screenshot:
[afbeelding]

Als daarop gedrukt wordt krijg je deze melding:
[afbeelding]

Vervolgens wordt je doorgeleid naar:
'Instellingen' -> 'Beveiliging' -> 'Apps met gebruikstoegang'

[afbeelding]

Als ik die optie vervolgens aanzet dan werkt het wel. Wellicht krijg jij niet de melding, maar kun je wel handmatig naar Instellingen gaan.
THX
Die staat aan, heb hem ook nog even getoggled. maar zonder resultaat.
Jij ziet dus wel de data per app? :/

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:30:
[...]
Jij ziet dus wel de data per app? :/
Als ik naar Menu -> Apps ga zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0F0AJZsizfwTYFyT4qKjkLUd/medium.png

Dus ik denk het wel. Overigens heb ik geen OPX maar een OPO,, momenteel met CM14.1.

Overigens wellicht helpt het door de toestemming uit te zetten, vervolgens de cache van de app te verwijderen, vervolgens de app zelf te verwijderen. Daarna het toestel te herstarten en de app weer te installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 16-12-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:11:
[...]

Als ik naar Menu -> Apps ga zie ik dit:

[afbeelding]

Dus ik denk het wel. Overigens heb ik geen OPX maar een OPO,, momenteel met CM14.1.

Overigens wellicht helpt het door de toestemming uit te zetten, vervolgens de cache van de app te verwijderen, vervolgens de app zelf te verwijderen. Daarna het toestel te herstarten en de app weer te installeren.
Ja, zo was ik het ook gewend. (dat is dus per app, en dus zoals het zou moeten zijn)
Ik denk dat het meer aan de firmware van de OPX ligt, is er een lief iemand in de zaal die wil testen op een OPX? :>

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:25:
Ik denk dat het meer aan de firmware van de OPX ligt, is er een lief iemand in de zaal die wil testen op een OPX? :>
Welke firmware draai je momenteel? Mijn vriendin heeft ook een OPX, dus kan het vanavond wel eens voor je testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:25:
[...]

Ja, zo was ik het ook gewend. (dat is dus per app, en dus zoals het zou moeten zijn)
Bij mij zie ik ook alleen 'OS Services' staan bij de apps. Dus zal wellicht aan iets op de OPX liggen inderdaad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:25:
[...]

Welke firmware draai je momenteel? Mijn vriendin heeft ook een OPX, dus kan het vanavond wel eens voor je testen.
3.1.4 afaik de laatse
Tankiej schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:36:
[...]

Bij mij zie ik ook alleen 'OS Services' staan bij de apps. Dus zal wellicht aan iets op de OPX liggen inderdaad..
thx d:)b Ik ga vanavond de beta proberen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
Pinin schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:49:
[...]

3.1.4 afaik de laatse

[...]

thx d:)b Ik ga vanavond de beta proberen.
De beta geeft mij bij dezelfde uitkomst, dus ik denk dat het daarmee niet beter wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Tankiej schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:11:
[...]

De beta geeft mij bij dezelfde uitkomst, dus ik denk dat het daarmee niet beter wordt :)
hmmm too bad

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Is er een manier om terug te gaan naar Lollipop maar dan niet de melding krijgen om up te daten naar Marshmallow.?

Ik blijf MM een stuk minder goed vinden dan LP

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Pinin schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:34:
Is er een manier om terug te gaan naar Lollipop maar dan niet de melding krijgen om up te daten naar Marshmallow.?

Ik blijf MM een stuk minder goed vinden dan LP
Ja dat kan, bootloader unlocken, custom recovery flashen, LP ROM flashen, root flashen en dan de systeemupdate.apk verwijderen/freezen.

Als je niet wil rooten kan je die ROM waarschijnlijk ook via ADB sideloaden, maar zonder die systeemupdate.apk te slopen kan je volgens mij die meldingen niet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Chris.nl schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:19:
[...]

Ja dat kan, bootloader unlocken, custom recovery flashen, LP ROM flashen, root flashen en dan de systeemupdate.apk verwijderen/freezen.

