Acties:
  • +3 Henk 'm!

De Chinese fabrikant OnePlus heeft op een eigen evenement in Londen zijn derde smartphone gepresenteerd. De OnePlus X heeft een 5"-scherm en is goedkoper en kleiner dan de eerdere twee smartphones van de smartphonemaker.

De OnePlus X heeft een amoled-scherm met een diagonaal van 5" en een resolutie van 1920x1080 pixels. De eerdere smartphones van de fabrikant hebben beide een 5,5"-scherm, waarmee het scherm dus een stuk kleiner is. Ook de behuizing krimpt mee: het toestel is 14x6,9cm groot en 6,9mm dik. Het toestel heeft aan de voorkant en achterkant Gorilla Glass en beschikt over een metalen rand aan de zijkanten.

Het toestel draait op een Qualcomm Snapdragon 801, met vier Krait-cores op 2,2GHz en een Adreno 330-gpu. Op de soc zit 3GB aan lpddr3-geheugen. Het toestel heeft een accu met een capaciteit van 2525mAh. Het toestel heeft standaard een opslag van 16GB, dat uitbreidbaar is via een micro-sd-kaartslot. Wie daar geen behoefte aan heeft, kan een tweede simkaart in het kaartslot doen, waardoor het een dualsim-toestel is.

De OnePlus X heeft een isocell-cameramodule van Samsung met een maximale resolutie van dertien megapixels, voorzien van een f/2.2-lens. De frontcamera is een Omnivision OV8858 met een maximale resolutie van acht megapixels en een f/2.4-lens. Waar de OnePlus 2 een usb-c-poort heeft, beschikt de goedkopere X over een micro-usb-aansluiting, die met een 10W-lader overweg kan.

De smartphone draait op Android 5.1.1 met OnePlus' eigen skin Oxygen OS. Het ondersteunt 4g op alle in de Benelux gebruikte frequenties. OnePlus X gaat over een week in de verkoop voor een prijs van 269 euro. Daarmee is hij 70 euro goedkoper dan de OnePlus 2, die begint op 339 euro. Er komt ook een versie met 'keramische' achterkant, die 369 euro gaat kosten. Het toestel gaat in de verkoop via uitnodigingen, maar het invite-systeem loopt nu volgens de fabrikant een maand, waarna elke week de smartphone een paar uur in de open verkoop gaat.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid
SkinOxygenOS
CPUQualcomm® Snapdragon™ 801 processor: 2,3 GHz Quad-core
GPUQualcomm® Adreno™ 330
RAM3 GB LPDDR3
ROM16 GB eMMC v5.0 (uitbreidbaar tot 128 GB)
ConnectiviteitBluetooth 4.0, GPS, GLONASS, 2,4 GHz b/g/n
Scherm5" Full HD-amoled Gorilla Glass
Camera13MP f/2.2 back, 8MP f/2.4 front
Accu2525 mAh LiPo-accu
KleurCeramic, Onyx
Afmetingen140 x 69 x 6,9 mm
GewichtOnyx: 138 g / Ceramic: 160 g
Prijs269,- Euro
Release Datum5 november

Terug naar Inhoudsopgave

Rootacces op een Androidtelefoon zoals de OnePlus X wordt vaak gebruikt om zo meer aan de telefoon aan te kunnen passen. Zo kun je tientallen extra applicaties installeren, waarmee je extra functionaliteit op je telefoon verkrijgt. Ook kun je bestanden en mappen inzien (de 'root') waar je zonder roottoegang niet bij kunt en deze kun je ook weer aanpassen om je telefoon functies te geven die jij wilt of het uiterlijk aan te kunnen passen. Zo kun je met roottoegang bijvoorbeeld advertenties
in games en applicaties verbergen, kun je icoontjes aanpassen in bijvoorbeeld je notificatiebalk aanpassen en nog veel en meer!

Een ROM is simpel gezegd de software die op de telefoon draait. Een Custom ROM is een ROM die niet standaard met het toestel geleverd wordt en wordt aangepast door onafhankelijke ontwikkelaars. Voor de OnePlus X zijn een hoop Custom ROMS te vinden, onder andere op XDA.

Terug naar Inhoudsopgave

Om root op de OnePlus X te verkrijgen dient de bootloader eerst unlocked te worden. Het unlocken van de bootloader zorgt ervoor dat al de systeembestanden, de recovery en het boot gedeelte te benaderen is, hierdoor is het simpel om nieuwe ROM's te flashen.

Er zijn twee manieren om de bootloader te unlocken. Dit kan met een Tool of handmatig via een stappenplan. Alleen de Tool wordt besproken in deze TS.

De tool. (Met dank aan de makers!)
  1. Download de nieuwste versie van WinDroid Toolkit.
  2. Verbind de OnePlus X met een usb kabel aan de computer.
  3. Wanneer het de eerste keer is dat een unlock tool gebruikt wordt, zal de onderstaande melding verschijnen. Er wordt gevraagd om de ADB drivers te installeren. Druk hiervoor op 'Yes' en doorloop het stappenplan.
  4. [img=309,150,,,"ADB Melding"]http://static.tweakers.net/ext/f/pp1mf3wPunrogfIhKvlwNOpu/full.jpg[/img]
  5. Kies het juiste device (OnePlus -> OnePlus X).
  6. De juiste bestanden worden nu opgehaald en het volgende venster verschijnt:
  7. [img=309,150,,,"WinDroid Toolkit"]http://static.tweakers.net/ext/f/mLiM4fISJZRpFu0nkZUPWCEQ/full.jpg[/img]
  8. Druk op 'Unlock Bootloader' Let op! Alle bestanden zullen worden verwijderd. Maak dus van te voren een backup!
  9. De telefoon kan opnieuw opstarten en het onderstaande venster weergeven. Hier wordt gevraagd of je het zeker weet dat je de bootloader wilt unlocken. De bovenste optie betekent 'Ja' en dit kan je seleceren d.m.v. de volumetoetsen en de aan/uit-knop.
  10. [url=http://static.tweakers.net/ext/f/iOt9HcnKRMoqFckdYJOZLj4j/full.jpg][img=234,176]http://static.tweakers.net/ext/f/iOt9HcnKRMoqFckdYJOZLj4j/medium.jpg[/img][/url]
  11. Als de procedure klaar is, druk op flash TWRP, voor het flashen van een nieuwe recovery.
  12. Wanneer de Toolkit klaar is vraagt ie om een herstart, druk dan op 'Nee'.
  13. Zet de telefoon na het flashen uit door Volume Omlaag + Power in te houden.
  14. Start vervolgens de telefoon in Recovery (Volume Omlaag + Power), TWRP wordt nu gestart en is dus succesvol geïnstalleerd.
  15. Als de procedure klaar is, druk op Flash SuperSu. Gefeliciteerd! Je toestel is nu geroot
Flash Custom Rom

Voor het flashen van een Custom ROM is er een ROM nodig. Deze zijn te downloaden op onder andere XDA. Zorg ervoor dat je de instructies die bij de ROMS staat goed leest van te voren. Dit voorkomt problemen.

