Paranoid is bij mij stabieler dan Cyanogenmod. Bovendien werkt mijn sim nu wel met data en bij CM niet. Visueel is het inderdaad wat minder (geen darkmode bij de menu's) maar misschien komt dat nog.
Dit is standaard gedrag van Android helaas. Ik heb dit tot nu toe ook op alle telefoons gehad. Misschien kun je met Xposed nog iets voor elkaar krijgen.zero_cool89 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:00:
Ik gebruik Sultans Cyanogenmod en alles werkt prima behalve dat ik tijdens het roamen alleen een R te zien krijg en niet bijvoorbeeld een H+ of LTE.
Draait hier iemand een recente nightly van CyanogenMod 13? Ik ben erg benieuwd of er nog apps zijn die spontaan worden afgesloten zoals met de nightly's van 1 en 2 juli.
Ik heb opnieuw vandaag een nightly van CyanogenMod geflashed en deze is wel stabiel. Ik heb in TWRP naast de standaard Factory wipe ook data en System gewiped dus dat kan invloed hebben gehad. Any way, erg happy tot nu toe
Vandaag Sultan's Rom erop gezet en dit is zeker een verbetering tov Oxygen OS. Ik had alleen wat problemen met de laatste versie van Open GApps. Momenteel is er een bekende bug waarbij het syncen van contacten niet meer werkt doordat de contacts sync app ontbreekt. Ik heb een iets oudere build (20 juli) gepakt en die werkt wel goed.
Zijn er hier gebruikers van Resurrection Remix? Ik heb deze direct na aanschaf van mijn OPX geïnstalleerd, omdat die op mijn Nexus 4 ook wel prettig in gebruik was. Helaas een hoop gezeik gehad met onverklaarbare battery drain, tenzij ik locatie disabled had. Dit blijkt een bug in de recente releases van RR, heb gisteravond CM13 geflashed (geen factory reset, alleen cache gewist) en het loopt nu als een zonnetje
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik draai zelf al een enkele maand de Sultan's ROM. Tot nu toe erg tevreden mee geweest. Ik heb drie weken geleden een update geïnstalleerd (handmatig, de auto update werkte niet) en deze draaide eigenlijk prima. Sindsdien is er geen update meer verschenen maar dat vind ik voor de rest ook niet erg.
Want ik alleen wel vervelend vind, is dat ik problemen heb met mijn ontvangst.Ik heb twee SIMs erin zitten (SIM1 = Tele2, SIM2 = KPN). Maar beide SIM kaarten hebben soms helemaal geen ontvangst. De tweede SIM kaart (KPN) lijkt het soms nog wel even te doen maar een paar seconden later knalt hij er weer uit. De eerste SIM (Tele2) lijkt het dan helemaal niet meer te doen.
Ik had op het internet een aantal zaken gevonden die dit mogelijk konden oplossen:
- Airplane modus activeren en weer uitzetten: Lijkt geen oplossing te zijn.
- 4G verbinding terugzetten naar 3G of 2G en weer terug. Dat werkt uberhaupt niet want ik kan nu voor beide SIM kaarten de instellingen niet aanpassen.
- Toestel herstarten: werkt ook niet.
Uiteindelijk vandaag maar besloten om de ROM er helemaal opnieuw te installeren alleen dit keer wel met een whipe van mijn data. De vorige keer dat ik dezelfde ROM had geinstalleerd had ik dat niet gedaan (je kon hem "dirty" installeren aldus Sultan). Na de herinstallatie leek alles weer te werken. Alleen zag ik net twee tellen geleden dat het bereik weer voor beide SIM kaarten helemaal weggevallen was maar nu gelukkig wel weer helemaal hersteld. Maar het lijkt een kwestie van tijd voor ik weer niet bereikbaar ben.
Op XDA zag ik meer mensen met radio problemen en dat lijkt vrij plausibel. Alleen stond er op XDA ook dat Sultan al een paar weken druk was met van alles en nog wat en dat hij voorlopig even rust wilde aanhouden dus de kans dat er nu snel een update komt, lijkt klein.
Ik ga vanavond voor mijzelf een andere ROM installeren maar als ik jullie was zou ik even met een boogje om Sultan's ROM heen lopen.
Want ik alleen wel vervelend vind, is dat ik problemen heb met mijn ontvangst.Ik heb twee SIMs erin zitten (SIM1 = Tele2, SIM2 = KPN). Maar beide SIM kaarten hebben soms helemaal geen ontvangst. De tweede SIM kaart (KPN) lijkt het soms nog wel even te doen maar een paar seconden later knalt hij er weer uit. De eerste SIM (Tele2) lijkt het dan helemaal niet meer te doen.
Ik had op het internet een aantal zaken gevonden die dit mogelijk konden oplossen:
- 4G verbinding terugzetten naar 3G of 2G en weer terug. Dat werkt uberhaupt niet want ik kan nu voor beide SIM kaarten de instellingen niet aanpassen.
Uiteindelijk vandaag maar besloten om de ROM er helemaal opnieuw te installeren alleen dit keer wel met een whipe van mijn data. De vorige keer dat ik dezelfde ROM had geinstalleerd had ik dat niet gedaan (je kon hem "dirty" installeren aldus Sultan). Na de herinstallatie leek alles weer te werken. Alleen zag ik net twee tellen geleden dat het bereik weer voor beide SIM kaarten helemaal weggevallen was maar nu gelukkig wel weer helemaal hersteld. Maar het lijkt een kwestie van tijd voor ik weer niet bereikbaar ben.
Op XDA zag ik meer mensen met radio problemen en dat lijkt vrij plausibel. Alleen stond er op XDA ook dat Sultan al een paar weken druk was met van alles en nog wat en dat hij voorlopig even rust wilde aanhouden dus de kans dat er nu snel een update komt, lijkt klein.
Ik ga vanavond voor mijzelf een andere ROM installeren maar als ik jullie was zou ik even met een boogje om Sultan's ROM heen lopen.
Heb ook al anderhalve maand sultan draaien.
En ik kan wel zeggen dat die prima draait en totaal geen problemen heb..
En ik kan wel zeggen dat die prima draait en totaal geen problemen heb..