Als je niet wil rooten kan je die ROM waarschijnlijk ook via ADB sideloaden, maar zonder die systeemupdate.apk te slopen kan je volgens mij die meldingen niet uitschakelen.
Tja, ondanks dat ik vroeger (klinkt lang geleden) heel wat rommen geflashed heb, en vooral ten tijde van de HTC desire heb ik daar niet heel veel trek in omdat ik niet zoveel tijd heb, en een bricked toestel een groot 1st world problem is.

Stel dat ik het toch wil doen, kan je dan wel LP flashen de eerste twee updates uitvoeren, en dan pas bij de melding van MM systeemupdate.apk freezen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Pinin schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:26:
[...]

Tja, ondanks dat ik vroeger (klinkt lang geleden) heel wat rommen geflashed heb, en vooral ten tijde van de HTC desire heb ik daar niet heel veel trek in omdat ik niet zoveel tijd heb, en een bricked toestel een groot 1st world problem is.

Stel dat ik het toch wil doen, kan je dan wel LP flashen de eerste twee updates uitvoeren, en dan pas bij de melding van MM systeemupdate.apk freezen?
Als je geroot hebt werken OTA's niet meer. Je zal dus direct de laatste LP moeten flashen.

Voordeel van root is wel dat je dan AD's en malewareservers kan blokkeren en eventueel je DNS aanpassen naar OpenDNS (heb je gelijk een maleware filter vanuit OpenDNS erbij), om je telefoon iets veiliger te maken. Aangezien je geen LP beveiligingspatches meer hoeft te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Daarstraks werkte mijn volume up knop niet meer.
Toen ik hem eens wou herstarten kwam er te staan: fast boot mode.
Verder gebeurde er helemaal niets. Ik kon hem zelfs niet meer uitzetten.

Als ik de vol up, vol down en de vergrendelknop tegelijk induwde, kwam ik in een nieuw menu terecht waar ik hem kon resetten naar fabrieksinstellingen en dergelijke. Dit werkte allemaal niet.

Ik heb hem aan de computer willen aansluiten maar de computer vond geen besturingsprogramma.

Ik heb windroid toolkit geinstalleerd en de stappen gevolgd die omschreven stonden bij OnePlus X rooten en custom ROM.
Volgens 1 van de stappen zou ik de gsm terug moeten kunnen starten maar nu krijg ik er helemaal geen beweging meer in.

Nu ben ik echt ten einde raad.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. (ik ben echt een leek, dus de uitleg liefst niet super moeilijk geformuleerd ;-) )

Alvast bedankt
mvg, Dimitri Pouls
1
Quickreply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 08:15:
Hey,
Daarstraks werkte mijn volume up knop niet meer.
Toen ik hem eens wou herstarten kwam er te staan: fast boot mode.
Verder gebeurde er helemaal niets. Ik kon hem zelfs niet meer uitzetten.

Als ik de vol up, vol down en de vergrendelknop tegelijk induwde, kwam ik in een nieuw menu terecht waar ik hem kon resetten naar fabrieksinstellingen en dergelijke. Dit werkte allemaal niet.

Ik heb hem aan de computer willen aansluiten maar de computer vond geen besturingsprogramma.

Ik heb windroid toolkit geinstalleerd en de stappen gevolgd die omschreven stonden bij OnePlus X rooten en custom ROM.
Volgens 1 van de stappen zou ik de gsm terug moeten kunnen starten maar nu krijg ik er helemaal geen beweging meer in.

Nu ben ik echt ten einde raad.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. (ik ben echt een leek, dus de uitleg liefst niet super moeilijk geformuleerd ;-) )

Alvast bedankt
mvg, Dimitri Pouls
1
Quickreply
Je geraakt in fastboot-mode door je power-button en je volume down-button tegelijk in te duwen. Waarschijnlijk is je probleem dus dat je volume down-button ingedrukt blijft. En dat je daardoor dus denkt dat je volume up-button niet meer werkt. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*. Vragen graag maar op één plek stellen, dus graag hier verder: fast boot mode OnePlus X.