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een PM.
VersieDatumAanpassingen
V1.001-03-2016Topic aangemaakt
V2.005-04-2015Layout aangepast

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 12-05-2016 14:46 . Reden: V2.0 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
--Gereserveerd-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:15
Mooi om dit topic te zien. Iemand die kernel adiutor gebruikt en een profile voor mij heeft? Wil graag underclocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galukon schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:22:
Mooi om dit topic te zien. Iemand die kernel adiutor gebruikt en een profile voor mij heeft? Wil graag underclocken
Ken de tool verder niet. Maar kun je niet zelf met de instellingen spelen? Kan me niet voorstellen dat het heel ingewikkeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
rens-br schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:53:
[...]

Ken de tool verder niet. Maar kun je niet zelf met de instellingen spelen? Kan me niet voorstellen dat het heel ingewikkeld is.
Is een tool om de clocks enzo aan te passen. De custom kernel van bluespark ondersteunt de app en zo kan je underclocken en volten. Ik zal eens op xda kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Galukon schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:22:
Ik gebruik trickster mod, voor wat ik hier benoemd heb. Kernel adiutor heb ik nooit getest, werkt ook vast prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Chris.nl schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 02:41:
[...]

Ik gebruik trickster mod, voor wat ik hier benoemd heb. Kernel adiutor heb ik nooit getest, werkt ook vast prima.
Thanks! Zal het proberen, haal zelf echt nooit meer 5 uur sot over een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
https://plus.google.com/c...78-4e6b-ba30-48f6506841e3
Draai nu deze rom. Ziet er goed uit. Snel, smooth. Batterij weet ik nog niks van, heb gisteren geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:03
Misschien een domme vraag: maar hoe maak je een backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Via TWRP. Daar kan je naar backup gaan. Als je een volledige rom terug wilt zetten moet je het volgende backuppen: boot,system,cache,data,efs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Dan snap ik het nog steeds niet. Er staat dat je voor het unlocken een backup moet maken. TWRP werkt alleen als je root-toegang hebt (na het unlocken dus). Volstaat een Android backup vanaf je telefoon dan gewoon? Ik kan onder Backup & Reset wel aangeven dat ik mijn data wil backuppen, maar kan de status van deze backup nergens vinden, of handmatig een aanvullende backup doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loeberce schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:32:
Dan snap ik het nog steeds niet. Er staat dat je voor het unlocken een backup moet maken. TWRP werkt alleen als je root-toegang hebt (na het unlocken dus). Volstaat een Android backup vanaf je telefoon dan gewoon? Ik kan onder Backup & Reset wel aangeven dat ik mijn data wil backuppen, maar kan de status van deze backup nergens vinden, of handmatig een aanvullende backup doen.
Ik geloof dat ze bedoelen: Maak een backup van alle bestanden / contacten / intern geheugen en SD kaart. Want alles wat op je telefoon staat wordt gewist tijdens het unlocken van de bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Dat was wel info die ik kon gebruiken bij een antwoord. Maar wat rens zegt. Bij het unlocken van de bootloader word alles gewist. Gewoon je belangrijke data op je telefoon ergens anders opslaan en je kan die later weer terugzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:40
Gisteren overgestapt van een OPO naar OPX vanwege het fijne formaat en mooie amoled scherm.

Direct bootloader unlocked en twrp geïnstalleerd.

Het is kwa custom roms nog niet erg actief hier...
OxygenOS is niet helemaal mijn ding merk ik al en zou graag terug willen naar Cyanogen OS/mod.

Marshmallow of lollipop maakt mij niet uit, als het maar stabiel is zonder bugs.

Iemand van hier die CM draait?

Ik zal iig eens wat roms gaan testen, kijken wat goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357522

TWRP kan je zonder root ook installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Bas. schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:19:
Gisteren overgestapt van een OPO naar OPX vanwege het fijne formaat en mooie amoled scherm.

Direct bootloader unlocked en twrp geïnstalleerd.

Het is kwa custom roms nog niet erg actief hier...
OxygenOS is niet helemaal mijn ding merk ik al en zou graag terug willen naar Cyanogen OS/mod.

Marshmallow of lollipop maakt mij niet uit, als het maar stabiel is zonder bugs.

Iemand van hier die CM draait?

Ik zal iig eens wat roms gaan testen, kijken wat goed bevalt.
Ik draai nu purity rom. Zo'n beetje alles is nu op cm13 gebaseerd. Dr is een nieuwe aosp versie met zn eigen code. Maar alles wat er nu is is gebaseerd op cm. Cm12.1 is als t aan mij ligt stabiel. Cm13 kan nog wel iets beter als t aan mij ligt. Dus zat keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een filmpje verschenen die OxgenOS 3.0 (Marshmallow) weergeeft. Ik verwacht niet dat de rom van OP is, de link onderaan het filmpje verwijst naar een Rom, maar voordat je die kan downloaden moet je eerst een 'offer' voltooien.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nrhNGffxOTY]

Op XDA loopt er ook een thread over en daar twijfelen ze ook aan de echtheid.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 04-04-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 357522 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:53:
[...]
TWRP kan je zonder root ook installeren
Maar niet zonder de bootloader eerst te unlocken, waardoor je alles kwijt bent.

Afgelopen week een OnePlus X voor mijn vriendin aangeschaft en ondanks dat ze niet van plan is om gebruik te maken van rooten of custom roms, heb ik toch maar eerst de bootloader unlocked voor in de toekomst.

Dit process werkte nog niet helemaal geweldig, aangezien ik op gegeven moment een scherm voor mijn neus kreeg met allemaal Chinese tekens:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iOt9HcnKRMoqFckdYJOZLj4j/medium.jpg

Blijkbaar wordt daar nog een keer extra gevraagd of je de bootloader wilt unlocken. De bovenste optie is 'Ja' en de onderste optie is 'Nee'. Je kan navigeren met de Volume toetsen en je kan op 'Ok' drukken met de aan/uit-knop.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 25-04-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Ik zit te kijken hoe ik moet rooten en een custom rom op mijn oneplus x moet zetten, maar vind vooral informatie voor windows pcs, waar ik een mac heb.
Kan iemand me een tutorial linken die het duidelijk maakt wat ik voor mac nodig heb? Veel van wat ik zie is al meer dan 1-2 jaar oud, waar deze dingen redelijk snel veranderen lijkt me.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:32:
Er is een filmpje verschenen die OxgenOS 3.0 (Marshmallow) weergeeft. Ik verwacht niet dat de rom van OP is, de link onderaan het filmpje verwijst naar een Rom, maar voordat je die kan downloaden moet je eerst een 'offer' voltooien.