Ik heb dezelfde ervaringen met de Sultan rom als Robkazoe. Sim kaarten zijn niet stabiel en de 4g verbinding al helemaal niet. Voorlopig op de vorige PA versie die het wel prima doet.
Ook een tijd Sultan erop gehad, maar werd toch een beetje gek van de kleine problemen. Nu een paar weken Mokee erop, en dat bevalt prima. http://download.mokeedev.com/?device=onyx
Ik ben ook aan het kijken om op de OPX een custom rom te zetten. Welke rom zou het meest verstandig zijn? Ik zit voorlopig zelf te twijfelen tussen CM13 (Official, nighly) en PA.
[ Voor 5% gewijzigd door Herax10NL op 31-08-2016 12:46 ]
Nou, bovenstaandeStevoMark10 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:36:
Ik ben ook aan het kijken om op de OPX een custom rom te zetten. Welke rom zou het meest verstandig zijn? Ik zit voorlopig zelf te twijfelen tussen CM13 (Official, nighly) en PA.
[ Voor 8% gewijzigd door 3meter op 31-08-2016 13:44 ]
Er van uitgaande dat het Android 6.0 is, wat zijn de reeds bekende bugs?3meter schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:39:
[...]
Nou, bovenstaandeDeep-darkness theme erbij voor de eye-candy, helemaal geweldig
Ja, Android 6.0.1. Mij zijn geen bugs zo bekend, alles werkt naar behoren.StevoMark10 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:52:
[...]
Er van uitgaande dat het Android 6.0 is, wat zijn de reeds bekende bugs?
Waarschijnlijk een domme vraag, maar is de Rom volledig in het Nederlands?3meter schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 23:03:
[...]
Ja, Android 6.0.1. Mij zijn geen bugs zo bekend, alles werkt naar behoren.
Geen idee, zet alles zowiezo altijd op engelse taal. Maar zo te zien zitten alle talen erbij, nederlands ook, incl. belgische variantStevoMark10 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:40:
[...]
Waarschijnlijk een domme vraag, maar is de Rom volledig in het Nederlands?
Over het algemeen zijn alle custom roms op XDA multi language. Ben ook nog nooit een rom tegen gekomen die de Nederlandse taal niet bevat.StevoMark10 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:40:
[...]
Waarschijnlijk een domme vraag, maar is de Rom volledig in het Nederlands?
Sinds de KPN-storing van gisteren hebben mijn zoon en ik ineens een probleem met Mokee. Steeds de melding: Inloggen op netwerk of Inloggen op Wifi. Daarbij blijft er bovenin een uitroepteken staan, alsof je beperkt verbonden bent. De verbinding is dan wel goed. Maar het toestel verbindt niet automatisch als je op een ander bekend netwerk gaat.3meter schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:47:
Ook een tijd Sultan erop gehad, maar werd toch een beetje gek van de kleine problemen. Nu een paar weken Mokee erop, en dat bevalt prima. http://download.mokeedev.com/?device=onyx
Ja, zo te zien heeft iedereen dat, zal wel weer verholpen zijn bij een volgende update. Ik merkte het gisteren ook.
http://tinyurl.com/h3qnsjn
Ondertussen toch maar de Resurrection Remix Rom geflasht. Lijkt er veel op en draait prima.3meter schreef op zondag 04 september 2016 @ 20:14:
Ja, zo te zien heeft iedereen dat, zal wel weer verholpen zijn bij een volgende update. Ik merkte het gisteren ook.
Hier ook al tijden problemen met de radio, zowel met OOS als Sultan gehad. De dataverbinding valt bij mij zo nu en dan ineens helemaal weg. Sinds een tijdje heb ik hetzelfde met de wifi verbinding. Het switchen van airplane mode helpt dan meestal wel bij mij.Robkazoe schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:38:
Ik draai zelf al een enkele maand de Sultan's ROM. Tot nu toe erg tevreden mee geweest. Ik heb drie weken geleden een update geïnstalleerd (handmatig, de auto update werkte niet) en deze draaide eigenlijk prima. Sindsdien is er geen update meer verschenen maar dat vind ik voor de rest ook niet erg.
Ik heb een Simyo abonnement en had nooit zulke problemen met mijn Nexus 4. Ben inmiddels wel erg afgeknapt op Oneplus en ik denk dat ik ga overstappen naar iets anders.
Wellicht een simpele vraag maar better safe than sorry
:
Werkt de root-tool ook op Marshmallow? Heb geupdate naar de nieuwste OxygenOS en vroeg me af of ik de tool nog steeds kan gebruiken om te rooten hierop.
Werkt de root-tool ook op Marshmallow? Heb geupdate naar de nieuwste OxygenOS en vroeg me af of ik de tool nog steeds kan gebruiken om te rooten hierop.
Software versie maakt niet echt heel veel uit voor het rooten. Het enige wat de tool doet is commando's via ADB sturen, die je normaal handmatig ook zou doen. Dit werkt dus ook gewoon met Marshmallow. Het kan alleen zijn dat je handmatig de laatste SuperSu moet flashen via de recovery ipv. via de tool.Rezk schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:39:
Wellicht een simpele vraag maar better safe than sorry:
Overigens als je al een unlocked bootloader hebt en je hebt al TWRP geïnstalleerd, dan zou ik sowieso aanraden om gewoon via TWRP te rooten.
[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 26-10-2016 11:53 ]
Bootloader heb ik idd al unlocked maar had stock recovery teruggezet omdat ik de Marshmallow OOS beta wilde proberen. Moet TWRP dus opnieuw installeren maar blijkbaar is dat dus geen probleem. Bedankt!rens-br schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:52:
[...]
Software versie maakt niet echt heel veel uit voor het rooten. Het enige wat de tool doet is commando's via ADB sturen, die je normaal handmatig ook zou doen. Dit werkt dus ook gewoon met Marshmallow. Het kan alleen zijn dat je handmatig de laatste SuperSu moet flashen via de recovery ipv. via de tool.
Overigens als je al een unlocked bootloader hebt en je hebt al TWRP geïnstalleerd, dan zou ik sowieso aanraden om gewoon via TWRP te rooten.
Wie kan helpen? Ik heb een soort van softbrick momenteel. Ik krijg geen verbinding met fastboot en de stock recovery blijft hangen bij het OP logo. Opx BL is unlocked met OxgenOS 3.1.3 (Marshmallow) erop die bootable is.