[ Voor 88% gewijzigd door rens-br op 16-01-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Nav het ge-eikel dat ik heb met te late of geen meldingen door doze.
Heb ik dit gevonden, geen root nodig en het lijkt te werken, maar moet nog even een paar dagen testen, want ik weet niet hoe lang het duurt (en of er meer variabelen zijn) voor dat doze normaliter inwerking treedt. Google Play: Disable Doze

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:01
Mijn vriendin heeft sinds gisteren een 2e simkaart voor het werk.
Is het mogelijk een verschillende beltoon per simkaart in te stellen? We vinden het alvast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:17

timovd

Voorsprong door techniek

@Drossie, staan er twee simkaarten onder sounds in settings? Bij CM13 kan het wel.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:01
timovd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:30:
@Drossie, staan er twee simkaarten onder sounds in settings? Bij CM13 kan het wel.
Nee, er wordt niet over simkaarten gesproken bij sounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:17

timovd

Voorsprong door techniek

Vreemd dat dit niet kan bij de stock ROM. Je kunt overwegen om CM13 te installeren: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Hoi,

Ik weet niet of dit hier moet posten, maar sinds een paar weken heb ik een irritant probleem met met oneplus X.

Soms als ik een bericht wil versturen of mail of gewoon op internet wil gaan, is mijn toetsenbord verdwenen. Ik kan dan gewoon typen op de lege ruimte en de letters verschijnen dan uiteindelijk wel in mijn bericht, maar het toetsenbord staat er niet.

Als ik hem dan herstart is dit opgelost. Nog iemand die hier last van heeft? Of iemand die hier een oplossing voor gevonden heeft?

Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:06:
Hoi Hoi,

Ik weet niet of dit hier moet posten, maar sinds een paar weken heb ik een irritant probleem met met oneplus X.

Soms als ik een bericht wil versturen of mail of gewoon op internet wil gaan, is mijn toetsenbord verdwenen. Ik kan dan gewoon typen op de lege ruimte en de letters verschijnen dan uiteindelijk wel in mijn bericht, maar het toetsenbord staat er niet.

Als ik hem dan herstart is dit opgelost. Nog iemand die hier last van heeft? Of iemand die hier een oplossing voor gevonden heeft?

Dank u!
Raar probleem, nog nooit gezien.
Misschien GBoard een keer verwijderen en opnieuw installeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Welk toetsenbord gebruik je? Is dit Swiftkey of het AOSP toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

Hoi Hoi,

Dank u!
Ik herken je probleem niet, maar ik irriteer me meer en meer aan de vele kleine bugjes die er met Marshmallow zijn ingeslopen en pas met een herstart verdwijnen:
  • double tap functies werken soms, wel soms niet.
    USB connectie naar de pc laat Verkenner iedere keer weer herstarten, als je naar je bestanden op de telefoon wil browsen.
    Wifi verbinding wordt gevonden, maar verbinding maken lukt maar niet.
    Verplaatsen van apps naar de sd-kaart kost 3x meer klikken, en duurt een eeuwigheid.
    Accuduur lijkt afgenomen te zijn. Vooral de wifi en screen-on time zijn stroomvreters geworden, iets waarvoor ik de OnePlus X eerder zo om roemde.
Ik betrap mezelf er op dat in Android 5.1.1 eigenlijk stukken beter vond functioneren op deze telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
RRRobert schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:50:
maar ik irriteer me meer en meer aan de vele kleine bugjes die er met Marshmallow zijn ingeslopen en pas met een herstart verdwijnen:
  • double tap functies werken soms, wel soms niet.
    USB connectie naar de pc laat Verkenner iedere keer weer herstarten, als je naar je bestanden op de telefoon wil browsen.
    Wifi verbinding wordt gevonden, maar verbinding maken lukt maar niet.
    Verplaatsen van apps naar de sd-kaart kost 3x meer klikken, en duurt een eeuwigheid.
    Accuduur lijkt afgenomen te zijn. Vooral de wifi en screen-on time zijn stroomvreters geworden, iets waarvoor ik de OnePlus X eerder zo om roemde.
Ik betrap mezelf er op dat in Android 5.1.1 eigenlijk stukken beter vond functioneren op deze telefoon.
Dat zijn best pittige probleempjes die voor veel irritatie kunnen zorgen. Bedoel je double tap to wake? Of de double tap op je capacitieve knoppen?

