|
[ Voor 30% gewijzigd door Balance op 03-06-2018 21:14 ]
|
[ Voor 30% gewijzigd door Balance op 03-06-2018 21:14 ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Mejor así
[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 31-05-2018 15:38 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 31-05-2018 17:54 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Waar zie jij 50 euro?Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:49:
Ik vind €50 toch best prijzig voor deze tracker. Daar heb ik ook een Amazfit voor
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Bandjes, protectors e.d. Voor de zoekbaarheid is het wel handiger om het in één los topic te hebben. Bij de Mi Band 2 moet je vele pagina's doorscrollen, als je alleen iets wilt zien voor bandjes.Balance schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:17:
Dat zijn volgens mij alleen de bandjes, w.m.b. kan dat prima erbij in dit topic.
Je zou het als persoonlijke key kunnen gebruiken voor domoticaprojecten. Zo hebben wij muziek in de badkamer en door de NFC uit te lezen zou je jouw persoonlijke playlist kunnen starten incl. sfeerverlichting die je het fijnste vind. Gezien ik hem eigenlijk altijd om heb zou het prima werken voor 'persoonlijke' profielen.R0dsk0ll schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 19:36:
Verwachten jullie dat de NFC chip echt van meerwaarde gaat zijn? Het lijkt mij dat banken hier niet zo snel ondersteuning aan zullen geven.
[ Voor 22% gewijzigd door jdh009 op 03-06-2018 21:15 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Beetje overdreven. NFC en waterdicht zijn best redelijke veranderingen. Misschien niet voor jou. Touchscreen en meer functies op het scherm zijn ook grote toegevoegde waardes. Meer functies met dezelfde accuduur lijkt mij alleen maar mooi? Resolutie is duidelijk hoger in het overzicht trouwens hoor. Ik ga deze zeker kopen binnenkort om mijn Mi Band 2 te vervangen. Mijn scherm is buiten ook al amper leesbaar.Brammos85 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:29:
Ik herhaal maar weer eens: Koop een bip. Echt een enorme tegenvaller voor mij dit. Er is werkelijk waar niets nieuws van waarde toegevoegd. Heb je een groter scherm, wordt je resolutie kleiner. Wordt je batterij groter, heb je nog steeds dezelfde accuduur. Als je hem nieuw moet kopen, prima, maar absoluut geen meerwaarde t.o.v. de 2
Fanaleds.com
Een échte smartwatch gaat je niet de accuduur van de BIP geven met die functies. Overigens heb ik met de MiBand 2 ook zonder problemen altijd gedoucht, dus wat de waterdichtheid van de 3 toevoegt? Geen idee.Bose321 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:58:
[...]
Beetje overdreven. NFC en waterdicht zijn best redelijke veranderingen. Misschien niet voor jou. Touchscreen en meer functies op het scherm zijn ook grote toegevoegde waardes. Meer functies met dezelfde accuduur lijkt mij alleen maar mooi? Resolutie is duidelijk hoger in het overzicht trouwens hoor. Ik ga deze zeker kopen binnenkort om mijn Mi Band 2 te vervangen. Mijn scherm is buiten ook al amper leesbaar.
Amazfit Bip ziet er leuk uit, maar is gelijk 2x zo duur en de interface ziet er echt niet uit, dan koop ik liever een échte smartwatch.
Ik ben zelf een erg tevreden gebruiker van de Mi Band 2, maar de afleesbaarheid bij zonlicht is idd mijn enige bemerking.
Latin capital letter y with diaeresis
Dank, bestelling toch maar even geannuleerd. Tot er meer duidelijk is over optie om taal te kunnen wijzigen.DieGozerDaar schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:38:
In de miband subreddit zeggen ze dat de UI in het Chinees is en dat het niet mogelijk is om naar het Engels te veranderen, alleen de berichten die je binnen krijgt zijn in het Engels.