Dus als ik een van de vele manieren probeer om twrp erop te krijgen met de soft dan wel hardbrick guides, blijf ik dus hangen met geen fastboot connectie (wel via adb device naar fastboot, maar vanaf daar geen bereik naar opx) of ik krijg geen QUALCOMM-HS USB driver geinstalleerd als ik de hardbrick guide probeer.
Ik heb de de driver signature uit gezet in W10.
Wat ook niet wil is nadat het met rootking gerooted is, supersu de binary geupdated krijgt..
Al met al weinig tweak plezier met dit verder fraaie toestel.
Update: met flashify kon ik zomaar wel twrp erop krijgen
Nu sultan cm13 erop gezet en geroot dus prima zo.
Dus als ik een van de vele manieren probeer om twrp erop te krijgen met de soft dan wel hardbrick guides, blijf ik dus hangen met geen fastboot connectie (wel via adb device naar fastboot, maar vanaf daar geen bereik naar opx) of ik krijg geen QUALCOMM-HS USB driver geinstalleerd als ik de hardbrick guide probeer.
Ik heb de de driver signature uit gezet in W10.
Wat ook niet wil is nadat het met rootking gerooted is, supersu de binary geupdated krijgt..
Al met al weinig tweak plezier met dit verder fraaie toestel.
Update: met flashify kon ik zomaar wel twrp erop krijgen
[ Voor 7% gewijzigd door tjeus op 05-11-2016 12:15 ]
Ik heb nu cm 14.0 (Android 7.0)draaien. Meer mensen hier ervaring mee?
Ik heb gisteren deze geflashed: http://forum.xda-develope...d-14-0-oneplus-x-t3461969 (let op: eerst bootloader updaten!). Telefoon is érg fijn nu, 7.1 voelt als de beste release van Android tot nu toe. Rap en gebruiksvriendelijk. Nieuwe app launcher shortcuts zijn een handige toevoeging en inline reageren op notificaties werkt lekker snel.paul123456 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:29:
Ik heb nu cm 14.0 (Android 7.0)draaien. Meer mensen hier ervaring mee?
Nog geen problemen tegengekomen, behalve dat ik in build.prop een stringetje moest aanpassen omdat Android Wear anders een foutmelding toonde.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Bootloader updaten?jacobras schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:57:
bootloader updaten!
Sí. Staat niet duidelijk vermeld (behalve in reacties), maar nieuwe roms werken niet met de oude bootloader (en andersom oude roms niet met nieuwe bootloader). Ik heb deze stappen gevolgd: http://forum.xda-develope...ader-firmware-to-t3478917
Aha ok. Bedankt voor de informatie! Nooit geweten dat het ook mogelijk / nodig was om de bootloader te updaten.jacobras schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:09:
Sí. Staat niet duidelijk vermeld (behalve in reacties), maar nieuwe roms werken niet met de oude bootloader (en andersom oude roms niet met nieuwe bootloader). Ik heb deze stappen gevolgd: http://forum.xda-develope...ader-firmware-to-t3478917
Werkt bij 7.1 de camera wel naar behoren? Dat is t enige wat ik tot nu toe heb gemerkt wat niet naar behoren functioneert. Voor de rest loopt alles erg soepel ja.moet anders toch maar een keer de bootloader update..jacobras schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:57:
[...]
Ik heb gisteren deze geflashed: http://forum.xda-develope...d-14-0-oneplus-x-t3461969 (let op: eerst bootloader updaten!). Telefoon is érg fijn nu, 7.1 voelt als de beste release van Android tot nu toe. Rap en gebruiksvriendelijk. Nieuwe app launcher shortcuts zijn een handige toevoeging en inline reageren op notificaties werkt lekker snel.![]()
Nog geen problemen tegengekomen, behalve dat ik in build.prop een stringetje moest aanpassen omdat Android Wear anders een foutmelding toonde.
Ik merk geen problemen met het maken van foto's en video's. Dingen als HDR gebruik ik niet.paul123456 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:03:
[...]
Werkt bij 7.1 de camera wel naar behoren? Dat is t enige wat ik tot nu toe heb gemerkt wat niet naar behoren functioneert. Voor de rest loopt alles erg soepel ja.moet anders toch maar een keer de bootloader update..
Ik heb deze gister ook geflasht..draait idd prima,had alleen vanmorgen dat ik geen internet had.. Even opnieuw opgestart en alles werkte weer.misschien eenmalig...jacobras schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:57:
[...]
Ik heb gisteren deze geflashed: http://forum.xda-develope...d-14-0-oneplus-x-t3461969 (let op: eerst bootloader updaten!). Telefoon is érg fijn nu, 7.1 voelt als de beste release van Android tot nu toe. Rap en gebruiksvriendelijk. Nieuwe app launcher shortcuts zijn een handige toevoeging en inline reageren op notificaties werkt lekker snel.![]()
Niet eenmalig, ik heb dat ook tweemaal gehad en met enige regelmaat is mobiel data heel even weg. Valt bij mij gelukkig reuze mee dus.paul123456 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:09:
[...]
Ik heb deze gister ook geflasht..draait idd prima,had alleen vanmorgen dat ik geen internet had.. Even opnieuw opgestart en alles werkte weer.misschien eenmalig...
CyanogenMod 14.1 Nightly is verschenen voor de OnePlus X, heeft iemand deze al geflasht?
Geprobeerd te flashen van Oxygen 3.x en TWRP 3.x recovery, maar helaas niet succesvol.
TWRP draait goed, echter als ik na een full wipe CM14.1 (nightly) flash en de telefoon reboot, blijft het scherm op het boot-logo staan. Er gebeurt verder niets.
Nu dus weer de back-up teruggezet. Eerder heb ik succesvol CM13 geflashed (t/m een nighlty uit oktober).
Waar kan dit aan liggen?
TWRP draait goed, echter als ik na een full wipe CM14.1 (nightly) flash en de telefoon reboot, blijft het scherm op het boot-logo staan. Er gebeurt verder niets.
Nu dus weer de back-up teruggezet. Eerder heb ik succesvol CM13 geflashed (t/m een nighlty uit oktober).
