Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

Terwijl ik bezig was om een geschikte custom rom voor mijn OnePlus X te vinden, liep te tegen het 'probleem' aan dat veel informatie erg verspreid staat over de verschillende custom rom topics per telefoon. Het leek mij handiger om voor enkele populaire roms een centraal topic te hebben. Bij deze :)

Ik ga ervan uit dat je weet wat een custom rom is en wat de voordelen kunnen zijn. In deze TS wordt Paranoid Android veelal afgekort met AOSPA.

Ik verwacht komende tijd nog veel informatie toe te voegen aan de TS! Mocht je mee willen helpen, stuur even een DM dan maak ik je mede topic starten.

Disclaimer: Ik zet het er toch maar even bij, maar het hoeft geen uitleg dat ik niet verantwoordelijk ben voor gevolgen van je eigen handelingen naar aanleiding van informatie uit dit topic of deze TS. Datzelfde geld ook voor de juistheid van informatie in deze TS. Ik doe mijn best om alle informatie zoveel mogelijk op juistheid te controleren en testen, maar geen garanties ;)

Paranoid Android was altijd een redelijk populaire custom rom totdat begin 2015 een gedeelte van de developer overstapten naar OnePlus. Na bijna een jaar stilte heeft Paranoid Android begin juni aangekondigd weer bezig te zijn met het onwikkelen en releasen van custom roms.

Paranoid Android is a custom ROM aiming to extend the system, working on enhancing the already existing beauty of Android and following the same design philosophies that were set forward by Google for Android Open Source Project.[1]

Hier ook nog even een korte video van Android Authority met enkele highlights de recente Paranoid Android release:

Op het moment wordt met release 6.0.1 20160616 de volgende telefoons ondersteund:

• Nexus 6P
• Nexus 5X
• Nexus 6
• Nexus 5
• Nexus 4
• Nexus 7 2013
• Nexus 9
• OnePlus One
• OnePlus 2
• OnePlus 3
• OnePlus X
• Oppo Find5
• Oppo Find7a (FHD)
• Oppo Find 7 (QHD)
• Oppo N1
• Sony Xperia Z2
• Sony Xperia Z2 Tablet (WiFi)
• Sony Xperia Z3
• Sony Xperia Z3 Compact
• Sony Xperia Z3 Tablet Compact (LTE & WiFi)
Complete overzicht: get.aospa.co/official

Daarnaast gaat er ook ondersteuning voor legacy devices komen, maar momenteel zijn er nog geen downloads beschikbaar. get.aospa.co/legacy

• OTA werkt nog niet
Wordt nog verder aangevuld :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Edward op 23-06-2016 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Edward

• Inleiding
• Benodigde software & bestanden
• ADB Drivers
• Boatloader unlocken & TWRP Flashen
• Paranoid Android flashen & Google apps installeren
• Veel voorkomende problemen

Omdat ik nog geen tutorial heb gevonden waarin helder het hele proces van stock naar geflashde custom rom wordt uitgelegd, ga ik hier een poging doen om dit voor elkaar te krijgen. Opbouwende kritiek is welkom :) Het doel is om iemand die nog geen of weinig ervaring met flashen van custom roms heeft op weg te helpen. Ik link qua tools, firmware en uitleg zoveel mogelijk naar de site van de ontwikkelaar zodat deze tutorial in de toekomst actueel blijft.

In deze tutorial ga ik ervan uit dat je telefoon nog helemaal stock is en dat je al een backup gemaakt hebt. De hier beschreven methode werkt voor een OnePlus X (getest), maar werkt ook voor ondersteunde Nexus, OnePlus en andere apparaten. Verder wordt zowel het flashen vanaf een Windows en Mac/Linux pc afgedekt.

Wat gaan we precies doen? Eigenlijk is het proces vrij simpel. Zodra je alle benodigde bestanden en software hebt gaan we eerst de bootloader unlocken zodat we een andere recovery kunnen installeren. De recovery is een stukje software op je telefoon waarmee je onder andere onderhoud kan plegen, apps vanaf SD kan installeren, backups maken en firmware kan installeren. Met een custom recovery kun je naast de extra features ook niet officiele firmware installeren.
Daarna gaan een wipe doen en flashen we de firmware. Als laatste installeren we nog de Google Apps zodat je oa de Playstore weer hebt. Klinkt simpel toch? :P

