Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 22:18
Xiaomi Mi Band 3
Ervaringen & Discussie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IM5gFkfuILkwl1ixNcq4NSA8/full.jpg

Inleiding
De Xiaomi Mi Band 3 is de opvolger van de zeer populaire Mi Band 2 en op dit moment de fitnessband met een van de hoogste prijs/kwaliteit-verhoudingen. De Mi Band 3 is op 31 mei 2018 aangekondigd en vanaf 4 juni in China te koop voor 169 yuan, ongeveer 22,5 euro.

Het OLED-scherm is nu aanraakgevoelig en 0,78-inch groot, i.p.v. 0,42-inch. De waterdichtheid is verbeterd van IP67 (1 meter) naar 50 meter diep, en Bluetooth 4.2 wordt nu ondersteund. De batterij is gegroeid van 70mAh naar 110mAh, door het grotere scherm gaat hij nog steeds 20 dagen mee op een lading.

Qua sensoren is er weinig veranderd, er is nog steeds een hartslagsensor en een versnellingsmeter aanwezig. Wel is NFC toegevoegd voor betalingen, hoewel we daar in Europa waarschijnlijk weinig aan gaan hebben.

Specs
Mi Band 2Mi Band 3
SensorenVersnellingsmeter, hartslagsensor
WaterdichtheidIP67
1 meter
IP68
50 meter
Scherm0,42"
64x32 pixels
170 PPI
0,78"
80x128 pixels
194 PPI
Accu70mAh
20 uur
110mAh
20 uur
DraadloosBluetooth 4.0
Dual Mode
Bluetooth 4.2
Dual Mode

Gallerij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j7odDXCjEnX8t8GC7SomUq5C/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lDOwc4ob3lQlU0prwEyLfbWl/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hwzRU80zI7dVUIh7pf6mzlTE/medium.jpg

Links
Mi.com (Chinees): Mi Band 3 | Specs | Afbeeldingen | Store

Reviews

Levertijden & Prijzen

[ Voor 30% gewijzigd door Balance op 03-06-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:01

Wailing_Banshee

You're Next

Ziet er uit als een goede vervanger voor m'n Band 2. Die is nu buiten bijna niet meer te lezen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:37

Barbas

Gallego!

Ik zie niet echt redenen nog om mijn miband 2 te vervangen door deze, ondanks de aantrekkelijke prijs.

Deze lijkt ook krasgevoeliger door de bolle randen, waar de mi band 2 vlakke randen heeft.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op het eerste gezicht zie ik niet heel veel verschil eigenlijk met de band 2. Hij is beter water dicht, maar de band 2 daar ging ik ook al mee zwemmen :) Hij heeft een iets grotere accu, maar gelijke verbruikstijd (die ik niet snap, moet dat niet 20 dagen zijn?)

Op het tweede gezicht, hij is een stuk groter? Dat is op zich wel mooi, het is nu een beetje een fragiel ding (uiterlijk bedoel ik dan, want hij is vrij stevig). Ik zal niet direct gaan upgraden, misschien wel als er mooiere thirdparty bandjes voor zijn op termijn of als mijn band2 kapot gaat :p

[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 31-05-2018 15:38 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mn twee aardig beschadigd laatst bij het slopen van een tuinhuisje, hopelijk binnenkort op pepper in de aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Crap :P En de bandjes van de 2 passen voor zover ik zie niet op de 3. Dubbelcrap :P Ach, dan maar een nieuwe voor de misses en de kids doen 't maar met de 2; daar hebben we dan binnenkort een reserve voor :P

Wel grappig om te zien dat Lisadr in "[Xiaomi Mi Band 2] Ervaring en discussie" (thephonetalks dus eigenlijk) dus vrij aardig in de richting zat.

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 31-05-2018 17:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VGzgXivVBNEr3lwg0mU65mPV/full.png

Als ik het goed heb uitgerekend is dit het verschil in schermformaat tussen de Mi Band 2 (oranje) en Mi Band 3 (blauw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Blij dat ik gewacht heb, nadat mijn Miband 2 vorige maand niet meer waterdicht bleek. Ik had stille hoop op deze versie 3 *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Ik vind €50 toch best prijzig voor deze tracker. Daar heb ik ook een Amazfit voor

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:49:
Ik vind €50 toch best prijzig voor deze tracker. Daar heb ik ook een Amazfit voor
Waar zie jij 50 euro?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Balance Mooie openingspost! Zou je ook nog een Levertijden & Prijzen en Accessoires topic aan willen maken? Dan kunnen we de onderwerpen netjes gescheiden houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
@rens-br Dank je! Levertijden & Prijzen ga ik aanmaken :). Is voor accessoires een apart topic nodig? Dat zijn volgens mij alleen de bandjes, w.m.b. kan dat prima erbij in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Balance schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:17:
Dat zijn volgens mij alleen de bandjes, w.m.b. kan dat prima erbij in dit topic.
Bandjes, protectors e.d. Voor de zoekbaarheid is het wel handiger om het in één los topic te hebben. Bij de Mi Band 2 moet je vele pagina's doorscrollen, als je alleen iets wilt zien voor bandjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
@rens-br Prima, dan maak ik dat topic over een paar weken aan zodra er een beetje accessoires verkrijgbaar zijn. Voor nu:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04 23:57
Ik ben gisteren mijn Mi band 2 verloren. :'(
Misschien is dit een goede vervanger. Hij is wel twee keer zo duur duur. Zo te zien is de sluiting weer hetzelfde als van de Mi band 2. Deze raakte makkelijk los, waardoor ik hen nu kwijt ben.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsvBest
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-03-2019
Hoewel ik nergens iets lees over GPS-registratie (ook niet via bluetooth),
lijkt in het promo-filmpje wel degelijk hiervan iets te zien (0:28):
YouTube: Xiaomi (Mijia) Mi Band 3 Intro - Challenge Together (HD)

Iemand een idee? Of is dit gewoon calculatie op basis van stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@NielsvBest Ik gok dat hij de GPS van je telefoon gebruikt en deze alleen weergeeft (via Bluetooth).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 14:23
Ik herhaal maar weer eens: Koop een bip. Echt een enorme tegenvaller voor mij dit. Er is werkelijk waar niets nieuws van waarde toegevoegd. Heb je een groter scherm, wordt je resolutie kleiner. Wordt je batterij groter, heb je nog steeds dezelfde accuduur. Als je hem nieuw moet kopen, prima, maar absoluut geen meerwaarde t.o.v. de 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-07 17:24
Wat ik jammer vind, is dat de 3 groter is dan de 2 in alle dimensies, inclusief de hoogte. Dat is mijn bezwaar tegen alle fitness trackers, te hoog. Zal komen door de hartslag sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-06 07:00
Verwachten jullie dat de NFC chip echt van meerwaarde gaat zijn? Het lijkt mij dat banken hier niet zo snel ondersteuning aan zullen geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:22

jdh009

FP ProMod
R0dsk0ll schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 19:36:
Verwachten jullie dat de NFC chip echt van meerwaarde gaat zijn? Het lijkt mij dat banken hier niet zo snel ondersteuning aan zullen geven.
Je zou het als persoonlijke key kunnen gebruiken voor domoticaprojecten. Zo hebben wij muziek in de badkamer en door de NFC uit te lezen zou je jouw persoonlijke playlist kunnen starten incl. sfeerverlichting die je het fijnste vind. Gezien ik hem eigenlijk altijd om heb zou het prima werken voor 'persoonlijke' profielen.