[video]

Op XDA loopt er ook een thread over en daar twijfelen ze ook aan de echtheid.
Het filmpje suggereert dat je de backlight van de capacitive keys onder het scherm kunt instellen op 2:02. Volgens mij hebben die geen backlight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thonz schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:51:
Ik zit te kijken hoe ik moet rooten en een custom rom op mijn oneplus x moet zetten, maar vind vooral informatie voor windows pcs, waar ik een mac heb.
Kan iemand me een tutorial linken die het duidelijk maakt wat ik voor mac nodig heb? Veel van wat ik zie is al meer dan 1-2 jaar oud, waar deze dingen redelijk snel veranderen lijkt me.
Heb je de guide op het OPO forum al geprobeerd? Deze gaat wel over de OnePlus One, maar het enige wat je dan anders moet doen is niet de recovery van de OPO(die in de post staat) gebruiken, maar TWRP van de X. Die kan je hier vinden, verder is het ook aan te raden om een nieuwere versie van SuperSu te pakken, je kan de nieuwst versie hier vinden.
dreester schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:07:
[...]
Het filmpje suggereert dat je de backlight van de capacitive keys onder het scherm kunt instellen op 2:02. Volgens mij hebben die geen backlight.
Je hebt helemaal gelijk en goed opgemerkt! Waarschijnlijk is het ook gewoon fake of een filmpje gemaakt op de OP2 en geplakt over de OPX heen o.i.d.

[ Voor 51% gewijzigd door rens-br op 25-04-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Thanks voor je reactie, het is gelukt. Een aantal tips:
-gebruik de tools van deze pagina aangezien je niet de hele software suite hoeft te installeren.
-Als je reboot, zorg dat je niet je kabel in de telefoon en pc hebt zitten, je krijgt hierdoor altijd de recovery van oneplus ipv twrp. Voor de zekerheid gebruik je volume up+power
-Als je gapps installeert, zorg dan dat je voor en na je cache wipet. Ik zat vast doordat de setup wizard bleef crashen en opnieuw opstarten. (hier meer informatie)

Ik kwam van de nieuwste oxygenOS af, en merk dat CM13 een veel kortere batterijduur heeft. Heeft iemand dezelfde ervaringen? Het kan er aan liggen dat ik nu nog veel dingen aan het instellen ben, dus ik wil nog niets definitief zeggen, maar het lijkt er wel op dat de batterijduur omlaag is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thonz schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:30:
Thanks voor je reactie, het is gelukt. Een aantal tips:
-gebruik de tools van deze pagina aangezien je niet de hele software suite hoeft te installeren.
-Als je reboot, zorg dat je niet je kabel in de telefoon en pc hebt zitten, je krijgt hierdoor altijd de recovery van oneplus ipv twrp. Voor de zekerheid gebruik je volume up+power
-Als je gapps installeert, zorg dan dat je voor en na je cache wipet. Ik zat vast doordat de setup wizard bleef crashen en opnieuw opstarten. (hier meer informatie)
Graag gedaan en bedankt voor de tips. Fijn dat het gelukt is.
Ik kwam van de nieuwste oxygenOS af, en merk dat CM13 een veel kortere batterijduur heeft. Heeft iemand dezelfde ervaringen? Het kan er aan liggen dat ik nu nog veel dingen aan het instellen ben, dus ik wil nog niets definitief zeggen, maar het lijkt er wel op dat de batterijduur omlaag is gegaan.
Met CM13 heb ik helaas geen ervaring en zie in het Ervaringen Topic dat daar ook nog maar heel weinig users zijn die CM13 hebben geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 15:35
Ik begreep dat bij het rooten de OTA updates niet meer werken. Nu heb ik een nieuwe OPX net binnen en wil ik meteen graag rooten. Echter, ik vind OxygenOS fijn werken en wil graag wel de updates daarvan blijven ontvangen. Iemand enig idee of hier een oplossing voor is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Rezk schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:04:
Ik begreep dat bij het rooten de OTA updates niet meer werken. Nu heb ik een nieuwe OPX net binnen en wil ik meteen graag rooten. Echter, ik vind OxygenOS fijn werken en wil graag wel de updates daarvan blijven ontvangen. Iemand enig idee of hier een oplossing voor is?
OxygenOS is (met root) inderdaad erg prettig, 'k gebruik de OPX zelf ook zo. Updates kan je makkelijk zelf flashen, kan met stock en TWRP recovery. Tot nu toe zijn de updates zelfs eerder handmatig te downloaden, dan ze OTA aangeboden worden in Nederland. Hier houdt ik een backup van alle updates bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Chris.nl schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:15:
[...]

OxygenOS is (met root) inderdaad erg prettig, 'k gebruik de OPX zelf ook zo. Updates kan je makkelijk zelf flashen, kan met stock en TWRP recovery. Tot nu toe zijn de updates zelfs eerder handmatig te downloaden, dan ze OTA aangeboden worden in Nederland. Hier houdt ik een backup van alle updates bij.
Oh, bedankt! Deze link ga ik meteen bookmarken. Enige is dan af en toe handmatig checken of er een update is, maar is het waard voor root lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezk schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:04:
OTA's zijn inderdaad niet meer te installeren met een aangepaste recovery, als de recovery nog standaard is moeten OTA's nog wel gewoon werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06 00:11
Deze topic direct wat leven in blazen:

Sultan CM13 voor OPX!

http://forum.xda-develope...cyanogenmod-13-0-t3375221

Ik wacht nog wel een release af maar dan gaat hij er zeker op bij beide ouders!

[ Voor 19% gewijzigd door anessie op 09-05-2016 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 19:47
Wat is het voordeel van deze t.o.v. de officiële CM13?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 10:20
anessie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 01:07:

Sultan CM13 voor OPX!

Heb 'm er hier al op staan, en moet zeggen, werkt erg goed. Geen vreemde dingen meegemaakt.
Helaas werkt bluetooth nog steeds niet i.c.m. mijn JVC autoradio, had een hoopje dat dat opgelost zou zijn. (geen andere chinese telefoon heeft een probleem met die JVC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3meter schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:23:
[...]
Helaas werkt bluetooth nog steeds niet i.c.m. mijn JVC autoradio, had een hoopje dat dat opgelost zou zijn.
Werkt bluetooth in zijn geheel niet?

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 11-05-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
rens-br schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:24:
[...]

Werkt bluetooth in zijn geheel niet?
Jawel, werkt prima i.c.m. bijvoorbeeld de standaard ingebouwde VW bluetooth in de auto, of met m'n MIband. Maar ik heb in de andere auto een JVC autoradio met bluetooth, daar wil het pairen niet mee lukken. Ook met deze CM Android 6 dus niet, helaas. Elke andere chinese telefoon die ik heb (MI3, ZTE Grand LTE, Lenovo S60) kan wel zonder probleem pairen met deze radio.