Sommigen zeggen dat er een Engelse NFC versie uitkomt in september terwijl anderen zeggen dat je vast wel met een software update de taal later kunt wijzigen. Ik hoop dat het laatste het geval zal zijn
Hier was ik al bang voor. Blij dat ik toch maar weer een MB2 heb besteld voor 2 tientjesDieGozerDaar schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:38:
In de miband subreddit zeggen ze dat de UI in het Chinees is en dat het niet mogelijk is om naar het Engels te veranderen, alleen de berichten die je binnen krijgt zijn in het Engels.
Sommigen zeggen dat er een Engelse NFC versie uitkomt in september terwijl anderen zeggen dat je vast wel met een software update de taal later kunt wijzigen. Ik hoop dat het laatste het geval zal zijn
Volgens mij zijn de meldingen wel in het Engels. En is alleen de standaard tekst in de module Chinees.YdieresiS schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:50:
Ik wil de mijne eerst voor het sporten enzo (hartslag, stappen) gebruiken, dus ik ga wel om dat Chinees heen werken. Zou wel mooi zijn inderdaad als er een update met Engels komt. Dan kan ik hem daarna ook voor de meldingen en het weer gebruiken.
Verder een best wel toffe unboxing & review:Hi Dear ,
Currently , Mi band 3 come with only Chinese Language . It will support English language by update firmware version soon.
Stay Tuned!
[ Voor 68% gewijzigd door Balance op 10-06-2018 10:31 ]
Is het bandje beter dan die van de 2? Want het bandje van de 2 laat om de haverklap los.YdieresiS schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:59:
Vandaag mijn Band 3 binnen gekregen. De Chinese versie wel te verstaan, maar dit valt me niet tegen. Mijn eerste indrukken hier even benoemd. De band voelt redelijk vertrouwd, ik was een Mi Band 2 gewend, en voelt ook lekker degelijk. Het scherm heeft een mooie gladde afwerking. De instellingen in de app werden keurig overgenomen, en de extra features worden goed getoond in de Mi Fit App, deze waren makkelijk even langs te lopen. Als je van de Mi Band 2 komt is het wel even wennen dat nu de meeste functies op het touchscreen zitten en niet meer onder de knop. Het wisselen tussen bepaalde dingen doe je met een veeg over het scherm.
De taal in het Chinees is voor mij nog geen belemmering, de meeste dingen worden met symbolen aangetoond en zijn redelijk goed te voorspellen wat er dan gebeurt. Er is bijvoorbeeld een telefoon icoontje met een vergrootglas erop, als je deze selecteert en je knop lang ingedrukt houdt, dan activeert de functie om je telefoon te zoeken, hierna wordt er keurig een beltoon uit de telefoon te horen gegeven, handig als je je telefoon eens kwijt bent, maar deze nog wel binnen bluetooth bereik is. Een andere functie is met een tshirt weergegeven en deze geeft de optie om je watchface te wijzigen (niet veel opties, 3 in totaal, maar geeft je toch de mogelijkheid om je stappen op je klokscherm te krijgen, of de tijd wat groter weer te geven).
Bij de meldingen over het weer staan de (ik denk) dagen wel in het Chinees, maar de voorspelling is in het engels, een icoontje geeft aan wat voor weer het wordt, met daarbij de temperatuur en eronder staat dan bijvoorbeeld Cloudy, of voor morgen Shower. Al met al goed mee te werken.
De Whatsapp berichten komen ook goed door, eerst een stukje Chinees met daarna gewoon het bericht in het Nederlands, alleen de smileys worden weergegeven als blokjes.
Zelf nog geen tijd gehad om ermee te sporten, normaal is de woensdag wel mijn sportavond, maar omdat ik behoorlijk last van mijn keel heb, dit niet gaan doen.
Mijn eerste ervaring is in ieder geval erg positief.
Meer ervaringen zal ik binnenkort eens delen en als er vragen zijn over de band, of bepaalde functionaliteiten, dan sta ik natuurlijk open voor vragen.
