Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erto171
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-01 10:38
duurde even voordat de weersverwachting zichtbaar was, en verdwijnt nog steeds regelmatig dan krijg je de tekst "verbind voor update " alles werkt nu redelijk goed maar bij fietsen hoor ik steeds de melding "outwork paused" en daarna weer of later "outwork restored" het lijkt er op dat het GPS signaal steeds weg valt, maar ik zie wel steeds 3 groene puntjes in de app, wat betekent dat er wel een GPS signaal is, ook zie je dan gaten vallen bij de gereden route op de kaart tijdens "paused" het lijkt er op dat het fietsen niet goed werkt , ligt vermoedelijk aan Mi app . bug?
Registratie lopen en hard lopen werkt prima, inclusief hart slag, wat moet er nou eigenlijk aan staan bij trainingen ? GPS is duidelijk, blue tooth ook, maar moet er ook een internet verbinding zijn tijdens lopen of fietsen???? Zonder internet verbinding heb ik ook geen goed GPS signaal.
3 verbindingen die veel stroom gebruiken van je telefoon accu, de Mi app vraagt bij het starten van "Workout " wel om je GPS aan te zetten, maar of je ook een internet verbinding nodig hebt is mij nog niet duidelijk..
Wie weet het ? Ernst

[ Voor 60% gewijzigd door erto171 op 24-02-2019 12:17 . Reden: tekst aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-07 12:16
Ik heb sinds enkele dagen een mi band 3. Ik gebruik de app Notify + fitness. Ben ik naast deze app ook nog de mi fit app nodig? Of kan ik deze deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

emil_406 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:23:
Ik heb sinds enkele dagen een mi band 3. Ik gebruik de app Notify + fitness. Ben ik naast deze app ook nog de mi fit app nodig? Of kan ik deze deinstalleren.
Aan jou de keuze :-)
Notify + fitness kan zowel met als zonder de standaard mi fit app.

Het viel mij wel op dat met gebruik van Notify + Fitness de batterij van de mi band veel sneller leeg is dan met alleen de standaard app in gebruik. En dat zonder dat ik speciale dingen heb aan staan.
Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

L_Jinx schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:51:
[...]

Het viel mij wel op dat met gebruik van Notify + Fitness de batterij van de mi band veel sneller leeg is dan met alleen de standaard app in gebruik. En dat zonder dat ik speciale dingen heb aan staan.
Wat is sneller? Hoe lang doe je nu met de miband3 samen met n&f? Ik heb al bijna vanaf het begin n&f gebruikt en weet dus eigenlijk niet echt meer hoelang de miband3 toen op 1 lading kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
Super irritant deze nieuwe update.

Ik ontvang nu voor ALLE apps meldingen/notificaties, zelfs als deze gewoon uitgeschakeld staan in de Mi Band app Settings.

Ik wil graag alleen bepaalde specifieke Apps aan hebben staan, maar nu word ik horendol doordat ik heel de dag voor elk individueel whatsappje, mailtje, een trilling op mijn arm krijg. Als ze dit niet snel fixen moet ik hem helaas af doen, want dit is echt geen doen zo. De batterij is nu ook binnen 5-7 dagen leeg op dit tempo.

Wel fijn dat alles nu NL is, maar ik hoop dat ze het notificatiesysteem snel aanpakken.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 07:44
Royeboi schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:26:
Super irritant deze nieuwe update.

Ik ontvang nu voor ALLE apps meldingen/notificaties, zelfs als deze gewoon uitgeschakeld staan in de Mi Band app Settings.

Ik wil graag alleen bepaalde specifieke Apps aan hebben staan, maar nu word ik horendol doordat ik heel de dag voor elk individueel whatsappje, mailtje, een trilling op mijn arm krijg. Als ze dit niet snel fixen moet ik hem helaas af doen, want dit is echt geen doen zo. De batterij is nu ook binnen 5-7 dagen leeg op dit tempo.

Wel fijn dat alles nu NL is, maar ik hoop dat ze het notificatiesysteem snel aanpakken.
Vaag, ik heb nergens last van. Alleen van de die bij gekozen apps geven een melding, en ik kan nog steeds bijna een maand op 1 lading doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx

L_Jinx

Hurricane schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:55:
[...]

Wat is sneller? Hoe lang doe je nu met de miband3 samen met n&f? Ik heb al bijna vanaf het begin n&f gebruikt en weet dus eigenlijk niet echt meer hoelang de miband3 toen op 1 lading kon.
Ik heb n&f nu al een tijdje niet meer en haal nu zeker een week of 4.
Met n&f was op zich niet dramatisch, maar kwam geloof ik op max 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Laatst online: 04-07 12:16
[...]

Ik heb Mi Fit verwijderd.

Sinds vanochtend trilt mijn Mi band zo om de 15 minuten. 2 keer achter elkaar, met een seconde of 2 er tussen. Wat zou dat kunnen zijn? Er wordt niets op het display weergegeven, ook niet in de notificatiebalk van mijn telefoon. Batterij is ook niet leeg.

Zou het te maken kunnen hebben met het verwijderen van Mi Fit?

Aanvulling: Ik heb de hartslageting ingesteld op om de 15 minuten. Kan het zijn dat de Mi Band een signaal geeft wanneer er een hartslagemeting start? En waar schakel ik dat eventueel uit?

Aanvulling 2: Ik had de hartslagmeting op 15m staan. Daarnaast had ik ingesteld dat ik een waarschuwing zou krijgen als mijn harstslag boven de 0bpm zou zijn. En dat was elke meting dus (ben gelukkig nog niet dood).

[ Voor 19% gewijzigd door emil_406 op 20-02-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:48

B64

[...]
Bij mij trok N&F juist mijn telefoon leeg, en dan met name 's nachts. Telefoon blijft 's nachts beneden, dus geen verbinding met de app en blijkbaar kan N&F daar niet zo goed tegen.

Mijn band haalt ongeveer 15 dagen op een acculading met de Mifit app, met automatische slaaptracking en hartslagmeting elke 10 minuten, maar de weermelding uitgeschakeld (scheelt ook ongeveer een dag op de accu).

Dus ik dacht: zonder weermeldingen heeft de app geen GPS-data nodig, maar dat had ik verkeerd gezien. Zonder toegang tot locatie-informatie wil Mifit geen verbinding maken met de band. Als de verbinding er eenmaal is kun je de machtiging weer intrekken, totdat je de telefoon opnieuw opstart of de app om een andere reden opnieuw moet starten. Vreemde logica...