*** nou, heb het al opgelost, als ik alle opgeslagen telefoons wis op die JVC en dan pair met de OnePlusX dan werkt het wel :-) Telefoonboek pakt ie alleen niet, dat is dus niet helemaal goed, lees dat er meer zijn met dit probleem op het oneplus forum

[ Voor 19% gewijzigd door 3meter op 11-05-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 09:16

jacobras

Developer

anessie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 01:07:

Sultan CM13 voor OPX!

Gisteren op mijn X geïnstalleerd (overgestapt vanaf stock). Lijkt stabiel, rap en nu heb ik éindelijk muziekinformatie bij streamen muziek via Bluetooth in de auto, iets wat OnePruts OS niet voor elkaar kreeg :). Als ik verder geen bugs ontdek flash ik 'm binnenkort ook op de X van mijn pa, die ervaart ook enkele OneBugs.
rens-br schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:46:
• Als de procedure klaar is, druk op flash TWRP, voor het flashen van een nieuwe recovery.
• Als de procedure klaas is, druk op Flash SuperSu. Gefeliciteerd! Je toestel is nu geroot
Aandachtspunt: nadat de custom recovery, TWRP, is geïnstalleerd vroeg de tool of ik de telefoon wilde rebooten. Niet doen, want bij het booten van de Oxygen-software wordt de oorspronkelijke recovery weer geïnstalleerd. Dus liever direct in recovery gaan en je custom ROM flashen.

Het proces van unlocken ging overigens erg soepel. Laatste toestel waarbij ik dat gedaan heb was de Desire S, daarna de Nexus-reeks telkens gebruikt en daarbij was stock gewoon goed. Bij de HTC moest ik een stappenplan volgen en in één van de stappen met een hex-editor wat bitjes op een geheugenkaart heen en weer schuiven zodat de telefoon die als "gold card" ging zien.. gauw een uurtje vermaak. Nu de tool uit de beginpost geïnstalleerd, op de knop geklikt en afgewacht. Binnen no-time was het klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 12-05-2016 14:30 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jacobras schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:29:
[...]
Aandachtspunt: nadat de custom recovery, TWRP, is geïnstalleerd vroeg de tool of ik de telefoon wilde rebooten. Niet doen, want bij het booten van de Oxygen-software wordt de oorspronkelijke recovery weer geïnstalleerd. Dus liever direct in recovery gaan en je custom ROM flashen.
Fijn dat de rom zo bevalt.

Jou oplossing is ook nog niet helemaal de goede, want niet iedereen wil een custom rom installeren. Als je deze handleiding vanaf stap 7 volgt moet het ook goed komen:
7. Wanneer de Toolkit klaar is vraagt ie om een herstart, druk dan op 'Nee'.
8. Zet de telefoon na het flashen uit door Volume Omlaag + Power in te houden.
9. Start vervolgens de telefoon in Recovery (Volume Omlaag + Power), TWRP wordt nu gestart.
Zal het in ieder geval aanpassen in de OP.
Nu de tool uit de beginpost geïnstalleerd, op de knop geklikt en afgewacht. Binnen no-time was het klaar.
Ze maken het inderdaad steeds simpeler. Moet zeggen, het vorige toestel wat ik deed unlocken was een HTC Desire S en bij HTC was het ook gewoon een ingewikkeld proces met S-OFF / S-ON, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

rens-br schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:44:
Je oplossing is ook nog niet helemaal de goede, want niet iedereen wil een custom rom installeren.
Goed punt. Zo heb ik bijvoorbeeld wel een custom ROM geïnstalleerd, maar niet SuperUser aangezien root-toegang me niet interesseert.
Nu een paar dagen in gebruik. Gisteren om 8:30 van de lader gehaald, nu (28 uur later) nog 21% batterijduur over. Tijdens die periode heeft het scherm meer dan 3 uur aan gestaan. Geen bugs kunnen ontdekken, behalve dat mijn Moto 360 een keertje de verbinding kwijtraakte. Dat was opgelost na een reboot.

Dit weekend ook de OnePlus X van mijn pa maar eens een upgrade geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacobras schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:44:
[...]

Goed punt. Zo heb ik bijvoorbeeld wel een custom ROM geïnstalleerd, maar niet SuperUser aangezien root-toegang me niet interesseert.
Ik heb dit dus precies andersom. Ben tevreden met de normale Rom, maar wil wel root vanwege firewall en ad blocker.
Nu een paar dagen in gebruik. Gisteren om 8:30 van de lader gehaald, nu (28 uur later) nog 21% batterijduur over. Tijdens die periode heeft het scherm meer dan 3 uur aan gestaan.
Dat zijn geen slechte resultaten!

[ Voor 42% gewijzigd door rens-br op 26-05-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Met CM13 had ik problemen met 4G via mijn virtuele provider van mijn werk. De OPX herkende de datasim niet waardoor ik geen 4G (of 3G) had. Terug flashen naar de originele ROM heeft het probleem opgelost. Met een geroote stock ROM kan je de CPU en GPU ook underclocken met Trickster MOD, wat ook batterij spaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:40
Is CM 13 echt stable of stable "genoeg" voor dagelijks gebruik? Ik zie nu namelijk nog alleen nog nightly's en geen M of RC roms dus het kan niet heel erg bug vrij zijn is mijn ervaring uit het verleden met CM en andere toestellen, of toch niet :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Miki schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:39:
Is CM 13 echt stable of stable "genoeg" voor dagelijks gebruik? Ik zie nu namelijk nog alleen nog nightly's en geen M of RC roms dus het kan niet heel erg bug vrij zijn is mijn ervaring uit het verleden met CM en andere toestellen, of toch niet :?
Ik draai deze, van SultanXDA: anessie in "[OnePlus X] Rooten & Custom ROM's". Ook op de OnePlus X van mijn pa (die wilde ook graag betere batterijduur). Ik ben geen enkele bug tegengekomen op de laatste versie. Eerste build had geen noise cancellation maar met de laatste versie: Bluetooth, bellen, apps, batterijduur.. alles werkt goed en beter dan Oxygen OS :) Enige dat niet werkt is volgens mij het zwaaien boven scherm waarbij ambient even aangaat.

[ Voor 5% gewijzigd door jacobras op 26-05-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:32
jacobras schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:01:
[...]