Mejor así
Voor- en nadelen aan zo'n helder scherm... Ik heb m'n MB2 altijd om, ook 's nachts (gebruik hem 's morgens ook als wekker). Zeker in het begin werd ik soms midden in de nacht wakker, omdat ik bijv met m'n kin die knop aangeraakt had en het scherm ineens aan ging. Had ik ineens zo'n lamp die in m'n ogen scheen. Nu heeft hij een goede helderheid voor 's nachts in een donkere slaapkamer, maar geen goede helderheid overdag. Een nieuwe zou wel een goede helderheid overdag hebben, maar weer veel te helder 's nachts!YdieresiS schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:45:
Scherm lijkt toch wel veel feller. Net een foto van matige kwaliteit gemaakt, waarop het scherm van de 3 minder mooi uitkomt dan hij daadwerkelijk is, maar waarop wel wat verschil te zien is:
[afbeelding]
Er wordt over gesproken dat deze in September uitkomt. Mocht er eerder via een firmware update Engels beschikbaar komen, dan zal ik dat in dit topic meedelen. Er gaan geruchten dat de Chinese versie mogelijk via een firmware update Engels kan worden. Al is die informatie niet helemaal duidelijk, het werd wel geroepen op een officieel forum, maar dan door een moderator van dat forum. Het is nu nog onduidelijk of de bron echt gelijk heeft.G.Scholtens schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:23:
[...]
Engels geen probleem, wacht ik wel tot deze versie
Vind de Mi Bands eigenlijk zo goedkoop voor wat ze kunnen dat ik ze gewoon bestel in de webshop, aanbiedingen duren ook vaak langer om te leverenhjs schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:40:
Mn twee aardig beschadigd laatst bij het slopen van een tuinhuisje, hopelijk binnenkort op pepper in de aanbieding
[ Voor 30% gewijzigd door YdieresiS op 15-06-2018 11:05 ]
Ik gebruik de Mi Band 2 met Mi Fit, maar historie en instellingen kwijt raken kan niet zomaar. Je logt namelijk in in de app met je Mi account en die houd je gesynchroniseerd via de app. Ik ben 2 weken geleden nog uitgelogd geweest op vakantie en tussendoor met m'n verkeerde account gesynct geweest die wel leeg wasYdieresiS schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:50:
Ik vrees ook dat bij het deinstalleren van de Mi Fit app, ik mijn historie en instellingen kwijtraak en dit vind ik ook nog wel belangrijk om te houden.
Ik had het idee dat de data op de telefoon bleef staan. Handig om te weten dat dit dus wel met je mi account wordt gesynchroniseerd. Nu vind ik nog steeds het laden van een custom firmware iets te tricky op dit moment, maar als de Engelse ondersteuning te lang duurt, dan zal ik hier waarschijnlijk wel voor zwichten. Eerst nog maar eens wachten op Xiaomi zelf.flippiej schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:10:
[...]
Ik gebruik de Mi Band 2 met Mi Fit, maar historie en instellingen kwijt raken kan niet zomaar. Je logt namelijk in in de app met je Mi account en die houd je gesynchroniseerd via de app. Ik ben 2 weken geleden nog uitgelogd geweest op vakantie en tussendoor met m'n verkeerde account gesynct geweest die wel leeg was![]()
Dat was even schrikken. Erna weer geswitched naar m'n goede account en alles aan nachtrust/stappen kan ik nog gewoon inzien en klopt.
Je moet denk ik alleen zorgen dat je Band goed gesynchroniseerd is met de laatste stappen/nachtrust voor je de app weg haalt, zodat je daar niets aan kwijt kan raken vanuit je Band zelf.
Xiaomi slaat best veel op in hun cloud, meer dan ik eigenlijk besefte (en wenste), ik heb mijn telefoon geupgraden van een Redmi 3 Pro naar een Redmi Note 5 en alle Apps en dergelijke zijn terug geinstalleerd uit hun cloud (Google had zelf niks) inclusief Mi Fit en de historie. En dan had ik op de Redmi 3 Pro de EU firmware en nu op de Note 5 de internationale (Chinese, maar zitten alle talen in) Global.YdieresiS schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:13:
[...]
Ik had het idee dat de data op de telefoon bleef staan. Handig om te weten dat dit dus wel met je mi account wordt gesynchroniseerd. Nu vind ik nog steeds het laden van een custom firmware iets te tricky op dit moment, maar als de Engelse ondersteuning te lang duurt, dan zal ik hier waarschijnlijk wel voor zwichten. Eerst nog maar eens wachten op Xiaomi zelf.