Waar kan dit aan liggen?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Je moet eerst je bootloader updaten naar OOS3. Zie hier: http://forum.xda-develope...ader-firmware-to-t3478917timovd schreef op maandag 26 december 2016 @ 08:37:
Geprobeerd te flashen van Oxygen 3.x en TWRP 3.x recovery, maar helaas niet succesvol.
Waar kan dit aan liggen?
Bedankt voor je reactie, maar dit heeft helaas niet geholpen.
De BL heb ik geupdated en vervolgens opnieuw TWRP geflashed (img), zoals staat beschreven. Na een herstart naar de recovery (TWRP) heb ik CM14.1 weer geinstalleerd. Ik blijf nog steeds het boot-logo zien.
Edit: deze vervolgstappen gevolgd.
De BL heb ik geupdated en vervolgens opnieuw TWRP geflashed (img), zoals staat beschreven. Na een herstart naar de recovery (TWRP) heb ik CM14.1 weer geinstalleerd. Ik blijf nog steeds het boot-logo zien.
Edit: deze vervolgstappen gevolgd.
[ Voor 18% gewijzigd door timovd op 26-12-2016 09:11 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik bedenk me net dat de kernel van cm 14.1 niet werkt. Een custom kernel wel. Zelf gebruik ik deze: http://forum.xda-develope...rsenic-kernel-r2-t3422020
Waarschijnlijk is dat je probleem. Gelijk achter cm14.1 flashen.
Waarschijnlijk is dat je probleem. Gelijk achter cm14.1 flashen.
[ Voor 68% gewijzigd door RedNas74 op 26-12-2016 10:02 ]
Dat heeft geholpen!
Jammer dat er nog geen themes in cm14 zitten en de vraag of dat er ooit gaat komen...
Jammer dat er nog geen themes in cm14 zitten en de vraag of dat er ooit gaat komen...
Op CM13 had ik altijd een black-theme (ivm AMOLED-scherm). In CM14.1 is nog geen theme manager. Er is wel een app in de Play Store, maar daar heb je root-access voor nodig. Dat mis ik dus. Verder mis ik niets of heb ik gebreken geconstateerd.
Edit: Ik ga toch weer terug naar CM13 (http://forum.xda-develope...s-x-onyx-t3279784/page488). CM14 is voor mij nog te onvolwassen wegens ontbreken van een aantal onderdelen.
Edit: Ik ga toch weer terug naar CM13 (http://forum.xda-develope...s-x-onyx-t3279784/page488). CM14 is voor mij nog te onvolwassen wegens ontbreken van een aantal onderdelen.
[ Voor 32% gewijzigd door timovd op 30-12-2016 08:43 ]
http://www.cyanogenmods.o...eage-14-1-nougat-7-1-rom/
De ontwikkelingen van Nougat zijn niet gestopt.
Er komt ook een officiële Lineage OS build aan zo te zien, ze zijn nu nog de infrastructuur aan het testen maar daarna worden er builds uitgebracht voor deze devices, inclusief de OnePlus X.timovd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:24:
http://www.cyanogenmods.o...eage-14-1-nougat-7-1-rom/
Gisteren deze rom geflashed
https://forum.xda-develop...xtended-rom-v1-1-t3486261 wat een verademing
Hij is weer bloed snel en batterij gaat langer mee kan m iedereen aanraden.😎
https://forum.xda-develop...xtended-rom-v1-1-t3486261 wat een verademing
Hij is weer bloed snel en batterij gaat langer mee kan m iedereen aanraden.😎
Orgin limited199
Ik vroeg me af of iemand deze al had geinstalleerd en zo ja, hoe die bevaltrens-br schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:40:
[...]
Er komt ook een officiële Lineage OS build aan zo te zien, ze zijn nu nog de infrastructuur aan het testen maar daarna worden er builds uitgebracht voor deze devices, inclusief de OnePlus X.
Ben benieuwd of het nu nog wat uit maakt qua batterij en dergelijke
Kan je helaas niks vertellen over de OnePlux X, maar op de OnePlus One bevalt LineageOS heel erg goed.ThijsX schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:01:
[...]
Ik vroeg me af of iemand deze al had geinstalleerd en zo ja, hoe die bevalt![]()
Ben benieuwd of het nu nog wat uit maakt qua batterij en dergelijke
De ROM is stabiel, snel en gaat iets langer mee op de accu dan de stock ROM.
[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 07-02-2017 08:19 ]
Ok, bedanktrens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:19:
[...]
Kan je helaas niks vertellen over de OnePlux X, maar op de OnePlus One bevalt LineageOS heel erg goed.
De ROM is stabiel, snel en gaat iets langer mee op de accu dan de stock ROM.

Versie 14.1 heeft dat helaas nog niet, maar dat had CyanogenMod 14.1 ook nog niet. De functie zit er simpelweg nog niet in, omdat ze eerst de ROM's stabiel willen hebben. In de toekomst wordt het er dus wel ingebouwd.ThijsX schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:35:
[...]
Ok, bedanktik was nog wel erg benieuwd of het ook al thema's had zoals in cyanogenmod
.
Ik mis de functie op mijn OPO wel een beetje, had in 13.0 een mooi zwart thema ingesteld, maar heb toch liever 14.1 van 13.0. Dus kwestie van geduld.
Ja ik vind die functie vooral ook erg fijn en vooral bij de oneplus x met amoled maakt het wel veel uit.rens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:37:
[...]
Versie 14.1 heeft dat helaas nog niet, maar dat had CyanogenMod 14.1 ook nog niet. De functie zit er simpelweg nog niet in, omdat ze eerst de ROM's stabiel willen hebben. In de toekomst wordt het er dus wel ingebouwd.
Ik mis de functie op mijn OPO wel een beetje, had in 13.0 een mooi zwart thema ingesteld, maar heb toch liever 14.1 van 13.0. Dus kwestie van geduld.
Het is dan nog ff afwachten helaas
Na wat problemen met PA6.0.1 (wat instabiel en accu snel leeg, was een oude installatie) besloten om het er toch op te wagen en gisteren Lineage 14.1 geïnstalleerd.