Ik draai deze, van SultanXDA: anessie in "[OnePlus X] Rooten & Custom ROM's". Ook op de OnePlus X van mijn pa (die wilde ook graag betere batterijduur). Ik ben geen enkele bug tegengekomen op de laatste versie. Eerste build had geen noise cancellation maar met de laatste versie: Bluetooth, bellen, apps, batterijduur.. alles werkt goed en beter dan Oxygen OS :) Enige dat niet werkt is volgens mij het zwaaien boven scherm waarbij ambient even aangaat.
Hoorde al meer mensen over deze rom. Ik probeerde zelf een tijdje geleden af te kicken van het flashen, maar deze ga ik toch even uitproberen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Bij mij was de ROM stabiel genoeg. Wifi werkte zelfs beter dan stock (connecten met moeilijk wifi-netwerk vanwege beveiligingsinstellingen) Alleen het niet werken van mobiel internet was voor mij de reden om terug naar stock te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 708089

Even een vraagje ik ben van plan om mijn oneplus x op cyanogenmod te laten draaien alleen als ik dan cyanogenmod erop heb staan hoe gaat dat dan verder met updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Die krijg je via Cyanogenmod. De nightly wordt bijna elke dag geupdate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
loeberce schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:16:
Die krijg je via Cyanogen. De nightly wordt bijna elke dag geupdate.
Je krijgt die niet van Cyanogen, maar van de community ;) Cyanogen maakt namelijk niet CyanogenMod, maar CyanogenOS. Twee verschillende roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:44
Het lijkt erop dat ik TWRP er niet op krijg. TWRP moet volgens mij een grid hebben van 2 x 4 knoppen in het scherm. Ik krijg telkens een recovery menu te zien met een OnePlus logo op de bovenkant en bij "advanced" staat versie 1.0.

Ik gebruik de WinDroid Toolkit v3.1. Ik loop netjes de stappen door van het eerste menutje: unlock bootload en daarna Flash TWRP. Werkt niet. Ik heb handmatig de TWRP gedownload via deze link: https://dl.twrp.me/onyx/twrp-3.0.2-0-onyx.img.html

En daarna via Commands > Flash Recovery geprobeerd. Werkt ook niet. Ik dacht, misschien had het programma admin rechten nodig om te draaien dus het hele proces met adminrechten geprobeerd maar hetzelfde resultaat. Iemand enig idee wat ik fout doe?

NVM: Google is my friend: http://forum.xda-develope...uently-questions-t2895136 en dan Q22 gaf het antwoord. USB kabel verwijderen, power knop ingedrukt houden om mobiel uit te zetten. Daarna met power down en power aanzetten en dan gaat ie goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Robkazoe op 27-05-2016 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robkazoe schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:24:
NVM: Google is my friend: http://forum.xda-develope...uently-questions-t2895136 en dan Q22 gaf het antwoord. USB kabel verwijderen, power knop ingedrukt houden om mobiel uit te zetten. Daarna met power down en power aanzetten en dan gaat ie goed.
Paar weken geleden nog alle stappen met succes uitgevoerd.
  • Wat gaat er precies fout?
  • Wat voor stappen voer je uit nadat de recovery is geïnstalleerd?
  • Weet je zeker dat de bootloader unlocked is?
De onderstaande stappen zijn erg belangrijk wil TWRP opstarten na het flashen en niet de OnePlus Recovery:
  1. Wanneer de Toolkit klaar is vraagt ie om een herstart, druk dan op 'Nee'.
  2. Zet de telefoon na het flashen uit door Volume Omlaag + Power in te houden.
  3. Start vervolgens de telefoon in Recovery (Volume Omlaag + Power), TWRP wordt nu gestart en is dus succesvol geïnstalleerd.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 27-05-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Bedankt voor de reactie maar had het zelf ook al uitgevonden. Het is idd die laatste drie stappen die van belang zijn. Overigens een idee om de startpost daarmee bij te werken?

[ Voor 19% gewijzigd door Robkazoe op 27-05-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robkazoe schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:33:
Bedankt voor de reactie maar had het zelf ook al uitgevonden. Het is idd die laatste drie stappen die van belang zijn. Overigens een idee om de startpost daarmee bij te werken?
Het staat al in de startpost, want ik heb het er net letterlijk uit gekopieerd. :p

Maar het is inmiddels gelukt dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ja het is gelukt. Alleen had ik de Gapps de full version gekozen. En damn wat kan Google een rommel leveren zeg. Dus ik ga nu alles opnieuw installeren alleen dan met de Gapps 6.0 voor ARM alleen dan met variant Pico. Kijken of de meeste zooi dan achterwegen blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binscow
Voor de mensen die het nog niet wisten, Paranoid Android is terug en er is al een officiële build voor de OnePlus X: http://get.aospa.co/official/onyx.

Ik draai deze sinds de release en ik moet zeggen dat hij nog vlotter is dan Sultan's rom. Accuduur is ook erg goed. Er wordt wel aangeraden om BaNkS gapps te gebruiken i.p.v. Open gapps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
er is een update voor aospa (paranoid):

https://forums.oneplus.ne...1-aospa-oneplus-x.450930/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binscow schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:24:
Voor de mensen die het nog niet wisten, Paranoid Android is terug en er is al een officiële build voor de OnePlus X: http://get.aospa.co/official/onyx.

Ik draai deze sinds de release en ik moet zeggen dat hij nog vlotter is dan Sultan's rom. Accuduur is ook erg goed. Er wordt wel aangeraden om BaNkS gapps te gebruiken i.p.v. Open gapps.
Hoe zit het met opties en instelmogelijkheden? Las in het OPO forum dat een aantal opties waren verdwenen of onlogisch / anders waren ingedeeld in tegenstelling tot stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
rens-br schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:52:
[...]

Hoe zit het met opties en instelmogelijkheden? Las in het OPO forum dat een aantal opties waren verdwenen of onlogisch / anders waren ingedeeld in tegenstelling tot stock.
Hoe bedoel je precies? Daar heb ik zelf niets van gemerkt in ieder geval. Enige wat ik kan bedenken is dat er geen dark interface standaard beschikbaar is, maar daarvoor in de plaats krijg je wel een theme engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binscow schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:15:
[...]
Hoe bedoel je precies? Daar heb ik zelf niets van gemerkt in ieder geval. Enige wat ik kan bedenken is dat er geen dark interface standaard beschikbaar is, maar daarvoor in de plaats krijg je wel een theme engine.
Kan je in de theme engine wel een dark thema selecteren? Anders kan ik me voorstellen dat de accuduur een stuk korter zal zijn, vanwege het amoled scherm.

De missende opties waar ik het over had worden hier uitgelegd: Danny.G in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
rens-br schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:26:
[...]

Kan je in de theme engine wel een dark thema selecteren? Anders kan ik me voorstellen dat de accuduur een stuk korter zal zijn, vanwege het amoled scherm.

De missende opties waar ik het over had worden hier uitgelegd: Danny.G in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".
Je kunt een dark theme downloaden, ja. Knoppen op het vergrendelscherm gebruik ik niet, rond batterij icoon kan wel, lang indrukken van wifi icoon heb ik niet geprobeerd, maar ik neem aan dat dat nog gefixt gaat worden.

Ik raad je aan om PA zeker uit te proberen, het voelt helemaal niet aan als een buggy rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binscow schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:42:
[...]

Je kunt een dark theme downloaden, ja. Knoppen op het vergrendelscherm gebruik ik niet, rond batterij icoon kan wel, lang indrukken van wifi icoon heb ik niet geprobeerd, maar ik neem aan dat dat nog gefixt gaat worden.