Als je je telefoon aansluit op je pc, zet je hem dan wel via je telefoon eerst op "bestandsoverdracht"? Wellicht staat hij nog op "opladen". Misschien een nogal rare vraag hoor, maar je weet het maar nooit :p.

Heb je de netwerkinstellingen al eens gereset?

Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):
  • Instellingen > "back-up maken en resetten" > uitzetten
  • Instellingen > locatie > bolletjes rechtsboven > scannen > Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen uitzetten
  • Instellingen > apps > Google Play Services > opslagruimte > ruimte beheren > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > gegevens in het cachegeheugen > "ok"
  • Je thema op donker/zwart zetten
  • Recovery > "English" > Wipe data and cache > wipe cache > ok
Als bovenstaande niet helpt, dan raad ik een factory reset aan.

Ik hoor graag van je of het gelukt is of niet :). Als er vragen zijn, hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:34:
[...]

Dat zijn best pittige probleempjes die voor veel irritatie kunnen zorgen. Bedoel je double tap to wake? Of de double tap op je capacitieve knoppen?
Ik bedoel de double tap to wake, en in het kielzog hiervan, de swipes om bepaalde functies te activeren (bijv. 'V' teken voor de zaklamp)
Als je je telefoon aansluit op je pc, zet je hem dan wel via je telefoon eerst op "bestandsoverdracht"? Wellicht staat hij nog op "opladen". Misschien een nogal rare vraag hoor, maar je weet het maar nooit :p.
Ik maak inderdaad de keuze om bestandsoverdracht mogelijk te maken (vanuit de notificatie bar). zodra ik hiervoor kies, opent zich op de pc het keuzemenu. Als ik dan het Windows Verkenner symbool aanklik, kan ik ongeveer twee, drie keer doorklikken alvorens Verkenner zich automatisch sluit en vervolgens opnieuw het keuzemenu zich opent, waarmee deze 'loop' zich herhaalt.
Heb je de netwerkinstellingen al eens gereset?
Ja. Punt is alleen, bijvoorbeeld bij mij op het werk kan ik dat dus niet. Ik zie dat m'n telefoon dan het netwerk vindt, maar vervolgens verschijnt het wifi icoontje in de notificatiebalk met een uitroepteken ernaast en ook het LTE icoontje. De data blijft vervolgens over de LTE lopen
Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):
  • Instellingen > "back-up maken en resetten" > uitzetten
  • Instellingen > locatie > bolletjes rechtsboven > scannen > Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen uitzetten
  • Instellingen > apps > Google Play Services > opslagruimte > ruimte beheren > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > gegevens in het cachegeheugen > "ok"
  • Je thema op donker/zwart zetten
  • Recovery > "English" > Wipe data and cache > wipe cache > ok
Als bovenstaande niet helpt, dan raad ik een factory reset aan.

Ik hoor graag van je of het gelukt is of niet :). Als er vragen zijn, hoor ik het wel.
Thnx voor deze instructie. Op zich is het accuverbruik wel hoger, maar nog niet dramatisch. Het valt alleen wel op dat als ik 's ochtend rond 6:30 de telefoon vand e lader haal, ik 's middags bij thuiskomst van m'n werk nog 65-70% acculading over heb, waar ik bij Android 5.1.1 meestal nog zon 80-85% over had, bij een gelijk gebleven gebruik. Ook de functie van de telefoon als mobiele wifi hotspot (ca. 1-1½ uur per dag) trekt ca. twee keer zo veel power de accu als voorheen.

Overigens is het zo dat als ik de telefoon net heb herstart, de genoemde bugs dan niet aanwezig zijn. Pas als de telefoon een dag of vier, vijf (en evenzovele keren opladen, 's nachts) zonder herstart is gebruikt, dan beginnen ze de kop op te steken.

Overigens gebruik ik All-In-One Toolbox (Pro-versie) om dagelijks een keer de cache te legen en bijvoorbeeld ook taken als App2SD te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
RRRobert schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:02:
Ik bedoel de double tap to wake, en in het kielzog hiervan, de swipes om bepaalde functies te activeren (bijv. 'V' teken voor de zaklamp)
Het wipen van de system cache zou eventuele problemen als gestures moeten verhelpen (meestal).
Ik maak inderdaad de keuze om bestandsoverdracht mogelijk te maken (vanuit de notificatie bar). zodra ik hiervoor kies, opent zich op de pc het keuzemenu. Als ik dan het Windows Verkenner symbool aanklik, kan ik ongeveer twee, drie keer doorklikken alvorens Verkenner zich automatisch sluit en vervolgens opnieuw het keuzemenu zich opent, waarmee deze 'loop' zich herhaalt.
En je hebt de drivers geïnstalleerd voor je OnePlus X?
Ja. Punt is alleen, bijvoorbeeld bij mij op het werk kan ik dat dus niet. Ik zie dat m'n telefoon dan het netwerk vindt, maar vervolgens verschijnt het wifi icoontje in de notificatiebalk met een uitroepteken ernaast en ook het LTE icoontje. De data blijft vervolgens over de LTE lopen
En dat Wi-Fi probleem heb je thuis én op je werk? Zoals ik al zei: je system cache wipen verhelpt dat probleem mogelijk. :)
Thnx voor deze instructie. Op zich is het accuverbruik wel hoger, maar nog niet dramatisch. Het valt alleen wel op dat als ik 's ochtend rond 6:30 de telefoon vand e lader haal, ik 's middags bij thuiskomst van m'n werk nog 65-70% acculading over heb, waar ik bij Android 5.1.1 meestal nog zon 80-85% over had, bij een gelijk gebleven gebruik. Ook de functie van de telefoon als mobiele wifi hotspot (ca. 1-1½ uur per dag) trekt ca. twee keer zo veel power de accu als voorheen.
Dat klinkt niet verkeerd hoor. Daarmee kom je toch makkelijk de dag mee door? Want je laadt gewoon je toestel 's nachts op denk ik.
Overigens is het zo dat als ik de telefoon net heb herstart, de genoemde bugs dan niet aanwezig zijn. Pas als de telefoon een dag of vier, vijf (en evenzovele keren opladen, 's nachts) zonder herstart is gebruikt, dan beginnen ze de kop op te steken.
Één van de redenen waarom ik mijn telefoon 's nachts uit heb staan. :p
Overigens gebruik ik All-In-One Toolbox (Pro-versie) om dagelijks een keer de cache te legen en bijvoorbeeld ook taken als App2SD te beheren.
Hmm. Dat dagelijks de cache legen is ook niet echt goed. Dat moet je maar 1 keer per 2 maanden doen. Cache is juist iets goeds, zodat hij applicaties en data weer snel kan laden. Ik raad je dus aan om app cache maar 1 keer per 2 maanden te verwijderen, of als je problemen hebt met apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:47:
Hmm. Dat dagelijks de cache legen is ook niet echt goed. Dat moet je maar 1 keer per 2 maanden doen. Cache is juist iets goeds, zodat hij applicaties en data weer snel kan laden. Ik raad je dus aan om app cache maar 1 keer per 2 maanden te verwijderen, of als je problemen hebt met apps.
Dit ben ik inderdaad met je eens. Apps hebben cache nodig, dit om (tijdelijke) settings, templates en thumbs op te slaan. Als je elke dag de cache verwijderd, moeten de apps / je telefoon ook weer elke dag dezelfde data aanmaken.
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support