Kan me voorstellen dat sommige hem ook kunnen gaan gebruiken als sleutel om de voordeur in te komen. Maar daar wil ik nog niet aan beginnen.

Kijk er zeker naar uit. Hoop wel dat de trilling van de alarmfunctie wat langer door blijft gaan dan 4 die de mi band 2 nu heeft. Moet echt 10 wekkers zetten wil ik er zeker van zijn dat ik goed wakker wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door jdh009 op 03-06-2018 21:15 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
Brammos85 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:29:
Ik herhaal maar weer eens: Koop een bip. Echt een enorme tegenvaller voor mij dit. Er is werkelijk waar niets nieuws van waarde toegevoegd. Heb je een groter scherm, wordt je resolutie kleiner. Wordt je batterij groter, heb je nog steeds dezelfde accuduur. Als je hem nieuw moet kopen, prima, maar absoluut geen meerwaarde t.o.v. de 2
Beetje overdreven. NFC en waterdicht zijn best redelijke veranderingen. Misschien niet voor jou. Touchscreen en meer functies op het scherm zijn ook grote toegevoegde waardes. Meer functies met dezelfde accuduur lijkt mij alleen maar mooi? Resolutie is duidelijk hoger in het overzicht trouwens hoor. Ik ga deze zeker kopen binnenkort om mijn Mi Band 2 te vervangen. Mijn scherm is buiten ook al amper leesbaar.

Amazfit Bip ziet er leuk uit, maar is gelijk 2x zo duur en de interface ziet er echt niet uit, dan koop ik liever een échte smartwatch.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 14:23
Bose321 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:58:
[...]

Beetje overdreven. NFC en waterdicht zijn best redelijke veranderingen. Misschien niet voor jou. Touchscreen en meer functies op het scherm zijn ook grote toegevoegde waardes. Meer functies met dezelfde accuduur lijkt mij alleen maar mooi? Resolutie is duidelijk hoger in het overzicht trouwens hoor. Ik ga deze zeker kopen binnenkort om mijn Mi Band 2 te vervangen. Mijn scherm is buiten ook al amper leesbaar.

Amazfit Bip ziet er leuk uit, maar is gelijk 2x zo duur en de interface ziet er echt niet uit, dan koop ik liever een échte smartwatch.
Een échte smartwatch gaat je niet de accuduur van de BIP geven met die functies. Overigens heb ik met de MiBand 2 ook zonder problemen altijd gedoucht, dus wat de waterdichtheid van de 3 toevoegt? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-07 14:42
Bose321 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:58:
[...]
Mijn scherm is buiten ook al amper leesbaar.
Ik ben zelf een erg tevreden gebruiker van de Mi Band 2, maar de afleesbaarheid bij zonlicht is idd mijn enige bemerking.
Hoe zit het met de helderheid van het scherm bij de Mi Band 3? Is daar al iets rond gekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:16
Net de versie 3 maar besteld. Heel erg blij geweest met mijn versie 2, maar helaas heeft die het zo lijkt begeven. Hopelijk krijg ik hem snel binnen en kan ik wat ervaringen gaan delen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieGozerDaar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-06 05:56
In de miband subreddit zeggen ze dat de UI in het Chinees is en dat het niet mogelijk is om naar het Engels te veranderen, alleen de berichten die je binnen krijgt zijn in het Engels.

Sommigen zeggen dat er een Engelse NFC versie uitkomt in september terwijl anderen zeggen dat je vast wel met een software update de taal later kunt wijzigen. Ik hoop dat het laatste het geval zal zijn :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:52
DieGozerDaar schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:38:
In de miband subreddit zeggen ze dat de UI in het Chinees is en dat het niet mogelijk is om naar het Engels te veranderen, alleen de berichten die je binnen krijgt zijn in het Engels.

Sommigen zeggen dat er een Engelse NFC versie uitkomt in september terwijl anderen zeggen dat je vast wel met een software update de taal later kunt wijzigen. Ik hoop dat het laatste het geval zal zijn :s
Dank, bestelling toch maar even geannuleerd. Tot er meer duidelijk is over optie om taal te kunnen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
DieGozerDaar schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:38:

Hier was ik al bang voor. Blij dat ik toch maar weer een MB2 heb besteld voor 2 tientjes ;) (Ik was de oude kwijt geraakt).
Daar kan ik weer even mee vooruit. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z1PP3RR
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:28
Op het forum valt te lezen dat er binnenkort een firmware update uitkomt die Engelse taalondersteuning biedt: http://en.miui.com/thread-2802844-1-1.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik wil de mijne eerst voor het sporten enzo (hartslag, stappen) gebruiken, dus ik ga wel om dat Chinees heen werken. Zou wel mooi zijn inderdaad als er een update met Engels komt. Dan kan ik hem daarna ook voor de meldingen en het weer gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubiks
YdieresiS schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:50:
Ik wil de mijne eerst voor het sporten enzo (hartslag, stappen) gebruiken, dus ik ga wel om dat Chinees heen werken. Zou wel mooi zijn inderdaad als er een update met Engels komt. Dan kan ik hem daarna ook voor de meldingen en het weer gebruiken.
Volgens mij zijn de meldingen wel in het Engels. En is alleen de standaard tekst in de module Chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-07 12:22
Als iemand hem binnen heeft hoor ik graag hoe de helderheid van het scherm bevalt t.o.v. de Mi Band 2.

Het grote minpunt van mijn huidige 2 is vooral dat hij buiten in het zonlicht totaal niet meer af te lezen is. Dat was vanaf het begin al enigszins het geval, alleen is dat na 1.5 jaar gebruik nog erger.

Als de helderheid toch wat verbeterd is ga ik hem misschien wel kopen, anders wordt het eens kijken voor iets anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
Engelstalige firmware wordt aan gewerkt!
Hi Dear ,
Currently , Mi band 3 come with only Chinese Language . It will support English language by update firmware version soon.
Stay Tuned!
Verder een best wel toffe unboxing & review:

[ Voor 68% gewijzigd door Balance op 10-06-2018 10:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YdieresiS
Vandaag mijn Band 3 binnen gekregen. De Chinese versie wel te verstaan, maar dit valt me niet tegen. Mijn eerste indrukken hier even benoemd. De band voelt redelijk vertrouwd, ik was een Mi Band 2 gewend, en voelt ook lekker degelijk. Het scherm heeft een mooie gladde afwerking. De instellingen in de app werden keurig overgenomen, en de extra features worden goed getoond in de Mi Fit App, deze waren makkelijk even langs te lopen. Als je van de Mi Band 2 komt is het wel even wennen dat nu de meeste functies op het touchscreen zitten en niet meer onder de knop. Het wisselen tussen bepaalde dingen doe je met een veeg over het scherm.