Kan me voorstellen dat dat schrikken was trouwens. Ik had laatst ook ineens de hele historie van de activiteiten er niet meer in staan, terwijl ik altijd graag kijk of ik nog steeds progressie maak. Deze kwam later wel terug, waardoor ik dacht dat het lokale bestand misschien niet goed ingeladen was.
[ Voor 94% gewijzigd door Marzman op 21-06-2018 08:57 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Sinds ik hem heb, heb ik twee firmware updates gehad voor de Chinese versie. Eén toen ik hem kreeg en de andere een paar dagen later. Ik verwacht er eind deze week eigenlijk nog wel één. In het begin ondersteund Xiaomi hun apparaten vaak wel goed.Marzman schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:34:
Hebben jullie wel al firmwareupgrades gehad van Xiaomi zelf? (in het Chinees dan)
[...]
Als je Android hebt kun je gebruik maken van de Notffy & Fitness, die kan ook koppelen met Strava (en Runkeeper)_naief schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:14:
Is het überhaupt mogelijk om de Mi Band 3 te verbinden met Strava? Ik weet dat het niet direct kan maar is er een mogelijkheid om via een 3rd party programma te verbinden?
Dank voor het melden!YdieresiS schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:31:
Er is nog een nieuwe optie om de firmware te flashen naar het Engels (of Russisch):
http://en.miui.com/thread-2938635-1-1.html
Daar wordt ook gesproken over een Duitse vertaling en dergelijke. De community begint dus goed te lopen.
Graag gedaan. Zelf ben ik nog even de kat uit de boom aan het kijken. Ik verwacht over niet al te lange tijd een officiele firmware in het Engels (geruchten gaan al langer rond) en dan heb ik geen custom firmware meer nodig. En anders verwacht ik op zijn minst een andere firmware en dan wil ik eens even polsen of mensen met een custom firmware nog kunnen updaten of niet.Pierre_nr1 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:01:
[...]
Dank voor het melden!
Mijn Mi Band 3 komt wordt vanmiddag bezorgd, de vertaling komt dus op een goed moment
Het gerucht gaat dat de officiele Engelse fimware op z'n vroegst in september beschikbaar zou zijn, wanneer de NFC versie van de Mi Band 3 uitkomt. Ik ga vanavond even goed de diverse fora doorspitten en beslis daarna wat ik ga doen, wachten of de onofficiele versie flashen.YdieresiS schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:03:
[...]
Graag gedaan. Zelf ben ik nog even de kat uit de boom aan het kijken. Ik verwacht over niet al te lange tijd een officiele firmware in het Engels (geruchten gaan al langer rond) en dan heb ik geen custom firmware meer nodig. En anders verwacht ik op zijn minst een andere firmware en dan wil ik eens even polsen of mensen met een custom firmware nog kunnen updaten of niet.
Een 'very soon' vanuit het verre oosten kan ook heel makkelijk maanden zijn, daar ben ik ondertussen wel achtergekomenYdieresiS schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:18:
Ja, die geruchten gaan ook rond, maar op de Miui fora gaan ook de geruchten "very soon" rond, al is maar de vraag wanneer dat dan is. Ik wacht in ieder geval nog een officiele firmware update af (al is die dan misschien in het Chinees) en zal dan eens kijken of updaten makkelijk gaat vanaf een custom firmware en hoe snel zij zijn met een nieuwe update. Als dit makkelijk gaat, stap ik ook over nare en custom firmware (al mis ik het Engels op mijn Band 3 niet momenteel, het is wel wat makkelijker aflezen).
Dat klopt, we zullen het zien.Pierre_nr1 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:23:
[...]
Een 'very soon' vanuit het verre oosten kan ook heel makkelijk maanden zijn, daar ben ik ondertussen wel achtergekomen![]()
Is met de huidige Chinese versie een beetje te leven?
Goed om te horen, dan probeer ik het eerst maar even op z'n ChineesYdieresiS schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:25:
[...]
Dat klopt, we zullen het zien.