In het begin wat problemen gehad met LTE en de notificatie slider, deze werkte beide niet. Maar na de niet LTE simkaart op 3g te zetten en de LTE kaart van 3g naar LTE te veranderen werkte dit weer. De slider kon ik oplossen door root aan te zetten in developer mode en via ADB deze commandline uit te voeren: adb shell su -c 'settings --cm put secure cm_setup_wizard_completed 1'. Dit had voorkomen kunnen worden door eerst de image te flashen en de wizard te doorlopen, daarna pas gapps en eventueel SU te flashen las ik achteraf.
Tot nu toe zeer tevreden, snel, stabiel en volledig mijn inziens. Enkel de accutijd moet nog even bekeken worden, wellicht zet ik er de blue_spark kernel terug op om de hoogste frequentie te disablen.
In het begin wat problemen gehad met LTE en de notificatie slider, deze werkte beide niet. Maar na de niet LTE simkaart op 3g te zetten en de LTE kaart van 3g naar LTE te veranderen werkte dit weer. De slider kon ik oplossen door root aan te zetten in developer mode en via ADB deze commandline uit te voeren: adb shell su -c 'settings --cm put secure cm_setup_wizard_completed 1'. Dit had voorkomen kunnen worden door eerst de image te flashen en de wizard te doorlopen, daarna pas gapps en eventueel SU te flashen las ik achteraf.
Tot nu toe zeer tevreden, snel, stabiel en volledig mijn inziens. Enkel de accutijd moet nog even bekeken worden, wellicht zet ik er de blue_spark kernel terug op om de hoogste frequentie te disablen.
Wellicht kan je deze problemen nog oplossen door over te stappen op een custom rom. Bijvoorbeeld LineageOS.pixels66 schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:07:
de OPX is wel een beetje aan z'n eind, de bugs irriteren me(wifi aan, geen verbinding maken tenzij reboot, etc). De accu houdt het ook niet meer heel de dag uit..
Mijn ervaring met Lineage 14.1 is dat de batterij erg snel leeg is. De beste ervaring heb ik met cm-13.0-20161219
Wat is 'snel'? Wat is bijvoorbeeld je standby tijd en SOT?timovd schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:38:
Mijn ervaring met Lineage 14.1 is dat de batterij erg snel leeg is.
De batterij is na ca 12u bijna leeg. Ik heb bijvoorbeeld geen Facebook-app.
Wel draai ik een zo zwart mogelijke theme ivm AMOLED. Grootste verbruiker is "Android system".
Wel draai ik een zo zwart mogelijke theme ivm AMOLED. Grootste verbruiker is "Android system".
12 uur is wel heel erg weinig, tenzij je natuurlijk constant op dat ding zit. Wat is je SOT (screen-on-time)?timovd schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:10:
De batterij is na ca 12u bijna leeg. Ik heb bijvoorbeeld geen Facebook-app.
Na 5 uur los van het infuus en 60 minuten het scherm aan, heb ik nog 74% batterij.
Nu komt 7% door google play service. Voorheen waren LineageOS System en Android OS grootverbruikers.
Nu komt 7% door google play service. Voorheen waren LineageOS System en Android OS grootverbruikers.
[ Voor 38% gewijzigd door timovd op 24-04-2017 23:09 ]
Dit vind ik nog wel mee vallen overigens. Als je dit gaat doortrekken zou je theoretisch zo'n 4 uur SOT moeten halen, dat is op zich niet heel slecht. Heb je de laatste Nightly al geïnstalleerd? De vorige scheen wat accudrain te hebben met de Quick Tiles.timovd schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:07:
Na 5 uur los van het infuus en 60 minuten het scherm aan, heb ik nog 74% batterij.
In de laatste cycle valt het inderdaad erg mee. Nu 2 uur SOT en 49% batterij resterend.
Ik heb overigens de meest donkere (Substratum) theme aangeschaft (en op CM13 draaide ik ook een donkere theme). Beide themes waren nog geen 2,- en is het zeker waard.
Kan het zijn dat de eerste dagen meer energie gebruikt wordt voor bv. indexeren?
Edit: meest recente nightly met Android 7.1.2 (fresh install)
Ik heb overigens de meest donkere (Substratum) theme aangeschaft (en op CM13 draaide ik ook een donkere theme). Beide themes waren nog geen 2,- en is het zeker waard.
Kan het zijn dat de eerste dagen meer energie gebruikt wordt voor bv. indexeren?
Edit: meest recente nightly met Android 7.1.2 (fresh install)
[ Voor 8% gewijzigd door timovd op 25-04-2017 13:40 ]
Dat zijn inderdaad een stuk betere deals.timovd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:39:
In de laatste cycle valt het inderdaad erg mee. Nu 2 uur SOT en 49% batterij resterend.
Hoe werkt substratum bij jou? Ik heb het nu een aantal keer geprobeerd op mijn OPO met LOS, maar telkens kreeg ik last van bootloops en crashes, dus heb het maar gelaten voor wat het is.Ik heb overigens de meest donkere (Substratum) theme aangeschaft (en op CM13 draaide ik ook een donkere theme). Beide themes waren nog geen 2,- en is het zeker waard.
Welk thema gebruik je nu?
Dat volgens mij sowieso. Caches moeten opgebouwd worden, instellingen worden gemaakt, apps worden geïnstalleerd e.d. Daarbij gebruik je de telefoon waarschijnlijk onbewust ook in het begin meer dan in een later stadium.Kan het zijn dat de eerste dagen meer energie gebruikt wordt voor bv. indexeren?
Ik gebruik BlackStockTheme. Bevalt uitstekend en er valt ook goed te communiceren met de ontwikkelaar.
Google Photos werkt niet erg lekker; daar is iets te veel zwart.
De theme werkt niet met de (default) contacts van Android AOSP, dus Google Contacts geinstalleerd.
WhatsApp (niet beta) crashte in het begin wel eens, maar nu geen last meer van.
Google Photos werkt niet erg lekker; daar is iets te veel zwart.
De theme werkt niet met de (default) contacts van Android AOSP, dus Google Contacts geinstalleerd.
WhatsApp (niet beta) crashte in het begin wel eens, maar nu geen last meer van.
Deze dus: Google Play: Substratum Black Stock Theme?timovd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:01:
Ik gebruik BlackStockTheme. Bevalt uitstekend en er valt ook goed te communiceren met de ontwikkelaar.