Je hebt nodig qua bestanden:
• Firmware
• Recovery
• Google Apps

En de software:
• ADB Drivers
• Eventueel USB Drivers van je telefoon
Firmware
De firmware haal je op de site van AOSPA, zoek op deze link je telefoon en pak de gewenste versie. get.aospa.co/official
Revovery
De recovery die ik hier gebruik is TWRP, CWM zou ook moeten werken maar dat heb ik niet getest. TWRP staat voor Team Win Recovery Project en bestaat voor vrijwe alle Android apparaten (veel in ieder geval). Zoek op de website van Team Win je telefoon en download de laatste versie teamw.in/Devices
Google Apps
Als laatste willen we uiteindelijk weer de Google Apps (zoals Google Play store, maps, Gmail ed) op onze telefoon krijgen. Omdat deze niet open source zijn en vanwege licenties etc zitten ze meestal niet in een custom rom. Daarom moeten we deze apart installeren. Ook hier kunnen we weer uit verschillende groepen kiezen die dit beschikbaar maken. Hier maak ik gebruik van Open GApps, maar BANKS GApps zou ook moeten werken.

Op opengapps.org kunnen we wederom weer uit verschillende smaken kiezen. Als eerste het platform en de Android versie. Waarschijnlijk heb je hier ARM en uiteraard Android 6 nodig, nieuwste telefoons ARM64. Check of dit voor jou device klopt! => Even je devicenaam + ARM64 in google knallen, en je bent er zo achter of je ARM of ARM64. Een OPX is in ieder geval ARM.
Dan kun je nog uit maar liefst 8(!) smaken kiezen. Dit houdt in welke apps inbegrepen zijn. Ikzelf zie de meeste Google apps meer als bloatware en kies alleen voor de Play store in de pico variant. In de FAQ van Open GApps staat een mooi overzicht wat in welke variant wel/niet inbegrepen is. Kies en download de variant die jij wilt :)

ADB staat voor Android Debug Bridge. Dit is een tool die we gaan gebruiken om commando's en bestanden naar de telefoon te sturen.
Naast de ADB Driver kan het zijn dat je nog een device specifieke driver nodig hebt. Vaak krijg je na het aansluiten van je telefoon een externe drive te zien waar de driver opstaat, anders (of voor de nieuwste versie) kun je het beste 'devicenaam usb driver' googlen. Anyway, we gaan verder met de ADB drivers:
Windows
Voor Windows heeft iemand een mooie tool gemaakt die alles in 1 keer installeert. Deze kun je op XDA vinden. Een copy/paste van de installatie stappen:
  1. Run it (Require administrator privileges)
  2. Press Y/Yes to install ADB and Fastboot or N/No to skip
  3. Press Y/Yes to install ADB system-wide or N/No for current user only
  4. Press Y/Yes to install Drivers or N/No to skip
  5. Continue Driver installation
  6. 15 seconds passed - finished!
Mac/Linux
Ook voor Mac/Linux heeft iemand op XDA een script gemaakt om het proces te stroomlijnen.

Open een terminal voer onderstaand commando uit:
code:
1
bash <(curl -s https://raw.githubusercontent.com/corbindavenport/nexus-tools/master/install.sh)

Er word om je sudo wachtwoord gevraagd (normaal gesproken je normale wachtwoord van de user waarmee je ingelogd bent), en de installatie gaat vanzelf.

Eventueel kun je met dit script weer uninstallen:
code:
1
bash <(curl -s https://raw.githubusercontent.com/corbindavenport/nexus-tools/master/uninstall.sh)

Poehe! Half uur verder en nog steeds geen telefoon aangeraakt ;) Nu gaan we eindelijk beginnen met het echte werk! :P
Developer Mode
Allereerst moeten we zorgen dat de telefoon in developer mode staat zodat we USB debugging kunnen activeren. Dit is nodig zodat we ADB commandos kunnen sturen. In het Nederlands: ga naar "instellingen" => "over de telefoon", en klik 7 keer achter elkaar op "build-nummer". Je bent nu in developer mode! Ga nu weer 1 niveau omhoog in het instellingen menu en kies nu optie voor ontwikkelaars. Schakel nu "USB-Foutopsporing" in.

Voor het unlocken kan het zijn dat je nog een extra stap moet doen! Wederom onder "Developer Options", schakel de optie "OEM Unlocking" in.
Boatloader unlocken & TWRP Flashen
Nu zijn we klaar om aan de slag te gaan! Let op dat we vanaf deze stap daadwerkelijk aanpassingen gaan doen die je niet meer ongedaan kan maken! Ik bedoel hiermee het verwijderen van apps en data.