Ik raad je aan om PA zeker uit te proberen, het voelt helemaal niet aan als een buggy rom.
Bedankt voor je reactie! Wellicht dat ik het ooit ga proberen. Ben nu nog erg tevreden met CyanogenOS op mijn OPO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb sinds gisteren aospa 6.0.1 op mijn OPX geflasht. Was even prutsen met ADB enzo maar het is allemaal vlekkeloos gelukt! Tot nu toe geen bugs of slecht werkende opties tegen gekomen. Voelt allemaal erg vlot en solide aan :)

Ben echt zo blij dat ik eindelijk van dat stomme oxygenos af ben. Ik vind het het heel raar dat ze maar blijven beloven om updates uit te brengen en nooit hun beloftes nakomen. Sinds de release heb ik al een paar bugjes die nog steeds niet zijn opgelost. En daarnaast heb ik mede een OPX gekocht omdat ze beloofden snel met een Android 6 rom te komen. Anyway, volgende keer maar weer een Nexus ofzo kopen :P

[ Voor 0% gewijzigd door Kapitein Edward op 22-06-2016 09:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
heeft iemand slimrom al getest?

https://slimroms.org/#/device/onyx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb een algemeen Paranoid Android topic geopend ([Paranoid Android] Het grote Paranoid Android topic). Hier heb ik ook een flash tutorial voor gemaakt die het hele proces van stock naar Paranoid Android beschrijft. In principe zou die ook voor andere custom roms moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Nee, maar wel interessant. Vond ik altijd een zeer prettige rom op mijn Nexus S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik gebruik Sultans Cyanogenmod en alles werkt prima behalve dat ik tijdens het roamen alleen een R te zien krijg en niet bijvoorbeeld een H+ of LTE.

Dit is hetzelfde probleem:
https://forums.oneplus.ne...n-i-am-in-roaming.291392/

Iemand ook last van en misschien een oplossing met een launcher ofzo? (gebruik nu een google now launcher)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Naast Paranoid heb ik gisteren ook nog even gespeeld met Cyanogenmod 13. Cyanogenmod is eerlijk waar veel verder in ontwikkeling, dat merk je aan allerlei features, menuutjes, grafisch oogsnoep hier en daar maar de recente Nightly's zien niet stabiel. Zowel die van vandaag als die van vrijdag en zaterdag zorgen ervoor dat de apps vastlopen op een willekeurige moment. Ik raad dan ook iedereen voorlopig aan om Paranoid te gebruiken totdat Cyanogenmod dit probleem heeft getackeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waussie1982
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-11-2020
Ik heb gisteren de telefoon geroot etc. Mijn vraag is of er ook een custom gestures is voor de oneplus3. Ik heb meer dan een jaar geleden een Oppo Find 7 gehad en daar kon je zelf figuur tekenen en daaraan een handeling koppelen. Of is dat iets wat nog gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Paranoid is bij mij stabieler dan Cyanogenmod. Bovendien werkt mijn sim nu wel met data en bij CM niet. Visueel is het inderdaad wat minder (geen darkmode bij de menu's) maar misschien komt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zero_cool89 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:00:
Ik gebruik Sultans Cyanogenmod en alles werkt prima behalve dat ik tijdens het roamen alleen een R te zien krijg en niet bijvoorbeeld een H+ of LTE.
Dit is standaard gedrag van Android helaas. Ik heb dit tot nu toe ook op alle telefoons gehad. Misschien kun je met Xposed nog iets voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Draait hier iemand een recente nightly van CyanogenMod 13? Ik ben erg benieuwd of er nog apps zijn die spontaan worden afgesloten zoals met de nightly's van 1 en 2 juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Ik heb opnieuw vandaag een nightly van CyanogenMod geflashed en deze is wel stabiel. Ik heb in TWRP naast de standaard Factory wipe ook data en System gewiped dus dat kan invloed hebben gehad. Any way, erg happy tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 18:07
Vandaag Sultan's Rom erop gezet en dit is zeker een verbetering tov Oxygen OS. Ik had alleen wat problemen met de laatste versie van Open GApps. Momenteel is er een bekende bug waarbij het syncen van contacten niet meer werkt doordat de contacts sync app ontbreekt. Ik heb een iets oudere build (20 juli) gepakt en die werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 14:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zijn er hier gebruikers van Resurrection Remix? Ik heb deze direct na aanschaf van mijn OPX geïnstalleerd, omdat die op mijn Nexus 4 ook wel prettig in gebruik was. Helaas een hoop gezeik gehad met onverklaarbare battery drain, tenzij ik locatie disabled had. Dit blijkt een bug in de recente releases van RR, heb gisteravond CM13 geflashed (geen factory reset, alleen cache gewist) en het loopt nu als een zonnetje :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik draai zelf al een enkele maand de Sultan's ROM. Tot nu toe erg tevreden mee geweest. Ik heb drie weken geleden een update geïnstalleerd (handmatig, de auto update werkte niet) en deze draaide eigenlijk prima. Sindsdien is er geen update meer verschenen maar dat vind ik voor de rest ook niet erg.

Want ik alleen wel vervelend vind, is dat ik problemen heb met mijn ontvangst.Ik heb twee SIMs erin zitten (SIM1 = Tele2, SIM2 = KPN). Maar beide SIM kaarten hebben soms helemaal geen ontvangst. De tweede SIM kaart (KPN) lijkt het soms nog wel even te doen maar een paar seconden later knalt hij er weer uit. De eerste SIM (Tele2) lijkt het dan helemaal niet meer te doen.

Ik had op het internet een aantal zaken gevonden die dit mogelijk konden oplossen:
- Airplane modus activeren en weer uitzetten: Lijkt geen oplossing te zijn.
- 4G verbinding terugzetten naar 3G of 2G en weer terug. Dat werkt uberhaupt niet want ik kan nu voor beide SIM kaarten de instellingen niet aanpassen.
- Toestel herstarten: werkt ook niet.

Uiteindelijk vandaag maar besloten om de ROM er helemaal opnieuw te installeren alleen dit keer wel met een whipe van mijn data. De vorige keer dat ik dezelfde ROM had geinstalleerd had ik dat niet gedaan (je kon hem "dirty" installeren aldus Sultan). Na de herinstallatie leek alles weer te werken. Alleen zag ik net twee tellen geleden dat het bereik weer voor beide SIM kaarten helemaal weggevallen was maar nu gelukkig wel weer helemaal hersteld. Maar het lijkt een kwestie van tijd voor ik weer niet bereikbaar ben.

Op XDA zag ik meer mensen met radio problemen en dat lijkt vrij plausibel. Alleen stond er op XDA ook dat Sultan al een paar weken druk was met van alles en nog wat en dat hij voorlopig even rust wilde aanhouden dus de kans dat er nu snel een update komt, lijkt klein.