Ik vind er prima mee te leven. Het is eerst heel even zoeken wat nu precies wat is, maar de meeste icoontjes geven voldoende informatie weer. Het scheelt wel enorm dat de Mi Fit app al een tijd in het Engels beschikbaar is en dat daar alles wel goed wordt uitgelegd. Ik verwacht dat je na een kwartiertje spelen met de Band alles al wel door hebt.
De Mi Band 3 is alleen bedoeld voor de Chinese markt dus dat er geen officiele Engels-talige ondersteunig voor is kan ik begrijpen. De Mi Band 3 met NFC, die in september zal uitkomen, zal een internationale versie zijn en dus ook met de Engelse taal.YdieresiS schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:11:
Dit bericht is alweer eventjes oud, maar vond ik vandaag in de zoektocht naar informatie over de officiele Engelse firmware:
https://www.netans.com/20...and-3-english-geekbuying/
Geen idee wat er van waar is, maar Geekbuying zegt te weten dat de Engelse firmware binnen 3 maanden moet uitkomen, voor het einde van augustus. Ik ben benieuwd, vanaf nu is dat dus nog ongeveer twee maanden.
Met de onofficiële Engelse firmware die rondzwerft, zou je verwachten dat Xiaomi de Engelse firmware ook niet te lang zou laten liggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Pierre_nr1 op 27-06-2018 22:53 ]
Daar zocht ik ook al naar, maar het lijkt erop dat dat niet mogelijk is helaas.zubidingasir schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:21:
Ik ben een trotse eigenaar van een mi band 3.mijn eerste mi band watch. Ik vind het best vervelend dat de Watch niet constant tijd laat zien, kan ik dit ergens aanpassen?
Op de Mi Band 2 kan dat in ieder geval niet, omdat het de accu teveel draint. Op de Mi Band 3 zal dat waarschijnlijk ook niet gaan dus, om dezelfde reden.zubidingasir schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:21:
Ik vind het best vervelend dat de Watch niet constant tijd laat zien, kan ik dit ergens aanpassen?
Kan je niet gebruik maken van "lift wrist to view info" in je mifit instellingen? Dat werkt bij de miband 2 ook prima, dus hoef je nog steeds geen knopje in te drukken om de tijd te zien. Prima oplossing en batterij besparend.zubidingasir schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:21:
Ik ben een trotse eigenaar van een mi band 3.mijn eerste mi band watch. Ik vind het best vervelend dat de Watch niet constant tijd laat zien, kan ik dit ergens aanpassen?
[ Voor 5% gewijzigd door flippiej op 28-06-2018 10:36 ]
Helaas werkt dit niet in de praktijk altijd even goed.flippiej schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:33:
[...]
Kan je niet gebruik maken van "lift wrist to view info" in je mifit instellingen? Dat werkt bij de miband 2 ook prima, dus hoef je nog steeds geen knopje in te drukken om de tijd te zien. Prima oplossing en batterij besparend.
Die krijg je ook niet. Op je band krijg je alleen een tril en een icoontje dat er een telefoontje is, je ziet niet wie jou belt.zubidingasir schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:32:
[...]
Helaas werkt dit niet in de praktijk altijd even goed.
Ik heb de mi band ook geflasht naar Engels, vindt het tot nu toe prima werken. Krijg echter geen called id, andere ook last hiervan?
Amazfit vs mi band, hmm ik ga het overwegen. De mi band is wel lekker smal en klein, ik voel hem eigenlijk niet gedurende de dag. De batterijduur is ook ideaal, geen idee hoe het met Amazfit zit. Zal het even moeten zoeken op internet
Er is een nieuwe officiele firmware versie uitgekomen (v1.2.0.8) die inderdaad Engels toevoegt.wouterg00 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 23:04:
Misschien ben ik een uitzondering, maar mijn Mi Band ging automatisch van Chinees naar Engels zodra ik hem met mijn telefoon verbond! Alles werkt perfect verder, enorm tevreden.
[ Voor 6% gewijzigd door flippiej op 30-06-2018 09:25 ]
Bedankt voor de tip!flippiej schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 09:18:
[...]
