Terwijl ik bezig was om een geschikte custom rom voor mijn OnePlus X te vinden, liep te tegen het 'probleem' aan dat veel informatie erg verspreid staat over de verschillende custom rom topics per telefoon. Het leek mij handiger om voor enkele populaire roms een centraal topic te hebben. Bij deze Ik ga ervan uit dat je weet wat een custom rom is en wat de voordelen kunnen zijn. In deze TS wordt Paranoid Android veelal afgekort met AOSPA. Ik verwacht komende tijd nog veel informatie toe te voegen aan de TS! Mocht je mee willen helpen, stuur even een DM dan maak ik je mede topic starten. Disclaimer: Ik zet het er toch maar even bij, maar het hoeft geen uitleg dat ik niet verantwoordelijk ben voor gevolgen van je eigen handelingen naar aanleiding van informatie uit dit topic of deze TS. Datzelfde geld ook voor de juistheid van informatie in deze TS. Ik doe mijn best om alle informatie zoveel mogelijk op juistheid te controleren en testen, maar geen garanties
Paranoid Android was altijd een redelijk populaire custom rom totdat begin 2015 een gedeelte van de developer overstapten naar OnePlus. Na bijna een jaar stilte heeft Paranoid Android begin juni aangekondigd weer bezig te zijn met het onwikkelen en releasen van custom roms. Paranoid Android is a custom ROM aiming to extend the system, working on enhancing the already existing beauty of Android and following the same design philosophies that were set forward by Google for Android Open Source Project.[1] Hier ook nog even een korte video van Android Authority met enkele highlights de recente Paranoid Android release: Op het moment wordt met release 6.0.1 20160616 de volgende telefoons ondersteund: • Nexus 6P • Nexus 5X • Nexus 6 • Nexus 5 • Nexus 4 • Nexus 7 2013 • Nexus 9 • OnePlus One • OnePlus 2 • OnePlus 3 • OnePlus X • Oppo Find5 • Oppo Find7a (FHD) • Oppo Find 7 (QHD) • Oppo N1 • Sony Xperia Z2 • Sony Xperia Z2 Tablet (WiFi) • Sony Xperia Z3 • Sony Xperia Z3 Compact • Sony Xperia Z3 Tablet Compact (LTE & WiFi) Complete overzicht: get.aospa.co/official Daarnaast gaat er ook ondersteuning voor legacy devices komen, maar momenteel zijn er nog geen downloads beschikbaar. get.aospa.co/legacy
|
[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Edward op 23-06-2016 14:11 ]