Wellicht dat ik van de week nog maar eens een poging ga wagen.
Iemand een idee hoe je het beste kunt updaten (weekly)? Vanochtend versie 20170427 over versie 20170420 proberen te zetten, alleen blijft het Lineage OS bootlogo >15 minuten hangen.
Als ik een data-wipe uitvoer, komt ik wel gewoon verder bij de setup. Als ik met een fresh-install de data weer recover, blijft het boot-logo ook hangen. Kan ik echt geen update uitvoeren?
TWRP: 3.1.0-0
Als ik een data-wipe uitvoer, komt ik wel gewoon verder bij de setup. Als ik met een fresh-install de data weer recover, blijft het boot-logo ook hangen. Kan ik echt geen update uitvoeren?
TWRP: 3.1.0-0
Normaal gesproken is het hier (op mijn OnePlus One) update downloaden via de updater en op update drukken. De OTA update werkt niet altijd, maar dan kan je dat bestand simpelweg downloaden en vervolgens zelf flashen in TWRP.timovd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:22:
Iemand een idee hoe je het beste kunt updaten (weekly)? Vanochtend versie 20170427 over versie 20170420 proberen te zetten, alleen blijft het Lineage OS bootlogo >15 minuten hangen.
Er kunnen natuurlijk altijd brakke Nightlies zitten, dus het is altijd verstandig een Nandroid backup te maken voordat je update.
Btw ik zie dat je Substratum gebruikt. Ik heb dat op jou aanraden vorige week ook geïnstalleerd en het werkt prima. Maar vandaag wilde mijn telefoon ook niet meer starten na de update. Ik heb toen de substratum recovery zip geflasht en daarna kwam ik er wel door. Het lijkt er dus op dat je eerst je huidige thema moet verwijderen en daarna pas updaten.
Alleen het thema verwijderen moet voldoende zijn en niet Substratum? Laat ik dat bij de volgende weekly-nightly proberen. Laatste keer heb ik een volledige recovery gedaan, vervolgens backup gemaakt van de apps+data met Titanium, daarna een nieuwe install en vervolgens weer de apps en data recovered.
Ik heb de recovery zip van Substratum zelf geflasht en die haalt alleen de overlays weg. Dus ik gok dat alleen het thema verwijderen / de aanpassingen verwijderen genoeg moet zijn. Ik ga het volgende week in ieder geval ook eerst het thema uitzetten en daarna flashen.timovd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:21:
Alleen het thema verwijderen moet voldoende zijn en niet Substratum?
Wat een hoop werk is dat. Kan je niet beter voor de update een Nandroid backup maken? Kost even 15 minuten om te maken, maar je kan gewoon precies terug naar het moment voor de update.Laatste keer heb ik een volledige recovery gedaan, vervolgens backup gemaakt van de apps+data met Titanium, daarna een nieuwe install en vervolgens weer de apps en data recovered.
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 02-05-2017 10:10 ]
@rens-br Viel wel mee qua werk, alleen veel doorlooptijd. Bij het restoren van een data-backup vanuit TWRP kom ik niet meer in Android. Is dat wat je bedoelt met een NANDroid backup? Of is er nog een andere manier? Die heb ik dus wel gebruikt om volledig terug te gaan naar het laatste image (van voor de update).
Hoe maak jij deze data-backup?timovd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:49:
Bij het restoren van een data-backup vanuit TWRP kom ik niet meer in Android. Is dat wat je bedoelt met een NANDroid backup?
Met een Nandroid backup maak je van alle partities een volledige backup. Je maakt dus een soort image van je opslag en je zet die dus ook volledig terug.
Je kan zo'n backup maken via het menu 'Backup'. Zie ook. Het kan zijn dat je andere partities hebt, maar het is belangrijk om 'System', 'Boot' en 'Data' te backuppen.
[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 02-05-2017 13:10 ]
@rens-br Dat is precies wat ik doe en waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt toen de update niet goed is gegaan.
Wat ik aangeef is dat het dus niet lukt om LineageOS te updaten of alleen de data te recoveren nadat ik een nieuwe install heb gedaan van LineageOS en Gapps. Klaarblijkelijk is dit te wijten aan Substratum. Dus volgende keer eerst de theme verwijderen/uitschakelen en daarna de update uitvoeren. En uiteraard alsnog een backup maken. ;-)
Wat ik aangeef is dat het dus niet lukt om LineageOS te updaten of alleen de data te recoveren nadat ik een nieuwe install heb gedaan van LineageOS en Gapps. Klaarblijkelijk is dit te wijten aan Substratum. Dus volgende keer eerst de theme verwijderen/uitschakelen en daarna de update uitvoeren. En uiteraard alsnog een backup maken. ;-)
Aha ok. Dan praten we langs elkaar heen. Ik dacht dat je een nieuwe installatie van LOS + Gapps hebt gedaan en daarna alles heb terug moeten zetten via Titanium Backup of was dat om te zorgen dat je wel kon updaten?timovd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:45:
@rens-br Dat is precies wat ik doe en waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt toen de update niet goed is gegaan.
@rens-br Mijn huidige installatie heb ik wel zo geïnstalleerd, terwijl ik ook een backup had zoals jij omschrijft. Volgende keer wordt gewoon weer op "jouw" manier.
Ik gebruik die eigenlijk altijd wanneer er iets mis gaat. Het terugzetten kan soms wel een half uur duren, maar het is in mijn geval wel echt veel sneller dan een herinstallatie.timovd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:28:
@rens-br Mijn huidige installatie heb ik wel zo geïnstalleerd, terwijl ik ook een backup had zoals jij omschrijft. Volgende keer wordt gewoon weer op "jouw" manier.
Toch maar weer een poging gedaan om te updaten via TWRP (update handmatig gedownload). Eerst de Substratum theme verwijderd en vervolgens Substratum gedeinstalleerd. Reboot uitgevoerd, vervolgens booten naar TWRP en daar een backup gemaakt.
Ook nu lukt de update niet, omdat het Lineage OS opstartscherm blijft staan (beweegt wel). Het lag dus toch niet (alleen) aan Substratum.
Ook nu lukt de update niet, omdat het Lineage OS opstartscherm blijft staan (beweegt wel). Het lag dus toch niet (alleen) aan Substratum.