Er is een nieuwe officiele firmware versie uitgekomen (v1.2.0.8) die inderdaad Engels toevoegt.
Hij update eerst de firmware en daarna nog sources.
Edit: nog niet gereleased op iOS blijkbaar. Wachten op de nieuwe MiFit versie
[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 02-07-2018 08:46 ]
[ Voor 38% gewijzigd door YdieresiS op 02-07-2018 09:06 ]
Die wordt automatisch geïnstalleerd na de app-update. Eén probleem: als je telefoon in Nederlands staat, blijft je band Chinees. Oplossing is je iPhone op Engels te zetten om ook de Mi Band 3 in Engels te gebruiken. Na aanpassing naar Engelse taal, had ik direct een Engelstalige band.salgera schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:57:
Er is nu ook een update van Mi Fit voor Apple iOS. Hiermee komt ook een nieuwe firmware voor de Mi Band 3.
You've got to try it to love it
Wil gewoon altijd de tijd bij me hebben, geeft niet dat scherm niet altijd actief is dan.YdieresiS schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:54:
@G.Scholtens
Je kunt hem zeker als vervanger voor een horloge gebruiken. Het is maar net wat je aan eisen stelt aan het apparaat (en een horloge). Standaard is de eerste optie die je ziet de tijd, deze kun je uitzetten in de app, of je kunt de indeling wijzigen, maar standaard staat dit dus goed voor het gebruik als horloge.
Enige wat een nadeel kan zijn, is dat het scherm niet always on is, dat wil zeggen dat je niet altijd iets op het scherm ziet. Met lift wrist for screen on, is het wel zo dat als je je pols beweegt om op de band te kijken, dat je dan wel automatisch beeld ziet (dit faalt bij mij eigenlijk nooit).
Bij mij niet. Mijn iphone staat ingesteld op NL en Mi Band is nu in het engels.DJ.KRIZZ schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:52:
[...]
Die wordt automatisch geïnstalleerd na de app-update. Eén probleem: als je telefoon in Nederlands staat, blijft je band Chinees. Oplossing is je iPhone op Engels te zetten om ook de Mi Band 3 in Engels te gebruiken. Na aanpassing naar Engelse taal, had ik direct een Engelstalige band.
Top, nu dus wachten tot de versie NFC versie beschikbaar isYdieresiS schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:01:
De Band 3 doet alles wat je daar vraagt. Dus die zou je daar voor kunnen gebruiken
En als je de taal terug zet op NL blijft de Mi Band dan op Engels of gaat ie weer terug naar Chinees ?DJ.KRIZZ schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:52:
[...]
Die wordt automatisch geïnstalleerd na de app-update. Eén probleem: als je telefoon in Nederlands staat, blijft je band Chinees. Oplossing is je iPhone op Engels te zetten om ook de Mi Band 3 in Engels te gebruiken. Na aanpassing naar Engelse taal, had ik direct een Engelstalige band.![]()
(Kan zijn dat Nederlands later nog wordt toegevoegd. Andere work-around is een ander Android toestel gebruiken voor de update van de firmware; het schijnt dat hierna je taalinstelling voor Engels behouden blijft.)
Ik heb zelf de Band 2 en gebruik hem als horloge met extra functies. Ja, ik moet hem wel even aanraken om de tijd te zien, maar dat is ook geen probleem (gebruik m'n vingers, m'n arm, m'n kin...)G.Scholtens schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:21:
Kan ik de mi band als vervanger voor horloge gebruiken of is dat niet aan te raden en kan ik beter een smartwatch nemen? Vind wel fijn als ik iets heb wat goed de stappenteller etc. bijhoud, zonder dat ik continu mijn telefoon bij me moet hebben.
De mi band lijkt mij wel een mooi apparaat daarvoor
Net even voor je getest, hij gaat dan (op Android 8.1) terug naar Chinees.soundtrack schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:02:
[...]
En als je de taal terug zet op NL blijft de Mi Band dan op Engels of gaat ie weer terug naar Chinees ?
Je kunt de slaapfunctie inschakelen, dan gaat hij niet automatisch aan als je je pols draait, alleen als je het knopje aanraakt, dit werkt zowel bij de Band 2 als ook bij de Band 3.Wailing_Banshee schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:07:
[...]