De taal in het Chinees is voor mij nog geen belemmering, de meeste dingen worden met symbolen aangetoond en zijn redelijk goed te voorspellen wat er dan gebeurt. Er is bijvoorbeeld een telefoon icoontje met een vergrootglas erop, als je deze selecteert en je knop lang ingedrukt houdt, dan activeert de functie om je telefoon te zoeken, hierna wordt er keurig een beltoon uit de telefoon te horen gegeven, handig als je je telefoon eens kwijt bent, maar deze nog wel binnen bluetooth bereik is. Een andere functie is met een tshirt weergegeven en deze geeft de optie om je watchface te wijzigen (niet veel opties, 3 in totaal, maar geeft je toch de mogelijkheid om je stappen op je klokscherm te krijgen, of de tijd wat groter weer te geven).

Bij de meldingen over het weer staan de (ik denk) dagen wel in het Chinees, maar de voorspelling is in het engels, een icoontje geeft aan wat voor weer het wordt, met daarbij de temperatuur en eronder staat dan bijvoorbeeld Cloudy, of voor morgen Shower. Al met al goed mee te werken.

De Whatsapp berichten komen ook goed door, eerst een stukje Chinees met daarna gewoon het bericht in het Nederlands, alleen de smileys worden weergegeven als blokjes.

Zelf nog geen tijd gehad om ermee te sporten, normaal is de woensdag wel mijn sportavond, maar omdat ik behoorlijk last van mijn keel heb, dit niet gaan doen.

Mijn eerste ervaring is in ieder geval erg positief.

Meer ervaringen zal ik binnenkort eens delen en als er vragen zijn over de band, of bepaalde functionaliteiten, dan sta ik natuurlijk open voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-07 14:42
Super, bedankt om je eerste indruk hier neer te pennen!
Ik ben vooral benieuwd naar de helderheid van het scherm tegenover de MB2
Is de MB3 goed afleesbaar buiten in zonlicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik heb hem nog niet echt in het zonlicht kunnen proberen, ik zal morgen tijdens de lunchwandeling eens kijken hoe goed hij af te lezen is. Als eerste impressie lijkt het feller dan de Band 2. Ik kon de Band 2 in het zonlicht ook slecht aflezen. Ik vond dat vooral vervelend als ik tijdens het hardlopen wilde kijken of mijn hartslag nog een beetje op een normaal niveau lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:37

Barbas

Gallego!

YdieresiS schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:59:
Vandaag mijn Band 3 binnen gekregen. De Chinese versie wel te verstaan, maar dit valt me niet tegen. Mijn eerste indrukken hier even benoemd. De band voelt redelijk vertrouwd, ik was een Mi Band 2 gewend, en voelt ook lekker degelijk. Het scherm heeft een mooie gladde afwerking. De instellingen in de app werden keurig overgenomen, en de extra features worden goed getoond in de Mi Fit App, deze waren makkelijk even langs te lopen. Als je van de Mi Band 2 komt is het wel even wennen dat nu de meeste functies op het touchscreen zitten en niet meer onder de knop. Het wisselen tussen bepaalde dingen doe je met een veeg over het scherm.

De taal in het Chinees is voor mij nog geen belemmering, de meeste dingen worden met symbolen aangetoond en zijn redelijk goed te voorspellen wat er dan gebeurt. Er is bijvoorbeeld een telefoon icoontje met een vergrootglas erop, als je deze selecteert en je knop lang ingedrukt houdt, dan activeert de functie om je telefoon te zoeken, hierna wordt er keurig een beltoon uit de telefoon te horen gegeven, handig als je je telefoon eens kwijt bent, maar deze nog wel binnen bluetooth bereik is. Een andere functie is met een tshirt weergegeven en deze geeft de optie om je watchface te wijzigen (niet veel opties, 3 in totaal, maar geeft je toch de mogelijkheid om je stappen op je klokscherm te krijgen, of de tijd wat groter weer te geven).

Bij de meldingen over het weer staan de (ik denk) dagen wel in het Chinees, maar de voorspelling is in het engels, een icoontje geeft aan wat voor weer het wordt, met daarbij de temperatuur en eronder staat dan bijvoorbeeld Cloudy, of voor morgen Shower. Al met al goed mee te werken.

De Whatsapp berichten komen ook goed door, eerst een stukje Chinees met daarna gewoon het bericht in het Nederlands, alleen de smileys worden weergegeven als blokjes.

Zelf nog geen tijd gehad om ermee te sporten, normaal is de woensdag wel mijn sportavond, maar omdat ik behoorlijk last van mijn keel heb, dit niet gaan doen.

Mijn eerste ervaring is in ieder geval erg positief.

Meer ervaringen zal ik binnenkort eens delen en als er vragen zijn over de band, of bepaalde functionaliteiten, dan sta ik natuurlijk open voor vragen.
Is het bandje beter dan die van de 2? Want het bandje van de 2 laat om de haverklap los.

Mejor así

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Over het bandje kan ik nog niet zo veel zeggen. Hij lijkt gelijkwaardig. Ik had er geen last van dat hij bij de Band 2 los ging.

Scherm lijkt toch wel veel feller. Net een foto van matige kwaliteit gemaakt, waarop het scherm van de 3 minder mooi uitkomt dan hij daadwerkelijk is, maar waarop wel wat verschil te zien is:
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b2181881514d/5b218187d3e4b-IMG_20180613_214824_HHT.thumb.jpg

Morgen kijken hoe hij het in de buitenlucht doet, al zal de echte afleestest pas komen met wat meer zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

YdieresiS schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:45:

Scherm lijkt toch wel veel feller. Net een foto van matige kwaliteit gemaakt, waarop het scherm van de 3 minder mooi uitkomt dan hij daadwerkelijk is, maar waarop wel wat verschil te zien is:
[afbeelding]
Voor- en nadelen aan zo'n helder scherm... Ik heb m'n MB2 altijd om, ook 's nachts (gebruik hem 's morgens ook als wekker). Zeker in het begin werd ik soms midden in de nacht wakker, omdat ik bijv met m'n kin die knop aangeraakt had en het scherm ineens aan ging. Had ik ineens zo'n lamp die in m'n ogen scheen. Nu heeft hij een goede helderheid voor 's nachts in een donkere slaapkamer, maar geen goede helderheid overdag. Een nieuwe zou wel een goede helderheid overdag hebben, maar weer veel te helder 's nachts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Omdat we een beetje afdwaalden van de Levertijden en Prijzen discussie, hier maar even verder @G.Scholtens:
G.Scholtens schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:23:
[...]