Ter voorbereiding kunnen Windows gebruikers nog de recovery, firmware en GApps bestanden naar de map waar ADB geinstalleerd staat (C:\adb).
  1. Verbind als eerste de telefoon met een usb kabel met de computer. Als het goed is vraagt de telefoon nu of je USB debugging wilt toestaan voor de aangesloten PC. Druk op OK
  2. Windows: Open nu de map waar ADB geinstalleerd staat (C:\adb) en klik met rechtermuisknop op een leeg stuk in explorer terwijl je shift ingedrukt houdt, kies nu "Open command window here" om een command prompt te openen.
    Mac/Linux: open een terminal
  3. Nu gaan we de bootloader unlocken. Voer dit commando uit:
    code:
    1

adb reboot bootloader

Nadat je telefoon in fastboot mode is opgestart, voor je dit commando uit en kies je voor "yes" op de telefoon (gebruik de volume en power buttons om te navigeren):
    Fastbook is kortgezegd een tool die het (her-)flashen van partities mogelijk maakt.
    code:
    1

fastboot oem unlock

De telefoon gaat nu opnieuw starten en zal alle data van je telefoon verwijderen. Nadat de telefoon weer is opgestart, skip je zoveel mogelijk stappen tijdens de setup.
  4. Zet als eerste USB Debugging weer aan en reboot weer naar fastboot
    code:
    1

adb reboot bootloader

Flash nu de recovery image (-> voeg de juiste bestandsnaam in. Eventueel kun je het bestand in de terminal slepen om het hele pad in 1 keer toe te voegen, met 'tab' kun je overigens een pad of bestandsnaam autocompleten (scheelt weer kopieer of typ werk).
    code:
    1

fastboot flash recovery twrp-x.x.x-x-device.img

Als het flashen klaar is kun je de telefoon herstarten. Let op dat je nu direct in recovery mode boot en niet normaal start. Veel telefoons overschrijven dan de net geflashde recovery weer met het origineel en dat willen we natuurlijk niet :o

Door Volume Down + Power ingedrukt te houden kun je naar de recovery mode booten. Mocht dit mislukken, dan kom je weer in de setup van een verse Android install. Skip zoveel mogelijk en activeer weer de usb debug mode voor een nieuwe poging :F

Als je wel naar recovery geboot bent heb je nu een custom recovery op je telefoon staan! :*)
Paranoid Android flashen & Google apps installeren
Nu we in recovery mode zitten kunnen we verder gaan met Paranoid Android flashen.
  1. In recovery mode, voer een wipe van de cache en data partitie uit. Ga naar "Wipe" en kies "Wipe Cache and Data".

Ga nu weer terug naar het hoofdmenu en kies voor "Advanced" en dan "Sideload". Vink hier ook nog "Wipe cache" en "Wipe Dalvik Cache". Swipe nu naar rechts om de sideload op de telefoon te starten.

Gan nu weer terug naar je terminal of command prompt en voeg je het (pad+)bestandsnaam van de firmware in.
    code:
    1

adb sideload pa_x.x.x-xxxxxxxx-signed.zip

Dit duurt even voordat het klaar is (paar minuten).
  2. Gefeliciteerd! Nu staat er Paranoid Android op je telefoon :) Als laatste staap gaan we nog de Google Apps installeren voordat we klaar zijn.
    Wel moeten we even herstarten naar de recovery mode, anders krijgen we een foutmelding.. Ga in het hoofdmenu naar de optie "Reboot" en kies voor "Recovery".

Het flashen van de Google Apps werk op eenzelfde manier als het flashen van de firmware. Ga in de recovery mode weer naar "Advanced" en dan "Sideload". Vink hier wederom ook nog "Wipe cache" en "Wipe Dalvik Cache" aan. Op de pc voer je nu dit commando uit:
    code:
    1

adb sideload open_gapps-arm-x.x-variant-xxxxxxxx.zip
  3. Dit kan ook enkele minuten duren, ook afhankelijk van welke variant je gekozen had..
  4. We zijn klaar! *O* Nu kun je in het hoofdmenu voor "Reboot" en "System" kiezen! Het opstarten kan enkele minuten duren en uiteindelijk zul je in je verse aospa rom komen!
ADB Connectie problemen "Device not found"
Dit kan komen door driver problemen. Zie ook dit topic op het forum van OnePlus.