Dat wel jammer. Ik had er goede hoop op dat Substratum bij jou ook in de weg zat. Wellicht kan je nog proberen via TWRP de substratum recovery zip te flashen (als die nog aanwezig is) en daarna de update installeren. Naar mijn idee haalt de recovery zip meer weg dan de standaard uninstall manier in substratum.timovd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:53:
Dat werkt helaas ook niet. Een aantal applicaties heeft nog steeds de theme, ook al heb ik de theme verwijderd. Er zit dus toch nog ergens wat van de theme in.
Heb je het them verwijderd of heb je uninstall selected gedaan? Je kan in substratum ook kiezen voor Menu -> Recovery. Als je dan alle opties aanklikt, wordt alles weer teruggezet naar default.timovd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:27:
Dat werkt helaas ook niet. Een aantal applicaties heeft nog steeds de theme, ook al heb ik de theme verwijderd. Er zit dus toch nog ergens wat van de theme in.
Verder kan je ook via TWRP "SubstratumRescue_Legacy.zip" flashen ("SubstratumRescue.zip" geeft hier problemen). Je kan die vinden in sdcard0/Substratum.
De vorige keer toen ik niet verder kwam dan het bootscreen heb ik "SubstratumRescue_Legacy.zip" geflasht en toen starte LineageOS wel meteen door.
Held!!rens-br schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:41:
[...]
Heb je het them verwijderd of heb je uninstall selected gedaan? Je kan in substratum ook kiezen voor Menu -> Recovery. Als je dan alle opties aanklikt, wordt alles weer teruggezet naar default.
Recovery was dus de juiste optie begrijp ik?
Nu Oneplus support heeft laten vallen voor de Oneplus X denk ik eraan over te stappen op een custom rom. Ik heb het de afgelopen tijd niet meer gevolgd dus wellicht iemand die wat aanraders heeft voor betrouwbare roms?
Ik draai nog steeds Sultan's versie van CM, weliswaar niet meer supported momenteel, maar wel gewoon heel vloeiend en stabiel. Perfect voor dagelijks gebruik.
Nu zit ik natuurlijk gelijk op XDA te neuzen, lijkt me deze variant van Lineage ook wel interessant: "This is an unofficial LineageOS 14.1 ROM for the OnePlus X that focuses on stability and the overall user experience."
Nu zit ik natuurlijk gelijk op XDA te neuzen, lijkt me deze variant van Lineage ook wel interessant: "This is an unofficial LineageOS 14.1 ROM for the OnePlus X that focuses on stability and the overall user experience."
Zoals hierboven te lezen draai ik de "normale" Lineage nightly. Voor dagelijks gebruik prima!
Momenteel is Android Oreo al te downloaden voor de OnePlus X, in de vorm van LineageOS: https://twitter.com/OnePlusReport/status/904395109269200897
https://rom.ikke.moe/
Edit: bedankt voor het verplaatsen. Was inderdaad het verkeerde topic
. * Anonymoussaurus loopt naar de koffiemachine
https://rom.ikke.moe/
Edit: bedankt voor het verplaatsen. Was inderdaad het verkeerde topic
[ Voor 87% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-09-2017 09:26 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Het is geen officiële LOS build. Een officiële staat wel op de agenda. Wel goede ontwikkeling!
Draai nu AOSP Nougat van JDC-team en wat werkt het als een zonnetje! Telefoon voelt als gloedje nieuw en heb nu wel 4 uur SOT. Ben benieuwd hoe Oreo gaat worden op dit relatief oude hardware
Is dat toevallig deze ROM: https://forum.xda-develop...dc-jdcteam-13-07-t3636379Rezk schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:08:
Draai nu AOSP Nougat van JDC-team en wat werkt het als een zonnetje! Telefoon voelt als gloedje nieuw en heb nu wel 4 uur SOT. Ben benieuwd hoe Oreo gaat worden op dit relatief oude hardware
Mijn vriendin klaag telkens over te weinig geheugen op haar Oneplus X, ik wil daarom een andere ROM gaan installeren. Klopt het dat je deze kunt flashen zonder dat je de bootloader moet unlocken? Ze draait Android 6.0.1 (OxygenOS 3.1.4), gewoon standaard.
Die rom gebruikte ik inderdaad, inmiddels wel overgestapt op LineageOS omdat ik meer opties wilde. Volgens mij moet je de bootloader unlocken om überhaupt custom roms te kunnen installeren.Binnetie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:43:
[...]
Is dat toevallig deze ROM: https://forum.xda-develop...dc-jdcteam-13-07-t3636379
Mijn vriendin klaag telkens over te weinig geheugen op haar Oneplus X, ik wil daarom een andere ROM gaan installeren. Klopt het dat je deze kunt flashen zonder dat je de bootloader moet unlocken? Ze draait Android 6.0.1 (OxygenOS 3.1.4), gewoon standaard.
Dankejwel. Denk dat ik ook maar LineageOS ga installeren voor haar. Vraag me alleen nog even af hoe je een stukje ruimte van de SD kaart kunt benutten voor de interen opslag (die zo snel volraakt).Rezk schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:21:
[...]
Die rom gebruikte ik inderdaad, inmiddels wel overgestapt op LineageOS omdat ik meer opties wilde. Volgens mij moet je de bootloader unlocken om überhaupt custom roms te kunnen installeren.
Het antwoord ligt bij adoptable storage, maar de OnePlus X draait nu ook op Android 6, dus dit zou theoretisch al gewoon moeten gaan.Binnetie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:37:
Denk dat ik ook maar LineageOS ga installeren voor haar. Vraag me alleen nog even af hoe je een stukje ruimte van de SD kaart kunt benutten voor de interen opslag (die zo snel volraakt).
Overigens zorg er wel voor dat je minimaal een Class 10 SD kaart gebruikt, anders wordt het geheel echt heel traag.
Dat is wel interessant, maar het gekke is dat ik deze vraag nooit gekregen heb toen ik de SD kaart in de telefoon stopte (zie de screenshots in dat artikel).rens-br schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:13:
[...]
Het antwoord ligt bij adoptable storage, maar de OnePlus X draait nu ook op Android 6, dus dit zou theoretisch al gewoon moeten gaan.