• L_Jinx

L_Jinx

B64 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:57:
[...]

Bij mij trok N&F juist mijn telefoon leeg, en dan met name 's nachts. Telefoon blijft 's nachts beneden, dus geen verbinding met de app en blijkbaar kan N&F daar niet zo goed tegen.

Mijn band haalt ongeveer 15 dagen op een acculading met de Mifit app, met automatische slaaptracking en hartslagmeting elke 10 minuten, maar de weermelding uitgeschakeld (scheelt ook ongeveer een dag op de accu).

Dus ik dacht: zonder weermeldingen heeft de app geen GPS-data nodig, maar dat had ik verkeerd gezien. Zonder toegang tot locatie-informatie wil Mifit geen verbinding maken met de band. Als de verbinding er eenmaal is kun je de machtiging weer intrekken, totdat je de telefoon opnieuw opstart of de app om een andere reden opnieuw moet starten. Vreemde logica...
Die hartslagmeting heeft een aardige impact. Wel logisch natuurlijk, maar een verschil van 2 weken had ik niet gedacht.

De noodzaak voor locatie toegang schijnt iets van Android te zijn om bepaalde bluetooth functies te kunnen gebruiken. Ik ben dit bij meerdere apps tegengekomen.
De logica ontgaat mij ook.

• Royeboi
xippie schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:41:
[...]

Vaag, ik heb nergens last van. Alleen van de die bij gekozen apps geven een melding, en ik kan nog steeds bijna een maand op 1 lading doen.
Her-installeren van de App, ontkoppelen etc heeft niet geholpen. Enige wat ik nog kan doen is een schoon / nieuw Mi Fit account aanmaken, al ben ik dan wel alle geschiedenis kwijt dus heeft geen voorkeur... maar beter dan de hele dag vibraties voor elk berichtje dat binnenkomt. :X

Vooral jammer dat niemand anders het heeft, anders was er wellicht een firmware fix voor gekomen. Het is gekomen na de laatste update van de Band. Daarvoor gewoon enkel meldingen van de Apps die ik wilde, niet van Whatsapp/Messenger, Line etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Royeboi op 21-02-2019 15:56 ]

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 07:44
Royeboi schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Her-installeren van de App, ontkoppelen etc heeft niet geholpen. Enige wat ik nog kan doen is een schoon / nieuw Mi Fit account aanmaken, al ben ik dan wel alle geschiedenis kwijt dus heeft geen voorkeur... maar beter dan de hele dag vibraties voor elk berichtje dat binnenkomt. :X

Vooral jammer dat niemand anders het heeft, anders was er wellicht een firmware fix voor gekomen. Het is gekomen na de laatste update van de Band. Daarvoor gewoon enkel meldingen van de Apps die ik wilde, niet van Whatsapp/Messenger, Line etc.
Een hard reset van de band al geprobeerd? Zit in de nieuwe firmware van de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:37
xippie schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:14:
[...]

Een hard reset van de band al geprobeerd? Zit in de nieuwe firmware van de band.
Deze vind je in het menu onder meer (fabrieksreset in het engels waarschijnlijk factory reset), die moet je dan dus wel zichtbaar hebben op je band, maar dit kan weer via de Mi Fit App.

@Royeboi je kunt ook nog proberen om een custom firmware erop te zetten (heb daar zo even geen handleiding van paraat, maar die kun je in dit topic wel vinden, net als een custom firmware locatie). Als dit wel werkt kun je hiermee een nieuwe officiële firmware afwachten en kijken of het daarmee nog optreed.

Of je kunt het nog een tijdje voor lief nemen en een nieuwe firmware afwachten, meestal komt er iedere maand wel wat uit, maar het is niet gezegd dat het bij een nieuwe firmware wel opgelost is.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erto171
Royeboy , start de Mi fit. App , ga naar "profiel" kies boven aan "Mi Band 3" ga naar "App Meldingen" ga onderaan op het scherm naar het kleine vierkantje met daar onder de tekst
"Apps beheren" zie je "even geduld" daarna krijg je een lijst met alle geïnstalleerde Apps hier kan je met vinkjes kiezen wat je aan wilt en wat je niet wilt, "aan" is dus een tril reactie van je Mi band 3 horloge.
succes Ernst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
erto171 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:54:
Royeboy , start de Mi fit. App , ga naar "profiel" kies boven aan "Mi Band 3" ga naar "App Meldingen" ga onderaan op het scherm naar het kleine vierkantje met daar onder de tekst
"Apps beheren" zie je "even geduld" daarna krijg je een lijst met alle geïnstalleerde Apps hier kan je met vinkjes kiezen wat je aan wilt en wat je niet wilt, "aan" is dus een tril reactie van je Mi band 3 horloge.
succes Ernst
Bandje inmiddels gereset (voor jouw post), hielp helaas ook niet.

Ik zie onderaan bij App Meldingen geen ''Apps beheren'' staan. Het laatste wat ik zie is APPS (Overige), en die staat nu op AAN, maar dan krijg ik ook alle meldingen van alle apps die UIT staan...

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/F3dnHNL/IMG-0818.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Royeboi op 26-02-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo, sinds kort (gisteren) ook de mi band 3 maar wat mij opvalt is dat ik, ondanks dat ik dit ook zo ingesteld op heb de mi band 2 van mijn partner en daar werkt het wel goed, geen tril krijg bij een whatsapp bericht. Overigen meldingen (Messenger, mail, etc) werkt wel.

Ik gebruik het op een Iphone XR (bijgewerkt) met laatste versie mi band software uit de appstore. de Band is ook bij.

Iemand een idee?