Ik ga vanavond voor mijzelf een andere ROM installeren maar als ik jullie was zou ik even met een boogje om Sultan's ROM heen lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul123456
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:45
Heb ook al anderhalve maand sultan draaien.
En ik kan wel zeggen dat die prima draait en totaal geen problemen heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 20:22
Ik heb dezelfde ervaringen met de Sultan rom als Robkazoe. Sim kaarten zijn niet stabiel en de 4g verbinding al helemaal niet. Voorlopig op de vorige PA versie die het wel prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
Ook een tijd Sultan erop gehad, maar werd toch een beetje gek van de kleine problemen. Nu een paar weken Mokee erop, en dat bevalt prima. http://download.mokeedev.com/?device=onyx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:10
Ik ben ook aan het kijken om op de OPX een custom rom te zetten. Welke rom zou het meest verstandig zijn? Ik zit voorlopig zelf te twijfelen tussen CM13 (Official, nighly) en PA.

[ Voor 5% gewijzigd door Herax10NL op 31-08-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
StevoMark10 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:36:
Ik ben ook aan het kijken om op de OPX een custom rom te zetten. Welke rom zou het meest verstandig zijn? Ik zit voorlopig zelf te twijfelen tussen CM13 (Official, nighly) en PA.
Nou, bovenstaande :) Deep-darkness theme erbij voor de eye-candy, helemaal geweldig

[ Voor 8% gewijzigd door 3meter op 31-08-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
3meter schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:39:
[...]

Nou, bovenstaande :) Deep-darkness theme erbij voor de eye-candy, helemaal geweldig
Er van uitgaande dat het Android 6.0 is, wat zijn de reeds bekende bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
StevoMark10 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:52:
[...]

Er van uitgaande dat het Android 6.0 is, wat zijn de reeds bekende bugs?
Ja, Android 6.0.1. Mij zijn geen bugs zo bekend, alles werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
3meter schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 23:03:
[...]

Ja, Android 6.0.1. Mij zijn geen bugs zo bekend, alles werkt naar behoren.
Waarschijnlijk een domme vraag, maar is de Rom volledig in het Nederlands? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3meter
StevoMark10 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:40:
[...]

Geen idee, zet alles zowiezo altijd op engelse taal. Maar zo te zien zitten alle talen erbij, nederlands ook, incl. belgische variant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
StevoMark10 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:40:
[...]

Over het algemeen zijn alle custom roms op XDA multi language. Ben ook nog nooit een rom tegen gekomen die de Nederlandse taal niet bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 15:02
3meter schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:47:
Ook een tijd Sultan erop gehad, maar werd toch een beetje gek van de kleine problemen. Nu een paar weken Mokee erop, en dat bevalt prima. http://download.mokeedev.com/?device=onyx
Sinds de KPN-storing van gisteren hebben mijn zoon en ik ineens een probleem met Mokee. Steeds de melding: Inloggen op netwerk of Inloggen op Wifi. Daarbij blijft er bovenin een uitroepteken staan, alsof je beperkt verbonden bent. De verbinding is dan wel goed. Maar het toestel verbindt niet automatisch als je op een ander bekend netwerk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
Ja, zo te zien heeft iedereen dat, zal wel weer verholpen zijn bij een volgende update. Ik merkte het gisteren ook.
http://tinyurl.com/h3qnsjn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Laatst online: 06-06 15:02
3meter schreef op zondag 04 september 2016 @ 20:14:
Ja, zo te zien heeft iedereen dat, zal wel weer verholpen zijn bij een volgende update. Ik merkte het gisteren ook.
http://tinyurl.com/h3qnsjn
Ondertussen toch maar de Resurrection Remix Rom geflasht. Lijkt er veel op en draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 18:07
Robkazoe schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:38:
Ik draai zelf al een enkele maand de Sultan's ROM. Tot nu toe erg tevreden mee geweest. Ik heb drie weken geleden een update geïnstalleerd (handmatig, de auto update werkte niet) en deze draaide eigenlijk prima. Sindsdien is er geen update meer verschenen maar dat vind ik voor de rest ook niet erg.

Want ik alleen wel vervelend vind, is dat ik problemen heb met mijn ontvangst.Ik heb twee SIMs erin zitten (SIM1 = Tele2, SIM2 = KPN). Maar beide SIM kaarten hebben soms helemaal geen ontvangst. De tweede SIM kaart (KPN) lijkt het soms nog wel even te doen maar een paar seconden later knalt hij er weer uit. De eerste SIM (Tele2) lijkt het dan helemaal niet meer te doen.

Ik had op het internet een aantal zaken gevonden die dit mogelijk konden oplossen:
- Airplane modus activeren en weer uitzetten: Lijkt geen oplossing te zijn.
- 4G verbinding terugzetten naar 3G of 2G en weer terug. Dat werkt uberhaupt niet want ik kan nu voor beide SIM kaarten de instellingen niet aanpassen.
- Toestel herstarten: werkt ook niet.

Uiteindelijk vandaag maar besloten om de ROM er helemaal opnieuw te installeren alleen dit keer wel met een whipe van mijn data. De vorige keer dat ik dezelfde ROM had geinstalleerd had ik dat niet gedaan (je kon hem "dirty" installeren aldus Sultan). Na de herinstallatie leek alles weer te werken. Alleen zag ik net twee tellen geleden dat het bereik weer voor beide SIM kaarten helemaal weggevallen was maar nu gelukkig wel weer helemaal hersteld. Maar het lijkt een kwestie van tijd voor ik weer niet bereikbaar ben.

Op XDA zag ik meer mensen met radio problemen en dat lijkt vrij plausibel. Alleen stond er op XDA ook dat Sultan al een paar weken druk was met van alles en nog wat en dat hij voorlopig even rust wilde aanhouden dus de kans dat er nu snel een update komt, lijkt klein.

Ik ga vanavond voor mijzelf een andere ROM installeren maar als ik jullie was zou ik even met een boogje om Sultan's ROM heen lopen.
Hier ook al tijden problemen met de radio, zowel met OOS als Sultan gehad. De dataverbinding valt bij mij zo nu en dan ineens helemaal weg. Sinds een tijdje heb ik hetzelfde met de wifi verbinding. Het switchen van airplane mode helpt dan meestal wel bij mij.

Ik heb een Simyo abonnement en had nooit zulke problemen met mijn Nexus 4. Ben inmiddels wel erg afgeknapt op Oneplus en ik denk dat ik ga overstappen naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Wellicht een simpele vraag maar better safe than sorry :P :
Werkt de root-tool ook op Marshmallow? Heb geupdate naar de nieuwste OxygenOS en vroeg me af of ik de tool nog steeds kan gebruiken om te rooten hierop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rezk schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:39:
Wellicht een simpele vraag maar better safe than sorry :P :
Werkt de root-tool ook op Marshmallow? Heb geupdate naar de nieuwste OxygenOS en vroeg me af of ik de tool nog steeds kan gebruiken om te rooten hierop.
Software versie maakt niet echt heel veel uit voor het rooten. Het enige wat de tool doet is commando's via ADB sturen, die je normaal handmatig ook zou doen. Dit werkt dus ook gewoon met Marshmallow. Het kan alleen zijn dat je handmatig de laatste SuperSu moet flashen via de recovery ipv. via de tool.