Overigens zorg er wel voor dat je minimaal een Class 10 SD kaart gebruikt, anders wordt het geheel echt heel traag.
Ik zie dat een aantal apps echt veel ruimte innemen (Facebook, DS Video, DS audio, Whatsapp) als deze via adoptable storage naar de SD verplaatst kunnen worden dan hoef ik geen andere rom te installeren.
Dat is wel vreemd. Fabrikanten kunnen beslissen deze functie uit te schakelen en na een Google zoektocht heeft OnePlus dit voor de X ook gedaan. Met de stock rom kun je het op deze manier wel inschakelen.Binnetie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:19:
Dat is wel interessant, maar het gekke is dat ik deze vraag nooit gekregen heb toen ik de SD kaart in de telefoon stopte (zie de screenshots in dat artikel).
Verplaatsen is niet helemaal het juiste woord. De SD kaart wordt 'samengevoegd' met je normale opslag en Android regelt vervolgens zelf waar hij het fysiek neerzet. Op de voorgrond is het gewoon een grote schijf geworden.Ik zie dat een aantal apps echt veel ruimte innemen (Facebook, DS Video, DS audio, Whatsapp) als deze via adoptable storage naar de SD verplaatst kunnen worden dan hoef ik geen andere rom te installeren.
Overigens heeft een custom rom nog meer voordelen dan alleen Adotable storage: Je hebt een nieuwere Android versie en je krijgt wel gewoon elke maand beveiligingsupdates.
Ik lees het inderdaad.
Dan denk ik toch maar weer even een avondje unlocken etc en een mooie nieuwere ROM installeren.
Edit:
Ik zie dat er alleen maar Nightly's zijn? https://download.lineageos.org/onyx
Is deze geschikt voor dagelijks gebruik en een gebruiker welke weinig verstand heeft van telefoons?
Dan denk ik toch maar weer even een avondje unlocken etc en een mooie nieuwere ROM installeren.
Edit:
Is deze geschikt voor dagelijks gebruik en een gebruiker welke weinig verstand heeft van telefoons?
[ Voor 44% gewijzigd door Binnetie op 15-02-2018 11:17 ]
Bij mij is het retestabiel maar ik ben dan ook een tweakerBinnetie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:23:
Ik lees het inderdaad.
Edit:
Ik gebruik al bijna twee jaar LineageOS(CM) op de OPX. Is prima voor dagelijks gebruik.
Vroeger verkoos ik CM boven AOSP, maar toen tweakte ik het een en ander. Het enige dat ik nu nodig heb is Substratum en de rest is als app te downloaden.
Vroeger verkoos ik CM boven AOSP, maar toen tweakte ik het een en ander. Het enige dat ik nu nodig heb is Substratum en de rest is als app te downloaden.
https://forum.xda-develop...dc-jdcteam-13-07-t3636379 ik denk dat jullie deze AOSP Rom bedoelen. Als ik de TS zo lees is de bootloader unlocken niet nodig? Het staat niet benoemd namelijk.
Ik vind een beetje tweaken enzo wel leuk maar zij gaat dat echt niet doen. Wat is substratum precies?
Ik vind een beetje tweaken enzo wel leuk maar zij gaat dat echt niet doen. Wat is substratum precies?
Gisteravond de stoute schoenen aangetrokken. En gebruik gemaakt van de WinDroid tool in de TS.
Het unlocken ging zonder problemen. TWRP installeren niet echt, maar dat lukte later ook. Enigste nadeel is dat de telefoon op zijn bootlogo bleef staan (niet de rode stip, maar ervoor). Uiteindelijk zag ik 2 schijven opduiken op de laptop (waar ik de ROM en bestanden heen wilde slepen), maar hier kon ik niks mee. Ik kreeg met geen mogelijkheid het geheugen van de telefoon zichtbaar op de laptop.
Van alles geprobeerd.
Uiteindelijk schoot me te binnen dat ik natuurlijk ook de files op de SD kaart kon zetten en zo verder kon gaan. Dit lukt. Ook is de SD kaart nu adoptable storage geworden.
Ik heb de AOSP Rom van JDCTeam gebruikt. Het valt me op dat sommige delen in Instellingen nog in het Engels zijn. Niet heel erg natuurlijk.
Het unlocken ging zonder problemen. TWRP installeren niet echt, maar dat lukte later ook. Enigste nadeel is dat de telefoon op zijn bootlogo bleef staan (niet de rode stip, maar ervoor). Uiteindelijk zag ik 2 schijven opduiken op de laptop (waar ik de ROM en bestanden heen wilde slepen), maar hier kon ik niks mee. Ik kreeg met geen mogelijkheid het geheugen van de telefoon zichtbaar op de laptop.
Van alles geprobeerd.
Uiteindelijk schoot me te binnen dat ik natuurlijk ook de files op de SD kaart kon zetten en zo verder kon gaan. Dit lukt. Ook is de SD kaart nu adoptable storage geworden.
Ik heb de AOSP Rom van JDCTeam gebruikt. Het valt me op dat sommige delen in Instellingen nog in het Engels zijn. Niet heel erg natuurlijk.
Een theme engine. Hiermee kan je thema's installeren en daarmee Android en apps helemaal naar wens aanpassen.Binnetie schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:49:
Wat is substratum precies?
Vorige week mijn vriendin overtuigd om toch van de Stock firmware af te stappen, dus ik heb voor haar de officiële LineageOS 14.1 rom geflashed. Tot nu toe is ze er erg tevreden over en geen bugs of dingen die niet werken gehad.
Waarom niet LOS 15 of AOSP Oreo?
Ik draai zelf erg lang 14.x en is prima voor dagelijks gebruik.
Wil graag de official draaien en daar is nog geen 15.1 versie van verschenen. Tevens draai ik op mijn OPO ook official LOS14.1 en ben daar wel tevreden over.timovd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:56:
Waarom niet LOS 15 of AOSP Oreo?
Slecht nieuws voor de official LOS gebruikers, vanaf deze week komen er geen updates weer uit:
Build roster
This week we are dropping a number of 14.1 devices which maintainers are absent or not interested in maintaining them anymore. To resume builds, anyone can start submitting patches to gerrit and eventually step up as a maintainer.
Removed 14.1 devices
- OnePlus X (onyx)