Engels geen probleem, wacht ik wel tot deze versie
Er wordt over gesproken dat deze in September uitkomt. Mocht er eerder via een firmware update Engels beschikbaar komen, dan zal ik dat in dit topic meedelen. Er gaan geruchten dat de Chinese versie mogelijk via een firmware update Engels kan worden. Al is die informatie niet helemaal duidelijk, het werd wel geroepen op een officieel forum, maar dan door een moderator van dat forum. Het is nu nog onduidelijk of de bron echt gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamirB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-07 18:40
hjs schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:40:
Mn twee aardig beschadigd laatst bij het slopen van een tuinhuisje, hopelijk binnenkort op pepper in de aanbieding :)
Vind de Mi Bands eigenlijk zo goedkoop voor wat ze kunnen dat ik ze gewoon bestel in de webshop, aanbiedingen duren ook vaak langer om te leveren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
Net een wandeling buiten gemaakt, maar de band is in het daglicht niet goed af te lezen. Je kunt er eventueel voor kiezen om een watchface te nemen waar de tijd groter op staat, maar ik vond het niet goed afleesbaar. De Mi Band 3 is wel feller dan zijn voorganger, maar dit helpt dus niet bij het aflezen in de buitenlucht. Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dit zichtbaar zou moeten maken, ga er een andere keer nog wel proberen een foto van te maken denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippiej
Voor de mensen die de band al hebben, er is een custom Engelse firmware gemaakt die je kan gebruiken tot er een officiële versie voor komt.

Volgens de maker zou het nieuwe officiële updates er gewoon overheen moeten downloaden, dus het is waarschijnlijk zonder al teveel risico's. Hij zal zolang er geen Engelse versie is dus ook steeds weer een aparte versie moeten creëren die je dan moet installeren. Wel alleen via Android te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik ga deze firmware nog even niet proberen. Het is een mooie oplossing voor mensen die echt niet tegen het Chinees kunnen, maar ik hoop op een officiële firmware die Engels gaat toevoegen. Ik vrees ook dat bij het deinstalleren van de Mi Fit app, ik mijn historie en instellingen kwijtraak en dit vind ik ook nog wel belangrijk om te houden.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen, daarna wil ik dit eventueel nog wel proberen. Al hoop ik zelf dat de Engelse Firmware van Xiaomi zelf niet al te lang op zich laat wachten.

---edit---
Ik heb net mijn Band 3 ge-update, nadat er een Mi Fit update was. Ik zit nu op versie 1.1.0.14, hier zit nog geen Engels in, maar wat wel "nieuw" is, is de keuze om bepaalde dingen niet op het scherm te tonen (zoals ook bij de band 2). Een andere nieuwe functie is om vanaf je band je telefoon op stil te kunnen zetten of eraf te kunnen halen.

Twee handige nieuwe features. Nu wachten op de volgende update, met de hoop dat hier Engels in wordt ondersteund.

[ Voor 30% gewijzigd door YdieresiS op 15-06-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
YdieresiS schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:50:
Ik vrees ook dat bij het deinstalleren van de Mi Fit app, ik mijn historie en instellingen kwijtraak en dit vind ik ook nog wel belangrijk om te houden.
Ik gebruik de Mi Band 2 met Mi Fit, maar historie en instellingen kwijt raken kan niet zomaar. Je logt namelijk in in de app met je Mi account en die houd je gesynchroniseerd via de app. Ik ben 2 weken geleden nog uitgelogd geweest op vakantie en tussendoor met m'n verkeerde account gesynct geweest die wel leeg was :+
Dat was even schrikken. Erna weer geswitched naar m'n goede account en alles aan nachtrust/stappen kan ik nog gewoon inzien en klopt.

Je moet denk ik alleen zorgen dat je Band goed gesynchroniseerd is met de laatste stappen/nachtrust voor je de app weg haalt, zodat je daar niets aan kwijt kan raken vanuit je Band zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
flippiej schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:10:
[...]

Ik gebruik de Mi Band 2 met Mi Fit, maar historie en instellingen kwijt raken kan niet zomaar. Je logt namelijk in in de app met je Mi account en die houd je gesynchroniseerd via de app. Ik ben 2 weken geleden nog uitgelogd geweest op vakantie en tussendoor met m'n verkeerde account gesynct geweest die wel leeg was :+
Dat was even schrikken. Erna weer geswitched naar m'n goede account en alles aan nachtrust/stappen kan ik nog gewoon inzien en klopt.

Je moet denk ik alleen zorgen dat je Band goed gesynchroniseerd is met de laatste stappen/nachtrust voor je de app weg haalt, zodat je daar niets aan kwijt kan raken vanuit je Band zelf.
Ik had het idee dat de data op de telefoon bleef staan. Handig om te weten dat dit dus wel met je mi account wordt gesynchroniseerd. Nu vind ik nog steeds het laden van een custom firmware iets te tricky op dit moment, maar als de Engelse ondersteuning te lang duurt, dan zal ik hier waarschijnlijk wel voor zwichten. Eerst nog maar eens wachten op Xiaomi zelf.

Kan me voorstellen dat dat schrikken was trouwens. Ik had laatst ook ineens de hele historie van de activiteiten er niet meer in staan, terwijl ik altijd graag kijk of ik nog steeds progressie maak. Deze kwam later wel terug, waardoor ik dacht dat het lokale bestand misschien niet goed ingeladen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Gisteren de eerste hardloopsessie gedaan met de mi band 3 en dan werkte er goed. Het is jammer dat het scherm in het buitenlicht niet goed is af te lezen, want Xiaomi heeft wel de moeite gedaan om er nuttige informatie op te zetten in 3 verschillende schermen. Op 1 scherm staat bijvoorbeeld je afgelegde afstand en de totale tijd, op een andere vind je je hartslag en de tijd per kilometer. Wat er op het derde scherm stond ben ik even kwijt, de eerste twee gebruikte ik het meeste. Met mijn hand boven het scherm viel er wel wat af te lezen, al is dat niet handig tijdens het hardlopen en met je vinger kun je naar een volgend scherm swipen. Erg handig. Wat ik zelf ook handig vind, is dat de band trilt als er (weer) een kilometer verstreken is, je kunt dan beter bepalen wanneer je weer om wilt keren, of je kunt kijken of je nog op je schema ligt na een aantal kilometer. Ik heb in de app niet kunnen vinden of je dit kunt uitschakelen, of dat je zou kunnen trillen als je onder een bepaald tempo, of boven een bepaalde hartslag komt, maar dit zijn vast functies die op termijn door Xiaomi aan de app toegevoegd zouden kunnen worden. Maar in deze is de helderheid van het scherm dus nog de bottleneck, helemaal omdat de rest zo veel verbeterd lijkt ten aanzien van de band 2.

Een ander dingetje wat ik wel jammer vind, is de Whatsapp berichten die je kunt bekijken op je band. De band kan maximaal 5 berichten opslaan, waarvan je een deel van de tekst kunt lezen. Na een bepaald aantal tekens wordt de rest van een bericht niet meer getoond. Daarnaast moet je iedere keer als je de berichten van je telefoon hebt gelezen, ook handmatig de berichten verwijderen op de band. Dit had wat mij betreft wel iets slimmer gekund.