• Pimpen
  • Screenshots toevoegen
  • Veel voorkomende problemen aanvullen

[ Voor 157% gewijzigd door Kapitein Edward op 27-06-2016 16:34 . Reden: Tutorial ingevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28
Grappig, ik twijfel er sterk aan om Paranoid op mijn OPX te flashen. Ik ga mij even inlezen hoe eea werkt, wie weer stap ik vanavond ook over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:58
Goede beschrijving man! Op mijn Nexus S klooide ik ook vaak wat aan met verschillende ROMs, daarvoor gebruikte ik CWM en eigenlijk altijd via de tel zelf, niet via de PC.

Ik ga eens even een momentje zoeken om e.e.a. uit te proberen. Thanks voor de beschrijving iig, het ziet er goed uitgebreid uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik ga vanavond Paranoid ook flashen maar dan op mijn Macbook. Ik zal dan ook meenemen of de tutorial goed aansluit met OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20
zolang je met Fastboot en ADB bezig bent kan je het daadwerkelijk flashen best via sideload commando's doen, maar heb je eenmaal een custom rom en wil je een andere of update installeren, dan kan je prima de zip via je telefoon downloaden en in TWRP de zip selecteren en flashen. (dan heb je geen PC nodig om een update of andere rom te flashen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 17:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Mooie topic. Deze rom heb ik wel eens gedraaid op 1 van mijn vorige telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zijn trouwens de Banks Gapps niet meer nodig? Dit wordt met de aankondiging van twee weken geleden wel aangeraden ipv van de Open Gapps zoals in de bovenstaande tutorial wordt beschreven.
We highly recommend everyone to use BANKS GApps package (hold off on OpenGapps for now, we have heard some complaints).
https://plus.google.com/+...dCorner/posts/WcCp3J7Vj1A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
Miki schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:01:
Zijn trouwens de Banks Gapps niet meer nodig? Dit wordt met de aankondiging van twee weken geleden wel aangeraden ipv van de Open Gapps zoals in de bovenstaande tutorial wordt beschreven.

[...]

https://plus.google.com/+...dCorner/posts/WcCp3J7Vj1A
Die post is voor de eerste release. Bij de post van 6.0.1 zag ik die opmerking niet meer staan dus ben ervan uitgegaan dat dit niet meer speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Gaaf ik wist niet dat Paranoid terug was! Heb het in het verleden met heel erg veel plezier gebruikt en vond het jammer dat het stil lag na de overstap op Oneplus. Maar goed om te horen, ik ga het vanavond maar eens flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Yes, Paranoid is geflashed op mijn OPX *O*

De stapjes uit de tutorial zijn duidelijk en kwam er gauw uit ondanks dat ik een Macbook heb. Het enige wat ik aanraad aan iedereen, wipe cache en date na iedere flash beurt. Het hoeft niet voor iedereen te gelden maar zowel tussen PA en Gapps als er na kwam had ik problemen die werden opgelost met een wipe, dus beter 1 keer teveel wipen dan te weinig.

Toestel voelt heerlijk soepel aan, echt een verademing tov het slome OxygenOS. Eindelijk verlost van keyboard lag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Eerste bug te pakken, kan geen oproepen aannemen, krijg het schermpje om oproepen aan te nemen niet te zien :(

Ik ga nu de Gapps opnieuw flashen maar dan ipv stock, de pico en dan kijken wat er gebeurd.

Edit:
Alles nu weer werkend gekregen :)
Ik denk dat de stock package van de Gapps e.e.a. verneukt waardoor Paranoid onderuit gaat. Je kunt beter zoals hier aangegeven is de mini/nano of Banks Gapps downloaden. Nu werkt gelukkig e.e.a wel weer, blijft toch wel spannend dat flashen :)

[ Voor 97% gewijzigd door Miki op 24-06-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Hier ook alles gelukt icm Pico Gapps.

Kreeg alleen tijdens de verschillende ADB-stappen de melding "Device not found" (url=https://forums.oneplus.net/threads/solved-adb-is-not-working.347296/]KLIK HIER![/url] voor de oplossing als je er ook tegenaan loopt). Gelijk SuperSU voor root-access toegevoegd trouwens.

Lang verhaal kort: draait als een speer, alleen de accuduur kan ik uiteraard nog niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 21:47
Ik las ergens dat je Banks Gapps moet gebruiken niet die anderen. Heb weinig bugs kunnen ontdekken, behalve dat de proximity sensor gisteren raar deed tijdens een telefoon gesprek.