Edit: Nevermind; de notificaties op je telefoon moeten aan staan. Nu opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door justme27 op 28-02-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Iemand nog tips om mijn Mi-band 3 weer te verbinden?
Ik merkte dat ik geen notificaties meer binnen kreeg, tot voor kort nog wel, maar bij nader onderzoek blijkt dat mijn laatste slaapgegevens van 26 feb zijn.
Via de Mi Fit app geprobeerd een nieuwe verbinding te maken, waarna de band gelijk nieuwe firmware ging downloaden. Echter na een reboot van mijn Xs Max krijg ik de band met geen mogelijkheid meer verbonden.
Ik heb het idee dat mijn band een nieuwe ID gekregen heeft, kan dat?
Ook in BT settings de band vergeten helpt niet. Zodra ik BT weer aan zet zegt BT toch weer dat hij verbinding heeft met de band. De band zegt echter van niet.
Het gekke is ook dat ik geen mogelijkheid meer heb om de band te vergeten 🤔

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Geurt-kun schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:23:
Iemand nog tips om mijn Mi-band 3 weer te verbinden?
Ik merkte dat ik geen notificaties meer binnen kreeg, tot voor kort nog wel, maar bij nader onderzoek blijkt dat mijn laatste slaapgegevens van 26 feb zijn.
Via de Mi Fit app geprobeerd een nieuwe verbinding te maken, waarna de band gelijk nieuwe firmware ging downloaden. Echter na een reboot van mijn Xs Max krijg ik de band met geen mogelijkheid meer verbonden.
Ik heb het idee dat mijn band een nieuwe ID gekregen heeft, kan dat?
Ook in BT settings de band vergeten helpt niet. Zodra ik BT weer aan zet zegt BT toch weer dat hij verbinding heeft met de band. De band zegt echter van niet.
Het gekke is ook dat ik geen mogelijkheid meer heb om de band te vergeten 🤔

Dit misschien eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Uitloggen in de Mi Fit app en opnieuw aanmelden was de oplossing.
👍

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erto171
Royeboi, onderaan het scherm " apps beheren " staan echt 4 kleine vierkante blokjes heel licht grijs, kijk maar ernst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 10:24
Sinds gisteren hebben we ook 2 Mi band's in huis. Eigenlijk had enkel vrouwlief er eentje nodig om haar loopsessies wat te monitoren, maar ze waren zo goedkoop dat ik er ook maar eentje genomen heb. Vooral het tracken van de slaap vond ik wel interessant, omdat ik vaak slecht in slaap geraak.
Vannacht dit dus voor het eerst uitgeprobeerd. Valt dat even tegen zeg: de volledige tijd dat ik in bed heb gelegen wordt getecteerd als 'slaap'. Ik ben gisteren om 22:01 zogezegd in slaap gevallen, dat is ongeveer de tijd dat ik in bed ben gekropen maar ik heb er nog minstens 45min over gedaan om in slaap te geraken. Vannacht rond kwart voor 5 wakker geworden door lawaai op straat, even gekeken op de band en op mijn telefoon (doorbird app om te zien wat er aan de hand was). Daarna niet meer echt in slaap geraakt en een uurtje later opgestaan. Volgens de app heb ik netjes tot kwart voor 6 geslapen, 7u45m slaap in totaal dus een goede nachtrust. Niet dus :(

Tweede probleempje is dat ik notificaties dubbel krijg op m'n band. Ik heb enkele apps gekoppeld, waaronder Telegram, en die notificaties krijg ik dubbel. Van de andere gekoppelde apps heb ik nog geen notificaties gehad dus het zou ook nog aan TG kunnen liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64

B64

teaser schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:10:
Sinds gisteren hebben we ook 2 Mi band's in huis. Eigenlijk had enkel vrouwlief er eentje nodig om haar loopsessies wat te monitoren, maar ze waren zo goedkoop dat ik er ook maar eentje genomen heb. Vooral het tracken van de slaap vond ik wel interessant, omdat ik vaak slecht in slaap geraak.
Vannacht dit dus voor het eerst uitgeprobeerd. Valt dat even tegen zeg: de volledige tijd dat ik in bed heb gelegen wordt getecteerd als 'slaap'. Ik ben gisteren om 22:01 zogezegd in slaap gevallen, dat is ongeveer de tijd dat ik in bed ben gekropen maar ik heb er nog minstens 45min over gedaan om in slaap te geraken. Vannacht rond kwart voor 5 wakker geworden door lawaai op straat, even gekeken op de band en op mijn telefoon (doorbird app om te zien wat er aan de hand was). Daarna niet meer echt in slaap geraakt en een uurtje later opgestaan. Volgens de app heb ik netjes tot kwart voor 6 geslapen, 7u45m slaap in totaal dus een goede nachtrust. Niet dus :(

Tweede probleempje is dat ik notificaties dubbel krijg op m'n band. Ik heb enkele apps gekoppeld, waaronder Telegram, en die notificaties krijg ik dubbel. Van de andere gekoppelde apps heb ik nog geen notificaties gehad dus het zou ook nog aan TG kunnen liggen.
Klopt, mijn sleep tracking is ook verre van accuraat. Meestal rapporteert hij slaap over de hele periode dat ik op bed lig, slapend of wakker. Ik lig nogal eens een uur of langer wakker, lees dan een boek ofzo, ga nog even naar de wc, maar dat wordt niet als zodanig geregistreerd. Maar vrij regelmatig registreert hij ook slaap terwijl ik gewoon op de bank tv aan het kijken ben. Soms zelfs diepe slaap! Alleen het naar-bed-gaan ritueel registreert hij als wakker

Kortom, als slaapmonitor is de Band 3 vrij waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 19:01

charrel

Cortisol4life..

B64 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:17:
[...]

Klopt, mijn sleep tracking is ook verre van accuraat. Meestal rapporteert hij slaap over de hele periode dat ik op bed lig, slapend of wakker. Ik lig nogal eens een uur of langer wakker, lees dan een boek ofzo, ga nog even naar de wc, maar dat wordt niet als zodanig geregistreerd. Maar vrij regelmatig registreert hij ook slaap terwijl ik gewoon op de bank tv aan het kijken ben. Soms zelfs diepe slaap! Alleen het naar-bed-gaan ritueel registreert hij als wakker

Kortom, als slaapmonitor is de Band 3 vrij waardeloos.
Dat komt meer door mifit, notify and fitness doet het beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:56
Wat zijn die vier/vijf 'random' trillingen zonder verdere notificatie? Raak ik dan te ver van mn telefoon vandaan ofzo? Anti-loss niet ingesteld trouwens.... Gebruik mii band 3 met notify & fitness.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

charrel schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:08:
[...]

Dat komt meer door mifit, notify and fitness doet het beter
Zou kunnen, maar N&F trekt mijn accu 's nachts leeg.
Mijn phone ligt namelijk 's nachts altijd in de woonkamer, dus geen verbinding met de band en dan blijft de app maar proberen te verbinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Mijn Mi Band 3 probeert nu al 3 dagen de firmware te updaten als ik de app open, maar iedere keer mislukt het bij 99%. Hebben anderen ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 10:24
Geen probleem hier, de update is er van de eerste keer doorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
teaser schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:26:
Geen probleem hier, de update is er van de eerste keer doorgekomen.
Vreemd. Vandaag was er weer een update voor de Mi Fit app in de Play Store (versie 3.5.9), maar zelfs na het installeren van deze update weigert de firmware succesvol te updaten. Snap er niets van 8)7

Net nog een keer geprobeerd en geen idee of het gelukt is (was even weggelopen). Firmware is versie 2.3.0.6. Is dat de nieuwste versie?