Al met al ben ik er nog steeds heel tevreden over als vervanger van mijn band 2 en dat terwijl ik nog steeds Chinees op de band als taal heb staan. Ben benieuwd of en wanneer de officiële Engelse firmware komt voor de Chinese band en anders installeer ik de custom Engelse firmware toch maar over een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistertoots
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-09-2018
Mi band 3 binnen, de interface was in het Chinees. Ik vond een apk waardoor je de band kan flashen naar Engels. Nu perfect alles in het Engels. Ik had de Mi band 2 en was daar erg tevreden mee. Nu heb ik een paar extra opties waaronder het teruglezen van meerdere notificaties, dat is prettig. Tevens het weerbericht van vandaag,morgen en overmorgen . Het swipen is prettig, het is alleen even checken in welkemu je ook van links naar rechts kan swipen voor meer functies. De oude band van de mi band 2 past niet op de 3, dus dat wordt uitkijken naar nieuwe bandjes, die binnenkort vast gaan verschijnen.het display is bolvormig TOV de oude mi 2, die platter is, wat qua uiterlijk iets minder mooi is, maar dat is smaak. Er zitten andere watchfaces op, wat me doet denken aan Pebble. Hoe meer je kan configureren des te beter wordt de functionaliteit. Opladen gaat snel. Fijn ding. Mijn favoriet op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

YdieresiS schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:13:
[...]

Ik had het idee dat de data op de telefoon bleef staan. Handig om te weten dat dit dus wel met je mi account wordt gesynchroniseerd. Nu vind ik nog steeds het laden van een custom firmware iets te tricky op dit moment, maar als de Engelse ondersteuning te lang duurt, dan zal ik hier waarschijnlijk wel voor zwichten. Eerst nog maar eens wachten op Xiaomi zelf.

Kan me voorstellen dat dat schrikken was trouwens. Ik had laatst ook ineens de hele historie van de activiteiten er niet meer in staan, terwijl ik altijd graag kijk of ik nog steeds progressie maak. Deze kwam later wel terug, waardoor ik dacht dat het lokale bestand misschien niet goed ingeladen was.
Xiaomi slaat best veel op in hun cloud, meer dan ik eigenlijk besefte (en wenste), ik heb mijn telefoon geupgraden van een Redmi 3 Pro naar een Redmi Note 5 en alle Apps en dergelijke zijn terug geinstalleerd uit hun cloud (Google had zelf niks) inclusief Mi Fit en de historie. En dan had ik op de Redmi 3 Pro de EU firmware en nu op de Note 5 de internationale (Chinese, maar zitten alle talen in) Global.

Misschien dat daarom de VS dat gedoe heeft met ZTE en Huawei, al kun je dan ook jezelf afvragen waarom Amerikaanse bedrijven dat wel zouden mogen en Chinese niet.

[ Voor 94% gewijzigd door Marzman op 21-06-2018 08:57 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Marzman schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:34:
Hebben jullie wel al firmwareupgrades gehad van Xiaomi zelf? (in het Chinees dan)

[...]
Sinds ik hem heb, heb ik twee firmware updates gehad voor de Chinese versie. Eén toen ik hem kreeg en de andere een paar dagen later. Ik verwacht er eind deze week eigenlijk nog wel één. In het begin ondersteund Xiaomi hun apparaten vaak wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:32
Hier nog een leuke review van een Nederlander (wel in het Engels): YouTube: 🔥Xiaomi Mi Band 3 - Unboxing, Installation & Hands-on RE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _naief
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-07 21:25
Is het überhaupt mogelijk om de Mi Band 3 te verbinden met Strava? Ik weet dat het niet direct kan maar is er een mogelijkheid om via een 3rd party programma te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

_naief schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:14:
Is het überhaupt mogelijk om de Mi Band 3 te verbinden met Strava? Ik weet dat het niet direct kan maar is er een mogelijkheid om via een 3rd party programma te verbinden?
Als je Android hebt kun je gebruik maken van de Notffy & Fitness, die kan ook koppelen met Strava (en Runkeeper)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Er is nog een nieuwe optie om de firmware te flashen naar het Engels (of Russisch):
http://en.miui.com/thread-2938635-1-1.html

Daar wordt ook gesproken over een Duitse vertaling en dergelijke. De community begint dus goed te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
YdieresiS schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:31:
Er is nog een nieuwe optie om de firmware te flashen naar het Engels (of Russisch):
http://en.miui.com/thread-2938635-1-1.html

Daar wordt ook gesproken over een Duitse vertaling en dergelijke. De community begint dus goed te lopen.
Dank voor het melden!

Mijn Mi Band 3 komt wordt vanmiddag bezorgd, de vertaling komt dus op een goed moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Pierre_nr1 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:01:
[...]

Dank voor het melden!

Mijn Mi Band 3 komt wordt vanmiddag bezorgd, de vertaling komt dus op een goed moment :)
Graag gedaan. Zelf ben ik nog even de kat uit de boom aan het kijken. Ik verwacht over niet al te lange tijd een officiele firmware in het Engels (geruchten gaan al langer rond) en dan heb ik geen custom firmware meer nodig. En anders verwacht ik op zijn minst een andere firmware en dan wil ik eens even polsen of mensen met een custom firmware nog kunnen updaten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
YdieresiS schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:03:
[...]

Graag gedaan. Zelf ben ik nog even de kat uit de boom aan het kijken. Ik verwacht over niet al te lange tijd een officiele firmware in het Engels (geruchten gaan al langer rond) en dan heb ik geen custom firmware meer nodig. En anders verwacht ik op zijn minst een andere firmware en dan wil ik eens even polsen of mensen met een custom firmware nog kunnen updaten of niet.
Het gerucht gaat dat de officiele Engelse fimware op z'n vroegst in september beschikbaar zou zijn, wanneer de NFC versie van de Mi Band 3 uitkomt. Ik ga vanavond even goed de diverse fora doorspitten en beslis daarna wat ik ga doen, wachten of de onofficiele versie flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ja, die geruchten gaan ook rond, maar op de Miui fora gaan ook de geruchten "very soon" rond, al is maar de vraag wanneer dat dan is. Ik wacht in ieder geval nog een officiele firmware update af (al is die dan misschien in het Chinees) en zal dan eens kijken of updaten makkelijk gaat vanaf een custom firmware en hoe snel zij zijn met een nieuwe update. Als dit makkelijk gaat, stap ik ook over nare en custom firmware (al mis ik het Engels op mijn Band 3 niet momenteel, het is wel wat makkelijker aflezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
YdieresiS schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:18:
Ja, die geruchten gaan ook rond, maar op de Miui fora gaan ook de geruchten "very soon" rond, al is maar de vraag wanneer dat dan is. Ik wacht in ieder geval nog een officiele firmware update af (al is die dan misschien in het Chinees) en zal dan eens kijken of updaten makkelijk gaat vanaf een custom firmware en hoe snel zij zijn met een nieuwe update. Als dit makkelijk gaat, stap ik ook over nare en custom firmware (al mis ik het Engels op mijn Band 3 niet momenteel, het is wel wat makkelijker aflezen).
Een 'very soon' vanuit het verre oosten kan ook heel makkelijk maanden zijn, daar ben ik ondertussen wel achtergekomen :)

Is met de huidige Chinese versie een beetje te leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Pierre_nr1 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:23:
[...]

Een 'very soon' vanuit het verre oosten kan ook heel makkelijk maanden zijn, daar ben ik ondertussen wel achtergekomen :)

Is met de huidige Chinese versie een beetje te leven?
Dat klopt, we zullen het zien.