Dankzij Paranoid gaat het connecten via BT met de Volkswagen Polo wel weer goed. Dit deed het bij OxygenOS nl niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Een tip om actief 4G netwerk te gebruiken, onder mobiele netwerken kun je de voorkeuren aanpassen. Waardoor je bijvoorbeeld LTE vooraan zet als voorkeursnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Zijn er meer mensen die problemen hebben met bellen in AOSP en OnePlusX?

Gebruik de multi sim oplossing (SIM 1 Vodafone prive, SIM2 T-Mobile werk) daarbij switchde ik in de OxygenOS modus eens per maand de 4g van Vodafone naar Tmobile ivm databundel. Bellen deed ik altijd via T-mobile en SMS altijd via Vodafone.

Nu gaat hij wel over, wordt ook opgepakt maar ik hoor niks en andere kant hoort ook niks. Zowel via bluetooth als headset. Dus lijkt iets mis te gaan in de aansturing.

Zie ik nog een instelling over het hoofd? Heb netwerk keuze op Global staan voor vodafone (pakt LTE) en bij tmobile op een WCDMA/GSM etc modus (deze kan ik ook niet wijzigen).

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
Flappiewappie schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:42:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met bellen in AOSP en OnePlusX?

Gebruik de multi sim oplossing (SIM 1 Vodafone prive, SIM2 T-Mobile werk) daarbij switchde ik in de OxygenOS modus eens per maand de 4g van Vodafone naar Tmobile ivm databundel. Bellen deed ik altijd via T-mobile en SMS altijd via Vodafone.

Nu gaat hij wel over, wordt ook opgepakt maar ik hoor niks en andere kant hoort ook niks. Zowel via bluetooth als headset. Dus lijkt iets mis te gaan in de aansturing.

Zie ik nog een instelling over het hoofd? Heb netwerk keuze op Global staan voor vodafone (pakt LTE) en bij tmobile op een WCDMA/GSM etc modus (deze kan ik ook niet wijzigen).
Heb je het probleem met beide simkaarten? Sowieso weet ik niet hoe de dual sim support in Paranoid geregeld is.. Lijkt mij dat dat in Android ingebakken zit? Ik heb het probleem met een enkele simkaart in ieder geval niet, heb je het probleem met een enkele simkaart nog steeds?

In ieder geval kun je dit nog even proberen:
Welke package voor Google Apps heb je geflasht? Momenteel kun je het beste de Open Gapps pico/nano of BANKS Gapps installeren. De grotere packages van Open Gapps kunnen zo nu en dan nog problemen geven. Eerder had iemand hier ook problemen met bellen in combinatie met Open Gapps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Kapitein Edward schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:02:
[...]

Heb je het probleem met beide simkaarten? Sowieso weet ik niet hoe de dual sim support in Paranoid geregeld is.. Lijkt mij dat dat in Android ingebakken zit? Ik heb het probleem met een enkele simkaart in ieder geval niet, heb je het probleem met een enkele simkaart nog steeds?

In ieder geval kun je dit nog even proberen:
Welke package voor Google Apps heb je geflasht? Momenteel kun je het beste de Open Gapps pico/nano of BANKS Gapps installeren. De grotere packages van Open Gapps kunnen zo nu en dan nog problemen geven. Eerder had iemand hier ook problemen met bellen in combinatie met Open Gapps..
Hoi, ik heb inderdaad de PICO Gapps geinstalleerd. Lijkt erop alsof het netwerk switchen niet goed gaat. Hij herkent wel twee sims maar begrijpt niet zo goed dat ik data over een andere sim doe dan mn bellen. Als ik alles over mn Vodadone laat lopen is het geen probleem. Tweede sim lijkt dus niets te doen...

Meer mensen met dit probleem? Of een oplossing?

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Voor de Oneplus X is versie 6.0.2 beschikbaar.

Van hun Google+ pagina:
Paranoid Android 6.0.2

This release implements the July security patch and bug fixes.

We are also releasing Sony shinano family devices. The shinano family includes:

Xperia Z2 (sirius)
Xperia Z2 Tablet (castor)
Xperia Z3 (leo)
Xperia Z3 Compact (aries)
Xperia Z3 Tablet Compact (scorpion)

Builds, as always, are available at http://get.aospa.co.