[ Voor 15% gewijzigd door Tigerblood op 19-03-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Tigerblood schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:17:
[...]

Net nog een keer geprobeerd en geen idee of het gelukt is (was even weggelopen). Firmware is versie 2.3.0.6. Is dat de nieuwste versie?
Yup, dat is bij mij ook de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hurricane schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:35:
[...]

Yup, dat is bij mij ook de nieuwste versie.
Hoe komen jullie aan die firmware? Ik zit op iets van 1.77 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Cheetah_777 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:01:
[...]

Hoe komen jullie aan die firmware? Ik zit op iets van 1.77 :?
Ik update met Notify & Fitness app die ik gebruik ism de mi band 3. Daarmee download en installeer je dan de firmware e.d. van de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hurricane schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:38:
[...]

Ik update met Notify & Fitness app die ik gebruik ism de mi band 3. Daarmee download en installeer je dan de firmware e.d. van de band.
Bedankt voor het antwoord, alleen die app geeft aan dat er een update is, incl bronnen, en dat kan je dan 10 keer doen, maar gebeurt niks qua nieuwe versie. (op de band zelf loopt t percentage vd update ook) maar verder lijkt het niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:56
Vandaag was de tijd niet geüpdatet. Maar de band herstarten in notify and fitness heeft dit opgelost.
Bluetooth aan/uit was geen oplossing

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:53

FreakNL

Well do ya punk?

Weet iemand hoe het kans dat de afstand bij "buiten fietsen" nergens op slaat? Zojuist 10-12km gefietst maar de Mi Fit app zegt dat het maar 2.8km was met een gemiddelde snelheid van 3.8 km/uur.... De route die hij op de kaart laat zien is WEL correct dus het wordt "ergens" wel opgeslagen...

Ik heb dit eigenlijk al praktisch vanaf het begin, het heeft alleen de eerste 2 of 3 keer goed gedaan...

Als ik de activiteit start dan staat er wel een GPS teken linksbovenin (twee streepjes).. Ik gebruik een iPhone 7...

Het rare is, bij "wandelen" gaat het wel goed...

[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 31-03-2019 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
GAIAjohan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:51:
Vandaag was de tijd niet geüpdatet. Maar de band herstarten in notify and fitness heeft dit opgelost.
Bluetooth aan/uit was geen oplossing
Dat is standaard. Hij update de tijd wanneer je de band synchroniseert met de Mi Fit app of andere Mi Band compatible app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Peursem
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 13:54
FreakNL schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:17:
Weet iemand hoe het kans dat de afstand bij "buiten fietsen" nergens op slaat? Zojuist 10-12km gefietst maar de Mi Fit app zegt dat het maar 2.8km was met een gemiddelde snelheid van 3.8 km/uur.... De route die hij op de kaart laat zien is WEL correct dus het wordt "ergens" wel opgeslagen...

Ik heb dit eigenlijk al praktisch vanaf het begin, het heeft alleen de eerste 2 of 3 keer goed gedaan...

Als ik de activiteit start dan staat er wel een GPS teken linksbovenin (twee streepjes).. Ik gebruik een iPhone 7...

Het rare is, bij "wandelen" gaat het wel goed...
Ik heb ook problemen met fietsen. Bij mij is het juist weer andersom. Ik heb vanmorgen 16km naar het werk gefietst, maar ik was nog maar halverwege toen ik volgens de app 13km gefietst had. Op het kaartje zie je ook dat de route regelmatig onderbroken wordt. Soms zie je de volgende km ineens op een hele andere plaats verschijnen. Met wandelen gaat het prima, maar het fietsen is zeer inaccuraat. GPS werkt prima, want Google Maps geeft keurig de juiste route aan. Dit is niet altijd zo geweest, tot een maand geleden ging het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erto171
ik heb het zelfde probleem, onderbroken route weergaven en steeds weer melding "Paused" of "Restored" de 3 groene puntjes op de app geven aan dat het GPS signaal goed door komt..
Na de laatste update werkt de weersverwachting weer goed valt niet meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
erto171 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:38:
Royeboi, onderaan het scherm " apps beheren " staan echt 4 kleine vierkante blokjes heel licht grijs, kijk maar ernst
Mi Fit app > Profiel > Mi band 3 > app meldingen. Hier zie ik geen “app beheren”, ook niet op andere plekken helaas.

Ik ga denk ik een nieuwe kopen want het is niet relaxed om van élke app een trilling te krijgen, bandje gaat ook maar max 5-6 dagen mee daardoor. Wil alleen 1 specifieke app trilling hebben en niet van Whatsapp etc. Maar wat ik ook doe, zodra ik “overige” meldingen aan zet geeft hij voor alle apps incl Whatsapp meldingen ook al staat Whatsapp uit in Mi fit.

Update: Nieuwe Band gekocht (was minder dan 2 tientjes dus luxeprobleem), maar dit lost het probleem niet op.

Zodra ik één enkele app aanzet als notificatie, komt ALLE notificaties met een vibratie en tekst op het bandje. Hierdoor is deze binnen enkele dagen leeg, los van het feit dat het gewoon irritant is. Misschien een nieuw profiel aanmaken in de Mi Fit app. Dat ga ik zo nog even proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door Royeboi op 09-05-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Royeboi schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:01:
[...]

Mi Fit app > Profiel > Mi band 3 > app meldingen. Hier zie ik geen “app beheren”, ook niet op andere plekken helaas.

Ik ga denk ik een nieuwe kopen want het is niet relaxed om van élke app een trilling te krijgen, bandje gaat ook maar max 5-6 dagen mee daardoor. Wil alleen 1 specifieke app trilling hebben en niet van Whatsapp etc. Maar wat ik ook doe, zodra ik “overige” meldingen aan zet geeft hij voor alle apps incl Whatsapp meldingen ook al staat Whatsapp uit in Mi fit.

Update: Nieuwe Band gekocht (was minder dan 2 tientjes dus luxeprobleem), maar dit lost het probleem niet op.

Zodra ik één enkele app aanzet als notificatie, komt ALLE notificaties met een vibratie en tekst op het bandje. Hierdoor is deze binnen enkele dagen leeg, los van het feit dat het gewoon irritant is. Misschien een nieuw profiel aanmaken in de Mi Fit app. Dat ga ik zo nog even proberen.
Al eens een andere app geprobeerd zoals Notify & Fitness for Mi Band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Nog niet ga ik ook nog doen.

Wat ik ook vreemd vind, is dat als ik de Mi Fit app verwijder, ik wel nog notificaties krijg? Zou er een andere app of instelling zijn die de berichten pusht? Dat zou verklaren waarom het aanpassen van de mi fit app notifications niet werkt ook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:20
Royeboi schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:01:
[...]

Heb je al eens gekeken welke apps toegang hebben tot je meldingen of apparaatbeheerder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:37
Afgelopen vrijdag mijn Mi Band 3 ingewisseld voor een Amazfit Stratos. Ik werd er toch niet blij van dat ik de Mi Band tijdens het sporten niet kon aflezen buiten. Deze Amazfit Stratos is wat dat betreft een enorme vooruitgang.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mostard
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 17:14
Afgelopen zondag mijn Mi Band 3 gekregen en werkte direct vanuit de verpakking.
In handleiding stond een QR code waardoor ik de Mi Fit App kon installeren op mijn Mi 8 SE, waarna ik gelijk een aantal updates binnen kreeg. Zowel Mi Band 3 als App werken in het Nederlands.

Enige minpuntje is dat de hartslag niet synct met Google Fit App welke ik tot nu toe gebruikte voor registratie. Dit zou wel kunnen met de Notify en Fitness App, maar dan alleen in de betaalde versie. Maar aangezien ik eerst wil zien dat het werkt voordat ik iets aanschaf heb ik dit niet kunnen testen.
Tevreden met de Mi Fit App alhoewel deze niet automatisch mijn activiteiten (wandelen, fietsen, hardlopen) detecteert wat Google Fit wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Dat kan haast niet anders. Misschien eens goed kijken welke apps geïnstalleerd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Hurricane schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:28:
Dat kan haast niet anders. Misschien eens goed kijken welke apps geïnstalleerd zijn
Waar reageer je op?
mostard schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:56:
Maar aangezien ik eerst wil zien dat het werkt voordat ik iets aanschaf heb ik dit niet kunnen testen.
Je kunt toch een x-aantal dagen testen via Google Play Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-07 02:33

Meneer iCy

swarma

Notify & Fitness is het waard om de licentie te kopen? Heb hem nog niet uitgebreid doorgenomen maar zie al vele voordelen zoals groepschats uitzetten en extra notificaties als de vrouw appt :-)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:51
Meneer iCy schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:36:
Notify & Fitness is het waard om de licentie te kopen? Heb hem nog niet uitgebreid doorgenomen maar zie al vele voordelen zoals groepschats uitzetten en extra notificaties als de vrouw appt :-)
Ja, absoluut. Je kan zo veel instellen en het draait ook zonder Mi Fit geinstalleerd te hebben. Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Pierre_nr1 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:57:
[...]

Ja, absoluut. Je kan zo veel instellen en het draait ook zonder Mi Fit geinstalleerd te hebben. Echt een aanrader.
Ja had hem al gekocht, want werd al gek van de reclame door sommige opties aan te zetten.

Is er ook een soortgelijke app voor IOS beschikbaar? Mijn vriendin heeft ook een band 3 alleen whatsapp notificaties lijken niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:51
Meneer iCy schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:46:
[...]

Ja had hem al gekocht, want werd al gek van de reclame door sommige opties aan te zetten.

Is er ook een soortgelijke app voor IOS beschikbaar? Mijn vriendin heeft ook een band 3 alleen whatsapp notificaties lijken niet te werken.
Nee, volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:56
Notify and fitness lijkt sinds de laatste update niet meer de optie te hebben om de stappen te synchroniseren met Google fit.
Voorheen kon je naast het dag item over je stappen op 3 puntjes klikken en syncen (zoals bij hartslag nog wel het geval is).
Iemand anders hier ook problemen mee?
Android versie

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 21-05-2019 19:50 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 783921

Gisteren mijn band ontvangen. Werkt goed, maar ik kan alleen niet vinden hoe ik meldingen van whatsapp en mail er op moet krijgen. Hoe doen jullie dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Anoniem: 783921 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:43:
Gisteren mijn band ontvangen. Werkt goed, maar ik kan alleen niet vinden hoe ik meldingen van whatsapp en mail er op moet krijgen. Hoe doen jullie dat??
Ios? Daar heeft mijn vriendin ook issues mee namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 783921

Wat bedoel je met los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:11
Hoi! Ik heb al jaren een FB charge HR en die ben ik inmiddels beu.

Nu wilde ik een Mi Band 3 halen maar ik kom ook de Hey+ tegen met kleuren schermpje.

Ik heb wat vergelijkende reviews proberen te vinden maar weinig substantieels. Ook de Honor Band 4 zie ik voorbij komen.

Wat is nou de beste keus qua functionaliteit, batterij en UX?

Ik las bijvoorbeeld dat de Mi Band 3 tegenwoordig net als die andere twee met NFC komt maar die is op Ali bijna net zo duur als die Hey+

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
iOS, denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De Mi Band 3 is met zonlicht totaal niet af te lezen. Ik kan ook geen helderheidsinstelling vinden. Hij ligt daarom nu in de kast, omdat ik er dan verder toch niet veel aan heb in de zomer.
Het enige voordeel wat ik nu mis, is het trillen om m'n pols bij een inkomend bericht of oproep.
Wat doen jullie met je Mi Band in de zomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx

L_Jinx

BounceMeister schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:52:
De Mi Band 3 is met zonlicht totaal niet af te lezen. Ik kan ook geen helderheidsinstelling vinden. Hij ligt daarom nu in de kast, omdat ik er dan verder toch niet veel aan heb in de zomer.
Het enige voordeel wat ik nu mis, is het trillen om m'n pols bij een inkomend bericht of oproep.
Wat doen jullie met je Mi Band in de zomer?
Over het algemeen kan ik mijn Mi Band redelijk goed aflezen, ook in de zon. Een echte helderheidsinstelling is er niet, wel kan je de nachtmodus aanzetten bij de instellingen. Met deze nachtmodus is de helderheid behoorlijk minder.
Staat deze misschien aan bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Laatst online: 18:29
Zojuist ook een Mi Band 3 besteld, had sinds begin dit jaar een Mi Band 2 maar had deze teruggestuurd na het niet meer reageren op polsbewegingen/aanrakingen en zag ik dat er geen hartslagmetingen in een interval zichtbaar waren (in de Tools & Mi Band app).