Ik vind er prima mee te leven. Het is eerst heel even zoeken wat nu precies wat is, maar de meeste icoontjes geven voldoende informatie weer. Het scheelt wel enorm dat de Mi Fit app al een tijd in het Engels beschikbaar is en dat daar alles wel goed wordt uitgelegd. Ik verwacht dat je na een kwartiertje spelen met de Band alles al wel door hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
YdieresiS schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:25:
[...]

Dat klopt, we zullen het zien.

Ik vind er prima mee te leven. Het is eerst heel even zoeken wat nu precies wat is, maar de meeste icoontjes geven voldoende informatie weer. Het scheelt wel enorm dat de Mi Fit app al een tijd in het Engels beschikbaar is en dat daar alles wel goed wordt uitgelegd. Ik verwacht dat je na een kwartiertje spelen met de Band alles al wel door hebt.
Goed om te horen, dan probeer ik het eerst maar even op z'n Chinees :)

Ik laat mijn bevindingen nog wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik ben helemaal happy met mijn mi band 3... Op één ding na: de afleesbaarheid van het scherm. Buiten is het bijna niet leesbaar en met zonlicht al helemaal niet. Binnen is het goed te lezen.
Ik heb dan ook voor de watchface gekozen waarbij de cijfers van de tijd het grootst zijn.

Dat de engelse firmware nog niet vrijgegeven is, maakt niet zoveel uit. Het is vrij logisch allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Vanmiddag mijn Mi Band 3 ontvangen en zojuist even geconfigureerd. De 1e indruk is postief en dankzij de duidelijke symbolen is de Chinese versie prima te gebruiken, zoals @YdieresiS ook al eerder aangaf. Berichten van o.a. e-mail en Whatsapp komen keurig netjes binnen. Wat ik wel mis is een always-on functie, maar dat zal ongetwijfeld met de accuduur te maken hebben. Verder kan ik er nog weinig over zeggen maar tot nu toe ben ik positief verrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Dit bericht is alweer eventjes oud, maar vond ik vandaag in de zoektocht naar informatie over de officiele Engelse firmware:
https://www.netans.com/20...and-3-english-geekbuying/

Geen idee wat er van waar is, maar Geekbuying zegt te weten dat de Engelse firmware binnen 3 maanden moet uitkomen, voor het einde van augustus. Ik ben benieuwd, vanaf nu is dat dus nog ongeveer twee maanden.

Met de onofficiële Engelse firmware die rondzwerft, zou je verwachten dat Xiaomi de Engelse firmware ook niet te lang zou laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
YdieresiS schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:11:
Dit bericht is alweer eventjes oud, maar vond ik vandaag in de zoektocht naar informatie over de officiele Engelse firmware:
https://www.netans.com/20...and-3-english-geekbuying/

Geen idee wat er van waar is, maar Geekbuying zegt te weten dat de Engelse firmware binnen 3 maanden moet uitkomen, voor het einde van augustus. Ik ben benieuwd, vanaf nu is dat dus nog ongeveer twee maanden.

Met de onofficiële Engelse firmware die rondzwerft, zou je verwachten dat Xiaomi de Engelse firmware ook niet te lang zou laten liggen.
De Mi Band 3 is alleen bedoeld voor de Chinese markt dus dat er geen officiele Engels-talige ondersteunig voor is kan ik begrijpen. De Mi Band 3 met NFC, die in september zal uitkomen, zal een internationale versie zijn en dus ook met de Engelse taal.

Ik verwacht daarom ook dat de Engelse firmware niet voor september zal verschijnen, maar ik laat me graag verrassen.

btw..... de leesbaarheid in daglicht is inderdaad niet best, ik had beter verwacht. Jammer dat het niet is in te stellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre_nr1 op 27-06-2018 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 12:55
Ik ben een trotse eigenaar van een mi band 3.mijn eerste mi band watch. Ik vind het best vervelend dat de Watch niet constant tijd laat zien, kan ik dit ergens aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
zubidingasir schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:21:
Ik ben een trotse eigenaar van een mi band 3.mijn eerste mi band watch. Ik vind het best vervelend dat de Watch niet constant tijd laat zien, kan ik dit ergens aanpassen?
Daar zocht ik ook al naar, maar het lijkt erop dat dat niet mogelijk is helaas.

btw.....Gisteravond heb ik de onofficiele Engelse versie geflasht, deze bevalt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Ik vind het best vervelend dat de Watch niet constant tijd laat zien, kan ik dit ergens aanpassen?
Op de Mi Band 2 kan dat in ieder geval niet, omdat het de accu teveel draint. Op de Mi Band 3 zal dat waarschijnlijk ook niet gaan dus, om dezelfde reden.

Een always on-scherm verbruikt nou eenmaal relatief veel energie en er is simpelweg geen plaats voor een grotere accu. Wil je toch een Always-on scherm met dezelfde functies als de Mi Band, kun je eens kijken naar de Amazfit Bip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippiej
Kan je niet gebruik maken van "lift wrist to view info" in je mifit instellingen? Dat werkt bij de miband 2 ook prima, dus hoef je nog steeds geen knopje in te drukken om de tijd te zien. Prima oplossing en batterij besparend.

[ Voor 5% gewijzigd door flippiej op 28-06-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
flippiej schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:33:
[...]

Kan je niet gebruik maken van "lift wrist to view info" in je mifit instellingen? Dat werkt bij de miband 2 ook prima, dus hoef je nog steeds geen knopje in te drukken om de tijd te zien. Prima oplossing en batterij besparend.
Helaas werkt dit niet in de praktijk altijd even goed.

Ik heb de mi band ook geflasht naar Engels, vindt het tot nu toe prima werken. Krijg echter geen called id, andere ook last hiervan?

Amazfit vs mi band, hmm ik ga het overwegen. De mi band is wel lekker smal en klein, ik voel hem eigenlijk niet gedurende de dag. De batterijduur is ook ideaal, geen idee hoe het met Amazfit zit. Zal het even moeten zoeken op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
zubidingasir schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:32:
[...]

Helaas werkt dit niet in de praktijk altijd even goed.

Ik heb de mi band ook geflasht naar Engels, vindt het tot nu toe prima werken. Krijg echter geen called id, andere ook last hiervan?

Amazfit vs mi band, hmm ik ga het overwegen. De mi band is wel lekker smal en klein, ik voel hem eigenlijk niet gedurende de dag. De batterijduur is ook ideaal, geen idee hoe het met Amazfit zit. Zal het even moeten zoeken op internet
Die krijg je ook niet. Op je band krijg je alleen een tril en een icoontje dat er een telefoontje is, je ziet niet wie jou belt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flippiej
Goed nieuws voor de fans van Tools & Mi Band. Die (Android) app ondersteunt nu ook de Mi Band 3!
Die app geeft normaal gesproken ook caller ID weer, dus is daarvoor dus aan te bevelen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-07 02:01
Misschien ben ik een uitzondering, maar mijn Mi Band ging automatisch van Chinees naar Engels zodra ik hem met mijn telefoon verbond! Alles werkt perfect verder, enorm tevreden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flippiej
wouterg00 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 23:04:
Misschien ben ik een uitzondering, maar mijn Mi Band ging automatisch van Chinees naar Engels zodra ik hem met mijn telefoon verbond! Alles werkt perfect verder, enorm tevreden.
Er is een nieuwe officiele firmware versie uitgekomen (v1.2.0.8) die inderdaad Engels toevoegt.
Hij update eerst de firmware en daarna nog sources.