Ik heb zelf de Band 2 en gebruik hem als horloge met extra functies. Ja, ik moet hem wel even aanraken om de tijd te zien, maar dat is ook geen probleem (gebruik m'n vingers, m'n arm, m'n kin...)
Maar ik ga m'n 2 toch vervangen, het scherm wordt steeds slechter leesbaar. Wel prettig als je hem ook als wekker gebruikt (heb je geen zaklamp meer in je gezicht stralen als je hem per ongeluk aanzet midden in de nacht), maar niet prettig overdag
Ik moest daarna nog een keer de Mi Fit app openen, op Profile klikken (onderaan de 3 icoontjes) en dan Mi Band 3 aanklikken. Als je dat doet gaat de band nog een keer met de app synchroniseren. Hierna was bij mij de taal gewijzigd.zubidingasir schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:39:
ik krijg het niet voor elkaar om de band op engels te zetten, heb de nieuwste firmware, toestel in het engel, maar band nog steeds in het chinees
[ Voor 74% gewijzigd door YdieresiS op 04-07-2018 09:13 ]
Ik heb dat sowieso niet aangezet, maar in m'n slaap wil ik dat knopje nog wel eens aanraken met m'n gezicht... Ik hoopte dat hij het licht zou dimmen met slaapfunctie, maar dat bleek niet zo te werkenYdieresiS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:10:
[...]
Je kunt de slaapfunctie inschakelen, dan gaat hij niet automatisch aan als je je pols draait, alleen als je het knopje aanraakt, dit werkt zowel bij de Band 2 als ook bij de Band 3.
Op die manier, dan werkt het inderdaad niet. Op de nieuwe band heb ik ook geen dimfunctie gezien. Geen idee of dat technisch mogelijk is, maar dat zou nog wel een mooie optie zijn voor 's nachts inderdaad.Wailing_Banshee schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:14:
[...]
Ik heb dat sowieso niet aangezet, maar in m'n slaap wil ik dat knopje nog wel eens aanraken met m'n gezicht... Ik hoopte dat hij het licht zou dimmen met slaapfunctie, maar dat bleek niet zo te werken
[ Voor 8% gewijzigd door xileS op 10-07-2018 00:59 ]
Ik heb hem sinds gisteren en ik weet niet of het in te stellen is, maar buiten in de zon zie ik er niets van.flippiej schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:32:
Als iemand hem binnen heeft hoor ik graag hoe de helderheid van het scherm bevalt t.o.v. de Mi Band 2.
Het grote minpunt van mijn huidige 2 is vooral dat hij buiten in het zonlicht totaal niet meer af te lezen is. Dat was vanaf het begin al enigszins het geval, alleen is dat na 1.5 jaar gebruik nog erger.
Als de helderheid toch wat verbeterd is ga ik hem misschien wel kopen, anders wordt het eens kijken voor iets anders.
Het scherm is in de zon inderdaad niet te zien, en de helderheid is helaas niet in te stellen.MDB1106 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:56:
[...]
Ik heb hem sinds gisteren en ik weet niet of het in te stellen is, maar buiten in de zon zie ik er niets van.
Bij 'more' een paar keer swipen tot je 'screen' tegenkomt, daar kan je een andere tijdsnotatie kiezen met 4 cijfers naast elkaar. Je krijgt daar dan wel de stappenteller bij.cazzer22 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:37:
Heb inmiddels ook mijn band 2 voor een 3 omgewisseld maar moet wel wennen.
De enorm simpele bediening is toch een stuk minder geworden door het swipen, maar het zal vast wennen. Notificaties blijven beschikbaar na de melding, als je niet direct kijkt wanneer hij trilt, dan kan je via het menu notificaties de melding terugvinden.
Verder zit ik nog te kijken hoe de tijdsnotatie anders kan. Bij de vorige kon dat, en vond de 4 cijfers naast elkaar makkelijker te lezen dan 2 per regel. Iemand een idee?
Overigens @startpost; 20 uur accuduur? Maak er maar dagen van!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq