Ik bedoel de double tap to wake, en in het kielzog hiervan, de swipes om bepaalde functies te activeren (bijv. 'V' teken voor de zaklamp)
Als je je telefoon aansluit op je pc, zet je hem dan wel via je telefoon eerst op "bestandsoverdracht"? Wellicht staat hij nog op "opladen". Misschien een nogal rare vraag hoor, maar je weet het maar nooit

.
Ik maak inderdaad de keuze om bestandsoverdracht mogelijk te maken (vanuit de notificatie bar). zodra ik hiervoor kies, opent zich op de pc het keuzemenu. Als ik dan het Windows Verkenner symbool aanklik, kan ik ongeveer twee, drie keer doorklikken alvorens Verkenner zich automatisch sluit en vervolgens opnieuw het keuzemenu zich opent, waarmee deze 'loop' zich herhaalt.
Heb je de netwerkinstellingen al eens gereset?
Ja. Punt is alleen, bijvoorbeeld bij mij op het werk kan ik dat dus niet. Ik zie dat m'n telefoon dan het netwerk vindt, maar vervolgens verschijnt het wifi icoontje in de notificatiebalk met een uitroepteken ernaast en ook het LTE icoontje. De data blijft vervolgens over de LTE lopen
Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):
- Instellingen > "back-up maken en resetten" > uitzetten
- Instellingen > locatie > bolletjes rechtsboven > scannen > Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen uitzetten
- Instellingen > apps > Google Play Services > opslagruimte > ruimte beheren > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
- Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > gegevens in het cachegeheugen > "ok"
- Je thema op donker/zwart zetten
- Recovery > "English" > Wipe data and cache > wipe cache > ok
Als bovenstaande niet helpt, dan raad ik een factory reset aan.
Ik hoor graag van je of het gelukt is of niet

. Als er vragen zijn, hoor ik het wel.
Thnx voor deze instructie. Op zich is het accuverbruik wel hoger, maar nog niet dramatisch. Het valt alleen wel op dat als ik 's ochtend rond 6:30 de telefoon vand e lader haal, ik 's middags bij thuiskomst van m'n werk nog 65-70% acculading over heb, waar ik bij Android 5.1.1 meestal nog zon 80-85% over had, bij een gelijk gebleven gebruik. Ook de functie van de telefoon als mobiele wifi hotspot (ca. 1-1½ uur per dag) trekt ca. twee keer zo veel power de accu als voorheen.
Overigens is het zo dat als ik de telefoon net heb herstart, de genoemde bugs dan niet aanwezig zijn. Pas als de telefoon een dag of vier, vijf (en evenzovele keren opladen, 's nachts) zonder herstart is gebruikt, dan beginnen ze de kop op te steken.
Overigens gebruik ik All-In-One Toolbox (Pro-versie) om dagelijks een keer de cache te legen en bijvoorbeeld ook taken als App2SD te beheren.