Overigens als je al een unlocked bootloader hebt en je hebt al TWRP geïnstalleerd, dan zou ik sowieso aanraden om gewoon via TWRP te rooten.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 26-10-2016 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reksho
rens-br schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:52:
[...]

Software versie maakt niet echt heel veel uit voor het rooten. Het enige wat de tool doet is commando's via ADB sturen, die je normaal handmatig ook zou doen. Dit werkt dus ook gewoon met Marshmallow. Het kan alleen zijn dat je handmatig de laatste SuperSu moet flashen via de recovery ipv. via de tool.

Overigens als je al een unlocked bootloader hebt en je hebt al TWRP geïnstalleerd, dan zou ik sowieso aanraden om gewoon via TWRP te rooten.
Bootloader heb ik idd al unlocked maar had stock recovery teruggezet omdat ik de Marshmallow OOS beta wilde proberen. Moet TWRP dus opnieuw installeren maar blijkbaar is dat dus geen probleem. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeus
  • Laatst online: 20-05 10:14
Wie kan helpen? Ik heb een soort van softbrick momenteel. Ik krijg geen verbinding met fastboot en de stock recovery blijft hangen bij het OP logo. Opx BL is unlocked met OxgenOS 3.1.3 (Marshmallow) erop die bootable is.
Dus als ik een van de vele manieren probeer om twrp erop te krijgen met de soft dan wel hardbrick guides, blijf ik dus hangen met geen fastboot connectie (wel via adb device naar fastboot, maar vanaf daar geen bereik naar opx) of ik krijg geen QUALCOMM-HS USB driver geinstalleerd als ik de hardbrick guide probeer.
Ik heb de de driver signature uit gezet in W10.
Wat ook niet wil is nadat het met rootking gerooted is, supersu de binary geupdated krijgt..
Al met al weinig tweak plezier met dit verder fraaie toestel.

Update: met flashify kon ik zomaar wel twrp erop krijgen :D Nu sultan cm13 erop gezet en geroot dus prima zo.

[ Voor 7% gewijzigd door tjeus op 05-11-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
Ik heb nu cm 14.0 (Android 7.0)draaien. Meer mensen hier ervaring mee?

• jacobras

jacobras

Developer

paul123456 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:29:
Ik heb nu cm 14.0 (Android 7.0)draaien. Meer mensen hier ervaring mee?
Ik heb gisteren deze geflashed: http://forum.xda-develope...d-14-0-oneplus-x-t3461969 (let op: eerst bootloader updaten!). Telefoon is érg fijn nu, 7.1 voelt als de beste release van Android tot nu toe. Rap en gebruiksvriendelijk. Nieuwe app launcher shortcuts zijn een handige toevoeging en inline reageren op notificaties werkt lekker snel. O+

Nog geen problemen tegengekomen, behalve dat ik in build.prop een stringetje moest aanpassen omdat Android Wear anders een foutmelding toonde.

• jacobras

jacobras

Developer

Sí. Staat niet duidelijk vermeld (behalve in reacties), maar nieuwe roms werken niet met de oude bootloader (en andersom oude roms niet met nieuwe bootloader). Ik heb deze stappen gevolgd: http://forum.xda-develope...ader-firmware-to-t3478917

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacobras schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:09:
Sí. Staat niet duidelijk vermeld (behalve in reacties), maar nieuwe roms werken niet met de oude bootloader (en andersom oude roms niet met nieuwe bootloader). Ik heb deze stappen gevolgd: http://forum.xda-develope...ader-firmware-to-t3478917
Aha ok. Bedankt voor de informatie! Nooit geweten dat het ook mogelijk / nodig was om de bootloader te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
jacobras schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:57:
[...]

Ik heb gisteren deze geflashed: http://forum.xda-develope...d-14-0-oneplus-x-t3461969 (let op: eerst bootloader updaten!). Telefoon is érg fijn nu, 7.1 voelt als de beste release van Android tot nu toe. Rap en gebruiksvriendelijk. Nieuwe app launcher shortcuts zijn een handige toevoeging en inline reageren op notificaties werkt lekker snel. O+

Nog geen problemen tegengekomen, behalve dat ik in build.prop een stringetje moest aanpassen omdat Android Wear anders een foutmelding toonde.
Werkt bij 7.1 de camera wel naar behoren? Dat is t enige wat ik tot nu toe heb gemerkt wat niet naar behoren functioneert. Voor de rest loopt alles erg soepel ja.moet anders toch maar een keer de bootloader update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

paul123456 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:03:
[...]

Werkt bij 7.1 de camera wel naar behoren? Dat is t enige wat ik tot nu toe heb gemerkt wat niet naar behoren functioneert. Voor de rest loopt alles erg soepel ja.moet anders toch maar een keer de bootloader update..
Ik merk geen problemen met het maken van foto's en video's. Dingen als HDR gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
jacobras schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:57:
[...]

Ik heb deze gister ook geflasht..draait idd prima,had alleen vanmorgen dat ik geen internet had.. Even opnieuw opgestart en alles werkte weer.misschien eenmalig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

paul123456 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:09:
[...]

Ik heb deze gister ook geflasht..draait idd prima,had alleen vanmorgen dat ik geen internet had.. Even opnieuw opgestart en alles werkte weer.misschien eenmalig...
Niet eenmalig, ik heb dat ook tweemaal gehad en met enige regelmaat is mobiel data heel even weg. Valt bij mij gelukkig reuze mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyanogenMod 14.1 Nightly is verschenen voor de OnePlus X, heeft iemand deze al geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:22

timovd

Voorsprong door techniek

Geprobeerd te flashen van Oxygen 3.x en TWRP 3.x recovery, maar helaas niet succesvol.
TWRP draait goed, echter als ik na een full wipe CM14.1 (nightly) flash en de telefoon reboot, blijft het scherm op het boot-logo staan. Er gebeurt verder niets.
Nu dus weer de back-up teruggezet. Eerder heb ik succesvol CM13 geflashed (t/m een nighlty uit oktober).
Waar kan dit aan liggen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:05
timovd schreef op maandag 26 december 2016 @ 08:37:
Geprobeerd te flashen van Oxygen 3.x en TWRP 3.x recovery, maar helaas niet succesvol.
TWRP draait goed, echter als ik na een full wipe CM14.1 (nightly) flash en de telefoon reboot, blijft het scherm op het boot-logo staan. Er gebeurt verder niets.
Nu dus weer de back-up teruggezet. Eerder heb ik succesvol CM13 geflashed (t/m een nighlty uit oktober).
Waar kan dit aan liggen?
Je moet eerst je bootloader updaten naar OOS3. Zie hier: http://forum.xda-develope...ader-firmware-to-t3478917
Pagina: 1 2 Laatste