Edit: nog niet gereleased op iOS blijkbaar. Wachten op de nieuwe MiFit versie

[ Voor 6% gewijzigd door flippiej op 30-06-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
flippiej schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 09:18:
[...]

Er is een nieuwe officiele firmware versie uitgekomen (v1.2.0.8) die inderdaad Engels toevoegt.
Hij update eerst de firmware en daarna nog sources.

Edit: nog niet gereleased op iOS blijkbaar. Wachten op de nieuwe MiFit versie
Bedankt voor de tip!

Net even de nieuwste Mi Fit versie(3.4.4.1) geinstalleerd. De Engelstalige firmware wordt inderdaad meteen geflashed. Hiervoor had ik de gehackte Engelstalige versie met de Nederlandse datumnotering, nu is dat weer de US notering. Niet heel erg, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Blijkbaar hebben ze die update weer snel terug gedraaid in de google playstore:
*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

Ik vond het al raar dat ik geen update vond voor Mi Fit vanmorgen. Wel goed dat de firmware er aan zit te komen.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 02-07-2018 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Excuses, had ik geen rekening mee gehouden.

Ik zie nu wel weer een update van Mi Fit in de app store. Die werkt ook de firmware bij. Maar mijne blijft in het Chinees (edit: je telefoon moet je in het Engels instellen, dan wordt de Band ook in het Engels weergegeven, als hij in het Nederlands staat ingesteld, geeft de band Chinees weer).

V1.2.0.8 is nu de firmware die ik heb.

[ Voor 38% gewijzigd door YdieresiS op 02-07-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:06
Kan ik de mi band als vervanger voor horloge gebruiken of is dat niet aan te raden en kan ik beter een smartwatch nemen? Vind wel fijn als ik iets heb wat goed de stappenteller etc. bijhoud, zonder dat ik continu mijn telefoon bij me moet hebben.

De mi band lijkt mij wel een mooi apparaat daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
@G.Scholtens
Je kunt hem zeker als vervanger voor een horloge gebruiken. Het is maar net wat je aan eisen stelt aan het apparaat (en een horloge). Standaard is de eerste optie die je ziet de tijd, deze kun je uitzetten in de app, of je kunt de indeling wijzigen, maar standaard staat dit dus goed voor het gebruik als horloge.

Enige wat een nadeel kan zijn, is dat het scherm niet always on is, dat wil zeggen dat je niet altijd iets op het scherm ziet. Met lift wrist for screen on, is het wel zo dat als je je pols beweegt om op de band te kijken, dat je dan wel automatisch beeld ziet (dit faalt bij mij eigenlijk nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Er is nu ook een update van Mi Fit voor Apple iOS. Hiermee komt ook een nieuwe firmware voor de Mi Band 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ.KRIZZ
  • Laatst online: 30-10-2024
salgera schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:57:
Er is nu ook een update van Mi Fit voor Apple iOS. Hiermee komt ook een nieuwe firmware voor de Mi Band 3.
Die wordt automatisch geïnstalleerd na de app-update. Eén probleem: als je telefoon in Nederlands staat, blijft je band Chinees. Oplossing is je iPhone op Engels te zetten om ook de Mi Band 3 in Engels te gebruiken. Na aanpassing naar Engelse taal, had ik direct een Engelstalige band. :)

(Kan zijn dat Nederlands later nog wordt toegevoegd. Andere work-around is een ander Android toestel gebruiken voor de update van de firmware; het schijnt dat hierna je taalinstelling voor Engels behouden blijft.)

You've got to try it to love it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
YdieresiS schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:54:
@G.Scholtens
Je kunt hem zeker als vervanger voor een horloge gebruiken. Het is maar net wat je aan eisen stelt aan het apparaat (en een horloge). Standaard is de eerste optie die je ziet de tijd, deze kun je uitzetten in de app, of je kunt de indeling wijzigen, maar standaard staat dit dus goed voor het gebruik als horloge.

Enige wat een nadeel kan zijn, is dat het scherm niet always on is, dat wil zeggen dat je niet altijd iets op het scherm ziet. Met lift wrist for screen on, is het wel zo dat als je je pols beweegt om op de band te kijken, dat je dan wel automatisch beeld ziet (dit faalt bij mij eigenlijk nooit).
Wil gewoon altijd de tijd bij me hebben, geeft niet dat scherm niet altijd actief is dan.
En een apparaat wat alles netjes bijhoud qua stappen, eventueel dat er een berichtjes of mail is binnenkomen.

Smartwatch is ook een optie, maar die band 3 lijkt me wel mooi en goedkoop alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
De Band 3 doet alles wat je daar vraagt. Dus die zou je daar voor kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
DJ.KRIZZ schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:52:
[...]

Die wordt automatisch geïnstalleerd na de app-update. Eén probleem: als je telefoon in Nederlands staat, blijft je band Chinees. Oplossing is je iPhone op Engels te zetten om ook de Mi Band 3 in Engels te gebruiken. Na aanpassing naar Engelse taal, had ik direct een Engelstalige band. :)
Bij mij niet. Mijn iphone staat ingesteld op NL en Mi Band is nu in het engels.
Misschien geldt dit probleem alleen voor Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
YdieresiS schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:01:
De Band 3 doet alles wat je daar vraagt. Dus die zou je daar voor kunnen gebruiken :)
Top, nu dus wachten tot de versie NFC versie beschikbaar is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
DJ.KRIZZ schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:52:
[...]

(Kan zijn dat Nederlands later nog wordt toegevoegd. Andere work-around is een ander Android toestel gebruiken voor de update van de firmware; het schijnt dat hierna je taalinstelling voor Engels behouden blijft.)
En als je de taal terug zet op NL blijft de Mi Band dan op Engels of gaat ie weer terug naar Chinees ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

G.Scholtens schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:21:
Kan ik de mi band als vervanger voor horloge gebruiken of is dat niet aan te raden en kan ik beter een smartwatch nemen? Vind wel fijn als ik iets heb wat goed de stappenteller etc. bijhoud, zonder dat ik continu mijn telefoon bij me moet hebben.

De mi band lijkt mij wel een mooi apparaat daarvoor
Ik heb zelf de Band 2 en gebruik hem als horloge met extra functies. Ja, ik moet hem wel even aanraken om de tijd te zien, maar dat is ook geen probleem (gebruik m'n vingers, m'n arm, m'n kin...)

Maar ik ga m'n 2 toch vervangen, het scherm wordt steeds slechter leesbaar. Wel prettig als je hem ook als wekker gebruikt (heb je geen zaklamp meer in je gezicht stralen als je hem per ongeluk aanzet midden in de nacht :p), maar niet prettig overdag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
ik krijg het niet voor elkaar om de band op engels te zetten, heb de nieuwste firmware, toestel in het engel, maar band nog steeds in het chinees :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
soundtrack schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:02:
[...]