The changelog is as follows:

For all devices:
July 5th Security Bulletin
Fixed do not disturb tile behavior
Fixed location tile updating issues

CAF Devices
Minor bugfixes
Fixed adjusting media volume when in alarms only mode

Device specific:
Bacon
Fixed slow charging
Fixed low volume while in call
Fixed headphone jack audio
OnePlus 2
Performance improvements
Audio quality improvements
Fixed gesture issues
General fixes and minor improvements
OnePlus 3
Added Dash charging
Fixed offline charging
Complete device rework

[ Voor 85% gewijzigd door loeberce op 02-08-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Ik kreeg gisteren ineens (na weken probleemloos gebruik) de ene na de andere spontane freeze (zwart scherm, notification light brandde dan wit), soms na 20 minuten, dan weer na 2u.

Vanmorgen backup gemaakt en 6.0.2 geïnstalleerd, ik hoop dat het hiermee over is. Het voelt allemaal net weer iets snappier aan, maar of dat aan de nieuwe versie ligt weet ik niet.

Security patch level is nu trouwens 5 juli 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
*knip*, te vroeg gejuicht :(

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Dubbelposten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 73% gewijzigd door rens-br op 04-08-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Zo'n zelfde freeze heb ik gisteren ook voor het eerst gehad. Waar deze vandaan komt heb ik niet kunnen achterhalen.
Greenify is bij mij gisteren geupdate waarbij ik kan inschatten dat deze update de freeze veroorzaakt.

[ Voor 31% gewijzigd door loeberce op 03-08-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Tja, die draai ik dan weer niet. Echt een half uur na de update naar 6.0.2 was 't al raak, maar sindsdien dan weer nergens last van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Nou, het is echt raak, vanmorgen 3x in een uur :( Hij laadt ook niet op als'ie eenmaal vast zit, kwam ik achter.

Ik weet alleen niet waar ik het moet zoeken: telefoon zelf, een app, ROM of misschien zelfs wel een corrupte micro-SD (ivm de adoptable storage optie in MM). Iemand een idee?

Ik kan er ook nergens iets over vinden, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Op Google+ loopt in de Paranoid community ook een discussie hierover.

https://plus.google.com/+LaszloRiegler/posts/i2vuR1qNz9a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Thanks, ik kon er echt niets over vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
En versie 6.0.3 is (al een week) uit :) Ik loop alweer twee versies achter, misschien deze week maar eens de update flashen :X
This is just a small release for Nexus and Sony that includes the August security patches. CAF devices will come at a later date. Downloads are available at get.aospa.co. You will NOT get an OTA notification for this release, but you will get one for all future releases.

For Nexus, the only device specific change is for mako, which should have working GPS.

For Sony we have a small update from +Tim Graham:

Changes:
Call crashing bug has been fixed (not happened after several tests)
Modem files added for castor and scorpion devices

Flashing:
Before flashing these new builds, we recommend flashing the latest official stock ROM and the latest TWRP for the device. This will ensure that your system is completely ready for Paranoid Android.

We would also love to hear your comments about stability and compatibility with Sony devices, but please keep in mind the following.

Camera:
If you are aware of the current AOSP development state of Sony you might know that the camera quality is not perfect and by no means the stock standard. However, Sony is currently working on the new open source implementation and with some time performance and quality will be improved. The camera software is constantly evolving and improving so all we ask you is some patience.

Device Variants:
Some of you are using different variants of Sony devices. Work is being carried out to provide support on these variants whilst keeping changes to a minimum.

Dual SIM devices will however not be supported at this time. This is due to there not currently being support by AOSP for these types of devices.
Link naar post op google+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:59

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Kapitein Edward schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:29:
En versie 6.0.3 is (al een week) uit :) Ik loop alweer twee versies achter, misschien deze week maar eens de update flashen :X
Hoef je niet eens handmatig te doen, de OTA in de settings werkt gewoon volgens mij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
Koen Hendriks schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:35:
[...]

Hoef je niet eens handmatig te doen, de OTA in de settings werkt gewoon volgens mij :*)
Ik zit nog op 6.0.1, daar komt ie nog niet via OTA binnen. Bij mij tenminste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
OTA was toch aangekondigd voor de versies >6.0.3? Zie eerste regel uit de quote van @Kapitein Edward. En 6.0.3 is niet voor alle devices, alleen Sony en Mako (Nexus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Edward
Sinds gisteren krijg ik op mijn Nexus 5X een melding dat er via OTA een update naar Android 7 klaarstaat. Maar zodra ik wil updaten zie ik staan dat mijn apparaat al helemaal bij is?

Meer mensen 'last' van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QhGoE9GBseUepCjx9OEq3T5S/full.png
Pagina: 1