Nu ik na het lezen hier ook weet dat de Tools & Mi Band app werkt met de Mi Band 3, vraag ik mij alleen wel af of je ook WhatsApp/Gmail/Instagram/enz. icoontjes kunt kiezen bij deze band. Gek genoeg kan ik dit niet overal even duidelijk zien.

Overigens iemand hier al bezig geweest met custom firmware? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-07 01:09
Ik kreeg ook geen meldingen en trillingen meer op mijn mi band. Bij mij werkte het weer door de mi band te ontkoppelen daarna afmelden in de mi app, telefoon(iPhone) een keer herstarten, inloggen op de mi app en de band weer koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
L_Jinx schreef op zondag 26 mei 2019 @ 23:48:
[...]

Over het algemeen kan ik mijn Mi Band redelijk goed aflezen, ook in de zon. Een echte helderheidsinstelling is er niet, wel kan je de nachtmodus aanzetten bij de instellingen. Met deze nachtmodus is de helderheid behoorlijk minder.
Staat deze misschien aan bij jou?
De nachtmodus heb ik aan staan van 23:00 tot 07:00, dan zie ik ook een maantje in beeld. Dat heeft geen invloed op de helderheid overdag neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx

L_Jinx

BounceMeister schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:18:
[...]

De nachtmodus heb ik aan staan van 23:00 tot 07:00, dan zie ik ook een maantje in beeld. Dat heeft geen invloed op de helderheid overdag neem ik aan?
Bij nachtmodus zie ik geen maantje, alleen dat de display minder fel is.
Het lijkt me niet dat dit ook invloed heeft overdag.
Een maantje krijg ik volgens mij alleen als de mi band het idee heeft dat ik slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
L_Jinx schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:58:
[...]

Bij nachtmodus zie ik geen maantje, alleen dat de display minder fel is.
Het lijkt me niet dat dit ook invloed heeft overdag.
Een maantje krijg ik volgens mij alleen als de mi band het idee heeft dat ik slaap.
Dat zou kunnen. Hij meet sowieso dat slaapgebeuren niet goed. Soms ben ik 's nachts meer dan een uur wakker, ben dan zelfs naar beneden geweest, maar volgens de mi band prima geslapen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@Plurk. Na tig keer ontkoppelen, herstarten en op en af de lader gehaald te hebben had ik er genoeg van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Draai nu een week de app Notify & Fitness (zonder de Mi Fit app) en ben tot nu toe best tevreden. Prima vervanging voor de standaard app, ik krijg echter geen weersverwachting meer op de band terwijl dit wel mogelijk moet zijn. Alle mogelijke instellingen geprobeerd maar zonder succes, iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

B.O.C.K schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:30:
Draai nu een week de app Notify & Fitness (zonder de Mi Fit app) en ben tot nu toe best tevreden. Prima vervanging voor de standaard app, ik krijg echter geen weersverwachting meer op de band terwijl dit wel mogelijk moet zijn. Alle mogelijke instellingen geprobeerd maar zonder succes, iemand anders hier ook last van?
Hier net zo. Heb er ook nog niet naar gezocht. Heb buienalarm die wel inseint wanneer er een buitje komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik gebruik deze combinatie ook en bij mij werkt het prima. Welke sync tijd heb je ingesteld in de N&F app en heb je deze ook uitgesloten van batterijbesparing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@rens-br Heb via "Instellingen->Geavanceerd->Stabiele verbinding" een interval van 5 minuten ingesteld, bij "Instellingen->Basis->Instellingen Mi Band-menu->Weer" een interval van 1 uur.
Gebruik de band i.c.m. een Xiaomi Redmi Note 7 en heb de tutorials vanuit de app stap voor stap gevolgd en net met succes alles dubbel gecheckt of de app uitgesloten is van batterijbesparing.
Heb bij stabiele verbinding geen van de vinkjes aan staan, zal dat wat uitmaken?

Edit: Schiet mij nog wat te binnen, heb jij ook de Mi Fit app geïnstalleerd staan? Dat kan namelijk verklaren waarom het wel werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Rembock op 04-06-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05-2022
Ik heb nu meer dan een half jaar de Mi Band 3 en ben zeer tevreden. echter heb ik bij 1 instelling een probleem. meestal verbrand ik zeer maar dan ook zeer weinig calorien op een dag. op het moment heb ik 8100 stappen gezet, daarin heb ik dus ook maar 198kcal verbrand. mijn instelling qua lengte gewicht etc zijn correct ingevoerd. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@dejong91 welke app gebruik je i.c.m. je band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 17:27
Hallo allemaal,

Hier een gebruiker van de oude Mi band 2, sinds vandaag een upgrade gedaan naar de Band 3, maar zodra ik verbinding wilde maken met de 3 lukte het niet met koppelen, dus heb de app opnieuw geïnstalleerd en zodoende ook opnieuw aangemeld. Alleen tijdens het aanmelden krijg ik de foutmelding: kon geen verbinding maken met het netwerk, probeer het opnieuw. Meer mensen die last van hebben? De Mi fit app is er wel aardig op achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dejong91 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:50:
Ik heb nu meer dan een half jaar de Mi Band 3 en ben zeer tevreden. echter heb ik bij 1 instelling een probleem. meestal verbrand ik zeer maar dan ook zeer weinig calorien op een dag. op het moment heb ik 8100 stappen gezet, daarin heb ik dus ook maar 198kcal verbrand. mijn instelling qua lengte gewicht etc zijn correct ingevoerd. Iemand hier ervaring mee?
Hoe veel kcal denk je dat het moet zijn?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Notify & Fitness heeft een nieuwe beta versie:
Notify & Fitness 8.8.7
Ook met nieuwe firmware voor de band (2.4.0.12), deze firmware heeft de timer functie. Vanavond deze over de officiële firmware heen installeren (ook momenteel op 2.4.0.12). Hopelijk werkt de weersverwachting bij mij dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05-2022
Marzman schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:39:
[...]
Hoe veel kcal denk je dat het moet zijn?
nou, per dag verbrand je zo ongeveer 2500 kcal. dus, dat in het achterhoofd, zou ik eind van de dag ook op dat getal uit moeten komen.

Of moet ik dit anders zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dejong91 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:46:
[...]

nou, per dag verbrand je zo ongeveer 2500 kcal. dus, dat in het achterhoofd, zou ik eind van de dag ook op dat getal uit moeten komen.