En als je de taal terug zet op NL blijft de Mi Band dan op Engels of gaat ie weer terug naar Chinees ?
Net even voor je getest, hij gaat dan (op Android 8.1) terug naar Chinees.
Wailing_Banshee schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:07:
[...]

Ik heb zelf de Band 2 en gebruik hem als horloge met extra functies. Ja, ik moet hem wel even aanraken om de tijd te zien, maar dat is ook geen probleem (gebruik m'n vingers, m'n arm, m'n kin...)

Maar ik ga m'n 2 toch vervangen, het scherm wordt steeds slechter leesbaar. Wel prettig als je hem ook als wekker gebruikt (heb je geen zaklamp meer in je gezicht stralen als je hem per ongeluk aanzet midden in de nacht :p), maar niet prettig overdag :D
Je kunt de slaapfunctie inschakelen, dan gaat hij niet automatisch aan als je je pols draait, alleen als je het knopje aanraakt, dit werkt zowel bij de Band 2 als ook bij de Band 3.
zubidingasir schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:39:
ik krijg het niet voor elkaar om de band op engels te zetten, heb de nieuwste firmware, toestel in het engel, maar band nog steeds in het chinees :s
Ik moest daarna nog een keer de Mi Fit app openen, op Profile klikken (onderaan de 3 icoontjes) en dan Mi Band 3 aanklikken. Als je dat doet gaat de band nog een keer met de app synchroniseren. Hierna was bij mij de taal gewijzigd.

[ Voor 74% gewijzigd door YdieresiS op 04-07-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

YdieresiS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:10:
[...]

Je kunt de slaapfunctie inschakelen, dan gaat hij niet automatisch aan als je je pols draait, alleen als je het knopje aanraakt, dit werkt zowel bij de Band 2 als ook bij de Band 3.
Ik heb dat sowieso niet aangezet, maar in m'n slaap wil ik dat knopje nog wel eens aanraken met m'n gezicht... Ik hoopte dat hij het licht zou dimmen met slaapfunctie, maar dat bleek niet zo te werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Wailing_Banshee schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:14:
[...]

Ik heb dat sowieso niet aangezet, maar in m'n slaap wil ik dat knopje nog wel eens aanraken met m'n gezicht... Ik hoopte dat hij het licht zou dimmen met slaapfunctie, maar dat bleek niet zo te werken :D
Op die manier, dan werkt het inderdaad niet. Op de nieuwe band heb ik ook geen dimfunctie gezien. Geen idee of dat technisch mogelijk is, maar dat zou nog wel een mooie optie zijn voor 's nachts inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-07 12:38
Hoe nauwkeurig is de meter voor tijdens de nacht? En hoe is de batterijduur? Ik ben wel benieuwd een keer gebruik te maken van een wearable, maar ik vind de Apple watch te duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kennis die in China is vroeg of ik iets nodig had van de Xiaomi store, dus ik heb de Miband 3 gezegd. Daar kost die ¥169.

Las al dat er meerdere varianten zijn, maar als ik zo even snel lees zijn de chinese varianten prima naar Engels te flashen /te updaten. Dus dat moet hopelijk goed komen.

Ik heb momenteel een xiaomi band 2 met een metalen bandje. Hopelijk komt zoiets ook voor de 3 te koop, als die nog niet te koop is.

/edit
https://banggood.app.link/5vwZnaDhqO
Al te preorderen zo te zien

[ Voor 8% gewijzigd door xileS op 10-07-2018 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
ik gebruik hem nu 2 dagen in combinatie met notify&Fit op android
in eerste instantie geflashed met alternatieve apk
maar via notify & fit kun je hem ook updaten (3 stappen) en dan via de settings in het standard(chinees) chinees engels spaans of Russisch zetten

zelf heb ik batterij " drainage" van ~3 procent per 24u na het flashen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik gebruik nu nog de mi band 2 met de Tools & Mi Band app.

Zie dat de Tools & Mi Band app en de notify & Fitness app beide ondersteuning hebben voor de Miband 3.

Iemand toevallig al beide geprobeerd en zo even snel de voor en nadelen kan opnoemen?

Weet niet of ik beter de bij tools app kan blijven of toch ook de notify & Fitness ga proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:45
flippiej schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:32:
Als iemand hem binnen heeft hoor ik graag hoe de helderheid van het scherm bevalt t.o.v. de Mi Band 2.

Het grote minpunt van mijn huidige 2 is vooral dat hij buiten in het zonlicht totaal niet meer af te lezen is. Dat was vanaf het begin al enigszins het geval, alleen is dat na 1.5 jaar gebruik nog erger.

Als de helderheid toch wat verbeterd is ga ik hem misschien wel kopen, anders wordt het eens kijken voor iets anders.
Ik heb hem sinds gisteren en ik weet niet of het in te stellen is, maar buiten in de zon zie ik er niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
MDB1106 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:56:
[...]

Ik heb hem sinds gisteren en ik weet niet of het in te stellen is, maar buiten in de zon zie ik er niets van.
Het scherm is in de zon inderdaad niet te zien, en de helderheid is helaas niet in te stellen.

Verder bevalt de Mi Band 3 me erg goed. Voor rond de €27 is het echt een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-07 11:02
Heb inmiddels ook mijn band 2 voor een 3 omgewisseld maar moet wel wennen.

De enorm simpele bediening is toch een stuk minder geworden door het swipen, maar het zal vast wennen. Notificaties blijven beschikbaar na de melding, als je niet direct kijkt wanneer hij trilt, dan kan je via het menu notificaties de melding terugvinden.

Verder zit ik nog te kijken hoe de tijdsnotatie anders kan. Bij de vorige kon dat, en vond de 4 cijfers naast elkaar makkelijker te lezen dan 2 per regel. Iemand een idee?

Overigens @startpost; 20 uur accuduur? Maak er maar dagen van! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
cazzer22 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:37:
Heb inmiddels ook mijn band 2 voor een 3 omgewisseld maar moet wel wennen.

De enorm simpele bediening is toch een stuk minder geworden door het swipen, maar het zal vast wennen. Notificaties blijven beschikbaar na de melding, als je niet direct kijkt wanneer hij trilt, dan kan je via het menu notificaties de melding terugvinden.

Verder zit ik nog te kijken hoe de tijdsnotatie anders kan. Bij de vorige kon dat, en vond de 4 cijfers naast elkaar makkelijker te lezen dan 2 per regel. Iemand een idee?

Overigens @startpost; 20 uur accuduur? Maak er maar dagen van! :P
Bij 'more' een paar keer swipen tot je 'screen' tegenkomt, daar kan je een andere tijdsnotatie kiezen met 4 cijfers naast elkaar. Je krijgt daar dan wel de stappenteller bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-07 11:02
Thanks! Precies wat ik zocht.

Gebruiken jullie een screenprotector eigenlijk? Hij lijkt me zeer krasgevoelig.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, prijzen: [Xiaomi Mi Band 3] Levertijden & Prijzen