Ja, het zijn puur de extra kcal van de stappen. Dus als je op een stoel zittend 2000 kcal verbrand worden dat er 2198.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 15:08
Fusionmania schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:09:
Hallo allemaal,

Hier een gebruiker van de oude Mi band 2, sinds vandaag een upgrade gedaan naar de Band 3, maar zodra ik verbinding wilde maken met de 3 lukte het niet met koppelen, dus heb de app opnieuw geïnstalleerd en zodoende ook opnieuw aangemeld. Alleen tijdens het aanmelden krijg ik de foutmelding: kon geen verbinding maken met het netwerk, probeer het opnieuw. Meer mensen die last van hebben? De Mi fit app is er wel aardig op achteruit gegaan.
Ja ik heb de mijne vandaag binnen en krijg het niet aan de praat. zoek ook een oplossing. maar ben net gestart met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
plopobiel schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:59:
[...]

Ja ik heb de mijne vandaag binnen en krijg het niet aan de praat. zoek ook een oplossing. maar ben net gestart met zoeken.
Zet je locatie aan en geef toestemming voor locatietoegang. Was bij mij ooit probleem bij het pairen (geen idee of het nu de Mi Band 1,2 of 3 was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 15:08
Tigerblood schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:30:
[...]

Zet je locatie aan en geef toestemming voor locatietoegang. Was bij mij ooit probleem bij het pairen (geen idee of het nu de Mi Band 1,2 of 3 was)
heb het al voor elkaar met een andere app (miband) dat werkt wel.

Gebruik nu Notify & Fitness for mi band en gelijk de pro versie genomen voor €2.99 werkt perfect voor mij.

[ Voor 14% gewijzigd door plopobiel op 08-06-2019 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:24
Hier hetzelfde. Mi Band 3 gekocht voor mijn moeder. Kan in de app geen account maken. Via een internet browser wel. Account aangemaakt, maar zodra ik in Mi Fit wil inloggen krijg ik de melding 'Kan niet aanmelden'. Heb eigenlijk helemaal geen zin om het via een andere app nog te gaan proberen.
Heb zelf een Mi Band 2 en dat werkt altijd zonder problemen. Dit valt mij toch een beetje tegen. Aangezien mijn moeder hem moet gaan gebruiken moet het wel fool proof zijn. Gelukkig in NL besteld dus hij kan nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
dejong91 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:46:
[...]

Precies wat @Marzman zegt, je Mi Band telt alleen je calorieën die je met je stappen verbrand. Dat was ook waarom ik vroeg welke app je gebruikt, met Notify & Fitness kun je jouw basaal metabolisme m.b.v. 5 verschillende formules erbij optellen. Zo heb je wel een getal dat meer in de richting komt wat je verwacht. Op je band zal je overigens alleen je verbrande calorieën a.d.h.v. je stappen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

1nsane schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:05:
Hoi! Ik heb al jaren een FB charge HR en die ben ik inmiddels beu.

Nu wilde ik een Mi Band 3 halen maar ik kom ook de Hey+ tegen met kleuren schermpje.

Ik heb wat vergelijkende reviews proberen te vinden maar weinig substantieels. Ook de Honor Band 4 zie ik voorbij komen.

Wat is nou de beste keus qua functionaliteit, batterij en UX?

Ik las bijvoorbeeld dat de Mi Band 3 tegenwoordig net als die andere twee met NFC komt maar die is op Ali bijna net zo duur als die Hey+
Met een nieuwe account korting op AliExpress ga ik voor de Honor Band 4, kleurenscherm en beter leesbaar. Dan maar keer extra opladen, niet erg. Kan ook in de auto als je een lader hebt, of als je in bed ligt dan mis je niks qua monitoring. Kijk reviews op YouTube en op Bol.com staan ze ook allebei. Keus is dan zo gemaakt denk ik. Morgen komt de Mi Band 4 uit die wacht ik nog af, maar ga niet de volle mep betalen en die Mi 4 zal hetzelfde kunnen als de Honor 4 verwacht ok.

Heb een Mi 2 gehad, kon ook slecht tegen het bandje want kreeg uitslag/irritatie.

[ Voor 8% gewijzigd door NeoMe op 10-06-2019 20:13 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
NeoMe schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:02:
[...]

Met een nieuwe account korting op AliExpress ga ik voor de Honor Band 4, kleurenscherm en beter leesbaar. Dan maar keer extra opladen, niet erg. Kan ook in de auto als je een lader hebt, of als je in bed ligt dan mis je niks qua monitoring. Kijk reviews op YouTube en op Bol.com staan ze ook allebei. Keus is dan zo gemaakt denk ik. Morgen komt de Mi Band 4 uit die wacht ik nog af, maar ga niet de volle mep betalen en die Mi 4 zal hetzelfde kunnen als de Honor 4 verwacht ok.

Heb een Mi 2 gehad, kon ook slecht tegen het bandje want kreeg uitslag/irritatie.
Heb inmiddels al ff een mi band 3.

Bevalt goed, de 4 is vandaag geïntroduceerd maar pas vanaf 20 juni leverbaar via de Xiaomi store op Ali.

Dat wacht ik wel ff af, pre-order is die ~37 euro, zeer nette prijs natuurlijk maar de 3 was maar 20,-

Jammer dat Notify & fitness niet beschikbaar is op iOS trouwens :-(

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

1nsane schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:32:
[...]
Heb inmiddels al ff een mi band 3.

Bevalt goed, de 4 is vandaag geïntroduceerd maar pas vanaf 20 juni leverbaar via de Xiaomi store op Ali.

Dat wacht ik wel ff af, pre-order is die ~37 euro, zeer nette prijs natuurlijk maar de 3 was maar 20,-

Jammer dat Notify & fitness niet beschikbaar is op iOS trouwens :-(
Release prijs was toen ook meer, maar die worden snel goedkoper. Al heb je het maar over een paar euro.

Zelf hoef ik dat NFC gedoe nog niet erop tegen meerprijs. Doe ik al via mijn mobiel en dat werkt prima.

Waarom is er nog geen 4 topic?

[ Voor 11% gewijzigd door NeoMe op 12-06-2019 08:55 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:50
Ik weet niet of hij hier tussen hoort maar sinds vandaag eigenaar van een Xiaomi Hey+ B1800 prachtig ding om te zien maar er is 1 probleem ik kan hem niet verbinden met mijn Motorola Moto G7 Power als ik mijn vpn aan heb staan wel als ik vpn uitzet. Ik gebruik private internet acces.

En klopt het dat hij niet werkt bij Xiaomi mi fit app? Ik gebruik zelf hey+

[ Voor 12% gewijzigd door Amdwarrior op 14-06-2019 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Inmiddels een oplossing weten te vinden, zet het hier neer indien andere tegen dit probleem aanlopen :)
  1. Had eerst de beta van Notify & Fitness geïnstalleerd (vanuit de app zelf geïnstalleerd, kreeg een melding)
  2. Hierna vanuit Notify & Fitness de laatste Firmware (2.4.0.12), Bronnen (49) en Lettertype (Engels) opnieuw geïnstalleerd
  3. Vervolgens de officiële Mit Fit app geïnstalleerd waardoor ik weer weersinformatie kreeg op mijn band
  4. In Notify & Fitness de bron van het weer veranderd naar OpenWeatherMap met API-sleutel
  5. De officiële Mi Fit app verwijderd

[ Voor 0% gewijzigd door Rembock op 09-07-2019 11:53 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Laatst online: 15:54
Ik wou notify & fitness gaan gebruiken. Wat ik zie is dat zonder de mi fit app hij op chinees blijft staan.

Kan ik dat ergens aanpassen?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@Btje ik neem aan dat je de CN versie hebt?
Ik zou eerst eens proberen om vanuit de Notify & Fitness instellingen de taal op Engels te zetten, als dat niet werkt kun je eventueel de officiële Mi Fit app installeren en kijken of er een firmware update geïnstalleerd kan worden.
Overigens kun je ook vanuit Notify & Fitness een firmware update uitvoeren, maar ik raad je aan om het eerst volgens het "boekje" te werk te gaan i.v.m. garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Laatst online: 15:54
Nee is de global versie, gebruikte hem eerst met mi fit. Wordt nu doorgeschoven naar een van de kids en die wou ik notify & fitness laten gebruiken. Als ik beide er op heb staan bijt dat elkaar niet?

Kan natuurlijk mi fit er bij zetten en dan als de taal is omgezet hem weer verwijderen. Ik heb in de notify app de taal nederlands ingesteld maar zie niets veranderen. Is ook niet heel duidelijk of dat vor de app of het horloge is.
B.O.C.K schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:51:
@Btje ik neem aan dat je de CN versie hebt?
Ik zou eerst eens proberen om vanuit de Notify & Fitness instellingen de taal op Engels te zetten, als dat niet werkt kun je eventueel de officiële Mi Fit app installeren en kijken of er een firmware update geïnstalleerd kan worden.
Overigens kun je ook vanuit Notify & Fitness een firmware update uitvoeren, maar ik raad je aan om het eerst volgens het "boekje" te werk te gaan i.v.m. garantie.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Btje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:57:
Nee is de global versie, gebruikte hem eerst met mi fit. Wordt nu doorgeschoven naar een van de kids en die wou ik notify & fitness laten gebruiken. Als ik beide er op heb staan bijt dat elkaar niet?
Moet kunnen, maar ik raad het niet aan voor de Mi Band 3 i.c.m. Notify & Fitness. Je zult namelijk al snel tegen problemen aanlopen met meldingen en alarmen als je beide gebruikt, maar als je dit goed op elkaar afstemt kunnen beide blijven draaien.
Btje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:57:
Kan natuurlijk mi fit er bij zetten en dan als de taal is omgezet hem weer verwijderen. Ik heb in de notify app de taal nederlands ingesteld maar zie niets veranderen. Is ook niet heel duidelijk of dat vor de app of het horloge is.
Zo ver ik het kan zien is de taalinstelling voor beide, ik heb zelf de optie op "phone language" staan en mijn tel. op Nederlands. Hierdoor blijft bij mij alles netjes in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Bestaat er voor de mi band 3 ook een langer bandje? Ik heb alle bekende sites afgeschuimd, maar kan helaas geen grotere bandjes vinden (alleen voor de 2)..

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
S0epkip schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:54:
Bestaat er voor de mi band 3 ook een langer bandje? Ik heb alle bekende sites afgeschuimd, maar kan helaas geen grotere bandjes vinden (alleen voor de 2)..
Op Aliexpress staat het er vol mee, bijvoorbeeld.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 13:44
Heb zelf nu de 4 gekocht en nu gebruikt mijn vrouw de 3. Echter is het bandje te lang. Zijn er ook kortere te koop? Heb wel kortere metalen gevonden maar niet van rubber.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
TheBrones schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:00:
[...]

Op Aliexpress staat het er vol mee, bijvoorbeeld.
Bedankt voor de tip! Dit is alleen een soort exotisch dual wrap bandje... Heb nog geen 'gewone' lange gevonden helaas.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erto171
Xiaomi band 3 , Sinds de laatste update va begin juli , wordt bij fietsen , geen afstand in km's meer geregistreerd en ook de snelheid is niet meer zichtbaar, wie weet de oplossing ? ernst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funset
  • Laatst online: 14-05 14:58
Barbas schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:58:
Ik zie niet echt redenen nog om mijn miband 2 te vervangen door deze, ondanks de aantrekkelijke prijs.

Deze lijkt ook krasgevoeliger door de bolle randen, waar de mi band 2 vlakke randen heeft.
Na een jaar heb ik nog steeds geen krassen. Nou weet ik niet of dat komt omdat ik voorzichtiger ben met deze in vergelijking tot de MB2. Maar het is zeker de upgrade waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Laatst online: 21:20
Funset schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:32:
[...]

Na een jaar heb ik nog steeds geen krassen. Nou weet ik niet of dat komt omdat ik voorzichtiger ben met deze in vergelijking tot de MB2. Maar het is zeker de upgrade waard
Ligt er maar net aan wat je ermee doet. Die van mij zit onder de krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funset
  • Laatst online: 14-05 14:58
Stoeptegel5 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:43:
[...]

Ligt er maar net aan wat je ermee doet. Die van mij zit onder de krassen.
Skaten, klimmen, en zwemmen. En nou zit ik van die eerste 2 zelf best vaak onder de krassen. Maar de smart band nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik heb onlangs via notify app de mi band 3 geupdated, maar ik krijg de emoji font niet meer aan de praat. Heb nu al meerdere custom firmwares geprobeerd en op languange english custom gezet, maar heb nog niet de juiste gevonden.

Via de notify app lukt het mij niet meer (functie lijkt er uit te zijn) rechtstreeks naar de juiste font te gaan mbt emoji.

Iemand die de juiste weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik krijg op de MiFit app via vriendschapsverzoeken/berichten spam binnen. Kan ik dat ergens uitzetten? Ik hoef dat hele vrienden gedoe niet op die app.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, prijzen: [Xiaomi Mi Band 3] Levertijden & Prijzen